Meeste eerstejaars dames achten die in september beginnen met roeien halen half december bij de eerste collectieve wedstrijd op de NKIR gemiddeld 7.40( per 8). Wil je met zijn achten dat winnen is meestal iets onder de 7.30 wel vereist ( gemiddelde per 8 dus) De echt goede individuen halen daar dan rond de 7.20 en uitzonderingen zelfs onder de 7.10.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 13:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Top, dank u!
Vriendin heeft een nieuwe gedachte in haar hoofd en wil heel graag eens kijken wat ze op een RowErg kan nu de Olympische Spelen voorbij zijn (langlaufen, dus veel SkiErg, dus Concept2 is bekend en kracht in armen en benen is er ook). Die staat vast wel ergens in een sportschool in de buurt, maar dan is het wel leuk om te weten wat je tijd een beetje waard is (het maakt natuurlijk nogal een verschil of ze dat voor het eerst doet en even 7:10 neerlegt zonder specifieke roeitraining of dat ze op 9:00 blijft steken, dat idee)
Ik zie dat ze op het moment bij de lichtgewichten mee zou mogen doen (op het randje denk ik nu), er is nog ruimte voor wat meer spiermassa gok ikquote:Op vrijdag 6 maart 2026 13:09 schreef pullup het volgende:
[..]
Meeste eerstejaars dames achten die in september beginnen met roeien halen half december bij de eerste collectieve wedstrijd op de NKIR gemiddeld 7.40( per 8). Wil je met zijn achten dat winnen is meestal iets onder de 7.30 wel vereist ( gemiddelde per 8 dus) De echt goede individuen halen daar dan rond de 7.20 en uitzonderingen zelfs onder de 7.10.
Als je na een paar maanden al 7.20 haalt is er best kans dat je ooit op de WK komt.
Even los van je lengte en gewichtWant dat is heel belangrijk, hoe langer en zwaarder je bent, hoe harder je in theorie kan halen.
Dan mag ze die tijden hierboven vooral vergetenquote:Op vrijdag 6 maart 2026 13:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zie dat ze op het moment bij de lichtgewichten mee zou mogen doen (op het randje denk ik nu), er is nog ruimte voor wat meer spiermassa gok ik
Maar dit is sowieso al interessant om te weten. Ik zal het even doorgeven, als ze het eens gaat proberen en er komt een leuke tijd uit rollen meld ik me wel weer
Dat zijn in elk geval tijden waarvan ik weet dat ze dat op de SkiErg kan, benieuwd hoe zich dat naar een RowErg gaat vertalenquote:Op vrijdag 6 maart 2026 15:07 schreef pullup het volgende:
[..]
Dan mag ze die tijden hierboven vooral vergetenReken er dan zo'n 30 sec bij voor lichte dames beginners
Dit was het resultaat in december voor de 6 viertjes die meededen
[ afbeelding ]
Ik heb zelf een bikeerg maar die gaat er denk ik wegens ruimte gebrek ook nog uit volgende winterquote:Op vrijdag 6 maart 2026 15:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zijn in elk geval tijden waarvan ik weet dat ze dat op de SkiErg kan, benieuwd hoe zich dat naar een RowErg gaat vertalen
Jammer dat we eigenlijk net niet de ruimte hebben om er een RowErg bij te nemen
Geen peil op te trekkenquote:Op zondag 22 maart 2026 21:02 schreef BEFEM het volgende:
Voorspelling van de Varsity @:pullup? Team NL mag niet meedoen zo te zien? Hoezo niet?
En Proteus of Nereus als belangrijkste tegenstandquote:Op maandag 23 maart 2026 09:18 schreef BEFEM het volgende:
En je voorspellin?
Skoll weer favoriet op basis van de namen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |