Oh, ik las deze vraag in de huidige OP:quote:Op woensdag 5 november 2014 14:26 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Dat was dan ook de vraag niet
Van 10 euro per week leven kan wel, maar gezond is het niet.
Spinazie pannenkoekenquote:Op woensdag 5 november 2014 14:07 schreef agter het volgende:
Ik heb even wat weekmenu's in dit topic gelezen, en ik zie veel pannekoeken langs komen.
Geen 2 ons groente per dag en geen 2 stuks fruit (en dat is een minimum), geen verse vis, geen noten/zaden etc.
Hoeft idd niet perse verse vis te zijn. Maar wel liefst 1 x van de 2 vette vis.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:49 schreef Elleska het volgende:
[..]
Spinazie pannenkoeken
groente zit hier altijd bij de maaltijd. maar verse vis staat hier eigenlijk maar weinig op het menu. misschien wel een puntje. (waarom eigenlijk perse verse? denk dat er maar weinig mensen zijn die echt dagverse vis eten. wat verkocht wordt als 'verse' vis is vaak ingevroren geweest. )
Ho! In mijn uitermate eentonige menu (een paar post omhoog) komt alles behalve vis voorquote:Op woensdag 5 november 2014 14:07 schreef agter het volgende:
Ik heb even wat weekmenu's in dit topic gelezen, en ik zie veel pannekoeken langs komen.
Geen 2 ons groente per dag en geen 2 stuks fruit (en dat is een minimum), geen verse vis, geen noten/zaden etc.
taalkundig best een interessante zin.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:31 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ho! In mijn uitermate eentonige menu (een paar post omhoog) komt alles behalve vis voor
Maar helaas is dit CUL en niet TTK.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:52 schreef SuperFood het volgende:
[..]
taalkundig best een interessante zin.
Compenseert voor de carnivoren onder ons voor de twee dagen geen vleesquote:Op woensdag 5 november 2014 19:01 schreef SuperFood het volgende:
5 dagen 100 gram vlees. in principe is 70 gram aanbevolen geloof ik (en met een ei erbij kan het nog wel wat minder). maar leuk samengesteld
Ja ik kan er natuurlijk niet alles in kwijt, dat heb je met zo'n budget. En ja, het is niet veel. Maar melk hoef je niet te drinken, water is prima voor zulke momenten. En je vitamientjes krijg je zo tenminste nog redelijk.quote:Op woensdag 5 november 2014 19:09 schreef agter het volgende:
Das maximaal 3 sneetjes brood overdag. En 15 ml melk. Een extra pak melk zit er al niet in.
En waar heb je je 2 stuks fruit verstopt?
500 g gehakt: 256*5=1254 Kcalquote:Op woensdag 5 november 2014 18:59 schreef Selestha het volgende:
Ik kan best een weekmenu voor 10 euro maken, er vanuit gaande dat je de basis al hebt (kruiden, meel, olie en boter).
Wat koopt je: (alles bij de Lidl)
-Bak gehakt 500 gr a 2 euro (maak je 5 ballen van 100 g van)
-Zak aardappelen 2,5 kilo a 2 euro
-Kilo wortelen a 70 cent
-500 g prei momenteel 15 cent
-1 pak plakken jonge kaas a 1 euro
-Melk a 50 cent
-1 brood a 80 cent
-1 doos eieren a 1 euro
-1 zak boontjes 500 gr 75 cent
-Pot chocopasta a 1,25
=9,95 dus dan maak je nog winst
Wat maak je dan bijvoorbeeld:
Hutspot met een gehaktbal
Roerei of gebakken ei met kaas
Aardappelen, groente met nog een gehaktbal
Prei-ovenschotel met kaas en aardappelpuree
Gebakken aardappels, boontjes, gehaktbal
Omelet met aardappelen en een restje groenten
Tosti's of een broodje bal
Nog een keertje aardappelen, groente, vlees
Wentelteefjes (brood dippen in ei-en suikerkaneelmengsel en bakken)
Ja het is saai en redelijk eentoning, máár wel Hollandse kost en je kan er van leven.
je houdt eieren over voor volgende week. Dus een netje mandarijnen erbij. Heb je 11 euro uitgegeven en daarmee fruit voor 2 weken erbij.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:59 schreef Selestha het volgende:
Ik kan best een weekmenu voor 10 euro maken, er vanuit gaande dat je de basis al hebt (kruiden, meel, olie en boter).
Wat koopt je: (alles bij de Lidl)
-Bak gehakt 500 gr a 2 euro (maak je 5 ballen van 100 g van)
-Zak aardappelen 2,5 kilo a 2 euro
-Kilo wortelen a 70 cent
-500 g prei momenteel 15 cent
-1 pak plakken jonge kaas a 1 euro
-Melk a 50 cent
-1 brood a 80 cent
-1 doos eieren a 1 euro
-1 zak boontjes 500 gr 75 cent
-Pot chocopasta a 1,25
=9,95 dus dan maak je nog winst
Wat maak je dan bijvoorbeeld:
Hutspot met een gehaktbal
Roerei of gebakken ei met kaas
Aardappelen, groente met nog een gehaktbal
Prei-ovenschotel met kaas en aardappelpuree
Gebakken aardappels, boontjes, gehaktbal
Omelet met aardappelen en een restje groenten
Tosti's of een broodje bal
Nog een keertje aardappelen, groente, vlees
Wentelteefjes (brood dippen in ei-en suikerkaneelmengsel en bakken)
Ja het is saai en redelijk eentoning, máár wel Hollandse kost en je kan er van leven.
iets meer zuivel zou ik adviseren en iets meer vitamientjes (en vezels).quote:Op woensdag 5 november 2014 19:14 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja ik kan er natuurlijk niet alles in kwijt, dat heb je met zo'n budget. En ja, het is niet veel. Maar melk hoef je niet te drinken, water is prima voor zulke momenten. En je vitamientjes krijg je zo tenminste nog redelijk.
zuivel... zo niet nodig.quote:Op woensdag 5 november 2014 19:24 schreef agter het volgende:
[..]
iets meer zuivel zou ik adviseren en iets meer vitamientjes (en vezels).
Pilletje kan ook.
is ook zuivel. zuivel is overgewaardeerd.quote:Op woensdag 5 november 2014 19:30 schreef agter het volgende:
[..]
eiwitten, B2, B12, Calcium (en soms vit A).
Mag van mij ook yoghurt zijn.
Omgerekend naar kcal maakt het heel inzichtelijk dat bovenstaand lijstje niet genoeg is om gezond van 10 euro te leven.quote:Op woensdag 5 november 2014 19:16 schreef stavromulabeta het volgende:
500 g gehakt: 256*5=1254 Kcal
2,5 kg aardappelen=78*25=1950 Kcal (schil mee-eten)
1 kg wortelen =27*10=270 Kcal
500 g prei =5*26=130 Kcal
1 pak jonge kaas (150 gr?)=1,5*380=570 Kcal
1 l melk (halfvol)= 10*48= 480 Kcal
1 brood (800g) = 8*208=1664 Kcal
6 eieren = 6*82= 492 Kcal
500 g sperzieboontjes =5*36=180 Kcal
500 g chocoladepasta(AH) 5*576=2880 Kcal
totaal:9870 kCal.
Voor een volwassen vrouw (2000Kcal/dag) genoeg voor een kleine 5 dagen, voor een man (2500 kCal/dag) 4 dagen. Daarna heb je dus 2 à 3 dagen honger.
gewoon wat energieverschaffers erbij dan. daarnaast is haast iedereen strontdik dus laten we ons nou niet teveel zorgen maken om TE WEINIG calorieën.quote:Op woensdag 5 november 2014 21:04 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Omgerekend naar kcal maakt het heel inzichtelijk dat bovenstaand lijstje niet genoeg is om gezond van 10 euro te leven.Ik denk dat dit alleen mogelijk is als je de tijd hebt om alle winkels en de markt af te gaan voor de beste aanbiedingen.
Op de fiets. Want met de auto kost weer geld...quote:Op woensdag 5 november 2014 21:04 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Omgerekend naar kcal maakt het heel inzichtelijk dat bovenstaand lijstje niet genoeg is om gezond van 10 euro te leven.Ik denk dat dit alleen mogelijk is als je de tijd hebt om alle winkels en de markt af te gaan voor de beste aanbiedingen.
Ik ben zelf op dieet (1500 kcal per dag), dus ik zou nu een heel eind kunnen komen met dat lijstje. Normaal gesproken zou het te weinig zijn.quote:Op woensdag 5 november 2014 21:06 schreef SuperFood het volgende:
gewoon wat energieverschaffers erbij dan. daarnaast is haast iedereen strontdik dus laten we ons nou niet teveel zorgen maken om TE WEINIG calorieën.
koop er een pakje roomboter bij en halveer het gehakt. energie kun je goedkoop erbij krijgen, desnoods koop je nog wat rijst ofzo.quote:Op woensdag 5 november 2014 21:07 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik ben zelf op dieet (1500 kcal per dag), dus ik zou nu een heel eind kunnen komen met dat lijstje. Normaal gesproken zou het te weinig zijn.
Beter koop je fruit erbij, noten etc.quote:Op woensdag 5 november 2014 21:08 schreef SuperFood het volgende:
[..]
koop er een pakje roomboter bij en halveer het gehakt. energie kun je goedkoop erbij krijgen, desnoods koop je nog wat rijst ofzo.
laten we bananen doen die kosten niet duur.quote:Op woensdag 5 november 2014 21:11 schreef agter het volgende:
[..]
Beter koop je fruit erbij, noten etc.
Ja de bedoeling is ook niet dat je er wekenlang op leeft, ik ben uitgegaan van één weekquote:Op woensdag 5 november 2014 21:07 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik ben zelf op dieet (1500 kcal per dag), dus ik zou nu een heel eind kunnen komen met dat lijstje. Normaal gesproken zou het te weinig zijn.
Ik denk dat ie het van de markt haalt waar prijzen minder vast zijn dan in de supermarkt.quote:Op zondag 2 november 2014 10:30 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
En je woont wel in Nederland? Want 1 paprika kost hier al snel 80 cent of zo, in de aanbieding soms 3 voor 1 euro dus het is mij een raadsel hoe jij er 6 tot 8 voor 1 euro koopt. Voor 1 euro koop ik alleen een bloemkool als ze in de aanbieding zijn, terwijl jij er blijkbaar 2 voor die prijs koopt. Datzelfde geldt voor zo ongeveer alles op je lijstje, want komkommers en appels en zo, daar kan ik jouw hoeveelheden ook lang niet voor kopen voor 1 euro.
Jawel, ik was gisteren zelf bij de Lidl. Het gehakt was 2 euro. Misschien een aanbieding? Dat weet ik ook niet. Het was trouwens rundergehakt, niet half om half.quote:Op woensdag 5 november 2014 21:33 schreef agter het volgende:
Selestha,
Je prijzen kloppen niet:
Gehakt half om half, 500 gr, Lidl is 4,38 (geen 2 euro).
http://www.supermarktaanb(...)inhoud-500-g-per-pak
Helaas zit je er dus 2 Euro overheen.
Zo goedkoop heb ik het nog niet gezien.quote:Op donderdag 6 november 2014 10:28 schreef Selestha het volgende:
[..]
Jawel, ik was gisteren zelf bij de Lidl. Het gehakt was 2 euro. Misschien een aanbieding? Dat weet ik ook niet. Het was trouwens rundergehakt, niet half om half.
Ze hebben wel vaker van die aanbiedingen hoor. Vanaf vandaag bijvoorbeeld 800 gram runderhamburgers voor 3 euro. Daar kom je de week wel mee door. Ik vind die burgers van de Lidl goed te eten. Of het allemaal biologisch verantwoord is voor die prijs kun je je natuurlijk wel afvragen.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:11 schreef agter het volgende:
[..]
Zo goedkoop heb ik het nog niet gezien.
Zou het een beetje te eten zijn? Rundergehakt van 2 euro een pond?
Zoveel mogelijk zelf verbouwen. Ken mensen die dat doen.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:59 schreef Elleska het volgende:
biologisch verantwoord gaan leven van 10euro is al helemaal onmogelijk.
Bij onze slager kost rundergehakt ¤3,40 per kilo. Dus dit is wel degelijk mogelijk.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:11 schreef agter het volgende:
[..]
Zo goedkoop heb ik het nog niet gezien.
Zou het een beetje te eten zijn? Rundergehakt van 2 euro een pond?
als het gaat om groente wel ja, maar het ging om vlees en dat is voor de meeste nederlander niet te doen. kippen houden wil nog, maar een varken of een koe is een ander verhaal.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:24 schreef agter het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk zelf verbouwen. Ken mensen die dat doen.
Meestal de markt ja, maar regelmatig ook de Turkse supermarkt. Van de week bij een Turkse supermarkt o.a. paprika's gezien voor E0,59/kg. Je kan gewoon zelf kiezen en pakken, echt hele bakken en bakken en bakken volquote:Op woensdag 5 november 2014 21:41 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik denk dat ie het van de markt haalt waar prijzen minder vast zijn dan in de supermarkt.
Beter dan gemiddeld?quote:Op zondag 9 november 2014 23:27 schreef Tanin het volgende:
Water drinken (en dus ook geen alcohol) en vegetarisch eten en je komt een heel eind.
Ik at altijd:
2 sneetjes brood met pindakaas
2 sneetjes brood met ei
200 gram rijst met curry of 200 gram pasta met saus (grote pan, at er 3 dagen van)
Avond maal maakte ik van ui, wortelen, stronk broccoli (curry) of een courgette (curry), tomatenblokjes uit blik.
Saai? absoluut
Gezond? beter dan gemiddeld
lijkt me zeker gezonder dan gemiddeld.quote:Op zondag 9 november 2014 23:31 schreef agter het volgende:
[..]
Beter dan gemiddeld?
Jij hebt een lage dunk van wat gemiddeld op tafel komt...
Gezien hoeveel mensen er kant en klaar maaltijden/afhaal kopen, pakjes gebruiken en hoe weinig groentes sommige mensen eten, absoluut!quote:Op zondag 9 november 2014 23:31 schreef agter het volgende:
[..]
Beter dan gemiddeld?
Jij hebt een lage dunk van wat gemiddeld op tafel komt...
Die grote pan, die warmde je hopelijk niet 3 keer op, toch?quote:Op zondag 9 november 2014 23:38 schreef Tanin het volgende:
[..]
Gezien hoeveel mensen er kant en klaar maaltijden/afhaal kopen, pakjes gebruiken en hoe weinig groentes sommige mensen eten, absoluut!
Begrijp me niet verkeerd, gezond is het zeker niet, maar ik heb de indruk dat anderen veel slechter eten.
Dat deed ik ook niet, die kookte ik elke dag opnieuwquote:Op zondag 9 november 2014 23:40 schreef Elleska het volgende:
ik hoop enkel de curry/pastasaus die in groot formaat werd klaargemaakt
de meerwaarde van een grote pan rijst/pasta koken ontgaat mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |