abonnement Unibet Coolblue
pi_49390248


Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl men in een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

Roei(st)ers op Fok!:
ocf81 (Euros - Enschede)
Keroppi (Orca - Utrecht)
theSummoner (Skoll - Amsterdam)
nanana (Asopos de Vliet - Leiden)
Chielus (Vidar - Tilburg)
nogeenmaarten (? - ?)
Apoc2003 (Gyas - Groningen)
WanEnOonlie (Njord - Leiden)
Pluizel (Aegir - Groningen)
cryforhelp
pikhoofd (Asopos de Vliet - Leiden)
horney_dorney (Willem III - Amsterdam)
duncannn (Willem III - Amsterdam)
De_Brok (Phocas - Nijmegen)
-Banaan- (Proteus-Eretes - Delft)
Schotse_Hooglander (Nereus - Amsterdam)
Sjobber (Phocas - Nijmegen)
seekfaM (DDS - Delft)
Delnooz (Phocas - Nijmegen)
oddman (Orca - Utrecht)
Slachtkalf (Nereus - Amsterdam)
Boomrups (Gyas - Groningen)
jw3 (Willem III - Amsterdam)
De_Ananas (Skoll - Amsterdam)

Eerdere topics:
Roeien en Ergometeren - Deel VII - Waar 2k maar 5:59 duurt
Roeien en Ergometeren - Deel VI - Zachtjes tikt de regen...
Roeien en Ergometeren - Deel V - Als (de) Hel bevriest...
Roeien en ergometeren - deel IV
Roeien en ergometeren - deel III
Roeien en ergometeren - deel 2
Roeien en ergometeren

Belangrijke sites:
Foto's
www.nlroei.nl - Voor al uw foto's, de laatste weetjes en nog veel meer. Zo kan je er je eigen trainingslog op aanmaken zodat je kan bijhouden hoeveel kilometers je vaart.
www.roeifotograaf.nl - Jorrit Salverda was vroeger huisfotograaf van Gyas, maar heeft tegenwoordig zijn aandachtsveld verbreed door ook andere verenigingen te fotograferen. Met succes! Prima kwaliteit!
www.jan-edwin.nl - Niet altijd aanwezig op wedstrijden (eigenlijk alleen op langebaan), maar de foto's zijn net als op NLroei en bij Jorrit prima te doen! Voor al uw Winterwedstrijden / H4K / Head nostalgie.
www.roeien.net - Iets amateuristischer, maar desalniettemin de moeite waard. Meestal alleen nieuws, soms ook wat fotomateriaal.
www.roeifotos.nl - Relatief nieuw, dus nog weinig archiefmateriaal. Een race met blik als gevolg kan nooit genoeg gefotografeerd zijn, dus kijk ook hier even doorheen!
www.roeifoto.eu - Vrij Aegir-gekleurd roeifotoboek, maar Lies en Gabe trachten ook de rest van roeiend Nederland (bij vlagen) te vereeuwigen op de digitale camera. Het zoeken waard!

Algemeen
www.knrb.nl - De site van de Koninklijke Nederlandse Roeibond. Start je een wedstrijd? Controleer hier wie je tegenstand is via inschrijvingen.knrb.nl
www.knsrb.nl - Overkoepelende orgaan voor de studentenroeiverenigingen. Organiseert ook de mooiste wedstrijd van het jaar (de Varsity). Ook bereikbaar via www.varsity.nl
www.worldrowing.com - Site van FISA (Internationale Roeibond), met allerhande informatie. Zo kan je in de gaten houden wat er nou precies gebeurt op de Australische Nationale Kampioenschappen, en wat Olaf Tufte nou weer aan het uitspoken is op zijn boerderij in Noorwegen. Ook filmpjes van eerdere WK\'s te zien via Media!
www.rowingone.com - Benieuwd naar het (roei)verleden van die ene toproeier? Hoop je te achterhalen hoe oud Eeke Thomée is? Of wil je gewoon je ego strelen door jezelf te vinden in de database van de internationale roeiwereld? http://80.83.47.230/n_bio_rower.fwx?no_id=24982

Filmpjes
www.youtube.com - De bekende filmpjessite heeft ook genoeg roeibeelden! Van Olympische finales tot amateuristische trainingen. Allemaal het kijken (of het uitlachen) waard.
http://video.google.com - Minder hoogstaand dan youtube (want geen échte roeiwedstrijden), maar het zoeken altijd waard.
http://www.coupdepelle.com/rubriques/medias/ - Weliswaar in het Frans, maar genoeg leuke filmpjes te zien! Skiffbehendigheid met Fabrice Moreau (LM1x FR - zie ook onder), de Olympische voorbereiding van Sebastien Vieilledent & Adrien Hardy (winnaars goud M2x Athene 2004 - my personal favorite) en een race tussen GB, DE, en FR voor het paleis van Versailles.

En om het leuk af te sluiten in deze categorie (filmpjes): je bent pas écht behendig als je Fabrice Moreau na kan doen.



Natuurlijk zijn er ook de afzonderlijke sites van verenigingen: van de Maas tot Nereus, van Boreas tot de Dordtsche. Allen zijn vertegenwoordigd op het web. Zoek dus wat af!

[ Bericht 0% gewijzigd door WanEnOonlie op 16-05-2007 12:41:52 ]
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_49390259
Op naar de tien topics!

Nog een aantal puntjes:
  • Ik heb Delnooz, oddman, Slachtkalf en Boomrups aan de OP toegevoegd, als ze dat niet willen ff laten weten, dan haal ik ze er weer uit. Anderen die erbij willen ook even doorgeven via dit topic.
  • Ik mis van nogeenmaarten en Boomrups nog de verenging: even laten weten dus!

    Kom maar door met de TVP's, ik moet nu rennen naar Njord, om 7:30 trainen.
  • Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
    pi_49390464
    Zet mij er ook maar bij, Willem III overigens.
      dinsdag 15 mei 2007 @ 08:13:39 #4
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_49390610
    tvp!
    Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
      FOK!fossiel dinsdag 15 mei 2007 @ 10:03:08 #5
    1455 Keroppi
    kool kikker
    pi_49392751
    Voor de mensen die de PEIL hebben geroeid: www.roeifotos.nl
    Chick on a mission
    pi_49394130
    Jij kan 9 minuten vantevoren nog van huis weggaan? Doe je goed!
    Ik woon trouwens ook sinds kort op 2 minuten afstand, is echt té relaxed.

    Tot zover deze tvp, die ik nog even moet besluiten met: het is vroeg

    Trouwens, waar ligt Linz eigenlijk?
    pi_49394870
    Oostenrijk toch? Is de 1e worldcup volgens mij. Maar voor mij geen roadtrip to Linz helaas ik moet aan het werk voor mijn bachelor eindproject. Maar de worldcup in Amsterdam ga ik zeker naartoe (daar mogen we ook meedoen, echt supergaaf!), Luzern ben ik ook bij dit jaar en helemaal aan het eind van de vakantie ga ik ook nog een week naar het WK in munchen.
    Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
    pi_49395419
    Ik woon op een welgemikte (en extreem hardgegooide) steenworp van Njord. Zeven minuten lopen, drie minuten fietsen. Had m'n roeikleren al aan, dus hoefde alleen even naar binnen te rennen voor het vullen van m'n bidon.

    Overigens, ik ga geen roadtrip maken naar Linz, maar vond het wel een leuke titel Verwacht wel dat jullie als mede-FOK!kers en roeigekken mij komen aanmoedigen als ik inderdaad op de Worldcup in Amsterdam ten tonele mag verschijnen Vooralsnog ligt dat in de planning en mogelijkheden!
    Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
    pi_49395461
    Moet trouwens zeggen dat de lijst met roeiers erg aan het groeien is in de OP

    Mooi zo!! Hoe meer roeiers hoe meer vreugd. Nou nog hopen dat ik virtuele Njord-vrienden hier kan krijgen.
    Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
    pi_49396761
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 11:43 schreef WanEnOonlie het volgende:
    Moet trouwens zeggen dat de lijst met roeiers erg aan het groeien is in de OP

    Mooi zo!! Hoe meer roeiers hoe meer vreugd. Nou nog hopen dat ik virtuele Njord-vrienden hier kan krijgen.
    Dr. Plien?
    Wie een kuil graaft voor een ander
    is een arbeider.
      dinsdag 15 mei 2007 @ 13:02:52 #11
    149168 WanEnOonlie
    Als een ouwe
    pi_49398108
    Mwah
    Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
    pi_49398962
    De Ananas bij skoll
    pi_49399009
    Maar het zijn hier wel allemaal die hards of niet?

    Kom ik aan als eerste jaars OOCUZ n00b zonder stip
      dinsdag 15 mei 2007 @ 14:07:48 #14
    8185 Boomrups
    Kabbelt rustig voort
    pi_49400319
    Luzern ga ik heel misschien heen, Holland Beker in Amsterdam ben ik sowieso bij.

    Wan, hoe zit het nou precies met die LM8+?
    Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
      dinsdag 15 mei 2007 @ 14:22:02 #15
    149168 WanEnOonlie
    Als een ouwe
    pi_49400840
    Aanstaande zondag hebben we de tweede trainingsdag, Boomrups, dan wordt er al e.e.a. geselecteerd. Op de Hollandia wordt er al met een acht gevaren, maar die hoeft nog niet gelijk te zijn aan de uiteindelijke acht die op de ARB/NK ten tonele verschijnt.
    Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
    pi_49401043
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 13:28 schreef De_Ananas het volgende:
    Maar het zijn hier wel allemaal die hards of niet?
    Haha... nee
    2de jaars en gewoon een beetje aan het spetteren in het toerroeien.

    En dan beetje de leukere wedstrijden starten en op mooie dagen een aantal baantjes trekken als training.
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
      dinsdag 15 mei 2007 @ 14:28:51 #17
    8185 Boomrups
    Kabbelt rustig voort
    pi_49401102
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 14:22 schreef WanEnOonlie het volgende:
    Aanstaande zondag hebben we de tweede trainingsdag, Boomrups, dan wordt er al e.e.a. geselecteerd. Op de Hollandia wordt er al met een acht gevaren, maar die hoeft nog niet gelijk te zijn aan de uiteindelijke acht die op de ARB/NK ten tonele verschijnt.
    En hoe schat je je kansen?
    Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
    pi_49401346
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 13:02 schreef WanEnOonlie het volgende:
    Mwah
    Niet goeg genoeg??
    Dr. Plien, voor al uw problemen!
      dinsdag 15 mei 2007 @ 14:36:02 #19
    8185 Boomrups
    Kabbelt rustig voort
    pi_49401373
    Ow trouwens Wan, je kan in je OP ook de volgende fotosites toevoegen:

    http://www.roeifotos.nl Relatief nieuwe site, met niet alle foto's, maar toch een aardige toevoeging.

    http://www.roeifoto.eu Fotoboek van Lies en Gabe. Redelijk Aegir-gekleurd fotoboek, maar ze maken wel vaak veel foto's tijdens een wedstrijd. Gabe Mensinga is ook coach bij Triton. (EJZ geloof ik)
    Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
    pi_49401491
    Rupsje, weet jij of er nog foto's zijn gemaakt van de ZRB?? Kleine kans dat er al iemand op de kant stond om 08.04, maar wie weet...
    Dr. Plien, voor al uw problemen!
      dinsdag 15 mei 2007 @ 14:46:08 #21
    8185 Boomrups
    Kabbelt rustig voort
    pi_49401789
    Ik heb eerlijk gezegd geen fotografen gezien en vond het ook niet erg druk in Tilburg, maar dat hoeft niet te betekenen dat er geen foto's zijn gemaakt. Misschien dat er op nlroei wat verschijnt binnenkort, die zijn vaak wat langzamer...
    Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
      FOK!fossiel dinsdag 15 mei 2007 @ 14:57:37 #22
    1455 Keroppi
    kool kikker
    pi_49402242
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 13:28 schreef De_Ananas het volgende:
    Maar het zijn hier wel allemaal die hards of niet?

    Kom ik aan als eerste jaars OOCUZ n00b zonder stip
    Nee hoor, ik peddel ook in het competitie-veld. Wel alweer zo'n drie jaar (wat voor een compo-roeier bij een studentenvereniging best lang is ).

    Waar ik gelijk kom op mijn volgende vraag. Het ziet er niet naar uit dat we het volgend jaar voor elkaar krijgen om een vierdejaars D4+ ploeg bij elkaar kunnen krijgen (jammer maar helaas). Dit onder andere ook door mijzelf omdat ik een aantal maanden waarschijnlijk naar het buitenland op onderzoekstage ga en daarna aan mijn co-schappen begin. Omdat ik dan een stuk minder 'betrouwbaar' ben als ploeggenoot (diensten/spoedgevallen etc) van een viertje zat ik te denken aan een 2tje. Dan ben je wat flexibeler.

    Maar wat raden jullie aan, de 2x of de 2-? Iik heb geen ervaring met scullen maar evt zou ik in de zomer m'n best kunnen doen om de benodigde diploma's te halen. (Trouwens voor de 2- zou ik ook boordroeien 3 moeten halen...)
    Chick on a mission
      dinsdag 15 mei 2007 @ 14:59:09 #23
    149168 WanEnOonlie
    Als een ouwe
    pi_49402309
    ZRB wordt meestal overgeslagen door NLroei....
    Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
      dinsdag 15 mei 2007 @ 15:00:22 #24
    149168 WanEnOonlie
    Als een ouwe
    pi_49402355
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 14:28 schreef Boomrups het volgende:

    [..]

    En hoe schat je je kansen?
    Daar ben ik nog heel voorzichtig in. Lijkt me ook niet echt gepast als ik hier te pas en te onpas ga roepen wie ik er wel en niet in wil hebben. Ik denk dat ik niet bij voorbaat niet goed genoeg ben om in de acht te komen, maar moet me wel (een keer) laten zien: heb op de RR niet bijzonder gevaren namelijk.
    Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
      dinsdag 15 mei 2007 @ 15:11:38 #25
    8185 Boomrups
    Kabbelt rustig voort
    pi_49402823
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 14:38 schreef Dr.Plien het volgende:
    Rupsje, weet jij of er nog foto's zijn gemaakt van de ZRB?? Kleine kans dat er al iemand op de kant stond om 08.04, maar wie weet...
    Hoe ging de ZRB voor jou?
    Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')