abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109241198
Ik dacht oorspronkelijk dat je in de middle of no-where ging wonen, maar dat is dus niet zo? Ga je aan de rand van een plaats wonen?
pi_109241303
Goh, ik dacht dat je buiten de bebouwde wereld kwam te zitten, maar je zit aardig ingebouwd.
Hoe is het met de nutsvoorzieningen?
  zondag 18 maart 2012 @ 18:18:52 #78
369138 Bouwclone
More Power!
pi_109241824
quote:
11s.gif Op zondag 18 maart 2012 18:03 schreef devzero het volgende:
Ik dacht oorspronkelijk dat je in de middle of no-where ging wonen, maar dat is dus niet zo? Ga je aan de rand van een plaats wonen?
Nee, maar aan de achterkant een natuurgebied (op deze foto is bijna de hele bosdiagonaal natuurgebied. Het stuk wat direct achter mijn huis ligt heeft een beschermde status en zal dus "nooit" bebouwd worden). Het ligt ca 2 km van het dorpscentrum af en ca 20km van een stad.
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 18:06 schreef Teslynd het volgende:
Goh, ik dacht dat je buiten de bebouwde wereld kwam te zitten, maar je zit aardig ingebouwd.
Hoe is het met de nutsvoorzieningen?
Voor Nederlandse begrippen buiten de bebouwde wereld ;)
Het is een gebied waar 50 stukken grond te koop waren om vrijstaande huizen te bouwen. Ons huis is nog vrij bescheiden in vergelijking tot vele andere huizen daar.
Heb gewoon de beschikking over water, riool, stroom, TV-kabel en glasvezel daar ^O^ (in tegenstelling tot Nederland is gas hier standaard niet beschikbaar, tenzij je een tank in je tuin wil hebben)
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
  zondag 18 maart 2012 @ 18:25:11 #79
369138 Bouwclone
More Power!
pi_109242110
Oh, ik heb ook 34 pakken met deze vloer gekocht. Was in de aanbieding, ca 10¤ goedkoper per m2 dan normaal, dat merk je best als je meer dan 80m2 nodig hebt ^O^

Komt vrijdag en gaat dan de opslag in. Bewust geen parket, want met kleine kinderen ziet dat er binnen de kortste keren niet meer uit (ervaring met het huidige parket, eik met 7 lagen lak is niet voldoende... }:| )
pi_109242803
Leuk project! Wat ik mis is een sauna in of bij je derde badkamer. Ik zou dan vanaf de bank naar de home cinema gaan kijken.
  † In Memoriam † zondag 18 maart 2012 @ 20:19:19 #81
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_109246692
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 18:18 schreef Bouwclone het volgende:

[..]

Nee, maar aan de achterkant een natuurgebied (op deze foto is bijna de hele bosdiagonaal natuurgebied. Het stuk wat direct achter mijn huis ligt heeft een beschermde status en zal dus "nooit" bebouwd worden). Het ligt ca 2 km van het dorpscentrum af en ca 20km van een stad.

[..]

Voor Nederlandse begrippen buiten de bebouwde wereld ;)
Het is een gebied waar 50 stukken grond te koop waren om vrijstaande huizen te bouwen. Ons huis is nog vrij bescheiden in vergelijking tot vele andere huizen daar.
Heb gewoon de beschikking over water, riool, stroom, TV-kabel en glasvezel daar ^O^ (in tegenstelling tot Nederland is gas hier standaard niet beschikbaar, tenzij je een tank in je tuin wil hebben)
Ik zie dat je buren ook aan het bouwen zijn :?
En aan de oranje punten te zien gaat er best wat aan explosieven gebruikt worden.
Ik ben benieuwd hoe het er ná de opblazing uitziet.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  zondag 18 maart 2012 @ 20:32:09 #82
369138 Bouwclone
More Power!
pi_109247344
@TsiisSkaaf: sauna vinden we niks, vandaar dat die er ook niet in komt.

@MM: Klopt, de directe buren zijn aan het bouwen, in week 17 krijgen ze hun huis van dezelfde leverancier, maar een ander model. Daar de buren weer van heb ik geen idee wanneer die gaan beginnen. Het stuk grond aan de andere kant (tussen ons en het witte huis in) is gereserveerd, maar volgens mij nog niet verkocht.
Na de explosie ziet het er ongeveer uit als bij de buren (naja, nadat ze dat naar het lager gelegen deel geschoven hebben, daar waar je nu water ziet), we hebben het hoogteprofiel bijna hetzelfde.
pi_109311725
Vanochtend de aannemer aan de lijn gehad en hij zei dat ze deze middag de eerste ronde met explosies doen. ^O^
Nu heb ik zin om daar morgen heen te gaan (vandaag lukt me helaas niet meer).
pi_109316922
Ik ben wel erg benieuwd wat je in midden Noorwegen betaalt voor een stuk grond van 750m2?
pi_109339559
Huis bouwen, en explosieven gebruiken. Me like!

gekheid op een stokje: plannen klinken en zien er geweldig uit. Goed bezig TS, lijkt me een mooi stulpje!
pi_109362275
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 16:15 schreef KeesBekkema het volgende:
Ik ben wel erg benieuwd wat je in midden Noorwegen betaalt voor een stuk grond van 750m2?
Ca 100.000¤.
pi_109363632
Ben vandaag bij het stuk grond geweest en de aannemer werkt goed door ^O^
De eerste explosies zijn een feit, en nu zijn ze bezig om het lager gelegen deel te vullen met het materiaal wat bij de explosies los is gekomen.

Hier stond een stuk berg:

Ze vullen steeds een halve meter bij en gaan dan met de "trilwals" er overheen om een goede compacte massa te krijgen. Ze vullen bij tot ongeveer waar het dak van de wals is nu.

Hier krijg je een beetje een idee van het hoogteverschil.

Zogauw alle losse massa van de top weg is boren ze weer wat nieuwe gaten en dan gaat er weer een meter of 2-3 rots kapot.
  † In Memoriam † woensdag 21 maart 2012 @ 20:46:24 #88
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_109363835
Daar zullen ze wel een paar dagen mee bezig zijn, opblazen, opvullen, en vasttrillen.
Enig idee wanneer ze kunnen beginnen met de kelder?
pi_109364259
Hij zou in ieder geval voor pasen klaar zijn. Maar ik heb nog steeds geen getekend contract met een betonaannemer -O- (en dat is met dank aan de militaire oefening Cold Response, mijn betonaannemer moest daar onvrijwillig aan meedoen en kan dus niet fatsoenlijk op zijn mail reageren - hij is de enige in het bedrijf met voldoende bevoegdheden helaas).
  woensdag 21 maart 2012 @ 21:12:54 #90
151515 verita
Happy days
pi_109365230
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 20:53 schreef Bouwclone het volgende:
Hij zou in ieder geval voor pasen klaar zijn. Maar ik heb nog steeds geen getekend contract met een betonaannemer -O- (en dat is met dank aan de militaire oefening Cold Response, mijn betonaannemer moest daar onvrijwillig aan meedoen en kan dus niet fatsoenlijk op zijn mail reageren - hij is de enige in het bedrijf met voldoende bevoegdheden helaas).
Volgens mij - heb een tijdje een noorse penpal gehad, pre-internet :D - moeten mannen jaarlijks op herhaling, tijd of geen tijd. Ondernemer of niet.
OT: mooie vorderingen!
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_109366382
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:12 schreef verita het volgende:

[..]

Volgens mij - heb een tijdje een noorse penpal gehad, pre-internet :D - moeten mannen jaarlijks op herhaling, tijd of geen tijd. Ondernemer of niet.
OT: mooie vorderingen!
Niet jaarlijks meer voor iedereen, ze plukken gewoon een stel namen uit een grote hoed, sturen die mensen een brief met kort door de bocht de keuze "meedoen met de oefening of de bak in". Sommigen worden nooit gevraagd, anderen hebben de pech om enkele jaren achter elkaar mee te moeten doen. Wie of wat je bent speelt inderdaad geen rol en er zijn maar weinig situaties die geldig verzuim geven.
pi_109473751
Weer even een foto update, helaas met slechte kwaliteit (met een ipod touch genomen omdat ik mijn fototoestel vergeten was).
Ze zijn weer goed bezig geweest de laatste dagen ^O^

De graafmachine staat bovenaan mijn oprit.

Photosynth 360 graden foto:
  One tough cookie zaterdag 24 maart 2012 @ 21:30:27 #93
169210 liesje1979
pi_109473929
Zo, wat gaat het hard opeens!
  † In Memoriam † zaterdag 24 maart 2012 @ 21:32:56 #94
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_109474001
Ik begin mij nu voor te stellen dat er inderdaad een huis kan komen, dat was met de 'braakliggende' foto's erg lastig.
Je aannemer zal denk ik eerdaags wel reageren. Cold Respons liep tot 21 maart. Ik ben benieuwd.
pi_109474175
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 21:30 schreef liesje1979 het volgende:
Zo, wat gaat het hard opeens!
Ja, ze werken goed door!

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 21:32 schreef MaryMouse het volgende:
Ik begin mij nu voor te stellen dat er inderdaad een huis kan komen, dat was met de 'braakliggende' foto's erg lastig.
Je aannemer zal denk ik eerdaags wel reageren. Cold Respons liep tot 21 maart. Ik ben benieuwd.
Heb nu ook contact met een andere "betonaannemer". Hij kan na pasen starten en binnen een paar weken klaar zijn. Ze gebruiken een andere bouwmethode dan de andere waar ik contact mee heb, en de isolatiewaarde is veel beter (R-value van 0,18 of lager) en verder onderhoudsvrij. Wel 50-70k¤ duurder, maar tegelijk wel de zekerheid dat het op tijd af is, iets waar ik bij de andere sceptisch over ben.
Moet er nog even over nadenken...
pi_109476185
Die andere huizen lijken dichtbij te staan.
pi_109477370
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 22:38 schreef Teslynd het volgende:
Die andere huizen lijken dichtbij te staan.
Lijkt waarschijnlijk dichterbij op de foto. Hier is een kaart op 1:500 schaal (heb de adressen en huisnummer weggehaald, die met de blauwe pin erop is mijn huis). Het dichtstbijzijnde huis komt op 10-12 meter van mijn huis af, die aan de andere kant van de straat staan meer dan 15 meter verderop. Huizen moeten volgens het bestemmingsplan minimaal 8 meter uit elkaar staan (vanwege brandgevaar).

Hier zie je trouwens ook dat mijn huis relatief bescheiden is in verhouding tot de buren aan de overkant.
pi_109477437
Ik wou zelf altijd emigreren naar Zweden.
Om privé omstandigheden heb ik het niet
door gezet. maar nu kriebelt het wel!
Zeker dat ik dit ga volgen! heel veel succes met de bouw!
Snap je het niet? Dan bewonder je het maar.
"uit gouden korenaren schiep God de Twentenaren
uit het kaf en de resten schiep God...de kl**tzakken uit het westen. "
pi_109518897
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 21:38 schreef Bouwclone het volgende:
en de isolatiewaarde is veel beter (R-value van 0,18 of lager) en verder onderhoudsvrij. Wel 50-70k¤ duurder, maar tegelijk wel de zekerheid dat het op tijd af is, iets waar ik bij de andere sceptisch over ben.
Lastig vraag. Als ik zo de andere kosten bekijk, is 50K extra niet een groot aandeel, maar wel significant. Die betere isolatiewaarde is natuurlijk mooi, maar voor de kelder, dus zou dat zoveel schelen voor het hele huis? En heb je een bepaalde deadline of maakt het niet uit als het een paar maanden uitloopt?
  maandag 26 maart 2012 @ 09:34:29 #100
369138 Bouwclone
More Power!
pi_109521113
quote:
5s.gif Op maandag 26 maart 2012 02:00 schreef devzero het volgende:

[..]

Lastig vraag. Als ik zo de andere kosten bekijk, is 50K extra niet een groot aandeel, maar wel significant. Die betere isolatiewaarde is natuurlijk mooi, maar voor de kelder, dus zou dat zoveel schelen voor het hele huis? En heb je een bepaalde deadline of maakt het niet uit als het een paar maanden uitloopt?
De kelder gaat op den duur ingericht worden met kantoor, badkamer, slaapkamer, etc (zie enkele posts terug), dus betere isolatie kan geen kwaad, zeker niet met de winters hier. Alle warmte die binnen blijft hoef ik niet opnieuw aan te voeren natuurlijk. Het "woondeel" van de kelder is zo'n 100m2, dus het warmteverlies zonder goede isolatie zal toch best noemenswaardig zijn.

Mijn deadline is de eerste week van juli, dan komt de rest van het huis, dus uitloop is geen optie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')