abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114661497
Het is idd erg moeilijk om dirty en high tech uit elkaar in 1 stad te hebben.. Je kan volhardend steeds de dirty gebouwen weggooien waar je ze niet wil, en dan hopen dat de grondprijs in dat gebied hoog genoeg wordt dat dirty zich er niet meer wil vestigen. Makkelijkste is dus gewoon neerplempen in een buurstad ja :P
Where facts are few, experts are many.
pi_114666035
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 22:46 schreef Atreidez het volgende:
Het is idd erg moeilijk om dirty en high tech uit elkaar in 1 stad te hebben.. Je kan volhardend steeds de dirty gebouwen weggooien waar je ze niet wil, en dan hopen dat de grondprijs in dat gebied hoog genoeg wordt dat dirty zich er niet meer wil vestigen. Makkelijkste is dus gewoon neerplempen in een buurstad ja :P
wat ik meestal doe: van alles een klein beetje in de stad, met een specializatie in 1 bepaalde woon/werk soort//
pi_114697246
GE-WEL-DIG spel...

kheb ook weer een mega simcity opleving! Na lange tijd ook weer eens begonnen, vorige stad lukte aardig (regio had rond 80.000 inw) dus daarmee verdergegaan, me afvragend waarom ik na zo'n mooi begin nooit verdergegaan ben. Bovendien had ik de regio met de God-mode geheel gecreëerd: een baai met daaromheen een bergachtig landschap maar aan die baai ook een groot stuk vlak land voor de grote metropool. Alleen al dat landschap vormgeven kostte me dagen. Maargoed, ik dus verder bouwen, tot mij na wat uurtjes bouwen duidelijk werd waarom ik nooit verdergegaan ben: PLOP! weg. :( :( :(

Later kwam ik tot de ontdekking dat je een regio ook op een andere manier vorm kunt geven: met een grijstintenafbeelding (.bmp) als hoogtekaart! (weet zo 1 2 3 niet welke site dat was waar dat beschreven stond) Dat ging ik meteen uitproberen want dat zou stukken sneller gaan. Met deze nieuwe regio ben ik gewoon weer helemaal opnieuw begonnen. Met een zelfgemaakt config-bestand behorende bij de regio heb ik ook de indeling in grote, middelgrote en kleine gebieden bepaald (stond ook beschreven op die site, staat anders mss ook wel op simtropolis ergens) dus nu was alles naar wens.

Plaatjes zijn altijd leuk, dus laat ik ff zien hoe mijn zelfgemaakte landschap eruit ziet, en ook hoe ver ik nu ben met de steden (106.000 inw in totaal nu). Het is een vrijwel vlak landschap, bij een in een meer uitmondende rivier die eigenlijk iets te breed is uitgevallen, maar ach, toch wel ok:


Centrum van Rochester, het toekomstige highrise gebied (vrees dat dat nog ff kan duren, ik bouw niet snel):


Van grotere hoogte, ik plan graag strak, vermijd een teveel aan wegen/kruispunten en maak bij voorkeur blokken van 9 bij 9, met een park in het midden en met uitsparingen om later makkelijker een hoofdweg aan te leggen indien noodzakelijk, onderin de foto is de snelweg gepland, welke mss ook vanaf het vliegveld naar het noorden zal gaan lopen, verhoogd, door de stad:


En nog een sfeerplaatje met het stadionnetje:


Dus: het begin is er. Ik wijs gebieden gewoon naar vraag toe en dan zie ik wel hoe de regio zich ontwikkelt. Ik probeer echter wel de gebieden te scheiden zodat er wel een stadshart ontstaat en een "vuile hoek" en een rijke villabuurt etc.

Kheb over een paar weken vakantie, dan heb ik meer tijd :P

Kben trouwens de eerste eigenaardigheden tegengekomen: volgens de statistieken heb ik ruim voldoende water, maar toch staan er op een gegeven moment blauwe druppels boven sommige gebouwen. Als ik dan ondergronds ga kijken, zie ik dat het water niet meer tot 6 hokjes ver van de leidingen reikt. Funding nog gecontroleerd, is ook ok. Meer water geïmporteerd (dus meer betalen aan East Rochester) en toen was het weer in orde. Maar is het normaal dat de capaciteit 2x zo hoog moet zijn als het werkelijke verbruik??

Mijn scholen zijn ook vrij leeg, dat snap ik ook niet helemaal. Ik wil mijn sims juist graag goed opgeleid hebben zodat er mooiere en grotere gebouwen komen, maar op dit moment heb ik heel veel oudere bevolking en staat de WCI meter vooral bij $ in de plus, en bij de $$ en $$$ geen plus of zelfs min. High-tech groeit ook nauwelijks.

Is het ook normaal bij een stad van deze grootte dat bijna alle commerciële dienstverleningen en kantoren weinig klanten hebben? Of doe ik toch iets fout? Belastingen staan rond 8,5 nu.

bvd voor jullie reactie/antwoord (kben nieuw op fok, zal regelmatig hier te vinden zijn, er valt in deze simcity topics veel te leren :) )
pi_114700005
Leuk gedaan. :)
  maandag 13 augustus 2012 @ 20:37:12 #80
382065 thomsc4
Trots simcity-4 speler
pi_115526551
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 22:10 schreef Zywert het volgende:
GE-WEL-DIG spel...

kheb ook weer een mega simcity opleving! Na lange tijd ook weer eens begonnen, vorige stad lukte aardig (regio had rond 80.000 inw) dus daarmee verdergegaan, me afvragend waarom ik na zo'n mooi begin nooit verdergegaan ben. Bovendien had ik de regio met de God-mode geheel gecreëerd: een baai met daaromheen een bergachtig landschap maar aan die baai ook een groot stuk vlak land voor de grote metropool. Alleen al dat landschap vormgeven kostte me dagen. Maargoed, ik dus verder bouwen, tot mij na wat uurtjes bouwen duidelijk werd waarom ik nooit verdergegaan ben: PLOP! weg. :( :( :(

Later kwam ik tot de ontdekking dat je een regio ook op een andere manier vorm kunt geven: met een grijstintenafbeelding (.bmp) als hoogtekaart! (weet zo 1 2 3 niet welke site dat was waar dat beschreven stond) Dat ging ik meteen uitproberen want dat zou stukken sneller gaan. Met deze nieuwe regio ben ik gewoon weer helemaal opnieuw begonnen. Met een zelfgemaakt config-bestand behorende bij de regio heb ik ook de indeling in grote, middelgrote en kleine gebieden bepaald (stond ook beschreven op die site, staat anders mss ook wel op simtropolis ergens) dus nu was alles naar wens.

Plaatjes zijn altijd leuk, dus laat ik ff zien hoe mijn zelfgemaakte landschap eruit ziet, en ook hoe ver ik nu ben met de steden (106.000 inw in totaal nu). Het is een vrijwel vlak landschap, bij een in een meer uitmondende rivier die eigenlijk iets te breed is uitgevallen, maar ach, toch wel ok:
[ afbeelding ]

Centrum van Rochester, het toekomstige highrise gebied (vrees dat dat nog ff kan duren, ik bouw niet snel):
[ afbeelding ]

Van grotere hoogte, ik plan graag strak, vermijd een teveel aan wegen/kruispunten en maak bij voorkeur blokken van 9 bij 9, met een park in het midden en met uitsparingen om later makkelijker een hoofdweg aan te leggen indien noodzakelijk, onderin de foto is de snelweg gepland, welke mss ook vanaf het vliegveld naar het noorden zal gaan lopen, verhoogd, door de stad:
[ afbeelding ]

En nog een sfeerplaatje met het stadionnetje:
[ afbeelding ]

Dus: het begin is er. Ik wijs gebieden gewoon naar vraag toe en dan zie ik wel hoe de regio zich ontwikkelt. Ik probeer echter wel de gebieden te scheiden zodat er wel een stadshart ontstaat en een "vuile hoek" en een rijke villabuurt etc.

Kheb over een paar weken vakantie, dan heb ik meer tijd :P

Kben trouwens de eerste eigenaardigheden tegengekomen: volgens de statistieken heb ik ruim voldoende water, maar toch staan er op een gegeven moment blauwe druppels boven sommige gebouwen. Als ik dan ondergronds ga kijken, zie ik dat het water niet meer tot 6 hokjes ver van de leidingen reikt. Funding nog gecontroleerd, is ook ok. Meer water geïmporteerd (dus meer betalen aan East Rochester) en toen was het weer in orde. Maar is het normaal dat de capaciteit 2x zo hoog moet zijn als het werkelijke verbruik??

Mijn scholen zijn ook vrij leeg, dat snap ik ook niet helemaal. Ik wil mijn sims juist graag goed opgeleid hebben zodat er mooiere en grotere gebouwen komen, maar op dit moment heb ik heel veel oudere bevolking en staat de WCI meter vooral bij $ in de plus, en bij de $$ en $$$ geen plus of zelfs min. High-tech groeit ook nauwelijks.

Is het ook normaal bij een stad van deze grootte dat bijna alle commerciële dienstverleningen en kantoren weinig klanten hebben? Of doe ik toch iets fout? Belastingen staan rond 8,5 nu.

bvd voor jullie reactie/antwoord (kben nieuw op fok, zal regelmatig hier te vinden zijn, er valt in deze simcity topics veel te leren :) )
Mooie regio, en ook mooie steden.

ik speel het ook weer sinds twee weken en heb momenteel ruim 3.000.000 inwoners in de regio.
voor zover ik weet heb je gewoon net zoveel water nodig als je gebruikt, geen extra ''opslag'' ofzo, heb er zelf nog geen last van gehad. van de WCI meter trek ik me niet zoveel aan, bij mij staat C$$$ altijd op maximaal en is de groei voor high-tech ook altijd over de helft, het veranderd ook nooit, (weet niet of dit zo hoort) voor goede scholing moet je een school, museum en blibliotheek bij elkaar staan, je zult zien dat in +- 5 jaar de wijk goed ''geschoold'' is. het aantal klanten is bij mij ook altijd laag, hoe groot je stad ook is. ik geloof dat als je veel industrie hebt dat veranderd (?) zou je belastingen laten aflopen. $= 8 % $$=7 % $$$= 6 procent, werkt redelijk goed.

ben ook nieuw dus hallo allemaal ;) zal binnenkort wat fotootjes (?) uploaden.
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:04:49 #81
382065 thomsc4
Trots simcity-4 speler
pi_115528041
Hier de beloofde foto`s,
sorry voor de dubbelpost.

de regio, met nu 3.000.000 inwoners


de vakantie buurt:

opgehoogd vliegveld:

Trouwens, ik krijg vaak een melding dat de bevolking graag een ''stedelijk vliegveld'' of een ''klein internationaal vliegveld'' willen terwijl er vaak al 1 of 2 vliegvelden in de stad aanwezig zijn en nog voldoende capaciteit hebben. is het te verhelpen, begint irritant te worden.
pi_115530852
Ze willen een vliegtuig in de buurt. Niet kilometers langs die smerige industriegebieden rijden voordat ze bij je op een heuvel liggende _O_ arriveren. Je stad is geniaal trouwens om te zien weer de game ook :) hoop dat ze er veel man op zetten de nieuwe Simcity 5 ze weten dat ze dan keihard kunnen cashen.
Dat zou daadwerkelijk iets nieuws zijn!
Rollercoaster Tycoon 3 heeft gefaald, ik vermoed eigenlijk dat deze game het ook niet gaat halen bij de hoge vermoedens, waarschijnlijk door een veel te laag budget.
pi_115531082
En de Godfather deel 2 was waardeloos(evenals Scarface :P de game) NFS is afgezakt tot kleuterniveau etc..
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:47:59 #84
382065 thomsc4
Trots simcity-4 speler
pi_115548331
Oke bedankt, dan zal ik wat meer vliegvelden maken of het vervoer aanpakken. thnx, ben erg benieuwd naar simcity 5, hoop inderdaad dat ie veel mooier (en beter) is. duurt alleen nog een paar maandjes,, simcity is (voor mij) het enige spel van EA wat nog goed is. ze moeten hem zeker goed maken anders word het net als rollercoaster 3 een flop.. ik hoop er het beste van..
pi_115548561
quote:
6s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:51 schreef ScarFace- het volgende:
Ze willen een vliegtuig in de buurt. Niet kilometers langs die smerige industriegebieden rijden voordat ze bij je op een heuvel liggende _O_ arriveren. Je stad is geniaal trouwens om te zien weer de game ook :) hoop dat ze er veel man op zetten de nieuwe Simcity 5 ze weten dat ze dan keihard kunnen cashen.
Dat zou daadwerkelijk iets nieuws zijn!
Rollercoaster Tycoon 3 heeft gefaald, ik vermoed eigenlijk dat deze game het ook niet gaat halen bij de hoge vermoedens, waarschijnlijk door een veel te laag budget.
simcity 5 is bagger.. je bedoelt vast simcity (2013) :P
het is vereenvoudigd heb ik al gehoord, en dat is wat het imho al slechter maakt, mooie van sc4 (en eerdere) delen was dat je zelf kon bepalen of je tien kilometer waterleiding en electra wilde aanleggen, nu zit dat allemaal in 1 blokje road...
pi_115548573
EA als uitgever kan best.
Maxis is nog altijd de ontwikkelaar voor zover ik weet _O_ de makers van de Sims, en 4 jaar later de Sims 2 die wel degelijk een stuk uitgebreider was :7
Nu is de nieuwe Simcity gepland voor 2013, 10 jaar na Simcity 4, uitgebracht in 2003 :D maar 10 jaar hebben ze er niet aan zitten ontwikkelen, die "vreemde game" Spore, en Darkspore, hebben ze nog uitgebracht in de tussentijd.
pi_115557676
Ik hoop! dat het echt realistisch word :)
Inbraken die je ziet gebeuren, mensen die drugs gebruiken en met een tas vol euroshoppers in het parkje rondhangen xD
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:16:04 #88
382065 thomsc4
Trots simcity-4 speler
pi_115557932
haha, zou erg leuk zijn om te zien, denk echter niet dat het zo realistisch word maar we zullen zien.. in simcity 4 zijn soms wel echte dingen te zien als naaktloperij, studentengrap en nog een paar. ik zie ze niet vaak maar soms kom je ze tegen.

ik heb echter een probleempje.. als ik simcity opstart krijg ik ongeveer 1 minuut lang een zwart beeld, daarna start simcity gewoon op, als ik in het spel ben valt simcity soms gewoon uit. ik sla elke 5 minuten op dus er gaat niet veel verloren maar het is erg irritant (!) weet iemand misschien een oplossing ofzo??

[ Bericht 7% gewijzigd door thomsc4 op 14-08-2012 17:11:02 ]
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:52:38 #89
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115562289
Die kerel op de EA persconferentie op gamescom zei dat je kunt registreren voor de beta en meteen ligt de site eruit :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_115562496
Als iedereen ff kapt met F5en daar kan ik mooi registeren. /shoo !!!!!
pi_115566502
geregistreerd (A)
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:47:21 #92
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115566610
Een paar plaatjes van mijn laatste stad.

Tramsysteem:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Transit hub:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kanaal:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En tot slot de snelweg:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Excuus voor de slechte kwaliteit ;(.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_115566656
welke mods gebruik je daar allemaal voor?
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:04:15 #94
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115567152
Behoorlijk wat, m'n plugins folder is bijna 800MB :').

Belangrijksten zijn NAM, RHW en NWM.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_115567451
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:04 schreef thomsc4 het volgende:
Trouwens, ik krijg vaak een melding dat de bevolking graag een ''stedelijk vliegveld'' of een ''klein internationaal vliegveld'' willen terwijl er vaak al 1 of 2 vliegvelden in de stad aanwezig zijn en nog voldoende capaciteit hebben. is het te verhelpen, begint irritant te worden.
Je kan je vliegvelden upgraden. Dus je hoeft niet meteen een Small International Airport neer te kwakken als je Small Municipal Airport te klein is geworden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 10:55 schreef mschol het volgende:

[..]

simcity 5 is bagger.. je bedoelt vast simcity (2013) :P
het is vereenvoudigd heb ik al gehoord, en dat is wat het imho al slechter maakt, mooie van sc4 (en eerdere) delen was dat je zelf kon bepalen of je tien kilometer waterleiding en electra wilde aanleggen, nu zit dat allemaal in 1 blokje road...
Daar was ik zelf ook wat minder enthousiast over. Maar SC is speelbaar op Gamecom en aangezien ik daar donderdag heen ga, ga ik proberen te kijken hoe het is; voor zover dat kan daar.
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:04 schreef Fir3fly het volgende:
Behoorlijk wat, m'n plugins folder is bijna 800MB :').
Die van mij is 1,52 GB, dus zoveel is het niet hoor. 8-) Maar ziet je stad ziet er netjes uit. 14.gif

Misschien toch ook maar weer eens beginnen, al werkte het de laatste keer dat ik het probeerde om één of andere reden niet goed onder Windows 7. ;(
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:16:33 #96
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115567567
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:13 schreef ElmarO het volgende:

Die van mij is 1,52 GB, dus zoveel is het niet hoor. 8-) Maar ziet je stad ziet er netjes uit. [ afbeelding ]
Dank u.

En ik heb niet zoveel BATs maar voornamelijk transit spul. Ik hou er voornamelijk van mooie infrastructuur aan te leggen enzo.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_115568056
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dank u.

En ik heb niet zoveel BATs maar voornamelijk transit spul. Ik hou er voornamelijk van mooie infrastructuur aan te leggen enzo.
Ik ben weer meer van de watervallen etc; zoiets dus. Heb zelf wel eens de Ground Light Rail geprobeerd die ik bij jou zie, maar die was toen vrij instabiel bij mij. Dus daar heb ik toen nooit meer naar omgekeken.

En heb ingetekend op de closed beta. Dus ik ben benieuwd of ik er uiteindelijk aan mee mag doen.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:33:47 #98
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115568227
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:28 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik ben weer meer van de watervallen etc; zoiets dus. Heb zelf wel eens de Ground Light Rail geprobeerd die ik bij jou zie, maar die was toen vrij instabiel bij mij. Dus daar heb ik toen nooit meer naar omgekeken.

Mooi hoor. Qua eyecandy kan ik nog wel wat leren, ik ga eerst voor functionaliteit :P.

En de GLR is sinds de laatste NAM update echt fantastisch, je kunt er zoveel mee.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 15 augustus 2012 @ 20:29:43 #99
382065 thomsc4
Trots simcity-4 speler
pi_115611601
Inderdaad erg mooi, ik ga ook voor funcionaliteit maar vind het leuker om ''mooie'' stukjes in de stad te maken. vooral grachten vind ik erg leuk om mee te werken ;) ga binnenkort een nieuwe regio beginnen met ''mooie'' steden, zal dan wat foto`s uploaden. maar ga eerst op vakantie ;P
pi_115619942
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 18:47 schreef Fir3fly het volgende:
Een paar plaatjes van mijn laatste stad.

Excuus voor de slechte kwaliteit ;(.
Mooi :) Maar ik zou volgende keer bij t plaatjes maken de U-Drive-It optie uitzetten, dan ben je al die rare bolletjes boven de voertuigen kwijt.
Where facts are few, experts are many.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')