abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109601906


Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2012:
1. Australië (18 maart)
2. Maleisië (25 maart)
3. China (15 april)
4. Bahrein (22 april)
5. Spanje (13 mei)
6. Monaco (27 mei)
7. Canada (10 juni)
8. Europa (24 juni)
9. Groot-Brittannië (8 juli)
10. Duitsland (22 juli)
11. Hongarije (29 juli)
12. België (2 september)
13. Italië (9 september)
14. Singapore (23 september)
15. Japan (7 oktober)
16. Zuid-Korea (14 oktober)
17. India (28 oktober)
18. Abu Dhabi (4 november)
19. Verenigde Staten (18 november)
20. Brazilië (25 november)

Teams:

- Ferrari
- Force India
- Hispania Racing Team
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams

Wie staan er in 2012 aan de start:


WCC 2011
Chassis/Motor: RB8 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
01. Sebastian Vettel WDC 2010/11
02. Mark Webber



Chassis/Motor: McLaren MP4-27 - Mercedes FO108Z
KERS: Ja
03. Jenson Button WDC 2009
04. Lewis Hamilton WDC 2008



Chassis/Motor: Ferrari F2012 - Ferrari 056
KERS: Ja
05. Fernando Alonso WDC 2005/06
06. Felipe Massa



Chassis/Motor: Mercedes F1 W03 - Mercedes FO108Z
KERS: Ja
07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04
08. Nico Rosberg



Chassis/Motor: Lotus E20 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
09. Kimi Räikkönen WDC 2007
10. Romain Grosjean



Chassis/Motor: Force India VJM05 - Mercedes FO108Z
KERS: Ja
11. Paul Di Resta
12. Nico Hülkenberg



Chassis/Motor: Sauber C31 - Ferrari 056
KERS: Ja
14. Kamui Kobayashi
15. Sergio Pérez


Chassis/Motor: Toro Rosso STR7 - Ferrari 056
KERS: Ja
16. Daniel Ricciardo
17. Jean-Éric Vergne



Chassis/Motor: Williams FW34 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
18. Pastor Maldonado
19. Bruno Senna



Chassis/Motor: Caterham CT01 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
20. Vitaly Petrov
21. Heikki Kovalainen


Chassis/Motor: HRT F112 - Cosworth CA2012
KERS: Ja
22. Pedro de la Rosa
23. Narain Karthikeyan



Chassis/Motor: Marussia MR-01 - Cosworth CA2012
KERS: Nee
24. Timo Glock
25. Charles Pic

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic en de voorlopige entry list 2012 van de FIA (30-11-2011).

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Testschema 2012


De kalender voor 2012 met 20 races


Uitzendingen van BBC
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!

De GP's die live worden uitgezonden:

China - 15 April
Spain - 13 May
Monaco - 27 May
Europe - 24 June
Britain - 8 July
Belgium - 2 September
Singapore - 23 September
Korea - 14 October
Abu Dhabi - 4 November
Brazil - 25 November

4.gif *onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-gedeelte

FOK! Formule 1-manager 2012

De OP is hier te vinden

[ Bericht 0% gewijzigd door Nelis89 op 29-03-2012 19:36:50 ]
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
pi_109601951
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 23:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat is toch Imola? Ja, ik weet daar heette het toen de Gran Prix van San Marino, maar het is gewoon het circuit van Imola dat in Italie ligt.
Klopt, zelfde dat Valencia de Europese GP genoemd wordt
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
pi_109602039
Zeg even wat anders, Red Bull wilde dat Vettel direct stopte om (vermoedelijk) straffeloos de bak te kunnen wisselen voor de volgende race.

Wat gaan ze doen denken jullie? De bak wisselen en gridpenalty voor lief nemen of op de gok toch niet de bak wisselen? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / Redactie Sport / Devops woensdag 28 maart 2012 @ 12:19:45 #4
176766 zoem
zoemt
pi_109602720
De link naar de manager klopt niet :o
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 maart 2012 @ 12:47:09 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109603423
quote:
3s.gif Op woensdag 28 maart 2012 12:19 schreef zoem het volgende:
De link naar de manager klopt niet :o
oh :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 maart 2012 @ 17:59:36 #6
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_109616068
Tijdje terug toen de OP gewijzigd is geworden voor het 2012 seizoen, heb ik 't er met ElmarO over gehad om de team logo's als link in de OP erbij te zetten. Niemand had destijds tijd. Heb even een paar minuten gevonden, en heb me wat geamuseerd. Bij deze :)
Mocht er teveel karakters gebruikt zijn, dan kunnen misschien de presentatie-data's eruit gehaald worden.

RBR:

Mclaren:

Ferrari:

Mercedes:

Lotus:

Force India:

Sauber:

STR:

Williams:

Caterham:

HRT:

Marussia:


Zijn ze te groot? Dan hebben jullie pech :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 28-03-2012 18:24:30 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_109616605
Vind het maar een zooitje eerlijk gezegd, het is goed bedacht ( ^O^ ), maar door de verschillende groottes komt het erg rommelig over. Kan je ze eventueel centreren, dan lijkt het tenminste nog op een mooi rijtje. En mag dat niet helpen, de volgorde willekeurig maken en van groot naar klein of andersom voor wat meer evenwicht tussen de verschillende logo's.
pi_109616765
ik vind het wel een goed idee eigenlijk :)
beter dan zo'n kale link zoal nu, maar dan zou ik ze naast elkaar zetten ipv allemaal in een rijtje onder elkaar
blablablablablablablablablablablablablabla
  woensdag 28 maart 2012 @ 18:19:47 #9
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_109616770
Vond ik ook, dus ik had ze allemaal al verkleind met GIMP tot 100 pixels breed. Maar omdat het GIFjes zijn werd het één begaaid pixelblokje wat ook op niets trekt
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 28 maart 2012 @ 18:21:09 #10
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_109616825
En ik had in gedachte om het zo te doen:


WCC 2011
Chassis/Motor: RB8 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
01. Sebastian Vettel WDC 2010/11
02. Mark Webber

En dan de WK stand af tegaan.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_109617036
Kan je zelf geen blokje(s) maken met daarin de team-logo's 200x100 pixels bijvoorbeeld ? Met daarin dan weer de link naar de officiele websites ?

Dan heb je straks een veldje van 3 bij 4 blokjes met de teams. Ziet er strak uit en reuze handig ! :)

Eventueel wil ik zelf ook wel wat doen hoor.
pi_109617059
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:21 schreef Sinister-D- het volgende:
En ik had in gedachte om het zo te doen:

[ link | afbeelding ]
WCC 2011
Chassis/Motor: RB8 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
01. Sebastian Vettel WDC 2010/11
02. Mark Webber

En dan de WK stand af tegaan.
Ook goed :)
  woensdag 28 maart 2012 @ 18:44:39 #13
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_109617717
Even een voorbeeldje gemaakt met de huidige logo's en de rest van de info. Ziet er i.m.o. minder rommelig uit, de verschillende groottes worden een beetje doorbroken door de teksten.

En even achter een spoiler, anders staat het hier strax vol met logo's :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 28-03-2012 19:06:56 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_109617863
Dat is al stukken beter indd :Y

Al mogen er als laatste opmerking dan, 2 extra spaties tussen beschrijving van een team het het volgende team logo. Dan is ie naar mijn idee af. En die teampresentatie- data kan er nu ook wel uit.
pi_109618067
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:44 schreef Sinister-D- het volgende:
Even een voorbeeldje gemaakt met de huidige logo's en de rest van de info. Ziet er i.m.o. minder rommelig uit, de verschillende groottes worden een beetje doorbroken door de teksten.
En even achter een spoiler, anders staat het hier strax vol met logo's :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er goed uit. ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:48 schreef Meike26 het volgende:
Dat is al stukken beter indd :Y
En die teampresentatie- data kan er nu ook wel uit.
Heb ze zojuist verwijderd uit de wiki.
pi_109618322
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:44 schreef Sinister-D- het volgende:
Even een voorbeeldje gemaakt met de huidige logo's en de rest van de info. Ziet er i.m.o. minder rommelig uit, de verschillende groottes worden een beetje doorbroken door de teksten.
En even achter een spoiler, anders staat het hier strax vol met logo's :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mooi ^O^
blablablablablablablablablablablablablabla
  woensdag 28 maart 2012 @ 19:07:59 #17
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_109618653
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:48 schreef Meike26 het volgende:

Al mogen er als laatste opmerking dan, 2 extra spaties tussen beschrijving van een team het het volgende team logo.
Aangepast achter spoiler :)

Maar denk wel dat we een mod nodig hebben om de OP aan te passen :P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_109618785
Mooi werk met die logo's.

Ik vind die van Ferrari erg mooi. Vooral ook omdat de bekende tricolore erin verwerkt is *O*
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_109619023
Perez, Raikonen, williams motor, Virgin chassis. Allemaal klaar in de manager :7

Laat deze race maar weer een pareltje worden _O_
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_109619633
quote:
10s.gif Op woensdag 28 maart 2012 19:16 schreef AldoTheApache het volgende:
Perez, Raikonen, williams motor, Virgin chassis. Allemaal klaar in de manager :7

Laat deze race maar weer een pareltje worden _O_
Heb net ook de transactie gedaan, Hulkie er uit en nu ook Raikonen naast Perez. Dus om beter te scoren dan jou, moeten de Williamsen uitvallen en de Torro Rosso's lekker veel puntjes pakken :6 ;)
pi_109621804
Aussie Chris Hemsworth to play James Hunt

quote:
Chris Hemsworth, former Australian soapie star and Thor leading man, will play James Hunt in Ron Howard’s F1 movie Rush. From a physical likeness point of view it’s not a bad match. Let’s hope he does the loveable rogue character of James Hunt well. It’d be a great role to play, that’s for sure!



German actor Daniel Brühl will play Niki Lauda. The movie is due out in 2013 and we’re getting sucked into the build up and can’t wait to see what Howard delivers.

The official word on the movie reads: “Following their personal lives on and off the track, Rush follows the two drivers as they push themselves to the breaking point of physical and psychological endurance, where there is no shortcut to victory and no margin for error. If you make one mistake, you die.”
Al bekend?
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:10:32 #22
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109621989
Nee, maar klinkt leuk. Mooie periode om een film over te maken.

Nu maar hopen dat het voornamelijk over het racen gaat en niet crashen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_109622113
quote:
14s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:10 schreef Fir3fly het volgende:
Nee, maar klinkt leuk. Mooie periode om een film over te maken.

Nu maar hopen dat het voornamelijk over het racen gaat en niet crashen.
Vond het net toevallig opzoek naar foto's van Maleisië afgelopen weekend, is de Senna docu het kijken waard of is dat de zoveelste 'Senna was de beste'-film?
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:14:00 #24
184465 Migue
Sensuele man
pi_109622155
quote:
14s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:10 schreef Fir3fly het volgende:

Nu maar hopen dat het voornamelijk over het racen gaat en niet crashen.
Ron Howard.
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:15:29 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109622234
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:14 schreef Migue het volgende:

[..]

Ron Howard.
Ben ik niet mee bekend. Dat impliceert...?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:16:29 #26
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109622282
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:13 schreef Nober het volgende:

[..]

Vond het net toevallig opzoek naar foto's van Maleisië afgelopen weekend, is de Senna docu het kijken waard of is dat de zoveelste 'Senna was de beste'-film?
Best aardig. Veel mooie beelden (vooral die van de persconferenties waren nieuw voor mij) en een goed portret van een carrière. Uiteraard is alles een beetje overgoten met een 'over de doden niets dan goeds'-sausje, maar het viel mij mee.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_109622382
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:13 schreef Nober het volgende:

[..]

Vond het net toevallig opzoek naar foto's van Maleisië afgelopen weekend, is de Senna docu het kijken waard of is dat de zoveelste 'Senna was de beste'-film?
Ook al ben ik nogal Senna moe geworden de laatste jaren, deze docu heeft toch wel wat indruk op mij gemaakt. Daarintegen ben ik nu wel echt Senna moe.

Desalniettemin: Over 2 jaar is het alweer 20 jaar geleden :o
pi_109622465
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:18 schreef Meike26 het volgende:


Desalniettemin: Over 2 jaar is het alweer 20 jaar geleden :o
Godver, ik word oud :') ;(
blablablablablablablablablablablablablabla
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:21:13 #29
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109622549
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:19 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Godver, ik word oud :') ;(
Ik kan het me nog herinneren. Een beetje dan, ik weet nog dat mijn vader mij de kamer uit stuurde toen bleek dat het toch wel zeer ernstig was.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_109622634
Is dit de toekomstige jongste dubbele F1 wereldkampioen?



quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:18 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ook al ben ik nogal Senna moe geworden de laatste jaren, deze docu heeft toch wel wat indruk op mij gemaakt. Daarintegen ben ik nu wel echt Senna moe.

Desalniettemin: Over 2 jaar is het alweer 20 jaar geleden :o
Senna is wel de beste ooit hé, 3 (eigenlijk 2) titels en slechts 34 jaar geworden daar kon Prost met 4 (eigenlijk 5) titels niet aan tippen. :P
pi_109623366
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:22 schreef Nober het volgende:
Is dit de toekomstige jongste dubbele F1 wereldkampioen?

[ afbeelding ]

[..]

Senna is wel de beste ooit hé, 3 (eigenlijk 2) titels en slechts 34 jaar geworden daar kon Prost met 4 (eigenlijk 5) titels niet aan tippen. :P
Nee, Prost was de beste :)

Over de OP: ik mis nog steeds Hannes van Asseldonk bij de talenten!
pi_109624644
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:34 schreef Marks het volgende:
Over de OP: ik mis nog steeds Hannes van Asseldonk bij de talenten!
Toegevoegd aan de wiki.

@Sinister: Als je me de tekst met al die logo's kan mailen wil ik het wel in de wiki plakken. :)
pi_109630910
quote:
10s.gif Op woensdag 28 maart 2012 19:16 schreef AldoTheApache het volgende:
Perez, Raikonen, williams motor, Virgin chassis. Allemaal klaar in de manager :7

Laat deze race maar weer een pareltje worden _O_
Dankzij Perez , kan ik nu gaan gokken op een full Toro Rosso team :D _O_

Vergne ! _O_
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_109631422
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:21 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

Dankzij Perez , kan ik nu gaan gokken op een full Toro Rosso team :D _O_

Vergne ! _O_
...en toen vielen beide TR's uit in China door motorproblemen...

Niet de meest tactische zet. Maar wel leuk als ze in top 10 eindigen ;)
pi_109631519
Ik heb toevallig vanmiddag ook Vergne toegevoegd aan mijn team.

Samen met Kimi, maar die had ik al.

:7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_109631873
http://www.f1fanatic.co.u(...)-pullrod-suspension/

Uitgebreid verhaal over de verschillen tussen pull- en pushrod voorwielophanging. Ik hoop dat Ferrari doorgaat met de ontwikkeling van hun pullrod, altijd mooi om een afwijkende keuze te zien :)
pi_109632269
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:28 schreef Meike26 het volgende:

[..]

...en toen vielen beide TR's uit in China door motorproblemen...

Niet de meest tactische zet. Maar wel leuk als ze in top 10 eindigen ;)
Ik heb er wel vertrouwen in .. ^O^

Net zoveel als in Sjaak tijdens de "Barrel" jaren :') :P
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_109636148
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:53 schreef ElmarO het volgende:
Toegevoegd aan de wiki.
De wiki? Zijn er echt nog mensen die dat gebruiken joh? :D

Waarom zou je in hemelsnaam gaan aanklooien met een wiki als je automatisch al de OP van het vorige deel in de reeks krijgt?
  donderdag 29 maart 2012 @ 10:25:45 #39
184465 Migue
Sensuele man
pi_109643164
quote:
5s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ben ik niet mee bekend. Dat impliceert...?
Hij heeft films als A Beautiful Mind en Apollo 13 gemaakt. Films die befaamd zijn om hun aandacht voor detail en realisme. Als je foto's van de Fuji-scene bekijkt zie je direct dat er daar ook op de details (voor zover zichtbaar) is gelet. Ik maak mij dus geen zorgen om de waarheidsgetrouwheid van de film. Als het verhaal nu ook nog goed is, waar je vanuit mag gaan omdat Howard zich anders niet aan zo'n film verbindt, kan dit wel eens van het niveau Grand Prix en Le Mans worden. Wel jammer van mooiboy Chris Hemsworth als James Hunt, maar het hoeft natuurlijk niet perfect te zijn.
pi_109647994
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:34 schreef Marks het volgende:

[..]

Nee, Prost was de beste :)

Over de OP: ik mis nog steeds Hannes van Asseldonk bij de talenten!
Nee, Fangio. 5 titels in 7 volledige seizoenen.
En relatief gezien scoort Fangio het op gebied van aantal overwinningen, poles en dergelijke beter dan iedereen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:45:27 #41
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109648372
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:25 schreef Migue het volgende:

[..]

Hij heeft films als A Beautiful Mind en Apollo 13 gemaakt. Films die befaamd zijn om hun aandacht voor detail en realisme. Als je foto's van de Fuji-scene bekijkt zie je direct dat er daar ook op de details (voor zover zichtbaar) is gelet. Ik maak mij dus geen zorgen om de waarheidsgetrouwheid van de film. Als het verhaal nu ook nog goed is, waar je vanuit mag gaan omdat Howard zich anders niet aan zo'n film verbindt, kan dit wel eens van het niveau Grand Prix en Le Mans worden. Wel jammer van mooiboy Chris Hemsworth als James Hunt, maar het hoeft natuurlijk niet perfect te zijn.
Klinkt goed dus. Apollo 13 was uitzonderlijke kwaliteit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_109661459
http://www.rtl.nl/(/sport(...)an_eind_carriere.xml Volgens mij was hij al een paar jaar aan het einde van z'n carrière...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 29 maart 2012 @ 17:53:59 #43
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_109661487
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:53 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Toegevoegd aan de wiki.

@Sinister: Als je me de tekst met al die logo's kan mailen wil ik het wel in de wiki plakken. :)
Nelis heeft het al aangepast in de OP. Is het nog nodig om 't allemaal in de Wiki te zetten? "t is een reeks, dus het volgende deel opent automatisch met de laatste post, met de ''originele'' OP.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_109664097
Karthikeyan noemt Vettal een augurk en een idioot naar aanleiding van het incident van afgelopen race _O- .
Augurk, lol. Originaliteit kan je hem niet verwijten.

http://www.powned.tv/nieu(...)tel_een_huileba.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_109664637
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Karthikeyan noemt Vettal een augurk en een idioot naar aanleiding van het incident van afgelopen race _O- .
Augurk, lol. Originaliteit kan je hem niet verwijten.

http://www.powned.tv/nieu(...)tel_een_huileba.html
:{
  donderdag 29 maart 2012 @ 20:13:07 #46
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_109666599
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Karthikeyan noemt Vettal een augurk en een idioot naar aanleiding van het incident van afgelopen race _O- .
Augurk, lol. Originaliteit kan je hem niet verwijten.

http://www.powned.tv/nieu(...)tel_een_huileba.html
:o
Steen? Donker? Hoelang er onder?

En lees het nog eens goed.......
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_109684230
Mooi verhaal van een marshal in melbourne:

http://www.f1fanatic.co.uk/2012/03/29/tales-melbourne-marshal/

Heading into turn six during final practice the world champion put a wheel on the grass and pirouetting into the gravel. We loaded the Red Bull RB8 onto our truck and set off for the pits.

We were excited, hanging out of the truck window with index fingers pointing to the sky in true Vettel style. Some of the crew took pictures as we drove past.


_O-
pi_109684575
Haha, prachtig _O-
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_109746852
With a Little Help from Our Friends…

quote:
Invoice

Fire services 2012

To: Alan Permane
Cc: Paul Seaby, Geoff Simmonds
From: Red Bull Racing
Date: 24th March 2012
Invoice Number: 001/12
Subject: Fire services
:') _O- !
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 1 april 2012 @ 00:59:14 #50
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_109750230
Whehehe. En dan die opsomming ook :D. Dure was wel, 120 dollar per keer.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 1 april 2012 @ 11:48:59 #51
8372 Bastard
Persona non grata
pi_109757376
The truth was in here.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 april 2012 @ 11:56:47 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109757576
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 april 2012 @ 11:57:53 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
  zondag 1 april 2012 @ 12:10:21 #54
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_109757943
Als F1 net zo werkt als voetbal wordt Massa na de eerstvolgende race met puntverlies ontslagen
Wie dit leest is gek
pi_109799237
Ferrari komt wellicht met een andere livery:
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 2 april 2012 @ 12:17:11 #56
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_109799380
Geen 1 april grap? :)
Zo nee, dan ben ik voorstander, Zwart-Ferrarirood ziet er lekker old school uit!

Maar het wit was toch juist een voorwaarde van Santander? :)
pi_109799416
De foto was op 31 maart gereleased zover ik weet.. En het past goed bij de huidige staat van Ferrari.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 2 april 2012 @ 12:18:33 #58
8372 Bastard
Persona non grata
pi_109799421
quote:
19s.gif Op maandag 2 april 2012 12:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ferrari komt wellicht met een andere livery:
[ afbeelding ]
Ik vind m mooi.
The truth was in here.
pi_109799500
Fuuu :(
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 2 april 2012 @ 12:34:41 #61
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_109799958
quote:
19s.gif Op maandag 2 april 2012 12:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ferrari komt wellicht met een andere livery:
[ afbeelding ]
Is dit wel de 2012 bolide? Ik mis de getrapte neus lijkt het.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 2 april 2012 @ 12:46:02 #62
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_109800317
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:34 schreef sanger het volgende:

[..]

Is dit wel de 2012 bolide? Ik mis de getrapte neus lijkt het.
quote:
pi_109803293
Jammer...staat mooi...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_109822526
Knap van Button, goed resultaat bij triatlon

''Jenson Button zit niet graag stil tussen de races. Zo was McLaren-coureur afgelopen weekend nog op Hawaii om mee te doen aan de Lavaman Triathlon.

De wedstrijd bestond uit anderhalf kilometer zwemmen, veertig kilometer fietsen en tien kilometer hardlopen, een klusje die de 32-jarige Brit in iets meer dan twee uur wist te klaren. De voormalig Formule 1-kampioen was daarmee de snelste in zijn leefdtijdsgroep. In het algemeen klassement eindigde hij als zesde.

''
bron: f1racing.nl
pi_109825412
Daarom ben ik dus ook wel een beetje extra fan van hem. Hij lijkt ook zo relaxed tijdens F1 raceweekenden en in zijn vrije tijd loopt hij met gemak dus zo'n triathlon of gaat gewoon ergens een marathon lopen. Hij word wel vaker als de fitste coureur op de grid gezien, door dit soort nieuwsberichten begrijp je ineens waarom _O_ ^O^
  maandag 2 april 2012 @ 22:47:49 #66
34586 kepler
No bounce, no play
pi_109829911
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:46 schreef Meike26 het volgende:
Daarom ben ik dus ook wel een beetje extra fan van hem. Hij lijkt ook zo relaxed tijdens F1 raceweekenden en in zijn vrije tijd loopt hij met gemak dus zo'n triathlon of gaat gewoon ergens een marathon lopen. Hij word wel vaker als de fitste coureur op de grid gezien, door dit soort nieuwsberichten begrijp je ineens waarom _O_ ^O^
Zo heel zwaar is die triathlon niet, ik dacht eigenlijk dat hij ook wel eens een ironman heeft gelopen? :D
The line is a dot to you!
pi_109830318
Wel meerdere keren geloof ik hoor :)

Vind vooral zijn fitheid na een race zo indrukwekkend, alsof hij alleen een paar rondjes getest heeft.

Webber doet volgens mij weer veel met mountainbiking/veldrijden.
  maandag 2 april 2012 @ 23:45:11 #68
34586 kepler
No bounce, no play
pi_109832458
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 22:55 schreef Meike26 het volgende:
Wel meerdere keren geloof ik hoor :)

Vind vooral zijn fitheid na een race zo indrukwekkend, alsof hij alleen een paar rondjes getest heeft.

Webber doet volgens mij weer veel met mountainbiking/veldrijden.
Ja, hij is altijd wel bezig met sporten :D Samen met Schumacher misschien wel de fitste coureur :)
The line is a dot to you!
  dinsdag 3 april 2012 @ 09:28:19 #69
131800 Tarado
capô de fusca
pi_109838626
quote:
2s.gif Op maandag 2 april 2012 23:45 schreef kepler het volgende:

[..]

Ja, hij is altijd wel bezig met sporten :D Samen met Schumacher misschien wel de fitste coureur :)
Sinds Schumacher zijn alle F1 coureurs een stuk fitter, Button schijnt wel echt het minimale vetpercentage te hebben net genoeg om niet ziek te worden, lengte blijft wat dat betreft een nadeel
pi_109844159
http://www.gpupdate.net/n(...)-voor-komende-races/

Ik dacht dat ze altijd een combi zouden doen met 1 band er tussenuit, dus supersoft en medium of soft en hard? Is die regel alweer geschrapt? ;(
Where facts are few, experts are many.
pi_109847453
Nee, ze doen twee compounds die dicht bij elkaar liggen. Daardoor ben je op de hardere band in eerste instantie iets langzamer, maar je verliest minder tijd door de drop off en je kan een pitstop minder doen. Voor de kwalificatie is de zachte band natuurlijk de beste keus. En daardoor zal elke normaal verlopende race de bandenstrategie zacht, hard, hard kennen. :|W

Ik stem voor bijtanken. :Y

Natuurlijk wordt het pas leuk door regen, een slechte kwalificatierun, of een versnellingsbakwissel.
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:54:21 #72
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_109848229
En verplicht voorvleugels wisselen
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_109856601
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:35 schreef Gort het volgende:
Nee, ze doen twee compounds die dicht bij elkaar liggen. Daardoor ben je op de hardere band in eerste instantie iets langzamer, maar je verliest minder tijd door de drop off en je kan een pitstop minder doen. Voor de kwalificatie is de zachte band natuurlijk de beste keus. En daardoor zal elke normaal verlopende race de bandenstrategie zacht, hard, hard kennen. :|W

Ik stem voor bijtanken. :Y

Natuurlijk wordt het pas leuk door regen, een slechte kwalificatierun, of een versnellingsbakwissel.
Bijtanken zorgt ervoor dat er meer in de pits dan op de baan ingehaald werd :)

En wat de banden betreft, zacht in het begin gebruiken zorgt voor een grotere drop-off (door de zwaardere wagen) dan aan het eind van de race, waardoor je langer op die band kan rijden en misschien daardoor wel in het voordeel bent.

Juist omdat je tegenwoordig beter kan inhalen dan voorheen loont het misschien om de mogelijke pole op te offeren voor een betere bandenstrategie.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 3 april 2012 @ 17:15:15 #74
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109857155
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 17:01 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Bijtanken zorgt ervoor dat er meer in de pits dan op de baan ingehaald werd :)
Alleen omdat het op de baan onmogelijk was. Auto's met verschillende soorten hoeveelheden benzine op de baan zorgt voor inhaalmogelijkheden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_109859421
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 17:01 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Bijtanken zorgt ervoor dat er meer in de pits dan op de baan ingehaald werd :)

En wat de banden betreft, zacht in het begin gebruiken zorgt voor een grotere drop-off (door de zwaardere wagen) dan aan het eind van de race, waardoor je langer op die band kan rijden en misschien daardoor wel in het voordeel bent.

Juist omdat je tegenwoordig beter kan inhalen dan voorheen loont het misschien om de mogelijke pole op te offeren voor een betere bandenstrategie.
Precies datgene wat mij verbaasd heeft afgelopen jaar, ja je bent sneller op de zachte band en in eerste stint van de race, maar als je als team weet dat een top 3 tijd er niet in zit, waarom dan geen harde band in kwalificatie en in de race op hard starten en zacht eindigen ?

Zoals de Sauber heeft laten zien, zit er een goede balans in die wagen en als er 1 team kan profiteren van deze tactiek, is het Sauber / Perez wel, of Button met een bad-hairday op zaterdag :D
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2012 @ 18:22:15 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109859610
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 april 2012 17:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alleen omdat het op de baan onmogelijk was. Auto's met verschillende soorten hoeveelheden benzine op de baan zorgt voor inhaalmogelijkheden.
dan zou je dus een regel in moeten voeren dat er benzine getankt MAG worden, maar dat bij een benzinestop geen banden gewisseld mogen worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_109860056
Laat het anders gewoon even zoals het is voor een jaar of 5 ipv steeds weer veranderen en op zoek naar de utopie: iedereen tevreden stellen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:26:13 #78
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_109865028
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 april 2012 17:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Auto's met verschillende soorten hoeveelheden benzine op de baan zorgt voor inhaalmogelijkheden.
Maar hoe vaak kwam dat nou echt voor?? Vrijwel iedereen deed in ongeveer dezelfde ronde z'n pitstops.

Ben blij zoals het nu is, van mij hoeft dat tanken niet terug te komen, al mis je dat beetje spanning van zal het tanken lukken.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_109865166
Over een jaar of 4/5 rijden ze electrisch en krijgen we pitstops met accuwisselingen :D
pi_109878152
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:29 schreef Meike26 het volgende:
Over een jaar of 4/5 rijden ze electrisch en krijgen we pitstops met accuwisselingen :D
Als F1 de overstap maakt naar elektrisch stop ik per direct met kijken.

F1 heeft imo niets te maken met verstandig omgaan met het milieu en geluidsoverlast en weet ik wat al dies meer. F1 moet geld kosten en veel ook en een hoop zooi via de uitlaat de lucht in blazen en herrie maken waar je rillingen van over je rug lopen.

Elektrisch zou de doodsteek voor F1 zijn.

Ik mag hopen dat ze die stap nooit maar dan ook nooit aandurven. En nee, hybride ook niet. :r }:| :(!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 4 april 2012 @ 00:16:39 #81
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109878970
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:26 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Maar hoe vaak kwam dat nou echt voor?? Vrijwel iedereen deed in ongeveer dezelfde ronde z'n pitstops.
Onzin natuurlijk, er waren vaak meerdere strategiën mogelijk. Is iedereen de 4 stopper van Schumi op Magny Cours alweer vergeten?

Zie ook bijvoorbeeld Turkije 2009. Vettel en Red Bull proberen een zeer gedurfde strategie om Button te kunnen afstoppen, maar Vettel komt met een veel lichtere auto er simpelweg niet voorbij (wat ook nog maar eens aantoonde hoe ontzettend hard de nieuwe 2009 regels hadden gefaald).

Dat zou nu wel anders zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 4 april 2012 @ 00:17:22 #82
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109878995
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:29 schreef Meike26 het volgende:
Over een jaar of 4/5 rijden ze electrisch en krijgen we pitstops met accuwisselingen :D
Ik hoop dat er gewoon een aparte klasse komt voor die elektrische onzin. Kunnen mensen daar mooi naar kijken als ze willen, de fans blijven toch wel bij de F1.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_109880834
[offtopic]
http://www.a1worldcup.com/index.html

Iemand zich al ingeschreven? Ik zojuist in elk geval. Geen idee wat het is. Schijnt toch serieuze vormen aan te nemen om die serie te rebooten. Mooi om de winter te overbruggen.

Ik weet nog wel dat Hulkenberg daar zo een beetje de Vettel van de A1 was destijds en die knul heeft het toch mooi tot F1 geschupt :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_109881624
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:56 schreef vosss het volgende:

[..]

Als F1 de overstap maakt naar elektrisch stop ik per direct met kijken.

F1 heeft imo niets te maken met verstandig omgaan met het milieu en geluidsoverlast en weet ik wat al dies meer. F1 moet geld kosten en veel ook en een hoop zooi via de uitlaat de lucht in blazen en herrie maken waar je rillingen van over je rug lopen.

Elektrisch zou de doodsteek voor F1 zijn.

Ik mag hopen dat ze die stap nooit maar dan ook nooit aandurven. En nee, hybride ook niet. :r }:| :(!
QFT...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_109882231
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:56 schreef vosss het volgende:

[..]

Als F1 de overstap maakt naar elektrisch stop ik per direct met kijken.

F1 heeft imo niets te maken met verstandig omgaan met het milieu en geluidsoverlast en weet ik wat al dies meer. F1 moet geld kosten en veel ook en een hoop zooi via de uitlaat de lucht in blazen en herrie maken waar je rillingen van over je rug lopen.

Elektrisch zou de doodsteek voor F1 zijn.

Ik mag hopen dat ze die stap nooit maar dan ook nooit aandurven. En nee, hybride ook niet. :r }:| :(!
Heel mooi allemaal, maar de huidige richting is niet de richting die de F1 kan blijven volgen. Zeker als fossiele brandstoffen nog schaarser worden zal doorgaan met het verbruik ervan uiteindelijk de doodsteek zijn voor de F1.

Dus zullen er andere oplossingen gevonden moeten worden, of de F1 laten sterven. Dat zijn de enige mogelijkheden.

Zuinig omgaan met energie gaat belangrijk worden de komende 10 jaar, logisch dat de F1 en de reglementen daarop in gaan springen, de F1 is vaak nog wel een test voor de openbare weg.
Wat mij betreft wordt de benzinetank elk jaar 10% kleiner zodat motoren zuiniger moeten worden. En dan kunnen bepaalde technieken weer hun weg vinden in personenauto's.

Je kunt wel met een roze bril blijven kijken naar het huidige en voormalige geluid en de motoren, maar als je realistisch bent weet je dat het niet lang meer zo kan doorgaan ivm het opraken van brandstof.

quote:
3s.gif Op dinsdag 3 april 2012 17:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alleen omdat het op de baan onmogelijk was. Auto's met verschillende soorten hoeveelheden benzine op de baan zorgt voor inhaalmogelijkheden.
Neuh, niet volledig. Tot en met de jaren 80 werd nooit getankt tijdens een wedstrijd, en toen ik dacht Brabham ermee begon is het zeer snel verboden (Van 1986 ofzo t/m 1993)..
En juist die jaren worden door velen aanbeden omdat Senna er racete, omdat Mansell er was, omdat Piquet zijn laatste jaren reed, omdat Prost er was, Alesi etc etc.
Het ligt puur aan aerodynamica en te goede te constante remmen. Als je remmen zou maken die snel gaan faden en voor een lange remweg zorgen zou je ook veel meer uitremacties en rem- c.q. inschattingsfouten zien. Daarnaast moeten ze teruggaan naar de handbak met voetkoppeling.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  woensdag 4 april 2012 @ 09:11:17 #86
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_109883756
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:56 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat ze die stap nooit maar dan ook nooit aandurven. En nee, hybride ook niet. :r }:| :(!
Hou dan maar onmiddellijk op met kijken, want het zijn al hybrides. Wat denk je anders dat KERS is?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_109884577
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2012 01:39 schreef vosss het volgende:
[offtopic]
http://www.a1worldcup.com/index.html

Iemand zich al ingeschreven? Ik zojuist in elk geval. Geen idee wat het is. Schijnt toch serieuze vormen aan te nemen om die serie te rebooten. Mooi om de winter te overbruggen.

Ik weet nog wel dat Hulkenberg daar zo een beetje de Vettel van de A1 was destijds en die knul heeft het toch mooi tot F1 geschupt :)
Hulkenberg had toen dezelfde engineer als Frankrijk het jaar ervoor, dat toen (met twee verschillende coureurs) op 1 of 2 races na ook alles won. Het lag dus imho meer aan de auto dan aan de coureur.

Neemt niet weg dat Hulkenberg een goede coureur is, al betwijfel ik of hij van het kaliber Vettel of Schumacher is.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_109884785
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Hou dan maar onmiddellijk op met kijken, want het zijn al hybrides. Wat denk je anders dat KERS is?
Vosss is weer terug, en direct lopen trollen :-p
pi_109888656
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:57 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Vosss is weer terug, en direct lopen trollen :-p
:')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_109888679
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:48 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Hulkenberg had toen dezelfde engineer als Frankrijk het jaar ervoor, dat toen (met twee verschillende coureurs) op 1 of 2 races na ook alles won. Het lag dus imho meer aan de auto dan aan de coureur.

Neemt niet weg dat Hulkenberg een goede coureur is, al betwijfel ik of hij van het kaliber Vettel of Schumacher is.
Owja dat klopt. Wie waren dat ook al weer? Was dat niet Premat en nog eentje. Naam ben ik even kwijt. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2012 @ 11:54:06 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109888756
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:52 schreef vosss het volgende:

[..]

Owja dat klopt. Wie waren dat ook al weer? Premat en nog eentje. Naam ben ik even kwijt. :)
Lapierre volgens mij
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_109888816
Ik dacht Duval. Maargoed, lang geleden. Ik weet het niet meer :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_109890878
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:56 schreef vosss het volgende:
Ik dacht Duval. Maargoed, lang geleden. Ik weet het niet meer :)
Premat en Lapierre. Duval was het jaar erna.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_109891067
Wel grappig dat Voss niet met een oplossing kan komen voor de door mij aangedragen problemen voor de toekomst. En dat mensen die zo graag het tanken weer willen zien geen antwoord meer weten zodra ze horen dat het tanken in de 'volgens hen' fantastischte jaren van de F1..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  woensdag 4 april 2012 @ 13:21:00 #95
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109892099
quote:
19s.gif Op woensdag 4 april 2012 04:55 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Heel mooi allemaal, maar de huidige richting is niet de richting die de F1 kan blijven volgen. Zeker als fossiele brandstoffen nog schaarser worden zal doorgaan met het verbruik ervan uiteindelijk de doodsteek zijn voor de F1.

Dus zullen er andere oplossingen gevonden moeten worden, of de F1 laten sterven. Dat zijn de enige mogelijkheden.

Zuinig omgaan met energie gaat belangrijk worden de komende 10 jaar, logisch dat de F1 en de reglementen daarop in gaan springen, de F1 is vaak nog wel een test voor de openbare weg.
Wat mij betreft wordt de benzinetank elk jaar 10% kleiner zodat motoren zuiniger moeten worden. En dan kunnen bepaalde technieken weer hun weg vinden in personenauto's.

Je kunt wel met een roze bril blijven kijken naar het huidige en voormalige geluid en de motoren, maar als je realistisch bent weet je dat het niet lang meer zo kan doorgaan ivm het opraken van brandstof.

Olie gaat nog wel even duren. En er zijn genoeg alternatieven voor elektrisch. F1 is altijd al innovatief geweest, er komt wel weer iets anders. Electromotoren zijn simpelweg totaal oninteressant. Ontzettend oude technologie dat inmiddels vrijwel uitontwikkeld is. De enige ontwikkeling zit tegenwoordig in de batterijen. Oftewel de energietoevoer.

Hybride zit daarentegen nog wel flink wat innovatie in. Jaguar heeft bijvoorbeeld een concept gemaakt met vier electromotoren aangedreven door vier miniturbines op gas. Dat zijn leuke dingen en daar zit de toekomst in voor racen. Volledig electrisch is alleen leuk voor kleine stadsautootjes.

quote:
Neuh, niet volledig. Tot en met de jaren 80 werd nooit getankt tijdens een wedstrijd, en toen ik dacht Brabham ermee begon is het zeer snel verboden (Van 1986 ofzo t/m 1993)..
En juist die jaren worden door velen aanbeden omdat Senna er racete, omdat Mansell er was, omdat Piquet zijn laatste jaren reed, omdat Prost er was, Alesi etc etc.
Het ligt puur aan aerodynamica en te goede te constante remmen. Als je remmen zou maken die snel gaan faden en voor een lange remweg zorgen zou je ook veel meer uitremacties en rem- c.q. inschattingsfouten zien. Daarnaast moeten ze teruggaan naar de handbak met voetkoppeling.
Oh wat leuk, weer iemand over die 'goede oude tijd'. Ik kijk pas F1 sinds 1994 dus dat argument van jou gaat niet op. Die tijd vergelijken met tegenwoordig is volkomen zinloos. Jouw oplossing voor alles is teruggaan naar oude techniek die al lang verworpen is en vervangen door betere en vooral veiligere oplossingen. Ook dat heeft niets met F1 te maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_109892641
quote:
Wel grappig dat Voss niet met een oplossing kan komen voor de door mij aangedragen problemen voor de toekomst.
Ja hallo vriend. Als ik alle problemen in de wereld op kon lossen dan had ik mijn boekenkast vol met Nobelprijzen staan!!!!! }:|
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 4 april 2012 @ 13:56:24 #97
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_109893418
Voordat onze fossiele brandstoffen echt op zijn ben ik, denk ik, niet meer op deze wereld. F1 zal altijd benzine blijven gebruiken, dat hoort, dat is zo en dan blijft zo. Hybride technieken zijn prima, kijk maar naar de 911 Hybride, ding doet het prima tijdens bv. een 24-uurs race. Het maakt het ook weer interessanter wie met welke oplossing komt en welke het beste werkt.

Ik vind het de laatste jaren een beetje eenheidsworst geworden, iedereen een V8, iedereen Pirelli bandjes. Team mogen wat mij betreft vrijer gelaten worden, wil je een Boxer motor gebruiken? Prima. V12? Prima. Turbo 4-Cilinder? ook goed. Geef regels wat betreft het vermogen en het verbruik en laat ze het voor de rest uitzoeken. Ook leuk, F-duct of een DRS systeem, laat ze lekker kiezen uit 1 van de 2 of meer. Wordt het volgens mij alleen maar leuker van.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_109896723
Wat betreft motoren ben ik het met je eens. Geef een bepaald gewicht aan brandstof op en beperk de turbo's en je voorkomt dat motoren te krachtig worden.

Wat betreft aerodynamica zie ik liever dat er juist veel meer regels komen. En dan vooral regels die de vleugels heel erg beperken zodat het probleem van gebrek aan downforce door verstoorde lucht voor de persoon die erachter rijdt word verminderd. Vervolgens lekker allemaal ground effect gebruiken. Maar de regels wel erg beperken wat mij betreft.

Innovatie in F1 zou juist op motor/aandrijflijn gebied moeten gebeuren, niet op aerodynamica.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  woensdag 4 april 2012 @ 15:43:10 #99
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109897812
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 15:17 schreef Kill_em_all het volgende:
Wat betreft motoren ben ik het met je eens. Geef een bepaald gewicht aan brandstof op en beperk de turbo's en je voorkomt dat motoren te krachtig worden.

Wat betreft aerodynamica zie ik liever dat er juist veel meer regels komen. En dan vooral regels die de vleugels heel erg beperken zodat het probleem van gebrek aan downforce door verstoorde lucht voor de persoon die erachter rijdt word verminderd. Vervolgens lekker allemaal ground effect gebruiken. Maar de regels wel erg beperken wat mij betreft.
Fijn is dat. Dan krijg je weer één team dat toevallig een loophole vindt en vervolgens domineert. En dankzij het testverbod kunnen de andere teams er niets aan doen tot de helft van het seizoen en dan is het al te laat.

Of belachelijke zaken als Silverstone 2011 waar de regels meerdere keren per dag omgegooid werden. Nee, het omgooien van het wetboek in 2009 heeft alleen maar meer problemen opgeleverd dan het oploste. Dubbele diffusers, F-ducts, geblazen uitlaten en nu die neuzen. Allemaal leuk en aardig maar elk jaar weer twintig nieuwe dingen verbieden zorgt alleen maar voor meer stagnatie.

De enige goede nieuwe regels zijn KERS en DRS. Hoewel de implementatie van die laatste nog wel wat te wensen overlaat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 4 april 2012 @ 15:46:27 #100
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_109897923
Test verbod opheffen, danwel de Rookie-tests toestaan (5x per jaar).
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 4 april 2012 @ 15:48:46 #101
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109898008
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 15:46 schreef Fiorano het volgende:
Test verbod opheffen, danwel de Rookie-tests toestaan (5x per jaar).
Dat sowieso. Een goede oplossing is bij een aantal raceweekends de maandag en dinsdag te gebruiken voor testen op dezelfde baan. Een gedeelte van de crew kan dan gewoon achterblijven dus het kost nauwelijks extra aan reiskosten.

Dit wordt al een aantal jaren gedaan in de MotoGP (helaas ook te weinig) en lijkt een goed compromis.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 4 april 2012 @ 16:16:05 #102
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_109899131
Dat zou inderdaad de beste oplossing zijn. Keek Bernie hier maar eens, dan zou de sport aantrekkelijker worden en betaalbaar blijven
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_109901978
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 16:16 schreef Fiorano het volgende:
Dat zou inderdaad de beste oplossing zijn. Keek Bernie hier maar eens, dan zou de sport aantrekkelijker worden en betaalbaar blijven
Test verbod opheffen en het betaalbaar houden?
  woensdag 4 april 2012 @ 17:16:31 #104
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_109902115
quote:
14s.gif Op woensdag 4 april 2012 00:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk, er waren vaak meerdere strategiën mogelijk. Is iedereen de 4 stopper van Schumi op Magny Cours alweer vergeten?

Zie ook bijvoorbeeld Turkije 2009. Vettel en Red Bull proberen een zeer gedurfde strategie om Button te kunnen afstoppen, maar Vettel komt met een veel lichtere auto er simpelweg niet voorbij (wat ook nog maar eens aantoonde hoe ontzettend hard de nieuwe 2009 regels hadden gefaald).

Dat zou nu wel anders zijn.
Dat is precies mijn punt; hoe vaak kwam dat nu echt voor?? Je hebt het over een incident uit 2004 en 1 uit 2009.
9 van de 10 races vertrok iedereen met ongeveer dezelfde hoeveelheid benzine en stopte in ongeveer dezelfde ronde. Het verschil in gewicht was nooit zo dusdanig groot dat iemand echt sneller was
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_109902450
quote:
2s.gif Op woensdag 4 april 2012 15:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Fijn is dat. Dan krijg je weer één team dat toevallig een loophole vindt en vervolgens domineert. En dankzij het testverbod kunnen de andere teams er niets aan doen tot de helft van het seizoen en dan is het al te laat.

Of belachelijke zaken als Silverstone 2011 waar de regels meerdere keren per dag omgegooid werden. Nee, het omgooien van het wetboek in 2009 heeft alleen maar meer problemen opgeleverd dan het oploste. Dubbele diffusers, F-ducts, geblazen uitlaten en nu die neuzen. Allemaal leuk en aardig maar elk jaar weer twintig nieuwe dingen verbieden zorgt alleen maar voor meer stagnatie.

De enige goede nieuwe regels zijn KERS en DRS. Hoewel de implementatie van die laatste nog wel wat te wensen overlaat.
Om de zoveel jaar de regels aanpassen is goed, dat zorgt juist voor innovatie en toepassing van nieuwe technieken. Als de regels hetzelfde blijven krijg je evolutie en geen revolutie en wint op den duur het team met het meeste geld omdat ze het meeste kunnen uitproberen.

Elk jaar de regels veranderen is dan weer niet goed. En bij Silverstone 2011 ging de FIA in de fout door het sluiten van een illegaliteit/loophole te willen oplossen met teruggaan naar de regelgeving van 2009, zich daarbij niet realiseren dat die engine-mapping al toen bij Renault in gebruik was, waardoor die teams juist bevoordeeld zou worden. Vandaar het opstellen van nieuwe regels in 2012, waardoor iedereen een gelijk speelveld heeft binnen de grenzen van de aerodynamische regels.

En DRS is er ook alleen maar gekomen omdat de teams niet teveel aan de (aerodynamische) regels wilden veranderen. Een imho betere oplossing zou het beperken van de aerodynamica en het toestaan van grond-effect zijn (wat de FIA wilde invoeren), waardoor men kan slipstreamen of andere lijnen rijden, waardoor er meer ingehaald kan worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_109904119
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:56 schreef Fiorano het volgende:

Ik vind het de laatste jaren een beetje eenheidsworst geworden, iedereen een V8, iedereen Pirelli bandjes. Team mogen wat mij betreft vrijer gelaten worden, wil je een Boxer motor gebruiken? Prima. V12? Prima. Turbo 4-Cilinder? ook goed. Geef regels wat betreft het vermogen en het verbruik en laat ze het voor de rest uitzoeken. Ook leuk, F-duct of een DRS systeem, laat ze lekker kiezen uit 1 van de 2 of meer. Wordt het volgens mij alleen maar leuker van.
Dat is ook mijn uitgangspunt, alleen zijn motor en chassis tegenwoordig zo geintegreerd dat je dan het probleem krijgt dat constructeurs bijna niet meer van motorfabrikant en type kunnen wisselen. Als dan een configuratie en/of fabrikant een duidelijk voordeel heeft, wat kan als je grote verschillen toe laat, dan blijft dat voordeel heel erg lang. Dan loop je het risico op seizoenen met MP/4 achtige dominantie. Ook kan het heel lastig zijn met andere regelveranderingen, bijv ten bate van de veiligheid, doordat degene met de V8 die wel probleemloos kan doorvoeren terwijl de zesinlijn de warmte niet meer kwijt kan, ik noem maar wat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2012 @ 20:01:24 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109909177
quote:
14s.gif Op woensdag 4 april 2012 15:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat sowieso. Een goede oplossing is bij een aantal raceweekends de maandag en dinsdag te gebruiken voor testen op dezelfde baan. Een gedeelte van de crew kan dan gewoon achterblijven dus het kost nauwelijks extra aan reiskosten.

Dit wordt al een aantal jaren gedaan in de MotoGP (helaas ook te weinig) en lijkt een goed compromis.
zeker een goed idee. Ik zou dan er voor kiezen om de maandag aan te wijzen als testdag en dan alleen bij races waar het weekend erna niet ook gereden wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_109910441
Tja, iedereen heeft even veel, of weinig, tijd om te testen. Dat is toch niet per se slecht? Voor sommige coureurs misschien, maar de basissnelheid van de coureur zou nu wellicht iets meer de doorslag kunnen geven.
Ik zie ook geen probleem verder, de F1 is top zoals het de laatste jaren is.
pi_109916813
Newey ontvangt koninklijke onderscheiding

quote:
Red Bull-ontwerper Adrian Newey heeft dinsdag een koninklijke onderscheiding mogen ontvangen uit handen van koningin Elizabeth.
Koningin Elizabeth reikte op Windsor Castle de onderscheiding uit, waardoor Newey zich nu ‘Officier in de Orde van het Britse Rijk’ mag noemen.

Newey ontving de onderscheiding vanwege zijn verdiensten in de Formule 1. Hij wist met door hem ontworpen auto’s in totaal acht constructeurstitels binnen te slepen. Hij won er vijf met Williams, een met McLaren en twee met Red Bull Racing.

De 53-jarige Newey won zijn eerste titel in 1992 met Nigel Mansell. Twintig jaar later vallen ze opnieuw samen in de prijzen. Mansell ontving diezelfde avond een onderscheiding vanwege zijn werk als voorzitter van ‘UK Youth’, een organisatie die zich inzet voor de ontwikkeling van jongeren. Mansell mag nu pronken met de titel ‘Commandant in de Orde van het Britse Rijk’.
Feel free to ignore my comments.
pi_109924094
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is ook mijn uitgangspunt, alleen zijn motor en chassis tegenwoordig zo geintegreerd dat je dan het probleem krijgt dat constructeurs bijna niet meer van motorfabrikant en type kunnen wisselen. Als dan een configuratie en/of fabrikant een duidelijk voordeel heeft, wat kan als je grote verschillen toe laat, dan blijft dat voordeel heel erg lang. Dan loop je het risico op seizoenen met MP/4 achtige dominantie. Ook kan het heel lastig zijn met andere regelveranderingen, bijv ten bate van de veiligheid, doordat degene met de V8 die wel probleemloos kan doorvoeren terwijl de zesinlijn de warmte niet meer kwijt kan, ik noem maar wat.
De enige manier waarop je problemen voorkomt is als je iedereen met nagenoeg dezelfde motor laat rijden zoals nu het geval is. Maargoed als het niet simpel kunnen wisselen van motor etc een reden is om dit soort dingen niet door te voeren dan kan je net zo goed een spec serie van F1 maken. Zijn meteen alle problemen opgelost.

Veiligheid zal weinig invloed hebben. Crash structures zitten op vaste plekken en daar zijn gewoon regels voor. Ook worden dat soort dingen naar mijn weten niet zomaar opeens veranderd zonder op zijn minst teams tijdig te informeren. Sowieso zal het vooral om de sidepods gaan dus het zal meer invloed hebben op de plaatsing van radiators dan dat het echt problemen voor de motor zal opleveren.

Sowieso, we hebben het over F1. Het is niet alsof teams niet in staat zijn om dat soort problemen op te lossen. Zeker als je ervoor zorgt dat downforce via de vleugels veel beperkter word zal het niet zo'n probleem zijn want dan hoef je je ook geen zorgen te maken dat als je van motor wisselt je ook meteen overnieuw moet beginnen met je aerodynamica omdat je opeens met een totaal ander pakket zit.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_109924842
Sowieso ben ik voorstander van meer rookie tests. Nu word je als rookie zo'n beetje meteen in het diepe gegooid.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_109928875
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 00:23 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

De enige manier waarop je problemen voorkomt is als je iedereen met nagenoeg dezelfde motor laat rijden zoals nu het geval is. Maargoed als het niet simpel kunnen wisselen van motor etc een reden is om dit soort dingen niet door te voeren dan kan je net zo goed een spec serie van F1 maken. Zijn meteen alle problemen opgelost.
Het zit altijd ergens op een schaal tussen iedereen dezelfde auto en volledig vrij ontwerp. Dat laatste is in de jaren 20 al afgeschaft omdat met 28-liter motoren kwam aanzetten. Als je op slagvolume gaat reguleren sluit je turbines en wankels ook al uit. Het is dus altijd pragmatisch en je kunt nooit kiezen voor een principiele ontwerpvrijheid.

quote:
Veiligheid zal weinig invloed hebben. Crash structures zitten op vaste plekken en daar zijn gewoon regels voor. Ook worden dat soort dingen naar mijn weten niet zomaar opeens veranderd zonder op zijn minst teams tijdig te informeren. Sowieso zal het vooral om de sidepods gaan dus het zal meer invloed hebben op de plaatsing van radiators dan dat het echt problemen voor de motor zal opleveren.
We zien juist dat relatief kleine innovaties al beslissende verschillen kunnen geven. Als je een grote diversiteit toelaat en er komt een team op het idee van een blown diffuser bijvoorbeeld, dan zou het zo maar kunnen dat de teams met een boxermotor gewoon geen plek daarvoor hebben. Je zou dan immers een motorconfiguratie kiezen vanwege de aerodynamische kwaliteiten van het bodywork dat daar overheen past. Wil je dan inhaken op een nieuwe aerodynamische trend door een ander team gezet dan kan het gewoon zijn dat je daarvoor een andere motorconfiguratie nodig hebt. Dan ben je dus minstens een seizoen verder voordat je weer mee kan doen in de aerodynamische wedloop, terwijl je met een ontwikkelingsachterstand begint. Want de motorconfiguratie beinvloedt natuurlijk ook de gewichtsverdeling en dus de wegligging, laat staan de motorkarakteristiek. Dan krijg je dus langer grote verschillen in snelheid en dat lijkt me niet de bedoeling. Er is nou eenmaal in elke fase één oplossing de snelste, en als je hebt ingezet op een totaal andere oplossing dan kun je dat gat niet snel dichten.

quote:
Sowieso, we hebben het over F1. Het is niet alsof teams niet in staat zijn om dat soort problemen op te lossen. Zeker als je ervoor zorgt dat downforce via de vleugels veel beperkter word zal het niet zo'n probleem zijn want dan hoef je je ook geen zorgen te maken dat als je van motor wisselt je ook meteen overnieuw moet beginnen met je aerodynamica omdat je opeens met een totaal ander pakket zit.
Dat aerodynamica zo belangrijk is komt in de eerste plaats door de snelheid die eigen is aan de sport. Daardoor oefent lucht een belangrijke kracht uit, met kleinere vleugels zal daar nog steeds een groot verschil in downforce vandaan komen, ook al is de totale downforce minder. Dan komt het ook weer terug in de rechtelijnsnelheid.

Ik ben het ook niet helemaal eens met de benadering in de regels, maar je moet de regels ook credits geven voor de relatief kleine snelheidsverschillen van de laatste jaren. Die kun je niet voor vanzelfsprekend aannemen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_109977695
Ik dacht dat de Lotus soap afgelopen was, maar blijkbaar nog niet.

Lotus Groep beeindigt titel sponsoring Lotus
quote:
Lotus has terminated its title sponsorship deal with sportscar manufacturer Group Lotus, AUTOSPORT can reveal, but remains wholly committed to keeping the famous name in Formula 1 for the future.

On the back of financial uncertainties for Group Lotus, which was recently sold by Proton to Malaysian automotive conglomerate DRB-Hicom, Lotus F1's team owner Genii Capital has ended its formal relationship with the marque.

AUTOSPORT understands that Genii owner Gerard Lopez recently agreed a deal for the title sponsorship deal, which was originally put together in 2010, to be cancelled, as well as an old option that Proton had to buy 50% of the team annulled.

Speaking about the situation, Lopez told AUTOSPORT: "The sponsorship agreement and the obligations of Lotus have been terminated. There is no option from Group Lotus to buy into F1 now - that option was taken over by us. There was one, but we have taken it over now."

Although the end of the Group Lotus sponsorship tie-up means a change of plans for the team, Lopez says that he remains committed to the Lotus name.

"We are happy to carry the Lotus name as we believe it is a good name for F1," he explained. "We funded the team last year and the year before for whatever delta was missing. We would prefer to have sponsors up to the full amount – but if we have to fund it then we will fund it.

...


[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 06-04-2012 12:44:01 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 6 april 2012 @ 15:30:06 #114
184465 Migue
Sensuele man
pi_109985331
Voordat deze oud nieuws-show weer helemaal uit verband wordt gerukt, is het belangrijk om dit artikel van Adam Cooper van een maand geleden te lezen en tot de conclusie te komen dat er in werkelijkheid helemaal niets aan de hand is:

quote:
What hasn’t been widely appreciated yet is that having won the rights to use the Lotus name in F1, Genii and the team no longer have sponsorship from Group Lotus, when we were originally told that it would be an ongoing deal.

“We have an agreement today for the name, and as far as the sponsorship agreement is concerned, that has been cleared,” says Lopez. “We are essentially in a situation where they don’t owe us anything anymore. They’re not title sponsor, they are a name provider, they are a partner. We are working with them on a number of things. Honestly, it’s a win/win situation because it clarified a lot of things.”

But wasn’t the whole point of the name change the fact that Group Lotus would continue to pump in funds?

“No, they don’t have to," says Lopez. "They were the title sponsor, and it’s actually been solved in a completely different way. They have and they don’t have to anymore, they’ve done what they have to do, to be very precise.”

The bottom line is that the current Lotus F1 team is in a very similar situation to the Fernandes-era Lotus. It has acquired an attractive brand name which will help it to gain credibility and sell sponsorship, but is getting no financial support – and is thus promoting the Lotus road car division for free.

“That’s essentially it, yeah,” said a smiling Lopez.
http://formula-one.speedt(...)ibilities-for-lotus/

Waar Autosport nu mee bezig is, riekt heel erg naar sensatie journalistiek want alles is oud nieuws, alleen wordt het deze keer lekker sensationeel gebracht.
pi_109987735
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:31 schreef sasquatsch het volgende:
Ik dacht dat de Lotus soap afgelopen was, maar blijkbaar nog niet.

Lotus Groep beeindigt titel sponsoring Lotus

[..]

Jezus eerst team lotus zover krijgen dat ze de naam caterham aannemen en nu zelf er uit stappen...

Zielige vertoning dit.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_110014821
Zodra Kimi volgend seizoen in een Redbull zit,

Kan mij heel dat team gestolen worden ;)
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:09:29 #117
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_110018434
Lekker duidelijk en lullig allemaal bij Lotus, hopelijk heeft het geen gevolgen voor het team. Maar het zal wel onrust brengen denk ik.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:29:41 #118
184465 Migue
Sensuele man
pi_110021125
Lullig dat iedereen zich aan de afspraken houdt, Proton het F1-team een behoorlijke lening gegeven heeft, Lotus Cars in ruil voor het gebruik van hun naam, promotie in de F1 voor het merk Lotus terugziet en iedereen blij is met deze constructie? Ik kan mij minder goede deals voorstellen :) Maar dat is natuurlijk lang niet zo spannend als dat oud nieuws-artikel van Autosport.

http://pitpass.com/45953-(...)ves-35m-loan-to-team
  zondag 8 april 2012 @ 09:35:01 #119
295251 SjaakVilleneuve
Sjaak Attack!
pi_110049715


_O_
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  zondag 8 april 2012 @ 11:00:20 #120
131800 Tarado
capô de fusca
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')