Ja, maar die info klopt dus niet altijd. Er zijn genoeg zogenaamde éénoudergezinnen in de bijstand die feitelijk gewoon samenwonen en waarvan de partner een vaste baan heeft. Die mensen deinsen er vervolgens ook nog eens niet voor terug om ook nog gebruik te maken van de voedselbank (want daar heb ik recht op). Ik ken er wel een aantal waar het werkelijk zo gaat. Dat zijn dezelfde mensen die in het oog lopen en die ervoor zorgen dat degenen die het wél nodig hebben en waarvoor het ook bedoeld is door de maatschappij met scheve ogen worden aangekeken omdat het allemaal zo "leuk" is in de bijstand.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee, eerder onkundig. Je kan namelijk niet zomaar een voedselbank binnenlopen en zeggen 'ik heb jullie hulp nodig'. Diegene die je naar de voedselbank verwijst, de schuldhulpverlener of de sociale dienst heeft die inzage wel
Dit dus. Typische tokkie volk wat vaste klant daar is: Roken gemiddeld 3/4 pakjes op 4x5= is al 20 Euro voor 1 week gemiddeldquote:Op vrijdag 6 april 2012 13:35 schreef TweeGrolsch het volgende:
Heb een tijd lang vrijwilligerswerk gedaan vlak bij een voedselbank. Sindsdien heb ik geen medelijden meer met mensen die naar de voedselbank gaan.
Wekelijks tegen de muur aan gepist. Met een blik bier in de hand stappen ze de auto uit. Raar volk.
Wat?quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:00 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
En laten we maar niet over stroomverbruik hebben het regent laten we droger maar aandoen (overdag ook nog.
Hier regent het anders vrij regelmatig hoor, dat is het probleem niet. Het domme is alleen dat ik geen idee heb of het in andere gebieden anders is, tenzij ik een baas vindt die op mij wacht tot ik een woning gevonden heb en verhuisd ben is verhuizen 'naar groenere weiden' maar een dure gok (vooropgesteld dat je überhaupt een woning kan vinden) met geen enkele garantie dat het daar wel beter gaat. Oftewel, het klinkt in de theorie heel leuk, maar in de praktijk ziet het er even anders uit.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:45 schreef De_Kardinaal het volgende:
Nomaden zijn slim genoeg steeds naar vruchtbare gebieden te vertrekken, alleen idioten blijven midden in de woestijn op schrale grond zitten wachten op die eenmalige regenbui.
In de praktijk kan jij dus wel werken?quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Hier regent het anders vrij regelmatig hoor, dat is het probleem niet. Het domme is alleen dat ik geen idee heb of het in andere gebieden anders is, tenzij ik een baas vindt die op mij wacht tot ik een woning gevonden heb en verhuisd ben is verhuizen 'naar groenere weiden' maar een dure gok (vooropgesteld dat je überhaupt een woning kan vinden) met geen enkele garantie dat het daar wel beter gaat. Oftewel, het klinkt in de theorie heel leuk, maar in de praktijk ziet het er even anders uit.
Dat zijn dan dus gewoon fraudeurs, die moeten gepakt worden want die maken misbruik van de voorzieningen die anderen hard nodig hebben .. zoals ik eerder al zei, ik wordt niet bepaald vrolijk van de stereotypes die mij hier om de oren vliegen ..quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:59 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ja, maar die info klopt dus niet altijd. Er zijn genoeg zogenaamde éénoudergezinnen in de bijstand die feitelijk gewoon samenwonen en waarvan de partner een vaste baan heeft. Die mensen deinsen er vervolgens ook nog eens niet voor terug om ook nog gebruik te maken van de voedselbank (want daar heb ik recht op). Ik ken er wel een aantal waar het werkelijk zo gaat. Dat zijn dezelfde mensen die in het oog lopen en die ervoor zorgen dat degenen die het wél nodig hebben en waarvoor het ook bedoeld is door de maatschappij met scheve ogen worden aangekeken omdat het allemaal zo "leuk" is in de bijstand.
Dat weet je bij dit soort topics vantevoren.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:28 schreef moussie het volgende:
[..]
zoals ik eerder al zei, ik wordt niet bepaald vrolijk van de stereotypes die mij hier om de oren vliegen ..
quote:
Nou nee, in principe wel .. mits eigen tempo etc etc .. maar mijn verzamelde handicaps plus leeftijd zorgen ervoor dat het in de praktijk niet kan, geen baas is zo gek dat die mij aanneemt. Zou ik ook niet doen als ik hem was hoor, dat is niet leuk voor mij natuurlijk maar voor hem als zakenman vanzelfsprekend, hij is geen liefdadigheidsinstelling.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:26 schreef De_Kardinaal het volgende:
In de praktijk kan jij dus wel werken?
Voor 500 euro een auto kopen en die in een jaar afschrijven is toch al 40 euro kosten per maand aan afschrijving. Reken daar een tank benzine verzekering en wegenbelasting bij en je bent zo 120 euro per maand verder, dan reken ik nog voorzichtig!quote:Op vrijdag 6 april 2012 15:29 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Weet je wat het is, een klein goedkoop autootje heb je al voor pak um beet 500 euro, daar kun je best een jaar mee vooruit of langer als je geluk hebt, een beetje brommer vragen ze nog meer voor. Op die oude fossielen dat gaat echt niet meer natuurlijk..
Nee en in principe wel? Dat klinkt lekker paradoxaal.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou nee, in principe wel .. mits eigen tempo etc etc .. maar mijn verzamelde handicaps plus leeftijd zorgen ervoor dat het in de praktijk niet kan, geen baas is zo gek dat die mij aanneemt. Zou ik ook niet doen als ik hem was hoor, dat is niet leuk voor mij natuurlijk maar voor hem als zakenman vanzelfsprekend, hij is geen liefdadigheidsinstelling.
Volgens mij verbieden ze bij sommige voedselbanken dan ook het bezit van een auto. Behalve als je die bezit i.v.m. een handicap.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:38 schreef Revolution-NL het volgende:
Je bent compleet krankzinnig als je meent dat een auto een primaire levensbehoefte is.
Precies. En die kom je dus ook tegen bij de voedselbank. En dat zijn ook de mensen die in het oog lopen bij zoveel anderen, waardoor het beeld is ontstaan dat álle bijstandtrekkers zo zijn. In deze discussie komt dat ook duidelijk naar voren.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat zijn dan dus gewoon fraudeurs, die moeten gepakt worden want die maken misbruik van de voorzieningen die anderen hard nodig hebben .. zoals ik eerder al zei, ik wordt niet bepaald vrolijk van de stereotypes die mij hier om de oren vliegen ..
Een voedselbank kan jou niets verbieden in die zin, hoor, net zo min als dat de Albert Heijn jou iets zou kunnen verbieden.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:40 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee en in principe wel? Dat klinkt lekker paradoxaal.
[..]
Volgens mij verbieden ze bij sommige voedselbanken dan ook het bezit van een auto. Behalve als je die bezit i.v.m. een handicap.
Echt.... WTF!!!!???quote:Op vrijdag 6 april 2012 15:34 schreef Mylene het volgende:
Aangezien het om de bijstand gaat kan dit artikel natuurlijk wederom niet ontbreken. Moeders blij in de bijstand.
http://www.laraaerts.nl/p(...)jstand_LaraAerts.pdf
Inderdaad.quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:51 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dit dus. Hoe vaak zie je niet mensen in items die hierover gemaakt worden dat ze in de auto aan komen rijden met het mobieltje in de hand. Het is maar waar je prioriteiten liggen.
Een voedselbank verleent dan gewoon geen hulp, dat bedoel ik ermee.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:46 schreef Tayu het volgende:
[..]
Een voedselbank kan jou niets verbieden in die zin, hoor, net zo min als dat de Albert Heijn jou iets zou kunnen verbieden.
Jawel hoor, het is namelijk de Sociale Dienst die bepaalt wie wel of niet in aanmerking komt voor dergelijke hulp.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:50 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Een voedselbank verleent dan gewoon geen hulp, dat bedoel ik ermee.
Dat is aan de voedselbank zelf om te bepalen wie wel of niet in aanmerkingen komen voor hun diensten. Dat kan, maar dat hoeft niet de sociale dienst te zijn.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:54 schreef Tayu het volgende:
[..]
Jawel hoor, het is namelijk de Sociale Dienst die bepaalt wie wel of niet in aanmerking komt voor dergelijke hulp.
quote:De verwerking van de aanvragen om in aanmerking te komen voor een voedselpakket is per voedselbank verschillend. Bij de één wordt uw aanvraag meteen in behandeling genomen en wordt het verzoek door de eigen mensen beoordeeld via screening; bij de ander lopen de aanvragen via erkende instanties als maatschappelijk werk, diaconieën van kerken, RIAGG, thuiszorg e.a.
Informatie over de manier waarop het aanvragen bij de Locale Voedselbank in uw buurt is geregeld, kunt u bij de betreffende voedselbank verkrijgen. Elke aanvraag wordt zorgvuldig en discreet beoordeeld.
http://www.voedselbankenn(...)icle&id=71&Itemid=80
De randstad is een randje stad in Nederland =/= heel Nederland.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:03 schreef Tayu het volgende:
[..]
In de Randstad kun je enkel worden aangemeld door je consulent bij de Sociale Dienst.
Ohw, dat wist ik niet. Weer wat geleerd!quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:06 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
De randstad is een randje stad in Nederland =/= heel Nederland.
Amsterdam is dus ook geen randstad zo te lezen, want daar kan je het ook aanvragen bij het uitgiftepunt zelf.quote:Indien u in aanmerking wilt komen voor een voedselpakket, kijkt u dan voor informatie bij het uitgiftepunt in uw stadsdeel (of via postcode). In de meeste stadsdelen kunt u naar een inloopspreekuur, in sommige stadsdelen neemt u eerst contact op met het uitgiftepunt. Voor het intakegesprek (eerste gesprek) wordt u verzocht de volgende documenten mee te nemen:
• Identiteitsbewijs;
• 3 maanden (aaneengesloten) bankafschriften (aan de hand waarvan mede inzage gegeven wordt in onderstaande gegevens);
• Inkomensverklaring (loon of uitkering);
• Voorlopige teruggave van de belasting;
• Bewijzen (kamer)huur en huurtoeslag;
• Betalingsbewijzen elektra, gas en water;
• Gemeentelijke belasting;
• Bewijzen schulden en aflossingen en eventuele schuldsaneringpapieren;
• Ziektekostenverzekering en zorgtoeslag; evt. overige verzekeringen;
• Waar mogelijk een ondersteunende brief van een verwijzer.
Mensen die al budgettering hebben (in de schuldsanering zitten) en leefgeld ontvangen van de budgetbeheerder, hoeven geen bewijzen van inkomsten en uitgaven mee te nemen, maar wel een budgetbeheer maandafschrift.
http://www.amsterdam.voedselbank.org/voedselpakket-aanvragen/
Het komt op hetzelfde neer, want al die info wordt gemeentelijk geregistreerd en er moet ook toestemming voor afgegeven worden via de gemeente. Welke route een gemeente daarvoor kiest, maakt dan niet zoveel uit.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:12 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Amsterdam is dus ook geen randstad zo te lezen, want daar kan je het ook aanvragen bij het uitgiftepunt zelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |