SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ons rijke verleden:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 |
Belangrijke sites:
Foto's:
NLroei - Voor al uw foto's, de laatste weetjes en nog veel meer. Zo kan je er je eigen trainingslog op aanmaken zodat je kan bijhouden hoeveel kilometers je vaart.
Merijn Soeters - De huisfotograaf van de Roeien is op praktisch alle wedstrijden aanwezig en maakt zeer mooie plaatjes. Te herkennen aan de karakteristieke morsetekens!
Roeifotograaf.nl - Jorrit Salverda was vroeger huisfotograaf van Gyas, maar heeft tegenwoordig zijn aandachtsveld verbreed door ook andere verenigingen te fotograferen. Met succes! Prima kwaliteit!
Jan-Edwin.nl - Niet altijd aanwezig op wedstrijden (eigenlijk alleen op langebaan), maar de foto's zijn net als op NLroei en bij Jorrit prima te doen! Voor al uw Winterwedstrijden / H4K / Head nostalgie.
A-foto's - Pieter Appelman, oud-roeier van Okeanos, schiet eveneens frequent zijn foto's.
Aviron - relatief nieuwe website met foto's gemaakt door Wouter Nuijten van Vidar.
Algemeen
KNRB - De site van de Koninklijke Nederlandse Roeibond. Start je een wedstrijd? Controleer hier wie je tegenstand is via inschrijvingen.knrb.nl
KNSRB - Overkoepelende orgaan voor de studentenroeiverenigingen. Organiseert ook de mooiste wedstrijd van het jaar (de Varsity). Ook bereikbaar via www.varsity.nl
World Rowing / FISA - Site van FISA (Internationale Roeibond), met allerhande informatie. Zo kan je in de gaten houden wat er nou precies gebeurt op de Australische Nationale Kampioenschappen, en wat Olaf Tufte nou weer aan het uitspoken is op zijn boerderij in Noorwegen. Ook filmpjes van eerdere WK's te zien via Media!
RowingOne - Benieuwd naar het (roei)verleden van die ene toproeier? Hoop je te achterhalen hoe oud die leuke roeister van de wereldbeker is? Of wil je gewoon je ego strelen door jezelf te vinden in de database van de internationale roeiwereld?
Roei.tv - De site met allerlei bewegend beeldmateriaal omtrent de roeisport in al zijn facetten.
TopRow - Toprow biedt roeicursussen en bedrijfsroeien aan. De cursussen worden nu gegeven in onze roeicentra in Tilburg, Den Haag, Groningen en Rotterdam.
[ Bericht 0% gewijzigd door zwaan90 op 27-02-2012 12:36:08 ]
Haha je uitsmijter ging al snel over facebook rondquote:Op zondag 26 februari 2012 20:20 schreef WanEnOonlie het volgende:
Jammer. En ik maar denken dat Njord de beste was, blijkt dat vermaledijde Skøll net iets beter te hebben gepresteerd. Had Skøll/Jason wel gezien, maar niet als Skøll. Valt natuurlijk ook wat voor te zeggen dat het niet alleen Skøll is en dat Njord daarom alsnog de beste is, maar goed.
Ik heb de uitsmijter ook meteen op facebook gezet. Deel van de zin na de komma voor het gemak weggehaald. :-Dquote:Op zondag 26 februari 2012 20:45 schreef zwaan90 het volgende:
[..]
Haha je uitsmijter ging al snel over facebook rondVond hem zeker mooi! Njord heeft zichzelf wel weer wat op de kaart gezet, nu aan ons de taak dat vol te houden.
WWquote:Op zondag 26 februari 2012 23:02 schreef La_Tramposa het volgende:
Trouwens, als ik de foto's zie is de EJ8 van Asopos half licht en half zwaar (zoals wel vaker). Dan 2e worden in het zware veld, nice!
Het is vaak wel zo dat de winnaar van de WW in de top3 van het klassement eindigt hoor..quote:
Tweede worden in een paarsche euroshopper boot is ook wel bijzonder. Dacht trouwens dat die Asopos mannetjes wel >79kg waren, maar zeker niet lomp zwaar idd.quote:Op zondag 26 februari 2012 23:02 schreef La_Tramposa het volgende:
Trouwens, als ik de foto's zie is de EJ8 van Asopos half licht en half zwaar (zoals wel vaker). Dan 2e worden in het zware veld, nice!
quote:Op maandag 27 februari 2012 10:04 schreef jw3 het volgende:
[..]
Tweede worden in een paarsche euroshopper boot is ook wel bijzonder. Dacht trouwens dat die Asopos mannetjes wel >79kg waren, maar zeker niet lomp zwaar idd.
Ik heb wel eens gehoord dat die euroshoppers sneller zijn dan Empachers.quote:Op maandag 27 februari 2012 10:04 schreef jw3 het volgende:
[..]
Tweede worden in een paarsche euroshopper boot is ook wel bijzonder. Dacht trouwens dat die Asopos mannetjes wel >79kg waren, maar zeker niet lomp zwaar idd.
Jup.quote:
Och dat soort 'regeltjes'... Ik geloof dat destijds bij de buren (Triton) je pas op slippers het vlot op mocht als je ook een minimale status bereikt had...quote:Op maandag 27 februari 2012 22:17 schreef De_Brok het volgende:
Ik dacht trouwens dat de mouwtjes er pas af mochten als je een hogere status had bereikt?
Echt waar? Wat moest je dan aan voordat je die status bereikt had?quote:Op maandag 27 februari 2012 23:10 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Och dat soort 'regeltjes'... Ik geloof dat destijds bij de buren (Triton) je pas op slippers het vlot op mocht als je ook een minimale status bereikt had...
Ze kwamen er met mij niet uit, dus nu hebben ze volgens mij een camerajournalist ingehuurd die voor RTV Utrecht werkt. Wel zo goedkoop (en dat is wat ze graag hebben bij de KNRB). Maar goed, die jongen moet ook nog groeien in het vak -- misschien wordt het beter. En wie weet vinden heel veel mensen dit leuker dan wat ik deed.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:34 schreef La_Tramposa het volgende:
Michiel, wie maakt nu de filmpjes voor het EJK? Ik vind ze vrij suf, in ieder geval een stuk minder dan vorig jaar..
Ik vind het iig een dwijl so far.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:18 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Ze kwamen er met mij niet uit, dus nu hebben ze volgens mij een camerajournalist ingehuurd die voor RTV Utrecht werkt. Wel zo goedkoop (en dat is wat ze graag hebben bij de KNRB). Maar goed, die jongen moet ook nog groeien in het vak -- misschien wordt het beter. En wie weet vinden heel veel mensen dit leuker dan wat ik deed.
Suf! Hij maakt er niet echt een verhaal van. Hij kiest niks. Maakt beelden, vraagt mensen wat ze er van vinden, monteert dat. Toch raar voor een journalist.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:18 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Ze kwamen er met mij niet uit, dus nu hebben ze volgens mij een camerajournalist ingehuurd die voor RTV Utrecht werkt. Wel zo goedkoop (en dat is wat ze graag hebben bij de KNRB). Maar goed, die jongen moet ook nog groeien in het vak -- misschien wordt het beter. En wie weet vinden heel veel mensen dit leuker dan wat ik deed.
Te duur. Wat is te duur? Mijn vergoeding vorig jaar was niet bijzonder hoog (lees: ver onder markttarief). Maar er werd wel van me verwacht dat ik te pas en te onpas klaarstond om alles op te pakken. Daardoor heb ik veel dingen af moeten zeggen en me in (soms) onmogelijke bochten moeten wringen. Eerder terug moeten komen uit Henley bijvoorbeeld was een crime.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:27 schreef Sjobber het volgende:
Was je te duur dan WEO?
Maar wel een gemis inderdaad. Hoop voor hem dat hij her en der de feedback leest, anders wordt het volgende keer weer slap.
Geloof dat ik komend weekend bij skoll uithang. Beetje coachen.
Was het weer gezellig op de kroeg?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 08:22 schreef SeanFerdi het volgende:
volgens mij heb ik gisteravond toegezegd om een (club)skiffeuse te coachen, af en toe in te vallen als coach bij de heren club achtvier, te gaan coachen bij de damestalentenacht, en volgend jaar te gaan wedstrijdcoachen.
maar eens kijken wat daar allemaal van terecht komt.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 4 maart 2012 15:02 schreef Bellah het volgende:
Tussen al dat wedstrijdgeweld hier even nieuws uit de competitiewereld: gisteren de Gyas Hunze gewonnenDie had ik nog niet! En nu extra veel zin in volgend weekend...
Franse ploegen zijn erquote:Op zondag 4 maart 2012 19:20 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Waar zijn alle internationale ploegen gebleven bij de Heineken?
Normaal waren er wel wat Franse en Engelse ploegen ingeschreven, maar nu zie ik ze amper? (niet zelfs??)
Ik zie verder ook wat Zwitsers, Duitsers en Italianen in de diverse velden, het lijkt me niet een bijzonder magere inschrijving qua buitenlanders eigenlijk.quote:
Daar durven ze natuurlijk nu net niet meer te verschijnen.quote:Op zondag 4 maart 2012 19:38 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Ja, nvm.... keek alleen in ons veld..
Welkom en succes in het nieuwe seizoenquote:Op maandag 5 maart 2012 12:33 schreef Gesloten het volgende:
Zaterdag mijn eerste wedstrijd geroeid, de Gyas-Hunze. Ondanks een beroerde tijd toch de snelste tijd binnen onze vereniging neergezet
Het was wel een erg leuke ervaring.
Bedankt, ik ben lid van Euros.quote:Op maandag 5 maart 2012 14:14 schreef pullup het volgende:
[..]
Welkom en succes in het nieuwe seizoen
Van velke vereniging ben je lid ?
Moet ik dan ook aan een bep. gewicht voldoen? Want ik wil dat ding altijd nog eens sturen.quote:Op zondag 4 maart 2012 17:24 schreef BEFEM het volgende:
Als er iemand nog wil sturen op de Head of iemand weet die een grote kans maakt op een stuurblik dan stuur me maar een PM
haha, ik ook wel zoiets denk ik, en op de valreep nog een training ingevallen in mijn coachboot, op een ander boord dan ik normaal roei 250 m's doen!quote:Op maandag 5 maart 2012 16:14 schreef Sjobber het volgende:
[..]
Moet ik dan ook aan een bep. gewicht voldoen? Want ik wil dat ding altijd nog eens sturen.
Was overigens een mooi weekendje op de Amstel! Heb 62km afgelegd op een vouwfiets
Boeit niet echt, je moet wel kunnen sturen want we willen winnenquote:Op maandag 5 maart 2012 16:14 schreef Sjobber het volgende:
[..]
Moet ik dan ook aan een bep. gewicht voldoen? Want ik wil dat ding altijd nog eens sturen.
Was overigens een mooi weekendje op de Amstel! Heb 62km afgelegd op een vouwfiets
Wat voor lui roeien er in dan en hoe groot is de kans op winnen?quote:Op maandag 5 maart 2012 19:02 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Boeit niet echt, je moet wel kunnen sturen want we willen winnen
Ik kon ooit sturen, en heb ook nog wel een paar referenties die lyrisch over mijn headskills zijn, maar ik denk dat ik toch maar met pensioen blijf, met m'n 70kg.quote:Op maandag 5 maart 2012 19:02 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Boeit niet echt, je moet wel kunnen sturen want we willen winnen
2 jaar geleden hebben we gewonnen. We hebben onder andere iemand die in september nog het studenten EK roeidequote:Op dinsdag 6 maart 2012 00:15 schreef Sjobber het volgende:
[..]
Wat voor lui roeien er in dan en hoe groot is de kans op winnen?
Wow 84 is wel heel veelquote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:51 schreef Sjobber het volgende:
A.M.? Die heeft 'm ook al keer in de mix2x gedaan voor zover ik weetEn is bij de A3K een keer omgeslagen
Lijkt me wel wat om die te sturen hoor! Ben wel 84kg. Een crashdieet brengt me hoogstens naar de 81kg ...
Heb doordeweeks niet veel school, dus kan evt een keer oefenen (8 mrt 's ochtends, 9 mrt, 13mrt, 14mrt 's ochtends en 16mrt niet.). Laat maar weten of het iets wordt, of dat de kilo's toch parten spelen
Ben jij diegene die nog moet beslissen?quote:Op woensdag 7 maart 2012 09:54 schreef AHappelstroop het volgende:
Misschien de 100km komende mei in een 4x met oud lichte pikken
Het idee is er nog, eentje moet nog even beslissen of hij wilt.
*jeej*
Haha nee hoorquote:Op woensdag 7 maart 2012 11:05 schreef Fiekie het volgende:
[..]
Ben jij diegene die nog moet beslissen?
Kijk er ook wel naar uit. Altijd leuk zo'n volle Amstel.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:09 schreef Bellah het volgende:
Oud lichte pikken = zware ballen dus?
Oeeeeeee wie heeft er ook al H4K kriebels?!
Duh, daarom heet het ook CLUBveldquote:Op woensdag 7 maart 2012 23:49 schreef BEFEM het volgende:
Een stuur hebben we al, ik vraag ff of we nog een roeier nodig hebben. Laat het je hopelijk morgen ofzo weten.
En de rest roeit ook niet allemaal, een paar roeien er. Maar denk je dat je goed genoeg bent om te winnen?
Edit: Blijkbaar mag je niet combineren in het clubveld, helaas!
Balen. Maar er valt altijd wel iets te fixen. Is het niet incognito dan is het wel met een tijdelijk lidmaatschapquote:Op woensdag 7 maart 2012 23:49 schreef BEFEM het volgende:
Edit: Blijkbaar mag je niet combineren in het clubveld, helaas!
Dank je.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:06 schreef AHappelstroop het volgende:
Dit keer niet in de boot op de H4K, maar lekker langs de kant! Maf opeens om op te merken dat er ontzettend veel dure huizen langs de Amstel staan, serieus nog nooit opgemerkt!![]()
schuin tegenover de naald, naast het gemaal.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:35 schreef pullup het volgende:
Nu fiets ik er al een jaar of wat maar een fitness ruimte heb ik nog nergens gezien
Nee hoor, kan nog altijd compenseren!quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:09 schreef Bellah het volgende:
Oud lichte pikken = zware ballen dus?
Oeeeeeee wie heeft er ook al H4K kriebels?!
Klopt nietquote:In Peking zaten bijna 4 jaar geleden ook Siegelaar, Klaassen, Steenman, Blink en stuurman Wiersum in de acht. Vellenga nam aan Athene 2004 deel in de mannen-vier zonder. Hamburger roeide destijds in Griekenland in de skiff en deed daarna onder meer twee keer mee aan de befaamde Boat Race in Londen in de acht van Oxford.
Toeristen uit Groningenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 22:46 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ging EJZ van Skoll toch even vol met de boeg tegen een aegir bootje. Punt van de Aegir boot af en ik zag bij de skoll boot op twee iig geen rigger meer zitten daar waar hij hoorde te zitten.
Vind de kwaliteit van de stream wel prima, maar lady gaga?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:26 schreef Virmes het volgende:
http://h4k.nereus.nl/results/ heeft uitslagen, en als je blijft vernieuwen komen ze live binnen.
De stream is nu online en via nlroei te vinden, maar van afgrijselijke kwaliteit.
Idd, met dik 2 punten voorsprong heb je die eindstand ook wel binnenquote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:04 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Netjes Bellah, eerste plek in dcl8+!
Morgen afmaken, en hardquote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:04 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Netjes Bellah, eerste plek in dcl8+!
Eerste jaars toch ? Ik begreep dat Orca alsnog de snelste tijd heeft toegewezen gekregen.quote:
Verdorie, ik zie het.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 19:30 schreef pullup het volgende:
[..]
Eerste jaars toch ? Ik begreep dat Orca alsnog de snelste tijd heeft toegewezen gekregen.
Dat sowiesoquote:
Wat ging er mis met Orca (of de tijdswaarneming), enig idee?quote:
Niet precies nee, maar ik hoorde in eerste instantie al dat die coaches van Orca het niet geloofden en gingen navragen. Er zat blijkbaar echt wat mis. Ik begreep dat er ook wat twijfels waren bij de tijd van de derde divisie acht van Nereus maar daar zie ik nog geen aanpassingen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 19:40 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Wat ging er mis met Orca (of de tijdswaarneming), enig idee?
ik heb hem weerquote:Op zaterdag 10 maart 2012 22:05 schreef BEFEM het volgende:
Heb je je handschoen nog gevonden?Je keek niet blij
Dan had je er 0 ipv 1, dat maakt toch niet uit?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 22:08 schreef pullup het volgende:
[..]
ik heb hem weerbeter ook want ik was er vorige week al een kwijt geraakt.
Zo dat was de eerste dag van de Heineken weer.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 22:56 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dan had je er 0 ipv 1, dat maakt toch niet uit?
In een wereld waar ik maar 1 paar handschoenen zou hebben had je volkomen gelijk gehad.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 22:56 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dan had je er 0 ipv 1, dat maakt toch niet uit?
Die buitenlanders voor de Berlagebrug, wat een circus... Het cruciale punt om stil te gaan liggen als er allemaal eerstejaars achten aankomen.quote:Op zondag 11 maart 2012 00:19 schreef jw3 het volgende:
Wel veel aanvaringen dit jaar heb ik het idee.
Eh.. Ik doe wat foutquote:Op zondag 11 maart 2012 09:25 schreef Bellah het volgende:
[..]
Die buitenlanders voor de Berlagebrug, wat een circus... Het cruciale punt om stil te gaan liggen als er allemaal eerstejaars achten aankomen. Of de bloempot die zonder pardon van het terras werd geveegd..?!
Ik was ook onder de indruk van de 7 volle herenachten van Nereus op het water na blok 5. Dat doe je toch goed als vereniging.
quote:Op zondag 11 maart 2012 11:57 schreef BEFEM het volgende:
Ik lees dat de binnenbaan op de 750 15 meter te kort is?
Dat zijn ook 1ejaars.. dat is hun 1ejaars viertje. Die hebben gecombineerd met een 2ejaars 4 van Aegir. Wel impressive dat Gyas 2 zulke goeie eerstejaarsboten op het water weet te leggen..quote:Op zondag 11 maart 2012 09:52 schreef Thrawn het volgende:
Vind het ook wel typisch dat de sjaars van gyas (1e in DEJ-veld) harder roeien dan de tweedejaars van Gyas (1e in N-veld)
Wat een mongolen waren dat inderdaad.quote:
Omg.. die polytechnique moet toch gewoon uitgesloten worden van verdere deelname..quote:
Dat vind ik dan wel weer mooiquote:Op zondag 11 maart 2012 20:34 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat zijn ook 1ejaars.. dat is hun 1ejaars viertje. Die hebben gecombineerd met een 2ejaars 4 van Aegir. Wel impressive dat Gyas 2 zulke goeie eerstejaarsboten op het water weet te leggen..
Wat Brok zegt.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:29 schreef Dodona het volgende:
Vraag me vooral af wat er met Laga gebeurd in het EJZ-klassement, die 2de stonden en door aanvaring geen 5k meer konden starten
Inderdaad, 0 punten voor Laga sjaars op dit moment. Erg jammer zo punten te moeten verliezen. Boot ook nog stuk, dus ze moeten nog wat zien te regelen voor de Head.quote:
2e en 3e bij de dames ook nietquote:Op maandag 12 maart 2012 13:28 schreef Bellah het volgende:
Nou, ik heb je zien roeien heur, boegpropje
En Tramposa, dat Nereus alle 1e divisies heeft gewonnen EN 2e en 3e.. Behalve de lichte 2e, die ging naar jullieOnze eerstejaars deden het wel goed, jippie
En ben d'r trots opquote:Op maandag 12 maart 2012 13:28 schreef Bellah het volgende:
Vergeet ook niet die 3e (!) divisie-acht van Nereus die vrolijk aan de top van het 1e divisie-veld meedraaide. Knappe prestatie.quote:Op maandag 12 maart 2012 13:28 schreef Bellah het volgende:
En Tramposa, dat Nereus alle 1e divisies heeft gewonnen EN 2e en 3e.. Behalve de lichte 2e, die ging naar jullieOnze eerstejaars deden het wel goed, jippie
Zie dat die roeier ook gelukt is. Jammer, had wel willen shinen in de skoll kleurenquote:Op woensdag 7 maart 2012 23:49 schreef BEFEM het volgende:
Een stuur hebben we al, ik vraag ff of we nog een roeier nodig hebben.
Sinds wanneer begint die bij de Berlagebrug......quote:De roeiwedstrijd begint op 18 maart om 10 uur bij de Berlagebrug. Het Kampioenschap van de Amstel is een van de oudste Nederlandse wedstrijden, het kampioenschap voor de heren werd voor het eerst in 1933 geroeid.
Sinds die rampzalige beslissing om de stad uit te roeien in 2007.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:33 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Sinds wanneer begint die bij de Berlagebrug......
Bijna een km verderquote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:17 schreef ocf81 het volgende:
[..]
Sinds die rampzalige beslissing om de stad uit te roeien in 2007.
(ok, het is een brugje verder)
Juist. Hup skollzwaar! Of ja, nereuszwaar dus eigenlijk.quote:Op maandag 12 maart 2012 20:59 schreef WanEnOonlie het volgende:
Vergeet ook niet die 3e (!) divisie-acht van Nereus die vrolijk aan de top van het 1e divisie-veld meedraaide. Knappe prestatie.
Wow, is het alweer 5 jaar geleden dat je niet meer 1,5 uur in de regen hoeft te wachten tot je eindelijk kunt starten en de finale van de wedstrijd door het publiek gewoon te volgen is. Wat gaat de tijd toch snelquote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:17 schreef ocf81 het volgende:
[..]
Sinds die rampzalige beslissing om de stad uit te roeien in 2007.
(ok, het is een brugje verder)
De bochten waren wel een stuk leuker zonder oproeibaan, dan kon je er nog gewoon naast elkaar doorheen. Overigens vond ik het wachten na de finish in het middenblok in ouderkerk best grappig, iedereen die melig gaat zitten doen met z'n clubacht...quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:09 schreef jw3 het volgende:
[..]
Wow, is het alweer 5 jaar geleden dat je niet meer 1,5 uur in de regen hoeft te wachten tot je eindelijk kunt starten en de finale van de wedstrijd door het publiek gewoon te volgen is. Wat gaat de tijd toch snel
Wie dat heeft verzonnen verdient een standbeeld.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:09 schreef jw3 het volgende:
[..]
Wow, is het alweer 5 jaar geleden dat je niet meer 1,5 uur in de regen hoeft te wachten tot je eindelijk kunt starten en de finale van de wedstrijd door het publiek gewoon te volgen is. Wat gaat de tijd toch snel
Niks kapot gegaan?quote:Op maandag 19 maart 2012 10:07 schreef BEFEM het volgende:
Nou, het was niet echt een succes, wel tof.
Ik heb schaamteloos een zinnetje voor 'm in de camera gezegd samen met mijn stuur. Hij is student journalistiek en dus werkt niet voor RTV Utrecht(?). In elk geval niet full-time, misschien wel wat freelance klussen, zo specifiek heb ik niet gevraagd. Ben benieuwd, misschien groeit hij in z'n functie. :-Dquote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:07 schreef La_Tramposa het volgende:
Ah, ik ben erachter wie de Roei.tv filmpjes maakt en heb hem even gevraagd hoe het zat. Hij zei dat hij nu 1 filmpje ging maken over het roeien op de amstel (heineken + head), en dat hij wel wat meer smeuiige uitspraken had nu, maar dat degenen die die uitspraken hadden gedaan, 5x zijn voicemail hadden ingesproken of hij het alsjeblieft niet wilde uitzenden. Nooit last van gehad Michiel?
Zelf niet geroeid. We zijn 10de gewordenquote:
Er staat in ieder geval een goede fles whisky op voor degene die zorgt dat er eerder een klasserend blik in is gewonnnen dan in de Smink.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:58 schreef SkollZwaar09 het volgende:
En hier maar opscheppen dat jullie wel even dat blik zouden ophalen....
Gefeliciteerd met je naam op alweer een skiff jw3!
Ik ben alleen benieuwd wanneer hij voor het eerst op een wedstrijd zal gebruikt worden, laat staan blik zal trekken.......
Voor een goed flesje Calvados Domfrontais wil ik wel mijn best doen hoor.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:09 schreef jw3 het volgende:
[..]
Er staat in ieder geval een goede fles whisky op voor degene die zorgt dat er eerder een klasserend blik in is gewonnnen dan in de Smink.
Jij bent al een compo gewordenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:22 schreef pullup het volgende:
[..]
Voor een goed flesje Calvados Domfrontais wil ik wel mijn best doen hoor.
Nee, ik heb daar geen last van gehad. Ik ben benieuwd wat hij voor filmpje heeft gemaakt. Was gevleid toen uit zoveel hoeken werd gezegd dat ze het niks vonden en liever mij hadden gezien. Maar goed, zoals ik al eerder aanhaalde en Fiekie nu ook zegt: wie weet groeit hij in zijn rol en wordt het beter. Ik ben alleen bang dat hij feeling mist met de sport, en daardoor een paar keer de plank mis zal slaan. Overigens werkt hij wel degelijk voor RTV Utrecht. Niet als vaste baan, dat klopt.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:07 schreef La_Tramposa het volgende:
Ah, ik ben erachter wie de Roei.tv filmpjes maakt en heb hem even gevraagd hoe het zat. Hij zei dat hij nu 1 filmpje ging maken over het roeien op de amstel (heineken + head), en dat hij wel wat meer smeuiige uitspraken had nu, maar dat degenen die die uitspraken hadden gedaan, 5x zijn voicemail hadden ingesproken of hij het alsjeblieft niet wilde uitzenden. Nooit last van gehad Michiel?
Geef maar hoor JW. Dan heb ik ook weer een reden om mijn Skoll pakje aan te trekken.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:22 schreef pullup het volgende:
[..]
Voor een goed flesje Calvados Domfrontais wil ik wel mijn best doen hoor.
Ik ga uiteindelijk over de boot toewijzingquote:
Bij mij (inmiddels) wel.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:00 schreef De_Brok het volgende:
Nieuwe look van Nlroei. Lekker strak, maar het eerste nieuwsbericht opent niet. Als in: lees verder en de titel lijken aanklikbaar, maar daarop volgt geen reactie van de site.
Hij was eerst nog zwarter. Heb Joris moeten overhalen om oranje te kiezen. Toen het eenmaal geprobeerd was zei hij: "Het is inderdaad beter zo." We gaan de komende tijd nog veel tweaken hier en daar.quote:Op woensdag 21 maart 2012 01:19 schreef Virmes het volgende:
Hmmm, ik ben er niet eens als eerste bij, heb de overgang gemist.
Maar nou ziet het er leuk uit hoor, misschien nog iets meer oranje en minder zwart, dan wordt het niet zo stemmig.
Wat is het nieuws over de 4- dan?quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:22 schreef wvdwest het volgende:
Waar is Wan gebleven? Ik las nu nieuws over de 4- eerder op teletekst dan via twitter van NLRoei. Op zich niet vreemd dat NLRoei een keer niet de eerste is. Maar blijkbaar ben ik er zo aan gewend dat het wel zo is, dat het opvalt als het een keer niet zo is. Eigenlijk dus een compliment voor de altijd snelle informatievoorziening! Valt pas op als je het een keer mist.
Haha, ik ben er nog hoor. Blij dat je NLroei zo snel verwacht. Ik had het nieuws van Mechiel woensdag al kunnen brengen, maar heb er expres voor gekozen om nog één dagje te wachten omdat de website net online ging. Je zal altijd zien dat je dan eigenlijk nieuws had willen brengen. Nu staat het nieuws met wat extra informatie online (al staat het gek genoeg (nog) niet op de voorpagina).quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:22 schreef wvdwest het volgende:
Waar is Wan gebleven? Ik las nu nieuws over de 4- eerder op teletekst dan via twitter van NLRoei. Op zich niet vreemd dat NLRoei een keer niet de eerste is. Maar blijkbaar ben ik er zo aan gewend dat het wel zo is, dat het opvalt als het een keer niet zo is. Eigenlijk dus een compliment voor de altijd snelle informatievoorziening! Valt pas op als je het een keer mist.
Daarvoor moet je dacht ik lid zijn van de reunistenclub van een KNSRB-vereeniging.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:54 schreef La_Tramposa het volgende:
Hoe kun je je eigenlijk opgeven om het Varsity Magazine te ontvangen?
Oh oke, dus als huidig lid kun je het niet krijgen? Dat is wel jammer..quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:02 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Daarvoor moet je dacht ik lid zijn van de reunistenclub van een KNSRB-vereeniging.
De verenigingen zelf krijgen ook een stapel exemplaren. Dus als je snel bent kan je er vast een bemachtigen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:15 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oh oke, dus als huidig lid kun je het niet krijgen? Dat is wel jammer..
Ik blijf net zolang veranderen tot iedereen het goed doetquote:Op maandag 26 maart 2012 11:44 schreef Gesloten het volgende:
Wat een weekend zeg in Tilburg Hilvarenbeek. Heel m`n lichaam doet pijn
Tilbodorpquote:Op maandag 26 maart 2012 12:10 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik blijf net zolang veranderen tot iedereen het goed doet!
Maar ik was er ook bij, was een lachen feestje
Ik ben twee weken geleden zowaar een keer echt in Hilvarenbeek geweest.quote:Op maandag 26 maart 2012 12:10 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik blijf net zolang veranderen tot iedereen het goed doet!
Maar ik was er ook bij, was een lachen feestje
Je kunt er inderdaad lekker eten, en ook een goede lunchtent met erge lekkere broodjes daar, en meestal geen roeiers....quote:Op maandag 26 maart 2012 13:02 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik ben twee weken geleden zowaar een keer echt in Hilvarenbeek geweest.
Op de racefiets en het was goed dat ik niet net moest niezen toen ik er door reed anders had ik het gemist.
Ik denk wel dat je er lekker kunt eten![]()
Zoekfunctiequote:Op maandag 26 maart 2012 15:54 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat is er gebeurd met de zoekfunctie op nlroei? Waarmee je in artikelen en foto's etc. kunt zoeken?
Jongen had dat gezegd, konden we ff pilsje doenquote:Op maandag 26 maart 2012 13:02 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik ben twee weken geleden zowaar een keer echt in Hilvarenbeek geweest.
Op de racefiets en het was goed dat ik niet net moest niezen toen ik er door reed anders had ik het gemist.
Ik denk wel dat je er lekker kunt eten![]()
Niemand zegt dat hij dat ook echt gaat doen.quote:Op maandag 26 maart 2012 18:46 schreef De_Brok het volgende:
Er staan alweer inschrijvingen voor de Oude Vier op de site van de knrb. Zo te zien kan dat dit jaar nog spannend worden zonder olympiërs. Maar waarom mag Siegelaar wel voor Laga starten??
Maar ik hoor ook niemand zeggen dat hij het niet gaat doen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 00:35 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Niemand zegt dat hij dat ook echt gaat doen.
Precies. Koffiedik kijken.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:41 schreef jw3 het volgende:
[..]
Maar ik hoor ook niemand zeggen dat hij het niet gaat doen.
Ik vind het wel spannend eigenlijk.quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:52 schreef La_Tramposa het volgende:
Even op de zaken vooruitlopend; wat een systeem, dat 1000m knock-out systeem op de ZRB. Gaat er dan door de eerstejaars helemaal geen 2k verroeid worden, of in de finale wel?
Ik weet nog niet helemaal wat ik er van vind, het is wel fijn dat je niet meer zo door de loting verneukt kunt worden maar het vereist wel weer andere skills dan normaal op een 2k wedstrijd..
Komt binnenkort stuk over op NLroei. Moet nog even bedenken wanneer het handig is.quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:52 schreef La_Tramposa het volgende:
Even op de zaken vooruitlopend; wat een systeem, dat 1000m knock-out systeem op de ZRB. Gaat er dan door de eerstejaars helemaal geen 2k verroeid worden, of in de finale wel?
Ik weet nog niet helemaal wat ik er van vind, het is wel fijn dat je niet meer zo door de loting verneukt kunt worden maar het vereist wel weer andere skills dan normaal op een 2k wedstrijd..
verkloten ze het niet met kabels die stuk gaan, dan lopen ze wel te klooien met uitslagen. Waarom mogen ze in hemelsnaam nog wedstrijden organiseren?quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:02 schreef Dodona het volgende:
Hmmz,
Vidar: 4 dagen na dato de uitslagen publiceren...en het dan nog voor elkaar krijgen om alle 2e heattijden verkeerd in te voeren.
Hihi, Compo'ers pesten blijft leuk...quote:Op vrijdag 30 maart 2012 00:09 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
verkloten ze het niet met kabels die stuk gaan, dan lopen ze wel te klooien met uitslagen. Waarom mogen ze in hemelsnaam nog wedstrijden organiseren?
Interessant :-)quote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:46 schreef Grapjurk het volgende:
[..]
Hihi, Compo'ers pesten blijft leuk...
Over de ZRB gesproken, ik hoorde net dat er een pontje komt voor coachende vidanezen. Integratieposingen hebben bewerkstelligt dat er enkel een uitzondering komt voor Asopos-coaches om mee te mogen! En uiteraard ontkent Vidar het pontje, dus probeer het maar niet te regelen.
Aah dat verklaart waarom de tweede tijd van mijn coachploegje ineens 3 seconden sneller isquote:Op donderdag 29 maart 2012 23:02 schreef Dodona het volgende:
Hmmz,
Vidar: 4 dagen na dato de uitslagen publiceren...en het dan nog voor elkaar krijgen om alle 2e heattijden verkeerd in te voeren.
Ja hoe heurt het eigenlijk? Want bij mijn dametjes zijn alle 2e tijden simpelweg gelijk aan de 1e tijden, lijkt me ook raar toch?quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:02 schreef Dodona het volgende:
Hmmz,
Als ze hun poule gewonnen hadden wisten ze nog niks. Voor de NOT waren ze namelijk nog willekurig geloot en vanaf nu worden ze op resultaten ingedeeld.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 17:14 schreef Dodona het volgende:
Hard roeien, poule winnen...scheelt een hoop rekenwerk
Btw...je kunt die poules niet zuiver berekenen omdat je dus geen 2e heat tijd hebt
Coverlayout gejat van Weekend/Party/Privé? Ken je klassieken. Het is natuurlijk Rolling Stone -- http://www.rollingstone.com/. En dat is een eerbetoon aan een fantastisch muziektijdschrift. Want er zit natuurlijk muziek in de Varsity cq. het Varsity Magazine.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:46 schreef Grapjurk het volgende:
3 dingen die opvallen aan het varsity-magazine:
- coverlayout gejat van Weekend/Party/Prive?
- Gerco in de oude vier Triton! (met zelfde PR als iemand die 12kg zwaarder is, maar alsnog sneller dan wie dan ook in de Euros oude vier)
- Geniaal stuk over Euros!
Heb vandaag een compoploeg wijsgemaakt dat er in verband met een viswedstrijd (die er daadwerkelijk was, hele kanaal zal vol met hengels) een snelheidslimiet van 10 km/h ingesteld was. En dat rijkswaterstaat het zou controlerenquote:Op zondag 1 april 2012 14:48 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ben nog in dubio over de 1 april grap van de zware selectie en de varsity
Deze is vrij compleet:quote:Op zondag 1 april 2012 14:48 schreef Push. het volgende:
Heeft iemand een goed filmpje/artikel/gifje waarmee ik mijn ergometer techniek kan controleren? Ben onlangs begonnen met ergometeren om zo mijn conditie snel op te bouwen na een blessure. Heb ongeveer 2,5 maand stil gezeten, dus goede tijden zal ik nog niet neerzetten. Vandaag in 10 minuten 2300 meter geroeid. De 2 kilometer deed ik in ongeveer 8.40. Ik denk dat ik nu al sneller zou kunnen, maar het is in ieder geval een begin.
quote:Op zondag 1 april 2012 14:56 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Heb vandaag een compoploeg wijsgemaakt dat er in verband met een viswedstrijd (die er daadwerkelijk was, hele kanaal zal vol met hengels) een snelheidslimiet van 10 km/h ingesteld was. En dat rijkswaterstaat het zou controleren
Waarom wil je als je net een blessure hebt gehad meteen een 2k test doen?quote:Op zondag 1 april 2012 14:48 schreef Push. het volgende:
Heeft iemand een goed filmpje/artikel/gifje waarmee ik mijn ergometer techniek kan controleren? Ben onlangs begonnen met ergometeren om zo mijn conditie snel op te bouwen na een blessure. Heb ongeveer 2,5 maand stil gezeten, dus goede tijden zal ik nog niet neerzetten. Vandaag in 10 minuten 2300 meter geroeid. De 2 kilometer deed ik in ongeveer 8.40. Ik denk dat ik nu al sneller zou kunnen, maar het is in ieder geval een begin.
Bedankt! Goed filmpje inderdaad. Precies wat ik zocht.quote:Op zondag 1 april 2012 14:58 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Deze is vrij compleet:
Veel in de spiegel kijken helpt
Oh, het was niet echt een 2k test of iets dergelijks. Ik wil mijn conditie weer opbouwen en toen ik de twee kilometer bereikte zat ik er al aardig door heen. Op dat moment toch besloten om door te gaan tot de tien minuten, zodoende weet ik beide tijden.quote:Op zondag 1 april 2012 21:01 schreef C.est_Bon het volgende:
[..]
Waarom wil je als je net een blessure hebt gehad meteen een 2k test doen?
2km is in de roei/ergometer wereld een afstand die je echt maximaal doet, dus tot het zuur je uit je oren spuit. De tijden zijn dus ook behoorlijk wat sneller dan jouw tijd, maar dat komt omdat het met een heel ander doel gedaan wordtquote:Op zondag 1 april 2012 21:24 schreef Push. het volgende:
[..]
Bedankt! Goed filmpje inderdaad. Precies wat ik zocht.
[..]
Oh, het was niet echt een 2k test of iets dergelijks. Ik wil mijn conditie weer opbouwen en toen ik de twee kilometer bereikte zat ik er al aardig door heen. Op dat moment toch besloten om door te gaan tot de tien minuten, zodoende weet ik beide tijden.
Misschien wel leuk om de tijden op te schrijven voor mezelf om de vooruitgang te zien. Wat zijn jullie tijden op de 2 kilometer ergometeren?
Word donateur en je krijgt 'm thuis in de bus. Oplossingen zijn soms simpel!quote:Op zondag 1 april 2012 15:30 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Zonde dat het Varsity magazine online niet te lezen is..
Hij moet nu wel, ouwe koorpik dat het is.quote:Op zondag 1 april 2012 22:50 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Word donateur en je krijgt 'm thuis in de bus. Oplossingen zijn soms simpel!
Ik hoorde laatste ook weer mensen roepen dat het zo schandalig was dat Varsity Magazine alleen bij corporale verenigingen kwam te liggen. Moest me echt inhouden om ze een schop onder hun hol te geven. Dat magazine wordt jaarlijks compleet voor nop in elkaar gedraaid door alle redacteuren die er hun ziel, zaligheid en heel veel tijd in steken. Om nog maar van de hoofdredacteur te zwijgen. Voor dit soort initiatieven is veel te weinig lof. Niet openlijk in ieder geval.quote:Op zondag 1 april 2012 22:51 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Hij moet nu wel, ouwe koorpik dat het is.
Vandaag nog 5.37.quote:Op zondag 1 april 2012 21:24 schreef Push. het volgende:
[..]
Wat zijn jullie tijden op de 2 kilometer ergometeren?
Ik ben geen muziekfanaat, dus excuseer mij dat ik het dan verwar qua lettertype.quote:Op zondag 1 april 2012 23:05 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Ik hoorde laatste ook weer mensen roepen dat het zo schandalig was dat Varsity Magazine alleen bij corporale verenigingen kwam te liggen. Moest me echt inhouden om ze een schop onder hun hol te geven. Dat magazine wordt jaarlijks compleet voor nop in elkaar gedraaid door alle redacteuren die er hun ziel, zaligheid en heel veel tijd in steken. Om nog maar van de hoofdredacteur te zwijgen. Voor dit soort initiatieven is veel te weinig lof. Niet openlijk in ieder geval.
Een beginner of sportschoolroeier kan hier wel veel van leren idd. Voor wedstrijdroeien zou ik hem niet gebruiken, ik ben niet enthousiast hoe deze roeier druk zoekt. De rug opent veel te vroeg in mijn ogen.quote:Op zondag 1 april 2012 14:58 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Deze is vrij compleet:
Veel in de spiegel kijken helpt
Niks helpt zo goed als instructie door een instructeur in levende lijvequote:Op maandag 2 april 2012 08:17 schreef Grapjurk het volgende:
[..]
Een beginner of sportschoolroeier kan hier wel veel van leren idd. Voor wedstrijdroeien zou ik hem niet gebruiken, ik ben niet enthousiast hoe deze roeier druk zoekt. De rug opent veel te vroeg in mijn ogen.
Donateur van je eigen cluppie worden kan altijd, of lid worden van de oud-ledenclub van je cluppie.quote:Op maandag 2 april 2012 09:43 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Donateur worden lijkt me n goed plan, maar waar kan dat?
D_A, blijf je roeien bij de eerstejaars van okeanos? Ik zag je laatst weer meevaren.
Ah oke, dat wist ik niet! Welke afstanden raden jullie aan om conditie op te bouwen voor iemand die de 2km in 8.40 ergometert?quote:Op zondag 1 april 2012 21:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
2km is in de roei/ergometer wereld een afstand die je echt maximaal doet, dus tot het zuur je uit je oren spuit. De tijden zijn dus ook behoorlijk wat sneller dan jouw tijd, maar dat komt omdat het met een heel ander doel gedaan wordtZo'n 2km doe je meestal ook maar 1 of een paar keer per jaar, en dan bereid je hem goed voor..
Dat ben ik, dus dat komt dan goed uit!quote:Op maandag 2 april 2012 08:17 schreef Grapjurk het volgende:
[..]
Een beginner of sportschoolroeier kan hier wel veel van leren idd. Voor wedstrijdroeien zou ik hem niet gebruiken, ik ben niet enthousiast hoe deze roeier druk zoekt. De rug opent veel te vroeg in mijn ogen.
Bedankt, maar in de instructeurs van mijn sportschool heb ik niet veel vertrouwen. Ik zoek het dan liever zelf uit. Het opnemen van het roeien is een goed idee ja!quote:Op maandag 2 april 2012 08:55 schreef ocf81 het volgende:
[..]
Niks helpt zo goed als instructie door een instructeur in levende lijve
Misschien is het een goed idee om eens een minuut van je roeien op te laten nemen (een smartphone biedt doorgaan genoeg kwaliteit voor dit doeleinde) en dan je eigen ergometeren te vergelijken met de voorbeeldvideo.
Wat is je doel? Want je doet normaal gesproken een andere sport? Dan maakt het natuurlijk wel uit of je uithoudingsvermogen goed genoeg moet worden voor een sprint of voor een voetbalwedstrijd of zelfs een marathon oidquote:Op maandag 2 april 2012 11:55 schreef Push. het volgende:
[..]
Ah oke, dat wist ik niet! Welke afstanden raden jullie aan om conditie op te bouwen voor iemand die de 2km in 8.40 ergometert?
[..]
Dat ben ik, dus dat komt dan goed uit!
[..]
Bedankt, maar in de instructeurs van mijn sportschool heb ik niet veel vertrouwen. Ik zoek het dan liever zelf uit. Het opnemen van het roeien is een goed idee ja!
Mijn doel is in korte tijd mijn conditie op een peil krijgen waarmee ik meer dan 90 minuten op het veld kan staan. Goede pdf wel! Bedankt daar voor. Ik ga hem helemaal doorlezen wanneer ik daar de tijd voor heb.quote:Op maandag 2 april 2012 12:14 schreef C.est_Bon het volgende:
[..]
Wat is je doel? Want je doet normaal gesproken een andere sport? Dan maakt het natuurlijk wel uit of je uithoudingsvermogen goed genoeg moet worden voor een sprint of voor een voetbalwedstrijd of zelfs een marathon oid
Op de website van concept2 kon je altijd je 2k tijd invoeren en het doel dat je had n dan gaf de site je een voorbeeld van een trainingsschema maar die zie ik zo snel niet. Wel is dit misschien handig:
http://www.concept2.nl/up(...)-de-indoor-rower.pdf
Vanaf pagina 52 staan allemaal trainingsschema's. Je kan kiezen of je naar 20 minuten toe wil, 40 minuten, een 2k test of een marathon of dat je voor een specifieke andere sport traint. In de aantekeningen onder de tabellen staan de afkortingen uitgelegd (zoals spm = slagen per minuut), de eerste keer is het misschien wat werk om alles te vinden op je schermpje maar als je het eenmaal door hebt kost het geen extra tijd meer
Dat zeg je alleen maar omdat ik je noemquote:Op maandag 2 april 2012 13:28 schreef jw3 het volgende:
Wan, een mooi stuk op NLroei, skiffhead blijft gewoon een fantastische wedstrijd.
Roeiers zijn gewoon Überfanatieke menschenquote:Op maandag 2 april 2012 13:22 schreef Push. het volgende:
[..]
Mijn doel is in korte tijd mijn conditie op een peil krijgen waarmee ik meer dan 90 minuten op het veld kan staan. Goede pdf wel! Bedankt daar voor. Ik ga hem helemaal doorlezen wanneer ik daar de tijd voor heb.
Bij de trainingsschema's valt het me op dat ze uit gaan van drie tot vijf keer in de week trainen. Is dit niet veel? Bij de meeste sporten moet je minstens een dag rust tussen elke training nemen.
Niettemin is het wel belangrijk dat je niet opeens van nul naar honderd gaat met trainingen. Bouw het geleidelijk op, ook al wil je in korte tijd veel progressie boeken. Als je opeens veel traint snapt je lichaam daar ook niks van. Gevolg: overbelasting/blessures.quote:Op maandag 2 april 2012 14:55 schreef ocf81 het volgende:
[..]
Roeiers zijn gewoon Überfanatieke menschen
Maar serieus: Dat kunnen de meeste mensen best aan. t.z.t. wen je wel aan die hogere intensiteit, alleen de eerste paar weken is het ff wennen. Bij herstel van een blessure zou ik vooral voorzichtig beginnen.
Bij de schema's voor "beginners met ambitie" waar je jezelf na een blessure waarschijnlijk toe kan rekenen wordt aangeraden 2 to 3 keer te trainen.quote:Op maandag 2 april 2012 13:22 schreef Push. het volgende:
[..]
Mijn doel is in korte tijd mijn conditie op een peil krijgen waarmee ik meer dan 90 minuten op het veld kan staan. Goede pdf wel! Bedankt daar voor. Ik ga hem helemaal doorlezen wanneer ik daar de tijd voor heb.
Bij de trainingsschema's valt het me op dat ze uit gaan van drie tot vijf keer in de week trainen. Is dit niet veel? Bij de meeste sporten moet je minstens een dag rust tussen elke training nemen.
Varsity roei ik sowieso mee, daarna gaan we weer opnieuw bekijkenquote:Op maandag 2 april 2012 09:43 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Donateur worden lijkt me n goed plan, maar waar kan dat?
D_A, blijf je roeien bij de eerstejaars van okeanos? Ik zag je laatst weer meevaren.
Ik train al weer een tijdje op het veld, daar heb ik het opbouwen gedaan. Het is dus niet zo dat ik nu geen conditie hebt, mijn conditie moet alleen (veel) beter. Toch bedankt voor het advies!quote:Op maandag 2 april 2012 15:33 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Niettemin is het wel belangrijk dat je niet opeens van nul naar honderd gaat met trainingen. Bouw het geleidelijk op, ook al wil je in korte tijd veel progressie boeken. Als je opeens veel traint snapt je lichaam daar ook niks van. Gevolg: overbelasting/blessures.
Door mijn andere trainingen ben ik in staat een tot twee keer in de week te ergometeren. Ik slaap voldoende en heb een voedingsschema, dus wat dat betreft zit het wel goed. Ik denk dat ik een (aangepaste) versie van "beginners met ambitie" ga doen. Bedankt voor alle hulp!quote:Op maandag 2 april 2012 15:34 schreef C.est_Bon het volgende:
[..]
Bij de schema's voor "beginners met ambitie" waar je jezelf na een blessure waarschijnlijk toe kan rekenen wordt aangeraden 2 to 3 keer te trainen.
Als je het rustig opbouwt kan je lichaam veel meer aan zoals ocf81 ook al zegt. Als je meer traint moet daar alleen wel genoeg herstel tegenover staan (voldoende slaap en gezonde voeding). Gezien de meeste mensen te weinig slapen en minder gezond eten is het ook niet verstandig om vanuit die levensstijl 6 dagen in de week te sporten want dan pleeg je roofbouw op je eigen lichaam en ik neem aan de je juist sport om je goed te voelen
Je voelt zelf het beste wat je aankunt, dus wat dat betreft geloof ik je op je woord. Alleen je moet niet opeens verwachten dat je lichaam went aan een (in dit geval roei)beweging die het nog nooit (intensief cq. met vele herhalingen) gemaakt heeft. Wees voorzichtig, dat is alles wat ik zeg. Of beter nog: heb geduld.quote:Op maandag 2 april 2012 17:10 schreef Push. het volgende:
[..]
Ik train al weer een tijdje op het veld, daar heb ik het opbouwen gedaan. Het is dus niet zo dat ik nu geen conditie hebt, mijn conditie moet alleen (veel) beter. Toch bedankt voor het advies!
[..]
Door mijn andere trainingen ben ik in staat een tot twee keer in de week te ergometeren. Ik slaap voldoende en heb een voedingsschema, dus wat dat betreft zit het wel goed. Ik denk dat ik een (aangepaste) versie van "beginners met ambitie" ga doen. Bedankt voor alle hulp!
Klopt, zal er aan denken als ik weer op de ergometer zit. Morgen weer aan de slag qua roeien als het mee zit!quote:Op maandag 2 april 2012 20:43 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Je voelt zelf het beste wat je aankunt, dus wat dat betreft geloof ik je op je woord. Alleen je moet niet opeens verwachten dat je lichaam went aan een (in dit geval roei)beweging die het nog nooit (intensief cq. met vele herhalingen) gemaakt heeft. Wees voorzichtig, dat is alles wat ik zeg. Of beter nog: heb geduld.
Welkom hier!quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:12 schreef nieles6 het volgende:
Een gyas lid meld zich. Vorig jaar lentelid en start nu gewoon de compowedstrijden.
De Gyas-Hunze gewonnen trouwens in het HonervC4+ veld.
BBC.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Weet iemand waar de boatrace wordt uitgezonden of hoe je het live kan streamen?
Blijkt zo'n occupy loser te zijn, hij is tegen 'Elitism' (als deze blog inderdaad klopt, maar lijkt me wat veel schrijfwerk om in een uurtje op te hoaxen, dus ik vermoed dat het echt is)quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:05 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Ik vraag me af wat zijn motivatie was... Hij kijkt op die foto nou niet echt aangeslagen, dus
D'r gaan wel meer roeiers even relaxt achterover hangen als ze 'n moeilijke race hebben gehad, dan valt het niet echt op. Wel jammer dat ze zo uitgebreid gaan juichen als ze op zo'n discutabele manier gewonnen hebben.quote:Verder wel niet erg sportief om op te staan en je riem te tonen terwijl de boeg van de verliezende partij knock-out ligt..... ook al zit je vol adrenaline.
pff roeien, ik sta wel langs de kant met een biertje.quote:Wie starten er morgen allemaal de Varsity?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |