abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 november 2014 @ 19:11:17 #126
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146301811
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:09 schreef SuperFood het volgende:

[..]

gezond lekker goed eten hoeft helemaal niet duur te zijn man. wat een onzin :D
Moeilijk niet, begrijpend lezen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_146301900
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Moeilijk niet, begrijpend lezen
het staat er toch echt als los statement. ik denk als je verplicht van 10 euro moet rondkomen en je geen prefab koopt je absoluut gezonder eet dan 80% van nederland.
pi_146314296
Muesli (vruchten, geen toegevoegde suiker) van de Lidl is 2359 KCal/Euro,volle melk is 880 KCal per Euro (75 ct/l).
Dus als je alleen maar muesli met 1/4l melk per dag eet, zou je voor +- 1,15 E per dag de benodigde 2500 kcal voor een volwassen man kunnen halen.

Om echt gezond te eten, hou je nog 27 ct over voor groente en fruit. Uitgaande van een prijs van 69 ct/kilo (haalbaar op de markt of bij het weekendvoordeel bij de Aldi) is dit dus nagenoeg voldoende voor de benodigde 2ons groente + 2 ons fruit per dag.

Wel nog even een rondje hardlopen, want door de groente en fruit haal je -in combinatie met de muesli - teveel calorieën binnen (als je voor 27 ct bananen koopt à 69 ct/kilo is dat zo'n 4,6 km rennen).

[ Bericht 4% gewijzigd door stavromulabeta op 04-11-2014 23:11:15 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_146320207
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:13 schreef SuperFood het volgende:

[..]

het staat er toch echt als los statement. ik denk als je verplicht van 10 euro moet rondkomen en je geen prefab koopt je absoluut gezonder eet dan 80% van nederland.
Lees mijn comment nog eens goed. Ik heb het ook over de gezelligheid dat uit eten bijvoorbeeld met zich mee brengt. Of lekker gevarieerd eten thuis zoals tapas. Op 10 euro per week leven lijkt mij zo ontzetten schraal en ongezellig. Los van het feit of het wel of niet goedkoop kan.
pi_146320244
quote:
7s.gif Op maandag 3 november 2014 22:05 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Ja. Lekker toch.
Genieten man! En nog gezond ook :')
pi_146321845
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 08:42 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Lees mijn comment nog eens goed. Ik heb het ook over de gezelligheid dat uit eten bijvoorbeeld met zich mee brengt. Of lekker gevarieerd eten thuis zoals tapas. Op 10 euro per week leven lijkt mij zo ontzetten schraal en ongezellig. Los van het feit of het wel of niet goedkoop kan.
Ligt er maar net aan wat je definitie is van lekker en gevarieerd.
Lekker eten kan ook met weinig geld en dat kan echt net zo gezellig zijn.
Gezelligheid hangt niet af van hoe uitgebreid of duur het eten is. Net als een gezellig feestje niet af hangt van drank.
  woensdag 5 november 2014 @ 10:07:30 #132
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146321936
Laten we wel wezen. Een mens wil ook wel eens wat variatie. Als je het week in week uit, maand in maand uit met een tientje in de week moet doen dan gaat de herhaling je op den duur wel tegenstaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_146322052
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:04 schreef Elleska het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan wat je definitie is van lekker en gevarieerd.
Lekker eten kan ook met weinig geld en dat kan echt net zo gezellig zijn.
Gezelligheid hangt niet af van hoe uitgebreid of duur het eten is. Net als een gezellig feestje niet af hangt van drank.
Wel enigsinz persoonlijk daar heb je gelijk in. En je kan het ook wel heel gezellig thuis hebben, maar uit eten is toch echt wel een leuke toevoeging voor de afwisseling. Ik zou er niet aan moeten denken nooit gezellig uit eten te kunnen zonder een lekker drankje, het is gewoon een soort genot des levens.
pi_146322372
Waarom zou je met 10 euro niet kunnen variëren?
Een argument wat ik nu vaker voorbij zie komen, dat het saai is, of eentonig.
Geld beperkt je zeker in de variatie mogelijkheden omdat sommige opties simpelweg te duur zijn, maar saai of eentonig ligt ook aan je eigen inbreng, creativiteit of hoe je het wilt noemen.

Een bloemkool kopen en deze op meerdere manieren kunnen klaarmaken is meer variatie dan menig nederlander die niet verder komt dan gekookte bloemkool met een sausje.
pi_146322405
Ik vraag me af of je echt langdurig gezond en gevarieerd (qua ingrediënten, niet alleen de manier van klaarmaken) kunt eten van een tientje.
Dat denk ik dus niet. Één a twee keer verse vis in de week wordt al moeilijk.
Make my day!
pi_146322438
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:24 schreef Elleska het volgende:
Waarom zou je met 10 euro niet kunnen variëren?
Een argument wat ik nu vaker voorbij zie komen, dat het saai is, of eentonig.
Geld beperkt je zeker in de variatie mogelijkheden omdat sommige opties simpelweg te duur zijn, maar saai of eentonig ligt ook aan je eigen inbreng, creativiteit of hoe je het wilt noemen.

Een bloemkool kopen en deze op meerdere manieren kunnen klaarmaken is meer variatie dan menig nederlander die niet verder komt dan gekookte bloemkool met een sausje.
Jij verstaat onder gevarieerd eten hoe je het klaarmaakt?
Make my day!
pi_146322522
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:26 schreef agter het volgende:

[..]

Precies, en ze kijkt over de daadwerkelijke boodschap heen. Nogmaals mij lijkt het maar saai. Daarbij is gezellig uit eten met vrienden en vrouw ook een ervaring, niet hoe je een bloemkool op meerdere manieren klaar maakt. En ook dat kan ik btw, maar dat terzijde.
pi_146322562
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:11 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Wel enigsinz persoonlijk daar heb je gelijk in. En je kan het ook wel heel gezellig thuis hebben, maar uit eten is toch echt wel een leuke toevoeging voor de afwisseling. Ik zou er niet aan moeten denken nooit gezellig uit eten te kunnen zonder een lekker drankje, het is gewoon een soort genot des levens.
Ik kan me er dan weer niets bij voorstellen dat wekelijks (of nog vaker) uit eten nog speciaal kan zijn. Lijkt me meer een gewoonte worden.

Ik geniet juist van 1x per jaar echt uit eten, dat is dan extra speciaal.
pi_146322670
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:26 schreef agter het volgende:

[..]

Dat is 1 onderdeel van gevarieerd eten.

Mijn punt dat seizoengroente/aanbieding/koopjes juist veel afwisseling geeft had ik al eerder gegeven. Dacht dat het niet nodig was dat weer herhalen
pi_146322671
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:32 schreef Elleska het volgende:

[..]

Ik kan me er dan weer niets bij voorstellen dat wekelijks (of nog vaker) uit eten nog speciaal kan zijn. Lijkt me meer een gewoonte worden.

Uit eten is gewoon een gezelligheid dat ik met mensen wil delen, het is echt een uitje gezellig met een hapje en een drankje. Ja ik doe het wekelijks en geniet er altijd weer van, het is een soort hobby en het hoeft echt niet altijd even speciaal te zijn. Dat is het de eene week wel en de andere week niet maar dan wel gewoon leuk. Slechts 1 keer per jaar uit eten gaan noem ik dan ook echt schraal en oersaai (tegen het gierige aan zelfs). Maar goed ik ben dan ook een uitgaand type en kan het mij prima veroorloven. Aan de andere kant kan ik dan ook juist meer genieten wanneer ik thuis gezellig eet, omdat het meer in evenwicht is en niet altijd thuis ben.
pi_146322736
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:32 schreef Elleska het volgende:

[..]

Één keer per jaar uiteten? Ja, kan me voorstellen dat het dan echt heel speciaal is.
Doe je dat zo weinig vanuit geld-oogpunt, of omdat het anders minder speciaal is?
Make my day!
pi_146323053
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:40 schreef agter het volgende:

[..]

Één keer per jaar uiteten? Ja, kan me voorstellen dat het dan echt heel speciaal is.
Doe je dat zo weinig vanuit geld-oogpunt, of omdat het anders minder speciaal is?
Per jaar komen we nu wel op vaker en ons budget is ook iets ruimer dan 10 euro ;)
Maar echt samen met Manlief uitgebreid uit eten is 1x per jaar op onze dag. Daarnaast nog wel andere dingen zoals op vakantie enzo. wekelijks kan ik me dan weer niets bij voorstellen. Zal komen doordat ik dat niet gewend ben.
pi_146323671
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:52 schreef Elleska het volgende:

[..]

Per jaar komen we nu wel op vaker en ons budget is ook iets ruimer dan 10 euro ;)
Maar echt samen met Manlief uitgebreid uit eten is 1x per jaar op onze dag. Daarnaast nog wel andere dingen zoals op vakantie enzo. wekelijks kan ik me dan weer niets bij voorstellen. Zal komen doordat ik dat niet gewend ben.
Ja, je hebt uiteten en uiteten. :)
Ik vind het altijd wel gezellig om met dochtertje (en vaak man) als we ergens zijn er een gezellig dagje van te maken. Lunchen in de stad, een etagere met charcuterie en kaasjes in het restaurant bij de speeltuin etc.
En nu we een abo op de dierentuin hier in de buurt hebben, gaan we toch wel eens per week daar heen. Natuurlijk neem ik vaak genoeg bakjes met fruit, broodjes, komkommer enzo mee. Maar ook vaak genoeg eten we daar.
Het is de gezelligheid van uit eten.
Denk dat we gemiddeld 2 a 3 keer per week buiten de deur eten (lunch meegerekend).
Make my day!
pi_146328052
ja precies. niet alles wat buiten de deur wordt gegeten heeft een uit eten sfeertje.
bijv voor het werk buiten de deur eten in het wegrestaurant tel ik niet mee...

met kinderen erbij is het misschien ook weer anders. gezellig dagje de stad in en dan lunchen deed ik vroeger ook met mn moeder. en dierentuin abo :D
maar als ik nu zelf de stad in ga heb ik niet zoiets van ik ga ff gezellig in mn eentje zitten lunchen.

volgens mij gaan we wat offtopic :@
pi_146329107
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:34 schreef Elleska het volgende:
ja precies. niet alles wat buiten de deur wordt gegeten heeft een uit eten sfeertje.
bijv voor het werk buiten de deur eten in het wegrestaurant tel ik niet mee...

met kinderen erbij is het misschien ook weer anders. gezellig dagje de stad in en dan lunchen deed ik vroeger ook met mn moeder. en dierentuin abo :D
maar als ik nu zelf de stad in ga heb ik niet zoiets van ik ga ff gezellig in mn eentje zitten lunchen.

volgens mij gaan we wat offtopic :@
De gezelligheid van uit eten is vaak wel met mensen samen ja :P Anders blijf ik ook net zo goed thuis.
pi_146329433
Ik heb even wat weekmenu's in dit topic gelezen, en ik zie veel pannekoeken langs komen.
Geen 2 ons groente per dag en geen 2 stuks fruit (en dat is een minimum), geen verse vis, geen noten/zaden etc.
Make my day!
pi_146329630
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:07 schreef agter het volgende:
Ik heb even wat weekmenu's in dit topic gelezen, en ik zie veel pannekoeken langs komen.
Geen 2 ons groente per dag en geen 2 stuks fruit (en dat is een minimum), geen verse vis, geen noten/zaden etc.
En hoe wil je dat gaan realiseren met 10 euro per week :?
Mokkel met stuntstok
pi_146329900
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:12 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

En hoe wil je dat gaan realiseren met 10 euro per week :?
Niet dus. Je kunt niet gezond leven op 10 euro.
Make my day!
pi_146329962
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:19 schreef agter het volgende:

[..]

Eens, maar de TT is: kun je voor 10 euro per week eten? Eten wel om te overleven/de week door te komen. Gezond eten is een ander verhaal
mag het weten
pi_146330197
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:19 schreef agter het volgende:

[..]

Dat was dan ook de vraag niet :o
Van 10 euro per week leven kan wel, maar gezond is het niet.
Mokkel met stuntstok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')