SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Mensen die o.a. hier postenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------
Challenges 2012:
Omdat mensen zichzelf willen motiveren en om een leuke stok achter de deur te hebben stellen mensen zich een doel, een challenge. Hoeveel km ze willen lopen in een jaar.
Elke week kunnen mensen doorgeven hoeveel ze gelopen hebben, waardoor er weer wat op de teller in de OP bijkomt. Wil je jouw persoonlijke challenge ook in de lijst hebben? Dat kán met dank aan Swetsenegger!
Je kan het schema aanpassen of jezelf toevoegen door naar http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam= <--- (Vul hier je eigen username in) te gaan. 'Oefenaccountje': http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam=test
Deze OP vind je hier
En door!Ja doei.![]()
Oke, vanmiddag dus toch maar langs een hardloopwinkel, want ik heb geen zin in blessures.
Al weet ik nu al dat ik me op de een of andere manier toch ga generen als beginner daar, maar ja, iedereen heeft ooit moeten beginnen![]()
In ieder geval allemaal bedankt voor de tips![]()
![]()
Er zijn vast meer mensen die daar schoenen aan het kopen zijnkomt goed!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ze zijn er juist voor de beginnerquote:Op woensdag 4 april 2012 12:28 schreef Jolx het volgende:
Oke, vanmiddag dus toch maar langs een hardloopwinkel, want ik heb geen zin in blessures.
Al weet ik nu al dat ik me op de een of andere manier toch ga generen als beginner daar, maar ja, iedereen heeft ooit moeten beginnen![]()
In ieder geval allemaal bedankt voor de tipsDie verkopers daar krijgen elke dag beginners, dus nergens om je voor te schamen.
Net lekker terug van een rondje van 9 km. Uiteindelijk 45:43 gelopen met een fikse versnelling aan het einde. Hopelijk snel door naar een 10km onder de 50:00![]()
had ik ookquote:Op woensdag 4 april 2012 12:28 schreef Jolx het volgende:
In ieder geval allemaal bedankt voor de tipsIk vond het ook genant om middenin de winkel op een loopband te lopen
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ja daar kijk ik ook al naar uit, zeker met mijn ellendige conditiequote:Op woensdag 4 april 2012 12:47 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
had ik ookIk vond het ook genant om middenin de winkel op een loopband te lopen
![]()
![]()
Toen ik daar was om mijn schoenen aan te schaffen waren er twee mannen die al best wel veel liepen en dergelijke, maar er was ook een ander meisje dat net al ik nog nooit gelopen had. Zij MOEST van haar oudere zus (die wel hardloopervaring had) naar een speciaalzaak.
Ik ben écht heel blij dat ik speciale schoenen heb.
Oh, en ik heb mezelf opgemeten en sinds ik aan het hardlopen ben, heb ik al 3 cm taille minder![b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.![]()
Ik moet ook nog nieuwe hardloopschoenen kopen, loop nu op wat oude schoenen die ik ooit hekocht heb voor hardlopen![]()
![]()
Ik was er op een rustige ochtend, en zat naast een man die al marathons liep schoenen te passen. Zo'n man vindt het natuurlijk geweldig dat er wéér iemand zich gaat wagen aan een nieuwe verslaving. Ik heb jaren niet gesport, maar zat er hartstikke op mijn gemakquote:Op woensdag 4 april 2012 12:28 schreef Jolx het volgende:
In ieder geval allemaal bedankt voor de tips
The remedy is the experience.![]()
Ik ging er maandagmiddag heen, en het was echt superdruk voor een maandagmiddag. Maar goed, ik ga me liever even een uurtje generen dan dat ik na twee keer hardlopen moet kappen omdat ik blessures heb
.
Ook omdat ik beginnend hardloper ben waren ze meteen ook heel behulpzaam met het opstellen van een trainingsschema en waren heel blij dat ik met Evy ging lopen. Ze wilden gewoon voorkomen dat ik gewoon in het wilde weg maar wat ging hardlopen en dat vind ik ook wel heel belangrijk.[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.![]()
Die mensen zien natuurlijk ook dagelijks beginners op de loopband, komt allemaal goed, haha.
Ik twijfel alleen nog naar welke winkel ik ga, er zit hier in Tilburg een Runnersworld, maar ik weet ook een runshop Greg van Hest, verder weet ik het niet. Maar ik denk niet dat het veel uitmaakt naar welke winkel je gaat?![]()
Zal allebei prima zijn, alleen is die van Greg van Hest wat duurder heb ik hier gehoord. Of dat echt waar is weet ik ook niet zeker hoor.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:30 schreef Jolx het volgende:
Die mensen zien natuurlijk ook dagelijks beginners op de loopband, komt allemaal goed, haha.
Ik twijfel alleen nog naar welke winkel ik ga, er zit hier in Tilburg een Runnersworld, maar ik weet ook een runshop Greg van Hest, verder weet ik het niet. Maar ik denk niet dat het veel uitmaakt naar welke winkel je gaat?![]()
Goede schoenen zijn een meer dan goede investeringquote:Op woensdag 4 april 2012 13:17 schreef charmed_angel het volgende:
Ik moet ook nog nieuwe hardloopschoenen kopen, loop nu op wat oude schoenen die ik ooit hekocht heb voor hardlopenNatuurlijk niet generen. Die winkels zijn er toch voor om je te helpen! Iedereen is ooit zo begonnen.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:28 schreef Jolx het volgende:
In ieder geval allemaal bedankt voor de tips![]()
Lekker rondje gelopen net, 6,5 km. Onderweg wat regen, maar dat was niet erg.
Klim gelukkig ook weer wat omhoog in de Challenge. Stond vorige week nog op -10, nu op -7. Lukt me de komende weken wel om steeds 3 keer per week te gaan, komt goed!![]()
Balenquote:Op woensdag 4 april 2012 14:08 schreef Don_Vanelli het volgende:
Frustratie![]()
kon het vandaag maar 1.2 kilometer volhouden, toen begon de enkel weer te mekkeren.![]()
Misschien wat dagen rust nemen?![]()
Mja, had sinds vrijdag (toen liep ik 2K) niet gelopen. Wellicht wil ik gewoon te snel, zware enkelblessure geneest natuurlijk niet zomaar..quote:Op woensdag 4 april 2012 14:09 schreef MvN_Rdam het volgende:
[..]
Balen![]()
Misschien wat dagen rust nemen?![]()
Resultaat vandaag: Nergens last van, 5.22km in een tempo van 9.78km/h. Het is op dit moment basis basis en basis. Alles voor een goede basis!![]()
Ik ben gisteren begonnen met lopen, gewoon met goedkope schoenen van de decathlon. Op dit moment echt de financieen niet om een goed paar te halen. Maar de schoenen zitten goed, alleen ik kreeg direct al kramp in mijn schenen. Zijn spieren die eraan moeten wennen denk ik?
Wilde met de podcast van evi lopen maar dat hield ik niet vol, dus een kwartiertje gelopen, stukje hard, stukje wandelen, doe het wel lekker op mijn eigen tempo. Morgen weer![]()
![]()
In het begin had ik ook erg veel last van de benen en allerlei spieren. Goede warming-up helpt in elk geval! Na een week of 2 hetzelfde schema lopen had ik nergens last meer van :-) Spieren moet inderdaad wennen.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:16 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben gisteren begonnen met lopen, gewoon met goedkope schoenen van de decathlon. Op dit moment echt de financieen niet om een goed paar te halen. Maar de schoenen zitten goed, alleen ik kreeg direct al kramp in mijn schenen. Zijn spieren die eraan moeten wennen denk ik?
Wilde met de podcast van evi lopen maar dat hield ik niet vol, dus een kwartiertje gelopen, stukje hard, stukje wandelen, doe het wel lekker op mijn eigen tempo. Morgen weer
Zojuist voor de eerste keer 3km aan 1 stuk gelopen in 20 minuten.. Toen ik een aantal weken geleden begon met lopen durfde ik daar niet aan te denken. Ik neem wel een voorsprong op mn 'beginners loopschema' aangezien ik ook wil trainen voor mn eerste 'wedstrijd' over 6 weken (heideloop 3km).. Conditioneel gaat prima, de benen moeten nog wel wennen :-)![]()
Succes Cassandra! Al kan ik je van harte aanraden om toch te proberen om die stukjes van 1 minuut te volbrengen.
Ik begon zelf ook ooit met een conditie van 'minder dan nul': die eerste les evy, wát een hel! 1 minuut hardlopen, ik kon niet wáchten tot ze zei dat ik er al was![]()
En dóód dat ik was! Maar 't is het wel allemaal waard geweest. Train zeker nog een weekje ofzo dat kwartiertje met wat losse stukjes die je aankunt, maar een schema zoals dat van evy daagt je wel uit om nét even door te zetten als je er eigenlijk al doorheen zit, en dat elke keer een stukje verder waardoor je uiteindelijk ontzettend omhoog schiet qua conditie. Zéker als beginner zijn die kleine uitdaginkjes súper groot, maar de uitdagingen blijven zo groot, omdat de stap van 1 minuut naar 4 minuten maar uiteindelijk van 5 naar 10km en van 10km naar een halve marathon net zoveel doorzettingsvermogen nodig hebben
Ja doei.![]()
Voel me niet fit genoeg om te gaan hardlopen, maar is het misschien een idee om te gaan wandelen? Of is absolute rust beter dan toch een beetje calorieen verbranden?![]()
Misschien een stukje fietsen?quote:Op woensdag 4 april 2012 16:12 schreef kapiteintje het volgende:
Voel me niet fit genoeg om te gaan hardlopen, maar is het misschien een idee om te gaan wandelen? Of is absolute rust beter dan toch een beetje calorieen verbranden?![]()
Mja...heb een gare studentenfiets met een te laag zadel, geen versnellingen etc. Vraag me af of dat nu zo beneficial is voor de gesteldheid van m'n beenspieren.quote:![]()
Wat heb je de afgelopen tijd gelopen?quote:Op woensdag 4 april 2012 16:22 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Mja...heb een gare studentenfiets met een te laag zadel, geen versnellingen etc. Vraag me af of dat nu zo beneficial is voor de gesteldheid van m'n beenspieren.![]()
Verplichte rustdag hier. Ik baal altijd als ik een verplichte rustdag heb. Ik voel me goed, maar mag niet van Evy
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik heb dat ook hoorquote:Op woensdag 4 april 2012 17:08 schreef mosselmossel het volgende:
Verplichte rustdag hier. Ik baal altijd als ik een verplichte rustdag heb. Ik voel me goed, maar mag niet van Evy
Het liefst ga ik morgen weer hardlopen... Maar macht niet van Evy![]()
![]()
Mjah, en als ik dan hier ook iedereen hoort waarschuwen niet te snel te gaan en pezen en spieren die moeten wennen enzo, dan doe ik maar verstandig. MAAR IK HAAT VERSTANDIG!quote:Op woensdag 4 april 2012 17:09 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik heb dat ook hoor
Het liefst ga ik morgen weer hardlopen... Maar macht niet van EvyZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Zondag zware wedstrijd (90 min tot het gaatje gelopen)quote:
Maandag 7,5 km gelopen
Dinsdag 5,5 km gelopen
Vandaag: voel me niet fit
(De week ervoor gewoon elke dag met om de 2 dagen een lichte training of rustdag)
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2012 17:16:52 ]![]()
Dan heb je wel een hoge frequentie qua trainingen.. elke dag trainen met af en toe een rustdag zie ik me zelf nog niet (waarschijnlijk nooit) doen. Ik zal rust geven maar zoals jezelf al aangeeft, je voelt je niet fit => niet lopen. Maar dit is allemaal persoonlijke interpretatie. Al eens gekeken naar herstelschema's?quote:Op woensdag 4 april 2012 17:16 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Zondag zware wedstrijd (90 min tot het gaatje gelopen)
Maandag 7,5 km gelopen
Dinsdag 5,5 km gelopen
Vandaag: voel me niet fit
(De week ervoor gewoon elke dag met om de 2 dagen een lichte training of rustdag)![]()
Maar je gaat er zoveel plezier van hebbenquote:Op woensdag 4 april 2012 17:15 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Mjah, en als ik dan hier ook iedereen hoort waarschuwen niet te snel te gaan en pezen en spieren die moeten wennen enzo, dan doe ik maar verstandig. MAAR IK HAAT VERSTANDIG!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik ben echt even blij met m'n rustdagik voel me uitgeput.
En VKV, je voegt je naam toe door naar "http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam=VKV" te gaan. Dan wordt gevraagd hoeveel kilometer je challenge moet zijn ,dus wat je dit jaar graag zou lopen. Elke keer als je gelopen hebt, ga je naar de site en tel je het aantal kilometers bij de kilometers die je gelopen hebt op en verander je het cijfer.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en ik geen leugens aan het verkopen ben...![]()
quote:Op woensdag 4 april 2012 15:49 schreef motorbloempje het volgende:
Succes Cassandra! Al kan ik je van harte aanraden om toch te proberen om die stukjes van 1 minuut te volbrengen.
Ik begon zelf ook ooit met een conditie van 'minder dan nul': die eerste les evy, wát een hel! 1 minuut hardlopen, ik kon niet wáchten tot ze zei dat ik er al was![]()
En dóód dat ik was! Maar 't is het wel allemaal waard geweest. Train zeker nog een weekje ofzo dat kwartiertje met wat losse stukjes die je aankunt, maar een schema zoals dat van evy daagt je wel uit om nét even door te zetten als je er eigenlijk al doorheen zit, en dat elke keer een stukje verder waardoor je uiteindelijk ontzettend omhoog schiet qua conditie. Zéker als beginner zijn die kleine uitdaginkjes súper groot, maar de uitdagingen blijven zo groot, omdat de stap van 1 minuut naar 4 minuten maar uiteindelijk van 5 naar 10km en van 10km naar een halve marathon net zoveel doorzettingsvermogen nodig hebben
Ik dacht de eerste keer ook echt dat ik kapot ging op die ene minuut.
![]()
En de tweede en derde keer ook.
Maar de kick dat het toch steeds beter gaat is zo gaaf.
En idd ik wilde per se doorlopen tot zij zei dat ik mocht stoppen, als ik op mezelf zou lopen zou ik veel eerder stoppen. Het is dus zeker wel een aanrader in het begin.
***![]()
Ja, ik ga het liefst gewoon zo vaak mogelijk. Dan hou ik het 't beste vol voor mezelf. Liever 5 dagen in de week 7 km dan 3 keer 12.quote:Op woensdag 4 april 2012 17:36 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dan heb je wel een hoge frequentie qua trainingen.. elke dag trainen met af en toe een rustdag zie ik me zelf nog niet (waarschijnlijk nooit) doen. Ik zal rust geven maar zoals jezelf al aangeeft, je voelt je niet fit => niet lopen. Maar dit is allemaal persoonlijke interpretatie. Al eens gekeken naar herstelschema's?
Maar nee, schema's heb ik nog nooit bekeken. Ik loop eigenlijk op m'n gevoel, vandaag voel ik dat ik 't niet moet doen dus dan doe ik het ook niet. Eigenlijk wil ik heel graag, maar het is gewoon niet verstandig.
Dan maar buikspieroefeningen en pushups ofzo.![]()
![]()
Les 1 van Evy was ook echt wel een eyeopener voor mij! Wat ging ik hard kapot! Ik leek wel 80en daar was m'n motivatie, dat kon natuurlijk echt niet
Bij mij precies hetzelfde. In augustus mee begonnen. Echt de stukken van 1 minuut helemaal buiten adem. Ik weet nog het overwinningsgevoel bij de eerste keer 5 minuten aan een stuk. En dan las ik hier wel eens van mensen die 5 km hadden gelopen, dat leek me echt onhaalbaar. Nu loop ik er bijna 7!![]()
Ik zeg altijd, rust is 50% van het hardlopen zeker als beginner, je lichaam krijgt een opdonder van hier tot Tokio, vooral je gewrichten en beenspieren.quote:Op woensdag 4 april 2012 17:47 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ja, ik ga het liefst gewoon zo vaak mogelijk. Dan hou ik het 't beste vol voor mezelf. Liever 5 dagen in de week 7 km dan 3 keer 12.
Ik heb het probleem dat ik ook wil en conditioneel zit het allemaal prima, heb vandaag het gevoel gehad dat ik geen meter heb gelopen maar m'n linker been denkt daar toch echt wel anders over een teken dat mijn basis niet goed is.
Maar goed, je gevoel heeft je op dit moment nog niet in de steek gelaten dus zou je aan rust wel goed doenAltijd mooi wanneer mensen op de fiets je aankijken en je ziet ze denken, waar is hij/zij mee bezig.. "Doe het zelf dan!"quote:Op woensdag 4 april 2012 17:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Les 1 van Evy was ook echt wel een eyeopener voor mij! Wat ging ik hard kapot! Ik leek wel 80en daar was m'n motivatie, dat kon natuurlijk echt niet
![]()
![]()
Oeh, hou je schenen wel in de gaten. Shinsplints zijn erg makkelijk om te krijgen, maar je bent er niet snel vanafquote:Op woensdag 4 april 2012 15:16 schreef Cassandra87 het volgende:
Wilde met de podcast van evi lopen maar dat hield ik niet vol, dus een kwartiertje gelopen, stukje hard, stukje wandelen, doe het wel lekker op mijn eigen tempo. Morgen weer.
Verder wil ik ook lopen!Mja, rug+schouder ellende en benauwd.
.
Overigens weet ik nog precies de 1e keer dat ik 5 min liep. Mijn god wat een straf was dat![]()
![]()
Ohja heel simpel eigenlijkquote:Op woensdag 4 april 2012 17:41 schreef Niara het volgende:
Ik ben echt even blij met m'n rustdagik voel me uitgeput.
En VKV, je voegt je naam toe door naar "http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam=VKV" te gaan. Dan wordt gevraagd hoeveel kilometer je challenge moet zijn ,dus wat je dit jaar graag zou lopen. Elke keer als je gelopen hebt, ga je naar de site en tel je het aantal kilometers bij de kilometers die je gelopen hebt op en verander je het cijfer.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en ik geen leugens aan het verkopen ben...Heb mezelf toegevoegd met een challenge van 250 km dit jaar
![]()
![]()
Zuinig hoorquote:Op woensdag 4 april 2012 18:01 schreef VKV het volgende:
[..]
Ohja heel simpel eigenlijkHeb mezelf toegevoegd met een challenge van 250 km dit jaar
![]()
![]()
quote:Op woensdag 4 april 2012 18:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Niets zuinigs aan hoor! Iedereen z'n eigen challenge!![]()
![]()
Om je challenge nog te veranderen moet je het aan Swets vragen...
250 km is een mooie challenge om mee te beginnen!![]()
Lekker bezig VKV. Ik ben net als jij drie weken bezig, maar ik durf nog geen 250 kilometer vast te leggen hoor. Dat is best een hoop om mee te beginnen. Mijn respect heb je alvast!Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Het zal ongetwijfeld schelen dat ik al heel m'n leven lang sport (met name voetbal) en zodoende van mezelf altijd al een basisconditie heb, ook al heb ik 2 maanden niet gesport. Voordat ik begon met lopen voetbalde ik ook elke zondag al dus ik doe niet te moeilijk over die kleine rondjes elke dag eigenlijk, tenzij m'n lichaam me zegt dat ik moet rusten zoals vandaag. (kan ook met slaaptekort te maken hebben, heb weinig geslapen de afgelopen 2 weken).quote:Op woensdag 4 april 2012 17:55 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik zeg altijd, rust is 50% van het hardlopen zeker als beginner, je lichaam krijgt een opdonder van hier tot Tokio, vooral je gewrichten en beenspieren.
Ik heb het probleem dat ik ook wil en conditioneel zit het allemaal prima, heb vandaag het gevoel gehad dat ik geen meter heb gelopen maar m'n linker been denkt daar toch echt wel anders over een teken dat mijn basis niet goed is.
Maar goed, je gevoel heeft je op dit moment nog niet in de steek gelaten dus zou je aan rust wel goed doen
[..]
Altijd mooi wanneer mensen op de fiets je aankijken en je ziet ze denken, waar is hij/zij mee bezig.. "Doe het zelf dan!"![]()
Nou, ik ben inmiddels terug van de winkel. Was bij de Runnersworld geweest maar daar werd me verteld dat de prijzen tussen de 120 en 170 euro vielen en dat ligt nu niet bepaald in mijn budget. Daarom door naar Perry Sport waar ik voor 60 euro geslaagd ben ( http://www.spartoo.nl/Asi(...)55162&sitenaf=203945)
Ben benieuwd. Morgen begin ik met les 1 van Evy![]()
![]()
Ondanks dat ik vanmiddag liep te mekkeren om hoge rugpijn (bekend kwaaltje, ben 2,02m. lang en ik loop/liep krom) ben ik zojuist een rondje wezen lopen met m'n broertje. Hij is Defensieman en ik heb een beetje aangeklampt aan zijn snelheid en heb in 35 minuten 5,5 km. gelopen bij 11 km/h. Tussendoor wel twee keer drie minuten gelopen, omdat ik het niet trok. Rug en nek zijn nu weer helemaal los, dus ik ben blij dat ik gegaan ben
Dit is overigens wel een opsteker na de vorige keer, toen deed ik les 20 van Evy en kon ik maar niet op gang komen. Dit was weldegelijk zwaarder en ging heel lekker!The remedy is the experience.![]()
zoiets heb ik ookquote:Op woensdag 4 april 2012 18:56 schreef Jolx het volgende:
Nou, ik ben inmiddels terug van de winkel. Was bij de Runnersworld geweest maar daar werd me verteld dat de prijzen tussen de 120 en 170 euro vielen en dat ligt nu niet bepaald in mijn budget. Daarom door naar Perry Sport waar ik voor 60 euro geslaagd ben ( http://www.spartoo.nl/Asi(...)55162&sitenaf=203945)
Ben benieuwd. Morgen begin ik met les 1 van Evy![]()
![]()
Benieuwd hoe jij het doet. Ik heb les 1 gisteren niet uitgelopenquote:Op woensdag 4 april 2012 18:56 schreef Jolx het volgende:
Ben benieuwd. Morgen begin ik met les 1 van Evy
Leuk zo die schoenen, met dat roze![]()
![]()
Lopen gaat goed tegenwoordig, thanks voor de tips over genoeg drinken etc.
Ik merk ook dat muziek erg veel invloed heeft op mijn looptempo.
Voor de mensen die ook met muziek lopen: wat luisteren jullie?
Wat voor mij helpt is muziek met dit tempo:
Als je wat tips voor me hebt, graag.
Je moeder is een hamster![]()
Les 11 ging weer lekkerIk moet er wel steeds op letten dat ik niet te ver aan de rechterkant ren, blijkbaar heb ik een onbewuste drang om steeds weer naar rechts te gaan waardoor m'n rechtervoet op het gras/ goot/ straat komt
![]()
Herkenbaar?
Medicine must bring back the joy in the life of the patient.Medicine must give the patient something to celebrate.When medicine cannot achieve this, the goal must be to allow the patient to die a death as quickly and as painlessly as possible![]()
I remember that summer! Geniaal nummer! Geef mij maar Evy, charmante Vlamingquote:Op woensdag 4 april 2012 19:31 schreef Crutch het volgende:
Als je wat tips voor me hebt, graag.Switchen van links naar rechts op de weg, ook vanwege bolling.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:32 schreef ZwarteSteen het volgende:
Les 11 ging weer lekkerIk moet er wel steeds op letten dat ik niet te ver aan de rechterkant ren, blijkbaar heb ik een onbewuste drang om steeds weer naar rechts te gaan waardoor m'n rechtervoet op het gras/ goot/ straat komt
![]()
Herkenbaar?![]()
Ligt eraan hoe m'n gemoedstoestand is. Als ik boos ben of hard wil gaan luister ik vaak Blink 182 (guilty pleasurequote:Op woensdag 4 april 2012 19:31 schreef Crutch het volgende:
Als je wat tips voor me hebt, graag.). Ik stoor me nooit zo aan 't ritme van muziek, voor mij hoeft 't niet synchroon te lopen met m'n passen ofzo.
![]()
Je hebt een loopanalyse laten doen?quote:Op woensdag 4 april 2012 18:56 schreef Jolx het volgende:
Ben benieuwd. Morgen begin ik met les 1 van Evy
Je hebt nu een neutrale schoen gekocht. Prima om op te lopen als je een neutrale schoen nodig hebt. Het hoeft echt geen dure schoen te zijn. Echter als je net als ik een corrigerende schoen nodig hebt dan heb je wel meer kans op blessures. Al zou ik de beste normale schoen hebben gekocht zou dit nog steeds slechter zijn dan een veel mindere corrigerende schoen. Het gaat er niet om hoe duurder hoe beter, maar wel dat ze echt goed je voeten en je landing corrigeren.
Maar voorlopig als zou je als het normaal en rustig aan doet het voorlopig wel op deze schoenen kunnen doen.![]()
Toch blijf ik looptechniek belangrijker vinden dan een goede schoen, natuurlijk een goede schoen is belangrijk maar belangrijk vindt ik nog de looptechniek. Ik ben van haklanding naar voor-midden-zijkant landing gegaan en ik merk het gelijk in mijn knieën. Staat veel minder druk op.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:34 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Je hebt een loopanalyse laten doen?
Check dit:
![]()
Dit. Die keniaantjes hebben echt geen loopanalyse laten doen toen ze klein waren hoor en op goede schoenen lopen ze daar volgens mij ook niet. We moeten 't ook niet willen overdrijven.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:37 schreef xzaz het volgende:
[..]
Toch blijf ik looptechniek belangrijker vinden dan een goede schoen, natuurlijk een goede schoen is belangrijk maar belangrijk vindt ik nog de looptechniek. Ik ben van haklanding naar voor-midden-zijkant landing gegaan en ik merk het gelijk in mijn knieën. Staat veel minder druk op.
Check dit:![]()
Ik ben klaar met evy. 5km en wil eigenlijk zelf wat muziek uitzoeken.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:33 schreef xzaz het volgende:
[..]
I remember that summer! Geniaal nummer! Geef mij maar Evy, charmante Vlaming
Nou ja, ietsje sneller dan kaktempo helpt me wel om op snelheid te blijven.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:34 schreef kapiteintje het volgende:
Ik stoor me nooit zo aan 't ritme van muziek, voor mij hoeft 't niet synchroon te lopen met m'n passen ofzo.Je moeder is een hamster![]()
Nee geen loopanalyse, dit omdat het in de hardloopwinkel dus pas vanaf 120 euro ging, en dat vind ik (op dit moment) nog iets te ver gaan. Ik verwacht dat ik het hierop wel ga trekken, zo niet, merk ik dat vanzelf en kan ik mijn ouders eens lief aan gaan kijken..quote:Op woensdag 4 april 2012 19:34 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Je hebt een loopanalyse laten doen?
Je hebt nu een neutrale schoen gekocht. Prima om op te lopen als je een neutrale schoen nodig hebt. Het hoeft echt geen dure schoen te zijn. Echter als je net als ik een corrigerende schoen nodig hebt dan heb je wel meer kans op blessures. Al zou ik de beste normale schoen hebben gekocht zou dit nog steeds slechter zijn dan een veel mindere corrigerende schoen. Het gaat er niet om hoe duurder hoe beter, maar wel dat ze echt goed je voeten en je landing corrigeren.
Maar voorlopig als zou je als het normaal en rustig aan doet het voorlopig wel op deze schoenen kunnen doen.![]()
Ren eigenlijk nooit met muziek. Als ik dan wat luister is het herrie zoals Enter Shikari, vooral dit nummer (en de rest van het album waar het op staat) heeft me tot wat PR's geholpenquote:Op woensdag 4 april 2012 19:31 schreef Crutch het volgende:
Als je wat tips voor me hebt, graag.
Als ik dan toch moet denken naar welk nummer soms tempo bepalend is, dan is dat Sweatshop van de Staat, met op momenten toepasselijke tekst:
![]()
Ja, vooral dat. Maar voor de rest geen eisen eigenlijk bedoel ik. Meer waar ik zin in heb.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:40 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ik ben klaar met evy. 5km en wil eigenlijk zelf wat muziek uitzoeken.
[..]
Nou ja, ietsje sneller dan kaktempo helpt me wel om op snelheid te blijven.![]()
U kunt doorgaan met de 5km - 10km met Evy :pquote:Op woensdag 4 april 2012 19:40 schreef Crutch het volgende:
Ik ben klaar met evy. 5km en wil eigenlijk zelf wat muziek uitzoeken.![]()
Ik luister niks, want na verloop van tijd ga ik me ergeren aan een zanger'/zangeres die in mijn oren tettertquote:Op woensdag 4 april 2012 19:31 schreef Crutch het volgende:
Voor de mensen die ook met muziek lopen: wat luisteren jullie?![]()
![]()
Oh, nou daar kan ik echt niet naar luisteren.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:40 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Ren eigenlijk nooit met muziek. Als ik dan wat luister is het herrie zoals Enter Shikari, vooral dit nummer (en de rest van het album waar het op staat) heeft me tot wat PR's geholpen
Als ik dan toch moet denken naar welk nummer soms tempo bepalend is, dan is dat Sweatshop van de Staat, met op momenten toepasselijke tekst:
Ieder zijn smaakquote:Op woensdag 4 april 2012 19:43 schreef Crutch het volgende:
[..]
Oh, nou daar kan ik echt niet naar luisteren.Ik heb echt oppompende muziek nodig
![]()
![]()
Dat is ook een optie natuurlijk, maar ik heb begrepen dat je dan allerlei oefeningen moet doen.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:43 schreef xzaz het volgende:
[..]
U kunt doorgaan met de 5km - 10km met Evy :p
Geen zin in. Ik wil gewoon lopen.Je moeder is een hamster![]()
Bij wedstrijden doe ik altijd shuffle maar ik begin altijd bij dit nummer is een tik geworden.Valt mee hoor, zijn als het goed is oefeningen die je al lang doet. 10 minuten strekken en inlopen.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:44 schreef Crutch het volgende:
[..]
Dat is ook een optie natuurlijk, maar ik heb begrepen dat je dan allerlei oefeningen moet doen.
Geen zin in. Ik wil gewoon lopen.![]()
Zo 8 heerlijke kilometers gelopen, begonnen in een uiterst snel tempo, dat gaat NIEMAND me nadoen (7.12min/km) en daarna ging ik gewoon telkens sneller en sneller. Uiteindelijk gemiddeld 6.09min/km gelopen. Als we km 7 en 6 omdraaien in een keurige negative split. Nu een heerlijke douche en eens kijken wat ik mezelf ga voorschotel wb eten.
En qua muziek ga ik eens Sticman de speakers uit laten blazen, whoooop!!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Hier begin ik standaard mee:Ik rek en strek even kort en wandel in een verhoogd tempo tot de plek waar ik wil beginnen; meer doe ik niet aan voorbereiding.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:46 schreef xzaz het volgende:
Valt mee hoor, zijn als het goed is oefeningen die je al lang doet. 10 minuten strekken en inlopen.Je moeder is een hamster![]()
Ik mag graag met deze starten
Of starten, hij moet in elk geval ergens in m'n workout terugkomen
er is een programma wat met een nummer de bpm eruit kan halen en zelfde bpm nummers laat zien.. maar welke..quote:Op woensdag 4 april 2012 19:31 schreef Crutch het volgende:
Als je wat tips voor me hebt, graag.![]()
Kak ja! Ja kan ik natuurlijk ook checken.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:53 schreef GotC het volgende:
[..]
er is een programma wat met een nummer de bpm eruit kan halen en zelfde bpm nummers laat zien.. maar welke..![]()
Thanks.Je moeder is een hamster![]()
Is zeker een punt. Echter je hebt kans dat men over 5 jaar weer precies de andere kant op praat en dat haklandig het beste is. Men is het nog steeds niet over eens wat nu het beste is. Net als dat chocolade nu opeens goed voor de lijn is.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:37 schreef xzaz het volgende:
[..]
Toch blijf ik looptechniek belangrijker vinden dan een goede schoen, natuurlijk een goede schoen is belangrijk maar belangrijk vindt ik nog de looptechniek. Ik ben van haklanding naar voor-midden-zijkant landing gegaan en ik merk het gelijk in mijn knieën. Staat veel minder druk op.
Check dit:
Techniek en materiaal zijn beide erg belangrijk. Van het materiaal dat je gebruikt zijn je schoenen het belangrijkst.![]()
quote:Op woensdag 4 april 2012 18:01 schreef VKV het volgende:
[..]
Ohja heel simpel eigenlijkHeb mezelf toegevoegd met een challenge van 250 km dit jaar
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Sorry dat ik niet meer weet welke t wasquote:Op woensdag 4 april 2012 19:55 schreef Crutch het volgende:
[..]
Kak ja! Ja kan ik natuurlijk ook checken.![]()
Thanks.![]()
![]()
Nee geeft niet, ik heb zelf Ableton Live om muziek mee te maken.quote:Op woensdag 4 april 2012 20:15 schreef GotC het volgende:
[..]
Sorry dat ik niet meer weet welke t was
Die geeft ook aan hoeveel BPM een liedje heeft, maar bedankt voor de tip.
Gebruik anders de BPM Counter van Abyss Media, die schrijft de BPM direct weg in de ID3 info. Zo kun je ook in de Windows verkenner in je mp3 map een kolom inschakelen: "beats per minuut". Tada
En anders Ableton![]()
![]()
ik loop voornamelijk op rock/metal heb niet zoveel met dance etc. dus dat inspireert mij niet echt met lopen![]()
![]()
Goed om te lezen dat meer mensen moeite hadden met les 1
Ik ga vrijdag voor het echie starten en dan móet ik van mijzelf die les uitlopen![]()
![]()
Niet te snel starten is het sleutelwoord
@Cassandra87: Ja, das wel even zwaar als je het niet gewend bent.
Morgen ga ik les 1 opnieuw doen en ook tijd en afstand bijhouden. Maak ik meteen een logboek aan op runnersworld![]()
![]()
Ligt eraan waar je wilt stuntelen (nu begin ik niet, maar op zich is samen lopen best een idee).quote:Op woensdag 4 april 2012 21:28 schreef Cassandra87 het volgende:
is er niemand die in amsterdam woont die net begint die samen wilt stuntelen?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Das op zich in de buurt... Ik ga nu nog niet met je lopen, aangezien ik nog moet verhuizen, maar als dat zover is. Dan ben je al wat verder en ben ik ook wat meer in de buurt. Keep in touch zou ik zeggen.quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
ja, je zou haast zeggen dat de lente begonnen isquote:Op woensdag 4 april 2012 21:42 schreef xzaz het volgende:
Leuk al die mensen die met volle moed er tegen aan gaan.
Hah! 70 meter sneller op een half uur.
Geen PR, maar goed. Pluspuntje.
Muziek heeft wel geholpen.Je moeder is een hamster![]()
Ik ben fier op je!quote:Op woensdag 4 april 2012 22:04 schreef Crutch het volgende:
Hah! 70 meter sneller op een half uur.
Geen PR, maar goed. Pluspuntje.
Muziek heeft wel geholpen.![]()
bedoel je jog.fm?quote:Op woensdag 4 april 2012 19:53 schreef GotC het volgende:
[..]
er is een programma wat met een nummer de bpm eruit kan halen en zelfde bpm nummers laat zien.. maar welke..I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Shit, heb me net gewogen en ik ben 1kilo afgevallen. Zit op dit moment officieel in het ondergewicht gedeelte. Dit moet niet zo doorgaan anders wordt het minder hardlopen...![]()
Stom idee misschien, maar misschien moet je dan iets meer gaan eten?!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Dat is tegen een dikker persoon zeggen; minder eten, het is toch wat gecompliceerder.
Meh, denk meer regelmatig en denk dat stress ook een belangrijke rol speelt op dit moment. Vandaag toch heel wat gegeten inclusief chips, kaas, worst en fruit vanavond. Maar goed, dit is hardloop topic.
Goed nieuws: http://www.destentor.nl/s(...)-in-nieuw-record.ece![]()
Mocht je ooit in het Vondelpark gaan rennen, ik ben ook nog een beginnerquote:
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~![]()
Tegen een dikker persoon zou ik zeggen meer bewegenquote:Op donderdag 5 april 2012 00:14 schreef xzaz het volgende:
Dat is tegen een dikker persoon zeggen; minder eten, het is toch wat gecompliceerder.
Meh, denk meer regelmatig en denk dat stress ook een belangrijke rol speelt op dit moment. Vandaag toch heel wat gegeten inclusief chips, kaas, worst en fruit vanavond. Maar goed, dit is hardloop topic.
Goed nieuws: http://www.destentor.nl/s(...)-in-nieuw-record.eceIn chips zitten geen voedingsstoffen, dat zijn loze kcals. Gooi je stats eens hierdoor: http://www.1percentedge.com/ifcalc/ wat zegt dat?!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
ik zie een Fok! loopgroep ontstaan hierquote:Op donderdag 5 april 2012 00:19 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Mocht je ooit in het Vondelpark gaan rennen, ik ben ook nog een beginner
Ik ren graag op Hernan Cattaneo. Braziliaanse progressive house. Rustige beats en mix sets die langzaam naar een climax werken, werkt motiverend.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Heuj Miss Bliss!quote:Op donderdag 5 april 2012 00:19 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Mocht je ooit in het Vondelpark gaan rennen, ik ben ook nog een beginnerKierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
tof! in t weekend zie ik geen bezwaar! ik woon naast het westerpark maar in t weekend kan ik gerust een stukje omquote:Op donderdag 5 april 2012 00:19 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Mocht je ooit in het Vondelpark gaan rennen, ik ben ook nog een beginner![]()
Veel Amsterdammers hier
Beste stad van Nederland hequote:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Leuk voor een dagjequote:
dit, en dan, om on topic te blijven, hardlopend weer naar huisquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dat is wat verquote:Op donderdag 5 april 2012 08:34 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dit, en dan, om on topic te blijven, hardlopend weer naar huismaar ik moet zeggen dat je in Amsterdam wel mooi kunt hardlopen
als ik weer eens in NL ben dan mag een paar daagjes A'dam niet ontbreken... het blijft een prachtige stad waar je heerlijk kunt dwalenquote:Op donderdag 5 april 2012 08:46 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat is wat vermaar ik moet zeggen dat je in Amsterdam wel mooi kunt hardlopen
Ja, hier in Dordrecht heb je niet erg veel plekken om hard te lopen volgens mij. Hoewel ik vanaf hier wel direct de dijk op kan richting de Biesbosch.![]()
Ik denk dat ik er vandaag weer eens Paul Kalkbrenner op gooi om te lopen, en tegen twaalven gaan lopen. Eerst ontbijten.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter![]()
dan moet je nog pittig doorlopenquote:Op donderdag 5 april 2012 09:28 schreef Drassss het volgende:
6 dagen niet kunnen lopen dus misschien dat ik vanmiddag mijn "achterstand" ff gaan inhalen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:
Straks weer even lopen![]()
Ik loop het liefst op vlotte pop/rock en als laatste soms ook dance-nummers:
Seven Nations Army - The White Stripes
On Melancholy Hill - Gorillaz
Greenday - Holiday
Don't get me Wrong - Pretenders
Played Alive (The Bongo Song) - Safri Duo
Chelsea Dagger - The Fratellis
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Vandaag zal ik maar weer eens braaf de les van C25K aanhouden![]()
![]()
Ik krijg nog steeds motivatie met: In my mind van Antiloop.
Tegenstrijdige artiestennaam wel, lol.
Ik loop op het ritme van mijn gedachtegangen, zonder muziek dus.
Vandaag maar weer eens lopen, ben bij mijn ouders dus ik ruil de grote stad eens om voor de natuur
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave![]()
Jep ik zal ook nooit met muziek lopen. Ik wil de omgeving horen en tevens denk ik puur na over mijn ritme en ben ik druk bezig met mijn ademhaling![]()
![]()
Ja dat heb ik ook. Muziek leidt me af, verstoort mijn ritme.
Is het te koud om in short te lopen met dit weer? Heb geen lange broek meegenomen, maar het lijkt frisjes buiten..But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave![]()
ik loop echt graag met muziek tegenwoordig na zo een 80 minuten wil er nog wel eens een nummertje voorbijkomen wat me de laatste 10 minuten nog ff op scherp zet en waardoor ik harder ga lopen![]()
irritante is wel dat m'n iphone oordopjes sinds gisteren naar de klote zijn en m'n dre beats oordopjes niet echt geschikt zijn om mee te hardlopen (zijn te zwaar) vandaag maar eens op zoek naar wat nieuws dus.![]()
Muziek om op te lopen? Ska!![]()
Ska-P is heerlijk, maar Bad manners, Madness, Mr Review, Safe Ferris en nog heel erg meer. Gewoon lekker blij lopen!
***![]()
Ik loop op het ritme van fluitende vogeltjes, loeiende koeien en blaffende honden. En van mijn eigen gepuf en gehijg natuurlijk![]()
![]()
Ik luister rock en metal. Gewoon wat er langskomt op mn ipod.quote:Leuk!quote:Op donderdag 5 april 2012 07:35 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
tof! in t weekend zie ik geen bezwaar! ik woon naast het westerpark maar in t weekend kan ik gerust een stukje om
Ik heb nog 2 zaterdagen een training (irun clinic) maar daarna kan ik zeker afspreken in het weekend om eens samen te lopen
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~![]()
Ik loop al 1,5 jaar, maar ik ben na een sprint richting de trein nog steeds buiten adem hoor. Tunnel onder Utrecht CS door van spoor 18 naar spoor 3, trap op. Had vanochtend alweer 2 minuten.
Maar ben wel binnen een minuut weer bijgekomen.
Niet meer actief op Fok!![]()
Ja maar ik wil überhaupt niet buiten adem zijn, want dat is zo niet sexy. Overigens komt het echt door die trap. Ik kan prima een sprintje trekken, maar als ik daarna nog een trap op moet hollen
.
Trappen zijn stom![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Maar je ligt na een trapje toch niet op de grond Viking?Eventjes adem happen is best normaal, maar als je binnen 30 seconde alweer nergens last van hebt is het gewoon top!
![]()
Beh, ik was vergeten dat ik vandaag voor mijn colleges nog vergadering heb.. Colleges duren tot 2130 dus geen hardlopen voor mij vandaagDan maar morgen..
Edit: Nee geen smoesjes meer! Dan maar korter douchen, daar ga ik!
[ Bericht 13% gewijzigd door Jolx op 05-04-2012 13:22:51 ]![]()
Ik ben dood.. les 1 afgemaakt. gaat best vlot. niet direct buiten adem maar mijn schenen doen pijn.. en hoe doen jullie t met eten?![]()
Na het hardlopen:quote:Op donderdag 5 april 2012 14:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben dood.. les 1 afgemaakt. gaat best vlot. niet direct buiten adem maar mijn schenen doen pijn.. en hoe doen jullie t met eten?
Water drinken -> douchen -> boterhammetjes en fruit.![]()
Van tevoren kun je een banaan eten. En als je na het avondeten wil lopen, wacht 1,5/2 uur.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben dood.. les 1 afgemaakt. gaat best vlot. niet direct buiten adem maar mijn schenen doen pijn.. en hoe doen jullie t met eten?![]()
Koken, opscheppen, mond open, kauwen en slikkenquote:Op donderdag 5 april 2012 14:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben dood.. les 1 afgemaakt. gaat best vlot. niet direct buiten adem maar mijn schenen doen pijn.. en hoe doen jullie t met eten?
Ik eet meestal voor het sporten, en dan tussen 7 en 8 hardlopen!
Mocht ik in de ochtend gaan, probeer ik iets van yoghurt te eten met wat fruit erbij.![]()
quote:Op donderdag 5 april 2012 14:27 schreef xzaz het volgende:
http://www.omroepgelderla(...)rd-door-woestijn.htm
Wie heeft er zin in?![]()
![]()
![]()
![]()
Ik sport tegenwoordig voor het eten, maar zorg wel dat ik 1,5 uur van tevoren nog wat gegeten heb. Vandaag ben ik om 17:30 thuis (als de treinen mee werken) en dan eet ik om 16.00 uur nog een bth en een appel.
Overigens maakt het wel uit wát je van tevoren eet. Als ik Chinees heb gegeten van tevoren is 2 uur wachten ook niet genoeg.Niet meer actief op Fok!![]()
Ik ben aan t lijnen maar vanochtend een snackajack en mueslireep, net voor t lopen een breaker maar zag wel sterretjes aan t einde![]()
ik neem tegenwoordig een boterham met appelstroop en genoeg water voor het lopen daar red ik het meestal wel op![]()
![]()
Ik ren meestal op wat yoghurt met wat volkorenflakes en water inderdaad. Ga zo voor les 14 en dan zaterdag of zondag les 15 en dan zit ik alweer op de helft van Evy! Wat vliegt de tijd voorbij.I reject reality and substitute my own![]()
Goh. Wat valt dit tegen zeg. Props voor mensen die een paar honderd kilometer (willen) lopen in één jaar tijd..
Ik ben vandaag net begonnen. 1.9 Kilometer afwisselend wandelend en lopend in een tijd van 0:17:16. Ik kreeg binnen de eerste kilometer al pijn aan mijn schenen, dus weer richting huis gegaan. Overmorgen weer proberen!
Je wordt in ieder geval wel met de neus op de feiten gedrukt. Mijn conditie = Nul. Nada. Zero. Gelukkig hou ik van deze tijd van het jaar en ben ik nu graag buiten, dus we zullen zien hoever ik kom. De motivatie is er in ieder geval!
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal![]()
ach zo begon ik ook, ik loop nu 90 minuten zonder pauze....quote:Op donderdag 5 april 2012 15:07 schreef Xebber het volgende:
Goh. Wat valt dit tegen zeg. Props voor mensen die een paar honderd kilometer (willen) lopen in één jaar tijd..
Ik ben vandaag net begonnen. 1.9 Kilometer afwisselend wandelend en lopend in een tijd van 0:17:16. Ik kreeg binnen de eerste kilometer al pijn aan mijn schenen, dus weer richting huis gegaan. Overmorgen weer proberen!
Je wordt in ieder geval wel met de neus op de feiten gedrukt. Mijn conditie = Nul. Nada. Zero. Gelukkig hou ik van deze tijd van het jaar en ben ik nu graag buiten, dus we zullen zien hoever ik kom. De motivatie is er in ieder geval!![]()
![]()
Komt goed, lees over een maand nog eens deze post, als je het tot die tijd volhoudt dan zul je zien dat je al een heel eind gevorderd bent!quote:Op donderdag 5 april 2012 15:07 schreef Xebber het volgende:
Je wordt in ieder geval wel met de neus op de feiten gedrukt. Mijn conditie = Nul. Nada. Zero. Gelukkig hou ik van deze tijd van het jaar en ben ik nu graag buiten, dus we zullen zien hoever ik kom. De motivatie is er in ieder geval!
Volg je lessen (via mp3 ofzo) of ren je gewoon wat?We zullen zien, zei de blinde.![]()
Voorlopig ren ik even wat, zonder overmoedig te raken. Pijn = Ho / Wandelen.
Muziek / MP3 is voor mij niet zo handig, ben slechthorend.
Pijn is in eerste instantie wel een goede indicator ja. Als je eenmaal wat verder bent is pijn meer een indicator waar de volhouders en de afhakers gescheiden wordenquote:Op donderdag 5 april 2012 15:21 schreef Xebber het volgende:
Muziek / MP3 is voor mij niet zo handig, ben slechthorend.![]()
![]()
Lijnen en sporten gaat in mijn optiek niet samen. Om te sporten heb je energie nodig, veel energie. Dat haal je uit eten. Wanneer je minder gaat eten krijg je ook minder energie binnen.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:39 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben aan t lijnen maar vanochtend een snackajack en mueslireep, net voor t lopen een breaker maar zag wel sterretjes aan t einde
Je zult idd wel afvallen ja, maar alleen omdat je lichaam te weinig binnen krijgt icm het sporten.
Je kunt beter een gezonde levensstijl aannemen, die je ook voor de rest van je leven kunt volhouden. Anders krijg je het bekende jojo-effect.![]()
Ik ook (heb zelfs een implantaat) en ik loop ook met muziekquote:Op donderdag 5 april 2012 15:21 schreef Xebber het volgende:
Muziek / MP3 is voor mij niet zo handig, ben slechthorend..
Grappig, tijdens het hardlopen kreeg ik een whatsapp van m'n zusje over hardlopen (pas thuis gelezen hoor), dat ze ook wel wil beginnen. Lijkt me leuk! Kan ik wellicht in de zomer eens samen met haar wat loopjes doen.I reject reality and substitute my own![]()
Ik heb ook een implantaat (CI) sinds 1992, maar vind 't gewoon omslachtig. Telefoon gaat al mee voor RunKeeper, en om dan ook nog een MP3-speler mee te sjouwen...quote:Op donderdag 5 april 2012 15:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ook (heb zelfs een implantaat) en ik loop ook met muziek.
Hoe doe jij het dan?Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Als je telefoon Runkeeper kan draaien, kan ie vast ook muziek afspelen...quote:Op donderdag 5 april 2012 15:46 schreef Xebber het volgende:
[..]
Ik heb ook een implantaat (CI) sinds 1992, maar vind 't gewoon omslachtig. Telefoon gaat al mee voor RunKeeper, en om dan ook nog een MP3-speler mee te sjouwen...
Hoe doe jij het dan?![]()
Dat klopt, maar de verbinding van telefoon naar implantaat is niet zo handig. Daar moet je weer een speciaal kabeltje voor hebben die tussen de telefoon en 't implantaat zit. Maar dan nog; de stekkers van die kabeltjes zijn nogal verschillend.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Als je telefoon Runkeeper kan draaien, kan ie vast ook muziek afspelen...
Rennen met een implantaat én normale oordopjes is niet zo handig, flikkert er toch steeds vanaf.
echt lijnen als in te weinig eten werkt inderdaad niet i.c.m. hardlopen/sportenquote:Op donderdag 5 april 2012 15:40 schreef MvN_Rdam het volgende:
[..]
Lijnen en sporten gaat in mijn optiek niet samen. Om te sporten heb je energie nodig, veel energie. Dat haal je uit eten. Wanneer je minder gaat eten krijg je ook minder energie binnen.
Je zult idd wel afvallen ja, maar alleen omdat je lichaam te weinig binnen krijgt icm het sporten.
Je kunt beter een gezonde levensstijl aannemen, die je ook voor de rest van je leven kunt volhouden. Anders krijg je het bekende jojo-effect.
als je wilt afvallen i.c.m. sporten dan is het niet zaak om minder te eten maar om gezond en eiwitrijk te eten, sterker nog als je af wilt vallen i.c.m. zwaar sporten zal je meer (maar gezonder) eten dan normaal.![]()
Hm, tijd dat daar es snel wat op verzonnen wordtquote:Op donderdag 5 april 2012 15:49 schreef Xebber het volgende:
[..]
Dat klopt, maar de verbinding van telefoon naar implantaat is niet zo handig. Daar moet je weer een speciaal kabeltje voor hebben die tussen de telefoon en 't implantaat zit. Maar dan nog; de stekkers van die kabeltjes zijn nogal verschillend.
Rennen met een implantaat én normale oordopjes is niet zo handig, flikkert er toch steeds vanaf..
![]()
Idd! Ik zie dat wel eens in mijn omgeving.. Dan gaat iemand zichzelf weer uithongeren.. Zijn ze blij dat er 5 kilo vanaf is, en na een paar weken zitten dr er weer 10 bij.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:50 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
echt lijnen als in te weinig eten werkt inderdaad niet i.c.m. hardlopen/sporten
als je wilt afvallen i.c.m. sporten dan is het niet zaak om minder te eten maar om gezond en eiwitrijk te eten, sterker nog als je af wilt vallen i.c.m. zwaar sporten zal je meer (maar gezonder) eten dan normaal.![]()
Ja, ik loop ook met een speciaal kabeltje tussen iPod en implantaat (heb jij ook een implantaat dan, of een hoortoestel?).quote:Op donderdag 5 april 2012 15:49 schreef Xebber het volgende:
[..]
Dat klopt, maar de verbinding van telefoon naar implantaat is niet zo handig. Daar moet je weer een speciaal kabeltje voor hebben die tussen de telefoon en 't implantaat zit. Maar dan nog; de stekkers van die kabeltjes zijn nogal verschillend.
Rennen met een implantaat én normale oordopjes is niet zo handig, flikkert er toch steeds vanaf.
Op zich blijven oordopjes best goed zitten, maar ik heb vaak te veel last van het verkeer om me heen.Niet meer actief op Fok!![]()
CI-drager sinds 1992. Heb ondertussen de Nucleus Freedom. Ik weet dat er kabeltjes bestaan om die tussen een mediadrager en je CI te doen, maar het stekkertje past weer niet in mijn telefoon. Zou fijn zijn als alle telefoonfabrikanten net als met opladers een standaardopening maken voor oordopjes/kabels.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, ik loop ook met een speciaal kabeltje tussen iPod en implantaat (heb jij ook een implantaat dan, of een hoortoestel?).
Op zich blijven oordopjes best goed zitten, maar ik heb vaak te veel last van het verkeer om me heen.
Holy moly, veel te hard begonnen met lesje 10. Schrok na 5 en na 10 minuten van de afstand die runkeeper riep. Heb het gemerkt ook. Kapot. Maar nu wel lekker gevoel!Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Tip! Schrijf je in voor een 5km wedstrijd dicht in de buurt, heb je iets om beide naar toe te leven.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:42 schreef CindieY het volgende:
Grappig, tijdens het hardlopen kreeg ik een whatsapp van m'n zusje over hardlopen (pas thuis gelezen hoor), dat ze ook wel wil beginnen. Lijkt me leuk! Kan ik wellicht in de zomer eens samen met haar wat loopjes doen.![]()
Ik eet wel normaal maar kleinere lichte porties overdag, om de twee uur. mag op loopdagen dus iets zwaarder
ik doe niet aan uithongeren![]()
Ha! Kabeltje gevonden! Was vergeten dat ik inmiddels een andere telefoon heb.
Zaterdag weer rennen mét muziek!
Ik heb last van mn enkel en ik kwam net niet vooruit tijdens het sprintje naar de trein dus maar even niet hardlopen. Dit weekend ook maar geen 17,5 maar kijken of 10 lukt
Het is zo koud buiten.. maar ik moet en zal gaan. Ik wil niet van m'n schema afwijken.
Ik hoop door het hier te zeggen ik nu ook echt naar buiten ga
En goed gedaan mossel, drass en iedereen die ik vergeet!
En Viking, ik hoop dat het niets ernstigs is.![]()
Niet zo aanstellenquote:Op donderdag 5 april 2012 16:49 schreef Niara het volgende:
Het is zo koud buiten.. maar ik moet en zal gaan. Ik wil niet van m'n schema afwijken.
En Viking, ik hoop dat het niets ernstigs is.![]()
Je krijgt het vanzelf warm! En achteraf ben je toch blij dat je bent gegaan![]()
![]()
Thnx. Hier was het ook koud. Totdat je begint met lopen, dan valt het reuze mee joh. Gewoon gaanquote:Op donderdag 5 april 2012 16:49 schreef Niara het volgende:
En Viking, ik hoop dat het niets ernstigs is.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Begin is idd even pijnlijk, die pijnlijke schenen klinken me bekend. Maar als je een paar keer loopt, goed rust en daarna weer gaat lopen wordt het steeds minder...quote:Op donderdag 5 april 2012 15:07 schreef Xebber het volgende:
Je wordt in ieder geval wel met de neus op de feiten gedrukt. Mijn conditie = Nul. Nada. Zero. Gelukkig hou ik van deze tijd van het jaar en ben ik nu graag buiten, dus we zullen zien hoever ik kom. De motivatie is er in ieder geval!I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter![]()
Dit, perfect hardloop weer. Ik weet nog tijdens mijn eerste wedstrijd dat het goot. Na 1km merk je het niet eens meerquote:Op donderdag 5 april 2012 17:03 schreef Drassss het volgende:
Koud? Het is juist heerlijk hardloop weer!![]()
![]()
Ik let ook op mijn voeding, niet echt aan het diëten.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:39 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben aan t lijnen maar vanochtend een snackajack en mueslireep, net voor t lopen een breaker maar zag wel sterretjes aan t einde
Ik eet 's ochtends yoghurt met fruit of kwark met fruit. Daarna een uur combat, dan hardlopen. En dan lekker douchen. En middageten meestal brood met fruit.
Ik ben niet flauw of wat dan ook. En die combat les vreet energie![]()
![]()
Beetje regen is niet verkeerd nee.. Maar om nu zeiknat terug te komenquote:Op donderdag 5 april 2012 17:44 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dit, perfect hardloop weer. Ik weet nog tijdens mijn eerste wedstrijd dat het goot. Na 1km merk je het niet eens meer![]()
![]()
Mua, als ik de keuze heb ga ik ook niet voor me plezier in de regen lopen.. maar als het niet anders kan...![]()
Ik denk dat het een combinatie van slechte conditie en weinig energie isquote:Op donderdag 5 april 2012 17:48 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik let ook op mijn voeding, niet echt aan het diëten.
Ik eet 's ochtends yoghurt met fruit of kwark met fruit. Daarna een uur combat, dan hardlopen. En dan lekker douchen. En middageten meestal brood met fruit.
Ik ben niet flauw of wat dan ook. En die combat les vreet energie
Dieten kan ik het ook niet noemen, ik volg geen enkel voorschrift, maar voorheen ontbeet ik gerust met een saucijzenbroodje en at ik mcdonalds tussen de middag. Dat doe ik nu niet meer
Ik hoop dat ik mijn schenen ook snel niet meer voel.
En het weer was lekker om te lopen, al was ik liever nu gegaan, met t zonnetje. Ik vond het ijskoud maar was snel zat weer warm![]()
Pas je wel op met pijnlijke schenen? Dat t geen shin splints worden...[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Zo, over een klein uurtje weer lekker sporten
Gelukkig geen regen!
Saucijzenbroodjes zijn, maar idd niet erg gezond nee!
![]()
ik heb patatjes opquote:Op donderdag 5 april 2012 18:07 schreef MvN_Rdam het volgende:
Zo, over een klein uurtje weer lekker sporten
Gelukkig geen regen!
Saucijzenbroodjes zijn, maar idd niet erg gezond nee!
Ik had er zooooo trek inGelukkig morgen weer Combat en Hardlopen
ja lekker johquote:Op donderdag 5 april 2012 17:54 schreef MvN_Rdam het volgende:
[..]
Beetje regen is niet verkeerd nee.. Maar om nu zeiknat terug te komen
En daarna lekker douchen![]()
Ik vind het heerlijk
Ik had dat ook last van mijn schenen, bij Evy5 had ik geen last meer....quote:Op donderdag 5 april 2012 18:04 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik denk dat het een combinatie van slechte conditie en weinig energie is
Dieten kan ik het ook niet noemen, ik volg geen enkel voorschrift, maar voorheen ontbeet ik gerust met een saucijzenbroodje en at ik mcdonalds tussen de middag. Dat doe ik nu niet meer
Ik hoop dat ik mijn schenen ook snel niet meer voel.
En het weer was lekker om te lopen, al was ik liever nu gegaan, met t zonnetje. Ik vond het ijskoud maar was snel zat weer warm
[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2012 18:10:27 ]![]()
Vanmorgen was het wel koud met lopen trouwens. Had mijn lange onderbroek en thermo shirt aan. Muts op en handschoenen aan en gaan.... heerlijk les 5 gelopen.
Zag wel dat Nike + GPS ook wat problemen heeft. Eergisteren hetzelfde rondje gelopen als vandaag. Eerst was het rondje 5,03 km en vandaag was het 3,77. Beetje vreemd.![]()
Dan mag je die er morgen weer af sportenquote:Op donderdag 5 april 2012 18:08 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
ik heb patatjes op
Ik had er zooooo trek inGelukkig morgen weer Combat en Hardlopen
[..]
ja lekker joh
En daarna lekker douchen![]()
Ik vind het heerlijk
[..]
Ik had dat ook last van mijn schenen, bij Evy5 had ik geen last meer....![]()
Douchen na het sporten is vaak wel erg bevredigend![]()
Ik heb gelukkig nooit last gehad van mn schenen of iets dergelijks.![]()
Bedankt voor de aanmoedigen, het is weer gelukt
Ik heb alleen een beetje last van m'n enkel, maar dat na wat rust hopelijk weer overgaan.
Ik had het toch ngo koud, heb de hele tijd met m'n jas aangelopen...
Zaterdag staat er 6 km op het programma, zondag 11. Dat gaat zeker lukken, ik ga dit weekend naar huis en het is altijd fijn eens van route te veranderen.
Ik heb trouwens geen weegschaal, dus geen idee of ik echt afval of niet.. ik probeer de laatste tijd wel op mijn eten te letten, maar eerlijk gezegd komt zelf koken er bijna nooit van. En ja, ik ben een luie student![]()
![]()
ja... ik heb nu al spijt van de patatjes. Heb echt de neiging om vanavond te gaan skaten ofzoquote:Op donderdag 5 april 2012 18:12 schreef MvN_Rdam het volgende:
[..]
Dan mag je die er morgen weer af sporten![]()
Douchen na het sporten is vaak wel erg bevredigend![]()
Ik heb gelukkig nooit last gehad van mn schenen of iets dergelijks.![]()
![]()
Loooolll!! Volgens mij sport je al genoeg tochquote:Op donderdag 5 april 2012 18:20 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
ja... ik heb nu al spijt van de patatjes. Heb echt de neiging om vanavond te gaan skaten ofzo
Gezond kan ook simpel zijn hoor..quote:Op donderdag 5 april 2012 18:19 schreef Niara het volgende:
Bedankt voor de aanmoedigen, het is weer gelukt
Ik heb alleen een beetje last van m'n enkel, maar dat na wat rust hopelijk weer overgaan.
Ik had het toch ngo koud, heb de hele tijd met m'n jas aangelopen...
Zaterdag staat er 6 km op het programma, zondag 11. Dat gaat zeker lukken, ik ga dit weekend naar huis en het is altijd fijn eens van route te veranderen.
Ik heb trouwens geen weegschaal, dus geen idee of ik echt afval of niet.. ik probeer de laatste tijd wel op mijn eten te letten, maar eerlijk gezegd komt zelf koken er bijna nooit van. En ja, ik ben een luie student![]()
![]()
Tips zijn altijd welkom!quote:Op donderdag 5 april 2012 18:23 schreef MvN_Rdam het volgende:
[..]
Loooolll!! Volgens mij sport je al genoeg toch
[..]
Gezond kan ook simpel zijn hoor..
En woohoo! Over de 200 km!![]()
jawel... maar wel altijd spijt na een vette hap, en ik heb teveel op want mijn buik doet auquote:Op donderdag 5 april 2012 18:23 schreef MvN_Rdam het volgende:
[..]
Loooolll!! Volgens mij sport je al genoeg toch
[..]
Gezond kan ook simpel zijn hoor..
Morgen Evy6Heb er zin in
![]()
![]()
Ik heb roti. Geen idee of dat goed voor het lopen is of niet. Wel lekker. En zelf alle ingrediënten gedaan, dus geen toegevoegde Knorr-wereldgerecht-meuk die zeker niet gezond is.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
dit dus, een boterham met pindakaas of zo iets maar wel genoeg water voor dat ik ga lopenquote:Op donderdag 5 april 2012 14:44 schreef AntiChrist het volgende:
ik neem tegenwoordig een boterham met appelstroop en genoeg water voor het lopen daar red ik het meestal wel op'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik ben recentelijk weer gaan lopen en ik moet bekennen dat de Nike app meer motivatie geeft. Ik woon in centrum Rotterdam waar ik vanuit huis gelijk kan meerennen in één van de toproutes.
Net 4,4 km in 24:09 gelopen. (gem.5:30).
(al zag ik het leaderbord van één van de toproutes in Tokyo iemand die gemiddeld 2:26 over 5km liep..)![]()
na mijn rondje van avond heb ik er behoorlijk wat kilometers opzitten deze week en als je er van uit ga dat een gewone avondmaaltijd 700-800 cal. is dan kan ik onbezonnen wel wat rottigheid naar binnnen werkenquote:Op donderdag 5 april 2012 18:20 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
ja... ik heb nu al spijt van de patatjes. Heb echt de neiging om vanavond te gaan skaten ofzo'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Terug van een rondje van 6,87 km
ging het lekker? of was het zwoegen Guppers?quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
ik heb vanmiddasg nog 15km op het programma staan en dan een dagje rust...dan heb ik genoeg kilometers gemaakt deze week.quote:Op donderdag 5 april 2012 20:27 schreef AntiChrist het volgende:
net ook maar ff een herstel loopje gedaan 5,11km in 27:12
Al is het wel verleidelijk nu het weer nog steeds prachtig is'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
ja denk dat ik ook wel klaar ben voor de rest van de week 46+km gelopen deze weekquote:Op donderdag 5 april 2012 20:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik heb vanmiddasg nog 15km op het programma staan en dan een dagje rust...dan heb ik genoeg kilometers gemaakt deze week.
Al is het wel verleidelijk nu het weer nog steeds prachtig is![]()
![]()
Geen last van je schenen?quote:
Na 4 dagen rust voelen mijn schenen precies zoals altijd. Lijkt toch meer "gewoon" spierpijn dan iets anders te zijn.![]()
Het ging eigenlijk wel lekker, maar er zaten ook wandelstukjes inquote:Op donderdag 5 april 2012 20:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ging het lekker? of was het zwoegen Guppers?Heel klein beetje links, maar alleen als ik er echt op duw. Valt mee dusquote:zaterdag weer start to run lesje, dus dan ga ik sowieso niet zo ver
als ik de 15 vol maak vandaag zit ik op de 54...meer dan genoeg voor mijn doenquote:Op donderdag 5 april 2012 20:31 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
ja denk dat ik ook wel klaar ben voor de rest van de week 46+km gelopen deze week'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Morgen weer, heb vrij
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Bij mij dus rechts en ook alleen als ik op mijn scheen duw. NIets met lopen ofzo. Maar dat is dus al een heel poosje.quote:Op donderdag 5 april 2012 20:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Heel klein beetje links, maar alleen als ik er echt op duw.![]()
Jeetje wat gaat deze topic reeks snel, zo hou ik het niet bij met lezen he !![]()
Vanavond voor de eerste x gaan lopen met mijn nieuwe garmin. Heb dit loopje gedaan:
http://connect.garmin.com/activity/164997128 Horloge bevalt tot nu toe goedhad alleen na 1 km ff ruzie met de hartslagmeter... hij zat niet goed vandaar die piek van 196 slagen per minuut
![]()
![]()
Even een n00b-vraag. Maar pijn aan schenen is pijn aan de schenen of bedoelen jullie kuiten? En zo niet, hoe krijg je last van je schenen dan? Het is toch geen voetbal, waar je daarom verplicht bent om scheenbeschermers te dragen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik weet niet of een scheenbeschermer bij voetbal meer doet dan een schild zijn (bijv. compressie ofzo) maar bij hardlopen komt het door overbelasting, en kan een shinsplint opleveren indien je het niet in de gaten houdt.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:39 schreef mosselmossel het volgende:
Even een n00b-vraag. Maar pijn aan schenen is pijn aan de schenen of bedoelen jullie kuiten? En zo niet, hoe krijg je last van je schenen dan? Het is toch geen voetbal, waar je daarom verplicht bent om scheenbeschermers te dragen.The remedy is the experience.![]()
Het is een irritatie wat achter het bot lijkt te zitten.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:39 schreef mosselmossel het volgende:
Even een n00b-vraag. Maar pijn aan schenen is pijn aan de schenen of bedoelen jullie kuiten? En zo niet, hoe krijg je last van je schenen dan? Het is toch geen voetbal, waar je daarom verplicht bent om scheenbeschermers te dragen.
Zelf ook geregeld last van, lastig om er vanaf te komen.Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later![]()
Kan je niet kiezen voor het metrieke stelsel?quote:Op donderdag 5 april 2012 21:38 schreef Dynamic83 het volgende:
Jeetje wat gaat deze topic reeks snel, zo hou ik het niet bij met lezen he !![]()
Vanavond voor de eerste x gaan lopen met mijn nieuwe garmin. Heb dit loopje gedaan:
http://connect.garmin.com/activity/164997128 Horloge bevalt tot nu toe goedhad alleen na 1 km ff ruzie met de hartslagmeter... hij zat niet goed vandaar die piek van 196 slagen per minuut
Jawel, als ik hem bekijk is dat ook zo. Maar zie idd als ik uitlog en hem dan via de link bekijk het idd anders wordt aangegeven. Ff kijken als ik dat kan veranderen (vast wel...maar waar)quote:Op donderdag 5 april 2012 22:10 schreef Crutch het volgende:
[..]
Kan je niet kiezen voor het metrieke stelsel?![]()
Rechtsboven.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:10 schreef Crutch het volgende:
[..]
Kan je niet kiezen voor het metrieke stelsel?Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Voor de beginners, lopen jullie ook gelijk al hard? Ik vond het zelf best pittig maar als ik andere hardlopers zie, denk ik dat ik meer aan het joggen was, maar anders hield ik het niet vol![]()
Het gaat echt niet om je snelheid, het gaat erom dat je op je gemak in een vast tempo kunt lopen en zeker als je net begint.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Voor de beginners, lopen jullie ook gelijk al hard? Ik vond het zelf best pittig maar als ik andere hardlopers zie, denk ik dat ik meer aan het joggen was, maar anders hield ik het niet vol
Al doe je bijna pas op de plaats, het is belangrijk dat je beweegt.
Wanneer je verder bent met Evy merk je vanzelf dat je je tempo beter aanpast aan de muziek.Je moeder is een hamster![]()
Nee ok, dat moet ik ook in de gaten houden, ik heb pas anderhalf keer met evi mee gedaanquote:Op donderdag 5 april 2012 22:20 schreef Crutch het volgende:
[..]
Het gaat echt niet om je snelheid, het gaat erom dat je op je gemak in een vast tempo kunt lopen en zeker als je net begint.
Al doe je bijna pas op de plaats, het is belangrijk dat je beweegt.
Wanneer je verder bent met Evy merk je vanzelf dat je je tempo beter aanpast aan de muziek.Maar ik zie hier afstanden en tijden voorbij komen dat ik denk van
Dat red ik nooit niet
![]()
![]()
Heeft ook grotendeels met gewicht te maken.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:23 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Nee ok, dat moet ik ook in de gaten houden, ik heb pas anderhalf keer met evi mee gedaanMaar ik zie hier afstanden en tijden voorbij komen dat ik denk van
Dat red ik nooit niet
Iedereen is een keer begonnenquote:Op donderdag 5 april 2012 22:23 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Nee ok, dat moet ik ook in de gaten houden, ik heb pas anderhalf keer met evi mee gedaanMaar ik zie hier afstanden en tijden voorbij komen dat ik denk van
Dat red ik nooit niet
ik loop ook absoluut niet hard, vind het belangrijker dát ik loop
![]()
![]()
Dat komt vanzelf, ik had toen ik begon ook zoiets van 5 km... als dat maar haalbaar is. Maar er komt een dag dan loop je het. En dan zet je voor je zelf een nieuw doel neer waar je rustig naar toe werktquote:Op donderdag 5 april 2012 22:23 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Dat red ik nooit niet
![]()
![]()
Jij traint gewoon op hoogte :pquote:Op donderdag 5 april 2012 21:38 schreef Dynamic83 het volgende:
![]()
Denk eerder dat de hoeveelheid uitmaakt ipv de wat je eet. Heel vezelrijk voedsel zal wat langer duren met verteren, dat dan weer wel.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:35 schreef Viking84 het volgende:
Ik sport tegenwoordig voor het eten, maar zorg wel dat ik 1,5 uur van tevoren nog wat gegeten heb. Vandaag ben ik om 17:30 thuis (als de treinen mee werken) en dan eet ik om 16.00 uur nog een bth en een appel.
Overigens maakt het wel uit wát je van tevoren eet. Als ik Chinees heb gegeten van tevoren is 2 uur wachten ook niet genoeg.
Ik kan iig met 2 uur rust tussen lopen en eten alles eten wat ik wil, mits ik de hoeveelheid in de gaten houdt.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Zelf ben ik net begonnen. Gaat opzich prima behalve dan de mega slechte conditie die ik nu pas merk.quote:Op donderdag 5 april 2012 20:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Geen last van je schenen?
Na 4 dagen rust voelen mijn schenen precies zoals altijd. Lijkt toch meer "gewoon" spierpijn dan iets anders te zijn.
Maar ik heb ook mega last van mijn schenen, hoop dat het met vaker lopen voorbij gaat.Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)![]()
Ik zou als ik jou was als een gek per direct een paar weken rust nemen , even Google aanslingeren en zoeken op 'shin splints'quote:Op vrijdag 6 april 2012 00:29 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Zelf ben ik net begonnen. Gaat opzich prima behalve dan de mega slechte conditie die ik nu pas merk.
Maar ik heb ook mega last van mijn schenen, hoop dat het met vaker lopen voorbij gaat..
![]()
las vandaag een mooie uitspraak van een dame die volgens mij een kilo of 40 was afgevallen nadat ze was begonnen met lopenquote:Op donderdag 5 april 2012 22:30 schreef GotC het volgende:
[..]
Iedereen is een keer begonnenik loop ook absoluut niet hard, vind het belangrijker dát ik loop
quote:I might not have a runners body but I have a runners heart
[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 06-04-2012 07:03:32 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
ligt er aan welk zuiden je bedoeltquote:Op donderdag 5 april 2012 22:38 schreef Dynamic83 het volgende:
[..]
Hahaha, ja dat dan weer welGeloof niet dat er hier nog meer mensen uit het zuiden lopen ?
World's southernmost Fok!-ker
[ Bericht 2% gewijzigd door rechtsedirecte op 06-04-2012 07:05:34 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Heerlen :-) (Heerlerheide)quote:Op donderdag 5 april 2012 22:38 schreef Dynamic83 het volgende:
[..]
Hahaha, ja dat dan weer welGeloof niet dat er hier nog meer mensen uit het zuiden lopen ?
![]()
Klopt.. Zo zit ik nu sinds deze week op 3km aan 1 stuk rennen met een vrij laag tempo (9km/uur). Dit houd ik even aan en dan uitbreiden naar 5km!quote:Op donderdag 5 april 2012 22:30 schreef Dynamic83 het volgende:
[..]
Dat komt vanzelf, ik had toen ik begon ook zoiets van 5 km... als dat maar haalbaar is. Maar er komt een dag dan loop je het. En dan zet je voor je zelf een nieuw doel neer waar je rustig naar toe werkt![]()
toen ik dit las moest ik er aan denken dat we datisstom al een tijdje niet meer gezien hebbenquote:Op donderdag 5 april 2012 22:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Voor de beginners, lopen jullie ook gelijk al hard?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
niet helemaal mee eens dus om wat jij al noemt. En vet eten helpt ook niet.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:59 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Denk eerder dat de hoeveelheid uitmaakt ipv de wat je eet. Heel vezelrijk voedsel zal wat langer duren met verteren, dat dan weer wel.
Ik kan iig met 2 uur rust tussen lopen en eten alles eten wat ik wil, mits ik de hoeveelheid in de gaten houdt.Niet meer actief op Fok!![]()
Zekers niet! Ik hoor een gemiddelde van 7,30min over een kilometer, de meesten halen daar hun neus voor op. Maar ik ben echt nog niet bezig met m'n snelheid, ik wil eens gewoon eens lekker een afstand kunnen lopen, het hoeft voor mij allemaal echt nog niet zo hard te gaan. Ben pas net begonnen! Komt allemaal nog wel!quote:Op donderdag 5 april 2012 22:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Voor de beginners, lopen jullie ook gelijk al hard? Ik vond het zelf best pittig maar als ik andere hardlopers zie, denk ik dat ik meer aan het joggen was, maar anders hield ik het niet vol[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik had verwacht vanmorgen mijn schenen wel te voelen, maar ik voel niks! Nou heb ik ook wel gelezen dat de eventuele pijn ook na 48 uur pas kan komen, dus ik ben benieuwd.
Overigens denk ik dat de pijn aan mijn schenen door slechte schoenen komt, ik vond het zonde van mijn geld (Wajonger + huis betalen = arm) om meteen bij het begin al een aardig bedrag uit te geven zonder dat je weet of je 't vol houdt en de motivatie en de discipline op kan brengen om door te gaan met lopen.
Na Pasen toch maar eens kijken of ik ergens goede hardloopschoenen in een of andere aanbieding mee kan nemen.
Je kan het ook zien als een stok achter de deur, nu heb ik die hardloopschoenen gekocht dus is het zonde om nu al op te gevenquote:Op vrijdag 6 april 2012 07:32 schreef Xebber het volgende:
Overigens denk ik dat de pijn aan mijn schenen door slechte schoenen komt, ik vond het zonde van mijn geld (Wajonger + huis betalen = arm) om meteen bij het begin al een aardig bedrag uit te geven zonder dat je weet of je 't vol houdt en de motivatie en de discipline op kan brengen om door te gaan met lopen.
Na Pasen toch maar eens kijken of ik ergens goede hardloopschoenen in een of andere aanbieding mee kan nemen.![]()
![]()
mooie uitspraak iddquote:Op vrijdag 6 april 2012 06:55 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
las vandaag een mooie uitspraak van een dame die volgens mij een kilo of 40 was afgevallen nadat ze was begonnen met lopen
[..]ik herken mezelf wel erin.
Maar evt blessures passen niet bij die quote..![]()
![]()
zo die nieuwe Nike free's zijn er wel weer strak uitook een nieuwe 4.0 type die is misschien wel interessant voor de langere lopen voor mij
![]()
![]()
Gisteravond eindelijk, sinds 2 1/2 week weer hardgelopen. Heb veel last gehad van een lopersknie dus daarom niet kunnen lopen, maar wel kunnen roeien gelukkig.
Ook op de weegschaal gestaan en sinds dat ik begonnen ben met hardlopen al 11 kilo kwijt![]()
![]()
11 kilo in 2,5 week?
of sinds je voor het eerst bent gaan hardlopen?
hm zal wel dat 2e zijn
We zullen zien, zei de blinde.![]()
Hoezo gaan lijnen en sporten niet samen? Volgens mij gaan ze hand in hand. Als je 500kcal onder je onderhoud gaat zitten ben je m.i. aan het lijnen. Lijnen is zorgen voor een deficiënt aan kcal, sporten helpt daarbij?quote:Op donderdag 5 april 2012 15:40 schreef MvN_Rdam het volgende:
[..]
Lijnen en sporten gaat in mijn optiek niet samen. Om te sporten heb je energie nodig, veel energie. Dat haal je uit eten. Wanneer je minder gaat eten krijg je ook minder energie binnen.
Je kunt beter een gezonde levensstijl aannemen, die je ook voor de rest van je leven kunt volhouden. Anders krijg je het bekende jojo-effect.
Je zou zeggen wanneer je de dagelijks voorgeschreven kcal inneemt en daarbij substantieel een 2/3x per week sport je niet eens hoeft te lijnen en dat het afvallen vanzelf moet gaan(uitzonderingen daar gelaten). Zeker bij een sport als hardlopen zou ik juist gewoon je voedingen innemen die men voorschrijft om alles gezond en veilig te houden.
![]()
heb wel eens naar minimalistische schoenen gekeken maar nog steeds geen beslissing genomen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:18 schreef AntiChrist het volgende:
zo die nieuwe Nike free's zijn er wel weer strak uitook een nieuwe 4.0 type die is misschien wel interessant voor de langere lopen voor mij
Ik loop nu op Brooks Adrenaline en die zijn behoorlijk stabiliserend dus ik ben bang dat ik teveel schade doe.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
je kan ze gewoon eens proberen toch? ik heb nu de Nike free 3.0 v3 en zit te twijfelen om voor de free 3.0 v4 of de nieuwe 4.0 te gaan die zijn iets minder extreem dan de 3.0 handig voor langere lopen dusquote:Op vrijdag 6 april 2012 10:17 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
heb wel eens naar minimalistische schoenen gekeken maar nog steeds geen beslissing genomen.
Ik loop nu op Brooks Adrenaline en die zijn behoorlijk stabiliserend dus ik ben bang dat ik teveel schade doe.![]()
![]()
Ik ben in oktober begonnen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:44 schreef Doodloper het volgende:
11 kilo in 2,5 week?
of sinds je voor het eerst bent gaan hardlopen?
hm zal wel dat 2e zijn![]()
Sinds een paar dagen heb ik weer last van m'n achillespees. Ik ga weer verder met rennen als ik volledig hersteld ben.quote:Op vrijdag 6 april 2012 07:10 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
toen ik dit las moest ik er aan denken dat we datisstom al een tijdje niet meer gezien hebben![]()
![]()
zorg er inderdaad voor dat je volledig herstel !! daar heb je op lange termijn het meeste profijt vanquote:Op vrijdag 6 april 2012 10:32 schreef datisstom het volgende:
[..]
Sinds een paar dagen heb ik weer last van m'n achillespees. Ik ga weer verder met rennen als ik volledig hersteld ben.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
na een lange run is er niets beters dan "a greasy feed of fish and chips"...
We wonen niet dicht bij elkaar in de buurtquote:Op donderdag 5 april 2012 16:05 schreef xzaz het volgende:
[..]
Tip! Schrijf je in voor een 5km wedstrijd dicht in de buurt, heb je iets om beide naar toe te leven.Mocht ze het echt gaan doen, wellicht een loop doen in de buurt van onze ouders, die zullen dat ook leuk vinden. Maar eerst Evy afmaken, ik zou 't echt heel wat vinden als ik 5 km zou kunnen doen. Het klinkt nog steeds als veel.
I reject reality and substitute my own![]()
Toen ik begon vond ik 5 km klinken als een absurd lange afstand. Als ik dat al ooit zou halen, was ik niet van plan ooit verder te gaan hardlopen dan die 5 km.
Nu loop ik makkelijk 15 en zelfs soms 20 km hard aan een stuk. Toen die 1e 5 km eenmaal bereikt was, was verder uitbouwen een fluitje van een cent, en gewoon leuk.
Vanochtend een 12,5km gerend, waarvan 8,5 km op blote voeten. Gemiddelde snelheid 9,6km/u, beetje langszaam doordat ik steeds op de honden moet letten enzo. Zonder honden zou ik een 10km/u halen denk ik.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt![]()
Vandaag les 6 gelopen met Evy. Heerlijk. Ben fier dat ik 3 x 3 minuten heb hard gelopen. Wist niet dat 3 minuten zo lang konden duren. Gelukkig zijn de steken in de zij zo goed als over.....
En dankzij Evy ook mijn eerste streefgewicht gehaald. Wilde voor de Pasen onder de 90 wegen. En na het lopen woog ik 89,7.
Trouwens 4,4 km in 31,24 minuten gelopen![]()
Goed bezigquote:Op vrijdag 6 april 2012 11:22 schreef linebear het volgende:
Vandaag les 6 gelopen met Evy. Heerlijk. Ben fier dat ik 3 x 3 minuten heb hard gelopen. Wist niet dat 3 minuten zo lang konden duren. Gelukkig zijn de steken in de zij zo goed als over.....
En dankzij Evy ook mijn eerste streefgewicht gehaald. Wilde voor de Pasen onder de 90 wegen. En na het lopen woog ik 89,7."Ik ben fier op u"
En nu niet teveel paasstol eten he
We zullen zien, zei de blinde.![]()
Maar hoe kan het dan dat je 4,4 km loopt in 31 minuten terwijl de lessen helemaal niet zo lang duren? Of plak je er nog een stuk lopen aan vast?quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:22 schreef linebear het volgende:
En dankzij Evy ook mijn eerste streefgewicht gehaald. Wilde voor de Pasen onder de 90 wegen. En na het lopen woog ik 89,7.
Trouwens 4,4 km in 31,24 minuten gelopen![]()
heb er nog een stukje aangeplakt. Kom niet uit bij mijn huis aan het eind van de les... dus gewoon nog stukje hard gelopen en gewandeld![]()
Ah oke ja ik maak er voor mezelf altijd een uitdaging van precies bij m'n voordeur uit te komen aan t eind van de les. Is me pas 1 keer precies gelukt, echt zo'n "Fuck yea"-moment hahaquote:Op vrijdag 6 april 2012 11:52 schreef linebear het volgende:
heb er nog een stukje aangeplakt. Kom niet uit bij mijn huis aan het eind van de les... dus gewoon nog stukje hard gelopen en gewandeld![]()
![]()
quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:05 schreef motorbloempje het volgende:
enorme katerals ik nu zou gaan lopen stort ik al kotsend ter aarde na 10 meter
![]()
![]()
Zorg dat je van het ergste 'ik moet kotsen als ik .... doe/eet' en ga daarna hardlopen. Werkt voor mijquote:Op vrijdag 6 april 2012 12:05 schreef motorbloempje het volgende:
I reject reality and substitute my own![]()
Neevoor mij niet
@VKV: ja, lach maarheb al sinds oktober geen kater meer ervaren en gisteren niet eens bizar veel op, maar kan gewoon niets meer hebben
Ja doei.![]()
Ik word daar ook altijd heel blij danquote:Op vrijdag 6 april 2012 12:04 schreef VKV het volgende:
[..]
Ah oke ja ik maak er voor mezelf altijd een uitdaging van precies bij m'n voordeur uit te komen aan t eind van de les. Is me pas 1 keer precies gelukt, echt zo'n "Fuck yea"-moment haha
Flink 'ontbijtje' nemen met eieren en spek, veel water drinken, en vanavond gáán.quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:05 schreef motorbloempje het volgende:
Ik knap juist altijd op als ik wat onderneem met een kater.
Ik dus nietquote:Op vrijdag 6 april 2012 12:50 schreef Xebber het volgende:
[..]
Flink 'ontbijtje' nemen met eieren en spek, veel water drinken, en vanavond gáán.Ik knap juist altijd op als ik wat onderneem met een kater.
Ja doei.![]()
Gisteren ook vrij veel gedronken, liep vanochtend best goed al had ik zo geen zin.
12.5 km met 11.0 km/uurNu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
Begin me wel wat beter te voelen though
Morgen in Doetinchem gaan we een rondje van 5km lopen als 't goed is.wel zin in, zie ik ook eens iets van 't geboortedorp (
) van m'n man
Ja doei.![]()
Op 1 juni is er hier in de buurt de mogelijkheid om onder andere 5 km te hardlopen. Ga vandaag les 11 van Evy doen en het lijkt me wel leuk om dan mee te kunnen lopen in juni. Is dat een beetje realistisch? Het grootste deel van het parcours loopt wel over het strand![]()
![]()
Het is wel een mooi doel op zich.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:14 schreef Drassss het volgende:
Och dan heb je nog 2 volle maanden om te trainen. Dat moet HENDIG! lukken lijkt me?![]()
Ter Heijde?quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:10 schreef VKV het volgende:
Op 1 juni is er hier in de buurt de mogelijkheid om onder andere 5 km te hardlopen. Ga vandaag les 11 van Evy doen en het lijkt me wel leuk om dan mee te kunnen lopen in juni. Is dat een beetje realistisch? Het grootste deel van het parcours loopt wel over het strandF means you're fucked![]()
Ik ga daar de 10km lopen denk ikquote:
Vanmorgen heerlijk 15km gelopen, met een flink lastig stuk duinen erbij:
http://connect.garmin.com/activity/165161446F means you're fucked![]()
Ingeschreven. En nu trainen!quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:34 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik ga daar de 10km lopen denk ik
http://connect.garmin.com/activity/165161446![]()
![]()
Helaas heb ik last van een buikgriepje, dus hardlopen zit er even niet in. Net nu ik bijna uit de min was met de challange.
![]()
Precies. je gaat beneden je behoeftes zitten. en dat wil je de rest van je leven volhouden?quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:58 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Hoezo gaan lijnen en sporten niet samen? Volgens mij gaan ze hand in hand. Als je 500kcal onder je onderhoud gaat zitten ben je m.i. aan het lijnen. Lijnen is zorgen voor een deficiënt aan kcal, sporten helpt daarbij?
En sporten draagt er zeker aan bij. Sporten is sowieso gezond. ongeacht je beweegredenen
Ik heb te vaak gezien dat de kilo's er zo weer aan zijn zodra iemand weer normaal gaat eten.
Daarom ben ik van mening dat je beter gezond kunt gaan eten, en niet zozeer op de calorieen letten. Je valt vanzelf af als je van het sporten een lifestyle maakt. En die kilo's moeten er dan wel afblijven.
Maar zoals ik al zei, tis slechts mijn mening! Vele wegen leiden naar Rome![]()
![]()
Sodeju, dat ging lekker! Even bijna 6 km. gelopen met les 23 van Evy. Voor het éérst in de afgelopen twee weken zonder zere schouder, jeukende teen of andere kleine ongemakken! Dat geeft weer moed!
http://www.endomondo.com/workouts/46768283The remedy is the experience.![]()
12,2km gelopen richting Heeze. Fijn stukje
Langs de snelweg?quote:Op vrijdag 6 april 2012 15:30 schreef SEMTEX het volgende:
12,2km gelopen richting Heeze. Fijn stukje![]()
![]()
nee, door de bossen. Wel over een viaduct over de A67quote:
Mooi stuk is dat inderdaad!quote:Op vrijdag 6 april 2012 15:32 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
nee, door de bossen. Wel over een viaduct over de A67![]()
Wat een geweldig weer vandaag! Ik had het gewoon weer voor het eerst zomers warm. Maar goed, Evy Les 14 zit er weer op, rustig gelopen, eerste stuk een beetje te hard maar dat komt omdat ik nog steeds moeite heb om direct mijn 5k tempo te pakken.
Uiteindelijk 6.14 km gelopen in een tempo van 11.16km/h met een gewicht van 72 kilo (1.96 lengte). Me kuiten hebben wel een opdonder gekregen, dus heb nu al besloten om zaterdag en zondag niet te lopen.. gewoon om ze even rust te geven.
En nog een leuke hardloopster tegengekomen![]()
![]()
Zometeen les 18 van evy, laat het weer een verbetering zijn van 17;
Toen heb ik wel echt afgezien, maar wel volgehouden(helaas niet met een hoog tempo)
![]()
Klopt, het zonnetje maakte het warm, maar er stond toch een koel briesje waardoor het goed uit te houden was.quote:Op vrijdag 6 april 2012 16:16 schreef xzaz het volgende:
Wat een geweldig weer vandaag! Ik had het gewoon weer voor het eerst zomers warm.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Jaloers op je looproute!!quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:34 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik ga daar de 10km lopen denk ik
http://connect.garmin.com/activity/165161446![]()
Lijkt mij echt heerlijk om daar te kunnen lopen.![]()
ja ga ik ook maar eens proberen ligt niet ver van mijn normale routequote:Op vrijdag 6 april 2012 17:15 schreef MvN_Rdam het volgende:
[..]
Jaloers op je looproute!!![]()
Lijkt mij echt heerlijk om daar te kunnen lopen.![]()
![]()
Zo, vandaag toch 21km gelopen; vanochtend 12,5 op mijn minimalistische gympjes/blootvoets en vanmiddag 8,5 naar de sportschool (dus in twee keer gelopen).
Vanochtend was het wat fris aan de blote voeten, vanmiddag was het lekker genoeg voor een korte broek & alleen een shirt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt![]()
Er is niks met beneden je behoeftes zitten, 500kcal is een volkomen acceptabele norm, 1000kcal kan zelfs nog. Je bent op dat moment niet je lichaam echt aan het uithongeren (mits > 1200kcal) zolang je maar op de juiste momenten blijft eten. Plus, als je voordat je ging sporten teveel at kan sporten die disbalans ombuigen naar een disbalans waarbij je afvalt. Overigens denk ik eerder dat je niet afvalt of bijkomt, maar dat je vet "inruilt" tegen spieren waardoor je het merkt in je kleding en niet op een weegschaal. Verder kan je naar mate je meer tegen je streefgewicht aanzit overstappen op een dieet die wel gelijk is aan je behoeftes. 500kcal zijn twee eat naturel repenquote:Op vrijdag 6 april 2012 14:10 schreef MvN_Rdam het volgende:
Precies. je gaat beneden je behoeftes zitten. en dat wil je de rest van je leven volhouden?
En sporten draagt er zeker aan bij. Sporten is sowieso gezond. ongeacht je beweegredenen
Ik heb te vaak gezien dat de kilo's er zo weer aan zijn zodra iemand weer normaal gaat eten.
Daarom ben ik van mening dat je beter gezond kunt gaan eten, en niet zozeer op de calorieen letten. Je valt vanzelf af als je van het sporten een lifestyle maakt. En die kilo's moeten er dan wel afblijven.
Maar zoals ik al zei, tis slechts mijn mening! Vele wegen leiden naar Rome
Verder denk ik niet dat mensen, sporters of niet, weten wat normaal eten is. Want als je uitgaat van 2000kcal voor de vrouw en 2500kcal voor de man aan onderhoud zit je alsnog verkeerd:
Een man van 180cm lang en 80kg moet ~2100 kcal per dag naar binnenwerken om op gewicht te blijven, 2500kcal is dus teveel voor hem (hij zou dan 100kg moeten wegen en dan is ie obees).
Normaal eten bestaat m.i. niet
Vandaag weer mn 3km ritje afgelegd.. Dezelfde route nu in 19:00,, ruim een minuut sneller dan begin van de week.. Aan het einde wel wat pijntjes in de benen, maar een uur later weer helemaal 100% :-)
In het weekend even rustig aan, of misschien een intervaltraining of op de fiets even de bossen in!
Fijn weekend U allen!![]()
Is toch prima? Maakt niet uit dat het wat langzamer is dan vorige keer. Progressie moet je over een langere tijd zien niet over twee loopjes.quote:![]()
studenten....quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:05 schreef motorbloempje het volgende:
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Forum Opties Forumhop: Hop naar: