Poll: Ik wil de r'dam marathon lopen in 2013. haal ik het of niet?quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:38 schreef DJMO het volgende:
Op facebook zegt tot op heden het merendeel dat ik het ga halen. Tja, dan wil ik nu ook weten van FOK!kers er van denken natuurlijk![]()
Daar is de topic volgen knop voorquote:
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar is de topic volgen knop voor
Topics zitten weer aan elkaar
ohja, kzit op mn mobiel, daar staat niet Topic Volgen knop opquote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bedankt Kano! topmod ben je ookquote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:49 schreef DJMO het volgende:
wie heeft er overigens wat hardloop muziek als MP3 voor me? (of kan je hier gewoon alles voor gebruiken wat je fijn vind om te luisteren?)
Oh ik dacht dat je sliep.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:51 schreef Jarno het volgende:
Nee, je moét echt hardloopmuziek hebben anders lukt het niet. Of in jouw geval liever nog marathon muziek.
Nou ja, to be fair, je deed voorkomen alsof je gelijk 6km had hardgelopen en je partner die al langer loopt er makkelijk uit hebt gelopen. Niet zo heel raar dat mensen daar vraagtekens bijzetten natuurlijk.quote:
blijkbaar is m'n wilskracht groot genoeg om me erdoor heen te slepen. Weet jij wat m'n drijfveer is? nope. Maar ik ben zó vast van plan om ervoor te gaan dat ik geen beginnersbeperking voel ...quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:59 schreef Harajuku. het volgende:
En gisteren was je dood bij 60 keer touwtjespringen en nu heb je 6 km gelopen én 300 keer touwtje gesprongen.
Nou ja, whatever. Succes met je doel.
per gelopen kilometer, voor de vrienden van blijdorp, doe ik het voorquote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:03 schreef Neo-Mullen het volgende:
TS, als je hem uitloopt krijg je 1,-
Take it or leave it! Als dit geen motivator meer is weet ik het ook niet meer.
Je kan het ook rechtstreeks doneren hoor...quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:06 schreef Papabear het volgende:
* Papabear 5 euro per gelopen km doneert
Noteer maar.
Is het weer niet goedquote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:04 schreef DJMO het volgende:
[..]
per gelopen kilometer, voor de vrienden van blijdorp, doe ik het voor
Dat gaat dan ook gebeuren.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Je kan het ook rechtstreeks doneren hoor...
http://vriendenvanblijdorp.nl/index.php?onderwerp_ID=2&text_ID=61
Das dus 210 euro als je 'm uitlooptquote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:06 schreef Papabear het volgende:
* Papabear 5 euro per gelopen km doneert
Noteer maar.
ik hoef geen cent op m'n eigen rekening te zienquote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Je kan het ook rechtstreeks doneren hoor...
http://vriendenvanblijdorp.nl/index.php?onderwerp_ID=2&text_ID=61
Staat gereserveerd en wie weet verdubbel ik het ook nog wel. Als dat een stimulans is, prima.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Das dus 210 euro als je 'm uitloopt
je kent het?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:22 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Zo da's een bekend rondje wat je hebt gelopenSucces !
Ik ken het daar vrij aardig ja. Ik moet sowieso bijna dagelijks over de Aveling en met al die files en werkzaamheden van de laatste jaren kom je nog eens ergensquote:
waar woon je dan als 'k vragen mag?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik ken het daar vrij aardig ja. Ik moet sowieso bijna dagelijks over de Aveling en met al die files en werkzaamheden van de laatste jaren kom je nog eens ergens
quote:
bedankt voor je motivatie!quote:Op zaterdag 31 maart 2012 00:41 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
Leuk topic al denk ik niet dat het lukt
Ik denk dat DJMO nu weer een extra motivatie erbij heeft.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 00:41 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
Leuk topic al denk ik niet dat het lukt
1983.....oud??quote:Op zaterdag 31 maart 2012 04:27 schreef IkDrinkNooit het volgende:
Als ik zoveel energie had, als vanavond had zou ik mee lopen. maar word oud
Buikspieren kan ik me weinig bij voorstellen bij hardlopen, maar wacht no even af. Soms kkmt de echte spierpijn een dag laterquote:Op zaterdag 31 maart 2012 07:26 schreef DJMO het volgende:
en nu heb ik dus vooral last van m'n buikpsieren en borstspieren ... m'n kuiten voel ik ook wel iets, maar niet noemenswaardig meer dan normaal.
Ik kreeg vanmorgen (na m'n post hierquote:Op zaterdag 31 maart 2012 10:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
Buikspieren kan ik me weinig bij voorstellen bij hardlopen, maar wacht no even af. Soms kkmt de echte spierpijn een dag later
Ik heb een aantal mixjes van Extrema Outdoor 2008 gedownload, lopen erg goed. Dat zijn gewoon complete DJ-sets van een half uur. Beginnen ook subtiel en eindigen soms met een geweldige climax waardoor je echt zin krijgt om te lopen. Allemaal circa een half uurtje.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:51 schreef DJMO het volgende:
'k was meer op zoek naar mixjes van ca een half uur tot een uur.
* Papabear gaat even op FTD rondsnuffelenquote:Op zaterdag 31 maart 2012 19:07 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb een aantal mixjes van Extrema Outdoor 2008 gedownload, lopen erg goed. Dat zijn gewoon complete DJ-sets van een half uur. Beginnen ook subtiel en eindigen soms met een geweldige climax waardoor je echt zin krijgt om te lopen. Allemaal circa een half uurtje.
google maar even op core stability, dan kom je er achter hoe belangrijk bijv. buik en rugspieren om goed te kunnnen lopenquote:Op zaterdag 31 maart 2012 10:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
Buikspieren kan ik me weinig bij voorstellen bij hardlopen, maar wacht no even af. Soms kkmt de echte spierpijn een dag later
daar komt ook de pijn in m'n buikspieren vandaan. Heb gisteren overdag nl ook wat buikspieroefeningen gedaan, maar dat waren er maar zo weinig dat ik die spierspijn daar niet aan toeschreef. Blijkbaar toch wel. Het is echt zo'n gevoel alsof je uren achter elkaar hebt staan kotsenquote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:44 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
google maar even op core stability, dan kom je er achter hoe belangrijk bijv. buik en rugspieren om goed te kunnnen lopen
Dat weet ik, maar ik kreeg door gwbrek aan core-stabiliteit juist elders pijntjes.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:44 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
google maar even op core stability, dan kom je er achter hoe belangrijk bijv. buik en rugspieren om goed te kunnnen lopen
ik krijg medicatie waarbij ik geen ibuprofen mag slikken maar ook niet mag smeren. Het wordt wel degelijk in je bloed opgenomen! Maar als je het gewoon mag slikken dan zal smeren wel geen probleem zijn.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:30 schreef DJMO het volgende:
debuurvrouw: ik geef nog steeds bv idd maar inmiddels nog maar zo'n drie keer per dag. Ik heb hierbij eigenlijk niet op de bijsluiter gelet aangezien het op de huid wordt aangebracht, en kleintjes me ooit eens zei dat dat nauwelijk impact kan hebben op de bv. Daarnaast mag ibu gewoon als je bv geeft (niet tijdens zwangerschap).
-edit- voor wat de opmerking over schoenen betreft: ik ga binnen nu en een week of drie, vier, schoenen laten aanmeten. Word gelukkig gesponsord
dat is een contra indicatie idd! maar ik ben voor de rest gezond en bij bv mag ibu slikken gewoonquote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:48 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik krijg medicatie waarbij ik geen ibuprofen mag slikken maar ook niet mag smeren. Het wordt wel degelijk in je bloed opgenomen! Maar als je het gewoon mag slikken dan zal smeren wel geen probleem zijn.
thnxquote:
er zijn er nog tig te vinden op youtube maar deze video "covers the bases"quote:
Dat is dan wel fijn... best dure schoenen denk ik?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:30 schreef DJMO het volgende:
-edit- voor wat de opmerking over schoenen betreft: ik ga binnen nu en een week of drie, vier, schoenen laten aanmeten. Word gelukkig gesponsord
ik heb geen idee van de prijs, maar ik mag ze laten aanmeten naar mijn wensen / cq wat ik nodig hebquote:Op zaterdag 31 maart 2012 23:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat is dan wel fijn... best dure schoenen denk ik?
Nou kan ik me voorstellen !quote:Op zaterdag 31 maart 2012 23:50 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb geen idee van de prijs, maar ik mag ze laten aanmeten naar mijn wensen / cq wat ik nodig hebben d'r ontzettend gelukkig mee, dat kan ik je wel vertellen !
Sponsoring gebeurt via mij in overleg met mijn werkgever (ING). De schoenen zijn inderdaad geregeldquote:Op zaterdag 31 maart 2012 23:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou kan ik me voorstellen !
mooie stok achter de deur,quote:Op zaterdag 31 maart 2012 23:50 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb geen idee van de prijs, maar ik mag ze laten aanmeten naar mijn wensen / cq wat ik nodig hebben d'r ontzettend gelukkig mee, dat kan ik je wel vertellen !
HELD!quote:Op zondag 1 april 2012 00:17 schreef Papabear het volgende:
[..]
Sponsoring gebeurt via mij in overleg met mijn werkgever (ING). De schoenen zijn inderdaad geregeld
Nee, niet zo direct in beeld hoor. Maar ING doet wel meer op sportgebied zoals bekend is. Soms ook voor individuelenquote:Op zondag 1 april 2012 00:29 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
HELD!
De ING sponsort ook een stukje neem ik aan? Ah, met een welkomstcomitee bij de finish en foto's die we daarvan willen zien leuk stukje reclame.
en waarom niet !!?? TS is 100% vastberaden volgens mij om het alles te geven dus het lijkt mij een goede keusquote:Op zondag 1 april 2012 00:31 schreef Papabear het volgende:
[..]
Nee, niet zo direct in beeld hoor. Maar ING doet wel meer op sportgebied zoals bekend is. Soms ook voor individuelen
Is zo besloten. Het zal me niks verbazen als ING sowieso prominent aanwezig zal zijn bij de marathon van Rotterdam trouwensquote:Op zondag 1 april 2012 00:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
en waarom niet !!?? TS is 100% vastberaden volgens mij om het alles te geven dus het lijkt mij een goede keus
Goed geregeld.quote:Op zondag 1 april 2012 00:40 schreef Papabear het volgende:
[..]
Is zo besloten. Het zal me niks verbazen als ING sowieso prominent aanwezig zal zijn bij de marathon van Rotterdam trouwens
Maar dat is mijn 'pakkie an' verder niet
inderdaad, ook goed om te zien dat ze het sponsorgeld niet alleen besteden aan topatleten maar ook aan pure beginners zoals TS om zo een stimulans te bieden.quote:Op zondag 1 april 2012 06:43 schreef Rucky het volgende:
[..]
Goed geregeld.![]()
De ing sponsert idd veel op sport gebied heb ik al gemerkt.
schijn ik ook last van te hebben. Toch voel ik me prima, kijk uit naar 't rondje morgen. Voorlopig wil ik drie keer in de week 's avonds gaan, waarvan één keer in de week met een maatje. En dan evt. de zaterdag of zondag met 't gezin er op uit; dat wil zeggen: m'n man met de kids op de fiets en ik ernaastquote:Op zondag 1 april 2012 19:04 schreef AdoraBelle het volgende:
Nou DJMO ik wens je allereerst al heel veel succes. Als je nog iemand nodig hebt om je over de eindstreep te schoppen dan PM je maar even.
Ik zou het zelf ook wel willen maar ik ben bang dat ik 2013 misschien niet red. Ik wil te snel en heb daardoor hele tijd last van spierpijn enzo die maar niet weggaat.
Staat er bij mij ook op, net als het IJsselmeer zwemmend oversteken.quote:Op zondag 1 april 2012 17:54 schreef SEMTEX het volgende:
Succes DJMO, de marathon lopen is echt iets wat menig mens op zijn bucket list zou moeten zetten.
Van de week ga ik een fiets bij jouw in de buurt ophalen. Als ik een rondje mee moet fietsen.quote:Op zondag 1 april 2012 19:09 schreef DJMO het volgende:
[..]
schijn ik ook last van te hebben. Toch voel ik me prima, kijk uit naar 't rondje morgen. Voorlopig wil ik drie keer in de week 's avonds gaan, waarvan één keer in de week met een maatje. En dan evt. de zaterdag of zondag met 't gezin er op uit; dat wil zeggen: m'n man met de kids op de fiets en ik ernaast
wanneer dan ?quote:Op zondag 1 april 2012 19:13 schreef Rucky het volgende:
[..]
Van de week ga ik een fiets bij jouw in de buurt ophalen. Als ik een rondje mee moet fietsen.
Ik fiets niet mee om je handje vast te houden.quote:Op zondag 1 april 2012 19:17 schreef DJMO het volgende:
[..]
wanneer dan ?
woensdag heb ik al een loop-date, morgenavond en vrijdagavond staan eigenlijk in de planning om alleen te lopen met mp3-speler. ik zal het toch ook moeten leren om alleen te doen... beetje zelfdiscipline kweken enzo
sowieso wil ik wel wat getrainder zijn voor ik (langere) afstanden naast een fietser ga rennenquote:Op zondag 1 april 2012 19:37 schreef Rucky het volgende:
Ik laat je het wel weten als ik mee kan fietsen en dan hoor ik wel van je of het uitkomt. Ik vind het sowieso wel ontzettend tof dat je er voor gaat.
Straks moet ik nog trainen om je bij te houden.quote:Op zondag 1 april 2012 20:09 schreef DJMO het volgende:
[..]
sowieso wil ik wel wat getrainder zijn voor ik (langere) afstanden naast een fietser ga rennenmaar het gaat zeker een keer gebeuren
njah, bij de marathon is het natuurlijk ook één al drukte. En m'n man en twee kinderen die achter of naast me fietsen is natuurlijk anders dan niet-gezinsleden enzo.quote:Op zondag 1 april 2012 20:18 schreef rechtsedirecte het volgende:
het lijkt me wel dat als je de hele familie mee neemt dat je inderdaad wat meer ervaring wilt hebben.
Het kan dan wat druk om je heen worden wat volgens mij storend en afleidend kan werken.
ik begrijp wat je probeer te zeggen maar de eerste paar maanden zal je waaraschijnlijk volledig bezig zijn met "leren te hardlopen" en focussen op dingen zoals je ademhaling en sowieso het lopen zelf.quote:Op zondag 1 april 2012 20:28 schreef DJMO het volgende:
[..]
njah, bij de marathon is het natuurlijk ook één al drukte. En m'n man en twee kinderen die achter of naast me fietsen is natuurlijk anders dan niet-gezinsleden enzo.
en met gelijkgestemde mensen te lopen ter motivatiequote:Op zondag 1 april 2012 21:12 schreef GotC het volgende:
Waarom ga je niet bij een loopgroep trouwens? Om je de juiste looptechniek te leren etc?
En een goed trainingsschema te krijgen ipv 'gewoon te gaan lopen'quote:Op zondag 1 april 2012 21:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
en met gelijkgestemde mensen te lopen ter motivatie
inderdaad DJMO heeft zichzelf een pittige opgave gesteld, gezien haar motivatie moet het haar lukken denk ik, maar dan mag er het komende jaar ook "niets fout gaan" dus een goed schema en evt. loopgroep is idd aan te bevelenquote:Op zondag 1 april 2012 21:32 schreef GotC het volgende:
[..]
En een goed trainingsschema te krijgen ipv 'gewoon te gaan lopen'
over je laatste alinea: ik had nog steeds contact met een dietist ivm gewichtsverlies tijdens borstvoedings-periode. Dat gewicht heeft zich gestabiliseerd onder zijn begleiding, en het eerste wat ik deed, was hem om advies vragen. Hij heeft me direct doorverwezen naar een collegaquote:Op zondag 1 april 2012 21:57 schreef Finland. het volgende:
DJMO, ik wil je even heel veel succes wensen! Je kan het!
Overigens beaam ik de opmerking van rechtsedirecte wel. Bij mij is er ook iets 'fout' gegaan (bloedarmoede) en heb even mijn rust moeten pakken. Hierdoor moet ik ook al mijn ingeplande dagen gaan lopen wil ik voor mijn studiereis nog 5 kilometer kunnen lopen. Eerst zou ik het makkelijk redden, nu wordt het krap.
Een tip van mij is dan ook heel goed op je voeding te letten! Zo lang je afwisselend eet is er natuurlijk niks aan de hand, maar om even je eetpatroon onder de lope te nemen is natuurlijk nooit verkeerd. Omdat je nu meer inspanning hebt (je loopt een x-aantal minuten per dag) zul je natuurlijk veel meer moeten eten om goed te kunnen blijven functioneren (waar het dus bij mij mis ging).
ik heb geen rijbewijsquote:Op zondag 1 april 2012 22:53 schreef Rucky het volgende:
Je gaat het ook maar lekker in je eendje doen.![]()
Maar ondertussen heb je op Fok wel een hoop mensen die achter je staan.
![]()
![]()
quote:Op zondag 1 april 2012 22:53 schreef Rucky het volgende:
Je gaat het ook maar lekker in je eendje doen.![]()
Maar ondertussen heb je op Fok wel een hoop mensen die achter je staan.
![]()
![]()
quote:
Met dat soort wedstrijden is het altijd maar weer afwachten of de bruggen niet open staan.quote:Op zondag 1 april 2012 23:05 schreef DJMO het volgende:
Overigens wil ik op 11 december als test de bruggenloop in Rotterdam voltooien, sowieso om te kijken hoe het wedstrijdlopen gaat. (deze is 15 km).
dat moet lukkenquote:Op zondag 1 april 2012 23:05 schreef DJMO het volgende:
Overigens wil ik op 11 december als test de bruggenloop in Rotterdam voltooien, sowieso om te kijken hoe het wedstrijdlopen gaat. (deze is 15 km).
dan maakt onze marathon chick er toch gewoon en duathlon van?quote:Op zondag 1 april 2012 23:06 schreef Papabear het volgende:
[..]
Met dat soort wedstrijden is het altijd maar weer afwachten of de bruggen niet open staan.
ehmm niet in de winterquote:Op zondag 1 april 2012 23:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dan maakt onze marathon chick er toch gewoon en duathlon van?
quote:
quote:Op zondag 1 april 2012 23:35 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]waar is de will power gebleven??
als ik bij jou mag overnachten (iig de nacht ervoor) en jij op de kids past, doe ik die ook nog welquote:Op maandag 2 april 2012 00:12 schreef YskaFredriksson het volgende:
Aaah en wat dachten we dan van de 4mijl in Groningen om te lopen. Is in oktober, 6.7 km....
Zal ik eens aan mn vader vragen of jij in zn bedrijventeam mag? Dan kan je hier vast ook crashen met kids!quote:Op maandag 2 april 2012 00:13 schreef DJMO het volgende:
[..]
als ik bij jou mag overnachten (iig de nacht ervoor) en jij op de kids past, doe ik die ook nog wel
doe eens MSN komen schattie.quote:Op maandag 2 april 2012 00:18 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Zal ik eens aan mn vader vragen of jij in zn bedrijventeam mag? Dan kan je hier vast ook crashen met kids!
Ja zeker dan zit je op 3 maanden van tevoren toch op 15 km , en in April loop je dan makkelijk 42 KMquote:Op maandag 2 april 2012 01:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
4 mile in Oktober en dan de bruggeloop in December, mooie opbouw volgens mij
Hmz.. Daar zit t m ook in volgens mij.. 15 km lopen of 42, is volgens mij wel een ander soort opbouw van hoe je begint... Hoe snel je loopt ed...quote:Op maandag 2 april 2012 15:32 schreef Joene het volgende:
[..]
Ja zeker dan zit je op 3 maanden van tevoren toch op 15 km , en in April loop je dan makkelijk 42 KM![]()
Met 20km/u ben je natuurlijk gewoon netjes in 2 uur klaar.quote:Op maandag 2 april 2012 15:38 schreef Zenschaatser het volgende:
In welke tijd wil je hem gaan hardlopen. Boven de 5 uur telt niet als een echte marathon natuurlijk. Je moet hem wel HARDlopen anders doe je gewoon mee aan de korte versie van de Nijmeegse vierdaagse die maar 1 dag duurt.
Ja dat kan makkelijk. waarschijnlijk heb je weinig loopervaring wanneer je dat zegt.quote:Op maandag 2 april 2012 15:36 schreef Joene het volgende:
als je 15km loopt in december kan je heel heel misschien eind februari een halve marathon lopen , maar zeker geen Hele in april.
Dat kan noway.quote:Op maandag 2 april 2012 15:39 schreef Zenschaatser het volgende:
[..]
Ja dat kan makkelijk. waarschijnlijk heb je weinig loopervaring wanneer je dat zegt.
In krap 4 maanden van 15 naar 42km? Ik zeg niet dat het onmogelijk is maar er moet dan ook niks tegenzitten natuurlijk. Er zijn schema's die in een week of 12 van een uur lopen op fatsoenlijk tempo (dus wanneer je 10-15km probleemloos kunt lopen) maar die zijn wel erg positief... veel schema's gaan uit van een week of 20 (oa die van Runnersweb http://www.runnersweb.nl/(...)nschema-beginner.htm ). Mag je wel 5x per week aan de bak.quote:Op maandag 2 april 2012 15:39 schreef Zenschaatser het volgende:
[..]
Ja dat kan makkelijk. waarschijnlijk heb je weinig loopervaring wanneer je dat zegt.
Ondoenlijk dus als je in december pas op 15 km zit. Of zware blessuren of dik over traint.quote:Op maandag 2 april 2012 15:47 schreef Jarno het volgende:
[..]
In krap 4 maanden van 15 naar 42km? Ik zeg niet dat het onmogelijk is maar er moet dan ook niks tegenzitten natuurlijk. Er zijn schema's die in een week of 12 van een uur lopen op fatsoenlijk tempo (dus wanneer je 10-15km probleemloos kunt lopen) maar die zijn wel erg positief... veel schema's gaan uit van een week of 20 (oa die van Runnersweb http://www.runnersweb.nl/(...)nschema-beginner.htm ). Mag je wel 5x per week aan de bak..
Het is echt zoeken naar schema's die in minder dan 4 maanden van 15k naar 42k gaan. Ook deze http://www.roadrunnersjou(...)rathon_3uur45min.pdf begint al met de aanname dat je 20k op 11km/u doet en heeft dan nog eens 16 weken nodig.quote:Op maandag 2 april 2012 15:53 schreef Joene het volgende:
[..]
Ondoenlijk dus als je in december pas op 15 km zit. Of zware blessuren of dik over traint.
Mwah, beetje realisme in plaats van het 'gut meid wat goed voor je dat ga jij kunnen heur, op je gemak' hosanna stemminkje hier lijkt me geen kwaad kunnen.quote:Op maandag 2 april 2012 15:55 schreef Brighteyes het volgende:
Pssst... het punt is wel weer eventjes gemaakt, niet?
*partypooper is...
Dat zeg ik dan ook niet, dat dat realisme kwaad kan.quote:Op maandag 2 april 2012 15:56 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mwah, beetje realisme in plaats van het 'gut meid wat goed voor je dat ga jij kunnen heur, op je gemak' hosanna stemminkje hier lijkt me geen kwaad kunnen.
Dat is echt pittig trainen wil je 10km/u als duurloop tempo hebben.quote:Op maandag 2 april 2012 15:59 schreef Ticootje het volgende:
Dus een slordige 10 km per uur, 4 uur lang... Ok..
klopt. woensdag en vrijdag weer + zondag een korte sessie om m'n nieuwe schoenen te testen.quote:Op maandag 2 april 2012 16:08 schreef Jarno het volgende:
Nou goed, vanavond gaat TS weer naar buiten en ik neem aan dat de overige 2 a 3x deze week ook reeds ingeplanned staan? Ben benieuwd dus!
Succes !quote:Op maandag 2 april 2012 16:11 schreef DJMO het volgende:
[..]
klopt. woensdag en vrijdag weer + zondag een korte sessie om m'n nieuwe schoenen te testen.
quote:Op maandag 2 april 2012 16:11 schreef DJMO het volgende:
[..]
klopt. woensdag en vrijdag weer + zondag een korte sessie om m'n nieuwe schoenen te testen.
donder toch gauw op, de betere beginners in het LIF hardlooptopic zoals Swets,AntiChrist,en Wyccie en mijzelf moeten, met gerichtte training allemaal onder de 4 uur kunnen komen volgens mij.quote:Op maandag 2 april 2012 16:02 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat is echt pittig trainen wil je 10km/u als duurloop tempo hebben.
En die wil heeft DJMO wel zo te lezen.quote:Op maandag 2 april 2012 19:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
donder toch gauw op, de betere beginners in het LIF hardlooptopic zoals Swets,AntiChrist,en Wyccie en mijzelf moeten, met gerichtte training allemaal onder de 4 uur kunnen komen volgens mij.
Dus waarom TS niet? oke, scherpe doelstelling maar waar een wil is is een weg
Goed bezig!quote:Op maandag 2 april 2012 18:55 schreef DJMO het volgende:
ik heb me niet geheel aan m'n route gehouden, (stuk afgesneden omdat ik niet goed oplette) maar alsnog 5,8 in 41 minuten.
http://runkeeper.com/user/DJMO/activity/79146010
Dus in dat hardlooptopic van jullie gelden voor vrouwen ook dezelfde prestatie-richtlijnen als voor de mannenquote:Op maandag 2 april 2012 19:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
donder toch gauw op, de betere beginners in het LIF hardlooptopic zoals Swets,AntiChrist,en Wyccie en mijzelf moeten, met gerichtte training allemaal onder de 4 uur kunnen komen volgens mij.
Dat is netjes!quote:Op maandag 2 april 2012 18:55 schreef DJMO het volgende:
ik heb me niet geheel aan m'n route gehouden, (stuk afgesneden omdat ik niet goed oplette) maar alsnog 5,8 in 41 minuten.
http://runkeeper.com/user/DJMO/activity/79146010
quote:Op maandag 2 april 2012 19:14 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Onder de 4 uur vind ik wel heel erg optimistisch.4,5 uur vind ik al rap zat als eindtijd.
Lijkt aardig te kloppen...quote:Op maandag 2 april 2012 19:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Het zijn inderdaad wel snelheden die zowel door mannen als vrouwen te halen moeten zijn. 4,5 uur is realistisher. De zangeres Do heeft hem in 4:24 gelopen. Oprah winfrey in 4:29.
nee hoor zeker niet papabear, alleen zijn er ook vrouwen bij die behoorlijk wat kilometers maken en de 10km/uur tijdens training prima halen.quote:Op maandag 2 april 2012 19:14 schreef Papabear het volgende:
[..]
Goed bezig!
[..]
Dus in dat hardlooptopic van jullie gelden voor vrouwen ook dezelfde prestatie-richtlijnen als voor de mannen
Nou... IK zie mezelf géén marathon lopen volgend jaar. En ik loop al 11KM in een uur.quote:Op maandag 2 april 2012 19:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Mwah, der zit zeker wel een punt van waarheid in, je kan niet en snelheid en afstand gelijktijdig gaan verhogen. Om de langere afstanden te volbrengen moet je tempo wat omlaag en als ze dan niet flink blijft trainen gaat 6min/km echt niet haalbaar zijn. Tis mij iig niet gelukt op de 21 km (wat de helft korter is) in 9 maanden training (0-21 km).quote:Op maandag 2 april 2012 19:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
de tijd zal het leren Swets, maar laten we haar nu maar voorlopig het voordeel van de twijfel geven...ik denk dat ze dat verdientquote:Op maandag 2 april 2012 19:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou... IK zie mezelf géén marathon lopen volgend jaar. En ik loop al 11KM in een uur.
DJMO heeft nu 2 keer gelopen, waarvan al 2 keer boven de 5km en is dus een serieuze blessure waiting to happen.
Ik denk dat ze er op dit moment meer bij gebaat is om gas terug te nemen en eens NORMAAL te gaan opbouwen dan op de manier door te gaan waar ze NU mee bezig is, want dat gaat ze zeker geen marathon lopen volgend jaar.
Ik ben wel benieuwd waarom wel/niet bij jou, maar misschien is dat meer voer voor het Hardloop topicquote:Op maandag 2 april 2012 19:55 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Mwah, der zit zeker wel een punt van waarheid in, je kan niet en snelheid en afstand gelijktijdig gaan verhogen. Om de langere afstanden te volbrengen moet je tempo wat omlaag en als ze dan niet flink blijft trainen gaat 6min/km echt niet haalbaar zijn. Tis mij iig niet gelukt op de 21 km (wat de helft korter is) in 9 maanden training (0-21 km).
En daar sla je de spijker op z'n kopquote:Op maandag 2 april 2012 19:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
Inderdaad geen verkeerde tijd, ik ga er vanuit dat het uitlopen van de marathon en de hele trainingsweg er naartoe miscchien nog wel belangrijker is voor TS dan de tijd
Idd, in ieder geval steunen de FOK!kers hier TS en hopen dat je blessurevrij blijft!quote:Op maandag 2 april 2012 20:06 schreef Papabear het volgende:
[..]
En daar sla je de spijker op z'n kop
Niet alleen in dit forum.quote:Op maandag 2 april 2012 20:08 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Idd, in ieder geval steunen de FOK!kers hier TS en hopen dat je blessurevrij blijft!
Stel de vraag daar of msg me op facetube.quote:Op maandag 2 april 2012 20:02 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd waarom wel/niet bij jou, maar misschien is dat meer voer voor het Hardloop topic
op de een of andere manier voelt langzamer lopen onnatuurlijk voor mezelf. Ik heb van mezelf al een redelijk hoog wandeltempo, kan ook echt absoluut niet tegen slenteren (daar krijg ik echt pijn in m'n rug van!). Sowieso ben ik wel van het opschieten. Ik snap wel dat ik mezelf (kan) overbelast(en), maar minder is eigenlijk geen optie voor me.quote:Op maandag 2 april 2012 19:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou... IK zie mezelf géén marathon lopen volgend jaar. En ik loop al 11KM in een uur.
DJMO heeft nu 2 keer gelopen, waarvan al 2 keer boven de 5km en is dus een serieuze blessure waiting to happen.
Ik denk dat ze er op dit moment meer bij gebaat is om gas terug te nemen en eens NORMAAL te gaan opbouwen dan op de manier door te gaan waar ze NU mee bezig is, want dat gaat ze zeker geen marathon lopen volgend jaar.
dit.quote:Op maandag 2 april 2012 19:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
Inderdaad geen verkeerde tijd, ik ga er vanuit dat het uitlopen van de marathon en de hele trainingsweg er naartoe miscchien nog wel belangrijker is voor TS dan de tijd
Uiteindelijk trekt je pes anserinus of tibiales anterior de grens wel.... maar dan wel gelijk voor een maandje of 2.quote:Op maandag 2 april 2012 22:01 schreef DJMO het volgende:
[..]
op de een of andere manier voelt langzamer lopen onnatuurlijk voor mezelf. Ik heb van mezelf al een redelijk hoog wandeltempo, kan ook echt absoluut niet tegen slenteren (daar krijg ik echt pijn in m'n rug van!). Sowieso ben ik wel van het opschieten. Ik snap wel dat ik mezelf (kan) overbelast(en), maar minder is eigenlijk geen optie voor me.
Tibialis, wijsneusquote:Op maandag 2 april 2012 22:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Uiteindelijk trekt je pes anserinus of tibiales anterior de grens wel.... maar dan wel gelijk voor een maandje of 2.
En je zou natuurlijk ook gewoon 1KM in hoog tempo kunnen lopen ipv 5.
En ik mis even waarom jij keer op keer weer in dit topic terug keert om je ongenoegen te uiten. Heb je thuis problemen, kun je je vriendin/vrouw niet aan, of krijg je er gewoon een stijfje van?quote:Op maandag 2 april 2012 22:33 schreef Jarno het volgende:
Ik mis even waarom djmo de fok! knuffel super woman is die het onmogelijke kan maar dat zal aan mij liggen. Wmb is het gewoon een te positieve beginneling die over drie weken met een dikke knie thuis zit maar vooruit. Twee keer gelopen en dan deze afstanden en tempo.... Kán niet goed gaan dit.
Zodat ik later kan zeggen told you so natuurlijk. Duh.quote:Op maandag 2 april 2012 22:34 schreef Papabear het volgende:
[..]
En ik mis even waarom jij keer op keer weer in dit topic terug keert om je ongenoegen te uiten. Heb je thuis problemen, kun je je vriendin/vrouw niet aan, of krijg je er gewoon een stijfje van?
Nou, je heb je punt (al honderd keer) gemaakt. Klaar nu?quote:Op maandag 2 april 2012 22:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
Zodat ik later kan zeggen told you so natuurlijk. Duh..
Sorry ik wacht even tot jouw mening me boeit, ok? Wie bén jij eigenlijk?quote:Op maandag 2 april 2012 22:36 schreef Papabear het volgende:
[..]
Nou, je heb je punt (al honderd keer) gemaakt. Klaar nu?
Ok, ga maar weer fijn de hele avond lekker trollen. Have fun!quote:Op maandag 2 april 2012 22:42 schreef Jarno het volgende:
[..]
Sorry ik wacht even tot jouw mening me boeit, ok? Wie bén jij eigenlijk?. Flikker zelf op met je doorzichtige slijmerige 'oh je kunt het tuurlijk loop jij die 42km efkes meid!'.
En nee, nog niet klaar nu..
Wat vind je belangrijker: nu al zo hard mogelijk gaan of straks je marathon uitlopen? Trainen voor een marathon doe je vooral op laag tempo. Als je niet het idee hebt dat je te langzaam loopt, loop je waarschijnlijk te hard. Het heeft trainingstechnisch geen enkele zin om elke keer lekker hard te gaan, daar breek je eerder wat mee af dan dat je opbouwt. Als je de ijzeren discipline kan opbrengen om vooral bij laag tempo te trainen, dan zal je zien dat je op een gegeven moment bij dezelfde lage hartslag harder kan lopen en dat langer kan volhouden. Dat soort trainingen is de basis voor lange afstanden. Daarnaast kan je wat gaan intervallen om je basissnelheid omhoog te krijgen, maar dat zou ik misschien maar 1 keer per 4 trainingen gaan doen.quote:Op maandag 2 april 2012 22:01 schreef DJMO het volgende:
[..]
Sowieso ben ik wel van het opschieten. Ik snap wel dat ik mezelf (kan) overbelast(en), maar minder is eigenlijk geen optie voor me.
U mad bro?quote:Op maandag 2 april 2012 22:43 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ok, ga maar weer fijn de hele avond lekker trollen. Have fun!
ik vind t niet echt trollen. Hij heeft gewoon een puntquote:Op maandag 2 april 2012 22:43 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ok, ga maar weer fijn de hele avond lekker trollen. Have fun!
Ben ik deels met je eens. Maar de manier waaróp hij dat doet slaat kant noch wal. Het is de toon die de muziek maakt.quote:Op maandag 2 april 2012 23:06 schreef gomi het volgende:
[..]
ik vind t niet echt trollen. Hij heeft gewoon een punt
blijkbaar is mijn gevoel voor 'snelheid' niet realistisch. Dit tempo voelt voor mij als langzaam aan. Ik zou wel sneller willen, maar ik weet ook dat ik niet moet overdrijven (al doe dat ik al wel, maar dat heeft meer met m'n motivatie en prestatiedrang te maken).quote:Op maandag 2 april 2012 22:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat vind je belangrijker: nu al zo hard mogelijk gaan of straks je marathon uitlopen? Trainen voor een marathon doe je vooral op laag tempo. Als je niet het idee hebt dat je te langzaam loopt, loop je waarschijnlijk te hard. Het heeft trainingstechnisch geen enkele zin om elke keer lekker hard te gaan, daar breek je eerder wat mee af dan dat je opbouwt. Als je de ijzeren discipline kan opbrengen om vooral bij laag tempo te trainen, dan zal je zien dat je op een gegeven moment bij dezelfde lage hartslag harder kan lopen en dat langer kan volhouden. Dat soort trainingen is de basis voor lange afstanden. Daarnaast kan je wat gaan intervallen om je basissnelheid omhoog te krijgen, maar dat zou ik misschien maar 1 keer per 4 trainingen gaan doen.
Volgens mij zijn dit dus echt de tips bij uitstek. Goed onderbouwd en helemaal helder en duidelijk toegelichtquote:Op maandag 2 april 2012 22:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat vind je belangrijker: nu al zo hard mogelijk gaan of straks je marathon uitlopen? Trainen voor een marathon doe je vooral op laag tempo. Als je niet het idee hebt dat je te langzaam loopt, loop je waarschijnlijk te hard. Het heeft trainingstechnisch geen enkele zin om elke keer lekker hard te gaan, daar breek je eerder wat mee af dan dat je opbouwt. Als je de ijzeren discipline kan opbrengen om vooral bij laag tempo te trainen, dan zal je zien dat je op een gegeven moment bij dezelfde lage hartslag harder kan lopen en dat langer kan volhouden. Dat soort trainingen is de basis voor lange afstanden. Daarnaast kan je wat gaan intervallen om je basissnelheid omhoog te krijgen, maar dat zou ik misschien maar 1 keer per 4 trainingen gaan doen.
Straks moet je 42km lopen. Je kan beter met kleine rondjes rustig gaan rennen en de afstand dan langzaam groter maken.quote:Op maandag 2 april 2012 23:21 schreef DJMO het volgende:
[..]
blijkbaar is mijn gevoel voor 'snelheid' niet realistisch. Dit tempo voelt voor mij als langzaam aan. Ik zou wel sneller willen, maar ik weet ook dat ik niet moet overdrijven (al doe dat ik al wel, maar dat heeft meer met m'n motivatie en prestatiedrang te maken).
ik weet niet waar je tegenwoordig zit ?quote:Op dinsdag 3 april 2012 00:18 schreef Lastpost het volgende:
Laag tempo beginnen, rustig opbouwen en niet als een dwaas direct op hoog tempo meerdere keren in de week blijven rennen want dan werk je jezelf alleen maar tegen.
Ik herken het wel hoor, wanneer het lopen je goed af gaat ben je al snel geneigd om steeds sneller, vaker en langer te lopen.
Overigens wel leuk, wie weet zie ik je nog eens voorbij komen in onze bosrijke omgeving.![]()
quote:
Op dit moment zou ik maar eens gewoon Evy 0-5 erbij pakken in plaats van UBERHAUPT kilometers rennen.quote:1KM hard en daarna nog een paar km in rustig tempo, of dan alléén die ene km?
Ik heb Evy ook overgeslagenquote:Op dinsdag 3 april 2012 17:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Op dit moment zou ik maar eens gewoon Evy 0-5 erbij pakken in plaats van UBERHAUPT kilometers rennen.
Nee, zeker niet. Maar zomaar klakkeloos km's achter elkaar gaan rennen lijkt me ook niet ideaal?quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:10 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb Evy ook overgeslagenEvy is niet heilig.
Doe ik nu ookquote:Op dinsdag 3 april 2012 18:14 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Maar zomaar klakkeloos km's achter elkaar gaan rennen lijkt me ook niet ideaal?
Maar opbouwen wel. Vanuit het niets 5KM gaan lopen is vragen om blessures.quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:10 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb Evy ook overgeslagenEvy is niet heilig.
uhuh, meestal met een fikse blessure.quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:39 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Doe ik nu ookJe lichaam geeft vanzelf aan wanneer het genoeg heeft.
Ja ok, snap ik, maar moet iedere hardloper per se beginnen met Evy? Er zijn er die ook prima zonder kunnen, het zelf willen opbouwen en aanvoelen wanneer het genoeg is.quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
uhuh, meestal met een fikse blessure.
Vergeet niet dat jij op de band begonnen ben he. Dat is heel wat minder belastend voor je gewrichten en pezen/spieren.
Het sleutelwoord is opbouwen... vanuit niets 5KM lopen heeft niets met opbouwen te maken. Voetzolen, Enkels, Achilles pezen, Schenen, Kuiten, Knieen, Liezen... het hele bewegingsapparaat krijgt enorme klappen te verduren met hardlopen waar het lichaam niet aan gewend is. Waarom denk je dat het wemelt van de hardloopschema's? Hardlopen is één van de meest blessuregevoelige sporten. Opbouwen is geen optie... opbouwen is een must.quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:51 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja ok, snap ik, maar moet iedere hardloper per se beginnen met Evy? Er zijn er die ook prima zonder kunnen, het zelf willen opbouwen en aanvoelen wanneer het genoeg is.
zo ben ik ook begonnen Guppy, nu (omdat ik nog nooit van Evy had gehoord) en 15 jaar geleden(mdat er toen nog geen wijdverbreid internet was) , 4km in een rustig tempoquote:Op dinsdag 3 april 2012 18:14 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Maar zomaar klakkeloos km's achter elkaar gaan rennen lijkt me ook niet ideaal?
wandelen/lopen != hardlopen!! Bij rennen zijn de krachten op je gewrichten 200 tot 600% hoger!quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:19 schreef DJMO het volgende:
Dat ben ik óók met je eens Swets, en degene met wie ik samen loop één keer in de week, verklaarde me ook voor gek toen ik als eerste rondje tien km voorsteldeNu, na twee keer vijf km ben ik dat idd volledig met hem / jullie eens. Maar om bout te beweren dat ik gek ben dat ik met vijf km start vind ik ook overdreven. Ik ben met vijf km gestart omdat ik dat zo'n beetje dagelijks al verloop met boodschappen doen en twee keer in de week nog eens zoveel met Jan van en naar de peuterspeelzaal halen. En dan loop ik echt niet in een slenter tempo.
Overbelastings blessures doen zich niet na 2 keer al voor. En sommige blessures VOEL je niet eens aankomen. Zo liep ik ook fluitend 5KM. en toen nog een keer. En toen nog 2 keer. Geen centje pijn. Maar na die 4e keer werd na een half uurtje mijn knie stijf. En vervolgens heb ik 2 weken nauwelijks normaal kunnen lopen van de pijn en pas na een maand weer voorzichtig kunnen hardlopen.quote:Ik voelde me gisteren ook gewoon goed al merk ik vandaag wél dat vooral m'n knieen meer te verduren krijgen (en daar ben ik, vanwege een knieblessure aan m'n rechterknie tijdens het darten jaren terug, heel alert op. Ik heb me dus ook voorgenomen om morgen gewoon een wandeling van zo'n drie kwartier tot een uur te maken in m'n normale tempo, en m'n training van vrijdag te laten schieten aangezien ik zaterdag een afspraak heb voor de aanschaf van hardloopschoenen. De training van vrijdag haal ik dan zaterdagavond wel in. Van bijvoorbeeld m'n kuiten heb ik absoluut geen last, die zijn gewoon net zo soepel als anders.
Ik heb je anders nog niets zien aannemen behalve roepen dat je zo gemotiveerd ben, dat je het idee hebt dat je langzaam loopt en een rondje met de hond lopen gelijk stellen aan hardlopen.quote:Ik sla jullie adviezen echt niet in de wind
Tja, de redelijke argumenten luister je ook niet naar. En JIJ gaat op deze manier je doel niet halen. Sterker nog, misschien sloop je wel iets permanent.quote:, maar het gedram kan wel iets minder.
Dat 'botte afkraken' zorgt er meer voor dat je het daadwerkelijk gaat halen dan het toejuichen. Want op de manier waarop je nu bezig ben ga je het NIET halen. Period.quote:Ik ben meer voor rede vatbaar als je met duidelijke onderbouwingen komt dan voor het het botte afkraken. Ik hoef hier echt niet toegejuichd te worden (behalve wanneer ik finish natuurlijk) maar dit gedram maakt me alleen maar vastberadener om te laten zien dat ik het wel kan
Hij kan je beter behoeden voor jezelf.quote:(en dat geld ook richting m'n man, die me gisteren toen ik thuiskwam, alleen maar uitlachte)
Ja, voor je het weet heb je ook 2 mods en een admin in je PM box.quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:33 schreef Swetsenegger het volgende:
En nu haal ik dit topic uit mijn AT.
serieus ?quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, voor je het weet heb je ook 2 mods en een admin in je PM box..
quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
Is het een beschermde fok!soort ofzo?quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ditquote:Op dinsdag 3 april 2012 19:19 schreef DJMO het volgende:
maar dit gedram maakt me alleen maar vastberadener om te laten zien dat ik het wel kan
Dat!quote:Op maandag 2 april 2012 22:33 schreef Jarno het volgende:
Ik mis even waarom djmo de fok! knuffel super woman is die het onmogelijke kan maar dat zal aan mij liggen. Wmb is het gewoon een te positieve beginneling die over drie weken met een dikke knie thuis zit maar vooruit. Twee keer gelopen en dan deze afstanden en tempo.... Kán niet goed gaan dit.
Dank je.quote:Op woensdag 4 april 2012 11:28 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vind het jammer dat het blijkbaar heel moeilijk is DJMO in haar waarde te laten. Ze vraagt gewoon om steun in dit topic. Iedereen en ieder lichaam is anders. Maar nee, blijkbaar vinden we het nodig onze wil op te leggen. 'je moet dit', 'je moet dat'. Ik word er zelf ook kriegelig van als mensen me op zo'n manier advies gaan geven. We hoeven haar ook niet dood te knuffelen, maar ik heb het idee dat bepaalde mensen al op voorhand een negatief gevoel hadden en daar niet meer vanaf stappen, ondanks de goede stappen (zoals de aangemeten schoenen die DJMO gaat krijgen) die worden genomen.
Om het verleden maar even hier buiten te laten wat ik van jou geliefde DJMO heb meegekregen enquote:Op woensdag 4 april 2012 11:28 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vind het jammer dat het blijkbaar heel moeilijk is DJMO in haar waarde te laten. Ze vraagt gewoon om steun in dit topic. Iedereen en ieder lichaam is anders. Maar nee, blijkbaar vinden we het nodig onze wil op te leggen. 'je moet dit', 'je moet dat'. Ik word er zelf ook kriegelig van als mensen me op zo'n manier advies gaan geven. We hoeven haar ook niet dood te knuffelen, maar ik heb het idee dat bepaalde mensen al op voorhand een negatief gevoel hadden en daar niet meer vanaf stappen, ondanks de goede stappen (zoals de aangemeten schoenen die DJMO gaat krijgen) die worden genomen.
Graag gedaanquote:
ik denk er ook veel mensen vanaf het eerste moment de poten onder haal stoel hebben vandaan gezaagd... ik zeg niet dat het een makkelijke opgave wordt maar de tijd zal het leren.quote:Op donderdag 5 april 2012 02:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Om het verleden maar even hier buiten te laten wat ik van jou geliefde DJMO heb meegekregen en
even alleen bij dit onderwerp te blijven.
Ikzelf heb geen ruk verstand van een marathon lopen en ik zie me dat zelf in dit leven ook niet
doen, maar (ook al zegt DJMO van niet) ik zie haar toch systematisch goede raad in de wind
slaan van mensen die WEL ervaring hebben met hardlopen en dan is het niet zo gek dat je
daar een negatief gevoel bij krijgt.
toen ik 35 jaar geleden op de lagere school zat moesten we al zilverpapier inzamelen voor de arme kindjes met hongerbuikjes in de derde wereld.... en heeft het geholpen?quote:Wat de schoenen betreft, ik vind het ronduit belachelijk dat ING de schoenen van DJMO gaan
sponsoren, sorry hoormaar ik weet wel betere ''goede doelen'' om te sponseren
dit bijvoorbeeld"
ING Chances for Children
De ING is een samenwerking aangegaan met Unicef, het kinderfonds van de Verenigde Naties.
Daaruit is het ING Chances for Children programma ontstaan, een programma met als doel om
wereldwijd 120.000 kinderen extra naar school te laten gaan.
Daarnaast zorgt ING Chances for Children voor lokale en internationale hulp aan kinderen.
Medewerkers van de ING leveren hier actief hun bijdrage aan, bijvoorbeeld met hulpverlening in
Brazilië, Ethiopië en India.
Ook in Nederland zetten medewerkers hun kennis en tijd in voor diverse vrijwilligersprojecten.
toch kon je het niet laten om even je gal te spuwen...quote:ik zal me er verder buiten houden, geen zorg....
quote:Op donderdag 5 april 2012 11:10 schreef DJMO het volgende:
En voor de Fanvanhetlaatsteuur .. van jou verwacht ik dat je aan de finish staat om persoonlijk je excuses aan te bieden.
Geinteresseerde vraag:quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het sleutelwoord is opbouwen... vanuit niets 5KM lopen heeft niets met opbouwen te maken. Voetzolen, Enkels, Achilles pezen, Schenen, Kuiten, Knieen, Liezen... het hele bewegingsapparaat krijgt enorme klappen te verduren met hardlopen waar het lichaam niet aan gewend is. Waarom denk je dat het wemelt van de hardloopschema's? Hardlopen is één van de meest blessuregevoelige sporten. Opbouwen is geen optie... opbouwen is een must.
Weet je dat je het evy (of een andere) loopschema in kan voeren in runkeeper?quote:Op donderdag 5 april 2012 11:10 schreef DJMO het volgende:
Een slotje is niet nodig RD. Ik kan de kritiek wel hebben. Wat sommige mensen hier niet doorhebben, is dat ik wel degelijk naar advies luister, alleen niet op de manier die zij graag willen zien. Ik doe niet mee aan de evy-adoratie, omdat ik (na een halve afluistering beluisterd te hebben) zowat de slappe lach kreeg van de stem gecombineerd met de muziek. Sorry, gewoonweg totaal niets voor mij. Een schema is prima (heb ik ook met m'n loopmaatje besproken) maar niet met die stem in m'n oor. Dan kan ik niet meer lopen van het lachen![]()
En voor de Fanvanhetlaatsteuur .. van jou verwacht ik dat je aan de finish staat om persoonlijk je excuses aan te bieden.
'Niet op gebouwd' wil ik niet meteen zeggen, maar 'niet aan gewend' ben ik het wel mee eens. Maar als je dat rustig opbouwt went je lichaam er wel aan en dan is het inderdaad heel verslavendquote:Op donderdag 5 april 2012 11:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Geinteresseerde vraag:
ons lichaam is aan die klappen niet gewend en eik ook niet op gebouwd.
Wat is dan toch die drive van ontelbare mensen die hardlopen?
Ons lichaam is er wel opgebouwd, maar je moet de spieren, botten, pezen en what not wel de tijd gunnen om zich erop aan te passen. Je kan niet van 0 naar 42 km n een dag, daar is tijd, aanpassing ed voor nodig. Vooral als je normaal gesproken een zittend/lui bestaan leidt. Maar als je het eenmaal in de smiezen hebt kan je dit (vrijwel) ongelimiteerd herhalen.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Geinteresseerde vraag:
ons lichaam is aan die klappen niet gewend en eik ook niet op gebouwd.
Wat is dan toch die drive van ontelbare mensen die hardlopen?
De beste rush kreeg ik toch van bevallen, maar ja.... Geeft weer zo'n hoop ander gedoe.quote:
Plus een bende.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:59 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
De beste rush kreeg ik toch van bevallen, maar ja.... Geeft weer zo'n hoop ander gedoe.
Op alle vlakken.quote:
Geld wel voor alle/veel sporten hoor. Ik hou wel van die extremen, ben er niet goed in verder, maar dat was wel ooit voor mij de overweging om naar buiten te gaan. 'Zou ik dat kunnen' of 'dat kan ik vast nooit'. En dan op een gegeven moment dingen doen die jezelf versteld doen staan.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:03 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Op alle vlakken.
Maar gawd, als je van de marathon lopen zo'n rush krijgt dan ga ik het ook overwegen(niet echt, de reumatoloog ziet me aankomen
)
Nou, zo fiets je niet op een fiets hoorquote:Op donderdag 5 april 2012 12:17 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja, een beetje doodgaan op z'n tijd is wel lekker, als het achter de rug is. Dat spinning snap ik dan weer niet. Ik fiets liever ergens naartoe zeg maar.
Goddank, zou ik bijna zeggen! ( zie ik voor me, zo'n moederfiets met dubbele zitjes en fietstassen en dan voorbij komen beukenquote:Op donderdag 5 april 2012 12:21 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou, zo fiets je niet op een fiets hoor.
Om wat je hier insinueert:quote:Op donderdag 5 april 2012 11:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]Excuses voor wat?? Om mijn mening hier neer te zetten?
Ja hoor ik en die andere 59% van deze mensen die niet meteen Halleluja DMJO roepen
staan bij de Finish om jou een bloemetje te brengen![]()
[ afbeelding ]
Ik geloof niet dat ik verkeerd advies geef als ik zeg dat je beter WEL naar de ervaren hardlopers
kan luisteren, maar goed als jij alleen wil horen, ja hoor DJMO dat haal je op je sloffen, sorry
dan doe ik daar niet aan mee.
BE: thnx, ik heb al verschillende schema's gedownload.quote:Op donderdag 5 april 2012 02:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik denk zomaar, maar ik kan me vergissenik heb me wel vaker vergist, dat als de schoenen
eenmaal ''binnen'' zijn dat de hele zaak wordt afgeblazen of dat er sprake is van een ''blessure''
en als iedereen die ook maar een beetje kritiek heeft of kanttekeningen maakt bij dit ''plan''
een PM krijgt van een modje dan vind ik dat behoorlijk triest.
Ook daar ga ik mijn excuses niet voor aanbieden en een aantal mensen weten best waaromquote:
wennemars loopt nu binnen. Eens kijken wat dat is danquote:Op donderdag 5 april 2012 13:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Je hebt ook andere mp3 schema's behalve Evy hè. Je hebt ook zo'n zelfde iets van Renate Wennemars en ook in het Engels zijn er diverse mp3 schema's
quote:Op donderdag 5 april 2012 13:04 schreef raptorix het volgende:
Ik heb destijds Marathon van Amsterdam gelopen, had echter niet getrained, me tijd was dan ook wat aan hoge kant met 4:58, ik ging destijds erg goed van start maar kreeg rond de 25 kilometer een zogenaamde hongerklop
Dit waren met tussentijden:
5 Kilometer 28:10
10 Kilometer 54:46
15 Kilometer 1:23:22
20 Kilometer 1:55:51
Half marathon 2:04:27
25 Kilometer 2:33:43
30 Kilometer 3:18:23
35 Kilometer 4:01:01
40 Kilometer 4:43:36
Belangrijkste tip die ik je kan geven is om te "leren" goed te eten tijdens het lopen.
ten eerste sowieso gefeliciteerd met het uitlopen van je marathon!!quote:Op donderdag 5 april 2012 13:04 schreef raptorix het volgende:
Ik heb destijds Marathon van Amsterdam gelopen, had echter niet getrained, me tijd was dan ook wat aan hoge kant met 4:58, ik ging destijds erg goed van start maar kreeg rond de 25 kilometer een zogenaamde hongerklop
Dit waren met tussentijden:
5 Kilometer 28:10
10 Kilometer 54:46
15 Kilometer 1:23:22
20 Kilometer 1:55:51
Half marathon 2:04:27
25 Kilometer 2:33:43
30 Kilometer 3:18:23
35 Kilometer 4:01:01
40 Kilometer 4:43:36
Belangrijkste tip die ik je kan geven is om te "leren" goed te eten tijdens het lopen.
Graag gedaan, hopelijk heb je er iets aan. Het helpt echtquote:Op donderdag 5 april 2012 20:06 schreef DJMO het volgende:
Guppy: thnx voor de tip. Wennemars klinkt een stuk prettiger, en de muziek is ook een stuk beter te behappen! Die kan ik nog wel (zachtjes) hebben denk ik tijdens het lopen
quote:Op donderdag 5 april 2012 20:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik zit zelf te denken aan een marathon in November maar dan ben ik wel zo streberig dat ik een sub4 wil lopen dus ik weet niet of ik die intensieve training vol kan houden voor 4-5 maanden lang
Ja en nee, me benen waren nog wel goed, maar die honger hequote:Op donderdag 5 april 2012 20:18 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ten eerste sowieso gefeliciteerd met het uitlopen van je marathon!!
Maar als ik je splits bekijk dan komt bij mij "het niet trainen" naar voren... tot aan de HM gaat het goed en vanaf dan lijkt het er op alsof het gebrek aan trainingskiometers om de hoek komt kijken.
Dit. Ik moest lachen toen ik je update las.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:09 schreef Harajuku. het volgende:
Nah, ik vind het kut voor je, maar ja, dat is wel wat er gebeurt als je niemand wil geloven en denkt dat je superwoman bent die het wel even fikst ja.
In ieder geval goed dat het nu gebeurt en het een relatief kleine blessure is. Dat geeft je nog ruim voldoende tijd om binnenkort een frisse nieuwe start te maken.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:14 schreef DJMO het volgende:
Harajuku. : Ik zeg nogmaals: er zit een hele persoonlijke reden achter die marathon. Ik kan dáár niet over uitwijden, wil ik ook nog helemaal niet. Dat ik mezelf terug moest vinden door deze blessure mag ook duidelijk zijn, ik was letterlijk en figuurlijk mezelf kwijt. Hierdoor heb ik mezelf weer een stukje teruggevonden. In ieder geval ervaren dat ik mezelf ook kan overschatten in plaats van alleen maar onderschatten...
Maakt me niet uit waar je 'm koopt. Ik heb 'm vanmiddag bij de AKO op Sloterdijk gekocht. Maar koop 'm! I do not care how.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:19 schreef DJMO het volgende:
'k zal morgen even in een boekhandel kijken Slacker, deze link werkt alleen met automatische incasso. staat mijn bankrekening niet toe.
ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik ben dusdanig serieus over de marathon, dat ik wilde voorkomen dat ik zou doorlopen met een zwaardere blessure, en alles zou verknallen. Beter voorkomen dan genezen is in nu te laat, maar hey, beter laat dan nooit.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:21 schreef raptorix het volgende:
WTF, sorry hoor maar je gaat serieus langs een huisarts voor dit soort zaken? Nu wil ik niet patsen, maar nu heb ik 3 maanden terug me binnenband van me knie gescheurd, maar dat belet me niet het doortrainen voor de alpe d'huzes, sterker nog ik beuk lekker door, want pijn is fijn, nu ben ik qua pijn en uithoudingsvermogen nogal een freak, en ik begrijp dat niet iedereen zo een malloot is als ik, maar je bent nu net bij 5KM en begint al te zeuren over pijntjes?
Maar waarom dan een topic en niet gewoon posten in het hardlooptopic?quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:14 schreef DJMO het volgende:
Harajuku. : Ik zeg nogmaals: er zit een hele persoonlijke reden achter die marathon. Ik kan dáár niet over uitwijden, wil ik ook nog helemaal niet.
Het was niet beledigend bedoeld, maar ik denk toch dat je misschien je doelen iets meer moet bijstellen, geloof me, ik heb een marathon gelopen, en ook nog de dubbele marathon (destijds voor de FOK LEF actie), onderschat een marathon niet, en dan vooral mentaal niet, als ik je een tip mag geven, ga eerst serieus werken aan een halve marathon, fysiek heel wat makkelijker en gezonder, en qua voorbereiding ook beter te organiseren. Als je daar de ervaring mee hebt dan kan alsnog kiezen voor een voorbereiding naar een marathon, neemt niet weg dat ik je niet wilt ontzeggen je droom in vervulling te brengen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:23 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik ben dusdanig serieus over de marathon, dat ik wilde voorkomen dat ik zou doorlopen met een zwaardere blessure, en alles zou verknallen. Beter voorkomen dan genezen is in nu te laat, maar hey, beter laat dan nooit.
Iedereen in de hardlooptopics doet het individueel...quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:27 schreef DJMO het volgende:
omdat ik het als indivdu wil doen, niet als onderdeel van. that's why.
ik denk dat ts bedoelt dat ze zich niet wil aansluiten bij een loopgroep o.i.d.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:29 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Iedereen in de hardlooptopics doet het individueel...
Niemand stelt daar ook maar één vraag over, dat gooi je zelf met elke mogelijkheid die je hebt in het topic. En dan nog heeft dat helemaal niets te maken met het feit dat je het op deze wijze voor jezelf verneukt, je dat 300 keer verteld is en je nóg alles en iedereen negeert.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:14 schreef DJMO het volgende:
Harajuku. : Ik zeg nogmaals: er zit een hele persoonlijke reden achter die marathon. Ik kan dáár niet over uitwijden, wil ik ook nog helemaal niet. Dat ik mezelf terug moest vinden door deze blessure mag ook duidelijk zijn, ik was letterlijk en figuurlijk mezelf kwijt. Hierdoor heb ik mezelf weer een stukje teruggevonden. In ieder geval ervaren dat ik mezelf ook kan overschatten in plaats van alleen maar onderschatten...
ja. je snapt me NIET. ik wil geen onderdeel zijn van iets. ook niet van een topic(chain). ik MOET dit in m'n eentje doen. damn. is dat nu zo moelijk te snappen?quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:29 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Iedereen in de hardlooptopics doet het individueel...
Ja, eerlijk gezegd wel een beetje als je er een topic over opent op een forum met miljoenen mensen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:31 schreef DJMO het volgende:
[..]
ja. je snapt me NIET. ik wil geen onderdeel zijn van iets. ook niet van een topic(chain). ik MOET dit in m'n eentje doen. damn. is dat nu zo moelijk te snappen?
dát heeft een achterliggende reden, en dat is dat ik aan m'n doel een goed doel wil verbinden. Diergaarde Blijdorp wel te verstaan. maar dat komt láter wel .. is nu nog niet van toepassing ...quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:32 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, eerlijk gezegd wel een beetje als je er een topic over opent op een forum met miljoenen mensen.
Wat? In de hardlooptopics is er niemand die mijn doelen voor me haalt. Er zijn enkel lotgenoten, die elkaar steunen, vragen stellen en beantwoorden, hun doelen duidelijk maken, lopen, genieten, af en toe klagen over het weer, blessures en weet ik veel wat. Dat jij een marathon wilt lopen omdat het "MOET" is leuk en aardig, maar ik "MOET" de HM van Amsterdam lopen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:31 schreef DJMO het volgende:
[..]
ja. je snapt me NIET. ik wil geen onderdeel zijn van iets. ook niet van een topic(chain). ik MOET dit in m'n eentje doen. damn. is dat nu zo moelijk te snappen?
En dus kan je dat doen nadat je.... <insert the obvious>quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:34 schreef DJMO het volgende:
[..]
dát heeft een achterliggende reden, en dat is dat ik aan m'n doel een goed doel wil verbinden. Diergaarde Blijdorp wel te verstaan. maar dat komt láter wel .. is nu nog niet van toepassing ...
Ja. Hier zitten ook mensen met meningen. De marathon loop je ook niet alleen. Daarbij probeer je hier trainingsmaatjes te hosselen. Dus ik snap het niet. Wereld draait gewoon door verder hoor, no worries.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:31 schreef DJMO het volgende:
[..]
Even met de billen bloot gegaan, niks mis mee. Beter nu gelijk na 3 x trainen, dan over een paar maanden. Dan kan ze nu lekker serieus (en vooral rustig) gaan beginnenquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik denk dat ts bedoelt dat ze zich niet wil aansluiten bij een loopgroep o.i.d.
Verder vind ik het mooi om te horen dat ze haar opbouw enigszins heeft aangepast en rustig maar gestaagt naar de marathon wil toewerken.
Inderdaad, je snapt het niet. Ze vraagt gewoon aanmoediging als ik het zo lees, meer niet.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:43 schreef Noek het volgende:
Daarbij probeer je hier trainingsmaatjes te hosselen. Dus ik snap het niet.
Hoe kan je jezelf letterlijk kwijt zijn?quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:14 schreef DJMO het volgende:
Niet goed je grenzen aangevenquote:Op zaterdag 7 april 2012 11:23 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Hoe kan je jezelf letterlijk kwijt zijn?
Da's figuurlijk denk ik.quote:
Nee, ik ga niet zeggen "told you so", want dat zou wel heel flauw zijn.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:07 schreef DJMO het volgende:
Stand van zaken:
Ik gaf al aan dat ik last had van m'n knie nadat ik maandag weer boven de vijf km had gelopen. Enfin, om een lang verhaal kort te maken: er hebben enkele dingen meegespeeld: ik had niet óók moeten gaan touwtje springen volgens m'n huisarts. Daarnaast werd ik op een dijkje gedwongen opzij te stappen waarbij ik een misstap maakte, maar voor m'n gevoel gewoon kon doorlopen. Tot slot was ik zo stom om bij het uitlopen een zandpaadje tussendoor te kiezen in plaats van het geasfalteerde fietspad.![]()
Ik ga heel eerlijk zijn als ik zeg dat ik deze, volgens de huisarts, lichte blessure nodig heb gehad om tot mezelf te komen, m'n lichaam te leren kennen, en door te krijgen dat wat ik wil bereiken, beter met beleid kan gebeuren dan als de welbekende olifant in de porseleinkast tekeer te gaan.
In overleg met de huisarts heb ik nu het volgende plan opgesteld:
morgen eerst de nieuwe schoenen laten aanmeten, het eerste wat ze vroeg was: je hebt zeker op oude schoenen gelopen? (guilty as charged)
Vervolgens komende maandag starten met drie weken wandeltraining, waarbij ik mag bewegen op geleide van de pijn.
Daarna starten met opbouwen. Als het goed gaat mag ik lessen overslaan, maar niet meer dan 1 les per keer. (en dan heb ik nu over die van running coach van Renate Wennemars, evy laat me nog steeds dubbel liggen van het lachen).
einde update.
kom maar op met die: ik heb het je toch gezegd? post
imo zou t t best zijn als ze die van rotterdam een hm maakt en dan in t najaar een volledige marathon doet. amsterdam ofzo. rotterdam wordt heel krap imoquote:Op zaterdag 7 april 2012 21:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
wat Guppy zegt.
ik denk dat het ook verstandig is om je trainingsjaar op de delen in zeg: blokken van 3 maanden en jezelf een doel stellen qua training waar je over 3 maanden wil zijn
Ik durf erop in te zetten dat ze hier nu nog niet naar luistert, ondanks haar blessurequote:Op zaterdag 7 april 2012 12:51 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee, ik ga niet zeggen "told you so", want dat zou wel heel flauw zijn.
Ga nou na die drie weken wandeltraining maar eens beginnen met Renate's Runningcoach. Komt allemaal echt wel goed, maar geef het wat tijd. Ik zou als ik jou was ook geen lessen bewust overslaan. Die opbouw is er niet voor niks, en is echt heel nuttig.
Als je dan eenmaal een beetje lekker de 5km kan lopen, kun je opbouwen naar de 10km. En dan steeds weer een stukje verder (15km, HM, nog een beetje verder, tot je doel). En ach, als het dit jaar niet lukt, gaat het volgens jaar des te beter![]()
En kom gewoon gezellig meeposten in het hardlooptopic! Iedereen loopt daar voor z'n eigen doelen, en het is hardstikke motiverend om te lezen hoe het bij andere mensen gaat!
Succes!!
ik denk dat ze er ondertussen van bewust is dat ze te hard van stapel is gegaan... maar ja, iemand afzeiken in de annonimiteit van het internet blijft leukquote:Op zaterdag 7 april 2012 21:47 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik durf erop in te zetten dat ze hier nu nog niet naar luistert, ondanks haar blessure
Ik denk ook wel dat ze zich daar nu bewust van is, maar ik denk dat ze zich evengoed nog steeds blind gaat staren op die marathon en nog niet gaat doen wat ik quotte.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik denk dat ze er ondertussen van bewust is dat ze te hard van stapel is gegaan... maar ja, iemand afzeiken in de annonimiteit van het internet blijft leuk
de tijd zal het lerenquote:Op zaterdag 7 april 2012 22:06 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat ze zich daar nu bewust van is, maar ik denk dat ze zich evengoed nog blind gaat staren op die marathon en nog niet doet wat ik quotte.
Ik ook.quote:
je kent djmo, ken je de marathon ook? en de voorbereiding van o tot 42.195?quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:22 schreef Rucky het volgende:
[..]
Ik ook.
Ik ken DJMO en ze heeft nog een jaar om te trainen. Ze wilt dit alleen doen en dat begrijk ik wel. Maar ondertussen heeft ze wel een aantal mensen die achter haar staan.![]()
En ook al loopt ze de helft, ik zou het toch wel tof vinden van haar.
afwisselend koelen met gelpack, smeren met spierbalsam (trauma gel) en warme spierbalsam( midalgan warm bv) en het dragen van de brace waren de dingen die ik al deed, en waar het rc me ook om prees dat ik dat uit eigen vrije beweging al deed.quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:10 schreef computergirl het volgende:
Heb je geen advies gekregen om te koelen eigenlijk? Helpt herstel
nog niet over nagedacht, maar tegen die tijd zal ik waarschijnlijk wel weer contact hebben met de contactpersoon binnen de ING over hoe en wat. Aangezien diegene me op de voet volgt, en als eerste recht heeft op updates qua loopbelevenissen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Dmjo krijg je eventueel ook een vervolgpaar? Dit paar zal waarschijnlijk al verslijten tijdens je trainingen en misschien zelfs nog een paar. Zo niet dan kan je proberen om er elke week wat geld voor opzij te leggen.
Dit wordt gewoon genegeerd?quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Dmjo krijg je eventueel ook een vervolgpaar? Dit paar zal waarschijnlijk al verslijten tijdens je trainingen en misschien zelfs nog een paar. Zo niet dan kan je proberen om er elke week wat geld voor opzij te leggen.
Ik begrijp de bedoeling eigenlijk steeds minder.quote:Op donderdag 5 april 2012 07:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
toen ik 35 jaar geleden op de lagere school zat moesten we al zilverpapier inzamelen voor de arme kindjes met hongerbuikjes in de derde wereld.... en heeft het geholpen?
dan was net zo goed water naar de zee dragen...
quote:Op zondag 8 april 2012 15:13 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Jezelf overwinnen en grenzen verleggen is een zeer belangrijke drijfveer voor lopers.
Nee, is gewoon een éénmalige gunst van de ING. Dan kun je natuurlijk wel gaan roepen dat er honderdduizend goede doelen zijn: Ja, dat klopt.quote:Op zondag 8 april 2012 14:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
is het ''Goede Doel'' om DJMO gratis elk jaar van
nieuwe schoenen te voorzien, of snap ik het niet helemaal?
Gaat de ING geld storten per kilometer?
Kom op zeg.... Ik heb je wel beter zien reageren.quote:Op zondag 8 april 2012 14:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dit wordt gewoon genegeerd?
Voor dat geld van die schoenen en dan ook nog eens een vervolgpaar kan je beter
meteen een waterput in Afrika graven.
Sorry hoor, maar er zijn duizenden anonieme mensen die (o.a.) hardlopen voor
''Goede doelen'' en die betalen hun schoentjes allemaal zelf.
http://www.soskinderdorpe(...)SVpa8CFchG3godjStEWw
http://www.unicef.nl/wat-(...)eVpa8CFYGDDgodHH7BZQ
http://www.hardloopschema(...)n-voor-een-goed-doel
http://www.nederlandhelpt(...)voor-het-goede-doel/
http://www.lopendoethopen.nl/rotterdam/
http://meedoen.lilianefon(...)uWpa8CFc5H3godRREyXw
Maar ja... die komen niet in de krant natuurlijk, da's dan wel weer jammer....
Zet IK ze hier toch even in het zonnetje !
http://meedoen.lilianefon(...)edoen&id=19&Itemid=3
[ afbeelding ]
Op vrijdag 2 september 2011 is er door leerlingen van Bartiméus Onderwijs Lochem ee sponsorloop gehouden voor het Liliane Fonds. We wilden ons graag inzetten voor kinderen met een beperking in
ontwikkelingslanden.
In een kwartier tijd liepen 28 leerlingen zo veel mogelijk rondjes om de school.
Het was een SUPER dag: veel zon, enthousiast publiek om aan te moedigen en een geweldige inzet
van de kinderen.
Met als resultaat een MEGA opbrengst.
Het uiteindelijke bedrag is donderdag jl. bekend gemaakt aan de leerlingen en overhandigd aan
mevrouw Scheffer, vrijwilligster bij het Liliane Fonds.
Zij mocht een door de kinderen gemaakte cheque ter waarde van ¤ 1.598,55 in ontvangst nemen.
Met dit behaalde resultaat, voelden de leerlingen zich echte SUPERHELDEN.
Het ''Goede Doel'' ontgaat me hier nog steeds, is het ''Goede Doel'' om DJMO gratis elk jaar van
nieuwe schoenen te voorzien, of snap ik het niet helemaal?
Gaat de ING geld storten per kilometer of is het de bedoeling dat ''Fokkers'' hier geld
gaan storten? En als de het de bedoeling is dat Fokkers hier geld gaan storten waar
gaat dat geld dan heen?
Want na deze post begreep ik toch écht niet wat dan wél de bedoeling is, wie wordt hier
beter van, want het ''Goede Doel'' van de ING werd hier al weggezet als onzin.
[..]
Ik begrijp de bedoeling eigenlijk steeds minder.
Kan iemand mij dit uitleggen?
Dat had ik dus ook begrepen, ben ik dus toch niet zo dom als ik eruitzie.quote:Op zondag 8 april 2012 17:42 schreef Rucky het volgende:
[..]
Kom op zeg.... Ik heb je wel beter zien reageren.![]()
Naar wat ik begrepen heb loopt DJMO voornamelijk voor zich zelf.
Ja, dus dat was mijn vraag, jouw persoonlijke reden hoef ik niet te weten, maar hoe zit datquote:Op zondag 8 april 2012 18:57 schreef DJMO het volgende:
even snel![]()
Ik loop de marathon puur om persoonlijke redenen. Echter, ik verbind er óók een goed doel aan. Het perse willen halen van de finish is echter een puur persoonlijk iets.
Als je zo begaan bent met de zielige kindertjes in Afrika, open je eigen topic ipv hier totaal onfegundeerd de huilie uit te gaan lopen hangen.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:02 schreef DJMO het volgende:
*klik*
Mijn doel van dit topic? geregeld die schop onder m'n hol krijgen van m'n mede-users om het door te zetten en vol te houden tot ik die 42,5 km gelopen en de eindstreep gehaald heb
*klik*
quote:Op zondag 8 april 2012 19:02 schreef Brighteyes het volgende:
FaNNvanhetlaatsteuur, je lijkt bijna wel jaloers dat een FOK-ker, iemand die zelf ooit heel erg goed geholpen geweest is met hulp vanuit FOK, zélf (dus zonder dat DJMO erom gevraag heeft) zelf het initiatief genomen heeft om binnen de ING (waar hij toevallig werkt) te vragen of er evt sponsor-mogelijkheden zijn.
Srsly, wat zit jou daar zo dwars aan? Lees het eerste topic nog eens door.
Het enige dat DJMO gedaan heeft is posten dat ze de marathon ging lopen, ze heeft nergens om geld gevraagd:
[..]
Als je zo begaan bent met de zielige kindertjes in Afrika, open je eigen topic ipv hier totaal onfegundeerd de huilie uit te gaan lopen hangen.
na ergens in het begin van dit topic iemand zei: als je 'm uitloopt krijg je een euro van me .. gaf ik als reactie: per gelopen km voor de vrienden van blijdorp.quote:Op zondag 8 april 2012 19:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja, dus dat was mijn vraag, jouw persoonlijke reden hoef ik niet te weten, maar hoe zit dat
dan met dat goede doel?
Moet er geld worden ingezameld?
Zo ja, hoe dan? Per km?
Dat zou ik dus graag willen weten, mag ik toch wel vragen of niet?
Ik ben helemaal vóór ''Goede Doelen'' hoor, maar een beetje uitleg zou dan wel handig zijn.
Ik ben wel nieuwsgierig wat jij allemaal doet qua goede doelen. Ik kom je vaak tegen in topics waar je je gelijk wil halen met ellelange posts en links die geen hond aan klikt.quote:Op zondag 8 april 2012 19:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]ah... oké ik snap de hint
gut o gut, jij ook een Vrolijk Pasenquote:Op zondag 8 april 2012 19:08 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik ben wel nieuwsgierig wat jij allemaal doet qua goede doelen. Ik kom je vaak tegen in topics waar je je gelijk wil halen met ellelange posts en links die geen hond aan klikt.
Doe es normaal .
Beterquote:Op zondag 8 april 2012 19:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
gut o gut, jij ook een Vrolijk Pasen![]()
Ik zal niets meer vragen.
Okquote:
Atletiekbaan een optie? Die zijn toch ook altijd vrij zacht? Bosgrond en gras zijn niet altijd even vlak, lijkt me dat je je dan eerder verstapt.quote:Op maandag 9 april 2012 07:45 schreef raptorix het volgende:
Achtergrond vraagje, heb je al eerder een lange afstand gelopen?
En dan een tip: mocht je last hebben van lichamelijke gebreken, mijn ervaring is dat het lopen op zachtere ondergronden een hoop helpt, vooral op bosgrond of gras lopen scheelt een hoop, wanneer je blessure gevoelig bent is het killing als je op steen gaat trainen.
Atletiekbanen zijn gemaakt om zo min mogelijk energie te absorberen. Iedere vorm van demping betekent energieverlies en daarmee snelheidsverlies. Als je snel blessures hebt kan je beter niet op de baan gaan lopen.quote:Op maandag 9 april 2012 08:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Atletiekbaan een optie? Die zijn toch ook altijd vrij zacht? Bosgrond en gras zijn niet altijd even vlak, lijkt me dat je je dan eerder verstapt.
dank je voor je uitleg, ik heb me eigenlijk nooit verdiept in T&F en eigenlijk maar voor korte tijd, lang gelednen, op de baan getrainedquote:Op maandag 9 april 2012 09:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Atletiekbanen zijn gemaakt om zo min mogelijk energie te absorberen. Iedere vorm van demping betekent energieverlies en daarmee snelheidsverlies. Als je snel blessures hebt kan je beter niet op de baan gaan lopen.
Volgens mij zijn die atletiekbanen met dat softe schuim erop juist ideaal omdat het dempent werkt, zelf loop ik het liefst op gras eerlijk gezegt, ook al omdat ik zo rond de 100 kilo ben.quote:Op maandag 9 april 2012 09:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Atletiekbanen zijn gemaakt om zo min mogelijk energie te absorberen. Iedere vorm van demping betekent energieverlies en daarmee snelheidsverlies. Als je snel blessures hebt kan je beter niet op de baan gaan lopen.
Interessante sitequote:Op maandag 9 april 2012 11:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
over schema's gesproken, dit lijkt me een schema wat niet al te moeilijk te volgen is en ts nog 30 weken de tijd geeft om aan "de basis" te werken voordat het schema begin.
Het is een schema zuiver gericht op het uitlopen van een marathon zonder dat er een streeftijd aan te pas komt.
http://www.marathon-training-guides.com/beginner-schedules.html
Dan ga je ook die in Eindhoven lopenquote:Op maandag 9 april 2012 10:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
enig probleempje... om het allemaal in een schema te passen qua werk etc. zal die van mij voor het eind van dit jaar moeten plaats vinden.
Ik vind de atletiekbaan hier naast het Olympisch stadion anders heerlijk lopen, zacht..quote:Op maandag 9 april 2012 09:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |