abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 april 2012 @ 13:34:57 #26
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_109980340
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:33 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Grote onzin. Ik vind dat zo'n verschrikkelijke dooddoener. Toen ik begon te werken had ik ook geen auto. Mocht ik door onvoorziene omstandigheden ook in de bijstand komen dan is de auto het eerste wat weg gaat. Dat ding is pure luxe en daar betaal je ook voor.
Tot je potentiële werkgever tegen jou zegt: Eigen vervoer?
pi_109980375
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:26 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat bij de meeste mensen met schulden toch een eigen beslissing in het verleden de basis vormt voor de problemen in het heden. Alleen bij mensen die door gezondheidsklachten in de problemen zijn gekomen kun je spreken van volledig buiten hun schuld.
Als iedereen nou zo intelligent was als jij zouden we uiteraard stukken minder problemen hebben in dit land. Helaas is dat niet zo en gebeurt het geregeld dat mensen door het nemen van risico's op momenten dat het kan in de problemen raken als de omstandigheden onverwacht veranderen .. dat hoeft geen ziekte te zijn, kan ook zo iets 'simpels' zijn als je bedrijf dat failliet gaat ..
pleased to meet you
  vrijdag 6 april 2012 @ 13:35:50 #28
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_109980386
Heb een tijd lang vrijwilligerswerk gedaan vlak bij een voedselbank. Sindsdien heb ik geen medelijden meer met mensen die naar de voedselbank gaan.

Wekelijks tegen de muur aan gepist. Met een blik bier in de hand stappen ze de auto uit. Raar volk.
pi_109980438
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:33 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Grote onzin. Ik vind dat zo'n verschrikkelijke dooddoener. Toen ik begon te werken had ik ook geen auto. Mocht ik door onvoorziene omstandigheden ook in de bijstand komen dan is de auto het eerste wat weg gaat. Dat ding is pure luxe en daar betaal je ook voor.
Mijn zoon had zijn baan niet gekregen als hij geen auto zou hebben gehad, dus niks dooddoener
pleased to meet you
pi_109980553
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Tot je potentiële werkgever tegen jou zegt: Eigen vervoer?
Dan zou ik ja zeggen en als hij dan zegt je bent aangenomen neem ik een klein krediet ergens en koop direct een kleine goedkope auto.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_109980610
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:39 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dan zou ik ja zeggen en als hij dan zegt je bent aangenomen neem ik een klein krediet ergens en koop direct een kleine goedkope auto.
Wat je natuurlijk direct krijgt als je al maanden of jaren thuis gezeten hebt........pfff hopelijk ben je slimmer. 8)7
pi_109980620
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:35 schreef moussie het volgende:

[..]

Als iedereen nou zo intelligent was als jij zouden we uiteraard stukken minder problemen hebben in dit land. Helaas is dat niet zo en gebeurt het geregeld dat mensen door het nemen van risico's op momenten dat het kan in de problemen raken als de omstandigheden onverwacht veranderen .. dat hoeft geen ziekte te zijn, kan ook zo iets 'simpels' zijn als je bedrijf dat failliet gaat ..
Bij een eigen bedrijf loop je altijd risico op een faillissement. Daar moet je van te voren rekening mee houden. Daar staat toch een eigen keuze aan de basis.
En ik zeg niet dat ik mensen niet wil helpen. Ik denk dat ons sociale stelsel ondanks alle bezuinigingen nog steeds 1 van de besten op deze wereld is en dat als mensen hun prioriteiten beter stellen er niemand gebruik van de voedselbank hoeft te maken.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 6 april 2012 @ 13:42:29 #33
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_109980670
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:41 schreef klipper het volgende:

[..]

Wat je natuurlijk direct krijgt als je al maanden of jaren thuis gezeten hebt........pfff hopelijk ben je slimmer. 8)7
Ja tegen woekerrentes misschien :') En zelfs dan misschien
pi_109980708
quote:

[..]

Nee, ik heb een sociaal netwerk waarin ik dat zelf regel slimpie. Ik help nou ook wel eens iemand, en ik weet dat er dan ook mensen zullen zijn die bereid zijn mij te helpen. Slimmerd :')
pi_109980753
Is een fonds of iets dergelijks niet een optie voor de voedselbank ondersteuning ?
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_109980801
quote:

[..]

Noem mij 1 functie die je krijgt nadat je jaren thuis hebt gezeten, waarbij een auto verplicht is???? Ik daag je uit. mensen die jarenlang thuis zitten in de bijstand zijn meestal niet degenen met de hoogste opleidingen, dus ik wil wel eens weten voor welke functies een auto dan een verplichting is?
  vrijdag 6 april 2012 @ 13:47:11 #37
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_109980872
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:45 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Noem mij 1 functie die je krijgt nadat je jaren thuis hebt gezeten, waarbij een auto verplicht is???? Ik daag je uit. mensen die jarenlang thuis zitten in de bijstand zijn meestal niet degenen met de hoogste opleidingen, dus ik wil wel eens weten voor welke functies een auto dan een verplichting is?
De vraag of je eigen vervoer hebt is heel normaal hoor. Als werkgever zit je niet echt te wachten op iemand zonder eigen vervoer
pi_109980884
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:36 schreef moussie het volgende:

[..]

Mijn zoon had zijn baan niet gekregen als hij geen auto zou hebben gehad, dus niks dooddoener
als je een auto nodig hebt voor het uitoefenen van je functie dient je werkgever dat te regelen in de vorm van een lease auto.
Een werkgever kan een voorkeur uitspreken bij de sollicitatie voor iemand met een auto, maar ze kunnen het niet verplichten.
pi_109980943
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

De vraag of je eigen vervoer hebt is heel normaal hoor. Als werkgever zit je niet echt te wachten op iemand zonder eigen vervoer
onzin, wat maakt het een werkgever nou uit of je een auto hebt als je maar op tijd op je werk verschijnt
pi_109980962
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:39 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Precies op deze manier heb ik dat destijds ook gedaan. Verzekering, belasting en onderhoud zijn gewoon te hoog op momenten dat je weinig te besteden hebt en daarnaast is een 2de hands auto kopen zodra je weer werk hebt zo gepiept.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 6 april 2012 @ 13:49:42 #41
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_109980986
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:44 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Is een fonds of iets dergelijks niet een optie voor de voedselbank ondersteuning ?
subsidie van Brussel , dan is het kringetje weer rond

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 06-04-2012 14:00:16 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_109981025
Functie ? je bedoelt de algehele noodzakelijkheid in vele gevallen, of wil je iedereen degraderen tot 3e rangs burgers.

Ik vind deze dagen een auto vaak geen luxe meer, net zoals tv en internet, dat hoort er bij tegenwoordig. Familie woont verder, afspraken door de gehele gemeente etc. ( tuurlijk, openbaar vervoer ) Maar dat loopt ook erg op !
pi_109981481
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:50 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Functie ? je bedoelt de algehele noodzakelijkheid in vele gevallen, of wil je iedereen degraderen tot 3e rangs burgers.

Ik vind deze dagen een auto vaak geen luxe meer, net zoals tv en internet, dat hoort er bij tegenwoordig. Familie woont verder, afspraken door de gehele gemeente etc. ( tuurlijk, openbaar vervoer ) Maar dat loopt ook erg op !
Derde rangs burger? wat the fuck!!!! Is het hebben van geen auto nou al genoeg om je minder van te voelen? Ik ken zat mensen die geen auto hebben, met of zonder werk. Voor degene met werk is het zelfs een bewuste keuze, denk jij echt dat ik op die mensen neer kijk omdat ze geen auto hebben. Ik vind het sowieso een verschrikkelijke trend om je status te ontlenen aan materieel bezit.
maar als ik moest kiezen tussen vreten en een auto dan was de keuze heel snel gemaakt, dan was die auto direct weg. Maar dat vind ik dus geen armoede, dat vind ik prioriteiten stellen.

En binnen een gemeente kun je prima fietsen, dat de meesten daar tegenwoordig al te lui voor zijn is wel tekenend voor hun vermogen om zelf weer aan het werk te komen :')

en voor de meesten van ons is een auto gewoon pure luxe. Echt waar hoor, 90% van de mensen zouden prima zonder auto kunnen. Ikzelf ook, maar ik betaal graag voor dat koekblik omdat het gewoon heerlijk gemakkelijk is.
pi_109981514
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:50 schreef Gertje-Plongers het volgende:

FOK! blijft me verbazen. _O-
pi_109981573
De nuance voorbij zeg maar...
pi_109981607
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:03 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

FOK! blijft me verbazen. _O-
het is zo triest dat het weer dolkomisch word
pi_109981612
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:02 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Derde rangs burger? wat the fuck!!!! Is het hebben van geen auto nou al genoeg om je minder van te voelen? Ik ken zat mensen die geen auto hebben, met of zonder werk. Voor degene met werk is het zelfs een bewuste keuze, denk jij echt dat ik op die mensen neer kijk omdat ze geen auto hebben. Ik vind het sowieso een verschrikkelijke trend om je status te ontlenen aan materieel bezit.
maar als ik moest kiezen tussen vreten en een auto dan was de keuze heel snel gemaakt, dan was die auto direct weg. Maar dat vind ik dus geen armoede, dat vind ik prioriteiten stellen.

En binnen een gemeente kun je prima fietsen, dat de meesten daar tegenwoordig al te lui voor zijn is wel tekenend voor hun vermogen om zelf weer aan het werk te komen :')
Met status heeft het erg weinig van doen, dat zegt meer iets over jouw beleving van een auto denk ik..

Ik heb het puur over praktische zaken.
pi_109981628
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:04 schreef Gertje-Plongers het volgende:
De nuance voorbij zeg maar...
verklaar je nader?
pi_109981717
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:05 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Met status heeft het erg weinig van doen, dat zegt meer iets over jouw beleving van een auto denk ik..

Ik heb het puur over praktische zaken.
Jij zegt dat ik mensen degradeer tot derde rangs burgers door hun auto ter discussie te stellen. Dus jij ontleent daar status aan. Of wil je nu weer iets anders beweren?

Welke praktische zaken heb je het dan over. Want ik kan geen enkele praktische verklaring geven om een auto te zien als eerste levensbehoefte.
pi_109981731
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:05 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

verklaar je nader?
Ach, ik denk gewoon graag mee voor anderen. Ik begrijp de reactie prima hoor van jouw kant. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')