Klopt, zelfde dat Valencia de Europese GP genoemd wordtquote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat is toch Imola? Ja, ik weet daar heette het toen de Gran Prix van San Marino, maar het is gewoon het circuit van Imola dat in Italie ligt.
Ook goedquote:Op woensdag 28 maart 2012 18:21 schreef Sinister-D- het volgende:
En ik had in gedachte om het zo te doen:
[ link | afbeelding ]
WCC 2011
Chassis/Motor: RB8 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
01. Sebastian Vettel WDC 2010/11
02. Mark Webber
En dan de WK stand af tegaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 28-03-2012 19:06:56 ]Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:44 schreef Sinister-D- het volgende:
Even een voorbeeldje gemaakt met de huidige logo's en de rest van de info. Ziet er i.m.o. minder rommelig uit, de verschillende groottes worden een beetje doorbroken door de teksten.
En even achter een spoiler, anders staat het hier strax vol met logo's
Ziet er goed uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb ze zojuist verwijderd uit de wiki.quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:48 schreef Meike26 het volgende:
Dat is al stukken beter indd![]()
En die teampresentatie- data kan er nu ook wel uit.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:44 schreef Sinister-D- het volgende:
Even een voorbeeldje gemaakt met de huidige logo's en de rest van de info. Ziet er i.m.o. minder rommelig uit, de verschillende groottes worden een beetje doorbroken door de teksten.
En even achter een spoiler, anders staat het hier strax vol met logo's
mooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
blablablablablablablablablablablablablabla
Aangepast achter spoilerquote:Op woensdag 28 maart 2012 18:48 schreef Meike26 het volgende:
Al mogen er als laatste opmerking dan, 2 extra spaties tussen beschrijving van een team het het volgende team logo.
Heb net ook de transactie gedaan, Hulkie er uit en nu ook Raikonen naast Perez. Dus om beter te scoren dan jou, moeten de Williamsen uitvallen en de Torro Rosso's lekker veel puntjes pakkenquote:Op woensdag 28 maart 2012 19:16 schreef AldoTheApache het volgende:
Perez, Raikonen, williams motor, Virgin chassis. Allemaal klaar in de manager![]()
Laat deze race maar weer een pareltje worden
Al bekend?quote:Chris Hemsworth, former Australian soapie star and Thor leading man, will play James Hunt in Ron Howard’s F1 movie Rush. From a physical likeness point of view it’s not a bad match. Let’s hope he does the loveable rogue character of James Hunt well. It’d be a great role to play, that’s for sure!
German actor Daniel Brühl will play Niki Lauda. The movie is due out in 2013 and we’re getting sucked into the build up and can’t wait to see what Howard delivers.
The official word on the movie reads: “Following their personal lives on and off the track, Rush follows the two drivers as they push themselves to the breaking point of physical and psychological endurance, where there is no shortcut to victory and no margin for error. If you make one mistake, you die.”
Vond het net toevallig opzoek naar foto's van Maleisië afgelopen weekend, is de Senna docu het kijken waard of is dat de zoveelste 'Senna was de beste'-film?quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:10 schreef Fir3fly het volgende:
Nee, maar klinkt leuk. Mooie periode om een film over te maken.
Nu maar hopen dat het voornamelijk over het racen gaat en niet crashen.
Ron Howard.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:10 schreef Fir3fly het volgende:
Nu maar hopen dat het voornamelijk over het racen gaat en niet crashen.
Ben ik niet mee bekend. Dat impliceert...?quote:
Best aardig. Veel mooie beelden (vooral die van de persconferenties waren nieuw voor mij) en een goed portret van een carrière. Uiteraard is alles een beetje overgoten met een 'over de doden niets dan goeds'-sausje, maar het viel mij mee.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Vond het net toevallig opzoek naar foto's van Maleisië afgelopen weekend, is de Senna docu het kijken waard of is dat de zoveelste 'Senna was de beste'-film?
Ook al ben ik nogal Senna moe geworden de laatste jaren, deze docu heeft toch wel wat indruk op mij gemaakt. Daarintegen ben ik nu wel echt Senna moe.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Vond het net toevallig opzoek naar foto's van Maleisië afgelopen weekend, is de Senna docu het kijken waard of is dat de zoveelste 'Senna was de beste'-film?
Godver, ik word oudquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:18 schreef Meike26 het volgende:
Desalniettemin: Over 2 jaar is het alweer 20 jaar geleden
Ik kan het me nog herinneren. Een beetje dan, ik weet nog dat mijn vader mij de kamer uit stuurde toen bleek dat het toch wel zeer ernstig was.quote:
Senna is wel de beste ooit hé, 3 (eigenlijk 2) titels en slechts 34 jaar geworden daar kon Prost met 4 (eigenlijk 5) titels niet aan tippen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:18 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ook al ben ik nogal Senna moe geworden de laatste jaren, deze docu heeft toch wel wat indruk op mij gemaakt. Daarintegen ben ik nu wel echt Senna moe.
Desalniettemin: Over 2 jaar is het alweer 20 jaar geleden
Nee, Prost was de bestequote:Op woensdag 28 maart 2012 20:22 schreef Nober het volgende:
Is dit de toekomstige jongste dubbele F1 wereldkampioen?
[ afbeelding ]
[..]
Senna is wel de beste ooit hé, 3 (eigenlijk 2) titels en slechts 34 jaar geworden daar kon Prost met 4 (eigenlijk 5) titels niet aan tippen.
Toegevoegd aan de wiki.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:34 schreef Marks het volgende:
Over de OP: ik mis nog steeds Hannes van Asseldonk bij de talenten!
Dankzij Perez , kan ik nu gaan gokken op een full Toro Rosso teamquote:Op woensdag 28 maart 2012 19:16 schreef AldoTheApache het volgende:
Perez, Raikonen, williams motor, Virgin chassis. Allemaal klaar in de manager![]()
Laat deze race maar weer een pareltje worden
...en toen vielen beide TR's uit in China door motorproblemen...quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:21 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Dankzij Perez , kan ik nu gaan gokken op een full Toro Rosso team![]()
![]()
Vergne !
Ik heb er wel vertrouwen in ..quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:28 schreef Meike26 het volgende:
[..]
...en toen vielen beide TR's uit in China door motorproblemen...
Niet de meest tactische zet. Maar wel leuk als ze in top 10 eindigen
De wiki? Zijn er echt nog mensen die dat gebruiken joh?quote:
Hij heeft films als A Beautiful Mind en Apollo 13 gemaakt. Films die befaamd zijn om hun aandacht voor detail en realisme. Als je foto's van de Fuji-scene bekijkt zie je direct dat er daar ook op de details (voor zover zichtbaar) is gelet. Ik maak mij dus geen zorgen om de waarheidsgetrouwheid van de film. Als het verhaal nu ook nog goed is, waar je vanuit mag gaan omdat Howard zich anders niet aan zo'n film verbindt, kan dit wel eens van het niveau Grand Prix en Le Mans worden. Wel jammer van mooiboy Chris Hemsworth als James Hunt, maar het hoeft natuurlijk niet perfect te zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ben ik niet mee bekend. Dat impliceert...?
Nee, Fangio. 5 titels in 7 volledige seizoenen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:34 schreef Marks het volgende:
[..]
Nee, Prost was de beste![]()
Over de OP: ik mis nog steeds Hannes van Asseldonk bij de talenten!
Klinkt goed dus. Apollo 13 was uitzonderlijke kwaliteit.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:25 schreef Migue het volgende:
[..]
Hij heeft films als A Beautiful Mind en Apollo 13 gemaakt. Films die befaamd zijn om hun aandacht voor detail en realisme. Als je foto's van de Fuji-scene bekijkt zie je direct dat er daar ook op de details (voor zover zichtbaar) is gelet. Ik maak mij dus geen zorgen om de waarheidsgetrouwheid van de film. Als het verhaal nu ook nog goed is, waar je vanuit mag gaan omdat Howard zich anders niet aan zo'n film verbindt, kan dit wel eens van het niveau Grand Prix en Le Mans worden. Wel jammer van mooiboy Chris Hemsworth als James Hunt, maar het hoeft natuurlijk niet perfect te zijn.
Nelis heeft het al aangepast in de OP. Is het nog nodig om 't allemaal in de Wiki te zetten? "t is een reeks, dus het volgende deel opent automatisch met de laatste post, met de ''originele'' OP.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:53 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Toegevoegd aan de wiki.
@Sinister: Als je me de tekst met al die logo's kan mailen wil ik het wel in de wiki plakken.
quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Karthikeyan noemt Vettal een augurk en een idioot naar aanleiding van het incident van afgelopen race.
Augurk, lol. Originaliteit kan je hem niet verwijten.
http://www.powned.tv/nieu(...)tel_een_huileba.html
quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Karthikeyan noemt Vettal een augurk en een idioot naar aanleiding van het incident van afgelopen race.
Augurk, lol. Originaliteit kan je hem niet verwijten.
http://www.powned.tv/nieu(...)tel_een_huileba.html
quote:Invoice
Fire services 2012
To: Alan Permane
Cc: Paul Seaby, Geoff Simmonds
From: Red Bull Racing
Date: 24th March 2012
Invoice Number: 001/12
Subject: Fire services
Ik vind m mooi.quote:Op maandag 2 april 2012 12:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ferrari komt wellicht met een andere livery:
[ afbeelding ]
Is dit wel de 2012 bolide? Ik mis de getrapte neus lijkt het.quote:Op maandag 2 april 2012 12:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ferrari komt wellicht met een andere livery:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 2 april 2012 12:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Is dit wel de 2012 bolide? Ik mis de getrapte neus lijkt het.
quote:Op maandag 2 april 2012 12:19 schreef Trystar het volgende:
http://www.f1fanatic.co.uk/2012/03/30/improving-2012-f1-cars/
Gewoon maar design, niets echts.
Zo heel zwaar is die triathlon niet, ik dacht eigenlijk dat hij ook wel eens een ironman heeft gelopen?quote:Op maandag 2 april 2012 21:46 schreef Meike26 het volgende:
Daarom ben ik dus ook wel een beetje extra fan van hem. Hij lijkt ook zo relaxed tijdens F1 raceweekenden en in zijn vrije tijd loopt hij met gemak dus zo'n triathlon of gaat gewoon ergens een marathon lopen. Hij word wel vaker als de fitste coureur op de grid gezien, door dit soort nieuwsberichten begrijp je ineens waarom![]()
Ja, hij is altijd wel bezig met sportenquote:Op maandag 2 april 2012 22:55 schreef Meike26 het volgende:
Wel meerdere keren geloof ik hoor![]()
Vind vooral zijn fitheid na een race zo indrukwekkend, alsof hij alleen een paar rondjes getest heeft.
Webber doet volgens mij weer veel met mountainbiking/veldrijden.
Sinds Schumacher zijn alle F1 coureurs een stuk fitter, Button schijnt wel echt het minimale vetpercentage te hebben net genoeg om niet ziek te worden, lengte blijft wat dat betreft een nadeelquote:Op maandag 2 april 2012 23:45 schreef kepler het volgende:
[..]
Ja, hij is altijd wel bezig met sportenSamen met Schumacher misschien wel de fitste coureur
Bijtanken zorgt ervoor dat er meer in de pits dan op de baan ingehaald werdquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:35 schreef Gort het volgende:
Nee, ze doen twee compounds die dicht bij elkaar liggen. Daardoor ben je op de hardere band in eerste instantie iets langzamer, maar je verliest minder tijd door de drop off en je kan een pitstop minder doen. Voor de kwalificatie is de zachte band natuurlijk de beste keus. En daardoor zal elke normaal verlopende race de bandenstrategie zacht, hard, hard kennen.![]()
Ik stem voor bijtanken.![]()
Natuurlijk wordt het pas leuk door regen, een slechte kwalificatierun, of een versnellingsbakwissel.
Alleen omdat het op de baan onmogelijk was. Auto's met verschillende soorten hoeveelheden benzine op de baan zorgt voor inhaalmogelijkheden.quote:Op dinsdag 3 april 2012 17:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Bijtanken zorgt ervoor dat er meer in de pits dan op de baan ingehaald werd
Precies datgene wat mij verbaasd heeft afgelopen jaar, ja je bent sneller op de zachte band en in eerste stint van de race, maar als je als team weet dat een top 3 tijd er niet in zit, waarom dan geen harde band in kwalificatie en in de race op hard starten en zacht eindigen ?quote:Op dinsdag 3 april 2012 17:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Bijtanken zorgt ervoor dat er meer in de pits dan op de baan ingehaald werd
En wat de banden betreft, zacht in het begin gebruiken zorgt voor een grotere drop-off (door de zwaardere wagen) dan aan het eind van de race, waardoor je langer op die band kan rijden en misschien daardoor wel in het voordeel bent.
Juist omdat je tegenwoordig beter kan inhalen dan voorheen loont het misschien om de mogelijke pole op te offeren voor een betere bandenstrategie.
dan zou je dus een regel in moeten voeren dat er benzine getankt MAG worden, maar dat bij een benzinestop geen banden gewisseld mogen wordenquote:Op dinsdag 3 april 2012 17:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alleen omdat het op de baan onmogelijk was. Auto's met verschillende soorten hoeveelheden benzine op de baan zorgt voor inhaalmogelijkheden.
Maar hoe vaak kwam dat nou echt voor?? Vrijwel iedereen deed in ongeveer dezelfde ronde z'n pitstops.quote:Op dinsdag 3 april 2012 17:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Auto's met verschillende soorten hoeveelheden benzine op de baan zorgt voor inhaalmogelijkheden.
Als F1 de overstap maakt naar elektrisch stop ik per direct met kijken.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:29 schreef Meike26 het volgende:
Over een jaar of 4/5 rijden ze electrisch en krijgen we pitstops met accuwisselingen
Onzin natuurlijk, er waren vaak meerdere strategiën mogelijk. Is iedereen de 4 stopper van Schumi op Magny Cours alweer vergeten?quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Maar hoe vaak kwam dat nou echt voor?? Vrijwel iedereen deed in ongeveer dezelfde ronde z'n pitstops.
Ik hoop dat er gewoon een aparte klasse komt voor die elektrische onzin. Kunnen mensen daar mooi naar kijken als ze willen, de fans blijven toch wel bij de F1.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:29 schreef Meike26 het volgende:
Over een jaar of 4/5 rijden ze electrisch en krijgen we pitstops met accuwisselingen
QFT...quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Als F1 de overstap maakt naar elektrisch stop ik per direct met kijken.
F1 heeft imo niets te maken met verstandig omgaan met het milieu en geluidsoverlast en weet ik wat al dies meer. F1 moet geld kosten en veel ook en een hoop zooi via de uitlaat de lucht in blazen en herrie maken waar je rillingen van over je rug lopen.
Elektrisch zou de doodsteek voor F1 zijn.
Ik mag hopen dat ze die stap nooit maar dan ook nooit aandurven. En nee, hybride ook niet.![]()
![]()
!
Heel mooi allemaal, maar de huidige richting is niet de richting die de F1 kan blijven volgen. Zeker als fossiele brandstoffen nog schaarser worden zal doorgaan met het verbruik ervan uiteindelijk de doodsteek zijn voor de F1.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Als F1 de overstap maakt naar elektrisch stop ik per direct met kijken.
F1 heeft imo niets te maken met verstandig omgaan met het milieu en geluidsoverlast en weet ik wat al dies meer. F1 moet geld kosten en veel ook en een hoop zooi via de uitlaat de lucht in blazen en herrie maken waar je rillingen van over je rug lopen.
Elektrisch zou de doodsteek voor F1 zijn.
Ik mag hopen dat ze die stap nooit maar dan ook nooit aandurven. En nee, hybride ook niet.![]()
![]()
!
Neuh, niet volledig. Tot en met de jaren 80 werd nooit getankt tijdens een wedstrijd, en toen ik dacht Brabham ermee begon is het zeer snel verboden (Van 1986 ofzo t/m 1993)..quote:Op dinsdag 3 april 2012 17:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alleen omdat het op de baan onmogelijk was. Auto's met verschillende soorten hoeveelheden benzine op de baan zorgt voor inhaalmogelijkheden.
Hou dan maar onmiddellijk op met kijken, want het zijn al hybrides. Wat denk je anders dat KERS is?quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ze die stap nooit maar dan ook nooit aandurven. En nee, hybride ook niet.![]()
![]()
!
Hulkenberg had toen dezelfde engineer als Frankrijk het jaar ervoor, dat toen (met twee verschillende coureurs) op 1 of 2 races na ook alles won. Het lag dus imho meer aan de auto dan aan de coureur.quote:Op woensdag 4 april 2012 01:39 schreef vosss het volgende:
[offtopic]
http://www.a1worldcup.com/index.html
Iemand zich al ingeschreven? Ik zojuist in elk geval. Geen idee wat het is. Schijnt toch serieuze vormen aan te nemen om die serie te rebooten. Mooi om de winter te overbruggen.
Ik weet nog wel dat Hulkenberg daar zo een beetje de Vettel van de A1 was destijds en die knul heeft het toch mooi tot F1 geschupt
Vosss is weer terug, en direct lopen trollen :-pquote:Op woensdag 4 april 2012 09:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Hou dan maar onmiddellijk op met kijken, want het zijn al hybrides. Wat denk je anders dat KERS is?
quote:Op woensdag 4 april 2012 09:57 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Vosss is weer terug, en direct lopen trollen :-p
Owja dat klopt. Wie waren dat ook al weer? Was dat niet Premat en nog eentje. Naam ben ik even kwijt.quote:Op woensdag 4 april 2012 09:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hulkenberg had toen dezelfde engineer als Frankrijk het jaar ervoor, dat toen (met twee verschillende coureurs) op 1 of 2 races na ook alles won. Het lag dus imho meer aan de auto dan aan de coureur.
Neemt niet weg dat Hulkenberg een goede coureur is, al betwijfel ik of hij van het kaliber Vettel of Schumacher is.
Lapierre volgens mijquote:Op woensdag 4 april 2012 11:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Owja dat klopt. Wie waren dat ook al weer? Premat en nog eentje. Naam ben ik even kwijt.
Premat en Lapierre. Duval was het jaar erna.quote:Op woensdag 4 april 2012 11:56 schreef vosss het volgende:
Ik dacht Duval. Maargoed, lang geleden. Ik weet het niet meer
Olie gaat nog wel even duren. En er zijn genoeg alternatieven voor elektrisch. F1 is altijd al innovatief geweest, er komt wel weer iets anders. Electromotoren zijn simpelweg totaal oninteressant. Ontzettend oude technologie dat inmiddels vrijwel uitontwikkeld is. De enige ontwikkeling zit tegenwoordig in de batterijen. Oftewel de energietoevoer.quote:Op woensdag 4 april 2012 04:55 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Heel mooi allemaal, maar de huidige richting is niet de richting die de F1 kan blijven volgen. Zeker als fossiele brandstoffen nog schaarser worden zal doorgaan met het verbruik ervan uiteindelijk de doodsteek zijn voor de F1.
Dus zullen er andere oplossingen gevonden moeten worden, of de F1 laten sterven. Dat zijn de enige mogelijkheden.
Zuinig omgaan met energie gaat belangrijk worden de komende 10 jaar, logisch dat de F1 en de reglementen daarop in gaan springen, de F1 is vaak nog wel een test voor de openbare weg.
Wat mij betreft wordt de benzinetank elk jaar 10% kleiner zodat motoren zuiniger moeten worden. En dan kunnen bepaalde technieken weer hun weg vinden in personenauto's.
Je kunt wel met een roze bril blijven kijken naar het huidige en voormalige geluid en de motoren, maar als je realistisch bent weet je dat het niet lang meer zo kan doorgaan ivm het opraken van brandstof.
Oh wat leuk, weer iemand over die 'goede oude tijd'. Ik kijk pas F1 sinds 1994 dus dat argument van jou gaat niet op. Die tijd vergelijken met tegenwoordig is volkomen zinloos. Jouw oplossing voor alles is teruggaan naar oude techniek die al lang verworpen is en vervangen door betere en vooral veiligere oplossingen. Ook dat heeft niets met F1 te maken.quote:Neuh, niet volledig. Tot en met de jaren 80 werd nooit getankt tijdens een wedstrijd, en toen ik dacht Brabham ermee begon is het zeer snel verboden (Van 1986 ofzo t/m 1993)..
En juist die jaren worden door velen aanbeden omdat Senna er racete, omdat Mansell er was, omdat Piquet zijn laatste jaren reed, omdat Prost er was, Alesi etc etc.
Het ligt puur aan aerodynamica en te goede te constante remmen. Als je remmen zou maken die snel gaan faden en voor een lange remweg zorgen zou je ook veel meer uitremacties en rem- c.q. inschattingsfouten zien. Daarnaast moeten ze teruggaan naar de handbak met voetkoppeling.
Ja hallo vriend. Als ik alle problemen in de wereld op kon lossen dan had ik mijn boekenkast vol met Nobelprijzen staan!!!!!quote:Wel grappig dat Voss niet met een oplossing kan komen voor de door mij aangedragen problemen voor de toekomst.
Fijn is dat. Dan krijg je weer één team dat toevallig een loophole vindt en vervolgens domineert. En dankzij het testverbod kunnen de andere teams er niets aan doen tot de helft van het seizoen en dan is het al te laat.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:17 schreef Kill_em_all het volgende:
Wat betreft motoren ben ik het met je eens. Geef een bepaald gewicht aan brandstof op en beperk de turbo's en je voorkomt dat motoren te krachtig worden.
Wat betreft aerodynamica zie ik liever dat er juist veel meer regels komen. En dan vooral regels die de vleugels heel erg beperken zodat het probleem van gebrek aan downforce door verstoorde lucht voor de persoon die erachter rijdt word verminderd. Vervolgens lekker allemaal ground effect gebruiken. Maar de regels wel erg beperken wat mij betreft.
Dat sowieso. Een goede oplossing is bij een aantal raceweekends de maandag en dinsdag te gebruiken voor testen op dezelfde baan. Een gedeelte van de crew kan dan gewoon achterblijven dus het kost nauwelijks extra aan reiskosten.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:46 schreef Fiorano het volgende:
Test verbod opheffen, danwel de Rookie-tests toestaan (5x per jaar).
Test verbod opheffen en het betaalbaar houden?quote:Op woensdag 4 april 2012 16:16 schreef Fiorano het volgende:
Dat zou inderdaad de beste oplossing zijn. Keek Bernie hier maar eens, dan zou de sport aantrekkelijker worden en betaalbaar blijven
Dat is precies mijn punt; hoe vaak kwam dat nu echt voor?? Je hebt het over een incident uit 2004 en 1 uit 2009.quote:Op woensdag 4 april 2012 00:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk, er waren vaak meerdere strategiën mogelijk. Is iedereen de 4 stopper van Schumi op Magny Cours alweer vergeten?
Zie ook bijvoorbeeld Turkije 2009. Vettel en Red Bull proberen een zeer gedurfde strategie om Button te kunnen afstoppen, maar Vettel komt met een veel lichtere auto er simpelweg niet voorbij (wat ook nog maar eens aantoonde hoe ontzettend hard de nieuwe 2009 regels hadden gefaald).
Dat zou nu wel anders zijn.
Om de zoveel jaar de regels aanpassen is goed, dat zorgt juist voor innovatie en toepassing van nieuwe technieken. Als de regels hetzelfde blijven krijg je evolutie en geen revolutie en wint op den duur het team met het meeste geld omdat ze het meeste kunnen uitproberen.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Fijn is dat. Dan krijg je weer één team dat toevallig een loophole vindt en vervolgens domineert. En dankzij het testverbod kunnen de andere teams er niets aan doen tot de helft van het seizoen en dan is het al te laat.
Of belachelijke zaken als Silverstone 2011 waar de regels meerdere keren per dag omgegooid werden. Nee, het omgooien van het wetboek in 2009 heeft alleen maar meer problemen opgeleverd dan het oploste. Dubbele diffusers, F-ducts, geblazen uitlaten en nu die neuzen. Allemaal leuk en aardig maar elk jaar weer twintig nieuwe dingen verbieden zorgt alleen maar voor meer stagnatie.
De enige goede nieuwe regels zijn KERS en DRS. Hoewel de implementatie van die laatste nog wel wat te wensen overlaat.
Dat is ook mijn uitgangspunt, alleen zijn motor en chassis tegenwoordig zo geintegreerd dat je dan het probleem krijgt dat constructeurs bijna niet meer van motorfabrikant en type kunnen wisselen. Als dan een configuratie en/of fabrikant een duidelijk voordeel heeft, wat kan als je grote verschillen toe laat, dan blijft dat voordeel heel erg lang. Dan loop je het risico op seizoenen met MP/4 achtige dominantie. Ook kan het heel lastig zijn met andere regelveranderingen, bijv ten bate van de veiligheid, doordat degene met de V8 die wel probleemloos kan doorvoeren terwijl de zesinlijn de warmte niet meer kwijt kan, ik noem maar wat.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:56 schreef Fiorano het volgende:
Ik vind het de laatste jaren een beetje eenheidsworst geworden, iedereen een V8, iedereen Pirelli bandjes. Team mogen wat mij betreft vrijer gelaten worden, wil je een Boxer motor gebruiken? Prima. V12? Prima. Turbo 4-Cilinder? ook goed. Geef regels wat betreft het vermogen en het verbruik en laat ze het voor de rest uitzoeken. Ook leuk, F-duct of een DRS systeem, laat ze lekker kiezen uit 1 van de 2 of meer. Wordt het volgens mij alleen maar leuker van.
zeker een goed idee. Ik zou dan er voor kiezen om de maandag aan te wijzen als testdag en dan alleen bij races waar het weekend erna niet ook gereden wordt.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat sowieso. Een goede oplossing is bij een aantal raceweekends de maandag en dinsdag te gebruiken voor testen op dezelfde baan. Een gedeelte van de crew kan dan gewoon achterblijven dus het kost nauwelijks extra aan reiskosten.
Dit wordt al een aantal jaren gedaan in de MotoGP (helaas ook te weinig) en lijkt een goed compromis.
quote:Red Bull-ontwerper Adrian Newey heeft dinsdag een koninklijke onderscheiding mogen ontvangen uit handen van koningin Elizabeth.
Koningin Elizabeth reikte op Windsor Castle de onderscheiding uit, waardoor Newey zich nu ‘Officier in de Orde van het Britse Rijk’ mag noemen.
Newey ontving de onderscheiding vanwege zijn verdiensten in de Formule 1. Hij wist met door hem ontworpen auto’s in totaal acht constructeurstitels binnen te slepen. Hij won er vijf met Williams, een met McLaren en twee met Red Bull Racing.
De 53-jarige Newey won zijn eerste titel in 1992 met Nigel Mansell. Twintig jaar later vallen ze opnieuw samen in de prijzen. Mansell ontving diezelfde avond een onderscheiding vanwege zijn werk als voorzitter van ‘UK Youth’, een organisatie die zich inzet voor de ontwikkeling van jongeren. Mansell mag nu pronken met de titel ‘Commandant in de Orde van het Britse Rijk’.
De enige manier waarop je problemen voorkomt is als je iedereen met nagenoeg dezelfde motor laat rijden zoals nu het geval is. Maargoed als het niet simpel kunnen wisselen van motor etc een reden is om dit soort dingen niet door te voeren dan kan je net zo goed een spec serie van F1 maken. Zijn meteen alle problemen opgelost.quote:Op woensdag 4 april 2012 18:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is ook mijn uitgangspunt, alleen zijn motor en chassis tegenwoordig zo geintegreerd dat je dan het probleem krijgt dat constructeurs bijna niet meer van motorfabrikant en type kunnen wisselen. Als dan een configuratie en/of fabrikant een duidelijk voordeel heeft, wat kan als je grote verschillen toe laat, dan blijft dat voordeel heel erg lang. Dan loop je het risico op seizoenen met MP/4 achtige dominantie. Ook kan het heel lastig zijn met andere regelveranderingen, bijv ten bate van de veiligheid, doordat degene met de V8 die wel probleemloos kan doorvoeren terwijl de zesinlijn de warmte niet meer kwijt kan, ik noem maar wat.
Het zit altijd ergens op een schaal tussen iedereen dezelfde auto en volledig vrij ontwerp. Dat laatste is in de jaren 20 al afgeschaft omdat met 28-liter motoren kwam aanzetten. Als je op slagvolume gaat reguleren sluit je turbines en wankels ook al uit. Het is dus altijd pragmatisch en je kunt nooit kiezen voor een principiele ontwerpvrijheid.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:23 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
De enige manier waarop je problemen voorkomt is als je iedereen met nagenoeg dezelfde motor laat rijden zoals nu het geval is. Maargoed als het niet simpel kunnen wisselen van motor etc een reden is om dit soort dingen niet door te voeren dan kan je net zo goed een spec serie van F1 maken. Zijn meteen alle problemen opgelost.
We zien juist dat relatief kleine innovaties al beslissende verschillen kunnen geven. Als je een grote diversiteit toelaat en er komt een team op het idee van een blown diffuser bijvoorbeeld, dan zou het zo maar kunnen dat de teams met een boxermotor gewoon geen plek daarvoor hebben. Je zou dan immers een motorconfiguratie kiezen vanwege de aerodynamische kwaliteiten van het bodywork dat daar overheen past. Wil je dan inhaken op een nieuwe aerodynamische trend door een ander team gezet dan kan het gewoon zijn dat je daarvoor een andere motorconfiguratie nodig hebt. Dan ben je dus minstens een seizoen verder voordat je weer mee kan doen in de aerodynamische wedloop, terwijl je met een ontwikkelingsachterstand begint. Want de motorconfiguratie beinvloedt natuurlijk ook de gewichtsverdeling en dus de wegligging, laat staan de motorkarakteristiek. Dan krijg je dus langer grote verschillen in snelheid en dat lijkt me niet de bedoeling. Er is nou eenmaal in elke fase één oplossing de snelste, en als je hebt ingezet op een totaal andere oplossing dan kun je dat gat niet snel dichten.quote:Veiligheid zal weinig invloed hebben. Crash structures zitten op vaste plekken en daar zijn gewoon regels voor. Ook worden dat soort dingen naar mijn weten niet zomaar opeens veranderd zonder op zijn minst teams tijdig te informeren. Sowieso zal het vooral om de sidepods gaan dus het zal meer invloed hebben op de plaatsing van radiators dan dat het echt problemen voor de motor zal opleveren.
Dat aerodynamica zo belangrijk is komt in de eerste plaats door de snelheid die eigen is aan de sport. Daardoor oefent lucht een belangrijke kracht uit, met kleinere vleugels zal daar nog steeds een groot verschil in downforce vandaan komen, ook al is de totale downforce minder. Dan komt het ook weer terug in de rechtelijnsnelheid.quote:Sowieso, we hebben het over F1. Het is niet alsof teams niet in staat zijn om dat soort problemen op te lossen. Zeker als je ervoor zorgt dat downforce via de vleugels veel beperkter word zal het niet zo'n probleem zijn want dan hoef je je ook geen zorgen te maken dat als je van motor wisselt je ook meteen overnieuw moet beginnen met je aerodynamica omdat je opeens met een totaal ander pakket zit.
quote:Lotus has terminated its title sponsorship deal with sportscar manufacturer Group Lotus, AUTOSPORT can reveal, but remains wholly committed to keeping the famous name in Formula 1 for the future.
On the back of financial uncertainties for Group Lotus, which was recently sold by Proton to Malaysian automotive conglomerate DRB-Hicom, Lotus F1's team owner Genii Capital has ended its formal relationship with the marque.
AUTOSPORT understands that Genii owner Gerard Lopez recently agreed a deal for the title sponsorship deal, which was originally put together in 2010, to be cancelled, as well as an old option that Proton had to buy 50% of the team annulled.
Speaking about the situation, Lopez told AUTOSPORT: "The sponsorship agreement and the obligations of Lotus have been terminated. There is no option from Group Lotus to buy into F1 now - that option was taken over by us. There was one, but we have taken it over now."
Although the end of the Group Lotus sponsorship tie-up means a change of plans for the team, Lopez says that he remains committed to the Lotus name.
"We are happy to carry the Lotus name as we believe it is a good name for F1," he explained. "We funded the team last year and the year before for whatever delta was missing. We would prefer to have sponsors up to the full amount – but if we have to fund it then we will fund it.
...
http://formula-one.speedt(...)ibilities-for-lotus/quote:What hasn’t been widely appreciated yet is that having won the rights to use the Lotus name in F1, Genii and the team no longer have sponsorship from Group Lotus, when we were originally told that it would be an ongoing deal.
“We have an agreement today for the name, and as far as the sponsorship agreement is concerned, that has been cleared,” says Lopez. “We are essentially in a situation where they don’t owe us anything anymore. They’re not title sponsor, they are a name provider, they are a partner. We are working with them on a number of things. Honestly, it’s a win/win situation because it clarified a lot of things.”
But wasn’t the whole point of the name change the fact that Group Lotus would continue to pump in funds?
“No, they don’t have to," says Lopez. "They were the title sponsor, and it’s actually been solved in a completely different way. They have and they don’t have to anymore, they’ve done what they have to do, to be very precise.”
The bottom line is that the current Lotus F1 team is in a very similar situation to the Fernandes-era Lotus. It has acquired an attractive brand name which will help it to gain credibility and sell sponsorship, but is getting no financial support – and is thus promoting the Lotus road car division for free.
“That’s essentially it, yeah,” said a smiling Lopez.
Jezus eerst team lotus zover krijgen dat ze de naam caterham aannemen en nu zelf er uit stappen...quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:31 schreef sasquatsch het volgende:
Ik dacht dat de Lotus soap afgelopen was, maar blijkbaar nog niet.
Lotus Groep beeindigt titel sponsoring Lotus
[..]
Wat een ontzettend kansloos stukje tekst, die petitiequote:
Dat krijg je als Franstaligen Engels proberen te schrijven, maar goed het gaat uiteindelijk om de F1 in Spaquote:Op zondag 8 april 2012 11:07 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Wat een ontzettend kansloos stukje tekst, die petitie.
Gilles & Ferrariquote:Op zondag 8 april 2012 11:26 schreef Tarado het volgende:
Jacques Villeneuve to drive Ferrari at ceremony to mark Gilles’ death
2012 F1 season
April 8, 2012 at 10:18 am by Keith Collantine 1 comment
Ferrari will mark 30 years since the death of Gilles Villeneuve in an event at the Fiorano circuit next month.
Villeneuve’s son Jacques will drive the 312T4 raced by his father when he finished second in the 1979 season.
Villeneuve was killed in a crash during qualifying for the 1982 Belgian Grand Prix at Zolder.
The team said: “His memory is still vivid and alive in the minds of many at Maranello; his talent, his speed, his bravery which bordered on recklessness, all go to make his name still hugely popular with our fans, even among younger ones who have only been able to see him on replays of his races or read about him in stories written by journalists.”
“It will be a fitting occasion to evoke the memory of a man who has and always will have a place of honour in the history of Ferrari.”
The event will take place on May 8th, exactly 30 years since Villeneuve was killed.
[ afbeelding ]
http://www.f1fanatic.co.u(...)y-mark-gilles-death/
Eigenlijk wel leuk om heen te gaan, edit; ik zie dat het op een dinsdag is, wordt wat moeilijker danquote:
twitter:CroftyF1 twitterde op maandag 09-04-2012 om 11:54:01For those asking, the weather report I've seen for Shanghai this weekend suggested showers on Thurs, Fri, Sat and Sun, less showers on Sat reageer retweet
Dat is wel zo, maar als je door wisselvallige omstandigheden het kampioenschap spannend blijft vind ik het ook best, wordt tijd dat Schumi een podium pakt of liever nog een GP wintquote:Op maandag 9 april 2012 12:13 schreef vosss het volgende:
Nouja ik wil gewoon zien hoe de verhoudingen nu echt liggen, want heel erg duidelijk is het nog steeds niet.
Dat zien we pas weer in Europa!quote:Op maandag 9 april 2012 12:13 schreef vosss het volgende:
Nouja ik wil gewoon zien hoe de verhoudingen nu echt liggen, want heel erg duidelijk is het nog steeds niet.
Hij heeft nooit gewonnen in Shanghai dacht ikquote:Op maandag 9 april 2012 12:20 schreef vosss het volgende:
Dat zou wel mooi zijn.
En dan Kimi tweeds en Alonso derds.
De Formule 1-teams willen dat de internationale automobielfederatie FIA net als in 2011 een streep zet door de Grand Prix van Bahrein. Dat heeft een niet met naam genoemde teambaas laten weten aan The Guardian.quote:Op maandag 9 april 2012 14:51 schreef Tarado het volgende:
Formula One teams want FIA to postpone Bahrain Grand Prix
Heb ik voorlopig helemaal geen geloof in, racepace van Mercedes is gewoon dramatisch, misschien nog wel slechter dan vorig jaar.quote:Op maandag 9 april 2012 12:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is wel zo, maar als je door wisselvallige omstandigheden het kampioenschap spannend blijft vind ik het ook best, wordt tijd dat Schumi een podium pakt of liever nog een GP wint![]()
[ afbeelding ]
Vergeet Button alsjeblieft niet, misschien geen echte regenrijder, maar wel goed in tactische beslissingen/veranderingen in weersomstandigheden. En Vettel heb ik nooit echt een goed regenrijder gevonden hoor, word vaker bij hem ingelopen op tijden, dan dat hij iedereen de oren wast.quote:Op maandag 9 april 2012 23:02 schreef M.Melandri het volgende:
In volledig natte omstandigheden schat ik Vettel en Hamilton toch iets hoger in dan Alonso.
Monza 2008 alweer vergeten uiteraard. Mindere wagen, hele veld weggereden. Korea vorig jaar totdat de motor het begaf. Enzovoort.quote:Op maandag 9 april 2012 23:18 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Vergeet Button alsjeblieft niet, misschien geen echte regenrijder, maar wel goed in tactische beslissingen/veranderingen in weersomstandigheden. En Vettel heb ik nooit echt een goed regenrijder gevonden hoor, word vaker bij hem ingelopen op tijden, dan dat hij iedereen de oren wast.
twitter:f1talks twitterde op dinsdag 10-04-2012 om 13:12:22New pictures of Robert Kubica testing Clio S1600 - http://t.co/0xsbEX2j #F1 #Kubica reageer retweet
Dit geeft in ieder geval aan dat hij verder is dan menigeen dacht, of hij ooit weer in de F1 gaat komen, wie weet gaat hij ons nog meer verrassen, ik gun het hem in ieder geval van hartequote:Op dinsdag 10 april 2012 16:47 schreef Meike26 het volgende:
Het is fijn om te weten dat men nog steeds aandacht geeft aan Kubica en zijn herstel. Dat vind ik erg fijn. Maar ik denk toch echt wel dat we kunnen stellen dat we hem niet terug zien in de F1 als race-coureur. Nu is mijn voorspelling ook wel weer dat de autosportwereld op zich nog niet van deze Pole-Pool af is.. Zoals het #WTCC zal ook een erg goede klasse voor hem kunnen zijn ! Of de rallywereld natuurlijk, zo te zien is hij het spelletje nog niet zat
Een touringcar is echt niet te vergelijken met een F1 vanuit fysiek oogpunt. Alleen al het simpele feit dat een race 2 tot 3 x zo lang duurt. Dan heb ik het nog niet over de g kracht verschillen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:19 schreef Atreidez het volgende:
Er gaan nog steeds geruchten dat hij gaat testen voor Ferrari in Juni toch? Met een ouder model, maar met nieuwe 1.6 Turbo motor.
http://www.formula1onlive(...)ubica-return-to.html
Ondertussen is het al April, dus misschien is er anders nieuws geweest. Maar je kan niet echt iets over ze kansen zeggen als hij nog niet in zo'n auto heeft gezeten. Denk dat hij er zelf niet blij van zou worden als hij nu al richting een touring car gebonjoured wordt
Je moet toch testen om te zien waar je staat en ik kan me goed voorstellen dat als je F1 coureur was, je wilt kijken of je dat nog kan, minder kan altijd nogquote:Op dinsdag 10 april 2012 18:25 schreef Meike26 het volgende:
Maar zal je als coureur er niet net zo depri van worden als blijkt dat hij in die Ferrari 1.6 straks langzamer vooruit komt dan dat hij nu in die rally Clio doet ?
Ik rijd liever lekker competitief mee in de Swift cup dan dat ik achteraan hang in een formule klasse en buiten de 307% regel val.
Als blijktquote:Op dinsdag 10 april 2012 18:25 schreef Meike26 het volgende:
Maar zal je als coureur er niet net zo depri van worden als blijkt dat hij in die Ferrari 1.6 straks langzamer vooruit komt dan dat hij nu in die rally Clio doet ?
Ik rijd liever lekker competitief mee in de Swift cup dan dat ik achteraan hang in een formule klasse en buiten de 307% regel val.
Ja, dat was niet echt tegen jou bedoeld, maar meer voor eerdere berichten waarin men stelt hoe ver hij al niet is nu hij in een rally wagen kan rijden. F1 is totaal anders, fysiek veel zwaarder, alleen mentaal misschien niet omdat je bij een rally echt 100% geconcentreerd moet zijn, bij F1 heb je nog rechte stukken voor ´´rust´´ bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:35 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Als blijktDat moet dan toch eerst nog komen vast te staan..
En Marks, thanks, maar dat snap ik zelf ook nog wel.
quote:Susie Wolff gaat als ontwikkelingsrijdster aan de slag bij Williams. Zo is woensdag bekendgemaakt. De Schotse, die beter bekend is onder haar meisjesnaam Susie Stoddart, is getrouwd met Toto Wolff, mede-eigenaar van Williams, maar teambaas Frank Williams benadrukt dat Susie is aangenomen om haar talent.
Wolff, die binnenkort aan haar zevende seizoen in de DTM begint, zal dit jaar in de simulator van Williams plaatsnemen, enkele aërodynamische tests voor het team uitvoeren en tijdens een van de officiële tests met de Williams FW34 in actie komen. Ook zal zij bij een aantal Formule 1-races aanwezig zijn. "Susie is erg getalenteerd en zeer professioneel", vertelde teambaas Frank Williams. "Susie is natuurlijk getrouwd met Williams-bestuurslid Toto, maar we hebben haar benoeming goed overwogen en Toto heeft zich tijdens dit hele proces op de achtergrond gehouden."
Weet eigenlijk niet hoe het zit met die testban maar als hij in de F150 van vorig jaar mag testen totdat hij een ons weegt dan zal het misschien nog wel goed komen voor volgend jaar.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:25 schreef Meike26 het volgende:
Maar zal je als coureur er niet net zo depri van worden als blijkt dat hij in die Ferrari 1.6 straks langzamer vooruit komt dan dat hij nu in die rally Clio doet ?
Ik rijd liever lekker competitief mee in de Swift cup dan dat ik achteraan hang in een formule klasse en buiten de 307% regel val.
Oh gelukkig maarquote:Op woensdag 11 april 2012 10:16 schreef Marks het volgende:
Ja, dat was niet echt tegen jou bedoeld, maar meer voor eerdere berichten waarin men stelt hoe ver hij al niet is nu hij in een rally wagen kan rijden. F1 is totaal anders, fysiek veel zwaarder, alleen mentaal misschien niet omdat je bij een rally echt 100% geconcentreerd moet zijn, bij F1 heb je nog rechte stukken voor ´´rust´´ bijvoorbeeld.
Ik zeg het niet snel, maaaarrrr LANGLEVE RTL7!quote:Op woensdag 11 april 2012 21:14 schreef Hawaii_Tim het volgende:
In ander autosportnieuws: de Indy 500 is eind mei weer live te zien bij RTL 7
quote:Gridpenalty voor Hamilton na wisselen bak
12 april 2012
Het Chinese weekend begint niet al te best voor Lewis Hamilton. De Brit zal vijf plaatsen teruggezet worden omdat zijn versnellingsbak moet worden gewisseld.
De bak is in de laatste 48 uur beschadigd geraakt, zo liet McLaren op donderdag weten. Het betekent een fikse tegenvaller voor de nummer twee in het kampioenschap, die de eerste twee races van 2012 vanaf pole-position startte.
quote:Van der Garde rijdt eerste vrije training in China
12 april 2012
Giedo van der Garde zal in China voor Caterham de eerste vrije training rijden. De Nederlander is de reservecoureur van het Britse team en zal derhalve meerdere malen op de vrijdag in actie komen gedurende het seizoen 2012.
"Als het morgen droog is, zal ik me bezighouden met het testen van een nieuwe vloer", zei Van der Garde tegenover GPUpdate.net. "Ook zullen we ons dan bezighouden met het testen van het KERS. Maar als het regent, moeten we banden sparen en zal ik niet zo veel rijden. We hebben immers een beperkt aantal regenbanden en die zijn zo versleten, dus daar moeten we dan voorzichtig mee zijn."
Het zal de eerste keer zijn dat Van der Garde deelneemt aan een officiële Formule 1-training.
quote:Lotus protesteert tegen achtervleugel Mercedes
12 april 2012
Het team van Lotus heeft een officieel protest ingediend tegen de achtervleugel van Mercedes. Volgens het team voldoet de vleugel niet aan de regels, zoals die beschreven zijn in artikel 3.15 van de technische reglementen.
Het gesteggel rondom de achtervleugel van Mercedes duurt al voort sinds de eerste race van het seizoen, maar dit is de eerste keer dat er een officieel protest volgt. In artikel 3.15 staat beschreven hoe 'een systeem waarbij de coureur de aërodynamische proporties van de auto verandert' verboden is. En volgens Lotus is dat precies waar de schoen wringt in de achtervleugel van Mercedes.
Mercedes maakt gebruik van een zogenaamd 'super-DRS', dat geactiveerd wordt als de coureur de knop voor het DRS indrukt. De FIA heeft al meerdere malen aangegeven dat het systeem voldoet aan de regels, maar Lotus wil nu dus de onderste steen boven hebben.
Nee dat was alleen vorig jaar geloof ik.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
1e versnellingsbak is toch penalty free?
Ah.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee dat was alleen vorig jaar geloof ik.
Trouwens, waarom heeft niemand het hier over:quote:
twitter:NobleF1 twitterde op donderdag 12-04-2012 om 15:43:17FIA confirms that stewards agreed unanimously to reject the Lotus protest, meaning Merc is free to keep using its double DRS reageer retweet
Het klopt dat de Mercedes F-Duct nu meer voordeel heeft in de kwalificatie dan in de race. Dit is een compromis omdat de oorspronkelijke oplossing (met het gat in de neus) door de FIA is verboden. Die zou continu actief zijn, en op basis van de snelheid meer of minder stall van de voorvleugel geven om de auto een betere balans te geven bij het insturen van bochten en om met een lagere rijhoogte te kunnen rijden, zodat er meer downforce is.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:23 schreef Marks het volgende:
[..]
Trouwens, waarom heeft niemand het hier over:
De kwalificatieresultaten van Mercedes zijn erg goed, maar in de race niet. Iedereen is verbaast. Maar: in de kwalificatie mag men onbeperkt de DRS gebruiken. En omdat men dit bij Mercedes zo goed heeft ontwikkeld, hebben ze er extra voordeel van. In de race echter, mag het niet overal gebruikt worden. Dat genereert daarom extra downforce t.o.v. wanneer de vleugel in drs modus staat, waardoor ze langzamer zijn natuurlijk, maar ook meer bandenslijtage hebben !
De DRS lijkt dus vooral gunstig voor een goede kwalificatie, wat ook blijkt, maar in de race ontbreekt het echte voordeel.
quote:Human Rights Watch warns Formula 1 over Bahrain Grand Prix
Human Rights Watch has warned Formula 1 that by holding next week's Bahrain Grand Prix, it will be endorsing the kingdom's regime despite claims that sport and politics don't mix.
Joe Stork, the deputy middle east director of Human Rights Watch, which monitors human rights issues worldwide, stopped short of calling for the race to be cancelled in an interview with AUTOSPORT. But he believes that if the race does happen then F1 will be seen as supporting the government.
"You can't say that you are not mixing politics and sport when you are coming down on one side," Stork told AUTOSPORT. "You may prefer not to be facing the choice of whether to go in or stay out, but this is the choice F1 faces. Whatever decision it takes, there is a political aspect to it.
"We don't feel that it is our place to be calling for F1 to boycott Bahrain. But it is not a very good situation and it's getting steadily worse. We are not security experts, so that's a whole separate consideration that F1 needs to take into account as well.
"We are looking at a lockdown. F1 is not my world, but this seems to be a terrible climate in which to hold what is supposed to be a competitive, festive sporting event. In the circumstances, I don't know who is going to be having any fun."
Stork believes that even though there is a good chance that security forces in Bahrain can make the race itself safe, F1 will face serious questions about its willingness to race there.
Protests against the race have been ongoing in Bahrain in recent weeks according to widespread news reports, and they are expected to continue once F1 arrives.
"I think that they [F1] will have some explaining to do," said Stork. "I can easily imagine that the security will be such that you won't have the race disrupted on the track and I imagine that they can keep that under control.
"But if you have a situation where there are demonstrations on a nightly, if not daily basis, clashes with security forces who aren't known for the most sophisticated crowd control techniques is not going to be good.
"It's not going to be good for Bahrain, it's not going to be good for F1 either if it happens either during the race or when it's clear that the demonstrations are primarily aimed at stopping the race. That's what the story will be."
Stork accepts that staging the race will be a positive for some in the kingdom - specifically the government - but that this is not a valid argument for the race going ahead.
"From the Bahraini government's point of view, of course," he said when asked if there were potential benefits to the race going ahead. "They are desperate to make the case that the situation is normal from a security point of view, normal in terms of civil strife, and that it's one big happy family.
"But the fact is, it's not normal. I'm not sure that it's the mission or the mandate of F1 to be participating in these kinds of exercises.
"Then there's the financial aspects. The economy of Bahrain is not in the best shape given the year-plus of civil unrest. F1 is a money-maker and is good for Bahraini business and tourism.
"The [ruling] Al Khalifa family are desperate for [the grand prix] to happen. But that doesn't mean that it should happen."
Wat mij betreft gelasten ze de Grand Prix af. In mijn ogen zijn er teveel onzekerheden om de veiligheid te garanderen van zowel toeschouwers als medewerkers/coureurs. Al zullen de Bahreinse politici ongetwijfeld anders beweren.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:08 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik mij dan ook afvraag hier, waar ook nog niet echt over gesproken is, wat vinden jullie van het mogelijk doorgaan van de GP van Bahrein ! ?
Volgens de één is het een blijk van vertrouwen en steun aan de democratie om de race door te laten gaan en zou het een schande zijn als de race afgeblazen zou worden, ik zelf ben het er meer mee eens dat in een politiek onrustig land als Bahrein nog steeds is, het een karikatuur van de F1 om daar te gaan racen, terwijl ze daar wel andere dingen aan hun hoofd hebben.
Bovendien ben ik overtuigd van een mogelijke demonstratieve aanslag. De Bahreini houden zich de laatste 2 weken opeens veel stiller, wellicht met de hoop/verwachting dat de race dan doorgaat en vervolgens toe slaan, op welke wijze dan ook !
Wat jullie ?
In politiestaten is het wat makkelijker de veiligheid te garanderen dan bij onsquote:Op donderdag 12 april 2012 20:55 schreef Meike26 het volgende:
Die veiligheid kan je niet garanderen, als Apeldoorn als uberveilige stad, buiten randstad, zonder politieke onrustigheden te kampen krijgt met een gestoorde malloot in een Suzuki Swift, hoe kan je dan in hemelsnaam deze veiligheid garanderen in het midden oosten, waar men erg makkelijk aan berm-bommetjes kan komen enz enz.
Zoals in dat artikel van HRW ook staat, de bevolking zal het zien als dat de F1 aan de zijde staat van het parlement/politiek en niet dat van de bevolking. Demonstraties kunnen zo uit het niets komen...
Veiligheid garanderen is echt groots mogelijke onzin ! Dat kan gewoon niet.
Met die 'logica' kun je alles wel gaan afblazen.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:55 schreef Meike26 het volgende:
Die veiligheid kan je niet garanderen, als Apeldoorn als uberveilige stad, buiten randstad, zonder politieke onrustigheden te kampen krijgt met een gestoorde malloot in een Suzuki Swift, hoe kan je dan in hemelsnaam deze veiligheid garanderen in het midden oosten, waar men erg makkelijk aan berm-bommetjes kan komen enz enz.
Zoals in dat artikel van HRW ook staat, de bevolking zal het zien als dat de F1 aan de zijde staat van het parlement/politiek en niet dat van de bevolking. Demonstraties kunnen zo uit het niets komen...
Veiligheid garanderen is echt groots mogelijke onzin ! Dat kan gewoon niet.
Nee, maar dat wil niet zeggen dat anderen de F1-race wel aangrijpen voor het uiten van een politiek standpunt. Als daarbij geweld dreigt, moet je daar niet racen lijkt me.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Met die 'logica' kun je alles wel gaan afblazen.
Gewoon door laten gaan natuurlijk. F1 heeft niets met politiek te maken. En we zijn allemaal fans, dus willen we een race zien.
Dit is dan ook de grootste reden waarom het mis kan gaan imo. Natuurlijk, mijn logica daar zou iedereen paranoide van worden, maar die stelling heeft meer betrekking op dat Veiligheid niet te garanderen valt naar mijn mening. Net zoals we wel eens een actievoerder over het circuit zien zagen rennen in het verleden, dat kan je niet zien aankomen, laat staan wat er in Bahrein te wachten staat.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Met die 'logica' kun je alles wel gaan afblazen.
Gewoon door laten gaan natuurlijk. F1 heeft niets met politiek te maken. En we zijn allemaal fans, dus willen we een race zien.
Een Ierse priester liet op Silverstone zien hoe gevaarlijk zoiets is ...quote:Op donderdag 12 april 2012 23:17 schreef Gort het volgende:
Op zich, niet om de omstandigheden daar te bagatelliseren, of om er grappen over te maken, maar het zou wel interessant zijn als in rondje 35, een twintigtal demonstrerende heren het circuit op rent
quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:15 schreef vosss het volgende:
Van mij mag heel die GP afgeschaft worden.
Die klojo's daar geven er niet eens echt iets om. Gewoon om te pronken van kijk ons, wij halen gewoon de F1 hierheen als we dat willen.
Men geeft er echt geen zak om. Zie bv ook die sjeik maktoem al maktoem al maktoem maktoem al maktoem met zn for the pride of your nation start your engines.
thanksquote:Op vrijdag 13 april 2012 08:15 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Komt er nog een China topic?
Nu live FP2: http://www.vipbox.tv/watc(...)e-stream-online.html
Nee, anders had Raikkonen ook geen penalty kunnen hebben in de vorige GP.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
1e versnellingsbak is toch penalty free?
Press Releasequote:Op vrijdag 13 april 2012 08:17 schreef Zorro het volgende:
Het doorgaan van Bahrein is dus definitief blijkbaar:
http://www.nu.nl/sport/2786166/grand-prix-in-bahrein-gaat.html
Inderdaad.quote:Op zondag 15 april 2012 11:20 schreef JohnB52 het volgende:
En Williams dan? Dat had ik ook niet verwacht dat ze voor n hoop andere teams staan!
Hehe mooi hoe die gast werd gesleurd wordt. Gewoon bij de arm meesleuren die handel.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:38 schreef Gort het volgende:
Inderdaad, dat keer twintig. Geeft 'picking up marbles' wel een nieuwe dimensie
quote:Ecclestone onthulde ook dat België heeft ingestemd met een gedeelde plek op de kalender met Frankrijk. "We willen niet meer races. Beide partijen zijn Franstalig en het is bijna afgerond. Spa-Francorchamps is al akkoord en het schijnt dat ze de ronde in Frankrijk op Paul Ricard houden."
Jammerquote:Op dinsdag 17 april 2012 14:10 schreef vosss het volgende:
[..]![]()
GODVERDOMME![]()
![]()
Ouwe seniel zak. Sterf een eenzame dood. Mijn Spa wat doe je![]()
![]()
Het Circuit gaat het toch wel een beetje om in racen?quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:19 schreef JohnB52 het volgende:
Ik denk dat t delen was, of helemaal niks.
Gp van belgië kost natuurlijk alleen maar geld voor belgië, en zeg nou zelf, op t circuit na, wat heeft F1 daar te zoeken?
Wat heeft de F1 (buiten het circuit) in bijvoorbeeld Silverstone te zoeken?quote:Gp van belgië kost natuurlijk alleen maar geld voor belgië, en zeg nou zelf, op t circuit na, wat heeft F1 daar te zoeken?
Je bedoelt neem ik aan buiten het feit dat 9 van de 12 teams op een steenworp afstand hun fabriek hebben staan?quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat heeft de F1 (buiten het circuit) in bijvoorbeeld Silverstone te zoeken?
Waar fantastische circuits liggen heeft de F1 _altijd_ wat te zoeken. Ongeacht waar dat is en wat er verder te beleven is. F1 draait om het racen imo en niet om iets anders.
quote:
ik bedoel: wat heeft Belgie nou voor status in de wereld? Ok, t is makkelijk, omdat je dan sneller in Frankrijk bent, maar echt veel aanzien heeft het land niet in de wereld... Geen grootmacht, of land met status...quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het Circuit gaat het toch wel een beetje om in racen?
1 woord: bierquote:Op dinsdag 17 april 2012 18:35 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
ik bedoel: wat heeft Belgie nou voor status in de wereld? Ok, t is makkelijk, omdat je dan sneller in Frankrijk bent, maar echt veel aanzien heeft het land niet in de wereld... Geen grootmacht, of land met status...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:35 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
1 woord: bier [ afbeelding ]Ach, tijdens de GP van Canada verkochten ze Bud Light. Dat vond ik alSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-waardig en ik lust niet eens bier.
Maar dat van Spa is inderdaad erg jammer. Al is het nog altijd beter dan helemaal geen Spa meer.
Hoezo nog een voordeel?quote:Nog een ander voordeel van deze deal :
Ow, dacht dat je reageerde n.a.v. Vosss z'n post. Daar reageerde ik dus op. Maar kan idd ook een foto van afgelopen jaar zijnquote:Op woensdag 18 april 2012 19:47 schreef kepler het volgende:
Het kan ook een oude foto zijn natuurlijk...
Benieuwd of de F1 alsnog gaat volgen.quote:Porsche Supercup squad MRS withdraws from Bahrain citing fears about safety
Porsche Supercup squad MRS has withdrawn its entry for the season-opener in Bahrain this weekend, citing fears about safety amid ongoing unrest in the region.
The Supercup will race in Bahrain as part of the Formula 1 undercard, although MRS has opted to forego the round - the first time in the team's history it has cancelled a Supercup round.
"Ongoing unrests in the Kingdom of Bahrain in connection with the security situation have caused doubts by the team from Lonsee," the team said in a statement.
Team chief Karsten Molitor said concern for the safety of his employees had forced the decision to withdraw.
"It is the first time in our team history that we have had to cancel a race of the Porsche Supercup," Molitor said. "In the end we have the responsibility for our employees.
"The race in Bahrain is for us one of the season highlights, therefore it was not an easy to come to a decision. According to our drivers and partners we have reached the conclusion to start only at the second race in Barcelona."
The Porsche Supercup will compete on the F1 undercard at all eight of the European grands prix in 2012 with Philipp Eng and William Langhorne.
Idd, de L-pods van afgelopen jaar zitten ook niet op de die auto.quote:Op woensdag 18 april 2012 19:59 schreef nils7 het volgende:
Is geen oude foto... is de Mac van dit jaar namelijk
Volgens mij wel, of toch aanwezig te zijn bij het evenement, maar niet meedoen. Laatste jaar van Arrows, Duitse GP. Mannen melden zich mooi aan, gaan naar de pitbox. Om vervolgens niet uit te pakken, en rechtsomkeer weer terug naar Engeland te gaan.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:01 schreef vosss het volgende:
Benieuwd of ze daar nog een boete voor krijgen.
Zomaar zeggen dat ze niet mee doen.
Porsche Supercup valt ook gewoon onder de FIA voor zover ik weet.
Hebben die ook een regel dat alle teams die zich inschrijven verplicht zijn om mee te doen?
quote:Formula 1's governing body, the FIA, only decided to go ahead with this weekend's race at the last minute.
On Wednesday, opposition supporters held a protest demanding Sunday's Grand Prix also be called off, and calling for the immediate release of Mr Khawaja in Old Manama.
A Bahraini journalist, who asked not to be named for fear of arrest, told the BBC that there were chaotic scenes outside Bab al-Bahrain, which marks the entrance to the main souq.
Veteran activist Nabeel Rajab reportedly stood near Bab al-Bahrain chanting anti-government slogans, while others carried signs reading: "Your silence is killing al-Khawaja".
The journalist warned: "If he dies the streets will explode."
Riot police at first demanded the protesters leave. When they refused, officers fired deafening "sound bombs" into the crowd, sending protesters and bystanders running.
Stun grenades and rubber bullets were also used to disperse the protesters, while helicopters circled overhead and interior ministry officers filmed the clashes, the journalist said.
The Bahrain Youth Society for Human Rights meanwhile told AFP news agency the authorities had arrested about 80 pro-democracy activists from villages outside the capital ahead of the Grand Prix.
Volgens mijn herinneringen deed Arrows tijdens die GP gewoon mee. Kan me namelijk nog herinneren dat ik een paar foto's heb gemaakt van de Arrows tijdens dat weekend.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:08 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Volgens mij wel, of toch aanwezig te zijn bij het evenement, maar niet meedoen. Laatste jaar van Arrows, Duitse GP. Mannen melden zich mooi aan, gaan naar de pitbox. Om vervolgens niet uit te pakken, en rechtsomkeer weer terug naar Engeland te gaan.
Om onder een boete uit te komen dus![]()
Maakt niet uit hoor. Heb het onthouden omdat het mijn eerste bezoek was aan een GP en toevallig ook gelijk de laatste van Arrows. En bij mijn weten houdt dit geen verband met elkaar.quote:
Ik doe net of ik niet weet waar je het over hebtquote:En dat er een paar NL'ers waren die niet zo'n fan waren van Heinz-Harald. Misschien wel bekenden van vosss.
quote:A member of the Force India team has returned home from the Bahrain Grand Prix in the wake of fellow team members getting involved in an incident on the way home from the circuit on Wednesday night.
A hire car with four Force India mechanics was accidentally caught up in a clash between protestors and police on the main motorway in to Manama. After being forced to come to a halt, a Molotov cocktail exploded near their car - although luckily no one was injured.
Although the team members were able to return to their hotel, and the incident was not as a result of them being targeted because they are part of the F1 community, it was enough for another member of the Force India team to feel that they would prefer not to remain in the Gulf State.
The four mechanics involved in the incident, that took place shortly after nightfall in Bahrain, will continue with their duties for the remainders of the weekend.
...
Wat ben jij een vreselijke onbenul zeg. Het volk wordt daar hardhandig onderdrukt, vind je het gek dat de mensen daar hun stem proberen te laten horen. De regering van Bahrein kon de opstand en roep om revolutie niet aan en het Saudisch leger moest er aan te pas komen om de opstand hardhandig te onderdrukken, velen hebben het niet overleefd.quote:Op donderdag 19 april 2012 11:17 schreef vosss het volgende:
Lekker dan. Hopen maar dat we het weekend doorkomen zonder gezeik.
Volgend jaar exit aub. Stom land. Stomme GP. Agressieve mensen.
Mee eens, wat een hoop oliedollars wel niet kan bewerkstelligen.quote:Op donderdag 19 april 2012 12:01 schreef Peterselieman het volgende:
Abu Dhabi heeft door de aankleding van het circuit nog was, maar in Bahrein race je letterlijk in de zandbak
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/17767985quote:Force India team members were forced to flee as petrol bombs were hurled over their vehicle on their way back from the Bahrain Grand Prix track.
Bahrain circuit chairman Zayed R Alzayani said: "They weren't targeted. They just happened to be there.
"I think it's unfortunate. It's an issue of timing. It could happen in any place in the world really, getting caught up in a riot or a fight or anything."
Bernie wil dat het doorgaat vanwege de centen en zijn goede relaties met de koninklijke familie. De regering van Bahrein wil een stabiel land laten zien, alsof er niets mis is (een zekere presidente Batista deed dat ook op Cuba in 1958 toen daar een GP werd gehouden, en prompt werd JM Fangio door Castro-aanhangers ontvoerd). De Fia lijkt er zich zoveel mogelijk buiten te willen houden, alles liever dan je met de politiek bemoeien.quote:Op donderdag 19 april 2012 13:03 schreef Bastard het volgende:
Begrijp ook niet helemaal waarom ze daar perse willen racen.
Het moet wel leuk blijven toch?
Sinds die 12 vingerige darm eraan is gezet wel jaquote:Op donderdag 19 april 2012 11:55 schreef vosss het volgende:
Hallo dat het een stomme GP is zullen we het allemaal wel over eens zijn
Waarop dit jaar niet geracet wordt.quote:Op donderdag 19 april 2012 15:05 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Sinds die 12 vingerige darm eraan is gezet wel ja
Ja het enige probleem is dat als daar een GP is in juni, je nu alvast in de file moet gaan staanquote:Op donderdag 19 april 2012 16:24 schreef Bastard het volgende:
Laten ze dan in Zandvoort uitwijken
Dat is dacht ik wel een gecertificeerd F1 testcircuit!
Bahquote:Ecclestone bevestigt roulatiesysteem voor Spaanse Grand Prix
De Grand Prix van Spanje vindt vanaf volgend jaar afwisselend plaats op het circuit van Barcelona en het stratencircuit van Valencia. Dit jaar staan beide Spaanse steden nog op de kalender, maar die situatie is niet langer houdbaar.
De kosten van een jaarlijkse race lopen voor beide locaties te hoog op en bovendien trekt de Formule 1 steeds meer potentiële gastheren aan, waardoor ruimte op de kalender schaars is. Bernie Ecclestone legt in El Pais uit: "Gezien de omstandigheden, met name het lastige economische klimaat, was een roulatiesysteem de beste oplossing die we konden vinden. We zijn een wereldkampioenschap, dat vereist evenementen over de hele planeet. We zijn geen Europees kampioenschap. Men zou dankbaar moeten zijn dat er nog zoveel Europese races zijn."
Voor Renault is het reclame, die proberen op die manier meer auto's te verkopen. Ecclestone moet geld verdienen om de (rente van de) lening van CV af te kunnen betalen. Vandaar dat de kosten zo hoog zijn.quote:Op maandag 23 april 2012 20:05 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
BahWat een vuige uitspraak weer van die seniele oude zak. Ja het is een WK, maar om hem dankbaar te moeten zijn dat de EU races nog niet allemaal verdwenen zijn
Als hij nu eens zelf de kosten voor een race te mógen organiseren eens zou verlagen, zouden ze al beter kunnen overleven
![]()
hoe kan het dat bv gratis evenementen zoals de WSR3.5 wel jaarlijks terug kunnen komen op circuits. Oke met steun van Renault, maar die doen dat niet voor niets, en zullen de kosten op de een of andere manier echt wel terug krijgen.
Het probleem is dat uitloopstroken en grindbakken vaak maar voor één rijrichting gemaakt zijn en er vaak ook geen ruimte is deze nog te veranderen..quote:Op donderdag 19 april 2012 17:47 schreef Meike26 het volgende:
Het evenement is dit weekend, nu nog de GP ergens anders te laten rijden is wellicht Abu Dhabi een mogelijkheid en eind van het jaar nogmaals, maar dan in tegen gestelde richting het circuit te rijden![]()
<< Groot voorstandster van dit truukje
Kloptquote:Op dinsdag 24 april 2012 02:29 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Het probleem is dat uitloopstroken en grindbakken vaak maar voor één rijrichting gemaakt zijn en er vaak ook geen ruimte is deze nog te veranderen..
Adrian is ook niet te beroerd om een open sollicitatie de deur uit te doen.quote:Sutil: "Klaar voor als Ferrari me nodig heeft"
25 april 2012
Adrian Sutil hoopt zo snel mogelijk terug te kunnen keren in de Formule 1, na eind vorig jaar zijn stoeltje bij Force India te hebben verloren aan Nico Hülkenberg. De 29-jarige Duitser zegt klaar te zijn voor een invalbeurt, mocht een team besluiten een van zijn rijders op straat te zetten en droomt van een belletje van Ferrari.
"Het verlangen om weer te gaan racen, is groot", vertelde Sutil aan Eurosport. "Het is niet gemakkelijk om de races op tv te moeten kijken. Ik wil dan ook zo snel mogelijk terugkeren in de Formule 1, maar ik kan op dit moment alleen maar afwachten. Om dit jaar nog terug te kunnen komen, moet er ergens een stoeltje vrijkomen. Als dat niet gebeurt, zal ik een heel jaar moeten wachten en hopen dat ik een contract krijg voor 2013."
Sutil werd dit jaar al in verband gebracht met Ferrari, waar hij de slecht presterende Felipe Massa zou kunnen vervangen. "Het is natuurlijk erg vleiend als zoiets gezegd wordt. Het idee alleen al vind ik geweldig. Ferrari is namelijk mijn lievelingsteam. Er is nog geen contact geweest, maar ik denk dat ze wel weten dat ik klaar sta. Mocht Ferrari een coureur nodig hebben en mij willen hebben, dan mogen ze me gerust bellen." De Duitser voelt echter wel mee met Massa. "Hij heeft het de afgelopen twee jaar niet gemakkelijk gehad. Maar zoals ik al zei, ik moet hopen dat een ander het niet goed doet en dat er zo weer een stoeltje beschikbaar komt. Dat is mijn enige kans om dit jaar nog te kunnen racen."
De coureur uit Starnberg heeft voorlopig nog geen plannen om elders te gaan racen. "Het plan is om dit jaar nog even af te wachten of er zich nog een kans voordoet. Als er zich voor het einde van het jaar nog geen mogelijkheid heeft voorgedaan voor 2013, moet ik serieus gaan nadenken over mijn toekomst", zei Sutil. "Ik wil volgend jaar sowieso weer racen, desnoods in een andere klasse. Er is natuurlijk de DTM, maar naar Amerika gaan om in de IndyCar of NASCAR te gaan rijden, zou ook een goede optie kunnen zijn. Ik heb me echter nog niet in andere klasses verdiept. Mijn hoofd is nu nog vol van de Formule 1 en mijn prioriteit is om daar weer in terug te komen. Als het echt niet meer lukt, ga ik nadenken over een alternatief."
Niet de eerste keer. Een maand geleden zei hij dat ook al..quote:Op woensdag 25 april 2012 21:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Adrian is ook niet te beroerd om een open sollicitatie de deur uit te doen.
quote:Sebastian Vettel en Felipe Massa zijn volgende week dinsdag even ploeggenoten van elkaar, wanneer zij het voetbalveld opstappen voor een wedstrijd van de Nazionale Piloti tegen een team dat bestaat uit onder andere oud-voetbalprofs.
De wedstrijd begint om 20.15 uur en wordt gespeeld in de Italiaanse plaats Borgo San Lorenzo, op vijf kilometer van het circuit van Mugello, waar die dag een driedaagse test begint. Naast Massa en Vettel, die de aanvoerdersband zal dragen, komen ook Sergio Perez, Vitaly Petrov, Jerome d'Ambrosio, Jules Bianchi, Giancarlo Fisichella, Emanuele Pirro, Luca Filippi, Stefano Coletti en Julian Leal het veld op.
De opbrengst van de kaartverkoop gaat naar een goed doel.
De vorige duitser deed t anders niet slecht bij Ferrari :-)quote:Op donderdag 26 april 2012 10:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet de eerste keer. Een maand geleden zei hij dat ook al..
En dat blad is dan de margriet echtquote:Wij zijn blij met u als abonnee van Formule 1. Daarom hebben wij een persoonlijke aanbieding op een ander tijdschrift voor u geselecteerd. Leuk om te lezen naast uw huidige abonnement!
Ik kreeg de Margriet vorige maand gratis in de bus. Echt, hoe komen ze erop.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:16 schreef Waffle het volgende:
Zijn er meer mensen hier die een abonnement hebben op het blad formule 1? Ik kreeg net een persoonlijke aanbieding van de uitgever, korting op het abonnement van een ander blad.
[..]
En dat blad is dan de margriet echt
mannen hebben ook een vrouw?quote:Op donderdag 26 april 2012 19:11 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik kreeg de Margriet vorige maand gratis in de bus. Echt, hoe komen ze erop.
Is ook de enige reden die ik kan verzinnen, maar aangezien ik zelf 27 ben betwijfel ik of mijn eventuele vrouw/vriedin geïnteresseerd zou zijn in de Margriet. Aangezien die hoogstwaarschijnlijk in dezelfde leeftijdscategorie zou vallen. En die hebben denk ik niet zo snel interesse in dat blad, maar dat kan aan mij liggen.quote:
Dit.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:02 schreef ElmarO het volgende:
Maar ze zullen wel hebben gekeken naar de gemiddelde leeftijd van de abonnee van de Formule 1, dus zal dit marketingtechnisch gezien wel heel logisch zijn.
checkquote:Op donderdag 26 april 2012 21:10 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Dit.
De gemiddelde F1-fanaat is rond de 40 jaar
Lekker ding in mijn ogen met haar tot over d'r kontquote:, heeft een dikke vrouw met een kort pittig kapse
checkquote:die hij dan ook stelselmatig verwaarloost.
30 en vrijgezel hierquote:Op donderdag 26 april 2012 21:10 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Dit.
De gemiddelde F1-fanaat is rond de 40 jaar, heeft een dikke vrouw met een kort pittig kapsel die hij dan ook stelselmatig verwaarloost.
Ergo de Margriet.
Ten eerste zien ze een stuk minder, ten tweede draait het wiel volgens mij juist naar het hoofd toe als de rolbar iets hoger wordt geraakt en ten derde horen deze risico's juist bij het racen vind ikquote:Op donderdag 26 april 2012 21:42 schreef Michael_Moore het volgende:
Even back ontopic.![]()
FIA experimenteert met rolbeugel op neus
Eens.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:48 schreef kepler het volgende:
Ten eerste zien ze een stuk minder, ten tweede draait het wiel volgens mij juist naar het hoofd toe als de rolbar iets hoger wordt geraakt en ten derde horen deze risico's juist bij het racen vind ik
dit zijn natuurlijk wel zeldzame incidenten en daarmee imo niet voldoende om deze test te rechtvaardigen.quote:Sinds het fatale ongeluk van Formule 2-coureur Henry Surtees in 2009 en het incident waarbij Felipe Massa een kilo wegende veer tegen zijn helm kreeg enkele weken later, is de FIA aan het onderzoeken hoe de coureurs nog beter beschermd kunnen worden tegen rondvliegende onderdelen.
Inderdaad, freak accidents....quote:Op donderdag 26 april 2012 22:17 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Eens.![]()
En,
[..]
dit zijn natuurlijk wel zeldzame incidenten en daarmee imo niet voldoende om deze test te rechtvaardigen.
Ik denk dat heel veel mensen dat weten ondertussen. Elke jaar als er gereden wordt op Spa wordt er in de NL-se en BE-se media nadrukkelijk gezegd dat Spa in de top 3 staat van de coureurs als mooiste circuit. En dan moet er wéér achter Eau Rouge gevraagd worden en dan krijg je de laatste paar jaren altijd hetzelfde antwoord: ''zéér mooie bocht, maar vroeger veel lastiger te nemen. Tegenwoordig gewoon volgas.''quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:00 schreef Marks het volgende:
En ze klagen bijna allemaal over de eau rouge, dat deze tegenwoordig te makkelijk is.
Volgens mij weet bijna niemand dat en klaagt men dat de coureurs van nu verwend zijn, bang zijn etc. , maar als het aan hen zelf lag zouden ze echt op toffere banen racen met meer risico erin.
Het houdt nooit op, Risico's verkleinen is alleen maar goed, zolang het niet ten koste gaat van het racen zelf. Alle veiligheidsmaatregelen (op een Formule 1 wagen) die genomen zijn sinds de dood van Senna hebben het racen (imho) niet aangetast.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:48 schreef kepler het volgende:
[..]
Ten eerste zien ze een stuk minder, ten tweede draait het wiel volgens mij juist naar het hoofd toe als de rolbar iets hoger wordt geraakt en ten derde horen deze risico's juist bij het racen vind ik
Prima als ze de risico's willen verkleinen, maar het risico is al extreem klein. Het houdt een keer op natuurlijk, over een paar rijden ze anders gewoon in DTM-wagens met een F1-motor
Ik ben gezegend met Brennie als ik dat zo hoorquote:Op donderdag 26 april 2012 21:10 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Dit.
De gemiddelde F1-fanaat is rond de 40 jaar, heeft een dikke vrouw met een kort pittig kapsel die hij dan ook stelselmatig verwaarloost.
Ergo de Margriet.
quote:Stirling Moss zegt het ook: vroeger was je ook coureur voor de kick, je durfde dingen die de gewone man niet zou doen. Daarmee ben je coureur.
De Eau Rouge van nu is niet te vergelijken met die van 15 jaar geleden. Daar ligt ook een oorzaak. Het is nu afgevlakt, superstrak asvalt, relatief vlakke cerbs.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het houdt nooit op, Risico's verkleinen is alleen maar goed, zolang het niet ten koste gaat van het racen zelf. Alle veiligheidsmaatregelen (op een Formule 1 wagen) die genomen zijn sinds de dood van Senna hebben het racen (imho) niet aangetast.
Wat wel het racen heeft aangetast is dat circuits vanwege de veiligheid zijn aangepast door bijvoorbeeld de grindbakken te vervangen door uitloopstroken en de vele 'saaie' Tilke banen. En dat, terwijl er wel op Monaco wordt geracet, waar zoiets niet mogelijk is.
En dat Eau Rouge nu volgas genomen kan worden heeft niets te maken met de veiligheid, maar dat Formule 1 wagens nu zoveel downforce hebben dat dat (op een droog circuit) geen probleem meer is. Als je dat aangepast wilt zien zul je de aerodynamische regels die gelden moeten aanpassen en dat heeft niets met veiligheid te maken.
Dus jij ziet liever coureurs afgevoerd worden met breuken enzo? De sport moet op het gebied van auto's gewoon zo veilig mogelijk zijn klaar, circuit moet tot op zekere hoogte ook veilig zijn echter niet door uitloopstroken. Liefst zie ik overal grindbakken en gras liggen, buiten de baan raken moet gewoon veel meer tijd kosten dan een paar tienden.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:47 schreef Marks het volgende:
[..]
De Eau Rouge van nu is niet te vergelijken met die van 15 jaar geleden. Daar ligt ook een oorzaak. Het is nu afgevlakt, superstrak asvalt, relatief vlakke cerbs.
Verder hebben de veiligheidsmaatregelen de sport ook verplaatst en gedegradeerd van heroisch naar spectaculair.
De crash van Perez vorig jaar was erg hard, maar hij had niets. Klaar... Hoe veilig wil je het hebben? Vergeet ook niet de oorzaak van die crash: hij was bezig met zijn stuur, reed daardoor van de lijn en crashte. Ik geloof dat het Icxk was die daar over zei dat men vroeger gewoon voorzichtiger moest rijden. Voorzichtiger inhalen, het ging namelijk letterlijk om je leven. Dat hoeft nu niet direct terug te keren, maar Perez crashte niet door het circuit, niet door de auto, maar door een EIGEN fout. Dat is geen reden om het circuit aan te passen.
En hoeveel harder kan een coureur crashen dan Kubica deed in Canada? En wat hield hij daar aan over..
Ik wil zien dat als een coureur met 250 een fout maakt, dat ook voelt. Dat is nu nog net het geval en zo zou het dan ook zeker moeten blijven, nog veiliger maakt het gewoon minder knap en bewonderenswaardig.
Als coureur weet je dat gevaar onderdeel er van is en dat maakt het ook zo'n speciale tak van sport. Of zoals iemand ooit zei: daarom is dit juist sport en is de rest, zoals voetbal, een spelletje.
Klopt, maar Formule 1 wagens hebben tegenwoordig veel meer downforce dan vroeger waardoor het nu makkelijker is om dit soort bochten vol te nemen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:47 schreef Marks het volgende:
[..]
De Eau Rouge van nu is niet te vergelijken met die van 15 jaar geleden. Daar ligt ook een oorzaak. Het is nu afgevlakt, superstrak asvalt, relatief vlakke cerbs.
Oneens. Het muurtje is een gevaarlijk punt, dus dan is het sowieso een reden om aan te passen, ook al is de crash een eigen fout van Perez. Rosberg klapte er bijna tegenaan zonder dat het zijn eigen fout was. Het verplaatsen van het muurtje maakt het racen er niet minder om.quote:Verder hebben de veiligheidsmaatregelen de sport ook verplaatst en gedegradeerd van heroisch naar spectaculair.
De crash van Perez vorig jaar was erg hard, maar hij had niets. Klaar... Hoe veilig wil je het hebben? Vergeet ook niet de oorzaak van die crash: hij was bezig met zijn stuur, reed daardoor van de lijn en crashte. Ik geloof dat het Icxk was die daar over zei dat men vroeger gewoon voorzichtiger moest rijden. Voorzichtiger inhalen, het ging namelijk letterlijk om je leven. Dat hoeft nu niet direct terug te keren, maar Perez crashte niet door het circuit, niet door de auto, maar door een EIGEN fout. Dat is geen reden om het circuit aan te passen.
David Purley klapte ooit harder (178 g) tegen een muur en heeft dat ook gevoeld .quote:En hoeveel harder kan een coureur crashen dan Kubica deed in Canada? En wat hield hij daar aan over..
Ik wil zien dat als een coureur met 250 een fout maakt, dat ook voelt. Dat is nu nog net het geval en zo zou het dan ook zeker moeten blijven, nog veiliger maakt het gewoon minder knap en bewonderenswaardig.
Als coureur weet je dat gevaar onderdeel er van is en dat maakt het ook zo'n speciale tak van sport. Of zoals iemand ooit zei: daarom is dit juist sport en is de rest, zoals voetbal, een spelletje.
Ik welquote:Op vrijdag 27 april 2012 12:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat waren nog eens tijden.
Jammer dat ik die niet meegemaakt heb
+ Tennis (Montoya)quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:48 schreef Googolplexian het volgende:
De afgelopen jaren zijn de ergste verwondingen gebeurd buiten de F1. Zo is mountainbiken gevaarlijker (Webber) en, wis en waarachtig, rally rijden ook (Kubica).
quote:Some in Formula 1 argue that there are already enough comedians in the field, but tonight British television viewers will be able to watch three men actually paid to do the job, driving a real F1 car. Jimmy Carr, James Corden and John Bishop were given the chance of a lifetime by Marussia at Silverstone.
The trio’s special track outing will be shown on Friday night, airing on Sky 1’s A League of their Own – the show affectionately described as ‘The most fun you can have with your clothes on’.
“Jimmy was so reckless,” Corden says. “They said, if we weren’t filming, Jimmy would have been sent home.”
“Everyone had a huge amount of fun seeing James, John and Jimmy doing their best to drive a Formula 1 car and, in fairness, they didn’t do a bad job,” adds Marussia Team Principal John Booth. “I think everyone in the Marussia F1 Team is looking forward to seeing what should be a very entertaining show this evening.”
A League of their Own airs at 9pm (BST) on Sky 1 tonight.
De beste man werd elfde in de Pacific grand prix. Wat een baas.quote:Op maandag 30 april 2012 00:22 schreef Bluurgh het volgende:
Jullie kiezen wel het goede weekend om te discussiëren of de F1 wel of niet te veilig is..
[ afbeelding ]
4 July 1960 – 30 April 1994
Waren coureurs nog echt grote mannen idd.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat waren nog eens tijden.
Jammer dat ik die niet meegemaakt heb
EN het publiek, na de startcrash met Lamy en Lehto...quote:Op maandag 30 april 2012 05:45 schreef vosss het volgende:
Wat een kutweekend was dat zeg.
Rubens mocht ook van geluk spreken, want voor het zelfde geld hadden we 3 dooien gehad toen
Het is nog niet bekend wat precies de inhoud van die samenwerking is, dus daar valt moeilijk iets over te zeggen.quote:Op maandag 30 april 2012 12:51 schreef Sinister-D- het volgende:
Zag het ook net op GPupdate. Maar wat een onzin, ik had gehoopt op een fatsoenlijke geldschieter. Maar wat heb je aan zo'n samenwerking? ''Op commercieel vlak en sportwetenschap.''
Dat was natuurlijk vooral een raceklasse waar het element voetbal er aan de haren bijgesleept werd in de hoop die raceklasse meteen aan een fanbase te helpen. Iets wat onder normale omstandigheden schier onmogelijk is voor een nieuwe race-klasse.quote:Boeiend. ik zie liever niet dat voetbal wéér met autosport wordt vermengtLaatste keer bracht ons dat ook maar een klasse op waar afgedankte rijders naar wegvluchtten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |