Je zoon is net als Xalpt. Denkt niet in oplossingen maar in jammeren.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Mijn zoon is dus nog niet zo lang van school af, en die kan je vertellen dat jouw visie niet meer klopt, ouderwets, achterhaald! In die boeken staan zelfs opdrachten die je op internet moet gaan uitvoeren

Jij hebt duidelijk geen schoolgaande gezinsleden.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:11 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je zoon is net als Xalpt. Denkt niet in oplossingen maar in jammeren.
Want die paar opdrachten waarbij internet voor nodig is, kun je op school doen of elke openbare bibliotheek.

Ohgut... wordt dat kulargument weer van stal gehaald.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk geen schoolgaande gezinsleden.

Jawel, maar ik gun mensen geen gelijk als ze zeggen dat je zonder je opleiding niet kunt voltooien.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Gun je mensen hun computer niet dan ?

Ik heb het nergens over elke uitkeringstrekker gehad. Ik had het over de situatie van het gezin van twee volwassenen waarvan eentje onder de 21 en de daarbij behorende gezinsnorm van 855 euro.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Niet zo schijnheilig doen, dit truukje doe je standaard. Gister werd je er nog meermaals op aangesproken.

Internet is wel multifunctioneel.Als je dan toch moet bezuinigen, neem je alleen een goedkoop internetabonnement en dan gewoon geen tv en telefonie (dus ook geen mobieltje). Of nog beter, abonnement bij de lokale bibliotheek om daar te gaan internetten.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
I know: je denkt eerder in jammeren dan in oplossingen.

Op school hadden ze een enorm tekort aan leraren, dus in het computerlokaal op school werken kon niet, want geen toezicht mogelijk. En als je al een bieb in je gemeente hebt, dan is de periode dat je daarvan gebruik kan maken niet onbeperkt. Daarnaast, die paar opdrachten? Tegenwoordig doe je zowat alles op het internet, je hebt duidelijk geen idee waarover je het hebt.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:11 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Want die paar opdrachten waarbij internet voor nodig is, kun je op school doen of elke openbare bibliotheek.

Goed, neem ff aan dat die heel uitzonderlijke positie een standaard is *zucht*quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:19 schreef moussie het volgende:
[..]
Op school hadden ze een enorm tekort aan leraren, dus in het computerlokaal op school werken kon niet, want geen toezicht mogelijk. En als je al een bieb in je gemeente hebt, dan is de periode dat je daarvan gebruik kan maken niet onbeperkt.
Yup, paar.quote:Daarnaast, die paar opdrachten? Tegenwoordig doe je zowat alles op het internet, je hebt duidelijk geen idee waarover je het hebt.

Dat gezeur over internet, 15 euro per maand, meer is het niet. Pleur toch op met je kritiek. Als je het nou alleen over autos of roken had, dat is al een budgetopvretend iets. Trouwens, waar heeft iemand geschreven dat autos een eerste levensbehoefte is of zuig je dat uit je duim nu?quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hahahahahahaha, je blijft lachen hier. Naast de auto is internet nu ook al een eerste levenbehoefte. Ik vraag me af hoe al sie mwnsen zonder internet het overleven op deze planeet

Oke, dat klinkt nu ook weer anders dan dat het echt een levensbehoefte is. Een auto kan wel echter je budget om zeep helpen en of je schuldenlast verhogen (boete, ongeluk, reparatie, diefstal, almaar stijgende benzineprijs).quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:58 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat was ik, namlijk dat het geen overbodige luxe meer is, imo. Maar dat valt te dicussieren natuurlijk afhankelijk van omstandigheden en woonplaats.

[sarcasme]En waar is Henk zelf? En geen idee waarom je de vriend en de vader van Henk erbij haalt en wat hun dood met het kostenplaatje te maken heeft...?quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
Makkelijk commentaar geven zonder te weten hoe het werkt. Vandaar een hypothetische situatie:
Nemen we voor het gemak bijstandsmoeder Ingrid met kinderen Geert (12) en Geertje (8). De vader en vriend van Henk is nu al acht jaar dood. Ingrid woont te Amsterdam.
KNIP
 [/sarcasme]
 [/sarcasme]

Waarvan akte en aangepast. Bedankt voor de bijdrage.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:11 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
[sarcasme]En waar is Henk zelf? En geen idee waarom je de vriend en de vader van Henk erbij haalt en wat hun dood met het kostenplaatje te maken heeft...?[/sarcasme]

Exact.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
1. Gat -> hand
2. Ondankbaarheid
3. Laksigheid
4. "Het kan ook zonder werk, dus waarom met?"-mentaliteit
5. Te weinig keiharde schoppen onder de reet

De debilisering gaat vrolijk door.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:56 schreef moussie het volgende:
[..]
Als je opgroeiende kinderen hebt valt het idd onder 'eerste levensbehoefte', hoe moet zo'n kind andersleren, zijn huiswerk kunnen maken?

Tuurlijk ,maar er is over alles wel te klagen, zeuren, redeneren tot het niets meer is etc. Ik vind dat ook niet zo spannend eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:08 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Oke, dat klinkt nu ook weer anders dan dat het echt een levensbehoefte is. Een auto kan wel echter je budget om zeep helpen en of je schuldenlast verhogen (boete, ongeluk, reparatie, diefstal, almaar stijgende benzineprijs).

Veel scholen verplichten hun leerlingen tegenwoordig om een laptop aan te schaffen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jawel, maar ik gun mensen geen gelijk als ze zeggen dat je zonder je opleiding niet kunt voltooien.

Vrij veel gemeenten bieden een mogelijkheid of tegemoetkoming voor de aanschaf van een computer voor een schoolgaand kind.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Veel scholen verplichten hun leerlingen tegenwoordig om een laptop aan te schaffen.

I know, het ging mij vooral om het belang van de computer,quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Vrij veel gemeenten bieden een mogelijkheid of tegemoetkoming voor de aanschaf van een computer voor een schoolgaand kind.

Maar jij bent aan het muggenziften. Want die 2 a 3 tientjes per maand kun je net 3 of 4 voedzame maaltijden van maken, hoogstens. Sterker nog, de voordelen van het internet wegen zwaarder dan de mogelijke nadelen, denk aan solliciteren, studeren, sudderen, poeder.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:11 schreef 3-voud het volgende:

²
²

Ja, want dat is gratis.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:23 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Goed, neem ff aan dat die heel uitzonderlijke positie een standaard is *zucht*
Gaan we verder: bij een vriendje, cybercafe, bij familie, bij de buren, soos/buurthuis... etc etc.

²
²

Zo uitzonderlijk is die situatie anders niet hoor, in de bieb in Amsterdam mag je als lid van de bieb een half uur gratis achter de PC .. that's it. Wil je meer dan moet je betalen, net als in een cybercafé overigens, daar moet je ook betalen voor het gebruik van de PC en internet, en dat wordt aan het eind van de maand, bij elkaar opgeteld, even duur zo niet duurder dan een aansluiting thuis. Of het bij een vriendje, de buren, famile of buurthuis kan hangt af van de locatie en/of de omstandigheden, het kan in enkele gevallen een oplossing zijn maar is hoe dan ook verre van ideaal, ongestoord in je eigen tempo kunnen leren in een rustige omgeving is voor de concentratie van een puber nu eenmaal een pre.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:23 schreef 3-voud het volgende:
Goed, neem ff aan dat die heel uitzonderlijke positie een standaard is *zucht*
Gaan we verder: bij een vriendje, cybercafe, bij familie, bij de buren, soos/buurthuis... etc etc.
Dan moet je die maar eens vragen of jouw informatie van 'toen' nog klopt, er is namelijk heel wat verandert in de afgelopen 10 jaar.quote:Yup, paar.
Want je had het over opdrachten waarbij internet een verreiste was. Dat zijn er inderdaad een paar... afhankelijk welk schooljaar. Want het is nog niet eens voor elk schoolgaand kind.
En ik heb wel een idee waarover ik het heb. Ben zelf afgestudeerd als leraar en heb nog aardig wat contacten in die wereld.
En jij bent zoals jij bent 3-voud, je denkt in vooroordelen en stereotyperingen, en je kijkt niet verder dan je eigen neus lang is.quote:Maar je bent zoals je bent moussie. Je denkt niet in oplossingen, enkel in de zwarte piet van je afschuiven.

Hehe, toen zat ik dus ook op school, en kan dat dus beamenquote:Op zaterdag 7 april 2012 16:21 schreef KoosVogels het volgende:
3-voud zat in de jaren zestig op school. Toen had de scholier nog voldoende aan een potlood, puntenslijper en een stuk papier.

Onzin, in een cybercafe/belhuis betaal je hiervoor.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:22 schreef moussie het volgende:
[..]
Het internet wel vaak, maar ja, je moet wel wat consumeren ..

²
²

En die kreeg hij toen van school, gratis.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:21 schreef KoosVogels het volgende:
3-voud zat in de jaren zestig op school. Toen had de scholier nog voldoende aan een potlood, puntenslijper en een stuk papier.

²
²

Zover ik weet was het in het ene internetcafé dat ons stadje ooit eens rijk was mogelijk om gratis in te loggen op hun wifi maar was je wel verplicht om eens in het uur een consumptie af te nemen, komt dus vrijwel op hetzelfde neer. Maar ja, ze zijn inmiddels gesloten, goed mogelijk dat het een creatieve oplossing was om te kunnen overleven/meer inkomsten te genereren. Niet echt belangrijk ook, bottomline is dat het je geld kost. Zelfs al doe je alles wat je moet doen die dag binnen een uurtje, dan ben je aan het eind van de maand nog duurder uit dan met een aansluiting thuis, en daar ging het toch om?quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Onzin, in een cybercafe/belhuis betaal je hiervoor.²

jij hebt er niet veel van begrepen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:34 schreef DrMabuse het volgende:
Zoek de verschillen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Eten ze ook wel eens, kleden ze zich...quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:28 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Ik hoor graag waar ik de fout inga.

De uitdaging was om het vaste inkomen in te vullen en de vaste lasten. Er blijft 699 euro over voor kleding, voedsel, hobby, vervoer e.d.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:32 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Eten ze ook wel eens, kleden ze zich...

Is dat een sociale huurwoningquote:Op zaterdag 7 april 2012 17:42 schreef Tayu het volgende:
Dat is wel een heel lage huur. Ik woon zelf in een huurflatje met 2 slaapkamers, maar de kale huur is hier ¤ 900.

Nee, hoor. Dat is een sociale huurwoning. De woonlasten liggen in mijn gemeente behoorlijk hoog.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:42 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat is wel heel erg hoog, vrije vestiging zeker.

Dat weet ik niet, dat zou ik eens aan de buren moeten vragen. Maar zoals ik het heb begrepen, betalen de uitkeringsgerechtigden hier ongeveer ¤ 400 kale huur (met huursubsidie dus).quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:43 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Hoeveel subsidie krijg je daarop dan ?

Mensen die een sociale huurwoning van 900 euro huren doen echt iets niet goedquote:
664,66 euro is het maximale wat kaal gevraagd mag worden voor een sociale huurwoning. Wettelijk geregeld. Als ik dat bedrag meeneem in de berekening, dan komt er netto 100 euro meer bij aan de kant van de lasten. blijft er 599 euro netto over voor voedsel en kleding.quote:

Ik ook, maar mensen met een uitkering zitten vrij veel thuis en wonen niet altijd in een goed geisoleerd huisquote:Op zaterdag 7 april 2012 17:46 schreef Ronaldsen het volgende:
Lijkt me een realistisch rijtje van detulp50 en dan lijkt me die 175 euro gas/water/licht nog vrij ruim dat moet toch lager kunnen. Betaal zelf aanzienlijk minder

Grapjas. De voedselbank is een overbodige luxe. NL kent genoeg mogelijkheden om aan het werk te gaan. In Nederland zijn er nog altijd een flink aantal mensen die onterecht een uitkering trekken.quote:

In mijn gemeente liggen die bedragen nu eenmaal zo.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:46 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Mensen die een sociale huurwoning van 900 euro huren doen echt iets niet goed
[..]
664,66 euro is het maximale wat kaal gevraagd mag worden voor een sociale huurwoning. Wettelijk geregeld. Als ik dat bedrag meeneem in de berekening, dan komt er netto 100 euro meer bij aan de kant van de lasten. blijft er 599 euro netto over voor voedsel en kleding.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |