Eens.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:48 schreef kepler het volgende:
Ten eerste zien ze een stuk minder, ten tweede draait het wiel volgens mij juist naar het hoofd toe als de rolbar iets hoger wordt geraakt en ten derde horen deze risico's juist bij het racen vind ik
dit zijn natuurlijk wel zeldzame incidenten en daarmee imo niet voldoende om deze test te rechtvaardigen.quote:Sinds het fatale ongeluk van Formule 2-coureur Henry Surtees in 2009 en het incident waarbij Felipe Massa een kilo wegende veer tegen zijn helm kreeg enkele weken later, is de FIA aan het onderzoeken hoe de coureurs nog beter beschermd kunnen worden tegen rondvliegende onderdelen.
Inderdaad, freak accidents....quote:Op donderdag 26 april 2012 22:17 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Eens.![]()
En,
[..]
dit zijn natuurlijk wel zeldzame incidenten en daarmee imo niet voldoende om deze test te rechtvaardigen.
Ik denk dat heel veel mensen dat weten ondertussen. Elke jaar als er gereden wordt op Spa wordt er in de NL-se en BE-se media nadrukkelijk gezegd dat Spa in de top 3 staat van de coureurs als mooiste circuit. En dan moet er wéér achter Eau Rouge gevraagd worden en dan krijg je de laatste paar jaren altijd hetzelfde antwoord: ''zéér mooie bocht, maar vroeger veel lastiger te nemen. Tegenwoordig gewoon volgas.''quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:00 schreef Marks het volgende:
En ze klagen bijna allemaal over de eau rouge, dat deze tegenwoordig te makkelijk is.
Volgens mij weet bijna niemand dat en klaagt men dat de coureurs van nu verwend zijn, bang zijn etc. , maar als het aan hen zelf lag zouden ze echt op toffere banen racen met meer risico erin.
Het houdt nooit op, Risico's verkleinen is alleen maar goed, zolang het niet ten koste gaat van het racen zelf. Alle veiligheidsmaatregelen (op een Formule 1 wagen) die genomen zijn sinds de dood van Senna hebben het racen (imho) niet aangetast.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:48 schreef kepler het volgende:
[..]
Ten eerste zien ze een stuk minder, ten tweede draait het wiel volgens mij juist naar het hoofd toe als de rolbar iets hoger wordt geraakt en ten derde horen deze risico's juist bij het racen vind ik
Prima als ze de risico's willen verkleinen, maar het risico is al extreem klein. Het houdt een keer op natuurlijk, over een paar rijden ze anders gewoon in DTM-wagens met een F1-motor
Ik ben gezegend met Brennie als ik dat zo hoorquote:Op donderdag 26 april 2012 21:10 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Dit.
De gemiddelde F1-fanaat is rond de 40 jaar, heeft een dikke vrouw met een kort pittig kapsel die hij dan ook stelselmatig verwaarloost.
Ergo de Margriet.
quote:Stirling Moss zegt het ook: vroeger was je ook coureur voor de kick, je durfde dingen die de gewone man niet zou doen. Daarmee ben je coureur.
De Eau Rouge van nu is niet te vergelijken met die van 15 jaar geleden. Daar ligt ook een oorzaak. Het is nu afgevlakt, superstrak asvalt, relatief vlakke cerbs.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het houdt nooit op, Risico's verkleinen is alleen maar goed, zolang het niet ten koste gaat van het racen zelf. Alle veiligheidsmaatregelen (op een Formule 1 wagen) die genomen zijn sinds de dood van Senna hebben het racen (imho) niet aangetast.
Wat wel het racen heeft aangetast is dat circuits vanwege de veiligheid zijn aangepast door bijvoorbeeld de grindbakken te vervangen door uitloopstroken en de vele 'saaie' Tilke banen. En dat, terwijl er wel op Monaco wordt geracet, waar zoiets niet mogelijk is.
En dat Eau Rouge nu volgas genomen kan worden heeft niets te maken met de veiligheid, maar dat Formule 1 wagens nu zoveel downforce hebben dat dat (op een droog circuit) geen probleem meer is. Als je dat aangepast wilt zien zul je de aerodynamische regels die gelden moeten aanpassen en dat heeft niets met veiligheid te maken.
Dus jij ziet liever coureurs afgevoerd worden met breuken enzo? De sport moet op het gebied van auto's gewoon zo veilig mogelijk zijn klaar, circuit moet tot op zekere hoogte ook veilig zijn echter niet door uitloopstroken. Liefst zie ik overal grindbakken en gras liggen, buiten de baan raken moet gewoon veel meer tijd kosten dan een paar tienden.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:47 schreef Marks het volgende:
[..]
De Eau Rouge van nu is niet te vergelijken met die van 15 jaar geleden. Daar ligt ook een oorzaak. Het is nu afgevlakt, superstrak asvalt, relatief vlakke cerbs.
Verder hebben de veiligheidsmaatregelen de sport ook verplaatst en gedegradeerd van heroisch naar spectaculair.
De crash van Perez vorig jaar was erg hard, maar hij had niets. Klaar... Hoe veilig wil je het hebben? Vergeet ook niet de oorzaak van die crash: hij was bezig met zijn stuur, reed daardoor van de lijn en crashte. Ik geloof dat het Icxk was die daar over zei dat men vroeger gewoon voorzichtiger moest rijden. Voorzichtiger inhalen, het ging namelijk letterlijk om je leven. Dat hoeft nu niet direct terug te keren, maar Perez crashte niet door het circuit, niet door de auto, maar door een EIGEN fout. Dat is geen reden om het circuit aan te passen.
En hoeveel harder kan een coureur crashen dan Kubica deed in Canada? En wat hield hij daar aan over..
Ik wil zien dat als een coureur met 250 een fout maakt, dat ook voelt. Dat is nu nog net het geval en zo zou het dan ook zeker moeten blijven, nog veiliger maakt het gewoon minder knap en bewonderenswaardig.
Als coureur weet je dat gevaar onderdeel er van is en dat maakt het ook zo'n speciale tak van sport. Of zoals iemand ooit zei: daarom is dit juist sport en is de rest, zoals voetbal, een spelletje.
Klopt, maar Formule 1 wagens hebben tegenwoordig veel meer downforce dan vroeger waardoor het nu makkelijker is om dit soort bochten vol te nemen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:47 schreef Marks het volgende:
[..]
De Eau Rouge van nu is niet te vergelijken met die van 15 jaar geleden. Daar ligt ook een oorzaak. Het is nu afgevlakt, superstrak asvalt, relatief vlakke cerbs.
Oneens. Het muurtje is een gevaarlijk punt, dus dan is het sowieso een reden om aan te passen, ook al is de crash een eigen fout van Perez. Rosberg klapte er bijna tegenaan zonder dat het zijn eigen fout was. Het verplaatsen van het muurtje maakt het racen er niet minder om.quote:Verder hebben de veiligheidsmaatregelen de sport ook verplaatst en gedegradeerd van heroisch naar spectaculair.
De crash van Perez vorig jaar was erg hard, maar hij had niets. Klaar... Hoe veilig wil je het hebben? Vergeet ook niet de oorzaak van die crash: hij was bezig met zijn stuur, reed daardoor van de lijn en crashte. Ik geloof dat het Icxk was die daar over zei dat men vroeger gewoon voorzichtiger moest rijden. Voorzichtiger inhalen, het ging namelijk letterlijk om je leven. Dat hoeft nu niet direct terug te keren, maar Perez crashte niet door het circuit, niet door de auto, maar door een EIGEN fout. Dat is geen reden om het circuit aan te passen.
David Purley klapte ooit harder (178 g) tegen een muur en heeft dat ook gevoeld .quote:En hoeveel harder kan een coureur crashen dan Kubica deed in Canada? En wat hield hij daar aan over..
Ik wil zien dat als een coureur met 250 een fout maakt, dat ook voelt. Dat is nu nog net het geval en zo zou het dan ook zeker moeten blijven, nog veiliger maakt het gewoon minder knap en bewonderenswaardig.
Als coureur weet je dat gevaar onderdeel er van is en dat maakt het ook zo'n speciale tak van sport. Of zoals iemand ooit zei: daarom is dit juist sport en is de rest, zoals voetbal, een spelletje.
Ik welquote:Op vrijdag 27 april 2012 12:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat waren nog eens tijden.
Jammer dat ik die niet meegemaakt heb
+ Tennis (Montoya)quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:48 schreef Googolplexian het volgende:
De afgelopen jaren zijn de ergste verwondingen gebeurd buiten de F1. Zo is mountainbiken gevaarlijker (Webber) en, wis en waarachtig, rally rijden ook (Kubica).
quote:Some in Formula 1 argue that there are already enough comedians in the field, but tonight British television viewers will be able to watch three men actually paid to do the job, driving a real F1 car. Jimmy Carr, James Corden and John Bishop were given the chance of a lifetime by Marussia at Silverstone.
The trio’s special track outing will be shown on Friday night, airing on Sky 1’s A League of their Own – the show affectionately described as ‘The most fun you can have with your clothes on’.
“Jimmy was so reckless,” Corden says. “They said, if we weren’t filming, Jimmy would have been sent home.”
“Everyone had a huge amount of fun seeing James, John and Jimmy doing their best to drive a Formula 1 car and, in fairness, they didn’t do a bad job,” adds Marussia Team Principal John Booth. “I think everyone in the Marussia F1 Team is looking forward to seeing what should be a very entertaining show this evening.”
A League of their Own airs at 9pm (BST) on Sky 1 tonight.
De beste man werd elfde in de Pacific grand prix. Wat een baas.quote:Op maandag 30 april 2012 00:22 schreef Bluurgh het volgende:
Jullie kiezen wel het goede weekend om te discussiëren of de F1 wel of niet te veilig is..
[ afbeelding ]
4 July 1960 – 30 April 1994
Waren coureurs nog echt grote mannen idd.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat waren nog eens tijden.
Jammer dat ik die niet meegemaakt heb
EN het publiek, na de startcrash met Lamy en Lehto...quote:Op maandag 30 april 2012 05:45 schreef vosss het volgende:
Wat een kutweekend was dat zeg.
Rubens mocht ook van geluk spreken, want voor het zelfde geld hadden we 3 dooien gehad toen
Het is nog niet bekend wat precies de inhoud van die samenwerking is, dus daar valt moeilijk iets over te zeggen.quote:Op maandag 30 april 2012 12:51 schreef Sinister-D- het volgende:
Zag het ook net op GPupdate. Maar wat een onzin, ik had gehoopt op een fatsoenlijke geldschieter. Maar wat heb je aan zo'n samenwerking? ''Op commercieel vlak en sportwetenschap.''
Dat was natuurlijk vooral een raceklasse waar het element voetbal er aan de haren bijgesleept werd in de hoop die raceklasse meteen aan een fanbase te helpen. Iets wat onder normale omstandigheden schier onmogelijk is voor een nieuwe race-klasse.quote:Boeiend. ik zie liever niet dat voetbal wéér met autosport wordt vermengtLaatste keer bracht ons dat ook maar een klasse op waar afgedankte rijders naar wegvluchtten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |