abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 april 2012 @ 11:07:11 #121
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_110050997
quote:
Wat een ontzettend kansloos stukje tekst, die petitie :'(.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  zondag 8 april 2012 @ 11:26:01 #122
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110051297
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:07 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Wat een ontzettend kansloos stukje tekst, die petitie :'(.
Dat krijg je als Franstaligen Engels proberen te schrijven, maar goed het gaat uiteindelijk om de F1 in Spa
  zondag 8 april 2012 @ 11:26:45 #123
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110051310
Jacques Villeneuve to drive Ferrari at ceremony to mark Gilles’ death
2012 F1 season

April 8, 2012 at 10:18 am by Keith Collantine 1 comment
Ferrari will mark 30 years since the death of Gilles Villeneuve in an event at the Fiorano circuit next month.

Villeneuve’s son Jacques will drive the 312T4 raced by his father when he finished second in the 1979 season.

Villeneuve was killed in a crash during qualifying for the 1982 Belgian Grand Prix at Zolder.

The team said: “His memory is still vivid and alive in the minds of many at Maranello; his talent, his speed, his bravery which bordered on recklessness, all go to make his name still hugely popular with our fans, even among younger ones who have only been able to see him on replays of his races or read about him in stories written by journalists.”

“It will be a fitting occasion to evoke the memory of a man who has and always will have a place of honour in the history of Ferrari.”

The event will take place on May 8th, exactly 30 years since Villeneuve was killed.

http://www.f1fanatic.co.u(...)y-mark-gilles-death/
  zondag 8 april 2012 @ 12:03:17 #124
295251 SjaakVilleneuve
Sjaak Attack!
pi_110052176
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:26 schreef Tarado het volgende:
Jacques Villeneuve to drive Ferrari at ceremony to mark Gilles’ death
2012 F1 season

April 8, 2012 at 10:18 am by Keith Collantine 1 comment
Ferrari will mark 30 years since the death of Gilles Villeneuve in an event at the Fiorano circuit next month.

Villeneuve’s son Jacques will drive the 312T4 raced by his father when he finished second in the 1979 season.

Villeneuve was killed in a crash during qualifying for the 1982 Belgian Grand Prix at Zolder.

The team said: “His memory is still vivid and alive in the minds of many at Maranello; his talent, his speed, his bravery which bordered on recklessness, all go to make his name still hugely popular with our fans, even among younger ones who have only been able to see him on replays of his races or read about him in stories written by journalists.”

“It will be a fitting occasion to evoke the memory of a man who has and always will have a place of honour in the history of Ferrari.”

The event will take place on May 8th, exactly 30 years since Villeneuve was killed.

[ afbeelding ]

http://www.f1fanatic.co.u(...)y-mark-gilles-death/
Gilles & Ferrari *;
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  zondag 8 april 2012 @ 13:19:16 #125
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_110054316
Tof evenement van Ferrari, op Fiorano ^O^
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  zondag 8 april 2012 @ 13:42:15 #126
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110054942
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:19 schreef Fiorano het volgende:
Tof evenement van Ferrari, op Fiorano ^O^
Eigenlijk wel leuk om heen te gaan, edit; ik zie dat het op een dinsdag is, wordt wat moeilijker dan

[ Bericht 5% gewijzigd door Tarado op 08-04-2012 13:57:31 ]
  maandag 9 april 2012 @ 11:58:54 #127
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110090243
CroftyF1 twitterde op maandag 09-04-2012 om 11:54:01 For those asking, the weather report I've seen for Shanghai this weekend suggested showers on Thurs, Fri, Sat and Sun, less showers on Sat reageer retweet
pi_110090450
Ik wil eens even geen regenrace :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 9 april 2012 @ 12:10:13 #129
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110090533
quote:
8s.gif Op maandag 9 april 2012 12:07 schreef vosss het volgende:
Zal niet zo zijn als in Sepang, maar wisselvallig weer is wat mij betreft welkom
pi_110090628
Nouja ik wil gewoon zien hoe de verhoudingen nu echt liggen, want heel erg duidelijk is het nog steeds niet.

:)
vosss is de naam,
  maandag 9 april 2012 @ 12:16:38 #131
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110090739
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 12:13 schreef vosss het volgende:
Nouja ik wil gewoon zien hoe de verhoudingen nu echt liggen, want heel erg duidelijk is het nog steeds niet.

Dat is wel zo, maar als je door wisselvallige omstandigheden het kampioenschap spannend blijft vind ik het ook best, wordt tijd dat Schumi een podium pakt of liever nog een GP wint :)

pi_110090880
Dat zou wel mooi zijn.

En dan Kimi tweeds en Alonso derds.

:7
vosss is de naam,
pi_110090896
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 12:13 schreef vosss het volgende:

Dat zien we pas weer in Europa!
  maandag 9 april 2012 @ 12:21:54 #134
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110090909
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 12:20 schreef vosss het volgende:
Dat zou wel mooi zijn.

En dan Kimi tweeds en Alonso derds.

:7
Hij heeft nooit gewonnen in Shanghai dacht ik
pi_110094759
Tweeds en derds zijn geen bestaande woorden kom ik zojuist achter :@
vosss is de naam,
  maandag 9 april 2012 @ 14:51:31 #136
131800 Tarado
capô de fusca
  maandag 9 april 2012 @ 15:42:08 #137
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110097246
Ach, dat ze die hele race gewoon annuleren. Permament..... Al 2 jaar gezeik nu, en dat kan nog wel even doorgaan.
Ik meen me te herinneren na een incident in Turkije (2006?), waarbij een ''vip'' de bekers overhandigde op het podium werd aangekondigd als Turks-Cypriotische Premier, er een kleine rel is ontstaan met de FIA en de organisatie van de race. De FIA stond erop dat geen enkel evenement van hun geassocieerd wil worden met de politieke belangen van een land. De FIA dreigde destijds met uitsluitsel van Turkije als race-locatie, ''gelukkig'' voor hun bleef het bij een boete van ¤5 mljn.
Dit ligt in gewoon in diezelfde lijn. Als de FIA eens een beetje nadenkt, of Ecclestone eens een peer tegen z'n muil verkoopt, dan trekken ze gewoon de stekker eruit als officieel evenement. En dat geďnteresseerde teams er rustig mogen racen, maar zonder steun van de FIA en geen punten voor het WK. Dan hebt je automatisch dat de boel verzuipt in die zandbak, aangezien er dan toch geen hond komt opdagen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_110103438
quote:
De Formule 1-teams willen dat de internationale automobielfederatie FIA net als in 2011 een streep zet door de Grand Prix van Bahrein. Dat heeft een niet met naam genoemde teambaas laten weten aan The Guardian.

In de oliestaat is het opnieuw onrustig, hetgeen de renstallen grote zorgen baart. Demonstranten zouden de race op 22 april willen aangrijpen om te protesteren tegen het regime.

“Ik zag een interview op de BBC, waarin een mensenrechtenactivist speculeert op demonstraties. Volgens hem zou alles vreedzaam verlopen, maar zo begint elk protest”, meldt de teambaas. Hij zegt namens zijn collega’s te spreken.

De teambaas maakt zich zorgen over de veiligheid. “We hebben veel mensen in dienst. Onze eerste prioriteit is hun welzijn."

"Er is wel sprake van politieke progressie in Bahrein, maar ze zijn nog niet klaar voor de race. Het beste is als de Grand Prix wordt uitgesteld of helemaal wordt geschrapt.”

Ecclestone
Bernie Ecclestone, de commerciële baas van de Formule 1, heeft herhaaldelijk aangeven dat wat hem betreft de Grand Prix doorgaat.

“Qua veiligheid is het een normale race. Ik denk niet dat de mensen die willen demonstreren hun pijlen zullen richten op de Formule 1. Dat zou erg dom zijn”, zei de Brit onlangs.

De vorige Grand Prix van Bahrein, in 2010, werd gewonnen door Fernando Alonso, de huidige leider in het wereldkampioenschap.

http://www.nu.nl/sport/27(...)hrein-schrappen.html
pi_110106408
quote:
8s.gif Op maandag 9 april 2012 12:07 schreef vosss het volgende:
Alonso _O_
pi_110117302
In volledig natte omstandigheden schat ik Vettel en Hamilton toch iets hoger in dan Alonso.
pi_110117364
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat is wel zo, maar als je door wisselvallige omstandigheden het kampioenschap spannend blijft vind ik het ook best, wordt tijd dat Schumi een podium pakt of liever nog een GP wint :)

[ afbeelding ]
Heb ik voorlopig helemaal geen geloof in, racepace van Mercedes is gewoon dramatisch, misschien nog wel slechter dan vorig jaar.
pi_110118113
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:02 schreef M.Melandri het volgende:
In volledig natte omstandigheden schat ik Vettel en Hamilton toch iets hoger in dan Alonso.
Vergeet Button alsjeblieft niet, misschien geen echte regenrijder, maar wel goed in tactische beslissingen/veranderingen in weersomstandigheden. En Vettel heb ik nooit echt een goed regenrijder gevonden hoor, word vaker bij hem ingelopen op tijden, dan dat hij iedereen de oren wast.
  maandag 9 april 2012 @ 23:20:42 #143
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110118234
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 23:18 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Vergeet Button alsjeblieft niet, misschien geen echte regenrijder, maar wel goed in tactische beslissingen/veranderingen in weersomstandigheden. En Vettel heb ik nooit echt een goed regenrijder gevonden hoor, word vaker bij hem ingelopen op tijden, dan dat hij iedereen de oren wast.
Monza 2008 alweer vergeten uiteraard. Mindere wagen, hele veld weggereden. Korea vorig jaar totdat de motor het begaf. Enzovoort.

Volgens mij ontloopt het elkaar niet zo veel in de regen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_110118470
Monza vond ik nog niet eens zo bijzonder omdat Toro Rosso toen gewoon goed gokte met full wet afstelling zelfs Bourdais was super snel. Fuji 2007 was wel erg indrukwekkend tot aan zijn aanrijding, Hamilton was die race ook erg sterk en een halve seconde per ronde sneller dan Alonso.

Button en Alonso vind ik sterker op een opdrogende baan op inters, Canada vorig jaar was Hamilton ook veel sneller dan Button op full wets.

[ Bericht 0% gewijzigd door M.Melandri op 10-04-2012 11:15:35 ]
  dinsdag 10 april 2012 @ 13:15:47 #145
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110133213
f1talks twitterde op dinsdag 10-04-2012 om 13:12:22 New pictures of Robert Kubica testing Clio S1600 - http://t.co/0xsbEX2j #F1 #Kubica reageer retweet
pi_110141972
Het is fijn om te weten dat men nog steeds aandacht geeft aan Kubica en zijn herstel. Dat vind ik erg fijn. Maar ik denk toch echt wel dat we kunnen stellen dat we hem niet terug zien in de F1 als race-coureur. Nu is mijn voorspelling ook wel weer dat de autosportwereld op zich nog niet van deze Pole-Pool af is.. Zoals het #WTCC zal ook een erg goede klasse voor hem kunnen zijn ! Of de rallywereld natuurlijk, zo te zien is hij het spelletje nog niet zat ^O^
  dinsdag 10 april 2012 @ 16:51:50 #147
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110142108
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:47 schreef Meike26 het volgende:
Het is fijn om te weten dat men nog steeds aandacht geeft aan Kubica en zijn herstel. Dat vind ik erg fijn. Maar ik denk toch echt wel dat we kunnen stellen dat we hem niet terug zien in de F1 als race-coureur. Nu is mijn voorspelling ook wel weer dat de autosportwereld op zich nog niet van deze Pole-Pool af is.. Zoals het #WTCC zal ook een erg goede klasse voor hem kunnen zijn ! Of de rallywereld natuurlijk, zo te zien is hij het spelletje nog niet zat ^O^
Dit geeft in ieder geval aan dat hij verder is dan menigeen dacht, of hij ooit weer in de F1 gaat komen, wie weet gaat hij ons nog meer verrassen, ik gun het hem in ieder geval van harte
pi_110142662
Dat zeer zeker, dus van mij mag hij me in mijn ongelijk stellen. Graag zelfs :Y

Maar puur realistisch, zijn leeftijd, de grote kans dat hij net als de rentree van Schumacher, Badoer en Massa niet te vergeten ook tegen gaat vallen? Als PA zou ik met hem toch eens gaan kletsen om de droom van F1 te laten gaan en pijlen te richten op bijvoorbeeld WTCC, DTM , Le Mans series en WRC wellicht.

Hij is een echte racer en vind het erg jammer dat hij uit de F1 is voordat hij zijn hoogtepunt daar heeft bereikt. Ik vind het TE optimistisch te denken dat dit nog kan gebeuren. Dan kan je beter je plezier in het racen omzetten naar haalbare doelen en voor een rally-, toer- of endurance wagen te kiezen. En daar valt voor hem nog wel heel veel te winnen ^O^
pi_110145361
Er gaan nog steeds geruchten dat hij gaat testen voor Ferrari in Juni toch? Met een ouder model, maar met nieuwe 1.6 Turbo motor.

http://www.formula1onlive(...)ubica-return-to.html

Ondertussen is het al April, dus misschien is er anders nieuws geweest. Maar je kan niet echt iets over ze kansen zeggen als hij nog niet in zo'n auto heeft gezeten. Denk dat hij er zelf niet blij van zou worden als hij nu al richting een touring car gebonjoured wordt :P
Where facts are few, experts are many.
pi_110145557
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:19 schreef Atreidez het volgende:
Er gaan nog steeds geruchten dat hij gaat testen voor Ferrari in Juni toch? Met een ouder model, maar met nieuwe 1.6 Turbo motor.

http://www.formula1onlive(...)ubica-return-to.html

Ondertussen is het al April, dus misschien is er anders nieuws geweest. Maar je kan niet echt iets over ze kansen zeggen als hij nog niet in zo'n auto heeft gezeten. Denk dat hij er zelf niet blij van zou worden als hij nu al richting een touring car gebonjoured wordt :P
Een touringcar is echt niet te vergelijken met een F1 vanuit fysiek oogpunt. Alleen al het simpele feit dat een race 2 tot 3 x zo lang duurt. Dan heb ik het nog niet over de g kracht verschillen.
pi_110145624
Maar zal je als coureur er niet net zo depri van worden als blijkt dat hij in die Ferrari 1.6 straks langzamer vooruit komt dan dat hij nu in die rally Clio doet ?

Ik rijd liever lekker competitief mee in de Swift cup dan dat ik achteraan hang in een formule klasse en buiten de 307% regel val.
  dinsdag 10 april 2012 @ 18:28:53 #152
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110145739
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:25 schreef Meike26 het volgende:
Maar zal je als coureur er niet net zo depri van worden als blijkt dat hij in die Ferrari 1.6 straks langzamer vooruit komt dan dat hij nu in die rally Clio doet ?

Ik rijd liever lekker competitief mee in de Swift cup dan dat ik achteraan hang in een formule klasse en buiten de 307% regel val.
Je moet toch testen om te zien waar je staat en ik kan me goed voorstellen dat als je F1 coureur was, je wilt kijken of je dat nog kan, minder kan altijd nog
pi_110145968
quote:

Als blijkt ;) Dat moet dan toch eerst nog komen vast te staan..

En Marks, thanks, maar dat snap ik zelf ook nog wel.
pi_110169698
Ik snap niet wat iedereen moeilijk doet. Het grootste probleem is zijn hand. Als hij zijn hand weer goed kan gebruiken is er geen (fysieke) reden waarom ie opeens geen F1 meer zou kunnen rijden. Of ie weer net zo snel is, dat is een tweede maargoed bv Kimi is ook een tijd weg geweest en die doet ook meteen weer goed mee. Aan de andere kant, Massa is er een tijdje uit geweest en sindsdien is het ook een beetje kwakkelen.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_110172005
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:35 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Als blijkt ;) Dat moet dan toch eerst nog komen vast te staan..

En Marks, thanks, maar dat snap ik zelf ook nog wel.
Ja, dat was niet echt tegen jou bedoeld, maar meer voor eerdere berichten waarin men stelt hoe ver hij al niet is nu hij in een rally wagen kan rijden. F1 is totaal anders, fysiek veel zwaarder, alleen mentaal misschien niet omdat je bij een rally echt 100% geconcentreerd moet zijn, bij F1 heb je nog rechte stukken voor ´´rust´´ bijvoorbeeld.
pi_110177229
Susie Wolff gaat testen voor Williams
quote:
Susie Wolff gaat als ontwikkelingsrijdster aan de slag bij Williams. Zo is woensdag bekendgemaakt. De Schotse, die beter bekend is onder haar meisjesnaam Susie Stoddart, is getrouwd met Toto Wolff, mede-eigenaar van Williams, maar teambaas Frank Williams benadrukt dat Susie is aangenomen om haar talent.

Wolff, die binnenkort aan haar zevende seizoen in de DTM begint, zal dit jaar in de simulator van Williams plaatsnemen, enkele aërodynamische tests voor het team uitvoeren en tijdens een van de officiële tests met de Williams FW34 in actie komen. Ook zal zij bij een aantal Formule 1-races aanwezig zijn. "Susie is erg getalenteerd en zeer professioneel", vertelde teambaas Frank Williams. "Susie is natuurlijk getrouwd met Williams-bestuurslid Toto, maar we hebben haar benoeming goed overwogen en Toto heeft zich tijdens dit hele proces op de achtergrond gehouden."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110179099
quote:

Weet eigenlijk niet hoe het zit met die testban maar als hij in de F150 van vorig jaar mag testen totdat hij een ons weegt dan zal het misschien nog wel goed komen voor volgend jaar.
pi_110184299
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 10:16 schreef Marks het volgende:
Ja, dat was niet echt tegen jou bedoeld, maar meer voor eerdere berichten waarin men stelt hoe ver hij al niet is nu hij in een rally wagen kan rijden. F1 is totaal anders, fysiek veel zwaarder, alleen mentaal misschien niet omdat je bij een rally echt 100% geconcentreerd moet zijn, bij F1 heb je nog rechte stukken voor ´´rust´´ bijvoorbeeld.
Oh gelukkig maar ;) En concentratie zal niet t probleem worden denk ik, eerder pezen en spieraanhechtingen en dan icm bepaalde (g)krachten die daarop komen te staan.
  woensdag 11 april 2012 @ 19:20:19 #159
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110194789

:D

:{

;(

:')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 11 april 2012 @ 21:14:52 #160
39237 crew  H_T
2733
pi_110202234
In ander autosportnieuws: de Indy 500 is eind mei weer live te zien bij RTL 7 *O*
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 12 april 2012 @ 10:30:46 #161
131800 Tarado
capô de fusca
  donderdag 12 april 2012 @ 12:08:23 #162
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_110223926
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:14 schreef Hawaii_Tim het volgende:
In ander autosportnieuws: de Indy 500 is eind mei weer live te zien bij RTL 7 *O*
Ik zeg het niet snel, maaaarrrr LANGLEVE RTL7!
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 12 april 2012 @ 12:15:58 #163
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_110224240
China Update's:

quote:
Gridpenalty voor Hamilton na wisselen bak

12 april 2012

Het Chinese weekend begint niet al te best voor Lewis Hamilton. De Brit zal vijf plaatsen teruggezet worden omdat zijn versnellingsbak moet worden gewisseld.

De bak is in de laatste 48 uur beschadigd geraakt, zo liet McLaren op donderdag weten. Het betekent een fikse tegenvaller voor de nummer twee in het kampioenschap, die de eerste twee races van 2012 vanaf pole-position startte.
quote:
Van der Garde rijdt eerste vrije training in China

12 april 2012

Giedo van der Garde zal in China voor Caterham de eerste vrije training rijden. De Nederlander is de reservecoureur van het Britse team en zal derhalve meerdere malen op de vrijdag in actie komen gedurende het seizoen 2012.

"Als het morgen droog is, zal ik me bezighouden met het testen van een nieuwe vloer", zei Van der Garde tegenover GPUpdate.net. "Ook zullen we ons dan bezighouden met het testen van het KERS. Maar als het regent, moeten we banden sparen en zal ik niet zo veel rijden. We hebben immers een beperkt aantal regenbanden en die zijn zo versleten, dus daar moeten we dan voorzichtig mee zijn."

Het zal de eerste keer zijn dat Van der Garde deelneemt aan een officiële Formule 1-training.
quote:
Lotus protesteert tegen achtervleugel Mercedes

12 april 2012

Het team van Lotus heeft een officieel protest ingediend tegen de achtervleugel van Mercedes. Volgens het team voldoet de vleugel niet aan de regels, zoals die beschreven zijn in artikel 3.15 van de technische reglementen.

Het gesteggel rondom de achtervleugel van Mercedes duurt al voort sinds de eerste race van het seizoen, maar dit is de eerste keer dat er een officieel protest volgt. In artikel 3.15 staat beschreven hoe 'een systeem waarbij de coureur de aërodynamische proporties van de auto verandert' verboden is. En volgens Lotus is dat precies waar de schoen wringt in de achtervleugel van Mercedes.

Mercedes maakt gebruik van een zogenaamd 'super-DRS', dat geactiveerd wordt als de coureur de knop voor het DRS indrukt. De FIA heeft al meerdere malen aangegeven dat het systeem voldoet aan de regels, maar Lotus wil nu dus de onderste steen boven hebben.
  Redactie Sport donderdag 12 april 2012 @ 12:58:49 #164
274204 crew  Mexicanobakker
pi_110225861
1e versnellingsbak is toch penalty free?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 12 april 2012 @ 12:59:38 #165
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110225893
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nee dat was alleen vorig jaar geloof ik.
pi_110225967
vosss is de naam,
  Redactie Sport donderdag 12 april 2012 @ 13:06:31 #167
274204 crew  Mexicanobakker
pi_110226145
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee dat was alleen vorig jaar geloof ik.
Ah. :P

Vind het niet erg verder, voor de kampioenschapsspanning en tevens omdat het maar Lewis is. :P
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_110232196
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:15 schreef Fiorano het volgende:
China Update's:

[..]

[..]

[..]

Trouwens, waarom heeft niemand het hier over:
De kwalificatieresultaten van Mercedes zijn erg goed, maar in de race niet. Iedereen is verbaast. Maar: in de kwalificatie mag men onbeperkt de DRS gebruiken. En omdat men dit bij Mercedes zo goed heeft ontwikkeld, hebben ze er extra voordeel van. In de race echter, mag het niet overal gebruikt worden. Dat genereert daarom extra downforce t.o.v. wanneer de vleugel in drs modus staat, waardoor ze langzamer zijn natuurlijk, maar ook meer bandenslijtage hebben !
De DRS lijkt dus vooral gunstig voor een goede kwalificatie, wat ook blijkt, maar in de race ontbreekt het echte voordeel.
pi_110232907
Nee.

Het genereert geen extra downforce, de achtervleugel is niet heel anders dan achtervleugels van andere teams, behalve gaten die open gaan met het opengaan van het DRS. DRS zorgt voor een 'lichtere' achterkant, en Mercedes gebruikt de gaten die open komen te staan als DRS geactiveerd wordt om de voorkant ook 'lichter' te maken. Zo blijft de balans in de auto en dat is alleen voordelig in snelle bochten tijdens de kwalificatie. Op een recht stuk (race) maakt het niet zo veel uit.
  donderdag 12 april 2012 @ 15:46:47 #170
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110233359
NobleF1 twitterde op donderdag 12-04-2012 om 15:43:17 FIA confirms that stewards agreed unanimously to reject the Lotus protest, meaning Merc is free to keep using its double DRS reageer retweet
pi_110236069
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:23 schreef Marks het volgende:

[..]

Trouwens, waarom heeft niemand het hier over:
De kwalificatieresultaten van Mercedes zijn erg goed, maar in de race niet. Iedereen is verbaast. Maar: in de kwalificatie mag men onbeperkt de DRS gebruiken. En omdat men dit bij Mercedes zo goed heeft ontwikkeld, hebben ze er extra voordeel van. In de race echter, mag het niet overal gebruikt worden. Dat genereert daarom extra downforce t.o.v. wanneer de vleugel in drs modus staat, waardoor ze langzamer zijn natuurlijk, maar ook meer bandenslijtage hebben !
De DRS lijkt dus vooral gunstig voor een goede kwalificatie, wat ook blijkt, maar in de race ontbreekt het echte voordeel.
Het klopt dat de Mercedes F-Duct nu meer voordeel heeft in de kwalificatie dan in de race. Dit is een compromis omdat de oorspronkelijke oplossing (met het gat in de neus) door de FIA is verboden. Die zou continu actief zijn, en op basis van de snelheid meer of minder stall van de voorvleugel geven om de auto een betere balans te geven bij het insturen van bochten en om met een lagere rijhoogte te kunnen rijden, zodat er meer downforce is.

Doordat de F-Duct nu alleen met DRS actief is hebben ze dat voordeel in de race alleen in de eerste bocht na de DRS zone en kunnen ze misschien met een iets lagere rijhoogte rijden (omdat de auto iets minder duikt bij het aanremmen voor die bocht).

Ik denk trouwens niet dat dit iets met de hogere bandenslijtage te maken heeft. Dat is imho een apart probleem dat ze moeten tackelen.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110242021
Wat ik mij dan ook afvraag hier, waar ook nog niet echt over gesproken is, wat vinden jullie van het mogelijk doorgaan van de GP van Bahrein ! ?

Volgens de één is het een blijk van vertrouwen en steun aan de democratie om de race door te laten gaan en zou het een schande zijn als de race afgeblazen zou worden, ik zelf ben het er meer mee eens dat in een politiek onrustig land als Bahrein nog steeds is, het een karikatuur van de F1 om daar te gaan racen, terwijl ze daar wel andere dingen aan hun hoofd hebben.

Bovendien ben ik overtuigd van een mogelijke demonstratieve aanslag. De Bahreini houden zich de laatste 2 weken opeens veel stiller, wellicht met de hoop/verwachting dat de race dan doorgaat en vervolgens toe slaan, op welke wijze dan ook !

Wat jullie ?
pi_110242417
quote:
Human Rights Watch warns Formula 1 over Bahrain Grand Prix

Human Rights Watch has warned Formula 1 that by holding next week's Bahrain Grand Prix, it will be endorsing the kingdom's regime despite claims that sport and politics don't mix.

Joe Stork, the deputy middle east director of Human Rights Watch, which monitors human rights issues worldwide, stopped short of calling for the race to be cancelled in an interview with AUTOSPORT. But he believes that if the race does happen then F1 will be seen as supporting the government.

"You can't say that you are not mixing politics and sport when you are coming down on one side," Stork told AUTOSPORT. "You may prefer not to be facing the choice of whether to go in or stay out, but this is the choice F1 faces. Whatever decision it takes, there is a political aspect to it.

"We don't feel that it is our place to be calling for F1 to boycott Bahrain. But it is not a very good situation and it's getting steadily worse. We are not security experts, so that's a whole separate consideration that F1 needs to take into account as well.

"We are looking at a lockdown. F1 is not my world, but this seems to be a terrible climate in which to hold what is supposed to be a competitive, festive sporting event. In the circumstances, I don't know who is going to be having any fun."

Stork believes that even though there is a good chance that security forces in Bahrain can make the race itself safe, F1 will face serious questions about its willingness to race there.

Protests against the race have been ongoing in Bahrain in recent weeks according to widespread news reports, and they are expected to continue once F1 arrives.

"I think that they [F1] will have some explaining to do," said Stork. "I can easily imagine that the security will be such that you won't have the race disrupted on the track and I imagine that they can keep that under control.

"But if you have a situation where there are demonstrations on a nightly, if not daily basis, clashes with security forces who aren't known for the most sophisticated crowd control techniques is not going to be good.

"It's not going to be good for Bahrain, it's not going to be good for F1 either if it happens either during the race or when it's clear that the demonstrations are primarily aimed at stopping the race. That's what the story will be."

Stork accepts that staging the race will be a positive for some in the kingdom - specifically the government - but that this is not a valid argument for the race going ahead.

"From the Bahraini government's point of view, of course," he said when asked if there were potential benefits to the race going ahead. "They are desperate to make the case that the situation is normal from a security point of view, normal in terms of civil strife, and that it's one big happy family.

"But the fact is, it's not normal. I'm not sure that it's the mission or the mandate of F1 to be participating in these kinds of exercises.

"Then there's the financial aspects. The economy of Bahrain is not in the best shape given the year-plus of civil unrest. F1 is a money-maker and is good for Bahraini business and tourism.

"The [ruling] Al Khalifa family are desperate for [the grand prix] to happen. But that doesn't mean that it should happen."
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 19:08 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik mij dan ook afvraag hier, waar ook nog niet echt over gesproken is, wat vinden jullie van het mogelijk doorgaan van de GP van Bahrein ! ?

Volgens de één is het een blijk van vertrouwen en steun aan de democratie om de race door te laten gaan en zou het een schande zijn als de race afgeblazen zou worden, ik zelf ben het er meer mee eens dat in een politiek onrustig land als Bahrein nog steeds is, het een karikatuur van de F1 om daar te gaan racen, terwijl ze daar wel andere dingen aan hun hoofd hebben.

Bovendien ben ik overtuigd van een mogelijke demonstratieve aanslag. De Bahreini houden zich de laatste 2 weken opeens veel stiller, wellicht met de hoop/verwachting dat de race dan doorgaat en vervolgens toe slaan, op welke wijze dan ook !

Wat jullie ?
Wat mij betreft gelasten ze de Grand Prix af. In mijn ogen zijn er teveel onzekerheden om de veiligheid te garanderen van zowel toeschouwers als medewerkers/coureurs. Al zullen de Bahreinse politici ongetwijfeld anders beweren.

Tevens zou ik het niet erg vinden als het circuit voorgoed van de kalender gaat, maar dat is omdat ik het maar een weinig enerverend circuit vind. :P
pi_110244506
Eensch. Zou 't jammer vinden om een race te zien verdwijnen midden in het seizoen, maar als het Bahrein is én ze er volgend jaar een leuke race voor in de plaats organiseren vind ik ook dat ie afgeschaft mag worden. Mgoed. It's all about the money.
  donderdag 12 april 2012 @ 20:05:28 #175
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110244793
Van mij mag het dit jaar gewoon doorgaan en dan niet meer op de kalender, races die erop staan moeten doorgaan vind ik.

Als Bahrein zegt dat ze de veiligheid van zowel deelnemers als publiek garanderen dan kunnen ze dat ook wel.

Dat het land ondemocratisch is en mensenrechten schendt weten we al langer dan vandaag maar dan zouden er nog wat races van de kalender moeten
pi_110248307
Die veiligheid kan je niet garanderen, als Apeldoorn als uberveilige stad, buiten randstad, zonder politieke onrustigheden te kampen krijgt met een gestoorde malloot in een Suzuki Swift, hoe kan je dan in hemelsnaam deze veiligheid garanderen in het midden oosten, waar men erg makkelijk aan berm-bommetjes kan komen enz enz.

Zoals in dat artikel van HRW ook staat, de bevolking zal het zien als dat de F1 aan de zijde staat van het parlement/politiek en niet dat van de bevolking. Demonstraties kunnen zo uit het niets komen...

Veiligheid garanderen is echt groots mogelijke onzin ! Dat kan gewoon niet.
  donderdag 12 april 2012 @ 20:57:17 #177
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110248394
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:55 schreef Meike26 het volgende:
Die veiligheid kan je niet garanderen, als Apeldoorn als uberveilige stad, buiten randstad, zonder politieke onrustigheden te kampen krijgt met een gestoorde malloot in een Suzuki Swift, hoe kan je dan in hemelsnaam deze veiligheid garanderen in het midden oosten, waar men erg makkelijk aan berm-bommetjes kan komen enz enz.

Zoals in dat artikel van HRW ook staat, de bevolking zal het zien als dat de F1 aan de zijde staat van het parlement/politiek en niet dat van de bevolking. Demonstraties kunnen zo uit het niets komen...

In politiestaten is het wat makkelijker de veiligheid te garanderen dan bij ons
pi_110249115
Dus dan staat er een heel leger aan ME en politiemensen de mensen in bedwang te houden omdat Bernie zo graag wil spelen in de zandbak ?

En al die honderden/duizenden medewerkers van teams en organisatie dan die ergens in Bahrein verblijven...en bezoekers. IK heb er tot nu toe nog geen beeld bij hoe dit tot een leuk GP weekeinde kan verlopen.

1 ding wel ! Als de GP doorgaat en er gebeurt wat qua demonstraties/aanslagen/plunderingen of dergelijke, dan mag ik toch hopen dat die Ecclestone aftreed en zich in diezelfde grot als Bin Laden gaat verstoppen.. :r
pi_110249651
Het schijnt dat als een race 2x niet gereden kan worden, dat deze dan wordt geschrapt voor de komende jaren. Dat is wat mij betreft goed nieuws, maar wat Bernie 'Ouwe Geldwolf" Eikelstone slecht nieuws, want hij ziet harde knaken bedekt worden door een zandstorm in een glas olie.
  donderdag 12 april 2012 @ 21:15:45 #180
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110249780
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:55 schreef Meike26 het volgende:

Met die 'logica' kun je alles wel gaan afblazen.

Gewoon door laten gaan natuurlijk. F1 heeft niets met politiek te maken. En we zijn allemaal fans, dus willen we een race zien.
  donderdag 12 april 2012 @ 21:19:00 #181
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_110250048
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Gewoon door laten gaan natuurlijk. F1 heeft niets met politiek te maken. En we zijn allemaal fans, dus willen we een race zien.
Nee, maar dat wil niet zeggen dat anderen de F1-race wel aangrijpen voor het uiten van een politiek standpunt. Als daarbij geweld dreigt, moet je daar niet racen lijkt me.

Bovendien is het op dat circuit bijna onmogelijk om leuk te racen, dus veel mis je daar niet aan :P
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
pi_110251243
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is dan ook de grootste reden waarom het mis kan gaan imo. Natuurlijk, mijn logica daar zou iedereen paranoide van worden, maar die stelling heeft meer betrekking op dat Veiligheid niet te garanderen valt naar mijn mening. Net zoals we wel eens een actievoerder over het circuit zien zagen rennen in het verleden, dat kan je niet zien aankomen, laat staan wat er in Bahrein te wachten staat.

Ik heb er in iedergeval een slecht voorgevoel over.
pi_110256979
Op zich, niet om de omstandigheden daar te bagatelliseren, of om er grappen over te maken, maar het zou wel interessant zijn als in rondje 35, een twintigtal demonstrerende heren het circuit op rent
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2012 @ 23:30:32 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110257489
quote:
6s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:17 schreef Gort het volgende:
Op zich, niet om de omstandigheden daar te bagatelliseren, of om er grappen over te maken, maar het zou wel interessant zijn als in rondje 35, een twintigtal demonstrerende heren het circuit op rent
Een Ierse priester liet op Silverstone zien hoe gevaarlijk zoiets is ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110257804

Inderdaad, dat keer twintig. Geeft 'picking up marbles' wel een nieuwe dimensie
pi_110259194
Van mij mag heel die GP afgeschaft worden.

Die klojo's daar geven er niet eens echt iets om. Gewoon om te pronken van kijk ons, wij halen gewoon de F1 hierheen als we dat willen.

Men geeft er echt geen zak om. Zie bv ook die sjeik maktoem al maktoem al maktoem maktoem al maktoem met zn for the pride of your nation start your engines.

}:|
vosss is de naam,
pi_110263780
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 april 2012 00:15 schreef vosss het volgende:
Van mij mag heel die GP afgeschaft worden.

Die klojo's daar geven er niet eens echt iets om. Gewoon om te pronken van kijk ons, wij halen gewoon de F1 hierheen als we dat willen.

Men geeft er echt geen zak om. Zie bv ook die sjeik maktoem al maktoem al maktoem maktoem al maktoem met zn for the pride of your nation start your engines.

}:|
^O^
pi_110263988
Komt er nog een China topic?

Nu live FP2: http://www.vipbox.tv/watc(...)e-stream-online.html
  FOK!Fotograaf vrijdag 13 april 2012 @ 08:17:58 #189
842 Zorro
Z
pi_110264013
Het doorgaan van Bahrein is dus definitief blijkbaar:
http://www.nu.nl/sport/2786166/grand-prix-in-bahrein-gaat.html
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_110264278
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:15 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Komt er nog een China topic?

Nu live FP2: http://www.vipbox.tv/watc(...)e-stream-online.html
  vrijdag 13 april 2012 @ 09:01:08 #191
8372 Bastard
Persona non grata
pi_110264695
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nee, anders had Raikkonen ook geen penalty kunnen hebben in de vorige GP.
The truth was in here.
  vrijdag 13 april 2012 @ 09:54:35 #192
131800 Tarado
capô de fusca
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:47:15 #193
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110267961
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:17 schreef Zorro het volgende:
Het doorgaan van Bahrein is dus definitief blijkbaar:
http://www.nu.nl/sport/2786166/grand-prix-in-bahrein-gaat.html
Press Release

FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP - BAHRAIN GRAND PRIX

13/04/2012

The FIA is the governing body of motor sport and therefore of Formula One. As such, it sets the season’s calendars following the proposal of the Commercial Rights Holder (CRH) in accordance with the local national authorities in all matters relating to safety.

Within that context, the FIA ensures that any event forming part of an FIA World Championship is organised in compliance with the FIA Statutes and the relevant Sporting and Technical Regulations and that the safety of the public, officials, drivers and teams is secured at all times during an event.

The FIA must make rational decisions based on the information provided to us by the Bahraini authorities and by the Commercial Rights Holder. In addition we have endeavoured to assess the ongoing situation in Bahrain.

President Jean Todt led a fact-finding mission to the Kingdom in November 2011, meeting a large number of decision-makers and opinion formers, including elected Shia members of parliament, the president of the Bahrain Independent Commission of Inquiry, ambassadors from the European Union countries, the Crown Prince, the Interior Minister and many members of the business community.

All expressed their wish for the Grand Prix to go ahead in 2012, and since then, the FIA has kept in close touch with all these stakeholders. Away from the public eye, the FIA has received regular security briefings from the most senior diplomatic officials based in the Kingdom as well as from other independent experts.

The 2012 calendar, as presented by the CRH, was ratified by the World Motor Sport Council (WMSC) in September 2011. Since then no request from the F1 Commission or the CRH has been made to the WMSC to either postpone or cancel the Bahrain Grand Prix.

Based on the current information the FIA has at this stage, it is satisfied that all the proper security measures are in place for the running of a Formula One World Championship event in Bahrain.

Therefore, the FIA confirms that the 2012 Gulf Air F1 Grand Prix of Bahrain will go ahead as scheduled.

http://www.fia.com/en-GB/(...)ages/f1-bahrain.aspx
pi_110338988
Men zegt dat de persoon in deze video Kubica is :)
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zondag 15 april 2012 @ 11:14:24 #195
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_110343431
Na drie races mogen we langzaam concluderen dat de 'kenners' in de media er in het voorseizoen flink langs zaten. :D

Force India zou dé verrassing van het seizoen worden en net achter de top aansluiten, in werkelijkheid is het Sauber die dichtbij is gekropen.
Caterham zou een flinke stap hebben gemaakt en aansluiting weten te vinden bij het middenveld, waar echt geen sprake van is.
En Red Bull heeft mooi Weer gespeeld in de wintertests.
pi_110343587
En Williams dan? Dat had ik ook niet verwacht dat ze voor n hoop andere teams staan!
  zondag 15 april 2012 @ 11:25:54 #197
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_110343751
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 11:20 schreef JohnB52 het volgende:
En Williams dan? Dat had ik ook niet verwacht dat ze voor n hoop andere teams staan!
Inderdaad. :)
pi_110345183
Van Williams had ik vorig jaar al een goed gevoel over, nadat bekend werd gemaakt dat ze met Renault motoren gingen rijden. Weg met die Crossworst.

Ben benieuwd of Williams het nog gaat proberen met die mechanische Kers van hun, wat al bewezen heeft dat het apparaat goed werkt in o.a. een Porsche GT3 wagen op de Nordschleife en in een LM wagen ? :)
pi_110348825
quote:
10s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:38 schreef Gort het volgende:

Inderdaad, dat keer twintig. Geeft 'picking up marbles' wel een nieuwe dimensie
Hehe mooi hoe die gast werd gesleurd wordt. Gewoon bij de arm meesleuren die handel. :7
  zondag 15 april 2012 @ 21:06:19 #200
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110367738

Hmm, beste grote gelijkenis :P
The line is a dot to you!
pi_110438813
quote:
Ecclestone onthulde ook dat België heeft ingestemd met een gedeelde plek op de kalender met Frankrijk. "We willen niet meer races. Beide partijen zijn Franstalig en het is bijna afgerond. Spa-Francorchamps is al akkoord en het schijnt dat ze de ronde in Frankrijk op Paul Ricard houden."
:'(

GODVERDOMME :( }:| :r

Ouwe seniel zak. Sterf een eenzame dood. Mijn Spa wat doe je }:| :r :'(
vosss is de naam,
  dinsdag 17 april 2012 @ 14:13:20 #202
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110438917
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 april 2012 14:10 schreef vosss het volgende:

[..]

GODVERDOMME :( }:| :r

Ouwe seniel zak. Sterf een eenzame dood. Mijn Spa wat doe je }:| :r :'(
Jammer ;(
pi_110438961
Jammer is een understatement. :'( ;( :'(
vosss is de naam,
pi_110439152
Ik denk dat t delen was, of helemaal niks.

Gp van belgië kost natuurlijk alleen maar geld voor belgië, en zeg nou zelf, op t circuit na, wat heeft F1 daar te zoeken?
  dinsdag 17 april 2012 @ 14:24:31 #205
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110439389
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 14:19 schreef JohnB52 het volgende:
Ik denk dat t delen was, of helemaal niks.

Gp van belgië kost natuurlijk alleen maar geld voor belgië, en zeg nou zelf, op t circuit na, wat heeft F1 daar te zoeken?
Het Circuit gaat het toch wel een beetje om in racen?
pi_110439639
quote:
Wat heeft de F1 (buiten het circuit) in bijvoorbeeld Silverstone te zoeken?

Waar fantastische circuits liggen heeft de F1 _altijd_ wat te zoeken. Ongeacht waar dat is en wat er verder te beleven is. F1 draait om het racen imo en niet om iets anders.

vosss is de naam,
  dinsdag 17 april 2012 @ 14:58:57 #207
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_110440777
Shit, ik wilde in 2013 naar Spa toe :(.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_110442969
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 april 2012 14:30 schreef vosss het volgende:

[..]

Wat heeft de F1 (buiten het circuit) in bijvoorbeeld Silverstone te zoeken?

Waar fantastische circuits liggen heeft de F1 _altijd_ wat te zoeken. Ongeacht waar dat is en wat er verder te beleven is. F1 draait om het racen imo en niet om iets anders.

Je bedoelt neem ik aan buiten het feit dat 9 van de 12 teams op een steenworp afstand hun fabriek hebben staan?

Maar ik ben het eens met je dat het niet om het geld zou moeten gaan, maar om de banen en de races. In deze tijd is dat echter niet mogelijk. In 1967 was de GP van Frankrijk georganiseerd op de parkeerplaats van LeMans... Dat was een aanfluiting en zoiets mocht nooit meer gebeuren. Tegenwoordig rijden we bijna uitsluitend op veredelde parkeerplaatsen waar nog net een rood/witte markering de bochten aangeeft. Banen zoals vroeger komen nooit meer terug, en Zandvoort zal nooit meer een F1 wedstrijd organiseren. jammer, maar dat is de realiteit.
pi_110443082
Ja dat weet ik. Die nieuwe "busstop" is ook een aanfluiting. De vorige ook al overigens. Het wordt er allemaal niet beter op :'(
vosss is de naam,
  dinsdag 17 april 2012 @ 18:35:07 #210
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110450042
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 april 2012 14:10 schreef vosss het volgende:

[..]

.......... Mijn Spa wat doe je }:| :r :'(
:( Ons Spa, jah }:|

Voor de rest: eens 14.gif
pi_110450046
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 14:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het Circuit gaat het toch wel een beetje om in racen?
ik bedoel: wat heeft Belgie nou voor status in de wereld? Ok, t is makkelijk, omdat je dan sneller in Frankrijk bent, maar echt veel aanzien heeft het land niet in de wereld... Geen grootmacht, of land met status...
  dinsdag 17 april 2012 @ 18:35:56 #212
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110450075
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 18:35 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

ik bedoel: wat heeft Belgie nou voor status in de wereld? Ok, t is makkelijk, omdat je dan sneller in Frankrijk bent, maar echt veel aanzien heeft het land niet in de wereld... Geen grootmacht, of land met status...
1 woord: bier 14.gif

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_110450235
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 18:35 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

1 woord: bier [ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, tijdens de GP van Canada verkochten ze Bud Light. Dat vond ik al :') -waardig en ik lust niet eens bier.

Maar dat van Spa is inderdaad erg jammer. Al is het nog altijd beter dan helemaal geen Spa meer.
pi_110452546
Nog een ander voordeel van deze deal :

Je kan er vrij zeker van zijn dat zowel de GP van Belgie en die van Franrijk eerder uitverkocht zijn, dan dat er elk jaar gereden word. Veel fans willen toch een keer naar Spa toe en Paul Ricard heeft ook wel iets aparts vind ik zelf, maar je moet wel 2 jaar wachten als je je kans niet grijpt.

Ik denk dus dat we komende race op Spa een vol publiek zien, net zoals toen Schumi nog voor Ferrari reed en wij ons Joske kwamen aanmoedigen :D
pi_110454506
quote:
Nog een ander voordeel van deze deal :
Hoezo nog een voordeel? 8)7
Waar zijn de andere voordelen precies want ik zag ze niet?? 8)7
vosss is de naam,
pi_110455231
Het andere voordeel is al genoemd vosss, of deze wissel GP met Paul Ricard, of in toekomst helemaal geen GP van België meer.

De politiek in België ligt op z'n gat, de Belgische autosport heeft gelukkig een doorstart gemaakt een week of 2 geleden. Dan ben ik toch wel "blij" dat we er zeker van kunnen zijn dat we komende jaren nog de GP van Spa behouden, natuurlijk wil ik die race zelf ook elk jaar, maar hopelijk verdwijnen die absurd hoge kosten als die ouwe vent onder een curbstone is komen te liggen, tot dan blijf ik dit als voordeel (van het nadeel) zien.
  woensdag 18 april 2012 @ 18:48:05 #217
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110496618

In Bahrein... Ik ben benieuwd of dat goed gaat :X
pi_110496834
WTF serieus????? :o

Of is dat een fotosoep? :@
vosss is de naam,
pi_110496881
Als dat echt is.. Aan de andere kant wat er allemaal in Brazilië gebeurt naast het circuit wil je volgens mij ook niet weten.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  woensdag 18 april 2012 @ 19:19:10 #220
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110498249
''100% veilig in Bahrein ^O^ ''

:') Opbokken uit die zandbak }:|
  woensdag 18 april 2012 @ 19:38:21 #221
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110499254
Ik heb geen echte bron, maar volgens mij is dat wel echt...

[ Bericht 4% gewijzigd door kepler op 18-04-2012 19:47:18 ]
  woensdag 18 april 2012 @ 19:41:59 #222
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110499461
Kwaliteit vd foto is ook te slecht om een goeie Shoop van te maken.
  woensdag 18 april 2012 @ 19:47:49 #223
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110499814
Het kan ook een oude foto zijn natuurlijk...
  woensdag 18 april 2012 @ 19:55:41 #224
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110500257
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:47 schreef kepler het volgende:
Het kan ook een oude foto zijn natuurlijk...
Ow, dacht dat je reageerde n.a.v. Vosss z'n post. Daar reageerde ik dus op. Maar kan idd ook een foto van afgelopen jaar zijn :)
pi_110500273
quote:
Porsche Supercup squad MRS withdraws from Bahrain citing fears about safety

Porsche Supercup squad MRS has withdrawn its entry for the season-opener in Bahrain this weekend, citing fears about safety amid ongoing unrest in the region.

The Supercup will race in Bahrain as part of the Formula 1 undercard, although MRS has opted to forego the round - the first time in the team's history it has cancelled a Supercup round.

"Ongoing unrests in the Kingdom of Bahrain in connection with the security situation have caused doubts by the team from Lonsee," the team said in a statement.

Team chief Karsten Molitor said concern for the safety of his employees had forced the decision to withdraw.

"It is the first time in our team history that we have had to cancel a race of the Porsche Supercup," Molitor said. "In the end we have the responsibility for our employees.

"The race in Bahrain is for us one of the season highlights, therefore it was not an easy to come to a decision. According to our drivers and partners we have reached the conclusion to start only at the second race in Barcelona."

The Porsche Supercup will compete on the F1 undercard at all eight of the European grands prix in 2012 with Philipp Eng and William Langhorne.
Benieuwd of de F1 alsnog gaat volgen.
pi_110500504
Hamilton had vorig jaar geen nummer 4 toch? Dan moet die foto van dit jaar zijn. Volgens mij is die helm namelijk geel.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  woensdag 18 april 2012 @ 19:59:34 #227
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_110500525
Is geen oude foto... is de Mac van dit jaar namelijk ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_110500617
Benieuwd of ze daar nog een boete voor krijgen.

Zomaar zeggen dat ze niet mee doen.

Porsche Supercup valt ook gewoon onder de FIA voor zover ik weet.

Hebben die ook een regel dat alle teams die zich inschrijven verplicht zijn om mee te doen? :@
vosss is de naam,
  woensdag 18 april 2012 @ 20:02:34 #229
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110500703
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:59 schreef nils7 het volgende:
Is geen oude foto... is de Mac van dit jaar namelijk ;)
Idd, de L-pods van afgelopen jaar zitten ook niet op de die auto.
  woensdag 18 april 2012 @ 20:08:40 #230
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110501052
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:01 schreef vosss het volgende:
Benieuwd of ze daar nog een boete voor krijgen.

Zomaar zeggen dat ze niet mee doen.

Porsche Supercup valt ook gewoon onder de FIA voor zover ik weet.

Hebben die ook een regel dat alle teams die zich inschrijven verplicht zijn om mee te doen? :@
Volgens mij wel, of toch aanwezig te zijn bij het evenement, maar niet meedoen. Laatste jaar van Arrows, Duitse GP. Mannen melden zich mooi aan, gaan naar de pitbox. Om vervolgens niet uit te pakken, en rechtsomkeer weer terug naar Engeland te gaan.
Om onder een boete uit te komen dus ;)
  woensdag 18 april 2012 @ 20:11:52 #231
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110501252
Gaat echt niet goed in Bahrein...

http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-17761698

quote:
Formula 1's governing body, the FIA, only decided to go ahead with this weekend's race at the last minute.

On Wednesday, opposition supporters held a protest demanding Sunday's Grand Prix also be called off, and calling for the immediate release of Mr Khawaja in Old Manama.

A Bahraini journalist, who asked not to be named for fear of arrest, told the BBC that there were chaotic scenes outside Bab al-Bahrain, which marks the entrance to the main souq.

Veteran activist Nabeel Rajab reportedly stood near Bab al-Bahrain chanting anti-government slogans, while others carried signs reading: "Your silence is killing al-Khawaja".

The journalist warned: "If he dies the streets will explode."

Riot police at first demanded the protesters leave. When they refused, officers fired deafening "sound bombs" into the crowd, sending protesters and bystanders running.

Stun grenades and rubber bullets were also used to disperse the protesters, while helicopters circled overhead and interior ministry officers filmed the clashes, the journalist said.

The Bahrain Youth Society for Human Rights meanwhile told AFP news agency the authorities had arrested about 80 pro-democracy activists from villages outside the capital ahead of the Grand Prix.
pi_110501731
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:08 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Volgens mij wel, of toch aanwezig te zijn bij het evenement, maar niet meedoen. Laatste jaar van Arrows, Duitse GP. Mannen melden zich mooi aan, gaan naar de pitbox. Om vervolgens niet uit te pakken, en rechtsomkeer weer terug naar Engeland te gaan.
Om onder een boete uit te komen dus ;)
Volgens mijn herinneringen deed Arrows tijdens die GP gewoon mee. Kan me namelijk nog herinneren dat ik een paar foto's heb gemaakt van de Arrows tijdens dat weekend.

En dat er een paar NL'ers waren die niet zo'n fan waren van Heinz-Harald. Misschien wel bekenden van vosss. :P
  woensdag 18 april 2012 @ 20:29:01 #233
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110502182
Dan was het Hongarije :@
pi_110502876
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:29 schreef Sinister-D- het volgende:
Dan was het Hongarije :@
Maakt niet uit hoor. Heb het onthouden omdat het mijn eerste bezoek was aan een GP en toevallig ook gelijk de laatste van Arrows. En bij mijn weten houdt dit geen verband met elkaar. :+
pi_110503394
Uit m'n hoofd was het in Frankrijk dat Arrows expres extra langzaam in de kwalificatie ging rijden zodat ze een DNQ kregen, zodat ze daarna naar huis konden. De race erna deden ze wel mee en daarna was het afgelopen met ze.
pi_110503558
quote:
En dat er een paar NL'ers waren die niet zo'n fan waren van Heinz-Harald. Misschien wel bekenden van vosss. :P
Ik doe net of ik niet weet waar je het over hebt 8-) :')
vosss is de naam,
pi_110524245
Ook een lid van Force India is naar huis
quote:
A member of the Force India team has returned home from the Bahrain Grand Prix in the wake of fellow team members getting involved in an incident on the way home from the circuit on Wednesday night.

A hire car with four Force India mechanics was accidentally caught up in a clash between protestors and police on the main motorway in to Manama. After being forced to come to a halt, a Molotov cocktail exploded near their car - although luckily no one was injured.

Although the team members were able to return to their hotel, and the incident was not as a result of them being targeted because they are part of the F1 community, it was enough for another member of the Force India team to feel that they would prefer not to remain in the Gulf State.

The four mechanics involved in the incident, that took place shortly after nightfall in Bahrain, will continue with their duties for the remainders of the weekend.

...
pi_110524362
Lekker dan. Hopen maar dat we het weekend doorkomen zonder gezeik.

:X

Volgend jaar exit aub. Stom land. Stomme GP. Agressieve mensen. :{
vosss is de naam,
pi_110524433
vosss is de naam,
pi_110524596
quote:
15s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:17 schreef vosss het volgende:
Lekker dan. Hopen maar dat we het weekend doorkomen zonder gezeik.

:X

Volgend jaar exit aub. Stom land. Stomme GP. Agressieve mensen. :{
Wat ben jij een vreselijke onbenul zeg. Het volk wordt daar hardhandig onderdrukt, vind je het gek dat de mensen daar hun stem proberen te laten horen. De regering van Bahrein kon de opstand en roep om revolutie niet aan en het Saudisch leger moest er aan te pas komen om de opstand hardhandig te onderdrukken, velen hebben het niet overleefd.

Omdat beide landjes vriendjes zijn van Amerika, en dus ook van het westen, wordt er hier geen aandacht aan de situatie besteed. Dat was wel even anders dan bij de andere revoluties om en bij Afrika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')