SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het gereedschap dat ik nog moet kopen. Gaat waarschijnlijk het volgende worden:
Kap- en verstekzaag + tafel: Bosch GCM 8S/PCM 8S, inclusief een PTA 2400. Eventueel een Black & Dekker SMS 500 of Makita LS0714L met bijpassende tafel.
Decoupeerzaag: Bosch PST 900 PEL
Een "tafelzaag" (hoe heten die dingen??) gaat waarschijnlijk de Bosch PTS 10 worden.
Compressor gaat waarschijnlijk een Stanley 2.5 PK 50L worden, omdat ik het niet alleen voor een spijkerpistool wil gaan gebruiken (dan is 20L al genoeg), maar ook voor andere doeleinden.
En een aggregaat (altijd handig als backup, 3000W), Stanley SG3000
[ Bericht 12% gewijzigd door Bouwclone op 01-03-2012 08:49:37 ]Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
140m2 is het wandoppervlakte zonder deuren, ramen en andere uitsparingen (en de badkamer en het washok hebben geen verf nodig). Plafondhoogte is 240 of 250.quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:41 schreef fokexpert het volgende:
Klinkt erg leuk! Zeker omdat alles in een relatief korte tijdsduur wordt gerealiseerd.
Die 140M2? Is dat totale grondopvervlakte van het hele huis?
Midden-Noorwegen, en ja, om zelf in te wonen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:46 schreef winterapfel het volgende:
Deze ga ik volgen! *nordic countries fan is*
Welke regio ga je bouwen? Ga je er zelf ook in wonen?
Nationaliteit is irrelevant voor een bouwvergunning.quote:Op woensdag 29 februari 2012 18:04 schreef Nickenator het volgende:
Ah nice, effe postje dumpen zodat ik 't kan volgen.![]()
Ga je geen problemen krijgen met vergunning(en)? Ik hoorde dat ze in Noorwegen immigranten ook als immigranten behandelen... No clue in hoeverre dit klopt, ofc.
Ben benieuwd!
Daar kom ik tijdens het bouwen wel achter.quote:
In Zweden?quote:Op woensdag 29 februari 2012 22:13 schreef Wzrd het volgende:
Wat een moed om dit te gaan doen!![]()
Waarom heb je besloten om in zweden een huis te bouwen?
Verder kan ik alleen maar zeggen dat de tekeningen veelbelovend zijn,
en ik ga meegenieten.
Zo wel ja.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het wordt gebouwd in Zweden en geplaatst in Noorwegen, dus het klopt min-of-meer
Scheelt minimaal 50.000¤ en ze konden sneller bouwen (want de kelder en de rest kan parallel), wat ook nog eens flink scheelt qua rentekosten op de bouwlening (want ik betaal pas 1 dag voordat het huis daadwerkelijk geplaatst wordt ipv steeds een beetje). Bouwen in de winter is ook niet echt aan te raden qua kou en vocht. Nu bouwen ze het huis in een droge fabriekshal met stabiele temperatuur en dat scheelt ook weer in de eventuele vochtproblemen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 22:13 schreef Wzrd het volgende:
Wat een moed om dit te gaan doen!![]()
Waarom heb je besloten om in zweden een huis te bouwen?
Verder kan ik alleen maar zeggen dat de tekeningen veelbelovend zijn,
en ik ga meegenieten.
Problemen waarmee? In Nederland wordt ook gewoon gebouwd als het +30 is, en 't is dan niet de bedoeling dat die huizen bij -20 spontaan instorten.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:46 schreef Vinz0r het volgende:
Je zegt nu zelf dat t in een fabriekshal gebouwd wordt met stabiele temperaturen maar kan dat geen problemen opleveren later met de winter?
Omdat het een houten huis is en hij de link legt met laminaat denk ik dat hij verwijst naar het krimpen/uitzetten van hout. De problemen zij dan niet van instorten zoals jij het er ineens van maakt maar het werken van hout en de gevolgen zoals geluiden en evt. scheuren of zelfs ramen die breken.quote:
T leek mij dat er een grote 'schok' door t hout zou gaan waardoor t meer zou gaan uitzetten/krimpenquote:Op donderdag 1 maart 2012 20:08 schreef Light het volgende:
[..]
Problemen waarmee? In Nederland wordt ook gewoon gebouwd als het +30 is, en 't is dan niet de bedoeling dat die huizen bij -20 spontaan instorten.
Nee, dat levert geen problemen op. In ieder geval niet meer dan met ter plekke bouwen (vaak met natte materialen). Hout werkt hoe dan ook, afhankelijk van de temperatuur. En als het huis eenmaal staat kan je toch niks aan de buitentemperatuur doen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:46 schreef Vinz0r het volgende:
Je zegt nu zelf dat t in een fabriekshal gebouwd wordt met stabiele temperaturen maar kan dat geen problemen opleveren later met de winter?
Neem bijv laminaat,dat moet je ook bijna altijd eerst op kamertemp laten komen.
Werk is geen probleem.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 08:46 schreef zxperia het volgende:
Wonen in Noorwegen lijkt me heerlijk!
Maar hoe zit het me je werk? Heb je dat daar, of is het een vakantiehuis (lijkt me niet)?
Ja, dat wel, maar het grondwerk, en met name betonwerk is nog een variabele waar ik voorlopig geen controle over heb.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je wel weet wat de prefab je gaat kosten?
Dat is het... een soortgelijk huis als bouwpakket kopen en ter plekke in elkaar laten zetten kost vanaf 300.000¤, en dan heb je geen keuken of verwarming er bij inbegrepen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:25 schreef Leandra het volgende:
Darn, en ik maar denken dat zo'n prefab veel goedkoper zou zijn
Laat die hoop maar varen jaquote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:25 schreef Leandra het volgende:
Darn, en ik maar denken dat zo'n prefab veel goedkoper zou zijn
Ze bouwen ongeveer 200 huizen per jaar in die fabriek, en ze gebruiken maar 5-6 verschillende moduletypes om hun 9 verschillende huistypes in elkaar te zetten (ieder met een andere dakconstructie en samenstelling van kamers). Het is net Legoquote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:28 schreef MMach het volgende:
[..]
Laat die hoop maar varen jahet voordeel van prefab houtskeletbouw is de snelheid, vrijheid in architectuur en isolatie/leefklimaat. De traditionele bouwwijzen zijn soms veel goedkoper, maar hebben uiteindelijk andere nadelen.
Misschien dat de huizen in kitvorm die met meerdere aantallen tegelijk worden gebouwd, goedkoper kunnen zijn.
Mwah, dat ligt er aan in welke regio je wilt bouwen hoor. In de kop van Noord-Holland, Groningen en Friesland zijn ze stukken soepeler dan zuidelijker daarvanquote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:31 schreef klusfoobje het volgende:
2.4 euro ton, das excl grond ?
Ben overigens wel een tikje jaloers moet ik toegeven. Noorwegen en Zweden ed zijn landen waar nog gewoon ruimte is om adem te halen zonder direct allerlei gezeik t ehebben.
Die normen en waarden waar balkie het over had, die vind je hier nog...
Er valt bijzonder weinig te zien, maar zo ziet het er momenteel uit (naja, vorig jaar een keer, nu ligt er vast nog sneeuw):quote:
De foto laat maar een deel van het stuk grond zien, het is groterquote:Op donderdag 8 maart 2012 13:42 schreef MaryMouse het volgende:
Ik kan mij nog niet voorstellen dat op dat stukje bebosde heuvel een heel huis kan komen.
Uiterst rechts op de foto lijkt een stukje weg zichtbaar te zijn. Je huis komt dus verzonken te liggen t.o.v. de weg?
Bad = badkamer (soms slechts toilet, maar meestal volledig met douche/bad)quote:Op donderdag 8 maart 2012 14:15 schreef Geralt het volgende:
Op een van de tekeningen staat bij de badkamer bad en bij een andere kamer bod.
Is dat de bodkamer en zoja wat is een bodkamer?
Het kan inderdaad gewisseld worden, maar het idee was dat het berghok minder gebruikt gaat worden en dat daardoor er dan een groter scherm deels voor die deur kan hangen zonder had het in de weg hangt. Er komt een normale koelkast in het bar/keukendeel.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:54 schreef ArnosL het volgende:
Als je die koelruimte wil gebruiken om drank in te bewaren voor in je home cinema/bar lijkt het me handiger om het berghok en de koelruimte om te wisselen. En de slaapkamer omwisselen met de ruimte rechts boven in lijkt mijzelf ook makkelijker als je 's nachts vaak naar de wc moet bijvoorbeeld.
Verder vind ik het erg mooi + een houten huis
Die badkamer is juist groter omdat we geen bubbelbad willen in de andere twee badkamers (vanwege het geluid voornamelijk), en in de kelder is plek genoeg en je hebt in de rest van het huis geen last van het bubbelgeluid. Lekker relaxen in een bubbelbad doe je niet in een kleine badkamer.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:56 schreef SV-tje het volgende:
Ik ben benieuwd naar de bedoeling van de badkamer daar. Is die voornamelijk bedoeld voor de logeerkamer of ook voor jullie zelf?
Als het alleen voor de logeerkamer is zou ik deze proberen zo dicht mogelijk bij elkaar te houden en is misschien een douche toilet en 1 wasbak voldoende. Je hebt nu een ruimere badkamer dan de meeste familiebadkamers in dit topic.
Er staan fietsen op de tekening.quote:Op zondag 11 maart 2012 23:41 schreef Teslynd het volgende:
Deze:
[ afbeelding ]
Heeft je kantoor het raam aan het plafond en daarachter een uitgegreaen goot? Wel somber, maar goed dat je daar geen slaapkamer van mag maken. Maar wel werken?
In de kelderlogeerkamer een emmer met deksel zetten. Sommige mensen moeten echt abrupt of vaak. Iemand met te veel alchol op kan je ook beter een emmer op z'n kamer zetten.
Ik denk dat jullie wel het meeste met de auto thuiskomen en dus dagelijks door de garage naar binnen aan. gaan. Dus de garage moet goed geventileerd worden en het raampje mag groter of dubbel. Waarom is de tweede garage korter?
Ik had liever het kantoor aan de "lichte" kant gehad, maar dit is zoals gezegd nog maar een schets. De architect is nu bezig met de indeling en als het goed is heb ik uiterlijk volgende week zijn voorstel binnen.quote:Op zondag 11 maart 2012 23:41 schreef Teslynd het volgende:
Deze:
[ afbeelding ]
Heeft je kantoor het raam aan het plafond en daarachter een uitgegreaen goot? Wel somber, maar goed dat je daar geen slaapkamer van mag maken. Maar wel werken?
In de kelderlogeerkamer een emmer met deksel zetten. Sommige mensen moeten echt abrupt of vaak. Iemand met te veel alchol op kan je ook beter een emmer op z'n kamer zetten.
Ik denk dat jullie wel het meeste met de auto thuiskomen en dus dagelijks door de garage naar binnen aan. gaan. Dus de garage moet goed geventileerd worden en het raampje mag groter of dubbel. Waarom is de tweede garage korter?
Er komen stalen "gaaswanden" in de garage om het probleem met eventuele schade met fietsen te beperken. Dakkoffer zit gewoon op de auto, ook als die niet in gebruik is, en anders kan die nog altijd aan het plafond gehangen worden. Verder hecht ik bijzonder weinig waarde aan mijn auto, het is een transportmiddel. Met of zonder deuk, ik zit toch wel droog en warmquote:Op zondag 11 maart 2012 23:52 schreef Teslynd het volgende:
Je en waarom is die ruimte niet doorgetrokken?
Als beide auto's binnenstaan, moet je met de fiets voorzichtig naar binnen/buiten gaan, vooral als de de eigenaartjes van de kleine fiets samen met hun fiets groter groeien. Je moet ook meer manoeuvreren voor attributen als dakkoffer, fietsdrager.
Heb je überhaupt de eerdere posts gelezen?quote:Op maandag 12 maart 2012 01:41 schreef Guus Muisarm het volgende:
De logeerkamer naar je trainingsruimte, de trainingsruimte naar je bod/koelruimte, die kut cavia's passen ook gemakkelijk onder je trap (wtf dacht je te doen met die loze ruimte) je keuken naar de logeerkamer en je bod en koelruimte er vlakbij.
Overigens is die home cinema iets wat je dus aan een donkere kant zou kunnen doen en zou je naar je kantoorruimte kunnen swappen.
Hoe vast staat alles eigenlijk? Ik zie niets van de bovenliggende verdieping maar de trap zou je naar de garagemuur kunnen schuiven als mogelijjk.
Ik zou ook geen zwarte auto pakken, zie je alles op. Zeker met die winters in Noorwegen en al die troep dan.
Als TS zijn oordopjes niet vergeet welquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:10 schreef MaryMouse het volgende:
Het gaat zeker niet mogelijk zijn om een filmpje te maken als de rots wordt opgeblazen zeker?
Kun je zonder oordopjes niet filmen?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Als TS zijn oordopjes niet vergeet wel
Hier is de DIY methode:quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:10 schreef MaryMouse het volgende:
Het gaat zeker niet mogelijk zijn om een filmpje te maken als de rots wordt opgeblazen zeker?
Nee, maar aan de achterkant een natuurgebied (op deze foto is bijna de hele bosdiagonaal natuurgebied. Het stuk wat direct achter mijn huis ligt heeft een beschermde status en zal dus "nooit" bebouwd worden). Het ligt ca 2 km van het dorpscentrum af en ca 20km van een stad.quote:Op zondag 18 maart 2012 18:03 schreef devzero het volgende:
Ik dacht oorspronkelijk dat je in de middle of no-where ging wonen, maar dat is dus niet zo? Ga je aan de rand van een plaats wonen?
Voor Nederlandse begrippen buiten de bebouwde wereldquote:Op zondag 18 maart 2012 18:06 schreef Teslynd het volgende:
Goh, ik dacht dat je buiten de bebouwde wereld kwam te zitten, maar je zit aardig ingebouwd.
Hoe is het met de nutsvoorzieningen?
Ik zie dat je buren ook aan het bouwen zijnquote:Op zondag 18 maart 2012 18:18 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Nee, maar aan de achterkant een natuurgebied (op deze foto is bijna de hele bosdiagonaal natuurgebied. Het stuk wat direct achter mijn huis ligt heeft een beschermde status en zal dus "nooit" bebouwd worden). Het ligt ca 2 km van het dorpscentrum af en ca 20km van een stad.
[..]
Voor Nederlandse begrippen buiten de bebouwde wereld
Het is een gebied waar 50 stukken grond te koop waren om vrijstaande huizen te bouwen. Ons huis is nog vrij bescheiden in vergelijking tot vele andere huizen daar.
Heb gewoon de beschikking over water, riool, stroom, TV-kabel en glasvezel daar(in tegenstelling tot Nederland is gas hier standaard niet beschikbaar, tenzij je een tank in je tuin wil hebben)
Ca 100.000¤.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:15 schreef KeesBekkema het volgende:
Ik ben wel erg benieuwd wat je in midden Noorwegen betaalt voor een stuk grond van 750m2?
Volgens mij - heb een tijdje een noorse penpal gehad, pre-internetquote:Op woensdag 21 maart 2012 20:53 schreef Bouwclone het volgende:
Hij zou in ieder geval voor pasen klaar zijn. Maar ik heb nog steeds geen getekend contract met een betonaannemer(en dat is met dank aan de militaire oefening Cold Response, mijn betonaannemer moest daar onvrijwillig aan meedoen en kan dus niet fatsoenlijk op zijn mail reageren - hij is de enige in het bedrijf met voldoende bevoegdheden helaas).
Niet jaarlijks meer voor iedereen, ze plukken gewoon een stel namen uit een grote hoed, sturen die mensen een brief met kort door de bocht de keuze "meedoen met de oefening of de bak in". Sommigen worden nooit gevraagd, anderen hebben de pech om enkele jaren achter elkaar mee te moeten doen. Wie of wat je bent speelt inderdaad geen rol en er zijn maar weinig situaties die geldig verzuim geven.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:12 schreef verita het volgende:
[..]
Volgens mij - heb een tijdje een noorse penpal gehad, pre-internet- moeten mannen jaarlijks op herhaling, tijd of geen tijd. Ondernemer of niet.
OT: mooie vorderingen!
Ja, ze werken goed door!quote:
Heb nu ook contact met een andere "betonaannemer". Hij kan na pasen starten en binnen een paar weken klaar zijn. Ze gebruiken een andere bouwmethode dan de andere waar ik contact mee heb, en de isolatiewaarde is veel beter (R-value van 0,18 of lager) en verder onderhoudsvrij. Wel 50-70k¤ duurder, maar tegelijk wel de zekerheid dat het op tijd af is, iets waar ik bij de andere sceptisch over ben.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:32 schreef MaryMouse het volgende:
Ik begin mij nu voor te stellen dat er inderdaad een huis kan komen, dat was met de 'braakliggende' foto's erg lastig.
Je aannemer zal denk ik eerdaags wel reageren. Cold Respons liep tot 21 maart. Ik ben benieuwd.
Lijkt waarschijnlijk dichterbij op de foto. Hier is een kaart op 1:500 schaal (heb de adressen en huisnummer weggehaald, die met de blauwe pin erop is mijn huis). Het dichtstbijzijnde huis komt op 10-12 meter van mijn huis af, die aan de andere kant van de straat staan meer dan 15 meter verderop. Huizen moeten volgens het bestemmingsplan minimaal 8 meter uit elkaar staan (vanwege brandgevaar).quote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:38 schreef Teslynd het volgende:
Die andere huizen lijken dichtbij te staan.
Lastig vraag. Als ik zo de andere kosten bekijk, is 50K extra niet een groot aandeel, maar wel significant. Die betere isolatiewaarde is natuurlijk mooi, maar voor de kelder, dus zou dat zoveel schelen voor het hele huis? En heb je een bepaalde deadline of maakt het niet uit als het een paar maanden uitloopt?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:38 schreef Bouwclone het volgende:
en de isolatiewaarde is veel beter (R-value van 0,18 of lager) en verder onderhoudsvrij. Wel 50-70k¤ duurder, maar tegelijk wel de zekerheid dat het op tijd af is, iets waar ik bij de andere sceptisch over ben.
De kelder gaat op den duur ingericht worden met kantoor, badkamer, slaapkamer, etc (zie enkele posts terug), dus betere isolatie kan geen kwaad, zeker niet met de winters hier. Alle warmte die binnen blijft hoef ik niet opnieuw aan te voeren natuurlijk. Het "woondeel" van de kelder is zo'n 100m2, dus het warmteverlies zonder goede isolatie zal toch best noemenswaardig zijn.quote:Op maandag 26 maart 2012 02:00 schreef devzero het volgende:
[..]
Lastig vraag. Als ik zo de andere kosten bekijk, is 50K extra niet een groot aandeel, maar wel significant. Die betere isolatiewaarde is natuurlijk mooi, maar voor de kelder, dus zou dat zoveel schelen voor het hele huis? En heb je een bepaalde deadline of maakt het niet uit als het een paar maanden uitloopt?
Ja, en ik onderteken waarschijnlijk deze week het contract met de betonmannen zodat ze kunnen beginnen.quote:Op maandag 9 april 2012 14:12 schreef fietsie het volgende:
Is het gelukt om het hele terrein uit te vlakken voor de beton-mannen?
Appartement dus?quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:33 schreef GreatPretender het volgende:
Is het de bedoeling om later de kelder als sokkelleilighet te gebruiken voor kinderen/anderen?
Ik weet niet hoe het in Noorwegen zit, maar in Nederland is de (grond)prijs afhankelijk van de locatie. In Amsterdam ben je iets meer kwijt dan in oost-Groningen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:52 schreef MewBie het volgende:
Bouwclone, wat ik me afvraag als ik dit topic zo doorlees...
Hoe lang woon je al in Noorwegen?
Want die bedragen die jij noemt zijn nou niet bepaald Noorse prijzen.
Een stuk grond van 750m^2 kost gemiddeld zo'n beetje de helft van wat jij er voor betaald hebt.
Hoe groot zijn die bouwpakketten? Als in, hoe groot is het huis als je het hele bouwpakket in elkaar gezet hebt?quote:En een betonnen kelder die 60k euro MEER kost als bij een andere... voor die 60K euro heb je een compleet huis als bouwpakket.
Dat ligt aan je refentiepunten, denk ik.quote:Voor een Nederlander zijn het inderdaad lage prijzen omdat wij veel hogere grondprijzen e.d. gewend zijn, maar naar Noorse begrippen betaal je overal de hoofdprijs heb ik zo het idee.
Datzelfde geld in Noorwegen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 22:33 schreef Light het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in Noorwegen zit, maar in Nederland is de (grond)prijs afhankelijk van de locatie. In Amsterdam ben je iets meer kwijt dan in oost-Groningen.
Voor 80.000 euro (incl verzenden binnen de EU) heb je een bouwpakket voor een huis van 2 verdiepingen met een oppervlak van ongeveer 140m^2.quote:Hoe groot zijn die bouwpakketten? Als in, hoe groot is het huis als je het hele bouwpakket in elkaar gezet hebt?
Grotere stukken land (dan praat je over minimaal een paar honderd duizend vierkante meter) kost incl de gebouwen vaak zo'n 2kr per m^2quote:Dat ligt aan je refentiepunten, denk ik.
Dus is het wel gewaagd om te stellen dat er te veel geld is betaald voor de grond.quote:
Noorwegen is geen EU-land. En in de OP staat dat de kelder (het betonnen deel dus) al 147m2 is. En dan komt er nog een begane grond en een bovenverdieping bij. Dus is het niet meer te vergelijken met je bouwpakket. Nog even los van de vraag of een standaardindeling wel zou voldoen.quote:Voor 80.000 euro (incl verzenden binnen de EU) heb je een bouwpakket voor een huis van 2 verdiepingen met een oppervlak van ongeveer 140m^2.
Dat is dan wel de standaard indeling dus zodra je wat aangepast wilt hebben gaat de prijs hard omhoog
Als je 2 uur rijden van de rest van de wereld zit, waarschijnlijk.quote:Grotere stukken land (dan praat je over minimaal een paar honderd duizend vierkante meter) kost incl de gebouwen vaak zo'n 2kr per m^2
Dit is nabij een stad, de prijs die is betaal is relatief laag voor het gebied.quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:02 schreef MewBie het volgende:
[..]
Datzelfde geld in Noorwegen.
[..]
Voor 80.000 euro (incl verzenden binnen de EU) heb je een bouwpakket voor een huis van 2 verdiepingen met een oppervlak van ongeveer 140m^2.
Dat is dan wel de standaard indeling dus zodra je wat aangepast wilt hebben gaat de prijs hard omhoog
[..]
Grotere stukken land (dan praat je over minimaal een paar honderd duizend vierkante meter) kost incl de gebouwen vaak zo'n 2kr per m^2
Dat dus. Er is een enorm verschil in Kwaliteit. Ons huis kan ik ook door een franse firma laten bouwen. Dan weet ik zeker dat ik stress heb tot mijn pensioen, de kwaliteit is "OK", maar ook niet meer dan dat. Als we een firma uit midden/zuid Frankrijk nemen kan het nog goedkoper. Stressniveau stijgt wel weer verder en er word een aanslag op je geduld gedaan.quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:19 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Dit is nabij een stad, de prijs die is betaal is relatief laag voor het gebied.
Die 2kr/m2 is voor gebieden waar niemand wil wonen. Voorzieningen zal je daar zelfs met een loep niet vinden.
Er zit een groot verschil tussen een bouwpakket waar je een paar pallers met planken krijgt en het verder zelf uit moet zoeken en een product wat compleet met keuken incl witgoed en verwarming geleverd wordt. Daarnaast is mijn huis totaal ca 350-360m2, niet 140.
Maargoed, als je het allemaal zo goed weet: stuur me een PM met iemand die de kelderetage voor me kan bouwen (ik teken het contract met de betonaannemer pas volgense week een keer), waterdicht, geisoleerd naar klasse B en helemaal binnen en buiten afgewerkt, en die de (sneeuw)belasting aankan die op sommige punten van de constructie 125kN/m is.
quote:
quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:20 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Daar kom ik tijdens het bouwen wel achter.
Inwijdenquote:Op donderdag 24 mei 2012 00:03 schreef Light het volgende:
Acht slaapkamers? Wat moet je met zoveel slaapkamers?
4 om in te slapen, een of twee als garderobe, een als trainingsruimte en dan een logeerkamer. Als een kamer goedgekeurd is als slaapkamer mag je er op zich alles in. Als je het als kantoor tekent is het niet zeker dat je het als slaapkamer mag gebruiken. De strengste regels voor lucht, licht en vluchtmogelijkheden bij brand vind je onder andere in slaapkamers.quote:Op donderdag 24 mei 2012 00:03 schreef Light het volgende:
Acht slaapkamers? Wat moet je met zoveel slaapkamers?
Dank. De contouren zijn goed zichtbaar nu. Vanmiddag komt de loodgieter de buizenconstructie maken en de graver vult de boel op met een soort grind. Dinsdag kom de betonman terug en legt 20cm isolatie neer om daar vervolgens beton op te storten. De week daarna komen de wanden als het goed is.quote:Op donderdag 24 mei 2012 07:21 schreef Prof_Hoax het volgende:
![]()
![]()
![]()
Bazenhuis. Mooie tekening. En mooi dat er zichtbare vooruitgang komt
Ah ok, dan is het wel handig om veel kamers als slaapkamer te laten tekenen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 07:26 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
4 om in te slapen, een of twee als garderobe, een als trainingsruimte en dan een logeerkamer. Als een kamer goedgekeurd is als slaapkamer mag je er op zich alles in. Als je het als kantoor tekent is het niet zeker dat je het als slaapkamer mag gebruiken. De strengste regels voor lucht, licht en vluchtmogelijkheden bij brand vind je onder andere in slaapkamers.
Ik moest ergens wel lachen om garasjequote:Op donderdag 24 mei 2012 07:29 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Dank. De contouren zijn goed zichtbaar nu. Vanmiddag komt de loodgieter de buizenconstructie maken en de graver vult de boel op met een soort grind. Dinsdag kom de betonman terug en legt 20cm isolatie neer om daar vervolgens beton op te storten. De week daarna komen de wanden als het goed is.
3 juli is de planning voor de rest van het huis.
Goed op schema dus
Klopt deze eenheid wel, en zo ja, welk constructiedeel is dat dan die zo zwaar belast wordt? Vooral in de woningbouw lijkt me dit een erg hoge waarde. De overspanningen zijn hier toch vrij gering doorgaans. Je hebt het wel over twaalfduizend kilo per meter he? Dat zijn dus 10 auto's per meter.quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:19 schreef Bouwclone het volgende:
.. en die de (sneeuw)belasting aankan die op sommige punten van de constructie 125kN/m is.
Ja, het klopt. Het zijn de hoeken linksonder bij sov 7 en rechtsonder sov 8 (bij de wc) waar de druk zo hoog is op de top van de draagmuur.quote:Op donderdag 24 mei 2012 08:19 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Klopt deze eenheid wel, en zo ja, welk constructiedeel is dat dan die zo zwaar belast wordt? Vooral in de woningbouw lijkt me dit een erg hoge waarde. De overspanningen zijn hier toch vrij gering doorgaans. Je hebt het wel over twaalfduizend kilo per meter he? Dat zijn dus 10 auto's per meter.
Als constructeur weet ik dat sneeuw een flinke belasting kan zijn, vooral in Scandinavische landen (in Nederland reken je doorgaans met 0,5 kN/m², peanuts dus). Maar ik ben benieuwd of het hier ook klopt
Prima toch, dan stort mijn huis tenminste niet inquote:
quote:Op donderdag 24 mei 2012 10:27 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Prima toch, dan stort mijn huis tenminste niet in![]()
De wanden van het souterrain gaan er zo uitzien (dit is een foto van de site van de leverancier, is een ander project).
[ afbeelding ]
Isolatiewaarde die we hebben gekozen is 0,16 W/m2K, dus lekker weinig energieverlies. En door de goed gewapende constructie kunnen de standaardelementen al 10 ton aan per meter![]()
De top is 30 cm breed. En aan de onderkant een extra brede isolatielaag om vorstindringing te voorkomen.
Verder hebben we ca 3000kg aan stalen I-balken om de constructie extra stevig te maken.
De electricien belde net en is nu bezig met de aardekabel te leggen.
De graver zou ook al bezig moeten zijn en de loodgieter komt om 13u.
Ik ga zelf straks ook weer even kijken en fotos maken
Dat heb ik ook altijd als ik een fundering zie. Als er uiteindelijk een gebouw staat, is het toch best wel grootquote:Op donderdag 24 mei 2012 15:27 schreef vosss het volgende:
Op de plattegronden zou ik denken dat het behoorlijk groot zou zijn, maar de foto hierboven ziet het er klein uit vind ik. Misschien ook omdat ik weinig referentiepunten zie mbt hoe groot het zou zijn.
Welke maten zien we hier ongeveer?
Ik stond op een stuk rots zo'n 4-5 meter hoger inderdaad anders had ik het nooit op de foto kunnen krijgen, en zelfs nu maar deels...quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:38 schreef vosss het volgende:
Okay dan ben je of heel groot of stond je ergens op toen je de foto maakte lijkt me.
Die ijzers lijken 15cm uit elkaar te staan ofzo
Dat verklaard een hoopquote:Ik stond op een stuk rots zo'n 4-5 meter hoger inderdaad
Nee, geeft de contouren van de wc en badkamer aan zodat ze weten waar de buizen moeten komen. Vanmiddag gooien ze die bult grind die rechtsachter ligt over de buizen heen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:31 schreef ErwinRommel het volgende:
Die rode lijnen, daar gaan kanalen voor leidingen gefreezed worden?
Ahh, duidelijk.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:33 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Nee, geeft de contouren van de wc en badkamer aan zodat ze weten waar de buizen moeten komen. Vanmiddag gooien ze die bult grind die rechtsachter ligt over de buizen heen.
Dinsdag 20cm isolatie, woensdag beton.
Niet makkelijk, maar geen probleem. Voor de garage komt een meter of 7 met asfalt voordat je de auto een paar meter lager in het bos terugvindquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:33 schreef ErwinRommel het volgende:
En, daar linksboven zie je die auto. Boven dus de garage voor 2 auto's en de fietsenstalling. Is die draai met de auto dan wel makkelijk te maken?
Gewoon ff oefenen dusquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:51 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Niet makkelijk, maar geen probleem. Voor de garage komt een meter of 7 met asfalt voordat je de auto een paar meter lager in het bos terugvind.
We zijn krapper gewend waar we nu wonen.
ter referentie... je garage is dus ongeveer van het formaat woningkamer van de jan doorsnee woning hierquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:21 schreef Bouwclone het volgende:
Ter referentie zijn de buizen die relatief vooraan los liggen 3 meter lang, en de achterste wand (van de kleine garage) is 5,5meter lang.
Met kleine garage bedoelde ik de kleinere van de twee garageplekken, niet dat de garage op zich klein isquote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:09 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
ter referentie... je garage is dus ongeveer van het formaat woningkamer van de jan doorsnee woning hier
Het doel van een sauna is zweten, je gaat ook zweten van hard werken, doel bereiktquote:Op woensdag 30 mei 2012 13:36 schreef UIO_AMS het volgende:
Tof! Wanneer kunnen we komen schilderen? Mits sauna natuurlijk. Jij houdt daar misschien niet van, maar denk aan je gasten!.
Grondwater, waar zou ik dat voor nodig hebben? Huis staat op zo'n 190 meter bover NAP, dus weinig last van water. En qua hemelwater ook geen probleem, mijn stuk grond is schuin dus dat loopt gewoon het bos in, naast en onder het huis door. Waterafvoer nemen ze erg serieus hier, om schade door bevriezing in de winter te voorkomen voornamelijk.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:02 schreef slangpie het volgende:
hoe doe je dat met eventueel grondwater daar dan? wordt dat gewoon knettertjelang boren of is niet de hele bodem daar van rots?
2,5 meter is toch te smal voor je Hummerquote:Op donderdag 31 mei 2012 10:45 schreef Bouwclone het volgende:
Ze zijn begonnen met de fundering op te vullen (en de andere buren zijn ook begonnen om hun stuk grond bouwklaar te maken, het stukje bos is weg - hoop dat ze de rots opblazen voordat mijn huis er staat).
[ afbeelding ]
Ter referentie is de afstand tussen de ijzeren bogen linksvoor iets meer dan 2,5 meter, zijn de openingen garagepoorten (die dus 2,5m breed worden).
En dit is de isolering die weer op het grind komt.
[ afbeelding ]
En daar bovenop komt beton.
Het ligt ongeveer een week achter op schema nu, maar dat komt wel goed.
Mooi dat er bij jouw al schot in zit.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:34 schreef Bouwclone het volgende:
Isolatie en beton zijn nu in orde. Vandaag even langsgeweest om de boel goed nat te maken.
[ afbeelding ]
De buren hebben hun stuk rots ook op laten blazen en ik ben blij dat ze dat nu al gedaan hebben. Scheelt weer evt schades.
Ter indicatie, het stuk waar het plastic ligt, groen en blauw van links naar rechts, is zo'n 7,4 meter breed. Breed genoeg voor twee autos naast elkaar dus.
Mijn auto is minder dan 2 meter breed, komt wel goedquote:
Omdat er toch een pilaar in het midden komt.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:25 schreef crv het volgende:
Waarom heb je trouwens niet 1 grote garage genomen met een brede deur?
ah OK, jammerquote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:41 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Omdat er toch een pilaar in het midden komt.
Je komt van bovenaf de garage inrijden.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:04 schreef vosss het volgende:
Is het nou zo dat op die laatste foto zegmaar je van onder je auto's de garage in rijdt en dat de linker garage minder diep is dan die waar dat blauwe plastic ligt of rij je van de linkerkant erin of hoe moet ik het me voorstellen?
quote:
Jaaaaaa! Was echt tof om te zienquote:Op maandag 18 juni 2012 21:39 schreef liesje1979 het volgende:
Jeeeeeeeeeeeej! Muren!Het begint al echt wat te worden he zo? Ben zo benieuwd hoe het eruit ziet als het af is,
Nah, in augustus een keer.quote:Op maandag 18 juni 2012 21:54 schreef vosss het volgende:
Dat gaat wel snel. Vrijdag was er nog niks en nu staan er al muren.
Nog een week en je kan intrekken denk ik
Nou dan zit de vaart er toch behoorlijk in. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat in elk gevalquote:Vrijdag zou de hele dragende constructie moeten staan, inclusief al het staal.
Nou einde ? dat zal nog wel meevallen denk ikquote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:14 schreef Teslynd het volgende:
Is het daarom? Dus einde van de draaiende betonmolens in het straatbeeld?
Kreeg net een mail van de huisproducent. 10 juli is de overname al!quote:Op maandag 18 juni 2012 22:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou dan zit de vaart er toch behoorlijk in. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat in elk geval
quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:52 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Kreeg net een mail van de huisproducent. 10 juli is de overname al!![]()
De 16e beginnen dan de schilder en tegelzetter en ik ga mooi zelf een paar weken op vakantie![]()
Bouwkundig expert heb ik ook al besteld voor bij de overname. Die vent (bij zijn vorige baan maakte hij de bouwvoorschriften, nu kijkt hij of ze nageleefd worden) is de schrik van iedere huizenbouwer omdat hij "alles" ziet en ter verbetering noteert.
das mooi, ik hoop dat ze bij mij dan gaan beginnenquote:Op woensdag 20 juni 2012 09:52 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Kreeg net een mail van de huisproducent. 10 juli is de overname al!![]()
De 16e beginnen dan de schilder en tegelzetter en ik ga mooi zelf een paar weken op vakantie![]()
Bouwkundig expert heb ik ook al besteld voor bij de overname. Die vent (bij zijn vorige baan maakte hij de bouwvoorschriften, nu kijkt hij of ze nageleefd worden) is de schrik van iedere huizenbouwer omdat hij "alles" ziet en ter verbetering noteert.
Bedoel je bij mij ?quote:
Om Bouwclone's topic niet te vervuilen, antwoord hier: Nieuwbouwhuis in Frankrijk (Elzass)quote:Op donderdag 21 juni 2012 02:49 schreef Teslynd het volgende:
Komen bij jou dan wel de zware betonplaten thuisbezorgd?
Hoe zijn die houten muren?
ben zo benieuwd naar het eindresultaatquote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:31 schreef Bouwclone het volgende:
De stalen zuilen zijn geplaatst en maandag komen daar de I-profielen op te liggen.
[ afbeelding ]
Kreeg een goed ruimtegevoel door die zuilen, groot!
De deur naar de garage is wel wat verplaatst tov de tekeningen (wegens de zuilen) met als resultaat dat de badkamer wat groter moet worden. Daar kan ik mee leven
Ja, en dat zie je op sommige fotos.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 23:18 schreef Teslynd het volgende:
Hebben de buren gras op het dak? In Nederland werkt dat niet. Het is wel geprobeerd, maar 's zomers kon het erg droog worden en dat leidde dan tot brandgevaar.
Als je tijd van leven hebt worden je pannen ook vanzelf groenquote:Op zondag 24 juni 2012 01:27 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Ja, en dat zie je op sommige fotos.
En nee, ik ga voor dakpannen.
Of het huis in de Elzass gras op het dak krijgt kan je in het betreffende topic vragen
Logisch danquote:Op donderdag 28 juni 2012 13:22 schreef Bouwclone het volgende:
en totaal gezien ook beter aangezien de druk van de grond die tegen de buitenmuur aan komt ook deels door het staal opgevangen wordt. Er komen nog gipswanden inderdaad, de kolommen verdwijnen daarin en ik kan mijn electra wegwerken in de wand.
wow, de juiste vakmannen in dienst. daar houd ik vanquote:Op donderdag 28 juni 2012 12:21 schreef Bouwclone het volgende:
Gistermiddag:
[ afbeelding ]
Vandaag is de controleur langsgeweest en alles is OK bevonden. De grootste afwijking die gevonden is: 16mm, en dat was ruim binnen de marges. Qua hoogte was er 3mm afwijking tussen het hoogste en laagste punt![]()
Van bovenaf ziet het er nu zo uit:
[ afbeelding ]
Perspectief (beetje afgerond): rechtsvoor bij de ramen, 6 meter breed aan de binnenkant. In de lengterichting is de afstand tussen het staal op de "korte" stukken steeds ca 4 meter, en dat 3 keer, het laatste stukje is maar 2,5 ongeveer. In de breedte vanaf het blauwe plastic links naar de balk rechts daarvan is 4 meter en dan weer 4 meter tot de buitenmuur.
Dinsdagmiddag kwamen ze er bij een controlemeting achter dat een stalen balk niet precies op de goede plek stond. Ipv een antwoord te sturen is de baas van het bedrijf dat het staal geleverd meteen in de auto gesprongen (anderhalf uur rijden ongeveer!) en is de hele avond bezig geweest om het te fixen. Tot 23u bezig geweest. Zijn reactie (ik was er zelf ook bezig met dat plastic tot zo laat) "ik kan niet tegen fouten, dus ik moest gewoon meteen komen om het op te lossen".
Bewust voor kleine familiebedrijven (die minimaal 10 jaar bestaan) gekozen, die hebben nog eer in hun werkquote:Op donderdag 28 juni 2012 22:39 schreef crv het volgende:
[..]
wow, de juiste vakmannen in dienst. daar houd ik van
daar ben ik nu ook mee bezig voor wat betreft het putzwerk en de plavuizen. Krijg vakwerk en ben toch nog 10.000 euro goedkoper uit dan de bouwfirmaquote:Op donderdag 28 juni 2012 23:03 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Bewust voor kleine familiebedrijven (die minimaal 10 jaar bestaan) gekozen, die hebben nog eer in hun werk
Oh, goedkoper is het hier niet helaas.quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:30 schreef crv het volgende:
[..]
daar ben ik nu ook mee bezig voor wat betreft het putzwerk en de plavuizen. Krijg vakwerk en ben toch nog 10.000 euro goedkoper uit dan de bouwfirma
quote:Op maandag 2 juli 2012 23:13 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Oh, goedkoper is het hier niet helaas.
Morgenvroeg is het zo ver, het huis is momenteel onderweg als het goed is. Morgenvroeg plaatsen ze het. Morgenmiddag post ik wat fotos
Ik ookquote:
OK, mooi dat je er wat aan hadquote:Op maandag 2 juli 2012 23:56 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Heb je electroplan aangepast en vandaag een offerte gekregen voor ca 5000¤ krijg ik 67 punten en een extra stoppenkast met 3 groepen geinstalleerd op zolder. Die prijs is inclusief materiaal en montering, niks van te zeggen!
En montering van de dakramen gaat me ca 2500¤ kosten voor totaal 4 stuks. Viel me ook al mee, had het dubbele verwacht.
Voor die prijs monteren ze 4 stuks Velux 78x118. De ramen op zich heb ik zelf betaald, de prijs is dus uitsluitend voor het werk om ze erin te zetten.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:33 schreef crv het volgende:
[..]
OK, mooi dat je er wat aan had
Scheelt wel enorm die prijzen. Mijn electro is "ietsje" duurder
Wat voor dakvensters krijg je voor die prijs?
Dit, mijn god wat gaat dat snelquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:17 schreef MaryMouse het volgende:
Gaaf zeg, zo in één dag je huis gebouwd te zien worden.
Ik zou als het zo snel gaat een klein stukje vanaf gaan zitten op een klapstoeltje met een koud pilsje in mn handen kijkend naar mijn huis in wordingquote:Morgen rij ik er weer een keer heen, dan zouden de dakpannen erop moeten liggen.
Dit is de andere kant:quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:52 schreef Gwywen het volgende:
Geweldig zeg! En op die onderste foto zie je ook een stukje van de omgeving, schitterend.
Ik zou daar ook uitgerust met truien, picknickmand en een aantal reserveaccu's en -kaartjes zitten toekijken/fotograferen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zou als het zo snel gaat een klein stukje vanaf gaan zitten op een klapstoeltje met een koud pilsje in mn handen kijkend naar mijn huis in wording![]()
Lego voor volwassenenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:34 schreef Tinos85 het volgende:
Geweldige omgeving!
Apart om het huis zo op deze manier gebouwd zien worden, een echt bouwpakket. De isolatie e.d. gaan ze nu binnen allemaal afwerken?
1 DSLR en 3 compactcameras met filmfunctie had ik bij mequote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:31 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik zou daar ook uitgerust met truien, picknickmand en een aantal reserveaccu's en -kaartjes zitten toekijken/fotograferen.
Ik had inderdaad een van de compactcameras op statief staan om te filmen, maar er parkeerde halverwege net een busje voor de camera. Irritant. En na de verplaatsing stond er steeds een graafmachine in de weg. Heb dus een poging gewaagd, maar helaas gefaald.quote:
quote:Op donderdag 5 juli 2012 00:31 schreef Bouwclone het volgende:
En een paar fotos die ik deze avond genomen heb. Gaat hard![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanuit het bos genomen.
[ afbeelding ]
Je ziet een stuk keuken.
[ afbeelding ]
De bouw is elders gedaan, waardoor het hier veel sneller dan normaal lijkt te gaan. Juist omdat het niet op de plek zelf gebouwd is heb je geen last van temperatuurvariaties en weer enzo. Hierdoor krijg je een beter product omdat alles stabiel is tijdens productie. Het grootste probleem in de bouw hier is vocht tijdens de bouwperiode, en dat is bij ons geelimineerdquote:Op donderdag 5 juli 2012 00:36 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Dat tempo.... èh weet je zeker dat je huis na betrekking safe is om te wonen, of komen er door de snelle bouw nog allerlei lijken uit de kast?
Alles wat in de witte grondverf is zoals het gaat worden, de ongeverfde hulpstukken gaan eraf, en er komt natuurlijk een lik of twee verf op het huis (waardoor je de schroeven -die ik overigens niet zag zitten- ook bedekt worden). Ramen en deuren zijn van hout (en glas natuurlijkquote:Op donderdag 5 juli 2012 07:35 schreef _VoiD_ het volgende:
[ afbeelding ]
Is dat ook de afwerking die je ziet straks? Vind ik persoonlijk toch wat minder.... veel rare plankjes, schroeven niet mooi op lijn. En kunststof zo te zien?
Qua tempo
Ok, ik heb bewust voor weinig zichtbaar Hout gekozen, ik zie vaak dat dat toch een punt is wat te lang gelaten wordt voor wat het is en dan gaat het rotten e.d.quote:Op donderdag 5 juli 2012 13:20 schreef Bouwclone het volgende:
Eens in de 10-12 jaar een klats verf erop is wel te overzien.
Sommige verfproducenten geven daar zelfs garantie op, mocht je verf eerder slecht worden sturen ze een schilder op hun kosten
En inderdaad, het gros van de huizen is van hout hier.
Rood en blauw zijn het tweepijpssysteem, waarbij rood aanvoer is en blauw retour.quote:Op donderdag 5 juli 2012 00:23 schreef Bouwclone het volgende:
Lopen er hier verwarmingsmonteurs rond?
Over een week of drie begin ik met de zolderetage, en daar wil ik alvast een opzet maken voor verwarming. Verwacht niet dat het nodig gaat zijn (zover ik me kan herinneren heb ik nog nooit de slaapkamerverdieping verwarmd....) maar mocht het daar kouder zijn dan ik gewend ben is het fijn als de leidingen er al liggen.
Op de onderstaande plattegrond heb ik een schets gemaakt. Rechtsonder ergens komt de verwarmingsbuis en het warme en koude water voor de badkamer binnen, waar precies weet ik nog niet. Het lijk me het handigste om een verdeelkast in de badkamer te bouwen om zo een goed overzicht te houden, en in geval van lekkage (ik ga zo'n buis in buis systeem gebruiken) loopt het de afvoer in ipv over een vloer.
Zo'n soort ding:
[ afbeelding ]
Plattegrond (klik voor groter):
[ afbeelding ]
Wat is het handigste/beste? Vanuit de verdeelkast voor iedere verwarming een buis leggen voor warm (rood) en wat minder warm (blauw) water, of een soort van ring maken (paars) waar het water van radiator naar radiator gaat? In het laatste, paarse, geval lijken me lekkages wat lastig op te lossen, en misschien is de laatste radiator in de ring niet voldoende warm nadat alle anderen hun warmte hebben afgegeven? (maar zoals ik al zei, ik gebruik eigenlijk geen verwarming op slaapkamers, dus waarschijnlijk is dat irrelevant).
Dat rode slingerding op de badkamer is vloerverwarming, weet nog niet zeker of ik het op water of op stroom ga doen.
Ja, in advanced mode kan je het geluidsniveau instellen, en geen geluid is inderdaad een optie.quote:Op maandag 9 juli 2012 14:03 schreef Roomsnoes het volgende:
Dat slot hebben wij ook, sinds zaterdag. Tof ding! Al piept ie wel bij elke keer dat ie op slot gaat, daar ben ik iets minder van gediend. Maar volgens mij kun je dat ook uitzetten.
Oh en het schijnt dat je ook je metrokaart bijvoorbeeld (met chip dan) op het slot kunt koppelen <3
Zijn die dingen niet simpel te kraken?quote:Op maandag 9 juli 2012 12:11 schreef Bouwclone het volgende:
Morgen de sleutels, dus vandaag maar meteen een nieuw slot gekocht:
[ afbeelding ]
Kunnen de timmerman, schilder en tegelzetter makkelijk en sleutelvrij naar binnen als ik zelf weg ben.
[ afbeelding ]
Heb hem al ingesteld. Die RFID sleutels zijn![]()
En na 2 seconden automatisch op slot is ook niet vervelend
Al zou het simpel te kraken zijn, dan nog gaat het alarm af en komt een of andere nep politie "foei" zeggen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zijn die dingen niet simpel te kraken?
Wat tof dat gras op dat dak.quote:Op woensdag 11 juli 2012 01:09 schreef Bouwclone het volgende:
Uitzicht vanaf mijn slaapkamer:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:26 schreef Teslynd het volgende:
In Nederland lukt het niet met gras. In droge periodes verandert het in stro
O ja, 't wordt hooi.quote:Op zondag 22 juli 2012 01:31 schreef slangpie het volgende:
[..]
Knappe kerel ben je dan als je gras in stro kunt veranderen
Maar ik snap je punt. Maat zijn jullie zomers zoveel anders dan in NL?
quote:Op woensdag 11 juli 2012 01:09 schreef Bouwclone het volgende:
Uitzicht vanuit een hoek van de huiskamer:
[ afbeelding ]
De keuken (alwaar de koelkast, vriezer, etc nog geplaatst moeten worden, maar alles staat al netjes klaar)
[ afbeelding ]
Voor vonkenboer (12 groepen en dat is uitsluitend voor de begane grond, er komt nog meer bij):
[ afbeelding ]
Voor cvboer (weinig te zien, het is de Nibe F370):
[ afbeelding ]
Een stuk van de zolder:
[ afbeelding ]
Uitzicht vanaf mijn slaapkamer:
[ afbeelding ]
To be continued.
maar zijn de zomers bij jullie dan zoveel anders dan bij ons? kwestie van goede ondergrond, en dan zal het ook niet zo snel uitdrogen lijkt me? met gras in de weide is dat ook niet het geval, terwijl hier het grondwater toch echt meters diep zit.quote:
die ruimte heb je nodig om de verschillen in uitzetten op te vangen. Zeker in een houten huis waar alles nog wel wat werktquote:Op zaterdag 28 juli 2012 00:09 schreef MaryMouse het volgende:
Mooi die vorderingen, wordt een heel knap huis zo te zien.
T.a.v. de badkamer, bij mij is de rand tussen tegels en plafond inderdaad gekit.
Ik denk dat het gips is.quote:Op maandag 30 juli 2012 19:25 schreef Clemenza het volgende:
Heel leuk topic en een mooi huis, maar wat is dat voor plafond in de badkamer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |