ging het lekker? of was het zwoegen Guppers?quote:
ik heb vanmiddasg nog 15km op het programma staan en dan een dagje rust...dan heb ik genoeg kilometers gemaakt deze week.quote:Op donderdag 5 april 2012 20:27 schreef AntiChrist het volgende:
net ook maar ff een herstel loopje gedaan 5,11km in 27:12
ja denk dat ik ook wel klaar ben voor de rest van de week 46+km gelopen deze weekquote:Op donderdag 5 april 2012 20:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik heb vanmiddasg nog 15km op het programma staan en dan een dagje rust...dan heb ik genoeg kilometers gemaakt deze week.
Al is het wel verleidelijk nu het weer nog steeds prachtig is
Geen last van je schenen?quote:
Het ging eigenlijk wel lekker, maar er zaten ook wandelstukjes inquote:Op donderdag 5 april 2012 20:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ging het lekker? of was het zwoegen Guppers?
Heel klein beetje links, maar alleen als ik er echt op duw. Valt mee dusquote:
als ik de 15 vol maak vandaag zit ik op de 54...meer dan genoeg voor mijn doenquote:Op donderdag 5 april 2012 20:31 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
ja denk dat ik ook wel klaar ben voor de rest van de week 46+km gelopen deze week
Bij mij dus rechts en ook alleen als ik op mijn scheen duw. NIets met lopen ofzo. Maar dat is dus al een heel poosje.quote:Op donderdag 5 april 2012 20:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Heel klein beetje links, maar alleen als ik er echt op duw.
Ik weet niet of een scheenbeschermer bij voetbal meer doet dan een schild zijn (bijv. compressie ofzo) maar bij hardlopen komt het door overbelasting, en kan een shinsplint opleveren indien je het niet in de gaten houdt.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:39 schreef mosselmossel het volgende:
Even een n00b-vraag. Maar pijn aan schenen is pijn aan de schenen of bedoelen jullie kuiten? En zo niet, hoe krijg je last van je schenen dan? Het is toch geen voetbal, waar je daarom verplicht bent om scheenbeschermers te dragen.
Het is een irritatie wat achter het bot lijkt te zitten.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:39 schreef mosselmossel het volgende:
Even een n00b-vraag. Maar pijn aan schenen is pijn aan de schenen of bedoelen jullie kuiten? En zo niet, hoe krijg je last van je schenen dan? Het is toch geen voetbal, waar je daarom verplicht bent om scheenbeschermers te dragen.
Kan je niet kiezen voor het metrieke stelsel?quote:Op donderdag 5 april 2012 21:38 schreef Dynamic83 het volgende:
Jeetje wat gaat deze topic reeks snel, zo hou ik het niet bij met lezen he !![]()
Vanavond voor de eerste x gaan lopen met mijn nieuwe garmin. Heb dit loopje gedaan:
http://connect.garmin.com/activity/164997128 Horloge bevalt tot nu toe goedhad alleen na 1 km ff ruzie met de hartslagmeter... hij zat niet goed vandaar die piek van 196 slagen per minuut
Jawel, als ik hem bekijk is dat ook zo. Maar zie idd als ik uitlog en hem dan via de link bekijk het idd anders wordt aangegeven. Ff kijken als ik dat kan veranderen (vast wel...maar waar)quote:Op donderdag 5 april 2012 22:10 schreef Crutch het volgende:
[..]
Kan je niet kiezen voor het metrieke stelsel?
Rechtsboven.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:10 schreef Crutch het volgende:
[..]
Kan je niet kiezen voor het metrieke stelsel?
Het gaat echt niet om je snelheid, het gaat erom dat je op je gemak in een vast tempo kunt lopen en zeker als je net begint.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Voor de beginners, lopen jullie ook gelijk al hard? Ik vond het zelf best pittig maar als ik andere hardlopers zie, denk ik dat ik meer aan het joggen was, maar anders hield ik het niet vol
Nee ok, dat moet ik ook in de gaten houden, ik heb pas anderhalf keer met evi mee gedaanquote:Op donderdag 5 april 2012 22:20 schreef Crutch het volgende:
[..]
Het gaat echt niet om je snelheid, het gaat erom dat je op je gemak in een vast tempo kunt lopen en zeker als je net begint.
Al doe je bijna pas op de plaats, het is belangrijk dat je beweegt.
Wanneer je verder bent met Evy merk je vanzelf dat je je tempo beter aanpast aan de muziek.
Heeft ook grotendeels met gewicht te maken.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:23 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Nee ok, dat moet ik ook in de gaten houden, ik heb pas anderhalf keer met evi mee gedaanMaar ik zie hier afstanden en tijden voorbij komen dat ik denk van
Dat red ik nooit niet
Iedereen is een keer begonnenquote:Op donderdag 5 april 2012 22:23 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Nee ok, dat moet ik ook in de gaten houden, ik heb pas anderhalf keer met evi mee gedaanMaar ik zie hier afstanden en tijden voorbij komen dat ik denk van
Dat red ik nooit niet
Dat komt vanzelf, ik had toen ik begon ook zoiets van 5 km... als dat maar haalbaar is. Maar er komt een dag dan loop je het. En dan zet je voor je zelf een nieuw doel neer waar je rustig naar toe werktquote:Op donderdag 5 april 2012 22:23 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Dat red ik nooit niet
Jij traint gewoon op hoogte :pquote:Op donderdag 5 april 2012 21:38 schreef Dynamic83 het volgende:
Jeetje wat gaat deze topic reeks snel, zo hou ik het niet bij met lezen he !![]()
Vanavond voor de eerste x gaan lopen met mijn nieuwe garmin. Heb dit loopje gedaan:
http://connect.garmin.com/activity/164997128 Horloge bevalt tot nu toe goedhad alleen na 1 km ff ruzie met de hartslagmeter... hij zat niet goed vandaar die piek van 196 slagen per minuut
Denk eerder dat de hoeveelheid uitmaakt ipv de wat je eet. Heel vezelrijk voedsel zal wat langer duren met verteren, dat dan weer wel.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:35 schreef Viking84 het volgende:
Ik sport tegenwoordig voor het eten, maar zorg wel dat ik 1,5 uur van tevoren nog wat gegeten heb. Vandaag ben ik om 17:30 thuis (als de treinen mee werken) en dan eet ik om 16.00 uur nog een bth en een appel.
Overigens maakt het wel uit wát je van tevoren eet. Als ik Chinees heb gegeten van tevoren is 2 uur wachten ook niet genoeg.
Zelf ben ik net begonnen. Gaat opzich prima behalve dan de mega slechte conditie die ik nu pas merk.quote:Op donderdag 5 april 2012 20:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Geen last van je schenen?
Na 4 dagen rust voelen mijn schenen precies zoals altijd. Lijkt toch meer "gewoon" spierpijn dan iets anders te zijn.
Ik zou als ik jou was als een gek per direct een paar weken rust nemen , even Google aanslingeren en zoeken op 'shin splints'quote:Op vrijdag 6 april 2012 00:29 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Zelf ben ik net begonnen. Gaat opzich prima behalve dan de mega slechte conditie die ik nu pas merk.
Maar ik heb ook mega last van mijn schenen, hoop dat het met vaker lopen voorbij gaat.
las vandaag een mooie uitspraak van een dame die volgens mij een kilo of 40 was afgevallen nadat ze was begonnen met lopenquote:Op donderdag 5 april 2012 22:30 schreef GotC het volgende:
[..]
Iedereen is een keer begonnenik loop ook absoluut niet hard, vind het belangrijker dát ik loop
quote:I might not have a runners body but I have a runners heart
ligt er aan welk zuiden je bedoeltquote:Op donderdag 5 april 2012 22:38 schreef Dynamic83 het volgende:
[..]
Hahaha, ja dat dan weer welGeloof niet dat er hier nog meer mensen uit het zuiden lopen ?
Heerlen :-) (Heerlerheide)quote:Op donderdag 5 april 2012 22:38 schreef Dynamic83 het volgende:
[..]
Hahaha, ja dat dan weer welGeloof niet dat er hier nog meer mensen uit het zuiden lopen ?
Klopt.. Zo zit ik nu sinds deze week op 3km aan 1 stuk rennen met een vrij laag tempo (9km/uur). Dit houd ik even aan en dan uitbreiden naar 5km!quote:Op donderdag 5 april 2012 22:30 schreef Dynamic83 het volgende:
[..]
Dat komt vanzelf, ik had toen ik begon ook zoiets van 5 km... als dat maar haalbaar is. Maar er komt een dag dan loop je het. En dan zet je voor je zelf een nieuw doel neer waar je rustig naar toe werkt
toen ik dit las moest ik er aan denken dat we datisstom al een tijdje niet meer gezien hebbenquote:Op donderdag 5 april 2012 22:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Voor de beginners, lopen jullie ook gelijk al hard?
niet helemaal mee eens dus om wat jij al noemt. En vet eten helpt ook niet.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:59 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Denk eerder dat de hoeveelheid uitmaakt ipv de wat je eet. Heel vezelrijk voedsel zal wat langer duren met verteren, dat dan weer wel.
Ik kan iig met 2 uur rust tussen lopen en eten alles eten wat ik wil, mits ik de hoeveelheid in de gaten houdt.
Zekers niet! Ik hoor een gemiddelde van 7,30min over een kilometer, de meesten halen daar hun neus voor op. Maar ik ben echt nog niet bezig met m'n snelheid, ik wil eens gewoon eens lekker een afstand kunnen lopen, het hoeft voor mij allemaal echt nog niet zo hard te gaan. Ben pas net begonnen! Komt allemaal nog wel!quote:Op donderdag 5 april 2012 22:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Voor de beginners, lopen jullie ook gelijk al hard? Ik vond het zelf best pittig maar als ik andere hardlopers zie, denk ik dat ik meer aan het joggen was, maar anders hield ik het niet vol
Je kan het ook zien als een stok achter de deur, nu heb ik die hardloopschoenen gekocht dus is het zonde om nu al op te gevenquote:Op vrijdag 6 april 2012 07:32 schreef Xebber het volgende:
Overigens denk ik dat de pijn aan mijn schenen door slechte schoenen komt, ik vond het zonde van mijn geld (Wajonger + huis betalen = arm) om meteen bij het begin al een aardig bedrag uit te geven zonder dat je weet of je 't vol houdt en de motivatie en de discipline op kan brengen om door te gaan met lopen.
Na Pasen toch maar eens kijken of ik ergens goede hardloopschoenen in een of andere aanbieding mee kan nemen.
mooie uitspraak iddquote:Op vrijdag 6 april 2012 06:55 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
las vandaag een mooie uitspraak van een dame die volgens mij een kilo of 40 was afgevallen nadat ze was begonnen met lopen
[..]
Hoezo gaan lijnen en sporten niet samen? Volgens mij gaan ze hand in hand. Als je 500kcal onder je onderhoud gaat zitten ben je m.i. aan het lijnen. Lijnen is zorgen voor een deficiënt aan kcal, sporten helpt daarbij?quote:Op donderdag 5 april 2012 15:40 schreef MvN_Rdam het volgende:
[..]
Lijnen en sporten gaat in mijn optiek niet samen. Om te sporten heb je energie nodig, veel energie. Dat haal je uit eten. Wanneer je minder gaat eten krijg je ook minder energie binnen.
Je zult idd wel afvallen ja, maar alleen omdat je lichaam te weinig binnen krijgt icm het sporten.
Je kunt beter een gezonde levensstijl aannemen, die je ook voor de rest van je leven kunt volhouden. Anders krijg je het bekende jojo-effect.
heb wel eens naar minimalistische schoenen gekeken maar nog steeds geen beslissing genomen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:18 schreef AntiChrist het volgende:
zo die nieuwe Nike free's zijn er wel weer strak uitook een nieuwe 4.0 type die is misschien wel interessant voor de langere lopen voor mij
je kan ze gewoon eens proberen toch? ik heb nu de Nike free 3.0 v3 en zit te twijfelen om voor de free 3.0 v4 of de nieuwe 4.0 te gaan die zijn iets minder extreem dan de 3.0 handig voor langere lopen dusquote:Op vrijdag 6 april 2012 10:17 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
heb wel eens naar minimalistische schoenen gekeken maar nog steeds geen beslissing genomen.
Ik loop nu op Brooks Adrenaline en die zijn behoorlijk stabiliserend dus ik ben bang dat ik teveel schade doe.
Ik ben in oktober begonnen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:44 schreef Doodloper het volgende:
11 kilo in 2,5 week?
of sinds je voor het eerst bent gaan hardlopen?
hm zal wel dat 2e zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |