a) Wat snap je niet aan 'volledig arbeidsongeschikt'?quote:Op vrijdag 6 april 2012 16:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Mensen met een lichamelijke handicap krijgen een baan op maat aangeboden
Die mensen die niet komen uit schaamte, maar eigenlijk bijna niet zonder kunnen, die zouden juist moeten gaan. Mensen die wel komen en in principe ook zonder kunnen zouden moeten thuisblijven. Eigenlijk zouden ze de omvang van die groepen eens moeten bepalen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 16:58 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat houd je natuurlijk altijd. Er bestaan mensen die misbruik maken van al deze voorzieningen. Aan de andere kant zijn er ook (en ik vermoed zelfs dat die groep nog groter is), mensen die wel en terecht in aanmerking komen om zich aan te melden bij de voedselbank, maar die dat uit schaamte niet doen. Zo bestaan er ook mensen die pas een beroep doen op een bijstandsuitkering, als het echt niet anders meer kan.
Het hebben van een lichamelijke handicap betekent niet automatisch dat je volledig arbeidsongeschikt bent, niet waar? En die mensen krijgen dus een 'baan op maat' aangeboden, als ze mazzel hebben. Jij stelde dat niemand dat kreeg, weet je nog?quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:06 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
a) Wat snap je niet aan 'volledig arbeidsongeschikt'?
b) Die mensen werken dus en zitten niet in de bijstand.
Je dacht dat iedereen daar zomaar binnen kan lopen en iets meekrijgt omdat die zo zielig uit zijn mooie blauwe ogen kijkt?quote:Die mensen die niet komen uit schaamte, maar eigenlijk bijna niet zonder kunnen, die zouden juist moeten gaan. Mensen die wel komen en in principe ook zonder kunnen zouden moeten thuisblijven. Eigenlijk zouden ze de omvang van die groepen eens moeten bepalen.
quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:12 schreef moussie het volgende:
[..]
Het hebben van een lichamelijke handicap betekent niet automatisch dat je volledig arbeidsongeschikt bent, niet waar? En die mensen krijgen dus een 'baan op maat' aangeboden, als ze mazzel hebben. Jij stelde dat niemand dat kreeg, weet je nog?
[..]
Je dacht dat iedereen daar zomaar binnen kan lopen en iets meekrijgt omdat die zo zielig uit zijn mooie blauwe ogen kijkt?
Daar had ik het over.quote:Op vrijdag 6 april 2012 16:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Een baan op maat? Ga toch drie-wielen. Niemand krijgt een baan op maat aangeboden.
Uit het nieuws hadden ze het over dat lage inkomens met name getroffen zijn door de hogere zorgkosten en daarmee gepaarde grotere eigen bijdrage(n). Laat ik nu voor het gemak eens discrimineren en zeggen dat mensen in de bijstand maar moeten gaan werken, hoe zit dat dan met mensen die een laag inkomen hebben, omdat ze volledig arbeidsongeschikt zijn en dus niet in staat zijn om meer te gaan verdienen ook al zouden ze willen?
Gelukkig is dat niet de gangbare menselijke gedachtengang, anders hadden we nog steeds op een afrikaanse savanne achter ons eten aan gerendquote:Op vrijdag 6 april 2012 16:10 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Ik vind dat je mensen niet kunt verplichten om ergens anders te gaan wonen puur voor een stukje inkomen ! Dat is gewoon niet goed vind ik. Als je je hele leven hebt opgebouwd verhuizen omdat je moet produceren..
Zucht, maar die mensen met een handicap krijgen dus wel een 'baan op maat', je stelling dat niemand dat krijgt klopt gewoon niet. En die mensen werken dus naar vermogen in dat baantje op maat, mits beschikbaar, maar verdienen daarmee over het algemeen niet meer dan de volledig arbeidsongeschikte .. parttime werk met een salaris dat wordt aangevuld tot bijstandsniveau.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[..]
Daar had ik het over.
En mensen met een handicap krijgen niet zomaar een baan aangeboden, daar moet dan wel een vraag naar bestaan en mogelijkheden voor zijn.
Nee, eerder onkundig. Je kan namelijk niet zomaar een voedselbank binnenlopen en zeggen 'ik heb jullie hulp nodig'. Diegene die je naar de voedselbank verwijst, de schuldhulpverlener of de sociale dienst heeft die inzage welquote:Noem mij naïef, maar ik vermoed niet dat een particuliere voedselbank het recht en de middelen heeft om na te gaan wat iemand die aan de balie staat exact verdiend, aan spaargeld bezit en hoeveel belastbaar-inkomen of hij/zij heeft.
Huh, is dat niet een beetje tegenstrijdig? Je wil dat mensen het hedendaagse equivalent doen toch, achter het eten aangaan?quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Gelukkig is dat niet de gangbare menselijke gedachtengang, anders hadden we nog steeds op een afrikaanse savanne achter ons eten aan gerend
Ik denk dat de mensen mensen die deels arbeidsongeschikt zijn niet echt aan de bak komen en terecht bij de voedselbank staan. Dat vind ik heel wat anders dan mensen die niets mankeren en ook bij de voedselbank staan.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Zucht, maar die mensen met een handicap krijgen dus wel een 'baan op maat', je stelling dat niemand dat krijgt klopt gewoon niet. En die mensen werken dus naar vermogen in dat baantje op maat, mits beschikbaar, maar verdienen daarmee over het algemeen niet meer dan de volledig arbeidsongeschikte .. parttime werk met een salaris dat wordt aangevuld tot bijstandsniveau.
[..]
Nee, eerder onkundig. Je kan namelijk niet zomaar een voedselbank binnenlopen en zeggen 'ik heb jullie hulp nodig'. Diegene die je naar de voedselbank verwijst, de schuldhulpverlener of de sociale dienst heeft die inzage wel
Doe nou eens normaal, je weet donders goed wat ik bedoel. Mensen hebben de hele geschiedenis gezocht naar een betere toekomst voor zichzelf en hun kinderen, alle volksverhuizingen, alle vooruitgang, etc die hebben plaatsgevonden hebben daardoor plaatsgevonden. Om meer eten, betere leefgebieden, in het algemeen een beter leven als wat ze hadden. En nu zijn we zo beroerd geworden dat we niet eens meer 50 km kunnen verhuizen om een beter leven op te bouwen. Ik vind het een gotspe.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Huh, is dat niet een beetje tegenstrijdig? Je wil dat mensen het hedendaagse equivalent doen toch, achter het eten aangaan?
quote:Bedragen per 1 januari 2012:
Indien er aan leefgeld per maand minder overblijft dan het bedrag uit de navolgende formule komt
een gezin in aanmerking voor een voedselpakket:
Minder dan:
¤ 180,- voor één volwassene plus
¤ 60,- voor elke extra volwassene (personen van 18 jaar of ouder) plus
¤ 50,- per kind (ongeacht de leeftijd maar wel jonger dan 18 jaar)
http://www.voedselbankenn(...)icle&id=72&Itemid=81
Van die 180 euro moet je naast je eten ook je persoonlijke hygiëne, kleding etc betalen .. dat hoort ook bij 'leven'quote:
Studenten genoeg die minder dan 180 euro overhouden na het betalen van de vaste lasten.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Van die 180 euro moet je naast je eten ook je persoonlijke hygiëne, kleding etc betalen .. dat hoort ook bij 'leven'
Oh, ik wil best wel meer dan 50 kilometer verhuizen voor een beter leven hoor, absoluut. Maar ga jij duizenden euro's voor een verhuizing uitgeven voor een baantje waarvan je nog niet eens weet of je hem volgend jaar nog hebt? Ga je daarvoor je kinderen ontwortelen en op een andere school zetten? En als je pech hebt doe je het volgend jaar weer? Dat trekken naar elders, naar waar het beter is, dat is nou juist het trekken door de savanne, achter het voedsel aan .. zodat je niet meer constant hoeft te verhuizen!!quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
Doe nou eens normaal, je weet donders goed wat ik bedoel. Mensen hebben de hele geschiedenis gezocht naar een betere toekomst voor zichzelf en hun kinderen, alle volksverhuizingen, alle vooruitgang, etc die hebben plaatsgevonden hebben daardoor plaatsgevonden. Om meer eten, betere leefgebieden, in het algemeen een beter leven als wat ze hadden. En nu zijn we zo beroerd geworden dat we niet eens meer 50 km kunnen verhuizen om een beter leven op te bouwen. Ik vind het een gotspe.
Nomaden zijn slim genoeg steeds naar vruchtbare gebieden te vertrekken, alleen idioten blijven midden in de woestijn op schrale grond zitten wachten op die eenmalige regenbui.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:44 schreef moussie het volgende:
[..]
Oh, ik wil best wel meer dan 50 kilometer verhuizen voor een beter leven hoor, absoluut. Maar ga jij duizenden euro's voor een verhuizing uitgeven voor een baantje waarvan je nog niet eens weet of je hem volgend jaar nog hebt? Ga je daarvoor je kinderen ontwortelen en op een andere school zetten? En als je pech hebt doe je het volgend jaar weer? Dat trekken naar elders, naar waar het beter is, dat is nou juist het trekken door de savanne, achter het voedsel aan .. zodat je niet meer constant hoeft te verhuizen!!
Als boer ben je hier ineens midden-klasse blijkbaar.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:51 schreef Gertje-Plongers het volgende:
We zitten al weer in de steppen zie ik...
Dat dus.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:53 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Op een gegeven ogenblik moet je je afvragen wat er nog te halen valt bij de voedselbank
Ja, maar die info klopt dus niet altijd. Er zijn genoeg zogenaamde éénoudergezinnen in de bijstand die feitelijk gewoon samenwonen en waarvan de partner een vaste baan heeft. Die mensen deinsen er vervolgens ook nog eens niet voor terug om ook nog gebruik te maken van de voedselbank (want daar heb ik recht op). Ik ken er wel een aantal waar het werkelijk zo gaat. Dat zijn dezelfde mensen die in het oog lopen en die ervoor zorgen dat degenen die het wél nodig hebben en waarvoor het ook bedoeld is door de maatschappij met scheve ogen worden aangekeken omdat het allemaal zo "leuk" is in de bijstand.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee, eerder onkundig. Je kan namelijk niet zomaar een voedselbank binnenlopen en zeggen 'ik heb jullie hulp nodig'. Diegene die je naar de voedselbank verwijst, de schuldhulpverlener of de sociale dienst heeft die inzage wel
Dit dus. Typische tokkie volk wat vaste klant daar is: Roken gemiddeld 3/4 pakjes op 4x5= is al 20 Euro voor 1 week gemiddeldquote:Op vrijdag 6 april 2012 13:35 schreef TweeGrolsch het volgende:
Heb een tijd lang vrijwilligerswerk gedaan vlak bij een voedselbank. Sindsdien heb ik geen medelijden meer met mensen die naar de voedselbank gaan.
Wekelijks tegen de muur aan gepist. Met een blik bier in de hand stappen ze de auto uit. Raar volk.
Wat?quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:00 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
En laten we maar niet over stroomverbruik hebben het regent laten we droger maar aandoen (overdag ook nog.
Hier regent het anders vrij regelmatig hoor, dat is het probleem niet. Het domme is alleen dat ik geen idee heb of het in andere gebieden anders is, tenzij ik een baas vindt die op mij wacht tot ik een woning gevonden heb en verhuisd ben is verhuizen 'naar groenere weiden' maar een dure gok (vooropgesteld dat je überhaupt een woning kan vinden) met geen enkele garantie dat het daar wel beter gaat. Oftewel, het klinkt in de theorie heel leuk, maar in de praktijk ziet het er even anders uit.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:45 schreef De_Kardinaal het volgende:
Nomaden zijn slim genoeg steeds naar vruchtbare gebieden te vertrekken, alleen idioten blijven midden in de woestijn op schrale grond zitten wachten op die eenmalige regenbui.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |