abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 april 2012 @ 12:28:50 #1
102912 crv
Screwed up
pi_110479140
Nieuwbouwhuis in Frankrijk (Elzass)

Enige tijd geleden werd ik door een FOK!vriendin gewezen op dit topic en de tip of ik ons huisproject in Frankrijk iets was om hier te delen. Normaal ben ik niet zo „delerig“ met mijn prive-leven, maar na enig aandringen :+ heb ik toch maar besloten e.e.a. hier te posten.

Wellicht kunnen jullie me ook helpen als ik nog met dilemma’s zit hoe bepaalde zaken aan te pakken.

Voorgeschiedenis
In 2004 hebben we het plan opgepakt te emigreren. Doel was te werken in Zwitserland (voor mij) en te wonen net over de grens van Basel in de Elzass. Reden hiervoor heeft mede te maken met ons sociale leven. De broer van mijn vrouw woont hier al sinds 2000. Buiten dat is de grond/huizen hier nog betaalbaar t.o.v. Zwitserland :+

Het grondstuk:

Overige foto's
- Map van de locatie
- De “oprijlaan”
- Onderaan de “oprijlaan”
- Vanaf achter in de tuin
- De beek achterin de tuin

We bouwen een prefabhuis van een duitse Firma, WeberHaus.

Het Project

Dit zijn de definitieve plannen:
- Voor/zijaanzcht vanuit oprit
- Achteraanzicht 1
- Achteraanzicht 2
- Kleuren
- Bovenaanzicht huis
- Doorsnede 1
- Doorsnede 2
- Doorsnede 3
- Indeling begane grond
- Indeling Slaapetage
- Indeling Kelder

Eind Mei zijn we een week lang uitgenodigd bij de bouwfirma. Dan wordt het complete project onder de loep genomen door een soort binnenhuis architekt en bepalen we hoe alles er van binnen uit komt te zien: Ruimteindeling, electriciteit, verwarming, vloeren, badkamers, muurafwerking, etc.
Ook hier lopen wij al behoorlijk vooruit. We weten al precies wat we willen.
1. De Tegels op de begane grond hebben we al uitgezocht: Unicom Natural Slate
2. Kurk op de etage
3. Electriciteitsplan heb ik al 90% af
4. Water/afvoer is al in idee klaar
5. Badkamerstegels weten we al
6. Haard is al geregeld
7. Keuken doen we extern en is al geregeld, plattegrond , Buitenmuur , Bijkeukenmuur

We zijn nog bezig met de offerte voor de grondwerkzaamheden, kelder onder terras en de externe garage. Deze hopen we deze week af te ronden.
Verder is er gewoon nog megaveel te doen en dus om over na te denken.
• Toegangshek met intercom
• Omheining voor onze woef foto 1, foto 2
• Verlichting „oprijlaan + garageplein“
• Terras
• Tuin
• Vijver
etc

Ik ben niet echt een schrijvert, maar ik zal proberen regelmatig wat vorderingen te posten. En ik heb waarschijnlijk ook genoeg vragen
Even wat ingekort en geneuzel eruit gehaald ;)

[ Bericht 16% gewijzigd door Vonkenboer op 23-04-2012 18:15:01 ]
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  woensdag 18 april 2012 @ 12:51:06 #2
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_110479924
teveel schrijven hoeft niet. als er maar foto's gepost worden! ;)

succes!

het gedonder met de gemeente inmiddels opgelost? :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 18 april 2012 @ 19:09:56 #3
102912 crv
Screwed up
pi_110497761
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2012 12:51 schreef Barreltje het volgende:
teveel schrijven hoeft niet. als er maar foto's gepost worden! ;)

succes!

het gedonder met de gemeente inmiddels opgelost? :o
We hebben de bouwvergunning sinds februari. het moet ook 2 maanden aangeschreven staan met een bord em zo. die tijd is nu ook bijna voorbij.

Ben alleen vanmorgen gebeld door een toekomstige buurman, omdat mijn garage voor zijn zwembad met uitzicht komt te staan.
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:15:07 #4
102912 crv
Screwed up
pi_110615770
Vandaag een meeting gehad met 2 van mijn nieuwe buurmannen. De buurman aan de voorkant had moeite met de garage die wij in de hoek van het perceel plaatsen. Die beneemt hem het uitzicht en hij is bang dat hij geen zon meer krijgt daar waar hij zijn lounche-setje aan zijn zwembad heeft.

Hij weet ook dat hij geen poot heeft om op te staan omdat wij ons aan de voorschriften houden.

Gelukkig hebben we een goed gesprek gehad en alle opties doorgesproken en ik heb e.e.a. uitgelegd over het waarom van deze oplossing.

Het enige waar ik naar ga kijken is of we de garage wat dieper kunnen plaatsen. De garage staat op het hoogste punt dus daar is wat winst te halen.

Wordt vervolgd
pi_110623361
Wauw, leuk!
  Moderator zondag 22 april 2012 @ 11:06:32 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_110624450
Na een topic over een huis bouwen in Noorwegen, hebben we nu dus ook een topic over het bouwen in Frankrijk ! Gaaf project hoor ! ^O^

Na mijn idee is het ook niet een bepaald klein huis geworden ! Wat een kavel en wat een woonoppervlakte. Prefab houd in dat het hele huis opgetrokken wordt in houtskeletbouw ? Of hoe moet ik dat zien ?

Moet je de kavel nog met meerdere bewoners delen ? Of is de hele kavel voor jou alleen ? :?
  zondag 22 april 2012 @ 12:22:16 #7
102912 crv
Screwed up
pi_110626216
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 11:06 schreef Vonkenboer het volgende:
Na een topic over een huis bouwen in Noorwegen, hebben we nu dus ook een topic over het bouwen in Frankrijk ! Gaaf project hoor ! ^O^

Na mijn idee is het ook niet een bepaald klein huis geworden ! Wat een kavel en wat een woonoppervlakte. Prefab houd in dat het hele huis opgetrokken wordt in houtskeletbouw ? Of hoe moet ik dat zien ?

Moet je de kavel nog met meerdere bewoners delen ? Of is de hele kavel voor jou alleen ? :?
De kavel is voor mij alleen ^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is inderdaad een houtskeletbouwhuis. de muren worden van te voren in een fabriek al compleet gemonteerd en van alles voorzien wat er van te voren inkan. Dat houdt in:
Ramen, Isolatie, leidingen (elec, verwarming, water en lucht) zelfs de ruwe afwerking zit er al op.

Het huis staat in 2 dagen (ik denk 3 ;) ) daarna wordt alles verder afgewerkt in 12 weken tijd

De isolatie is ook van hout (geperste vezels), en al het gebruikte hout, in welke vorm ook, is 100 % zuiver. Dit betekent dat er geen gerecycled hout gebruikt wordt dat bijv. lijm/verfresten kan bevatten.

Filmpje: Huisopbouw in 1 dag
pi_110652706
Komt het huis in het witte vlak in het gele vlak? Bijna direct achter een ander huis? Dan kan ik zijn moeite met je schuur wel voorstellen.

Ik heb wat moeite met de plattegronden lezen.

De foto's zie ik beter. Je zou een trap van de garage naar het terras kunnen nemen.
  zondag 22 april 2012 @ 22:28:08 #9
102912 crv
Screwed up
pi_110653918
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 22:09 schreef Teslynd het volgende:
Komt het huis in het witte vlak in het gele vlak? Bijna direct achter een ander huis? Dan kan ik zijn moeite met je schuur wel voorstellen.

Ik heb wat moeite met de plattegronden lezen.

De foto's zie ik beter. Je zou een trap van de garage naar het terras kunnen nemen.
Het gele vlak is ons lapje grond, het witte vlak is waar het huis komt. de garage komt in de hoek linksboven.

In de OP Onder "- Bovenaanzicht huis " zie je hoe de garege en het huis gepland staan.

Ik kan me het ook wel voorstellen, maar het is niet anders

hoe bedoel je trap naar terras?
De bedoeling is dat er een terras over de volle breedte van het huis komt plus 2,5 meter extra uitbouw om zo een mooie grote eetruimte voor de keuken te hebben

Na het terras loopt het glooiend af de tuin in. Wellicht komt er iets van treden om het hoogteverschil te overbruggen

[ Bericht 14% gewijzigd door crv op 22-04-2012 22:36:42 ]
  zondag 22 april 2012 @ 22:47:09 #10
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_110655088
Ziet er goed uit crv ^O^
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  zondag 22 april 2012 @ 22:51:48 #11
102912 crv
Screwed up
pi_110655359
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2012 22:47 schreef Maringo het volgende:
Ziet er goed uit crv ^O^
Dank
  zondag 22 april 2012 @ 23:31:26 #12
369138 Bouwclone
More Power!
pi_110657502
Tof project ^O^
Flinke lap grond daar, lekker. Wij moeten het met minder eigen grond doen, maar kunnen wel direct het bos inlopen vanuit de tuin.

Ik ben benieuwd naar je electriciteitsplan, daar ben ik nog niet echt mee bezig geweest en wat inspiratie kan geen kwaad :)

PS *knip* daar staat je volledige naam en adres op, wil je dat echt online hebben?

[ Bericht 4% gewijzigd door Vonkenboer op 23-04-2012 21:19:34 ]
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
  maandag 23 april 2012 @ 10:49:42 #13
102912 crv
Screwed up
pi_110666183
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 23:31 schreef Bouwclone het volgende:
Tof project ^O^
Flinke lap grond daar, lekker. Wij moeten het met minder eigen grond doen, maar kunnen wel direct het bos inlopen vanuit de tuin.

Ik ben benieuwd naar je electriciteitsplan, daar ben ik nog niet echt mee bezig geweest en wat inspiratie kan geen kwaad :)

PS pic daar staat je volledige naam en adres op, wil je dat echt online hebben?
Dank zal het aanpassen. Staat overigens geen geheime info in ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door crv op 23-04-2012 11:18:57 ]
pi_110667215
HA CRV zo'n project en dan nog zoveel tijd voor WF en wijn kopen, goed bezig :7
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  maandag 23 april 2012 @ 11:23:49 #15
102912 crv
Screwed up
pi_110667350
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 11:20 schreef RanTheMan het volgende:
HA CRV zo'n project en dan nog zoveel tijd voor WF en wijn kopen, goed bezig :7
ik heb "veel" tijd klopt en daar is helaas een vervelende oorzaak voor. (Burn-out)

Helaas besteed ik maar korte tijd per dag aan dit project op dit moment. Deels omdat het meeste al gedaan is en deels omdat ik het gewoon niet trek. ben ook niet meer zo vaak op FOK (helaas)
pi_110667547
ik vind het een mooi projectje CRV... Keep us Posted (maar dan wel met de afbeeldingen direct in de post, nu moest ik zo ongelooflijk veel klikken :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  maandag 23 april 2012 @ 11:33:40 #17
102912 crv
Screwed up
pi_110667681
quote:
Tof project ^O^

Wat betreft Electroplan

Ik heb in visio eigen tekeningen gemaakt van de verdiepingen en daarbij in Word een beschrijving in het kort (en grotendeels duits) wat we willen.

Ik kan je dit toesturen

Ook ik ben hier nog met enkele dingen aan het stoeien.
Een van mijn "uitdagingen":

Aan het begin van de oprit is het de bedoeling dat er een automatisch hek komt.
Links en rechts van de "oprijlaan" (30 meter :+ ) komen lampjes en op op het "Garageplein" en langs de muur van de buurman richting externe garage.
We willen dat deze lampen aangaan in de volgende situaties (als het donker is natuurlijk):
1. Bij binnenrijden/lopen via hek
2. Bij wegrijden/lopen uit Huis/Garage
3. eventueel ook via een schakelaar aan en uit zetten

Het licht moet bij automatisch aan/uit wel enige tijd aanblijven natuurlijk, dat je in ieder geval lopend het huis makkelijk kan bereiken :+
  maandag 23 april 2012 @ 11:34:26 #18
102912 crv
Screwed up
pi_110667699
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 11:29 schreef RanTheMan het volgende:
ik vind het een mooi projectje CRV... Keep us Posted (maar dan wel met de afbeeldingen direct in de post, nu moest ik zo ongelooflijk veel klikken :)
Anders werd de OP zo lang ;)
en je mag best wat moeite doen :+
pi_110667863
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 11:34 schreef crv het volgende:

[..]

Anders werd de OP zo lang ;)
en je mag best wat moeite doen :+
In KW geldt de regel, hoe meer foto's hoe beter :) Maar wanneer hoop je er te kunnen wonen?
  maandag 23 april 2012 @ 11:40:27 #20
102912 crv
Screwed up
pi_110667893
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 11:39 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

In KW geldt de regel, hoe meer foto's hoe beter :) Maar wanneer hoop je er te kunnen wonen?
Sleuteloverdracht is gepland op 22 december

Grove planning:

Eind juli: Grondwerkzaamheden
Eind Augustus: Kelder/Betonwerkzaamheden
Eind September: Huisopbouw
Oktober/November/December afwerking (binnen en buiten)
  maandag 23 april 2012 @ 12:22:09 #21
102912 crv
Screwed up
pi_110669294
quote:
Tof project ^O^

Das geweldig, wij hebben ook niets aan de achterkant. Achtertuin eindigt bij beekje en via het land van de boer komen we zo in het bos

Moderator maandag 23 april 2012 @ 18:17:44 #22
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_110683685
TS ?, Op jou verzoek heb ik even enkele linkjes aangepast in de OP :)
Controleer je even of het helemaal klopt ?
  maandag 23 april 2012 @ 20:45:27 #23
102912 crv
Screwed up
pi_110691456
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:17 schreef Vonkenboer het volgende:
TS ?, Op jou verzoek heb ik even enkele linkjes aangepast in de OP :)
Controleer je even of het helemaal klopt ?
Thanks ^O^
pi_110692440
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 12:22 schreef crv het volgende:

[..]

Das geweldig, wij hebben ook niets aan de achterkant. Achtertuin eindigt bij beekje en via het land van de boer komen we zo in het bos

[ afbeelding ]
Dat dacht je buurman ook en nu gaat hij tegen jou aan kijken en rij jij elke dag langs zijn huis.

Wel fijn die ruimte als je naar buiten kijkt. Tot noch toe heb ik nooit buren vlak voor de ramen gehad. Zorgt dat beekje nog voor verrassingen met seizoensstijgingen?
  maandag 23 april 2012 @ 21:08:54 #25
102912 crv
Screwed up
pi_110692920
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:01 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Dat dacht je buurman ook en nu gaat hij tegen jou aan kijken en rij jij elke dag langs zijn huis.

Wel fijn die ruimte als je naar buiten kijkt. Tot noch toe heb ik nooit buren vlak voor de ramen gehad. Zorgt dat beekje nog voor verrassingen met seizoensstijgingen?
Garantie tot de drempel natuurlijk, maar het is een kleine gemeente en in principe wordt er achter dus niets uitgebreid. En ik heb altijd uitzicht tot de beek :+
Het stuk land dat wij kochten was ook al langer bouwgrond. De buurman waar ik voorkom wilde natuurlijk eerst ons stuk maar de vorige eigenaar wilde destijds niet verkopen omdat het voor zijn dochter bestemd was.

Als er al uitgebreid gaat worden in het dorp is dat op andere locaties. het is geen groeigemeente en de eerste 10-20 jaar gebeurt er heel weinig. Ze zullen eerder in het verlengde van het dorp uitbreiden.

Wat betreft de beek, een andere buurman vertelde me dat hij 1 keer is overstroomd in de laatste 6 jaar.. Ik was toch al van plan iets op te hogen want er zit een "kuiltje" in. Maar het boeit me ook niet zo. is altijd maar tijdelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')