abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109404470
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:08 schreef mschol het volgende:

[..]

funding voor je afvalverbranding naar 0? waar laat je je afval dan? :P
(idem voor gevangenissen)
en zonneenergie is toch ook erg duur t.o.v. een gas of kolen centrale?
Afvalverbranders verwerken nog steeds afval, ze produceren alleen geen energie. Gevangenissen naar beneden, niet op 0 uiteraard.

Zonne-energie omdat het schoon is, en er geen burendeals mogelijk zijn. (Volgebouwde steden)
pi_109407751
Edit: Oh, ik zag de nieuwe pagina en dus de post boven mij niet. :P
pi_109412752
heeft iemand hier trouwens nog een redelijke tutorial(+e.v.t. programma) voor het bewerken van de eigenschappen van een (nieuw) gebouw?
pi_109461452
Ik heb deze game gister weer eens geïnstalleerd, heb alleen geen plugins of iets dergelijks atm. De reistijden reizen (woordgrap!) bij mij echt de pan uit. Metro e.d lukt me niet echt. Hoe gaat dan in zijn werk ookal weer?
pi_109471117
NAM installeren, dan kiezen meer mensen voor de metro.
Tenminste, dat was mijn ervaring, toen ik een oude regio inlaadde in Simcity 4 met NAM. Iedereen sprong uit zijn auto, de metro in..:P
pi_109471259
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:23 schreef DJKoster het volgende:
NAM installeren, dan kiezen meer mensen voor de metro.
Tenminste, dat was mijn ervaring, toen ik een oude regio inlaadde in Simcity 4 met NAM. Iedereen sprong uit zijn auto, de metro in..:P
NAM maakt idd een heleboel goed qua pathfinding.. maar probeer ook efficient gebruik te maken van 1 rijrichtingswegen enzo..
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:24:44 #57
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_109622765






















Dit is mijn stadje opbouwende kritiek is altijd welkom :)
BAM dit is 3KB
pi_109632332
Ziet er leuk uit. :) Mijn stad is wat minder creatief daar ik liever voor efficientie ga. :P
pi_109638925
http://tweakers.net/reviews/2545/exclusieve-preview-simcity.html

die news ticker in Simcity 3000 :')
http://www1.reocities.com(...)/SC3KNewsTicker.html

quote:
Cats Demand Longer Breaks, Cleaner Litter, Slower Mice
quote:
Girl Rides Bicycle Across City Phone Wires; Arrested For Eavesdropping


[ Bericht 66% gewijzigd door mschol op 29-03-2012 01:42:00 ]
pi_110856439
Die garbage2energy centrale waar is die ergens te vinden? op simtropolis?
pi_110856619
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:53 schreef sl44 het volgende:
Die garbage2energy centrale waar is die ergens te vinden? op simtropolis?
standaard zit er 1 in het spel (waste-to-energy plant)
er zijn efficientere te vinden op simtropolis
pi_110856740
Oke tnnx, Zijn er ook grote stations te downloaden. waar trein, tram en metro samenkomen? Ze zijn bijna niet te vinden op simtropolis, en gisteren had ik er een maar die bleek voor de metro en tram nuttenloos te zijn, hij werkte alleen op de trein en alle overige aansluitingen voor de sier.
pi_110857249
http://community.simtropo(...)it-hub-for-railroad/
trein (vracht en passagiers), metro, bus
pi_111978107
Hallo iedereen,

weet er iemand waar ik een Nederlands taalbestand kan downloaden voor SimCity 4. Ik heb op internet gezocht, maar kan alleen oude forums vinden en die bestanden bestaan niet meer.

Kan er ook iemand mij enkele downloads adviseren? Wel downloads die werken en niet alleen ter verfraaing zijn. Alvast bedankt.
pi_111978354
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 17:53 schreef Brykos het volgende:
Hallo iedereen,

weet er iemand waar ik een Nederlands taalbestand kan downloaden voor SimCity 4. Ik heb op internet gezocht, maar kan alleen oude forums vinden en die bestanden bestaan niet meer.

Kan er ook iemand mij enkele downloads adviseren? Wel downloads die werken en niet alleen ter verfraaing zijn. Alvast bedankt.
nederlands taal bestand?
pi_111979617
Het spel is nu in het Engels, maar wil het graag in het Nederlands.
pi_111981228
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 18:38 schreef Brykos het volgende:
Het spel is nu in het Engels, maar wil het graag in het Nederlands.
herinstalleer het spel met nederlands geselecteerd als taal?

ik zal vanavond eens kijken of die nederlandse bestanden te uploaden zijn, als je gewoon een normale EU/UK CD hebt staan die bestanden gewoon op de cd
pi_112127026
Weet iemand misschien ook hoe je die bestanden van Simtropolis verder moet uitpakken? Dan bedoel ik de SC4LOT- en de DAT-bestanden in het ZIP bestand. En hoe moet deze bestanden dan verder in het spel zetten/verwerken voordat ze het doen? (denk aan mappen enzo.)
pi_112152301
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:07 schreef tobiasvandijk het volgende:
Weet iemand misschien ook hoe je die bestanden van Simtropolis verder moet uitpakken? Dan bedoel ik de SC4LOT- en de DAT-bestanden in het ZIP bestand. En hoe moet deze bestanden dan verder in het spel zetten/verwerken voordat ze het doen? (denk aan mappen enzo.)
de .DAT files kan je in de plugins folder plaatsen in je Mijn documenten\Simcity 4 map (maak zelf daarin, indien gewenst, een mappen structuur)
de SC4LOT bestanden bevatten, dacht ik, alleen informatie over hoe een gebouw eruit ziet, en zijn geen plaatsbare gebouwen (weet dit niet 100% zeker)

quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:16 schreef mschol het volgende:

[..]

herinstalleer het spel met nederlands geselecteerd als taal?

ik zal vanavond eens kijken of die nederlandse bestanden te uploaden zijn, als je gewoon een normale EU/UK CD hebt staan die bestanden gewoon op de cd
op je CD staat een folder Dutch als het goed is met daarin een SImcitylocale.dat
http://dl.dropbox.com/u/28061380/SimCityLocale.DAT
die moet ergens in je installatie directory worden geplaatst
pi_112168375
quote:
de .DAT files kan je in de plugins folder plaatsen in je Mijn documenten\Simcity 4 map (maak zelf daarin, indien gewenst, een mappen structuur)
de SC4LOT bestanden bevatten, dacht ik, alleen informatie over hoe een gebouw eruit ziet, en zijn geen plaatsbare gebouwen (weet dit niet 100% zeker)
Bedankt, weet je misschien ook een goeie FAQ over het spel in het Nederlands???
Ik heb al veel gezocht alleen kan ze nergens vinden..
pi_112169193
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:54 schreef tobiasvandijk het volgende:

[..]

Bedankt, weet je misschien ook een goeie FAQ over het spel in het Nederlands???
Ik heb al veel gezocht alleen kan ze nergens vinden..
wat wil je weten over het spel? (althans, wat hoop je te vinden in de FAQ?)
pi_112171427
quote:
wat wil je weten over het spel? (althans, wat hoop je te vinden in de FAQ?)
Stratigiën, meer info over de gebouwen en andere handige tips bijvoorbeeld. Ik vind ze wel wel eens alleen dan is het meestal in het Engels geschreven. ;)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 19:36:39 #73
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_114328210
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 00:12 schreef mschol het volgende:

[..]

de .DAT files kan je in de plugins folder plaatsen in je Mijn documenten\Simcity 4 map (maak zelf daarin, indien gewenst, een mappen structuur)
de SC4LOT bestanden bevatten, dacht ik, alleen informatie over hoe een gebouw eruit ziet, en zijn geen plaatsbare gebouwen (weet dit niet 100% zeker)

Een SC4Lot bestand bevat informatie over wat er op een kavel (lot in het Engels) staat zoals:

• Props (spullen om je kavel mee aan te kleden/detail te geven zoals boompjes, lantarenpaaltjes etc.);
• Grond textures van het kavel;
• Decals op een kavel zoals weggetjes ed; (ik noem het decals omdat ze over de grond textures heen liggen als decals/stickers)
• Animaties (zoals spelende kindertjes op de speelplaats/in het park).
• Geluiden er bij een bepaald soort kavel horen.
• Informatie wat voor kavel het nu eigenlijk is (dacht ik).

Informatie van gebouwen en textures die bij die gebouwen horen worden weer uit de DAT files gehaald en/of uit SC4Model bestanden... Beetje afhankelijk waar we het over hebben en wat de maker heeft gemaakt.

Lot files kunnen afhankelijk zijn van deze files als content uit deze files op het kavel zijn gebruikt.
Tenminste de betere lots dan, die gebruiken allemaal custom props en gebouwen (BATs).
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_114606942
Voor het eerst sinds jaren dit spel weer eens uit de kast getrokken. Stad loopt redelijk, maar loop nu tegen een probleem aan:

De dirty industry gaat zich steeds vestigen in het gebied waar ik in mijn hoofd alleen high-tech industry wil hebben. Er staan ook alleen maar high-tech industry op dit moment in dat gebied, omdat ik de dirty industry aan de andere kant van de stad heb staan. Daar heb ik ook zones geplaatst zodat daar wel nieuwe dirty industrieën kunnen worden ontwikkeld.

Én ja, er is wel vraag naar high-tech industry.

Heeft iemand hier een oplossing voor?
  dinsdag 24 juli 2012 @ 17:23:52 #75
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_114609257
Zusterstad aanmaken waar je alleen maar Dirty Industry neerplant? Die gebieden zich goed laten ontwikkelen.
Daarna gooi je in je eigen stad de Dirty Industry plat en zet de tax op dirty industry op maximaal. Zo krijgt High Tech de kans om zich te ontwikkelen.

Lucht- en watervervuiling trekt niet over de landsgrenzen heen. :)
Vergeet niet om goede connecties met je zusterstad aan te leggen (snelwegen, metro etc).
pi_114661497
Het is idd erg moeilijk om dirty en high tech uit elkaar in 1 stad te hebben.. Je kan volhardend steeds de dirty gebouwen weggooien waar je ze niet wil, en dan hopen dat de grondprijs in dat gebied hoog genoeg wordt dat dirty zich er niet meer wil vestigen. Makkelijkste is dus gewoon neerplempen in een buurstad ja :P
Where facts are few, experts are many.
pi_114666035
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 22:46 schreef Atreidez het volgende:
Het is idd erg moeilijk om dirty en high tech uit elkaar in 1 stad te hebben.. Je kan volhardend steeds de dirty gebouwen weggooien waar je ze niet wil, en dan hopen dat de grondprijs in dat gebied hoog genoeg wordt dat dirty zich er niet meer wil vestigen. Makkelijkste is dus gewoon neerplempen in een buurstad ja :P
wat ik meestal doe: van alles een klein beetje in de stad, met een specializatie in 1 bepaalde woon/werk soort//
pi_114697246
GE-WEL-DIG spel...

kheb ook weer een mega simcity opleving! Na lange tijd ook weer eens begonnen, vorige stad lukte aardig (regio had rond 80.000 inw) dus daarmee verdergegaan, me afvragend waarom ik na zo'n mooi begin nooit verdergegaan ben. Bovendien had ik de regio met de God-mode geheel gecreëerd: een baai met daaromheen een bergachtig landschap maar aan die baai ook een groot stuk vlak land voor de grote metropool. Alleen al dat landschap vormgeven kostte me dagen. Maargoed, ik dus verder bouwen, tot mij na wat uurtjes bouwen duidelijk werd waarom ik nooit verdergegaan ben: PLOP! weg. :( :( :(

Later kwam ik tot de ontdekking dat je een regio ook op een andere manier vorm kunt geven: met een grijstintenafbeelding (.bmp) als hoogtekaart! (weet zo 1 2 3 niet welke site dat was waar dat beschreven stond) Dat ging ik meteen uitproberen want dat zou stukken sneller gaan. Met deze nieuwe regio ben ik gewoon weer helemaal opnieuw begonnen. Met een zelfgemaakt config-bestand behorende bij de regio heb ik ook de indeling in grote, middelgrote en kleine gebieden bepaald (stond ook beschreven op die site, staat anders mss ook wel op simtropolis ergens) dus nu was alles naar wens.

Plaatjes zijn altijd leuk, dus laat ik ff zien hoe mijn zelfgemaakte landschap eruit ziet, en ook hoe ver ik nu ben met de steden (106.000 inw in totaal nu). Het is een vrijwel vlak landschap, bij een in een meer uitmondende rivier die eigenlijk iets te breed is uitgevallen, maar ach, toch wel ok:


Centrum van Rochester, het toekomstige highrise gebied (vrees dat dat nog ff kan duren, ik bouw niet snel):


Van grotere hoogte, ik plan graag strak, vermijd een teveel aan wegen/kruispunten en maak bij voorkeur blokken van 9 bij 9, met een park in het midden en met uitsparingen om later makkelijker een hoofdweg aan te leggen indien noodzakelijk, onderin de foto is de snelweg gepland, welke mss ook vanaf het vliegveld naar het noorden zal gaan lopen, verhoogd, door de stad:


En nog een sfeerplaatje met het stadionnetje:


Dus: het begin is er. Ik wijs gebieden gewoon naar vraag toe en dan zie ik wel hoe de regio zich ontwikkelt. Ik probeer echter wel de gebieden te scheiden zodat er wel een stadshart ontstaat en een "vuile hoek" en een rijke villabuurt etc.

Kheb over een paar weken vakantie, dan heb ik meer tijd :P

Kben trouwens de eerste eigenaardigheden tegengekomen: volgens de statistieken heb ik ruim voldoende water, maar toch staan er op een gegeven moment blauwe druppels boven sommige gebouwen. Als ik dan ondergronds ga kijken, zie ik dat het water niet meer tot 6 hokjes ver van de leidingen reikt. Funding nog gecontroleerd, is ook ok. Meer water geïmporteerd (dus meer betalen aan East Rochester) en toen was het weer in orde. Maar is het normaal dat de capaciteit 2x zo hoog moet zijn als het werkelijke verbruik??

Mijn scholen zijn ook vrij leeg, dat snap ik ook niet helemaal. Ik wil mijn sims juist graag goed opgeleid hebben zodat er mooiere en grotere gebouwen komen, maar op dit moment heb ik heel veel oudere bevolking en staat de WCI meter vooral bij $ in de plus, en bij de $$ en $$$ geen plus of zelfs min. High-tech groeit ook nauwelijks.

Is het ook normaal bij een stad van deze grootte dat bijna alle commerciële dienstverleningen en kantoren weinig klanten hebben? Of doe ik toch iets fout? Belastingen staan rond 8,5 nu.

bvd voor jullie reactie/antwoord (kben nieuw op fok, zal regelmatig hier te vinden zijn, er valt in deze simcity topics veel te leren :) )
pi_114700005
Leuk gedaan. :)
  maandag 13 augustus 2012 @ 20:37:12 #80
382065 thomsc4
Trots simcity-4 speler
pi_115526551
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 22:10 schreef Zywert het volgende:
GE-WEL-DIG spel...

kheb ook weer een mega simcity opleving! Na lange tijd ook weer eens begonnen, vorige stad lukte aardig (regio had rond 80.000 inw) dus daarmee verdergegaan, me afvragend waarom ik na zo'n mooi begin nooit verdergegaan ben. Bovendien had ik de regio met de God-mode geheel gecreëerd: een baai met daaromheen een bergachtig landschap maar aan die baai ook een groot stuk vlak land voor de grote metropool. Alleen al dat landschap vormgeven kostte me dagen. Maargoed, ik dus verder bouwen, tot mij na wat uurtjes bouwen duidelijk werd waarom ik nooit verdergegaan ben: PLOP! weg. :( :( :(

Later kwam ik tot de ontdekking dat je een regio ook op een andere manier vorm kunt geven: met een grijstintenafbeelding (.bmp) als hoogtekaart! (weet zo 1 2 3 niet welke site dat was waar dat beschreven stond) Dat ging ik meteen uitproberen want dat zou stukken sneller gaan. Met deze nieuwe regio ben ik gewoon weer helemaal opnieuw begonnen. Met een zelfgemaakt config-bestand behorende bij de regio heb ik ook de indeling in grote, middelgrote en kleine gebieden bepaald (stond ook beschreven op die site, staat anders mss ook wel op simtropolis ergens) dus nu was alles naar wens.

Plaatjes zijn altijd leuk, dus laat ik ff zien hoe mijn zelfgemaakte landschap eruit ziet, en ook hoe ver ik nu ben met de steden (106.000 inw in totaal nu). Het is een vrijwel vlak landschap, bij een in een meer uitmondende rivier die eigenlijk iets te breed is uitgevallen, maar ach, toch wel ok:
[ afbeelding ]

Centrum van Rochester, het toekomstige highrise gebied (vrees dat dat nog ff kan duren, ik bouw niet snel):
[ afbeelding ]

Van grotere hoogte, ik plan graag strak, vermijd een teveel aan wegen/kruispunten en maak bij voorkeur blokken van 9 bij 9, met een park in het midden en met uitsparingen om later makkelijker een hoofdweg aan te leggen indien noodzakelijk, onderin de foto is de snelweg gepland, welke mss ook vanaf het vliegveld naar het noorden zal gaan lopen, verhoogd, door de stad:
[ afbeelding ]

En nog een sfeerplaatje met het stadionnetje:
[ afbeelding ]

Dus: het begin is er. Ik wijs gebieden gewoon naar vraag toe en dan zie ik wel hoe de regio zich ontwikkelt. Ik probeer echter wel de gebieden te scheiden zodat er wel een stadshart ontstaat en een "vuile hoek" en een rijke villabuurt etc.

Kheb over een paar weken vakantie, dan heb ik meer tijd :P

Kben trouwens de eerste eigenaardigheden tegengekomen: volgens de statistieken heb ik ruim voldoende water, maar toch staan er op een gegeven moment blauwe druppels boven sommige gebouwen. Als ik dan ondergronds ga kijken, zie ik dat het water niet meer tot 6 hokjes ver van de leidingen reikt. Funding nog gecontroleerd, is ook ok. Meer water geïmporteerd (dus meer betalen aan East Rochester) en toen was het weer in orde. Maar is het normaal dat de capaciteit 2x zo hoog moet zijn als het werkelijke verbruik??

Mijn scholen zijn ook vrij leeg, dat snap ik ook niet helemaal. Ik wil mijn sims juist graag goed opgeleid hebben zodat er mooiere en grotere gebouwen komen, maar op dit moment heb ik heel veel oudere bevolking en staat de WCI meter vooral bij $ in de plus, en bij de $$ en $$$ geen plus of zelfs min. High-tech groeit ook nauwelijks.

Is het ook normaal bij een stad van deze grootte dat bijna alle commerciële dienstverleningen en kantoren weinig klanten hebben? Of doe ik toch iets fout? Belastingen staan rond 8,5 nu.

bvd voor jullie reactie/antwoord (kben nieuw op fok, zal regelmatig hier te vinden zijn, er valt in deze simcity topics veel te leren :) )
Mooie regio, en ook mooie steden.

ik speel het ook weer sinds twee weken en heb momenteel ruim 3.000.000 inwoners in de regio.
voor zover ik weet heb je gewoon net zoveel water nodig als je gebruikt, geen extra ''opslag'' ofzo, heb er zelf nog geen last van gehad. van de WCI meter trek ik me niet zoveel aan, bij mij staat C$$$ altijd op maximaal en is de groei voor high-tech ook altijd over de helft, het veranderd ook nooit, (weet niet of dit zo hoort) voor goede scholing moet je een school, museum en blibliotheek bij elkaar staan, je zult zien dat in +- 5 jaar de wijk goed ''geschoold'' is. het aantal klanten is bij mij ook altijd laag, hoe groot je stad ook is. ik geloof dat als je veel industrie hebt dat veranderd (?) zou je belastingen laten aflopen. $= 8 % $$=7 % $$$= 6 procent, werkt redelijk goed.

ben ook nieuw dus hallo allemaal ;) zal binnenkort wat fotootjes (?) uploaden.
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:04:49 #81
382065 thomsc4
Trots simcity-4 speler
pi_115528041
Hier de beloofde foto`s,
sorry voor de dubbelpost.

de regio, met nu 3.000.000 inwoners


de vakantie buurt:

opgehoogd vliegveld:

Trouwens, ik krijg vaak een melding dat de bevolking graag een ''stedelijk vliegveld'' of een ''klein internationaal vliegveld'' willen terwijl er vaak al 1 of 2 vliegvelden in de stad aanwezig zijn en nog voldoende capaciteit hebben. is het te verhelpen, begint irritant te worden.
pi_115530852
Ze willen een vliegtuig in de buurt. Niet kilometers langs die smerige industriegebieden rijden voordat ze bij je op een heuvel liggende _O_ arriveren. Je stad is geniaal trouwens om te zien weer de game ook :) hoop dat ze er veel man op zetten de nieuwe Simcity 5 ze weten dat ze dan keihard kunnen cashen.
Dat zou daadwerkelijk iets nieuws zijn!
Rollercoaster Tycoon 3 heeft gefaald, ik vermoed eigenlijk dat deze game het ook niet gaat halen bij de hoge vermoedens, waarschijnlijk door een veel te laag budget.
pi_115531082
En de Godfather deel 2 was waardeloos(evenals Scarface :P de game) NFS is afgezakt tot kleuterniveau etc..
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:47:59 #84
382065 thomsc4
Trots simcity-4 speler
pi_115548331
Oke bedankt, dan zal ik wat meer vliegvelden maken of het vervoer aanpakken. thnx, ben erg benieuwd naar simcity 5, hoop inderdaad dat ie veel mooier (en beter) is. duurt alleen nog een paar maandjes,, simcity is (voor mij) het enige spel van EA wat nog goed is. ze moeten hem zeker goed maken anders word het net als rollercoaster 3 een flop.. ik hoop er het beste van..
pi_115548561
quote:
6s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:51 schreef ScarFace- het volgende:
Ze willen een vliegtuig in de buurt. Niet kilometers langs die smerige industriegebieden rijden voordat ze bij je op een heuvel liggende _O_ arriveren. Je stad is geniaal trouwens om te zien weer de game ook :) hoop dat ze er veel man op zetten de nieuwe Simcity 5 ze weten dat ze dan keihard kunnen cashen.
Dat zou daadwerkelijk iets nieuws zijn!
Rollercoaster Tycoon 3 heeft gefaald, ik vermoed eigenlijk dat deze game het ook niet gaat halen bij de hoge vermoedens, waarschijnlijk door een veel te laag budget.
simcity 5 is bagger.. je bedoelt vast simcity (2013) :P
het is vereenvoudigd heb ik al gehoord, en dat is wat het imho al slechter maakt, mooie van sc4 (en eerdere) delen was dat je zelf kon bepalen of je tien kilometer waterleiding en electra wilde aanleggen, nu zit dat allemaal in 1 blokje road...
pi_115548573
EA als uitgever kan best.
Maxis is nog altijd de ontwikkelaar voor zover ik weet _O_ de makers van de Sims, en 4 jaar later de Sims 2 die wel degelijk een stuk uitgebreider was :7
Nu is de nieuwe Simcity gepland voor 2013, 10 jaar na Simcity 4, uitgebracht in 2003 :D maar 10 jaar hebben ze er niet aan zitten ontwikkelen, die "vreemde game" Spore, en Darkspore, hebben ze nog uitgebracht in de tussentijd.
pi_115557676
Ik hoop! dat het echt realistisch word :)
Inbraken die je ziet gebeuren, mensen die drugs gebruiken en met een tas vol euroshoppers in het parkje rondhangen xD
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:16:04 #88
382065 thomsc4
Trots simcity-4 speler
pi_115557932
haha, zou erg leuk zijn om te zien, denk echter niet dat het zo realistisch word maar we zullen zien.. in simcity 4 zijn soms wel echte dingen te zien als naaktloperij, studentengrap en nog een paar. ik zie ze niet vaak maar soms kom je ze tegen.

ik heb echter een probleempje.. als ik simcity opstart krijg ik ongeveer 1 minuut lang een zwart beeld, daarna start simcity gewoon op, als ik in het spel ben valt simcity soms gewoon uit. ik sla elke 5 minuten op dus er gaat niet veel verloren maar het is erg irritant (!) weet iemand misschien een oplossing ofzo??

[ Bericht 7% gewijzigd door thomsc4 op 14-08-2012 17:11:02 ]
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:52:38 #89
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115562289
Die kerel op de EA persconferentie op gamescom zei dat je kunt registreren voor de beta en meteen ligt de site eruit :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_115562496
Als iedereen ff kapt met F5en daar kan ik mooi registeren. /shoo !!!!!
pi_115566502
geregistreerd (A)
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:47:21 #92
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115566610
Een paar plaatjes van mijn laatste stad.

Tramsysteem:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Transit hub:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kanaal:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En tot slot de snelweg:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Excuus voor de slechte kwaliteit ;(.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_115566656
welke mods gebruik je daar allemaal voor?
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:04:15 #94
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115567152
Behoorlijk wat, m'n plugins folder is bijna 800MB :').

Belangrijksten zijn NAM, RHW en NWM.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_115567451
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:04 schreef thomsc4 het volgende:
Trouwens, ik krijg vaak een melding dat de bevolking graag een ''stedelijk vliegveld'' of een ''klein internationaal vliegveld'' willen terwijl er vaak al 1 of 2 vliegvelden in de stad aanwezig zijn en nog voldoende capaciteit hebben. is het te verhelpen, begint irritant te worden.
Je kan je vliegvelden upgraden. Dus je hoeft niet meteen een Small International Airport neer te kwakken als je Small Municipal Airport te klein is geworden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 10:55 schreef mschol het volgende:

[..]

simcity 5 is bagger.. je bedoelt vast simcity (2013) :P
het is vereenvoudigd heb ik al gehoord, en dat is wat het imho al slechter maakt, mooie van sc4 (en eerdere) delen was dat je zelf kon bepalen of je tien kilometer waterleiding en electra wilde aanleggen, nu zit dat allemaal in 1 blokje road...
Daar was ik zelf ook wat minder enthousiast over. Maar SC is speelbaar op Gamecom en aangezien ik daar donderdag heen ga, ga ik proberen te kijken hoe het is; voor zover dat kan daar.
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:04 schreef Fir3fly het volgende:
Behoorlijk wat, m'n plugins folder is bijna 800MB :').
Die van mij is 1,52 GB, dus zoveel is het niet hoor. 8-) Maar ziet je stad ziet er netjes uit. 14.gif

Misschien toch ook maar weer eens beginnen, al werkte het de laatste keer dat ik het probeerde om één of andere reden niet goed onder Windows 7. ;(
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:16:33 #96
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115567567
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:13 schreef ElmarO het volgende:

Die van mij is 1,52 GB, dus zoveel is het niet hoor. 8-) Maar ziet je stad ziet er netjes uit. [ afbeelding ]
Dank u.

En ik heb niet zoveel BATs maar voornamelijk transit spul. Ik hou er voornamelijk van mooie infrastructuur aan te leggen enzo.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_115568056
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dank u.

En ik heb niet zoveel BATs maar voornamelijk transit spul. Ik hou er voornamelijk van mooie infrastructuur aan te leggen enzo.
Ik ben weer meer van de watervallen etc; zoiets dus. Heb zelf wel eens de Ground Light Rail geprobeerd die ik bij jou zie, maar die was toen vrij instabiel bij mij. Dus daar heb ik toen nooit meer naar omgekeken.

En heb ingetekend op de closed beta. Dus ik ben benieuwd of ik er uiteindelijk aan mee mag doen.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:33:47 #98
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115568227
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:28 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik ben weer meer van de watervallen etc; zoiets dus. Heb zelf wel eens de Ground Light Rail geprobeerd die ik bij jou zie, maar die was toen vrij instabiel bij mij. Dus daar heb ik toen nooit meer naar omgekeken.

Mooi hoor. Qua eyecandy kan ik nog wel wat leren, ik ga eerst voor functionaliteit :P.

En de GLR is sinds de laatste NAM update echt fantastisch, je kunt er zoveel mee.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 15 augustus 2012 @ 20:29:43 #99
382065 thomsc4
Trots simcity-4 speler
pi_115611601
Inderdaad erg mooi, ik ga ook voor funcionaliteit maar vind het leuker om ''mooie'' stukjes in de stad te maken. vooral grachten vind ik erg leuk om mee te werken ;) ga binnenkort een nieuwe regio beginnen met ''mooie'' steden, zal dan wat foto`s uploaden. maar ga eerst op vakantie ;P
pi_115619942
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 18:47 schreef Fir3fly het volgende:
Een paar plaatjes van mijn laatste stad.

Excuus voor de slechte kwaliteit ;(.
Mooi :) Maar ik zou volgende keer bij t plaatjes maken de U-Drive-It optie uitzetten, dan ben je al die rare bolletjes boven de voertuigen kwijt.
Where facts are few, experts are many.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')