abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108912270


Handige links SimCity 4

Officiele SimCity 4 website
Officiele SimCity 4 Rush Hour website
Simtropolis.com (voor al je plugins)
SC4 Devotion (plugins van onder andere jeronij, BSC en anderen)
SimCityCentral.net
Officiele Pegasus Productions (PEG) website
SOMY site (Japanse BATS)
Meer Japanse BATS
Japanse BATS
Japanse BATS
Meer BATS
Volledige Strategy Gids

Vorige delen:
01 | 02 | 03 | 04 |05 | 06 |07 | 08 |09 | 10 |11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 31 |

Tips/Hints:

- Als je het introfilmpje weg wil hebben moet je dit doen:
• Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart;
• Rechtermuisklik, eigenschappen;
• Bij doel het volgende neerzetten:
"C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off""

Aangepaste Resolutie

• Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart;
• Rechtermuisklik, eigenschappen;
• Bij doel het volgende neerzetten:
"C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off -CustomResolution:enabled -r1680x1050"

Natuurlijk kun je hier zelf ook een andere resolutie invullen.

Backing Store

Veel grafische kaarten hebben geen ondersteuning voor een 'backing store', waardoor gebouwen en andere dingen, zoals wegen en golven, raar gaan doen tijdens het scrollen. Een oplossing voor dit probleem is een kleine wijziging in het bestand "Graphic Rules.sgr". Open dit bestand met een tekstverwerker (bijvoorbeeld kladblok), zoek deze regel op en verander false in true.

quote:
property noPartialBackingStoreCopies false
Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.

Dual Core processors:

Uit eigen ervaring is gebleken dat Simcity 4 niet helemaal lekker werkt met Dual Core processors. Het spel wil dan nog weleens last hebben van plotselinge versnellingen.

Om dit probleem te kunnen omzeilen moet je als het spel eenmaal is opgestart via Ctrl+Alt+Del naar Windows Taakbeheer gaan. Dan ga je naar processen en klik je met de rechtermuisknop op 'Simcity4.exe'. Dan ga je naar 'affiniteit instellen' en vink je bijvoorbeeld 'CPU 1' uit en klik je op 'OK'. Nu zou je geen last meer moeten hebben van plotselingen versnellingen.

quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:

- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit :).
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen :).
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen :Y.
- Ik cre�er vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek :Y.
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen :P.
Meest gevraagde Plugins

Hole Diggin Lot + Uitleg

Voordat je dit gaat doen, egaliseer je grond, dit doe je met losse stukjes weg Als jullie denken van: Wat lullen die mafkezen nou met stukjes weg :? Nou, kijk dan maar hier.Zoals je hieronder op het plaatje kan zien, moet je een aantal van die 'lots' aanleggen (om-en-om). Daarna leg je in de richting van de pijltjes een weg aan. Je ziet daarna de grond inzakken/verhogen. Daarna verwijder je alles (inclusief weg), en leg je het nogmaals aan. Wil je dieper/hoger, dan doe je het precies zoals hierboven gemeldt is. Download hier

Pond & Stream Kit


PEG Pond Kit Deluxe Edition
PEG Stream Kit Deluxe Edition

Onderstaande patch voor de Pond & Stream Kit is eigenlijk alleen nodig als je een Terrain Mod gebruikt.

PEG Pond Kit Transparent Patch

Meer Pegasus

Network Addon Mod

Via deze link kan je de Network Addon Mod downloaden.

Jeronji Slope & Tunnel Mod

Slope en Tunnel Mod

SC4 Datapacker

Zeker aan te raden als je last hebt van crashes. Maakt het spel ook sneller als je met veel plugins speelt.
Download

Cleanitol

Ook aan te raden bij het gebruik van vele plugins. Hiermee voorkom je dubbele dependencies.
Download

Creëren van eigen mappen

Voor het maken van maps zijn SC4mapper en SC4terraformer aan te raden.

Tutorials

Gameplay Tutorials
Overige Tutorials
LOT Tutorials
BAT Tutorials

Deze OP is hier te vinden
pi_108912507
Laatste posts vorige topic:
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:10 schreef vinihub het volgende:
Even een vraagje kan ik met een gedownloade versie van simcity 4 die ik op een torrent site heb gedownload ook mods instaleren?
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:11 schreef mschol het volgende:

[..]

yup, kan zonder problemen, werkt op exact dezelfde manier..
pi_108912684
Geweldig spel, vandaag begonnen met het samenvoegen van een paar mappen met regio's..
Ik heb SimCity op 3 verschillende pc's staan, ergens heb ik nog een 100k+ stad.
pi_108913104
Senior Vice President van Maxis ofzo heeft SimCity 5 bevestigd voor 2013.
Just so you know. ;)

Maar zag net dat het al bekend is. x)
pi_108913479
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  vrijdag 9 maart 2012 @ 19:17:09 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_108914305
De fuck...!?

Keek net in mijn tracker, zag geen nieuw SC4 topic staan, dus dacht: dan maak ik hem wel even aan... kijk daarna weer in mijn tracker en er staan er 2...(!)

Verkeerd gekeken dus blijkbaar. Mijn excuus.
pi_108914512
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 19:17 schreef Yi-Long het volgende:
De fuck...!?

Keek net in mijn tracker, zag geen nieuw SC4 topic staan, dus dacht: dan maak ik hem wel even aan... kijk daarna weer in mijn tracker en er staan er 2...(!)

Verkeerd gekeken dus blijkbaar. Mijn excuus.
ach ja, shit happens, en fok loopt niet vol van 1 of 2 topics meer :D

wellicht moeten we wel het topic aanpassen naar simcity in het algemeen
  vrijdag 9 maart 2012 @ 19:26:28 #8
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_108914617
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 19:23 schreef mschol het volgende:

[..]

ach ja, shit happens, en fok loopt niet vol van 1 of 2 topics meer :D

wellicht moeten we wel het topic aanpassen naar simcity in het algemeen
Ik vind het wel fijn dat er 1 topic specifiek voor SC4 is, vooral wanneer je nu toch regelmatig hoort van mensen dat ze deze game weer gaan spelen in afwachting van SC5... :)
pi_108915265
Heeft iemand voor mij de Nederlandse taalbestanden, dus de SimCityLocale.dat? Volgens mij was dit spel echt door een kwaliteitsbureau naar het Nederlands vertaald.
pi_108918878
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 19:43 schreef twaalf het volgende:
Heeft iemand voor mij de Nederlandse taalbestanden, dus de SimCityLocale.dat? Volgens mij was dit spel echt door een kwaliteitsbureau naar het Nederlands vertaald.
dl hier ; direct vanaf de originele simcity 4 deluxe cd

ik hoop stiekem wel dat het mod systeem van simcity 5 ernstig verbeterd wordt, het is nu echt een ramp met bijhouden welke mods je allemaal hebt...
pi_108920487
Gereekst
pi_108927649
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 20:51 schreef mschol het volgende:

[..]

dl hier ; direct vanaf de originele simcity 4 deluxe cd
Dank je. :)
  zaterdag 10 maart 2012 @ 00:40:42 #13
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_108928759
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 20:51 schreef mschol het volgende:

[..]

dl hier ; direct vanaf de originele simcity 4 deluxe cd

ik hoop stiekem wel dat het mod systeem van simcity 5 ernstig verbeterd wordt, het is nu echt een ramp met bijhouden welke mods je allemaal hebt...
Wat ik hoop is dat de mod community BAT creaties met vrij weinig moeite kan omzetten aanpassen voor deze nieuwe SimCity.

Voor zover ik mij kan herinneren had je om zelf gebouwen te ontwerpen voor SimCity-4 een 3D programma Gmax nodig met een plugin die er vervolgens sprites van maakte waar het spel wat mee kon. Ik bedoel als je die originele 3D files nog hebt dan zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn om de creaties met beetje bijwerken voor de nieuwe game engine aan de praat te krijgen. Want er zitten echt mooie BAT's bij zoals de Microwave Rectenna Power Plant van Somy.

Sommige BAT's zijn gewoon superieur in kwaliteit en level of detail aan die originele gebouwtjes van de Maxis developers. Het zou zonde zijn als deze 'verloren' zouden gaan.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_108929379
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 00:40 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Wat ik hoop is dat de mod community BAT creaties met vrij weinig moeite kan omzetten aanpassen voor deze nieuwe SimCity.

Voor zover ik mij kan herinneren had je om zelf gebouwen te ontwerpen voor SimCity-4 een 3D programma Gmax nodig met een plugin die er vervolgens sprites van maakte waar het spel wat mee kon. Ik bedoel als je die originele 3D files nog hebt dan zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn om de creaties met beetje bijwerken voor de nieuwe game engine aan de praat te krijgen. Want er zitten echt mooie BAT's bij zoals de Microwave Rectenna Power Plant van Somy.

Sommige BAT's zijn gewoon superieur in kwaliteit en level of detail aan die originele gebouwtjes van de Maxis developers. Het zou zonde zijn als deze 'verloren' zouden gaan.
het probleem wat je dan gaat krijgen is dat alles geconverteerd of zeer in detail omhoog zal moeten worden/gaan : er wordt nml een totaal nieuwe game engine gebruikt
  zaterdag 10 maart 2012 @ 10:26:49 #15
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_108933225
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 01:03 schreef mschol het volgende:

[..]

het probleem wat je dan gaat krijgen is dat alles geconverteerd of zeer in detail omhoog zal moeten worden/gaan : er wordt nml een totaal nieuwe game engine gebruikt
Dat weet ik, maar hoe dan ook zullen de gebouwen in de nieuwe SimCity gebaseerd zijn op 3D modellen. Dat het niet 1:1 zal gaan zou je toch wel mogen verwachten met een technologiesprong van 9/10 jaar. Ik zou teleurgesteld zijn als dit niet het geval zou zijn iig. :)

Maar de makers hebben de originele 3D bronbestanden nog (hoop ik). Ik heb het dus niet over de bestandjes die op de Simtropolis staan maar de originele 3D bestanden die voor de export naar SC-4 zijn gemaakt. Met deze 3D bestanden moeten er toch wel mogelijkheden zijn hoop ik.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  zaterdag 10 maart 2012 @ 10:40:28 #16
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_108933380
Is het al bekend of EA binnen SC5 de ruimte zal bieden voor eigen online content? Dus ook de vorming van een online modding community zoals in SC4.

Aangezien het nu al duidelijk is dat EA bij de release van SC5 meteen met betaalde expansions (building sets) komt, wekt dat bij mij de gedachte dat EA het weleens graag in eigen hand zou willen houden.
Dus iedere maand een aantal online building sets tegen ¤2,99 etc...
pi_108933608
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 10:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Aangezien het nu al duidelijk is dat EA bij de release van SC5 meteen met betaalde expansions (building sets) komt,
? das mij nog niet duidelijk?
  zaterdag 10 maart 2012 @ 11:03:23 #18
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_108933711
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 10:55 schreef mschol het volgende:

[..]

? das mij nog niet duidelijk?


Volle prijs voor een uitgeklede versie, zo doen we dat tegenwoordig. :|W
Dan kunnen de (betaalde) online City Sets, Park Sets, Stadium Sets, Train Sets, School Sets etc. niet uitblijven natuurlijk.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 11:09:44 #19
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_108933829
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 10:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Is het al bekend of EA binnen SC5 de ruimte zal bieden voor eigen online content? Dus ook de vorming van een online modding community zoals in SC4.

Aangezien het nu al duidelijk is dat EA bij de release van SC5 meteen met betaalde expansions (building sets) komt, wekt dat bij mij de gedachte dat EA het weleens graag in eigen hand zou willen houden.
Dus iedere maand een aantal online building sets tegen ¤2,99 etc...
Men kon al sinds SC2000 je eigen gebouwen maken, volgens mij was dat ook één van de redenen waarom het spel zo lang populair is gebleven. Ik denk zelf dat ze zich flink in de vingers snijden als ze deze mogelijkheid eruit zouden halen.

Het één hoeft het ander ook niet uit te sluiten natuurlijk, kijk maar naar The Sims reeks. Expansion pack na expansion pack en content packs ernaast als geldkoetje voor EA. Maar daarnaast is er ook een grote community die zelf kleding, textures, meubels, karakters enz maakt voor het spel.

Custom content van de community heeft alleen maar voordeel voor EA, het houdt een spel langer in leven en het kost ze niets. Eén keer een tooltje uitbrengen om 3D bestanden te exporteren in een formaat waar SC5 wat mee kan en gaan met die banaan.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_108933884
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 11:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Volle prijs voor een uitgeklede versie, zo doen we dat tegenwoordig. :|W
dat hebben uitgevers de afgelopen tien jaar gedaan :')
pi_108934045
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 11:09 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]
Custom content van de community heeft alleen maar voordeel voor EA, het houdt een spel langer in leven en het kost ze niets. Eén keer een tooltje uitbrengen om 3D bestanden te exporteren in een formaat waar SC5 wat mee kan en gaan met die banaan.
het kost ze uiteraard wel wat: alles wat door de community gereleased wordt kan EA niet verkopen
  zaterdag 10 maart 2012 @ 11:29:00 #22
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_108934239
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 11:09 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Men kon al sinds SC2000 je eigen gebouwen maken, volgens mij was dat ook één van de redenen waarom het spel zo lang populair is gebleven. Ik denk zelf dat ze zich flink in de vingers snijden als ze deze mogelijkheid eruit zouden halen.

Het één hoeft het ander ook niet uit te sluiten natuurlijk, kijk maar naar The Sims reeks. Expansion pack na expansion pack en content packs ernaast als geldkoetje voor EA. Maar daarnaast is er ook een grote community die zelf kleding, textures, meubels, karakters enz maakt voor het spel.

Custom content van de community heeft alleen maar voordeel voor EA, het houdt een spel langer in leven en het kost ze niets. Eén keer een tooltje uitbrengen om 3D bestanden te exporteren in een formaat waar SC5 wat mee kan en gaan met die banaan.
Goed punt, The Sims 3 is een indicatie hoe EA/Maxis ermee om gaat. :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 11:11 schreef mschol het volgende:

[..]

dat hebben uitgevers de afgelopen tien jaar gedaan :')
Klopt in zekere zin, maar de manier waarop is veranderd en agressiever geworden.
Tien jaar geleden kocht je voor zestig euro het volledige spel, een half jaar/één jaar later lag een expansion pack in de winkel.
Nu begint het al bij de release; voor de volle prijs krijg je een uitgeklede versie, voor twintig euro extra krijg je drie city sets erbij.
Vervolgens kan je er vanuit gaan dat er iedere maand een betaalde DLC zal verschijnen.
pi_108934653
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 11:29 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Goed punt, The Sims 3 is een indicatie hoe EA/Maxis ermee om gaat. :)

[..]

Klopt in zekere zin, maar de manier waarop is veranderd en agressiever geworden.
Tien jaar geleden kocht je voor zestig euro het volledige spel, een half jaar/één jaar later lag een expansion pack in de winkel.
Nu begint het al bij de release; voor de volle prijs krijg je een uitgeklede versie, voor twintig euro extra krijg je drie city sets erbij.
Vervolgens kan je er vanuit gaan dat er iedere maand een betaalde DLC zal verschijnen.
je ziet het verkeerd,
10 jaar terug kocht je ook de "uitgekleede versie" (een term waar ik het niet mee eens ben overigens) alleen werden er niet maandelijks DLC uitgebracht, nee het werd samengevoegd in 1 pakket als expansion

alleen aan dlc valt veel meer te verdienen..
  zaterdag 10 maart 2012 @ 12:51:32 #24
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_108936266
Mjah, EA/MAXIS mag doen wat ze willen, maar dan is de weg naar torrents snel gevonden voor mij...

Ik wil gewoon 50-60 euro neerleggen en een game dan compleet hebben, maar aan dit soort grappen ga ik gewoon niet meewerken.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 12:52:38 #25
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_108936295
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 11:50 schreef mschol het volgende:

[..]

je ziet het verkeerd,
10 jaar terug kocht je ook de "uitgekleede versie" (een term waar ik het niet mee eens ben overigens) alleen werden er niet maandelijks DLC uitgebracht, nee het werd samengevoegd in 1 pakket als expansion

alleen aan dlc valt veel meer te verdienen..
Of jij ziet het verkeerd natuurlijk, het is zoals met elk onderwerp tegenwoordig slechts afhankelijk van welke info je erover gelezen hebt.

Ikzelf ben ook klaar met EA, en absoluut niet vanwege de hype rond het zwartmaken van EA. De zwaar geforceerde koppelverkoop, de gebrekkige support, de drm problemen bij betaalde software en het gruwelijk uitmelken van de consument d.m.v. hun dlc model hebben mijn standpunt gevormd. Dit is allemaal uit eigen ervaring, plus dat er legio bronnen zijn dat dit hun globale manier van omgaan is met de eindgebruiker.

Ik geef mijn centjes liever uit aan onafhankelijke dev's die wel begrijpen hoe je met klanten omgaat, bijvoorbeeld CD project. Deze scoren positief op alle eerder genoemde punten, wat voor mij een signaal is dat het ook op een andere manier kan.

Helaas, SimCity 5 gaat het niet worden..
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_108937275
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:51 schreef Yi-Long het volgende:
Mjah, EA/MAXIS mag doen wat ze willen, maar dan is de weg naar torrents snel gevonden voor mij...

Ik wil gewoon 50-60 euro neerleggen en een game dan compleet hebben, maar aan dit soort grappen ga ik gewoon niet meewerken.
Helaas zijn er te veel domme schapen in de wereld die er wel aan mee werken, net zoals bij andere games die met day 1 DLC komen. Ach ja, tegenwoordig hoef je van mensen niet meer automatisch te verwachten dat ze een hoog IQ hebben.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 13:42:51 #27
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_108937647
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 11:19 schreef mschol het volgende:

[..]

het kost ze uiteraard wel wat: alles wat door de community gereleased wordt kan EA niet verkopen
Voor een deel heb je gelijk.
Maar EA blijft niet jaren doorgaan met het creëren van content en kan nooit zoveel content creëren als een community dat kan. Laten we zeggen ~100 EA gamedevelopers tegen duizend+ hobbyisten over de wereld die op hun zolderkamertjes bezig zijn om mooie dingen te maken? Gebouwen waar je nog nooit van hebt gehoord en specifieke zaken.

Voor SC5 zie ik EA geen Gamma doe-zet-zelf winkel ontwikkelen of een McDonalds of een bekende winkelstraat of gebouwen van vroeger. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar de community maakt altijd meer content dan wat EA ooit kan/wil ontwikkelen. EA zit ook met de rechten enzo als ze een McDonalds maken m.a.w. ze kunnen niet eens alles maken. De community maakt gewoon een McDonalds, een Burger King en vele andere zaken als ze dat leuk vinden.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_108940192
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:52 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Of jij ziet het verkeerd natuurlijk, het is zoals met elk onderwerp tegenwoordig slechts afhankelijk van welke info je erover gelezen hebt.

Ikzelf ben ook klaar met EA, en absoluut niet vanwege de hype rond het zwartmaken van EA. De zwaar geforceerde koppelverkoop, de gebrekkige support, de drm problemen bij betaalde software en het gruwelijk uitmelken van de consument d.m.v. hun dlc model hebben mijn standpunt gevormd. Dit is allemaal uit eigen ervaring, plus dat er legio bronnen zijn dat dit hun globale manier van omgaan is met de eindgebruiker.

Ik geef mijn centjes liever uit aan onafhankelijke dev's die wel begrijpen hoe je met klanten omgaat, bijvoorbeeld CD project. Deze scoren positief op alle eerder genoemde punten, wat voor mij een signaal is dat het ook op een andere manier kan.

Helaas, SimCity 5 gaat het niet worden..
als het aankomt op DRM, support en uitmelken van consumenten d.m.v. DLC zijn ze niet de enige die dat op die manier doen. (even afgezien of ik het er eens mee ben)

en ik zie bij EA geen koppelverkoop anders... ik ben nooit geforceerd een product te moeten kopen omdat ik iets niet kon; dat is altijd optioneel geweest en geen dus geen koppelverkoop

en CD Projeckt: heel mooi dat die met 1 of 2 games op die manier toch nog enigsinds kunnen blijven bestaan.. het probleem zit em erin dat EA er niet 1 maakt maar 10 tegelijkertijd, met een veelvoud aan medewerkers die allemaal betaald moeten worden en het inkomstenverlies door piraterij zullen bij een groter bedrijf nou eenmaal groter zijn als dan wannneer je 1 spel maakt waar je alles en iedereen op kan laten focussen

als uitgevers als EA overzouden gaan op een zelfdesoort verdienmodel zou de games markt totaal instorten wat betreft totaal uitgebrachte games, en dan blijft het dus maar de vraag of de spellen er daadwerkelijk beter van worden, CD project maakt voor de "echte" gamers een rpg
EA moet voor de casual gamer een game maken, en die heeft (totaal) andere verwachtingen

daarnaast heeft EA te maken met aandeelhouders.. die willen geld zien.. en onafhankelijke ontwikkelaars hebben die 'druk' niet..
pi_108940285
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:51 schreef Yi-Long het volgende:
Mjah, EA/MAXIS mag doen wat ze willen, maar dan is de weg naar torrents snel gevonden voor mij...

Ik wil gewoon 50-60 euro neerleggen en een game dan compleet hebben, maar aan dit soort grappen ga ik gewoon niet meewerken.
ik heb geen problemen met DLC maar neem b.v. Railworks, die heeft +/-1300 euro aan DLC staan...
dat is HET voorbeeld van uitmelking..
  zaterdag 10 maart 2012 @ 15:33:00 #30
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_108940510
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 15:21 schreef mschol het volgende:

[..]

als het aankomt op DRM, support en uitmelken van consumenten d.m.v. DLC zijn ze niet de enige die dat op die manier doen. (even afgezien of ik het er eens mee ben)
En dat is een argument? Die developers worden door mij ook stelselmatig genegeerd, het probleem met EA is dat ze dusdanig veel opgekocht hebben dat je als game-liefhebber een enkele keer genaaid bent als er een game uitkomt die de moeite waard is, en onder EA valt.

quote:
en ik zie bij EA geen koppelverkoop anders... ik ben nooit geforceerd een product te moeten kopen omdat ik iets niet kon; dat is altijd optioneel geweest en geen dus geen koppelverkoop
Origin? En voordat je steam erbij gaat betrekken want "ze zijn niet de enige" : daar ben ik pas op over gestapt toen het een werkbaar stukje software was. Je mensen een beta product door de strot duwen is onacceptabel..

quote:
en CD Projeckt: heel mooi dat die met 1 of 2 games op die manier toch nog enigsinds kunnen blijven bestaan.. het probleem zit em erin dat EA er niet 1 maakt maar 10 tegelijkertijd, met een veelvoud aan medewerkers die allemaal betaald moeten worden en het inkomstenverlies door piraterij zullen bij een groter bedrijf nou eenmaal groter zijn als dan wannneer je 1 spel maakt waar je alles en iedereen op kan laten focussen
Mooi hoe je je hebt laten overtuigen door de industrie, maar de gaming-business is nog nooit zo groot geweest als nu. Diverse onderzoeken tonen aan dat piraterij absoluut niet de schade toebrengt die de industrie claimt, het businessmodel is dan ook hopeloos verouderd. In plaats van te innoveren en met een werkbaar alternatief te komen benadeel je de gebruiker die wel betaald voor zijn product, en sleutel je stiekem verder aan verdragen zoals ACTA waarmee je jezelf als industrie boven privacywetgeving gaat stellen. :r


quote:
als uitgevers als EA overzouden gaan op een zelfdesoort verdienmodel zou de games markt totaal instorten wat betreft totaal uitgebrachte games, en dan blijft het dus maar de vraag of de spellen er daadwerkelijk beter van worden, CD project maakt voor de "echte" gamers een rpg
EA moet voor de casual gamer een game maken, en die heeft (totaal) andere verwachtingen
Prima, maar koop dan ook geen bedrijven op die alleen maar games maken voor de doelgroep die jij de "echte" gamers noemt.

quote:
daarnaast heeft EA te maken met aandeelhouders.. die willen geld zien.. en onafhankelijke ontwikkelaars hebben die 'druk' niet..
Cd project heeft ook aandeelhouders... Point being?
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_108941734
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 15:33 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

En dat is een argument? Die developers worden door mij ook stelselmatig genegeerd, het probleem met EA is dat ze dusdanig veel opgekocht hebben dat je als game-liefhebber een enkele keer genaaid bent als er een game uitkomt die de moeite waard is, en onder EA valt.
dat is geen argument, dat is alleen een mededeling dat er meer devvers zijn die hetzelfde doen.

quote:
[..]

Origin? En voordat je steam erbij gaat betrekken want "ze zijn niet de enige" : daar ben ik pas op over gestapt toen het een werkbaar stukje software was. Je mensen een beta product door de strot duwen is onacceptabel..
origin werk ik vanaf het begin mee, toen het nog EA download manager heette.. ja het is niet perfect.. maar slecht is het gewoon zeker weten NIET
daarnaast is het GEEN koppelverkoop, Origin is namelijk gratis.. (anders is o.a. steam ook koppelverkoop :'))
en dat jij pas net overben naar steam zegt meer over jou dan over de programmatuur; hele volksstammen vinden het al jaren prima werken
overigens geldt voor DRM in het algemeen: van 95% van de DRM heb ik nooit last gehad bij spellen die ik gekocht heb.
Die 5% bestaat vooral uit problemen met b.v. het hebben van deamon tools e.a soort gelijke software die de bescherming "dwars" zit.
quote:
[..]

Mooi hoe je je hebt laten overtuigen door de industrie, maar de gaming-business is nog nooit zo groot geweest als nu. Diverse onderzoeken tonen aan dat piraterij absoluut niet de schade toebrengt die de industrie claimt, het businessmodel is dan ook hopeloos verouderd. In plaats van te innoveren en met een werkbaar alternatief te komen benadeel je de gebruiker die wel betaald voor zijn product, en sleutel je stiekem verder aan verdragen zoals ACTA waarmee je jezelf als industrie boven privacywetgeving gaat stellen. :r
mooi dat jij denkt dat ik mij heb laten overtuigen.. ik weet uit de onderzoeken die ik lees en de conclusies die daar worden getrokken: het heeft impact, maar de impact is niet zo groot als dat de industrie verteld;
Jij hebt het over een verouderd verdienmodel, steam en origin zijn beide innovatie en onderdeel van een NIEUW verdienmodel, maar die schuif je voor het gemak maar aan de kant want JIJ vindt het slecht omdat je voor DLC moet gaan betalen..

en ACTA en SOPA mogen van mij wel worden afgeschoten.
Maar: privacywetgeving is zo verschrikkelijk overrated en zo van 2000, ook op dat gebied is er spraken van "innovatie"
quote:
[..]

Prima, maar koop dan ook geen bedrijven op die alleen maar games maken voor de doelgroep die jij de "echte" gamers noemt.
Ik zie niet waarom ze daarmee op zouden moeten houden. Dat heet uitbreiden, iets wat een gezond bedrijf, dat winst wil maken, doet. Doordat ze die bedrijven opkopen willen ze hun marktaandeel vergroten, daar is imho niks mis mee..

quote:
[..]

Cd project heeft ook aandeelhouders... Point being?
kennelijk vinden die minder winst prima.. maar met het merendeel van de bedrijven (in alle bedrijfstakken): aandeelhouders pushen producenten om meer winst te maken, desnoods over de rug van consumenten, zo werkt helaas (een deel van) het kapitalisme

maar zullen we het hier maar gewoon hebben over Simcity en niet over hoe deze in de markt wordt gezet, je koopt em of koopt em niet..

[ Bericht 1% gewijzigd door mschol op 10-03-2012 17:27:04 ]
  zondag 11 maart 2012 @ 09:01:22 #32
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_108961073
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:22 schreef mschol het volgende:

maar zullen we het hier maar gewoon hebben over Simcity en niet over hoe deze in de markt wordt gezet, je koopt em of koopt em niet..
Agreed, want we komen er zo toch niet uit ;)
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_109060842
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:25 schreef DJKoster het volgende:
Geweldig spel, vandaag begonnen met het samenvoegen van een paar mappen met regio's..
Ik heb SimCity op 3 verschillende pc's staan, ergens heb ik nog een 100k+ stad.
En gedaan.. En een 350K+ stad gevonden.

Geen idee hoe ik die reistijd destijds voor elkaar heb gekregen. :D

De stijging komt door de NAM?
pi_109132862
Stomme vraag misschien, maar hoe kun je eigenlijk gebouwen roteren?

Trouwens voor het eerst zonder cheats aan het spelen en het gaat nog fantastisch :). 100k+ inwoners, positieve balans, opkomende high-tech industry (kane tiberium :D )

Ik heb in het verleden wel altijd veel lol gehad met de perfecte steden bouwen met onbeperkt budget trouwens :)
pi_109134578
Ja, je kan gebouwen roteren met Home en End.
pi_109134614
ik heb altijd geprobeerd een stad ruim op te zetten, maar uiteindelijk sneuvelde elk stukje vrije ruimte voor gebouwen ;(
pi_109134918
Tnx tijn!

Ik vind de maps soms ook gewoon te klein eigenlijk. Kun je die ook met mods op of een andere manier vergroten?
pi_109135028
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 16:50 schreef thettes het volgende:
Ik vind de maps ook gewoon te klein eigenlijk. Kun je die ook met mods op of een andere manier vergroten?
groter wil je niet.. in de grootste map kan je steden van een paar miljoen man kwijt.. en daar wordt SC4 echt niet blij van...
pi_109135349
Tja, maar dan heb je wel gewoon alles volgepropt met high density shit. Je kan moeilijk een soort Amsterdam maken, met uitlopers zoals de Bijlmer of Amstelveen met er tussenin gewoon leuk landelijk gebied zoals ouderkerk ad amstel.

Maarja het spel is natuurlijk planologisch gezien sowieso gericht op amerikaanse steden, met een commercieel ipv historisch stadshart en lekker op elkaar gebouwd.
pi_109135688
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 16:54 schreef mschol het volgende:

[..]

groter wil je niet.. in de grootste map kan je steden van een paar miljoen man kwijt.. en daar wordt SC4 echt niet blij van...
Hoezo?
pi_109193955
Weet iemand precies hoe ik met een andere city een deal kan maken? Ik las dat je bv garbage naar een stad kon exporteren, dus heb ik een tweede stad gemaakt met alleen wat windmills en een 10x10 landfill gemaakt en heb de twee steden verbonden met een avenue. Probleem is, ik krijg in mijn eerste stadje geen aanbod om mijn garbage te exporteren. Wat mis ik en kan iemand het me uitleggen? :P
pi_109195095
De avenue van de buurstad moet ook echt helemaal aangesloten zitten op t wegennet naar de landfill of verwerkingscentrale. Verder moet de stad die je wil laten exporteren zelf geen mogelijkheden hebben om garbage op te slaan of te verwerken.

Ik wachtte zelf altijd op een melding dat de straten goor werden enz. en maakte dan een buurstad connectie die garbage2energy centrales had, en exporteerde dan garbage en voerde stroom in.
Where facts are few, experts are many.
pi_109196134
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 17:15 schreef Tijntje83 het volgende:

[..]

Hoezo?
omdat simcity 4 er totaal niet mee om kan gaan..
bij hele grote steden wordt hij op zelfs hele krachtige systemen erg instabiel en traag
pi_109257355
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 06:20 schreef Atreidez het volgende:
De avenue van de buurstad moet ook echt helemaal aangesloten zitten op t wegennet naar de landfill of verwerkingscentrale. Verder moet de stad die je wil laten exporteren zelf geen mogelijkheden hebben om garbage op te slaan of te verwerken.
Ah, dat laatste zal dan wel mijn probleem zijn. Ik kan het echter niet oplossen. Ik heb mijn landfill afgesneden van de rest van mijn stad (road verwijderd die naar de rest van de stad leidt dus) en de garbage verdwijnt niet. Ik had een 3x3 landfill die helemaal vol zat, 5 van de 9 vakjes zijn verdwenen maar de andere 4 blijven gewoon nog vol staan, zelfs na 30 jaar en zelfs met een waste-to-energy plant en een recycling center. Moet ik nu m'n stad opnieuw moeten gaan opbouwen of is er een of andere mod/cheat beschikbaar waarmee ik die landfill+garbage kan verwijderen? :? Met Google kon ik iig weinig info er over vinden.
pi_109261645
Ah, laat maar, was na mijn post nog even wezen door Googlen en via via kwam ik op deze pagina terecht.

http://www.simtropolis.co(...)landfill-eraser-mod/

Handige mod. :) Even kijken of het me nu wel lukt wat betreft die deal met mijn neighbour city.

Edit: ik krijg het nog steeds niet voor elkaar. ik snap er niks van. :)

Uiteindelijk toch gelukt. :P Hoeveel van die centrales heb je over het algemeen nodig in die buurstad? Ik heb er momenteel 1 en ik krijg nog meldingen over het teveel trash in mijn main stad.

[ Bericht 17% gewijzigd door Tijntje83 op 19-03-2012 02:06:05 ]
pi_109296663
Kijk regelmatig in je financieel overzicht naar de hoeveelheid die je exporteerd. Als het aantal mensen in de stad stijgt moet dat nl. mee stijgen.
Where facts are few, experts are many.
pi_109300921
Daar zal ik op letten, maar waar ik op doelde (wat ik eigenlijk had moeten zeggen) was, moet dan niet alle garbage problemen verdwijnen? Dus al die vierkante kleurtjes die je ziet met de layer map of alle (rode) vensters met meldingen die je ziet over garbage waarin steeds maar wordt gezegd dat ik landfills moet hebben. Dat kreeg ik dus na die neighbour deal nog steeds om de paar ingame-maanden te zien. Behoorlijk irritant.
pi_109357025
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 02:07 schreef Tijntje83 het volgende:
Daar zal ik op letten, maar waar ik op doelde (wat ik eigenlijk had moeten zeggen) was, moet dan niet alle garbage problemen verdwijnen? Dus al die vierkante kleurtjes die je ziet met de layer map of alle (rode) vensters met meldingen die je ziet over garbage waarin steeds maar wordt gezegd dat ik landfills moet hebben. Dat kreeg ik dus na die neighbour deal nog steeds om de paar ingame-maanden te zien. Behoorlijk irritant.
dat is een goeie, dat wil ik ook wel weten :Y

ik heb van de STEX cd's 1,2 en 3 een download weten te vinden :D, das toch makkelijker als mods downloaden van simtropolis :P

fijn, mag uitgaan zoeken welke plugin straling veroorzaakt :')

(zie overal groene puntjes op de map)

[ Bericht 3% gewijzigd door mschol op 21-03-2012 18:58:12 ]
pi_109402776
Leuk om, met de kennis die ik nu heb, een regio van bijna 10 jaar geleden uit het slop te trekken.

Vuilnisbelten weghalen, funding afvalverbranding naar 0, funding gevangenissen naar beneden, kolen- en windcentrales vervangen door zonne-energie en nog meer van die kostenvretertjes.

En een hele monorail-lijn gesloopt, metro lijkt mij veel efficiënter.
pi_109403825
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:49 schreef DJKoster het volgende:
Leuk om, met de kennis die ik nu heb, een regio van bijna 10 jaar geleden uit het slop te trekken.

Vuilnisbelten weghalen, funding afvalverbranding naar 0, funding gevangenissen naar beneden, kolen- en windcentrales vervangen door zonne-energie en nog meer van die kostenvretertjes.

En een hele monorail-lijn gesloopt, metro lijkt mij veel efficiënter.
funding voor je afvalverbranding naar 0? waar laat je je afval dan? :P
(idem voor gevangenissen)
en zonneenergie is toch ook erg duur t.o.v. een gas of kolen centrale?
pi_109404470
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:08 schreef mschol het volgende:

[..]

funding voor je afvalverbranding naar 0? waar laat je je afval dan? :P
(idem voor gevangenissen)
en zonneenergie is toch ook erg duur t.o.v. een gas of kolen centrale?
Afvalverbranders verwerken nog steeds afval, ze produceren alleen geen energie. Gevangenissen naar beneden, niet op 0 uiteraard.

Zonne-energie omdat het schoon is, en er geen burendeals mogelijk zijn. (Volgebouwde steden)
pi_109407751
Edit: Oh, ik zag de nieuwe pagina en dus de post boven mij niet. :P
pi_109412752
heeft iemand hier trouwens nog een redelijke tutorial(+e.v.t. programma) voor het bewerken van de eigenschappen van een (nieuw) gebouw?
pi_109461452
Ik heb deze game gister weer eens geïnstalleerd, heb alleen geen plugins of iets dergelijks atm. De reistijden reizen (woordgrap!) bij mij echt de pan uit. Metro e.d lukt me niet echt. Hoe gaat dan in zijn werk ookal weer?
pi_109471117
NAM installeren, dan kiezen meer mensen voor de metro.
Tenminste, dat was mijn ervaring, toen ik een oude regio inlaadde in Simcity 4 met NAM. Iedereen sprong uit zijn auto, de metro in..:P
pi_109471259
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:23 schreef DJKoster het volgende:
NAM installeren, dan kiezen meer mensen voor de metro.
Tenminste, dat was mijn ervaring, toen ik een oude regio inlaadde in Simcity 4 met NAM. Iedereen sprong uit zijn auto, de metro in..:P
NAM maakt idd een heleboel goed qua pathfinding.. maar probeer ook efficient gebruik te maken van 1 rijrichtingswegen enzo..
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:24:44 #57
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_109622765






















Dit is mijn stadje opbouwende kritiek is altijd welkom :)
BAM dit is 3KB
pi_109632332
Ziet er leuk uit. :) Mijn stad is wat minder creatief daar ik liever voor efficientie ga. :P
pi_109638925
http://tweakers.net/reviews/2545/exclusieve-preview-simcity.html

die news ticker in Simcity 3000 :')
http://www1.reocities.com(...)/SC3KNewsTicker.html

quote:
Cats Demand Longer Breaks, Cleaner Litter, Slower Mice
quote:
Girl Rides Bicycle Across City Phone Wires; Arrested For Eavesdropping


[ Bericht 66% gewijzigd door mschol op 29-03-2012 01:42:00 ]
pi_110856439
Die garbage2energy centrale waar is die ergens te vinden? op simtropolis?
pi_110856619
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:53 schreef sl44 het volgende:
Die garbage2energy centrale waar is die ergens te vinden? op simtropolis?
standaard zit er 1 in het spel (waste-to-energy plant)
er zijn efficientere te vinden op simtropolis
pi_110856740
Oke tnnx, Zijn er ook grote stations te downloaden. waar trein, tram en metro samenkomen? Ze zijn bijna niet te vinden op simtropolis, en gisteren had ik er een maar die bleek voor de metro en tram nuttenloos te zijn, hij werkte alleen op de trein en alle overige aansluitingen voor de sier.
pi_110857249
http://community.simtropo(...)it-hub-for-railroad/
trein (vracht en passagiers), metro, bus
pi_111978107
Hallo iedereen,

weet er iemand waar ik een Nederlands taalbestand kan downloaden voor SimCity 4. Ik heb op internet gezocht, maar kan alleen oude forums vinden en die bestanden bestaan niet meer.

Kan er ook iemand mij enkele downloads adviseren? Wel downloads die werken en niet alleen ter verfraaing zijn. Alvast bedankt.
pi_111978354
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 17:53 schreef Brykos het volgende:
Hallo iedereen,

weet er iemand waar ik een Nederlands taalbestand kan downloaden voor SimCity 4. Ik heb op internet gezocht, maar kan alleen oude forums vinden en die bestanden bestaan niet meer.

Kan er ook iemand mij enkele downloads adviseren? Wel downloads die werken en niet alleen ter verfraaing zijn. Alvast bedankt.
nederlands taal bestand?
pi_111979617
Het spel is nu in het Engels, maar wil het graag in het Nederlands.
pi_111981228
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 18:38 schreef Brykos het volgende:
Het spel is nu in het Engels, maar wil het graag in het Nederlands.
herinstalleer het spel met nederlands geselecteerd als taal?

ik zal vanavond eens kijken of die nederlandse bestanden te uploaden zijn, als je gewoon een normale EU/UK CD hebt staan die bestanden gewoon op de cd
pi_112127026
Weet iemand misschien ook hoe je die bestanden van Simtropolis verder moet uitpakken? Dan bedoel ik de SC4LOT- en de DAT-bestanden in het ZIP bestand. En hoe moet deze bestanden dan verder in het spel zetten/verwerken voordat ze het doen? (denk aan mappen enzo.)
pi_112152301
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:07 schreef tobiasvandijk het volgende:
Weet iemand misschien ook hoe je die bestanden van Simtropolis verder moet uitpakken? Dan bedoel ik de SC4LOT- en de DAT-bestanden in het ZIP bestand. En hoe moet deze bestanden dan verder in het spel zetten/verwerken voordat ze het doen? (denk aan mappen enzo.)
de .DAT files kan je in de plugins folder plaatsen in je Mijn documenten\Simcity 4 map (maak zelf daarin, indien gewenst, een mappen structuur)
de SC4LOT bestanden bevatten, dacht ik, alleen informatie over hoe een gebouw eruit ziet, en zijn geen plaatsbare gebouwen (weet dit niet 100% zeker)

quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:16 schreef mschol het volgende:

[..]

herinstalleer het spel met nederlands geselecteerd als taal?

ik zal vanavond eens kijken of die nederlandse bestanden te uploaden zijn, als je gewoon een normale EU/UK CD hebt staan die bestanden gewoon op de cd
op je CD staat een folder Dutch als het goed is met daarin een SImcitylocale.dat
http://dl.dropbox.com/u/28061380/SimCityLocale.DAT
die moet ergens in je installatie directory worden geplaatst
pi_112168375
quote:
de .DAT files kan je in de plugins folder plaatsen in je Mijn documenten\Simcity 4 map (maak zelf daarin, indien gewenst, een mappen structuur)
de SC4LOT bestanden bevatten, dacht ik, alleen informatie over hoe een gebouw eruit ziet, en zijn geen plaatsbare gebouwen (weet dit niet 100% zeker)
Bedankt, weet je misschien ook een goeie FAQ over het spel in het Nederlands???
Ik heb al veel gezocht alleen kan ze nergens vinden..
pi_112169193
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:54 schreef tobiasvandijk het volgende:

[..]

Bedankt, weet je misschien ook een goeie FAQ over het spel in het Nederlands???
Ik heb al veel gezocht alleen kan ze nergens vinden..
wat wil je weten over het spel? (althans, wat hoop je te vinden in de FAQ?)
pi_112171427
quote:
wat wil je weten over het spel? (althans, wat hoop je te vinden in de FAQ?)
Stratigiën, meer info over de gebouwen en andere handige tips bijvoorbeeld. Ik vind ze wel wel eens alleen dan is het meestal in het Engels geschreven. ;)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 19:36:39 #73
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_114328210
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 00:12 schreef mschol het volgende:

[..]

de .DAT files kan je in de plugins folder plaatsen in je Mijn documenten\Simcity 4 map (maak zelf daarin, indien gewenst, een mappen structuur)
de SC4LOT bestanden bevatten, dacht ik, alleen informatie over hoe een gebouw eruit ziet, en zijn geen plaatsbare gebouwen (weet dit niet 100% zeker)

Een SC4Lot bestand bevat informatie over wat er op een kavel (lot in het Engels) staat zoals:

• Props (spullen om je kavel mee aan te kleden/detail te geven zoals boompjes, lantarenpaaltjes etc.);
• Grond textures van het kavel;
• Decals op een kavel zoals weggetjes ed; (ik noem het decals omdat ze over de grond textures heen liggen als decals/stickers)
• Animaties (zoals spelende kindertjes op de speelplaats/in het park).
• Geluiden er bij een bepaald soort kavel horen.
• Informatie wat voor kavel het nu eigenlijk is (dacht ik).

Informatie van gebouwen en textures die bij die gebouwen horen worden weer uit de DAT files gehaald en/of uit SC4Model bestanden... Beetje afhankelijk waar we het over hebben en wat de maker heeft gemaakt.

Lot files kunnen afhankelijk zijn van deze files als content uit deze files op het kavel zijn gebruikt.
Tenminste de betere lots dan, die gebruiken allemaal custom props en gebouwen (BATs).
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_114606942
Voor het eerst sinds jaren dit spel weer eens uit de kast getrokken. Stad loopt redelijk, maar loop nu tegen een probleem aan:

De dirty industry gaat zich steeds vestigen in het gebied waar ik in mijn hoofd alleen high-tech industry wil hebben. Er staan ook alleen maar high-tech industry op dit moment in dat gebied, omdat ik de dirty industry aan de andere kant van de stad heb staan. Daar heb ik ook zones geplaatst zodat daar wel nieuwe dirty industrieën kunnen worden ontwikkeld.

Én ja, er is wel vraag naar high-tech industry.

Heeft iemand hier een oplossing voor?
  dinsdag 24 juli 2012 @ 17:23:52 #75
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_114609257
Zusterstad aanmaken waar je alleen maar Dirty Industry neerplant? Die gebieden zich goed laten ontwikkelen.
Daarna gooi je in je eigen stad de Dirty Industry plat en zet de tax op dirty industry op maximaal. Zo krijgt High Tech de kans om zich te ontwikkelen.

Lucht- en watervervuiling trekt niet over de landsgrenzen heen. :)
Vergeet niet om goede connecties met je zusterstad aan te leggen (snelwegen, metro etc).
pi_114661497
Het is idd erg moeilijk om dirty en high tech uit elkaar in 1 stad te hebben.. Je kan volhardend steeds de dirty gebouwen weggooien waar je ze niet wil, en dan hopen dat de grondprijs in dat gebied hoog genoeg wordt dat dirty zich er niet meer wil vestigen. Makkelijkste is dus gewoon neerplempen in een buurstad ja :P
Where facts are few, experts are many.
pi_114666035
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 22:46 schreef Atreidez het volgende:
Het is idd erg moeilijk om dirty en high tech uit elkaar in 1 stad te hebben.. Je kan volhardend steeds de dirty gebouwen weggooien waar je ze niet wil, en dan hopen dat de grondprijs in dat gebied hoog genoeg wordt dat dirty zich er niet meer wil vestigen. Makkelijkste is dus gewoon neerplempen in een buurstad ja :P
wat ik meestal doe: van alles een klein beetje in de stad, met een specializatie in 1 bepaalde woon/werk soort//
pi_114697246
GE-WEL-DIG spel...

kheb ook weer een mega simcity opleving! Na lange tijd ook weer eens begonnen, vorige stad lukte aardig (regio had rond 80.000 inw) dus daarmee verdergegaan, me afvragend waarom ik na zo'n mooi begin nooit verdergegaan ben. Bovendien had ik de regio met de God-mode geheel gecreëerd: een baai met daaromheen een bergachtig landschap maar aan die baai ook een groot stuk vlak land voor de grote metropool. Alleen al dat landschap vormgeven kostte me dagen. Maargoed, ik dus verder bouwen, tot mij na wat uurtjes bouwen duidelijk werd waarom ik nooit verdergegaan ben: PLOP! weg. :( :( :(

Later kwam ik tot de ontdekking dat je een regio ook op een andere manier vorm kunt geven: met een grijstintenafbeelding (.bmp) als hoogtekaart! (weet zo 1 2 3 niet welke site dat was waar dat beschreven stond) Dat ging ik meteen uitproberen want dat zou stukken sneller gaan. Met deze nieuwe regio ben ik gewoon weer helemaal opnieuw begonnen. Met een zelfgemaakt config-bestand behorende bij de regio heb ik ook de indeling in grote, middelgrote en kleine gebieden bepaald (stond ook beschreven op die site, staat anders mss ook wel op simtropolis ergens) dus nu was alles naar wens.

Plaatjes zijn altijd leuk, dus laat ik ff zien hoe mijn zelfgemaakte landschap eruit ziet, en ook hoe ver ik nu ben met de steden (106.000 inw in totaal nu). Het is een vrijwel vlak landschap, bij een in een meer uitmondende rivier die eigenlijk iets te breed is uitgevallen, maar ach, toch wel ok:


Centrum van Rochester, het toekomstige highrise gebied (vrees dat dat nog ff kan duren, ik bouw niet snel):


Van grotere hoogte, ik plan graag strak, vermijd een teveel aan wegen/kruispunten en maak bij voorkeur blokken van 9 bij 9, met een park in het midden en met uitsparingen om later makkelijker een hoofdweg aan te leggen indien noodzakelijk, onderin de foto is de snelweg gepland, welke mss ook vanaf het vliegveld naar het noorden zal gaan lopen, verhoogd, door de stad:


En nog een sfeerplaatje met het stadionnetje:


Dus: het begin is er. Ik wijs gebieden gewoon naar vraag toe en dan zie ik wel hoe de regio zich ontwikkelt. Ik probeer echter wel de gebieden te scheiden zodat er wel een stadshart ontstaat en een "vuile hoek" en een rijke villabuurt etc.

Kheb over een paar weken vakantie, dan heb ik meer tijd :P

Kben trouwens de eerste eigenaardigheden tegengekomen: volgens de statistieken heb ik ruim voldoende water, maar toch staan er op een gegeven moment blauwe druppels boven sommige gebouwen. Als ik dan ondergronds ga kijken, zie ik dat het water niet meer tot 6 hokjes ver van de leidingen reikt. Funding nog gecontroleerd, is ook ok. Meer water geïmporteerd (dus meer betalen aan East Rochester) en toen was het weer in orde. Maar is het normaal dat de capaciteit 2x zo hoog moet zijn als het werkelijke verbruik??

Mijn scholen zijn ook vrij leeg, dat snap ik ook niet helemaal. Ik wil mijn sims juist graag goed opgeleid hebben zodat er mooiere en grotere gebouwen komen, maar op dit moment heb ik heel veel oudere bevolking en staat de WCI meter vooral bij $ in de plus, en bij de $$ en $$$ geen plus of zelfs min. High-tech groeit ook nauwelijks.

Is het ook normaal bij een stad van deze grootte dat bijna alle commerciële dienstverleningen en kantoren weinig klanten hebben? Of doe ik toch iets fout? Belastingen staan rond 8,5 nu.

bvd voor jullie reactie/antwoord (kben nieuw op fok, zal regelmatig hier te vinden zijn, er valt in deze simcity topics veel te leren :) )
pi_114700005
Leuk gedaan. :)
  maandag 13 augustus 2012 @ 20:37:12 #80
382065 thomsc4
Trots simcity-4 speler
pi_115526551
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 22:10 schreef Zywert het volgende:
GE-WEL-DIG spel...

kheb ook weer een mega simcity opleving! Na lange tijd ook weer eens begonnen, vorige stad lukte aardig (regio had rond 80.000 inw) dus daarmee verdergegaan, me afvragend waarom ik na zo'n mooi begin nooit verdergegaan ben. Bovendien had ik de regio met de God-mode geheel gecreëerd: een baai met daaromheen een bergachtig landschap maar aan die baai ook een groot stuk vlak land voor de grote metropool. Alleen al dat landschap vormgeven kostte me dagen. Maargoed, ik dus verder bouwen, tot mij na wat uurtjes bouwen duidelijk werd waarom ik nooit verdergegaan ben: PLOP! weg. :( :( :(

Later kwam ik tot de ontdekking dat je een regio ook op een andere manier vorm kunt geven: met een grijstintenafbeelding (.bmp) als hoogtekaart! (weet zo 1 2 3 niet welke site dat was waar dat beschreven stond) Dat ging ik meteen uitproberen want dat zou stukken sneller gaan. Met deze nieuwe regio ben ik gewoon weer helemaal opnieuw begonnen. Met een zelfgemaakt config-bestand behorende bij de regio heb ik ook de indeling in grote, middelgrote en kleine gebieden bepaald (stond ook beschreven op die site, staat anders mss ook wel op simtropolis ergens) dus nu was alles naar wens.

Plaatjes zijn altijd leuk, dus laat ik ff zien hoe mijn zelfgemaakte landschap eruit ziet, en ook hoe ver ik nu ben met de steden (106.000 inw in totaal nu). Het is een vrijwel vlak landschap, bij een in een meer uitmondende rivier die eigenlijk iets te breed is uitgevallen, maar ach, toch wel ok:
[ afbeelding ]

Centrum van Rochester, het toekomstige highrise gebied (vrees dat dat nog ff kan duren, ik bouw niet snel):
[ afbeelding ]

Van grotere hoogte, ik plan graag strak, vermijd een teveel aan wegen/kruispunten en maak bij voorkeur blokken van 9 bij 9, met een park in het midden en met uitsparingen om later makkelijker een hoofdweg aan te leggen indien noodzakelijk, onderin de foto is de snelweg gepland, welke mss ook vanaf het vliegveld naar het noorden zal gaan lopen, verhoogd, door de stad:
[ afbeelding ]

En nog een sfeerplaatje met het stadionnetje:
[ afbeelding ]

Dus: het begin is er. Ik wijs gebieden gewoon naar vraag toe en dan zie ik wel hoe de regio zich ontwikkelt. Ik probeer echter wel de gebieden te scheiden zodat er wel een stadshart ontstaat en een "vuile hoek" en een rijke villabuurt etc.

Kheb over een paar weken vakantie, dan heb ik meer tijd :P

Kben trouwens de eerste eigenaardigheden tegengekomen: volgens de statistieken heb ik ruim voldoende water, maar toch staan er op een gegeven moment blauwe druppels boven sommige gebouwen. Als ik dan ondergronds ga kijken, zie ik dat het water niet meer tot 6 hokjes ver van de leidingen reikt. Funding nog gecontroleerd, is ook ok. Meer water geïmporteerd (dus meer betalen aan East Rochester) en toen was het weer in orde. Maar is het normaal dat de capaciteit 2x zo hoog moet zijn als het werkelijke verbruik??

Mijn scholen zijn ook vrij leeg, dat snap ik ook niet helemaal. Ik wil mijn sims juist graag goed opgeleid hebben zodat er mooiere en grotere gebouwen komen, maar op dit moment heb ik heel veel oudere bevolking en staat de WCI meter vooral bij $ in de plus, en bij de $$ en $$$ geen plus of zelfs min. High-tech groeit ook nauwelijks.

Is het ook normaal bij een stad van deze grootte dat bijna alle commerciële dienstverleningen en kantoren weinig klanten hebben? Of doe ik toch iets fout? Belastingen staan rond 8,5 nu.

bvd voor jullie reactie/antwoord (kben nieuw op fok, zal regelmatig hier te vinden zijn, er valt in deze simcity topics veel te leren :) )
Mooie regio, en ook mooie steden.

ik speel het ook weer sinds twee weken en heb momenteel ruim 3.000.000 inwoners in de regio.
voor zover ik weet heb je gewoon net zoveel water nodig als je gebruikt, geen extra ''opslag'' ofzo, heb er zelf nog geen last van gehad. van de WCI meter trek ik me niet zoveel aan, bij mij staat C$$$ altijd op maximaal en is de groei voor high-tech ook altijd over de helft, het veranderd ook nooit, (weet niet of dit zo hoort) voor goede scholing moet je een school, museum en blibliotheek bij elkaar staan, je zult zien dat in +- 5 jaar de wijk goed ''geschoold'' is. het aantal klanten is bij mij ook altijd laag, hoe groot je stad ook is. ik geloof dat als je veel industrie hebt dat veranderd (?) zou je belastingen laten aflopen. $= 8 % $$=7 % $$$= 6 procent, werkt redelijk goed.

ben ook nieuw dus hallo allemaal ;) zal binnenkort wat fotootjes (?) uploaden.
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:04:49 #81
382065 thomsc4
Trots simcity-4 speler
pi_115528041
Hier de beloofde foto`s,
sorry voor de dubbelpost.

de regio, met nu 3.000.000 inwoners


de vakantie buurt:

opgehoogd vliegveld:

Trouwens, ik krijg vaak een melding dat de bevolking graag een ''stedelijk vliegveld'' of een ''klein internationaal vliegveld'' willen terwijl er vaak al 1 of 2 vliegvelden in de stad aanwezig zijn en nog voldoende capaciteit hebben. is het te verhelpen, begint irritant te worden.
pi_115530852
Ze willen een vliegtuig in de buurt. Niet kilometers langs die smerige industriegebieden rijden voordat ze bij je op een heuvel liggende _O_ arriveren. Je stad is geniaal trouwens om te zien weer de game ook :) hoop dat ze er veel man op zetten de nieuwe Simcity 5 ze weten dat ze dan keihard kunnen cashen.
Dat zou daadwerkelijk iets nieuws zijn!
Rollercoaster Tycoon 3 heeft gefaald, ik vermoed eigenlijk dat deze game het ook niet gaat halen bij de hoge vermoedens, waarschijnlijk door een veel te laag budget.
pi_115531082
En de Godfather deel 2 was waardeloos(evenals Scarface :P de game) NFS is afgezakt tot kleuterniveau etc..
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:47:59 #84
382065 thomsc4
Trots simcity-4 speler
pi_115548331
Oke bedankt, dan zal ik wat meer vliegvelden maken of het vervoer aanpakken. thnx, ben erg benieuwd naar simcity 5, hoop inderdaad dat ie veel mooier (en beter) is. duurt alleen nog een paar maandjes,, simcity is (voor mij) het enige spel van EA wat nog goed is. ze moeten hem zeker goed maken anders word het net als rollercoaster 3 een flop.. ik hoop er het beste van..
pi_115548561
quote:
6s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:51 schreef ScarFace- het volgende:
Ze willen een vliegtuig in de buurt. Niet kilometers langs die smerige industriegebieden rijden voordat ze bij je op een heuvel liggende _O_ arriveren. Je stad is geniaal trouwens om te zien weer de game ook :) hoop dat ze er veel man op zetten de nieuwe Simcity 5 ze weten dat ze dan keihard kunnen cashen.
Dat zou daadwerkelijk iets nieuws zijn!
Rollercoaster Tycoon 3 heeft gefaald, ik vermoed eigenlijk dat deze game het ook niet gaat halen bij de hoge vermoedens, waarschijnlijk door een veel te laag budget.
simcity 5 is bagger.. je bedoelt vast simcity (2013) :P
het is vereenvoudigd heb ik al gehoord, en dat is wat het imho al slechter maakt, mooie van sc4 (en eerdere) delen was dat je zelf kon bepalen of je tien kilometer waterleiding en electra wilde aanleggen, nu zit dat allemaal in 1 blokje road...
pi_115548573
EA als uitgever kan best.
Maxis is nog altijd de ontwikkelaar voor zover ik weet _O_ de makers van de Sims, en 4 jaar later de Sims 2 die wel degelijk een stuk uitgebreider was :7
Nu is de nieuwe Simcity gepland voor 2013, 10 jaar na Simcity 4, uitgebracht in 2003 :D maar 10 jaar hebben ze er niet aan zitten ontwikkelen, die "vreemde game" Spore, en Darkspore, hebben ze nog uitgebracht in de tussentijd.
pi_115557676
Ik hoop! dat het echt realistisch word :)
Inbraken die je ziet gebeuren, mensen die drugs gebruiken en met een tas vol euroshoppers in het parkje rondhangen xD
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:16:04 #88
382065 thomsc4
Trots simcity-4 speler
pi_115557932
haha, zou erg leuk zijn om te zien, denk echter niet dat het zo realistisch word maar we zullen zien.. in simcity 4 zijn soms wel echte dingen te zien als naaktloperij, studentengrap en nog een paar. ik zie ze niet vaak maar soms kom je ze tegen.

ik heb echter een probleempje.. als ik simcity opstart krijg ik ongeveer 1 minuut lang een zwart beeld, daarna start simcity gewoon op, als ik in het spel ben valt simcity soms gewoon uit. ik sla elke 5 minuten op dus er gaat niet veel verloren maar het is erg irritant (!) weet iemand misschien een oplossing ofzo??

[ Bericht 7% gewijzigd door thomsc4 op 14-08-2012 17:11:02 ]
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:52:38 #89
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115562289
Die kerel op de EA persconferentie op gamescom zei dat je kunt registreren voor de beta en meteen ligt de site eruit :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_115562496
Als iedereen ff kapt met F5en daar kan ik mooi registeren. /shoo !!!!!
pi_115566502
geregistreerd (A)
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:47:21 #92
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115566610
Een paar plaatjes van mijn laatste stad.

Tramsysteem:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Transit hub:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kanaal:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En tot slot de snelweg:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Excuus voor de slechte kwaliteit ;(.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_115566656
welke mods gebruik je daar allemaal voor?
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:04:15 #94
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115567152
Behoorlijk wat, m'n plugins folder is bijna 800MB :').

Belangrijksten zijn NAM, RHW en NWM.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_115567451
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:04 schreef thomsc4 het volgende:
Trouwens, ik krijg vaak een melding dat de bevolking graag een ''stedelijk vliegveld'' of een ''klein internationaal vliegveld'' willen terwijl er vaak al 1 of 2 vliegvelden in de stad aanwezig zijn en nog voldoende capaciteit hebben. is het te verhelpen, begint irritant te worden.
Je kan je vliegvelden upgraden. Dus je hoeft niet meteen een Small International Airport neer te kwakken als je Small Municipal Airport te klein is geworden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 10:55 schreef mschol het volgende:

[..]

simcity 5 is bagger.. je bedoelt vast simcity (2013) :P
het is vereenvoudigd heb ik al gehoord, en dat is wat het imho al slechter maakt, mooie van sc4 (en eerdere) delen was dat je zelf kon bepalen of je tien kilometer waterleiding en electra wilde aanleggen, nu zit dat allemaal in 1 blokje road...
Daar was ik zelf ook wat minder enthousiast over. Maar SC is speelbaar op Gamecom en aangezien ik daar donderdag heen ga, ga ik proberen te kijken hoe het is; voor zover dat kan daar.
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:04 schreef Fir3fly het volgende:
Behoorlijk wat, m'n plugins folder is bijna 800MB :').
Die van mij is 1,52 GB, dus zoveel is het niet hoor. 8-) Maar ziet je stad ziet er netjes uit. 14.gif

Misschien toch ook maar weer eens beginnen, al werkte het de laatste keer dat ik het probeerde om één of andere reden niet goed onder Windows 7. ;(
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:16:33 #96
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115567567
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:13 schreef ElmarO het volgende:

Die van mij is 1,52 GB, dus zoveel is het niet hoor. 8-) Maar ziet je stad ziet er netjes uit. [ afbeelding ]
Dank u.

En ik heb niet zoveel BATs maar voornamelijk transit spul. Ik hou er voornamelijk van mooie infrastructuur aan te leggen enzo.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_115568056
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dank u.

En ik heb niet zoveel BATs maar voornamelijk transit spul. Ik hou er voornamelijk van mooie infrastructuur aan te leggen enzo.
Ik ben weer meer van de watervallen etc; zoiets dus. Heb zelf wel eens de Ground Light Rail geprobeerd die ik bij jou zie, maar die was toen vrij instabiel bij mij. Dus daar heb ik toen nooit meer naar omgekeken.

En heb ingetekend op de closed beta. Dus ik ben benieuwd of ik er uiteindelijk aan mee mag doen.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:33:47 #98
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115568227
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:28 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik ben weer meer van de watervallen etc; zoiets dus. Heb zelf wel eens de Ground Light Rail geprobeerd die ik bij jou zie, maar die was toen vrij instabiel bij mij. Dus daar heb ik toen nooit meer naar omgekeken.

Mooi hoor. Qua eyecandy kan ik nog wel wat leren, ik ga eerst voor functionaliteit :P.

En de GLR is sinds de laatste NAM update echt fantastisch, je kunt er zoveel mee.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 15 augustus 2012 @ 20:29:43 #99
382065 thomsc4
Trots simcity-4 speler
pi_115611601
Inderdaad erg mooi, ik ga ook voor funcionaliteit maar vind het leuker om ''mooie'' stukjes in de stad te maken. vooral grachten vind ik erg leuk om mee te werken ;) ga binnenkort een nieuwe regio beginnen met ''mooie'' steden, zal dan wat foto`s uploaden. maar ga eerst op vakantie ;P
pi_115619942
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 18:47 schreef Fir3fly het volgende:
Een paar plaatjes van mijn laatste stad.

Excuus voor de slechte kwaliteit ;(.
Mooi :) Maar ik zou volgende keer bij t plaatjes maken de U-Drive-It optie uitzetten, dan ben je al die rare bolletjes boven de voertuigen kwijt.
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 22:27:47 #101
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115620112
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 22:25 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Mooi :) Maar ik zou volgende keer bij t plaatjes maken de U-Drive-It optie uitzetten, dan ben je al die rare bolletjes boven de voertuigen kwijt.
Goede tip. Ik weet ook niet waarom het aan staat, ik doe er nooit wat mee :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_115623190
Hoe krijgen jullie eigenlijk zo veel gigantische skyscrapers?
  woensdag 15 augustus 2012 @ 23:16:30 #103
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115623520
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 23:11 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Hoe krijgen jullie eigenlijk zo veel gigantische skyscrapers?
Komen vanzelf als je zorgt dat alles klopt in je stad.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 16 augustus 2012 @ 09:08:45 #104
382065 thomsc4
Trots simcity-4 speler
pi_115632140
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 23:11 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Hoe krijgen jullie eigenlijk zo veel gigantische skyscrapers?
groot beginnen en zorgen voor water,energie, school en gezondheid. en maar afwachten..
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:22:28 #105
382065 thomsc4
Trots simcity-4 speler
pi_115691194
Hier nog een paar foto`s van me steden/regio

http://www.flickr.com/photos/thomsc4
  maandag 20 augustus 2012 @ 17:02:14 #106
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_115788026
Zijn er hier al mensen die de beta van de nieuwe SimCity hebben geprobeerd?
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_115886969
Zijn er hier ook mensen die de iPad versie spelen?
pi_115892102
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 17:02 schreef T_Killer het volgende:
Zijn er hier al mensen die de beta van de nieuwe SimCity hebben geprobeerd?
wel aangemeld, de beta zelf kan volgens mij nog niet gespeeld worden
pi_115956606
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:03:59 #110
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115957967
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:26 schreef Dynd het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een boerderijen :o. Waarom zo veel?

Mijn nieuwe snelwegsysteem, gebaseerd op Nederlandse voorbeelden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_115958066
Vandaag ook het spel weer geïnstalleerd. Ben met het tutorial-gebied begonnen. Stad draait al winst, maar moet er wel inkomen merk ik. Lelijke, rechttoe-rechtaan stad nu :P. Komt wel, ook eens goed zoeken naar alle mooie mods en bats.
pi_115960856
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat een boerderijen :o. Waarom zo veel?

Mijn nieuwe snelwegsysteem, gebaseerd op Nederlandse voorbeelden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
alle stukken zijn daadwerkelijk transit enabled? (en er kan dus over worden gereden?)

ik had ooit een mooie underpass.. maar die was niet transit enabled en kon je dus geen drol mee :'(
pi_115962930
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:26 schreef Dynd het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie! Wat stelt die muur in het midden voor?
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:28:13 #114
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_115963440
Stofje, 14.gif.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:50:00 #115
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115964407
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:22 schreef mschol het volgende:

[..]

alle stukken zijn daadwerkelijk transit enabled? (en er kan dus over worden gereden?)

ik had ooit een mooie underpass.. maar die was niet transit enabled en kon je dus geen drol mee :'(
Jep, alle stukken zijn bruikbaar en worden dan ook daadwerkelijk gebruikt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_115966734
Ik ga dit ook weer eens spelen.
pi_115971303
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:26 schreef Dynd het volgende:
[ afbeelding ]
Gaaf :Y
Where facts are few, experts are many.
pi_115978248
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 19:13 schreef Stofje het volgende:

[..]

Mooie! Wat stelt die muur in het midden voor?
Is 'officieel' een geluidsmuur, komt met NAM (dacht ik) in het gedeelte Bus/Subway.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:31:36 #119
382065 thomsc4
Trots simcity-4 speler
pi_116230887
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zijn er hier ook mensen die de iPad versie spelen?
Bestaat die dan??
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:33:08 #120
382065 thomsc4
Trots simcity-4 speler
pi_116230945
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:26 schreef Dynd het volgende:
[ afbeelding ]
gave map _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')