abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:20:53 #1
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_135492501
Hey mede fokkers. Ik speel al enige tijd met het idee om eens te proberen of het mogelijk is een maand te overleven met maaltijden die 1 euro kosten. Ikzelf ben niet echt onhandig in de keuken en het was naar aanleiding van wat discuties op het werk over hoe duur eten en vooral gezond eten tegenwoordig is alsook de prijzen van sommige kant en klaar producten.

Al snel kwamen we met de, wat ik chappie noem, blikjes uit de wat goedkopere supermarkten met veelal Italiaanse schoteltjes, ravioli etc. Deze blikjes zijn rond de euro te koop. Vraag is kan je iets gezond maken voor 1 euro.

Ik dacht er gewoon met goede moed op 1 januari aan te beginnen maar ondertussen is gebleken dat het moeilijker is dan ik initieel verwacht had, excel files worden bijgehouden met de boodschappen en prijzen worden vergeleken.

Ik besef hierdoor eens te meer dat ik een vrij makkelijk leven heb doordat ik niet zo heel erg moet opletten. Niet dat ik het geld langs ramen of deuren kan buiten werpen maar ik heb een modaal leven.

Uiteraard zou ik gewoon 30 dagen broodmaaltijden kunnen eten afgewisseld met blikjes ravioli maar dat is dus niet de bedoeling.

Ik ga in Maart proberen de maand door te komen met dit als project :) alle hulp is welkom en ik ga echt mijn best doen om dagelijks hier te updaten.

Ik eet niet graag traditioneel brood :) dat maakt het extra lastig. Het idee is dus ook om wat duurdere producten toch te kunnen gebruiken en op 1 euro te komen. BV met wat zalm en surimi sticks is het perfect mogelijk om sushi te maken voor dat bedrag terwijl dat eigenlijk over het algemeen aanzien wordt als duur luxe eten. Helaas is het vooral het werk wat de prijs maakt.
Minds are like parachutes, they work best when open!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:23:35 #2
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_135492643
Eieren ipv vlees scheelt al veel geld.
Pasta en rijst kost amper wat.
Verse groentes halen op de markt.
Half kilo gehakt kan je makkelijk opdelen in meerdere porties als je toch vlees wilt.
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 21:10:57 #3
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_135495163
vandaag heb ik een test gedaan, spruitjes, 1/4de ajuin, gebakken aardappelschijfjes van 2 gekookte aardappels, 75 gram spekjes kruiden en boter 0.93 euro ... en was genoeg, gezond en zelfs erg lekker dus het kan best zelfs met supermarkt producten.
pi_135496877
Wat Pannenkoek zegt, pasta e.d kost niet veel, maar is wel lang houdbaar. Groot inkopen dus. En vooral letten op aanbiedingen, dat kan soms nogal schelen!
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_135496975
Grote porties maken voor meerdere dagen en invriezen scheelt enorm. Een paar liter soep kost je bijna niets. Maar eet je wel weer een paar dagen van.
Whatever...
pi_135497096
Leuk project, ben benieuwd.
  woensdag 15 januari 2014 @ 11:40:10 #7
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_135513629
Totale bereidings kost 93 eurocent (jan 2014),alles aangekocht bij Colruyt behalve de aardappelen die komen van de lokale boer. Bereidingstijd is ongeveer 50 minuten en meerdere porties maken neemt praktisch geen extra tijd buiten schiltijd.

2 aardappelen (maat te bepalen aan hoe veel honger je hebt) vastkokend of vrij vastkokend
40 spruitjes
1 rood pepertje
1/4de ajuin (variatie mogelijk naar smaak)
16 gram boter
vleugje peper en zout (dit kan je bv. ook gratis krijgen als je eens bij lunchgarden of macdo gaat eten maar maakt de prijs niet … dat is voor de echte extremisten)
vleugje provence kruiden voor de aardappeltjes (200 gram verpakking kost nog geen 4 euro en daar kom je jaren mee toe! 1 cent voor gerekend)
De spruitjes 40 minuten laten koken tot ze beetgaar zijn maar niet uit mekaar vallen, ondertussen ook de aardappelen koken. Eens dat klaar is de aardappelen afgieten en in schijfjes snijden. De spruitjes afgieten en in een vergietje laten liggen tot je in het kookketeltje wat boter gesmolten hebt en er de spekjes, ajuintjes en het rode pepertje in fijne stukjes hebt aangebakken. Vervolgens de spruitjes er bij, afkruiden en laten stoven. De rest van de boter gaat in een pan om de aardappelschijfjes te bakken.

Er blijft nog een 7 cent over in het 1 euro budget waarvoor er bv een toefje mosterd of mayonaise kunnen toegevoegd worden.

Samen serveren eventueel met een glaasje rode wijn bv. een Cabernet Sauvignon of een biertje op een winteravond. (Drankjes zitten niet in de 1 euro prijs ingerekend tenzij je water of bv. Zweed bessensap gebruikt. )
pi_135558890
Stamppotten zijn ook erg goedkoop (zeker nu!) en toch gezond. Maak een grote pan met 4-6 porties en je kunt ook voor 1 euro per portie klaar zijn, mits je niet teveel vlees per portie doet. Maar wat spekjes, of voor de hele pan 1 of 2 rookworsten in plakjes erdoor, dat moet wel lukken.

Denk verder aan: quiches/ovenschotels, gevulde omeletten of frittata-achtige gerechten.

Oh en: blikje kidney bonen en een blikje 'mexicaanse mix' of hoe het ook heet (mais, wortel en erwtjes zit er volgens mij in), misschien nog een avocado of een tortilla ofzo als dat van het budget af kan en je hebt een vrij redelijke mexicaanse hap!
pi_135561367
1 euro is wel heel weinig. Het kan wel, maar wij studenten doen meestal een budget van 1,50 of 2 euro pp. Dat is dan inclusief toetje, en exclusief drinken (da's meestal water).

Van het maaltje op het bord zou ik bijvoorbeeld niet genoeg hebben, ik eet namelijk nogal veel. En dan heb je niet eens een toetje.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_135572428
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:58 schreef sirdanilot het volgende:
maar wij studenten doen meestal een budget van 1,50 of 2 euro pp. Dat is dan inclusief toetje, en exclusief drinken (da's meestal water).
Voor een maaltijd ja, niet per dag :')
Zit zelf (als student) op ~5 euro per dag als ik erg me best doe (ontbijt,lunch,diner). Veel vaker richting de 10 :X

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2014 19:23:11 ]
  vrijdag 17 januari 2014 @ 10:59:56 #11
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_135595595
Poging 2 -> veel eten voor rond de euro! 2 van deze borden of te wel 750 gram!

Totale kostprijs 1.03 euro (jan 2014), bereidingstijd 15 minuten, weinig afwas (2 ketels), allemaal lang houdbare producten. Ik heb nu verse champignons gebruikt maar je zou ook perfect een blikje kunnen nemen.

- spekjes (100 gram) en pasta Aldi 200 gram ongekookt!
- champignons van bij de groentekraam (3 grote gebruikt)
- 1/4de ajuin
- tomatenblokjes van bij de Colruyt 400 gram
- 2 thee lepels olijfolie
- peper, zout, alround kruiden

Iets meer dan 1 euro maar dat is met een reden want je hebt voor dat geld niet 1 maar 2 van bovenstaande borden! Het is dus echt wel een gerecht voor de grote honger.

1 ketel met water en een beetje zout opzetten en aan de kook brengen, tevens een lepeltje olijfolie. In de tweede ketel olijfolie opwarmen en vervolgens de ajuintjes aanstoven samen met de spekjes. Eens ze wat kleur hebben gekregen de tomaten blokjes en champignons er bij, af kruiden en nog even laten door stoven.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 21:25:16 #12
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_135620042
Vandaag ook weer lekker gegeten voor 1 euro en echt wel genoeg receptje volgt :) de drank telt gelukkig niet mee dus het receptje zal voor later zijn het is vrijdag voor iets :) Glaasje rode wijn werden er al snel 2. Wat het onderzoek me alvast geleerd heeft is dat je een big mac menu eet voor 6.45 euro ... en dat je voor dat geld verschrikkelijk lekker en goed kunt eten dus mss ook eens een maand gerechtjes doen ter waarde van en big mac menu ... dan kan je echt luxe eten kopen hoe gek dat ook klinkt.
pi_135637319
Leuk topic!
Als het je een maand lukt ben je dan van plan om het door te trekken en langer dit te doen?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_135645578
Ik maak veel gebruik van verse kruiden en die zijn over het algemeen duur dus ik ben ze zelf gaan kweken. Scheelt me best veel geld op maandbasis. Er was wel enige investering voor nodig want ik heb er 2 LED-groeilampen voor aangeschaft.
pi_135646015
^ Led gloeilampen? Wat is er mis met een paar potten in de vensterbank? De zon is de beste en goedkoopste gloeilamp ;)

Veel kruiden kunnen trouwens ook prima in de tuin. Sommige doen het wat beter dan andere; koriander en munt groeiden als vulte (is zeeuws voor onkruid) in onze tuin, basilicum is wat lastiger. Bieslook groeit niet zo snel maar is wel stabiel, het blijft staan en als je wat afknipt groeit het langzaam weer terug.

Het nadeel van kruiden telen is dat ze nogal eens doorschieten. Vooral koriander, de blaadjes worden op een gegeven moment dunner en er komen zaadjes aan (korianderzaad is ook een kruid, maar toch wat minder interessant dan korianderblad). Of basilicum krijgt bloempjes waardoor de blaadjes minder smaak hebben. Alleen bij munt merkte ik geen smaakverschil tussen jonge en oude planten.

Ik had een keer lavas (maggikruid) op mijn balkon in een potje, maar toen ging ik weg en toen ik terug kwam was het verschrompeld :(

Verder nog ervaring met héél hete pepertjes. Er kwamen echt heel veel kleine pepertjes aan het eerste jaar, die hebben we geoogst en ingemaakt. Maar in de volgende jaren helemaal niets. Gelukkig was die plant op zich ook wel mooi genoeg als kamerplant (neutraal maar zeker niet lelijk) dus hebben we hem pas weggehaald toen we gingen verhuizen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_135647268
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:33 schreef sirdanilot het volgende:
^ Led gloeilampen? Wat is er mis met een paar potten in de vensterbank? De zon is de beste en goedkoopste gloeilamp
In de winter kom je daarmee toch niet ver.
pi_135647317
Dit is ook een heerlijke maaltijdsoep waarmee je binnen dat budget kunt blijven:

1 liter water
100gr linzen
½ miniblikje tomatenpuree
2 middelgrote aardappels
2 uien
3 teentjes knoflook
2 kruidnagels
Verse munt (de turk verkoopt die bosjes hier voor 50 cent)
1,5 bouillonblokje (dus minder dan op de gebruiksaanwijzing van de blokjes, want de rest van de soep heeft ook veel smaak)
Chilipeper
Olijfolie
Rozemarijn

Bereidingswijze: uien snipperen en op een laag vuur fruiten. Halverwege de knoflook ook toevoegen.
Vervolgens de rest erbij met uitzondering
van de munt. 20 tot 30 minuten koken en met de staafmixer pureren. Dan de munt fijngesneden erbij.

Eventueel kun je het wat extra binden met paneermeel of verkruimelde beschuit.
pi_135650397
Moet lukken. Seizoensgroente, groot verpakkingen pasta en rijst en aardappelen kopen.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 20 januari 2014 @ 11:54:04 #19
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_135712894
Totale kostprijs 0.96 euro (jan 2014), bereidingstijd 40 minuten.

-150 gram gehakt gekocht bij de Budgetslager op woensdag (1kg kopen halve gratis)
-Paneermeel (zelf gemaakt van oud brood gedroogd op de verwarming dus eigenlijk geen kost)
-kruidenmix (ik had nog een zakje allround kruiden liggen ergens eens gratis bij gekregen)
-spruitjes
-1/4de ajuin
-2 grote aardappelen vast kokend
-1 ei
-30 gram vloeiend meel

extra
-bakboter
-peper en zout
-vleugje kruiden voor op de aardappeltjes indien gewenst

Eerst de spruitjes op zetten en de ajuintjes fijn snipperen (die worden naderhand voor het opstoven van de spruiten gebruikt)

Alle ingredienten voor de gehaktballen in een kom gedaan (alles behalve de aardappelen, ajuin en spruitjes). Alles goed doorkneden en vervolgens 2 gehaktballen maken. De gehaktballen bakken. Vervolgens uit de pan halen en in 4 snijden, stoof de spruitjes met de ajuintjes, peper en zout en doe de aardappelschijfjes in de pan. Leg op het einde nog even de bouletdeeltjes bij de aardappelen voor een lekkere korst op de snij lijntjes.
  maandag 20 januari 2014 @ 12:02:26 #20
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_135713148
Maaltijdsoepen onderscheiden zich door de toevoeging van een bindmiddel, in mijn geval 1 aardappel op 1 liter soep. De groenten komen uit een kant en klaar pak. Om wat vlees te hebben heb ik gekozen voor zelfgemaakte gehaktballen (om werk te besparen paar extra gemaakt dag er voor wel opgenomen in het budget) en aangevuld met bakerwtjes en 2 afbakbroodjes.

Prijs per portie ligt rond de 80 euro cent en dan hou ik rekening met 2 a 3 van deze kommen soep.

dinsdag 21 januari 2014 @ 16:33:59 #21
296595 foodlover
live and learn
pi_135763982
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:02 schreef HaerdenC het volgende:
Maaltijdsoepen onderscheiden zich door de toevoeging van een bindmiddel, in mijn geval 1 aardappel op 1 liter soep. De groenten komen uit een kant en klaar pak. Om wat vlees te hebben heb ik gekozen voor zelfgemaakte gehaktballen (om werk te besparen paar extra gemaakt dag er voor wel opgenomen in het budget) en aangevuld met bakerwtjes en 2 afbakbroodjes.

Prijs per portie ligt rond de 80 euro cent en dan hou ik rekening met 2 a 3 van deze kommen soep.

[ afbeelding ]
Leuk topic, dit!

Wat denk je van een stukje (diepvries)witvis, foliepakketje in oven met wat soja, groenten, rijst. Of diezelfde vis gepaneerd met wat kaas, gebakken aardappeltjes, doperwtjes???
  woensdag 22 januari 2014 @ 11:46:22 #22
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_135795195
Allemaal inderdaad leuke tips ... het is wel nog steeds zoeken en zoeken voor mij om producten af te wegen en het ook evenwichtig te houden. Desondanks gisteren echt LUXE eten gemaakt voor 1 euro. Sushi !!! Sushi is dus vooral duur omdat het behoorlijk arbeidsintensief is ... enfin foto verslag.

Bereidingstijd een uurtje als je behendigheid hebt anders mogelijk nog wat langer. Budget 1 euro maar met 15 cent extra kom je eigenlijk pas op volwaardige sushi schotel. Het is heel erg mikken met grondstoffen!

28 gram gerookte zalm uit de aldi of lidl ... mijne kwam van bij Jumbo in Nederland en was uit een promotie van 2 de pakje halve prijs waardoor je onder de 1 euro per 100 gram komt!
3 surimi sticks (komen uit de lidl zitten in een pak van 37 stuks en kosten 3.45 euro dus 0.093 euro per stuk eigenlijk was 2 sticks ook al genoeg maar met 3 kan je wat meer surimi er in doen en minder rijst :)
2 nori bladen gebruikt, ik heb mijn nori gehaald in de Asian market in Brussel als je dit bij de supermarkt koopt ga je zuinig moeten zijn aangezien men hier best veel centjes voor durft vragen. Ik heb 1.95 betaald voor 15 vellen in promo maar ik zag bij Cora 10 bladen voor 4.45 euro. Zo zie je maar dat je in de Asiatische winkel echt wel koopjes kan doen
1 koffie tasje sushi rijst (in de Asian market 1 euro per kg als je 5 kg koopt) kostprijs is dus bijna niets voor een tasje.
1 eetlepel rijstazijn
2 koffielepels poedersuiker
klein beetje sesam zaadjes wit en zwart (Asian market 1.67 euro voor 500 gram, daar kom je zowat een half leven mee toe)
blokje komkommer, blokje wortel, 1/8ste advocado (lag in de uitverkoop super rijp voor 15 cent.)
wasabi bolletje
beetje sojasaus
eventueel wat gember ... mijne was op :)

Belangrijk is de rijst op de juiste manier bereiden zodat hij stevig is en voldoende kleefkracht heeft.

Spoel de rijst grondig met koud water
1 tas rijst 2 tassen water dat is zowat de regel ook al zegt de verpakking 1 op 1.5
doe de rijst en het water samen in de ketel en breng ze samen aan de kook ... lichtjes roeren
eens aan het koken het vuur op een laag pitje zetten (net bij het kookpunt) en 15 minuten laten koken
na 15 minuten is al het water opgenomen, nu gewoon 10 minuten laten staan van het vuur af
Doe er 1 eetlepel rijstazijn en 2 koffielepels poedersuiker op en roer alles goed onder met je lepel
Laat dit geheel goed afkoelen (niet in de frigo) eens afgekoelt kun je het wel even extra chillen in de frigo

Snij vervolgens de groentjes in streepjes en van je zalm 2 mooie stukjes voor over een rijst bolletje te leggen al de rest ook in streepjes. Als je beginneling bent met sushi kan je het wat moderniseren door bv een beetje pikante mayonaise te maken. doe wat mayonaise en een puntje wasabipasta in een kommetje en goed mengen dit een beetje tussen je sushi draaien.

De sushi zelf kan je vormen met je handen en dan het lapje zalm er op leggen voor de maki's (rolletjes) zijn die met nori het makkelijkst. Ikzelf heb een sushi makertje gekocht maar je kan het even goed doen met een bamboo matje in een diepvrieszakje. Eens gerold even laten rusten zodat de nori wat vocht op neemt van de rijst en vervolgens snijden met een nat scherp mes!

TIP: Zorg dat je 1 laagje nori rond je maki's hebt. Als je er meerdere lagen rond doet is het niet meer lekker en wordt het een taai boeltje.

Voor de mensen die niet zo voor de rauwe vis zijn kan je als alternatief een eitje bakken met wat suiker in en dat in streepjes snijden, surimi is ook niet rauw. Als je toch rauwe zalm of zo wil gebruiken moet je goed weten dat er hier eigenlijk geen zalm te krijgen is die echt goed genoeg is om zomaar rauw te eten. Steek heb daarom eerst even in de vriezer om eventuele voedselproblemen te voorkomen, eens even gevroren geweest kan je hem ook makkelijker in plakjes (sashimi) of streepjes snijden.
pi_135804124
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:46 schreef HaerdenC het volgende:
Allemaal inderdaad leuke tips ... het is wel nog steeds zoeken en zoeken voor mij om producten af te wegen en het ook evenwichtig te houden. Desondanks gisteren echt LUXE eten gemaakt voor 1 euro. Sushi !!! Sushi is dus vooral duur omdat het behoorlijk arbeidsintensief is ... enfin foto verslag.

Bereidingstijd een uurtje als je behendigheid hebt anders mogelijk nog wat langer. Budget 1 euro maar met 15 cent extra kom je eigenlijk pas op volwaardige sushi schotel. Het is heel erg mikken met grondstoffen!

[ afbeelding ]

28 gram gerookte zalm uit de aldi of lidl ... mijne kwam van bij Jumbo in Nederland en was uit een promotie van 2 de pakje halve prijs waardoor je onder de 1 euro per 100 gram komt!
3 surimi sticks (komen uit de lidl zitten in een pak van 37 stuks en kosten 3.45 euro dus 0.093 euro per stuk eigenlijk was 2 sticks ook al genoeg maar met 3 kan je wat meer surimi er in doen en minder rijst :)
2 nori bladen gebruikt, ik heb mijn nori gehaald in de Asian market in Brussel als je dit bij de supermarkt koopt ga je zuinig moeten zijn aangezien men hier best veel centjes voor durft vragen. Ik heb 1.95 betaald voor 15 vellen in promo maar ik zag bij Cora 10 bladen voor 4.45 euro. Zo zie je maar dat je in de Asiatische winkel echt wel koopjes kan doen
1 koffie tasje sushi rijst (in de Asian market 1 euro per kg als je 5 kg koopt) kostprijs is dus bijna niets voor een tasje.
1 eetlepel rijstazijn
2 koffielepels poedersuiker
klein beetje sesam zaadjes wit en zwart (Asian market 1.67 euro voor 500 gram, daar kom je zowat een half leven mee toe)
blokje komkommer, blokje wortel, 1/8ste advocado (lag in de uitverkoop super rijp voor 15 cent.)
wasabi bolletje
beetje sojasaus
eventueel wat gember ... mijne was op :)

Belangrijk is de rijst op de juiste manier bereiden zodat hij stevig is en voldoende kleefkracht heeft.

Spoel de rijst grondig met koud water
1 tas rijst 2 tassen water dat is zowat de regel ook al zegt de verpakking 1 op 1.5
doe de rijst en het water samen in de ketel en breng ze samen aan de kook ... lichtjes roeren
eens aan het koken het vuur op een laag pitje zetten (net bij het kookpunt) en 15 minuten laten koken
na 15 minuten is al het water opgenomen, nu gewoon 10 minuten laten staan van het vuur af
Doe er 1 eetlepel rijstazijn en 2 koffielepels poedersuiker op en roer alles goed onder met je lepel
Laat dit geheel goed afkoelen (niet in de frigo) eens afgekoelt kun je het wel even extra chillen in de frigo

Snij vervolgens de groentjes in streepjes en van je zalm 2 mooie stukjes voor over een rijst bolletje te leggen al de rest ook in streepjes. Als je beginneling bent met sushi kan je het wat moderniseren door bv een beetje pikante mayonaise te maken. doe wat mayonaise en een puntje wasabipasta in een kommetje en goed mengen dit een beetje tussen je sushi draaien.

De sushi zelf kan je vormen met je handen en dan het lapje zalm er op leggen voor de maki's (rolletjes) zijn die met nori het makkelijkst. Ikzelf heb een sushi makertje gekocht maar je kan het even goed doen met een bamboo matje in een diepvrieszakje. Eens gerold even laten rusten zodat de nori wat vocht op neemt van de rijst en vervolgens snijden met een nat scherp mes!

TIP: Zorg dat je 1 laagje nori rond je maki's hebt. Als je er meerdere lagen rond doet is het niet meer lekker en wordt het een taai boeltje.

Voor de mensen die niet zo voor de rauwe vis zijn kan je als alternatief een eitje bakken met wat suiker in en dat in streepjes snijden, surimi is ook niet rauw. Als je toch rauwe zalm of zo wil gebruiken moet je goed weten dat er hier eigenlijk geen zalm te krijgen is die echt goed genoeg is om zomaar rauw te eten. Steek heb daarom eerst even in de vriezer om eventuele voedselproblemen te voorkomen, eens even gevroren geweest kan je hem ook makkelijker in plakjes (sashimi) of streepjes snijden.
Knap gedaan alleen voordat het uitkan moet je wel zorgen dat je meer sushi eet of de ingredienten gebruikt voordat het niet meer goed is ;-)
  woensdag 22 januari 2014 @ 15:53:04 #24
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_135805081
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 15:34 schreef mytec het volgende:

[..]

Knap gedaan alleen voordat het uitkan moet je wel zorgen dat je meer sushi eet of de ingredienten gebruikt voordat het niet meer goed is ;-)
inderdaad dat is uiteraard zo ... daarom dat het heel erg hard mikken gaat zijn om gerechten te combineren als ik het exact een maand wil doen. Voor sushi valt dat goed mee de specifieke sushi ingredienten zoals rijst en nori bewaren lang, wasabi pasta, pitjes etc ook :) Wortel, komkommer kan je ook met veel andere dingen combineren. Overige surimi zit in de vriezer en kan ook dienen in salades en dergelijke of in blokjes gesneden in de soep als vleesvervanger. Gerookte zalm kan ook op afbakbroodjes met wat dille en mayonaise en kan je weer aan een 1 euro maaltijd komen doordat afbakbroodjes en mayo zo goedkoop zijn. Makkelijk wordt het niet maar ... toch denk ik dat het wel moet lukken.

Als volgende project ga ik proberen om te kijken hoe geweldig goed je kan eten voor de prijs van een Medium Big Mac menu (5.95 euro!)
pi_135805353
Voor 5,95 kan je zeker aardig goed eten. Mc Donalds is gewoon veelste duur. Taco Bell in America is bijvoorbeeld veel goedkoper waren we voor 20 dollar met 4 personen klaar. dat is ongeveer 14 euro. Maar ook hier de regel is meer personen is makkelijker ;-). moet je maar eens kijken wat je voor 4*5,95 kan maken bijvoorbeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')