Met dat soort wedstrijden is het altijd maar weer afwachten of de bruggen niet open staan.quote:Op zondag 1 april 2012 23:05 schreef DJMO het volgende:
Overigens wil ik op 11 december als test de bruggenloop in Rotterdam voltooien, sowieso om te kijken hoe het wedstrijdlopen gaat. (deze is 15 km).
dat moet lukkenquote:Op zondag 1 april 2012 23:05 schreef DJMO het volgende:
Overigens wil ik op 11 december als test de bruggenloop in Rotterdam voltooien, sowieso om te kijken hoe het wedstrijdlopen gaat. (deze is 15 km).
dan maakt onze marathon chick er toch gewoon en duathlon van?quote:Op zondag 1 april 2012 23:06 schreef Papabear het volgende:
[..]
Met dat soort wedstrijden is het altijd maar weer afwachten of de bruggen niet open staan.
ehmm niet in de winterquote:Op zondag 1 april 2012 23:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dan maakt onze marathon chick er toch gewoon en duathlon van?
quote:
quote:Op zondag 1 april 2012 23:35 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]waar is de will power gebleven??
als ik bij jou mag overnachten (iig de nacht ervoor) en jij op de kids past, doe ik die ook nog welquote:Op maandag 2 april 2012 00:12 schreef YskaFredriksson het volgende:
Aaah en wat dachten we dan van de 4mijl in Groningen om te lopen. Is in oktober, 6.7 km....
Zal ik eens aan mn vader vragen of jij in zn bedrijventeam mag? Dan kan je hier vast ook crashen met kids!quote:Op maandag 2 april 2012 00:13 schreef DJMO het volgende:
[..]
als ik bij jou mag overnachten (iig de nacht ervoor) en jij op de kids past, doe ik die ook nog wel
doe eens MSN komen schattie.quote:Op maandag 2 april 2012 00:18 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Zal ik eens aan mn vader vragen of jij in zn bedrijventeam mag? Dan kan je hier vast ook crashen met kids!
Ja zeker dan zit je op 3 maanden van tevoren toch op 15 km , en in April loop je dan makkelijk 42 KMquote:Op maandag 2 april 2012 01:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
4 mile in Oktober en dan de bruggeloop in December, mooie opbouw volgens mij
Hmz.. Daar zit t m ook in volgens mij.. 15 km lopen of 42, is volgens mij wel een ander soort opbouw van hoe je begint... Hoe snel je loopt ed...quote:Op maandag 2 april 2012 15:32 schreef Joene het volgende:
[..]
Ja zeker dan zit je op 3 maanden van tevoren toch op 15 km , en in April loop je dan makkelijk 42 KM![]()
Met 20km/u ben je natuurlijk gewoon netjes in 2 uur klaar.quote:Op maandag 2 april 2012 15:38 schreef Zenschaatser het volgende:
In welke tijd wil je hem gaan hardlopen. Boven de 5 uur telt niet als een echte marathon natuurlijk. Je moet hem wel HARDlopen anders doe je gewoon mee aan de korte versie van de Nijmeegse vierdaagse die maar 1 dag duurt.
Ja dat kan makkelijk. waarschijnlijk heb je weinig loopervaring wanneer je dat zegt.quote:Op maandag 2 april 2012 15:36 schreef Joene het volgende:
als je 15km loopt in december kan je heel heel misschien eind februari een halve marathon lopen , maar zeker geen Hele in april.
Dat kan noway.quote:Op maandag 2 april 2012 15:39 schreef Zenschaatser het volgende:
[..]
Ja dat kan makkelijk. waarschijnlijk heb je weinig loopervaring wanneer je dat zegt.
In krap 4 maanden van 15 naar 42km? Ik zeg niet dat het onmogelijk is maar er moet dan ook niks tegenzitten natuurlijk. Er zijn schema's die in een week of 12 van een uur lopen op fatsoenlijk tempo (dus wanneer je 10-15km probleemloos kunt lopen) maar die zijn wel erg positief... veel schema's gaan uit van een week of 20 (oa die van Runnersweb http://www.runnersweb.nl/(...)nschema-beginner.htm ). Mag je wel 5x per week aan de bak.quote:Op maandag 2 april 2012 15:39 schreef Zenschaatser het volgende:
[..]
Ja dat kan makkelijk. waarschijnlijk heb je weinig loopervaring wanneer je dat zegt.
Ondoenlijk dus als je in december pas op 15 km zit. Of zware blessuren of dik over traint.quote:Op maandag 2 april 2012 15:47 schreef Jarno het volgende:
[..]
In krap 4 maanden van 15 naar 42km? Ik zeg niet dat het onmogelijk is maar er moet dan ook niks tegenzitten natuurlijk. Er zijn schema's die in een week of 12 van een uur lopen op fatsoenlijk tempo (dus wanneer je 10-15km probleemloos kunt lopen) maar die zijn wel erg positief... veel schema's gaan uit van een week of 20 (oa die van Runnersweb http://www.runnersweb.nl/(...)nschema-beginner.htm ). Mag je wel 5x per week aan de bak..
Het is echt zoeken naar schema's die in minder dan 4 maanden van 15k naar 42k gaan. Ook deze http://www.roadrunnersjou(...)rathon_3uur45min.pdf begint al met de aanname dat je 20k op 11km/u doet en heeft dan nog eens 16 weken nodig.quote:Op maandag 2 april 2012 15:53 schreef Joene het volgende:
[..]
Ondoenlijk dus als je in december pas op 15 km zit. Of zware blessuren of dik over traint.
Mwah, beetje realisme in plaats van het 'gut meid wat goed voor je dat ga jij kunnen heur, op je gemak' hosanna stemminkje hier lijkt me geen kwaad kunnen.quote:Op maandag 2 april 2012 15:55 schreef Brighteyes het volgende:
Pssst... het punt is wel weer eventjes gemaakt, niet?
*partypooper is...
Dat zeg ik dan ook niet, dat dat realisme kwaad kan.quote:Op maandag 2 april 2012 15:56 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mwah, beetje realisme in plaats van het 'gut meid wat goed voor je dat ga jij kunnen heur, op je gemak' hosanna stemminkje hier lijkt me geen kwaad kunnen.
Dat is echt pittig trainen wil je 10km/u als duurloop tempo hebben.quote:Op maandag 2 april 2012 15:59 schreef Ticootje het volgende:
Dus een slordige 10 km per uur, 4 uur lang... Ok..
klopt. woensdag en vrijdag weer + zondag een korte sessie om m'n nieuwe schoenen te testen.quote:Op maandag 2 april 2012 16:08 schreef Jarno het volgende:
Nou goed, vanavond gaat TS weer naar buiten en ik neem aan dat de overige 2 a 3x deze week ook reeds ingeplanned staan? Ben benieuwd dus!
Succes !quote:Op maandag 2 april 2012 16:11 schreef DJMO het volgende:
[..]
klopt. woensdag en vrijdag weer + zondag een korte sessie om m'n nieuwe schoenen te testen.
quote:Op maandag 2 april 2012 16:11 schreef DJMO het volgende:
[..]
klopt. woensdag en vrijdag weer + zondag een korte sessie om m'n nieuwe schoenen te testen.
donder toch gauw op, de betere beginners in het LIF hardlooptopic zoals Swets,AntiChrist,en Wyccie en mijzelf moeten, met gerichtte training allemaal onder de 4 uur kunnen komen volgens mij.quote:Op maandag 2 april 2012 16:02 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat is echt pittig trainen wil je 10km/u als duurloop tempo hebben.
En die wil heeft DJMO wel zo te lezen.quote:Op maandag 2 april 2012 19:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
donder toch gauw op, de betere beginners in het LIF hardlooptopic zoals Swets,AntiChrist,en Wyccie en mijzelf moeten, met gerichtte training allemaal onder de 4 uur kunnen komen volgens mij.
Dus waarom TS niet? oke, scherpe doelstelling maar waar een wil is is een weg
Goed bezig!quote:Op maandag 2 april 2012 18:55 schreef DJMO het volgende:
ik heb me niet geheel aan m'n route gehouden, (stuk afgesneden omdat ik niet goed oplette) maar alsnog 5,8 in 41 minuten.
http://runkeeper.com/user/DJMO/activity/79146010
Dus in dat hardlooptopic van jullie gelden voor vrouwen ook dezelfde prestatie-richtlijnen als voor de mannenquote:Op maandag 2 april 2012 19:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
donder toch gauw op, de betere beginners in het LIF hardlooptopic zoals Swets,AntiChrist,en Wyccie en mijzelf moeten, met gerichtte training allemaal onder de 4 uur kunnen komen volgens mij.
Dat is netjes!quote:Op maandag 2 april 2012 18:55 schreef DJMO het volgende:
ik heb me niet geheel aan m'n route gehouden, (stuk afgesneden omdat ik niet goed oplette) maar alsnog 5,8 in 41 minuten.
http://runkeeper.com/user/DJMO/activity/79146010
quote:Op maandag 2 april 2012 19:14 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Onder de 4 uur vind ik wel heel erg optimistisch.4,5 uur vind ik al rap zat als eindtijd.
Lijkt aardig te kloppen...quote:Op maandag 2 april 2012 19:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Het zijn inderdaad wel snelheden die zowel door mannen als vrouwen te halen moeten zijn. 4,5 uur is realistisher. De zangeres Do heeft hem in 4:24 gelopen. Oprah winfrey in 4:29.
nee hoor zeker niet papabear, alleen zijn er ook vrouwen bij die behoorlijk wat kilometers maken en de 10km/uur tijdens training prima halen.quote:Op maandag 2 april 2012 19:14 schreef Papabear het volgende:
[..]
Goed bezig!
[..]
Dus in dat hardlooptopic van jullie gelden voor vrouwen ook dezelfde prestatie-richtlijnen als voor de mannen
Nou... IK zie mezelf géén marathon lopen volgend jaar. En ik loop al 11KM in een uur.quote:Op maandag 2 april 2012 19:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Mwah, der zit zeker wel een punt van waarheid in, je kan niet en snelheid en afstand gelijktijdig gaan verhogen. Om de langere afstanden te volbrengen moet je tempo wat omlaag en als ze dan niet flink blijft trainen gaat 6min/km echt niet haalbaar zijn. Tis mij iig niet gelukt op de 21 km (wat de helft korter is) in 9 maanden training (0-21 km).quote:Op maandag 2 april 2012 19:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
de tijd zal het leren Swets, maar laten we haar nu maar voorlopig het voordeel van de twijfel geven...ik denk dat ze dat verdientquote:Op maandag 2 april 2012 19:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou... IK zie mezelf géén marathon lopen volgend jaar. En ik loop al 11KM in een uur.
DJMO heeft nu 2 keer gelopen, waarvan al 2 keer boven de 5km en is dus een serieuze blessure waiting to happen.
Ik denk dat ze er op dit moment meer bij gebaat is om gas terug te nemen en eens NORMAAL te gaan opbouwen dan op de manier door te gaan waar ze NU mee bezig is, want dat gaat ze zeker geen marathon lopen volgend jaar.
Ik ben wel benieuwd waarom wel/niet bij jou, maar misschien is dat meer voer voor het Hardloop topicquote:Op maandag 2 april 2012 19:55 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Mwah, der zit zeker wel een punt van waarheid in, je kan niet en snelheid en afstand gelijktijdig gaan verhogen. Om de langere afstanden te volbrengen moet je tempo wat omlaag en als ze dan niet flink blijft trainen gaat 6min/km echt niet haalbaar zijn. Tis mij iig niet gelukt op de 21 km (wat de helft korter is) in 9 maanden training (0-21 km).
En daar sla je de spijker op z'n kopquote:Op maandag 2 april 2012 19:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
Inderdaad geen verkeerde tijd, ik ga er vanuit dat het uitlopen van de marathon en de hele trainingsweg er naartoe miscchien nog wel belangrijker is voor TS dan de tijd
Idd, in ieder geval steunen de FOK!kers hier TS en hopen dat je blessurevrij blijft!quote:Op maandag 2 april 2012 20:06 schreef Papabear het volgende:
[..]
En daar sla je de spijker op z'n kop
Niet alleen in dit forum.quote:Op maandag 2 april 2012 20:08 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Idd, in ieder geval steunen de FOK!kers hier TS en hopen dat je blessurevrij blijft!
Stel de vraag daar of msg me op facetube.quote:Op maandag 2 april 2012 20:02 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd waarom wel/niet bij jou, maar misschien is dat meer voer voor het Hardloop topic
op de een of andere manier voelt langzamer lopen onnatuurlijk voor mezelf. Ik heb van mezelf al een redelijk hoog wandeltempo, kan ook echt absoluut niet tegen slenteren (daar krijg ik echt pijn in m'n rug van!). Sowieso ben ik wel van het opschieten. Ik snap wel dat ik mezelf (kan) overbelast(en), maar minder is eigenlijk geen optie voor me.quote:Op maandag 2 april 2012 19:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou... IK zie mezelf géén marathon lopen volgend jaar. En ik loop al 11KM in een uur.
DJMO heeft nu 2 keer gelopen, waarvan al 2 keer boven de 5km en is dus een serieuze blessure waiting to happen.
Ik denk dat ze er op dit moment meer bij gebaat is om gas terug te nemen en eens NORMAAL te gaan opbouwen dan op de manier door te gaan waar ze NU mee bezig is, want dat gaat ze zeker geen marathon lopen volgend jaar.
dit.quote:Op maandag 2 april 2012 19:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
Inderdaad geen verkeerde tijd, ik ga er vanuit dat het uitlopen van de marathon en de hele trainingsweg er naartoe miscchien nog wel belangrijker is voor TS dan de tijd
Uiteindelijk trekt je pes anserinus of tibiales anterior de grens wel.... maar dan wel gelijk voor een maandje of 2.quote:Op maandag 2 april 2012 22:01 schreef DJMO het volgende:
[..]
op de een of andere manier voelt langzamer lopen onnatuurlijk voor mezelf. Ik heb van mezelf al een redelijk hoog wandeltempo, kan ook echt absoluut niet tegen slenteren (daar krijg ik echt pijn in m'n rug van!). Sowieso ben ik wel van het opschieten. Ik snap wel dat ik mezelf (kan) overbelast(en), maar minder is eigenlijk geen optie voor me.
Tibialis, wijsneusquote:Op maandag 2 april 2012 22:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Uiteindelijk trekt je pes anserinus of tibiales anterior de grens wel.... maar dan wel gelijk voor een maandje of 2.
En je zou natuurlijk ook gewoon 1KM in hoog tempo kunnen lopen ipv 5.
En ik mis even waarom jij keer op keer weer in dit topic terug keert om je ongenoegen te uiten. Heb je thuis problemen, kun je je vriendin/vrouw niet aan, of krijg je er gewoon een stijfje van?quote:Op maandag 2 april 2012 22:33 schreef Jarno het volgende:
Ik mis even waarom djmo de fok! knuffel super woman is die het onmogelijke kan maar dat zal aan mij liggen. Wmb is het gewoon een te positieve beginneling die over drie weken met een dikke knie thuis zit maar vooruit. Twee keer gelopen en dan deze afstanden en tempo.... Kán niet goed gaan dit.
Zodat ik later kan zeggen told you so natuurlijk. Duh.quote:Op maandag 2 april 2012 22:34 schreef Papabear het volgende:
[..]
En ik mis even waarom jij keer op keer weer in dit topic terug keert om je ongenoegen te uiten. Heb je thuis problemen, kun je je vriendin/vrouw niet aan, of krijg je er gewoon een stijfje van?
Nou, je heb je punt (al honderd keer) gemaakt. Klaar nu?quote:Op maandag 2 april 2012 22:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
Zodat ik later kan zeggen told you so natuurlijk. Duh..
Sorry ik wacht even tot jouw mening me boeit, ok? Wie bén jij eigenlijk?quote:Op maandag 2 april 2012 22:36 schreef Papabear het volgende:
[..]
Nou, je heb je punt (al honderd keer) gemaakt. Klaar nu?
Ok, ga maar weer fijn de hele avond lekker trollen. Have fun!quote:Op maandag 2 april 2012 22:42 schreef Jarno het volgende:
[..]
Sorry ik wacht even tot jouw mening me boeit, ok? Wie bén jij eigenlijk?. Flikker zelf op met je doorzichtige slijmerige 'oh je kunt het tuurlijk loop jij die 42km efkes meid!'.
En nee, nog niet klaar nu..
Wat vind je belangrijker: nu al zo hard mogelijk gaan of straks je marathon uitlopen? Trainen voor een marathon doe je vooral op laag tempo. Als je niet het idee hebt dat je te langzaam loopt, loop je waarschijnlijk te hard. Het heeft trainingstechnisch geen enkele zin om elke keer lekker hard te gaan, daar breek je eerder wat mee af dan dat je opbouwt. Als je de ijzeren discipline kan opbrengen om vooral bij laag tempo te trainen, dan zal je zien dat je op een gegeven moment bij dezelfde lage hartslag harder kan lopen en dat langer kan volhouden. Dat soort trainingen is de basis voor lange afstanden. Daarnaast kan je wat gaan intervallen om je basissnelheid omhoog te krijgen, maar dat zou ik misschien maar 1 keer per 4 trainingen gaan doen.quote:Op maandag 2 april 2012 22:01 schreef DJMO het volgende:
[..]
Sowieso ben ik wel van het opschieten. Ik snap wel dat ik mezelf (kan) overbelast(en), maar minder is eigenlijk geen optie voor me.
U mad bro?quote:Op maandag 2 april 2012 22:43 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ok, ga maar weer fijn de hele avond lekker trollen. Have fun!
ik vind t niet echt trollen. Hij heeft gewoon een puntquote:Op maandag 2 april 2012 22:43 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ok, ga maar weer fijn de hele avond lekker trollen. Have fun!
Ben ik deels met je eens. Maar de manier waaróp hij dat doet slaat kant noch wal. Het is de toon die de muziek maakt.quote:Op maandag 2 april 2012 23:06 schreef gomi het volgende:
[..]
ik vind t niet echt trollen. Hij heeft gewoon een punt
blijkbaar is mijn gevoel voor 'snelheid' niet realistisch. Dit tempo voelt voor mij als langzaam aan. Ik zou wel sneller willen, maar ik weet ook dat ik niet moet overdrijven (al doe dat ik al wel, maar dat heeft meer met m'n motivatie en prestatiedrang te maken).quote:Op maandag 2 april 2012 22:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat vind je belangrijker: nu al zo hard mogelijk gaan of straks je marathon uitlopen? Trainen voor een marathon doe je vooral op laag tempo. Als je niet het idee hebt dat je te langzaam loopt, loop je waarschijnlijk te hard. Het heeft trainingstechnisch geen enkele zin om elke keer lekker hard te gaan, daar breek je eerder wat mee af dan dat je opbouwt. Als je de ijzeren discipline kan opbrengen om vooral bij laag tempo te trainen, dan zal je zien dat je op een gegeven moment bij dezelfde lage hartslag harder kan lopen en dat langer kan volhouden. Dat soort trainingen is de basis voor lange afstanden. Daarnaast kan je wat gaan intervallen om je basissnelheid omhoog te krijgen, maar dat zou ik misschien maar 1 keer per 4 trainingen gaan doen.
Volgens mij zijn dit dus echt de tips bij uitstek. Goed onderbouwd en helemaal helder en duidelijk toegelichtquote:Op maandag 2 april 2012 22:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat vind je belangrijker: nu al zo hard mogelijk gaan of straks je marathon uitlopen? Trainen voor een marathon doe je vooral op laag tempo. Als je niet het idee hebt dat je te langzaam loopt, loop je waarschijnlijk te hard. Het heeft trainingstechnisch geen enkele zin om elke keer lekker hard te gaan, daar breek je eerder wat mee af dan dat je opbouwt. Als je de ijzeren discipline kan opbrengen om vooral bij laag tempo te trainen, dan zal je zien dat je op een gegeven moment bij dezelfde lage hartslag harder kan lopen en dat langer kan volhouden. Dat soort trainingen is de basis voor lange afstanden. Daarnaast kan je wat gaan intervallen om je basissnelheid omhoog te krijgen, maar dat zou ik misschien maar 1 keer per 4 trainingen gaan doen.
Straks moet je 42km lopen. Je kan beter met kleine rondjes rustig gaan rennen en de afstand dan langzaam groter maken.quote:Op maandag 2 april 2012 23:21 schreef DJMO het volgende:
[..]
blijkbaar is mijn gevoel voor 'snelheid' niet realistisch. Dit tempo voelt voor mij als langzaam aan. Ik zou wel sneller willen, maar ik weet ook dat ik niet moet overdrijven (al doe dat ik al wel, maar dat heeft meer met m'n motivatie en prestatiedrang te maken).
ik weet niet waar je tegenwoordig zit ?quote:Op dinsdag 3 april 2012 00:18 schreef Lastpost het volgende:
Laag tempo beginnen, rustig opbouwen en niet als een dwaas direct op hoog tempo meerdere keren in de week blijven rennen want dan werk je jezelf alleen maar tegen.
Ik herken het wel hoor, wanneer het lopen je goed af gaat ben je al snel geneigd om steeds sneller, vaker en langer te lopen.
Overigens wel leuk, wie weet zie ik je nog eens voorbij komen in onze bosrijke omgeving.![]()
quote:

Op dit moment zou ik maar eens gewoon Evy 0-5 erbij pakken in plaats van UBERHAUPT kilometers rennen.quote:1KM hard en daarna nog een paar km in rustig tempo, of dan alléén die ene km?
Ik heb Evy ook overgeslagenquote:Op dinsdag 3 april 2012 17:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Op dit moment zou ik maar eens gewoon Evy 0-5 erbij pakken in plaats van UBERHAUPT kilometers rennen.
Nee, zeker niet. Maar zomaar klakkeloos km's achter elkaar gaan rennen lijkt me ook niet ideaal?quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:10 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb Evy ook overgeslagenEvy is niet heilig.
Doe ik nu ookquote:Op dinsdag 3 april 2012 18:14 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Maar zomaar klakkeloos km's achter elkaar gaan rennen lijkt me ook niet ideaal?
Maar opbouwen wel. Vanuit het niets 5KM gaan lopen is vragen om blessures.quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:10 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb Evy ook overgeslagenEvy is niet heilig.
uhuh, meestal met een fikse blessure.quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:39 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Doe ik nu ookJe lichaam geeft vanzelf aan wanneer het genoeg heeft.
Ja ok, snap ik, maar moet iedere hardloper per se beginnen met Evy? Er zijn er die ook prima zonder kunnen, het zelf willen opbouwen en aanvoelen wanneer het genoeg is.quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
uhuh, meestal met een fikse blessure.
Vergeet niet dat jij op de band begonnen ben he. Dat is heel wat minder belastend voor je gewrichten en pezen/spieren.
Het sleutelwoord is opbouwen... vanuit niets 5KM lopen heeft niets met opbouwen te maken. Voetzolen, Enkels, Achilles pezen, Schenen, Kuiten, Knieen, Liezen... het hele bewegingsapparaat krijgt enorme klappen te verduren met hardlopen waar het lichaam niet aan gewend is. Waarom denk je dat het wemelt van de hardloopschema's? Hardlopen is één van de meest blessuregevoelige sporten. Opbouwen is geen optie... opbouwen is een must.quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:51 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja ok, snap ik, maar moet iedere hardloper per se beginnen met Evy? Er zijn er die ook prima zonder kunnen, het zelf willen opbouwen en aanvoelen wanneer het genoeg is.
zo ben ik ook begonnen Guppy, nu (omdat ik nog nooit van Evy had gehoord) en 15 jaar geleden(mdat er toen nog geen wijdverbreid internet was) , 4km in een rustig tempoquote:Op dinsdag 3 april 2012 18:14 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Maar zomaar klakkeloos km's achter elkaar gaan rennen lijkt me ook niet ideaal?
wandelen/lopen != hardlopen!! Bij rennen zijn de krachten op je gewrichten 200 tot 600% hoger!quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:19 schreef DJMO het volgende:
Dat ben ik óók met je eens Swets, en degene met wie ik samen loop één keer in de week, verklaarde me ook voor gek toen ik als eerste rondje tien km voorsteldeNu, na twee keer vijf km ben ik dat idd volledig met hem / jullie eens. Maar om bout te beweren dat ik gek ben dat ik met vijf km start vind ik ook overdreven. Ik ben met vijf km gestart omdat ik dat zo'n beetje dagelijks al verloop met boodschappen doen en twee keer in de week nog eens zoveel met Jan van en naar de peuterspeelzaal halen. En dan loop ik echt niet in een slenter tempo.
Overbelastings blessures doen zich niet na 2 keer al voor. En sommige blessures VOEL je niet eens aankomen. Zo liep ik ook fluitend 5KM. en toen nog een keer. En toen nog 2 keer. Geen centje pijn. Maar na die 4e keer werd na een half uurtje mijn knie stijf. En vervolgens heb ik 2 weken nauwelijks normaal kunnen lopen van de pijn en pas na een maand weer voorzichtig kunnen hardlopen.quote:Ik voelde me gisteren ook gewoon goed al merk ik vandaag wél dat vooral m'n knieen meer te verduren krijgen (en daar ben ik, vanwege een knieblessure aan m'n rechterknie tijdens het darten jaren terug, heel alert op. Ik heb me dus ook voorgenomen om morgen gewoon een wandeling van zo'n drie kwartier tot een uur te maken in m'n normale tempo, en m'n training van vrijdag te laten schieten aangezien ik zaterdag een afspraak heb voor de aanschaf van hardloopschoenen. De training van vrijdag haal ik dan zaterdagavond wel in. Van bijvoorbeeld m'n kuiten heb ik absoluut geen last, die zijn gewoon net zo soepel als anders.
Ik heb je anders nog niets zien aannemen behalve roepen dat je zo gemotiveerd ben, dat je het idee hebt dat je langzaam loopt en een rondje met de hond lopen gelijk stellen aan hardlopen.quote:Ik sla jullie adviezen echt niet in de wind
Tja, de redelijke argumenten luister je ook niet naar. En JIJ gaat op deze manier je doel niet halen. Sterker nog, misschien sloop je wel iets permanent.quote:, maar het gedram kan wel iets minder.
Dat 'botte afkraken' zorgt er meer voor dat je het daadwerkelijk gaat halen dan het toejuichen. Want op de manier waarop je nu bezig ben ga je het NIET halen. Period.quote:Ik ben meer voor rede vatbaar als je met duidelijke onderbouwingen komt dan voor het het botte afkraken. Ik hoef hier echt niet toegejuichd te worden (behalve wanneer ik finish natuurlijk) maar dit gedram maakt me alleen maar vastberadener om te laten zien dat ik het wel kan
Hij kan je beter behoeden voor jezelf.quote:(en dat geld ook richting m'n man, die me gisteren toen ik thuiskwam, alleen maar uitlachte)
Ja, voor je het weet heb je ook 2 mods en een admin in je PM box.quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:33 schreef Swetsenegger het volgende:
En nu haal ik dit topic uit mijn AT.
serieus ?quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, voor je het weet heb je ook 2 mods en een admin in je PM box..
quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
Is het een beschermde fok!soort ofzo?quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ditquote:Op dinsdag 3 april 2012 19:19 schreef DJMO het volgende:
maar dit gedram maakt me alleen maar vastberadener om te laten zien dat ik het wel kan
Dat!quote:Op maandag 2 april 2012 22:33 schreef Jarno het volgende:
Ik mis even waarom djmo de fok! knuffel super woman is die het onmogelijke kan maar dat zal aan mij liggen. Wmb is het gewoon een te positieve beginneling die over drie weken met een dikke knie thuis zit maar vooruit. Twee keer gelopen en dan deze afstanden en tempo.... Kán niet goed gaan dit.
Dank je.quote:Op woensdag 4 april 2012 11:28 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vind het jammer dat het blijkbaar heel moeilijk is DJMO in haar waarde te laten. Ze vraagt gewoon om steun in dit topic. Iedereen en ieder lichaam is anders. Maar nee, blijkbaar vinden we het nodig onze wil op te leggen. 'je moet dit', 'je moet dat'. Ik word er zelf ook kriegelig van als mensen me op zo'n manier advies gaan geven. We hoeven haar ook niet dood te knuffelen, maar ik heb het idee dat bepaalde mensen al op voorhand een negatief gevoel hadden en daar niet meer vanaf stappen, ondanks de goede stappen (zoals de aangemeten schoenen die DJMO gaat krijgen) die worden genomen.
Om het verleden maar even hier buiten te laten wat ik van jou geliefde DJMO heb meegekregen enquote:Op woensdag 4 april 2012 11:28 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vind het jammer dat het blijkbaar heel moeilijk is DJMO in haar waarde te laten. Ze vraagt gewoon om steun in dit topic. Iedereen en ieder lichaam is anders. Maar nee, blijkbaar vinden we het nodig onze wil op te leggen. 'je moet dit', 'je moet dat'. Ik word er zelf ook kriegelig van als mensen me op zo'n manier advies gaan geven. We hoeven haar ook niet dood te knuffelen, maar ik heb het idee dat bepaalde mensen al op voorhand een negatief gevoel hadden en daar niet meer vanaf stappen, ondanks de goede stappen (zoals de aangemeten schoenen die DJMO gaat krijgen) die worden genomen.
Graag gedaanquote:
ik denk er ook veel mensen vanaf het eerste moment de poten onder haal stoel hebben vandaan gezaagd... ik zeg niet dat het een makkelijke opgave wordt maar de tijd zal het leren.quote:Op donderdag 5 april 2012 02:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Om het verleden maar even hier buiten te laten wat ik van jou geliefde DJMO heb meegekregen en
even alleen bij dit onderwerp te blijven.
Ikzelf heb geen ruk verstand van een marathon lopen en ik zie me dat zelf in dit leven ook niet
doen, maar (ook al zegt DJMO van niet) ik zie haar toch systematisch goede raad in de wind
slaan van mensen die WEL ervaring hebben met hardlopen en dan is het niet zo gek dat je
daar een negatief gevoel bij krijgt.
toen ik 35 jaar geleden op de lagere school zat moesten we al zilverpapier inzamelen voor de arme kindjes met hongerbuikjes in de derde wereld.... en heeft het geholpen?quote:Wat de schoenen betreft, ik vind het ronduit belachelijk dat ING de schoenen van DJMO gaan
sponsoren, sorry hoormaar ik weet wel betere ''goede doelen'' om te sponseren
dit bijvoorbeeld"
ING Chances for Children
De ING is een samenwerking aangegaan met Unicef, het kinderfonds van de Verenigde Naties.
Daaruit is het ING Chances for Children programma ontstaan, een programma met als doel om
wereldwijd 120.000 kinderen extra naar school te laten gaan.
Daarnaast zorgt ING Chances for Children voor lokale en internationale hulp aan kinderen.
Medewerkers van de ING leveren hier actief hun bijdrage aan, bijvoorbeeld met hulpverlening in
Brazilië, Ethiopië en India.
Ook in Nederland zetten medewerkers hun kennis en tijd in voor diverse vrijwilligersprojecten.
toch kon je het niet laten om even je gal te spuwen...quote:ik zal me er verder buiten houden, geen zorg....
quote:Op donderdag 5 april 2012 11:10 schreef DJMO het volgende:
En voor de Fanvanhetlaatsteuur .. van jou verwacht ik dat je aan de finish staat om persoonlijk je excuses aan te bieden.
Geinteresseerde vraag:quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het sleutelwoord is opbouwen... vanuit niets 5KM lopen heeft niets met opbouwen te maken. Voetzolen, Enkels, Achilles pezen, Schenen, Kuiten, Knieen, Liezen... het hele bewegingsapparaat krijgt enorme klappen te verduren met hardlopen waar het lichaam niet aan gewend is. Waarom denk je dat het wemelt van de hardloopschema's? Hardlopen is één van de meest blessuregevoelige sporten. Opbouwen is geen optie... opbouwen is een must.
Weet je dat je het evy (of een andere) loopschema in kan voeren in runkeeper?quote:Op donderdag 5 april 2012 11:10 schreef DJMO het volgende:
Een slotje is niet nodig RD. Ik kan de kritiek wel hebben. Wat sommige mensen hier niet doorhebben, is dat ik wel degelijk naar advies luister, alleen niet op de manier die zij graag willen zien. Ik doe niet mee aan de evy-adoratie, omdat ik (na een halve afluistering beluisterd te hebben) zowat de slappe lach kreeg van de stem gecombineerd met de muziek. Sorry, gewoonweg totaal niets voor mij. Een schema is prima (heb ik ook met m'n loopmaatje besproken) maar niet met die stem in m'n oor. Dan kan ik niet meer lopen van het lachen![]()
En voor de Fanvanhetlaatsteuur .. van jou verwacht ik dat je aan de finish staat om persoonlijk je excuses aan te bieden.
'Niet op gebouwd' wil ik niet meteen zeggen, maar 'niet aan gewend' ben ik het wel mee eens. Maar als je dat rustig opbouwt went je lichaam er wel aan en dan is het inderdaad heel verslavendquote:Op donderdag 5 april 2012 11:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Geinteresseerde vraag:
ons lichaam is aan die klappen niet gewend en eik ook niet op gebouwd.
Wat is dan toch die drive van ontelbare mensen die hardlopen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |