abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:42:44 #251
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_110019437
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:23 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Hoe kan je jezelf letterlijk kwijt zijn? :?
Niet goed je grenzen aangeven :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:48:25 #252
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_110019618
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:42 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Niet goed je grenzen aangeven :)
Da's figuurlijk denk ik.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator zaterdag 7 april 2012 @ 12:51:12 #253
155227 crew  Guppy
dus
pi_110019694
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:07 schreef DJMO het volgende:
Stand van zaken:

Ik gaf al aan dat ik last had van m'n knie nadat ik maandag weer boven de vijf km had gelopen. Enfin, om een lang verhaal kort te maken: er hebben enkele dingen meegespeeld: ik had niet óók moeten gaan touwtje springen volgens m'n huisarts. Daarnaast werd ik op een dijkje gedwongen opzij te stappen waarbij ik een misstap maakte, maar voor m'n gevoel gewoon kon doorlopen. Tot slot was ik zo stom om bij het uitlopen een zandpaadje tussendoor te kiezen in plaats van het geasfalteerde fietspad. :')

Ik ga heel eerlijk zijn als ik zeg dat ik deze, volgens de huisarts, lichte blessure nodig heb gehad om tot mezelf te komen, m'n lichaam te leren kennen, en door te krijgen dat wat ik wil bereiken, beter met beleid kan gebeuren dan als de welbekende olifant in de porseleinkast tekeer te gaan.

In overleg met de huisarts heb ik nu het volgende plan opgesteld:
morgen eerst de nieuwe schoenen laten aanmeten, het eerste wat ze vroeg was: je hebt zeker op oude schoenen gelopen? (guilty as charged :@ )
Vervolgens komende maandag starten met drie weken wandeltraining, waarbij ik mag bewegen op geleide van de pijn.
Daarna starten met opbouwen. Als het goed gaat mag ik lessen overslaan, maar niet meer dan 1 les per keer. (en dan heb ik nu over die van running coach van Renate Wennemars, evy laat me nog steeds dubbel liggen van het lachen).

einde update.

kom maar op met die: ik heb het je toch gezegd? post :')
Nee, ik ga niet zeggen "told you so", want dat zou wel heel flauw zijn.

Ga nou na die drie weken wandeltraining maar eens beginnen met Renate's Runningcoach. Komt allemaal echt wel goed, maar geef het wat tijd. Ik zou als ik jou was ook geen lessen bewust overslaan. Die opbouw is er niet voor niks, en is echt heel nuttig.

Als je dan eenmaal een beetje lekker de 5km kan lopen, kun je opbouwen naar de 10km. En dan steeds weer een stukje verder (15km, HM, nog een beetje verder, tot je doel). En ach, als het dit jaar niet lukt, gaat het volgens jaar des te beter ^O^

En kom gewoon gezellig meeposten in het hardlooptopic! Iedereen loopt daar voor z'n eigen doelen, en het is hardstikke motiverend om te lezen hoe het bij andere mensen gaat!

Succes!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 7 april 2012 @ 21:11:10 #254
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110036592
wat Guppy zegt.
ik denk dat het ook verstandig is om je trainingsjaar op de delen in zeg: blokken van 3 maanden en jezelf een doel stellen qua training waar je over 3 maanden wil zijn
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_110037018
Laat die halve marathongids maar lekker in de winkel liggen. Ik heb hem zelf ook gehad. Stonden zeker nuttige dingen in, maar deze kan je ook allemaal gratis in de winkel vinden. Helaas heb ik hem niet meer anders had ik hem wel even opgestuurd naar je.
pi_110037136
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
wat Guppy zegt.
ik denk dat het ook verstandig is om je trainingsjaar op de delen in zeg: blokken van 3 maanden en jezelf een doel stellen qua training waar je over 3 maanden wil zijn
imo zou t t best zijn als ze die van rotterdam een hm maakt en dan in t najaar een volledige marathon doet. amsterdam ofzo. rotterdam wordt heel krap imo
  zaterdag 7 april 2012 @ 21:47:29 #257
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_110037958
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:51 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nee, ik ga niet zeggen "told you so", want dat zou wel heel flauw zijn.

Ga nou na die drie weken wandeltraining maar eens beginnen met Renate's Runningcoach. Komt allemaal echt wel goed, maar geef het wat tijd. Ik zou als ik jou was ook geen lessen bewust overslaan. Die opbouw is er niet voor niks, en is echt heel nuttig.

Als je dan eenmaal een beetje lekker de 5km kan lopen, kun je opbouwen naar de 10km. En dan steeds weer een stukje verder (15km, HM, nog een beetje verder, tot je doel). En ach, als het dit jaar niet lukt, gaat het volgens jaar des te beter ^O^

En kom gewoon gezellig meeposten in het hardlooptopic! Iedereen loopt daar voor z'n eigen doelen, en het is hardstikke motiverend om te lezen hoe het bij andere mensen gaat!

Succes!!
Ik durf erop in te zetten dat ze hier nu nog niet naar luistert, ondanks haar blessure :')
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 7 april 2012 @ 22:02:00 #258
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110038556
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:47 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik durf erop in te zetten dat ze hier nu nog niet naar luistert, ondanks haar blessure :')
ik denk dat ze er ondertussen van bewust is dat ze te hard van stapel is gegaan... maar ja, iemand afzeiken in de annonimiteit van het internet blijft leuk
  zaterdag 7 april 2012 @ 22:06:38 #259
206580 Luxuria
pi_110038725
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:02 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik denk dat ze er ondertussen van bewust is dat ze te hard van stapel is gegaan... maar ja, iemand afzeiken in de annonimiteit van het internet blijft leuk
Ik denk ook wel dat ze zich daar nu bewust van is, maar ik denk dat ze zich evengoed nog steeds blind gaat staren op die marathon en nog niet gaat doen wat ik quotte.
  zaterdag 7 april 2012 @ 22:08:55 #260
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110038831
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:06 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik denk ook wel dat ze zich daar nu bewust van is, maar ik denk dat ze zich evengoed nog blind gaat staren op die marathon en nog niet doet wat ik quotte.
de tijd zal het leren
  zaterdag 7 april 2012 @ 22:09:57 #261
206580 Luxuria
pi_110038865
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:08 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

de tijd zal het leren
Ja ik ben benieuwd :)
  zaterdag 7 april 2012 @ 22:22:21 #262
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_110039344
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:09 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ja ik ben benieuwd :)
Ik ook. :D
Ik ken DJMO en ze heeft nog een jaar om te trainen. Ze wilt dit alleen doen en dat begrijk ik wel. Maar ondertussen heeft ze wel een aantal mensen die achter haar staan. *O*
En ook al loopt ze de helft, ik zou het toch wel tof vinden van haar. :Y
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_110039448
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:22 schreef Rucky het volgende:

[..]

Ik ook. :D
Ik ken DJMO en ze heeft nog een jaar om te trainen. Ze wilt dit alleen doen en dat begrijk ik wel. Maar ondertussen heeft ze wel een aantal mensen die achter haar staan. *O*
En ook al loopt ze de helft, ik zou het toch wel tof vinden van haar. :Y
je kent djmo, ken je de marathon ook? en de voorbereiding van o tot 42.195?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 april 2012 @ 22:25:04 #264
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110039452
goed. even korte update vanaf m'n logeeradres:

Ik heb inmiddels Running center in Alkmaar bezocht en ben ervandaan gegaan met een paar nieuwe schoenen, en een gedegen advies.

De komende 2 tot 3 weken m'n brace omhouden (m'n knieën zijn te smal voor een simpele sportbandage :') ) en lekker een wandeltraining doen. Dit werd me zelfs met klem aangeraden om zo a) 't ritme van de training vol te houden en b) om de blessure eruit te lopen zeg maar.

Ik heb op de loopband gestaan en het eerste wat de man die me hielp opviel was dat ik m'n linkervoet gewoon steady neerzette tijdens het lopen, ondanks dat m'n linkerknie geblesseerd is. Ik moest, hoewel de afwijking miniem was, wel uitkijken met m'n rechterenkel; die zakt iets in tijdens het lopen. Verder heb ik gewoon een middelmatige, doch smalle voet. Door het inzakken van de rechterenkel heb ik een hoog om de enkel sluitende schoen meegekregen die ook extra dempend is.

Ik gaf in de winkel al aan dat ik het mp3 schema van wennemars had gedownload en dat was prima. Ik ga niets overhaasten, maar wat de verkoper me zei is: als jij je goed genoeg voelt en je knie kan het aan, kun je gerust gaan uitbreiden.

Dus om de posts van hierboven te beantwoorden: ja, ik ga zeker 'gewoon' trainen, maar wel volgens het schema van Wennemars. Mocht het echter beter gaan dan verwacht, dan mag ik altijd het running center bellen om advies om eventueel sneller uit te breiden / lessen over te slaan.
-edit-

[ Bericht 6% gewijzigd door DJMO op 07-04-2012 22:34:46 ]
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 7 april 2012 @ 22:39:55 #265
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110039948
bedankt voor je update DMJO... goed om te lezen dat je nu eindelijk in staat bent om aan de slag te gaan met je nieuwe schoenen.

Het is natuurlijk vervelend dat je nu geblesseerd bent maar laten we het daar maar niet meer over hebben, daar is al genoeg over gezegd door een ieder.

Wandelen...gewoon blijven doen lijkt mij..en zoals de mensen bij running center ook al zeiden: gewoon een soort trainingsschema aan blijven houden.

Dit heeft volgens mij twee voordelen: ten eerste blijf je je lichaam trainen (ook al is het in een rustig tempo) en worden je spieren ongemerkt toch sterker en en tweede (en misschien net zo belangrijk) leg je jezelf trainingsdiscipline op... dus geen gemekker als het regent of koud is, nee gewoon aan het schema houden want over een maand of 10 dan moet je... regen, wind of storm.

nog 370 dagen te gaan tot aan de finish, keep it up!!
pi_110041209
Heb je geen advies gekregen om te koelen eigenlijk? Helpt herstel
pi_110041606
Dmjo krijg je eventueel ook een vervolgpaar? Dit paar zal waarschijnlijk al verslijten tijdens je trainingen en misschien zelfs nog een paar. Zo niet dan kan je proberen om er elke week wat geld voor opzij te leggen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 april 2012 @ 23:24:30 #268
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110041858
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:10 schreef computergirl het volgende:
Heb je geen advies gekregen om te koelen eigenlijk? Helpt herstel
afwisselend koelen met gelpack, smeren met spierbalsam (trauma gel) en warme spierbalsam( midalgan warm bv) en het dragen van de brace waren de dingen die ik al deed, en waar het rc me ook om prees dat ik dat uit eigen vrije beweging al deed.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 april 2012 @ 23:29:05 #269
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110042021
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Dmjo krijg je eventueel ook een vervolgpaar? Dit paar zal waarschijnlijk al verslijten tijdens je trainingen en misschien zelfs nog een paar. Zo niet dan kan je proberen om er elke week wat geld voor opzij te leggen.
nog niet over nagedacht, maar tegen die tijd zal ik waarschijnlijk wel weer contact hebben met de contactpersoon binnen de ING over hoe en wat. Aangezien diegene me op de voet volgt, en als eerste recht heeft op updates qua loopbelevenissen.

zaterdag 7 april 2012 @ 23:35:11 #270
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110042266
lijkt me een mooie gelegenheid voor de ING om het sponsorship voort zetten... maar dan lijkt het me niet meer dan eerlijk dat DMJO ook bepaalde doelen gaat halen, bijv. haar eerste HM bij een bepaalde datum... dat lijkt me eerlijk voor beide partijen.

Als DMJO dat doel haalt is dat volgens mij een teken dat ze "commited" is en heeft ING niet zo veel te verliezen.

Laten we niet vergeten ING is een bedrijf en business is business

En wat zal dat ING tshirt haar goed staan als ze over de eindstreep gaat en de verslaggever voor het bedrijfsblad er is ;)
pi_110055800
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Dit wordt gewoon genegeerd?

Voor dat geld van die schoenen en dan ook nog eens een vervolgpaar kan je beter
meteen een waterput in Afrika graven.

Sorry hoor, maar er zijn duizenden anonieme mensen die (o.a.) hardlopen voor
''Goede doelen'' en die betalen hun schoentjes allemaal zelf.

http://www.soskinderdorpe(...)SVpa8CFchG3godjStEWw

http://www.unicef.nl/wat-(...)eVpa8CFYGDDgodHH7BZQ

http://www.hardloopschema(...)n-voor-een-goed-doel

http://www.nederlandhelpt(...)voor-het-goede-doel/

http://www.lopendoethopen.nl/rotterdam/

http://meedoen.lilianefon(...)uWpa8CFc5H3godRREyXw

Maar ja... die komen niet in de krant natuurlijk, da's dan wel weer jammer.... :)

Zet IK ze hier toch even in het zonnetje !

http://meedoen.lilianefon(...)edoen&id=19&Itemid=3

Op vrijdag 2 september 2011 is er door leerlingen van Bartiméus Onderwijs Lochem ee sponsorloop gehouden voor het Liliane Fonds. We wilden ons graag inzetten voor kinderen met een beperking in
ontwikkelingslanden.

In een kwartier tijd liepen 28 leerlingen zo veel mogelijk rondjes om de school.
Het was een SUPER dag: veel zon, enthousiast publiek om aan te moedigen en een geweldige inzet
van de kinderen.

Met als resultaat een MEGA opbrengst.
Het uiteindelijke bedrag is donderdag jl. bekend gemaakt aan de leerlingen en overhandigd aan
mevrouw Scheffer, vrijwilligster bij het Liliane Fonds.

Zij mocht een door de kinderen gemaakte cheque ter waarde van ¤ 1.598,55 in ontvangst nemen.
Met dit behaalde resultaat, voelden de leerlingen zich echte SUPERHELDEN.

Het ''Goede Doel'' ontgaat me hier nog steeds, is het ''Goede Doel'' om DJMO gratis elk jaar van
nieuwe schoenen te voorzien, of snap ik het niet helemaal?

Gaat de ING geld storten per kilometer of is het de bedoeling dat ''Fokkers'' hier geld
gaan storten? En als de het de bedoeling is dat Fokkers hier geld gaan storten waar
gaat dat geld dan heen?

Want na deze post begreep ik toch écht niet wat dan wél de bedoeling is, wie wordt hier
beter van, want het ''Goede Doel'' van de ING werd hier al weggezet als onzin.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 07:06 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

toen ik 35 jaar geleden op de lagere school zat moesten we al zilverpapier inzamelen voor de arme kindjes met hongerbuikjes in de derde wereld.... en heeft het geholpen?
dan was net zo goed water naar de zee dragen...

Ik begrijp de bedoeling eigenlijk steeds minder.
Kan iemand mij dit uitleggen?
pi_110058348
Jij hoeft de bedoeling ook niet te begrijpen, zolang degene die loopt het maar begrijpt. De een loopt puur op tijd. De andere wil gewoon een sportieve droom halen en een voor hem/ haar sportieve prestatie neerzetten.

Jezelf overwinnen en grenzen verleggen is een zeer belangrijke drijfveer voor lopers.
  zondag 8 april 2012 @ 15:36:44 #273
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_110059195
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 15:13 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Jezelf overwinnen en grenzen verleggen is een zeer belangrijke drijfveer voor lopers.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_110059416
Dit geldt overigens zowel fysiek als mentaal.
pi_110059918
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
is het ''Goede Doel'' om DJMO gratis elk jaar van
nieuwe schoenen te voorzien, of snap ik het niet helemaal?

Gaat de ING geld storten per kilometer?
Nee, is gewoon een éénmalige gunst van de ING. Dan kun je natuurlijk wel gaan roepen dat er honderdduizend goede doelen zijn: Ja, dat klopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')