abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108937275
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:51 schreef Yi-Long het volgende:
Mjah, EA/MAXIS mag doen wat ze willen, maar dan is de weg naar torrents snel gevonden voor mij...

Ik wil gewoon 50-60 euro neerleggen en een game dan compleet hebben, maar aan dit soort grappen ga ik gewoon niet meewerken.
Helaas zijn er te veel domme schapen in de wereld die er wel aan mee werken, net zoals bij andere games die met day 1 DLC komen. Ach ja, tegenwoordig hoef je van mensen niet meer automatisch te verwachten dat ze een hoog IQ hebben.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 13:42:51 #27
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_108937647
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 11:19 schreef mschol het volgende:

[..]

het kost ze uiteraard wel wat: alles wat door de community gereleased wordt kan EA niet verkopen
Voor een deel heb je gelijk.
Maar EA blijft niet jaren doorgaan met het creëren van content en kan nooit zoveel content creëren als een community dat kan. Laten we zeggen ~100 EA gamedevelopers tegen duizend+ hobbyisten over de wereld die op hun zolderkamertjes bezig zijn om mooie dingen te maken? Gebouwen waar je nog nooit van hebt gehoord en specifieke zaken.

Voor SC5 zie ik EA geen Gamma doe-zet-zelf winkel ontwikkelen of een McDonalds of een bekende winkelstraat of gebouwen van vroeger. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar de community maakt altijd meer content dan wat EA ooit kan/wil ontwikkelen. EA zit ook met de rechten enzo als ze een McDonalds maken m.a.w. ze kunnen niet eens alles maken. De community maakt gewoon een McDonalds, een Burger King en vele andere zaken als ze dat leuk vinden.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_108940192
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:52 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Of jij ziet het verkeerd natuurlijk, het is zoals met elk onderwerp tegenwoordig slechts afhankelijk van welke info je erover gelezen hebt.

Ikzelf ben ook klaar met EA, en absoluut niet vanwege de hype rond het zwartmaken van EA. De zwaar geforceerde koppelverkoop, de gebrekkige support, de drm problemen bij betaalde software en het gruwelijk uitmelken van de consument d.m.v. hun dlc model hebben mijn standpunt gevormd. Dit is allemaal uit eigen ervaring, plus dat er legio bronnen zijn dat dit hun globale manier van omgaan is met de eindgebruiker.

Ik geef mijn centjes liever uit aan onafhankelijke dev's die wel begrijpen hoe je met klanten omgaat, bijvoorbeeld CD project. Deze scoren positief op alle eerder genoemde punten, wat voor mij een signaal is dat het ook op een andere manier kan.

Helaas, SimCity 5 gaat het niet worden..
als het aankomt op DRM, support en uitmelken van consumenten d.m.v. DLC zijn ze niet de enige die dat op die manier doen. (even afgezien of ik het er eens mee ben)

en ik zie bij EA geen koppelverkoop anders... ik ben nooit geforceerd een product te moeten kopen omdat ik iets niet kon; dat is altijd optioneel geweest en geen dus geen koppelverkoop

en CD Projeckt: heel mooi dat die met 1 of 2 games op die manier toch nog enigsinds kunnen blijven bestaan.. het probleem zit em erin dat EA er niet 1 maakt maar 10 tegelijkertijd, met een veelvoud aan medewerkers die allemaal betaald moeten worden en het inkomstenverlies door piraterij zullen bij een groter bedrijf nou eenmaal groter zijn als dan wannneer je 1 spel maakt waar je alles en iedereen op kan laten focussen

als uitgevers als EA overzouden gaan op een zelfdesoort verdienmodel zou de games markt totaal instorten wat betreft totaal uitgebrachte games, en dan blijft het dus maar de vraag of de spellen er daadwerkelijk beter van worden, CD project maakt voor de "echte" gamers een rpg
EA moet voor de casual gamer een game maken, en die heeft (totaal) andere verwachtingen

daarnaast heeft EA te maken met aandeelhouders.. die willen geld zien.. en onafhankelijke ontwikkelaars hebben die 'druk' niet..
pi_108940285
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:51 schreef Yi-Long het volgende:
Mjah, EA/MAXIS mag doen wat ze willen, maar dan is de weg naar torrents snel gevonden voor mij...

Ik wil gewoon 50-60 euro neerleggen en een game dan compleet hebben, maar aan dit soort grappen ga ik gewoon niet meewerken.
ik heb geen problemen met DLC maar neem b.v. Railworks, die heeft +/-1300 euro aan DLC staan...
dat is HET voorbeeld van uitmelking..
  zaterdag 10 maart 2012 @ 15:33:00 #30
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_108940510
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 15:21 schreef mschol het volgende:

[..]

als het aankomt op DRM, support en uitmelken van consumenten d.m.v. DLC zijn ze niet de enige die dat op die manier doen. (even afgezien of ik het er eens mee ben)
En dat is een argument? Die developers worden door mij ook stelselmatig genegeerd, het probleem met EA is dat ze dusdanig veel opgekocht hebben dat je als game-liefhebber een enkele keer genaaid bent als er een game uitkomt die de moeite waard is, en onder EA valt.

quote:
en ik zie bij EA geen koppelverkoop anders... ik ben nooit geforceerd een product te moeten kopen omdat ik iets niet kon; dat is altijd optioneel geweest en geen dus geen koppelverkoop
Origin? En voordat je steam erbij gaat betrekken want "ze zijn niet de enige" : daar ben ik pas op over gestapt toen het een werkbaar stukje software was. Je mensen een beta product door de strot duwen is onacceptabel..

quote:
en CD Projeckt: heel mooi dat die met 1 of 2 games op die manier toch nog enigsinds kunnen blijven bestaan.. het probleem zit em erin dat EA er niet 1 maakt maar 10 tegelijkertijd, met een veelvoud aan medewerkers die allemaal betaald moeten worden en het inkomstenverlies door piraterij zullen bij een groter bedrijf nou eenmaal groter zijn als dan wannneer je 1 spel maakt waar je alles en iedereen op kan laten focussen
Mooi hoe je je hebt laten overtuigen door de industrie, maar de gaming-business is nog nooit zo groot geweest als nu. Diverse onderzoeken tonen aan dat piraterij absoluut niet de schade toebrengt die de industrie claimt, het businessmodel is dan ook hopeloos verouderd. In plaats van te innoveren en met een werkbaar alternatief te komen benadeel je de gebruiker die wel betaald voor zijn product, en sleutel je stiekem verder aan verdragen zoals ACTA waarmee je jezelf als industrie boven privacywetgeving gaat stellen. :r


quote:
als uitgevers als EA overzouden gaan op een zelfdesoort verdienmodel zou de games markt totaal instorten wat betreft totaal uitgebrachte games, en dan blijft het dus maar de vraag of de spellen er daadwerkelijk beter van worden, CD project maakt voor de "echte" gamers een rpg
EA moet voor de casual gamer een game maken, en die heeft (totaal) andere verwachtingen
Prima, maar koop dan ook geen bedrijven op die alleen maar games maken voor de doelgroep die jij de "echte" gamers noemt.

quote:
daarnaast heeft EA te maken met aandeelhouders.. die willen geld zien.. en onafhankelijke ontwikkelaars hebben die 'druk' niet..
Cd project heeft ook aandeelhouders... Point being?
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_108941734
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 15:33 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

En dat is een argument? Die developers worden door mij ook stelselmatig genegeerd, het probleem met EA is dat ze dusdanig veel opgekocht hebben dat je als game-liefhebber een enkele keer genaaid bent als er een game uitkomt die de moeite waard is, en onder EA valt.
dat is geen argument, dat is alleen een mededeling dat er meer devvers zijn die hetzelfde doen.

quote:
[..]

Origin? En voordat je steam erbij gaat betrekken want "ze zijn niet de enige" : daar ben ik pas op over gestapt toen het een werkbaar stukje software was. Je mensen een beta product door de strot duwen is onacceptabel..
origin werk ik vanaf het begin mee, toen het nog EA download manager heette.. ja het is niet perfect.. maar slecht is het gewoon zeker weten NIET
daarnaast is het GEEN koppelverkoop, Origin is namelijk gratis.. (anders is o.a. steam ook koppelverkoop :'))
en dat jij pas net overben naar steam zegt meer over jou dan over de programmatuur; hele volksstammen vinden het al jaren prima werken
overigens geldt voor DRM in het algemeen: van 95% van de DRM heb ik nooit last gehad bij spellen die ik gekocht heb.
Die 5% bestaat vooral uit problemen met b.v. het hebben van deamon tools e.a soort gelijke software die de bescherming "dwars" zit.
quote:
[..]

Mooi hoe je je hebt laten overtuigen door de industrie, maar de gaming-business is nog nooit zo groot geweest als nu. Diverse onderzoeken tonen aan dat piraterij absoluut niet de schade toebrengt die de industrie claimt, het businessmodel is dan ook hopeloos verouderd. In plaats van te innoveren en met een werkbaar alternatief te komen benadeel je de gebruiker die wel betaald voor zijn product, en sleutel je stiekem verder aan verdragen zoals ACTA waarmee je jezelf als industrie boven privacywetgeving gaat stellen. :r
mooi dat jij denkt dat ik mij heb laten overtuigen.. ik weet uit de onderzoeken die ik lees en de conclusies die daar worden getrokken: het heeft impact, maar de impact is niet zo groot als dat de industrie verteld;
Jij hebt het over een verouderd verdienmodel, steam en origin zijn beide innovatie en onderdeel van een NIEUW verdienmodel, maar die schuif je voor het gemak maar aan de kant want JIJ vindt het slecht omdat je voor DLC moet gaan betalen..

en ACTA en SOPA mogen van mij wel worden afgeschoten.
Maar: privacywetgeving is zo verschrikkelijk overrated en zo van 2000, ook op dat gebied is er spraken van "innovatie"
quote:
[..]

Prima, maar koop dan ook geen bedrijven op die alleen maar games maken voor de doelgroep die jij de "echte" gamers noemt.
Ik zie niet waarom ze daarmee op zouden moeten houden. Dat heet uitbreiden, iets wat een gezond bedrijf, dat winst wil maken, doet. Doordat ze die bedrijven opkopen willen ze hun marktaandeel vergroten, daar is imho niks mis mee..

quote:
[..]

Cd project heeft ook aandeelhouders... Point being?
kennelijk vinden die minder winst prima.. maar met het merendeel van de bedrijven (in alle bedrijfstakken): aandeelhouders pushen producenten om meer winst te maken, desnoods over de rug van consumenten, zo werkt helaas (een deel van) het kapitalisme

maar zullen we het hier maar gewoon hebben over Simcity en niet over hoe deze in de markt wordt gezet, je koopt em of koopt em niet..

[ Bericht 1% gewijzigd door mschol op 10-03-2012 17:27:04 ]
  zondag 11 maart 2012 @ 09:01:22 #32
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_108961073
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:22 schreef mschol het volgende:

maar zullen we het hier maar gewoon hebben over Simcity en niet over hoe deze in de markt wordt gezet, je koopt em of koopt em niet..
Agreed, want we komen er zo toch niet uit ;)
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_109060842
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:25 schreef DJKoster het volgende:
Geweldig spel, vandaag begonnen met het samenvoegen van een paar mappen met regio's..
Ik heb SimCity op 3 verschillende pc's staan, ergens heb ik nog een 100k+ stad.
En gedaan.. En een 350K+ stad gevonden.

Geen idee hoe ik die reistijd destijds voor elkaar heb gekregen. :D

De stijging komt door de NAM?
pi_109132862
Stomme vraag misschien, maar hoe kun je eigenlijk gebouwen roteren?

Trouwens voor het eerst zonder cheats aan het spelen en het gaat nog fantastisch :). 100k+ inwoners, positieve balans, opkomende high-tech industry (kane tiberium :D )

Ik heb in het verleden wel altijd veel lol gehad met de perfecte steden bouwen met onbeperkt budget trouwens :)
pi_109134578
Ja, je kan gebouwen roteren met Home en End.
pi_109134614
ik heb altijd geprobeerd een stad ruim op te zetten, maar uiteindelijk sneuvelde elk stukje vrije ruimte voor gebouwen ;(
pi_109134918
Tnx tijn!

Ik vind de maps soms ook gewoon te klein eigenlijk. Kun je die ook met mods op of een andere manier vergroten?
pi_109135028
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 16:50 schreef thettes het volgende:
Ik vind de maps ook gewoon te klein eigenlijk. Kun je die ook met mods op of een andere manier vergroten?
groter wil je niet.. in de grootste map kan je steden van een paar miljoen man kwijt.. en daar wordt SC4 echt niet blij van...
pi_109135349
Tja, maar dan heb je wel gewoon alles volgepropt met high density shit. Je kan moeilijk een soort Amsterdam maken, met uitlopers zoals de Bijlmer of Amstelveen met er tussenin gewoon leuk landelijk gebied zoals ouderkerk ad amstel.

Maarja het spel is natuurlijk planologisch gezien sowieso gericht op amerikaanse steden, met een commercieel ipv historisch stadshart en lekker op elkaar gebouwd.
pi_109135688
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 16:54 schreef mschol het volgende:

[..]

groter wil je niet.. in de grootste map kan je steden van een paar miljoen man kwijt.. en daar wordt SC4 echt niet blij van...
Hoezo?
pi_109193955
Weet iemand precies hoe ik met een andere city een deal kan maken? Ik las dat je bv garbage naar een stad kon exporteren, dus heb ik een tweede stad gemaakt met alleen wat windmills en een 10x10 landfill gemaakt en heb de twee steden verbonden met een avenue. Probleem is, ik krijg in mijn eerste stadje geen aanbod om mijn garbage te exporteren. Wat mis ik en kan iemand het me uitleggen? :P
pi_109195095
De avenue van de buurstad moet ook echt helemaal aangesloten zitten op t wegennet naar de landfill of verwerkingscentrale. Verder moet de stad die je wil laten exporteren zelf geen mogelijkheden hebben om garbage op te slaan of te verwerken.

Ik wachtte zelf altijd op een melding dat de straten goor werden enz. en maakte dan een buurstad connectie die garbage2energy centrales had, en exporteerde dan garbage en voerde stroom in.
Where facts are few, experts are many.
pi_109196134
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 17:15 schreef Tijntje83 het volgende:

[..]

Hoezo?
omdat simcity 4 er totaal niet mee om kan gaan..
bij hele grote steden wordt hij op zelfs hele krachtige systemen erg instabiel en traag
pi_109257355
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 06:20 schreef Atreidez het volgende:
De avenue van de buurstad moet ook echt helemaal aangesloten zitten op t wegennet naar de landfill of verwerkingscentrale. Verder moet de stad die je wil laten exporteren zelf geen mogelijkheden hebben om garbage op te slaan of te verwerken.
Ah, dat laatste zal dan wel mijn probleem zijn. Ik kan het echter niet oplossen. Ik heb mijn landfill afgesneden van de rest van mijn stad (road verwijderd die naar de rest van de stad leidt dus) en de garbage verdwijnt niet. Ik had een 3x3 landfill die helemaal vol zat, 5 van de 9 vakjes zijn verdwenen maar de andere 4 blijven gewoon nog vol staan, zelfs na 30 jaar en zelfs met een waste-to-energy plant en een recycling center. Moet ik nu m'n stad opnieuw moeten gaan opbouwen of is er een of andere mod/cheat beschikbaar waarmee ik die landfill+garbage kan verwijderen? :? Met Google kon ik iig weinig info er over vinden.
pi_109261645
Ah, laat maar, was na mijn post nog even wezen door Googlen en via via kwam ik op deze pagina terecht.

http://www.simtropolis.co(...)landfill-eraser-mod/

Handige mod. :) Even kijken of het me nu wel lukt wat betreft die deal met mijn neighbour city.

Edit: ik krijg het nog steeds niet voor elkaar. ik snap er niks van. :)

Uiteindelijk toch gelukt. :P Hoeveel van die centrales heb je over het algemeen nodig in die buurstad? Ik heb er momenteel 1 en ik krijg nog meldingen over het teveel trash in mijn main stad.

[ Bericht 17% gewijzigd door Tijntje83 op 19-03-2012 02:06:05 ]
pi_109296663
Kijk regelmatig in je financieel overzicht naar de hoeveelheid die je exporteerd. Als het aantal mensen in de stad stijgt moet dat nl. mee stijgen.
Where facts are few, experts are many.
pi_109300921
Daar zal ik op letten, maar waar ik op doelde (wat ik eigenlijk had moeten zeggen) was, moet dan niet alle garbage problemen verdwijnen? Dus al die vierkante kleurtjes die je ziet met de layer map of alle (rode) vensters met meldingen die je ziet over garbage waarin steeds maar wordt gezegd dat ik landfills moet hebben. Dat kreeg ik dus na die neighbour deal nog steeds om de paar ingame-maanden te zien. Behoorlijk irritant.
pi_109357025
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 02:07 schreef Tijntje83 het volgende:
Daar zal ik op letten, maar waar ik op doelde (wat ik eigenlijk had moeten zeggen) was, moet dan niet alle garbage problemen verdwijnen? Dus al die vierkante kleurtjes die je ziet met de layer map of alle (rode) vensters met meldingen die je ziet over garbage waarin steeds maar wordt gezegd dat ik landfills moet hebben. Dat kreeg ik dus na die neighbour deal nog steeds om de paar ingame-maanden te zien. Behoorlijk irritant.
dat is een goeie, dat wil ik ook wel weten :Y

ik heb van de STEX cd's 1,2 en 3 een download weten te vinden :D, das toch makkelijker als mods downloaden van simtropolis :P

fijn, mag uitgaan zoeken welke plugin straling veroorzaakt :')

(zie overal groene puntjes op de map)

[ Bericht 3% gewijzigd door mschol op 21-03-2012 18:58:12 ]
pi_109402776
Leuk om, met de kennis die ik nu heb, een regio van bijna 10 jaar geleden uit het slop te trekken.

Vuilnisbelten weghalen, funding afvalverbranding naar 0, funding gevangenissen naar beneden, kolen- en windcentrales vervangen door zonne-energie en nog meer van die kostenvretertjes.

En een hele monorail-lijn gesloopt, metro lijkt mij veel efficiënter.
pi_109403825
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:49 schreef DJKoster het volgende:
Leuk om, met de kennis die ik nu heb, een regio van bijna 10 jaar geleden uit het slop te trekken.

Vuilnisbelten weghalen, funding afvalverbranding naar 0, funding gevangenissen naar beneden, kolen- en windcentrales vervangen door zonne-energie en nog meer van die kostenvretertjes.

En een hele monorail-lijn gesloopt, metro lijkt mij veel efficiënter.
funding voor je afvalverbranding naar 0? waar laat je je afval dan? :P
(idem voor gevangenissen)
en zonneenergie is toch ook erg duur t.o.v. een gas of kolen centrale?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')