Ongeschreven regel in de FOK!-wereld: de persoon die de laatste post maakt, zorgt ook voor een nieuw topic. Overigens moet je nog even wat dingen aanpassen in de OP zodat alles goed werkt (plaatje Moreau bijv.). Hoop dat je dat weet, anders even een PM / mail sturen naar een mod zodat die het even kan aanpassen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:56 schreef cryforhelp het volgende:
Wan maakte geen nieuweom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Uit pure wanhoop heb ik het dus maar gedaan.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
We waren bezig aan de eeuwige licht-zwaar discussie. Zelf ben ik er nog niet uit wat ik ervan vindt. Ondanks dat ik volgend jaar zelf licht ga roeien vind ik het toch een beetje twijfelachtig. Op lager niveau is het natuurlijk prachtig omdat het mensen een mogelijkheid geeft om te roeien. Zonder lichte categorie zou iedereen onder de 1.90 en 85 kg kansloos zijn om mee te komen als wedstrijdroeier.
Maar aan de andere kant is het wel weer zo'n "bijveld" wat dan nét weer niet op tv wordt uitgezonden. Open is toch echt de topsnelheid. Maar je kan ook zeggen, als je alleen een open veld wil hebben om het damesveld af te schaffen. Dat is immers ook voor mensen met een genetische handicapom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Kleine verbetering: het was Tim die won op de Hel (qua tijd), Jaap won de Skiffhead (qua tijd) en de Randstad (qua tijd). Het was wederom Tim die Dirk Lippits (qua tijd) eraf petste op de ARB.quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:36 schreef Pluizel het volgende:
tvpom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik heb niet zo heel veel zinnigs te melden over licht/zwaar. Al liggen de uitslagen tegenwoordig steeds dichter bij elkaar (kijk maar naar jaap schouten die alle zware ballen eraf roeide op de hel) blijft het mijns inziens nuttig om de velden gescheiden te houden. Als je de top nou even buiten beschouwing laat, zou het voor bijvoorbeeld beginnelingen helemaal niet meer zo leuk zijn om aan een wedstrijd mee te doen waar geen onderscheid wordt gemaakt tussen licht en zwaar. Zo'n grote zware bal haalt dan veel sneller zijn eerste blikken dan die lichte pikken, puur op kracht. Dat zou er toe kunnen leiden dat je veel minder nieuwe aanvoer van licht talent hebt (demotivatie in de zin van "ja maar daar kan ik toch nooooit tegenop?"), terwijl die misschien wel de potentie hebben om met een paar jaar trainen veel harder te gaan.
Maargoed, ik blijf een vrouw, misschien is het voor een lichte pik wel een ontzettende uitdaging om zo'n zware bal eraf te willen roeien.... u zegt het maar!
orcaslot ga ik niet bijzijn, ik ga me hier in het hoge noorden suf leren voor m'n laatste tentamen voor de "vakantie" *echt vakantie is het niet ivm mega-hertentamenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.* Ik kom waarschijnlijk nog wel even kijken @ martini, dat is maar een half uurtje fietsen. *maar dan moet het wel een beetje droog zijn dit weekendJa toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.*Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
juist. ik heb niet zo veel met namen van mensen die ik niet persoonlijk ken, zo blijkt maar weer.quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:11 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Kleine verbetering: het was Tim die won op de Hel (qua tijd), Jaap won de Skiffhead (qua tijd) en de Randstad (qua tijd). Het was wederom Tim die Dirk Lippits (qua tijd) eraf petste op de ARB.
Ik ben even lang en even zwaar, en op zich wil het nog wel lukken in het Eerstejaars zware veld. Je moet natuurlijk geen 7 dezelfde mensen met je in de boot hebben zitten, maar 1 of 2 is geen probleem.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:57 schreef Sjobber het volgende:
Ik met 83kg en 1.83m val dan ook weer net te zwaar uit om licht te zijn, maar in het zware veld zou ik niets voorstellen. Dit mede ook door mijn lengte.
Dus alleen op gewicht beoordelen vind ik dan ook weer zo lomp. Lengte doet er misschien nog wel meer toe dan gewicht.
Omdat op zo'n groots evenement niet op het Merwedekanaal past?quote:Op donderdag 28 juni 2007 01:22 schreef De_Ananas het volgende:
Waarom zijn de Orca wedstirjden trouwens op de Bosbaan?om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Oeps, dat was ik maar ik had het niet door (tentamens... tentamens...)quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:08 schreef WanEnOonlie het volgende:
Ongeschreven regel in de FOK!-wereld: de persoon die de laatste post maakt, zorgt ook voor een nieuw topic.
quote:Maar over het licht roeien, ik vind het soms wel schokkend als ik hoor over de 'tips en trucs' die uitgehaald worden om op het laatste moment nog op het beoogde gewicht te komen. Natuurlijk zullen er veel spookverhalen zijn, maar wat een vriendin vertelde wat haar ex uitspookte om 'licht te worden' was echt gruwelijk onverantwoord.
Er schijnt een uitspraak te zijn "Waar de topsport begint eindigt de gezondheid" en ik denk dat dit hier wel opgaat...
quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:12 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Omdat op zo'n groots evenement niet op het Merwedekanaal past?om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Lieve Ananas, er is hier al vaker een opmerking gemaakt over je soms wat onbenullige commentaar. Ik weet niet of je het express doet, of dat het echt zo is dat je hoogste doel binnen je roei-cariere het bemachtigen van een plekje binnen de Barci is...
Nou snap ik waarom 'wij' competitieroeiers soms zo'n slechte naam hebben...
(Vind het altijd niet zo'n geslaagd idee om dit soort dingen te uitgebreid neer te typen omdat je soms mensen 'op ideeen brengt')quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:43 schreef -Banaan- het volgende:
Wat voor schokkende dingen hoor jij? Ik vind op gewicht komen is beetje vervelend maar weinig schokkende dingen (zo min mogelijk zout & vezels de paar dagen voor een wedstrijd). Ik ken wel dingen als even in een heet bad liggen, of in je regenpak ergometeren maar dat heb ik nog nooit hoeven doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop