abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109985961
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:44 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

ja, net als honderderd duizenden anderen...
Ok, dat is je recht.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  vrijdag 6 april 2012 @ 15:45:26 #202
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109985962
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:42 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Nee je kan altijd nog even skypen s'avonds inderdaad.
Of de trein pakken. Of de brommer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_109985970
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:43 schreef Ronaldsen het volgende:
Wat ik in dit topic nog niet veel ben tegengekomen is het feit dat 80% van de Voedselbank tokkies een pakje peuken per dag weg dampt. En velen zelfs wel 2 pakjes per dag, kost ook snel zo rond de 150 - 250 Euro in de maand.
ja dat valt me ook altijd op: een gezin in de bijstand met een grotere TV dan mijzelf aan de muur en altijd een peuk in de hand en pakjes peuken op tafel. een mobieltje erbij, nog een lading huisdieren erbij en maar klagen over hoe weinig geld ze overhouden :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_109985981
Yep kan allemaal.
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 15:49:14 #205
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109986114
En hoe zit dat dan met de eens gelukkig getrouwd, huisje, boompje, beestje gezinnetje met nu te hoge vaste lasten of mensen die een hun kochten in betere tijden en alvast verhuisd zijn zonder dat het oude huis verkocht was enzovoorts?
  vrijdag 6 april 2012 @ 15:50:17 #206
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109986144
Wie koopt er dan ook een hun?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_109986158
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:50 schreef Copycat het volgende:
Wie koopt er dan ook een hun?
:D
pi_109986195
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:44 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar alles is nu eenmaal relatief ten over anderen, dat hou je toch. Ik geef je gelijk in het merendeel van wat je te melden hebt. Alleen vind ik het nooit zo prettig als anderen in zo'n geval even vertellen wat een ander moet doen en vinden. Dat is de nuance vind ik.
Op het moment dat anderen jou in je levensonderhoud voorzien geef je een deel van die vrijheid op. Dat lijkt me logisch.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:43 schreef Mylene het volgende:

[..]

Investeren eigen bedrijf 200 euro
Leesmap 14 euro
Staatsloterij 25 euro
Goede doelen 25 euro

Echt hè?
Ik ken starters die het slechter hebben.
pi_109986232
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:43 schreef Tayu het volgende:

[..]

Deze discussie gaat over de nieuwe bijstandswet die in juli 2012 ingaat. Jouw artikel is al erg oud, en gaat over de bijstandswet zoals die was.
Correctie, hij is op 1 januari ingegaan, bestaande 'gevallen' hebben uitstel gekregen tot 1 juli.
pleased to meet you
pi_109986250
quote:
Op het moment dat anderen jou in je levensonderhoud voorzien geef je een deel van die vrijheid op. Dat lijkt me logisch.
Nee zo logisch is dat helemaal niet. Dat vind jij logisch, zodra het uitkomt zijn we broeders, en komt het niet uit zijn we individuen ?
pi_109986265
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:52 schreef moussie het volgende:

[..]

Correctie, hij is op 1 januari ingegaan, bestaande 'gevallen' hebben uitstel gekregen tot 1 juli.
Zo zat het inderdaad.
pi_109986385
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:37 schreef gehaktballetjes het volgende:
de verzorgingstaat met de bijstand en uitkeringen is net als het communistische systeem.
Op papier een idealistische samenleving en in praktijk faalt het.
ik ben op zich voor een goed sociaal vangnet.
Het probleem is dat het zwaar misbruikt word waardoor de goeden er ook onder moeten lijden.

Kijk naar een user die hier mee post.
die kan de hele dag fokken en zeiken maar typewerk of callcenter werk kan dan weer niet.
Zelfs andere fokkers hebben haar een baan op maat aangeboden maar ze vond wel wat om niet te hoeven te werken.

Zelfs een paar fokkers die een vakantie voor haar wilden betalen als in huisje of zo huren, had ze ook wat over te zeiken waarom het niet kon.

dit soort mensen verpesten het voor de rest, de parasieten van de samenleving :r
Pleur jij even een eind heen eikel, met je smerige insinuaties en leugens.
pleased to meet you
pi_109986433
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:52 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Nee zo logisch is dat helemaal niet. Dat vind jij logisch, zodra het uitkomt zijn we broeders, en komt het niet uit zijn we individuen ?
Dat vind jij.
Solidariteit betekent namelijk ook dat je zo snel mogelijk het vangnet verlaat als het mogelijk is.
pi_109986498
Het gaat mij om de dubbele moraal die ik wel eens zie gebeuren. Zijn ze ook zo bijdehand als er onderhandeld moet worden over het loon van een werknemer denk ik dan altijd..
pi_109986499
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:56 schreef moussie het volgende:

[..]

Toch vind ik het wel apart als iemand wel kan fokken maar niet kan werken in een callcenter bijvoorbeeld. Tenzij je een ziekte hebt, dan kan ik het me voorstellen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_109986566
quote:

[..]

niks, het is gewoon zo.
er is hier een fokker geweest die een parasiet een call center baantje vanuit huis heeft aangeboden.
maar die parasiet kon alleen smoesjes verzinnen waarom ze niet kon.

man, zelfs als je gaat gaat werken voor een sexlijn verdien je meer dan een tientje per uur.
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 16:01:48 #217
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_109986575
quote:

[..]

Hij heeft wel gelijk dat je eerder in een slachtofferrol duikt dan dat je in oplossingen denkt. Ondanks ik je situatie een beetje ken.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_109986594
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:59 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Het gaat mij om de dubbele moraal die ik wel eens zie gebeuren. Zijn ze ook zo bijdehand als er onderhandeld moet worden over het loon van een werknemer denk ik dan altijd..
Waar heb je het in vredesnaam over?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 16:03:03 #219
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109986618
quote:

[..]

Iets zegt mij dat jij niet werkt.
pi_109986652
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:02 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Waar heb je het in vredesnaam over?
Dit is een algemene uitlating die mij bezig heeft gehouden. Die wou ik graag delen.

Hij is aan niemand gericht.
pi_109986667
quote:

[..]

Gevoelig puntje?
pi_109986755
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:57 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Dat vind jij.
Solidariteit betekent namelijk ook dat je zo snel mogelijk het vangnet verlaat als het mogelijk is.
Tuurlijk, maar als je niets mankeert of tegen hebt gehad zit je daar ook niet in, lijkt mij dan.
pi_109986772
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:03 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Dit is een algemene uitlating die mij bezig heeft gehouden. Die wou ik graag delen.

Hij is aan niemand gericht.
Maar wat staat er? :')
pi_109986810
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:59 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Toch vind ik het wel apart als iemand wel kan fokken maar niet kan werken in een callcenter bijvoorbeeld. Tenzij je een ziekte hebt, dan kan ik het me voorstellen.
Meerdere, daarnaast loop ik tegen de 60 ... ik doe wel vrijwilligerswerk, daarmee verdien ik mijn internet en per jaar een kwart van de PC waarop ik werk
pleased to meet you
pi_109986814
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:06 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Maar wat staat er? :')
Dat mensen vaak egoistisch denken.
pi_109986830
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar als je niets mankeert of tegen hebt gehad zit je daar ook niet in, lijkt mij dan.
En kan je eruit door te verhuizen dan doe je dat.
Tof we zijn het eens.
pi_109986890
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gevoelig puntje?
Tja, ik wordt al niet vrolijk van al die stereotypen die je om je oren krijgt omdat je in de bijstand zit, maar als iemand je dan met leugens zwart zit te maken houd het voor mij op, dan wordt ik pisnijdig.
pleased to meet you
pi_109986901
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:08 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

En kan je eruit door te verhuizen dan doe je dat.
Tof we zijn het eens.
Ik vind dat je mensen niet kunt verplichten om ergens anders te gaan wonen puur voor een stukje inkomen ! Dat is gewoon niet goed vind ik. Als je je hele leven hebt opgebouwd verhuizen omdat je moet produceren..
pi_109986921
Tot Later, visite
pi_109986940
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:10 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Ik vind dat je mensen niet kunt verplichten om ergens anders te gaan wonen puur voor een stukje inkomen ! Dat is gewoon niet goed vind ik. Als je je hele leven hebt opgebouwd verhuizen omdat je moet produceren..
nee, omdat je moet eten :{
pi_109987201
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:09 schreef moussie het volgende:

[..]

Tja, ik wordt al niet vrolijk van al die stereotypen die je om je oren krijgt omdat je in de bijstand zit, maar als iemand je dan met leugens zwart zit te maken houd het voor mij op, dan wordt ik pisnijdig.
geen leugens, de waarheid...
pi_109987204
quote:

[..]

:')
pi_109987238
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:07 schreef moussie het volgende:

[..]

Meerdere, daarnaast loop ik tegen de 60 ... ik doe wel vrijwilligerswerk, daarmee verdien ik mijn internet en per jaar een kwart van de PC waarop ik werk lambakken ben
  vrijdag 6 april 2012 @ 16:22:31 #234
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_109987353
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja maar denk jij dat die terugkomen???
Nee echt niet, er gaat ieder jaar meer naar toe

[..]

http://www.bnr.nl/topic/s(...)geld-komt-niet-terug

[..]

leningen, investeringen, modern koloniseren, tis maar hoe je het noemt, heeft wel degelijk nut, maar dat word vast te ingewikkeld voor je, dan moet je namelijk verder denken als je neus(of de telegraaf) lang is. Het is niet allemaal "goede doelen" werk.
pi_109987409
quote:

[..]

Hoeft ook niet, maar dan hoeft de regering ook geen uitkering te geven.

Ik vind zowieso dan je permanente uitkeringen voor mensen die kunnen werken moet stopzetten, daar worden mensen alleen maar lui van.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_109987413
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:17 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

geen leugens, de waarheid...
Oh .. wie heeft mij een baan op maat aangeboden dan? Ik ben benieuwd ..
pleased to meet you
pi_109987583
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:24 schreef moussie het volgende:

[..]

een fokker met een eigen bedrijf. Ga niet zo schijnheilig doen want dat staat wel ergens in een topic.
net als die vakantie.

jij bent het type waarom mensen een hekel krijgen aan uitkeringstrekkers
  Moderator vrijdag 6 april 2012 @ 16:34:49 #238
249559 crew  Lavenderr
pi_109987764
quote:

[..]

'een stukje inkomen'. Nee, gewoon werken voor een salaris waar je je leven van kunt bekostigen. En als je daarvoor moet verhuizen dan is dat maar zo. Beter dan passief blijven zitten waar je zit en van een uitkering gebruik maken die je eigenlijk niet verdient.
Een sociaal leven bouw je wel weer op in je nieuwe woonplaats hoor. En communiceren met familie, vrienden en kennissen zijn duizend en één mogelijkheden voor.
pi_109987869
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hoeft ook niet, maar dan hoeft de regering ook geen uitkering te geven.

Ik vind zowieso dan je permanente uitkeringen voor mensen die kunnen werken moet stopzetten, daar worden mensen alleen maar lui van.
Dat zou heel dom zijn. Beter kun je deze mensen verplichten om te werken, iets wat binnenkort ook ingevoerd wordt.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_109987900
Nog niet zo lang geleden was het de CDA die klaagde over te weinig parkeergelegenheid bij de voedselbank Tilburg.
Nee, ze klaagde niet dat die bezoekers naast voedsel ook hun auto als eerste levensbehoefte zagen, ze klaagde dus dat de gemeente te weinig parkeerplaatsen beschikbaar maakte.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_109987938
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nog niet zo lang geleden was het de CDA die klaagde over te weinig parkeergelegenheid bij de voedselbank Tilburg.
Nee, ze klaagde niet dat die bezoekers naast voedsel ook hun auto als eerste levensbehoefte zagen, ze klaagde dus dat de gemeente te weinig parkeerplaatsen beschikbaar maakte.

maar mensen zoals moussie moet je het ook zo gemakkelijk mogelijk maken want ze zijn zo zieluggggg
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 16:43:45 #242
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109988062
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:24 schreef moussie het volgende:

[..]

Een baan op maat? Ga toch drie-wielen. Niemand krijgt een baan op maat aangeboden.

Uit het nieuws hadden ze het over dat lage inkomens met name getroffen zijn door de hogere zorgkosten en daarmee gepaarde grotere eigen bijdrage(n). Laat ik nu voor het gemak eens discrimineren en zeggen dat mensen in de bijstand maar moeten gaan werken, hoe zit dat dan met mensen die een laag inkomen hebben, omdat ze volledig arbeidsongeschikt zijn en dus niet in staat zijn om meer te gaan verdienen ook al zouden ze willen?
pi_109988100
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:40 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

maar mensen zoals moussie moet je het ook zo gemakkelijk mogelijk maken want ze zijn zo zieluggggg
Ik ken Moussie of haar achtergronden niet, maar mijn oplossing in deze situatie is simpel: betaald parkeren invoeren.
1. Het aantal bezoekers van die voedselbank zal ongetwijfeld afnemen. Gunstig, want ook daar zullen ze teveel nieuwe aanwas hebben. Zo hebben ze daarna meer voedsel over minder bezoekers te verdelen.
2. Het gebrek aan parkeerplaatsen wordt zo ook opgelost.
3. Het kost niet alleen niets, het levert zelfs geld op. Geld dat weer voor armoedebestrijding gebruikt kan worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_109988129
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:43 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Een baan op maat? Ga toch drie-wielen. Niemand krijgt een baan op maat aangeboden.

Uit het nieuws hadden ze het over dat lage inkomens met name getroffen zijn door de hogere zorgkosten en daarmee gepaarde grotere eigen bijdrage(n). Laat ik nu voor het gemak eens discrimineren en zeggen dat mensen in de bijstand maar moeten gaan werken, hoe zit dat dan met mensen die een laag inkomen hebben, omdat ze volledig arbeidsongeschikt zijn en dus niet in staat zijn om meer te gaan verdienen ook al zouden ze willen?
Veel van die categorie mensen zitten ook in de bijstand.
pi_109988323
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:28 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

een fokker met een eigen bedrijf. Ga niet zo schijnheilig doen want dat staat wel ergens in een topic.
net als die vakantie.

jij bent het type waarom mensen een hekel krijgen aan uitkeringstrekkers
Oh, dus iemand roept iets in een topic en dat maakt het waar? Wel vreemd dat ik dan nooit een PM van diegene 'met een eigen bedrijf' heb ontvangen, met zijn 'baantje op maat'.
Van diegene van die vakantie overigens wel, maar daar kwam iets anders tussen waardoor er geen financiële ruimte meer is voor wat dan ook.
pleased to meet you
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 16:51:14 #246
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109988346
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:45 schreef Tayu het volgende:

[..]

Veel van die categorie mensen zitten ook in de bijstand.
Mogen die mensen ook bij de categorie mensen die hun inkomen niet kunnen verhogen. Dan houd je volgens mij nog steeds een behoorlijk grote doelgroep over van mensen die in theorie best hun situatie kunnen veranderen. Wanneer staat iemand terecht bij de voedselbank op de stoep?
pi_109988473
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:50 schreef moussie het volgende:

[..]

Oh, dus iemand roept iets in een topic en dat maakt het waar? Wel vreemd dat ik dan nooit een PM van diegene 'met een eigen bedrijf' heb ontvangen, met zijn 'baantje op maat'.
Van diegene van die vakantie overigens wel, maar daar kwam iets anders tussen waardoor er geen financiële ruimte meer is voor wat dan ook.
omdat je al dorect zat te zeiken dat waarom je niet kon wou
pi_109988484
quote:

[..]

Mensen met een lichamelijke handicap krijgen een baan op maat aangeboden
pleased to meet you
pi_109988637
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:51 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Mogen die mensen ook bij de categorie mensen die hun inkomen niet kunnen verhogen. Dan houd je volgens mij nog steeds een behoorlijk grote doelgroep over van mensen die in theorie best hun situatie kunnen veranderen. Wanneer staat iemand terecht bij de voedselbank op de stoep?
Dat houd je natuurlijk altijd. Er bestaan mensen die misbruik maken van al deze voorzieningen. Aan de andere kant zijn er ook (en ik vermoed zelfs dat die groep nog groter is), mensen die wel en terecht in aanmerking komen om zich aan te melden bij de voedselbank, maar die dat uit schaamte niet doen. Zo bestaan er ook mensen die pas een beroep doen op een bijstandsuitkering, als het echt niet anders meer kan.
pi_109988677
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:54 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

omdat je al dorect zat te zeiken dat waarom je niet kon wou
Weet je wat, ik negeer jou verder maar gewoon .. als ik je vertel dat ik het niet kan klopt het niet, maar als iemand beweert een eigen bedrijf te hebben met een 'baan op maat' neem je dat zonder meer aan ..

Jij bent zelfs zo dom dat je denkt dat een paar berichten per dag tikken op dit forum gelijk staat aan werk .. ik verspil geen tijd meer aan jou en je sneren :W
pleased to meet you
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 17:06:23 #251
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109988879
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:54 schreef moussie het volgende:

[..]

Mensen met een lichamelijke handicap krijgen een baan op maat aangeboden
a) Wat snap je niet aan 'volledig arbeidsongeschikt'?
b) Die mensen werken dus en zitten niet in de bijstand.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:58 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat houd je natuurlijk altijd. Er bestaan mensen die misbruik maken van al deze voorzieningen. Aan de andere kant zijn er ook (en ik vermoed zelfs dat die groep nog groter is), mensen die wel en terecht in aanmerking komen om zich aan te melden bij de voedselbank, maar die dat uit schaamte niet doen. Zo bestaan er ook mensen die pas een beroep doen op een bijstandsuitkering, als het echt niet anders meer kan.
Die mensen die niet komen uit schaamte, maar eigenlijk bijna niet zonder kunnen, die zouden juist moeten gaan. Mensen die wel komen en in principe ook zonder kunnen zouden moeten thuisblijven. Eigenlijk zouden ze de omvang van die groepen eens moeten bepalen.
pi_109989069
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:06 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

a) Wat snap je niet aan 'volledig arbeidsongeschikt'?
b) Die mensen werken dus en zitten niet in de bijstand.
Het hebben van een lichamelijke handicap betekent niet automatisch dat je volledig arbeidsongeschikt bent, niet waar? En die mensen krijgen dus een 'baan op maat' aangeboden, als ze mazzel hebben. Jij stelde dat niemand dat kreeg, weet je nog?

quote:
Die mensen die niet komen uit schaamte, maar eigenlijk bijna niet zonder kunnen, die zouden juist moeten gaan. Mensen die wel komen en in principe ook zonder kunnen zouden moeten thuisblijven. Eigenlijk zouden ze de omvang van die groepen eens moeten bepalen.
Je dacht dat iedereen daar zomaar binnen kan lopen en iets meekrijgt omdat die zo zielig uit zijn mooie blauwe ogen kijkt?
pleased to meet you
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 17:16:29 #253
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109989203
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:12 schreef moussie het volgende:

[..]

Het hebben van een lichamelijke handicap betekent niet automatisch dat je volledig arbeidsongeschikt bent, niet waar? En die mensen krijgen dus een 'baan op maat' aangeboden, als ze mazzel hebben. Jij stelde dat niemand dat kreeg, weet je nog?

[..]

Je dacht dat iedereen daar zomaar binnen kan lopen en iets meekrijgt omdat die zo zielig uit zijn mooie blauwe ogen kijkt?
quote:

[..]

Daar had ik het over.
En mensen met een handicap krijgen niet zomaar een baan aangeboden, daar moet dan wel een vraag naar bestaan en mogelijkheden voor zijn.

Noem mij naïef, maar ik vermoed niet dat een particuliere voedselbank het recht en de middelen heeft om na te gaan wat iemand die aan de balie staat exact verdiend, aan spaargeld bezit en hoeveel belastbaar-inkomen of hij/zij heeft.
pi_109989471
quote:

[..]

Gelukkig is dat niet de gangbare menselijke gedachtengang, anders hadden we nog steeds op een afrikaanse savanne achter ons eten aan gerend
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_109989508
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:16 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

[..]

Daar had ik het over.
En mensen met een handicap krijgen niet zomaar een baan aangeboden, daar moet dan wel een vraag naar bestaan en mogelijkheden voor zijn.
Zucht, maar die mensen met een handicap krijgen dus wel een 'baan op maat', je stelling dat niemand dat krijgt klopt gewoon niet. En die mensen werken dus naar vermogen in dat baantje op maat, mits beschikbaar, maar verdienen daarmee over het algemeen niet meer dan de volledig arbeidsongeschikte .. parttime werk met een salaris dat wordt aangevuld tot bijstandsniveau.

quote:
Noem mij naïef, maar ik vermoed niet dat een particuliere voedselbank het recht en de middelen heeft om na te gaan wat iemand die aan de balie staat exact verdiend, aan spaargeld bezit en hoeveel belastbaar-inkomen of hij/zij heeft.
Nee, eerder onkundig. Je kan namelijk niet zomaar een voedselbank binnenlopen en zeggen 'ik heb jullie hulp nodig'. Diegene die je naar de voedselbank verwijst, de schuldhulpverlener of de sociale dienst heeft die inzage wel
pleased to meet you
pi_109989590
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:25 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Gelukkig is dat niet de gangbare menselijke gedachtengang, anders hadden we nog steeds op een afrikaanse savanne achter ons eten aan gerend
Huh, is dat niet een beetje tegenstrijdig? Je wil dat mensen het hedendaagse equivalent doen toch, achter het eten aangaan?
pleased to meet you
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 17:30:04 #257
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109989665
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:26 schreef moussie het volgende:

[..]

Zucht, maar die mensen met een handicap krijgen dus wel een 'baan op maat', je stelling dat niemand dat krijgt klopt gewoon niet. En die mensen werken dus naar vermogen in dat baantje op maat, mits beschikbaar, maar verdienen daarmee over het algemeen niet meer dan de volledig arbeidsongeschikte .. parttime werk met een salaris dat wordt aangevuld tot bijstandsniveau.

[..]

Nee, eerder onkundig. Je kan namelijk niet zomaar een voedselbank binnenlopen en zeggen 'ik heb jullie hulp nodig'. Diegene die je naar de voedselbank verwijst, de schuldhulpverlener of de sociale dienst heeft die inzage wel
Ik denk dat de mensen mensen die deels arbeidsongeschikt zijn niet echt aan de bak komen en terecht bij de voedselbank staan. Dat vind ik heel wat anders dan mensen die niets mankeren en ook bij de voedselbank staan.

Ik heb de criteria bekeken. Ik kom tot de conclusie dat vrijwel elke student terecht kan bij de voedselbank. :P
pi_109989706
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:28 schreef moussie het volgende:

[..]

Huh, is dat niet een beetje tegenstrijdig? Je wil dat mensen het hedendaagse equivalent doen toch, achter het eten aangaan?
Doe nou eens normaal, je weet donders goed wat ik bedoel. Mensen hebben de hele geschiedenis gezocht naar een betere toekomst voor zichzelf en hun kinderen, alle volksverhuizingen, alle vooruitgang, etc die hebben plaatsgevonden hebben daardoor plaatsgevonden. Om meer eten, betere leefgebieden, in het algemeen een beter leven als wat ze hadden. En nu zijn we zo beroerd geworden dat we niet eens meer 50 km kunnen verhuizen om een beter leven op te bouwen. Ik vind het een gotspe.
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 17:31:16 #259
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109989714
quote:
Bedragen per 1 januari 2012:
Indien er aan leefgeld per maand minder overblijft dan het bedrag uit de navolgende formule komt
een gezin in aanmerking voor een voedselpakket:

Minder dan:

¤ 180,- voor één volwassene plus
¤ 60,- voor elke extra volwassene (personen van 18 jaar of ouder) plus
¤ 50,- per kind (ongeacht de leeftijd maar wel jonger dan 18 jaar)
http://www.voedselbankenn(...)icle&id=72&Itemid=81
pi_109989989
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:31 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Van die 180 euro moet je naast je eten ook je persoonlijke hygiëne, kleding etc betalen .. dat hoort ook bij 'leven' ;)
pleased to meet you
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 17:43:54 #261
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109990155
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:39 schreef moussie het volgende:

[..]

Van die 180 euro moet je naast je eten ook je persoonlijke hygiëne, kleding etc betalen .. dat hoort ook bij 'leven' ;)
Studenten genoeg die minder dan 180 euro overhouden na het betalen van de vaste lasten. :P
pi_109990175
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
Doe nou eens normaal, je weet donders goed wat ik bedoel. Mensen hebben de hele geschiedenis gezocht naar een betere toekomst voor zichzelf en hun kinderen, alle volksverhuizingen, alle vooruitgang, etc die hebben plaatsgevonden hebben daardoor plaatsgevonden. Om meer eten, betere leefgebieden, in het algemeen een beter leven als wat ze hadden. En nu zijn we zo beroerd geworden dat we niet eens meer 50 km kunnen verhuizen om een beter leven op te bouwen. Ik vind het een gotspe.
Oh, ik wil best wel meer dan 50 kilometer verhuizen voor een beter leven hoor, absoluut. Maar ga jij duizenden euro's voor een verhuizing uitgeven voor een baantje waarvan je nog niet eens weet of je hem volgend jaar nog hebt? Ga je daarvoor je kinderen ontwortelen en op een andere school zetten? En als je pech hebt doe je het volgend jaar weer? Dat trekken naar elders, naar waar het beter is, dat is nou juist het trekken door de savanne, achter het voedsel aan .. zodat je niet meer constant hoeft te verhuizen!!
pleased to meet you
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 17:45:59 #263
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109990235
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:44 schreef moussie het volgende:

[..]

Oh, ik wil best wel meer dan 50 kilometer verhuizen voor een beter leven hoor, absoluut. Maar ga jij duizenden euro's voor een verhuizing uitgeven voor een baantje waarvan je nog niet eens weet of je hem volgend jaar nog hebt? Ga je daarvoor je kinderen ontwortelen en op een andere school zetten? En als je pech hebt doe je het volgend jaar weer? Dat trekken naar elders, naar waar het beter is, dat is nou juist het trekken door de savanne, achter het voedsel aan .. zodat je niet meer constant hoeft te verhuizen!!
Nomaden zijn slim genoeg steeds naar vruchtbare gebieden te vertrekken, alleen idioten blijven midden in de woestijn op schrale grond zitten wachten op die eenmalige regenbui.
pi_109990430
We zitten al weer in de steppen zie ik...
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 17:51:56 #265
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109990464
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:51 schreef Gertje-Plongers het volgende:
We zitten al weer in de steppen zie ik...
Als boer ben je hier ineens midden-klasse blijkbaar.
pi_109990483
Ik lach me rot eerlijk waar !
pi_109990523
Op een gegeven ogenblik moet je je afvragen wat er nog te halen valt in zo'n discussie..
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 17:56:02 #268
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109990623
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:53 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Op een gegeven ogenblik moet je je afvragen wat er nog te halen valt bij de voedselbank
Dat dus.
pi_109990643
We zijn het eens gelukkig :)
pi_109990727
Het is de schuld van VVD en CDA!! *O*
pi_109990763
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:26 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja, maar die info klopt dus niet altijd. Er zijn genoeg zogenaamde éénoudergezinnen in de bijstand die feitelijk gewoon samenwonen en waarvan de partner een vaste baan heeft. Die mensen deinsen er vervolgens ook nog eens niet voor terug om ook nog gebruik te maken van de voedselbank (want daar heb ik recht op). Ik ken er wel een aantal waar het werkelijk zo gaat. Dat zijn dezelfde mensen die in het oog lopen en die ervoor zorgen dat degenen die het wél nodig hebben en waarvoor het ook bedoeld is door de maatschappij met scheve ogen worden aangekeken omdat het allemaal zo "leuk" is in de bijstand.
pi_109990799
Is jouw leven op orde ?
pi_109990805
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:35 schreef TweeGrolsch het volgende:
Heb een tijd lang vrijwilligerswerk gedaan vlak bij een voedselbank. Sindsdien heb ik geen medelijden meer met mensen die naar de voedselbank gaan.

Wekelijks tegen de muur aan gepist. Met een blik bier in de hand stappen ze de auto uit. Raar volk.
Dit dus. Typische tokkie volk wat vaste klant daar is: Roken gemiddeld 3/4 pakjes op 4x5= is al 20 Euro voor 1 week gemiddeld :')

En laten we maar niet over stroomverbruik hebben het regent laten we droger maar aandoen (overdag ook nog :').
pi_109991125
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 18:00 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

En laten we maar niet over stroomverbruik hebben het regent laten we droger maar aandoen (overdag ook nog :').
Wat?
pi_109991557
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:45 schreef De_Kardinaal het volgende:
Nomaden zijn slim genoeg steeds naar vruchtbare gebieden te vertrekken, alleen idioten blijven midden in de woestijn op schrale grond zitten wachten op die eenmalige regenbui.
Hier regent het anders vrij regelmatig hoor, dat is het probleem niet. Het domme is alleen dat ik geen idee heb of het in andere gebieden anders is, tenzij ik een baas vindt die op mij wacht tot ik een woning gevonden heb en verhuisd ben is verhuizen 'naar groenere weiden' maar een dure gok (vooropgesteld dat je überhaupt een woning kan vinden) met geen enkele garantie dat het daar wel beter gaat. Oftewel, het klinkt in de theorie heel leuk, maar in de praktijk ziet het er even anders uit.
pleased to meet you
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 18:26:17 #276
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109991614
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 18:25 schreef moussie het volgende:

[..]

Hier regent het anders vrij regelmatig hoor, dat is het probleem niet. Het domme is alleen dat ik geen idee heb of het in andere gebieden anders is, tenzij ik een baas vindt die op mij wacht tot ik een woning gevonden heb en verhuisd ben is verhuizen 'naar groenere weiden' maar een dure gok (vooropgesteld dat je überhaupt een woning kan vinden) met geen enkele garantie dat het daar wel beter gaat. Oftewel, het klinkt in de theorie heel leuk, maar in de praktijk ziet het er even anders uit.
In de praktijk kan jij dus wel werken?
pi_109991648
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 april 2012 18:11 schreef Specularium het volgende:

[..]

Wat?
JIJ NIET SNAPPE ????????????
pi_109991680
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:59 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ja, maar die info klopt dus niet altijd. Er zijn genoeg zogenaamde éénoudergezinnen in de bijstand die feitelijk gewoon samenwonen en waarvan de partner een vaste baan heeft. Die mensen deinsen er vervolgens ook nog eens niet voor terug om ook nog gebruik te maken van de voedselbank (want daar heb ik recht op). Ik ken er wel een aantal waar het werkelijk zo gaat. Dat zijn dezelfde mensen die in het oog lopen en die ervoor zorgen dat degenen die het wél nodig hebben en waarvoor het ook bedoeld is door de maatschappij met scheve ogen worden aangekeken omdat het allemaal zo "leuk" is in de bijstand.
Dat zijn dan dus gewoon fraudeurs, die moeten gepakt worden want die maken misbruik van de voorzieningen die anderen hard nodig hebben .. zoals ik eerder al zei, ik wordt niet bepaald vrolijk van de stereotypes die mij hier om de oren vliegen ..
pleased to meet you
pi_109991841
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 18:28 schreef moussie het volgende:

[..]

zoals ik eerder al zei, ik wordt niet bepaald vrolijk van de stereotypes die mij hier om de oren vliegen ..
Dat weet je bij dit soort topics vantevoren.
pi_109991868
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 18:27 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

JIJ NIET SNAPPE ????????????
Ik snap wel meer niet..
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 18:35:44 #281
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109991921
quote:
ik wordt
:'(
pi_109991935
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 18:26 schreef De_Kardinaal het volgende:
In de praktijk kan jij dus wel werken?
Nou nee, in principe wel .. mits eigen tempo etc etc .. maar mijn verzamelde handicaps plus leeftijd zorgen ervoor dat het in de praktijk niet kan, geen baas is zo gek dat die mij aanneemt. Zou ik ook niet doen als ik hem was hoor, dat is niet leuk voor mij natuurlijk maar voor hem als zakenman vanzelfsprekend, hij is geen liefdadigheidsinstelling.
pleased to meet you
pi_109991964
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 18:35 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

ach gut ..
pleased to meet you
  vrijdag 6 april 2012 @ 18:38:11 #284
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_109992000
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:29 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Weet je wat het is, een klein goedkoop autootje heb je al voor pak um beet 500 euro, daar kun je best een jaar mee vooruit of langer als je geluk hebt, een beetje brommer vragen ze nog meer voor. Op die oude fossielen dat gaat echt niet meer natuurlijk..
Voor 500 euro een auto kopen en die in een jaar afschrijven is toch al 40 euro kosten per maand aan afschrijving. Reken daar een tank benzine verzekering en wegenbelasting bij en je bent zo 120 euro per maand verder, dan reken ik nog voorzichtig!

Een kleine 1500 euro in een jaar weg omdat iemand zonodig een auto voor de deur moet hebben staan.

Je bent compleet krankzinnig als je meent dat een auto een primaire levensbehoefte is.

Maargoed.. dit zijn vaak ook de figuren met een uitkering die menen dat de kachel in de winter op 21c moet en dat je recht moet hebben op een pak shag in de week.

Ach wat hebben we het toch slecht in Nederland. 8)7
Dit soort figuren moeten ze eens in een sloppenwijk in Afrika droppen.
  vrijdag 6 april 2012 @ 18:38:49 #285
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_109992028
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 18:35 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Inhoudelijk nog iets te melden of is dit alles wat je weet uit te kramen.
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 18:40:37 #286
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109992090
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 18:36 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou nee, in principe wel .. mits eigen tempo etc etc .. maar mijn verzamelde handicaps plus leeftijd zorgen ervoor dat het in de praktijk niet kan, geen baas is zo gek dat die mij aanneemt. Zou ik ook niet doen als ik hem was hoor, dat is niet leuk voor mij natuurlijk maar voor hem als zakenman vanzelfsprekend, hij is geen liefdadigheidsinstelling.
Nee en in principe wel? Dat klinkt lekker paradoxaal.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 18:38 schreef Revolution-NL het volgende:
Je bent compleet krankzinnig als je meent dat een auto een primaire levensbehoefte is.
Volgens mij verbieden ze bij sommige voedselbanken dan ook het bezit van een auto. Behalve als je die bezit i.v.m. een handicap.
pi_109992147
quote:

[..]

Dat zijn dan dus gewoon fraudeurs, die moeten gepakt worden want die maken misbruik van de voorzieningen die anderen hard nodig hebben .. zoals ik eerder al zei, ik wordt niet bepaald vrolijk van de stereotypes die mij hier om de oren vliegen ..
Precies. En die kom je dus ook tegen bij de voedselbank. En dat zijn ook de mensen die in het oog lopen bij zoveel anderen, waardoor het beeld is ontstaan dat álle bijstandtrekkers zo zijn. In deze discussie komt dat ook duidelijk naar voren.
pi_109992252
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 18:40 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Nee en in principe wel? Dat klinkt lekker paradoxaal.

[..]

Volgens mij verbieden ze bij sommige voedselbanken dan ook het bezit van een auto. Behalve als je die bezit i.v.m. een handicap.
Een voedselbank kan jou niets verbieden in die zin, hoor, net zo min als dat de Albert Heijn jou iets zou kunnen verbieden.
  vrijdag 6 april 2012 @ 18:46:29 #289
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_109992262
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:34 schreef Mylene het volgende:
Aangezien het om de bijstand gaat kan dit artikel natuurlijk wederom niet ontbreken. Moeders blij in de bijstand.

http://www.laraaerts.nl/p(...)jstand_LaraAerts.pdf
Echt.... WTF!!!!??? :{
pi_109992301
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:51 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dit dus. Hoe vaak zie je niet mensen in items die hierover gemaakt worden dat ze in de auto aan komen rijden met het mobieltje in de hand. Het is maar waar je prioriteiten liggen.
Inderdaad.
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 18:50:48 #291
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109992404
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 18:46 schreef Tayu het volgende:

[..]

Een voedselbank kan jou niets verbieden in die zin, hoor, net zo min als dat de Albert Heijn jou iets zou kunnen verbieden.
Een voedselbank verleent dan gewoon geen hulp, dat bedoel ik ermee. :s)
pi_109992528
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 18:50 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Een voedselbank verleent dan gewoon geen hulp, dat bedoel ik ermee. :s)
Jawel hoor, het is namelijk de Sociale Dienst die bepaalt wie wel of niet in aanmerking komt voor dergelijke hulp.
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 19:01:46 #293
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109992745
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 18:54 schreef Tayu het volgende:

[..]

Jawel hoor, het is namelijk de Sociale Dienst die bepaalt wie wel of niet in aanmerking komt voor dergelijke hulp.
Dat is aan de voedselbank zelf om te bepalen wie wel of niet in aanmerkingen komen voor hun diensten. Dat kan, maar dat hoeft niet de sociale dienst te zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 19:02:17 #294
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109992763
quote:
De verwerking van de aanvragen om in aanmerking te komen voor een voedselpakket is per voedselbank verschillend. Bij de één wordt uw aanvraag meteen in behandeling genomen en wordt het verzoek door de eigen mensen beoordeeld via screening; bij de ander lopen de aanvragen via erkende instanties als maatschappelijk werk, diaconieën van kerken, RIAGG, thuiszorg e.a.

Informatie over de manier waarop het aanvragen bij de Locale Voedselbank in uw buurt is geregeld, kunt u bij de betreffende voedselbank verkrijgen. Elke aanvraag wordt zorgvuldig en discreet beoordeeld.
http://www.voedselbankenn(...)icle&id=71&Itemid=80
pi_109992801
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:02 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

In de Randstad kun je enkel worden aangemeld door je consulent bij de Sociale Dienst.
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 19:06:07 #296
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109992908
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:03 schreef Tayu het volgende:

[..]

In de Randstad kun je enkel worden aangemeld door je consulent bij de Sociale Dienst.
De randstad is een randje stad in Nederland =/= heel Nederland.
pi_109993028
Afgezien van het feit wie daar nu allemaal wel of geen recht op hebben, en in welke mate er wordt gefraudeerd, heb ik wel eens wat van die pakketten onder ogen gekregen. De inhoud daarvan verbaasde me enorm!

Voor mensen die genoodzaakt zijn deze hulp te aanvaarden, verwachtte ik in een dergelijk pakket aan te treffen: brood, rijst, pasta, tomatenpuree, aardappelen, uiien, melk, eieren, conserven groenten. Basisvoedsel dus.

Maar ik zag daar dingen in zitten als: zakken chips, toastjes, maar vooral ook dingen als dag/nachtcreme(!), gezichtsmaskers(!) en meer van die shit. Daar heb je dus geen mallemoer aan, als je werkelijk in nood zit.
pi_109993068
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:06 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

De randstad is een randje stad in Nederland =/= heel Nederland.
Ohw, dat wist ik niet. Weer wat geleerd! :+
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 19:12:38 #299
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109993201
quote:
Indien u in aanmerking wilt komen voor een voedselpakket, kijkt u dan voor informatie bij het uitgiftepunt in uw stadsdeel (of via postcode). In de meeste stadsdelen kunt u naar een inloopspreekuur, in sommige stadsdelen neemt u eerst contact op met het uitgiftepunt. Voor het intakegesprek (eerste gesprek) wordt u verzocht de volgende documenten mee te nemen:

• Identiteitsbewijs;
• 3 maanden (aaneengesloten) bankafschriften (aan de hand waarvan mede inzage gegeven wordt in onderstaande gegevens);
• Inkomensverklaring (loon of uitkering);
• Voorlopige teruggave van de belasting;
• Bewijzen (kamer)huur en huurtoeslag;
• Betalingsbewijzen elektra, gas en water;
• Gemeentelijke belasting;
• Bewijzen schulden en aflossingen en eventuele schuldsaneringpapieren;
• Ziektekostenverzekering en zorgtoeslag; evt. overige verzekeringen;
• Waar mogelijk een ondersteunende brief van een verwijzer.

Mensen die al budgettering hebben (in de schuldsanering zitten) en leefgeld ontvangen van de budgetbeheerder, hoeven geen bewijzen van inkomsten en uitgaven mee te nemen, maar wel een budgetbeheer maandafschrift.
http://www.amsterdam.voedselbank.org/voedselpakket-aanvragen/
Amsterdam is dus ook geen randstad zo te lezen, want daar kan je het ook aanvragen bij het uitgiftepunt zelf.
pi_109993284
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:12 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Amsterdam is dus ook geen randstad zo te lezen, want daar kan je het ook aanvragen bij het uitgiftepunt zelf.
Het komt op hetzelfde neer, want al die info wordt gemeentelijk geregistreerd en er moet ook toestemming voor afgegeven worden via de gemeente. Welke route een gemeente daarvoor kiest, maakt dan niet zoveel uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')