abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 april 2012 @ 12:34:41 #61
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_109799958
quote:
19s.gif Op maandag 2 april 2012 12:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ferrari komt wellicht met een andere livery:
[ afbeelding ]
Is dit wel de 2012 bolide? Ik mis de getrapte neus lijkt het.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 2 april 2012 @ 12:46:02 #62
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_109800317
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:34 schreef sanger het volgende:

[..]

Is dit wel de 2012 bolide? Ik mis de getrapte neus lijkt het.
quote:
pi_109803293
Jammer...staat mooi...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_109822526
Knap van Button, goed resultaat bij triatlon

''Jenson Button zit niet graag stil tussen de races. Zo was McLaren-coureur afgelopen weekend nog op Hawaii om mee te doen aan de Lavaman Triathlon.

De wedstrijd bestond uit anderhalf kilometer zwemmen, veertig kilometer fietsen en tien kilometer hardlopen, een klusje die de 32-jarige Brit in iets meer dan twee uur wist te klaren. De voormalig Formule 1-kampioen was daarmee de snelste in zijn leefdtijdsgroep. In het algemeen klassement eindigde hij als zesde.

''
bron: f1racing.nl
pi_109825412
Daarom ben ik dus ook wel een beetje extra fan van hem. Hij lijkt ook zo relaxed tijdens F1 raceweekenden en in zijn vrije tijd loopt hij met gemak dus zo'n triathlon of gaat gewoon ergens een marathon lopen. Hij word wel vaker als de fitste coureur op de grid gezien, door dit soort nieuwsberichten begrijp je ineens waarom _O_ ^O^
  maandag 2 april 2012 @ 22:47:49 #66
34586 kepler
No bounce, no play
pi_109829911
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:46 schreef Meike26 het volgende:
Daarom ben ik dus ook wel een beetje extra fan van hem. Hij lijkt ook zo relaxed tijdens F1 raceweekenden en in zijn vrije tijd loopt hij met gemak dus zo'n triathlon of gaat gewoon ergens een marathon lopen. Hij word wel vaker als de fitste coureur op de grid gezien, door dit soort nieuwsberichten begrijp je ineens waarom _O_ ^O^
Zo heel zwaar is die triathlon niet, ik dacht eigenlijk dat hij ook wel eens een ironman heeft gelopen? :D
The line is a dot to you!
pi_109830318
Wel meerdere keren geloof ik hoor :)

Vind vooral zijn fitheid na een race zo indrukwekkend, alsof hij alleen een paar rondjes getest heeft.

Webber doet volgens mij weer veel met mountainbiking/veldrijden.
  maandag 2 april 2012 @ 23:45:11 #68
34586 kepler
No bounce, no play
pi_109832458
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 22:55 schreef Meike26 het volgende:
Wel meerdere keren geloof ik hoor :)

Vind vooral zijn fitheid na een race zo indrukwekkend, alsof hij alleen een paar rondjes getest heeft.

Webber doet volgens mij weer veel met mountainbiking/veldrijden.
Ja, hij is altijd wel bezig met sporten :D Samen met Schumacher misschien wel de fitste coureur :)
The line is a dot to you!
  dinsdag 3 april 2012 @ 09:28:19 #69
131800 Tarado
capô de fusca
pi_109838626
quote:
2s.gif Op maandag 2 april 2012 23:45 schreef kepler het volgende:

[..]

Ja, hij is altijd wel bezig met sporten :D Samen met Schumacher misschien wel de fitste coureur :)
Sinds Schumacher zijn alle F1 coureurs een stuk fitter, Button schijnt wel echt het minimale vetpercentage te hebben net genoeg om niet ziek te worden, lengte blijft wat dat betreft een nadeel
pi_109844159
http://www.gpupdate.net/n(...)-voor-komende-races/

Ik dacht dat ze altijd een combi zouden doen met 1 band er tussenuit, dus supersoft en medium of soft en hard? Is die regel alweer geschrapt? ;(
Where facts are few, experts are many.
pi_109847453
Nee, ze doen twee compounds die dicht bij elkaar liggen. Daardoor ben je op de hardere band in eerste instantie iets langzamer, maar je verliest minder tijd door de drop off en je kan een pitstop minder doen. Voor de kwalificatie is de zachte band natuurlijk de beste keus. En daardoor zal elke normaal verlopende race de bandenstrategie zacht, hard, hard kennen. :|W

Ik stem voor bijtanken. :Y

Natuurlijk wordt het pas leuk door regen, een slechte kwalificatierun, of een versnellingsbakwissel.
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:54:21 #72
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_109848229
En verplicht voorvleugels wisselen
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_109856601
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:35 schreef Gort het volgende:
Nee, ze doen twee compounds die dicht bij elkaar liggen. Daardoor ben je op de hardere band in eerste instantie iets langzamer, maar je verliest minder tijd door de drop off en je kan een pitstop minder doen. Voor de kwalificatie is de zachte band natuurlijk de beste keus. En daardoor zal elke normaal verlopende race de bandenstrategie zacht, hard, hard kennen. :|W

Ik stem voor bijtanken. :Y

Natuurlijk wordt het pas leuk door regen, een slechte kwalificatierun, of een versnellingsbakwissel.
Bijtanken zorgt ervoor dat er meer in de pits dan op de baan ingehaald werd :)

En wat de banden betreft, zacht in het begin gebruiken zorgt voor een grotere drop-off (door de zwaardere wagen) dan aan het eind van de race, waardoor je langer op die band kan rijden en misschien daardoor wel in het voordeel bent.

Juist omdat je tegenwoordig beter kan inhalen dan voorheen loont het misschien om de mogelijke pole op te offeren voor een betere bandenstrategie.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 3 april 2012 @ 17:15:15 #74
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109857155
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 17:01 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Alleen omdat het op de baan onmogelijk was. Auto's met verschillende soorten hoeveelheden benzine op de baan zorgt voor inhaalmogelijkheden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_109859421
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 17:01 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

En wat de banden betreft, zacht in het begin gebruiken zorgt voor een grotere drop-off (door de zwaardere wagen) dan aan het eind van de race, waardoor je langer op die band kan rijden en misschien daardoor wel in het voordeel bent.

Juist omdat je tegenwoordig beter kan inhalen dan voorheen loont het misschien om de mogelijke pole op te offeren voor een betere bandenstrategie.
Precies datgene wat mij verbaasd heeft afgelopen jaar, ja je bent sneller op de zachte band en in eerste stint van de race, maar als je als team weet dat een top 3 tijd er niet in zit, waarom dan geen harde band in kwalificatie en in de race op hard starten en zacht eindigen ?

Zoals de Sauber heeft laten zien, zit er een goede balans in die wagen en als er 1 team kan profiteren van deze tactiek, is het Sauber / Perez wel, of Button met een bad-hairday op zaterdag :D
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2012 @ 18:22:15 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109859610
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 april 2012 17:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alleen omdat het op de baan onmogelijk was. Auto's met verschillende soorten hoeveelheden benzine op de baan zorgt voor inhaalmogelijkheden.
dan zou je dus een regel in moeten voeren dat er benzine getankt MAG worden, maar dat bij een benzinestop geen banden gewisseld mogen worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_109860056
Laat het anders gewoon even zoals het is voor een jaar of 5 ipv steeds weer veranderen en op zoek naar de utopie: iedereen tevreden stellen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:26:13 #78
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_109865028
quote:

[..]

Auto's met verschillende soorten hoeveelheden benzine op de baan zorgt voor inhaalmogelijkheden.
Maar hoe vaak kwam dat nou echt voor?? Vrijwel iedereen deed in ongeveer dezelfde ronde z'n pitstops.

Ben blij zoals het nu is, van mij hoeft dat tanken niet terug te komen, al mis je dat beetje spanning van zal het tanken lukken.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_109865166
Over een jaar of 4/5 rijden ze electrisch en krijgen we pitstops met accuwisselingen :D
pi_109878152
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:29 schreef Meike26 het volgende:
Over een jaar of 4/5 rijden ze electrisch en krijgen we pitstops met accuwisselingen :D
Als F1 de overstap maakt naar elektrisch stop ik per direct met kijken.

F1 heeft imo niets te maken met verstandig omgaan met het milieu en geluidsoverlast en weet ik wat al dies meer. F1 moet geld kosten en veel ook en een hoop zooi via de uitlaat de lucht in blazen en herrie maken waar je rillingen van over je rug lopen.

Elektrisch zou de doodsteek voor F1 zijn.

Ik mag hopen dat ze die stap nooit maar dan ook nooit aandurven. En nee, hybride ook niet. :r }:| :(!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 4 april 2012 @ 00:16:39 #81
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109878970
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:26 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Maar hoe vaak kwam dat nou echt voor?? Vrijwel iedereen deed in ongeveer dezelfde ronde z'n pitstops.
Onzin natuurlijk, er waren vaak meerdere strategiën mogelijk. Is iedereen de 4 stopper van Schumi op Magny Cours alweer vergeten?

Zie ook bijvoorbeeld Turkije 2009. Vettel en Red Bull proberen een zeer gedurfde strategie om Button te kunnen afstoppen, maar Vettel komt met een veel lichtere auto er simpelweg niet voorbij (wat ook nog maar eens aantoonde hoe ontzettend hard de nieuwe 2009 regels hadden gefaald).

Dat zou nu wel anders zijn.
  woensdag 4 april 2012 @ 00:17:22 #82
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109878995
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:29 schreef Meike26 het volgende:
Ik hoop dat er gewoon een aparte klasse komt voor die elektrische onzin. Kunnen mensen daar mooi naar kijken als ze willen, de fans blijven toch wel bij de F1.
pi_109880834
[offtopic]
http://www.a1worldcup.com/index.html

Iemand zich al ingeschreven? Ik zojuist in elk geval. Geen idee wat het is. Schijnt toch serieuze vormen aan te nemen om die serie te rebooten. Mooi om de winter te overbruggen.

Ik weet nog wel dat Hulkenberg daar zo een beetje de Vettel van de A1 was destijds en die knul heeft het toch mooi tot F1 geschupt :)
vosss is de naam,
pi_109881624
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:56 schreef vosss het volgende:

[..]

F1 heeft imo niets te maken met verstandig omgaan met het milieu en geluidsoverlast en weet ik wat al dies meer. F1 moet geld kosten en veel ook en een hoop zooi via de uitlaat de lucht in blazen en herrie maken waar je rillingen van over je rug lopen.

Ik mag hopen dat ze die stap nooit maar dan ook nooit aandurven. En nee, hybride ook niet. :r }:| :(!
QFT...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_109882231
quote:

[..]

Heel mooi allemaal, maar de huidige richting is niet de richting die de F1 kan blijven volgen. Zeker als fossiele brandstoffen nog schaarser worden zal doorgaan met het verbruik ervan uiteindelijk de doodsteek zijn voor de F1.

Dus zullen er andere oplossingen gevonden moeten worden, of de F1 laten sterven. Dat zijn de enige mogelijkheden.

Zuinig omgaan met energie gaat belangrijk worden de komende 10 jaar, logisch dat de F1 en de reglementen daarop in gaan springen, de F1 is vaak nog wel een test voor de openbare weg.
Wat mij betreft wordt de benzinetank elk jaar 10% kleiner zodat motoren zuiniger moeten worden. En dan kunnen bepaalde technieken weer hun weg vinden in personenauto's.

Je kunt wel met een roze bril blijven kijken naar het huidige en voormalige geluid en de motoren, maar als je realistisch bent weet je dat het niet lang meer zo kan doorgaan ivm het opraken van brandstof.

quote:

[..]

Neuh, niet volledig. Tot en met de jaren 80 werd nooit getankt tijdens een wedstrijd, en toen ik dacht Brabham ermee begon is het zeer snel verboden (Van 1986 ofzo t/m 1993)..
En juist die jaren worden door velen aanbeden omdat Senna er racete, omdat Mansell er was, omdat Piquet zijn laatste jaren reed, omdat Prost er was, Alesi etc etc.
Het ligt puur aan aerodynamica en te goede te constante remmen. Als je remmen zou maken die snel gaan faden en voor een lange remweg zorgen zou je ook veel meer uitremacties en rem- c.q. inschattingsfouten zien. Daarnaast moeten ze teruggaan naar de handbak met voetkoppeling.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  woensdag 4 april 2012 @ 09:11:17 #86
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_109883756
quote:

[..]

Hou dan maar onmiddellijk op met kijken, want het zijn al hybrides. Wat denk je anders dat KERS is?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_109884577
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2012 01:39 schreef vosss het volgende:
[offtopic]
http://www.a1worldcup.com/index.html

Iemand zich al ingeschreven? Ik zojuist in elk geval. Geen idee wat het is. Schijnt toch serieuze vormen aan te nemen om die serie te rebooten. Mooi om de winter te overbruggen.

Ik weet nog wel dat Hulkenberg daar zo een beetje de Vettel van de A1 was destijds en die knul heeft het toch mooi tot F1 geschupt :)
Hulkenberg had toen dezelfde engineer als Frankrijk het jaar ervoor, dat toen (met twee verschillende coureurs) op 1 of 2 races na ook alles won. Het lag dus imho meer aan de auto dan aan de coureur.

Neemt niet weg dat Hulkenberg een goede coureur is, al betwijfel ik of hij van het kaliber Vettel of Schumacher is.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_109884785
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Hou dan maar onmiddellijk op met kijken, want het zijn al hybrides. Wat denk je anders dat KERS is?
Vosss is weer terug, en direct lopen trollen :-p
pi_109888656
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:57 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Vosss is weer terug, en direct lopen trollen :-p
:')
vosss is de naam,
pi_109888679
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:48 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Hulkenberg had toen dezelfde engineer als Frankrijk het jaar ervoor, dat toen (met twee verschillende coureurs) op 1 of 2 races na ook alles won. Het lag dus imho meer aan de auto dan aan de coureur.

Neemt niet weg dat Hulkenberg een goede coureur is, al betwijfel ik of hij van het kaliber Vettel of Schumacher is.
Owja dat klopt. Wie waren dat ook al weer? Was dat niet Premat en nog eentje. Naam ben ik even kwijt. :)
vosss is de naam,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')