Is dit wel de 2012 bolide? Ik mis de getrapte neus lijkt het.quote:Op maandag 2 april 2012 12:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ferrari komt wellicht met een andere livery:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 2 april 2012 12:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Is dit wel de 2012 bolide? Ik mis de getrapte neus lijkt het.
quote:Op maandag 2 april 2012 12:19 schreef Trystar het volgende:
http://www.f1fanatic.co.uk/2012/03/30/improving-2012-f1-cars/
Gewoon maar design, niets echts.
Zo heel zwaar is die triathlon niet, ik dacht eigenlijk dat hij ook wel eens een ironman heeft gelopen?quote:Op maandag 2 april 2012 21:46 schreef Meike26 het volgende:
Daarom ben ik dus ook wel een beetje extra fan van hem. Hij lijkt ook zo relaxed tijdens F1 raceweekenden en in zijn vrije tijd loopt hij met gemak dus zo'n triathlon of gaat gewoon ergens een marathon lopen. Hij word wel vaker als de fitste coureur op de grid gezien, door dit soort nieuwsberichten begrijp je ineens waarom![]()
Ja, hij is altijd wel bezig met sportenquote:Op maandag 2 april 2012 22:55 schreef Meike26 het volgende:
Wel meerdere keren geloof ik hoor![]()
Vind vooral zijn fitheid na een race zo indrukwekkend, alsof hij alleen een paar rondjes getest heeft.
Webber doet volgens mij weer veel met mountainbiking/veldrijden.
Sinds Schumacher zijn alle F1 coureurs een stuk fitter, Button schijnt wel echt het minimale vetpercentage te hebben net genoeg om niet ziek te worden, lengte blijft wat dat betreft een nadeelquote:Op maandag 2 april 2012 23:45 schreef kepler het volgende:
[..]
Ja, hij is altijd wel bezig met sportenSamen met Schumacher misschien wel de fitste coureur
Bijtanken zorgt ervoor dat er meer in de pits dan op de baan ingehaald werdquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:35 schreef Gort het volgende:
Nee, ze doen twee compounds die dicht bij elkaar liggen. Daardoor ben je op de hardere band in eerste instantie iets langzamer, maar je verliest minder tijd door de drop off en je kan een pitstop minder doen. Voor de kwalificatie is de zachte band natuurlijk de beste keus. En daardoor zal elke normaal verlopende race de bandenstrategie zacht, hard, hard kennen.![]()
Ik stem voor bijtanken.![]()
Natuurlijk wordt het pas leuk door regen, een slechte kwalificatierun, of een versnellingsbakwissel.
Alleen omdat het op de baan onmogelijk was. Auto's met verschillende soorten hoeveelheden benzine op de baan zorgt voor inhaalmogelijkheden.quote:Op dinsdag 3 april 2012 17:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Bijtanken zorgt ervoor dat er meer in de pits dan op de baan ingehaald werd
Precies datgene wat mij verbaasd heeft afgelopen jaar, ja je bent sneller op de zachte band en in eerste stint van de race, maar als je als team weet dat een top 3 tijd er niet in zit, waarom dan geen harde band in kwalificatie en in de race op hard starten en zacht eindigen ?quote:Op dinsdag 3 april 2012 17:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Bijtanken zorgt ervoor dat er meer in de pits dan op de baan ingehaald werd
En wat de banden betreft, zacht in het begin gebruiken zorgt voor een grotere drop-off (door de zwaardere wagen) dan aan het eind van de race, waardoor je langer op die band kan rijden en misschien daardoor wel in het voordeel bent.
Juist omdat je tegenwoordig beter kan inhalen dan voorheen loont het misschien om de mogelijke pole op te offeren voor een betere bandenstrategie.
dan zou je dus een regel in moeten voeren dat er benzine getankt MAG worden, maar dat bij een benzinestop geen banden gewisseld mogen wordenquote:Op dinsdag 3 april 2012 17:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alleen omdat het op de baan onmogelijk was. Auto's met verschillende soorten hoeveelheden benzine op de baan zorgt voor inhaalmogelijkheden.
Maar hoe vaak kwam dat nou echt voor?? Vrijwel iedereen deed in ongeveer dezelfde ronde z'n pitstops.quote:Op dinsdag 3 april 2012 17:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Auto's met verschillende soorten hoeveelheden benzine op de baan zorgt voor inhaalmogelijkheden.
Als F1 de overstap maakt naar elektrisch stop ik per direct met kijken.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:29 schreef Meike26 het volgende:
Over een jaar of 4/5 rijden ze electrisch en krijgen we pitstops met accuwisselingen
Onzin natuurlijk, er waren vaak meerdere strategiën mogelijk. Is iedereen de 4 stopper van Schumi op Magny Cours alweer vergeten?quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Maar hoe vaak kwam dat nou echt voor?? Vrijwel iedereen deed in ongeveer dezelfde ronde z'n pitstops.
Ik hoop dat er gewoon een aparte klasse komt voor die elektrische onzin. Kunnen mensen daar mooi naar kijken als ze willen, de fans blijven toch wel bij de F1.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:29 schreef Meike26 het volgende:
Over een jaar of 4/5 rijden ze electrisch en krijgen we pitstops met accuwisselingen
QFT...quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Als F1 de overstap maakt naar elektrisch stop ik per direct met kijken.
F1 heeft imo niets te maken met verstandig omgaan met het milieu en geluidsoverlast en weet ik wat al dies meer. F1 moet geld kosten en veel ook en een hoop zooi via de uitlaat de lucht in blazen en herrie maken waar je rillingen van over je rug lopen.
Elektrisch zou de doodsteek voor F1 zijn.
Ik mag hopen dat ze die stap nooit maar dan ook nooit aandurven. En nee, hybride ook niet.![]()
![]()
!
Heel mooi allemaal, maar de huidige richting is niet de richting die de F1 kan blijven volgen. Zeker als fossiele brandstoffen nog schaarser worden zal doorgaan met het verbruik ervan uiteindelijk de doodsteek zijn voor de F1.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Als F1 de overstap maakt naar elektrisch stop ik per direct met kijken.
F1 heeft imo niets te maken met verstandig omgaan met het milieu en geluidsoverlast en weet ik wat al dies meer. F1 moet geld kosten en veel ook en een hoop zooi via de uitlaat de lucht in blazen en herrie maken waar je rillingen van over je rug lopen.
Elektrisch zou de doodsteek voor F1 zijn.
Ik mag hopen dat ze die stap nooit maar dan ook nooit aandurven. En nee, hybride ook niet.![]()
![]()
!
Neuh, niet volledig. Tot en met de jaren 80 werd nooit getankt tijdens een wedstrijd, en toen ik dacht Brabham ermee begon is het zeer snel verboden (Van 1986 ofzo t/m 1993)..quote:Op dinsdag 3 april 2012 17:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alleen omdat het op de baan onmogelijk was. Auto's met verschillende soorten hoeveelheden benzine op de baan zorgt voor inhaalmogelijkheden.
Hou dan maar onmiddellijk op met kijken, want het zijn al hybrides. Wat denk je anders dat KERS is?quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:56 schreef vosss het volgende:
[..]
![]()
!
Hulkenberg had toen dezelfde engineer als Frankrijk het jaar ervoor, dat toen (met twee verschillende coureurs) op 1 of 2 races na ook alles won. Het lag dus imho meer aan de auto dan aan de coureur.quote:Op woensdag 4 april 2012 01:39 schreef vosss het volgende:
[offtopic]
http://www.a1worldcup.com/index.html
Iemand zich al ingeschreven? Ik zojuist in elk geval. Geen idee wat het is. Schijnt toch serieuze vormen aan te nemen om die serie te rebooten. Mooi om de winter te overbruggen.
Ik weet nog wel dat Hulkenberg daar zo een beetje de Vettel van de A1 was destijds en die knul heeft het toch mooi tot F1 geschupt
Vosss is weer terug, en direct lopen trollen :-pquote:Op woensdag 4 april 2012 09:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Hou dan maar onmiddellijk op met kijken, want het zijn al hybrides. Wat denk je anders dat KERS is?
quote:Op woensdag 4 april 2012 09:57 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Vosss is weer terug, en direct lopen trollen :-p
Owja dat klopt. Wie waren dat ook al weer? Was dat niet Premat en nog eentje. Naam ben ik even kwijt.quote:Op woensdag 4 april 2012 09:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hulkenberg had toen dezelfde engineer als Frankrijk het jaar ervoor, dat toen (met twee verschillende coureurs) op 1 of 2 races na ook alles won. Het lag dus imho meer aan de auto dan aan de coureur.
Neemt niet weg dat Hulkenberg een goede coureur is, al betwijfel ik of hij van het kaliber Vettel of Schumacher is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |