Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.quote:property noPartialBackingStoreCopies false
Meest gevraagde Pluginsquote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:
- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit.
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen.
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen.
- Ik cre�er vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek.
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:10 schreef vinihub het volgende:
Even een vraagje kan ik met een gedownloade versie van simcity 4 die ik op een torrent site heb gedownload ook mods instaleren?
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:11 schreef mschol het volgende:
[..]
yup, kan zonder problemen, werkt op exact dezelfde manier..
ach ja, shit happens, en fok loopt niet vol van 1 of 2 topics meerquote:Op vrijdag 9 maart 2012 19:17 schreef Yi-Long het volgende:
De fuck...!?
Keek net in mijn tracker, zag geen nieuw SC4 topic staan, dus dacht: dan maak ik hem wel even aan... kijk daarna weer in mijn tracker en er staan er 2...(!)
Verkeerd gekeken dus blijkbaar. Mijn excuus.
Ik vind het wel fijn dat er 1 topic specifiek voor SC4 is, vooral wanneer je nu toch regelmatig hoort van mensen dat ze deze game weer gaan spelen in afwachting van SC5...quote:Op vrijdag 9 maart 2012 19:23 schreef mschol het volgende:
[..]
ach ja, shit happens, en fok loopt niet vol van 1 of 2 topics meer
wellicht moeten we wel het topic aanpassen naar simcity in het algemeen
dl hier ; direct vanaf de originele simcity 4 deluxe cdquote:Op vrijdag 9 maart 2012 19:43 schreef twaalf het volgende:
Heeft iemand voor mij de Nederlandse taalbestanden, dus de SimCityLocale.dat? Volgens mij was dit spel echt door een kwaliteitsbureau naar het Nederlands vertaald.
Dank je.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:51 schreef mschol het volgende:
[..]
dl hier ; direct vanaf de originele simcity 4 deluxe cd
Wat ik hoop is dat de mod community BAT creaties met vrij weinig moeite kan omzetten aanpassen voor deze nieuwe SimCity.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:51 schreef mschol het volgende:
[..]
dl hier ; direct vanaf de originele simcity 4 deluxe cd
ik hoop stiekem wel dat het mod systeem van simcity 5 ernstig verbeterd wordt, het is nu echt een ramp met bijhouden welke mods je allemaal hebt...
het probleem wat je dan gaat krijgen is dat alles geconverteerd of zeer in detail omhoog zal moeten worden/gaan : er wordt nml een totaal nieuwe game engine gebruiktquote:Op zaterdag 10 maart 2012 00:40 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Wat ik hoop is dat de mod community BAT creaties met vrij weinig moeite kan omzetten aanpassen voor deze nieuwe SimCity.
Voor zover ik mij kan herinneren had je om zelf gebouwen te ontwerpen voor SimCity-4 een 3D programma Gmax nodig met een plugin die er vervolgens sprites van maakte waar het spel wat mee kon. Ik bedoel als je die originele 3D files nog hebt dan zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn om de creaties met beetje bijwerken voor de nieuwe game engine aan de praat te krijgen. Want er zitten echt mooie BAT's bij zoals de Microwave Rectenna Power Plant van Somy.
Sommige BAT's zijn gewoon superieur in kwaliteit en level of detail aan die originele gebouwtjes van de Maxis developers. Het zou zonde zijn als deze 'verloren' zouden gaan.
Dat weet ik, maar hoe dan ook zullen de gebouwen in de nieuwe SimCity gebaseerd zijn op 3D modellen. Dat het niet 1:1 zal gaan zou je toch wel mogen verwachten met een technologiesprong van 9/10 jaar. Ik zou teleurgesteld zijn als dit niet het geval zou zijn iig.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 01:03 schreef mschol het volgende:
[..]
het probleem wat je dan gaat krijgen is dat alles geconverteerd of zeer in detail omhoog zal moeten worden/gaan : er wordt nml een totaal nieuwe game engine gebruikt
? das mij nog niet duidelijk?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 10:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Aangezien het nu al duidelijk is dat EA bij de release van SC5 meteen met betaalde expansions (building sets) komt,
quote:
Men kon al sinds SC2000 je eigen gebouwen maken, volgens mij was dat ook één van de redenen waarom het spel zo lang populair is gebleven. Ik denk zelf dat ze zich flink in de vingers snijden als ze deze mogelijkheid eruit zouden halen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 10:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Is het al bekend of EA binnen SC5 de ruimte zal bieden voor eigen online content? Dus ook de vorming van een online modding community zoals in SC4.
Aangezien het nu al duidelijk is dat EA bij de release van SC5 meteen met betaalde expansions (building sets) komt, wekt dat bij mij de gedachte dat EA het weleens graag in eigen hand zou willen houden.
Dus iedere maand een aantal online building sets tegen ¤2,99 etc...
dat hebben uitgevers de afgelopen tien jaar gedaanquote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volle prijs voor een uitgeklede versie, zo doen we dat tegenwoordig.![]()
het kost ze uiteraard wel wat: alles wat door de community gereleased wordt kan EA niet verkopenquote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:09 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Custom content van de community heeft alleen maar voordeel voor EA, het houdt een spel langer in leven en het kost ze niets. Eén keer een tooltje uitbrengen om 3D bestanden te exporteren in een formaat waar SC5 wat mee kan en gaan met die banaan.
Goed punt, The Sims 3 is een indicatie hoe EA/Maxis ermee om gaat.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:09 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Men kon al sinds SC2000 je eigen gebouwen maken, volgens mij was dat ook één van de redenen waarom het spel zo lang populair is gebleven. Ik denk zelf dat ze zich flink in de vingers snijden als ze deze mogelijkheid eruit zouden halen.
Het één hoeft het ander ook niet uit te sluiten natuurlijk, kijk maar naar The Sims reeks. Expansion pack na expansion pack en content packs ernaast als geldkoetje voor EA. Maar daarnaast is er ook een grote community die zelf kleding, textures, meubels, karakters enz maakt voor het spel.
Custom content van de community heeft alleen maar voordeel voor EA, het houdt een spel langer in leven en het kost ze niets. Eén keer een tooltje uitbrengen om 3D bestanden te exporteren in een formaat waar SC5 wat mee kan en gaan met die banaan.
Klopt in zekere zin, maar de manier waarop is veranderd en agressiever geworden.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:11 schreef mschol het volgende:
[..]
dat hebben uitgevers de afgelopen tien jaar gedaan
je ziet het verkeerd,quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:29 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Goed punt, The Sims 3 is een indicatie hoe EA/Maxis ermee om gaat.
[..]
Klopt in zekere zin, maar de manier waarop is veranderd en agressiever geworden.
Tien jaar geleden kocht je voor zestig euro het volledige spel, een half jaar/één jaar later lag een expansion pack in de winkel.
Nu begint het al bij de release; voor de volle prijs krijg je een uitgeklede versie, voor twintig euro extra krijg je drie city sets erbij.
Vervolgens kan je er vanuit gaan dat er iedere maand een betaalde DLC zal verschijnen.
Of jij ziet het verkeerd natuurlijk, het is zoals met elk onderwerp tegenwoordig slechts afhankelijk van welke info je erover gelezen hebt.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:50 schreef mschol het volgende:
[..]
je ziet het verkeerd,
10 jaar terug kocht je ook de "uitgekleede versie" (een term waar ik het niet mee eens ben overigens) alleen werden er niet maandelijks DLC uitgebracht, nee het werd samengevoegd in 1 pakket als expansion
alleen aan dlc valt veel meer te verdienen..
Helaas zijn er te veel domme schapen in de wereld die er wel aan mee werken, net zoals bij andere games die met day 1 DLC komen. Ach ja, tegenwoordig hoef je van mensen niet meer automatisch te verwachten dat ze een hoog IQ hebben.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:51 schreef Yi-Long het volgende:
Mjah, EA/MAXIS mag doen wat ze willen, maar dan is de weg naar torrents snel gevonden voor mij...
Ik wil gewoon 50-60 euro neerleggen en een game dan compleet hebben, maar aan dit soort grappen ga ik gewoon niet meewerken.
Voor een deel heb je gelijk.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:19 schreef mschol het volgende:
[..]
het kost ze uiteraard wel wat: alles wat door de community gereleased wordt kan EA niet verkopen
als het aankomt op DRM, support en uitmelken van consumenten d.m.v. DLC zijn ze niet de enige die dat op die manier doen. (even afgezien of ik het er eens mee ben)quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:52 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Of jij ziet het verkeerd natuurlijk, het is zoals met elk onderwerp tegenwoordig slechts afhankelijk van welke info je erover gelezen hebt.
Ikzelf ben ook klaar met EA, en absoluut niet vanwege de hype rond het zwartmaken van EA. De zwaar geforceerde koppelverkoop, de gebrekkige support, de drm problemen bij betaalde software en het gruwelijk uitmelken van de consument d.m.v. hun dlc model hebben mijn standpunt gevormd. Dit is allemaal uit eigen ervaring, plus dat er legio bronnen zijn dat dit hun globale manier van omgaan is met de eindgebruiker.
Ik geef mijn centjes liever uit aan onafhankelijke dev's die wel begrijpen hoe je met klanten omgaat, bijvoorbeeld CD project. Deze scoren positief op alle eerder genoemde punten, wat voor mij een signaal is dat het ook op een andere manier kan.
Helaas, SimCity 5 gaat het niet worden..
ik heb geen problemen met DLC maar neem b.v. Railworks, die heeft +/-1300 euro aan DLC staan...quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:51 schreef Yi-Long het volgende:
Mjah, EA/MAXIS mag doen wat ze willen, maar dan is de weg naar torrents snel gevonden voor mij...
Ik wil gewoon 50-60 euro neerleggen en een game dan compleet hebben, maar aan dit soort grappen ga ik gewoon niet meewerken.
En dat is een argument? Die developers worden door mij ook stelselmatig genegeerd, het probleem met EA is dat ze dusdanig veel opgekocht hebben dat je als game-liefhebber een enkele keer genaaid bent als er een game uitkomt die de moeite waard is, en onder EA valt.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 15:21 schreef mschol het volgende:
[..]
als het aankomt op DRM, support en uitmelken van consumenten d.m.v. DLC zijn ze niet de enige die dat op die manier doen. (even afgezien of ik het er eens mee ben)
Origin? En voordat je steam erbij gaat betrekken want "ze zijn niet de enige" : daar ben ik pas op over gestapt toen het een werkbaar stukje software was. Je mensen een beta product door de strot duwen is onacceptabel..quote:en ik zie bij EA geen koppelverkoop anders... ik ben nooit geforceerd een product te moeten kopen omdat ik iets niet kon; dat is altijd optioneel geweest en geen dus geen koppelverkoop
Mooi hoe je je hebt laten overtuigen door de industrie, maar de gaming-business is nog nooit zo groot geweest als nu. Diverse onderzoeken tonen aan dat piraterij absoluut niet de schade toebrengt die de industrie claimt, het businessmodel is dan ook hopeloos verouderd. In plaats van te innoveren en met een werkbaar alternatief te komen benadeel je de gebruiker die wel betaald voor zijn product, en sleutel je stiekem verder aan verdragen zoals ACTA waarmee je jezelf als industrie boven privacywetgeving gaat stellen.quote:en CD Projeckt: heel mooi dat die met 1 of 2 games op die manier toch nog enigsinds kunnen blijven bestaan.. het probleem zit em erin dat EA er niet 1 maakt maar 10 tegelijkertijd, met een veelvoud aan medewerkers die allemaal betaald moeten worden en het inkomstenverlies door piraterij zullen bij een groter bedrijf nou eenmaal groter zijn als dan wannneer je 1 spel maakt waar je alles en iedereen op kan laten focussen
Prima, maar koop dan ook geen bedrijven op die alleen maar games maken voor de doelgroep die jij de "echte" gamers noemt.quote:als uitgevers als EA overzouden gaan op een zelfdesoort verdienmodel zou de games markt totaal instorten wat betreft totaal uitgebrachte games, en dan blijft het dus maar de vraag of de spellen er daadwerkelijk beter van worden, CD project maakt voor de "echte" gamers een rpg
EA moet voor de casual gamer een game maken, en die heeft (totaal) andere verwachtingen
Cd project heeft ook aandeelhouders... Point being?quote:daarnaast heeft EA te maken met aandeelhouders.. die willen geld zien.. en onafhankelijke ontwikkelaars hebben die 'druk' niet..
dat is geen argument, dat is alleen een mededeling dat er meer devvers zijn die hetzelfde doen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 15:33 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
En dat is een argument? Die developers worden door mij ook stelselmatig genegeerd, het probleem met EA is dat ze dusdanig veel opgekocht hebben dat je als game-liefhebber een enkele keer genaaid bent als er een game uitkomt die de moeite waard is, en onder EA valt.
origin werk ik vanaf het begin mee, toen het nog EA download manager heette.. ja het is niet perfect.. maar slecht is het gewoon zeker weten NIETquote:[..]
Origin? En voordat je steam erbij gaat betrekken want "ze zijn niet de enige" : daar ben ik pas op over gestapt toen het een werkbaar stukje software was. Je mensen een beta product door de strot duwen is onacceptabel..
mooi dat jij denkt dat ik mij heb laten overtuigen.. ik weet uit de onderzoeken die ik lees en de conclusies die daar worden getrokken: het heeft impact, maar de impact is niet zo groot als dat de industrie verteld;quote:[..]
Mooi hoe je je hebt laten overtuigen door de industrie, maar de gaming-business is nog nooit zo groot geweest als nu. Diverse onderzoeken tonen aan dat piraterij absoluut niet de schade toebrengt die de industrie claimt, het businessmodel is dan ook hopeloos verouderd. In plaats van te innoveren en met een werkbaar alternatief te komen benadeel je de gebruiker die wel betaald voor zijn product, en sleutel je stiekem verder aan verdragen zoals ACTA waarmee je jezelf als industrie boven privacywetgeving gaat stellen.
Ik zie niet waarom ze daarmee op zouden moeten houden. Dat heet uitbreiden, iets wat een gezond bedrijf, dat winst wil maken, doet. Doordat ze die bedrijven opkopen willen ze hun marktaandeel vergroten, daar is imho niks mis mee..quote:[..]
Prima, maar koop dan ook geen bedrijven op die alleen maar games maken voor de doelgroep die jij de "echte" gamers noemt.
kennelijk vinden die minder winst prima.. maar met het merendeel van de bedrijven (in alle bedrijfstakken): aandeelhouders pushen producenten om meer winst te maken, desnoods over de rug van consumenten, zo werkt helaas (een deel van) het kapitalismequote:[..]
Cd project heeft ook aandeelhouders... Point being?
Agreed, want we komen er zo toch niet uitquote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:22 schreef mschol het volgende:
maar zullen we het hier maar gewoon hebben over Simcity en niet over hoe deze in de markt wordt gezet, je koopt em of koopt em niet..
En gedaan.. En een 350K+ stad gevonden.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:25 schreef DJKoster het volgende:
Geweldig spel, vandaag begonnen met het samenvoegen van een paar mappen met regio's..
Ik heb SimCity op 3 verschillende pc's staan, ergens heb ik nog een 100k+ stad.
groter wil je niet.. in de grootste map kan je steden van een paar miljoen man kwijt.. en daar wordt SC4 echt niet blij van...quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:50 schreef thettes het volgende:
Ik vind de maps ook gewoon te klein eigenlijk. Kun je die ook met mods op of een andere manier vergroten?
Hoezo?quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:54 schreef mschol het volgende:
[..]
groter wil je niet.. in de grootste map kan je steden van een paar miljoen man kwijt.. en daar wordt SC4 echt niet blij van...
omdat simcity 4 er totaal niet mee om kan gaan..quote:
Ah, dat laatste zal dan wel mijn probleem zijn. Ik kan het echter niet oplossen. Ik heb mijn landfill afgesneden van de rest van mijn stad (road verwijderd die naar de rest van de stad leidt dus) en de garbage verdwijnt niet. Ik had een 3x3 landfill die helemaal vol zat, 5 van de 9 vakjes zijn verdwenen maar de andere 4 blijven gewoon nog vol staan, zelfs na 30 jaar en zelfs met een waste-to-energy plant en een recycling center. Moet ik nu m'n stad opnieuw moeten gaan opbouwen of is er een of andere mod/cheat beschikbaar waarmee ik die landfill+garbage kan verwijderen?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 06:20 schreef Atreidez het volgende:
De avenue van de buurstad moet ook echt helemaal aangesloten zitten op t wegennet naar de landfill of verwerkingscentrale. Verder moet de stad die je wil laten exporteren zelf geen mogelijkheden hebben om garbage op te slaan of te verwerken.
dat is een goeie, dat wil ik ook wel wetenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 02:07 schreef Tijntje83 het volgende:
Daar zal ik op letten, maar waar ik op doelde (wat ik eigenlijk had moeten zeggen) was, moet dan niet alle garbage problemen verdwijnen? Dus al die vierkante kleurtjes die je ziet met de layer map of alle (rode) vensters met meldingen die je ziet over garbage waarin steeds maar wordt gezegd dat ik landfills moet hebben. Dat kreeg ik dus na die neighbour deal nog steeds om de paar ingame-maanden te zien. Behoorlijk irritant.
funding voor je afvalverbranding naar 0? waar laat je je afval dan?quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:49 schreef DJKoster het volgende:
Leuk om, met de kennis die ik nu heb, een regio van bijna 10 jaar geleden uit het slop te trekken.
Vuilnisbelten weghalen, funding afvalverbranding naar 0, funding gevangenissen naar beneden, kolen- en windcentrales vervangen door zonne-energie en nog meer van die kostenvretertjes.
En een hele monorail-lijn gesloopt, metro lijkt mij veel efficiënter.
Afvalverbranders verwerken nog steeds afval, ze produceren alleen geen energie. Gevangenissen naar beneden, niet op 0 uiteraard.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:08 schreef mschol het volgende:
[..]
funding voor je afvalverbranding naar 0? waar laat je je afval dan?
(idem voor gevangenissen)
en zonneenergie is toch ook erg duur t.o.v. een gas of kolen centrale?
NAM maakt idd een heleboel goed qua pathfinding.. maar probeer ook efficient gebruik te maken van 1 rijrichtingswegen enzo..quote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:23 schreef DJKoster het volgende:
NAM installeren, dan kiezen meer mensen voor de metro.
Tenminste, dat was mijn ervaring, toen ik een oude regio inlaadde in Simcity 4 met NAM. Iedereen sprong uit zijn auto, de metro in..:P
quote:Cats Demand Longer Breaks, Cleaner Litter, Slower Mice
quote:Girl Rides Bicycle Across City Phone Wires; Arrested For Eavesdropping
standaard zit er 1 in het spel (waste-to-energy plant)quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:53 schreef sl44 het volgende:
Die garbage2energy centrale waar is die ergens te vinden? op simtropolis?
nederlands taal bestand?quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:53 schreef Brykos het volgende:
Hallo iedereen,
weet er iemand waar ik een Nederlands taalbestand kan downloaden voor SimCity 4. Ik heb op internet gezocht, maar kan alleen oude forums vinden en die bestanden bestaan niet meer.
Kan er ook iemand mij enkele downloads adviseren? Wel downloads die werken en niet alleen ter verfraaing zijn. Alvast bedankt.
herinstalleer het spel met nederlands geselecteerd als taal?quote:Op donderdag 24 mei 2012 18:38 schreef Brykos het volgende:
Het spel is nu in het Engels, maar wil het graag in het Nederlands.
de .DAT files kan je in de plugins folder plaatsen in je Mijn documenten\Simcity 4 map (maak zelf daarin, indien gewenst, een mappen structuur)quote:Op maandag 28 mei 2012 15:07 schreef tobiasvandijk het volgende:
Weet iemand misschien ook hoe je die bestanden van Simtropolis verder moet uitpakken? Dan bedoel ik de SC4LOT- en de DAT-bestanden in het ZIP bestand. En hoe moet deze bestanden dan verder in het spel zetten/verwerken voordat ze het doen? (denk aan mappen enzo.)
op je CD staat een folder Dutch als het goed is met daarin een SImcitylocale.datquote:Op donderdag 24 mei 2012 19:16 schreef mschol het volgende:
[..]
herinstalleer het spel met nederlands geselecteerd als taal?
ik zal vanavond eens kijken of die nederlandse bestanden te uploaden zijn, als je gewoon een normale EU/UK CD hebt staan die bestanden gewoon op de cd
Bedankt, weet je misschien ook een goeie FAQ over het spel in het Nederlands???quote:de .DAT files kan je in de plugins folder plaatsen in je Mijn documenten\Simcity 4 map (maak zelf daarin, indien gewenst, een mappen structuur)
de SC4LOT bestanden bevatten, dacht ik, alleen informatie over hoe een gebouw eruit ziet, en zijn geen plaatsbare gebouwen (weet dit niet 100% zeker)
wat wil je weten over het spel? (althans, wat hoop je te vinden in de FAQ?)quote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:54 schreef tobiasvandijk het volgende:
[..]
Bedankt, weet je misschien ook een goeie FAQ over het spel in het Nederlands???
Ik heb al veel gezocht alleen kan ze nergens vinden..
Stratigiën, meer info over de gebouwen en andere handige tips bijvoorbeeld. Ik vind ze wel wel eens alleen dan is het meestal in het Engels geschreven.quote:wat wil je weten over het spel? (althans, wat hoop je te vinden in de FAQ?)
Een SC4Lot bestand bevat informatie over wat er op een kavel (lot in het Engels) staat zoals:quote:Op dinsdag 29 mei 2012 00:12 schreef mschol het volgende:
[..]
de .DAT files kan je in de plugins folder plaatsen in je Mijn documenten\Simcity 4 map (maak zelf daarin, indien gewenst, een mappen structuur)
de SC4LOT bestanden bevatten, dacht ik, alleen informatie over hoe een gebouw eruit ziet, en zijn geen plaatsbare gebouwen (weet dit niet 100% zeker)
wat ik meestal doe: van alles een klein beetje in de stad, met een specializatie in 1 bepaalde woon/werk soort//quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:46 schreef Atreidez het volgende:
Het is idd erg moeilijk om dirty en high tech uit elkaar in 1 stad te hebben.. Je kan volhardend steeds de dirty gebouwen weggooien waar je ze niet wil, en dan hopen dat de grondprijs in dat gebied hoog genoeg wordt dat dirty zich er niet meer wil vestigen. Makkelijkste is dus gewoon neerplempen in een buurstad ja
Mooie regio, en ook mooie steden.quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:10 schreef Zywert het volgende:
GE-WEL-DIG spel...
kheb ook weer een mega simcity opleving! Na lange tijd ook weer eens begonnen, vorige stad lukte aardig (regio had rond 80.000 inw) dus daarmee verdergegaan, me afvragend waarom ik na zo'n mooi begin nooit verdergegaan ben. Bovendien had ik de regio met de God-mode geheel gecreëerd: een baai met daaromheen een bergachtig landschap maar aan die baai ook een groot stuk vlak land voor de grote metropool. Alleen al dat landschap vormgeven kostte me dagen. Maargoed, ik dus verder bouwen, tot mij na wat uurtjes bouwen duidelijk werd waarom ik nooit verdergegaan ben: PLOP! weg.![]()
![]()
Later kwam ik tot de ontdekking dat je een regio ook op een andere manier vorm kunt geven: met een grijstintenafbeelding (.bmp) als hoogtekaart! (weet zo 1 2 3 niet welke site dat was waar dat beschreven stond) Dat ging ik meteen uitproberen want dat zou stukken sneller gaan. Met deze nieuwe regio ben ik gewoon weer helemaal opnieuw begonnen. Met een zelfgemaakt config-bestand behorende bij de regio heb ik ook de indeling in grote, middelgrote en kleine gebieden bepaald (stond ook beschreven op die site, staat anders mss ook wel op simtropolis ergens) dus nu was alles naar wens.
Plaatjes zijn altijd leuk, dus laat ik ff zien hoe mijn zelfgemaakte landschap eruit ziet, en ook hoe ver ik nu ben met de steden (106.000 inw in totaal nu). Het is een vrijwel vlak landschap, bij een in een meer uitmondende rivier die eigenlijk iets te breed is uitgevallen, maar ach, toch wel ok:
[ afbeelding ]
Centrum van Rochester, het toekomstige highrise gebied (vrees dat dat nog ff kan duren, ik bouw niet snel):
[ afbeelding ]
Van grotere hoogte, ik plan graag strak, vermijd een teveel aan wegen/kruispunten en maak bij voorkeur blokken van 9 bij 9, met een park in het midden en met uitsparingen om later makkelijker een hoofdweg aan te leggen indien noodzakelijk, onderin de foto is de snelweg gepland, welke mss ook vanaf het vliegveld naar het noorden zal gaan lopen, verhoogd, door de stad:
[ afbeelding ]
En nog een sfeerplaatje met het stadionnetje:
[ afbeelding ]
Dus: het begin is er. Ik wijs gebieden gewoon naar vraag toe en dan zie ik wel hoe de regio zich ontwikkelt. Ik probeer echter wel de gebieden te scheiden zodat er wel een stadshart ontstaat en een "vuile hoek" en een rijke villabuurt etc.
Kheb over een paar weken vakantie, dan heb ik meer tijd
Kben trouwens de eerste eigenaardigheden tegengekomen: volgens de statistieken heb ik ruim voldoende water, maar toch staan er op een gegeven moment blauwe druppels boven sommige gebouwen. Als ik dan ondergronds ga kijken, zie ik dat het water niet meer tot 6 hokjes ver van de leidingen reikt. Funding nog gecontroleerd, is ook ok. Meer water geïmporteerd (dus meer betalen aan East Rochester) en toen was het weer in orde. Maar is het normaal dat de capaciteit 2x zo hoog moet zijn als het werkelijke verbruik??
Mijn scholen zijn ook vrij leeg, dat snap ik ook niet helemaal. Ik wil mijn sims juist graag goed opgeleid hebben zodat er mooiere en grotere gebouwen komen, maar op dit moment heb ik heel veel oudere bevolking en staat de WCI meter vooral bij $ in de plus, en bij de $$ en $$$ geen plus of zelfs min. High-tech groeit ook nauwelijks.
Is het ook normaal bij een stad van deze grootte dat bijna alle commerciële dienstverleningen en kantoren weinig klanten hebben? Of doe ik toch iets fout? Belastingen staan rond 8,5 nu.
bvd voor jullie reactie/antwoord (kben nieuw op fok, zal regelmatig hier te vinden zijn, er valt in deze simcity topics veel te leren)
simcity 5 is bagger.. je bedoelt vast simcity (2013)quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:51 schreef ScarFace- het volgende:
Ze willen een vliegtuig in de buurt. Niet kilometers langs die smerige industriegebieden rijden voordat ze bij je op een heuvel liggendearriveren. Je stad is geniaal trouwens om te zien weer de game ook
hoop dat ze er veel man op zetten de nieuwe Simcity 5 ze weten dat ze dan keihard kunnen cashen.
Dat zou daadwerkelijk iets nieuws zijn!
Rollercoaster Tycoon 3 heeft gefaald, ik vermoed eigenlijk dat deze game het ook niet gaat halen bij de hoge vermoedens, waarschijnlijk door een veel te laag budget.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Transit hub:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kanaal:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En tot slot de snelweg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Excuus voor de slechte kwaliteit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Behoorlijk wat, m'n plugins folder is bijna 800MB.
Belangrijksten zijn NAM, RHW en NWM.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Je kan je vliegvelden upgraden. Dus je hoeft niet meteen een Small International Airport neer te kwakken als je Small Municipal Airport te klein is geworden.quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:04 schreef thomsc4 het volgende:
Trouwens, ik krijg vaak een melding dat de bevolking graag een ''stedelijk vliegveld'' of een ''klein internationaal vliegveld'' willen terwijl er vaak al 1 of 2 vliegvelden in de stad aanwezig zijn en nog voldoende capaciteit hebben. is het te verhelpen, begint irritant te worden.Daar was ik zelf ook wat minder enthousiast over. Maar SC is speelbaar op Gamecom en aangezien ik daar donderdag heen ga, ga ik proberen te kijken hoe het is; voor zover dat kan daar.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:55 schreef mschol het volgende:
[..]
simcity 5 is bagger.. je bedoelt vast simcity (2013)
het is vereenvoudigd heb ik al gehoord, en dat is wat het imho al slechter maakt, mooie van sc4 (en eerdere) delen was dat je zelf kon bepalen of je tien kilometer waterleiding en electra wilde aanleggen, nu zit dat allemaal in 1 blokje road...Die van mij is 1,52 GB, dus zoveel is het niet hoor.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:04 schreef Fir3fly het volgende:
Behoorlijk wat, m'n plugins folder is bijna 800MB.
Maar ziet je stad ziet er netjes uit.
![]()
Misschien toch ook maar weer eens beginnen, al werkte het de laatste keer dat ik het probeerde om één of andere reden niet goed onder Windows 7.![]()
![]()
Dank u.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:13 schreef ElmarO het volgende:
Die van mij is 1,52 GB, dus zoveel is het niet hoor.Maar ziet je stad ziet er netjes uit. [ afbeelding ]
En ik heb niet zoveel BATs maar voornamelijk transit spul. Ik hou er voornamelijk van mooie infrastructuur aan te leggen enzo.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Ik ben weer meer van de watervallen etc; zoiets dus. Heb zelf wel eens de Ground Light Rail geprobeerd die ik bij jou zie, maar die was toen vrij instabiel bij mij. Dus daar heb ik toen nooit meer naar omgekeken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dank u.
En ik heb niet zoveel BATs maar voornamelijk transit spul. Ik hou er voornamelijk van mooie infrastructuur aan te leggen enzo.
En heb ingetekend op de closed beta. Dus ik ben benieuwd of ik er uiteindelijk aan mee mag doen.![]()
Mooi hoor. Qua eyecandy kan ik nog wel wat leren, ik ga eerst voor functionaliteitquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:28 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik ben weer meer van de watervallen etc; zoiets dus. Heb zelf wel eens de Ground Light Rail geprobeerd die ik bij jou zie, maar die was toen vrij instabiel bij mij. Dus daar heb ik toen nooit meer naar omgekeken..
En de GLR is sinds de laatste NAM update echt fantastisch, je kunt er zoveel mee.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Inderdaad erg mooi, ik ga ook voor funcionaliteit maar vind het leuker om ''mooie'' stukjes in de stad te maken. vooral grachten vind ik erg leuk om mee te werkenga binnenkort een nieuwe regio beginnen met ''mooie'' steden, zal dan wat foto`s uploaden. maar ga eerst op vakantie ;P
![]()
Mooiquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:47 schreef Fir3fly het volgende:
Een paar plaatjes van mijn laatste stad.
Excuus voor de slechte kwaliteit.
Maar ik zou volgende keer bij t plaatjes maken de U-Drive-It optie uitzetten, dan ben je al die rare bolletjes boven de voertuigen kwijt.
Where facts are few, experts are many.![]()
Goede tip. Ik weet ook niet waarom het aan staat, ik doe er nooit wat meequote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:25 schreef Atreidez het volgende:
[..]
MooiMaar ik zou volgende keer bij t plaatjes maken de U-Drive-It optie uitzetten, dan ben je al die rare bolletjes boven de voertuigen kwijt.
.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Komen vanzelf als je zorgt dat alles klopt in je stad.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:11 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Hoe krijgen jullie eigenlijk zo veel gigantische skyscrapers?And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
groot beginnen en zorgen voor water,energie, school en gezondheid. en maar afwachten..quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:11 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Hoe krijgen jullie eigenlijk zo veel gigantische skyscrapers?![]()
Zijn er hier al mensen die de beta van de nieuwe SimCity hebben geprobeerd?"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"![]()
wel aangemeld, de beta zelf kan volgens mij nog niet gespeeld wordenquote:Op maandag 20 augustus 2012 17:02 schreef T_Killer het volgende:
Zijn er hier al mensen die de beta van de nieuwe SimCity hebben geprobeerd?![]()
Wat een boerderijenquote:. Waarom zo veel?
Mijn nieuwe snelwegsysteem, gebaseerd op Nederlandse voorbeelden:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Vandaag ook het spel weer geïnstalleerd. Ben met het tutorial-gebied begonnen. Stad draait al winst, maar moet er wel inkomen merk ik. Lelijke, rechttoe-rechtaan stad nu. Komt wel, ook eens goed zoeken naar alle mooie mods en bats.
![]()
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat een boerderijen. Waarom zo veel?
Mijn nieuwe snelwegsysteem, gebaseerd op Nederlandse voorbeelden:alle stukken zijn daadwerkelijk transit enabled? (en er kan dus over worden gereden?)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik had ooit een mooie underpass.. maar die was niet transit enabled en kon je dus geen drol mee![]()
![]()
Stofje, 14.gif.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Jep, alle stukken zijn bruikbaar en worden dan ook daadwerkelijk gebruikt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:22 schreef mschol het volgende:
[..]
alle stukken zijn daadwerkelijk transit enabled? (en er kan dus over worden gereden?)
ik had ooit een mooie underpass.. maar die was niet transit enabled en kon je dus geen drol meeAnd if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Is 'officieel' een geluidsmuur, komt met NAM (dacht ik) in het gedeelte Bus/Subway.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:13 schreef Stofje het volgende:
[..]
Mooie! Wat stelt die muur in het midden voor?![]()
Bestaat die dan??quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zijn er hier ook mensen die de iPad versie spelen?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: