abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 april 2012 @ 11:53:56 #201
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_109933554
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:37 schreef yvonne het volgende:

[..]

Geinteresseerde vraag:
ons lichaam is aan die klappen niet gewend en eik ook niet op gebouwd.
Wat is dan toch die drive van ontelbare mensen die hardlopen?
Ons lichaam is er wel opgebouwd, maar je moet de spieren, botten, pezen en what not wel de tijd gunnen om zich erop aan te passen. Je kan niet van 0 naar 42 km n een dag, daar is tijd, aanpassing ed voor nodig. Vooral als je normaal gesproken een zittend/lui bestaan leidt. Maar als je het eenmaal in de smiezen hebt kan je dit (vrijwel) ongelimiteerd herhalen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_109933555
Endorfines :9.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_109933605
En ik denk nog steeds dat DJMO het kan halen, mits ze bereid is naar de adviezen van mensen met ervaring te luisteren. Dan blijft het een hele prestatie, maar moet het haalbaar zijn.
  donderdag 5 april 2012 @ 11:59:55 #204
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_109933797
quote:
17s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:53 schreef Jarno het volgende:
Endorfines :9.
De beste rush kreeg ik toch van bevallen, maar ja.... Geeft weer zo'n hoop ander gedoe. :+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_109933898
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:59 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

De beste rush kreeg ik toch van bevallen, maar ja.... Geeft weer zo'n hoop ander gedoe. :+
Plus een bende.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  donderdag 5 april 2012 @ 12:03:53 #206
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_109933962
quote:
6s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:02 schreef Jarno het volgende:

[..]

Plus een bende.
Op alle vlakken. :Y

Maar gawd, als je van de marathon lopen zo'n rush krijgt dan ga ik het ook overwegen :9 (niet echt, de reumatoloog ziet me aankomen :') )
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_109934258
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:03 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Op alle vlakken. :Y

Maar gawd, als je van de marathon lopen zo'n rush krijgt dan ga ik het ook overwegen :9 (niet echt, de reumatoloog ziet me aankomen :') )
Geld wel voor alle/veel sporten hoor. Ik hou wel van die extremen, ben er niet goed in verder, maar dat was wel ooit voor mij de overweging om naar buiten te gaan. 'Zou ik dat kunnen' of 'dat kan ik vast nooit'. En dan op een gegeven moment dingen doen die jezelf versteld doen staan.

Van de week voor het eerst in m'n leven aan spinning gedaan, GOD wat is dat zwaar en ik vond het ook echt niet leuk meer op een gegeven moment maar dat maakt juist dat ik het weer wil. :@.
  donderdag 5 april 2012 @ 12:17:31 #208
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_109934392
Ja, een beetje doodgaan op z'n tijd is wel lekker, als het achter de rug is. Dat spinning snap ik dan weer niet. Ik fiets liever ergens naartoe zeg maar.
pi_109934566
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:17 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja, een beetje doodgaan op z'n tijd is wel lekker, als het achter de rug is. Dat spinning snap ik dan weer niet. Ik fiets liever ergens naartoe zeg maar.
Nou, zo fiets je niet op een fiets hoor :D.
  donderdag 5 april 2012 @ 12:22:56 #210
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_109934633
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:21 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nou, zo fiets je niet op een fiets hoor :D.
Goddank, zou ik bijna zeggen! ( zie ik voor me, zo'n moederfiets met dubbele zitjes en fietstassen en dan voorbij komen beuken :D)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 april 2012 @ 12:30:33 #211
147316 crew  DJMO
#trut
pi_109934907
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:D Excuses voor wat?? Om mijn mening hier neer te zetten?

Ja hoor ik en die andere 59% van deze mensen die niet meteen Halleluja DMJO roepen
staan bij de Finish om jou een bloemetje te brengen :')

[ afbeelding ]

Ik geloof niet dat ik verkeerd advies geef als ik zeg dat je beter WEL naar de ervaren hardlopers
kan luisteren, maar goed als jij alleen wil horen, ja hoor DJMO dat haal je op je sloffen, sorry
dan doe ik daar niet aan mee. :)
Om wat je hier insinueert:
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 02:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik denk zomaar, maar ik kan me vergissen (8> ik heb me wel vaker vergist, dat als de schoenen
eenmaal ''binnen'' zijn dat de hele zaak wordt afgeblazen of dat er sprake is van een ''blessure''
en als iedereen die ook maar een beetje kritiek heeft of kanttekeningen maakt bij dit ''plan''
een PM krijgt van een modje dan vind ik dat behoorlijk triest.

BE: thnx, ik heb al verschillende schema's gedownload.

Buurvouw: ik weeg maar 50 kg bij 1.65. Om te voorkomen dat ik door het trainen ga afvallen, heb ik al contact gehad met twee dietisten voor een (globaal) advies.

En voor de rest: ik heb ook nooit ergens beweerd dat ik in één dag denk 42km te kunnen rennen. Natuurlijk moet dat opgebouwd worden .. waarom denken jullie dat ik de marathon van 2013 als doel gesteld heb? anders had ik wel voor over twee weken gekozen :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_109935877
quote:
7s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:30 schreef DJMO het volgende:

[..]

Om wat je hier insinueert:

Ook daar ga ik mijn excuses niet voor aanbieden en een aantal mensen weten best waarom
en jij vast ook wel, maar daar gaat dit topic niet over.

Als je écht zo'n bikkel bent zou ik zeggen, neem een krantenwijk kan je ieder morgen een
aantal kilometertje lopen en zo je eigen schoenen bij elkaar sparen i.p.v. jezelf aan te
melden als ''goed doel''.

Als ik iets wil hebben spaar ik daar ook voor en dat doen de meeste mensen wel denk ik.

Maar goed, voor de persoon die zijn nek voor je heeft uitgestoken bij de ING hoop ik alsnog
dat je het wél haalt, zou behoorlijk lullig zijn voor hem anders.

Ah... Marathon 2013, dat wordt nog een hoop leesvoer c_/

Succes !
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 13:04:02 #213
155227 crew  Guppy
dus
pi_109936083
Je hebt ook andere mp3 schema's behalve Evy hè. Je hebt ook zo'n zelfde iets van Renate Wennemars en ook in het Engels zijn er diverse mp3 schema's :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_109936096
Ik heb destijds Marathon van Amsterdam gelopen, had echter niet getrained, me tijd was dan ook wat aan hoge kant met 4:58, ik ging destijds erg goed van start maar kreeg rond de 25 kilometer een zogenaamde hongerklop :(

Dit waren met tussentijden:
5 Kilometer 28:10
10 Kilometer 54:46
15 Kilometer 1:23:22
20 Kilometer 1:55:51
Half marathon 2:04:27
25 Kilometer 2:33:43
30 Kilometer 3:18:23
35 Kilometer 4:01:01
40 Kilometer 4:43:36

Belangrijkste tip die ik je kan geven is om te "leren" goed te eten tijdens het lopen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 april 2012 @ 13:14:36 #215
147316 crew  DJMO
#trut
pi_109936466
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Je hebt ook andere mp3 schema's behalve Evy hè. Je hebt ook zo'n zelfde iets van Renate Wennemars en ook in het Engels zijn er diverse mp3 schema's :Y
wennemars loopt nu binnen. Eens kijken wat dat is dan :) thnx voor de tip!
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 april 2012 @ 20:06:40 #216
147316 crew  DJMO
#trut
pi_109953231
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:04 schreef raptorix het volgende:
Ik heb destijds Marathon van Amsterdam gelopen, had echter niet getrained, me tijd was dan ook wat aan hoge kant met 4:58, ik ging destijds erg goed van start maar kreeg rond de 25 kilometer een zogenaamde hongerklop :(

Belangrijkste tip die ik je kan geven is om te "leren" goed te eten tijdens het lopen.
:) dat had ik zelf al bedacht, vandaar dat ik twee dietisten om advies gevraagd hebt :) aangezien ik ook niet de meest zware persoon op aard ben, is verstandiger om onder begeleiding van een dietist zo intensief te gaan sporten dan dan ik straks omval omdat ik teveel afval.

Guppy: thnx voor de tip. Wennemars klinkt een stuk prettiger, en de muziek is ook een stuk beter te behappen! Die kan ik nog wel (zachtjes) hebben denk ik tijdens het lopen :)

donderdag 5 april 2012 @ 20:18:57 #217
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109953895
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:04 schreef raptorix het volgende:

ten eerste sowieso gefeliciteerd met het uitlopen van je marathon!!
Maar als ik je splits bekijk dan komt bij mij "het niet trainen" naar voren... tot aan de HM gaat het goed en vanaf dan lijkt het er op alsof het gebrek aan trainingskiometers om de hoek komt kijken.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 20:20:34 #218
155227 crew  Guppy
dus
pi_109954002
quote:
7s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:06 schreef DJMO het volgende:

Guppy: thnx voor de tip. Wennemars klinkt een stuk prettiger, en de muziek is ook een stuk beter te behappen! Die kan ik nog wel (zachtjes) hebben denk ik tijdens het lopen :)
Graag gedaan, hopelijk heb je er iets aan. Het helpt echt :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 5 april 2012 @ 20:22:12 #219
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109954097
ik zit zelf te denken aan een marathon in November maar dan ben ik wel zo streberig dat ik een sub4 wil lopen dus ik weet niet of ik die intensieve training vol kan houden voor 4-5 maanden lang
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 april 2012 @ 20:34:34 #220
147316 crew  DJMO
#trut
pi_109954782
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik zit zelf te denken aan een marathon in November maar dan ben ik wel zo streberig dat ik een sub4 wil lopen dus ik weet niet of ik die intensieve training vol kan houden voor 4-5 maanden lang
^O^

pi_109971239
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:18 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ten eerste sowieso gefeliciteerd met het uitlopen van je marathon!!
Maar als ik je splits bekijk dan komt bij mij "het niet trainen" naar voren... tot aan de HM gaat het goed en vanaf dan lijkt het er op alsof het gebrek aan trainingskiometers om de hoek komt kijken.
Ja en nee, me benen waren nog wel goed, maar die honger he ;)
Ik denk dat ik anders pas rond de 34 in problemen was gekomen, overigens zou ik denk ik niet snel meer in een marathon lopen, integenstelling tot een halve is het vooral psychologisch erg zwaar, daarnaast is het gewoon een enorme aanslag op je spieren waar je zomaar weken last van kan hebben, als je dan ook nog andere sporten beoefend kan je er van uit gaan dat je een maandje lang daar last van hebt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 april 2012 @ 22:07:24 #222
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110002532
Stand van zaken:

Ik gaf al aan dat ik last had van m'n knie nadat ik maandag weer boven de vijf km had gelopen. Enfin, om een lang verhaal kort te maken: er hebben enkele dingen meegespeeld: ik had niet óók moeten gaan touwtje springen volgens m'n huisarts. Daarnaast werd ik op een dijkje gedwongen opzij te stappen waarbij ik een misstap maakte, maar voor m'n gevoel gewoon kon doorlopen. Tot slot was ik zo stom om bij het uitlopen een zandpaadje tussendoor te kiezen in plaats van het geasfalteerde fietspad. :')

Ik ga heel eerlijk zijn als ik zeg dat ik deze, volgens de huisarts, lichte blessure nodig heb gehad om tot mezelf te komen, m'n lichaam te leren kennen, en door te krijgen dat wat ik wil bereiken, beter met beleid kan gebeuren dan als de welbekende olifant in de porseleinkast tekeer te gaan.

In overleg met de huisarts heb ik nu het volgende plan opgesteld:
morgen eerst de nieuwe schoenen laten aanmeten, het eerste wat ze vroeg was: je hebt zeker op oude schoenen gelopen? (guilty as charged :@ )
Vervolgens komende maandag starten met drie weken wandeltraining, waarbij ik mag bewegen op geleide van de pijn.
Daarna starten met opbouwen. Als het goed gaat mag ik lessen overslaan, maar niet meer dan 1 les per keer. (en dan heb ik nu over die van running coach van Renate Wennemars, evy laat me nog steeds dubbel liggen van het lachen).

einde update.

kom maar op met die: ik heb het je toch gezegd? post :')

vrijdag 6 april 2012 @ 22:08:30 #223
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_110002602
_O- Ja, sorry hoor :D :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 april 2012 @ 22:08:49 #224
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110002626
lach maar ^O^ heb ik wel verdiend :Y

Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 april 2012 @ 22:09:43 #225
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110002676
m'n plan om volgend jaar de marathon te lopen staat nog steeds zo vast als een huis.

vrijdag 6 april 2012 @ 22:09:57 #226
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_110002692
Nah, ik vind het kut voor je, maar ja, dat is wel wat er gebeurt als je niemand wil geloven en denkt dat je superwoman bent die het wel even fikst ja.
  vrijdag 6 april 2012 @ 22:11:38 #227
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_110002779
Volgens mij heeft hier vrijwel niemand gezegd "HAHAH DA TGAAT JE NEVE RNOOIT NIET LUKKEN!!@@!@!"

Er is drieduizend keer door mensen gezegd die zelf hardlopen dat je binnen de kortste keren met een blessure zit. And guess what.

Niemand gunt je die marathon niet.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 april 2012 @ 22:14:24 #228
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110002925
Harajuku. : Ik zeg nogmaals: er zit een hele persoonlijke reden achter die marathon. Ik kan dáár niet over uitwijden, wil ik ook nog helemaal niet. Dat ik mezelf terug moest vinden door deze blessure mag ook duidelijk zijn, ik was letterlijk en figuurlijk mezelf kwijt. Hierdoor heb ik mezelf weer een stukje teruggevonden. In ieder geval ervaren dat ik mezelf ook kan overschatten in plaats van alleen maar onderschatten...

vrijdag 6 april 2012 @ 22:16:13 #229
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110003027
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:09 schreef Harajuku. het volgende:
Nah, ik vind het kut voor je, maar ja, dat is wel wat er gebeurt als je niemand wil geloven en denkt dat je superwoman bent die het wel even fikst ja.
Dit. Ik moest lachen toen ik je update las.

In other news, op dit moment ligt er een HM gids in de winkel. Doe jezelf een lol en koop een exemplaar. Staat heeeeel veel tips in voor je :)

En persoonlijk ben ik ook van mening dat je beter je zinnen kan zetten op een HM ipv een hele. En dan het jaar erop gaan voor de hele.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  vrijdag 6 april 2012 @ 22:19:17 #230
359895 GlenHighland
GlenHighland
pi_110003228
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:14 schreef DJMO het volgende:
Harajuku. : Ik zeg nogmaals: er zit een hele persoonlijke reden achter die marathon. Ik kan dáár niet over uitwijden, wil ik ook nog helemaal niet. Dat ik mezelf terug moest vinden door deze blessure mag ook duidelijk zijn, ik was letterlijk en figuurlijk mezelf kwijt. Hierdoor heb ik mezelf weer een stukje teruggevonden. In ieder geval ervaren dat ik mezelf ook kan overschatten in plaats van alleen maar onderschatten...
In ieder geval goed dat het nu gebeurt en het een relatief kleine blessure is. Dat geeft je nog ruim voldoende tijd om binnenkort een frisse nieuwe start te maken.
Ik ga in september een halve marathon lopen en dat heb ik dan ook binnen een jaar bereikt. Dar is voor mij het maximaal haalbare. Jij hebt je zinnen op een hele marathon gezet, en ach, met de volhardendheid die je hier getoond heb geloof ik dat het je best eens kon lukken. Go for it !!

Maar dan wel luisteren naar wat de grote mensen je proberen te vertellen >:) :Y
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 april 2012 @ 22:19:27 #231
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110003239
'k zal morgen even in een boekhandel kijken Slacker, deze link werkt alleen met automatische incasso. staat mijn bankrekening niet toe.

vrijdag 6 april 2012 @ 22:21:04 #232
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110003336
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:19 schreef DJMO het volgende:
'k zal morgen even in een boekhandel kijken Slacker, deze link werkt alleen met automatische incasso. staat mijn bankrekening niet toe.
Maakt me niet uit waar je 'm koopt. Ik heb 'm vanmiddag bij de AKO op Sloterdijk gekocht. Maar koop 'm! I do not care how.
pi_110003352
WTF, sorry hoor maar je gaat serieus langs een huisarts voor dit soort zaken? Nu wil ik niet patsen, maar nu heb ik 3 maanden terug me binnenband van me knie gescheurd, maar dat belet me niet het doortrainen voor de alpe d'huzes, sterker nog ik beuk lekker door, want pijn is fijn, nu ben ik qua pijn en uithoudingsvermogen nogal een freak, en ik begrijp dat niet iedereen zo een malloot is als ik, maar je bent nu net bij 5KM en begint al te zeuren over pijntjes?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 april 2012 @ 22:23:40 #234
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110003473
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:21 schreef raptorix het volgende:
WTF, sorry hoor maar je gaat serieus langs een huisarts voor dit soort zaken? Nu wil ik niet patsen, maar nu heb ik 3 maanden terug me binnenband van me knie gescheurd, maar dat belet me niet het doortrainen voor de alpe d'huzes, sterker nog ik beuk lekker door, want pijn is fijn, nu ben ik qua pijn en uithoudingsvermogen nogal een freak, en ik begrijp dat niet iedereen zo een malloot is als ik, maar je bent nu net bij 5KM en begint al te zeuren over pijntjes?
ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik ben dusdanig serieus over de marathon, dat ik wilde voorkomen dat ik zou doorlopen met een zwaardere blessure, en alles zou verknallen. Beter voorkomen dan genezen is in nu te laat, maar hey, beter laat dan nooit.

pi_110003621
quote:
Harajuku. : Ik zeg nogmaals: er zit een hele persoonlijke reden achter die marathon. Ik kan dáár niet over uitwijden, wil ik ook nog helemaal niet.
Maar waarom dan een topic en niet gewoon posten in het hardlooptopic?
Je blijft het maar herhalen terwijl niemand er eigenlijk om vraagt. Oh well, succes met de opbouw. Verstandige ha heb je.
Go hard or go home
pi_110003653
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:23 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik ben dusdanig serieus over de marathon, dat ik wilde voorkomen dat ik zou doorlopen met een zwaardere blessure, en alles zou verknallen. Beter voorkomen dan genezen is in nu te laat, maar hey, beter laat dan nooit.
Het was niet beledigend bedoeld, maar ik denk toch dat je misschien je doelen iets meer moet bijstellen, geloof me, ik heb een marathon gelopen, en ook nog de dubbele marathon (destijds voor de FOK LEF actie), onderschat een marathon niet, en dan vooral mentaal niet, als ik je een tip mag geven, ga eerst serieus werken aan een halve marathon, fysiek heel wat makkelijker en gezonder, en qua voorbereiding ook beter te organiseren. Als je daar de ervaring mee hebt dan kan alsnog kiezen voor een voorbereiding naar een marathon, neemt niet weg dat ik je niet wilt ontzeggen je droom in vervulling te brengen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 april 2012 @ 22:27:15 #237
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110003673
omdat ik het als indivdu wil doen, niet als onderdeel van. that's why.

vrijdag 6 april 2012 @ 22:29:19 #238
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110003810
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:27 schreef DJMO het volgende:
omdat ik het als indivdu wil doen, niet als onderdeel van. that's why.
Iedereen in de hardlooptopics doet het individueel...
  vrijdag 6 april 2012 @ 22:31:26 #239
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110003965
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:29 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

ik denk dat ts bedoelt dat ze zich niet wil aansluiten bij een loopgroep o.i.d.

Verder vind ik het mooi om te horen dat ze haar opbouw enigszins heeft aangepast en rustig maar gestaagt naar de marathon wil toewerken.
  vrijdag 6 april 2012 @ 22:31:41 #240
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_110003986
quote:
Niemand stelt daar ook maar één vraag over, dat gooi je zelf met elke mogelijkheid die je hebt in het topic. En dan nog heeft dat helemaal niets te maken met het feit dat je het op deze wijze voor jezelf verneukt, je dat 300 keer verteld is en je nóg alles en iedereen negeert.

Neem eens wat aan van mensen die er verstand van hebben. Een marathon is 42 kilometer!!!! hardlopen, jij vertelt denigrerend dat iedereen het mis heeft en jij dat zo even doet, en nu moet je op de blaren zitten.

Own up to it en kom niet de hele tijd met dit en dat en zus en zo aan. Je had advies moeten aannemen, simpel. Klaar.

Succes met je verdere poging. ^O^
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 april 2012 @ 22:31:45 #241
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110003989
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:29 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

ja. je snapt me NIET. ik wil geen onderdeel zijn van iets. ook niet van een topic(chain). ik MOET dit in m'n eentje doen. damn. is dat nu zo moelijk te snappen?

vrijdag 6 april 2012 @ 22:32:56 #242
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_110004061
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:31 schreef DJMO het volgende:

[..]

ja. je snapt me NIET. ik wil geen onderdeel zijn van iets. ook niet van een topic(chain). ik MOET dit in m'n eentje doen. damn. is dat nu zo moelijk te snappen?
Ja, eerlijk gezegd wel een beetje als je er een topic over opent op een forum met miljoenen mensen. :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 april 2012 @ 22:34:42 #243
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110004161
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:32 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, eerlijk gezegd wel een beetje als je er een topic over opent op een forum met miljoenen mensen. :D
dát heeft een achterliggende reden, en dat is dat ik aan m'n doel een goed doel wil verbinden. Diergaarde Blijdorp wel te verstaan. maar dat komt láter wel .. is nu nog niet van toepassing ...

vrijdag 6 april 2012 @ 22:37:28 #244
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110004331
quote:

[..]

Wat? In de hardlooptopics is er niemand die mijn doelen voor me haalt. Er zijn enkel lotgenoten, die elkaar steunen, vragen stellen en beantwoorden, hun doelen duidelijk maken, lopen, genieten, af en toe klagen over het weer, blessures en weet ik veel wat. Dat jij een marathon wilt lopen omdat het "MOET" is leuk en aardig, maar ik "MOET" de HM van Amsterdam lopen.

Sterker nog, ik denk dat ik je meer snap dan je denkt, mijn beweegredenen om te gaan sporten (kracht en hardlopen) zijn ook persoonlijk geweest. En het heeft geholpen, dus wat dat betreft wens ik je alle succes toe.
  vrijdag 6 april 2012 @ 22:38:03 #245
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110004368
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:34 schreef DJMO het volgende:

[..]

dát heeft een achterliggende reden, en dat is dat ik aan m'n doel een goed doel wil verbinden. Diergaarde Blijdorp wel te verstaan. maar dat komt láter wel .. is nu nog niet van toepassing ...
En dus kan je dat doen nadat je.... <insert the obvious>
pi_110004620
quote:

[..]

Ja. Hier zitten ook mensen met meningen. De marathon loop je ook niet alleen. Daarbij probeer je hier trainingsmaatjes te hosselen. Dus ik snap het niet. Wereld draait gewoon door verder hoor, no worries.
Go hard or go home
pi_110004674
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:31 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik denk dat ts bedoelt dat ze zich niet wil aansluiten bij een loopgroep o.i.d.

Verder vind ik het mooi om te horen dat ze haar opbouw enigszins heeft aangepast en rustig maar gestaagt naar de marathon wil toewerken.
Even met de billen bloot gegaan, niks mis mee. Beter nu gelijk na 3 x trainen, dan over een paar maanden. Dan kan ze nu lekker serieus (en vooral rustig) gaan beginnen :)
  vrijdag 6 april 2012 @ 22:47:08 #248
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_110004851
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:43 schreef Noek het volgende:
Daarbij probeer je hier trainingsmaatjes te hosselen. Dus ik snap het niet.
Inderdaad, je snapt het niet. Ze vraagt gewoon aanmoediging als ik het zo lees, meer niet.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 6 april 2012 @ 22:50:16 #249
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_110005031
Vervelend dat je een blessure hebt opgelopen. Neem de rust en tijd om te herstellen. En daarna weer voorzichtig opbouwen. Voor vragen kan je natuurlijk bij de hardlooptopics terecht. Ik weet natuurlijk de achterliggende motivatie niet, maar is het geen goed idee om 5 km blessurevrij en probleemloos te lopen, daarna naar 10, 15, halve marathon en hele marathon op te bouwen? Voor al die afstanden zijn er namelijk diverse lopen georganiseerd waar je aan kan meedoen. Kan je ook de resultaten van je training voor jezelf bewijzen en aan je sponsors laten zien. In ieder geval veel sterkte en succes! ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door jcdragon op 06-04-2012 23:11:08 ]
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:23:43 #250
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_110017291
quote:
Hoe kan je jezelf letterlijk kwijt zijn? :?
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:42:44 #251
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_110019437
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:23 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Hoe kan je jezelf letterlijk kwijt zijn? :?
Niet goed je grenzen aangeven :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:48:25 #252
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_110019618
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:42 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Niet goed je grenzen aangeven :)
Da's figuurlijk denk ik.
  Moderator zaterdag 7 april 2012 @ 12:51:12 #253
155227 crew  Guppy
dus
pi_110019694
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:07 schreef DJMO het volgende:
Stand van zaken:

Ik gaf al aan dat ik last had van m'n knie nadat ik maandag weer boven de vijf km had gelopen. Enfin, om een lang verhaal kort te maken: er hebben enkele dingen meegespeeld: ik had niet óók moeten gaan touwtje springen volgens m'n huisarts. Daarnaast werd ik op een dijkje gedwongen opzij te stappen waarbij ik een misstap maakte, maar voor m'n gevoel gewoon kon doorlopen. Tot slot was ik zo stom om bij het uitlopen een zandpaadje tussendoor te kiezen in plaats van het geasfalteerde fietspad. :')

Ik ga heel eerlijk zijn als ik zeg dat ik deze, volgens de huisarts, lichte blessure nodig heb gehad om tot mezelf te komen, m'n lichaam te leren kennen, en door te krijgen dat wat ik wil bereiken, beter met beleid kan gebeuren dan als de welbekende olifant in de porseleinkast tekeer te gaan.

In overleg met de huisarts heb ik nu het volgende plan opgesteld:
morgen eerst de nieuwe schoenen laten aanmeten, het eerste wat ze vroeg was: je hebt zeker op oude schoenen gelopen? (guilty as charged :@ )
Vervolgens komende maandag starten met drie weken wandeltraining, waarbij ik mag bewegen op geleide van de pijn.
Daarna starten met opbouwen. Als het goed gaat mag ik lessen overslaan, maar niet meer dan 1 les per keer. (en dan heb ik nu over die van running coach van Renate Wennemars, evy laat me nog steeds dubbel liggen van het lachen).

einde update.

kom maar op met die: ik heb het je toch gezegd? post :')
Nee, ik ga niet zeggen "told you so", want dat zou wel heel flauw zijn.

Ga nou na die drie weken wandeltraining maar eens beginnen met Renate's Runningcoach. Komt allemaal echt wel goed, maar geef het wat tijd. Ik zou als ik jou was ook geen lessen bewust overslaan. Die opbouw is er niet voor niks, en is echt heel nuttig.

Als je dan eenmaal een beetje lekker de 5km kan lopen, kun je opbouwen naar de 10km. En dan steeds weer een stukje verder (15km, HM, nog een beetje verder, tot je doel). En ach, als het dit jaar niet lukt, gaat het volgens jaar des te beter ^O^

En kom gewoon gezellig meeposten in het hardlooptopic! Iedereen loopt daar voor z'n eigen doelen, en het is hardstikke motiverend om te lezen hoe het bij andere mensen gaat!

Succes!!
  zaterdag 7 april 2012 @ 21:11:10 #254
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110036592
wat Guppy zegt.
ik denk dat het ook verstandig is om je trainingsjaar op de delen in zeg: blokken van 3 maanden en jezelf een doel stellen qua training waar je over 3 maanden wil zijn
pi_110037018
Laat die halve marathongids maar lekker in de winkel liggen. Ik heb hem zelf ook gehad. Stonden zeker nuttige dingen in, maar deze kan je ook allemaal gratis in de winkel vinden. Helaas heb ik hem niet meer anders had ik hem wel even opgestuurd naar je.
pi_110037136
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
wat Guppy zegt.
ik denk dat het ook verstandig is om je trainingsjaar op de delen in zeg: blokken van 3 maanden en jezelf een doel stellen qua training waar je over 3 maanden wil zijn
imo zou t t best zijn als ze die van rotterdam een hm maakt en dan in t najaar een volledige marathon doet. amsterdam ofzo. rotterdam wordt heel krap imo
  zaterdag 7 april 2012 @ 21:47:29 #257
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_110037958
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:51 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nee, ik ga niet zeggen "told you so", want dat zou wel heel flauw zijn.

Ga nou na die drie weken wandeltraining maar eens beginnen met Renate's Runningcoach. Komt allemaal echt wel goed, maar geef het wat tijd. Ik zou als ik jou was ook geen lessen bewust overslaan. Die opbouw is er niet voor niks, en is echt heel nuttig.

Als je dan eenmaal een beetje lekker de 5km kan lopen, kun je opbouwen naar de 10km. En dan steeds weer een stukje verder (15km, HM, nog een beetje verder, tot je doel). En ach, als het dit jaar niet lukt, gaat het volgens jaar des te beter ^O^

En kom gewoon gezellig meeposten in het hardlooptopic! Iedereen loopt daar voor z'n eigen doelen, en het is hardstikke motiverend om te lezen hoe het bij andere mensen gaat!

Succes!!
Ik durf erop in te zetten dat ze hier nu nog niet naar luistert, ondanks haar blessure :')
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 7 april 2012 @ 22:02:00 #258
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110038556
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:47 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik durf erop in te zetten dat ze hier nu nog niet naar luistert, ondanks haar blessure :')
ik denk dat ze er ondertussen van bewust is dat ze te hard van stapel is gegaan... maar ja, iemand afzeiken in de annonimiteit van het internet blijft leuk
  zaterdag 7 april 2012 @ 22:06:38 #259
206580 Luxuria
pi_110038725
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:02 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik denk dat ze er ondertussen van bewust is dat ze te hard van stapel is gegaan... maar ja, iemand afzeiken in de annonimiteit van het internet blijft leuk
Ik denk ook wel dat ze zich daar nu bewust van is, maar ik denk dat ze zich evengoed nog steeds blind gaat staren op die marathon en nog niet gaat doen wat ik quotte.
  zaterdag 7 april 2012 @ 22:08:55 #260
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110038831
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:06 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik denk ook wel dat ze zich daar nu bewust van is, maar ik denk dat ze zich evengoed nog blind gaat staren op die marathon en nog niet doet wat ik quotte.
de tijd zal het leren
  zaterdag 7 april 2012 @ 22:09:57 #261
206580 Luxuria
pi_110038865
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:08 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

de tijd zal het leren
Ja ik ben benieuwd :)
  zaterdag 7 april 2012 @ 22:22:21 #262
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_110039344
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:09 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ja ik ben benieuwd :)
Ik ook. :D
Ik ken DJMO en ze heeft nog een jaar om te trainen. Ze wilt dit alleen doen en dat begrijk ik wel. Maar ondertussen heeft ze wel een aantal mensen die achter haar staan. *O*
En ook al loopt ze de helft, ik zou het toch wel tof vinden van haar. :Y
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_110039448
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:22 schreef Rucky het volgende:

[..]

Ik ook. :D
Ik ken DJMO en ze heeft nog een jaar om te trainen. Ze wilt dit alleen doen en dat begrijk ik wel. Maar ondertussen heeft ze wel een aantal mensen die achter haar staan. *O*
En ook al loopt ze de helft, ik zou het toch wel tof vinden van haar. :Y
je kent djmo, ken je de marathon ook? en de voorbereiding van o tot 42.195?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 april 2012 @ 22:25:04 #264
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110039452
goed. even korte update vanaf m'n logeeradres:

Ik heb inmiddels Running center in Alkmaar bezocht en ben ervandaan gegaan met een paar nieuwe schoenen, en een gedegen advies.

De komende 2 tot 3 weken m'n brace omhouden (m'n knieën zijn te smal voor een simpele sportbandage :') ) en lekker een wandeltraining doen. Dit werd me zelfs met klem aangeraden om zo a) 't ritme van de training vol te houden en b) om de blessure eruit te lopen zeg maar.

Ik heb op de loopband gestaan en het eerste wat de man die me hielp opviel was dat ik m'n linkervoet gewoon steady neerzette tijdens het lopen, ondanks dat m'n linkerknie geblesseerd is. Ik moest, hoewel de afwijking miniem was, wel uitkijken met m'n rechterenkel; die zakt iets in tijdens het lopen. Verder heb ik gewoon een middelmatige, doch smalle voet. Door het inzakken van de rechterenkel heb ik een hoog om de enkel sluitende schoen meegekregen die ook extra dempend is.

Ik gaf in de winkel al aan dat ik het mp3 schema van wennemars had gedownload en dat was prima. Ik ga niets overhaasten, maar wat de verkoper me zei is: als jij je goed genoeg voelt en je knie kan het aan, kun je gerust gaan uitbreiden.

Dus om de posts van hierboven te beantwoorden: ja, ik ga zeker 'gewoon' trainen, maar wel volgens het schema van Wennemars. Mocht het echter beter gaan dan verwacht, dan mag ik altijd het running center bellen om advies om eventueel sneller uit te breiden / lessen over te slaan.
-edit-

[ Bericht 6% gewijzigd door DJMO op 07-04-2012 22:34:46 ]

zaterdag 7 april 2012 @ 22:39:55 #265
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110039948
bedankt voor je update DMJO... goed om te lezen dat je nu eindelijk in staat bent om aan de slag te gaan met je nieuwe schoenen.

Het is natuurlijk vervelend dat je nu geblesseerd bent maar laten we het daar maar niet meer over hebben, daar is al genoeg over gezegd door een ieder.

Wandelen...gewoon blijven doen lijkt mij..en zoals de mensen bij running center ook al zeiden: gewoon een soort trainingsschema aan blijven houden.

Dit heeft volgens mij twee voordelen: ten eerste blijf je je lichaam trainen (ook al is het in een rustig tempo) en worden je spieren ongemerkt toch sterker en en tweede (en misschien net zo belangrijk) leg je jezelf trainingsdiscipline op... dus geen gemekker als het regent of koud is, nee gewoon aan het schema houden want over een maand of 10 dan moet je... regen, wind of storm.

nog 370 dagen te gaan tot aan de finish, keep it up!!
pi_110041209
Heb je geen advies gekregen om te koelen eigenlijk? Helpt herstel
pi_110041606
Dmjo krijg je eventueel ook een vervolgpaar? Dit paar zal waarschijnlijk al verslijten tijdens je trainingen en misschien zelfs nog een paar. Zo niet dan kan je proberen om er elke week wat geld voor opzij te leggen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 april 2012 @ 23:24:30 #268
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110041858
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:10 schreef computergirl het volgende:
Heb je geen advies gekregen om te koelen eigenlijk? Helpt herstel
afwisselend koelen met gelpack, smeren met spierbalsam (trauma gel) en warme spierbalsam( midalgan warm bv) en het dragen van de brace waren de dingen die ik al deed, en waar het rc me ook om prees dat ik dat uit eigen vrije beweging al deed.

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 april 2012 @ 23:29:05 #269
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110042021
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Dmjo krijg je eventueel ook een vervolgpaar? Dit paar zal waarschijnlijk al verslijten tijdens je trainingen en misschien zelfs nog een paar. Zo niet dan kan je proberen om er elke week wat geld voor opzij te leggen.
nog niet over nagedacht, maar tegen die tijd zal ik waarschijnlijk wel weer contact hebben met de contactpersoon binnen de ING over hoe en wat. Aangezien diegene me op de voet volgt, en als eerste recht heeft op updates qua loopbelevenissen.

zaterdag 7 april 2012 @ 23:35:11 #270
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110042266
lijkt me een mooie gelegenheid voor de ING om het sponsorship voort zetten... maar dan lijkt het me niet meer dan eerlijk dat DMJO ook bepaalde doelen gaat halen, bijv. haar eerste HM bij een bepaalde datum... dat lijkt me eerlijk voor beide partijen.

Als DMJO dat doel haalt is dat volgens mij een teken dat ze "commited" is en heeft ING niet zo veel te verliezen.

Laten we niet vergeten ING is een bedrijf en business is business

En wat zal dat ING tshirt haar goed staan als ze over de eindstreep gaat en de verslaggever voor het bedrijfsblad er is ;)
pi_110055800
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Dit wordt gewoon genegeerd?

Voor dat geld van die schoenen en dan ook nog eens een vervolgpaar kan je beter
meteen een waterput in Afrika graven.

Sorry hoor, maar er zijn duizenden anonieme mensen die (o.a.) hardlopen voor
''Goede doelen'' en die betalen hun schoentjes allemaal zelf.

http://www.soskinderdorpe(...)SVpa8CFchG3godjStEWw

http://www.unicef.nl/wat-(...)eVpa8CFYGDDgodHH7BZQ

http://www.hardloopschema(...)n-voor-een-goed-doel

http://www.nederlandhelpt(...)voor-het-goede-doel/

http://www.lopendoethopen.nl/rotterdam/

http://meedoen.lilianefon(...)uWpa8CFc5H3godRREyXw

Maar ja... die komen niet in de krant natuurlijk, da's dan wel weer jammer.... :)

Zet IK ze hier toch even in het zonnetje !

http://meedoen.lilianefon(...)edoen&id=19&Itemid=3

Op vrijdag 2 september 2011 is er door leerlingen van Bartiméus Onderwijs Lochem ee sponsorloop gehouden voor het Liliane Fonds. We wilden ons graag inzetten voor kinderen met een beperking in
ontwikkelingslanden.

In een kwartier tijd liepen 28 leerlingen zo veel mogelijk rondjes om de school.
Het was een SUPER dag: veel zon, enthousiast publiek om aan te moedigen en een geweldige inzet
van de kinderen.

Met als resultaat een MEGA opbrengst.
Het uiteindelijke bedrag is donderdag jl. bekend gemaakt aan de leerlingen en overhandigd aan
mevrouw Scheffer, vrijwilligster bij het Liliane Fonds.

Zij mocht een door de kinderen gemaakte cheque ter waarde van ¤ 1.598,55 in ontvangst nemen.
Met dit behaalde resultaat, voelden de leerlingen zich echte SUPERHELDEN.

Het ''Goede Doel'' ontgaat me hier nog steeds, is het ''Goede Doel'' om DJMO gratis elk jaar van
nieuwe schoenen te voorzien, of snap ik het niet helemaal?

Gaat de ING geld storten per kilometer of is het de bedoeling dat ''Fokkers'' hier geld
gaan storten? En als de het de bedoeling is dat Fokkers hier geld gaan storten waar
gaat dat geld dan heen?

Want na deze post begreep ik toch écht niet wat dan wél de bedoeling is, wie wordt hier
beter van, want het ''Goede Doel'' van de ING werd hier al weggezet als onzin.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 07:06 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

toen ik 35 jaar geleden op de lagere school zat moesten we al zilverpapier inzamelen voor de arme kindjes met hongerbuikjes in de derde wereld.... en heeft het geholpen?
dan was net zo goed water naar de zee dragen...

Ik begrijp de bedoeling eigenlijk steeds minder.
Kan iemand mij dit uitleggen?
pi_110058348
Jij hoeft de bedoeling ook niet te begrijpen, zolang degene die loopt het maar begrijpt. De een loopt puur op tijd. De andere wil gewoon een sportieve droom halen en een voor hem/ haar sportieve prestatie neerzetten.

Jezelf overwinnen en grenzen verleggen is een zeer belangrijke drijfveer voor lopers.
  zondag 8 april 2012 @ 15:36:44 #273
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_110059195
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 15:13 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Jezelf overwinnen en grenzen verleggen is een zeer belangrijke drijfveer voor lopers.
pi_110059416
Dit geldt overigens zowel fysiek als mentaal.
pi_110059918
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
is het ''Goede Doel'' om DJMO gratis elk jaar van

Gaat de ING geld storten per kilometer?
Nee, is gewoon een éénmalige gunst van de ING. Dan kun je natuurlijk wel gaan roepen dat er honderdduizend goede doelen zijn: Ja, dat klopt.
  zondag 8 april 2012 @ 17:42:05 #276
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_110063331
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dit wordt gewoon genegeerd?

Voor dat geld van die schoenen en dan ook nog eens een vervolgpaar kan je beter
meteen een waterput in Afrika graven.

Sorry hoor, maar er zijn duizenden anonieme mensen die (o.a.) hardlopen voor
''Goede doelen'' en die betalen hun schoentjes allemaal zelf.

http://www.soskinderdorpe(...)SVpa8CFchG3godjStEWw

http://www.unicef.nl/wat-(...)eVpa8CFYGDDgodHH7BZQ

http://www.hardloopschema(...)n-voor-een-goed-doel

http://www.nederlandhelpt(...)voor-het-goede-doel/

http://www.lopendoethopen.nl/rotterdam/

http://meedoen.lilianefon(...)uWpa8CFc5H3godRREyXw

Maar ja... die komen niet in de krant natuurlijk, da's dan wel weer jammer.... :)

Zet IK ze hier toch even in het zonnetje !

http://meedoen.lilianefon(...)edoen&id=19&Itemid=3

[ afbeelding ]

Op vrijdag 2 september 2011 is er door leerlingen van Bartiméus Onderwijs Lochem ee sponsorloop gehouden voor het Liliane Fonds. We wilden ons graag inzetten voor kinderen met een beperking in
ontwikkelingslanden.

In een kwartier tijd liepen 28 leerlingen zo veel mogelijk rondjes om de school.
Het was een SUPER dag: veel zon, enthousiast publiek om aan te moedigen en een geweldige inzet
van de kinderen.

Met als resultaat een MEGA opbrengst.
Het uiteindelijke bedrag is donderdag jl. bekend gemaakt aan de leerlingen en overhandigd aan
mevrouw Scheffer, vrijwilligster bij het Liliane Fonds.

Zij mocht een door de kinderen gemaakte cheque ter waarde van ¤ 1.598,55 in ontvangst nemen.
Met dit behaalde resultaat, voelden de leerlingen zich echte SUPERHELDEN.

Het ''Goede Doel'' ontgaat me hier nog steeds, is het ''Goede Doel'' om DJMO gratis elk jaar van

Gaat de ING geld storten per kilometer of is het de bedoeling dat ''Fokkers'' hier geld
gaan storten? En als de het de bedoeling is dat Fokkers hier geld gaan storten waar
gaat dat geld dan heen?

Want na deze post begreep ik toch écht niet wat dan wél de bedoeling is, wie wordt hier
beter van, want het ''Goede Doel'' van de ING werd hier al weggezet als onzin.

[..]

Ik begrijp de bedoeling eigenlijk steeds minder.
Kan iemand mij dit uitleggen?
Kom op zeg.... Ik heb je wel beter zien reageren. :Y
Naar wat ik begrepen heb loopt DJMO voornamelijk voor zich zelf. ^O^
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  zondag 8 april 2012 @ 18:45:19 #277
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_110065230
Wat een verzuurde reacties zeg.
pi_110065535
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 17:42 schreef Rucky het volgende:

[..]

Kom op zeg.... Ik heb je wel beter zien reageren. :Y
Naar wat ik begrepen heb loopt DJMO voornamelijk voor zich zelf. ^O^
Dat had ik dus ook begrepen, ben ik dus toch niet zo dom als ik eruitzie.

Maar dan begrijp ik die banner niet die jij gemaakt hebt

Maar goed zal wel aan mij liggen dan hoor, kan best :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 april 2012 @ 18:57:16 #279
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110065606
even snel :')

Ik loop de marathon puur om persoonlijke redenen. Echter, ik verbind er óók een goed doel aan. Het perse willen halen van de finish is echter een puur persoonlijk iets.

pi_110065749
quote:
7s.gif Op zondag 8 april 2012 18:57 schreef DJMO het volgende:
even snel :')

Ik loop de marathon puur om persoonlijke redenen. Echter, ik verbind er óók een goed doel aan. Het perse willen halen van de finish is echter een puur persoonlijk iets.
Ja, dus dat was mijn vraag, jouw persoonlijke reden hoef ik niet te weten, maar hoe zit dat
dan met dat goede doel?

Moet er geld worden ingezameld?
Zo ja, hoe dan? Per km?

Dat zou ik dus graag willen weten, mag ik toch wel vragen of niet?
Ik ben helemaal vóór ''Goede Doelen'' hoor, maar een beetje uitleg zou dan wel handig zijn.
  zondag 8 april 2012 @ 19:02:35 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110065804
FaNNvanhetlaatsteuur, je lijkt bijna wel jaloers dat een FOK-ker, iemand die zelf ooit heel erg goed geholpen geweest is met hulp vanuit FOK, zélf (dus zonder dat DJMO erom gevraagd heeft) het initiatief genomen heeft om binnen de ING (waar hij toevallig werkt) te vragen of er evt sponsor-mogelijkheden zijn.
Srsly, wat zit jou daar zo dwars aan? Lees het eerste topic nog eens door.
Het enige dat DJMO gedaan heeft is posten dat ze de marathon ging lopen, ze heeft nergens om geld gevraagd:

quote:
4s.gif Op maandag 26 maart 2012 22:02 schreef DJMO het volgende:
*klik*
Mijn doel van dit topic? geregeld die schop onder m'n hol krijgen van m'n mede-users om het door te zetten en vol te houden tot ik die 42,5 km gelopen en de eindstreep gehaald heb ^O^
*klik*
Als je zo begaan bent met de zielige kindertjes in Afrika, open je eigen topic ipv hier totaal onfegundeerd de huilie uit te gaan lopen hangen. :{w

En nee, DJMO is níet mijn troetel-user, bij lange na niet, en dat weet ze zelf ook, maar dat loze gejank vind ik echt zo vermoeiend... :{ Let go, als het je niet zint loop je maar een blokje om...
pi_110065843
quote:
4s.gif Op zondag 8 april 2012 19:02 schreef Brighteyes het volgende:
FaNNvanhetlaatsteuur, je lijkt bijna wel jaloers dat een FOK-ker, iemand die zelf ooit heel erg goed geholpen geweest is met hulp vanuit FOK, zélf (dus zonder dat DJMO erom gevraag heeft) zelf het initiatief genomen heeft om binnen de ING (waar hij toevallig werkt) te vragen of er evt sponsor-mogelijkheden zijn.
Srsly, wat zit jou daar zo dwars aan? Lees het eerste topic nog eens door.
Het enige dat DJMO gedaan heeft is posten dat ze de marathon ging lopen, ze heeft nergens om geld gevraagd:

[..]

Als je zo begaan bent met de zielige kindertjes in Afrika, open je eigen topic ipv hier totaal onfegundeerd de huilie uit te gaan lopen hangen.
:') ah... oké ik snap de hint (8>
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 april 2012 @ 19:04:19 #283
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110065874
quote:
6s.gif Op zondag 8 april 2012 19:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja, dus dat was mijn vraag, jouw persoonlijke reden hoef ik niet te weten, maar hoe zit dat
dan met dat goede doel?

Moet er geld worden ingezameld?
Zo ja, hoe dan? Per km?

Dat zou ik dus graag willen weten, mag ik toch wel vragen of niet?
Ik ben helemaal vóór ''Goede Doelen'' hoor, maar een beetje uitleg zou dan wel handig zijn.
na ergens in het begin van dit topic iemand zei: als je 'm uitloopt krijg je een euro van me .. gaf ik als reactie: per gelopen km voor de vrienden van blijdorp.

ik heb nog geen flauw idee hoe of wat, ik heb wel de vrienden van blijdorp een mailtje gestuurd of ze het zien zitten, en of zij een eventuele inzameling zelf op zich willen nemen. Hoe ik dan aan donateurs ga komen zie ik dan wel .. heb ik nog een jaar de tijd voor :)

pi_110066017
quote:
10s.gif Op zondag 8 april 2012 19:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:') ah... oké ik snap de hint (8>
Ik ben wel nieuwsgierig wat jij allemaal doet qua goede doelen. Ik kom je vaak tegen in topics waar je je gelijk wil halen met ellelange posts en links die geen hond aan klikt.
Doe es normaal .
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_110066094
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 19:08 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik ben wel nieuwsgierig wat jij allemaal doet qua goede doelen. Ik kom je vaak tegen in topics waar je je gelijk wil halen met ellelange posts en links die geen hond aan klikt.
Doe es normaal .
gut o gut, jij ook een Vrolijk Pasen :')

Ik zal niets meer vragen.
pi_110066193
quote:
10s.gif Op zondag 8 april 2012 19:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

gut o gut, jij ook een Vrolijk Pasen :')

Ik zal niets meer vragen.
Beter ^O^
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_110066217
- :* -

[ Bericht 71% gewijzigd door BrandX op 08-04-2012 19:18:03 ]
pi_110066492
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 19:13 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
- :* -
Ok
  zondag 8 april 2012 @ 19:25:22 #289
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_110066789
*popcorn* :')
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_110086865
Achtergrond vraagje, heb je al eerder een lange afstand gelopen?
En dan een tip: mocht je last hebben van lichamelijke gebreken, mijn ervaring is dat het lopen op zachtere ondergronden een hoop helpt, vooral op bosgrond of gras lopen scheelt een hoop, wanneer je blessure gevoelig bent is het killing als je op steen gaat trainen.
  maandag 9 april 2012 @ 08:53:40 #291
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_110087144
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 07:45 schreef raptorix het volgende:
Achtergrond vraagje, heb je al eerder een lange afstand gelopen?
En dan een tip: mocht je last hebben van lichamelijke gebreken, mijn ervaring is dat het lopen op zachtere ondergronden een hoop helpt, vooral op bosgrond of gras lopen scheelt een hoop, wanneer je blessure gevoelig bent is het killing als je op steen gaat trainen.
Atletiekbaan een optie? Die zijn toch ook altijd vrij zacht? Bosgrond en gras zijn niet altijd even vlak, lijkt me dat je je dan eerder verstapt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_110087369
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 08:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Atletiekbaan een optie? Die zijn toch ook altijd vrij zacht? Bosgrond en gras zijn niet altijd even vlak, lijkt me dat je je dan eerder verstapt.
Atletiekbanen zijn gemaakt om zo min mogelijk energie te absorberen. Iedere vorm van demping betekent energieverlies en daarmee snelheidsverlies. Als je snel blessures hebt kan je beter niet op de baan gaan lopen.
  maandag 9 april 2012 @ 10:40:58 #293
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110088441
ts, ik heb dit topic vanaf het begin af aan gevolgd en moet af en toe lachen om je eigenwijsheid maar neem nog steeds mijn pet af voor je vastberadenheid.

Het lopen van een marathon is bij mij al een hele tijd een " stille wens", iets wat ik eigenlijk al wilde toen in 15 jaar geleden met lopen begon.

Je vastberadenheid, in combinatie met mijn toch al sluimerende verlangen om ooit een marathon te lopen, geeft mij het gevoel dat ik "met je mee moet lopen"...

enig probleempje... om het allemaal in een schema te passen qua werk etc. zal die van mij voor het eind van dit jaar moeten plaats vinden.
  maandag 9 april 2012 @ 10:42:06 #294
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110088457
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 09:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Atletiekbanen zijn gemaakt om zo min mogelijk energie te absorberen. Iedere vorm van demping betekent energieverlies en daarmee snelheidsverlies. Als je snel blessures hebt kan je beter niet op de baan gaan lopen.
dank je voor je uitleg, ik heb me eigenlijk nooit verdiept in T&F en eigenlijk maar voor korte tijd, lang gelednen, op de baan getrained
  maandag 9 april 2012 @ 11:01:01 #295
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_110088858
Goed dat er nu het goede schoeisel is, een goed trainings-schema etc. Go for it girl! *O* (oh en een vette schop natuurlijk)
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  maandag 9 april 2012 @ 11:11:43 #296
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110089114
over schema's gesproken, dit lijkt me een schema wat niet al te moeilijk te volgen is en ts nog 30 weken de tijd geeft om aan "de basis" te werken voordat het schema begin.

Het is een schema zuiver gericht op het uitlopen van een marathon zonder dat er een streeftijd aan te pas komt.

http://www.marathon-training-guides.com/beginner-schedules.html
pi_110089789
quote:

[..]

Volgens mij zijn die atletiekbanen met dat softe schuim erop juist ideaal omdat het dempent werkt, zelf loop ik het liefst op gras eerlijk gezegt, ook al omdat ik zo rond de 100 kilo ben.
  maandag 9 april 2012 @ 11:47:43 #298
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_110089950
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
over schema's gesproken, dit lijkt me een schema wat niet al te moeilijk te volgen is en ts nog 30 weken de tijd geeft om aan "de basis" te werken voordat het schema begin.

Het is een schema zuiver gericht op het uitlopen van een marathon zonder dat er een streeftijd aan te pas komt.

http://www.marathon-training-guides.com/beginner-schedules.html
Interessante site ^O^
Ook goede oefeningen voor je spieren, voeding etc op die site :Y

Voor TS vooral om te lezen:
http://www.marathon-training-guides.com/first-timers.html

En dan eerst Renate Wennemars schema
dan

http://www.marathon-train(...)arter-schedules.html

en dan die jij linkt :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 9 april 2012 @ 11:52:26 #299
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_110090068
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
enig probleempje... om het allemaal in een schema te passen qua werk etc. zal die van mij voor het eind van dit jaar moeten plaats vinden.
Dan ga je ook die in Eindhoven lopen :P
  maandag 9 april 2012 @ 12:30:18 #300
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110091140
quote:

[..]

Ik vind de atletiekbaan hier naast het Olympisch stadion anders heerlijk lopen, zacht..

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tartanpiste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')