laten we bananen doen die kosten niet duur.quote:Op woensdag 5 november 2014 21:11 schreef agter het volgende:
[..]
Beter koop je fruit erbij, noten etc.
Ja de bedoeling is ook niet dat je er wekenlang op leeft, ik ben uitgegaan van één weekquote:Op woensdag 5 november 2014 21:07 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik ben zelf op dieet (1500 kcal per dag), dus ik zou nu een heel eind kunnen komen met dat lijstje. Normaal gesproken zou het te weinig zijn.
Ik denk dat ie het van de markt haalt waar prijzen minder vast zijn dan in de supermarkt.quote:Op zondag 2 november 2014 10:30 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
En je woont wel in Nederland? Want 1 paprika kost hier al snel 80 cent of zo, in de aanbieding soms 3 voor 1 euro dus het is mij een raadsel hoe jij er 6 tot 8 voor 1 euro koopt. Voor 1 euro koop ik alleen een bloemkool als ze in de aanbieding zijn, terwijl jij er blijkbaar 2 voor die prijs koopt. Datzelfde geldt voor zo ongeveer alles op je lijstje, want komkommers en appels en zo, daar kan ik jouw hoeveelheden ook lang niet voor kopen voor 1 euro.
Jawel, ik was gisteren zelf bij de Lidl. Het gehakt was 2 euro. Misschien een aanbieding? Dat weet ik ook niet. Het was trouwens rundergehakt, niet half om half.quote:Op woensdag 5 november 2014 21:33 schreef agter het volgende:
Selestha,
Je prijzen kloppen niet:
Gehakt half om half, 500 gr, Lidl is 4,38 (geen 2 euro).
http://www.supermarktaanb(...)inhoud-500-g-per-pak
Helaas zit je er dus 2 Euro overheen.
Zo goedkoop heb ik het nog niet gezien.quote:Op donderdag 6 november 2014 10:28 schreef Selestha het volgende:
[..]
Jawel, ik was gisteren zelf bij de Lidl. Het gehakt was 2 euro. Misschien een aanbieding? Dat weet ik ook niet. Het was trouwens rundergehakt, niet half om half.
Ze hebben wel vaker van die aanbiedingen hoor. Vanaf vandaag bijvoorbeeld 800 gram runderhamburgers voor 3 euro. Daar kom je de week wel mee door. Ik vind die burgers van de Lidl goed te eten. Of het allemaal biologisch verantwoord is voor die prijs kun je je natuurlijk wel afvragen.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:11 schreef agter het volgende:
[..]
Zo goedkoop heb ik het nog niet gezien.
Zou het een beetje te eten zijn? Rundergehakt van 2 euro een pond?
Zoveel mogelijk zelf verbouwen. Ken mensen die dat doen.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:59 schreef Elleska het volgende:
biologisch verantwoord gaan leven van 10euro is al helemaal onmogelijk.
Bij onze slager kost rundergehakt ¤3,40 per kilo. Dus dit is wel degelijk mogelijk.quote:Op donderdag 6 november 2014 13:11 schreef agter het volgende:
[..]
Zo goedkoop heb ik het nog niet gezien.
Zou het een beetje te eten zijn? Rundergehakt van 2 euro een pond?
als het gaat om groente wel ja, maar het ging om vlees en dat is voor de meeste nederlander niet te doen. kippen houden wil nog, maar een varken of een koe is een ander verhaal.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:24 schreef agter het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk zelf verbouwen. Ken mensen die dat doen.
Meestal de markt ja, maar regelmatig ook de Turkse supermarkt. Van de week bij een Turkse supermarkt o.a. paprika's gezien voor E0,59/kg. Je kan gewoon zelf kiezen en pakken, echt hele bakken en bakken en bakken volquote:Op woensdag 5 november 2014 21:41 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik denk dat ie het van de markt haalt waar prijzen minder vast zijn dan in de supermarkt.
Beter dan gemiddeld?quote:Op zondag 9 november 2014 23:27 schreef Tanin het volgende:
Water drinken (en dus ook geen alcohol) en vegetarisch eten en je komt een heel eind.
Ik at altijd:
2 sneetjes brood met pindakaas
2 sneetjes brood met ei
200 gram rijst met curry of 200 gram pasta met saus (grote pan, at er 3 dagen van)
Avond maal maakte ik van ui, wortelen, stronk broccoli (curry) of een courgette (curry), tomatenblokjes uit blik.
Saai? absoluut
Gezond? beter dan gemiddeld
lijkt me zeker gezonder dan gemiddeld.quote:Op zondag 9 november 2014 23:31 schreef agter het volgende:
[..]
Beter dan gemiddeld?
Jij hebt een lage dunk van wat gemiddeld op tafel komt...
Gezien hoeveel mensen er kant en klaar maaltijden/afhaal kopen, pakjes gebruiken en hoe weinig groentes sommige mensen eten, absoluut!quote:Op zondag 9 november 2014 23:31 schreef agter het volgende:
[..]
Beter dan gemiddeld?
Jij hebt een lage dunk van wat gemiddeld op tafel komt...
Die grote pan, die warmde je hopelijk niet 3 keer op, toch?quote:Op zondag 9 november 2014 23:38 schreef Tanin het volgende:
[..]
Gezien hoeveel mensen er kant en klaar maaltijden/afhaal kopen, pakjes gebruiken en hoe weinig groentes sommige mensen eten, absoluut!
Begrijp me niet verkeerd, gezond is het zeker niet, maar ik heb de indruk dat anderen veel slechter eten.
Dat deed ik ook niet, die kookte ik elke dag opnieuwquote:Op zondag 9 november 2014 23:40 schreef Elleska het volgende:
ik hoop enkel de curry/pastasaus die in groot formaat werd klaargemaakt
de meerwaarde van een grote pan rijst/pasta koken ontgaat mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |