Aah, zo'n studentencomplex .. dat zijn idd van die aparte wooneenheden speciaal voor studenten.quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:34 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Toen ik nog in mijn studentencomplex woonde betaalde iedereen alles voor zichzelf. Iedereen had een eigen meter voor water/elektra (gas had niemand i.v.m. de veiligheid). Iedereen betaalde zijn eigen heffingen en belastingen. 340 zelfstandige wooneenheden.
Waarom denk jij dat zij dit niet al doen? Beetje last van stereotypering?quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:05 schreef De_Kardinaal het volgende:
Waarom laten ze mensen met een bijstandsuitkering die in principe kunnen werken niet gewoon werken bij de voedselbank zelf? Waarom moeten vrijwilligers dat weer doen?
Okee bedank, Sukkel.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:36 schreef JellieVrolijk het volgende:
Nee hoor dat hoeft helemaal niet. Moet je een telefoonnummer of mailadres? Je kunt zelfs de dag aangeven wanneer je het bezorgd wilt hebben.
Sukkel.
Kan er naast zitten hoor maar de voedselbank wil geen vrijwilligers die zelf klant zijn bij de voedselbank.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:16 schreef moussie het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat zij dit niet al doen? Beetje last van stereotypering?
Omdat ze bij menig voedselbank vragen naar extra hulp.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:16 schreef moussie het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat zij dit niet al doen? Beetje last van stereotypering?
En dat zou best kunnen dat dit de reden is.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:20 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Kan er naast zitten hoor maar de voedselbank wil geen vrijwilligers die zelf klant zijn bij de voedselbank.
Ik weet niet waarom, ga even googlen.
Dat is goed mogelijk, al ben ik het hier in mijn gemeente nog niet tegengekomen in de vacaturelijst die ik iedere maand toegestuurd krijg en op TV zet.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:21 schreef De_Kardinaal het volgende:
Omdat ze bij menig voedselbank vragen naar extra hulp.
Mwah, lang niet iedere bijstandsgerechtigde maakt gebruik van de voedselbank natuurlijk, evenmin als dat iedereen die van de voedselbank gebruik moet maken in de bijstand zit.quote:En dat zou best kunnen dat dit de reden is.
Past anders prima in de richtlijnen conform de tegenprestatie die nu geldt voor bijstandgerechtigden enzovoorts.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat is goed mogelijk, al ben ik het hier in mijn gemeente nog niet tegengekomen in de vacaturelijst die ik iedere maand toegestuurd krijg en op TV zet.
Ik weet wel dat mijn buurvrouw na haar scheiding, toen ze een tijdje in de bijstand moest gaan zitten, voor de voedselbank werkte, maar dat is alweer een paar jaar geleden.
[..]
Mwah, lang niet iedere bijstandsgerechtigde maakt gebruik van de voedselbank natuurlijk, evenmin als dat iedereen die van de voedselbank gebruik moet maken in de bijstand zit.
Ja, doe maar een nieuwe poging.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:28 schreef JellieVrolijk het volgende:
Dat we het maar gezellig houden toch?
alleen de donaties aan het zorgkartel moet helaas wel in contant geldquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:54 schreef JellieVrolijk het volgende:
Wat ik trouwens wel mooi vind van deze zware tijden is dat er een geheel nieuwe markt komt en er allerlei initiatieven ontstaan op het gebied van ruilhandel en dergelijke.
Zeg maar een economie binnen een economie die op sterven ligt.
En voor de onderkant is dat ook de enige manier om te overleven, ruilen, geven en nemen.
Uhuh. Het ligt aan die mensen ja.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:34 schreef robin007bond het volgende:
Wat wordt dit weer overdreven trouwens, ook al die doemscenario's hier.
Je hebt altijd nog de bijstandsuitkering. Lukt het je daar niet mee rond te komen, dan moet je toch echt andere prioriteiten stellen.
Nogmaals, met een bedrag van 855 euro voor twee volwassenen, waarvan eentje onder de 21, valt niet rond te komen, dat heeft niets te maken met prioriteiten. Die norm is zelfs lager dan die voor een alleenstaande, en dat terwijl je daarvan met twee personen moet leven plus twee keer ziekenfonds moet betalen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:34 schreef robin007bond het volgende:
Wat wordt dit weer overdreven trouwens, ook al die doemscenario's hier.
Je hebt altijd nog de bijstandsuitkering. Lukt het je daar niet mee rond te komen, dan moet je toch echt andere prioriteiten stellen.
Gelukkig krijg je niet "niks". Mazzelkont.quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Nogmaals, met een bedrag van 855 euro voor twee volwassenen, waarvan eentje onder de 21, valt niet rond te komen, dat heeft niets te maken met prioriteiten. Die norm is zelfs lager dan die voor een alleenstaande, en dat terwijl je daarvan met twee personen moet leven plus twee keer ziekenfonds moet betalen.
Vergeleken met een Afrikaan heb ik het goed ja, ik had de mazzel dat ik hier geboren ben. Net als jij overigens, want waar jij nu zou zijn als jij daar geboren was is nog maar de vraag ..quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gelukkig krijg je niet "niks". Mazzelkont.
Overigens, in de nieuwe situatie krijg ik niets, die 855 euro worden in z'n geheel opgehoest door mijn zoon .. kan je nagaan, die werkt zich de hele maand te pletter en heeft als beloning nog niet eens genoeg eten op zijn bord .. maar ja, vergeleken met de Afrikaan hebben we het nog steeds goed, we hebben tenminste iets, en dat is beter dan niets ..quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gelukkig krijg je niet "niks". Mazzelkont.
"Ja + een en al verdediging"quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:42 schreef moussie het volgende:
[..]
Vergeleken met een Afrikaan heb ik het goed ja, ik had de mazzel dat ik hier geboren ben. Net als jij overigens, want waar jij nu zou zijn als jij daar geboren was is nog maar de vraag ..
Je zoon krijgt wel iets meer dan dat. Zijn loon zal wel hoger liggen dan die 855.quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Overigens, in de nieuwe situatie krijg ik niets, die 855 euro worden in z'n geheel opgehoest door mijn zoon .. kan je nagaan, die werkt zich de hele maand te pletter en heeft als beloning nog niet eens genoeg eten op zijn bord .. maar ja, vergeleken met de Afrikaan hebben we het nog steeds goed, we hebben tenminste iets, en dat is beter dan niets ..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |