Klopt, zelfde dat Valencia de Europese GP genoemd wordtquote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat is toch Imola? Ja, ik weet daar heette het toen de Gran Prix van San Marino, maar het is gewoon het circuit van Imola dat in Italie ligt.
Ook goedquote:Op woensdag 28 maart 2012 18:21 schreef Sinister-D- het volgende:
En ik had in gedachte om het zo te doen:
[ link | afbeelding ]
WCC 2011
Chassis/Motor: RB8 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
01. Sebastian Vettel WDC 2010/11
02. Mark Webber
En dan de WK stand af tegaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 28-03-2012 19:06:56 ]Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:44 schreef Sinister-D- het volgende:
Even een voorbeeldje gemaakt met de huidige logo's en de rest van de info. Ziet er i.m.o. minder rommelig uit, de verschillende groottes worden een beetje doorbroken door de teksten.
En even achter een spoiler, anders staat het hier strax vol met logo's
Ziet er goed uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb ze zojuist verwijderd uit de wiki.quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:48 schreef Meike26 het volgende:
Dat is al stukken beter indd![]()
En die teampresentatie- data kan er nu ook wel uit.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:44 schreef Sinister-D- het volgende:
Even een voorbeeldje gemaakt met de huidige logo's en de rest van de info. Ziet er i.m.o. minder rommelig uit, de verschillende groottes worden een beetje doorbroken door de teksten.
En even achter een spoiler, anders staat het hier strax vol met logo's
mooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
blablablablablablablablablablablablablabla
Aangepast achter spoilerquote:Op woensdag 28 maart 2012 18:48 schreef Meike26 het volgende:
Al mogen er als laatste opmerking dan, 2 extra spaties tussen beschrijving van een team het het volgende team logo.
Heb net ook de transactie gedaan, Hulkie er uit en nu ook Raikonen naast Perez. Dus om beter te scoren dan jou, moeten de Williamsen uitvallen en de Torro Rosso's lekker veel puntjes pakkenquote:Op woensdag 28 maart 2012 19:16 schreef AldoTheApache het volgende:
Perez, Raikonen, williams motor, Virgin chassis. Allemaal klaar in de manager![]()
Laat deze race maar weer een pareltje worden
Al bekend?quote:Chris Hemsworth, former Australian soapie star and Thor leading man, will play James Hunt in Ron Howard’s F1 movie Rush. From a physical likeness point of view it’s not a bad match. Let’s hope he does the loveable rogue character of James Hunt well. It’d be a great role to play, that’s for sure!
German actor Daniel Brühl will play Niki Lauda. The movie is due out in 2013 and we’re getting sucked into the build up and can’t wait to see what Howard delivers.
The official word on the movie reads: “Following their personal lives on and off the track, Rush follows the two drivers as they push themselves to the breaking point of physical and psychological endurance, where there is no shortcut to victory and no margin for error. If you make one mistake, you die.”
Vond het net toevallig opzoek naar foto's van Maleisië afgelopen weekend, is de Senna docu het kijken waard of is dat de zoveelste 'Senna was de beste'-film?quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:10 schreef Fir3fly het volgende:
Nee, maar klinkt leuk. Mooie periode om een film over te maken.
Nu maar hopen dat het voornamelijk over het racen gaat en niet crashen.
Ron Howard.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:10 schreef Fir3fly het volgende:
Nu maar hopen dat het voornamelijk over het racen gaat en niet crashen.
Ben ik niet mee bekend. Dat impliceert...?quote:
Best aardig. Veel mooie beelden (vooral die van de persconferenties waren nieuw voor mij) en een goed portret van een carrière. Uiteraard is alles een beetje overgoten met een 'over de doden niets dan goeds'-sausje, maar het viel mij mee.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Vond het net toevallig opzoek naar foto's van Maleisië afgelopen weekend, is de Senna docu het kijken waard of is dat de zoveelste 'Senna was de beste'-film?
Ook al ben ik nogal Senna moe geworden de laatste jaren, deze docu heeft toch wel wat indruk op mij gemaakt. Daarintegen ben ik nu wel echt Senna moe.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Vond het net toevallig opzoek naar foto's van Maleisië afgelopen weekend, is de Senna docu het kijken waard of is dat de zoveelste 'Senna was de beste'-film?
Godver, ik word oudquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:18 schreef Meike26 het volgende:
Desalniettemin: Over 2 jaar is het alweer 20 jaar geleden
Ik kan het me nog herinneren. Een beetje dan, ik weet nog dat mijn vader mij de kamer uit stuurde toen bleek dat het toch wel zeer ernstig was.quote:
Senna is wel de beste ooit hé, 3 (eigenlijk 2) titels en slechts 34 jaar geworden daar kon Prost met 4 (eigenlijk 5) titels niet aan tippen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:18 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ook al ben ik nogal Senna moe geworden de laatste jaren, deze docu heeft toch wel wat indruk op mij gemaakt. Daarintegen ben ik nu wel echt Senna moe.
Desalniettemin: Over 2 jaar is het alweer 20 jaar geleden
Nee, Prost was de bestequote:Op woensdag 28 maart 2012 20:22 schreef Nober het volgende:
Is dit de toekomstige jongste dubbele F1 wereldkampioen?
[ afbeelding ]
[..]
Senna is wel de beste ooit hé, 3 (eigenlijk 2) titels en slechts 34 jaar geworden daar kon Prost met 4 (eigenlijk 5) titels niet aan tippen.
Toegevoegd aan de wiki.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:34 schreef Marks het volgende:
Over de OP: ik mis nog steeds Hannes van Asseldonk bij de talenten!
Dankzij Perez , kan ik nu gaan gokken op een full Toro Rosso teamquote:Op woensdag 28 maart 2012 19:16 schreef AldoTheApache het volgende:
Perez, Raikonen, williams motor, Virgin chassis. Allemaal klaar in de manager![]()
Laat deze race maar weer een pareltje worden
...en toen vielen beide TR's uit in China door motorproblemen...quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:21 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Dankzij Perez , kan ik nu gaan gokken op een full Toro Rosso team![]()
![]()
Vergne !
Ik heb er wel vertrouwen in ..quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:28 schreef Meike26 het volgende:
[..]
...en toen vielen beide TR's uit in China door motorproblemen...
Niet de meest tactische zet. Maar wel leuk als ze in top 10 eindigen
De wiki? Zijn er echt nog mensen die dat gebruiken joh?quote:
Hij heeft films als A Beautiful Mind en Apollo 13 gemaakt. Films die befaamd zijn om hun aandacht voor detail en realisme. Als je foto's van de Fuji-scene bekijkt zie je direct dat er daar ook op de details (voor zover zichtbaar) is gelet. Ik maak mij dus geen zorgen om de waarheidsgetrouwheid van de film. Als het verhaal nu ook nog goed is, waar je vanuit mag gaan omdat Howard zich anders niet aan zo'n film verbindt, kan dit wel eens van het niveau Grand Prix en Le Mans worden. Wel jammer van mooiboy Chris Hemsworth als James Hunt, maar het hoeft natuurlijk niet perfect te zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ben ik niet mee bekend. Dat impliceert...?
Nee, Fangio. 5 titels in 7 volledige seizoenen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:34 schreef Marks het volgende:
[..]
Nee, Prost was de beste![]()
Over de OP: ik mis nog steeds Hannes van Asseldonk bij de talenten!
Klinkt goed dus. Apollo 13 was uitzonderlijke kwaliteit.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:25 schreef Migue het volgende:
[..]
Hij heeft films als A Beautiful Mind en Apollo 13 gemaakt. Films die befaamd zijn om hun aandacht voor detail en realisme. Als je foto's van de Fuji-scene bekijkt zie je direct dat er daar ook op de details (voor zover zichtbaar) is gelet. Ik maak mij dus geen zorgen om de waarheidsgetrouwheid van de film. Als het verhaal nu ook nog goed is, waar je vanuit mag gaan omdat Howard zich anders niet aan zo'n film verbindt, kan dit wel eens van het niveau Grand Prix en Le Mans worden. Wel jammer van mooiboy Chris Hemsworth als James Hunt, maar het hoeft natuurlijk niet perfect te zijn.
Nelis heeft het al aangepast in de OP. Is het nog nodig om 't allemaal in de Wiki te zetten? "t is een reeks, dus het volgende deel opent automatisch met de laatste post, met de ''originele'' OP.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:53 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Toegevoegd aan de wiki.
@Sinister: Als je me de tekst met al die logo's kan mailen wil ik het wel in de wiki plakken.
quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Karthikeyan noemt Vettal een augurk en een idioot naar aanleiding van het incident van afgelopen race.
Augurk, lol. Originaliteit kan je hem niet verwijten.
http://www.powned.tv/nieu(...)tel_een_huileba.html
quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Karthikeyan noemt Vettal een augurk en een idioot naar aanleiding van het incident van afgelopen race.
Augurk, lol. Originaliteit kan je hem niet verwijten.
http://www.powned.tv/nieu(...)tel_een_huileba.html
quote:Invoice
Fire services 2012
To: Alan Permane
Cc: Paul Seaby, Geoff Simmonds
From: Red Bull Racing
Date: 24th March 2012
Invoice Number: 001/12
Subject: Fire services
Ik vind m mooi.quote:Op maandag 2 april 2012 12:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ferrari komt wellicht met een andere livery:
[ afbeelding ]
Is dit wel de 2012 bolide? Ik mis de getrapte neus lijkt het.quote:Op maandag 2 april 2012 12:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ferrari komt wellicht met een andere livery:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 2 april 2012 12:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Is dit wel de 2012 bolide? Ik mis de getrapte neus lijkt het.
quote:Op maandag 2 april 2012 12:19 schreef Trystar het volgende:
http://www.f1fanatic.co.uk/2012/03/30/improving-2012-f1-cars/
Gewoon maar design, niets echts.
Zo heel zwaar is die triathlon niet, ik dacht eigenlijk dat hij ook wel eens een ironman heeft gelopen?quote:Op maandag 2 april 2012 21:46 schreef Meike26 het volgende:
Daarom ben ik dus ook wel een beetje extra fan van hem. Hij lijkt ook zo relaxed tijdens F1 raceweekenden en in zijn vrije tijd loopt hij met gemak dus zo'n triathlon of gaat gewoon ergens een marathon lopen. Hij word wel vaker als de fitste coureur op de grid gezien, door dit soort nieuwsberichten begrijp je ineens waarom![]()
Ja, hij is altijd wel bezig met sportenquote:Op maandag 2 april 2012 22:55 schreef Meike26 het volgende:
Wel meerdere keren geloof ik hoor![]()
Vind vooral zijn fitheid na een race zo indrukwekkend, alsof hij alleen een paar rondjes getest heeft.
Webber doet volgens mij weer veel met mountainbiking/veldrijden.
Sinds Schumacher zijn alle F1 coureurs een stuk fitter, Button schijnt wel echt het minimale vetpercentage te hebben net genoeg om niet ziek te worden, lengte blijft wat dat betreft een nadeelquote:Op maandag 2 april 2012 23:45 schreef kepler het volgende:
[..]
Ja, hij is altijd wel bezig met sportenSamen met Schumacher misschien wel de fitste coureur
Bijtanken zorgt ervoor dat er meer in de pits dan op de baan ingehaald werdquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:35 schreef Gort het volgende:
Nee, ze doen twee compounds die dicht bij elkaar liggen. Daardoor ben je op de hardere band in eerste instantie iets langzamer, maar je verliest minder tijd door de drop off en je kan een pitstop minder doen. Voor de kwalificatie is de zachte band natuurlijk de beste keus. En daardoor zal elke normaal verlopende race de bandenstrategie zacht, hard, hard kennen.![]()
Ik stem voor bijtanken.![]()
Natuurlijk wordt het pas leuk door regen, een slechte kwalificatierun, of een versnellingsbakwissel.
Alleen omdat het op de baan onmogelijk was. Auto's met verschillende soorten hoeveelheden benzine op de baan zorgt voor inhaalmogelijkheden.quote:Op dinsdag 3 april 2012 17:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Bijtanken zorgt ervoor dat er meer in de pits dan op de baan ingehaald werd
Precies datgene wat mij verbaasd heeft afgelopen jaar, ja je bent sneller op de zachte band en in eerste stint van de race, maar als je als team weet dat een top 3 tijd er niet in zit, waarom dan geen harde band in kwalificatie en in de race op hard starten en zacht eindigen ?quote:Op dinsdag 3 april 2012 17:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Bijtanken zorgt ervoor dat er meer in de pits dan op de baan ingehaald werd
En wat de banden betreft, zacht in het begin gebruiken zorgt voor een grotere drop-off (door de zwaardere wagen) dan aan het eind van de race, waardoor je langer op die band kan rijden en misschien daardoor wel in het voordeel bent.
Juist omdat je tegenwoordig beter kan inhalen dan voorheen loont het misschien om de mogelijke pole op te offeren voor een betere bandenstrategie.
dan zou je dus een regel in moeten voeren dat er benzine getankt MAG worden, maar dat bij een benzinestop geen banden gewisseld mogen wordenquote:Op dinsdag 3 april 2012 17:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alleen omdat het op de baan onmogelijk was. Auto's met verschillende soorten hoeveelheden benzine op de baan zorgt voor inhaalmogelijkheden.
Maar hoe vaak kwam dat nou echt voor?? Vrijwel iedereen deed in ongeveer dezelfde ronde z'n pitstops.quote:Op dinsdag 3 april 2012 17:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Auto's met verschillende soorten hoeveelheden benzine op de baan zorgt voor inhaalmogelijkheden.
Als F1 de overstap maakt naar elektrisch stop ik per direct met kijken.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:29 schreef Meike26 het volgende:
Over een jaar of 4/5 rijden ze electrisch en krijgen we pitstops met accuwisselingen
Onzin natuurlijk, er waren vaak meerdere strategiën mogelijk. Is iedereen de 4 stopper van Schumi op Magny Cours alweer vergeten?quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Maar hoe vaak kwam dat nou echt voor?? Vrijwel iedereen deed in ongeveer dezelfde ronde z'n pitstops.
Ik hoop dat er gewoon een aparte klasse komt voor die elektrische onzin. Kunnen mensen daar mooi naar kijken als ze willen, de fans blijven toch wel bij de F1.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:29 schreef Meike26 het volgende:
Over een jaar of 4/5 rijden ze electrisch en krijgen we pitstops met accuwisselingen
QFT...quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Als F1 de overstap maakt naar elektrisch stop ik per direct met kijken.
F1 heeft imo niets te maken met verstandig omgaan met het milieu en geluidsoverlast en weet ik wat al dies meer. F1 moet geld kosten en veel ook en een hoop zooi via de uitlaat de lucht in blazen en herrie maken waar je rillingen van over je rug lopen.
Elektrisch zou de doodsteek voor F1 zijn.
Ik mag hopen dat ze die stap nooit maar dan ook nooit aandurven. En nee, hybride ook niet.![]()
![]()
!
Heel mooi allemaal, maar de huidige richting is niet de richting die de F1 kan blijven volgen. Zeker als fossiele brandstoffen nog schaarser worden zal doorgaan met het verbruik ervan uiteindelijk de doodsteek zijn voor de F1.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Als F1 de overstap maakt naar elektrisch stop ik per direct met kijken.
F1 heeft imo niets te maken met verstandig omgaan met het milieu en geluidsoverlast en weet ik wat al dies meer. F1 moet geld kosten en veel ook en een hoop zooi via de uitlaat de lucht in blazen en herrie maken waar je rillingen van over je rug lopen.
Elektrisch zou de doodsteek voor F1 zijn.
Ik mag hopen dat ze die stap nooit maar dan ook nooit aandurven. En nee, hybride ook niet.![]()
![]()
!
Neuh, niet volledig. Tot en met de jaren 80 werd nooit getankt tijdens een wedstrijd, en toen ik dacht Brabham ermee begon is het zeer snel verboden (Van 1986 ofzo t/m 1993)..quote:Op dinsdag 3 april 2012 17:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alleen omdat het op de baan onmogelijk was. Auto's met verschillende soorten hoeveelheden benzine op de baan zorgt voor inhaalmogelijkheden.
Hou dan maar onmiddellijk op met kijken, want het zijn al hybrides. Wat denk je anders dat KERS is?quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ze die stap nooit maar dan ook nooit aandurven. En nee, hybride ook niet.![]()
![]()
!
Hulkenberg had toen dezelfde engineer als Frankrijk het jaar ervoor, dat toen (met twee verschillende coureurs) op 1 of 2 races na ook alles won. Het lag dus imho meer aan de auto dan aan de coureur.quote:Op woensdag 4 april 2012 01:39 schreef vosss het volgende:
[offtopic]
http://www.a1worldcup.com/index.html
Iemand zich al ingeschreven? Ik zojuist in elk geval. Geen idee wat het is. Schijnt toch serieuze vormen aan te nemen om die serie te rebooten. Mooi om de winter te overbruggen.
Ik weet nog wel dat Hulkenberg daar zo een beetje de Vettel van de A1 was destijds en die knul heeft het toch mooi tot F1 geschupt
Vosss is weer terug, en direct lopen trollen :-pquote:Op woensdag 4 april 2012 09:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Hou dan maar onmiddellijk op met kijken, want het zijn al hybrides. Wat denk je anders dat KERS is?
quote:Op woensdag 4 april 2012 09:57 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Vosss is weer terug, en direct lopen trollen :-p
Owja dat klopt. Wie waren dat ook al weer? Was dat niet Premat en nog eentje. Naam ben ik even kwijt.quote:Op woensdag 4 april 2012 09:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hulkenberg had toen dezelfde engineer als Frankrijk het jaar ervoor, dat toen (met twee verschillende coureurs) op 1 of 2 races na ook alles won. Het lag dus imho meer aan de auto dan aan de coureur.
Neemt niet weg dat Hulkenberg een goede coureur is, al betwijfel ik of hij van het kaliber Vettel of Schumacher is.
Lapierre volgens mijquote:Op woensdag 4 april 2012 11:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Owja dat klopt. Wie waren dat ook al weer? Premat en nog eentje. Naam ben ik even kwijt.
Premat en Lapierre. Duval was het jaar erna.quote:Op woensdag 4 april 2012 11:56 schreef vosss het volgende:
Ik dacht Duval. Maargoed, lang geleden. Ik weet het niet meer
Olie gaat nog wel even duren. En er zijn genoeg alternatieven voor elektrisch. F1 is altijd al innovatief geweest, er komt wel weer iets anders. Electromotoren zijn simpelweg totaal oninteressant. Ontzettend oude technologie dat inmiddels vrijwel uitontwikkeld is. De enige ontwikkeling zit tegenwoordig in de batterijen. Oftewel de energietoevoer.quote:Op woensdag 4 april 2012 04:55 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Heel mooi allemaal, maar de huidige richting is niet de richting die de F1 kan blijven volgen. Zeker als fossiele brandstoffen nog schaarser worden zal doorgaan met het verbruik ervan uiteindelijk de doodsteek zijn voor de F1.
Dus zullen er andere oplossingen gevonden moeten worden, of de F1 laten sterven. Dat zijn de enige mogelijkheden.
Zuinig omgaan met energie gaat belangrijk worden de komende 10 jaar, logisch dat de F1 en de reglementen daarop in gaan springen, de F1 is vaak nog wel een test voor de openbare weg.
Wat mij betreft wordt de benzinetank elk jaar 10% kleiner zodat motoren zuiniger moeten worden. En dan kunnen bepaalde technieken weer hun weg vinden in personenauto's.
Je kunt wel met een roze bril blijven kijken naar het huidige en voormalige geluid en de motoren, maar als je realistisch bent weet je dat het niet lang meer zo kan doorgaan ivm het opraken van brandstof.
Oh wat leuk, weer iemand over die 'goede oude tijd'. Ik kijk pas F1 sinds 1994 dus dat argument van jou gaat niet op. Die tijd vergelijken met tegenwoordig is volkomen zinloos. Jouw oplossing voor alles is teruggaan naar oude techniek die al lang verworpen is en vervangen door betere en vooral veiligere oplossingen. Ook dat heeft niets met F1 te maken.quote:Neuh, niet volledig. Tot en met de jaren 80 werd nooit getankt tijdens een wedstrijd, en toen ik dacht Brabham ermee begon is het zeer snel verboden (Van 1986 ofzo t/m 1993)..
En juist die jaren worden door velen aanbeden omdat Senna er racete, omdat Mansell er was, omdat Piquet zijn laatste jaren reed, omdat Prost er was, Alesi etc etc.
Het ligt puur aan aerodynamica en te goede te constante remmen. Als je remmen zou maken die snel gaan faden en voor een lange remweg zorgen zou je ook veel meer uitremacties en rem- c.q. inschattingsfouten zien. Daarnaast moeten ze teruggaan naar de handbak met voetkoppeling.
Ja hallo vriend. Als ik alle problemen in de wereld op kon lossen dan had ik mijn boekenkast vol met Nobelprijzen staan!!!!!quote:Wel grappig dat Voss niet met een oplossing kan komen voor de door mij aangedragen problemen voor de toekomst.
Fijn is dat. Dan krijg je weer één team dat toevallig een loophole vindt en vervolgens domineert. En dankzij het testverbod kunnen de andere teams er niets aan doen tot de helft van het seizoen en dan is het al te laat.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:17 schreef Kill_em_all het volgende:
Wat betreft motoren ben ik het met je eens. Geef een bepaald gewicht aan brandstof op en beperk de turbo's en je voorkomt dat motoren te krachtig worden.
Wat betreft aerodynamica zie ik liever dat er juist veel meer regels komen. En dan vooral regels die de vleugels heel erg beperken zodat het probleem van gebrek aan downforce door verstoorde lucht voor de persoon die erachter rijdt word verminderd. Vervolgens lekker allemaal ground effect gebruiken. Maar de regels wel erg beperken wat mij betreft.
Dat sowieso. Een goede oplossing is bij een aantal raceweekends de maandag en dinsdag te gebruiken voor testen op dezelfde baan. Een gedeelte van de crew kan dan gewoon achterblijven dus het kost nauwelijks extra aan reiskosten.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:46 schreef Fiorano het volgende:
Test verbod opheffen, danwel de Rookie-tests toestaan (5x per jaar).
Test verbod opheffen en het betaalbaar houden?quote:Op woensdag 4 april 2012 16:16 schreef Fiorano het volgende:
Dat zou inderdaad de beste oplossing zijn. Keek Bernie hier maar eens, dan zou de sport aantrekkelijker worden en betaalbaar blijven
Dat is precies mijn punt; hoe vaak kwam dat nu echt voor?? Je hebt het over een incident uit 2004 en 1 uit 2009.quote:Op woensdag 4 april 2012 00:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk, er waren vaak meerdere strategiën mogelijk. Is iedereen de 4 stopper van Schumi op Magny Cours alweer vergeten?
Zie ook bijvoorbeeld Turkije 2009. Vettel en Red Bull proberen een zeer gedurfde strategie om Button te kunnen afstoppen, maar Vettel komt met een veel lichtere auto er simpelweg niet voorbij (wat ook nog maar eens aantoonde hoe ontzettend hard de nieuwe 2009 regels hadden gefaald).
Dat zou nu wel anders zijn.
Om de zoveel jaar de regels aanpassen is goed, dat zorgt juist voor innovatie en toepassing van nieuwe technieken. Als de regels hetzelfde blijven krijg je evolutie en geen revolutie en wint op den duur het team met het meeste geld omdat ze het meeste kunnen uitproberen.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Fijn is dat. Dan krijg je weer één team dat toevallig een loophole vindt en vervolgens domineert. En dankzij het testverbod kunnen de andere teams er niets aan doen tot de helft van het seizoen en dan is het al te laat.
Of belachelijke zaken als Silverstone 2011 waar de regels meerdere keren per dag omgegooid werden. Nee, het omgooien van het wetboek in 2009 heeft alleen maar meer problemen opgeleverd dan het oploste. Dubbele diffusers, F-ducts, geblazen uitlaten en nu die neuzen. Allemaal leuk en aardig maar elk jaar weer twintig nieuwe dingen verbieden zorgt alleen maar voor meer stagnatie.
De enige goede nieuwe regels zijn KERS en DRS. Hoewel de implementatie van die laatste nog wel wat te wensen overlaat.
Dat is ook mijn uitgangspunt, alleen zijn motor en chassis tegenwoordig zo geintegreerd dat je dan het probleem krijgt dat constructeurs bijna niet meer van motorfabrikant en type kunnen wisselen. Als dan een configuratie en/of fabrikant een duidelijk voordeel heeft, wat kan als je grote verschillen toe laat, dan blijft dat voordeel heel erg lang. Dan loop je het risico op seizoenen met MP/4 achtige dominantie. Ook kan het heel lastig zijn met andere regelveranderingen, bijv ten bate van de veiligheid, doordat degene met de V8 die wel probleemloos kan doorvoeren terwijl de zesinlijn de warmte niet meer kwijt kan, ik noem maar wat.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:56 schreef Fiorano het volgende:
Ik vind het de laatste jaren een beetje eenheidsworst geworden, iedereen een V8, iedereen Pirelli bandjes. Team mogen wat mij betreft vrijer gelaten worden, wil je een Boxer motor gebruiken? Prima. V12? Prima. Turbo 4-Cilinder? ook goed. Geef regels wat betreft het vermogen en het verbruik en laat ze het voor de rest uitzoeken. Ook leuk, F-duct of een DRS systeem, laat ze lekker kiezen uit 1 van de 2 of meer. Wordt het volgens mij alleen maar leuker van.
zeker een goed idee. Ik zou dan er voor kiezen om de maandag aan te wijzen als testdag en dan alleen bij races waar het weekend erna niet ook gereden wordt.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat sowieso. Een goede oplossing is bij een aantal raceweekends de maandag en dinsdag te gebruiken voor testen op dezelfde baan. Een gedeelte van de crew kan dan gewoon achterblijven dus het kost nauwelijks extra aan reiskosten.
Dit wordt al een aantal jaren gedaan in de MotoGP (helaas ook te weinig) en lijkt een goed compromis.
quote:Red Bull-ontwerper Adrian Newey heeft dinsdag een koninklijke onderscheiding mogen ontvangen uit handen van koningin Elizabeth.
Koningin Elizabeth reikte op Windsor Castle de onderscheiding uit, waardoor Newey zich nu ‘Officier in de Orde van het Britse Rijk’ mag noemen.
Newey ontving de onderscheiding vanwege zijn verdiensten in de Formule 1. Hij wist met door hem ontworpen auto’s in totaal acht constructeurstitels binnen te slepen. Hij won er vijf met Williams, een met McLaren en twee met Red Bull Racing.
De 53-jarige Newey won zijn eerste titel in 1992 met Nigel Mansell. Twintig jaar later vallen ze opnieuw samen in de prijzen. Mansell ontving diezelfde avond een onderscheiding vanwege zijn werk als voorzitter van ‘UK Youth’, een organisatie die zich inzet voor de ontwikkeling van jongeren. Mansell mag nu pronken met de titel ‘Commandant in de Orde van het Britse Rijk’.
De enige manier waarop je problemen voorkomt is als je iedereen met nagenoeg dezelfde motor laat rijden zoals nu het geval is. Maargoed als het niet simpel kunnen wisselen van motor etc een reden is om dit soort dingen niet door te voeren dan kan je net zo goed een spec serie van F1 maken. Zijn meteen alle problemen opgelost.quote:Op woensdag 4 april 2012 18:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is ook mijn uitgangspunt, alleen zijn motor en chassis tegenwoordig zo geintegreerd dat je dan het probleem krijgt dat constructeurs bijna niet meer van motorfabrikant en type kunnen wisselen. Als dan een configuratie en/of fabrikant een duidelijk voordeel heeft, wat kan als je grote verschillen toe laat, dan blijft dat voordeel heel erg lang. Dan loop je het risico op seizoenen met MP/4 achtige dominantie. Ook kan het heel lastig zijn met andere regelveranderingen, bijv ten bate van de veiligheid, doordat degene met de V8 die wel probleemloos kan doorvoeren terwijl de zesinlijn de warmte niet meer kwijt kan, ik noem maar wat.
Het zit altijd ergens op een schaal tussen iedereen dezelfde auto en volledig vrij ontwerp. Dat laatste is in de jaren 20 al afgeschaft omdat met 28-liter motoren kwam aanzetten. Als je op slagvolume gaat reguleren sluit je turbines en wankels ook al uit. Het is dus altijd pragmatisch en je kunt nooit kiezen voor een principiele ontwerpvrijheid.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:23 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
De enige manier waarop je problemen voorkomt is als je iedereen met nagenoeg dezelfde motor laat rijden zoals nu het geval is. Maargoed als het niet simpel kunnen wisselen van motor etc een reden is om dit soort dingen niet door te voeren dan kan je net zo goed een spec serie van F1 maken. Zijn meteen alle problemen opgelost.
We zien juist dat relatief kleine innovaties al beslissende verschillen kunnen geven. Als je een grote diversiteit toelaat en er komt een team op het idee van een blown diffuser bijvoorbeeld, dan zou het zo maar kunnen dat de teams met een boxermotor gewoon geen plek daarvoor hebben. Je zou dan immers een motorconfiguratie kiezen vanwege de aerodynamische kwaliteiten van het bodywork dat daar overheen past. Wil je dan inhaken op een nieuwe aerodynamische trend door een ander team gezet dan kan het gewoon zijn dat je daarvoor een andere motorconfiguratie nodig hebt. Dan ben je dus minstens een seizoen verder voordat je weer mee kan doen in de aerodynamische wedloop, terwijl je met een ontwikkelingsachterstand begint. Want de motorconfiguratie beinvloedt natuurlijk ook de gewichtsverdeling en dus de wegligging, laat staan de motorkarakteristiek. Dan krijg je dus langer grote verschillen in snelheid en dat lijkt me niet de bedoeling. Er is nou eenmaal in elke fase één oplossing de snelste, en als je hebt ingezet op een totaal andere oplossing dan kun je dat gat niet snel dichten.quote:Veiligheid zal weinig invloed hebben. Crash structures zitten op vaste plekken en daar zijn gewoon regels voor. Ook worden dat soort dingen naar mijn weten niet zomaar opeens veranderd zonder op zijn minst teams tijdig te informeren. Sowieso zal het vooral om de sidepods gaan dus het zal meer invloed hebben op de plaatsing van radiators dan dat het echt problemen voor de motor zal opleveren.
Dat aerodynamica zo belangrijk is komt in de eerste plaats door de snelheid die eigen is aan de sport. Daardoor oefent lucht een belangrijke kracht uit, met kleinere vleugels zal daar nog steeds een groot verschil in downforce vandaan komen, ook al is de totale downforce minder. Dan komt het ook weer terug in de rechtelijnsnelheid.quote:Sowieso, we hebben het over F1. Het is niet alsof teams niet in staat zijn om dat soort problemen op te lossen. Zeker als je ervoor zorgt dat downforce via de vleugels veel beperkter word zal het niet zo'n probleem zijn want dan hoef je je ook geen zorgen te maken dat als je van motor wisselt je ook meteen overnieuw moet beginnen met je aerodynamica omdat je opeens met een totaal ander pakket zit.
quote:Lotus has terminated its title sponsorship deal with sportscar manufacturer Group Lotus, AUTOSPORT can reveal, but remains wholly committed to keeping the famous name in Formula 1 for the future.
On the back of financial uncertainties for Group Lotus, which was recently sold by Proton to Malaysian automotive conglomerate DRB-Hicom, Lotus F1's team owner Genii Capital has ended its formal relationship with the marque.
AUTOSPORT understands that Genii owner Gerard Lopez recently agreed a deal for the title sponsorship deal, which was originally put together in 2010, to be cancelled, as well as an old option that Proton had to buy 50% of the team annulled.
Speaking about the situation, Lopez told AUTOSPORT: "The sponsorship agreement and the obligations of Lotus have been terminated. There is no option from Group Lotus to buy into F1 now - that option was taken over by us. There was one, but we have taken it over now."
Although the end of the Group Lotus sponsorship tie-up means a change of plans for the team, Lopez says that he remains committed to the Lotus name.
"We are happy to carry the Lotus name as we believe it is a good name for F1," he explained. "We funded the team last year and the year before for whatever delta was missing. We would prefer to have sponsors up to the full amount – but if we have to fund it then we will fund it.
...
http://formula-one.speedt(...)ibilities-for-lotus/quote:What hasn’t been widely appreciated yet is that having won the rights to use the Lotus name in F1, Genii and the team no longer have sponsorship from Group Lotus, when we were originally told that it would be an ongoing deal.
“We have an agreement today for the name, and as far as the sponsorship agreement is concerned, that has been cleared,” says Lopez. “We are essentially in a situation where they don’t owe us anything anymore. They’re not title sponsor, they are a name provider, they are a partner. We are working with them on a number of things. Honestly, it’s a win/win situation because it clarified a lot of things.”
But wasn’t the whole point of the name change the fact that Group Lotus would continue to pump in funds?
“No, they don’t have to," says Lopez. "They were the title sponsor, and it’s actually been solved in a completely different way. They have and they don’t have to anymore, they’ve done what they have to do, to be very precise.”
The bottom line is that the current Lotus F1 team is in a very similar situation to the Fernandes-era Lotus. It has acquired an attractive brand name which will help it to gain credibility and sell sponsorship, but is getting no financial support – and is thus promoting the Lotus road car division for free.
“That’s essentially it, yeah,” said a smiling Lopez.
Jezus eerst team lotus zover krijgen dat ze de naam caterham aannemen en nu zelf er uit stappen...quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:31 schreef sasquatsch het volgende:
Ik dacht dat de Lotus soap afgelopen was, maar blijkbaar nog niet.
Lotus Groep beeindigt titel sponsoring Lotus
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |