Ja...anders gaat het niet lukken...quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:21 schreef rulerofdeath het volgende:
maar als je van 10 euro per week moet/wilt leven, moet je dan het bier niet achterwege laten?
Mijn avondeten kost al rond de ¤ 10 per dag. Laat staan voor een hele week. Respect als je dat kan.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:22 schreef Vinylrulez het volgende:
Ik denk dat ik zonder gekke dingen wel voor ¤5 per dag kan eten, ¤10 per week gaat me echt niet lukken dus deze topic ga ik volgen
Ik kan het welquote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Mijn avondeten kost al rond de ¤ 10 per dag. Laat staan voor een hele week. Respect als je dat kan.
klikquote:
Dat lukt je niet. Simpel. Het is gewoon survival spelen met ongezond voedsel of leven op brood met pindakaas.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 01:29 schreef TwenteFC het volgende:
Lijkt me onmogelijk, hoe wil fatsoenlijk voer eten voor ¤1.50 per dag?
Het gaat er toch niet om hoeveel je per dag kwijt bent, maar hoeveel per week. Als jij voor 3 euro rijst kan halen voor een hele week, 2 euro zuip en de rest gewoon voor wat erbij, zou het kunnen lukken. Mits je beetje primitief leeft.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 01:29 schreef TwenteFC het volgende:
Voor 3 euro maak ik een pan spaghetti of macaroni waar ik 3 dagen mee doe in mijn eentje.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 01:32 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat lukt je niet. Simpel. Het is gewoon survival spelen met ongezond voedsel of leven op brood met pindakaas.
70 euro per week? Is jouw eten omwikkeld met bladgoud ofzo?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:19 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
In de praktijk kan dit niet. Ik eet voor 70 euro per week op 1 persoon. Wel een speciaal gezond dieet maargoed. Gezond is duur/ Slecht eten is goedkoop. Haal maar voor 10 euro aan patat en frikandellen kan je wel een week van eten maar is heel slecht voor je. Koop Veel vlees/vis en groente en je bent een kapitaal kwijt maar wel gezond voor je.
Ja en na een week heb je scheurbuikquote:Op zaterdag 24 maart 2012 02:15 schreef Individual het volgende:
Bloem 1kg: ¤0.50
Bakboter 500gr: ¤0.50
2 eieren: ¤0.24
Melk 1L: ¤0.55
Suiker en zout: ¤0.20
Voor 2 Euro heb je dan een hele stapel pannekoeken voor meerdere mensen en/of meerdere dagen.
En als je geld over hebt kan je ook
Gouda 100gr: ¤0.80
Champions 250gr: ¤1.00
of wat dan ook erop doen.
Met de helft van die bloem en een zakje gist (¤0.26) kan je ook nog een brood bakken.
bron: http://www.budgetkoken.be/prijslijst.php
ow.... nee excusesquote:Op zaterdag 24 maart 2012 08:11 schreef GimmeGore het volgende:
Er staat toch niet dat je de hele week pannenkoeken moet eten?
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:36 schreef redboyke het volgende:
ga een hele week bij je moeder eten en geef haar 10 euro
problem solved.
Dat is bizar veel voor 1 persoon. Ik vind juist dat ongezonde maaltijden veel duurder zijn dan gezonde. Je kunt bijvoorbeeld redelijk goedkoop groente, rauwkost en vlees eten. Brood kost ook heel weinig, tenzij je kieskeurig bent of "alleen brood van de bakker lust".quote:Op zaterdag 24 maart 2012 07:58 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
70 euro per week? Is jouw eten omwikkeld met bladgoud ofzo?
Je moet inderdaad geen biologische pipo zijn.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:03 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Dat is bizar veel voor 1 persoon. Ik vind juist dat ongezonde maaltijden veel duurder zijn dan gezonde. Je kunt bijvoorbeeld redelijk goedkoop groente, rauwkost en vlees eten. Brood kost ook heel weinig, tenzij je kieskeurig bent of "alleen brood van de bakker lust".
Ik heb laatst nog voor een dergelijk bedrag gekookt tot dat ik er wijn bij in deed en de kaas er overheen ging raspen, toen werd het snel het dubbele. En dat was dan met tomaten uit blik van de Italiaan, merkspaghetti en gehakt wat 2 keer zo duur is als het goedkoopste. Dus dat kan echt nog wel voor veel minder en dan wordt het ook niet heel vies. Ik eet dat omdat ik het lekker vind zo.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 01:29 schreef TwenteFC het volgende:
Het is echt een fabeltje dat gezond eten veel duurder is dan ongezond. Gemaksvoer, dát is duur.quote:
Het werkelijke totaal is 36,92! Oftewel, voor 10 euro per week eten is mogelijk, maar niet als je slechts 10 euro per week te besteden hebt.quote:
Precies. Ongezond eten is echt duurder, dan wanneer je zelf gezond kookt met goede goedkope ingrediënten.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:16 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Het is echt een fabeltje dat gezond eten veel duurder is dan ongezond. Gemaksvoer, dát is duur.
Ik heb geen idee wat het kost, dus gewoon een gok.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 02:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Voor 3 euro maak ik een pan spaghetti of macaroni waar ik 3 dagen mee doe in mijn eentje.
En journalisten hebben altijd gelijkquote:Op zondag 25 maart 2012 03:13 schreef Schlumberger het volgende:
Wetenschapsjournalist Asha ten Broeken heeft hier toevallig laatst een interessant artikeltje over geschreven. Volgens haar kan het niet.
http://www.ashatenbroeke.(...)kost-eten-eigenlijk/
als je van een tientje per week moet rondkomen zul je ook geen kater meer kunnen hebbenquote:Op zondag 25 maart 2012 03:39 schreef mpc007 het volgende:
Kan best, jumbo pizza van 60 cent als diner, pitabroodjes uit het vriesvak a 25 ct per stuk als ontbijt en lunch. Koop nog een stuk fruit tegen de scheurbuik en drink alleen water.
Ideaal als student (heb ervaring) want het is licht verteerbaar wanneer je n kater hebt, je valt er van af en je hoeft niet te koken. Je krijgt er alleen een retehonger van.
Maar het kan.
Dit, heb het ook nooit kunnen doen, eten voor zo weinig. Zit ook altijd aan 70+ euro per week.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 01:29 schreef TwenteFC het volgende:
Waarom een zak pasta halen als je de ingrediënten voor pasta in huis hebt?quote:Op zondag 25 maart 2012 01:54 schreef edcetera het volgende:
Uitgaande, dat je kruiden in huis hebt moet het lukken als je als basis meel. melk, eieren
haal een zak pasta erbij en je komt met bovenstaande ingredienten ook al ver.
Zo moeilijk is dat niet, je moet alleen geen moeilijke schelpjes willen, maar een linguine of tagliatelle kan iedere malloot met een mes.quote:Op zondag 25 maart 2012 04:15 schreef mpc007 het volgende:
Goed idee, laten we zelf pasta gaan kleien!
Ik mis fruit, ik mis zuivel en ik mis broodbeleg( of eet jij zoveel sochtends als smiddags alleen maar pindakaas op je brood?) . Van 10 euro kun je niet een week lang gezond en gevarieerd eten.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:16 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Het is echt een fabeltje dat gezond eten veel duurder is dan ongezond. Gemaksvoer, dát is duur.
Vergelijk dit bijvoorbeeld:
Voordeelzak aardappelen 5 kg (ah): 2,29
Zak diepvriesfriet 1 kg (ah): 0,91
Hier een gezond menu voor 1 week à 10 euro:
Pasta met spekjes en tomatensaus
Kikkererwtencurry met rijst
Prei-spekquiche
Tomatensoep en brood
Pasta met broccoli, ansjovis, knof, chilipeper en kaas
Preisoep met brood
Gehaktballetjes in tomatensaus, gebakken aardappeltjes, broccoli
Voor overdag: brood (3 broden per week), beleg; kaas, pindakaas, ei, tomaat
Ingrediënten:
Zak pasta (ah spaghetti 500 gr): 0,86. Gebruikt 150 gram -> 0,26
Spekjes ah 250 gr: 1,98
Tomaten 1kg: 1,99
Knoflook: 2 bollen ca 0,90.
Ui 500 gr: 0,49
Rode wijn (goedkope kookwijn): 1,99. Gebruikt 1/10 -> 0,20
Brood: 2*0,75=1,75
Bladerdeeg 10 plakjes: 1,15. Gebruik 2 plakjes -> 0,23
Olijfolie (1/10 gebruikt) 1 lt 4,61. Gebruikt 1/10 -> 0,46
Broccoli 500 gr: 0,99
Gehakt hoh 500 gram: 2,49. Gebruikt: 100 gram -> 0,5
Tomatenpuree blikje: 0,15
Rijst 1kg ah: 1,75. Gebruikt 100 gram -> 0,18
Kruiden: 4,-. Van alle kruiden 1/10 gebruikt -> 0,40
Kaas 905 gr goudse jong: 5,81. Gebruikt 300 gram -> 1,9
Ei doosje 10 stk: 1,61. Gebruikt 1 ei plus 3 ei beleg -> 1
Kikkererwten blik 400 gram: 0,99. Helft gebruikt -> 0,5
Pindakaas 600 gram: 1,7. Gebruikt 300 gram -> 0,85
Prei: 0,39 per stuk, 2 gebruikt: 0,78
Ansjovis 46 gram: 0,93. 1/3 gebruikt -> 0,31
Totaal: 15,57
Dat is 5,57 teveel, maar dat is ten eerste omdat je van die tomaten nog zo'n 500 gram tomatensaus overhoudt voor in de vriezer, en ten tweede omdat ik de prijzen van de ah webwinkel heb waar geen ES producten op staan. Haal je dit bij de lidl of op de markt dan zit je op 10 euro. En ik heb bewust niet eens het allergoedkoopste menu gekozen (dan zou ik geen gehakt hebben genomen en geen kaas, en er een stamppot tussen hebben gezet) omdat je soms ook wel eens wat duurders wil.
Dat klopt, maar ten eerste geldt denk ik voor veel mensen dat ze per maand salaris krijgen, en dan heb je dus per maand 40-50 euro voor eten en gemiddeld per week 10 euro, dan kun je dus ook in één keer wat dingen kopen waar je de rest van de maand ook nog voor kan eten. Geldt niet voor iedereen nee, maar kan vaak wel. Daarnaast: ik ben er vanuit gegaan dat je niks in huis hebt, maar tenzij je net op jezelf bent gaan wonen heb je vaak wel e.e.a. op voorraad als er ineens een moment komt dat je maar 10 euro per week hebt. Dan heb je bijv. vaak al wel rijst, aardappels, pasta, olijfolie, kruiden en houdbaar broodbeleg in huis. Dat gaat natuurlijk wel een keer op, maar over het algemeen niet allemaal tegelijk dus dan kun je de ene week een keer een nieuwe pot pindakaas kopen, een maand later nieuwe pasta, etc.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 23:12 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het werkelijke totaal is 36,92! Oftewel, voor 10 euro per week eten is mogelijk, maar niet als je slechts 10 euro per week te besteden hebt.
3 broden heb ik gedaan om te voorkomen dat er mannelijke fokkers gaan reageren met 'huuu dat is veel te weinig, dan heb ik nog honger' etc. Ik eet denk ik ca 1,5 brood per week dus ik zou minder nodig hebben idd. En ja, wijn is niet nodig, maar als je nou wel ff verder had gelezen dan had je gezien dat ik bewust wat niet-essentiele dingen erbij heb gezet omdat je, als je bijv. een jaar lang van 10 euro per week moet leven, soms wel eens wat leuks wil wat niet essentieel is. En daarbij, als ík tomatensaus maak (je maakt in dit voorbeeld bijna een liter tomatensaus waar je nog een keer of 5 van kan eten), dan doe ik daar kookwijn bij, vond het wel zo fair om het er dan bij te zetten. Beetje onzinnig trouwens om mijn voorbeeld op basis van deze twee zaken meteen als onzin af te doen. Als jij de wijn onzinnig vindt, dan laat jij hem toch weg?quote:Op zondag 25 maart 2012 01:26 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
3 broden per week WTFEn wijn om mee te koken is ook zwaar overbodig, zal de rest van de onzin maar niet lezen.
quote:Op zondag 25 maart 2012 03:49 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dit, heb het ook nooit kunnen doen, eten voor zo weinig. Zit ook altijd aan 70+ euro per week.
Vraag me ook af hoeveel voedingsstoffen je binnen krijgt, want het lijkt mij erg minimaal wat je aan eten kunt kopen voor een tientje per week.
Als je naar mijn voorbeeld kijkt dan zie je dat je dus prima goede voedingsstoffen binnen kunt krijgen,quote:Op zondag 25 maart 2012 04:01 schreef mpc007 het volgende:
Het kan echt wel, maar je hebt of honger, of je krijgt scheurbuik, of je bent dom en koopt alleen maar bier voor de hele week. Ben je chronisch lam, heb je ook geen trek meer, probleem opgelost.
Broodbeleg staat erbij: kaas, ei, tomaat en pindakaas. Zuivel is allereerst helemaal niet zo essentieel als het voedingscentrum claimt, daarbij eet je dus kaas en dat ís zuivel. Fruit heb je gelijk in, ben ik helemaal vergeten, al is het an sich helemaal niet ongezond om een week geen fruit te eten zolang je maar flink wat groente binnenkrijgt. Maargoed, misschien dan geen of minder kaas en in plaats daarvan wat appeltjes doen.quote:Op zondag 25 maart 2012 09:55 schreef Krulll het volgende:
[..]
Ik mis fruit, ik mis zuivel en ik mis broodbeleg( of eet jij zoveel sochtends als smiddags alleen maar pindakaas op je brood?) . Van 10 euro kun je niet een week lang gezond en gevarieerd eten.
Verder zul je ondanks dat je de producten niet in 1 keer helemaal gebruikt ze toch aan moeten schaffen. Voor 10 euro eten en dan niks tekort komen aan voedinsstoffen is erg moeilijk.
Ik heb er geen tijd voor en het is me te random, maar ik zou er niet echt een probleem mee hebben. Zonde van de productie als het op de vuilnisbelt wordt gegooid.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:12 schreef fokkiewokkie het volgende:
Wel eens gehoord van Skippen?
Is niet mijn ding, maar goed als je niet anders kunt, en er zijn genoeg mensen in nederland momenteel die niet meer hebben.... helaas.
¤200?quote:Op zondag 25 maart 2012 23:02 schreef PatriQue89 het volgende:
Hmm... Mijn moeder en ik doen 200 per maand.
Zou echt niet weten hoe we van 20 per week moeten gaan leven
voor jou alleen, want dat komt dus op hetzelfde neerquote:Op maandag 26 maart 2012 00:31 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
¤200?![]()
¤100 voor een hele maand is genoeg voor mij.
Ik geloof ook zeker wel dat het kanquote:Op maandag 26 maart 2012 00:37 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
voor jou alleen, want dat komt dus op hetzelfde neer
Maar voor 10 euro in de week kan echt wel.. In die weken dat ik max 10 euro te besteden had at ik minstens 2x spinazie
Stoofpot of wokken de hele week(met als tussendoortje 1 dag pizza/patat).quote:Op maandag 26 maart 2012 00:37 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
voor jou alleen, want dat komt dus op hetzelfde neer
Maar voor 10 euro in de week kan echt wel.. In die weken dat ik max 10 euro te besteden had at ik minstens 2x spinazie
Het kan wel, je zal het echter moeten plannen over periodes van 2 weken zodat je bepaalde producten die langer goed blijven in bulk kan kopen. Voeg daar verstandig gebruik van de vriezer aantoe, je kan wel degelijk gevarieerd en gezond eten. Of het leuk is, is wat anders.quote:Op zondag 25 maart 2012 09:55 schreef Krulll het volgende:
[..]
Ik mis fruit, ik mis zuivel en ik mis broodbeleg( of eet jij zoveel sochtends als smiddags alleen maar pindakaas op je brood?) . Van 10 euro kun je niet een week lang gezond en gevarieerd eten.
Verder zul je ondanks dat je de producten niet in 1 keer helemaal gebruikt ze toch aan moeten schaffen. Voor 10 euro eten en dan niks tekort komen aan voedinsstoffen is erg moeilijk.
Tja, ik geef ook wel meer uit en 10 euro is wel echt krap, maar het kàn wel (gezond eten voor dat geld). Leuk zou ik het op termijn niet vinden. Zelf zit ik denk ik op 100-130 euro per maand, 20-30 per week dus. Maar ik hou van uitgebreid kokenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:11 schreef Rick_Castle het volgende:
Alle groenten en fruit koop ik altijd op de markt dus dat scheelt al een hoop in kosten. Verder drink ik behoorlijk veel. Koop wel bijna altijd als het in de voordeel is en dan meteen 10 flessen. Per week ben ik toch al snel 30 a 40 euro kwijt. Zou echt niet met minder kunnen denk ik. Ik ben te veel een impulsaankoper. Kan het altijd wel gebruiken maar erg handig is het niet.
Als je van schimmel houdt.quote:
er is een verschil tussen 1 a 2 dagen en wekenquote:
Koop alleen aanbiedingen (<- grootverpakkingen) en maak je gerechten daarom heenquote:Op woensdag 28 maart 2012 15:25 schreef valek het volgende:
Ik en mijn vriendin hebben een boodschappenrekening waar elke maand 300 euro op wordt gestort. En dat gaat op. Ik snap er niets van, want het moet meer dan genoeg zijn. We doen er alleen de boodschappen mee en kopen er de kattenbenodigdheden van onze 2 katten voor.
Nou, dat valt wel mee hoor, als ik zo het Nibud check zitten die qua voeding op 11,50 per dag voor twee volwassenen aan voeding (zit de rest nog niet bij). Volgens hen zit je dus 50 euro eronder, en da's exclusief de rest van je boodschappen waaronder je katten.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:25 schreef valek het volgende:
Ik en mijn vriendin hebben een boodschappenrekening waar elke maand 300 euro op wordt gestort. En dat gaat op. Ik snap er niets van, want het moet meer dan genoeg zijn. We doen er alleen de boodschappen mee en kopen er de kattenbenodigdheden van onze 2 katten voor.
Ja oké maar dan heb je de rest nog nietquote:Op woensdag 28 maart 2012 22:37 schreef Party_P het volgende:
Nibud schat ook wel erg hoog in, maar die zullen wel uitgaan van gemiddelden.
Met z'n 2en kun je gewoon gemakkelijk een avondmaal klaar maken voor 3 euro. Oftewel ongeveer 100 euro aan avondeten in de maand met z'n 2tjes. Gevarieerd en gezond
quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:59 schreef tech4u het volgende:
Aardappels: 200 gram 0,16 euro
Uien 200 gram 0,10 euro
Gehakt 150 gram 45 cent
6 sneetjes brood 0,25 euro
Pindakaas voor op brood 0,05 euro
Olie 0,05 euro
= 1 euro en 6 cent per dag.
7 euro 42 per week.
Kun je er zelfs een paar biertjes bij drinken.
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:15 schreef Individual het volgende:
Aan zo'n bedrag zit je toch al snel aan per dag, ex vleeswaren , bier etc![]()
Zou het mogelijk zijn een lijstje te maken waar je voor 10 euro in de week qua etenswaren mee rondkomt zonder elke dag brood te eten of alleen van gekookte aardappelen te leven ?
Doel : Maak een zo goedkoop mogelijk weekmenu wat niet supereenzijdig of ongezond is .
Bijna alle nederlanders eten elke dag broodquote:
Ik zat al te kijken.. "Maar dat heb ik toch nooit gezegd?"quote:
Verander even die centen in euro's, of tover die komma's wegquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:25 schreef wetirowsu het volgende:
Eitje erbij voor 0.17 cent, puree maken voor 0,50 cent,
halfje karnemelk(0,49 cent) plus baking soda(0,05 cent) en zout voor pakweg 0,03 cent.
pakjes noedelsoep (0,39 cent)
En 0.50 euro cent is nog steeds een halve eurocent. 't is 50 cent of 0,50 euroquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:06 schreef wetirowsu het volgende:
Alles in Euros, daar hebben ze ook centen van/in/bij
óf het is hele goedkope karnemelkquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:18 schreef CrashO het volgende:
En 0.50 euro cent is nog steeds een halve eurocent. 't is 50 cent of 0,50 euro![]()
Dat je in november 63 hoopt te worden?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:21 schreef wetirowsu het volgende:
Jammer dat je (nu) niet in gaat op de strekking van mijn betoog
Dat is wel enorme armoede, in een Siberische Goelag krijg je waarschijnlijk nog een gevarieerder weekmenuquote:
Waar doe jij je boodschappen dat je die dingen voor 1 euro kunt kopen?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:52 schreef Yiwei het volgende:
Elk item te koop voor E1,-
- 5 kg aardappelen
- 5 kg uien
- 6 komkommers (ook nog in plastic)
- 6-8 paprika's
- 3 aubergines
- 3 broccoli's (ook nog in plastic)
- 2 bloemkolen
- 10-12 appeltjes
- 8 peren
- tros banaan; 4-5 stuks
etc.
- 30 scharreleieren voor E2,50 - E3,-
- 1kg Pangafilet; 4 stuks voor E2,50
- 1 kg drumsticks E2,-
Van E10,- per week kunnen zelfs 2 personen van eten
Je bedoelt dat je al 6 jaar maandelijks teveel betaald.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:25 schreef wetirowsu het volgende:
Ik hoor jullie denken : *En de elektra dan ?* Dat is investeren op langere termijn. Trui aan, dekentje erbij op de bank voor de tv of met goed boek..-----> ik krijg al 6 jaar op rij geld terug...
De markt en vooral de geklusterde-kleine-niet-Hollands-ogende-supermarkten. Maar de grote supermarkt ketens hebben tegenwoordig ook regelmatig goede aanbiedingen op de groente/fruit afdeling.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Waar doe jij je boodschappen dat je die dingen voor 1 euro kunt kopen?
De markt heeft wel eens leuke aanbiedingen, zo aan het einde van de dag. Maar verder is het duurder dan de supermarkt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:57 schreef Yiwei het volgende:
[..]
De markt en vooral de geklusterde-kleine-niet-Hollands-ogende-supermarkten. Maar de grote supermarkt ketens hebben tegenwoordig ook regelmatig goede aanbiedingen op de groente/fruit afdeling.
Ik koop geen boodschappen per menu of gerecht, ik koop wat ik voordelig vind en kook op basis hiervan.
En je woont wel in Nederland? Want 1 paprika kost hier al snel 80 cent of zo, in de aanbieding soms 3 voor 1 euro dus het is mij een raadsel hoe jij er 6 tot 8 voor 1 euro koopt. Voor 1 euro koop ik alleen een bloemkool als ze in de aanbieding zijn, terwijl jij er blijkbaar 2 voor die prijs koopt. Datzelfde geldt voor zo ongeveer alles op je lijstje, want komkommers en appels en zo, daar kan ik jouw hoeveelheden ook lang niet voor kopen voor 1 euro.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:52 schreef Yiwei het volgende:
Elk item te koop voor E1,-
- 5 kg aardappelen
- 5 kg uien
- 6 komkommers (ook nog in plastic)
- 6-8 paprika's
- 3 aubergines
- 3 broccoli's (ook nog in plastic)
- 2 bloemkolen
- 10-12 appeltjes
- 8 peren
- tros banaan; 4-5 stuks
etc.
- 30 scharreleieren voor E2,50 - E3,-
- 1kg Pangafilet; 4 stuks voor E2,50
- 1 kg drumsticks E2,-
Van E10,- per week kunnen zelfs 2 personen van eten
Dit. Met deze prijzen is eten voor 10 euro per week niet zo'n uitdaging.quote:Op zondag 2 november 2014 10:30 schreef gelestipjes het volgende:
En je woont wel in Nederland? Want 1 paprika kost hier al snel 80 cent of zo, in de aanbieding soms 3 voor 1 euro dus het is mij een raadsel hoe jij er 6 tot 8 voor 1 euro koopt. Voor 1 euro koop ik alleen een bloemkool als ze in de aanbieding zijn, terwijl jij er blijkbaar 2 voor die prijs koopt. Datzelfde geldt voor zo ongeveer alles op je lijstje, want komkommers en appels en zo, daar kan ik jouw hoeveelheden ook lang niet voor kopen voor 1 euro.
Op de markt kun je vaak een zak paprika's kopen voor 1 euro die niet door de supermarkt keuring heenkomen omdat ze niet perfect genoeg eruit zien.quote:Op zondag 2 november 2014 11:03 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dit. Met deze prijzen is eten voor 10 euro per week niet zo'n uitdaging.
Lijkt mij vooral saai.quote:Op zondag 2 november 2014 12:04 schreef larry_flynt het volgende:
Kan niet dat je voor 10 euro per week gezond kan eten....
Een blok tofu bij Wah Nam Hong kost maar E0,79 ofzoquote:Op zondag 2 november 2014 09:54 schreef Hooiopdevork het volgende:
Wat ook goedkoop is, is zo'n blok tofu. Voor 99 cent heb je een hele blok en kun je ook heerlijk marineren en dan roerbakken met groente en/of noodles of rijst etc.
Wah Nam Hong heeft hele gangpad vol met potjes kruiden (naja niet dat ik in alle filialen ben geweest); ik heb daar bijv. mijn italiaanse kruiden gekocht. Ongeveer de helft goedkoper voor dezelfde hoeveelheid als bij de grote supermarkt ketens. Bijv. potje tijm 15g was E0,59; misschien E0,69 als ik me verkeerd heb herinnerd.quote:Op zondag 2 november 2014 13:12 schreef hottentot het volgende:
Wat volgens mij vaak vergeten word is dat je toch ook graag kruiden e.d. koopt. Wil je een keer wat anders waarvoor je vier nieuwe kruiden nodig hebt dan is je weekbudget alweer bijna op.
Ja ik woon in NLquote:Op zondag 2 november 2014 10:30 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
En je woont wel in Nederland? Want 1 paprika kost hier al snel 80 cent of zo, in de aanbieding soms 3 voor 1 euro dus het is mij een raadsel hoe jij er 6 tot 8 voor 1 euro koopt. Voor 1 euro koop ik alleen een bloemkool als ze in de aanbieding zijn, terwijl jij er blijkbaar 2 voor die prijs koopt. Datzelfde geldt voor zo ongeveer alles op je lijstje, want komkommers en appels en zo, daar kan ik jouw hoeveelheden ook lang niet voor kopen voor 1 euro.
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:35 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
tvp
LIDL en Haagsche markt,goeie combo .
Die winkel hebben we hier niet in de regio, maar die chinese winkels zijn al snel goedkoper met veel producten, zelf koop ik kruiden altijd op de markt per 50 of 25Gr. Rijst haal ik per 5 of 10Kg baal bij de chinees. Niet zozeer omdat ik zuinig wil eten, maar de supermarkt is met veel dingen schrikbarend duur en de markt en de "aparte" winkels hebben vaak leuk spul te koop.quote:Op zondag 2 november 2014 19:35 schreef Yiwei het volgende:
Wah Nam Hong heeft hele gangpad vol met potjes kruiden (naja niet dat ik in alle filialen ben geweest); ik heb daar bijv. mijn italiaanse kruiden gekocht. Ongeveer de helft goedkoper voor dezelfde hoeveelheid als bij de grote supermarkt ketens. Bijv. potje tijm 15g was E0,59; misschien E0,69 als ik me verkeerd heb herinnerd.
Als ik ervoor naar Rotterdam of Den Haag zou moeten zou ik het hele maandbudget al kwijt zijn aan reiskosten, dus dat lijkt me dan ook niet echt een optiequote:Op zondag 2 november 2014 19:44 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Ja ik woon in NLIn een ander topic zei iemand nog dat in Rotterdam op de markt je 12 advocado's kan kopen voor E1,-
![]()
Vraag anders aan onderstaande meneer wat de prijzen zijn op de markt waar hij naartoe gaat.
[..]
Qua ruimte valt het ook wel mee toch? Zeker voor konijnen is een relatief klein buitenplaatsje genoeg denk ik. Maar is het niet heel kosteninefficiënt om konijnen en kippen ellenlang te voeden voor je ze op kunt eten?quote:Op maandag 3 november 2014 06:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Tien euro per week, 1,42 per dag.
Het kan, maar dan moet je vooral bonen en rijst eten, niet veel anders dan dat, zoals het gros van de derde wereld. Fruit/groente kan je uit de natuur halen, vis/vlees ook, maar dan moet je kunnen en willen. Moestuin helpt daarbij, net als konijnen en kippen. Maar dan heb je ruimte nodig.
Ruimte voor de moestuin waar je jezelf en de konijnen en kippen mee voertquote:Op maandag 3 november 2014 21:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Qua ruimte valt het ook wel mee toch? Zeker voor konijnen is een relatief klein buitenplaatsje genoeg denk ik. Maar is het niet heel kosteninefficiënt om konijnen en kippen ellenlang te voeden voor je ze op kunt eten?
Das 2 euro voor 2000 kcal, 14 euro per week en alleen maar zetmeel en zout.quote:Op maandag 3 november 2014 22:02 schreef RetRy32 het volgende:
Mama instant noodles, 33 cent, 300 kcal.
Ja. Lekker toch.quote:Op maandag 3 november 2014 22:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Das 2 euro voor 2000 kcal, 14 euro per week en alleen maar zetmeel en zout.
Kippen kan je bijna als afvalbak gebruiken. Dan bedoel ik natuurlijk niet dat je ze sigarettenpeuken moet voeren, maar resten van groentes die je anders weg zou gooien bijvoorbeeld.quote:Op maandag 3 november 2014 21:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Qua ruimte valt het ook wel mee toch? Zeker voor konijnen is een relatief klein buitenplaatsje genoeg denk ik. Maar is het niet heel kosteninefficiënt om konijnen en kippen ellenlang te voeden voor je ze op kunt eten?
gezond lekker goed eten hoeft helemaal niet duur te zijn man. wat een onzinquote:Op zondag 2 november 2014 20:19 schreef Apekoek het volgende:
Lijkt mij verschrikkelijk ongezellig om op 10 euro per week te moeten leven. Uit eten behoort elke week tot een van de gezellige aangelegenheden. Verder kost lekker, gezond en goed eten nou eenmaal wat geld.
Moeilijk niet, begrijpend lezenquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:09 schreef SuperFood het volgende:
[..]
gezond lekker goed eten hoeft helemaal niet duur te zijn man. wat een onzin
het staat er toch echt als los statement. ik denk als je verplicht van 10 euro moet rondkomen en je geen prefab koopt je absoluut gezonder eet dan 80% van nederland.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Moeilijk niet, begrijpend lezen
Lees mijn comment nog eens goed. Ik heb het ook over de gezelligheid dat uit eten bijvoorbeeld met zich mee brengt. Of lekker gevarieerd eten thuis zoals tapas. Op 10 euro per week leven lijkt mij zo ontzetten schraal en ongezellig. Los van het feit of het wel of niet goedkoop kan.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:13 schreef SuperFood het volgende:
[..]
het staat er toch echt als los statement. ik denk als je verplicht van 10 euro moet rondkomen en je geen prefab koopt je absoluut gezonder eet dan 80% van nederland.
Ligt er maar net aan wat je definitie is van lekker en gevarieerd.quote:Op woensdag 5 november 2014 08:42 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Lees mijn comment nog eens goed. Ik heb het ook over de gezelligheid dat uit eten bijvoorbeeld met zich mee brengt. Of lekker gevarieerd eten thuis zoals tapas. Op 10 euro per week leven lijkt mij zo ontzetten schraal en ongezellig. Los van het feit of het wel of niet goedkoop kan.
Wel enigsinz persoonlijk daar heb je gelijk in. En je kan het ook wel heel gezellig thuis hebben, maar uit eten is toch echt wel een leuke toevoeging voor de afwisseling. Ik zou er niet aan moeten denken nooit gezellig uit eten te kunnen zonder een lekker drankje, het is gewoon een soort genot des levens.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:04 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wat je definitie is van lekker en gevarieerd.
Lekker eten kan ook met weinig geld en dat kan echt net zo gezellig zijn.
Gezelligheid hangt niet af van hoe uitgebreid of duur het eten is. Net als een gezellig feestje niet af hangt van drank.
Jij verstaat onder gevarieerd eten hoe je het klaarmaakt?quote:Op woensdag 5 november 2014 10:24 schreef Elleska het volgende:
Waarom zou je met 10 euro niet kunnen variëren?
Een argument wat ik nu vaker voorbij zie komen, dat het saai is, of eentonig.
Geld beperkt je zeker in de variatie mogelijkheden omdat sommige opties simpelweg te duur zijn, maar saai of eentonig ligt ook aan je eigen inbreng, creativiteit of hoe je het wilt noemen.
Een bloemkool kopen en deze op meerdere manieren kunnen klaarmaken is meer variatie dan menig nederlander die niet verder komt dan gekookte bloemkool met een sausje.
Precies, en ze kijkt over de daadwerkelijke boodschap heen. Nogmaals mij lijkt het maar saai. Daarbij is gezellig uit eten met vrienden en vrouw ook een ervaring, niet hoe je een bloemkool op meerdere manieren klaar maakt. En ook dat kan ik btw, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:26 schreef agter het volgende:
[..]
Jij verstaat onder gevarieerd eten hoe je het klaarmaakt?
Ik kan me er dan weer niets bij voorstellen dat wekelijks (of nog vaker) uit eten nog speciaal kan zijn. Lijkt me meer een gewoonte worden.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:11 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Wel enigsinz persoonlijk daar heb je gelijk in. En je kan het ook wel heel gezellig thuis hebben, maar uit eten is toch echt wel een leuke toevoeging voor de afwisseling. Ik zou er niet aan moeten denken nooit gezellig uit eten te kunnen zonder een lekker drankje, het is gewoon een soort genot des levens.
Dat is 1 onderdeel van gevarieerd eten.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:26 schreef agter het volgende:
[..]
Jij verstaat onder gevarieerd eten hoe je het klaarmaakt?
Uit eten is gewoon een gezelligheid dat ik met mensen wil delen, het is echt een uitje gezellig met een hapje en een drankje. Ja ik doe het wekelijks en geniet er altijd weer van, het is een soort hobby en het hoeft echt niet altijd even speciaal te zijn. Dat is het de eene week wel en de andere week niet maar dan wel gewoon leuk. Slechts 1 keer per jaar uit eten gaan noem ik dan ook echt schraal en oersaai (tegen het gierige aan zelfs). Maar goed ik ben dan ook een uitgaand type en kan het mij prima veroorloven. Aan de andere kant kan ik dan ook juist meer genieten wanneer ik thuis gezellig eet, omdat het meer in evenwicht is en niet altijd thuis ben.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:32 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ik kan me er dan weer niets bij voorstellen dat wekelijks (of nog vaker) uit eten nog speciaal kan zijn. Lijkt me meer een gewoonte worden.
Ik geniet juist van 1x per jaar echt uit eten, dat is dan extra speciaal.
Één keer per jaar uiteten? Ja, kan me voorstellen dat het dan echt heel speciaal is.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:32 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ik kan me er dan weer niets bij voorstellen dat wekelijks (of nog vaker) uit eten nog speciaal kan zijn. Lijkt me meer een gewoonte worden.
Ik geniet juist van 1x per jaar echt uit eten, dat is dan extra speciaal.
Per jaar komen we nu wel op vaker en ons budget is ook iets ruimer dan 10 euroquote:Op woensdag 5 november 2014 10:40 schreef agter het volgende:
[..]
Één keer per jaar uiteten? Ja, kan me voorstellen dat het dan echt heel speciaal is.
Doe je dat zo weinig vanuit geld-oogpunt, of omdat het anders minder speciaal is?
Ja, je hebt uiteten en uiteten.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:52 schreef Elleska het volgende:
[..]
Per jaar komen we nu wel op vaker en ons budget is ook iets ruimer dan 10 euro
Maar echt samen met Manlief uitgebreid uit eten is 1x per jaar op onze dag. Daarnaast nog wel andere dingen zoals op vakantie enzo. wekelijks kan ik me dan weer niets bij voorstellen. Zal komen doordat ik dat niet gewend ben.
De gezelligheid van uit eten is vaak wel met mensen samen jaquote:Op woensdag 5 november 2014 13:34 schreef Elleska het volgende:
ja precies. niet alles wat buiten de deur wordt gegeten heeft een uit eten sfeertje.
bijv voor het werk buiten de deur eten in het wegrestaurant tel ik niet mee...
met kinderen erbij is het misschien ook weer anders. gezellig dagje de stad in en dan lunchen deed ik vroeger ook met mn moeder. en dierentuin abo
maar als ik nu zelf de stad in ga heb ik niet zoiets van ik ga ff gezellig in mn eentje zitten lunchen.
volgens mij gaan we wat offtopic
En hoe wil je dat gaan realiseren met 10 euro per weekquote:Op woensdag 5 november 2014 14:07 schreef agter het volgende:
Ik heb even wat weekmenu's in dit topic gelezen, en ik zie veel pannekoeken langs komen.
Geen 2 ons groente per dag en geen 2 stuks fruit (en dat is een minimum), geen verse vis, geen noten/zaden etc.
Niet dus. Je kunt niet gezond leven op 10 euro.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:12 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
En hoe wil je dat gaan realiseren met 10 euro per week
Eens, maar de TT is: kun je voor 10 euro per week eten? Eten wel om te overleven/de week door te komen. Gezond eten is een ander verhaalquote:Op woensdag 5 november 2014 14:19 schreef agter het volgende:
[..]
Niet dus. Je kunt niet gezond leven op 10 euro.
Dat was dan ook de vraag nietquote:Op woensdag 5 november 2014 14:19 schreef agter het volgende:
[..]
Niet dus. Je kunt niet gezond leven op 10 euro.
Oh, ik las deze vraag in de huidige OP:quote:Op woensdag 5 november 2014 14:26 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Dat was dan ook de vraag niet
Van 10 euro per week leven kan wel, maar gezond is het niet.
Spinazie pannenkoekenquote:Op woensdag 5 november 2014 14:07 schreef agter het volgende:
Ik heb even wat weekmenu's in dit topic gelezen, en ik zie veel pannekoeken langs komen.
Geen 2 ons groente per dag en geen 2 stuks fruit (en dat is een minimum), geen verse vis, geen noten/zaden etc.
Hoeft idd niet perse verse vis te zijn. Maar wel liefst 1 x van de 2 vette vis.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:49 schreef Elleska het volgende:
[..]
Spinazie pannenkoeken
groente zit hier altijd bij de maaltijd. maar verse vis staat hier eigenlijk maar weinig op het menu. misschien wel een puntje. (waarom eigenlijk perse verse? denk dat er maar weinig mensen zijn die echt dagverse vis eten. wat verkocht wordt als 'verse' vis is vaak ingevroren geweest. )
Ho! In mijn uitermate eentonige menu (een paar post omhoog) komt alles behalve vis voorquote:Op woensdag 5 november 2014 14:07 schreef agter het volgende:
taalkundig best een interessante zin.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:31 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ho! In mijn uitermate eentonige menu (een paar post omhoog) komt alles behalve vis voor
Maar helaas is dit CUL en niet TTK.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:52 schreef SuperFood het volgende:
[..]
taalkundig best een interessante zin.
Compenseert voor de carnivoren onder ons voor de twee dagen geen vleesquote:Op woensdag 5 november 2014 19:01 schreef SuperFood het volgende:
5 dagen 100 gram vlees. in principe is 70 gram aanbevolen geloof ik (en met een ei erbij kan het nog wel wat minder). maar leuk samengesteld
Ja ik kan er natuurlijk niet alles in kwijt, dat heb je met zo'n budget. En ja, het is niet veel. Maar melk hoef je niet te drinken, water is prima voor zulke momenten. En je vitamientjes krijg je zo tenminste nog redelijk.quote:Op woensdag 5 november 2014 19:09 schreef agter het volgende:
Das maximaal 3 sneetjes brood overdag. En 15 ml melk. Een extra pak melk zit er al niet in.
En waar heb je je 2 stuks fruit verstopt?
500 g gehakt: 256*5=1254 Kcalquote:Op woensdag 5 november 2014 18:59 schreef Selestha het volgende:
Ik kan best een weekmenu voor 10 euro maken, er vanuit gaande dat je de basis al hebt (kruiden, meel, olie en boter).
Wat koopt je: (alles bij de Lidl)
-Bak gehakt 500 gr a 2 euro (maak je 5 ballen van 100 g van)
-Zak aardappelen 2,5 kilo a 2 euro
-Kilo wortelen a 70 cent
-500 g prei momenteel 15 cent
-1 pak plakken jonge kaas a 1 euro
-Melk a 50 cent
-1 brood a 80 cent
-1 doos eieren a 1 euro
-1 zak boontjes 500 gr 75 cent
-Pot chocopasta a 1,25
=9,95 dus dan maak je nog winst
Wat maak je dan bijvoorbeeld:
Hutspot met een gehaktbal
Roerei of gebakken ei met kaas
Aardappelen, groente met nog een gehaktbal
Prei-ovenschotel met kaas en aardappelpuree
Gebakken aardappels, boontjes, gehaktbal
Omelet met aardappelen en een restje groenten
Tosti's of een broodje bal
Nog een keertje aardappelen, groente, vlees
Wentelteefjes (brood dippen in ei-en suikerkaneelmengsel en bakken)
Ja het is saai en redelijk eentoning, máár wel Hollandse kost en je kan er van leven.
je houdt eieren over voor volgende week. Dus een netje mandarijnen erbij. Heb je 11 euro uitgegeven en daarmee fruit voor 2 weken erbij.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:59 schreef Selestha het volgende:
Ik kan best een weekmenu voor 10 euro maken, er vanuit gaande dat je de basis al hebt (kruiden, meel, olie en boter).
Wat koopt je: (alles bij de Lidl)
-Bak gehakt 500 gr a 2 euro (maak je 5 ballen van 100 g van)
-Zak aardappelen 2,5 kilo a 2 euro
-Kilo wortelen a 70 cent
-500 g prei momenteel 15 cent
-1 pak plakken jonge kaas a 1 euro
-Melk a 50 cent
-1 brood a 80 cent
-1 doos eieren a 1 euro
-1 zak boontjes 500 gr 75 cent
-Pot chocopasta a 1,25
=9,95 dus dan maak je nog winst
Wat maak je dan bijvoorbeeld:
Hutspot met een gehaktbal
Roerei of gebakken ei met kaas
Aardappelen, groente met nog een gehaktbal
Prei-ovenschotel met kaas en aardappelpuree
Gebakken aardappels, boontjes, gehaktbal
Omelet met aardappelen en een restje groenten
Tosti's of een broodje bal
Nog een keertje aardappelen, groente, vlees
Wentelteefjes (brood dippen in ei-en suikerkaneelmengsel en bakken)
Ja het is saai en redelijk eentoning, máár wel Hollandse kost en je kan er van leven.
iets meer zuivel zou ik adviseren en iets meer vitamientjes (en vezels).quote:Op woensdag 5 november 2014 19:14 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja ik kan er natuurlijk niet alles in kwijt, dat heb je met zo'n budget. En ja, het is niet veel. Maar melk hoef je niet te drinken, water is prima voor zulke momenten. En je vitamientjes krijg je zo tenminste nog redelijk.
zuivel... zo niet nodig.quote:Op woensdag 5 november 2014 19:24 schreef agter het volgende:
[..]
iets meer zuivel zou ik adviseren en iets meer vitamientjes (en vezels).
Pilletje kan ook.
is ook zuivel. zuivel is overgewaardeerd.quote:Op woensdag 5 november 2014 19:30 schreef agter het volgende:
[..]
eiwitten, B2, B12, Calcium (en soms vit A).
Mag van mij ook yoghurt zijn.
Omgerekend naar kcal maakt het heel inzichtelijk dat bovenstaand lijstje niet genoeg is om gezond van 10 euro te leven.quote:Op woensdag 5 november 2014 19:16 schreef stavromulabeta het volgende:
500 g gehakt: 256*5=1254 Kcal
2,5 kg aardappelen=78*25=1950 Kcal (schil mee-eten)
1 kg wortelen =27*10=270 Kcal
500 g prei =5*26=130 Kcal
1 pak jonge kaas (150 gr?)=1,5*380=570 Kcal
1 l melk (halfvol)= 10*48= 480 Kcal
1 brood (800g) = 8*208=1664 Kcal
6 eieren = 6*82= 492 Kcal
500 g sperzieboontjes =5*36=180 Kcal
500 g chocoladepasta(AH) 5*576=2880 Kcal
totaal:9870 kCal.
Voor een volwassen vrouw (2000Kcal/dag) genoeg voor een kleine 5 dagen, voor een man (2500 kCal/dag) 4 dagen. Daarna heb je dus 2 à 3 dagen honger.
gewoon wat energieverschaffers erbij dan. daarnaast is haast iedereen strontdik dus laten we ons nou niet teveel zorgen maken om TE WEINIG calorieën.quote:Op woensdag 5 november 2014 21:04 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Omgerekend naar kcal maakt het heel inzichtelijk dat bovenstaand lijstje niet genoeg is om gezond van 10 euro te leven.Ik denk dat dit alleen mogelijk is als je de tijd hebt om alle winkels en de markt af te gaan voor de beste aanbiedingen.
Op de fiets. Want met de auto kost weer geld...quote:Op woensdag 5 november 2014 21:04 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Omgerekend naar kcal maakt het heel inzichtelijk dat bovenstaand lijstje niet genoeg is om gezond van 10 euro te leven.Ik denk dat dit alleen mogelijk is als je de tijd hebt om alle winkels en de markt af te gaan voor de beste aanbiedingen.
Ik ben zelf op dieet (1500 kcal per dag), dus ik zou nu een heel eind kunnen komen met dat lijstje. Normaal gesproken zou het te weinig zijn.quote:Op woensdag 5 november 2014 21:06 schreef SuperFood het volgende:
gewoon wat energieverschaffers erbij dan. daarnaast is haast iedereen strontdik dus laten we ons nou niet teveel zorgen maken om TE WEINIG calorieën.
koop er een pakje roomboter bij en halveer het gehakt. energie kun je goedkoop erbij krijgen, desnoods koop je nog wat rijst ofzo.quote:Op woensdag 5 november 2014 21:07 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik ben zelf op dieet (1500 kcal per dag), dus ik zou nu een heel eind kunnen komen met dat lijstje. Normaal gesproken zou het te weinig zijn.
Beter koop je fruit erbij, noten etc.quote:Op woensdag 5 november 2014 21:08 schreef SuperFood het volgende:
[..]
koop er een pakje roomboter bij en halveer het gehakt. energie kun je goedkoop erbij krijgen, desnoods koop je nog wat rijst ofzo.
laten we bananen doen die kosten niet duur.quote:Op woensdag 5 november 2014 21:11 schreef agter het volgende:
[..]
Beter koop je fruit erbij, noten etc.
Ja de bedoeling is ook niet dat je er wekenlang op leeft, ik ben uitgegaan van één weekquote:Op woensdag 5 november 2014 21:07 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik ben zelf op dieet (1500 kcal per dag), dus ik zou nu een heel eind kunnen komen met dat lijstje. Normaal gesproken zou het te weinig zijn.
Ik denk dat ie het van de markt haalt waar prijzen minder vast zijn dan in de supermarkt.quote:Op zondag 2 november 2014 10:30 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Jawel, ik was gisteren zelf bij de Lidl. Het gehakt was 2 euro. Misschien een aanbieding? Dat weet ik ook niet. Het was trouwens rundergehakt, niet half om half.quote:Op woensdag 5 november 2014 21:33 schreef agter het volgende:
Selestha,
Je prijzen kloppen niet:
Gehakt half om half, 500 gr, Lidl is 4,38 (geen 2 euro).
http://www.supermarktaanb(...)inhoud-500-g-per-pak
Helaas zit je er dus 2 Euro overheen.
Zo goedkoop heb ik het nog niet gezien.quote:Op donderdag 6 november 2014 10:28 schreef Selestha het volgende:
[..]
Jawel, ik was gisteren zelf bij de Lidl. Het gehakt was 2 euro. Misschien een aanbieding? Dat weet ik ook niet. Het was trouwens rundergehakt, niet half om half.
Ze hebben wel vaker van die aanbiedingen hoor. Vanaf vandaag bijvoorbeeld 800 gram runderhamburgers voor 3 euro. Daar kom je de week wel mee door. Ik vind die burgers van de Lidl goed te eten. Of het allemaal biologisch verantwoord is voor die prijs kun je je natuurlijk wel afvragen.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:11 schreef agter het volgende:
[..]
Zo goedkoop heb ik het nog niet gezien.
Zou het een beetje te eten zijn? Rundergehakt van 2 euro een pond?
Zoveel mogelijk zelf verbouwen. Ken mensen die dat doen.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:59 schreef Elleska het volgende:
biologisch verantwoord gaan leven van 10euro is al helemaal onmogelijk.
Bij onze slager kost rundergehakt ¤3,40 per kilo. Dus dit is wel degelijk mogelijk.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:11 schreef agter het volgende:
[..]
Zo goedkoop heb ik het nog niet gezien.
Zou het een beetje te eten zijn? Rundergehakt van 2 euro een pond?
als het gaat om groente wel ja, maar het ging om vlees en dat is voor de meeste nederlander niet te doen. kippen houden wil nog, maar een varken of een koe is een ander verhaal.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:24 schreef agter het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk zelf verbouwen. Ken mensen die dat doen.
Meestal de markt ja, maar regelmatig ook de Turkse supermarkt. Van de week bij een Turkse supermarkt o.a. paprika's gezien voor E0,59/kg. Je kan gewoon zelf kiezen en pakken, echt hele bakken en bakken en bakken volquote:Op woensdag 5 november 2014 21:41 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik denk dat ie het van de markt haalt waar prijzen minder vast zijn dan in de supermarkt.
Beter dan gemiddeld?quote:Op zondag 9 november 2014 23:27 schreef Tanin het volgende:
Water drinken (en dus ook geen alcohol) en vegetarisch eten en je komt een heel eind.
Ik at altijd:
2 sneetjes brood met pindakaas
2 sneetjes brood met ei
200 gram rijst met curry of 200 gram pasta met saus (grote pan, at er 3 dagen van)
Avond maal maakte ik van ui, wortelen, stronk broccoli (curry) of een courgette (curry), tomatenblokjes uit blik.
Saai? absoluut
Gezond? beter dan gemiddeld
lijkt me zeker gezonder dan gemiddeld.quote:Op zondag 9 november 2014 23:31 schreef agter het volgende:
[..]
Beter dan gemiddeld?
Jij hebt een lage dunk van wat gemiddeld op tafel komt...
Gezien hoeveel mensen er kant en klaar maaltijden/afhaal kopen, pakjes gebruiken en hoe weinig groentes sommige mensen eten, absoluut!quote:Op zondag 9 november 2014 23:31 schreef agter het volgende:
[..]
Beter dan gemiddeld?
Jij hebt een lage dunk van wat gemiddeld op tafel komt...
Die grote pan, die warmde je hopelijk niet 3 keer op, toch?quote:Op zondag 9 november 2014 23:38 schreef Tanin het volgende:
[..]
Gezien hoeveel mensen er kant en klaar maaltijden/afhaal kopen, pakjes gebruiken en hoe weinig groentes sommige mensen eten, absoluut!
Begrijp me niet verkeerd, gezond is het zeker niet, maar ik heb de indruk dat anderen veel slechter eten.
Dat deed ik ook niet, die kookte ik elke dag opnieuwquote:Op zondag 9 november 2014 23:40 schreef Elleska het volgende:
ik hoop enkel de curry/pastasaus die in groot formaat werd klaargemaakt
de meerwaarde van een grote pan rijst/pasta koken ontgaat mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |