Nee, dat levert geen problemen op. In ieder geval niet meer dan met ter plekke bouwen (vaak met natte materialen). Hout werkt hoe dan ook, afhankelijk van de temperatuur. En als het huis eenmaal staat kan je toch niks aan de buitentemperatuur doen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:46 schreef Vinz0r het volgende:
Je zegt nu zelf dat t in een fabriekshal gebouwd wordt met stabiele temperaturen maar kan dat geen problemen opleveren later met de winter?
Neem bijv laminaat,dat moet je ook bijna altijd eerst op kamertemp laten komen.
Werk is geen probleem.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 08:46 schreef zxperia het volgende:
Wonen in Noorwegen lijkt me heerlijk!
Maar hoe zit het me je werk? Heb je dat daar, of is het een vakantiehuis (lijkt me niet)?
Ja, dat wel, maar het grondwerk, en met name betonwerk is nog een variabele waar ik voorlopig geen controle over heb.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je wel weet wat de prefab je gaat kosten?
Dat is het... een soortgelijk huis als bouwpakket kopen en ter plekke in elkaar laten zetten kost vanaf 300.000¤, en dan heb je geen keuken of verwarming er bij inbegrepen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:25 schreef Leandra het volgende:
Darn, en ik maar denken dat zo'n prefab veel goedkoper zou zijn
Laat die hoop maar varen jaquote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:25 schreef Leandra het volgende:
Darn, en ik maar denken dat zo'n prefab veel goedkoper zou zijn
Ze bouwen ongeveer 200 huizen per jaar in die fabriek, en ze gebruiken maar 5-6 verschillende moduletypes om hun 9 verschillende huistypes in elkaar te zetten (ieder met een andere dakconstructie en samenstelling van kamers). Het is net Legoquote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:28 schreef MMach het volgende:
[..]
Laat die hoop maar varen jahet voordeel van prefab houtskeletbouw is de snelheid, vrijheid in architectuur en isolatie/leefklimaat. De traditionele bouwwijzen zijn soms veel goedkoper, maar hebben uiteindelijk andere nadelen.
Misschien dat de huizen in kitvorm die met meerdere aantallen tegelijk worden gebouwd, goedkoper kunnen zijn.
Mwah, dat ligt er aan in welke regio je wilt bouwen hoor. In de kop van Noord-Holland, Groningen en Friesland zijn ze stukken soepeler dan zuidelijker daarvanquote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:31 schreef klusfoobje het volgende:
2.4 euro ton, das excl grond ?
Ben overigens wel een tikje jaloers moet ik toegeven. Noorwegen en Zweden ed zijn landen waar nog gewoon ruimte is om adem te halen zonder direct allerlei gezeik t ehebben.
Die normen en waarden waar balkie het over had, die vind je hier nog...
Er valt bijzonder weinig te zien, maar zo ziet het er momenteel uit (naja, vorig jaar een keer, nu ligt er vast nog sneeuw):quote:
De foto laat maar een deel van het stuk grond zien, het is groterquote:Op donderdag 8 maart 2012 13:42 schreef MaryMouse het volgende:
Ik kan mij nog niet voorstellen dat op dat stukje bebosde heuvel een heel huis kan komen.
Uiterst rechts op de foto lijkt een stukje weg zichtbaar te zijn. Je huis komt dus verzonken te liggen t.o.v. de weg?
Bad = badkamer (soms slechts toilet, maar meestal volledig met douche/bad)quote:Op donderdag 8 maart 2012 14:15 schreef Geralt het volgende:
Op een van de tekeningen staat bij de badkamer bad en bij een andere kamer bod.
Is dat de bodkamer en zoja wat is een bodkamer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |