quote:vr 06 apr 2012, 07:51 | 269 reacties
|
Veel meer mensen naar de voedselbank
ROTTERDAM - Het aantal mensen dat zich in de eerste drie maanden van 2012 bij Voedselbanken Nederland heeft aangemeld, is schrikbarend.
Volgens Clara Sies van de Stichting Voedselbanken Nederland zijn er in het eerste kwartaal al net zoveel aanmelding als in heel 2011. Dat zei ze vrijdag in het Radio 1 Journaal.
Alleen al in Rotterdam zijn er dit jaar 500 nieuwe aanmeldingen binnengekomen. „Ongetwijfeld komt dat door de economische crisis. Mensen hebben meer kosten zoals hogere eigen bijdragen, hogere energierekeningen”, aldus Sies.
Tegelijk neemt de toevoer van voedsel aan de voedselbank af. Dat is een trend die vorig jaar ook al zichtbaar was. „Er zijn genoeg overschotten, maar die komen niet naar ons toe”, zei Sies.
Wanneer je zelf die informatie kunt aanleveren, dan is die informatie dus al geregistreerd. De voedselbank vervolgens, geeft haar informatie (aanmeldingen) ook weer door aan de gemeente.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
In Rotterdam per instantie, die vullen het daar voor je in.
Nee, die info moet je zelf meenemen. Gemeente hoeft geen toestemming te geven, dat doet de voedselbank in kwestie altijd. Wel kunnen gemeentelijke instanties je aanmelden.
Amen en topic vol.
Dat ligt er maar net aan wat er beschikbaar is gesteld door donateurs.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:08 schreef Tayu het volgende:
Afgezien van het feit wie daar nu allemaal wel of geen recht op hebben, en in welke mate er wordt gefraudeerd, heb ik wel eens wat van die pakketten onder ogen gekregen. De inhoud daarvan verbaasde me enorm!
Voor mensen die genoodzaakt zijn deze hulp te aanvaarden, verwachtte ik in een dergelijk pakket aan te treffen: brood, rijst, pasta, tomatenpuree, aardappelen, uiien, melk, eieren, conserven groenten. Basisvoedsel dus.
Maar ik zag daar dingen in zitten als: zakken chips, toastjes, maar vooral ook dingen als dag/nachtcreme(!), gezichtsmaskers(!) en meer van die shit. Daar heb je dus geen mallemoer aan, als je werkelijk in nood zit.
Niks paradoxaals aan .. ik kan in principe nog aardig wat, mits ik dat op mijn eigen tijd en tempo kan doen, dat komt in de praktijk van de arbeidsmarkt neer op niet kunnen werken. Ik zit wel geregeld te dromen hoor, van een baantje waarin ik zonder aan een bepaalde tijd gebonden te zijn mijn 8-urige werkdag naar eigen inzicht kan invullen, gewoon thuis waar ik alles wat ik nodig heb bij de hand heb.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:40 schreef De_Kardinaal het volgende:
Nee en in principe wel? Dat klinkt lekker paradoxaal.
Nee hoor. Die informatie verzamel je zelf en in Amsterdam kan je het op basis van die gegevens aanvragen. De gemeente weet helemaal niet welke zorgverzekering je hebt, wat die kost bijvoorbeeld. Net zo min als de eventuele schulden die je hebt, wat je aan gas, water en licht betaalt enzovoorts. De enige die de informatie inziet of de voedselbank of de verwijzer en dat hoeft niet eens ene gemeentelijke instantie te zijn.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:25 schreef Tayu het volgende:
[..]
Wanneer je zelf die informatie kunt aanleveren, dan is die informatie dus al geregistreerd. De voedselbank vervolgens, geeft haar informatie (aanmeldingen) ook weer door aan de gemeente.
Kortom, het komt allemaal op hetzelfde neer. Alleen de route is anders.
Dat klopt, er zit lukraak in wat beschikbaar is gesteld. En het is lang niet allemaal voedsel.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:26 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan wat er beschikbaar is gesteld door donateurs.
Joh, jij hebt gelijk.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:30 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee hoor. Die informatie verzamel je zelf en in Amsterdam kan je het op basis van die gegevens aanvragen. De gemeente weet helemaal niet welke zorgverzekering je hebt, wat die kost bijvoorbeeld. Net zo min als de eventuele schulden die je hebt, wat je aan gas, water en licht betaalt enzovoorts. De enige die de informatie inziet of de voedselbank of de verwijzer en dat hoeft niet eens ene gemeentelijke instantie te zijn.
Ja, dat moet je kunnen aantonen. Dat wil niet zeggen, dat iedereen ook de informatie geeft zoals die werkelijk is.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:31 schreef Arcee het volgende:
Moeten mensen ook aantonen dat ze het echt nodig hebben? Anders is het gewoon gratis eten...
Je moet bepaalde documenten overhandigen die erop wijzen dat je in de doelgroep valt, maar dat systeem is verre van waterdicht.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:31 schreef Arcee het volgende:
Moeten mensen ook aantonen dat ze het echt nodig hebben? Anders is het gewoon gratis eten...
Die kunnen al voor een prikkie in de mensa terecht.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:33 schreef De_Kardinaal het volgende:
En als ik het zie dan kan je daar ook gewoon gratis eten halen als student. Die voldoen ook aan de voorwaarden.
De toestroom komt denk ik eerder, omdat er een nieuwe bijstandswet in werking is getreden.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:33 schreef Arcee het volgende:
Ah, dus de toename in aanmeldingen kan ook gewoon komen doordat mensen gratis eten hebben ontdekt?
En dus? Daar mogen mensen in de bijstand ook gewoon eten. Betalen net zoveel. Dus eigenlijk kunnen alle mensen in de bijstand ook prima in de mensa terecht i.p.v. bij de voedselbank?quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:34 schreef Tayu het volgende:
[..]
Die kunnen al voor een prikkie in de mensa terecht.
Jij hebt blijkbaar nooit gestudeerd, anders zou je niet zo'n domme vraag stellen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:36 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En dus? Daar mogen mensen in de bijstand ook gewoon eten. Betalen net zoveel. Dus eigenlijk kunnen alle mensen in de bijstand ook prima in de mensa terecht i.p.v. bij de voedselbank?
Misschien wel. Mensen in de bijstand hebben een hoger inkomen dan de gemiddelde student. Beiden betalen voor een maaltijd hetzelfde bij de mensa. Technisch gesproken is de eerste groep rijker dan de tweede. Misschien heeft categorie twee dan wel meer recht op een gratis maaltijd?quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:38 schreef Tayu het volgende:
[..]
Jij hebt blijkbaar nooit gestudeerd, anders zou je niet zo'n domme vraag stellen.
Studenten onderhouden doorgaans ook gehele gezinnen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Misschien wel. Mensen in de bijstand hebben een hoger inkomen dan de gemiddelde student. Beiden betalen voor een maaltijd hetzelfde bij de mensa. Technisch gesproken is de eerste groep rijker dan de tweede. Misschien heeft categorie twee dan wel meer recht op een gratis maaltijd?
Doet er niet toe volgens de criteria van de voedselbank. Je doet nu net alsof één persoon met een laag inkomen sowieso niet bij de voedselbank terecht kan. De berekening gaat op basis van gezinssamenstelling. Als men de berekening doet voor 1 persoon dan voldoen de meeste studenten daar aan.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:43 schreef Tayu het volgende:
[..]
Studenten onderhouden doorgaans ook gehele gezinnen.
Nee, jij draait dat nu in die richting. Ook één persoon in de bijstand die niet in staat is om zelf in het levensonderhoud te voorzien, heeft recht op gebruikmaking van de voedselbank. Ik heb nooit iets anders beweerd, al doe je nu een poging om mij dergelijke woorden in de mond te schuiven.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:45 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Doet er niet toe volgens de criteria van de voedselbank. Je doet nu net alsof één persoon met een laag inkomen sowieso niet bij de voedselbank terecht kan. De berekening gaat op basis van gezinssamenstelling. Als men de berekening doet voor 1 persoon dan voldoen de meeste studenten daar aan.
Nee dat heet nu een eenpersoonshuishouden. Ja, studiefinanciering is een mooi iets, want zelfs daarmee blijf je in aanmerking komen. Het is immers oplopende schuld die je naderhand moet aflossen. DUO-brief meenemen als bewijs van schuld. Het inkomen uit een bijbaan dat telt wel en dat is niet voldoende om van rond te komen. Dan haal je dat maximaal besteedbaar inkomen gemakkelijk. Ja, na je studie kan je baantje nemen, maar dat je een baan krijgt is geen vanzelfsprekendheid. Iemand in de bijstand die kan werken kan immers ook best een baantje zoeken dus dat is feitelijk geen verschil. Qua criteria is het niet moeilijk als student om er een beroep op te mogen doen. Ik heb nog nergens gelezen dat studenten met studiefinanciering bij voorbaat uitgesloten zijn van deelname. Ik hoop eigenlijk wel dat het ergens staat anders staat het volgende week vol als ze de criteria niet wijzigen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:49 schreef Tayu het volgende:
[..]
Nee, jij draait dat nu in die richting. Ook één persoon in de bijstand die niet in staat is om zelf in het levensonderhoud te voorzien, heeft recht op gebruikmaking van de voedselbank. Ik heb nooit iets anders beweerd, al doe je nu een poging om mij dergelijke woorden in de mond te schuiven.
Een student is geen gezin. Een student krijgt ook geen bijstand, maar een studiefinanciering waarbij hij nog alle mogelijkheden heeft om naast de studie ook nog een baantje te nemen (zo deden we het immers allemaal, nou ok... jij misschien niet omdat je het begrip mensa niet kent).
Houd toch op, een student voert geen eenpersoonshuishoudenquote:Op vrijdag 6 april 2012 20:06 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee dat heet nu een eenpersoonshuishouden. Ja, studiefinanciering is een mooi iets, want zelfs daarmee blijf je in aanmerking komen. Het is immers oplopende schuld die je naderhand moet aflossen. DUO-brief meenemen als bewijs van schuld. Het inkomen uit een bijbaan dat telt wel en dat is niet voldoende om van rond te komen. Dan haal je dat maximaal besteedbaar inkomen gemakkelijk. Ja, na je studie kan je baantje nemen, maar dat je een baan krijgt is geen vanzelfsprekendheid. Iemand in de bijstand die kan werken kan immers ook best een baantje zoeken dus dat is feitelijk geen verschil. Qua criteria is het niet moeilijk als student om er een beroep op te mogen doen. Ik heb nog nergens gelezen dat studenten met studiefinanciering bij voorbaat uitgesloten zijn van deelname. Ik hoop eigenlijk wel dat het ergens staat anders staat het volgende week vol als ze de criteria niet wijzigen,
Volgens mij mogen er vrij veel mensen met een cursus creatief boekhouden terecht en dan hoef je niet eens te frauderen. Misschien dat het daarom drukker wordt.
Zonder exacte cijfers blijft dat allemaal gissen.
Nu je het zegt!quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:07 schreef Tayu het volgende:
[..]
Houd toch op, een student voert geen eenpersoonshuishouden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Studenten in een studentenhuis: meerdere eenpersoonshuishoudens
Ten eerste betaal je zonder studentenpas de volle mep in de mensa (als je überhaupt binnenkomt, ik heb begrepen dat dat in sommige gelegenheden niet kan), en ten tweede zijn er maar in een paar steden universiteiten en cq een mensa ..quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Misschien wel. Mensen in de bijstand hebben een hoger inkomen dan de gemiddelde student. Beiden betalen voor een maaltijd hetzelfde bij de mensa. Technisch gesproken is de eerste groep rijker dan de tweede. Misschien heeft categorie twee dan wel meer recht op een gratis maaltijd?
RU: iedereen welkom, iedereen betaalt hetzelfde.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Ten eerste betaal je zonder studentenpas de volle mep in de mensa (als je überhaupt binnenkomt, ik heb begrepen dat dat in sommige gelegenheden niet kan), en ten tweede zijn er maar in een paar steden universiteiten en cq een mensa ..
Daarnaast .. de gemiddelde student eet in het weekend bij zijn ouders, en vaak doen die ook nog eens de was voor hem. En als je drie van de 7 dagen je eten niet zelf hoeft te betalen en de rest van de dagen voor drie euro een warme maaltijd hou je toch echt aardig wat meer van je 180 euro over als de bijstandsgerechtigde die voor alles de volle mep moet betalen
Afgezien daarvan, voor een maaltijd in de mensa betaal je minstens 5¤. Ga dat maar eens met je gezin doen als je in de bijstand zitquote:Op vrijdag 6 april 2012 20:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Ten eerste betaal je zonder studentenpas de volle mep in de mensa (als je überhaupt binnenkomt, ik heb begrepen dat dat in sommige gelegenheden niet kan), en ten tweede zijn er maar in een paar steden universiteiten en cq een mensa ..
Daarnaast .. de gemiddelde student eet in het weekend bij zijn ouders, en vaak doen die ook nog eens de was voor hem. En als je drie van de 7 dagen je eten niet zelf hoeft te betalen en de rest van de dagen voor drie euro een warme maaltijd hou je toch echt aardig wat meer van je 180 euro over als de bijstandsgerechtigde die voor alles de volle mep moet betalen
Ja, want mensen in de bijstand blijven altijd jong en levenslustigquote:Op vrijdag 6 april 2012 20:24 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
RU: iedereen welkom, iedereen betaalt hetzelfde.
Veel studenten wonen gewoon permanent op kamers en gaan maar af en toe naar hun ouders. Mensen in de bijstand hebben vast ook wel ouders/broers/zussen waar ze één keer mogen mee-eten?
Alleen hele oude mensen zitten dan in de bijstand of hebben die mensen alleen hele oude broers en zussen en zijn het altijd nakomertjes?quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:25 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ja, want mensen in de bijstand blijven altijd jong en levenslustig
Net als hun ouders
Ik neem aan dat je 2,5 procent bedoeld. Wij betalen wel heel wat meer dan 2,5% aan de armen. Alleen gaat dat via de belasting. De 'armen' zijn hier veel beter af dan in de meeste islamitische landen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Hele slechte ontwikkeling dit. Eigenlijk moeten we naar het Islamitische systeem dat iedereen 2,5 van zijn inkomen geeft als aalmoes aan de armen.²
Nee hoor dat hoeft helemaal niet. Moet je een telefoonnummer of mailadres? Je kunt zelfs de dag aangeven wanneer je het bezorgd wilt hebben.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:31 schreef Arcee het volgende:
Nee, niet alleen, maar die zitten er ook in. Ik weet zeker dat van al die oudjes er geen enkele in aanmerking komt voor een studiefinancieringquote:Op vrijdag 6 april 2012 20:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Alleen hele oude mensen zitten dan in de bijstand of hebben die mensen alleen hele oude broers en zussen en zijn het altijd nakomertjes?
Het is al geruime tijd geleden maar in de mensa in Amsterdam moest je je pasje laten zien, had je die niet of was je hem vergeten moest je de volle mep betalen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:24 schreef De_Kardinaal het volgende:
RU: iedereen welkom, iedereen betaalt hetzelfde.
En koken ze dan iedere dag alleen, of in een groep, in zo'n smerige keuken als je af en toe ziet op de TV?quote:Veel studenten wonen gewoon permanent op kamers en gaan maar af en toe naar hun ouders.
Lol, ruim de helft van de bijstandsgerechtigden is 45+ .. en nou kan ik natuurlijk geen uitspraken doen over de mogelijkheden die anderen hebben, maar mijn ouders leven niet meer en broers/zussen heb ik niet. Wel een pleegbroer, maar als ik bij hem zou willen eten kost het me meer dan die 180 euro om bij dat eten te komen.quote:Mensen in de bijstand hebben vast ook wel ouders/broers/zussen waar ze één keer mogen mee-eten?
Dat ligt eraan hoe je woont. Alle nieuwe appartementen in Nijmegen zijn zowat bedoeld voor een eenpersoonshuishouden en daarop ingericht (eigen toilet, badkamer, keuken).quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is al geruime tijd geleden maar in de mensa in Amsterdam moest je je pasje laten zien, had je die niet of was je hem vergeten moest je de volle mep betalen.
[..]
En koken ze dan iedere dag alleen, of in een groep, in zo'n smerige keuken als je af en toe ziet op de TV?
[..]
Lol, ruim de helft van de bijstandsgerechtigden is 45+ .. en nou kan ik natuurlijk geen uitspraken doen over de mogelijkheden die anderen hebben, maar mijn ouders leven niet meer en broers/zussen heb ik niet. Wel een pleegbroer, maar als ik bij hem zou willen eten kost het me meer dan die 180 euro om bij dat eten te komen.
Daar komt dan geen student voor in aanmerking, voor die appartementen. Studenten worden dan ook niet verstaan onder eenpersoonshuishoudens.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:44 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe je woont. Alle nieuwe appartementen in Nijmegen zijn zowat bedoeld voor een eenpersoonshuishouden en daarop ingericht (eigen toilet, badkamer, keuken).
Ja, en een student heeft zijn ouders zeker op de hoek wonen?
Mag ik je weer een klein beetje corrigeren? Bijverdienen bij de sociale dienst mag wel, onder hele strikte voorwaarden en voor een beperkte periode .. half jaar maximaal dacht ik, en iets rond de 150-200 euro per maand, maar het moet dus wel uitzicht bieden op vast werk/uitstroom ..quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:36 schreef Tayu het volgende:
Zo mag je bijvoorbeeld best bijverdienen als student, als extraatje bovenop je studiebeurs, maar zo is dat bijvoorbeeld ten strengste verboden wanneer je in de bijstand zit.
Ook dat blijkt allemaal veranderd te zijn nu. 10 Jaar geleden was het nog zo dat wanneer je in de bijstand zat en vrijwilligerswerk deed, dat je daar een bonus voor kon ontvangen van ¤150 euro. Dat is nu allemaal afgeschaft.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Mag ik je weer een klein beetje corrigeren? Bijverdienen bij de sociale dienst mag wel, onder hele strikte voorwaarden en voor een beperkte periode .. half jaar maximaal dacht ik, en iets rond de 150-200 euro per maand, maar het moet dus wel uitzicht bieden op vast werk/uitstroom ..
Even een paar maanden bollen plukken oid, dat mag natuurlijk ook, maar zulke inkomsten worden voor 100% afgetrokken van de uitkering. 'Strikt verboden'is in die context een wat ongelukkige woordkeuze, mijns inziens dan
Moet ik wikipedia maar weer eens quoten? Nee joh, jij hebt gelijk.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:46 schreef Tayu het volgende:
[..]
Daar komt dan geen student voor in aanmerking, voor die appartementen. Studenten worden dan ook niet verstaan onder eenpersoonshuishoudens.
Je mag nog wel een vergoeding ontvangen voor de onkosten die je moet maken om dat werk te kunnen doen .. zoals ik dus, voor mijn internetaansluiting ..quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:51 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ook dat blijkt allemaal veranderd te zijn nu. 10 Jaar geleden was het nog zo dat wanneer je in de bijstand zat en vrijwilligerswerk deed, dat je daar een bonus voor kon ontvangen van ¤150 euro. Dat is nu allemaal afgeschaft.
Sla gewoon eens een wetboek open.quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:11 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Moet ik wikipedia maar weer eens quoten? Nee joh, jij hebt gelijk.
Voorheen kreeg je die vergoeding dus uitbetaald door de Sociale Dienst, dat doen ze nu niet meer.quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:14 schreef moussie het volgende:
[..]
Je mag nog wel een vergoeding ontvangen voor de onkosten die je moet maken om dat werk te kunnen doen .. zoals ik dus, voor mijn internetaansluiting ..
Heb toch al gezegd dat je gelijk had.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Personen die alleen in een woonruimte zijn gehuisvest, of personen die met anderen eenzelfde adres bewonen maar een eigen huishouding voeren. Personen in inrichtingen, instellingen en tehuizen beschouwen we niet als eenpersoonshuishouden.
http://www.nationaalkompas.nl/bevolking/huishoudens/huidig/
Hoeveel rekeningen betaal je samen in zo'n studentenhuis? Heb je een eigen meter voor gas, water en licht in je kamer, krijg je een rekening voor de afvoer van je afvalstoffen, betaal je zuiveringsheffing voor 1 vervuilingseenheid, ja, dan ben je een eenpersoonshuishouden. Zolang je de bovenstaande rekeningen met elkaar deelt en daardoor schaalvoordeel behaalt ben je dat dus niet!quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:11 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Moet ik wikipedia maar weer eens quoten? Nee joh, jij hebt gelijk.
Toen ik nog in mijn studentencomplex woonde betaalde iedereen alles voor zichzelf. Iedereen had een eigen meter voor water/elektra (gas had niemand i.v.m. de veiligheid). Iedereen betaalde zijn eigen heffingen en belastingen. 340 zelfstandige wooneenheden.quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Hoeveel rekeningen betaal je samen in zo'n studentenhuis? Heb je een eigen meter voor gas, water en licht in je kamer, krijg je een rekening voor de afvoer van je afvalstoffen, betaal je zuiveringsheffing voor 1 vervuilingseenheid, ja, dan ben je een eenpersoonshuishouden. Zolang je de bovenstaande rekeningen met elkaar deelt en daardoor schaalvoordeel behaalt ben je dat dus niet!
Aah, zo'n studentencomplex .. dat zijn idd van die aparte wooneenheden speciaal voor studenten.quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:34 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Toen ik nog in mijn studentencomplex woonde betaalde iedereen alles voor zichzelf. Iedereen had een eigen meter voor water/elektra (gas had niemand i.v.m. de veiligheid). Iedereen betaalde zijn eigen heffingen en belastingen. 340 zelfstandige wooneenheden.
Waarom denk jij dat zij dit niet al doen? Beetje last van stereotypering?quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:05 schreef De_Kardinaal het volgende:
Waarom laten ze mensen met een bijstandsuitkering die in principe kunnen werken niet gewoon werken bij de voedselbank zelf? Waarom moeten vrijwilligers dat weer doen?
Okee bedank, Sukkel.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:36 schreef JellieVrolijk het volgende:
Nee hoor dat hoeft helemaal niet. Moet je een telefoonnummer of mailadres? Je kunt zelfs de dag aangeven wanneer je het bezorgd wilt hebben.
Sukkel.
Kan er naast zitten hoor maar de voedselbank wil geen vrijwilligers die zelf klant zijn bij de voedselbank.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:16 schreef moussie het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat zij dit niet al doen? Beetje last van stereotypering?
Omdat ze bij menig voedselbank vragen naar extra hulp.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:16 schreef moussie het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat zij dit niet al doen? Beetje last van stereotypering?
En dat zou best kunnen dat dit de reden is.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:20 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Kan er naast zitten hoor maar de voedselbank wil geen vrijwilligers die zelf klant zijn bij de voedselbank.
Ik weet niet waarom, ga even googlen.
Dat is goed mogelijk, al ben ik het hier in mijn gemeente nog niet tegengekomen in de vacaturelijst die ik iedere maand toegestuurd krijg en op TV zet.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:21 schreef De_Kardinaal het volgende:
Omdat ze bij menig voedselbank vragen naar extra hulp.
Mwah, lang niet iedere bijstandsgerechtigde maakt gebruik van de voedselbank natuurlijk, evenmin als dat iedereen die van de voedselbank gebruik moet maken in de bijstand zit.quote:En dat zou best kunnen dat dit de reden is.
Past anders prima in de richtlijnen conform de tegenprestatie die nu geldt voor bijstandgerechtigden enzovoorts.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat is goed mogelijk, al ben ik het hier in mijn gemeente nog niet tegengekomen in de vacaturelijst die ik iedere maand toegestuurd krijg en op TV zet.
Ik weet wel dat mijn buurvrouw na haar scheiding, toen ze een tijdje in de bijstand moest gaan zitten, voor de voedselbank werkte, maar dat is alweer een paar jaar geleden.
[..]
Mwah, lang niet iedere bijstandsgerechtigde maakt gebruik van de voedselbank natuurlijk, evenmin als dat iedereen die van de voedselbank gebruik moet maken in de bijstand zit.
Ja, doe maar een nieuwe poging.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:28 schreef JellieVrolijk het volgende:
Dat we het maar gezellig houden toch?
alleen de donaties aan het zorgkartel moet helaas wel in contant geldquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:54 schreef JellieVrolijk het volgende:
Wat ik trouwens wel mooi vind van deze zware tijden is dat er een geheel nieuwe markt komt en er allerlei initiatieven ontstaan op het gebied van ruilhandel en dergelijke.
Zeg maar een economie binnen een economie die op sterven ligt.
En voor de onderkant is dat ook de enige manier om te overleven, ruilen, geven en nemen.
Uhuh. Het ligt aan die mensen ja.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:34 schreef robin007bond het volgende:
Wat wordt dit weer overdreven trouwens, ook al die doemscenario's hier.
Je hebt altijd nog de bijstandsuitkering. Lukt het je daar niet mee rond te komen, dan moet je toch echt andere prioriteiten stellen.
Nogmaals, met een bedrag van 855 euro voor twee volwassenen, waarvan eentje onder de 21, valt niet rond te komen, dat heeft niets te maken met prioriteiten. Die norm is zelfs lager dan die voor een alleenstaande, en dat terwijl je daarvan met twee personen moet leven plus twee keer ziekenfonds moet betalen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:34 schreef robin007bond het volgende:
Wat wordt dit weer overdreven trouwens, ook al die doemscenario's hier.
Je hebt altijd nog de bijstandsuitkering. Lukt het je daar niet mee rond te komen, dan moet je toch echt andere prioriteiten stellen.
Gelukkig krijg je niet "niks". Mazzelkont.quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Nogmaals, met een bedrag van 855 euro voor twee volwassenen, waarvan eentje onder de 21, valt niet rond te komen, dat heeft niets te maken met prioriteiten. Die norm is zelfs lager dan die voor een alleenstaande, en dat terwijl je daarvan met twee personen moet leven plus twee keer ziekenfonds moet betalen.
Vergeleken met een Afrikaan heb ik het goed ja, ik had de mazzel dat ik hier geboren ben. Net als jij overigens, want waar jij nu zou zijn als jij daar geboren was is nog maar de vraag ..quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gelukkig krijg je niet "niks". Mazzelkont.
Overigens, in de nieuwe situatie krijg ik niets, die 855 euro worden in z'n geheel opgehoest door mijn zoon .. kan je nagaan, die werkt zich de hele maand te pletter en heeft als beloning nog niet eens genoeg eten op zijn bord .. maar ja, vergeleken met de Afrikaan hebben we het nog steeds goed, we hebben tenminste iets, en dat is beter dan niets ..quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gelukkig krijg je niet "niks". Mazzelkont.
"Ja + een en al verdediging"quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:42 schreef moussie het volgende:
[..]
Vergeleken met een Afrikaan heb ik het goed ja, ik had de mazzel dat ik hier geboren ben. Net als jij overigens, want waar jij nu zou zijn als jij daar geboren was is nog maar de vraag ..
Je zoon krijgt wel iets meer dan dat. Zijn loon zal wel hoger liggen dan die 855.quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Overigens, in de nieuwe situatie krijg ik niets, die 855 euro worden in z'n geheel opgehoest door mijn zoon .. kan je nagaan, die werkt zich de hele maand te pletter en heeft als beloning nog niet eens genoeg eten op zijn bord .. maar ja, vergeleken met de Afrikaan hebben we het nog steeds goed, we hebben tenminste iets, en dat is beter dan niets ..
Waar heb jij die wijsheid dan wel vandaan?quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:54 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik vind het anders wel raar dat een alleenstaande meer geld krijgt dan een 2 persoonshuishouden?
En hoe komt dat? De overheid+banken+huurwoningcorporaties zijn dom bezig geweest en daar lijden wij onder. Het zou eerlijker zijn als zij het verloren geld bij de top van de overheid en eveneens bij de top van geldbanken en huurwoningcorporaties terughalen: vanaf nu aan 845 euro per maand salaris, ongeacht de functieomschrijving, dan is de crisis binnen een half jaar geheel opgelost en hebben we een grote buffer overgehouden ook nog en flikken ze het ons niet nog eens...quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je zoon krijgt wel iets meer dan dat. Zijn loon zal wel hoger liggen dan die 855.
Daarbij, geld is op. Als bij jou thuis van die 855 de laatste week niets over blijft vertel je ook dat de resterende 7 daagjes geen extraatjes erin zitten.
Nou, de overheid zit met datzelfde probleem.
Lees de laatste paar postjes eens voordat je wat vraagt?quote:Op zaterdag 7 april 2012 01:03 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Waar heb jij die wijsheid dan wel vandaan?
Hou het maar op maximaal 1100quote:Op zaterdag 7 april 2012 01:09 schreef FiatCurrency het volgende:
Ik weiger te geloven dat voedselbanken nodig zijn in Nederland. We moeten niet alleen kijken wat iemand aan bijstand krijgt maar ook naar huurtoeslag, zorgtoeslag, kwijtschelding gemeentelijke belastingen, bijzondere bijstand etc. etc.
Met alle sociale voorzieningen opgeteld heeft een bijstandtrekker een inkomen van ongeveer 1200-1300 euri. Misschien geen vetpot maar ZEKER genoeg voor vaste laten + eten.
Welterusten.quote:Op zaterdag 7 april 2012 01:09 schreef FiatCurrency het volgende:
Ik weiger te geloven dat voedselbanken nodig zijn in Nederland. We moeten niet alleen kijken wat iemand aan bijstand krijgt maar ook naar huurtoeslag, zorgtoeslag, kwijtschelding gemeentelijke belastingen, bijzondere bijstand etc. etc.
Met alle sociale voorzieningen opgeteld heeft een bijstandtrekker een inkomen van ongeveer 1200-1300 euri. Misschien geen vetpot maar ZEKER genoeg voor vaste laten + eten.
Ze had het over haar zoon die ging werken.quote:Op zaterdag 7 april 2012 01:05 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Lees de laatste paar postjes eens voordat je wat vraagt?
De economie steekt wel ff wat anders in elkaar dan dit schrijfseltje. Geen zin je daarin wegwijs te maken om half 2 snachts.quote:Op zaterdag 7 april 2012 01:04 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
En hoe komt dat? De overheid+banken+huurwoningcorporaties zijn dom bezig geweest en daar lijden wij onder. Het zou eerlijker zijn als zij het verloren geld bij de top van de overheid en eveneens bij de top van geldbanken en huurwoningcorporaties terughalen: vanaf nu aan 845 euro per maand salaris, ongeacht de functieomschrijving, dan is de crisis binnen een half jaar geheel opgelost en hebben we een grote buffer overgehouden ook nog en flikken ze het ons niet nog eens...
Overigens, als het geld op is, vraag ik me af wat al die miljarden muntstukjes dan zijn die richting andere landen stromen?
Een beetje overdrijven om je punt te maken kan geen kwaad, zolang je maar binnen de internationaal opgestelde grenzen blijft.quote:Op zaterdag 7 april 2012 01:16 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Hou het maar op maximaal 1100Of je moet perse willen overdrijven. Dan hou ik je niet tegen.
En toch ben ik van mening dat ze het echt eens een keer bij de top moeten gaan halen ipv bij (onschuldige) ondergeschikten of burgers.quote:Op zaterdag 7 april 2012 01:26 schreef 3-voud het volgende:
[..]
De economie steekt wel ff wat anders in elkaar dan dit schrijfseltje. Geen zin je daarin wegwijs te maken om half 2 snachts.
Die laatste zin ben ik het mee eens. We hadden Griekenland moeten laten ploffen. Maar of je daarmee een extra pot overhoud om als taart te verdelen: nee.
Ook hier weer, beetje basiskennis economie kan je helpen.
Gast, zo gaat het al duizenden jaren en zal ik je eens wat vertellen? De komende duizend jaar zal het net zo gaan.quote:Op zaterdag 7 april 2012 01:44 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
En toch ben ik van mening dat ze het echt eens een keer bij de top moeten gaan halen ipv bij (onschuldige) ondergeschikten of burgers.
TNTpost had vorig jaar een salarisverlaging voor alle (lagere) personeelsleden van ik geloof 5 %, de top deed hier niet aan mee.
Banken die geld laten verdampen kloppen gewoon bij NL aan en NL haalt het weer bij ons vandaan, geen straf, niks, zelfs de top wordt niet financieel uitgekleed. Hadden ze maar moeten zorgen dat de bank gezond bleef. Ze zijn toch met een reden onderdeel van de top.
Vestia zit met miljoenenschuld, maar geeft een topman wel ff mooi paar miljoentjes mee. Hij zit nu lekker te zonnen in een warm land en Vestia komt vandaag in het nieuws met: we moeten alle huren verhogen om het gat te dichten en er is geen andere oplossing.
Hoezo economie, het zijn juist die mensen die dit veroorzaken omdat ze bereid zijn risicos te nemen en weten dat ze de gevolgen nooit zelf zullen ervaren.
Dat geldt voor een gezin. Een alleenstaande heeft ongeveer de helft van dat bedrag.quote:Op zaterdag 7 april 2012 01:09 schreef FiatCurrency het volgende:
Dikke onzin...quote:Op zaterdag 7 april 2012 01:53 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat geldt voor een gezin. Een alleenstaande heeft ongeveer de helft van dat bedrag.
1 klein puntje:quote:Op zaterdag 7 april 2012 01:44 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
En toch ben ik van mening dat ze het echt eens een keer bij de top moeten gaan halen ipv bij (onschuldige) ondergeschikten of burgers.
TNTpost had vorig jaar een salarisverlaging voor alle (lagere) personeelsleden van ik geloof 5 %, de top deed hier niet aan mee.
Banken die geld laten verdampen kloppen gewoon bij NL aan en NL haalt het weer bij ons vandaan, geen straf, niks, zelfs de top wordt niet financieel uitgekleed. Hadden ze maar moeten zorgen dat de bank gezond bleef. Ze zijn toch met een reden onderdeel van de top.
Vestia zit met miljoenenschuld, maar geeft een topman wel ff mooi paar miljoentjes mee. Hij zit nu lekker te zonnen in een warm land en Vestia komt vandaag in het nieuws met: we moeten alle huren verhogen om het gat te dichten en er is geen andere oplossing.
Hoezo economie, het zijn juist die mensen die dit veroorzaken omdat ze bereid zijn risicos te nemen en weten dat ze de gevolgen nooit zelf zullen ervaren.
Tuurlijk besef ik dat goed. Ik kan wel met 1 en ander aan komen lopen zodat we de top alsnog kunnen laten lijden maar dat is allemaal zinloos, want het gaat gewoon niet gebeuren...quote:Op zaterdag 7 april 2012 01:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
1 klein puntje:
Als je de top aanpakt verdwijnen ze naar het buitenland. Sta je nergens.
Je bent er hoe dan ook afhankelijk van. Enkel worden zo nu en dan grenzen verlegt van het toelaatbare. Dat is afhankelijk van hoe de stemming dan leeft.
Dus je beseft dat je jezelf in de voet schiet.quote:Op zaterdag 7 april 2012 02:05 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Tuurlijk besef ik dat goed. Ik kan wel met 1 en ander aan komen lopen zodat we de top alsnog kunnen laten lijden maar dat is allemaal zinloos, want het gaat gewoon niet gebeuren...
Nope, het is mogelijk. Als we juridisch voor mekaar krijgen dat de top financieel ook onderuit gaat als een financieel bedrijf in problemen komt. Als ze een ongezond bedrijf achterlaten bij hun ontslag (omdat ze de bui al zien hangen) moeten ze aantonen dat ze echt alles geprobeerd hebben om het bedrijf weer gezond te krijgen. Accepteren ze die baan niet vanwege die stukje wetgeving, dan weten we toch al gelijk met wat voor vlees we in de pan te maken hebben?quote:Op zaterdag 7 april 2012 02:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus je beseft dat je jezelf in de voet schiet.
Nope. Ze heeft geen gelijk. Uitkering+toeslagen= plusminus 1100 en dan komen daar de kwijtscheldingen ook nog erbij. Alleen Wajongers kunnen rekenen op 1200-1300 omdat zij nog meer geldpotjes kunnen aanspreken/krijgen. Denk maar aan CAK bijv.quote:
Corruptie blijf je altijd wel houden. Je denkt dat je met een beetje duimen aanschroeven dat flink kunt beperken. Je wekt enkel irritatie wat ook nadelige gevolgen heeft.quote:Op zaterdag 7 april 2012 02:16 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Nope, het is mogelijk. Als we juridisch voor mekaar krijgen dat de top financieel ook onderuit gaat als een financieel bedrijf in problemen komt. Als ze een ongezond bedrijf achterlaten bij hun ontslag (omdat ze de bui al zien hangen) moeten ze aantonen dat ze echt alles geprobeerd hebben om het bedrijf weer gezond te krijgen. Accepteren ze die baan niet vanwege die stukje wetgeving, dan weten we toch al gelijk met wat voor vlees we in de pan te maken hebben?
Maar goed, dit is allemaal blablakulblabla, dit gaat gewoon niet gebeuren. De top heeft teveel invloed op politici of andersom. Zij zullen niet in elkaars voeten schieten.
Dat is waar...quote:Op zaterdag 7 april 2012 02:20 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Corruptie blijf je altijd wel houden. Je denkt dat je met een beetje duimen aanschroeven dat flink kunt beperken. Je wekt enkel irritatie wat ook nadelige gevolgen heeft.
Weet wel, ondanks die corruptie leef je wel in een hoge welvaartsnorm. Comes with the package.
De basisuitkering voor een alleenstaande boven de 21 zit iets boven de 600.quote:Op zaterdag 7 april 2012 02:19 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Nope. Ze heeft geen gelijk. Uitkering+toeslagen= plusminus 1100 en dan komen daar de kwijtscheldingen ook nog erbij. Alleen Wajongers kunnen rekenen op 1200-1300 omdat zij nog meer geldpotjes kunnen aanspreken/krijgen. Denk maar aan CAK bijv.
Ja, en dus?quote:Op zaterdag 7 april 2012 02:26 schreef Specularium het volgende:
[..]
De basisuitkering voor een alleenstaande boven de 21 zit iets boven de 600.
Ik moet helemaal niks. Een alleenstaande boven de 21 kan op maximaal 1100 rekenen. Punt. Kan je nog heel lang over mieperen en je gelijk proberen te halen, maar zelfs in je vorige post faal je keihard, aangezien iemand boven de 21 niet van 600 nog wat hoeft te leven maar van minimaal 888 en dat is de uitkering alleen al he. Dat is dan de basisinkomen voor die persoon. Tel de rest erbij en je komt dan op, wacht eens even: dit zei ik al 4 keren: 1100 euro ongeveer.quote:Op zaterdag 7 april 2012 02:44 schreef Specularium het volgende:
Je moet uitgaan van de basis, hoe kun je aanvullingen en toeslagen standaard mee gaan rekenen als die per persoon verschillen van helemaal geen tot redelijk veel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |