Moeilijk niet, begrijpend lezenquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:09 schreef SuperFood het volgende:
[..]
gezond lekker goed eten hoeft helemaal niet duur te zijn man. wat een onzin
het staat er toch echt als los statement. ik denk als je verplicht van 10 euro moet rondkomen en je geen prefab koopt je absoluut gezonder eet dan 80% van nederland.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Moeilijk niet, begrijpend lezen
Lees mijn comment nog eens goed. Ik heb het ook over de gezelligheid dat uit eten bijvoorbeeld met zich mee brengt. Of lekker gevarieerd eten thuis zoals tapas. Op 10 euro per week leven lijkt mij zo ontzetten schraal en ongezellig. Los van het feit of het wel of niet goedkoop kan.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:13 schreef SuperFood het volgende:
[..]
het staat er toch echt als los statement. ik denk als je verplicht van 10 euro moet rondkomen en je geen prefab koopt je absoluut gezonder eet dan 80% van nederland.
Ligt er maar net aan wat je definitie is van lekker en gevarieerd.quote:Op woensdag 5 november 2014 08:42 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Lees mijn comment nog eens goed. Ik heb het ook over de gezelligheid dat uit eten bijvoorbeeld met zich mee brengt. Of lekker gevarieerd eten thuis zoals tapas. Op 10 euro per week leven lijkt mij zo ontzetten schraal en ongezellig. Los van het feit of het wel of niet goedkoop kan.
Wel enigsinz persoonlijk daar heb je gelijk in. En je kan het ook wel heel gezellig thuis hebben, maar uit eten is toch echt wel een leuke toevoeging voor de afwisseling. Ik zou er niet aan moeten denken nooit gezellig uit eten te kunnen zonder een lekker drankje, het is gewoon een soort genot des levens.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:04 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wat je definitie is van lekker en gevarieerd.
Lekker eten kan ook met weinig geld en dat kan echt net zo gezellig zijn.
Gezelligheid hangt niet af van hoe uitgebreid of duur het eten is. Net als een gezellig feestje niet af hangt van drank.
Jij verstaat onder gevarieerd eten hoe je het klaarmaakt?quote:Op woensdag 5 november 2014 10:24 schreef Elleska het volgende:
Waarom zou je met 10 euro niet kunnen variëren?
Een argument wat ik nu vaker voorbij zie komen, dat het saai is, of eentonig.
Geld beperkt je zeker in de variatie mogelijkheden omdat sommige opties simpelweg te duur zijn, maar saai of eentonig ligt ook aan je eigen inbreng, creativiteit of hoe je het wilt noemen.
Een bloemkool kopen en deze op meerdere manieren kunnen klaarmaken is meer variatie dan menig nederlander die niet verder komt dan gekookte bloemkool met een sausje.
Precies, en ze kijkt over de daadwerkelijke boodschap heen. Nogmaals mij lijkt het maar saai. Daarbij is gezellig uit eten met vrienden en vrouw ook een ervaring, niet hoe je een bloemkool op meerdere manieren klaar maakt. En ook dat kan ik btw, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:26 schreef agter het volgende:
[..]
Jij verstaat onder gevarieerd eten hoe je het klaarmaakt?
Ik kan me er dan weer niets bij voorstellen dat wekelijks (of nog vaker) uit eten nog speciaal kan zijn. Lijkt me meer een gewoonte worden.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:11 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Wel enigsinz persoonlijk daar heb je gelijk in. En je kan het ook wel heel gezellig thuis hebben, maar uit eten is toch echt wel een leuke toevoeging voor de afwisseling. Ik zou er niet aan moeten denken nooit gezellig uit eten te kunnen zonder een lekker drankje, het is gewoon een soort genot des levens.
Dat is 1 onderdeel van gevarieerd eten.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:26 schreef agter het volgende:
[..]
Jij verstaat onder gevarieerd eten hoe je het klaarmaakt?
Uit eten is gewoon een gezelligheid dat ik met mensen wil delen, het is echt een uitje gezellig met een hapje en een drankje. Ja ik doe het wekelijks en geniet er altijd weer van, het is een soort hobby en het hoeft echt niet altijd even speciaal te zijn. Dat is het de eene week wel en de andere week niet maar dan wel gewoon leuk. Slechts 1 keer per jaar uit eten gaan noem ik dan ook echt schraal en oersaai (tegen het gierige aan zelfs). Maar goed ik ben dan ook een uitgaand type en kan het mij prima veroorloven. Aan de andere kant kan ik dan ook juist meer genieten wanneer ik thuis gezellig eet, omdat het meer in evenwicht is en niet altijd thuis ben.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:32 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ik kan me er dan weer niets bij voorstellen dat wekelijks (of nog vaker) uit eten nog speciaal kan zijn. Lijkt me meer een gewoonte worden.
Ik geniet juist van 1x per jaar echt uit eten, dat is dan extra speciaal.
Één keer per jaar uiteten? Ja, kan me voorstellen dat het dan echt heel speciaal is.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:32 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ik kan me er dan weer niets bij voorstellen dat wekelijks (of nog vaker) uit eten nog speciaal kan zijn. Lijkt me meer een gewoonte worden.
Ik geniet juist van 1x per jaar echt uit eten, dat is dan extra speciaal.
Per jaar komen we nu wel op vaker en ons budget is ook iets ruimer dan 10 euroquote:Op woensdag 5 november 2014 10:40 schreef agter het volgende:
[..]
Één keer per jaar uiteten? Ja, kan me voorstellen dat het dan echt heel speciaal is.
Doe je dat zo weinig vanuit geld-oogpunt, of omdat het anders minder speciaal is?
Ja, je hebt uiteten en uiteten.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:52 schreef Elleska het volgende:
[..]
Per jaar komen we nu wel op vaker en ons budget is ook iets ruimer dan 10 euro
Maar echt samen met Manlief uitgebreid uit eten is 1x per jaar op onze dag. Daarnaast nog wel andere dingen zoals op vakantie enzo. wekelijks kan ik me dan weer niets bij voorstellen. Zal komen doordat ik dat niet gewend ben.
De gezelligheid van uit eten is vaak wel met mensen samen jaquote:Op woensdag 5 november 2014 13:34 schreef Elleska het volgende:
ja precies. niet alles wat buiten de deur wordt gegeten heeft een uit eten sfeertje.
bijv voor het werk buiten de deur eten in het wegrestaurant tel ik niet mee...
met kinderen erbij is het misschien ook weer anders. gezellig dagje de stad in en dan lunchen deed ik vroeger ook met mn moeder. en dierentuin abo
maar als ik nu zelf de stad in ga heb ik niet zoiets van ik ga ff gezellig in mn eentje zitten lunchen.
volgens mij gaan we wat offtopic
En hoe wil je dat gaan realiseren met 10 euro per weekquote:Op woensdag 5 november 2014 14:07 schreef agter het volgende:
Ik heb even wat weekmenu's in dit topic gelezen, en ik zie veel pannekoeken langs komen.
Geen 2 ons groente per dag en geen 2 stuks fruit (en dat is een minimum), geen verse vis, geen noten/zaden etc.
Niet dus. Je kunt niet gezond leven op 10 euro.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:12 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
En hoe wil je dat gaan realiseren met 10 euro per week
Eens, maar de TT is: kun je voor 10 euro per week eten? Eten wel om te overleven/de week door te komen. Gezond eten is een ander verhaalquote:Op woensdag 5 november 2014 14:19 schreef agter het volgende:
[..]
Niet dus. Je kunt niet gezond leven op 10 euro.
Dat was dan ook de vraag nietquote:Op woensdag 5 november 2014 14:19 schreef agter het volgende:
[..]
Niet dus. Je kunt niet gezond leven op 10 euro.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |