Kleffe_Dop | woensdag 14 maart 2012 @ 08:58 |
![]() ![]() Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2012: 1. Australië (18 maart) 2. Maleisië (25 maart) 3. China (15 april) 4. Bahrein (22 april) 5. Spanje (13 mei) 6. Monaco (27 mei) 7. Canada (10 juni) 8. Europa (24 juni) 9. Groot-Brittannië (8 juli) 10. Duitsland (22 juli) 11. Hongarije (29 juli) 12. België (2 september) 13. Italië (9 september) 14. Singapore (23 september) 15. Japan (7 oktober) 16. Zuid-Korea (14 oktober) 17. India (28 oktober) 18. Abu Dhabi (4 november) 19. Verenigde Staten (18 november) 20. Brazilië (25 november) Teams: - Ferrari - Force India - Hispania Racing Team - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams Wie staan er in 2012 aan de start: Red Bull Racing WCC 2011 Chassis/Motor: RB8 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11 02. Mark Webber Vodafone McLaren Mercedes Chassis/Motor: McLaren MP4-27 - Mercedes FO108Z KERS: Ja 03. Jenson Button WDC 2009 04. Lewis Hamilton WDC 2008 Scuderia Ferrari Chassis/Motor: Ferrari F2012 - Ferrari 056 KERS: Ja 05. Fernando Alonso WDC 2005/06 06. Felipe Massa Mercedes AMG Petronas Formula One Team Chassis/Motor: Mercedes F1 W03 - Mercedes FO108Z KERS: Ja 07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04 08. Nico Rosberg Lotus F1 Team Chassis/Motor: Lotus E20 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 09. Kimi Räikkönen WDC 2007 10. Romain Grosjean Sahara Force India F1 Team Chassis/Motor: Force India VJM05 - Mercedes FO108Z KERS: Ja 11. Paul Di Resta 12. Nico Hülkenberg Sauber F1 Team Chassis/Motor: Sauber C31 - Ferrari 056 KERS: Ja 14. Kamui Kobayashi 15. Sergio Pérez Scuderia Toro Rosso Chassis/Motor: Toro Rosso STR7 - Ferrari 056 KERS: Ja 16. Daniel Ricciardo 17. Jean-Éric Vergne AT&T Williams Chassis/Motor: Williams FW34 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 18. Pastor Maldonado 19. Bruno Senna Caterham F1 Team Chassis/Motor: Caterham CT01 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 20. Vitaly Petrov 21. Heikki Kovalainen HRT F1 Team Chassis/Motor: HRT F112 - Cosworth CA2012 KERS: Ja 22. Pedro de la Rosa 23. Narain Karthikeyan Marussia F1 Team Chassis/Motor: Marussia MR-01 - Cosworth CA2012 KERS: Nee 24. Timo Glock 25. Charles Pic Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic en de voorlopige entry list 2012 van de FIA (30-11-2011). F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder het topic over Nederlandse Talenten Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Teampresentaties • Caterham - 26 januari 2012 • McLaren - 1 februari 2012 • Ferrari - 3 februari 2012 • Force India - 3 februari 2012 • Red Bull Racing - 6 februari 2012 • Sauber F1 Team - 6 februari 2012 • Williams - 7 februari 2012 Testschema 2012 ![]() De kalender voor 2012 met 20 races ![]() Uitzendingen van BBC Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! De GP's die live worden uitgezonden: China - 15 April Spain - 13 May Monaco - 27 May Europe - 24 June Britain - 8 July Belgium - 2 September Singapore - 23 September Korea - 14 October Abu Dhabi - 4 November Brazil - 25 November ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2011 De OP is hier te vinden | |
Kleffe_Dop | woensdag 14 maart 2012 @ 09:01 |
En weer verder! ![]()
De voorbereidingen in Melbourne ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Kleffe_Dop op 14-03-2012 09:11:29 ] | |
viseenoptie | woensdag 14 maart 2012 @ 09:14 |
Neem aan dat deze ook op de BBC word uitgezonden, kan zosnel geen schema vinden welke worden uitgezonden.. | |
Kleffe_Dop | woensdag 14 maart 2012 @ 09:16 |
Op het laatste moment nog een grote vis voor Lotus! | |
Kleffe_Dop | woensdag 14 maart 2012 @ 09:18 |
Nee, de BBC heeft een deel van de rechten verkochten aan Sky Sports, alleen deze Grand Prixs zijn te zien op de BBC. Helaas, noodgedwongen terug naar RTL7 dus. | |
viseenoptie | woensdag 14 maart 2012 @ 09:30 |
Tnx voor het schema, maar helaas voor het slechte nieuws.. laat ze dan een balk aan de onderkant lopen met reclame ofzo | |
viseenoptie | woensdag 14 maart 2012 @ 09:32 |
TOP! da's mooi nieuws voor Lotus (al zou ik het williams meer gunnen op het moment) | |
sasquatsch | woensdag 14 maart 2012 @ 09:45 |
En de naam van Vettel's Red Bull is bekend: Abbey | |
viseenoptie | woensdag 14 maart 2012 @ 09:47 |
ah, was er al naar aan het googelen.. ik zou hem naar mn schoonmoeder vernoemt hebben ![]() | |
Geralt | woensdag 14 maart 2012 @ 11:04 |
Ik las al reacties als ow dan komt het allemaal goed want Microsoft barst van het geld!!! Beetje kort door de bocht. Leuk dat ze een onderdeel van MS als sponsor hebben kunnen strikken, maar ik denk dat men daar nog altijd een pak minder geld ter beschikking heeft dan bv bij Mercedes die naast een grote autofabrikant ook nog Petronas achter zich heeft staan die bulken van de knaken. Zij zijn ook nog geen wereldkampioen. Maargoed, leuk nieuws in elk geval. Heeft iemand ergens bedragen gezien? Ik las alleen dat het voor 3 jaar zou zijn ![]() | |
Geralt | woensdag 14 maart 2012 @ 11:12 |
Er staat een typo in de TT. Het affiche zegt "THE POWER OF 1 | |
Kleffe_Dop | woensdag 14 maart 2012 @ 11:14 |
Scherp ![]() Ik zat een beetje met die titel te spelen, maar "Power Of 1" vond ik niet klinken. En aangezien je geen dikgedrukte topictitels kunt maken heb ik er maar dit van gemaakt. ![]() | |
Geralt | woensdag 14 maart 2012 @ 11:25 |
Nouja dat bedoelen ze wel met dat affiche denk ik. The power of 1 (gezien Vettel zijn vingertje). Dat het dan leuk ingekleurd is en er ook F1 te lezen is is bijzaak lijkt me ![]() | |
Fiorano | woensdag 14 maart 2012 @ 11:29 |
Man was het maar Vrijdag! Zit toch thuis, dus even een VT stream opzoeken en lekker in m'n bedje liggen ![]() | |
Joene | woensdag 14 maart 2012 @ 11:32 |
Is die zo lekker ? | |
Kleffe_Dop | woensdag 14 maart 2012 @ 11:34 |
Zo had ik het nog niet eens bekeken. ![]() | |
Fiorano | woensdag 14 maart 2012 @ 11:45 |
![]() Waarom nou weer Microsoft Dynamics? | |
Geralt | woensdag 14 maart 2012 @ 11:47 |
Waarom niet? | |
JohnB52 | woensdag 14 maart 2012 @ 12:04 |
Abbey is van abbey road, schijnt iets met the beatles te maken te hebben | |
nils7 | woensdag 14 maart 2012 @ 12:08 |
of de eerste bocht van Silverstone inmiddels! | |
Karstman | woensdag 14 maart 2012 @ 12:29 |
Die auto's van Vettel hadden toch altijd dubbele namen: Luscious Lucy enzo. Zou dit dat Awfull Abbey zijn? | |
sasquatsch | woensdag 14 maart 2012 @ 12:34 |
Niet altijd. De eerste namen waren enkel. De namen die ik ken zijn: Julie, Kate, Kate's Dirty Sister, Luscious Liz, Randy Mandy en Kinky Kylie | |
Geralt | woensdag 14 maart 2012 @ 12:38 |
Soberzo snap ik het niet. Dan zit je in de top van de motorsport, toch een ultiem mannelijke sport, en dan geef je je auto een vrouwennaam. Volgens mij ben je dan homo. Of niet goed bij je hoofd. Buiten dat is auto natuurlijk op zich al mannelijk, het is de auto en niet het auto. Netzoals de pils ook mannelijk is. En de porno. Het raam en het aanrecht zijn dan weer vrouwelijk. ![]() | |
Waffle | woensdag 14 maart 2012 @ 13:01 |
Dat stukje over mannelijk en vrouwelijk klopt geen drol van haha. | |
Scrutinizer | woensdag 14 maart 2012 @ 13:03 |
En Mercedes is sowieso vernoemd naar een meisje. | |
David Letterman | woensdag 14 maart 2012 @ 13:05 |
Dit dus... | |
Scrutinizer | woensdag 14 maart 2012 @ 13:17 |
Zal de Lotus nu drie extra pitstops per race moeten maken voor software-updates? | |
Peterselieman | woensdag 14 maart 2012 @ 13:19 |
nee, bugs worden met de maandelijkse updateronde opgelost | |
Kleffe_Dop | woensdag 14 maart 2012 @ 13:19 |
Heeft 'ie eigenlijk wel een vriendin? Of kunnen we Ralf Schumacher geruchten verwachten? ![]() | |
Geralt | woensdag 14 maart 2012 @ 13:22 |
Ik zou het niet weten. Overigens kwam ik zojuist deze terugblik tegen op de race komend weekend in Melbourne:
![]() ![]() ![]() | |
M.Melandri | woensdag 14 maart 2012 @ 13:24 |
Vraag me af hoe lang dit nog goed gaatEn gisteren dit bericht
| |
Kleffe_Dop | woensdag 14 maart 2012 @ 13:27 |
Ik voel op niet al te lange termijn weer een nieuwe eigenaar aankomen. ![]() | |
sasquatsch | woensdag 14 maart 2012 @ 13:34 |
Die is er al: Roy Sahara. Die heeft al 42,5% van de aandelen overgenomen van Mallya. Dus volgens mij heeft hij nu evenveel als Mallya (en Michiel Mol 15%). | |
RingBewoner | woensdag 14 maart 2012 @ 13:46 |
Tijd voor een leuke poll. Welke coureur word als eerste vervangen? Ik zet in op: Karthikeyan | |
Geralt | woensdag 14 maart 2012 @ 13:51 |
Ik denk dat als een mooie kans zich voordoet voor Ferrari dat Massa ook nog wel eens halverwege aan de kant geschoven kan gaan worden.![]() | |
RingBewoner | woensdag 14 maart 2012 @ 13:56 |
Voor wie dan? | |
Funzel | woensdag 14 maart 2012 @ 14:26 |
Sowieso Karthikeyan idd. | |
Meike26 | woensdag 14 maart 2012 @ 15:18 |
Whut, Karthikeyan die dan Massa gaat vervangen ? ![]() Als Massa er voor het eind van het jaar uit geschopt wordt, zal het dan niet zo zijn dat Fisichella een "korte" comeback maakt ? Hij is toch nog steeds testrijder ? | |
Schunckelstar | woensdag 14 maart 2012 @ 15:26 |
Ik denk dat perez dan een goede kans zou maken | |
Meike26 | woensdag 14 maart 2012 @ 15:32 |
Klopt, denk niet dat ze een Ferrari toevertrouwen aan Kobayashi ![]() | |
Schunckelstar | woensdag 14 maart 2012 @ 15:33 |
Hoewel dat wel grweldig zou zijn ![]() | |
Fiorano | woensdag 14 maart 2012 @ 16:35 |
Nee, Salo vervangt Massa dan ![]() | |
Fiorano | woensdag 14 maart 2012 @ 16:36 |
Nee, Salo vervangt Massa dan ![]() | |
ArcticBlizzard | woensdag 14 maart 2012 @ 16:58 |
Die zou zo langzamerhand wel moeten weten waar al die knopjes op het stuur voor dienen. | |
Sinister-D- | woensdag 14 maart 2012 @ 17:11 |
Geen RSCH geruchten ![]() Neemt die nooit mee naar GP's omdat zij nog met school bezig was of zoiets, en omdat hij zelf niet afgeleid wil worden van z'n werk. Redelijk logisch dan, maar daarom zijn er ook zo weinig foto's beschikbaar van haar. Die zijn trouwens wel te vinden via Google, een paar bikini shots staan als eerste hit ![]() Foto ![]() ![]() Eerlijk gezegd vind ik haar er aangenamer uit zien dan die omhoog gevallen arogante bluts van een Scherzinger waar Hamilton zich mee ophield ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Sinister-D- op 14-03-2012 17:17:28 ] | |
RingBewoner | woensdag 14 maart 2012 @ 17:26 |
Denk het ook. | |
RingBewoner | woensdag 14 maart 2012 @ 17:43 |
Twee DRS-zones, één detectiepuntGoed of slecht? Persoonlijk ben ik er niet heel blij mee. Vind op Melbourne namelijk één DRS-zone wel genoeg. | |
Schunckelstar | woensdag 14 maart 2012 @ 17:45 |
ik vind persoonlijk 0 drs zones wel genoeg ![]() | |
RingBewoner | woensdag 14 maart 2012 @ 17:46 |
Haha, als je inderdaad niet zo van het kunstmatige bent kan ik mij dat wel voorstellen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er nog niet over uit ben. Denk dat ik de combo van KERS en DRS een beetje te veel vind. Één van beide mag van mij wel weg. | |
Meike26 | woensdag 14 maart 2012 @ 17:56 |
Of een keuze tussen DRS en KERS ? Elke coureur moet voor de eerste vrije training van een GP-weekend gaan beslissen van welk hulpmiddel hij gebruik wil maken. De ene race KERS, de andere race DRS... maar je moet minimaal 60/40 rijden, dus niet als je KERS veel beter werkt, het hele jaar door rijden met KERS, maar tactisch beslissen op welke circuits het KERS het meeste oplevert. Trouwens, die 2 DRS-zones en 1 detectie punt vind ik persoonlijk zwaar ***. Je kan dan bij het inhalen in de eerste DRS zone gelijk uitlopen in de 2e zone... ![]() | |
SjaakVilleneuve | woensdag 14 maart 2012 @ 17:58 |
Doet ie goed ![]() | |
RingBewoner | woensdag 14 maart 2012 @ 18:27 |
Dat is ook het idee. | |
Meike26 | woensdag 14 maart 2012 @ 18:33 |
Maar het leuke was juist dat je in 1 ronde iemand een plekkie zag pakken en gelijk weer moest inleveren in de DRS-zone er na. Dat is nog het enige voordeel van de DRS. | |
Marks | woensdag 14 maart 2012 @ 20:03 |
En zie hierboven wat er gebeurd als vele mensen moeten beslissen over reglementen in de F1; je komt er nooit uit en je kan nooit iedereen tevreden stellen. Dat er 1 man de meeste beslissingen neemt, zoals Ecclestone, zie ik dan ook als goed iets. Ik ben bang voor de tijd als hij wegvalt.... Dat gaat chaos worden vrees ik. | |
Meike26 | woensdag 14 maart 2012 @ 20:10 |
Mee eens, ja natuurlijk zie ik het liefst een F1-kampioensschap zonder hulpmiddelen, geen tc, geen DRS, alleen KERS heeft een nuttige bijdrage en gun ik wel een langere toekomst. | |
Marks | woensdag 14 maart 2012 @ 20:21 |
Tja, van mij mag de handbak met voetkoppeling wel weer terug ! Sinds die !#@#$!# Jonh Barnard de 1989 Ferrari ontwikkelde met flippers achter het stuur is een belangrijk element verdwenen. De kunst van het heel and toe schakelen.... Al was dat al lange tijd weg vanwege automatische koppeling, maar toch... De schakelflippers zijn iets waar ik me nog meer aan stoor dan eventule traction control, maar zal helaas nooit meer weg gaan. ![]() Wel zouden ze terug kunnen gaan naar sequentiele bak met pook, zoals champcar nog had in 2006 (en WRC sinds vorig jaar ook weer) . De F1 is een grote broedplaats voor innovatie, helaas vrees ik dat dit op den duur resulteert in een conflict met entartainment zoals de autosport dit eerst altijd wel wist te bieden. Met lawaai, met crashes, met ''helden'' achter het stuurd die dingen doen die jij en ik niet zouden durven. Als men vraagt: zou je in een F1 1985 willen rijden rechtstreeks naar de eau rouge, zou ik wellicht passen. Vraagt men dit te doen in een F1 van nu, zou ik direct in durven te stappen. ![]() Vergeet niet dat veel coureurs van nu er net zo over denken, bijna allemaal klagen ze over bijvoorbeeld de Eau Rouge, dat deze tegenwoordig te makkelijk is. Spijtig dat men dan toch door blijft beveiligen van de banen en wagens, zoals de nu nog extremere crashtests waar zelfs Ferrari dus niet eens door kwam ![]() | |
Fir3fly | woensdag 14 maart 2012 @ 20:46 |
Dat nostalgische gezeik moet ook maar eens afgelopen zijn. Er is niets mis met het idee achter DRS. Het heft simpelweg een probleem met het design van de wagens op dat inhalen bemoeilijkt. Het alternatief is zware restricties op aerodynamica en dus nog meer stop op innovatie. De implementatie laat af en toe wel te wensen over, maar daar valt nog wel mee te experimenteren. | |
kepler | woensdag 14 maart 2012 @ 21:05 |
Ben je nu serieus? Voor innovatie zijn, maar dan klagen over innovatieve zaken zoals shift-paddles en traction control? En het gaat mij niet om 'helden' achter het stuur die elk moment dodelijk kunnen verongelukken, maar juist om helden achter het stuur die onmenselijk hard kunnen rijden in een race-auto. Wat heeft men eraan om de sport onveiliger te maken? Ik ben het er wel mee eens dat ze soms wat kunnen doordraven in veiligheid, zoals bv een circuit aanpassen omdat de bochtensnelheid te hoog wordt ![]() ![]() ![]() | |
kepler | woensdag 14 maart 2012 @ 21:14 |
Nog maar anderhalve dag!! Ik heb er zin in! | |
RingBewoner | woensdag 14 maart 2012 @ 21:37 |
Heb er zeker zin in. | |
RingBewoner | woensdag 14 maart 2012 @ 21:38 |
Van de week die samenvatting en kick-off van RTL eens terug gekeken. Kick-off was wel goed, de samenvatting vond ik echt tegenvallen. Stelde weinig voor, had wel een halfuur langer mogen duren. | |
Sinister-D- | woensdag 14 maart 2012 @ 22:07 |
Wat voor een beslissingen neemt Ecclestone dan, behalve dan op welke circuits ze rijden gedurende het seizoen? Geen. Wanneer gaan de mensen nu eens inzien dat er een verschil bestaat tussen de FIA en de FOM (Ecclestone). De FIA is de instantie die alle beslissingen neemt, afgezien van de kalender en tv-gelden. Dus als Ecclestone neerkiept, neemt gewoon de volgende het stokje over die de financiele kant van het verhaal gaat beheren in naam van de FOM, en de FIA blijft gewoon hun ding doen en netjes, zoals het hoort, elk jaar domme regeltjes verzinnen om het spektakel te verhogen en innovatieve ideeën aan banden te houden..... | |
nils7 | woensdag 14 maart 2012 @ 22:16 |
Ze moeten geen DRS zone hebben gewoon dat je 1x per ronde het mag gebruiken totdat je weer op de rem gaat. Dan komt het iets meer op tactiek aan en de verdedigende partij heeft het ook maar als die m gebruikt op een bepaald stuk of net te laat win je alsnog wel een paar km/h. | |
Sinister-D- | woensdag 14 maart 2012 @ 22:17 |
Top van de motorsport wilt niet alleen zeggen dat de coureurs de helden van de 4 wielen moeten zijn. Maar ook dat fabrikanten, of beter gezegd constructeurs, op de proppen komen met nieuwe ideeën zoals de schakel-paddles. Zaken zoals traction control en launch control horen daar ook bij, al hebben de hoge heren bij de FIA daar anders in beslist. Deels ten goede, zodat het coureurs aspect ook nog meetelt, maar feit is gewoon dat die zaken allemaal erbij horen om er alles aan te doen om die 0.2 seconden per ronde te winnen ten opzichte van de concurrentie. En dat is de technische kant van de F1 die ook juist de moeite waard is om te bekijken, en niet alleen in het verleden vast geroest blijven zitten omdat die coureurs harder moesten werken in de auto om tijd te winnen. Wat mij betreft kan de FIA eens een keer ingrijpen om die diffuser, en het hele ding gewoon verbieden. Teams richten zich wat mij betreft net iets teveel daarop, en proberen hun wagen zo te ontwerpen dat de hele wagen om enkel de diffuser draait. Kiep dat ding er eens vanaf en geef de teams wat meer vrijheid op andere vlakken. Dan gaan de teams -hopelijk- opnieuw op zoek naar andere technische zaken en krijg je weer andere innovative zaken, bv zoals jou schakel-paddles uit 1989 ![]() | |
RingBewoner | woensdag 14 maart 2012 @ 23:28 |
Twitter van Mike Gascoyne slaat een beetje op hol: https://twitter.com/#!/MikeGascoyne ![]() | |
Kleffe_Dop | woensdag 14 maart 2012 @ 23:58 |
Wat een leuke normale meid zo op het eerste gezicht. Past wel bij 'm, geen fratsen. ![]() | |
Quisho | donderdag 15 maart 2012 @ 01:32 |
Hm misschien ga ik de preshow maar op een stream kijken, en de race zelf op TV, de preshows van RTL zijn meestal niet interessant (ze krijgen de grote namen niet). | |
Geralt | donderdag 15 maart 2012 @ 01:42 |
Over dat filmpje van Sauber van een paar reacties terug.... Hoe doet zo een team dat? Er is zo te zien verder niemand op de baan, dus het lijkt me wat promowerk, maar daar moeten andere banden op zitten. Hoe herken ik die banden? ![]() | |
ParanoidAndroid93 | donderdag 15 maart 2012 @ 02:14 |
morgennacht lekker de VT kijken ![]() | |
Geralt | donderdag 15 maart 2012 @ 02:27 |
Wrijf het er maar in. Ik moet werken ![]() ![]() | |
Quisho | donderdag 15 maart 2012 @ 02:37 |
Lol die hard fan. Ik download het wel ![]() | |
Nober | donderdag 15 maart 2012 @ 03:55 |
Kovalainen![]() Nog een. ![]() Twitter. ![]() | |
Nober | donderdag 15 maart 2012 @ 04:04 |
Alo_Oficial is kennelijk de echte Alonso twitteraccount. Good morning! Usual Thursday program, time and place where I have to be for sponsors, interviews, meetings ..! Happy!! ![]() | |
Automatic_Rock | donderdag 15 maart 2012 @ 07:30 |
QFT | |
Schunckelstar | donderdag 15 maart 2012 @ 08:19 |
Ze zouden ook juist meer vrijheid kunnen geven qua regels, zodat groundeffect weer terugkomt, dan is er ook prima in te halen zonder drs toch? de wagens zijn er tegenwoordig veilig genoeg voor, en de circuits al helemaal ![]() Dan heb je al dat kunstmatige niet meer nodig... Of zeg ik nu iets doms ![]() | |
SjaakVilleneuve | donderdag 15 maart 2012 @ 08:21 |
Echt geweldig, lk hoop dat ze in de sub - top terecht komen ![]() | |
SjaakVilleneuve | donderdag 15 maart 2012 @ 08:22 |
De maandag, na het testen ..dat was het toch een speciale vid dag ? [ Bericht 0% gewijzigd door SjaakVilleneuve op 15-03-2012 09:05:59 ] | |
Kleffe_Dop | donderdag 15 maart 2012 @ 08:31 |
Angry Birds helm ![]() | |
Marks | donderdag 15 maart 2012 @ 09:15 |
Ik ben het natuurlijk met je eens, maar er zit mogelijk toch een probleem hoor. Het punt wat ik wilde maken is dat de F1 inderdaad een broedplaats is voor innovatie. Dat is het altijd geweest, niet dat alle innovatie uit deze raceklasse komt, maar toch heel veel wel. Maar waar het mij om gaat is dat de entertainmentwaarde niet moet verdwijnen op den duur. Nu is daar nog geen last van, maar als over pakweg een jaar of 10 alle banen zijn zoals Abu Dhabi, Bahrein EN dat de auto´s NOG veiliger zijn geworden.... En misschien zelfs electrisch voorbij zoeven? Dat is de realiteit als je de techniek echt vrij laat, kijk maar naar Le Mans waar men diesels en electische wagens gaat gebruiken en vergelijk dat eens met slechts 5 jaar terug... En ik ben niet van ''vroeger was alles beter'', zeker niet, maar enkele zaken waren vroeger wel beter. Net zoals nu ook sommige dingen beter zijn ![]() En het is toch een goed signaal wat de WRC bijvoorbeeld afgaf, zoals ik zei, doordat ze weer zijn afgestapt van de flippers en weer een sequentiele pook gebruiken. ![]() | |
nils7 | donderdag 15 maart 2012 @ 10:47 |
dit worden weer slapeloze nachten vanaf nu ![]() | |
Fir3fly | donderdag 15 maart 2012 @ 10:51 |
Wat is er in vredesnaam goed aan een sequentiële pook? In een WRC auto valt het nog te begrijpen, aangezien die op straatauto's gebaseerd zijn. Maar F1 heeft daar werkelijk niets mee te maken. | |
sasquatsch | donderdag 15 maart 2012 @ 10:56 |
'Argentinië volgend jaar terug op de kalender'
| |
Fir3fly | donderdag 15 maart 2012 @ 10:58 |
MotoGP komt ook al in 2013. Maar dat circuit lijkt helemaal nergens op, gelukkig gaat F1 blijkbaar ergens anders heen. | |
Joene | donderdag 15 maart 2012 @ 11:01 |
Geen idee of het al gepost is , ziek dus geen zin om terug te lezen. Vanavond om 21 uur , megafactories op NGC , de williams f1 fabriek. | |
sasquatsch | donderdag 15 maart 2012 @ 11:08 |
2012 FORMULA 1 AUSTRALIAN GRAND PRIX | |
Kleffe_Dop | donderdag 15 maart 2012 @ 13:22 |
![]() ![]() Wie kan mij uitleggen wat men hier doet? | |
Peterselieman | donderdag 15 maart 2012 @ 14:00 |
lijkt me reparatie van het asfalt. Vergeet niet dat het een semi-stratencircuit is, waardoor de baan aan het begin van het weekend niet in optimale conditie is. | |
Meike26 | donderdag 15 maart 2012 @ 14:05 |
Zo te zien aan bandensporen is er recent nog geraced of getrained. Dus lijkt me logisch dat er gewoon een olievlekje word afgedekt met soort van kattegrind. | |
Geralt | donderdag 15 maart 2012 @ 14:21 |
YESS ik kan weer posten ![]() | |
Kleffe_Dop | donderdag 15 maart 2012 @ 14:59 |
Daar had ik nog niet eens aan gedacht, maar er was inderdaad al wat gereden op het circuit. oa. met V8 supercars: ![]() | |
Schunckelstar | donderdag 15 maart 2012 @ 15:06 |
Zaten die in europa ook maar in het voorprogramma ![]() ipv de mini's of zo ![]() | |
Ajacied422 | donderdag 15 maart 2012 @ 15:10 |
Ik ben benieuwd. ![]() | |
Atreidez | donderdag 15 maart 2012 @ 15:32 |
Er was teveel grip, dus ze leggen ff wat stof neer.. Bevordert ook het amusement ![]() | |
RingBewoner | donderdag 15 maart 2012 @ 18:33 |
Nog mensen die vannacht wakker blijven of de wekker zetten? | |
Trystar | donderdag 15 maart 2012 @ 18:36 |
Nee dat niet, met die brakke streams. Wel download ik morgen beide trainingen (hopelijk in HD) en zie ik wel hoe ver ik kom met kijken ![]() | |
Geralt | donderdag 15 maart 2012 @ 18:42 |
Ik blijf wakker. Nu even avondeten, daarna even een uurtje naar bed tot 9 uur en dan morgenochtend om 07:40 weer thuis, 2 biertjes en chips/nootjes en dan rond 09:30 naar bed. Dus ik blijf wel wakker ja alleen niet voor de F1 ![]() | |
Tarado | donderdag 15 maart 2012 @ 18:45 |
Ik zit wat dichter bij Oz momenteel, dus FP1 om 09.30, kan misschien het eerste kwartier zien daarna verplichtingen dus FP2 waarschijnlijk helemaal niet | |
ElmarO | donderdag 15 maart 2012 @ 18:54 |
Nee, moet morgen werken. Dus ik ga er niet naar kijken, maar zo te zien aan de tijden van beide VT had ik dat ook niet gedaan als ik vrij zou hebben. Sta dus alleen op voor de kwalificatie en de race zelf, maar dat spreekt voor zich. ![]() | |
nils7 | donderdag 15 maart 2012 @ 19:21 |
ik ben toch vrij dus what the hell. Hoe laat meeten we hier? ![]() | |
M.Melandri | donderdag 15 maart 2012 @ 19:26 |
Vt1 pak ik nog wel mee | |
nils7 | donderdag 15 maart 2012 @ 19:46 |
gezellig, hoe laat is dat? | |
RingBewoner | donderdag 15 maart 2012 @ 19:52 |
Ik twijfel. Morgen pas 13u beginnen. Maar wil van te voren eigenlijk nog langs de sportschool. Om nou tot 2.30u wakker te blijven en dan nog eens tot 4u,,,,,,, Ik denk er nog even over na. | |
nils7 | donderdag 15 maart 2012 @ 19:53 |
2.30 ooow... ik ben alleen geen kei in het vinden van streams dus als er mensen wakker zijn | |
ari_zahav | donderdag 15 maart 2012 @ 19:59 |
Ik zal er ook zijn. Hopelijk kunnen we een stream vinden ![]() | |
RingBewoner | donderdag 15 maart 2012 @ 20:05 |
vipbox.tv heeft toch vaak een livestream? | |
RingBewoner | donderdag 15 maart 2012 @ 20:07 |
Ja dus! http://www.vipbox.tv/sports/formula-1.html | |
Marks | donderdag 15 maart 2012 @ 20:28 |
Maar volgens mij is het presentatieteam van vorig jaar nu verdwenen? | |
RingBewoner | donderdag 15 maart 2012 @ 20:38 |
Hoe bedoel je? | |
Marks | donderdag 15 maart 2012 @ 20:46 |
De presentatoren bij BBC 5 radio, nu zit bijvoorbeeld Jaime Alguersuari er, maar zit Croft er ook nog? En Davidson? DAt was een leuk koppel, af en toe een oude bekende zoals Stewart en Watson. Top.... En Chandhok was ook goed trouwens. | |
Marks | donderdag 15 maart 2012 @ 20:47 |
En dat is dus wat je hoort ook bij de hierboven genoemde livestream, tenminste als je de engelse stream hebt. | |
RingBewoner | donderdag 15 maart 2012 @ 20:50 |
Weet ik eigenlijk niet. Volgens mij gewoon stream van Sky 1. | |
Sinister-D- | donderdag 15 maart 2012 @ 20:51 |
Zometeen op National Geographic Megafactories, bij Williams over de bouw van de FW33 ![]() | |
Marks | donderdag 15 maart 2012 @ 20:52 |
Heb even gezocht en vrees dat Croft en Davidson er niet meer bij zijn, maar die schreeuwer van James Allan ![]() | |
RingBewoner | donderdag 15 maart 2012 @ 20:52 |
Verrek! Goed dat je het zegt. Bijna vergeten. Krijg je ervan, eigen telefoon voor reparatie weg dus ook de agenda weg. | |
Marks | donderdag 15 maart 2012 @ 20:53 |
Ja dus... geen Croft en Davidson meer ![]() | |
RingBewoner | donderdag 15 maart 2012 @ 21:32 |
Ik sla denk ik VT1 over en zet de wekker voor halverwege 2. | |
kepler | donderdag 15 maart 2012 @ 23:03 |
Ik mag gewoon werken morgenochtend, dus ik sla de vrije trainingen eventjes over ![]() | |
Glijdt_licht | donderdag 15 maart 2012 @ 23:12 |
Hmz, ze vergelijken de veiligheid van F1 met Indycars.. Beetje vreemde vergelijking, sowieso vanwege de snelheid waarbij crashes voorkomen. In de Indycars crashen ze al gauw >280kmh in een oval. In de F1 gebeuren veel minder crashes op die snelheden.. Ja, sinds Senna is er geen F1 coureur meer omgekomen, maar om dan direct te zeggen dat de auto beter is dan een Indycar,.. Daar durf ik het niet op te wedden, wel op dat de snelheden in de F1 veelal lager liggen. //edit Hmm, aangezien Rovia dus een contractje met zowel Raikkonen als Kovalainen heeft, zou Raikkonen nog een Angry Birds helm hebben? Misschien die zwarte bomvogel? ![]() ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door Glijdt_licht op 15-03-2012 23:33:36 ] | |
Glijdt_licht | donderdag 15 maart 2012 @ 23:37 |
Maldonado met z'n beugel ![]() | |
RingBewoner | donderdag 15 maart 2012 @ 23:39 |
Is die simulator nou echt zo hi-tech? Volgens mij heeft RBR eentje die meebeweegt en alles. | |
Glijdt_licht | donderdag 15 maart 2012 @ 23:52 |
En hoe wil jij de G-krachten in bochten simuleren Ringbewoner? Hobbels zijn mss nog wel te doen, maar voor G-krachten zou je de wagen scheef moeten hangen in een bocht.. | |
RingBewoner | donderdag 15 maart 2012 @ 23:53 |
Meende dus inderdaad wel eens gezien te hebben dat zo'n ding meebeweegt. Dus naar achteren als je gas geeft en naar voren als je remt. Edit: Dit dus: Ik geef toe, wat Williams heeft is uiteraard meer dan ik heb op mijn PS3. Maar dat ding van RBR ziet er toch wel wat beter uit dan die van Williams. | |
Glijdt_licht | donderdag 15 maart 2012 @ 23:56 |
Die zijn er ook wel, maar ik vraag me af of de g-krachten dan wel realistisch zijn.. Voor consumenten is FREX in ieder geval een leverancier.. Volgens mij heb ik ooit begrepen dat de Red Bull sim op rFactor code is gebouwd, maar veel gedetailleerder. Terwijl de Williams sim op basis van nkPro is.. | |
koffiezwartsterk | vrijdag 16 maart 2012 @ 00:10 |
FF tukken en dan ga ik er zo weer ff uit voor de FP1 ![]() | |
RingBewoner | vrijdag 16 maart 2012 @ 00:15 |
Same here. Als ik tenminste wakker word. ![]() | |
Bonobo11 | vrijdag 16 maart 2012 @ 00:40 |
Ach beetje lassen, paar handige Polen et voila [ Bericht 1% gewijzigd door Bonobo11 op 16-03-2012 00:56:12 ] | |
Glijdt_licht | vrijdag 16 maart 2012 @ 01:14 |
dat concept ken ik wel (er zijn stukken betere te vinden), maar heb je volgens mij nog steeds niet echt de G=krachten.. | |
Bonobo11 | vrijdag 16 maart 2012 @ 01:16 |
Tsja meer dan 1G ga je niet kunnen simuleren, of je moet hem in een centrifuge bouwen | |
ParanoidAndroid93 | vrijdag 16 maart 2012 @ 01:55 |
nog 35 minuutjes tot de eerste groene vlag van 2012! ![]() | |
M.Melandri | vrijdag 16 maart 2012 @ 01:57 |
Auto van DLR is iig klaar ![]() | |
RingBewoner | vrijdag 16 maart 2012 @ 02:21 |
Goedenacht. Het is een wonder maar ik ben wakker. | |
nils7 | vrijdag 16 maart 2012 @ 02:22 |
ah mannen ![]() Heerlijk geluid het opwarmen van die V8's ![]() | |
RingBewoner | vrijdag 16 maart 2012 @ 02:23 |
Sky is al begonnen met uitzenden. | |
M.Melandri | vrijdag 16 maart 2012 @ 02:25 |
http://www.vipbox.tv/watc(...)e-stream-online.html perfecte stream ![]() | |
RingBewoner | vrijdag 16 maart 2012 @ 02:26 |
Heb hem ook al. | |
ari_zahav | vrijdag 16 maart 2012 @ 02:27 |
![]() ![]() En Crofty en Davidson zijn weer bij elkaar ![]() | |
M.Melandri | vrijdag 16 maart 2012 @ 02:30 |
Hoop dat ze de baan een beetje snel droog kunnen rijden | |
RingBewoner | vrijdag 16 maart 2012 @ 02:30 |
Vergne er meteen af?? | |
koffiezwartsterk | vrijdag 16 maart 2012 @ 02:35 |
mogge ![]() | |
ari_zahav | vrijdag 16 maart 2012 @ 02:35 |
Iemand anders die rare tekens heeft in de live timing? | |
RingBewoner | vrijdag 16 maart 2012 @ 02:37 |
Ja. | |
RingBewoner | vrijdag 16 maart 2012 @ 02:40 |
We gaan nu toch niet een halfuur zitten wachten toch? Dan ga ik weer in bed liggen. | |
koffiezwartsterk | vrijdag 16 maart 2012 @ 02:42 |
Is er al een 2012 live timing app voor iPhone? Kan m niet vinden en de 2011-versie doet het niet meer... | |
RingBewoner | vrijdag 16 maart 2012 @ 02:42 |
Is er voor zover ik weet wel. Android-versie is er wel. | |
RingBewoner | vrijdag 16 maart 2012 @ 02:49 |
Ricciardo met DRS? Dat was toch uitgeschakeld bij nat weer en gebruik van regenbanden? | |
koffiezwartsterk | vrijdag 16 maart 2012 @ 02:50 |
Alleen een betaalversie (22,99... ) of een demoversie kan ik vinden | |
RingBewoner | vrijdag 16 maart 2012 @ 02:51 |
Klopt, die van android download ik dan ook als torrent. | |
koffiezwartsterk | vrijdag 16 maart 2012 @ 02:54 |
ja... | |
ari_zahav | vrijdag 16 maart 2012 @ 03:00 |
Ik ben blij dat ik hier niet voor betaal, pay tv met reclame onderbrekingen...![]() | |
nils7 | vrijdag 16 maart 2012 @ 03:01 |
idd hahah ah we beginnen weer | |
RingBewoner | vrijdag 16 maart 2012 @ 03:02 |
HRT heeft de eerste uitvaller. De wagen van Karthikeyan stopte er mee. | |
ParanoidAndroid93 | vrijdag 16 maart 2012 @ 03:03 |
HRT is grap van de dag! ![]() | |
nils7 | vrijdag 16 maart 2012 @ 03:15 |
ik ga maffen... komt toch weinig zinnigs uit nu | |
RingBewoner | vrijdag 16 maart 2012 @ 03:15 |
Alweer reclame. Dit is nog erger dan RTL. ![]() | |
RingBewoner | vrijdag 16 maart 2012 @ 03:16 |
Same here, weinig interessant dit. | |
Glijdt_licht | vrijdag 16 maart 2012 @ 03:33 |
Hispania Retire Team | |
Glijdt_licht | vrijdag 16 maart 2012 @ 03:46 |
Massa eraf, faalhaas. Die gaat dit jaar nog weggeschopt worden.. | |
Glijdt_licht | vrijdag 16 maart 2012 @ 03:59 |
Kijkend naar tijden zeg ik dat Marussia nooit de 107% gaat halen als de rest in Q3 gewoon doorrijdt.. | |
M.Melandri | vrijdag 16 maart 2012 @ 04:03 |
Wat een knullige fout was dat ook weer ![]() | |
Glijdt_licht | vrijdag 16 maart 2012 @ 04:07 |
Ferrari ziet er sowieso niet best uit.Alonso heeft er zijn handen vol aan, en zet nog wel degelijke tijden neer. Maar ik denk dat dat meer Alonso's klasse is dan die auto.. McLaren lijkt op rails te zitten. | |
ari_zahav | vrijdag 16 maart 2012 @ 04:14 |
Viel wel mee naar mijn mening. Je kon zien dat ze nog steeds een gebrek aan downforce aan de achterkant hebben. Wat me trouwens erg opvalt is dat de McLarens de hoogste snelheiden hebben, maar misschien moet ik een dagje wachten met mijn meningen vormen ![]() | |
M.Melandri | vrijdag 16 maart 2012 @ 04:16 |
Alonso had duidelijk tractie problemen, maar de baan is natuurlijk ook nog erg groen. | |
M.Melandri | vrijdag 16 maart 2012 @ 04:21 |
Wordt een zware klus voor Pic, heeft ook amper gereden tijdens de wintertests. | |
Glijdt_licht | vrijdag 16 maart 2012 @ 04:21 |
Ik krijg altijd dit idee als Massa weer eens spint, of veel te hoge ambities heeft oid: "Ik ga je pakken" ![]() En dan komt alles als een punch in zijn kop terug naar hem.. Hij zorgt er ook zelf voor dat ie onder hoge druk staat.. | |
Glijdt_licht | vrijdag 16 maart 2012 @ 04:22 |
Mja, ik zie de update van Glock. Misschien dat Glock het wel haalt, maar Pic betwijfel ik. HRT kan volgens mij net zo goed inpakken en nu echt voorbereiden voor de volgende race. | |
M.Melandri | vrijdag 16 maart 2012 @ 04:25 |
De la Rosa heeft nog altijd geen meter gereden met die auto, en Karthikeyan een shakedown + vandaag 3 rondjes. | |
Glijdt_licht | vrijdag 16 maart 2012 @ 04:27 |
Mja, maar van Karthikeyan kun je niks verwachten, van de auto niet, en De La Rosa moet ook weer op gang komen.. Denk dat ze mss de trainingen gebruiken als oefening voor de volgende race (als er nog getraind kan worden).. Ik denk dat de kans dat Pic de 107% haalt groter is dan dat er een HRT op de grid staat zondag.. Overigens wel knap van Glock, Volgens mij geen meter getest, omdat ze Pic wilden laten rijden. De auto heeft niks gereden.. En toch nog daar.. | |
M.Melandri | vrijdag 16 maart 2012 @ 04:32 |
Glock heeft wel een shakedown gedaan, maar erg knap met maar 8 rondjes idd. HRT gebruikt het net als vorig jaar idd gewoon weer als testsessie. | |
Sinister-D- | vrijdag 16 maart 2012 @ 07:11 |
2012 FORMULA 1 AUSTRALIAN GRAND PRIX![]() | |
LWD-Godius | vrijdag 16 maart 2012 @ 11:39 |
Bedankt. | |
Glijdt_licht | vrijdag 16 maart 2012 @ 12:43 |
Raikkonen krijgt zijn eigen Angry Bird in het spel, de "Ice bird" die alles bevriest wat hij aanraakt. http://www.iltalehti.fi/formulat/2012031615330349_fo.shtml | |
RingBewoner | vrijdag 16 maart 2012 @ 17:19 |
lees net op twitter dat codemasters in september de nieuwe f1 lanceert in september voor ps3 en xbox360 | |
Geralt | vrijdag 16 maart 2012 @ 17:44 |
Niet voor de PC? ![]() | |
RingBewoner | vrijdag 16 maart 2012 @ 17:55 |
ja, ook. Vergeten. | |
JohnB52 | vrijdag 16 maart 2012 @ 18:01 |
En pas in september.... Ze hebben nu wel de Young Drivers Test erin gezet :-) | |
ElmarO | vrijdag 16 maart 2012 @ 22:26 |
Voor de liefhebbers een race strategy calculator: http://www.jamesallenonf1.com/race-strategy-calculator/ | |
Kill_em_all | vrijdag 16 maart 2012 @ 22:45 |
Er is zeker nergens een HD stream te vinden? Ik heb erg weinig zin om naar Olav Drol op RTL reclame te kijken maar die vipbox stream is ook niet om aan te zien. Op normaal formaat is het al matig maar op fullscreen kan je niet meer fatsoenlijk kijken. | |
Kleffe_Dop | vrijdag 16 maart 2012 @ 23:18 |
Ik vrees ook van niet... ![]() Zou het liefst Sky commentary sync willen laten lopen met beeld van RTL7. | |
Dside | vrijdag 16 maart 2012 @ 23:25 |
| |
Karstman | zaterdag 17 maart 2012 @ 14:07 |
Toch F1 op de BBC. Maar dan 's middags en dus soort van een herhaling. Net begonnen maar het lijkt alsof ze het benaderen als een normaal live programma. | |
JohnB52 | zaterdag 17 maart 2012 @ 14:27 |
Ze mochten toch gewoon de races later uitzenden? | |
ari_zahav | zaterdag 17 maart 2012 @ 15:00 |
yup | |
Geralt | zaterdag 17 maart 2012 @ 15:21 |
Zou die nou na de qualify een hartaanval hebben gekregen? ![]() | |
nils7 | zaterdag 17 maart 2012 @ 18:28 |
Lol en je leest over die 11 kinderen heen? ![]() | |
Automatic_Rock | zaterdag 17 maart 2012 @ 19:44 |
Zo heb ik het vanochtend gedaan. TV zo'n 5 seconden op pauze en dan play. Werkte prima! | |
Kill_em_all | zaterdag 17 maart 2012 @ 20:01 |
Een live uitzending op pauze zetten? Helaas gaat dat niet werken voor mensen met een standaard tv pakket... Ik denk dat ik morgen de sky uitzending maar download... Het moeten aanhoren van Olav Mol wil ik zo lang mogelijk uitstellen en een stream kijken is geen oplossing voor de hele race. Lag met mijn 10'' laptop in bed en zelfs dan is die stream al zo gaar dat je geeneens de namen van de tijdwaarneming aan de linkerkant van je scherm fatsoenlijk kan lezen. | |
Sinister-D- | zaterdag 17 maart 2012 @ 20:08 |
Als je een HDD recorder hebt kun je de timeshift optie gebruiken ![]() Een F1 race moet je gewoon live zien, met de livetiming en Fok! in de multitab erbij. Naderhand kijken zorgt bij mij toch altijd dat ik m'n aandacht er niet evengoed kan bijhouden, maakt 't op der een of andere manier niet spannend/interessant genoeg. | |
Meike26 | zaterdag 17 maart 2012 @ 20:28 |
Er is toch ook BBC-radio met F1 commentaar, kan je die dan niet synchroon laten lopen met beeld van RTL7 ? Gevonden: BBC Radio 5 Live | |
Weltschmerz | zaterdag 17 maart 2012 @ 20:32 |
Zendt Sky het toevallig gewoon online uit voor kijkers in de UK? | |
Geralt | zaterdag 17 maart 2012 @ 20:40 |
In dat geval moet er iets mogelijk zijn met VPN's lijkt me ![]() Moet je er alleen 1 vinden die snel zat is om te streamen ![]() | |
Trystar | zaterdag 17 maart 2012 @ 20:44 |
En een Sky abo hebben .. | |
Glijdt_licht | zaterdag 17 maart 2012 @ 21:04 |
Telfort (zo'n beetje goedkoopste tv die je kunt krijgen) heeft dat gewoon beschikbaar.. | |
#ANONIEM | zaterdag 17 maart 2012 @ 21:05 |
Of op een behoorlijke DVD-recorder. | |
Automatic_Rock | zondag 18 maart 2012 @ 06:14 |
Precies, daar heb je geen speciaal abonnement voor nodig hoor | |
Meike26 | zondag 18 maart 2012 @ 12:02 |
Ben redelijk tevreden met mijn teampje. Ook al zijn mijn coureurs beide niet gefinished ![]() Alles bij elkaar zal ik iets van 270/280 punten verdiend hebben dit GP-weekend. Edit : Is er een leuke subleague waar ik aan mee kan doen ? ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Meike26 op 18-03-2012 12:12:15 ] | |
Nelis89 | zondag 18 maart 2012 @ 12:17 |
Niet in dit topic in ieder geval | |
Sally | zondag 18 maart 2012 @ 12:19 |
Probeer het eens in De FOK! F1-manager 2012 is van start! ![]() | |
Fiorano | maandag 19 maart 2012 @ 12:23 |
| |
Meike26 | maandag 19 maart 2012 @ 12:40 |
Zit er al een tijdje, bedankt voor de tip ![]()
| |
sasquatsch | maandag 19 maart 2012 @ 12:45 |
Bernie Ecclestone is weer bezig met zijn verdeel-en-heers strategieEn de andere teams zijn er niet blij mee
| |
sasquatsch | maandag 19 maart 2012 @ 12:46 |
Red Bull en Lotus willen duidelijkheid over F-Duct voor GP van Maleisië
| |
nils7 | maandag 19 maart 2012 @ 13:37 |
Tiger Jenson:http://www.telegraaf.nl/t(...)ettels_vinger__.html | |
Peterselieman | maandag 19 maart 2012 @ 13:44 |
In het kader van hoe is het nu met? Nelsinho Piquet heeft zijn eerste zege in de NASCAR Truck Series te pakken. Dit keer raceten ze op de short oval van Bristol. Later dit jaar zal hij ook enkele races in de Nationwide Serie gaan rijden. http://www.autosport.com/news/report.php/id/98144 | |
Meike26 | maandag 19 maart 2012 @ 13:49 |
Dit bericht komt nogal over alsof Button dit heeft gezegd met een ondertoon, maar zover ik weet kunnen die 2 gasten het heel goed met elkaar vinden en zitten ze elkaar steeds te dollen en is het gewoon meer als geintje bedoelt, toch ? ![]() | |
nils7 | maandag 19 maart 2012 @ 13:49 |
zie de bron | |
Schunckelstar | maandag 19 maart 2012 @ 13:54 |
het was ook als grapje bedoelt, hij zei het na de race ook nog een keer bij een interview.. volgens mij bbc maar dat weet ik niet meer zeker ![]() | |
Waffle | maandag 19 maart 2012 @ 14:40 |
Hamilton liet zich wel goed kennen trouwens op het podium. Mooi om te zien ![]() | |
wimderon | maandag 19 maart 2012 @ 16:55 |
Inderdaad, die zijn gewoon goed met elkaar. Dat zag je na de race en op het podium ook nog. | |
Stiggie | maandag 19 maart 2012 @ 18:24 |
Nice weersvoorspelling op formula1.com ... vrijdag regen zaterdag regen zondag regen! BAM | |
Meike26 | maandag 19 maart 2012 @ 18:53 |
What else is new ? ![]() Maar oke, het is Maleisië dus het is goed mogelijk, alleen deze vroege weer berichten zijn een vervelende trend aan het worden. Een goede race heeft geen regen nodig ![]() Al is het natuurlijk ook wel weer spannend om te zien voor de kijkers thuis. | |
Sinister-D- | maandag 19 maart 2012 @ 18:57 |
Was op de stream van Sky, net na de persco toen Jenson terug kwam bij het team. Die uitspraken zijn helemaal niet gemaakt terwijl Seb in de buurt was, maar ja Televaag he ![]() | |
nils7 | maandag 19 maart 2012 @ 18:59 |
zijn de uitslagen van de manager al bekend? Want het lijkt er wel op maar mn budget groeit niet echt (of was dat niet de bedoeling?) o wacht ben een uur te vroeg hahaha | |
kepler | maandag 19 maart 2012 @ 19:34 |
Het regent daar (bijna) altijd in de middag ![]() | |
Fir3fly | maandag 19 maart 2012 @ 19:43 |
Nou nee, eigenlijk alleen in de namiddag/vroege avond. Ik hoop dat het afgelast wordt door wederom een stortbui, misschien ziet Bernie dan eindelijk in dat dit een belachelijk tijd is voor een F1 race en er volgend jaar gewoon weer om 2 uur plaatselijke tijd gestart wordt. | |
kepler | maandag 19 maart 2012 @ 19:48 |
Ja dat bedoel ik. Meestal rond een uurtje of 5-6, althans toen ik er was. Ze mogen best iets later starten, uurtje of drie lijkt me prima ![]() | |
Stiggie | maandag 19 maart 2012 @ 21:02 |
http://www.f1fanatic.co.u(...)t-wing-hidden-spin/? | |
Dside | maandag 19 maart 2012 @ 21:43 |
hehe, doet hij goed ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Dside op 19-03-2012 21:50:39 ] | |
MoriniStylr | woensdag 21 maart 2012 @ 17:57 |
Felipe Massa gets new Ferrari chassis for Malaysian Grand Prix
Volgens mij heeft Mercedes nog wel wat extra's in petto. Gelukkig begint Maleisie al overmorgen ![]() | |
MoriniStylr | woensdag 21 maart 2012 @ 17:59 |
Wie was hier naar de wintertesten geweest en zei dat die hoorde dat sommige teams nog hun uitlaten blazen? Hij had gelijk ![]() | |
Glijdt_licht | woensdag 21 maart 2012 @ 18:05 |
Ik hoop ook gewoon dat Lotus en Red Bull opflikkeren met hun pretesten. Dit is gewoon clever design van Brawn en zijn vrienden. En clever design is wat je nodig hebt in f1,.. De geblazen diffuser van RBR vorig jaar enzo was ook nooit de bedoeling. | |
ari_zahav | woensdag 21 maart 2012 @ 18:07 |
En hier zit hij gewoon te liegen. | |
#ANONIEM | woensdag 21 maart 2012 @ 18:28 |
Want? | |
ari_zahav | woensdag 21 maart 2012 @ 18:48 |
Omdat de teams een gebied kregen toegewezen door de FIA waar de uitlaat moet eindigen: ![]() Om dan te gaan zitten zeiken dat een paar teams hun uitlaat ergens anders laten eindigen dan wat de FIA toestaat terwijl dit helemaal niet gebeurd is best zielig. | |
Geralt | woensdag 21 maart 2012 @ 18:51 |
Jij ziet op tv of er misschien een paar teams zijn die links of rechts een centimetertje verder zitten dan mag? ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 21 maart 2012 @ 18:51 |
Brawn heeft daar gewoon een punt dat ze bij Mercedes de spotlight van de rest hebben afgehaald, én dat ze dit bij de FIA niet bedoeld hadden dat ze alsnog geblazen diffusers zouden gebruiken. Zoals ik laatst al zei: de teams richten zich tegenwoordig teveel op dat ding, en engineren hun wagen om de diffuser heen, ipv dat de diffuser een hulp middel is lijkt het tegenwoordig meer het hoofdonderdeel te zijn van de aerodynamica. Daardoor gaat er teveel tijd insteken om andere degelijke, innovatieve dingen te verzinnen, zoals Mercedes nu heeft gedaan met hun passieve F-duct. De echt innovatieve revoluties zullen voorlopig niet meer gebeuren, maar enkel de diffuser evoluties. De enige oplossing is om het ding te verbieden, maar dan krijg je weer hele discussies dat de FIA wéér dingen begint te verbieden om andere teams ook de kans te geven ![]() | |
ari_zahav | woensdag 21 maart 2012 @ 18:52 |
![]() ![]() Nee, de FIA meet of elke auto conform de regels is nog voordat FP1 start | |
Fir3fly | woensdag 21 maart 2012 @ 18:55 |
Tja dat krijg je er van als je enorm restrictieve regels gaat opstellen. Je moet toch wat opofferen voor de 'show'. | |
Sinister-D- | woensdag 21 maart 2012 @ 19:05 |
Daar heb je natuurlijk gelijk in. En in een ander opzicht was het natuurlijk ook dat de geblazen diffuser destijds in 2009/2010 natuurlijk ook een aerodynamische revolutie, want eerlijk is eerlijk, het was natuurlijk een geniale vondst van Newey en de zijne. Maar als de FIA nu al zolang zit te zeuren van ''foei jongens, dit is niet de bedoeling'', dan denk ik dat er maar een mogelijkheid op zit voor hun. Maar het is misschien makkelijker gezegd dan gedaan, want hoeveel gevolgen gaat 't dan weer hebben op de rest van de aerodynamica. | |
Glijdt_licht | woensdag 21 maart 2012 @ 19:10 |
Daar gaat het dus niet om. het was de bedoeling dat er geen geblazen diffusers meer zouden zijn door deze maatregel. Maar blijkbaar hebben teams er toch hun weg omheen gevonden. Dat is ook wat Brawn zegt. De uitlaten worden alweer zo gebruikt, zoals niet bedoeld was door de FIA. Straks krijgt elk team een vast soort uitlaten van de FIA die recht omhoog 2 meter boven de achtervleugel eindigen. | |
Weltschmerz | woensdag 21 maart 2012 @ 19:21 |
Volgens mij heeft het niet zozeer te maken met hoe restrictief de regels zijn, maar met de techniek van het opstellen van regels. Daar zijn ze bij de F1 niet zo heel erg goed in. Wat dat betreft zijn het net generaals die de vorige oorlog aan het winnen zijn, ze anticiperen niet op wat teams nav die nieuwe regels zullen doen. Als je een zone aanwijst waar die uitlaat moet zitten, dan moet je verder ook niet zeuren als die daar zit. Als je het aanblazen van de diffuser wil verbieden dan moet je dat anders aanpakken. | |
Fir3fly | woensdag 21 maart 2012 @ 19:24 |
Punt is dat de teams altijd wel weer een 'loophole' vinden. Dat kan leiden tot het verpesten van een compleet seizoen (2009). Of tot belachelijke situaties als Silverstone vorig jaar. | |
Atreidez | woensdag 21 maart 2012 @ 19:34 |
De regels zeggen waar je de uitlaat moet zetten, maar de FIA kennende zal er wel niks beschreven staan over wat je daarna met de airflow uit die uitlaat doet zeker.. | |
Weltschmerz | woensdag 21 maart 2012 @ 19:37 |
Ze zullen het allicht proberen, maar als je op de verkeerde manier regels formuleert dan vergroot je de kans dat het lukt. Het klinkt misschien wat arrogant, maar ze zijn gewoon niet zo heel erg snugger in het maken van regels. Het hoeven geen knappe koppen van de categorie Newey en Brawn te zijn, maar iets intelligenter mag wel. Neem Monaco 2010, met die safetycarsituatie in de laatste ronde. Die regels waren gewoon niet goed doordacht, die anticipeerden niet op allerlei verschillende mogelijke situaties en hoe coureurs daarvan gebruik zouden willen maken. Die F-duct was ook niet goed ondervangen. Om dat wel te doen hoef je echt niet alles te verzinnen van Newey en Brawn gaan verzinnen, je hoeft niet op dat niveau thuis te zijn in de techniek, je moet wel op behoorlijk niveau thuis zijn in de techniek van het regelgeven. | |
MoriniStylr | woensdag 21 maart 2012 @ 20:32 |
Dat van Monaco was geniaal. Kwam Brawn zijn hok uit hollen met die borden van hem, kwam toen echt niet meer bij. | |
Geralt | woensdag 21 maart 2012 @ 22:53 |
Ik zie op www.racexpress.com de laatste tijd vaker links langskomen naar bv dit: http://becoolbet.com/sportsbook/?action=events&sport_id=6248 Nou weet ik dat er ergens in (ik geloof) UVT een topicreeks loopt over gokken, maar die is volgens mij vooral (alleen maar?) over voetbal toch? Ik vroeg me af of er iemand is die zo nu en dan wel eens een gokje doet op een F1 race bij die site waar racexpress naar linkt of bij een andere site. Als je 10 dollar inlegt voor een overwinning van Kimi en hij wint krijg je er 200 zie ik. Op Spa is dat misschien de gok wel waard als die auto dan nog altijd een beetje gaat ![]() Iemand? ![]() | |
ari_zahav | woensdag 21 maart 2012 @ 23:21 |
Kan ik daar ook gokken dat Kimi weer een ijsje zit te eten dit weekend? ![]() | |
sasquatsch | donderdag 22 maart 2012 @ 11:05 |
Off-throttle blazen van de uitlaat is sinds dit jaar verboden (door restricties op te leggen aan de engine mappings). Het leiden van de uitlaatgassen naar de diffuser niet. Gevolg is dat een auto bij het aanremmen voor een bocht minder downforce heeft dan vorig jaar en verklaart dat er in Australie meer coureurs de bocht misten dan vorig jaar. De W-Duct van de Mercedes is (volgens Scarbs) een oplossing om de wagen bij het aanremmen stabieler te laten zijn. | |
sanger | donderdag 22 maart 2012 @ 11:44 |
Maar die W-duct werkt toch alleen als de vleugel openstaat? Dus alleen direct na het DRS punt. | |
Automatic_Rock | donderdag 22 maart 2012 @ 11:51 |
Je bent in de war met de F-duct. De W-duct zit op de voorvleugel | |
Dside | donderdag 22 maart 2012 @ 14:23 |
Wie had dat nu gedacht? ![]() Hopelijk betaalt het zich uit in de volgende race. | |
nils7 | donderdag 22 maart 2012 @ 16:02 |
ikke, waren ze vorige race namelijk ook al ![]() | |
Dside | donderdag 22 maart 2012 @ 16:06 |
Was ook sarcastisch bedoeld ![]() | |
SjaakVilleneuve | donderdag 22 maart 2012 @ 18:20 |
http://www.f1zone.net/new(...)ari-race-seat/13136/![]() | |
Glijdt_licht | donderdag 22 maart 2012 @ 21:14 |
Dat zou erg zielig zijn voor Massa.. Maargoed, hij heeft het niet meer. Ik denk dat er een angst in hem zit en de Pirelli's hem niet liggen. | |
Karstman | donderdag 22 maart 2012 @ 21:27 |
Ja natuurlijk is Trulli ready to step in... Maar ik kan me niet voorstellen dat Ferrari die zeur serieus zou gaan inzetten, zelfs Massa is sneller. | |
Fiorano | vrijdag 23 maart 2012 @ 10:55 |
Ah nee toch, niet Trulli. Dat zou weer Italiaanse "politiek" ten top zijn, krijgen ze zeker weer een paar Miljoen van Berlusconi (die natuurlijk nog steeds aan de macht is in dat maffia land...) | |
JohnB52 | vrijdag 23 maart 2012 @ 11:05 |
Ze noemen Massa al de nieuwe Trulli-train :-p Overigens las ik op f1today.net dat ze, ferrari, al in Bahrein n nieuwe auto inzetten.... | |
David Letterman | vrijdag 23 maart 2012 @ 11:13 |
Jep, het gaat lekker met Ferrari. Zoals het de laatste paar jaar gaat...gelijk achter de feiten aanlopen. Er zit structureel iets fout in dat team, management zit te slapen of zijn gewoon incompetent. Bezem er doorheen...en ontsla Massa...hij kan het niet meer... | |
Peterselieman | vrijdag 23 maart 2012 @ 11:17 |
Ze zitten niet te slapen, maar ontberen de kwaliteiten om zelf met goede innovatieve dingen te komen. De F2012 is veel agressiever van ontwerp, maar ze zijn een stap te ver gegaan en hebben door een soort van tunnelvisie een aantal mogelijke routes over het hoofd gezien. Overigens hoorde ik hier laatst ook iemand roepen dat de calibratie van hun windtunnel nog steeds niet helemaal in orde was. Weet niet wat hier van klopt, maar als dat waar is dan kun je ook gewoon geen goede auto bouwen. | |
David Letterman | vrijdag 23 maart 2012 @ 11:22 |
Het management is dus niet goed genoeg om dat team te runnen. Lijkt me noodzakelijk dat de top van Fiat de bezem er doorheen haalt en de juiste mensen op de juiste plek zet. | |
Geralt | vrijdag 23 maart 2012 @ 11:32 |
Die nerd hadden ze er 2 jaar geleden al uit moeten flikkeren. Met zn bril.![]() | |
sasquatsch | vrijdag 23 maart 2012 @ 12:25 |
Niet alleen Trulli wordtd genoemd, ook Sutil, Alguersuari en Perez worden genoemd als opvolger van Massa dit seizoen. | |
Meike26 | vrijdag 23 maart 2012 @ 12:32 |
Sutil zal wel erg gaaf zijn, maar ook Alguersari lijkt me wel ![]() Vraag me alleen af of ze hem zullen ontslaan bij Ferrari als hij nog langer teleurstelt. Vast staat is dat Massa niet meer zijn snelheid heeft van voor de kopveer, maar misschien voelt hij de druk nu ook wel van de pers en gaat hij zich binnenkort bewijzen dat hij het nog wel kan.. ![]() | |
sanger | vrijdag 23 maart 2012 @ 12:36 |
Ook de reden die wordt gegeven voor het invliegen van een nieuw chassis; "Dan weten we tenminste zeker dat er niets mis is met de auto." Oftewel, als hij nu langzamer is ligt dat alleen en geheel aan Felipe ![]() | |
Nieuwschierig | vrijdag 23 maart 2012 @ 16:14 |
Ferrari had (ook al om commerciële redenen; Duitsland , Autobahn) Vettel af moeten pakken van Red Bull. Maargoed, achteraf kijk je een koe in de kont. | |
ElmarO | vrijdag 23 maart 2012 @ 16:22 |
Heb al ergens een gerucht gelezen dat ze Massa nog 9 races geven. Dus ik sluit het niet uit dat ze eerder afscheid van hem nemen. | |
ArcticBlizzard | vrijdag 23 maart 2012 @ 16:44 |
Ze moeten Masse gewoon lekker le mans laten rijden e.d. Ze hadden destijds met de komst van Alonso beter Massa kunnen laten gaan. Hij deed het toen nog best goed, maar dat is ook alles m.i. | |
HaZet | vrijdag 23 maart 2012 @ 19:57 |
Ik denk dat Massa snel zn stoel zal verliezen aan een ander.. Maarja, wie moet het dan worden? Sutil, Alguersuari, Trulli, Perez? Nee, ook geen opties, gok ik zo.. Ze hadden gelijk moeten schakelen en niet moeten wachten totdat de eerste race is gereden! | |
kepler | vrijdag 23 maart 2012 @ 20:21 |
Negen vind ik nog veel ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 23 maart 2012 @ 20:39 |
Zoals ik laatst al zei: ik denk niet dat Ferrari Massa er dit jaar nog uitkapt. Ze zijn redelijk loyaal aan hun coureurs. Wie was ook alweer de laatste wat ze er uit gedonderd hebben? Was dat Prost, of was die zelf opgestapt en was het nog langer geleden? Maar Massa gaan ze gewoon houden, en geven hem een waardig afscheid eind dit jaar. Ze hebben toch veel meegemaakt met de seizoens-finale van '08 en het ongeluk in '09. Hij heeft veel compassie bij Ferrari opgewekt. | |
kepler | vrijdag 23 maart 2012 @ 21:02 |
Ja, alsof dat wat uitmaakt als hij vanaf nu elke race buiten de top 10 eindigt tot terwijl Alonso meedoet in de top 5 ![]() Het is geen liefdadigheids-instelling, punten moeten er verdiend worden! Ik hoop voor hem dat het niet zover komt, maar ik heb zo mn twijfels ![]() | |
sanger | vrijdag 23 maart 2012 @ 21:10 |
Waarom zou Perez geen optie zijn? Dan zou hij precies een half seizoen de kans hebben gekregen. | |
Kleffe_Dop | vrijdag 23 maart 2012 @ 22:27 |
Trulli ![]() Van de geparkeerde coureurs is Sutil de meest logische keuze. | |
Geralt | zaterdag 24 maart 2012 @ 00:03 |
Jongens Rosberg gaat daar heen. Geloof mij nou maar. Ferrari rammelt met een zak centen en hij vertrekt tegen advies van Keke in toch naar Maranello. ![]() En dan stapt Di Resta in bij Mercedes en dan kan Bianchi bij FI nog wat ervaring opdoen ofzo ![]() | |
David Letterman | zaterdag 24 maart 2012 @ 00:06 |
Cirkeltje is rond...klaar...niks meer aan doen... | |
Peterselieman | zaterdag 24 maart 2012 @ 00:07 |
toch wel, want Bianchi is geen Formule auto waardig | |
David Letterman | zaterdag 24 maart 2012 @ 00:21 |
Ach, wie er dan bij FI gaat rijden zal me aan me reet roesten... | |
Geralt | zaterdag 24 maart 2012 @ 00:27 |
Eens. Hij kan beter op de kermis gaan werken bij de botsbaan met zo een steekpenning aan zn riem en dan alle botsauto's parkeren enzo ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 24 maart 2012 @ 08:09 |
Dan leent Mercedes Sam Bird toch even uit aan Force India in ruil voor wat korting op motoren. Dan kan die mooi ervaring op doen voor als MSCH uitstapt ![]() En toen werd iedereen weer wakker ![]() | |
SjaakVilleneuve | zaterdag 24 maart 2012 @ 08:19 |
Gewoon Sjaak in die Ferrari ! ![]() | |
Geralt | zaterdag 24 maart 2012 @ 10:08 |
![]() | |
King_Merc | zaterdag 24 maart 2012 @ 16:51 |
als dat gebeurd, trakteer ik het hele forum ![]() ![]() ![]() | |
SjaakVilleneuve | zaterdag 24 maart 2012 @ 17:09 |
Check ![]() ![]() | |
Nieuwschierig | zaterdag 24 maart 2012 @ 17:09 |
In 1991 werd Ivan Capelli vervangen voor Nicola Larini. En Berger ging met ruzie weg omdat hij weigerde met Schumi samen te werken. Maar die loyaliteit speelde vroeger veel minder omdat het heel normaal was dat 3/4 van de grid van stoeltje wisselde. Niemand zou er van opgekeken hebben als Hamilton dit jaar in eens voor Ferrari zou rijden. | |
nils7 | zaterdag 24 maart 2012 @ 18:54 |
Even hulde voor McLaren.... de enige mooie en fatsoenlijke auto en door menig "expert" bestempeld als miskleun....![]() | |
Geralt | zondag 25 maart 2012 @ 00:32 |
En zo is het. Dat is al 2x volledig legaal en nog loopt RBR te whinen als een little bitch ![]() ![]() | |
ari_zahav | zondag 25 maart 2012 @ 01:10 |
Red Bull moeten gewoon stil blijven. De FOTA heeft de F-Duct verbannen in 2010, en aangezien Red Bull vorig jaar zelf uit de FOTA is gestapt hebben ze maar weinig recht om te klagen over de F-Duct, Wonder-Duct of wat dan ook. [ Bericht 19% gewijzigd door ari_zahav op 25-03-2012 06:17:18 ] | |
sasquatsch | maandag 26 maart 2012 @ 08:58 |
Adam Parr weg bij Williams
| |
Peterselieman | maandag 26 maart 2012 @ 10:06 |
Erg verrassend, want Williams schoof Parr onlangs nog zo ongeveer naar voren als zijn opvolger | |
sasquatsch | maandag 26 maart 2012 @ 10:32 |
In het stukje hierboven lijkt het om privé redenen van Adam Parr te gaan:Maar ik las ook dat het zou gaan om de onderhandelingen over het Concorde Agreement:
| |
Peterselieman | maandag 26 maart 2012 @ 10:40 |
Dat laatste kan ik me trouwens ook wel weer voorstellen, want Parr wil het onderste uit de kan halen voor Williams. De renstal heeft in de afgelopen seizoenen gewoon niet gepresteerd en zou daarom recht op weinig hebben nu, terwijl ze nu al meer punten hebben dan in heel 2011. Logisch dat ze op basis hiervan meer willen. | |
sasquatsch | maandag 26 maart 2012 @ 16:14 |
En om meer geruchten de wereld in te helpen:
| |
Swindler | maandag 26 maart 2012 @ 21:28 |
Leuke video met de boordradios van Australië: http://www.dailymotion.co(...)m-radio-feature_auto | |
sasquatsch | dinsdag 27 maart 2012 @ 13:20 |
Nog wat mogelijke achtergrondinformatie over de redenen van het vertrek van Adam Parr
| |
Geralt | dinsdag 27 maart 2012 @ 16:04 |
| |
Mikkie | dinsdag 27 maart 2012 @ 16:08 |
Sowieso: als je twee keer protest aantekent en twee keer wordt het afgewezen, moet je niet als een klein kind blijven doorjanken. | |
Geralt | dinsdag 27 maart 2012 @ 16:09 |
Ik vind Horner lijken op Howard van Bethesda om een of andere reden ![]() | |
Bluurgh | dinsdag 27 maart 2012 @ 16:20 |
Wie had dat niet zien aankomen.. ![]() | |
Geralt | dinsdag 27 maart 2012 @ 16:23 |
Van mij mogen al dat soort circuits in verweggistan van de kalender. F1 terug naar europa miljaar! ![]() | |
Waffle | dinsdag 27 maart 2012 @ 16:59 |
Turkije kan Bahrein wel vervangen. Een van de enige leuke circuits waar niemand op af komt. | |
Pleasureman_Gunther | dinsdag 27 maart 2012 @ 20:05 |
Gewoon die hele zandbak van de kalender gooien vanwege contractbreuk, en lekker in Imola/Istanbul/Oostenrijk gaan racen. | |
Geralt | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:32 |
A1 ring lijkt me wel wat. Is die Natteschnitzel daar nog mee bezig of ligt dat stop? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:33 |
er is alweer geracet | |
Nieuwschierig | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:35 |
San Marino, is dat wat of wat?![]() | |
Waffle | dinsdag 27 maart 2012 @ 21:49 |
Persoonlijk vind ik het geen onaardig circuit. | |
nils7 | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:08 |
het is wel verbouwd | |
Meike26 | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:13 |
Nee, geen San Marino meer, te verouderd, leuk voor toerwagens en motorraces, maar de F1 is er te modern voor geworden. Zo zou ik Donington graag op kalender willen zien, maar zelfde verhaal eigenlijk ! | |
Nieuwschierig | dinsdag 27 maart 2012 @ 22:19 |
San Marino was voor de coureurs helemaal top met een groot aantal snelle bochten, zelfs nadat de chicanes in de Tamburello er bij kwamen. | |
ArcticBlizzard | dinsdag 27 maart 2012 @ 23:38 |
Waarom te modern? | |
WEST | dinsdag 27 maart 2012 @ 23:41 |
http://www.dailymotion.co(...)adio-highlights_auto en hier die van Maleisie | |
bloodymary1 | dinsdag 27 maart 2012 @ 23:46 |
Dat is toch Imola? Ja, ik weet daar heette het toen de Gran Prix van San Marino, maar het is gewoon het circuit van Imola dat in Italie ligt. |