Ons lichaam is er wel opgebouwd, maar je moet de spieren, botten, pezen en what not wel de tijd gunnen om zich erop aan te passen. Je kan niet van 0 naar 42 km n een dag, daar is tijd, aanpassing ed voor nodig. Vooral als je normaal gesproken een zittend/lui bestaan leidt. Maar als je het eenmaal in de smiezen hebt kan je dit (vrijwel) ongelimiteerd herhalen.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Geinteresseerde vraag:
ons lichaam is aan die klappen niet gewend en eik ook niet op gebouwd.
Wat is dan toch die drive van ontelbare mensen die hardlopen?
De beste rush kreeg ik toch van bevallen, maar ja.... Geeft weer zo'n hoop ander gedoe.quote:
Plus een bende.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:59 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
De beste rush kreeg ik toch van bevallen, maar ja.... Geeft weer zo'n hoop ander gedoe.
Op alle vlakken.quote:
Geld wel voor alle/veel sporten hoor. Ik hou wel van die extremen, ben er niet goed in verder, maar dat was wel ooit voor mij de overweging om naar buiten te gaan. 'Zou ik dat kunnen' of 'dat kan ik vast nooit'. En dan op een gegeven moment dingen doen die jezelf versteld doen staan.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:03 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Op alle vlakken.
Maar gawd, als je van de marathon lopen zo'n rush krijgt dan ga ik het ook overwegen(niet echt, de reumatoloog ziet me aankomen
)
Nou, zo fiets je niet op een fiets hoorquote:Op donderdag 5 april 2012 12:17 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja, een beetje doodgaan op z'n tijd is wel lekker, als het achter de rug is. Dat spinning snap ik dan weer niet. Ik fiets liever ergens naartoe zeg maar.
Goddank, zou ik bijna zeggen! ( zie ik voor me, zo'n moederfiets met dubbele zitjes en fietstassen en dan voorbij komen beukenquote:Op donderdag 5 april 2012 12:21 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou, zo fiets je niet op een fiets hoor.
Om wat je hier insinueert:quote:Op donderdag 5 april 2012 11:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]Excuses voor wat?? Om mijn mening hier neer te zetten?
Ja hoor ik en die andere 59% van deze mensen die niet meteen Halleluja DMJO roepen
staan bij de Finish om jou een bloemetje te brengen![]()
[ afbeelding ]
Ik geloof niet dat ik verkeerd advies geef als ik zeg dat je beter WEL naar de ervaren hardlopers
kan luisteren, maar goed als jij alleen wil horen, ja hoor DJMO dat haal je op je sloffen, sorry
dan doe ik daar niet aan mee.
BE: thnx, ik heb al verschillende schema's gedownload.quote:Op donderdag 5 april 2012 02:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik denk zomaar, maar ik kan me vergissenik heb me wel vaker vergist, dat als de schoenen
eenmaal ''binnen'' zijn dat de hele zaak wordt afgeblazen of dat er sprake is van een ''blessure''
en als iedereen die ook maar een beetje kritiek heeft of kanttekeningen maakt bij dit ''plan''
een PM krijgt van een modje dan vind ik dat behoorlijk triest.
Ook daar ga ik mijn excuses niet voor aanbieden en een aantal mensen weten best waaromquote:
wennemars loopt nu binnen. Eens kijken wat dat is danquote:Op donderdag 5 april 2012 13:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Je hebt ook andere mp3 schema's behalve Evy hè. Je hebt ook zo'n zelfde iets van Renate Wennemars en ook in het Engels zijn er diverse mp3 schema's
quote:Op donderdag 5 april 2012 13:04 schreef raptorix het volgende:
Ik heb destijds Marathon van Amsterdam gelopen, had echter niet getrained, me tijd was dan ook wat aan hoge kant met 4:58, ik ging destijds erg goed van start maar kreeg rond de 25 kilometer een zogenaamde hongerklop
Dit waren met tussentijden:
5 Kilometer 28:10
10 Kilometer 54:46
15 Kilometer 1:23:22
20 Kilometer 1:55:51
Half marathon 2:04:27
25 Kilometer 2:33:43
30 Kilometer 3:18:23
35 Kilometer 4:01:01
40 Kilometer 4:43:36
Belangrijkste tip die ik je kan geven is om te "leren" goed te eten tijdens het lopen.
ten eerste sowieso gefeliciteerd met het uitlopen van je marathon!!quote:Op donderdag 5 april 2012 13:04 schreef raptorix het volgende:
Ik heb destijds Marathon van Amsterdam gelopen, had echter niet getrained, me tijd was dan ook wat aan hoge kant met 4:58, ik ging destijds erg goed van start maar kreeg rond de 25 kilometer een zogenaamde hongerklop
Dit waren met tussentijden:
5 Kilometer 28:10
10 Kilometer 54:46
15 Kilometer 1:23:22
20 Kilometer 1:55:51
Half marathon 2:04:27
25 Kilometer 2:33:43
30 Kilometer 3:18:23
35 Kilometer 4:01:01
40 Kilometer 4:43:36
Belangrijkste tip die ik je kan geven is om te "leren" goed te eten tijdens het lopen.
Graag gedaan, hopelijk heb je er iets aan. Het helpt echtquote:Op donderdag 5 april 2012 20:06 schreef DJMO het volgende:
Guppy: thnx voor de tip. Wennemars klinkt een stuk prettiger, en de muziek is ook een stuk beter te behappen! Die kan ik nog wel (zachtjes) hebben denk ik tijdens het lopen
quote:Op donderdag 5 april 2012 20:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik zit zelf te denken aan een marathon in November maar dan ben ik wel zo streberig dat ik een sub4 wil lopen dus ik weet niet of ik die intensieve training vol kan houden voor 4-5 maanden lang
Ja en nee, me benen waren nog wel goed, maar die honger hequote:Op donderdag 5 april 2012 20:18 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ten eerste sowieso gefeliciteerd met het uitlopen van je marathon!!
Maar als ik je splits bekijk dan komt bij mij "het niet trainen" naar voren... tot aan de HM gaat het goed en vanaf dan lijkt het er op alsof het gebrek aan trainingskiometers om de hoek komt kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |