Helaas zijn er te veel domme schapen in de wereld die er wel aan mee werken, net zoals bij andere games die met day 1 DLC komen. Ach ja, tegenwoordig hoef je van mensen niet meer automatisch te verwachten dat ze een hoog IQ hebben.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:51 schreef Yi-Long het volgende:
Mjah, EA/MAXIS mag doen wat ze willen, maar dan is de weg naar torrents snel gevonden voor mij...
Ik wil gewoon 50-60 euro neerleggen en een game dan compleet hebben, maar aan dit soort grappen ga ik gewoon niet meewerken.
Voor een deel heb je gelijk.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:19 schreef mschol het volgende:
[..]
het kost ze uiteraard wel wat: alles wat door de community gereleased wordt kan EA niet verkopen
als het aankomt op DRM, support en uitmelken van consumenten d.m.v. DLC zijn ze niet de enige die dat op die manier doen. (even afgezien of ik het er eens mee ben)quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:52 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Of jij ziet het verkeerd natuurlijk, het is zoals met elk onderwerp tegenwoordig slechts afhankelijk van welke info je erover gelezen hebt.
Ikzelf ben ook klaar met EA, en absoluut niet vanwege de hype rond het zwartmaken van EA. De zwaar geforceerde koppelverkoop, de gebrekkige support, de drm problemen bij betaalde software en het gruwelijk uitmelken van de consument d.m.v. hun dlc model hebben mijn standpunt gevormd. Dit is allemaal uit eigen ervaring, plus dat er legio bronnen zijn dat dit hun globale manier van omgaan is met de eindgebruiker.
Ik geef mijn centjes liever uit aan onafhankelijke dev's die wel begrijpen hoe je met klanten omgaat, bijvoorbeeld CD project. Deze scoren positief op alle eerder genoemde punten, wat voor mij een signaal is dat het ook op een andere manier kan.
Helaas, SimCity 5 gaat het niet worden..
ik heb geen problemen met DLC maar neem b.v. Railworks, die heeft +/-1300 euro aan DLC staan...quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:51 schreef Yi-Long het volgende:
Mjah, EA/MAXIS mag doen wat ze willen, maar dan is de weg naar torrents snel gevonden voor mij...
Ik wil gewoon 50-60 euro neerleggen en een game dan compleet hebben, maar aan dit soort grappen ga ik gewoon niet meewerken.
En dat is een argument? Die developers worden door mij ook stelselmatig genegeerd, het probleem met EA is dat ze dusdanig veel opgekocht hebben dat je als game-liefhebber een enkele keer genaaid bent als er een game uitkomt die de moeite waard is, en onder EA valt.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 15:21 schreef mschol het volgende:
[..]
als het aankomt op DRM, support en uitmelken van consumenten d.m.v. DLC zijn ze niet de enige die dat op die manier doen. (even afgezien of ik het er eens mee ben)
Origin? En voordat je steam erbij gaat betrekken want "ze zijn niet de enige" : daar ben ik pas op over gestapt toen het een werkbaar stukje software was. Je mensen een beta product door de strot duwen is onacceptabel..quote:en ik zie bij EA geen koppelverkoop anders... ik ben nooit geforceerd een product te moeten kopen omdat ik iets niet kon; dat is altijd optioneel geweest en geen dus geen koppelverkoop
Mooi hoe je je hebt laten overtuigen door de industrie, maar de gaming-business is nog nooit zo groot geweest als nu. Diverse onderzoeken tonen aan dat piraterij absoluut niet de schade toebrengt die de industrie claimt, het businessmodel is dan ook hopeloos verouderd. In plaats van te innoveren en met een werkbaar alternatief te komen benadeel je de gebruiker die wel betaald voor zijn product, en sleutel je stiekem verder aan verdragen zoals ACTA waarmee je jezelf als industrie boven privacywetgeving gaat stellen.quote:en CD Projeckt: heel mooi dat die met 1 of 2 games op die manier toch nog enigsinds kunnen blijven bestaan.. het probleem zit em erin dat EA er niet 1 maakt maar 10 tegelijkertijd, met een veelvoud aan medewerkers die allemaal betaald moeten worden en het inkomstenverlies door piraterij zullen bij een groter bedrijf nou eenmaal groter zijn als dan wannneer je 1 spel maakt waar je alles en iedereen op kan laten focussen
Prima, maar koop dan ook geen bedrijven op die alleen maar games maken voor de doelgroep die jij de "echte" gamers noemt.quote:als uitgevers als EA overzouden gaan op een zelfdesoort verdienmodel zou de games markt totaal instorten wat betreft totaal uitgebrachte games, en dan blijft het dus maar de vraag of de spellen er daadwerkelijk beter van worden, CD project maakt voor de "echte" gamers een rpg
EA moet voor de casual gamer een game maken, en die heeft (totaal) andere verwachtingen
Cd project heeft ook aandeelhouders... Point being?quote:daarnaast heeft EA te maken met aandeelhouders.. die willen geld zien.. en onafhankelijke ontwikkelaars hebben die 'druk' niet..
dat is geen argument, dat is alleen een mededeling dat er meer devvers zijn die hetzelfde doen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 15:33 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
En dat is een argument? Die developers worden door mij ook stelselmatig genegeerd, het probleem met EA is dat ze dusdanig veel opgekocht hebben dat je als game-liefhebber een enkele keer genaaid bent als er een game uitkomt die de moeite waard is, en onder EA valt.
origin werk ik vanaf het begin mee, toen het nog EA download manager heette.. ja het is niet perfect.. maar slecht is het gewoon zeker weten NIETquote:[..]
Origin? En voordat je steam erbij gaat betrekken want "ze zijn niet de enige" : daar ben ik pas op over gestapt toen het een werkbaar stukje software was. Je mensen een beta product door de strot duwen is onacceptabel..
mooi dat jij denkt dat ik mij heb laten overtuigen.. ik weet uit de onderzoeken die ik lees en de conclusies die daar worden getrokken: het heeft impact, maar de impact is niet zo groot als dat de industrie verteld;quote:[..]
Mooi hoe je je hebt laten overtuigen door de industrie, maar de gaming-business is nog nooit zo groot geweest als nu. Diverse onderzoeken tonen aan dat piraterij absoluut niet de schade toebrengt die de industrie claimt, het businessmodel is dan ook hopeloos verouderd. In plaats van te innoveren en met een werkbaar alternatief te komen benadeel je de gebruiker die wel betaald voor zijn product, en sleutel je stiekem verder aan verdragen zoals ACTA waarmee je jezelf als industrie boven privacywetgeving gaat stellen.
Ik zie niet waarom ze daarmee op zouden moeten houden. Dat heet uitbreiden, iets wat een gezond bedrijf, dat winst wil maken, doet. Doordat ze die bedrijven opkopen willen ze hun marktaandeel vergroten, daar is imho niks mis mee..quote:[..]
Prima, maar koop dan ook geen bedrijven op die alleen maar games maken voor de doelgroep die jij de "echte" gamers noemt.
kennelijk vinden die minder winst prima.. maar met het merendeel van de bedrijven (in alle bedrijfstakken): aandeelhouders pushen producenten om meer winst te maken, desnoods over de rug van consumenten, zo werkt helaas (een deel van) het kapitalismequote:[..]
Cd project heeft ook aandeelhouders... Point being?
Agreed, want we komen er zo toch niet uitquote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:22 schreef mschol het volgende:
maar zullen we het hier maar gewoon hebben over Simcity en niet over hoe deze in de markt wordt gezet, je koopt em of koopt em niet..
En gedaan.. En een 350K+ stad gevonden.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:25 schreef DJKoster het volgende:
Geweldig spel, vandaag begonnen met het samenvoegen van een paar mappen met regio's..
Ik heb SimCity op 3 verschillende pc's staan, ergens heb ik nog een 100k+ stad.
groter wil je niet.. in de grootste map kan je steden van een paar miljoen man kwijt.. en daar wordt SC4 echt niet blij van...quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:50 schreef thettes het volgende:
Ik vind de maps ook gewoon te klein eigenlijk. Kun je die ook met mods op of een andere manier vergroten?
Hoezo?quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:54 schreef mschol het volgende:
[..]
groter wil je niet.. in de grootste map kan je steden van een paar miljoen man kwijt.. en daar wordt SC4 echt niet blij van...
omdat simcity 4 er totaal niet mee om kan gaan..quote:
Ah, dat laatste zal dan wel mijn probleem zijn. Ik kan het echter niet oplossen. Ik heb mijn landfill afgesneden van de rest van mijn stad (road verwijderd die naar de rest van de stad leidt dus) en de garbage verdwijnt niet. Ik had een 3x3 landfill die helemaal vol zat, 5 van de 9 vakjes zijn verdwenen maar de andere 4 blijven gewoon nog vol staan, zelfs na 30 jaar en zelfs met een waste-to-energy plant en een recycling center. Moet ik nu m'n stad opnieuw moeten gaan opbouwen of is er een of andere mod/cheat beschikbaar waarmee ik die landfill+garbage kan verwijderen?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 06:20 schreef Atreidez het volgende:
De avenue van de buurstad moet ook echt helemaal aangesloten zitten op t wegennet naar de landfill of verwerkingscentrale. Verder moet de stad die je wil laten exporteren zelf geen mogelijkheden hebben om garbage op te slaan of te verwerken.
dat is een goeie, dat wil ik ook wel wetenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 02:07 schreef Tijntje83 het volgende:
Daar zal ik op letten, maar waar ik op doelde (wat ik eigenlijk had moeten zeggen) was, moet dan niet alle garbage problemen verdwijnen? Dus al die vierkante kleurtjes die je ziet met de layer map of alle (rode) vensters met meldingen die je ziet over garbage waarin steeds maar wordt gezegd dat ik landfills moet hebben. Dat kreeg ik dus na die neighbour deal nog steeds om de paar ingame-maanden te zien. Behoorlijk irritant.
funding voor je afvalverbranding naar 0? waar laat je je afval dan?quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:49 schreef DJKoster het volgende:
Leuk om, met de kennis die ik nu heb, een regio van bijna 10 jaar geleden uit het slop te trekken.
Vuilnisbelten weghalen, funding afvalverbranding naar 0, funding gevangenissen naar beneden, kolen- en windcentrales vervangen door zonne-energie en nog meer van die kostenvretertjes.
En een hele monorail-lijn gesloopt, metro lijkt mij veel efficiënter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |