abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 02:07:23 #91
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_110012930
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 02:05 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Tuurlijk besef ik dat goed. Ik kan wel met 1 en ander aan komen lopen zodat we de top alsnog kunnen laten lijden maar dat is allemaal zinloos, want het gaat gewoon niet gebeuren...
Dus je beseft dat je jezelf in de voet schiet.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_110012998
quote:
13s.gif Op zaterdag 7 april 2012 01:59 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dikke onzin...
Nee, ze heeft gelijk.
pi_110013149
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 02:07 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dus je beseft dat je jezelf in de voet schiet.
Nope, het is mogelijk. Als we juridisch voor mekaar krijgen dat de top financieel ook onderuit gaat als een financieel bedrijf in problemen komt. Als ze een ongezond bedrijf achterlaten bij hun ontslag (omdat ze de bui al zien hangen) moeten ze aantonen dat ze echt alles geprobeerd hebben om het bedrijf weer gezond te krijgen. Accepteren ze die baan niet vanwege die stukje wetgeving, dan weten we toch al gelijk met wat voor vlees we in de pan te maken hebben?

Maar goed, dit is allemaal blablakulblabla, dit gaat gewoon niet gebeuren. De top heeft teveel invloed op politici of andersom. Zij zullen niet in elkaars voeten schieten.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_110013216
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 april 2012 02:09 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nee, ze heeft gelijk.
Nope. Ze heeft geen gelijk. Uitkering+toeslagen= plusminus 1100 en dan komen daar de kwijtscheldingen ook nog erbij. Alleen Wajongers kunnen rekenen op 1200-1300 omdat zij nog meer geldpotjes kunnen aanspreken/krijgen. Denk maar aan CAK bijv.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kloonhommel op 07-04-2012 02:25:02 ]
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 02:20:40 #95
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_110013245
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 02:16 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Nope, het is mogelijk. Als we juridisch voor mekaar krijgen dat de top financieel ook onderuit gaat als een financieel bedrijf in problemen komt. Als ze een ongezond bedrijf achterlaten bij hun ontslag (omdat ze de bui al zien hangen) moeten ze aantonen dat ze echt alles geprobeerd hebben om het bedrijf weer gezond te krijgen. Accepteren ze die baan niet vanwege die stukje wetgeving, dan weten we toch al gelijk met wat voor vlees we in de pan te maken hebben?

Maar goed, dit is allemaal blablakulblabla, dit gaat gewoon niet gebeuren. De top heeft teveel invloed op politici of andersom. Zij zullen niet in elkaars voeten schieten.
Corruptie blijf je altijd wel houden. Je denkt dat je met een beetje duimen aanschroeven dat flink kunt beperken. Je wekt enkel irritatie wat ook nadelige gevolgen heeft.
Weet wel, ondanks die corruptie leef je wel in een hoge welvaartsnorm. Comes with the package.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_110013328
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 02:20 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Corruptie blijf je altijd wel houden. Je denkt dat je met een beetje duimen aanschroeven dat flink kunt beperken. Je wekt enkel irritatie wat ook nadelige gevolgen heeft.
Weet wel, ondanks die corruptie leef je wel in een hoge welvaartsnorm. Comes with the package.
Dat is waar...
pi_110013353
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 april 2012 02:19 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Nope. Ze heeft geen gelijk. Uitkering+toeslagen= plusminus 1100 en dan komen daar de kwijtscheldingen ook nog erbij. Alleen Wajongers kunnen rekenen op 1200-1300 omdat zij nog meer geldpotjes kunnen aanspreken/krijgen. Denk maar aan CAK bijv.
De basisuitkering voor een alleenstaande boven de 21 zit iets boven de 600.
pi_110013590
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 april 2012 02:26 schreef Specularium het volgende:

[..]

De basisuitkering voor een alleenstaande boven de 21 zit iets boven de 600.
Ja, en dus? |:( Heb ik het over alleen de basisuitkering gehad of zo?

De aanvullende uitkering voor een alleenstaande boven de 21 is 250 ongeveer, plus jouw basis 630 ongeveer, plus (huur/zorg)toeslagen, komt neer op... wacht eens even, dat roep ik al 3 postjes lang: 1100 ongeveer.
pi_110013678
Je moet uitgaan van de basis, hoe kun je aanvullingen en toeslagen standaard mee gaan rekenen als die per persoon verschillen van helemaal geen tot redelijk veel?
pi_110013898
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 april 2012 02:44 schreef Specularium het volgende:
Je moet uitgaan van de basis, hoe kun je aanvullingen en toeslagen standaard mee gaan rekenen als die per persoon verschillen van helemaal geen tot redelijk veel?
Ik moet helemaal niks. Een alleenstaande boven de 21 kan op maximaal 1100 rekenen. Punt. Kan je nog heel lang over mieperen en je gelijk proberen te halen, maar zelfs in je vorige post faal je keihard, aangezien iemand boven de 21 niet van 600 nog wat hoeft te leven maar van minimaal 888 en dat is de uitkering alleen al he. Dat is dan de basisinkomen voor die persoon. Tel de rest erbij en je komt dan op, wacht eens even: dit zei ik al 4 keren: 1100 euro ongeveer.

Holy shit, 4 keren 1 FOK!ker iets vertellen. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Het is het late tijdstip vast dat je brein maar op 5% werkt, net genoeg voor je basisfuncties zoals ademen, en ook om je poep binnen te houden tot je weer op de plee bent. Of misschien is het nu gedaald naar 4% door de innige conversatie met mij. God verhoedde het dat je nu zit te schijten terwijl je dit leest.

En dus kap ik deze discussie af. Bye bye...
pi_110013989
quote:
13s.gif Op zaterdag 7 april 2012 01:59 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dikke onzin...
Oh.
pi_110013991
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 april 2012 02:09 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nee, ze heeft gelijk.
Inderdaad :)
pi_110013998
quote:
9s.gif Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1800012
/4/25#110013216]zaterdag 7 april 2012 02:19[/url] schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Niet iedereen komt in aanmerking voor die toeslagen. Dat ligt er een beetje aan hoe je precies woont etc.
pi_110014155

Bron: http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud/index/pid/967#hoogte

[ Bericht 34% gewijzigd door Tayu op 07-04-2012 03:40:36 ]
pi_110017585
Weeral gemiep over de basisnorm, waar is de aanvullende uitkering?

De tabel vind je hier: http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud/index/pid/529

Laten we deze discussie gewoon afsluiten, jij wilt met halve waarheden je gelijk halen.
pi_110018167
Gewoon afschaffen die voedselbanken. :Y
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:04:18 #107
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110018294
Voedselbanken zijn overbodig in dit land. Als alle moeite die in voedselbanken wordt gestoken wordt omgezet in budgetbegeleiding, dan is het hele probleem opgelost.

Mensen moeten leren dat ze moeten kiezen en niet altijd én én kunnen hebben.

Maar goed, krijg vast een hoop commentaar dat het niet klopt, dus zou ik graag een inkomsten en uitgavenlijst willen zien van een voorbeeldgeval, een eerlijk lijstje.
pi_110018341
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:04 schreef detulp050 het volgende:
Voedselbanken zijn overbodig in dit land. Als alle moeite die in voedselbanken wordt gestoken wordt omgezet in budgetbegeleiding, dan is het hele probleem opgelost.

Maar goed, krijg vast een hoop commentaar dat het niet klopt, dus zou ik graag een inkomsten en uitgavenlijst willen zien van een voorbeeldgeval, een eerlijk lijstje.
Ik geef je groot gelijk!
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:09:48 #109
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110018439
Komen bij de voedselbank niet voornamelijk mensen met grote problemen? Mensen die in de schuldsanering zitten bijvoorbeeld en waarvan het geld door anderen beheerd wordt zodat ze maar 20 euro per week zelf te besteden hebben?

Lijkt me sterk dat gewone bijstandstrekkers naar de voedselbank moeten.

edit; of zoals die vrachtwagenchauffeur in het nieuws die ontslagen was en op zijn uitkering moest wachten en nu helemaal zonder inkomen zit. Geen inkomen =geen eten
pi_110018489
quote:

Leg dat maar iemand uit die zijn hele leven heeft gerookt :')

Roken is een levensbehoefte zullen ze zeggen _O-
pi_110018626
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:11 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Leg dat maar iemand uit die zijn hele leven heeft gerookt :')

Roken is een levensbehoefte zullen ze zeggen _O-
Dat is dan ook meteen het grote probleem. Met een minimaal inkomen kun je best rondkomen, alleen zul je dan wel je uitgavenpatroon aan moeten passen aan je inkomen. Dat doen veel mensen niet. Veel mensen begrijpen niet dat je niet dood gaat als je niet rookt, geen Eredivisie Live en geen beertender hebt.
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 12:21:21 #112
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110018750
quote:

De truc is dat de overheid niet mee betaalt aan de voedselbank, maar wel gemeentes wel bijdragen in de kosten van budgetbegeleiding via het minima-loket et cetera.
pi_110018892
Als hier een voedselbank zou zijn, zou ik daar gebruik van maken, in de goede zin van het woord.
Helaas bestaat hier geen voedselbank, net zoals armoede hier (kleine gemeente) niet bestaat.

Ik heb het idee dat als je niet in de schuldsanering zit, elke maand alles op alles moet zetten om eten op tafel te krijgen, je huishoudboekje, hoe zwaar het ook is, op orde hebt, je geen recht van spreken hebt.

Dat vind ik nou moeilijk te begrijpen.

Wat betreft de voedselbank, zou in mijn optiek, budgetvoorlichting een betere oplossing zijn.
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:37:19 #114
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110019255
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:26 schreef Lalin het volgende:
Ik heb het idee dat als je niet in de schuldsanering zit, elke maand alles op alles moet zetten om eten op tafel te krijgen, je huishoudboekje, hoe zwaar het ook is, op orde hebt, je geen recht van spreken hebt.

Eens.
Ik heb in mijn hoofd zitten dat de meeste mensen die van de voedselbank gebruik maken, niet alles op alles zetten om het te bolwerken. Internet, televisie, rookwaren, tijdschriften, brommer/auto, sieraden (hoe goedkoop ook) zijn allemaal zaken die ná eten op het prioriteitenlijstje thuis horen. Echter, ik denk dat als ik in de uitgavenlijstjes mag kijken van de voedselbankgebruikers, dan durf ik wel te beweren dat ik bij een ruime meerderheid zaken vind die niet noodzakelijk zijn.
pi_110019495
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:26 schreef Lalin het volgende:
Als hier een voedselbank zou zijn, zou ik daar gebruik van maken, in de goede zin van het woord.
Helaas bestaat hier geen voedselbank, net zoals armoede hier (kleine gemeente) niet bestaat.

Wat betreft de voedselbank, zou in mijn optiek, budgetvoorlichting een betere oplossing zijn.
Dan ga je toch de schuldsanering in door een schuld te maken wat je niet kan terugbetalen?
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:37 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Eens.
Ik heb in mijn hoofd zitten dat de meeste mensen die van de voedselbank gebruik maken, niet alles op alles zetten om het te bolwerken. Internet, televisie, rookwaren, tijdschriften, brommer/auto, sieraden (hoe goedkoop ook) zijn allemaal zaken die ná eten op het prioriteitenlijstje thuis horen. Echter, ik denk dat als ik in de uitgavenlijstjes mag kijken van de voedselbankgebruikers, dan durf ik wel te beweren dat ik bij een ruime meerderheid zaken vind die niet noodzakelijk zijn.
Ik denk juist dat die mensen niet in luxe leven zoals jij stelt. Ze moeten voldoen aan bepaalde criteria en ik geloof niet dat je met schuldsanering rustig een auto mag bezitten. Een brommer misschien wel, dat kost ook geen drol. Internet is niet duur, dus waarom je daarover begint... Roken is idd een enome lastenverzwaring, vaak genoeg zelf mensen geholpen hun budget duidelijk te maken en niemand van hun was bereid te stoppen met roken omdat de budget krap was. Hooguit gingen ze goedkope shag roken die ze zelf moesten rollen.
pi_110019664
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:44 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dan ga je toch de schuldsanering in door een schuld te maken wat je niet kan terugbetalen?

[..]

Grapjurk. ;)
pi_110019669
Internet kost toch een paar tientjes. Die kunnen die mensen best uitsparen. Zo noodzakelijk is internet niet.
pi_110019800
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:50 schreef Halcon het volgende:
Internet kost toch een paar tientjes. Die kunnen die mensen best uitsparen. Zo noodzakelijk is internet niet.
Internet kan heel nuttig zijn om kosten mee te besparen en je hebt realtime inzage in je financiële gegevens.

Een internetaansluiting is tegenwoordig gelijkwaardig met een koelkast, tv en dat soort dingen.
٩๏̯͡๏)۶
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 12:56:01 #119
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110019831
En je kan via internet allerlei tegemoetkomingen aanvragen. Die vind je zonder internet niet gemakkelijk.
pi_110019887
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:50 schreef Halcon het volgende:
Je komt in essentie toch echt aan de vrijheid van mensen, als je het zo stelt.

In mijn omgeving heb ik de opmerking; 'dan moet je maar niet Senseo-pad koffie drinken' of 'dan laat je dat glaasje wijn maar staan' meermalen gehoord.

Ik begrijp de opmerkingen wel maar er blijft maar weinig meer over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')