abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108548820
Zoals de nickname al laat zien is dit een clone account, voor degenen die het originele account kennen, gelieve dat niet aan elkaar linken hier. Vragen waarom ik hier een clone gebruik worden in dit topic genegeerd.

In dit topic ben ik van plan om de voorbereidingen en status van mijn bouwproject bij te houden.

Het stuk grond is al gekocht, de bouwtekeningen zijn klaar, maar de bouwvergunning is er nog niet.
Het stuk grond is een (vooralsnog) bebost rots van ca 750m2 waarvan het deel dat aan de -doodlopende- weg grenst ca 6-7 meter hoger ligt dan de andere kant die aan een bos van enkele honderden vierkante kilometers grenst.

Wat de aannemer doet:
- begroeing en grond weghalen
- een stuk berg opblazen en de massa verdelen zodat het hoogteverschil wat minder merkbaar is
- drainering, grondisolatie, betonwerk voor de kelder/garage

Wat de huizenleverancier in (als het goed is) juli komt brengen is een houten huis met een deels ingerichtte begane grond, en een lege zolderetage. Het huis wordt in Zweden in modules gebouwd en vervolgens op een aantal vrachtwagens naar Noorwegen gereden om daat vervolgens met een hijskraan op het kelderdeel gezet te worden.
Een klein leger timmerlui, electriciens en dergelijke schroeft dan de boel in elkaar en legt dakpannen, en na 2 a 3 weken staat er een bruikbaar huis, op "enkele" details na...
Op de eerste verdieping moet het volgende gedaan worden: tussen de gipsplaten plamuren, schuren en vervolgens schilderen (totaal ca 140m2 als ik het goed berekend heb), vloer leggen en plinten op hun plek zetten. Op de badkamer en in de gang worden tegels gelegd.

Op de lege zolder moet grof gezien het volgende gebeuren (dat ben ik grotendeels van plan zelf te doen):
- isoleren
- wanden en deuren zetten, plafonds maken
- over loze leidingen heen voor electra en UTP
- slaapkamers en relax ruimte afwerken, badkamer komt later.

De kelder: ramen, verandadeur, deuren en garagepoorten laten installeren en verder voorlopig niks aan doen.

Dit is een eerste "draft", details/correcties en fotos/tekeningen volgen :)

Alle tekeningen staan onder de spoiler :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gereedschap dat ik nog moet kopen. Gaat waarschijnlijk het volgende worden:
Kap- en verstekzaag + tafel: Bosch GCM 8S/PCM 8S, inclusief een PTA 2400. Eventueel een Black & Dekker SMS 500 of Makita LS0714L met bijpassende tafel.

Decoupeerzaag: Bosch PST 900 PEL

Een "tafelzaag" (hoe heten die dingen??) gaat waarschijnlijk de Bosch PTS 10 worden.

Compressor gaat waarschijnlijk een Stanley 2.5 PK 50L worden, omdat ik het niet alleen voor een spijkerpistool wil gaan gebruiken (dan is 20L al genoeg), maar ook voor andere doeleinden.
En een aggregaat (altijd handig als backup, 3000W), Stanley SG3000

[ Bericht 12% gewijzigd door Bouwclone op 01-03-2012 08:49:37 ]
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
pi_108549039
Klinkt erg leuk! Zeker omdat alles in een relatief korte tijdsduur wordt gerealiseerd.

Die 140M2? Is dat totale grondopvervlakte van het hele huis?
pi_108549502
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 16:41 schreef fokexpert het volgende:
Klinkt erg leuk! Zeker omdat alles in een relatief korte tijdsduur wordt gerealiseerd.

Die 140M2? Is dat totale grondopvervlakte van het hele huis?
140m2 is het wandoppervlakte zonder deuren, ramen en andere uitsparingen (en de badkamer en het washok hebben geen verf nodig). Plafondhoogte is 240 of 250.
Het "grond"oppervlak van de eerste verdieping is ca 110, de zolder ca 82 en de kelder ca 147 (zie tekeningen in de OP).

[ Bericht 1% gewijzigd door Bouwclone op 29-02-2012 21:03:52 ]
pi_108551274
Deze ga ik volgen! *nordic countries fan is*

Welke regio ga je bouwen? Ga je er zelf ook in wonen?
pi_108551340
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:46 schreef winterapfel het volgende:
Deze ga ik volgen! *nordic countries fan is*

Welke regio ga je bouwen? Ga je er zelf ook in wonen?
Midden-Noorwegen, en ja, om zelf in te wonen.
pi_108551968
Ah nice, effe postje dumpen zodat ik 't kan volgen. :)

Ga je geen problemen krijgen met vergunning(en)? Ik hoorde dat ze in Noorwegen immigranten ook als immigranten behandelen... No clue in hoeverre dit klopt, ofc.

Ben benieuwd!
pi_108557942
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:04 schreef Nickenator het volgende:
Ah nice, effe postje dumpen zodat ik 't kan volgen. :)

Ga je geen problemen krijgen met vergunning(en)? Ik hoorde dat ze in Noorwegen immigranten ook als immigranten behandelen... No clue in hoeverre dit klopt, ofc.

Ben benieuwd!
Nationaliteit is irrelevant voor een bouwvergunning.
In Denemarken doen ze wat moeilijker (in ieder geval voor vakantiehuizen waar je niet permanent gaat wonen).
pi_108561449
Gaaf hoor! Wat mag zoiets kosten?
ADHD-C
pi_108561603
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 21:18 schreef LazyDave het volgende:
Daar kom ik tijdens het bouwen wel achter.
pi_108563668
tvp, interessant, en een onrealiseerbare droom als ik het hier zat ben :P
pi_108564894
Wat een moed om dit te gaan doen! :Y
Waarom heb je besloten om in zweden een huis te bouwen?

Verder kan ik alleen maar zeggen dat de tekeningen veelbelovend zijn,
en ik ga meegenieten. O+
  woensdag 29 februari 2012 @ 23:15:30 #12
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_108569155
Vanwaar de reden om dit onder een clone te posten?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_108569365
Interessant project. :) * Rezania klikt op 'volgen'.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 29 februari 2012 @ 23:21:23 #14
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_108569470
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 22:13 schreef Wzrd het volgende:

en ik ga meegenieten. O+
In Zweden?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_108569526
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 23:21 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

In Zweden?
Het wordt gebouwd in Zweden en geplaatst in Noorwegen, dus het klopt min-of-meer :P
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 29 februari 2012 @ 23:23:15 #16
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_108569551
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 23:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het wordt gebouwd in Zweden en geplaatst in Noorwegen, dus het klopt min-of-meer :P
Zo wel ja. :D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_108570046
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 22:13 schreef Wzrd het volgende:

en ik ga meegenieten. O+
Scheelt minimaal 50.000¤ en ze konden sneller bouwen (want de kelder en de rest kan parallel), wat ook nog eens flink scheelt qua rentekosten op de bouwlening (want ik betaal pas 1 dag voordat het huis daadwerkelijk geplaatst wordt ipv steeds een beetje). Bouwen in de winter is ook niet echt aan te raden qua kou en vocht. Nu bouwen ze het huis in een droge fabriekshal met stabiele temperatuur en dat scheelt ook weer in de eventuele vochtproblemen.
En de begane grond is standaard ingericht zoals we zelf een huis zouden tekenen, de andere twee verdiepingen verzinnen we er zelf wel bij :).

Al met al, meer dan genoeg redenen om deze optie te kiezen.
pi_108597541
Je zegt nu zelf dat t in een fabriekshal gebouwd wordt met stabiele temperaturen maar kan dat geen problemen opleveren later met de winter?

Neem bijv laminaat,dat moet je ook bijna altijd eerst op kamertemp laten komen.
pi_108598706
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:46 schreef Vinz0r het volgende:
Je zegt nu zelf dat t in een fabriekshal gebouwd wordt met stabiele temperaturen maar kan dat geen problemen opleveren later met de winter?
Problemen waarmee? In Nederland wordt ook gewoon gebouwd als het +30 is, en 't is dan niet de bedoeling dat die huizen bij -20 spontaan instorten.
pi_108598898
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 23:23 schreef Cobra4 het volgende:

Zo wel ja. :D
:D
Ja. Altijd leuk om dit soort dingen te moeten uitleggen aan figuren die de OP niet lezen :D

:D

-1
pi_108599209
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:08 schreef Light het volgende:

Problemen waarmee?
Omdat het een houten huis is en hij de link legt met laminaat denk ik dat hij verwijst naar het krimpen/uitzetten van hout. De problemen zij dan niet van instorten zoals jij het er ineens van maakt maar het werken van hout en de gevolgen zoals geluiden en evt. scheuren of zelfs ramen die breken.

Niet dat ik me daar zorgen over maak, ze zullen dat wel onder controle hebben na jaren ervaring daar, maar hij wil even wat meer uitleg schat ik zo in.
pi_108599221
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:08 schreef Light het volgende:

[..]

Problemen waarmee? In Nederland wordt ook gewoon gebouwd als het +30 is, en 't is dan niet de bedoeling dat die huizen bij -20 spontaan instorten.
T leek mij dat er een grote 'schok' door t hout zou gaan waardoor t meer zou gaan uitzetten/krimpen ;)
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:06:25 #23
102912 crv
Screwed up
pi_108601693
tvp,
Leuk om te lezen, misschien moet ik ook een topic openen :+
Succes ^O^

Wij zijn bezig met het bouwen van een huis in Frankrijk.
Nu na een jaar eindelijk de bouwvergunning, hopenlijk eind van het jaar klaar
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_108615426
Mooi topic dit, ga dit zeker volgen.

En crv, ik hoop dat je een topic opent over je huis in Frankrijk. Zou dat graag lezen.
pi_108615531
Wonen in Noorwegen lijkt me heerlijk!
Maar hoe zit het me je werk? Heb je dat daar, of is het een vakantiehuis (lijkt me niet)?
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:10:44 #26
369138 Bouwclone
More Power!
pi_108615873
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:46 schreef Vinz0r het volgende:

Neem bijv laminaat,dat moet je ook bijna altijd eerst op kamertemp laten komen.
Nee, dat levert geen problemen op. In ieder geval niet meer dan met ter plekke bouwen (vaak met natte materialen). Hout werkt hoe dan ook, afhankelijk van de temperatuur. En als het huis eenmaal staat kan je toch niks aan de buitentemperatuur doen.
Als je een huis ter plekke bouwt, varieert de temperatuur per dag/nacht, en afhankelijk van wanneer je een plank vastmaakt kan deze meer/minder uitgezet zijn dan de vorige (die bv voor het weekend erop zijn gegaan), dat verschil heb je niet in een fabriekshal.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:12:47 #27
369138 Bouwclone
More Power!
pi_108615907
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 08:46 schreef zxperia het volgende:
Wonen in Noorwegen lijkt me heerlijk!
Maar hoe zit het me je werk? Heb je dat daar, of is het een vakantiehuis (lijkt me niet)?
Werk is geen probleem.
Het is een beetje te groot om als vakantiehuis te hebben inderdaad ;)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:19:54 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108616025
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 21:20 schreef Bouwclone het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je wel weet wat de prefab je gaat kosten?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:23:06 #29
369138 Bouwclone
More Power!
pi_108616099
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 09:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je wel weet wat de prefab je gaat kosten?
Ja, dat wel, maar het grondwerk, en met name betonwerk is nog een variabele waar ik voorlopig geen controle over heb.
Het houten deel, inclusief volledige keuken, verwarming, stroom, etc (maar met ongeverfde wanden en zonder vloerbedekking en geen tegels op de badkamer) kost ongeveer 2,4 ton in euros met de huidige koers.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:25:06 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108616138
Darn, en ik maar denken dat zo'n prefab veel goedkoper zou zijn :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:25:46 #31
369138 Bouwclone
More Power!
pi_108616148
Het materiaal om de zolder leefbaar te maken (maar nog zonder badkamer, dat blijft in de eerste fase gewoon een lege kamer) komt op 12-15.000¤. Dat is inclusief alle isolatie (30 en 40cm), wanden, vloeren, plinten, verf, electra, etc. maar zonder werkkosten.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:27:04 #32
369138 Bouwclone
More Power!
pi_108616177
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 09:25 schreef Leandra het volgende:
Dat is het... een soortgelijk huis als bouwpakket kopen en ter plekke in elkaar laten zetten kost vanaf 300.000¤, en dan heb je geen keuken of verwarming er bij inbegrepen.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:28:45 #33
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_108616212
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 09:25 schreef Leandra het volgende:
Laat die hoop maar varen ja :) het voordeel van prefab houtskeletbouw is de snelheid, vrijheid in architectuur en isolatie/leefklimaat. De traditionele bouwwijzen zijn soms veel goedkoper, maar hebben uiteindelijk andere nadelen.
Misschien dat de huizen in kitvorm die met meerdere aantallen tegelijk worden gebouwd, goedkoper kunnen zijn.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:32:17 #34
369138 Bouwclone
More Power!
pi_108616289
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 09:28 schreef MMach het volgende:

[..]

Laat die hoop maar varen ja :) het voordeel van prefab houtskeletbouw is de snelheid, vrijheid in architectuur en isolatie/leefklimaat. De traditionele bouwwijzen zijn soms veel goedkoper, maar hebben uiteindelijk andere nadelen.
Misschien dat de huizen in kitvorm die met meerdere aantallen tegelijk worden gebouwd, goedkoper kunnen zijn.
Ze bouwen ongeveer 200 huizen per jaar in die fabriek, en ze gebruiken maar 5-6 verschillende moduletypes om hun 9 verschillende huistypes in elkaar te zetten (ieder met een andere dakconstructie en samenstelling van kamers). Het is net Lego :)
pi_108622541
Mooi project, mooi land, ben dus erg nieuwsgierig!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 15:31:21 #36
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_108626615
2.4 euro ton, das excl grond ?

Ben overigens wel een tikje jaloers moet ik toegeven. Noorwegen en Zweden ed zijn landen waar nog gewoon ruimte is om adem te halen zonder direct allerlei gezeik t ehebben.

Die normen en waarden waar balkie het over had, die vind je hier nog...

[ Bericht 81% gewijzigd door klusfoobje op 02-03-2012 15:43:21 ]
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_108680126
Inderdaad exclusief grond.
pi_108680482
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 15:31 schreef klusfoobje het volgende:
2.4 euro ton, das excl grond ?

Ben overigens wel een tikje jaloers moet ik toegeven. Noorwegen en Zweden ed zijn landen waar nog gewoon ruimte is om adem te halen zonder direct allerlei gezeik t ehebben.

Die normen en waarden waar balkie het over had, die vind je hier nog...
Mwah, dat ligt er aan in welke regio je wilt bouwen hoor. In de kop van Noord-Holland, Groningen en Friesland zijn ze stukken soepeler dan zuidelijker daarvan ;)

Verder een leuk topic, ga ik zeker even volgen!
pi_108735497
Tekeningen zien er goed uit!
Uitvinder van de biersmiley.
pi_108853347
De bouwvergunning is binnen *O*
Dinsdag een gesprek met de aannemer (voor het prefab deel), alle data vastzetten en vervolgens een schilder (voor binnen) en tegelzetter vinden die in juli willen werken. ^O^

Net ook de aannemer voor het grondwerk gebeld, en hij begint maandag meteen met het stuk grond bouwrijp te maken! (en dinsdag onderteken ik het contract voor het grondwerk... vertrouwen in de mensheid, hier kan het nog!)

Subsidieaanvraag voor de verwarming (wamtepomp in het Nederlands?) is ook de deur uit, en als het goed is staat binnen een paar maanden ca 1 350¤ op mijn rekening.

[ Bericht 43% gewijzigd door Bouwclone op 08-03-2012 09:53:10 ]
pi_108856121
Foto's van t stuk grond?
pi_108856427
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:47 schreef winterapfel het volgende:
Foto's van t stuk grond?
Er valt bijzonder weinig te zien, maar zo ziet het er momenteel uit (naja, vorig jaar een keer, nu ligt er vast nog sneeuw):

Niks anders dus dan een stukje bos op een stuk rots, op een helling.
Vanaf maandag gaan de bomen plat en de grond eraf, en de rots gaat ook deels weg (met explosieven).
  donderdag 8 maart 2012 @ 11:03:45 #43
151515 verita
Happy days
pi_108856581
* verita is klein beetje jaloers

Ow wat lijkt het me mooi worden. Blijf aub regelmatig posten :9~
Veel succes met het wegblazen van de rots, dat lijkt me niet eenvoudig.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_108857012
Ja, ik ga dit topic als een soort van blog gebruiken.

Voorlopige time line:
Maart-Juni: Grond bouwklaar maken en uiterlijk half juni moet het kelderdeel staan
Begin Juli: Huis plaatsen en in elkaar schroeven, dakpannen, etc... uiterlijk derde week juli zouden ze daarmee klaar moeten zijn.
Eind Juli: Van binnen plamuren, schuren en in de verf laten zetten. Op de badkamer (wanden en vloer), keuken (tussen de kasten) en in de gang (vloer) tegels. In de rest van de ruimtes (behalve washok) vloeren leggen en plinten zetten. Badkamer afmaken met toilet, douche, etc.
In de kelder alle ramen en deuren laten zetten en vervolgens voorlopig niet meer naar omkijken.
Augustus: De (lege) zolder voorzien van isolatie en kamers. Tussendoor een keer verhuizen. Kamers afmaken.
September --> ooit: badkamer op zolder maken, kelder voorzien van kamers (in ieder geval huiskamer, badkamer, gym, thuisbios, logeerkamer en kantoor)

En wegblazen van dat stuk rots doet de aannemer natuurlijk, je mag dat als leek niet eens zelf proberen.
  † In Memoriam † donderdag 8 maart 2012 @ 13:42:38 #45
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_108861694
Ik kan mij nog niet voorstellen dat op dat stukje bebosde heuvel een heel huis kan komen.
Uiterst rechts op de foto lijkt een stukje weg zichtbaar te zijn. Je huis komt dus verzonken te liggen t.o.v. de weg?
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_108862687
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 13:42 schreef MaryMouse het volgende:
Ik kan mij nog niet voorstellen dat op dat stukje bebosde heuvel een heel huis kan komen.
Uiterst rechts op de foto lijkt een stukje weg zichtbaar te zijn. Je huis komt dus verzonken te liggen t.o.v. de weg?
De foto laat maar een deel van het stuk grond zien, het is groter ;)
De begane grond van het huis komt op ongeveer dezelfde hoogte als het wegdek. De kelder is aan de "boskant" volledig open/toegankelijk.

Vandaag een architect aan de lijn gehad en hij gaat binnenkort kamers tekenen op zolder en in de kelder :)

En een offerte binnen voor opritverwarming gebaseerd op stroom (10.2 kW), ca 4500¤ voor een compleet systeem met 2 sensors, regelkast en alles wat nodig is. Maar goed dat ik een milieuvriendelijk verwarmingsalternatief heb voor binnen O-)
Nu nog een offerte afwachten voor opritverwarming gebaseerd op glycol, want dan kan ik dat eventueel op het systeem van binnen aansluiten.
pi_108862743
Op een van de tekeningen staat bij de badkamer bad en bij een andere kamer bod.

Is dat de bodkamer en zoja wat is een bodkamer? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_108862783
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 14:15 schreef Geralt het volgende:
Op een van de tekeningen staat bij de badkamer bad en bij een andere kamer bod.

Is dat de bodkamer en zoja wat is een bodkamer? :@
Bad = badkamer (soms slechts toilet, maar meestal volledig met douche/bad)
Bod = bergruimte
  zondag 11 maart 2012 @ 17:40:10 #49
369138 Bouwclone
More Power!
pi_108976854
Morgen een gesprek met de architect om ook de kelder en zolder van ruimtes te laten voorzien. Zolder weten we al een heel eind wat er moet komen en waar, maar de kelder is lastiger.
Heb een beetje met floorplanner zitten spelen en daar is voorlopig het volgende uit gekomen (let niet op de plaatsing van de meubels er dergelijke, heb er gewoon wat ingeplakt om een indruk te krijgen van de beschikbare ruimte):

De garage spreekt voor zich, maar de andere ruimtes hebben misschien wat uitleg nodig:
Vanaf linksboven: kantoor, rechts daarvan een trainingsruimte met daaronder een badkamer. Links van de badkamer (naast de gang) een home cinema, met aan de onderkant een keukenblok/bar, met daaraan grenzend een huiskamer. Rechts van de huiskamer een kleine logeerkamer. Verder is er nog een trap met aangrenzend berghok, en een kleine ruimte waar je twee kooien ziet staan (da's de kamer voor de cavias en ander klein gespuis).

Alle functies die we op die etage willen hebben zijn ingetekend nu (badkamer, logeerkamer, kantoor, trainingsruimte, woonkamer, bar/keukendeel, home cinema, bergruimte en een aparte kamer -wegens allergie- voor huisdieren), maar er is vrij veel "loze ruimte" in de vorm van gangen. Hoop dat de architect met goede voorstellen komt, maar help gerust meedenken :)
Ik wil eigenlijk ook graag een toilet apart van de badkamer, maar ik kwam even niet uit met wanden...
Het is relatief vrij in te delen. De wand tussen de garage en het woondeel kan niet verplaatst worden, maar alle andere binnenmuren wel. De trap staat ook vast (al zou die een U vorm kunnen krijgen misschien).
  zondag 11 maart 2012 @ 17:52:37 #50
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_108977273
Wat een tof project. Zeker de moeite waard om te volgen.
En hoe meer foto's en up-dates, hoe beter!
Succes met de bouw.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_108978710
Waarom is die home cinema zo een kleine ruimte?

Je hebt een megakelder en daar zet je dan een woonkamer in?? :?

Laat die woonkamer weg en je hebt plek zat voor kantoortje, trainingsruimte, badkamertje en homecinema.

Met deze afmeting is het zo een beetje van ik wil wel maar ik kan niet. Dat zou zonde zijn.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 11 maart 2012 @ 18:44:20 #52
369138 Bouwclone
More Power!
pi_108979055
Geen idee hoe groot of klein een home cinema normaal is, is de eerste keer dat ik er plek voor ga krijgen ;)
Woonkamer is misschien de verkeerde benaming, het is meer een soort relax/hangruimte (vandaar ook die aansluitende bar), met uitzicht op het bos. Op de begane grond is de "normale", grotere, huiskamer (met uitzicht naar de andere kant), en op zolder komt ook zo'n soort "hangruimte" (bij gebrek aan betere benaming).
Zoals ik al zei is dit een eerste poging, om in ieder geval alvast een paar ruimtes af te bakenen voor het geprek met de architect morgen :)
pi_108979520
ik vind het persoonlijk erg hokkerlig lijken. het is een beetje van alles wat maar het is het allemaal net niet.
ik zou bijvoorbeeld een lounge/hang ruimte combineren met een beamer. ipv een aparte home cinema.
pi_108981153
Als je met de auto thuiskomt, ga dan dan weer naar buiten en buitenom naar binnen of moet je de halve kelder ronddraaien voor de trap?
Hoeveel van de kelder zit er in de helling?
  zondag 11 maart 2012 @ 22:42:24 #55
369138 Bouwclone
More Power!
pi_108992507
Dat van de trap is inderdaad een goed punt.
Even een nieuwe schets gemaakt:

Aanpassingen: home cinema bij de kamer getrokken, een berghok (bod) en een koelruimte (kjølerom) erbij, keuken/barblok verplaatst en de trap vervangen door een U-trap (maar ik weet niet of dat fysiek ook mogelijk gaat zijn qua hoogte), en ook een apart toilet erbij.

Ongeveer de helft van de kelder zit in de helling, hoeveel precies, en waar, kan je op de tekeningen in de OP zien.

En "hokjes" zullen het tot op zekere hoogte wel moeten worden. Ik wil geen open badkamer, kantoor, etc ;) Daarnaast is boven al vrij veel open.

Ik blijf open voor voorstellen, ben nl nog steeds niet helemaal tevreden over de oplossing.
pi_108993155
Als je die koelruimte wil gebruiken om drank in te bewaren voor in je home cinema/bar lijkt het me handiger om het berghok en de koelruimte om te wisselen. En de slaapkamer omwisselen met de ruimte rechts boven in lijkt mijzelf ook makkelijker als je 's nachts vaak naar de wc moet bijvoorbeeld.

Verder vind ik het erg mooi + een houten huis O+
  zondag 11 maart 2012 @ 22:56:01 #57
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_108993262
Ik ben benieuwd naar de bedoeling van de badkamer daar. Is die voornamelijk bedoeld voor de logeerkamer of ook voor jullie zelf?
Als het alleen voor de logeerkamer is zou ik deze proberen zo dicht mogelijk bij elkaar te houden en is misschien een douche toilet en 1 wasbak voldoende. Je hebt nu een ruimere badkamer dan de meeste familiebadkamers in dit topic.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 11 maart 2012 @ 23:12:10 #58
369138 Bouwclone
More Power!
pi_108994168
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:54 schreef ArnosL het volgende:
Als je die koelruimte wil gebruiken om drank in te bewaren voor in je home cinema/bar lijkt het me handiger om het berghok en de koelruimte om te wisselen. En de slaapkamer omwisselen met de ruimte rechts boven in lijkt mijzelf ook makkelijker als je 's nachts vaak naar de wc moet bijvoorbeeld.

Verder vind ik het erg mooi + een houten huis O+
Het kan inderdaad gewisseld worden, maar het idee was dat het berghok minder gebruikt gaat worden en dat daardoor er dan een groter scherm deels voor die deur kan hangen zonder had het in de weg hangt. Er komt een normale koelkast in het bar/keukendeel.
Slaapkamers kunnen niet in het "bovenste deel" omdat het onder de grond ligt. Er zitten wel ramen in, maar omdat de bovenkant daarvan gelijk is met de grond buiten, mag je die ruimtes wettelijk gezien niet als slaapkamer gebruiken.
Als we iemand op bezoek hebben met een slechte blaas, kan die ook in de hoofdlogeerkamer op de eerste verdiepingen gaan slapen, is recht tegenover de badkamer ;)

quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:56 schreef SV-tje het volgende:
Ik ben benieuwd naar de bedoeling van de badkamer daar. Is die voornamelijk bedoeld voor de logeerkamer of ook voor jullie zelf?
Als het alleen voor de logeerkamer is zou ik deze proberen zo dicht mogelijk bij elkaar te houden en is misschien een douche toilet en 1 wasbak voldoende. Je hebt nu een ruimere badkamer dan de meeste familiebadkamers in dit topic.
Die badkamer is juist groter omdat we geen bubbelbad willen in de andere twee badkamers (vanwege het geluid voornamelijk), en in de kelder is plek genoeg en je hebt in de rest van het huis geen last van het bubbelgeluid. Lekker relaxen in een bubbelbad doe je niet in een kleine badkamer.
Dat de logee een paar meter moet lopen om te kunnen douchen vind ik niet zo belangrijk. En zoals ik net ook al zei, als dat wel een probleem is kan die gewoon de andere logeerkamer gebruiken.
pi_108995450
Deze:

Heeft je kantoor het raam aan het plafond en daarachter een uitgegreaen goot? Wel somber, maar goed dat je daar geen slaapkamer van mag maken. Maar wel werken?
In de kelderlogeerkamer een emmer met deksel zetten. Sommige mensen moeten echt abrupt of vaak. Iemand met te veel alchol op kan je ook beter een emmer op z'n kamer zetten.

Ik denk dat jullie wel het meeste met de auto thuiskomen en dus dagelijks door de garage naar binnen aan. gaan. Dus de garage moet goed geventileerd worden en het raampje mag groter of dubbel. Waarom is de tweede garage korter?
pi_108995601
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 23:41 schreef Teslynd het volgende:
Deze:
[ afbeelding ]

Heeft je kantoor het raam aan het plafond en daarachter een uitgegreaen goot? Wel somber, maar goed dat je daar geen slaapkamer van mag maken. Maar wel werken?
In de kelderlogeerkamer een emmer met deksel zetten. Sommige mensen moeten echt abrupt of vaak. Iemand met te veel alchol op kan je ook beter een emmer op z'n kamer zetten.

Ik denk dat jullie wel het meeste met de auto thuiskomen en dus dagelijks door de garage naar binnen aan. gaan. Dus de garage moet goed geventileerd worden en het raampje mag groter of dubbel. Waarom is de tweede garage korter?
Er staan fietsen op de tekening.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_108995878
Je en waarom is die ruimte niet doorgetrokken?
Als beide auto's binnenstaan, moet je met de fiets voorzichtig naar binnen/buiten gaan, vooral als de de eigenaartjes van de kleine fiets samen met hun fiets groter groeien. Je moet ook meer manoeuvreren voor attributen als dakkoffer, fietsdrager.
pi_108998835
De logeerkamer naar je trainingsruimte, de trainingsruimte naar je bod/koelruimte, die kut cavia's passen ook gemakkelijk onder je trap (wtf dacht je te doen met die loze ruimte) je keuken naar de logeerkamer en je bod en koelruimte er vlakbij.

Overigens is die home cinema iets wat je dus aan een donkere kant zou kunnen doen en zou je naar je kantoorruimte kunnen swappen.

Hoe vast staat alles eigenlijk? Ik zie niets van de bovenliggende verdieping maar de trap zou je naar de garagemuur kunnen schuiven als mogelijjk.

Ik zou ook geen zwarte auto pakken, zie je alles op. Zeker met die winters in Noorwegen en al die troep dan.
pi_109045125
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 23:41 schreef Teslynd het volgende:
Deze:
[ afbeelding ]

Ik had liever het kantoor aan de "lichte" kant gehad, maar dit is zoals gezegd nog maar een schets. De architect is nu bezig met de indeling en als het goed is heb ik uiterlijk volgende week zijn voorstel binnen.

Echt, wat is het supergrote probleem met 10 meter lopen om bij een toilet te komen? Er zijn genoeg huizen waar niet eens een toilet op dezelfde verdieping is als een slaapkamer...

De tweede garage is korter omdat we anders het aantal toegestane te bebouwen vierkante meters teveel zouden overschrijden. Had zelf ook liever gezien dat die wat ruimer was, maar ach. Ventilatie is ook geen probleem, de motor gaat uit voordat de garagepoort dichtgaat, en gaat niet aan voordat de poort open is.
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 23:52 schreef Teslynd het volgende:
Je en waarom is die ruimte niet doorgetrokken?
Als beide auto's binnenstaan, moet je met de fiets voorzichtig naar binnen/buiten gaan, vooral als de de eigenaartjes van de kleine fiets samen met hun fiets groter groeien. Je moet ook meer manoeuvreren voor attributen als dakkoffer, fietsdrager.
Er komen stalen "gaaswanden" in de garage om het probleem met eventuele schade met fietsen te beperken. Dakkoffer zit gewoon op de auto, ook als die niet in gebruik is, en anders kan die nog altijd aan het plafond gehangen worden. Verder hecht ik bijzonder weinig waarde aan mijn auto, het is een transportmiddel. Met of zonder deuk, ik zit toch wel droog en warm ;)
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 01:41 schreef Guus Muisarm het volgende:
De logeerkamer naar je trainingsruimte, de trainingsruimte naar je bod/koelruimte, die kut cavia's passen ook gemakkelijk onder je trap (wtf dacht je te doen met die loze ruimte) je keuken naar de logeerkamer en je bod en koelruimte er vlakbij.

Overigens is die home cinema iets wat je dus aan een donkere kant zou kunnen doen en zou je naar je kantoorruimte kunnen swappen.

Hoe vast staat alles eigenlijk? Ik zie niets van de bovenliggende verdieping maar de trap zou je naar de garagemuur kunnen schuiven als mogelijjk.

Ik zou ook geen zwarte auto pakken, zie je alles op. Zeker met die winters in Noorwegen en al die troep dan.
Heb je überhaupt de eerdere posts gelezen?
pi_109045267
Ik was vanochtend bij het stuk grond om het contract met de aannemer voor het grondwerk te ondertekenen, en ze waren al goed bezig geweest gister (zonder contract, vertrouwen bestaat hier nog gelukkig)!

Bomen en andere begroeing is weg, een deel van de grond is al verplaatst.

Vanmiddag komen de landmeters om de coordinaten "af te tekenen" zodat de aannemer precies werk kan gaan doen, zoals de rots opblazen (waarmee het lager gelegen deel van het stuk grond weer opgevuld gaat worden).
Gelukkig is de rots wat kleiner dan berekend, dus als het meezit is mijn rekening 3-4000¤ minder dan geplanned.
pi_109054166
Dat soort vertrouwen is hier ver te zoeken inderdaad.

Wel een spectaculair project zeg. Ik ga dit topic zeker volgen.

Succes!
  † In Memoriam † dinsdag 13 maart 2012 @ 21:10:48 #66
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_109065394
Het gaat zeker niet mogelijk zijn om een filmpje te maken als de rots wordt opgeblazen zeker?
  dinsdag 13 maart 2012 @ 21:25:43 #67
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_109066094
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 21:10 schreef MaryMouse het volgende:
Het gaat zeker niet mogelijk zijn om een filmpje te maken als de rots wordt opgeblazen zeker?
Als TS zijn oordopjes niet vergeet wel :+
pi_109066847
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 21:25 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Als TS zijn oordopjes niet vergeet wel :+
Kun je zonder oordopjes niet filmen?
pi_109068027
Da's geen goed idee.
pi_109070365
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 22:00 schreef Teslynd het volgende:
Da's geen goed idee.
Voor je gehoor niet nee, maar je kunt er toch wel om filmen?
pi_109088392
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 21:10 schreef MaryMouse het volgende:
Hier is de DIY methode:
Hier is de methode die gebruikt wordt als er niks in de buurt staat wat kapot kan:

En bij mij doen ze waarschijnlijk dat laatste, maar dan onder zware rubberen matten zodat de kelderetage van het huis van de buren heel blijft (de rest zetten ze in week 17 neer, ze bouwen op dezelfde manier maar wel een ander huistype).

Ik heb geen idee wanneer ze de boel bij mij opblazen, kan goed al gebeurd zijn, aannemer is erg effectief.
  zondag 18 maart 2012 @ 11:53:31 #72
369138 Bouwclone
More Power!
pi_109226783
Ben gister weer eens gaan kijken en de aannemer is effectief geweest. Alle vegetatie is weg en de gaten voor de explosieven zijn al geboord. Maandag zal het dan wel gaan knallen.

Deze machine heeft een aantal gaten geboord.

De rode plastic dingen laten zien waar de gaten zitten, staan ca 1-1,5 meter uit elkaar. In de gaten komen de explosieven.

Deze matten komen op de gaten te liggen om de omliggende bebouwing te beschermen voor rondslingerende stukken rots.

Een paar overzichtsfotos uit verschillende hoeken:

Hier zie je een horizontale oranje streep (in het midden, iets naar rechts), dat is ongeveer waar de onderkant van de kelder gaat komen.

En tot slot een foto vanaf ongeveer waar de huiskamer komt, met beperkt uitzicht (en zooi van de toekomstige buren).

[ Bericht 3% gewijzigd door Bouwclone op 18-03-2012 12:01:18 ]
  zondag 18 maart 2012 @ 12:51:51 #73
333374 Lithia
Too serious
pi_109228349
Wooow, mooi project. _O_
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  Moderator zondag 18 maart 2012 @ 13:17:55 #74
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_109229385
Dat is nog eens bouwen op een heel andere schaal dan hier in Nederland ! ^O^

Tof topic om te volgen ! :s)
pi_109229746
Wat vet die traningsruimte!
pi_109241198
Ik dacht oorspronkelijk dat je in de middle of no-where ging wonen, maar dat is dus niet zo? Ga je aan de rand van een plaats wonen?
pi_109241303
Goh, ik dacht dat je buiten de bebouwde wereld kwam te zitten, maar je zit aardig ingebouwd.
Hoe is het met de nutsvoorzieningen?
  zondag 18 maart 2012 @ 18:18:52 #78
369138 Bouwclone
More Power!
pi_109241824
quote:
11s.gif Op zondag 18 maart 2012 18:03 schreef devzero het volgende:
Ik dacht oorspronkelijk dat je in de middle of no-where ging wonen, maar dat is dus niet zo? Ga je aan de rand van een plaats wonen?
Nee, maar aan de achterkant een natuurgebied (op deze foto is bijna de hele bosdiagonaal natuurgebied. Het stuk wat direct achter mijn huis ligt heeft een beschermde status en zal dus "nooit" bebouwd worden). Het ligt ca 2 km van het dorpscentrum af en ca 20km van een stad.
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 18:06 schreef Teslynd het volgende:
Goh, ik dacht dat je buiten de bebouwde wereld kwam te zitten, maar je zit aardig ingebouwd.
Hoe is het met de nutsvoorzieningen?
Voor Nederlandse begrippen buiten de bebouwde wereld ;)
Het is een gebied waar 50 stukken grond te koop waren om vrijstaande huizen te bouwen. Ons huis is nog vrij bescheiden in vergelijking tot vele andere huizen daar.
Heb gewoon de beschikking over water, riool, stroom, TV-kabel en glasvezel daar ^O^ (in tegenstelling tot Nederland is gas hier standaard niet beschikbaar, tenzij je een tank in je tuin wil hebben)
  zondag 18 maart 2012 @ 18:25:11 #79
369138 Bouwclone
More Power!
pi_109242110
Oh, ik heb ook 34 pakken met deze vloer gekocht. Was in de aanbieding, ca 10¤ goedkoper per m2 dan normaal, dat merk je best als je meer dan 80m2 nodig hebt ^O^

Komt vrijdag en gaat dan de opslag in. Bewust geen parket, want met kleine kinderen ziet dat er binnen de kortste keren niet meer uit (ervaring met het huidige parket, eik met 7 lagen lak is niet voldoende... }:| )
pi_109242803
Leuk project! Wat ik mis is een sauna in of bij je derde badkamer. Ik zou dan vanaf de bank naar de home cinema gaan kijken.
  † In Memoriam † zondag 18 maart 2012 @ 20:19:19 #81
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_109246692
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 18:18 schreef Bouwclone het volgende:

[..]

Nee, maar aan de achterkant een natuurgebied (op deze foto is bijna de hele bosdiagonaal natuurgebied. Het stuk wat direct achter mijn huis ligt heeft een beschermde status en zal dus "nooit" bebouwd worden). Het ligt ca 2 km van het dorpscentrum af en ca 20km van een stad.

[..]

Voor Nederlandse begrippen buiten de bebouwde wereld ;)
Het is een gebied waar 50 stukken grond te koop waren om vrijstaande huizen te bouwen. Ons huis is nog vrij bescheiden in vergelijking tot vele andere huizen daar.
Heb gewoon de beschikking over water, riool, stroom, TV-kabel en glasvezel daar ^O^ (in tegenstelling tot Nederland is gas hier standaard niet beschikbaar, tenzij je een tank in je tuin wil hebben)
Ik zie dat je buren ook aan het bouwen zijn :?
En aan de oranje punten te zien gaat er best wat aan explosieven gebruikt worden.
Ik ben benieuwd hoe het er ná de opblazing uitziet.
  zondag 18 maart 2012 @ 20:32:09 #82
369138 Bouwclone
More Power!
pi_109247344
@TsiisSkaaf: sauna vinden we niks, vandaar dat die er ook niet in komt.

@MM: Klopt, de directe buren zijn aan het bouwen, in week 17 krijgen ze hun huis van dezelfde leverancier, maar een ander model. Daar de buren weer van heb ik geen idee wanneer die gaan beginnen. Het stuk grond aan de andere kant (tussen ons en het witte huis in) is gereserveerd, maar volgens mij nog niet verkocht.
Na de explosie ziet het er ongeveer uit als bij de buren (naja, nadat ze dat naar het lager gelegen deel geschoven hebben, daar waar je nu water ziet), we hebben het hoogteprofiel bijna hetzelfde.
pi_109311725
Vanochtend de aannemer aan de lijn gehad en hij zei dat ze deze middag de eerste ronde met explosies doen. ^O^
Nu heb ik zin om daar morgen heen te gaan (vandaag lukt me helaas niet meer).
pi_109316922
Ik ben wel erg benieuwd wat je in midden Noorwegen betaalt voor een stuk grond van 750m2?
pi_109339559
Huis bouwen, en explosieven gebruiken. Me like!

gekheid op een stokje: plannen klinken en zien er geweldig uit. Goed bezig TS, lijkt me een mooi stulpje!
pi_109362275
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 16:15 schreef KeesBekkema het volgende:
Ik ben wel erg benieuwd wat je in midden Noorwegen betaalt voor een stuk grond van 750m2?
Ca 100.000¤.
pi_109363632
Ben vandaag bij het stuk grond geweest en de aannemer werkt goed door ^O^
De eerste explosies zijn een feit, en nu zijn ze bezig om het lager gelegen deel te vullen met het materiaal wat bij de explosies los is gekomen.

Hier stond een stuk berg:

Ze vullen steeds een halve meter bij en gaan dan met de "trilwals" er overheen om een goede compacte massa te krijgen. Ze vullen bij tot ongeveer waar het dak van de wals is nu.

Hier krijg je een beetje een idee van het hoogteverschil.

Zogauw alle losse massa van de top weg is boren ze weer wat nieuwe gaten en dan gaat er weer een meter of 2-3 rots kapot.
  † In Memoriam † woensdag 21 maart 2012 @ 20:46:24 #88
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_109363835
Daar zullen ze wel een paar dagen mee bezig zijn, opblazen, opvullen, en vasttrillen.
Enig idee wanneer ze kunnen beginnen met de kelder?
pi_109364259
Hij zou in ieder geval voor pasen klaar zijn. Maar ik heb nog steeds geen getekend contract met een betonaannemer -O- (en dat is met dank aan de militaire oefening Cold Response, mijn betonaannemer moest daar onvrijwillig aan meedoen en kan dus niet fatsoenlijk op zijn mail reageren - hij is de enige in het bedrijf met voldoende bevoegdheden helaas).
  woensdag 21 maart 2012 @ 21:12:54 #90
151515 verita
Happy days
pi_109365230
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 20:53 schreef Bouwclone het volgende:
Hij zou in ieder geval voor pasen klaar zijn. Maar ik heb nog steeds geen getekend contract met een betonaannemer -O- (en dat is met dank aan de militaire oefening Cold Response, mijn betonaannemer moest daar onvrijwillig aan meedoen en kan dus niet fatsoenlijk op zijn mail reageren - hij is de enige in het bedrijf met voldoende bevoegdheden helaas).
Volgens mij - heb een tijdje een noorse penpal gehad, pre-internet :D - moeten mannen jaarlijks op herhaling, tijd of geen tijd. Ondernemer of niet.
OT: mooie vorderingen!
pi_109366382
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:12 schreef verita het volgende:

[..]

Volgens mij - heb een tijdje een noorse penpal gehad, pre-internet :D - moeten mannen jaarlijks op herhaling, tijd of geen tijd. Ondernemer of niet.
OT: mooie vorderingen!
Niet jaarlijks meer voor iedereen, ze plukken gewoon een stel namen uit een grote hoed, sturen die mensen een brief met kort door de bocht de keuze "meedoen met de oefening of de bak in". Sommigen worden nooit gevraagd, anderen hebben de pech om enkele jaren achter elkaar mee te moeten doen. Wie of wat je bent speelt inderdaad geen rol en er zijn maar weinig situaties die geldig verzuim geven.
pi_109473751
Weer even een foto update, helaas met slechte kwaliteit (met een ipod touch genomen omdat ik mijn fototoestel vergeten was).
Ze zijn weer goed bezig geweest de laatste dagen ^O^

De graafmachine staat bovenaan mijn oprit.

Photosynth 360 graden foto:
  One tough cookie zaterdag 24 maart 2012 @ 21:30:27 #93
169210 liesje1979
pi_109473929
Zo, wat gaat het hard opeens!
  † In Memoriam † zaterdag 24 maart 2012 @ 21:32:56 #94
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_109474001
Ik begin mij nu voor te stellen dat er inderdaad een huis kan komen, dat was met de 'braakliggende' foto's erg lastig.
Je aannemer zal denk ik eerdaags wel reageren. Cold Respons liep tot 21 maart. Ik ben benieuwd.
pi_109474175
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 21:30 schreef liesje1979 het volgende:
Zo, wat gaat het hard opeens!
Ja, ze werken goed door!

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 21:32 schreef MaryMouse het volgende:
Ik begin mij nu voor te stellen dat er inderdaad een huis kan komen, dat was met de 'braakliggende' foto's erg lastig.
Je aannemer zal denk ik eerdaags wel reageren. Cold Respons liep tot 21 maart. Ik ben benieuwd.
Heb nu ook contact met een andere "betonaannemer". Hij kan na pasen starten en binnen een paar weken klaar zijn. Ze gebruiken een andere bouwmethode dan de andere waar ik contact mee heb, en de isolatiewaarde is veel beter (R-value van 0,18 of lager) en verder onderhoudsvrij. Wel 50-70k¤ duurder, maar tegelijk wel de zekerheid dat het op tijd af is, iets waar ik bij de andere sceptisch over ben.
Moet er nog even over nadenken...
pi_109476185
Die andere huizen lijken dichtbij te staan.
pi_109477370
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 22:38 schreef Teslynd het volgende:
Die andere huizen lijken dichtbij te staan.
Lijkt waarschijnlijk dichterbij op de foto. Hier is een kaart op 1:500 schaal (heb de adressen en huisnummer weggehaald, die met de blauwe pin erop is mijn huis). Het dichtstbijzijnde huis komt op 10-12 meter van mijn huis af, die aan de andere kant van de straat staan meer dan 15 meter verderop. Huizen moeten volgens het bestemmingsplan minimaal 8 meter uit elkaar staan (vanwege brandgevaar).

Hier zie je trouwens ook dat mijn huis relatief bescheiden is in verhouding tot de buren aan de overkant.
pi_109477437
Ik wou zelf altijd emigreren naar Zweden.
Om privé omstandigheden heb ik het niet
door gezet. maar nu kriebelt het wel!
Zeker dat ik dit ga volgen! heel veel succes met de bouw!
Snap je het niet? Dan bewonder je het maar.
"uit gouden korenaren schiep God de Twentenaren
uit het kaf en de resten schiep God...de kl**tzakken uit het westen. "
pi_109518897
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 21:38 schreef Bouwclone het volgende:
en de isolatiewaarde is veel beter (R-value van 0,18 of lager) en verder onderhoudsvrij. Wel 50-70k¤ duurder, maar tegelijk wel de zekerheid dat het op tijd af is, iets waar ik bij de andere sceptisch over ben.
Lastig vraag. Als ik zo de andere kosten bekijk, is 50K extra niet een groot aandeel, maar wel significant. Die betere isolatiewaarde is natuurlijk mooi, maar voor de kelder, dus zou dat zoveel schelen voor het hele huis? En heb je een bepaalde deadline of maakt het niet uit als het een paar maanden uitloopt?
  maandag 26 maart 2012 @ 09:34:29 #100
369138 Bouwclone
More Power!
pi_109521113
quote:
5s.gif Op maandag 26 maart 2012 02:00 schreef devzero het volgende:

[..]

Lastig vraag. Als ik zo de andere kosten bekijk, is 50K extra niet een groot aandeel, maar wel significant. Die betere isolatiewaarde is natuurlijk mooi, maar voor de kelder, dus zou dat zoveel schelen voor het hele huis? En heb je een bepaalde deadline of maakt het niet uit als het een paar maanden uitloopt?
De kelder gaat op den duur ingericht worden met kantoor, badkamer, slaapkamer, etc (zie enkele posts terug), dus betere isolatie kan geen kwaad, zeker niet met de winters hier. Alle warmte die binnen blijft hoef ik niet opnieuw aan te voeren natuurlijk. Het "woondeel" van de kelder is zo'n 100m2, dus het warmteverlies zonder goede isolatie zal toch best noemenswaardig zijn.

Mijn deadline is de eerste week van juli, dan komt de rest van het huis, dus uitloop is geen optie.
  maandag 9 april 2012 @ 14:12:44 #101
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_110094318
Is het gelukt om het hele terrein uit te vlakken voor de beton-mannen?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 11 april 2012 @ 13:11:35 #102
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_110178166
Dit is volgbaar :Y

De plannen zien er goed uit!
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  woensdag 11 april 2012 @ 13:56:32 #103
369138 Bouwclone
More Power!
pi_110179899
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:12 schreef fietsie het volgende:
Is het gelukt om het hele terrein uit te vlakken voor de beton-mannen?
Ja, en ik onderteken waarschijnlijk deze week het contract met de betonmannen zodat ze kunnen beginnen.
  Moderator vrijdag 13 april 2012 @ 23:26:15 #104
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_110300290
Gaaf :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:33:25 #105
321828 GreatPretender
I pretend too much
pi_110320788
Is het de bedoeling om later de kelder als sokkelleilighet te gebruiken voor kinderen/anderen?
Her kommer vinteren!
pi_110321488
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:33 schreef GreatPretender het volgende:
Is het de bedoeling om later de kelder als sokkelleilighet te gebruiken voor kinderen/anderen?
Appartement dus?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 14 april 2012 @ 20:52:47 #107
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_110325974
Bouwclone, wat ik me afvraag als ik dit topic zo doorlees...
Hoe lang woon je al in Noorwegen?
Want die bedragen die jij noemt zijn nou niet bepaald Noorse prijzen.
Een stuk grond van 750m^2 kost gemiddeld zo'n beetje de helft van wat jij er voor betaald hebt. En een betonnen kelder die 60k euro MEER kost als bij een andere... voor die 60K euro heb je een compleet huis als bouwpakket.
Voor een Nederlander zijn het inderdaad lage prijzen omdat wij veel hogere grondprijzen e.d. gewend zijn, maar naar Noorse begrippen betaal je overal de hoofdprijs heb ik zo het idee.
pi_110330833
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:52 schreef MewBie het volgende:
Bouwclone, wat ik me afvraag als ik dit topic zo doorlees...
Hoe lang woon je al in Noorwegen?
Want die bedragen die jij noemt zijn nou niet bepaald Noorse prijzen.
Een stuk grond van 750m^2 kost gemiddeld zo'n beetje de helft van wat jij er voor betaald hebt.
Ik weet niet hoe het in Noorwegen zit, maar in Nederland is de (grond)prijs afhankelijk van de locatie. In Amsterdam ben je iets meer kwijt dan in oost-Groningen.
quote:
En een betonnen kelder die 60k euro MEER kost als bij een andere... voor die 60K euro heb je een compleet huis als bouwpakket.
Hoe groot zijn die bouwpakketten? Als in, hoe groot is het huis als je het hele bouwpakket in elkaar gezet hebt?
quote:
Voor een Nederlander zijn het inderdaad lage prijzen omdat wij veel hogere grondprijzen e.d. gewend zijn, maar naar Noorse begrippen betaal je overal de hoofdprijs heb ik zo het idee.
Dat ligt aan je refentiepunten, denk ik.
  zaterdag 14 april 2012 @ 23:02:52 #109
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_110332165
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 22:33 schreef Light het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het in Noorwegen zit, maar in Nederland is de (grond)prijs afhankelijk van de locatie. In Amsterdam ben je iets meer kwijt dan in oost-Groningen.
Datzelfde geld in Noorwegen.

quote:
Hoe groot zijn die bouwpakketten? Als in, hoe groot is het huis als je het hele bouwpakket in elkaar gezet hebt?
Voor 80.000 euro (incl verzenden binnen de EU) heb je een bouwpakket voor een huis van 2 verdiepingen met een oppervlak van ongeveer 140m^2.
Dat is dan wel de standaard indeling dus zodra je wat aangepast wilt hebben gaat de prijs hard omhoog :P
quote:
Dat ligt aan je refentiepunten, denk ik.
Grotere stukken land (dan praat je over minimaal een paar honderd duizend vierkante meter) kost incl de gebouwen vaak zo'n 2kr per m^2 :D
pi_110332822
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 23:02 schreef MewBie het volgende:

[..]

Dus is het wel gewaagd om te stellen dat er te veel geld is betaald voor de grond.
quote:
Voor 80.000 euro (incl verzenden binnen de EU) heb je een bouwpakket voor een huis van 2 verdiepingen met een oppervlak van ongeveer 140m^2.
Dat is dan wel de standaard indeling dus zodra je wat aangepast wilt hebben gaat de prijs hard omhoog :P
Noorwegen is geen EU-land. En in de OP staat dat de kelder (het betonnen deel dus) al 147m2 is. En dan komt er nog een begane grond en een bovenverdieping bij. Dus is het niet meer te vergelijken met je bouwpakket. Nog even los van de vraag of een standaardindeling wel zou voldoen.
quote:
Grotere stukken land (dan praat je over minimaal een paar honderd duizend vierkante meter) kost incl de gebouwen vaak zo'n 2kr per m^2 :D
Als je 2 uur rijden van de rest van de wereld zit, waarschijnlijk.
  zaterdag 14 april 2012 @ 23:19:12 #111
369138 Bouwclone
More Power!
pi_110332832
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 23:02 schreef MewBie het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dit is nabij een stad, de prijs die is betaal is relatief laag voor het gebied.
Die 2kr/m2 is voor gebieden waar niemand wil wonen. Voorzieningen zal je daar zelfs met een loep niet vinden.

Er zit een groot verschil tussen een bouwpakket waar je een paar pallers met planken krijgt en het verder zelf uit moet zoeken en een product wat compleet met keuken incl witgoed en verwarming geleverd wordt. Daarnaast is mijn huis totaal ca 350-360m2, niet 140.

Maargoed, als je het allemaal zo goed weet: stuur me een PM met iemand die de kelderetage voor me kan bouwen (ik teken het contract met de betonaannemer pas volgense week een keer), waterdicht, geisoleerd naar klasse B en helemaal binnen en buiten afgewerkt, en die de (sneeuw)belasting aankan die op sommige punten van de constructie 125kN/m is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bouwclone op 14-04-2012 23:43:15 ]
  zaterdag 21 april 2012 @ 10:01:23 #112
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_110586699
Volg dit topic met veel belangstelling. Spannend zo'n onderneming en dat ook nog in het buitenland. Mijn dochter heeft vorig jaar een huis hier in Almere laten bouwen en dat was al een hele uitdaging om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Veel succes en ik hoop dat er weer snel een update is.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
  zaterdag 21 april 2012 @ 10:17:31 #113
369138 Bouwclone
More Power!
pi_110586908
Tijd voor een update.

Donderdag samen met de betonaannemer, de gravers en een loodgieter op het stuk grond de verdere strategie besproken.

De gravers zijn zo goed als klaar met het werk voordat de ondervloer gestort kan worden. Op het gruis van de vorige update ligt nu een laag zand, een "doek" om tegen radon te beschermen, daar weer een laag zand en dan weer gruis.
Je ziet oranje pinnen staan en die geven de contouren van het huis aan.

Rond half mei zou de ondervloer inclusief alle riolerings- en draineringsaansluitingen (eromheen) klaar moeten zijn. Dan komen in de loop van juni de wanden in modules van 120 breed. Deze wanden bestaan van buiten naar binnen uit een cementplaat, isolatie, zuilen van dubbel gewapend beton, isolatie en dan een robuuste gipsplaat. Tussen de betonzuilen storten ze dan meer beton en dan kan het ca 10 ton druk per meter aan als het droog is.

Dan komt als het goed is in de eerste week van juli het huis, en dat schroeven ze dan in de loop van 1-2 weken in elkaar.
Contract met een schilder en tegelzetter is al ondertekend en die gaan werken terwijl we zelf op vakantie zijn ^O^
De loodgieter installeert de badkamer nadat de tegelzetter klaar is.
Als we terug zijn van vakantie, is het huis redelijk ver gevorderd op de eerste verdieping. Ik leg zelf een vloer erin en spijker de plinten op hun plek, en dan is de hele eerste verdieping al klaar!
Aan de buitenkant zorgt een aannemer ervoor dat het delen van de kelder die uitsteken tov het huis zelf fatsoenlijk geisoleerd en waterdicht worden, en maakt het "terras" af. Hopelijk is dat ook klaar tegen de tijd dat we terugkomen, anders is het wat lastig om het huis in te komen via de voordeur.

Volgende update zal nog wel even op zich laten wachten omdat er de komende weken niks "zichtbaars" gebeurt.
  zondag 22 april 2012 @ 14:33:25 #114
102912 crv
Screwed up
pi_110631000
_O_ Gaaf project bouwclone

Je bent net wat verder als wij Nieuwbouwhuis in Frankrijk (Elzass). Wij gaan als alles lukt in juli met de grondwerkzaamheden beginnen..

Ik ga jouw project ook eens even goed bestuderen

Succes
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
  zondag 22 april 2012 @ 14:41:16 #115
102912 crv
Screwed up
pi_110631357
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 23:19 schreef Bouwclone het volgende:

[..]

Dit is nabij een stad, de prijs die is betaal is relatief laag voor het gebied.
Die 2kr/m2 is voor gebieden waar niemand wil wonen. Voorzieningen zal je daar zelfs met een loep niet vinden.

Er zit een groot verschil tussen een bouwpakket waar je een paar pallers met planken krijgt en het verder zelf uit moet zoeken en een product wat compleet met keuken incl witgoed en verwarming geleverd wordt. Daarnaast is mijn huis totaal ca 350-360m2, niet 140.

Maargoed, als je het allemaal zo goed weet: stuur me een PM met iemand die de kelderetage voor me kan bouwen (ik teken het contract met de betonaannemer pas volgense week een keer), waterdicht, geisoleerd naar klasse B en helemaal binnen en buiten afgewerkt, en die de (sneeuw)belasting aankan die op sommige punten van de constructie 125kN/m is.
Dat dus. Er is een enorm verschil in Kwaliteit. Ons huis kan ik ook door een franse firma laten bouwen. Dan weet ik zeker dat ik stress heb tot mijn pensioen, de kwaliteit is "OK", maar ook niet meer dan dat. Als we een firma uit midden/zuid Frankrijk nemen kan het nog goedkoper. Stressniveau stijgt wel weer verder en er word een aanslag op je geduld gedaan.

Ook bij ons hebben we een "nagenoeg" sleutelklaar huis, "nagenoeg" omdat ik wat dingetjes zelf doe en we de keuken door een andere firma laten doen.

Er komen zoveel zaken bij kijken bij een huis bouwen. Als ons huis op een standaard goed bereikbaar kaveltje wordt gebouwd scheelt dat alleen al aan nevenkosten (Kraan/Transport/grondvoorbereiding) 40.000 euro
  maandag 23 april 2012 @ 12:13:34 #116
102912 crv
Screwed up
pi_110669014
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 21:18 schreef LazyDave het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 21:20 schreef Bouwclone het volgende:

[..]

_O- JA, en dat is altijd IETSJE meer als gepland :X

Ik ga al geschat 35% over budget heen :(
  zondag 20 mei 2012 @ 13:37:41 #117
369138 Bouwclone
More Power!
pi_111778988
Het is alweer een poos geleden, want er is in de tussentijd weinig gebeurd. Maar, maandag begint de aannemer met het fundament :)
Zal volgende week nog eens wat fotos maken.
  maandag 21 mei 2012 @ 19:38:47 #118
369138 Bouwclone
More Power!
pi_111844042
Eindelijk weer actie :)

Morgen om 11u komt er beton, voor die tijd moeten ze nog even doorwerken.
  maandag 21 mei 2012 @ 19:41:08 #119
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111844148
gelukkig hebben ze nog een hele tijd daglicht!

Vind je het spannend, clone?
  maandag 21 mei 2012 @ 19:43:27 #120
369138 Bouwclone
More Power!
pi_111844258
Tot een uur of 22-23 doorwerken zonder extra verlichting is inderdaad geen probleem. Hoeveel overuren ze maken is niet mijn probleem, betaal fixed price.

En spannend, ja! Positieve spanning FTW *O*
  † In Memoriam † maandag 21 mei 2012 @ 20:36:05 #121
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_111847475
Tof, dat ze nu echt begonnen zijn. Heb je enig idee hoe ver ze zijn met het huis zelf bouwen (in Zweden)?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 08:42:52 #122
369138 Bouwclone
More Power!
pi_111864711
Eind juni beginnen ze daarmee.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 13:56:45 #123
369138 Bouwclone
More Power!
pi_111874864
De uiteindelijke tekeningen had ik geloof ik nog niet gepost.
De buitenkant:

En de binnenkant:
Souterrain:

Begane grond:

Zolder:
  dinsdag 22 mei 2012 @ 14:15:37 #124
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_111875528
Jullie zullen wel voldaan zijn zodra alles klaar is :)
Mooi project ^O^
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 16:11:29 #125
182073 invine
blablabla etc.
pi_111880469
Mooi huis! Lekker ruim ook :)
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  Milf woensdag 23 mei 2012 @ 23:00:03 #126
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_111951675
Ziet er geweldig uit!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_111955194
Acht slaapkamers? Wat moet je met zoveel slaapkamers?
  Milf donderdag 24 mei 2012 @ 00:07:04 #128
16000 nikky
pi_111955311
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 00:03 schreef Light het volgende:
Inwijden 8-)
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_111958039
_O_ _O_ _O_

Bazenhuis. Mooie tekening. En mooi dat er zichtbare vooruitgang komt :D
  donderdag 24 mei 2012 @ 07:26:10 #130
369138 Bouwclone
More Power!
pi_111958055
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 00:03 schreef Light het volgende:
4 om in te slapen, een of twee als garderobe, een als trainingsruimte en dan een logeerkamer. Als een kamer goedgekeurd is als slaapkamer mag je er op zich alles in. Als je het als kantoor tekent is het niet zeker dat je het als slaapkamer mag gebruiken. De strengste regels voor lucht, licht en vluchtmogelijkheden bij brand vind je onder andere in slaapkamers.
  donderdag 24 mei 2012 @ 07:26:53 #131
369138 Bouwclone
More Power!
pi_111958061
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2012 00:07 schreef nikky het volgende:

[..]

Inwijden 8-)
*)
  donderdag 24 mei 2012 @ 07:29:40 #132
369138 Bouwclone
More Power!
pi_111958078
quote:
99s.gif Op donderdag 24 mei 2012 07:21 schreef Prof_Hoax het volgende:
_O_ _O_ _O_

Bazenhuis. Mooie tekening. En mooi dat er zichtbare vooruitgang komt :D
Dank. De contouren zijn goed zichtbaar nu. Vanmiddag komt de loodgieter de buizenconstructie maken en de graver vult de boel op met een soort grind. Dinsdag kom de betonman terug en legt 20cm isolatie neer om daar vervolgens beton op te storten. De week daarna komen de wanden als het goed is.

3 juli is de planning voor de rest van het huis.

Goed op schema dus :)
pi_111958270
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2012 07:26 schreef Bouwclone het volgende:

[..]

4 om in te slapen, een of twee als garderobe, een als trainingsruimte en dan een logeerkamer. Als een kamer goedgekeurd is als slaapkamer mag je er op zich alles in. Als je het als kantoor tekent is het niet zeker dat je het als slaapkamer mag gebruiken. De strengste regels voor lucht, licht en vluchtmogelijkheden bij brand vind je onder andere in slaapkamers.
Ah ok, dan is het wel handig om veel kamers als slaapkamer te laten tekenen. :)
pi_111958319
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2012 07:29 schreef Bouwclone het volgende:

[..]

Dank. De contouren zijn goed zichtbaar nu. Vanmiddag komt de loodgieter de buizenconstructie maken en de graver vult de boel op met een soort grind. Dinsdag kom de betonman terug en legt 20cm isolatie neer om daar vervolgens beton op te storten. De week daarna komen de wanden als het goed is.

3 juli is de planning voor de rest van het huis.

Goed op schema dus :)
Ik moest ergens wel lachen om garasje :+ _O- _O-
pi_111958565
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 23:19 schreef Bouwclone het volgende:
.. en die de (sneeuw)belasting aankan die op sommige punten van de constructie 125kN/m is.
Klopt deze eenheid wel, en zo ja, welk constructiedeel is dat dan die zo zwaar belast wordt? Vooral in de woningbouw lijkt me dit een erg hoge waarde. De overspanningen zijn hier toch vrij gering doorgaans. Je hebt het wel over twaalfduizend kilo per meter he? Dat zijn dus 10 auto's per meter.

Als constructeur weet ik dat sneeuw een flinke belasting kan zijn, vooral in Scandinavische landen (in Nederland reken je doorgaans met 0,5 kN/m², peanuts dus). Maar ik ben benieuwd of het hier ook klopt :)
  donderdag 24 mei 2012 @ 08:38:34 #136
369138 Bouwclone
More Power!
pi_111958839
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 08:19 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Klopt deze eenheid wel, en zo ja, welk constructiedeel is dat dan die zo zwaar belast wordt? Vooral in de woningbouw lijkt me dit een erg hoge waarde. De overspanningen zijn hier toch vrij gering doorgaans. Je hebt het wel over twaalfduizend kilo per meter he? Dat zijn dus 10 auto's per meter.

Als constructeur weet ik dat sneeuw een flinke belasting kan zijn, vooral in Scandinavische landen (in Nederland reken je doorgaans met 0,5 kN/m², peanuts dus). Maar ik ben benieuwd of het hier ook klopt :)
Ja, het klopt. Het zijn de hoeken linksonder bij sov 7 en rechtsonder sov 8 (bij de wc) waar de druk zo hoog is op de top van de draagmuur.
De sneeuwbelasting op het dak is op 600 of 800 kilo per m2 gebouwd (lokaal voorschrift) en door de hoeken op het dak krijgen die punten wat meer druk dan de rest van de constructie (waar bij de meeste dragers het 100kN/m is).
pi_111959434
Dat wordt een beste constructie dan ;)
  donderdag 24 mei 2012 @ 10:27:00 #138
369138 Bouwclone
More Power!
pi_111961219
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 09:10 schreef _VoiD_ het volgende:
Dat wordt een beste constructie dan ;)
Prima toch, dan stort mijn huis tenminste niet in ^O^

De wanden van het souterrain gaan er zo uitzien (dit is een foto van de site van de leverancier, is een ander project).

Isolatiewaarde die we hebben gekozen is 0,16 W/m2K, dus lekker weinig energieverlies. En door de goed gewapende constructie kunnen de standaardelementen al 10 ton aan per meter ^O^
De top is 30 cm breed. En aan de onderkant een extra brede isolatielaag om vorstindringing te voorkomen.
Verder hebben we ca 3000kg aan stalen I-balken om de constructie extra stevig te maken.

De electricien belde net en is nu bezig met de aardekabel te leggen.
De graver zou ook al bezig moeten zijn en de loodgieter komt om 13u.
Ik ga zelf straks ook weer even kijken en fotos maken :)
  donderdag 24 mei 2012 @ 11:08:14 #139
110987 ErwinRommel
pi_111962650
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 10:27 schreef Bouwclone het volgende:

[..]

Prima toch, dan stort mijn huis tenminste niet in ^O^

De wanden van het souterrain gaan er zo uitzien (dit is een foto van de site van de leverancier, is een ander project).
[ afbeelding ]

Isolatiewaarde die we hebben gekozen is 0,16 W/m2K, dus lekker weinig energieverlies. En door de goed gewapende constructie kunnen de standaardelementen al 10 ton aan per meter ^O^
De top is 30 cm breed. En aan de onderkant een extra brede isolatielaag om vorstindringing te voorkomen.
Verder hebben we ca 3000kg aan stalen I-balken om de constructie extra stevig te maken.

De electricien belde net en is nu bezig met de aardekabel te leggen.
De graver zou ook al bezig moeten zijn en de loodgieter komt om 13u.
Ik ga zelf straks ook weer even kijken en fotos maken :)
^O^
  donderdag 24 mei 2012 @ 11:13:40 #140
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111962859
Ik volg dit topic al een tijdje, ontzettend tof huis gaat het worden zeg!
Blijf maar lekker foto's posten, wij genieten wel met je mee.
  donderdag 24 mei 2012 @ 15:22:02 #141
369138 Bouwclone
More Power!
pi_111972345
De tussenstand:

Loodgieter belde net dat hij geen tijd had zoals beloofd, en dus werk hij vanavond ipv vanmiddag ^O^
pi_111972498
Op de plattegronden zou ik denken dat het behoorlijk groot zou zijn, maar de foto hierboven ziet het er klein uit vind ik. Misschien ook omdat ik weinig referentiepunten zie mbt hoe groot het zou zijn.

Welke maten zien we hier ongeveer? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_111972534
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:27 schreef vosss het volgende:
Op de plattegronden zou ik denken dat het behoorlijk groot zou zijn, maar de foto hierboven ziet het er klein uit vind ik. Misschien ook omdat ik weinig referentiepunten zie mbt hoe groot het zou zijn.

Welke maten zien we hier ongeveer? :)
Dat heb ik ook altijd als ik een fundering zie. Als er uiteindelijk een gebouw staat, is het toch best wel groot :P
pi_111972660
Ja maar dit is toch niet een foto van de hele fundering wel???

Als daar nog alles op moet van wat op de plattegrond staat dan krijg je wel heel erg kleine kamertjes lijkt me.

Ik zou zeggen dat wat ik nu zie hoogstens 4 bij 6 meter is ofzo.

Is het een klein gedeelte van de fundering of kijk ik gewoon compleet verkeerd TS? :@
vosss is de naam,
pi_111973304
Kijk eens naar de plattegrond, dan zie je dat het linkerdeel van de fundering het bovendeel in de plattegrond is. Die maat is al circa 6,5 meter. In de andere richting heb je een afstand van circa 13 meter. Dat is dus alleen dat onderste "vak" dat je op de foto ziet.

Totale grondvlak van de fundering is denk ik iets van 13x13 m².
pi_111974190
Nouja ik vraag jet me af.

De foto ziet erui alsof iemand gewoon op die hoek op de grond staat en een foto geknipt heeft.

Ik vind het er bijzonder klein uitzien in elk geval; maargoed dat zal dan wel gezichtsbedrog zijn neem ik aan :)
vosss is de naam,
  donderdag 24 mei 2012 @ 16:35:03 #147
369138 Bouwclone
More Power!
pi_111974985
De afstand tussen de meeste stalen bogen die uitsteken is 60cm. Begin maar met tellen ;)

Het achterste stuk is de kleine garage, die is 5,5x2,7m met de grotere garage aangrenzend, weet niet meer precies het formaat, ongeveer 8x3,5 als ik het goed herinner. Maten staan erbij om sommige tekeningen, maar ik zit mobiel dus dat zie ik momenteel niet.
Het voorste deel is ca 90-100m2.
pi_111975122
Okay dan ben je of heel groot of stond je ergens op toen je de foto maakte lijkt me.

Die ijzers lijken 15cm uit elkaar te staan ofzo :+
vosss is de naam,
pi_111975170
hier staan een aantal mannetjes rond de fundering en heb je wat aanknooppunten.
  donderdag 24 mei 2012 @ 16:40:54 #150
369138 Bouwclone
More Power!
pi_111975200
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2012 16:38 schreef vosss het volgende:
Okay dan ben je of heel groot of stond je ergens op toen je de foto maakte lijkt me.

Die ijzers lijken 15cm uit elkaar te staan ofzo :+
Ik stond op een stuk rots zo'n 4-5 meter hoger inderdaad anders had ik het nooit op de foto kunnen krijgen, en zelfs nu maar deels...
pi_111976193
quote:
Ik stond op een stuk rots zo'n 4-5 meter hoger inderdaad
Dat verklaard een hoop ;)
vosss is de naam,
pi_111996819
Ik vind die met het blauwe mannetje erop nóg kleiner lijken. Maar ik heb een bar slecht dieptezicht en heb er dus niets over gezegd.
Fijn dat het nu goed op gang gekomen is.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 12:21:32 #153
369138 Bouwclone
More Power!
pi_112013162
Goed, een paar referentiepunten voor de mensen zonder ruimtelijk inzicht ;)

Rechts naast de rots waar ik op stond staat een statief met een stroomkast eraan. Dat ding is 3,5 meter hoog.

En dan is het uitzicht zo:

Ter referentie zijn de buizen die relatief vooraan los liggen 3 meter lang, en de achterste wand (van de kleine garage) is 5,5meter lang.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 12:31:33 #154
110987 ErwinRommel
pi_112013560
Die rode lijnen, daar gaan kanalen voor leidingen gefreezed worden?
  vrijdag 25 mei 2012 @ 12:33:28 #155
369138 Bouwclone
More Power!
pi_112013631
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 12:31 schreef ErwinRommel het volgende:
Die rode lijnen, daar gaan kanalen voor leidingen gefreezed worden?
Nee, geeft de contouren van de wc en badkamer aan zodat ze weten waar de buizen moeten komen. Vanmiddag gooien ze die bult grind die rechtsachter ligt over de buizen heen.
Dinsdag 20cm isolatie, woensdag beton.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 12:33:51 #156
110987 ErwinRommel
pi_112013646
En, daar linksboven zie je die auto. Boven dus de garage voor 2 auto's en de fietsenstalling. Is die draai met de auto dan wel makkelijk te maken?
  vrijdag 25 mei 2012 @ 12:34:46 #157
110987 ErwinRommel
pi_112013683
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 12:33 schreef Bouwclone het volgende:

[..]

Nee, geeft de contouren van de wc en badkamer aan zodat ze weten waar de buizen moeten komen. Vanmiddag gooien ze die bult grind die rechtsachter ligt over de buizen heen.
Dinsdag 20cm isolatie, woensdag beton.
Ahh, duidelijk.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 12:51:31 #158
369138 Bouwclone
More Power!
pi_112014243
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 12:33 schreef ErwinRommel het volgende:
En, daar linksboven zie je die auto. Boven dus de garage voor 2 auto's en de fietsenstalling. Is die draai met de auto dan wel makkelijk te maken?
Niet makkelijk, maar geen probleem. Voor de garage komt een meter of 7 met asfalt voordat je de auto een paar meter lager in het bos terugvind ;).
We zijn krapper gewend waar we nu wonen.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 12:59:31 #159
110987 ErwinRommel
pi_112014542
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 12:51 schreef Bouwclone het volgende:

[..]

Niet makkelijk, maar geen probleem. Voor de garage komt een meter of 7 met asfalt voordat je de auto een paar meter lager in het bos terugvind ;).
We zijn krapper gewend waar we nu wonen.
Gewoon ff oefenen dus ;)
  zaterdag 26 mei 2012 @ 21:19:48 #160
102912 crv
Screwed up
pi_112063469
*O* Begonnen met de fundering, nu groeit er wat.

Ziet er netjes uit moet ik zeggen. lijkt ofdat er precies/nauwkeurig gewerkt wordt ^O^
  zondag 27 mei 2012 @ 14:03:43 #161
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_112087447
dit vind ik nu echt gave projecten,

onrealiseerbare droom voor mij gok ik :D

veel succes met de bouw nog, en ik zal dit topic met plezier blijven volgen :)
nerovetsrethca
pi_112163733
Gaaf!!!
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:09:43 #163
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_112169009
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 12:21 schreef Bouwclone het volgende:

Ter referentie zijn de buizen die relatief vooraan los liggen 3 meter lang, en de achterste wand (van de kleine garage) is 5,5meter lang.
ter referentie... je garage is dus ongeveer van het formaat woningkamer van de jan doorsnee woning hier :')
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_112181502
Als je met floorplanner een auto neerzet, zie je dat die een woonkamerformaat garage vragen kan.
  Moderator woensdag 30 mei 2012 @ 13:36:52 #165
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_112212960
Tof! Wanneer kunnen we komen schilderen? Mits sauna natuurlijk. Jij houdt daar misschien niet van, maar denk aan je gasten! B-).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 30 mei 2012 @ 13:48:02 #166
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_112213437
Blijf dit topic even volgen hoor, leuk! Succes!
  woensdag 30 mei 2012 @ 14:57:25 #167
369138 Bouwclone
More Power!
pi_112216524
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:09 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

ter referentie... je garage is dus ongeveer van het formaat woningkamer van de jan doorsnee woning hier :')
Met kleine garage bedoelde ik de kleinere van de twee garageplekken, niet dat de garage op zich klein is ;)

Leesvoer: Stanley Compressor: 50 liter/10 bar/2850RPM/2,5pk/1800W ;)
  woensdag 30 mei 2012 @ 14:59:20 #168
369138 Bouwclone
More Power!
pi_112216612
quote:
14s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:36 schreef UIO_AMS het volgende:
Tof! Wanneer kunnen we komen schilderen? Mits sauna natuurlijk. Jij houdt daar misschien niet van, maar denk aan je gasten! B-).
Het doel van een sauna is zweten, je gaat ook zweten van hard werken, doel bereikt ~O>

Maar we schilderen buiten volgend jaar pas een keer, teveel binnen te doen voor die tijd, en grondverf kan best een jaar zonder deklaag staan.
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:45:07 #169
369138 Bouwclone
More Power!
pi_112255173
Ze zijn begonnen met de fundering op te vullen (en de andere buren zijn ook begonnen om hun stuk grond bouwklaar te maken, het stukje bos is weg - hoop dat ze de rots opblazen voordat mijn huis er staat).

Ter referentie is de afstand tussen de ijzeren bogen linksvoor iets meer dan 2,5 meter, zijn de openingen garagepoorten (die dus 2,5m breed worden).

En dit is de isolering die weer op het grind komt.

En daar bovenop komt beton.

Het ligt ongeveer een week achter op schema nu, maar dat komt wel goed.
pi_112267682
Doe je ook gras op het dak? Bedankt voor de groottereferentie.
  Moderator donderdag 31 mei 2012 @ 18:09:43 #171
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  donderdag 31 mei 2012 @ 20:22:06 #172
369138 Bouwclone
More Power!
pi_112279569
Dakpannen, geen gras.

Vonkie, er komt tzt een foto van de stoppenkast ;)
50 meter aardkabel is al rond/naast het huis gelegd, maar dat werkt niet zo goed op rots dus ze gaan er een paar vrachtwagens aarde op kiepen over een paar weken.
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:02:58 #173
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_112281997
hoe doe je dat met eventueel grondwater daar dan? wordt dat gewoon knettertjelang boren of is niet de hele bodem daar van rots?
nerovetsrethca
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:19:33 #174
369138 Bouwclone
More Power!
pi_112283026
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:02 schreef slangpie het volgende:
hoe doe je dat met eventueel grondwater daar dan? wordt dat gewoon knettertjelang boren of is niet de hele bodem daar van rots?
Grondwater, waar zou ik dat voor nodig hebben? Huis staat op zo'n 190 meter bover NAP, dus weinig last van water. En qua hemelwater ook geen probleem, mijn stuk grond is schuin dus dat loopt gewoon het bos in, naast en onder het huis door. Waterafvoer nemen ze erg serieus hier, om schade door bevriezing in de winter te voorkomen voornamelijk.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 16:34:01 #175
369138 Bouwclone
More Power!
pi_112619224
Isolatie en beton zijn nu in orde. Vandaag even langsgeweest om de boel goed nat te maken.

De buren hebben hun stuk rots ook op laten blazen en ik ben blij dat ze dat nu al gedaan hebben. Scheelt weer evt schades.

Ter indicatie, het stuk waar het plastic ligt, groen en blauw van links naar rechts, is zo'n 7,4 meter breed. Breed genoeg voor twee autos naast elkaar dus :).
  zaterdag 9 juni 2012 @ 08:08:52 #176
102912 crv
Screwed up
pi_112649024
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:45 schreef Bouwclone het volgende:
Ze zijn begonnen met de fundering op te vullen (en de andere buren zijn ook begonnen om hun stuk grond bouwklaar te maken, het stukje bos is weg - hoop dat ze de rots opblazen voordat mijn huis er staat).
[ afbeelding ]
Ter referentie is de afstand tussen de ijzeren bogen linksvoor iets meer dan 2,5 meter, zijn de openingen garagepoorten (die dus 2,5m breed worden).

En dit is de isolering die weer op het grind komt.
[ afbeelding ]

En daar bovenop komt beton.

Het ligt ongeveer een week achter op schema nu, maar dat komt wel goed.
2,5 meter is toch te smal voor je Hummer O-)
  zaterdag 9 juni 2012 @ 08:11:29 #177
102912 crv
Screwed up
pi_112649040
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 16:34 schreef Bouwclone het volgende:
Isolatie en beton zijn nu in orde. Vandaag even langsgeweest om de boel goed nat te maken.

[ afbeelding ]

De buren hebben hun stuk rots ook op laten blazen en ik ben blij dat ze dat nu al gedaan hebben. Scheelt weer evt schades.

Ter indicatie, het stuk waar het plastic ligt, groen en blauw van links naar rechts, is zo'n 7,4 meter breed. Breed genoeg voor twee autos naast elkaar dus :).
Mooi dat er bij jouw al schot in zit. ^O^
Ik kan niet wachten. maar we zijn nog bezig met uit te rekenen wat we wel door de bouwert laten doen en wat niet.
Hopenlijk beginnen de grondwerkzaamheden snel.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 12:51:21 #178
369138 Bouwclone
More Power!
pi_112653848
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 08:08 schreef crv het volgende:

[..]

2,5 meter is toch te smal voor je Hummer O-)
Mijn auto is minder dan 2 meter breed, komt wel goed ;)
  zaterdag 9 juni 2012 @ 14:25:48 #179
102912 crv
Screwed up
pi_112657113
Waarom heb je trouwens niet 1 grote garage genomen met een brede deur?
  zaterdag 9 juni 2012 @ 14:41:40 #180
369138 Bouwclone
More Power!
pi_112657703
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:25 schreef crv het volgende:
Waarom heb je trouwens niet 1 grote garage genomen met een brede deur?
Omdat er toch een pilaar in het midden komt.
pi_112660664
Is het nou zo dat op die laatste foto zegmaar je van onder je auto's de garage in rijdt en dat de linker garage minder diep is dan die waar dat blauwe plastic ligt of rij je van de linkerkant erin of hoe moet ik het me voorstellen? :@
vosss is de naam,
  zaterdag 9 juni 2012 @ 18:40:55 #182
102912 crv
Screwed up
pi_112665852
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:41 schreef Bouwclone het volgende:

[..]

Omdat er toch een pilaar in het midden komt.
ah OK, jammer
pi_112675100
Ja Voss, de plattegronden staan op de blz. 1.
pi_112675898
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:04 schreef vosss het volgende:
Is het nou zo dat op die laatste foto zegmaar je van onder je auto's de garage in rijdt en dat de linker garage minder diep is dan die waar dat blauwe plastic ligt of rij je van de linkerkant erin of hoe moet ik het me voorstellen? :@
Je komt van bovenaf de garage inrijden.
  zondag 17 juni 2012 @ 17:39:06 #185
102912 crv
Screwed up
pi_113010749
nog vorderingen ?
  maandag 18 juni 2012 @ 19:56:33 #186
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113065596
quote:
2s.gif Op zondag 17 juni 2012 17:39 schreef crv het volgende:
nog vorderingen ?
:Y
Vrijdag:

Vandaag:

(de wand met de twee ramen is van links naar rechts 6 meter breed)

Perspectief hier: rechts openingen voor de garagepoorten + deur (6,5m) dan links daarvan 2 ramen en dan weer een grotere opening voor de verandadeur van 3 meter breed.

En zo ziet het gebruikte materiaal er van boven uit (komt nog beton in):

[ Bericht 30% gewijzigd door Bouwclone op 19-06-2012 09:49:38 ]
  One tough cookie maandag 18 juni 2012 @ 21:39:49 #187
169210 liesje1979
pi_113072668
Jeeeeeeeeeeeej! Muren! *O* Het begint al echt wat te worden he zo? Ben zo benieuwd hoe het eruit ziet als het af is,
  maandag 18 juni 2012 @ 21:51:10 #188
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113073653
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:39 schreef liesje1979 het volgende:
Jeeeeeeeeeeeej! Muren! *O* Het begint al echt wat te worden he zo? Ben zo benieuwd hoe het eruit ziet als het af is,
Jaaaaaa! Was echt tof om te zien :)
Kwam tot het besef dat het toch wel idioot groot gaat worden, en dit is nog maar een van de drie etages (wel de grootste, OK) :@
pi_113073944
Dat gaat wel snel. Vrijdag was er nog niks en nu staan er al muren.

Nog een week en je kan intrekken denk ik 8-)
vosss is de naam,
  maandag 18 juni 2012 @ 22:10:31 #190
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113075196
quote:
7s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:54 schreef vosss het volgende:
Dat gaat wel snel. Vrijdag was er nog niks en nu staan er al muren.

Nog een week en je kan intrekken denk ik 8-)
Nah, in augustus een keer.
Maar over een week of drie zitten de dakpannen er al op als het goed is *O*
pi_113076112
Dus die muren zijn toch wel net als hier/nu waar het in mallen gestort worden. Muur in een keer klaar. Ik besef dat ik af en toe nog denk in termen van metselen.
pi_113076664
Deze muren voor de kelder zijn absoluut niet als bij ons hoor. Bij ons is het voor een kelder of metselen, metselen met holle stenen en dan volstorten, in beton (ter plaatse gestort, dus met bekisting) of met een verloren bekisting (breedplaten aan weerszijden).

Dat laatste lijkt hier nog het meeste op, alleen is hier de verloren bekisting meteen de isolatie, en lijken het meer kolommen te zijn met een balk daarboven ipv hele wanddelen. Zal vast met de isolatiewaarde te maken hebben.

Zoals hier toegepast heb ik het in ieder geval nog niet gezien in Nederland. Hoe zit het met de waterdichting? Wordt dat afgebitumineerd straks? Of een soort folie? Ook al had je geen last van grondwater (duh, rotsen ;))
  maandag 18 juni 2012 @ 22:41:51 #193
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113077816
De "sandwich" is van buiten naar binnen: cementplaat van 12mm, isolatie, betonkern, isolatie, robuust gips. Totaal 30cm dik.
De elementen (120x270) overlappen deels, waardoor het geheel al wat meer waterdicht is. Maar ik zag ook iets van rollen met "teerstrips" (geen idee hoe het heet, zou zomaar dan bitumen kunnen zijn) liggen, ik gok dat die op de overgangen gebrand gaan worden. De aannemer geeft in ieder geval een waterdichtheidsgarantie, hoe hij het waterdicht krijgt is niet mijn probleem.
Wordt vervolgd :)
Vrijdag zou de hele dragende constructie moeten staan, inclusief al het staal.
pi_113078288
quote:
Vrijdag zou de hele dragende constructie moeten staan, inclusief al het staal.
Nou dan zit de vaart er toch behoorlijk in. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat in elk geval :Y
vosss is de naam,
pi_113107878
Tof project, ga ik zeker volgen.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 18:42:07 #196
102912 crv
Screwed up
pi_113107965
Gaat hard hé dat opbouwen van die muren.
Heb dat hier in de omgeving ook al een paar keer gezien en is een vrij normale manier van betonfertigbau.

Als de wanden al massiv zouden zijn, zouden ze te zwaar worden om te vervoeren en nu kan een half huis of meer op de vrachtwagen
pi_113111736
Is het daarom? Dus einde van de draaiende betonmolens in het straatbeeld?
  dinsdag 19 juni 2012 @ 21:13:49 #198
102912 crv
Screwed up
pi_113114670
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:14 schreef Teslynd het volgende:
Is het daarom? Dus einde van de draaiende betonmolens in het straatbeeld?
Nou einde ? dat zal nog wel meevallen denk ik
  woensdag 20 juni 2012 @ 09:52:08 #199
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113132066
quote:
7s.gif Op maandag 18 juni 2012 22:48 schreef vosss het volgende:

[..]

Nou dan zit de vaart er toch behoorlijk in. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat in elk geval :Y
Kreeg net een mail van de huisproducent. 10 juli is de overname al! ^O^
De 16e beginnen dan de schilder en tegelzetter en ik ga mooi zelf een paar weken op vakantie :7

Bouwkundig expert heb ik ook al besteld voor bij de overname. Die vent (bij zijn vorige baan maakte hij de bouwvoorschriften, nu kijkt hij of ze nageleefd worden) is de schrik van iedere huizenbouwer omdat hij "alles" ziet en ter verbetering noteert.
pi_113133877
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 09:52 schreef Bouwclone het volgende:

[..]

De 16e beginnen dan de schilder en tegelzetter en ik ga mooi zelf een paar weken op vakantie :7

Bouwkundig expert heb ik ook al besteld voor bij de overname. Die vent (bij zijn vorige baan maakte hij de bouwvoorschriften, nu kijkt hij of ze nageleefd worden) is de schrik van iedere huizenbouwer omdat hij "alles" ziet en ter verbetering noteert.
^O^ dan weet je tenminste dat het goed is :D

Leuk man, die muren en alles zo zie je mooi vooruitgang :D
  woensdag 20 juni 2012 @ 18:49:41 #201
102912 crv
Screwed up
pi_113154283
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 09:52 schreef Bouwclone het volgende:

[..]

das mooi, ik hoop dat ze bij mij dan gaan beginnen :X
pi_113164526
Hoe zijn jouw muren? Toch ook prefab?
  woensdag 20 juni 2012 @ 23:04:16 #203
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113167250
"Is het waterdicht" vroeg iemand. Dat heb ik vandaag aan de aannemer gevraagd en het antwoord is simpelweg "ja" :)
De elementen zijn aan elkaar gelijmd en de ruimte tussen de cementplaten is dichtgekit. Ze zijn inmiddels al een heel eind. Alle wanden staan, morgen komt het staalwerk en dan is alles uiterlijk maandag klaar voor inspectie door de huisleverancier. Hopen dat er niet ergens een meetfout zit...

Klik hier voor enkele fotos van het begin tot nu, steeds vanuit ongeveer dezelfde camerapositie.

Huidige stand van zaken is:

[ Bericht 13% gewijzigd door Bouwclone op 20-06-2012 23:18:51 ]
  Milf woensdag 20 juni 2012 @ 23:16:54 #204
16000 nikky
pi_113168155
Schiet al op kloon :Y
pi_113168827
Het lijkt al net een echt huis :)
  woensdag 20 juni 2012 @ 23:38:55 #206
102912 crv
Screwed up
pi_113169501
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:23 schreef Teslynd het volgende:
Hoe zijn jouw muren? Toch ook prefab?
Bedoel je bij mij ?

Ja de kelder is prefab beton en het huis Prefab Houtskelet
pi_113175218
Komen bij jou dan wel de zware betonplaten thuisbezorgd?
Hoe zijn die houten muren?
  donderdag 21 juni 2012 @ 13:21:41 #208
102912 crv
Screwed up
pi_113185601
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 02:49 schreef Teslynd het volgende:
Komen bij jou dan wel de zware betonplaten thuisbezorgd?
Hoe zijn die houten muren?
Om Bouwclone's topic niet te vervuilen, antwoord hier: Nieuwbouwhuis in Frankrijk (Elzass)

[ Bericht 85% gewijzigd door crv op 21-06-2012 13:54:57 ]
  zaterdag 23 juni 2012 @ 19:31:50 #209
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113283204
De stalen zuilen zijn geplaatst en maandag komen daar de I-profielen op te liggen.

Kreeg een goed ruimtegevoel door die zuilen, groot!
De deur naar de garage is wel wat verplaatst tov de tekeningen (wegens de zuilen) met als resultaat dat de badkamer wat groter moet worden. Daar kan ik mee leven :)
pi_113283246
een land buiten de eu. ik benijd je ;(
  zaterdag 23 juni 2012 @ 21:51:11 #211
102912 crv
Screwed up
pi_113289166
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 19:31 schreef Bouwclone het volgende:
De stalen zuilen zijn geplaatst en maandag komen daar de I-profielen op te liggen.
[ afbeelding ]

Kreeg een goed ruimtegevoel door die zuilen, groot!
De deur naar de garage is wel wat verplaatst tov de tekeningen (wegens de zuilen) met als resultaat dat de badkamer wat groter moet worden. Daar kan ik mee leven :)
ben zo benieuwd naar het eindresultaat
pi_113289268
Komt er bij jou ook gras op het dak? :@
dag
pi_113289905
Dat is goede isolatie, zowel 's zomers als 's winters. Hier krijg je ook subsidies voor dakbegroeiing (meestal sedumsoorten).
  zaterdag 23 juni 2012 @ 22:07:58 #214
102912 crv
Screwed up
pi_113290054
ik vind dat wel wat hebben. wij hebben er toevallig ook naar gekeken voor de later aan te bouwen garage.
pi_113294359
Hebben de buren gras op het dak? In Nederland werkt dat niet. Het is wel geprobeerd, maar 's zomers kon het erg droog worden en dat leidde dan tot brandgevaar.
  zondag 24 juni 2012 @ 01:27:12 #216
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113299349
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 23:18 schreef Teslynd het volgende:
Hebben de buren gras op het dak? In Nederland werkt dat niet. Het is wel geprobeerd, maar 's zomers kon het erg droog worden en dat leidde dan tot brandgevaar.
Ja, en dat zie je op sommige fotos.
En nee, ik ga voor dakpannen.

Of het huis in de Elzass gras op het dak krijgt kan je in het betreffende topic vragen ;)
  zondag 24 juni 2012 @ 12:05:59 #217
102912 crv
Screwed up
pi_113306462
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2012 01:27 schreef Bouwclone het volgende:

[..]

Ja, en dat zie je op sommige fotos.
En nee, ik ga voor dakpannen.

Of het huis in de Elzass gras op het dak krijgt kan je in het betreffende topic vragen ;)
Als je tijd van leven hebt worden je pannen ook vanzelf groen
  donderdag 28 juni 2012 @ 12:21:53 #218
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113504894
Gistermiddag:

Vandaag is de controleur langsgeweest en alles is OK bevonden. De grootste afwijking die gevonden is: 16mm, en dat was ruim binnen de marges. Qua hoogte was er 3mm afwijking tussen het hoogste en laagste punt ^O^

Van bovenaf ziet het er nu zo uit:

Perspectief (beetje afgerond): rechtsvoor bij de ramen, 6 meter breed aan de binnenkant. In de lengterichting is de afstand tussen het staal op de "korte" stukken steeds ca 4 meter, en dat 3 keer, het laatste stukje is maar 2,5 ongeveer. In de breedte vanaf het blauwe plastic links naar de balk rechts daarvan is 4 meter en dan weer 4 meter tot de buitenmuur.

Dinsdagmiddag kwamen ze er bij een controlemeting achter dat een stalen balk niet precies op de goede plek stond. Ipv een antwoord te sturen is de baas van het bedrijf dat het staal geleverd meteen in de auto gesprongen (anderhalf uur rijden ongeveer!) en is de hele avond bezig geweest om het te fixen. Tot 23u bezig geweest. Zijn reactie (ik was er zelf ook bezig met dat plastic tot zo laat) "ik kan niet tegen fouten, dus ik moest gewoon meteen komen om het op te lossen". ^O^
pi_113505233
Goed dat je vakmannen hebt die ook waar leveren voor het geld ^O^ Ziet er goed uit ^O^
  One tough cookie donderdag 28 juni 2012 @ 12:38:42 #220
169210 liesje1979
pi_113505669
Wat gaat het snel opeens. *O*
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:09:20 #221
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113507213
Maandagavond/nacht komt het huis op vrachtwagens + een 80 ton kraan. Dinsdag vanaf 7u gaan ze met uit de kluiten gewassen "lego" spelen.
Als het meezit film ik de hele zwik en maak en een time-lapse video van :)
pi_113507296
Ow dat is wel tof.

Zal volgende week dan wel goed en wel staan denk ik of niet? In grote lijnen dan zegmaar.
vosss is de naam,
pi_113507443
Wat ik vreemd vind is dat er kolommen direct naast de kelderwand staan die de stalen balk ondersteunen, en dat de balk dus niet gewoon op de keldermuur gelegd is. Maar daar heb je natuurlijk toch geen last van (mits er muren komen ter plaatse van de kolommen).
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:22:59 #224
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113507820
Heeft met de draagkracht te maken, het zijn geen solide betonnen wanden maar slechts zuilen en isolatie. Ze hadden het zo kunnen uitmikken dat de stalen balk op de zuil kwam, maar dit was minder werk en totaal gezien ook beter aangezien de druk van de grond die tegen de buitenmuur aan komt ook deels door het staal opgevangen wordt. Er komen nog gipswanden inderdaad, de kolommen verdwijnen daarin en ik kan mijn electra wegwerken in de wand.
Dat ik een paar cm vloeroppervlakte minder krijg maakt bijzonder weinig uit, is groot genoeg.
pi_113507866
Maak die timelapse maar, dat is tof. 8-)
vosss is de naam,
pi_113508805
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:22 schreef Bouwclone het volgende:
en totaal gezien ook beter aangezien de druk van de grond die tegen de buitenmuur aan komt ook deels door het staal opgevangen wordt. Er komen nog gipswanden inderdaad, de kolommen verdwijnen daarin en ik kan mijn electra wegwerken in de wand.
Logisch dan ;).

Een kelderwand wordt trouwens bijna altijd als gesteund aan de bovenzijde berekend. Daar zit namelijk sowieso altijd een vloer.
  donderdag 28 juni 2012 @ 22:39:26 #227
102912 crv
Screwed up
pi_113535397
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:21 schreef Bouwclone het volgende:
Gistermiddag:
[ afbeelding ]

Vandaag is de controleur langsgeweest en alles is OK bevonden. De grootste afwijking die gevonden is: 16mm, en dat was ruim binnen de marges. Qua hoogte was er 3mm afwijking tussen het hoogste en laagste punt ^O^

Van bovenaf ziet het er nu zo uit:
[ afbeelding ]
Perspectief (beetje afgerond): rechtsvoor bij de ramen, 6 meter breed aan de binnenkant. In de lengterichting is de afstand tussen het staal op de "korte" stukken steeds ca 4 meter, en dat 3 keer, het laatste stukje is maar 2,5 ongeveer. In de breedte vanaf het blauwe plastic links naar de balk rechts daarvan is 4 meter en dan weer 4 meter tot de buitenmuur.

Dinsdagmiddag kwamen ze er bij een controlemeting achter dat een stalen balk niet precies op de goede plek stond. Ipv een antwoord te sturen is de baas van het bedrijf dat het staal geleverd meteen in de auto gesprongen (anderhalf uur rijden ongeveer!) en is de hele avond bezig geweest om het te fixen. Tot 23u bezig geweest. Zijn reactie (ik was er zelf ook bezig met dat plastic tot zo laat) "ik kan niet tegen fouten, dus ik moest gewoon meteen komen om het op te lossen". ^O^
wow, de juiste vakmannen in dienst. daar houd ik van _O_
  donderdag 28 juni 2012 @ 23:03:50 #228
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113537090
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juni 2012 22:39 schreef crv het volgende:

[..]

wow, de juiste vakmannen in dienst. daar houd ik van _O_
Bewust voor kleine familiebedrijven (die minimaal 10 jaar bestaan) gekozen, die hebben nog eer in hun werk :)
  donderdag 28 juni 2012 @ 23:30:34 #229
102912 crv
Screwed up
pi_113538571
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2012 23:03 schreef Bouwclone het volgende:

[..]

Bewust voor kleine familiebedrijven (die minimaal 10 jaar bestaan) gekozen, die hebben nog eer in hun werk :)
daar ben ik nu ook mee bezig voor wat betreft het putzwerk en de plavuizen. Krijg vakwerk en ben toch nog 10.000 euro goedkoper uit dan de bouwfirma _O-
  maandag 2 juli 2012 @ 23:13:23 #230
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113697272
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juni 2012 23:30 schreef crv het volgende:

[..]

daar ben ik nu ook mee bezig voor wat betreft het putzwerk en de plavuizen. Krijg vakwerk en ben toch nog 10.000 euro goedkoper uit dan de bouwfirma _O-
Oh, goedkoper is het hier niet helaas.

Morgenvroeg is het zo ver, het huis is momenteel onderweg als het goed is. Morgenvroeg plaatsen ze het. Morgenmiddag post ik wat fotos :)
  maandag 2 juli 2012 @ 23:37:04 #231
102912 crv
Screwed up
pi_113698528
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 23:13 schreef Bouwclone het volgende:

[..]

Oh, goedkoper is het hier niet helaas.

Morgenvroeg is het zo ver, het huis is momenteel onderweg als het goed is. Morgenvroeg plaatsen ze het. Morgenmiddag post ik wat fotos :)
:o spannend, ben zo benieuwd
  maandag 2 juli 2012 @ 23:56:28 #232
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113699429
quote:
2s.gif Op maandag 2 juli 2012 23:37 schreef crv het volgende:

[..]

:o spannend, ben zo benieuwd
Ik ook :+
Heb je electroplan aangepast en vandaag een offerte gekregen voor ca 5000¤ krijg ik 67 punten en een extra stoppenkast met 3 groepen geinstalleerd op zolder. Die prijs is inclusief materiaal en montering, niks van te zeggen!
En montering van de dakramen gaat me ca 2500¤ kosten voor totaal 4 stuks. Viel me ook al mee, had het dubbele verwacht.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:33:09 #233
102912 crv
Screwed up
pi_113708724
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 23:56 schreef Bouwclone het volgende:

[..]

Ik ook :+
Heb je electroplan aangepast en vandaag een offerte gekregen voor ca 5000¤ krijg ik 67 punten en een extra stoppenkast met 3 groepen geinstalleerd op zolder. Die prijs is inclusief materiaal en montering, niks van te zeggen!
En montering van de dakramen gaat me ca 2500¤ kosten voor totaal 4 stuks. Viel me ook al mee, had het dubbele verwacht.
OK, mooi dat je er wat aan had

Scheelt wel enorm die prijzen. Mijn electro is "ietsje" duurder

Wat voor dakvensters krijg je voor die prijs?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 13:10:20 #234
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113711800
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:33 schreef crv het volgende:

[..]

OK, mooi dat je er wat aan had

Scheelt wel enorm die prijzen. Mijn electro is "ietsje" duurder

Wat voor dakvensters krijg je voor die prijs?
Voor die prijs monteren ze 4 stuks Velux 78x118. De ramen op zich heb ik zelf betaald, de prijs is dus uitsluitend voor het werk om ze erin te zetten.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 13:15:21 #235
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113711977
Tijd voor fotos! (en we beginnen met low-res vanaf de ipod, fotos van de DSLR komen later wel).

Vanochtend rond 0830 kwamen we bij het stuk grond aan, en ze waren al goed bezig, zag net dat ze de tweede module aan het plaatsen waren:

Nadat het huiskamerdeel gesplaatst was werden de kinderen wat onrustig en zijn we maar even het centrum in gegaan. Na ongeveer een uur zag het er zo uit:

De laatste foto is ca 1230 genomen, en een pallet met gipsplaten hangt nog aan de kraan. Scheelt me heel veel sleepwerk als ik de zolder van kamers ga voorzien ^O^

Morgen rij ik er weer een keer heen, dan zouden de dakpannen erop moeten liggen.
  † In Memoriam † dinsdag 3 juli 2012 @ 13:17:37 #236
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_113712065
Gaaf zeg, zo in één dag je huis gebouwd te zien worden.
pi_113712500
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:17 schreef MaryMouse het volgende:
Gaaf zeg, zo in één dag je huis gebouwd te zien worden.
Dit, mijn god wat gaat dat snel :D
  dinsdag 3 juli 2012 @ 13:46:09 #238
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_113713113
Wat een fantastisch project! O+
an urge to help mankind overcomes me
pi_113713491
quote:
Morgen rij ik er weer een keer heen, dan zouden de dakpannen erop moeten liggen.
Ik zou als het zo snel gaat een klein stukje vanaf gaan zitten op een klapstoeltje met een koud pilsje in mn handen kijkend naar mijn huis in wording :Y
vosss is de naam,
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:34:53 #240
31922 florisje
er zit een aap in de koelkast!
pi_113715009
gaaf! zaterdag housewarming? :)
knolraap en lof schorseneren en prei
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:19:13 #241
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_113719087
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:34 schreef florisje het volgende:
gaaf! zaterdag housewarming? :)
jij bobt? :')
nerovetsrethca
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:21:32 #242
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_113719200
Wat gaat dat opeens snel! En je ziet nu eindelijk hoe groot het eigenlijk is
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:40:06 #243
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113720017
Even een wat betere kwaliteit foto (klik voor een iets grotere versie), genomen vanaf het (gras)dak van de buurman ^O^

En vanaf de bouwplek van de buren:
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:42:06 #244
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_113720122
nice!
nerovetsrethca
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:52:01 #245
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_113720633
Geweldig zeg! En op die onderste foto zie je ook een stukje van de omgeving, schitterend. ^O^
  dinsdag 3 juli 2012 @ 17:12:19 #246
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113721643
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:52 schreef Gwywen het volgende:
Geweldig zeg! En op die onderste foto zie je ook een stukje van de omgeving, schitterend. ^O^
Dit is de andere kant:

Helaas hebben we slechts een "corridor" met dat uitzicht omdat er twee huizen voor staan (het huis rechts op deze foto zien we aan de linkerkant vanuit onze huiskamer), deze foto is een meter of 30-40 verderop genomen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 18:34:40 #247
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_113725016
Geweldige omgeving!
Apart om het huis zo op deze manier gebouwd zien worden, een echt bouwpakket. De isolatie e.d. gaan ze nu binnen allemaal afwerken?
pi_113727453
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:54 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik zou als het zo snel gaat een klein stukje vanaf gaan zitten op een klapstoeltje met een koud pilsje in mn handen kijkend naar mijn huis in wording :Y
Ik zou daar ook uitgerust met truien, picknickmand en een aantal reserveaccu's en -kaartjes zitten toekijken/fotograferen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 19:46:39 #249
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_113728113
Camera op statief en een timelapse maken _O_
  dinsdag 3 juli 2012 @ 20:57:07 #250
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113731860
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 18:34 schreef Tinos85 het volgende:
Geweldige omgeving!
Apart om het huis zo op deze manier gebouwd zien worden, een echt bouwpakket. De isolatie e.d. gaan ze nu binnen allemaal afwerken?
Lego voor volwassenen :+
Op de eerste verdieping worden alle systemen (verwarming, stroom, kabel) aan elkaar gekoppeld, water sluiten ze aan en krijgen de warmtepomp op gang. En vast een paar plekken afdekken met planken, etc.
Dinsdag krijg ik de sleutel, woensdag komt de timmerman terug om een veranda rond de hele boskant te maken en over het garagedak en bij de keukendeur. De dakramen zet ie er ook in. De 16e komen een tegelzetter (badkamer) en een schilder (hele begane grond) hun werk doen.
Als ik dan een week daarna terug kom van vakantie zouden ze klaar moeten zijn, ik gooi er dan zelf even een vloer in. Daarna komen ze de haard installeren en de badkamer van sanitair voorzien en in de keuken wat witgoed installeren.
In de tussentijd begin ik op zolder te klooien en daar moet ik inderdaad zelf isolatie en dergelijke aanbrengen, daar dat is vrij simpel (doch kutwerk).

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 19:31 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ik zou daar ook uitgerust met truien, picknickmand en een aantal reserveaccu's en -kaartjes zitten toekijken/fotograferen.
1 DSLR en 3 compactcameras met filmfunctie had ik bij me :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 19:46 schreef Tinos85 het volgende:
Camera op statief en een timelapse maken _O_
Ik had inderdaad een van de compactcameras op statief staan om te filmen, maar er parkeerde halverwege net een busje voor de camera. Irritant. En na de verplaatsing stond er steeds een graafmachine in de weg. Heb dus een poging gewaagd, maar helaas gefaald.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:34:49 #251
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_113733931
Complimenten, Clone. Je kan nu al zien dat het geweldig mooi gaat worden.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:38:33 #252
102912 crv
Screwed up
pi_113737471
Briljant _O_ wat wordt dat mooi
Ik begin de kriebels te krijgen

Het zijn dus hele modules die komen, ipv wanden
  dinsdag 3 juli 2012 @ 23:19:26 #253
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_113740193
* Poeke klikt op volg topic.

Echt gaaf.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  donderdag 5 juli 2012 @ 00:23:18 #254
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113789323
Lopen er hier verwarmingsmonteurs rond?
Over een week of drie begin ik met de zolderetage, en daar wil ik alvast een opzet maken voor verwarming. Verwacht niet dat het nodig gaat zijn (zover ik me kan herinneren heb ik nog nooit de slaapkamerverdieping verwarmd....) maar mocht het daar kouder zijn dan ik gewend ben is het fijn als de leidingen er al liggen.

Op de onderstaande plattegrond heb ik een schets gemaakt. Rechtsonder ergens komt de verwarmingsbuis en het warme en koude water voor de badkamer binnen, waar precies weet ik nog niet. Het lijk me het handigste om een verdeelkast in de badkamer te bouwen om zo een goed overzicht te houden, en in geval van lekkage (ik ga zo'n buis in buis systeem gebruiken) loopt het de afvoer in ipv over een vloer.
Zo'n soort ding:

Plattegrond (klik voor groter):

Wat is het handigste/beste? Vanuit de verdeelkast voor iedere verwarming een buis leggen voor warm (rood) en wat minder warm (blauw) water, of een soort van ring maken (paars) waar het water van radiator naar radiator gaat? In het laatste, paarse, geval lijken me lekkages wat lastig op te lossen, en misschien is de laatste radiator in de ring niet voldoende warm nadat alle anderen hun warmte hebben afgegeven? (maar zoals ik al zei, ik gebruik eigenlijk geen verwarming op slaapkamers, dus waarschijnlijk is dat irrelevant).
Dat rode slingerding op de badkamer is vloerverwarming, weet nog niet zeker of ik het op water of op stroom ga doen.
  donderdag 5 juli 2012 @ 00:31:11 #255
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113789652
En een paar fotos die ik deze avond genomen heb. Gaat hard ^O^

Vanuit het bos genomen.

Je ziet een stuk keuken.

pi_113789742
Je ging toch een huis bouwen? :')

Niet een kasteel?

Ziet er goed uit Clone, schiet al op en is erg mooi :D
  † In Memoriam † donderdag 5 juli 2012 @ 00:36:39 #257
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_113789872
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 00:31 schreef Bouwclone het volgende:
En een paar fotos die ik deze avond genomen heb. Gaat hard ^O^

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Vanuit het bos genomen.

[ afbeelding ]
Je ziet een stuk keuken.

[ afbeelding ]
_O_ Dat tempo.... èh weet je zeker dat je huis na betrekking safe is om te wonen, of komen er door de snelle bouw nog allerlei lijken uit de kast?
  donderdag 5 juli 2012 @ 00:40:05 #258
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113790016
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 00:36 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

_O_ Dat tempo.... èh weet je zeker dat je huis na betrekking safe is om te wonen, of komen er door de snelle bouw nog allerlei lijken uit de kast?
De bouw is elders gedaan, waardoor het hier veel sneller dan normaal lijkt te gaan. Juist omdat het niet op de plek zelf gebouwd is heb je geen last van temperatuurvariaties en weer enzo. Hierdoor krijg je een beter product omdat alles stabiel is tijdens productie. Het grootste probleem in de bouw hier is vocht tijdens de bouwperiode, en dat is bij ons geelimineerd :)
pi_113790947
Goed bezig "clone"! ;)

Wat ik mij afvraag is hoe jij communiceert met al die mensen/bedrijven?

Veel succes nog!
If not now, then when.
pi_113794063

Is dat ook de afwerking die je ziet straks? Vind ik persoonlijk toch wat minder.... veel rare plankjes, schroeven niet mooi op lijn. En kunststof zo te zien? :(

Qua tempo _O_
  donderdag 5 juli 2012 @ 07:41:32 #261
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113794101
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 07:35 schreef _VoiD_ het volgende:
[ afbeelding ]

Is dat ook de afwerking die je ziet straks? Vind ik persoonlijk toch wat minder.... veel rare plankjes, schroeven niet mooi op lijn. En kunststof zo te zien? :(

Qua tempo _O_
Alles wat in de witte grondverf is zoals het gaat worden, de ongeverfde hulpstukken gaan eraf, en er komt natuurlijk een lik of twee verf op het huis (waardoor je de schroeven -die ik overigens niet zag zitten- ook bedekt worden). Ramen en deuren zijn van hout (en glas natuurlijk :P).
pi_113794282
Houten kozijnen, gelukkig! En nu zie ik het inderdaad.

Maar wat ik bedoel is niet alleen die kale lat, maar ook hoe bijvoorbeeld de houten afdeklatten lopen. Boven ziet het er prima uit, maar onder het raam vind ik het toch wat minder. Ik had persoonlijk daar ook de regel door laten lopen zoals aan de bovenzijde, en niet de verticale stijl die je nu ziet. En ook de doorsteek gelijk (de regel boven loopt circa 1 cm door, en de stijl onder loopt bijna twee keer zo ver door ten opzichte van de regel daar). Maarja, kleinigheidjes natuurlijk :) Zou wel vragen of ze de schroefgaten van de latten dicht willen zetten. Of anders zou ik het zelf doen ;)
  donderdag 5 juli 2012 @ 11:37:07 #263
102912 crv
Screwed up
pi_113799020
Je hebt veel Hout, hoe zit dat met het schilderwerk in de toekomst ?
Heb je geen last van de weersinvloeden daar?
  donderdag 5 juli 2012 @ 13:11:50 #264
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_113802601
Volgens mij weten ze daar in Noorwegen wel wat op. Bijna alle huizen zijn er van hout.
Toch, Clone?
  donderdag 5 juli 2012 @ 13:20:00 #265
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113802934
Eens in de 10-12 jaar een klats verf erop is wel te overzien.
Sommige verfproducenten geven daar zelfs garantie op, mocht je verf eerder slecht worden sturen ze een schilder op hun kosten :)

En inderdaad, het gros van de huizen is van hout hier.
  donderdag 5 juli 2012 @ 15:23:44 #266
102912 crv
Screwed up
pi_113808543
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 13:20 schreef Bouwclone het volgende:
Eens in de 10-12 jaar een klats verf erop is wel te overzien.
Sommige verfproducenten geven daar zelfs garantie op, mocht je verf eerder slecht worden sturen ze een schilder op hun kosten :)

En inderdaad, het gros van de huizen is van hout hier.
Ok, ik heb bewust voor weinig zichtbaar Hout gekozen, ik zie vaak dat dat toch een punt is wat te lang gelaten wordt voor wat het is en dan gaat het rotten e.d.
Wij hebben op de buitenwanden een "Putz" . maar goed, dat moet ook eens in de zoveel tijd geverfd worden
pi_113808671
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 00:23 schreef Bouwclone het volgende:
Lopen er hier verwarmingsmonteurs rond?
Over een week of drie begin ik met de zolderetage, en daar wil ik alvast een opzet maken voor verwarming. Verwacht niet dat het nodig gaat zijn (zover ik me kan herinneren heb ik nog nooit de slaapkamerverdieping verwarmd....) maar mocht het daar kouder zijn dan ik gewend ben is het fijn als de leidingen er al liggen.

Op de onderstaande plattegrond heb ik een schets gemaakt. Rechtsonder ergens komt de verwarmingsbuis en het warme en koude water voor de badkamer binnen, waar precies weet ik nog niet. Het lijk me het handigste om een verdeelkast in de badkamer te bouwen om zo een goed overzicht te houden, en in geval van lekkage (ik ga zo'n buis in buis systeem gebruiken) loopt het de afvoer in ipv over een vloer.
Zo'n soort ding:
[ afbeelding ]

Plattegrond (klik voor groter):
[ afbeelding ]

Wat is het handigste/beste? Vanuit de verdeelkast voor iedere verwarming een buis leggen voor warm (rood) en wat minder warm (blauw) water, of een soort van ring maken (paars) waar het water van radiator naar radiator gaat? In het laatste, paarse, geval lijken me lekkages wat lastig op te lossen, en misschien is de laatste radiator in de ring niet voldoende warm nadat alle anderen hun warmte hebben afgegeven? (maar zoals ik al zei, ik gebruik eigenlijk geen verwarming op slaapkamers, dus waarschijnlijk is dat irrelevant).
Dat rode slingerding op de badkamer is vloerverwarming, weet nog niet zeker of ik het op water of op stroom ga doen.
Rood en blauw zijn het tweepijpssysteem, waarbij rood aanvoer is en blauw retour.
Paars zoals jij het noemt is het eenpijpssysteem.

Als jij het paarse systeem wilt, dan heb je de kast of indien enkele ringleidingen een veel kleinere kast nodig.
Bij het paarse systeem gebruik je andere onderblokken dan bij het rood/blauwe systeem.

Bij het paarse systeem is het de bedoeling dat van de aanvoer zo'n 50% de eerste radiator ingaat en de overige gaat vervolgens gelijk door naar de tweede radiator, alleen komt hier de retour van de eerste radiator erbij, zodat de levering weer 100% is, alleen iets kouder, om dit te compenseren pas je dus een wat grotere radiator toe, de tweede radiator neemt wederom zo'n 50% af en de rest gaat weer door naar de ogende radiator, ook hier komt het retour water erbij waardoor de aanvoertemperatuur wederom iets gedaald is, zodat ook deze radiator groter gekozen moet worden.

Even een geheel fictief voorbeeld, stel een radiator van 1800x400 heeft een afgifte van 2400 W bij een temperatuursregime van 90/70, dit is bij zeg 70/55 nog maar 1900 W, stel dat je in een ruimte 4800 W totaal nodig hebt, dan kun je de eerste radiator dus uitvoeren in 1800x400 maar de tweede radiator zal dan groter moeten worden, bijvoorbeeld 2200x400 omdat deze bijvoorbeeld wel 2400 W kan leveren bij 70/55.

Een tweepijpssysteem is veel makkelijker aan te leggen dan een eenpijpssysteem omdat daar meer berekeningen voor benodigd zijn.
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:46:59 #268
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113814621
^O^ Klipper! Ik ben nu helemaal overtuigd om voor het tweepijpsysteem te gaan :)
Waar kan ik het beste de pijpen leggen? Onder de vloer (de lastigste optie op zich want die zitten er al in) in de wanden of misschien zelfs over het plafond (maar uiteraard onder de isolatie om bevriezing te voorkomen)?
En moeten de buizen rood/blauw zijn of allemaal rood (omdat er warm water in zit, zelfs al is het koeler op de retour)?
pi_113815800
De kleur van de slangen is alleen maar om ze uit elkaar te kunnen houden wat aanvoer en retour is, de kwaliteit is hetzelfde
  zondag 8 juli 2012 @ 08:09:47 #270
151515 verita
Happy days
pi_113916179
Prachtig ziet het er uit, Bouwclone. Wat een joekel van een huis.
  maandag 9 juli 2012 @ 12:11:54 #271
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113963100
Morgen de sleutels, dus vandaag maar meteen een nieuw slot gekocht:

Kunnen de timmerman, schilder en tegelzetter makkelijk en sleutelvrij naar binnen als ik zelf weg ben.

Heb hem al ingesteld. Die RFID sleutels zijn _O_
En na 2 seconden automatisch op slot is ook niet vervelend :)

[ Bericht 41% gewijzigd door Bouwclone op 09-07-2012 13:57:03 ]
pi_113966565
Dat slot hebben wij ook, sinds zaterdag. Tof ding! Al piept ie wel bij elke keer dat ie op slot gaat, daar ben ik iets minder van gediend. Maar volgens mij kun je dat ook uitzetten.
Oh en het schijnt dat je ook je metrokaart bijvoorbeeld (met chip dan) op het slot kunt koppelen <3
  maandag 9 juli 2012 @ 14:09:47 #273
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113966754
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:03 schreef Roomsnoes het volgende:
Dat slot hebben wij ook, sinds zaterdag. Tof ding! Al piept ie wel bij elke keer dat ie op slot gaat, daar ben ik iets minder van gediend. Maar volgens mij kun je dat ook uitzetten.
Oh en het schijnt dat je ook je metrokaart bijvoorbeeld (met chip dan) op het slot kunt koppelen <3
Ja, in advanced mode kan je het geluidsniveau instellen, en geen geluid is inderdaad een optie.

Wat kosten deze sloten in Nederland? Heb er hier niet 3099NOK (ca 412¤ met de huidige koers) voor betaald, en dat was een aanbieding.
Hebben jullie de afstandbediening erbij genomen?
pi_113967996
Geen idee, ik woon ook in Noorwegen :D
2950 kostte ´ie. Wij hebben geen afstandsbediening zover ik weet. Mijn man heeft de boel in elkaar gezet :)
  maandag 9 juli 2012 @ 17:16:21 #275
369138 Bouwclone
More Power!
pi_113974493
Ah, dat wist ik niet (of ben het vergeten). Bij Jernia was ie 2999, maar ze beloofden al twee weken dat ie binnenkort zou komen. Die order maar geannuleerd en bij Låsgruppen gehaald want uiterlijk morgen nodig.
pi_114018410
quote:
6s.gif Op maandag 9 juli 2012 12:11 schreef Bouwclone het volgende:
Morgen de sleutels, dus vandaag maar meteen een nieuw slot gekocht:
[ afbeelding ]

Kunnen de timmerman, schilder en tegelzetter makkelijk en sleutelvrij naar binnen als ik zelf weg ben.

[ afbeelding ]

Heb hem al ingesteld. Die RFID sleutels zijn _O_
En na 2 seconden automatisch op slot is ook niet vervelend :)
Zijn die dingen niet simpel te kraken?
If not now, then when.
  woensdag 11 juli 2012 @ 01:05:03 #277
369138 Bouwclone
More Power!
pi_114045259
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Zijn die dingen niet simpel te kraken?
Al zou het simpel te kraken zijn, dan nog gaat het alarm af en komt een of andere nep politie "foei" zeggen.
  woensdag 11 juli 2012 @ 01:09:43 #278
369138 Bouwclone
More Power!
pi_114045388
Uitzicht vanuit een hoek van de huiskamer:

De keuken (alwaar de koelkast, vriezer, etc nog geplaatst moeten worden, maar alles staat al netjes klaar)

Voor vonkenboer (12 groepen en dat is uitsluitend voor de begane grond, er komt nog meer bij):

Voor cvboer (weinig te zien, het is de Nibe F370):

Een stuk van de zolder:

Uitzicht vanaf mijn slaapkamer:

To be continued.
  One tough cookie woensdag 11 juli 2012 @ 01:14:40 #279
169210 liesje1979
pi_114045565
Prachtig! O+
Wat veel keukenkastjes om schoon te maken. :P
pi_114503481
Hoe staat het er mee? Ik ben benieuwd naar de vorderingen namelijk :)
  zaterdag 21 juli 2012 @ 18:07:26 #281
159909 -Peach
Prunus persica
pi_114504102
Tof hoor, zijn net terug van 3 weken Noorwegen en wat is het toch een ontzettend mooi land. Mn vriend droomt ook al van er gaan wonen :D
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_114504891
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 01:09 schreef Bouwclone het volgende:
[ afbeelding ]

Wat tof dat gras op dat dak.
pi_114507697
In Nederland lukt het niet met gras. In droge periodes verandert het in stro en dan is het brandgevaarlijk. Hier wordt het met steenbreek gedaan. Vroeger zou dat hier ook vrij gewoon geweest zijn (maar ik denk vooral in dorpen en in tijden van de plaggenhutten).
  zondag 22 juli 2012 @ 01:31:31 #284
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_114518611
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 20:26 schreef Teslynd het volgende:
In Nederland lukt het niet met gras. In droge periodes verandert het in stro
:')

Knappe kerel ben je dan als je gras in stro kunt veranderen :D

Maar ik snap je punt. Maat zijn jullie zomers zoveel anders dan in NL?
nerovetsrethca
pi_114522088
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 01:31 schreef slangpie het volgende:

[..]

:')

Knappe kerel ben je dan als je gras in stro kunt veranderen :D

Maar ik snap je punt. Maat zijn jullie zomers zoveel anders dan in NL?
O ja, 't wordt hooi.
  zondag 22 juli 2012 @ 12:11:42 #286
102912 crv
Screwed up
pi_114525493
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 01:09 schreef Bouwclone het volgende:
Uitzicht vanuit een hoek van de huiskamer:
[ afbeelding ]

De keuken (alwaar de koelkast, vriezer, etc nog geplaatst moeten worden, maar alles staat al netjes klaar)
[ afbeelding ]

Voor vonkenboer (12 groepen en dat is uitsluitend voor de begane grond, er komt nog meer bij):
[ afbeelding ]

Voor cvboer (weinig te zien, het is de Nibe F370):
[ afbeelding ]

Een stuk van de zolder:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

To be continued.
^O^ Mooi mooi mooi. Wat een vorderingen. wanneer trek je volledig in ?
  zondag 22 juli 2012 @ 13:20:39 #287
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_114527516
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 06:41 schreef Teslynd het volgende:

[..]

O ja, 't wordt hooi.
maar zijn de zomers bij jullie dan zoveel anders dan bij ons? kwestie van goede ondergrond, en dan zal het ook niet zo snel uitdrogen lijkt me? met gras in de weide is dat ook niet het geval, terwijl hier het grondwater toch echt meters diep zit.
nerovetsrethca
pi_114533741
Neuh, ik zit ook in de Nederlandse zomer te zuchten dat hij zo lang uit blijft.
Gras in de weide heeft gewoon een betere buffer dan een grasveld op het schuine dak dat nauwelijks meer dan zijn eigen zode heeft.
pi_114533912
In Scandinavië is de zomer korter. Denk dat het minder brandende zon oplevert. Misschien is de wind gunstiger, wat dan minder uitdroging oplevert. Dat grasdak zal wel gras & mos zijn, wat vocht beter buffert. Maar ik herinner me ook foto's van daken waarop de weidebloempjes vrolijk bloeiden.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 00:04:49 #290
369138 Bouwclone
More Power!
pi_114746552
Kunnen de discussies in over gras op het dak in een eigen topic of via DM tussen de mensen die er interesse voor hebben, het is erg weinig relevant hier. Dank u :)

En na deze dienstmededeling maar weer eens een update, ben twee weken op vakantie geweest:

Terwijl we weg waren heeft de tegelzetter zijn werk gedaan in de badkamer, en hij heeft erg goed werk geleverd (ik weet alleen niet wat de bedoeling bij het plafond is, kit of wat anders):

De schilder heeft zijn werk gedaan (3 keer plamuren en schuren, en twee lagen verf).
Helaas leek het of ze wat haastwerk gehad hebben, want het resultaat rond de ramen is niet bepaald om over naar huis te schrijven. Heb de schilder al gebeld en hij komt volgende week naar onze op en aanmerkingen luisteren en kijken wat hij kan doen.

Ook de timmerlui zijn bezig geweest, de uitbouw en het garagedak zijn waterdicht en het is mogelijk om via het garagedak via het washok naar binnen te gaan nu. Ook het deel van de veranda boven de garagedeuren zijn ze mee begonnen:

Vandaag begonnen met de vloer, eerst de kleinste slaapkamer op de begane grond (want daar was het minst op te ruimen/schoon te maken, en als die kamer klaar is, kan daar vanalles neergezet worden zonder dat het in de weg staat).

Pergo Driftwood Oak Long Plank, met daar onder Hunton 6mm geluidsdempende platen.

En als afsluiting, een dubbele regenboog, geen vervelend uitzicht tijdens het zagen (ze zijn wat zwak, maar toch vrij goed te zien).
  † In Memoriam † zaterdag 28 juli 2012 @ 00:09:38 #291
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_114746926
Mooi die vorderingen, wordt een heel knap huis zo te zien.
T.a.v. de badkamer, bij mij is de rand tussen tegels en plafond inderdaad gekit.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 11:21:13 #292
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_114758094
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 00:09 schreef MaryMouse het volgende:
Mooi die vorderingen, wordt een heel knap huis zo te zien.
T.a.v. de badkamer, bij mij is de rand tussen tegels en plafond inderdaad gekit.
die ruimte heb je nodig om de verschillen in uitzetten op te vangen. Zeker in een houten huis waar alles nog wel wat werkt
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_114758537
:Y. Wij hebben dat destijds pas na ruim een half jaar laten kitten.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 14:34:02 #294
102912 crv
Screwed up
pi_114764052
Gaat de goede kant op, wordt erg netjes ^O^

Dat BAlkon _O_ Wat een chillplek wordt dat
pi_114771145
Bij de buren loopt het behoorlijk steil af aan de balkonzijde. Bij jullie ook?
pi_114773166
Wow clone! Leuke thuiskomst wel na vakantie :Y

Ziet er goed uit ^O^
pi_114860468
Heel leuk topic en een mooi huis, maar wat is dat voor plafond in de badkamer?
pi_114977417
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:25 schreef Clemenza het volgende:
Heel leuk topic en een mooi huis, maar wat is dat voor plafond in de badkamer?
Ik denk dat het gips is.

Update:
Alle vloeren op de eerste verdieping liggen er nu in.
Kitchen board (voorbeeld) bleek niet mogelijk om te installeren omdat het alleen in de breedte past qua voegen en niet in de hoogte (en da's nodig voor de ventilator). Heb de tegelzetter maandag dus weer over de vloer om grijze tegels van 4,7x4,7cm te laten plaatsen.
De schilder had het werk blijkbaar uitbesteed, en is gister op bezoek geweest om samen met me naar het slechte resultaat te kijken. Hij was het met me eens dat het slecht werk was en stond vanochtend om 7u persoonlijk op de stoep om beter werk af te leveren. De eerste twee rondes met "reparaties" zijn al gedaan nu, en morgen een laag verf erop en dan zou alles naar wens moeten zijn. Lijkt erop dat het goed opgelost is dus.

Morgen proberen we 5 verschillende huiskleuren (voor buiten) uit op vlakken van ca 1m2 ieder. Ben benieuwd. Grijsachtig gaat het worden, maar welke nuance weten we dus nog niet.

Morgen komt ook de stroomboer een 400V kast plaatsen en een paar kabels aan elkaar knopen en dan komt maandag de electricien om de boel op de eerste verdieping aan te sluiten.

De loodgieter komt als het goed is dinsdag (en een paar andere dagen vast ook) om de badkamer in orde te maken en alles aan te sluiten.

Kachelvolk komt waarschijnlijk ook volgende week al om een schoorsteen en de kachel te monteren.

Timmerlui komen ook weer om aan de veranda te werken en 4 dakramen te installeren.

Voortgang is goed!
  donderdag 2 augustus 2012 @ 01:22:20 #299
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_114979381
We wachten met smart op nieuwe foto's!

(en misschien is het handig als je dit topic zelf dichtgooit met een linkje naar een spiksplinter nieuw topic met de volgende vorderingen ;))
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_114979474
Fotos komen binnenkort :)
pi_114979484
En ik sluit de deur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties