abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110030250
U
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:10 schreef detulp050 het volgende:
De discussie in dit topic ging grotendeels over de noodzaak van een voedselbank voor mensen in de bijstand. Ik denk dat een goede berekening aantoont dat er geen noodzaak is voor mensen die hun financien goed op orde hebben; wat goed mogelijk is als je in de bijstand zit.
en daar ben ik t mee eens
pi_110030272
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:10 schreef detulp050 het volgende:
De discussie in dit topic ging grotendeels over de noodzaak van een voedselbank voor mensen in de bijstand. Ik denk dat een goede berekening aantoont dat er geen noodzaak is voor mensen die hun financien goed op orde hebben; wat goed mogelijk is als je in de bijstand zit.
De voedselbank is niet enkel voor mensen in de bijstand. De meeste mensen die in de bijstand zitten, maken ook geen gebruik van de voedselbank.
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:19:53 #278
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110030484
ter info:
quote:
Bron
Driekwart van de voedselbankklanten ontvangt een uitkering. Het gaat dan
met name om een WWB-uitkering (43%), en wat minder vaak om WW (23%)
een WAO (9%) of AOW uitkering (1%). Al deze uitkeringsgerechtigde
voedselbankklanten verkeren overigens vaak voor langere tijd in een
uitkeringssituatie. Zo heeft bijna 40 procent van de uitkeringsgerechtigden een
uitkering langer dan vijf jaar. Acht procent van de klanten van de voedselbank
ontvangt een inkomen uit arbeid (8%). Overigens geeft 5 procent van de 430
respondenten aan in het geheel geen inkomen te ontvangen (zie bijlage 4).
http://www.voedselbanklim(...)%20Voedselbanken.pdf

quote:
Hoogte inkomen
In de enquête is ook naar het maandelijkse netto-huishoudinkomen gevraagd.
Achtenzestig procent van de voedselbankklanten geeft aan een netto-inkomen
te hebben van 800,- euro per maand of minder.
68% geeft aan 800 of minder netto aan inkomsten te hebben. Erg bijzonder gezien alle tegemoetkomingen en toeslagen. Derhalve denk ik dat de bezoekers van de voedselbank meer aan budgetvoorlichting hebben dan aan voedsel.

[ Bericht 23% gewijzigd door detulp050 op 07-04-2012 18:24:58 ]
pi_110030717
quote:
Dat veel van de klanten van de voedselbank uitkeringsgerechtigden zijn, betekent niet dat alle uitkeringsgerechtigden gebruik maken van de voedselbank. Meestal zijn het namelijk mensen die in de schuldhulpverlening terecht zijn gekomen (en ja, ook daarvan zullen de meesten een uitkering hebben, maar dat geldt dus lang niet voor iedereen).

Bovendien, ook als je in de schuldhulpverlening zit, hoeft dat niet automatisch te betekenen dat je een beroep moet doen op de voedselbank. Want, een gezin in de schuldhulpverlening ontvangt per week ¤ 70 leefgeld, dat is dus precies die ¤ 280 die als grens wordt gesteld voor een gezin en waar je aantoonbaar onder moet zitten om je aan te mogen melden bij de voedselbank. Eigenlijk, komt er dus niemand voor in aanmerking in theorie. In de praktijk is dat natuurlijk anders.
pi_110030817
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:19 schreef detulp050 het volgende:
ter info:

68% geeft aan 800 of minder netto aan inkomsten te hebben. Erg bijzonder gezien alle tegemoetkomingen en toeslagen. Derhalve denk ik dat de bezoekers van de voedselbank meer aan budgetvoorlichting hebben dan aan voedsel.
Niet iedereen komt meteen in aanmerking voor al die toeslagen. Het ligt er aan hoe en waar je woont, hoe lang je al een uitkering hebt etc.
pi_110031060
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:25 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat veel van de klanten van de voedselbank uitkeringsgerechtigden zijn, betekent niet dat alle uitkeringsgerechtigden gebruik maken van de voedselbank. Meestal zijn het namelijk mensen die in de schuldhulpverlening terecht zijn gekomen (en ja, ook daarvan zullen de meesten een uitkering hebben, maar dat geldt dus lang niet voor iedereen).

Bovendien, ook als je in de schuldhulpverlening zit, hoeft dat niet automatisch te betekenen dat je een beroep moet doen op de voedselbank. Want, een gezin in de schuldhulpverlening ontvangt per week ¤ 70 leefgeld, dat is dus precies die ¤ 280 die als grens wordt gesteld voor een gezin en waar je aantoonbaar onder moet zitten om je aan te mogen melden bij dvoedselbank. Eigenlijk, komt er dus niemand voor in aanmerking in theorie. In de praktijk is dat natuurlijk anders.
hoop van de mensen in de schuldhulpverlening zouden wmb sowieso mogen worden uitgesloten van elk extraatje. Ook de voedselbank.
pi_110031096
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:34 schreef gomi het volgende:

[..]

hoop van de mensen in de schuldhulpverlening zouden wmb sowieso mogen worden uitgesloten van elk extraatje. Ook de voedselbank.
Op welke grond?
pi_110031105
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:34 schreef gomi het volgende:

[..]

Hoezo dat dan ?
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_110031182
Eigen schuld. Op t grote voet leven en de rest van de maatschappij met hun rotzooi opzadelen.
pi_110031221
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:38 schreef gomi het volgende:
Eigen schuld. Op t grote voet leven en de rest van de maatschappij met hun rotzooi opzadelen.
Dat is een vooronderstelling. Er zijn genoeg situaties denkbaar waarin mensen in de problemen kunnen raken zonder dat ze daar zelf schuldig aan zijn.
pi_110031242
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:39 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat is een vooronderstelling. Er zijn genoeg situaties denkbaar waarin mensen in de problemen kunnen raken zonder dat ze daar zelf schuldig aan zijn.
ik zeg ook een hoop van en niet iedereen.
pi_110031254
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:40 schreef gomi het volgende:

[..]

ik zeg ook een hoop van en niet iedereen.
Dat is waar :)
pi_110031273
Ik snap niet waar jij je druk om maakt, no offence.
pi_110031329
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:41 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik snap niet waar jij je druk om maakt, no offence.
dat hoef je ook niet te snappen. Maar als mensen zichzelf in de shit werken omdat ze graag op te grote voet willen leven, mogen ze hun eigen shit ook opruimen.
pi_110031462
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:44 schreef gomi het volgende:

[..]

dat hoef je ook niet te snappen. Maar als mensen zichzelf in de shit werken omdat ze graag op te grote voet willen leven, mogen ze hun eigen shit ook opruimen.
Dan nog is het toch niet aan jouw om daar iets van te vinden ? op de negatieve manier dan. Of wou je je zo druk maken over die paar euro die alles jouw kost op jaarbasis.

Jouw leven verloopt toch prima waarschijnlijk ? wat maakt een ander zijn leven dan uit voor jouw ?
pi_110031561
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:49 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Dan nog is het toch niet aan jouw om daar iets van te vinden ? op de negatieve manier dan. Of wou je je zo druk maken over die paar euro die alles jouw kost op jaarbasis.

Jouw leven verloopt toch prima waarschijnlijk ? wat maakt een ander zijn leven dan uit voor jouw ?
dat is dus de instelling waarom t weldegelijk ook aan mij is om daar iets van te vinden. Ook op een negatieve manier.
die instelling van t kost jou maar een paar euro. Die instelling die die mensen wss ook hebben gehad. Niets is gratis en dat mogen ze dus ook weten. Ook al is t maar een paar euro op jaarbasis. T is wel mijn paar euro die hen uit hun zelf veroorzaakte shit moet helpen.
pi_110031615
Als we elkaar dan ergens in het midden tegemoed komen dan is het goed. De één kan niet profiteren en de ander kan niet beslissen voor een ander.
pi_110031652
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:53 schreef gomi het volgende:

[..]

dat is dus de instelling waarom t weldegelijk ook aan mij is om daar iets van te vinden. Ook op een negatieve manier.
die instelling van t kost jou maar een paar euro. Die instelling die die mensen wss ook hebben gehad. Niets is gratis en dat mogen ze dus ook weten. Ook al is t maar een paar euro op jaarbasis. T is wel mijn paar euro die hen uit hun zelf veroorzaakte shit moet helpen.
Er komt geen enkele euro uit jouw zak terecht bij welke voedselbank dan ook. Voedselbanken draaien op vrijwilligers en giften.
pi_110031678
Dit ging over geld denk ik. Schuldsaneringen enzovoorts.
pi_110031690
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:57 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dit ging over geld denk ik. Schuldsaneringen enzovoorts.
Dat snap ik ook wel. Maar de discussie gaat over voedselbanken ;)
pi_110031740
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:57 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel. Maar de discussie gaat over voedselbanken ;)
Ow sorry.. :6
pi_110031799
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:56 schreef Tayu het volgende:

[..]

Er komt geen enkele euro uit jouw zak terecht bij welke voedselbank dan ook. Voedselbanken draaien op vrijwilligers en giften.
maar mijn euro's komen wel op een andere manier terecht bij die mensen in de schuldhulpverlening.
en als t aan mij zou liggen zouden die mensen geen recht hebben op een gift van de voedselbank, waar anderen nu bv geweigerd worden.

en indirtect komt er weldegelijk het een en ander binnen aan subsidies bij voedselbanken btw
pi_110031855
Hoe zou het te voorkomen zijn denk jij ? dat mensen die hulp niet nodig hebben.
pi_110031859
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:55 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Als we elkaar dan ergens in het midden tegemoed komen dan is het goed. De één kan niet profiteren en de ander kan niet beslissen voor een ander.
ik ben voor een goed vangnet voor mensen die dat nodig hebben hoor. Ik vind alleen dat dat net er soms is voor de verkeerde mensen.
pi_110031878
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 19:01 schreef gomi het volgende:

[..]

maar mijn euro's komen wel op een andere manier terecht bij die mensen in de schuldhulpverlening.
en als t aan mij zou liggen zouden die mensen geen recht hebben op een gift van de voedselbank, waar anderen nu bv geweigerd worden.

en indirtect komt er weldegelijk het een en ander binnen aan subsidies bij voedselbanken btw
Ja, en misschien kom je zelf ook nog wel eens in een vervelende situatie terecht in je leven, waarop je een beroep zal moeten doen op de samenleving. Ik hoop het niet voor je, maar het is zeker niet ondenkbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')