Afvalverbranders verwerken nog steeds afval, ze produceren alleen geen energie. Gevangenissen naar beneden, niet op 0 uiteraard.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:08 schreef mschol het volgende:
[..]
funding voor je afvalverbranding naar 0? waar laat je je afval dan?
(idem voor gevangenissen)
en zonneenergie is toch ook erg duur t.o.v. een gas of kolen centrale?
NAM maakt idd een heleboel goed qua pathfinding.. maar probeer ook efficient gebruik te maken van 1 rijrichtingswegen enzo..quote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:23 schreef DJKoster het volgende:
NAM installeren, dan kiezen meer mensen voor de metro.
Tenminste, dat was mijn ervaring, toen ik een oude regio inlaadde in Simcity 4 met NAM. Iedereen sprong uit zijn auto, de metro in..:P
quote:Cats Demand Longer Breaks, Cleaner Litter, Slower Mice
quote:Girl Rides Bicycle Across City Phone Wires; Arrested For Eavesdropping
standaard zit er 1 in het spel (waste-to-energy plant)quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:53 schreef sl44 het volgende:
Die garbage2energy centrale waar is die ergens te vinden? op simtropolis?
nederlands taal bestand?quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:53 schreef Brykos het volgende:
Hallo iedereen,
weet er iemand waar ik een Nederlands taalbestand kan downloaden voor SimCity 4. Ik heb op internet gezocht, maar kan alleen oude forums vinden en die bestanden bestaan niet meer.
Kan er ook iemand mij enkele downloads adviseren? Wel downloads die werken en niet alleen ter verfraaing zijn. Alvast bedankt.
herinstalleer het spel met nederlands geselecteerd als taal?quote:Op donderdag 24 mei 2012 18:38 schreef Brykos het volgende:
Het spel is nu in het Engels, maar wil het graag in het Nederlands.
de .DAT files kan je in de plugins folder plaatsen in je Mijn documenten\Simcity 4 map (maak zelf daarin, indien gewenst, een mappen structuur)quote:Op maandag 28 mei 2012 15:07 schreef tobiasvandijk het volgende:
Weet iemand misschien ook hoe je die bestanden van Simtropolis verder moet uitpakken? Dan bedoel ik de SC4LOT- en de DAT-bestanden in het ZIP bestand. En hoe moet deze bestanden dan verder in het spel zetten/verwerken voordat ze het doen? (denk aan mappen enzo.)
op je CD staat een folder Dutch als het goed is met daarin een SImcitylocale.datquote:Op donderdag 24 mei 2012 19:16 schreef mschol het volgende:
[..]
herinstalleer het spel met nederlands geselecteerd als taal?
ik zal vanavond eens kijken of die nederlandse bestanden te uploaden zijn, als je gewoon een normale EU/UK CD hebt staan die bestanden gewoon op de cd
Bedankt, weet je misschien ook een goeie FAQ over het spel in het Nederlands???quote:de .DAT files kan je in de plugins folder plaatsen in je Mijn documenten\Simcity 4 map (maak zelf daarin, indien gewenst, een mappen structuur)
de SC4LOT bestanden bevatten, dacht ik, alleen informatie over hoe een gebouw eruit ziet, en zijn geen plaatsbare gebouwen (weet dit niet 100% zeker)
wat wil je weten over het spel? (althans, wat hoop je te vinden in de FAQ?)quote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:54 schreef tobiasvandijk het volgende:
[..]
Bedankt, weet je misschien ook een goeie FAQ over het spel in het Nederlands???
Ik heb al veel gezocht alleen kan ze nergens vinden..
Stratigiën, meer info over de gebouwen en andere handige tips bijvoorbeeld. Ik vind ze wel wel eens alleen dan is het meestal in het Engels geschreven.quote:wat wil je weten over het spel? (althans, wat hoop je te vinden in de FAQ?)
Een SC4Lot bestand bevat informatie over wat er op een kavel (lot in het Engels) staat zoals:quote:Op dinsdag 29 mei 2012 00:12 schreef mschol het volgende:
[..]
de .DAT files kan je in de plugins folder plaatsen in je Mijn documenten\Simcity 4 map (maak zelf daarin, indien gewenst, een mappen structuur)
de SC4LOT bestanden bevatten, dacht ik, alleen informatie over hoe een gebouw eruit ziet, en zijn geen plaatsbare gebouwen (weet dit niet 100% zeker)
wat ik meestal doe: van alles een klein beetje in de stad, met een specializatie in 1 bepaalde woon/werk soort//quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:46 schreef Atreidez het volgende:
Het is idd erg moeilijk om dirty en high tech uit elkaar in 1 stad te hebben.. Je kan volhardend steeds de dirty gebouwen weggooien waar je ze niet wil, en dan hopen dat de grondprijs in dat gebied hoog genoeg wordt dat dirty zich er niet meer wil vestigen. Makkelijkste is dus gewoon neerplempen in een buurstad ja
Mooie regio, en ook mooie steden.quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:10 schreef Zywert het volgende:
GE-WEL-DIG spel...
kheb ook weer een mega simcity opleving! Na lange tijd ook weer eens begonnen, vorige stad lukte aardig (regio had rond 80.000 inw) dus daarmee verdergegaan, me afvragend waarom ik na zo'n mooi begin nooit verdergegaan ben. Bovendien had ik de regio met de God-mode geheel gecreëerd: een baai met daaromheen een bergachtig landschap maar aan die baai ook een groot stuk vlak land voor de grote metropool. Alleen al dat landschap vormgeven kostte me dagen. Maargoed, ik dus verder bouwen, tot mij na wat uurtjes bouwen duidelijk werd waarom ik nooit verdergegaan ben: PLOP! weg.![]()
![]()
Later kwam ik tot de ontdekking dat je een regio ook op een andere manier vorm kunt geven: met een grijstintenafbeelding (.bmp) als hoogtekaart! (weet zo 1 2 3 niet welke site dat was waar dat beschreven stond) Dat ging ik meteen uitproberen want dat zou stukken sneller gaan. Met deze nieuwe regio ben ik gewoon weer helemaal opnieuw begonnen. Met een zelfgemaakt config-bestand behorende bij de regio heb ik ook de indeling in grote, middelgrote en kleine gebieden bepaald (stond ook beschreven op die site, staat anders mss ook wel op simtropolis ergens) dus nu was alles naar wens.
Plaatjes zijn altijd leuk, dus laat ik ff zien hoe mijn zelfgemaakte landschap eruit ziet, en ook hoe ver ik nu ben met de steden (106.000 inw in totaal nu). Het is een vrijwel vlak landschap, bij een in een meer uitmondende rivier die eigenlijk iets te breed is uitgevallen, maar ach, toch wel ok:
[ afbeelding ]
Centrum van Rochester, het toekomstige highrise gebied (vrees dat dat nog ff kan duren, ik bouw niet snel):
[ afbeelding ]
Van grotere hoogte, ik plan graag strak, vermijd een teveel aan wegen/kruispunten en maak bij voorkeur blokken van 9 bij 9, met een park in het midden en met uitsparingen om later makkelijker een hoofdweg aan te leggen indien noodzakelijk, onderin de foto is de snelweg gepland, welke mss ook vanaf het vliegveld naar het noorden zal gaan lopen, verhoogd, door de stad:
[ afbeelding ]
En nog een sfeerplaatje met het stadionnetje:
[ afbeelding ]
Dus: het begin is er. Ik wijs gebieden gewoon naar vraag toe en dan zie ik wel hoe de regio zich ontwikkelt. Ik probeer echter wel de gebieden te scheiden zodat er wel een stadshart ontstaat en een "vuile hoek" en een rijke villabuurt etc.
Kheb over een paar weken vakantie, dan heb ik meer tijd
Kben trouwens de eerste eigenaardigheden tegengekomen: volgens de statistieken heb ik ruim voldoende water, maar toch staan er op een gegeven moment blauwe druppels boven sommige gebouwen. Als ik dan ondergronds ga kijken, zie ik dat het water niet meer tot 6 hokjes ver van de leidingen reikt. Funding nog gecontroleerd, is ook ok. Meer water geïmporteerd (dus meer betalen aan East Rochester) en toen was het weer in orde. Maar is het normaal dat de capaciteit 2x zo hoog moet zijn als het werkelijke verbruik??
Mijn scholen zijn ook vrij leeg, dat snap ik ook niet helemaal. Ik wil mijn sims juist graag goed opgeleid hebben zodat er mooiere en grotere gebouwen komen, maar op dit moment heb ik heel veel oudere bevolking en staat de WCI meter vooral bij $ in de plus, en bij de $$ en $$$ geen plus of zelfs min. High-tech groeit ook nauwelijks.
Is het ook normaal bij een stad van deze grootte dat bijna alle commerciële dienstverleningen en kantoren weinig klanten hebben? Of doe ik toch iets fout? Belastingen staan rond 8,5 nu.
bvd voor jullie reactie/antwoord (kben nieuw op fok, zal regelmatig hier te vinden zijn, er valt in deze simcity topics veel te leren)
simcity 5 is bagger.. je bedoelt vast simcity (2013)quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:51 schreef ScarFace- het volgende:
Ze willen een vliegtuig in de buurt. Niet kilometers langs die smerige industriegebieden rijden voordat ze bij je op een heuvel liggendearriveren. Je stad is geniaal trouwens om te zien weer de game ook
hoop dat ze er veel man op zetten de nieuwe Simcity 5 ze weten dat ze dan keihard kunnen cashen.
Dat zou daadwerkelijk iets nieuws zijn!
Rollercoaster Tycoon 3 heeft gefaald, ik vermoed eigenlijk dat deze game het ook niet gaat halen bij de hoge vermoedens, waarschijnlijk door een veel te laag budget.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Transit hub:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kanaal:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En tot slot de snelweg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Excuus voor de slechte kwaliteit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Behoorlijk wat, m'n plugins folder is bijna 800MB.
Belangrijksten zijn NAM, RHW en NWM.And if you listen very hard
Je kan je vliegvelden upgraden. Dus je hoeft niet meteen een Small International Airport neer te kwakken als je Small Municipal Airport te klein is geworden.quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:04 schreef thomsc4 het volgende:
Trouwens, ik krijg vaak een melding dat de bevolking graag een ''stedelijk vliegveld'' of een ''klein internationaal vliegveld'' willen terwijl er vaak al 1 of 2 vliegvelden in de stad aanwezig zijn en nog voldoende capaciteit hebben. is het te verhelpen, begint irritant te worden.Daar was ik zelf ook wat minder enthousiast over. Maar SC is speelbaar op Gamecom en aangezien ik daar donderdag heen ga, ga ik proberen te kijken hoe het is; voor zover dat kan daar.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:55 schreef mschol het volgende:
[..]
simcity 5 is bagger.. je bedoelt vast simcity (2013)
het is vereenvoudigd heb ik al gehoord, en dat is wat het imho al slechter maakt, mooie van sc4 (en eerdere) delen was dat je zelf kon bepalen of je tien kilometer waterleiding en electra wilde aanleggen, nu zit dat allemaal in 1 blokje road...Die van mij is 1,52 GB, dus zoveel is het niet hoor.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:04 schreef Fir3fly het volgende:
Behoorlijk wat, m'n plugins folder is bijna 800MB.
Maar ziet je stad ziet er netjes uit.
![]()
Misschien toch ook maar weer eens beginnen, al werkte het de laatste keer dat ik het probeerde om één of andere reden niet goed onder Windows 7.![]()
![]()
Dank u.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:13 schreef ElmarO het volgende:
Die van mij is 1,52 GB, dus zoveel is het niet hoor.Maar ziet je stad ziet er netjes uit. [ afbeelding ]
En ik heb niet zoveel BATs maar voornamelijk transit spul. Ik hou er voornamelijk van mooie infrastructuur aan te leggen enzo.And if you listen very hard
Ik ben weer meer van de watervallen etc; zoiets dus. Heb zelf wel eens de Ground Light Rail geprobeerd die ik bij jou zie, maar die was toen vrij instabiel bij mij. Dus daar heb ik toen nooit meer naar omgekeken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dank u.
En ik heb niet zoveel BATs maar voornamelijk transit spul. Ik hou er voornamelijk van mooie infrastructuur aan te leggen enzo.
En heb ingetekend op de closed beta. Dus ik ben benieuwd of ik er uiteindelijk aan mee mag doen.![]()
Mooi hoor. Qua eyecandy kan ik nog wel wat leren, ik ga eerst voor functionaliteitquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:28 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik ben weer meer van de watervallen etc; zoiets dus. Heb zelf wel eens de Ground Light Rail geprobeerd die ik bij jou zie, maar die was toen vrij instabiel bij mij. Dus daar heb ik toen nooit meer naar omgekeken..
En de GLR is sinds de laatste NAM update echt fantastisch, je kunt er zoveel mee.And if you listen very hard
Inderdaad erg mooi, ik ga ook voor funcionaliteit maar vind het leuker om ''mooie'' stukjes in de stad te maken. vooral grachten vind ik erg leuk om mee te werkenga binnenkort een nieuwe regio beginnen met ''mooie'' steden, zal dan wat foto`s uploaden. maar ga eerst op vakantie ;P
![]()
Mooiquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:47 schreef Fir3fly het volgende:
Een paar plaatjes van mijn laatste stad.
Excuus voor de slechte kwaliteit.
Maar ik zou volgende keer bij t plaatjes maken de U-Drive-It optie uitzetten, dan ben je al die rare bolletjes boven de voertuigen kwijt.
Where facts are few, experts are many.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: