Moet nipt lukken volgens mij... Maar enkel met massa geproduceerd commercieel seizoensgroenten en kip- en varkensvlees. Klinkt niet goed, maar beter dan bereide maaltijden, fastfood, gelijk welke snacks zoals chips, koeken, frisdranken ed uit fabrieken. Dus niet zo gezond als het zou kunnen maar wel gezonder dan waarmee 90% zich mee volpropt.
1 kilo kippenvleugels - ¤3
1 kilo varkensspiering - ¤3-4
1 kilo gehakt - ¤3-4
10 eieren - ¤1-2
Dit is bij de discount slagers waar je vaak 2 of meer kilo moet kopen om deze prijs te halen. Echter met een diepvries en enkele diepvries zakjes kun je zo toch heel wat voordeel doen. Dit is overigens hetzelfde vlees als bij een gewone beenhouwer of supermarkt. De laatste jaren is er heel wat meer rond gezonder vlees te doen maar daar betaal je wel een serieuze meerprijs voor.
Als je tevreden bent met dagelijks 125 gram vlees kun je met één kilo een week toekomen, rekening houdend dat de beenderen ook wegen.
Als je af en toe orgaanvlees zoals lever en nieren wilt eten kom je nog goedkoper uit. Dat is ook zeer voedzaam!
Daarmee is aan de eiwitbehoefte al voldaan, toch de belangrijkste bron van energie. Het overgrote deel mensen op de wereld hebben dit niet op een week.
Aardappelen kan je in deze periode voor 20 cent per kilo hebben, als je een zak van 5 of 10 kilo koopt. Prei, witte en rode kolen, bloemkolen, broccoli allerhande wortels, tomaten, appelen, peren(danku rusland) ze gooien het achter je hoofd! Als je 3 euro aan seizoensgroenten- en fruit kunt opeten in deze periode van het jaar dan moet je al wat moeite doen. Opnieuw, laat je niet in de zak zetten in een supermarkt, haal het bij een boer of iemand die rechtstreeks van boeren koopt en doorverkoopt zonder die bullshit verpakkingen en de meerprijs van "eerste" keuze, de kwaliteit is dezelfde.
Met een pakje boter en een fles olijfolie kom je meer dan een maand toe. Pakweg 50 cent per week voor wat gezonde vetten.
Een fles melk of 2-3, de rest water van de kraan.
Met 2 grote broden kom ik doorgaans toe in een week. Ik koop nu "gezond" brood met volle granen en allerlei zaden en pitten, maar ik maak me niks wijs, de witte bloem die altijd wordt gebruikt is een aanslag op je lijf, net als suiker. Ik betaal ¤2,30 per brood, goedkoper kan in de supermarkt maar dat is een pak minder lekker natuurlijk, blijft ook geen 3-4 dagen zacht. Goedkoopste beleg is gesuikerde brol natuurlijk... Choco of jam. Gebruik met mate

echter niks mis met gewoon wat boter. Of soppen in een seizoenssoepje.
Nog goedkoper is brood zelf mengen en bakken... Echter een oven verbruikt wel wat elektriciteit natuurlijk.
Met aardappelen of rijst kun je goedkopere en gezondere alternatieven bekokstoven dan broodmaaltijden... In combinatie met seizoensgroentjes of fruit.
Dus volgens mij... Ja... Als je je niet in de zak laat zetten in supermarkten. Koop geen gefabriceerde brol met 0 voedingswaarde. Koop inlandse seizoensgroenten en -fruit en eet wat minder vlees. Hoe creatiever je bent en tijd je erin steekt hoe goedkoper je kunt gaan. Ga bv. eens paddenstoelen of bessen plukken, kastanjes of noten rapen...