Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.quote:property noPartialBackingStoreCopies false
Meest gevraagde Pluginsquote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:
- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit.
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen.
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen.
- Ik cre�er vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek.
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:10 schreef vinihub het volgende:
Even een vraagje kan ik met een gedownloade versie van simcity 4 die ik op een torrent site heb gedownload ook mods instaleren?
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:11 schreef mschol het volgende:
[..]
yup, kan zonder problemen, werkt op exact dezelfde manier..
ach ja, shit happens, en fok loopt niet vol van 1 of 2 topics meerquote:Op vrijdag 9 maart 2012 19:17 schreef Yi-Long het volgende:
De fuck...!?
Keek net in mijn tracker, zag geen nieuw SC4 topic staan, dus dacht: dan maak ik hem wel even aan... kijk daarna weer in mijn tracker en er staan er 2...(!)
Verkeerd gekeken dus blijkbaar. Mijn excuus.
Ik vind het wel fijn dat er 1 topic specifiek voor SC4 is, vooral wanneer je nu toch regelmatig hoort van mensen dat ze deze game weer gaan spelen in afwachting van SC5...quote:Op vrijdag 9 maart 2012 19:23 schreef mschol het volgende:
[..]
ach ja, shit happens, en fok loopt niet vol van 1 of 2 topics meer
wellicht moeten we wel het topic aanpassen naar simcity in het algemeen
dl hier ; direct vanaf de originele simcity 4 deluxe cdquote:Op vrijdag 9 maart 2012 19:43 schreef twaalf het volgende:
Heeft iemand voor mij de Nederlandse taalbestanden, dus de SimCityLocale.dat? Volgens mij was dit spel echt door een kwaliteitsbureau naar het Nederlands vertaald.
Dank je.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:51 schreef mschol het volgende:
[..]
dl hier ; direct vanaf de originele simcity 4 deluxe cd
Wat ik hoop is dat de mod community BAT creaties met vrij weinig moeite kan omzetten aanpassen voor deze nieuwe SimCity.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:51 schreef mschol het volgende:
[..]
dl hier ; direct vanaf de originele simcity 4 deluxe cd
ik hoop stiekem wel dat het mod systeem van simcity 5 ernstig verbeterd wordt, het is nu echt een ramp met bijhouden welke mods je allemaal hebt...
het probleem wat je dan gaat krijgen is dat alles geconverteerd of zeer in detail omhoog zal moeten worden/gaan : er wordt nml een totaal nieuwe game engine gebruiktquote:Op zaterdag 10 maart 2012 00:40 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Wat ik hoop is dat de mod community BAT creaties met vrij weinig moeite kan omzetten aanpassen voor deze nieuwe SimCity.
Voor zover ik mij kan herinneren had je om zelf gebouwen te ontwerpen voor SimCity-4 een 3D programma Gmax nodig met een plugin die er vervolgens sprites van maakte waar het spel wat mee kon. Ik bedoel als je die originele 3D files nog hebt dan zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn om de creaties met beetje bijwerken voor de nieuwe game engine aan de praat te krijgen. Want er zitten echt mooie BAT's bij zoals de Microwave Rectenna Power Plant van Somy.
Sommige BAT's zijn gewoon superieur in kwaliteit en level of detail aan die originele gebouwtjes van de Maxis developers. Het zou zonde zijn als deze 'verloren' zouden gaan.
Dat weet ik, maar hoe dan ook zullen de gebouwen in de nieuwe SimCity gebaseerd zijn op 3D modellen. Dat het niet 1:1 zal gaan zou je toch wel mogen verwachten met een technologiesprong van 9/10 jaar. Ik zou teleurgesteld zijn als dit niet het geval zou zijn iig.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 01:03 schreef mschol het volgende:
[..]
het probleem wat je dan gaat krijgen is dat alles geconverteerd of zeer in detail omhoog zal moeten worden/gaan : er wordt nml een totaal nieuwe game engine gebruikt
? das mij nog niet duidelijk?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 10:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Aangezien het nu al duidelijk is dat EA bij de release van SC5 meteen met betaalde expansions (building sets) komt,
quote:
Men kon al sinds SC2000 je eigen gebouwen maken, volgens mij was dat ook één van de redenen waarom het spel zo lang populair is gebleven. Ik denk zelf dat ze zich flink in de vingers snijden als ze deze mogelijkheid eruit zouden halen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 10:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Is het al bekend of EA binnen SC5 de ruimte zal bieden voor eigen online content? Dus ook de vorming van een online modding community zoals in SC4.
Aangezien het nu al duidelijk is dat EA bij de release van SC5 meteen met betaalde expansions (building sets) komt, wekt dat bij mij de gedachte dat EA het weleens graag in eigen hand zou willen houden.
Dus iedere maand een aantal online building sets tegen ¤2,99 etc...
dat hebben uitgevers de afgelopen tien jaar gedaanquote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volle prijs voor een uitgeklede versie, zo doen we dat tegenwoordig.![]()
het kost ze uiteraard wel wat: alles wat door de community gereleased wordt kan EA niet verkopenquote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:09 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Custom content van de community heeft alleen maar voordeel voor EA, het houdt een spel langer in leven en het kost ze niets. Eén keer een tooltje uitbrengen om 3D bestanden te exporteren in een formaat waar SC5 wat mee kan en gaan met die banaan.
Goed punt, The Sims 3 is een indicatie hoe EA/Maxis ermee om gaat.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:09 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Men kon al sinds SC2000 je eigen gebouwen maken, volgens mij was dat ook één van de redenen waarom het spel zo lang populair is gebleven. Ik denk zelf dat ze zich flink in de vingers snijden als ze deze mogelijkheid eruit zouden halen.
Het één hoeft het ander ook niet uit te sluiten natuurlijk, kijk maar naar The Sims reeks. Expansion pack na expansion pack en content packs ernaast als geldkoetje voor EA. Maar daarnaast is er ook een grote community die zelf kleding, textures, meubels, karakters enz maakt voor het spel.
Custom content van de community heeft alleen maar voordeel voor EA, het houdt een spel langer in leven en het kost ze niets. Eén keer een tooltje uitbrengen om 3D bestanden te exporteren in een formaat waar SC5 wat mee kan en gaan met die banaan.
Klopt in zekere zin, maar de manier waarop is veranderd en agressiever geworden.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:11 schreef mschol het volgende:
[..]
dat hebben uitgevers de afgelopen tien jaar gedaan
je ziet het verkeerd,quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:29 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Goed punt, The Sims 3 is een indicatie hoe EA/Maxis ermee om gaat.
[..]
Klopt in zekere zin, maar de manier waarop is veranderd en agressiever geworden.
Tien jaar geleden kocht je voor zestig euro het volledige spel, een half jaar/één jaar later lag een expansion pack in de winkel.
Nu begint het al bij de release; voor de volle prijs krijg je een uitgeklede versie, voor twintig euro extra krijg je drie city sets erbij.
Vervolgens kan je er vanuit gaan dat er iedere maand een betaalde DLC zal verschijnen.
Of jij ziet het verkeerd natuurlijk, het is zoals met elk onderwerp tegenwoordig slechts afhankelijk van welke info je erover gelezen hebt.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:50 schreef mschol het volgende:
[..]
je ziet het verkeerd,
10 jaar terug kocht je ook de "uitgekleede versie" (een term waar ik het niet mee eens ben overigens) alleen werden er niet maandelijks DLC uitgebracht, nee het werd samengevoegd in 1 pakket als expansion
alleen aan dlc valt veel meer te verdienen..
Helaas zijn er te veel domme schapen in de wereld die er wel aan mee werken, net zoals bij andere games die met day 1 DLC komen. Ach ja, tegenwoordig hoef je van mensen niet meer automatisch te verwachten dat ze een hoog IQ hebben.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:51 schreef Yi-Long het volgende:
Mjah, EA/MAXIS mag doen wat ze willen, maar dan is de weg naar torrents snel gevonden voor mij...
Ik wil gewoon 50-60 euro neerleggen en een game dan compleet hebben, maar aan dit soort grappen ga ik gewoon niet meewerken.
Voor een deel heb je gelijk.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:19 schreef mschol het volgende:
[..]
het kost ze uiteraard wel wat: alles wat door de community gereleased wordt kan EA niet verkopen
als het aankomt op DRM, support en uitmelken van consumenten d.m.v. DLC zijn ze niet de enige die dat op die manier doen. (even afgezien of ik het er eens mee ben)quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:52 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Of jij ziet het verkeerd natuurlijk, het is zoals met elk onderwerp tegenwoordig slechts afhankelijk van welke info je erover gelezen hebt.
Ikzelf ben ook klaar met EA, en absoluut niet vanwege de hype rond het zwartmaken van EA. De zwaar geforceerde koppelverkoop, de gebrekkige support, de drm problemen bij betaalde software en het gruwelijk uitmelken van de consument d.m.v. hun dlc model hebben mijn standpunt gevormd. Dit is allemaal uit eigen ervaring, plus dat er legio bronnen zijn dat dit hun globale manier van omgaan is met de eindgebruiker.
Ik geef mijn centjes liever uit aan onafhankelijke dev's die wel begrijpen hoe je met klanten omgaat, bijvoorbeeld CD project. Deze scoren positief op alle eerder genoemde punten, wat voor mij een signaal is dat het ook op een andere manier kan.
Helaas, SimCity 5 gaat het niet worden..
ik heb geen problemen met DLC maar neem b.v. Railworks, die heeft +/-1300 euro aan DLC staan...quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:51 schreef Yi-Long het volgende:
Mjah, EA/MAXIS mag doen wat ze willen, maar dan is de weg naar torrents snel gevonden voor mij...
Ik wil gewoon 50-60 euro neerleggen en een game dan compleet hebben, maar aan dit soort grappen ga ik gewoon niet meewerken.
En dat is een argument? Die developers worden door mij ook stelselmatig genegeerd, het probleem met EA is dat ze dusdanig veel opgekocht hebben dat je als game-liefhebber een enkele keer genaaid bent als er een game uitkomt die de moeite waard is, en onder EA valt.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 15:21 schreef mschol het volgende:
[..]
als het aankomt op DRM, support en uitmelken van consumenten d.m.v. DLC zijn ze niet de enige die dat op die manier doen. (even afgezien of ik het er eens mee ben)
Origin? En voordat je steam erbij gaat betrekken want "ze zijn niet de enige" : daar ben ik pas op over gestapt toen het een werkbaar stukje software was. Je mensen een beta product door de strot duwen is onacceptabel..quote:en ik zie bij EA geen koppelverkoop anders... ik ben nooit geforceerd een product te moeten kopen omdat ik iets niet kon; dat is altijd optioneel geweest en geen dus geen koppelverkoop
Mooi hoe je je hebt laten overtuigen door de industrie, maar de gaming-business is nog nooit zo groot geweest als nu. Diverse onderzoeken tonen aan dat piraterij absoluut niet de schade toebrengt die de industrie claimt, het businessmodel is dan ook hopeloos verouderd. In plaats van te innoveren en met een werkbaar alternatief te komen benadeel je de gebruiker die wel betaald voor zijn product, en sleutel je stiekem verder aan verdragen zoals ACTA waarmee je jezelf als industrie boven privacywetgeving gaat stellen.quote:en CD Projeckt: heel mooi dat die met 1 of 2 games op die manier toch nog enigsinds kunnen blijven bestaan.. het probleem zit em erin dat EA er niet 1 maakt maar 10 tegelijkertijd, met een veelvoud aan medewerkers die allemaal betaald moeten worden en het inkomstenverlies door piraterij zullen bij een groter bedrijf nou eenmaal groter zijn als dan wannneer je 1 spel maakt waar je alles en iedereen op kan laten focussen
Prima, maar koop dan ook geen bedrijven op die alleen maar games maken voor de doelgroep die jij de "echte" gamers noemt.quote:als uitgevers als EA overzouden gaan op een zelfdesoort verdienmodel zou de games markt totaal instorten wat betreft totaal uitgebrachte games, en dan blijft het dus maar de vraag of de spellen er daadwerkelijk beter van worden, CD project maakt voor de "echte" gamers een rpg
EA moet voor de casual gamer een game maken, en die heeft (totaal) andere verwachtingen
Cd project heeft ook aandeelhouders... Point being?quote:daarnaast heeft EA te maken met aandeelhouders.. die willen geld zien.. en onafhankelijke ontwikkelaars hebben die 'druk' niet..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |