Je moet toch testen om te zien waar je staat en ik kan me goed voorstellen dat als je F1 coureur was, je wilt kijken of je dat nog kan, minder kan altijd nogquote:Op dinsdag 10 april 2012 18:25 schreef Meike26 het volgende:
Maar zal je als coureur er niet net zo depri van worden als blijkt dat hij in die Ferrari 1.6 straks langzamer vooruit komt dan dat hij nu in die rally Clio doet ?
Ik rijd liever lekker competitief mee in de Swift cup dan dat ik achteraan hang in een formule klasse en buiten de 307% regel val.
Als blijktquote:Op dinsdag 10 april 2012 18:25 schreef Meike26 het volgende:
Maar zal je als coureur er niet net zo depri van worden als blijkt dat hij in die Ferrari 1.6 straks langzamer vooruit komt dan dat hij nu in die rally Clio doet ?
Ik rijd liever lekker competitief mee in de Swift cup dan dat ik achteraan hang in een formule klasse en buiten de 307% regel val.
Ja, dat was niet echt tegen jou bedoeld, maar meer voor eerdere berichten waarin men stelt hoe ver hij al niet is nu hij in een rally wagen kan rijden. F1 is totaal anders, fysiek veel zwaarder, alleen mentaal misschien niet omdat je bij een rally echt 100% geconcentreerd moet zijn, bij F1 heb je nog rechte stukken voor ´´rust´´ bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:35 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Als blijktDat moet dan toch eerst nog komen vast te staan..
En Marks, thanks, maar dat snap ik zelf ook nog wel.
quote:Susie Wolff gaat als ontwikkelingsrijdster aan de slag bij Williams. Zo is woensdag bekendgemaakt. De Schotse, die beter bekend is onder haar meisjesnaam Susie Stoddart, is getrouwd met Toto Wolff, mede-eigenaar van Williams, maar teambaas Frank Williams benadrukt dat Susie is aangenomen om haar talent.
Wolff, die binnenkort aan haar zevende seizoen in de DTM begint, zal dit jaar in de simulator van Williams plaatsnemen, enkele aërodynamische tests voor het team uitvoeren en tijdens een van de officiële tests met de Williams FW34 in actie komen. Ook zal zij bij een aantal Formule 1-races aanwezig zijn. "Susie is erg getalenteerd en zeer professioneel", vertelde teambaas Frank Williams. "Susie is natuurlijk getrouwd met Williams-bestuurslid Toto, maar we hebben haar benoeming goed overwogen en Toto heeft zich tijdens dit hele proces op de achtergrond gehouden."
Weet eigenlijk niet hoe het zit met die testban maar als hij in de F150 van vorig jaar mag testen totdat hij een ons weegt dan zal het misschien nog wel goed komen voor volgend jaar.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:25 schreef Meike26 het volgende:
Oh gelukkig maarquote:Op woensdag 11 april 2012 10:16 schreef Marks het volgende:
Ja, dat was niet echt tegen jou bedoeld, maar meer voor eerdere berichten waarin men stelt hoe ver hij al niet is nu hij in een rally wagen kan rijden. F1 is totaal anders, fysiek veel zwaarder, alleen mentaal misschien niet omdat je bij een rally echt 100% geconcentreerd moet zijn, bij F1 heb je nog rechte stukken voor ´´rust´´ bijvoorbeeld.
Ik zeg het niet snel, maaaarrrr LANGLEVE RTL7!quote:Op woensdag 11 april 2012 21:14 schreef Hawaii_Tim het volgende:
In ander autosportnieuws: de Indy 500 is eind mei weer live te zien bij RTL 7
quote:Gridpenalty voor Hamilton na wisselen bak
12 april 2012
Het Chinese weekend begint niet al te best voor Lewis Hamilton. De Brit zal vijf plaatsen teruggezet worden omdat zijn versnellingsbak moet worden gewisseld.
De bak is in de laatste 48 uur beschadigd geraakt, zo liet McLaren op donderdag weten. Het betekent een fikse tegenvaller voor de nummer twee in het kampioenschap, die de eerste twee races van 2012 vanaf pole-position startte.
quote:Van der Garde rijdt eerste vrije training in China
12 april 2012
Giedo van der Garde zal in China voor Caterham de eerste vrije training rijden. De Nederlander is de reservecoureur van het Britse team en zal derhalve meerdere malen op de vrijdag in actie komen gedurende het seizoen 2012.
"Als het morgen droog is, zal ik me bezighouden met het testen van een nieuwe vloer", zei Van der Garde tegenover GPUpdate.net. "Ook zullen we ons dan bezighouden met het testen van het KERS. Maar als het regent, moeten we banden sparen en zal ik niet zo veel rijden. We hebben immers een beperkt aantal regenbanden en die zijn zo versleten, dus daar moeten we dan voorzichtig mee zijn."
Het zal de eerste keer zijn dat Van der Garde deelneemt aan een officiële Formule 1-training.
quote:Lotus protesteert tegen achtervleugel Mercedes
12 april 2012
Het team van Lotus heeft een officieel protest ingediend tegen de achtervleugel van Mercedes. Volgens het team voldoet de vleugel niet aan de regels, zoals die beschreven zijn in artikel 3.15 van de technische reglementen.
Het gesteggel rondom de achtervleugel van Mercedes duurt al voort sinds de eerste race van het seizoen, maar dit is de eerste keer dat er een officieel protest volgt. In artikel 3.15 staat beschreven hoe 'een systeem waarbij de coureur de aërodynamische proporties van de auto verandert' verboden is. En volgens Lotus is dat precies waar de schoen wringt in de achtervleugel van Mercedes.
Mercedes maakt gebruik van een zogenaamd 'super-DRS', dat geactiveerd wordt als de coureur de knop voor het DRS indrukt. De FIA heeft al meerdere malen aangegeven dat het systeem voldoet aan de regels, maar Lotus wil nu dus de onderste steen boven hebben.
Nee dat was alleen vorig jaar geloof ik.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
1e versnellingsbak is toch penalty free?
Ah.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee dat was alleen vorig jaar geloof ik.
Trouwens, waarom heeft niemand het hier over:quote:
twitter:NobleF1 twitterde op donderdag 12-04-2012 om 15:43:17FIA confirms that stewards agreed unanimously to reject the Lotus protest, meaning Merc is free to keep using its double DRS reageer retweet
Het klopt dat de Mercedes F-Duct nu meer voordeel heeft in de kwalificatie dan in de race. Dit is een compromis omdat de oorspronkelijke oplossing (met het gat in de neus) door de FIA is verboden. Die zou continu actief zijn, en op basis van de snelheid meer of minder stall van de voorvleugel geven om de auto een betere balans te geven bij het insturen van bochten en om met een lagere rijhoogte te kunnen rijden, zodat er meer downforce is.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:23 schreef Marks het volgende:
[..]
Trouwens, waarom heeft niemand het hier over:
De kwalificatieresultaten van Mercedes zijn erg goed, maar in de race niet. Iedereen is verbaast. Maar: in de kwalificatie mag men onbeperkt de DRS gebruiken. En omdat men dit bij Mercedes zo goed heeft ontwikkeld, hebben ze er extra voordeel van. In de race echter, mag het niet overal gebruikt worden. Dat genereert daarom extra downforce t.o.v. wanneer de vleugel in drs modus staat, waardoor ze langzamer zijn natuurlijk, maar ook meer bandenslijtage hebben !
De DRS lijkt dus vooral gunstig voor een goede kwalificatie, wat ook blijkt, maar in de race ontbreekt het echte voordeel.
quote:Human Rights Watch warns Formula 1 over Bahrain Grand Prix
Human Rights Watch has warned Formula 1 that by holding next week's Bahrain Grand Prix, it will be endorsing the kingdom's regime despite claims that sport and politics don't mix.
Joe Stork, the deputy middle east director of Human Rights Watch, which monitors human rights issues worldwide, stopped short of calling for the race to be cancelled in an interview with AUTOSPORT. But he believes that if the race does happen then F1 will be seen as supporting the government.
"You can't say that you are not mixing politics and sport when you are coming down on one side," Stork told AUTOSPORT. "You may prefer not to be facing the choice of whether to go in or stay out, but this is the choice F1 faces. Whatever decision it takes, there is a political aspect to it.
"We don't feel that it is our place to be calling for F1 to boycott Bahrain. But it is not a very good situation and it's getting steadily worse. We are not security experts, so that's a whole separate consideration that F1 needs to take into account as well.
"We are looking at a lockdown. F1 is not my world, but this seems to be a terrible climate in which to hold what is supposed to be a competitive, festive sporting event. In the circumstances, I don't know who is going to be having any fun."
Stork believes that even though there is a good chance that security forces in Bahrain can make the race itself safe, F1 will face serious questions about its willingness to race there.
Protests against the race have been ongoing in Bahrain in recent weeks according to widespread news reports, and they are expected to continue once F1 arrives.
"I think that they [F1] will have some explaining to do," said Stork. "I can easily imagine that the security will be such that you won't have the race disrupted on the track and I imagine that they can keep that under control.
"But if you have a situation where there are demonstrations on a nightly, if not daily basis, clashes with security forces who aren't known for the most sophisticated crowd control techniques is not going to be good.
"It's not going to be good for Bahrain, it's not going to be good for F1 either if it happens either during the race or when it's clear that the demonstrations are primarily aimed at stopping the race. That's what the story will be."
Stork accepts that staging the race will be a positive for some in the kingdom - specifically the government - but that this is not a valid argument for the race going ahead.
"From the Bahraini government's point of view, of course," he said when asked if there were potential benefits to the race going ahead. "They are desperate to make the case that the situation is normal from a security point of view, normal in terms of civil strife, and that it's one big happy family.
"But the fact is, it's not normal. I'm not sure that it's the mission or the mandate of F1 to be participating in these kinds of exercises.
"Then there's the financial aspects. The economy of Bahrain is not in the best shape given the year-plus of civil unrest. F1 is a money-maker and is good for Bahraini business and tourism.
"The [ruling] Al Khalifa family are desperate for [the grand prix] to happen. But that doesn't mean that it should happen."
Wat mij betreft gelasten ze de Grand Prix af. In mijn ogen zijn er teveel onzekerheden om de veiligheid te garanderen van zowel toeschouwers als medewerkers/coureurs. Al zullen de Bahreinse politici ongetwijfeld anders beweren.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:08 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik mij dan ook afvraag hier, waar ook nog niet echt over gesproken is, wat vinden jullie van het mogelijk doorgaan van de GP van Bahrein ! ?
Volgens de één is het een blijk van vertrouwen en steun aan de democratie om de race door te laten gaan en zou het een schande zijn als de race afgeblazen zou worden, ik zelf ben het er meer mee eens dat in een politiek onrustig land als Bahrein nog steeds is, het een karikatuur van de F1 om daar te gaan racen, terwijl ze daar wel andere dingen aan hun hoofd hebben.
Bovendien ben ik overtuigd van een mogelijke demonstratieve aanslag. De Bahreini houden zich de laatste 2 weken opeens veel stiller, wellicht met de hoop/verwachting dat de race dan doorgaat en vervolgens toe slaan, op welke wijze dan ook !
Wat jullie ?
In politiestaten is het wat makkelijker de veiligheid te garanderen dan bij onsquote:Op donderdag 12 april 2012 20:55 schreef Meike26 het volgende:
Die veiligheid kan je niet garanderen, als Apeldoorn als uberveilige stad, buiten randstad, zonder politieke onrustigheden te kampen krijgt met een gestoorde malloot in een Suzuki Swift, hoe kan je dan in hemelsnaam deze veiligheid garanderen in het midden oosten, waar men erg makkelijk aan berm-bommetjes kan komen enz enz.
Zoals in dat artikel van HRW ook staat, de bevolking zal het zien als dat de F1 aan de zijde staat van het parlement/politiek en niet dat van de bevolking. Demonstraties kunnen zo uit het niets komen...
Veiligheid garanderen is echt groots mogelijke onzin ! Dat kan gewoon niet.
Met die 'logica' kun je alles wel gaan afblazen.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:55 schreef Meike26 het volgende:
Die veiligheid kan je niet garanderen, als Apeldoorn als uberveilige stad, buiten randstad, zonder politieke onrustigheden te kampen krijgt met een gestoorde malloot in een Suzuki Swift, hoe kan je dan in hemelsnaam deze veiligheid garanderen in het midden oosten, waar men erg makkelijk aan berm-bommetjes kan komen enz enz.
Zoals in dat artikel van HRW ook staat, de bevolking zal het zien als dat de F1 aan de zijde staat van het parlement/politiek en niet dat van de bevolking. Demonstraties kunnen zo uit het niets komen...
Veiligheid garanderen is echt groots mogelijke onzin ! Dat kan gewoon niet.
Nee, maar dat wil niet zeggen dat anderen de F1-race wel aangrijpen voor het uiten van een politiek standpunt. Als daarbij geweld dreigt, moet je daar niet racen lijkt me.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Met die 'logica' kun je alles wel gaan afblazen.
Gewoon door laten gaan natuurlijk. F1 heeft niets met politiek te maken. En we zijn allemaal fans, dus willen we een race zien.
Dit is dan ook de grootste reden waarom het mis kan gaan imo. Natuurlijk, mijn logica daar zou iedereen paranoide van worden, maar die stelling heeft meer betrekking op dat Veiligheid niet te garanderen valt naar mijn mening. Net zoals we wel eens een actievoerder over het circuit zien zagen rennen in het verleden, dat kan je niet zien aankomen, laat staan wat er in Bahrein te wachten staat.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Met die 'logica' kun je alles wel gaan afblazen.
Gewoon door laten gaan natuurlijk. F1 heeft niets met politiek te maken. En we zijn allemaal fans, dus willen we een race zien.
Een Ierse priester liet op Silverstone zien hoe gevaarlijk zoiets is ...quote:Op donderdag 12 april 2012 23:17 schreef Gort het volgende:
Op zich, niet om de omstandigheden daar te bagatelliseren, of om er grappen over te maken, maar het zou wel interessant zijn als in rondje 35, een twintigtal demonstrerende heren het circuit op rent
quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:15 schreef vosss het volgende:
Van mij mag heel die GP afgeschaft worden.
Die klojo's daar geven er niet eens echt iets om. Gewoon om te pronken van kijk ons, wij halen gewoon de F1 hierheen als we dat willen.
Men geeft er echt geen zak om. Zie bv ook die sjeik maktoem al maktoem al maktoem maktoem al maktoem met zn for the pride of your nation start your engines.
thanksquote:Op vrijdag 13 april 2012 08:15 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Komt er nog een China topic?
Nu live FP2: http://www.vipbox.tv/watc(...)e-stream-online.html
Nee, anders had Raikkonen ook geen penalty kunnen hebben in de vorige GP.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
1e versnellingsbak is toch penalty free?
Press Releasequote:Op vrijdag 13 april 2012 08:17 schreef Zorro het volgende:
Het doorgaan van Bahrein is dus definitief blijkbaar:
http://www.nu.nl/sport/2786166/grand-prix-in-bahrein-gaat.html
Inderdaad.quote:Op zondag 15 april 2012 11:20 schreef JohnB52 het volgende:
En Williams dan? Dat had ik ook niet verwacht dat ze voor n hoop andere teams staan!
Hehe mooi hoe die gast werd gesleurd wordt. Gewoon bij de arm meesleuren die handel.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:38 schreef Gort het volgende:
Inderdaad, dat keer twintig. Geeft 'picking up marbles' wel een nieuwe dimensie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |