Ja...anders gaat het niet lukken...quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:21 schreef rulerofdeath het volgende:
maar als je van 10 euro per week moet/wilt leven, moet je dan het bier niet achterwege laten?
Mijn avondeten kost al rond de ¤ 10 per dag. Laat staan voor een hele week. Respect als je dat kan.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:22 schreef Vinylrulez het volgende:
Ik denk dat ik zonder gekke dingen wel voor ¤5 per dag kan eten, ¤10 per week gaat me echt niet lukken dus deze topic ga ik volgen
Ik kan het welquote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Mijn avondeten kost al rond de ¤ 10 per dag. Laat staan voor een hele week. Respect als je dat kan.
klikquote:
Dat lukt je niet. Simpel. Het is gewoon survival spelen met ongezond voedsel of leven op brood met pindakaas.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 01:29 schreef TwenteFC het volgende:
Lijkt me onmogelijk, hoe wil fatsoenlijk voer eten voor ¤1.50 per dag?
Het gaat er toch niet om hoeveel je per dag kwijt bent, maar hoeveel per week. Als jij voor 3 euro rijst kan halen voor een hele week, 2 euro zuip en de rest gewoon voor wat erbij, zou het kunnen lukken. Mits je beetje primitief leeft.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 01:29 schreef TwenteFC het volgende:
Voor 3 euro maak ik een pan spaghetti of macaroni waar ik 3 dagen mee doe in mijn eentje.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 01:32 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat lukt je niet. Simpel. Het is gewoon survival spelen met ongezond voedsel of leven op brood met pindakaas.
70 euro per week? Is jouw eten omwikkeld met bladgoud ofzo?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:19 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
In de praktijk kan dit niet. Ik eet voor 70 euro per week op 1 persoon. Wel een speciaal gezond dieet maargoed. Gezond is duur/ Slecht eten is goedkoop. Haal maar voor 10 euro aan patat en frikandellen kan je wel een week van eten maar is heel slecht voor je. Koop Veel vlees/vis en groente en je bent een kapitaal kwijt maar wel gezond voor je.
Ja en na een week heb je scheurbuikquote:Op zaterdag 24 maart 2012 02:15 schreef Individual het volgende:
Bloem 1kg: ¤0.50
Bakboter 500gr: ¤0.50
2 eieren: ¤0.24
Melk 1L: ¤0.55
Suiker en zout: ¤0.20
Voor 2 Euro heb je dan een hele stapel pannekoeken voor meerdere mensen en/of meerdere dagen.
En als je geld over hebt kan je ook
Gouda 100gr: ¤0.80
Champions 250gr: ¤1.00
of wat dan ook erop doen.
Met de helft van die bloem en een zakje gist (¤0.26) kan je ook nog een brood bakken.
bron: http://www.budgetkoken.be/prijslijst.php
ow.... nee excusesquote:Op zaterdag 24 maart 2012 08:11 schreef GimmeGore het volgende:
Er staat toch niet dat je de hele week pannenkoeken moet eten?
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:36 schreef redboyke het volgende:
ga een hele week bij je moeder eten en geef haar 10 euro
problem solved.
Dat is bizar veel voor 1 persoon. Ik vind juist dat ongezonde maaltijden veel duurder zijn dan gezonde. Je kunt bijvoorbeeld redelijk goedkoop groente, rauwkost en vlees eten. Brood kost ook heel weinig, tenzij je kieskeurig bent of "alleen brood van de bakker lust".quote:Op zaterdag 24 maart 2012 07:58 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
70 euro per week? Is jouw eten omwikkeld met bladgoud ofzo?
Je moet inderdaad geen biologische pipo zijn.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:03 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Dat is bizar veel voor 1 persoon. Ik vind juist dat ongezonde maaltijden veel duurder zijn dan gezonde. Je kunt bijvoorbeeld redelijk goedkoop groente, rauwkost en vlees eten. Brood kost ook heel weinig, tenzij je kieskeurig bent of "alleen brood van de bakker lust".
Ik heb laatst nog voor een dergelijk bedrag gekookt tot dat ik er wijn bij in deed en de kaas er overheen ging raspen, toen werd het snel het dubbele. En dat was dan met tomaten uit blik van de Italiaan, merkspaghetti en gehakt wat 2 keer zo duur is als het goedkoopste. Dus dat kan echt nog wel voor veel minder en dan wordt het ook niet heel vies. Ik eet dat omdat ik het lekker vind zo.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 01:29 schreef TwenteFC het volgende:
Het is echt een fabeltje dat gezond eten veel duurder is dan ongezond. Gemaksvoer, dát is duur.quote:
Het werkelijke totaal is 36,92! Oftewel, voor 10 euro per week eten is mogelijk, maar niet als je slechts 10 euro per week te besteden hebt.quote:
Precies. Ongezond eten is echt duurder, dan wanneer je zelf gezond kookt met goede goedkope ingrediënten.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:16 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Het is echt een fabeltje dat gezond eten veel duurder is dan ongezond. Gemaksvoer, dát is duur.
Ik heb geen idee wat het kost, dus gewoon een gok.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 02:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Voor 3 euro maak ik een pan spaghetti of macaroni waar ik 3 dagen mee doe in mijn eentje.
En journalisten hebben altijd gelijkquote:Op zondag 25 maart 2012 03:13 schreef Schlumberger het volgende:
Wetenschapsjournalist Asha ten Broeken heeft hier toevallig laatst een interessant artikeltje over geschreven. Volgens haar kan het niet.
http://www.ashatenbroeke.(...)kost-eten-eigenlijk/
als je van een tientje per week moet rondkomen zul je ook geen kater meer kunnen hebbenquote:Op zondag 25 maart 2012 03:39 schreef mpc007 het volgende:
Kan best, jumbo pizza van 60 cent als diner, pitabroodjes uit het vriesvak a 25 ct per stuk als ontbijt en lunch. Koop nog een stuk fruit tegen de scheurbuik en drink alleen water.
Ideaal als student (heb ervaring) want het is licht verteerbaar wanneer je n kater hebt, je valt er van af en je hoeft niet te koken. Je krijgt er alleen een retehonger van.
Maar het kan.
Dit, heb het ook nooit kunnen doen, eten voor zo weinig. Zit ook altijd aan 70+ euro per week.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 01:29 schreef TwenteFC het volgende:
Waarom een zak pasta halen als je de ingrediënten voor pasta in huis hebt?quote:Op zondag 25 maart 2012 01:54 schreef edcetera het volgende:
Uitgaande, dat je kruiden in huis hebt moet het lukken als je als basis meel. melk, eieren
haal een zak pasta erbij en je komt met bovenstaande ingredienten ook al ver.
Zo moeilijk is dat niet, je moet alleen geen moeilijke schelpjes willen, maar een linguine of tagliatelle kan iedere malloot met een mes.quote:Op zondag 25 maart 2012 04:15 schreef mpc007 het volgende:
Goed idee, laten we zelf pasta gaan kleien!
Ik mis fruit, ik mis zuivel en ik mis broodbeleg( of eet jij zoveel sochtends als smiddags alleen maar pindakaas op je brood?) . Van 10 euro kun je niet een week lang gezond en gevarieerd eten.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:16 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Het is echt een fabeltje dat gezond eten veel duurder is dan ongezond. Gemaksvoer, dát is duur.
Vergelijk dit bijvoorbeeld:
Voordeelzak aardappelen 5 kg (ah): 2,29
Zak diepvriesfriet 1 kg (ah): 0,91
Hier een gezond menu voor 1 week à 10 euro:
Pasta met spekjes en tomatensaus
Kikkererwtencurry met rijst
Prei-spekquiche
Tomatensoep en brood
Pasta met broccoli, ansjovis, knof, chilipeper en kaas
Preisoep met brood
Gehaktballetjes in tomatensaus, gebakken aardappeltjes, broccoli
Voor overdag: brood (3 broden per week), beleg; kaas, pindakaas, ei, tomaat
Ingrediënten:
Zak pasta (ah spaghetti 500 gr): 0,86. Gebruikt 150 gram -> 0,26
Spekjes ah 250 gr: 1,98
Tomaten 1kg: 1,99
Knoflook: 2 bollen ca 0,90.
Ui 500 gr: 0,49
Rode wijn (goedkope kookwijn): 1,99. Gebruikt 1/10 -> 0,20
Brood: 2*0,75=1,75
Bladerdeeg 10 plakjes: 1,15. Gebruik 2 plakjes -> 0,23
Olijfolie (1/10 gebruikt) 1 lt 4,61. Gebruikt 1/10 -> 0,46
Broccoli 500 gr: 0,99
Gehakt hoh 500 gram: 2,49. Gebruikt: 100 gram -> 0,5
Tomatenpuree blikje: 0,15
Rijst 1kg ah: 1,75. Gebruikt 100 gram -> 0,18
Kruiden: 4,-. Van alle kruiden 1/10 gebruikt -> 0,40
Kaas 905 gr goudse jong: 5,81. Gebruikt 300 gram -> 1,9
Ei doosje 10 stk: 1,61. Gebruikt 1 ei plus 3 ei beleg -> 1
Kikkererwten blik 400 gram: 0,99. Helft gebruikt -> 0,5
Pindakaas 600 gram: 1,7. Gebruikt 300 gram -> 0,85
Prei: 0,39 per stuk, 2 gebruikt: 0,78
Ansjovis 46 gram: 0,93. 1/3 gebruikt -> 0,31
Totaal: 15,57
Dat is 5,57 teveel, maar dat is ten eerste omdat je van die tomaten nog zo'n 500 gram tomatensaus overhoudt voor in de vriezer, en ten tweede omdat ik de prijzen van de ah webwinkel heb waar geen ES producten op staan. Haal je dit bij de lidl of op de markt dan zit je op 10 euro. En ik heb bewust niet eens het allergoedkoopste menu gekozen (dan zou ik geen gehakt hebben genomen en geen kaas, en er een stamppot tussen hebben gezet) omdat je soms ook wel eens wat duurders wil.
Dat klopt, maar ten eerste geldt denk ik voor veel mensen dat ze per maand salaris krijgen, en dan heb je dus per maand 40-50 euro voor eten en gemiddeld per week 10 euro, dan kun je dus ook in één keer wat dingen kopen waar je de rest van de maand ook nog voor kan eten. Geldt niet voor iedereen nee, maar kan vaak wel. Daarnaast: ik ben er vanuit gegaan dat je niks in huis hebt, maar tenzij je net op jezelf bent gaan wonen heb je vaak wel e.e.a. op voorraad als er ineens een moment komt dat je maar 10 euro per week hebt. Dan heb je bijv. vaak al wel rijst, aardappels, pasta, olijfolie, kruiden en houdbaar broodbeleg in huis. Dat gaat natuurlijk wel een keer op, maar over het algemeen niet allemaal tegelijk dus dan kun je de ene week een keer een nieuwe pot pindakaas kopen, een maand later nieuwe pasta, etc.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 23:12 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het werkelijke totaal is 36,92! Oftewel, voor 10 euro per week eten is mogelijk, maar niet als je slechts 10 euro per week te besteden hebt.
3 broden heb ik gedaan om te voorkomen dat er mannelijke fokkers gaan reageren met 'huuu dat is veel te weinig, dan heb ik nog honger' etc. Ik eet denk ik ca 1,5 brood per week dus ik zou minder nodig hebben idd. En ja, wijn is niet nodig, maar als je nou wel ff verder had gelezen dan had je gezien dat ik bewust wat niet-essentiele dingen erbij heb gezet omdat je, als je bijv. een jaar lang van 10 euro per week moet leven, soms wel eens wat leuks wil wat niet essentieel is. En daarbij, als ík tomatensaus maak (je maakt in dit voorbeeld bijna een liter tomatensaus waar je nog een keer of 5 van kan eten), dan doe ik daar kookwijn bij, vond het wel zo fair om het er dan bij te zetten. Beetje onzinnig trouwens om mijn voorbeeld op basis van deze twee zaken meteen als onzin af te doen. Als jij de wijn onzinnig vindt, dan laat jij hem toch weg?quote:Op zondag 25 maart 2012 01:26 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
3 broden per week WTFEn wijn om mee te koken is ook zwaar overbodig, zal de rest van de onzin maar niet lezen.
quote:Op zondag 25 maart 2012 03:49 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dit, heb het ook nooit kunnen doen, eten voor zo weinig. Zit ook altijd aan 70+ euro per week.
Vraag me ook af hoeveel voedingsstoffen je binnen krijgt, want het lijkt mij erg minimaal wat je aan eten kunt kopen voor een tientje per week.
Als je naar mijn voorbeeld kijkt dan zie je dat je dus prima goede voedingsstoffen binnen kunt krijgen,quote:Op zondag 25 maart 2012 04:01 schreef mpc007 het volgende:
Het kan echt wel, maar je hebt of honger, of je krijgt scheurbuik, of je bent dom en koopt alleen maar bier voor de hele week. Ben je chronisch lam, heb je ook geen trek meer, probleem opgelost.
Broodbeleg staat erbij: kaas, ei, tomaat en pindakaas. Zuivel is allereerst helemaal niet zo essentieel als het voedingscentrum claimt, daarbij eet je dus kaas en dat ís zuivel. Fruit heb je gelijk in, ben ik helemaal vergeten, al is het an sich helemaal niet ongezond om een week geen fruit te eten zolang je maar flink wat groente binnenkrijgt. Maargoed, misschien dan geen of minder kaas en in plaats daarvan wat appeltjes doen.quote:Op zondag 25 maart 2012 09:55 schreef Krulll het volgende:
[..]
Ik mis fruit, ik mis zuivel en ik mis broodbeleg( of eet jij zoveel sochtends als smiddags alleen maar pindakaas op je brood?) . Van 10 euro kun je niet een week lang gezond en gevarieerd eten.
Verder zul je ondanks dat je de producten niet in 1 keer helemaal gebruikt ze toch aan moeten schaffen. Voor 10 euro eten en dan niks tekort komen aan voedinsstoffen is erg moeilijk.
Ik heb er geen tijd voor en het is me te random, maar ik zou er niet echt een probleem mee hebben. Zonde van de productie als het op de vuilnisbelt wordt gegooid.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:12 schreef fokkiewokkie het volgende:
Wel eens gehoord van Skippen?
Is niet mijn ding, maar goed als je niet anders kunt, en er zijn genoeg mensen in nederland momenteel die niet meer hebben.... helaas.
¤200?quote:Op zondag 25 maart 2012 23:02 schreef PatriQue89 het volgende:
Hmm... Mijn moeder en ik doen 200 per maand.
Zou echt niet weten hoe we van 20 per week moeten gaan leven
voor jou alleen, want dat komt dus op hetzelfde neerquote:Op maandag 26 maart 2012 00:31 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
¤200?![]()
¤100 voor een hele maand is genoeg voor mij.
Ik geloof ook zeker wel dat het kanquote:Op maandag 26 maart 2012 00:37 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
voor jou alleen, want dat komt dus op hetzelfde neer
Maar voor 10 euro in de week kan echt wel.. In die weken dat ik max 10 euro te besteden had at ik minstens 2x spinazie
Stoofpot of wokken de hele week(met als tussendoortje 1 dag pizza/patat).quote:Op maandag 26 maart 2012 00:37 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
voor jou alleen, want dat komt dus op hetzelfde neer
Maar voor 10 euro in de week kan echt wel.. In die weken dat ik max 10 euro te besteden had at ik minstens 2x spinazie
Het kan wel, je zal het echter moeten plannen over periodes van 2 weken zodat je bepaalde producten die langer goed blijven in bulk kan kopen. Voeg daar verstandig gebruik van de vriezer aantoe, je kan wel degelijk gevarieerd en gezond eten. Of het leuk is, is wat anders.quote:Op zondag 25 maart 2012 09:55 schreef Krulll het volgende:
[..]
Ik mis fruit, ik mis zuivel en ik mis broodbeleg( of eet jij zoveel sochtends als smiddags alleen maar pindakaas op je brood?) . Van 10 euro kun je niet een week lang gezond en gevarieerd eten.
Verder zul je ondanks dat je de producten niet in 1 keer helemaal gebruikt ze toch aan moeten schaffen. Voor 10 euro eten en dan niks tekort komen aan voedinsstoffen is erg moeilijk.
Tja, ik geef ook wel meer uit en 10 euro is wel echt krap, maar het kàn wel (gezond eten voor dat geld). Leuk zou ik het op termijn niet vinden. Zelf zit ik denk ik op 100-130 euro per maand, 20-30 per week dus. Maar ik hou van uitgebreid kokenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:11 schreef Rick_Castle het volgende:
Alle groenten en fruit koop ik altijd op de markt dus dat scheelt al een hoop in kosten. Verder drink ik behoorlijk veel. Koop wel bijna altijd als het in de voordeel is en dan meteen 10 flessen. Per week ben ik toch al snel 30 a 40 euro kwijt. Zou echt niet met minder kunnen denk ik. Ik ben te veel een impulsaankoper. Kan het altijd wel gebruiken maar erg handig is het niet.
Als je van schimmel houdt.quote:
er is een verschil tussen 1 a 2 dagen en wekenquote:
Koop alleen aanbiedingen (<- grootverpakkingen) en maak je gerechten daarom heenquote:Op woensdag 28 maart 2012 15:25 schreef valek het volgende:
Ik en mijn vriendin hebben een boodschappenrekening waar elke maand 300 euro op wordt gestort. En dat gaat op. Ik snap er niets van, want het moet meer dan genoeg zijn. We doen er alleen de boodschappen mee en kopen er de kattenbenodigdheden van onze 2 katten voor.
Nou, dat valt wel mee hoor, als ik zo het Nibud check zitten die qua voeding op 11,50 per dag voor twee volwassenen aan voeding (zit de rest nog niet bij). Volgens hen zit je dus 50 euro eronder, en da's exclusief de rest van je boodschappen waaronder je katten.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:25 schreef valek het volgende:
Ik en mijn vriendin hebben een boodschappenrekening waar elke maand 300 euro op wordt gestort. En dat gaat op. Ik snap er niets van, want het moet meer dan genoeg zijn. We doen er alleen de boodschappen mee en kopen er de kattenbenodigdheden van onze 2 katten voor.
Ja oké maar dan heb je de rest nog nietquote:Op woensdag 28 maart 2012 22:37 schreef Party_P het volgende:
Nibud schat ook wel erg hoog in, maar die zullen wel uitgaan van gemiddelden.
Met z'n 2en kun je gewoon gemakkelijk een avondmaal klaar maken voor 3 euro. Oftewel ongeveer 100 euro aan avondeten in de maand met z'n 2tjes. Gevarieerd en gezond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |