quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:59 schreef tech4u het volgende:
Aardappels: 200 gram 0,16 euro
Uien 200 gram 0,10 euro
Gehakt 150 gram 45 cent
6 sneetjes brood 0,25 euro
Pindakaas voor op brood 0,05 euro
Olie 0,05 euro
= 1 euro en 6 cent per dag.
7 euro 42 per week.
Kun je er zelfs een paar biertjes bij drinken.
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:15 schreef Individual het volgende:
Aan zo'n bedrag zit je toch al snel aan per dag, ex vleeswaren , bier etc![]()
Zou het mogelijk zijn een lijstje te maken waar je voor 10 euro in de week qua etenswaren mee rondkomt zonder elke dag brood te eten of alleen van gekookte aardappelen te leven ?
Doel : Maak een zo goedkoop mogelijk weekmenu wat niet supereenzijdig of ongezond is .
Bijna alle nederlanders eten elke dag broodquote:
Ik zat al te kijken.. "Maar dat heb ik toch nooit gezegd?"quote:
Verander even die centen in euro's, of tover die komma's wegquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:25 schreef wetirowsu het volgende:
Eitje erbij voor 0.17 cent, puree maken voor 0,50 cent,
halfje karnemelk(0,49 cent) plus baking soda(0,05 cent) en zout voor pakweg 0,03 cent.
pakjes noedelsoep (0,39 cent)
En 0.50 euro cent is nog steeds een halve eurocent. 't is 50 cent of 0,50 euroquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:06 schreef wetirowsu het volgende:
Alles in Euros, daar hebben ze ook centen van/in/bij
óf het is hele goedkope karnemelkquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:18 schreef CrashO het volgende:
En 0.50 euro cent is nog steeds een halve eurocent. 't is 50 cent of 0,50 euro![]()
Dat je in november 63 hoopt te worden?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:21 schreef wetirowsu het volgende:
Jammer dat je (nu) niet in gaat op de strekking van mijn betoog
Dat is wel enorme armoede, in een Siberische Goelag krijg je waarschijnlijk nog een gevarieerder weekmenuquote:
Waar doe jij je boodschappen dat je die dingen voor 1 euro kunt kopen?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:52 schreef Yiwei het volgende:
Elk item te koop voor E1,-
- 5 kg aardappelen
- 5 kg uien
- 6 komkommers (ook nog in plastic)
- 6-8 paprika's
- 3 aubergines
- 3 broccoli's (ook nog in plastic)
- 2 bloemkolen
- 10-12 appeltjes
- 8 peren
- tros banaan; 4-5 stuks
etc.
- 30 scharreleieren voor E2,50 - E3,-
- 1kg Pangafilet; 4 stuks voor E2,50
- 1 kg drumsticks E2,-
Van E10,- per week kunnen zelfs 2 personen van eten
Je bedoelt dat je al 6 jaar maandelijks teveel betaald.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:25 schreef wetirowsu het volgende:
Ik hoor jullie denken : *En de elektra dan ?* Dat is investeren op langere termijn. Trui aan, dekentje erbij op de bank voor de tv of met goed boek..-----> ik krijg al 6 jaar op rij geld terug...
De markt en vooral de geklusterde-kleine-niet-Hollands-ogende-supermarkten. Maar de grote supermarkt ketens hebben tegenwoordig ook regelmatig goede aanbiedingen op de groente/fruit afdeling.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Waar doe jij je boodschappen dat je die dingen voor 1 euro kunt kopen?
De markt heeft wel eens leuke aanbiedingen, zo aan het einde van de dag. Maar verder is het duurder dan de supermarkt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:57 schreef Yiwei het volgende:
[..]
De markt en vooral de geklusterde-kleine-niet-Hollands-ogende-supermarkten. Maar de grote supermarkt ketens hebben tegenwoordig ook regelmatig goede aanbiedingen op de groente/fruit afdeling.
Ik koop geen boodschappen per menu of gerecht, ik koop wat ik voordelig vind en kook op basis hiervan.
En je woont wel in Nederland? Want 1 paprika kost hier al snel 80 cent of zo, in de aanbieding soms 3 voor 1 euro dus het is mij een raadsel hoe jij er 6 tot 8 voor 1 euro koopt. Voor 1 euro koop ik alleen een bloemkool als ze in de aanbieding zijn, terwijl jij er blijkbaar 2 voor die prijs koopt. Datzelfde geldt voor zo ongeveer alles op je lijstje, want komkommers en appels en zo, daar kan ik jouw hoeveelheden ook lang niet voor kopen voor 1 euro.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:52 schreef Yiwei het volgende:
Elk item te koop voor E1,-
- 5 kg aardappelen
- 5 kg uien
- 6 komkommers (ook nog in plastic)
- 6-8 paprika's
- 3 aubergines
- 3 broccoli's (ook nog in plastic)
- 2 bloemkolen
- 10-12 appeltjes
- 8 peren
- tros banaan; 4-5 stuks
etc.