abonnement Unibet Coolblue
pi_95200612
[ afbeelding ]

Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl men in een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die er bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

De volgende FOK!-leden roeien:

- Aegir - Groningen:
Daan89 (TJZ)
Nappeklapperapper (licht)

- Argo - Wageningen:
Acheron89 (TJL)

- Asopos de Vliet - Leiden:
pikhoofd

- Boreas - Zwolle:
C.est_Bon (dames)
Fiekie (dames)
huilend_komeetje

- Cambridge - Engeland:
Cantab

- Euros - Enschede
ocf81 (Barlid tegen wil en dank [blessure])
virmes (ex-coach en barlid)
SeanFerdi (ex-bestuur)
Thrawn (al lang geen coach meer)
Orionis (ex-coach)

- Gyas - Groningen:
Apoc2003
Boomrups

- Laga - Delft
SFRje
wvdwest (Coach)

- Nereus - Amsterdam:
the_goeie_roeier

- Njord - Leiden:
WanEnOonlie (Razende Reporter, NLroei reporter, voormalig lichte roeier)
BlauweBal (licht)
Rookert (compor)
roeier26

- Okeanos - Amstelveen
Dark_Angelus (ex-Zwaar) [Roeit momenteel bij Skøll]

- Orca - Utrecht:
Bellah (coach EJD en ex-clubroeister)

- Phocas - Nijmegen
De_Brok (coach MGZ'11)
Delnooz (ex-lid)
Dodona (coach EJZ '11)
Sjobber (toerroeier)
BABarackus

- Proteus-Eretes - Delft:
-Banaan-
seekfaM (zwaar)
Kjerring

- Salland - Gramsbergen:
Pluizel

- Skøll - Amsterdam:
Leso_Varen (Zwaar)
BEFEM (clubskifje)
Pullup (talent coach)
SkollZwaar09 (Zwaar)

- Thêta - Eindhoven:
Mafrap (stuur)

- Triton - Utrecht:
KluupKluup (Zwaar '09 en coach Zwaar '10)
AHappelstroop (licht)
Lucas0 (Jong Licht 2011)
La_Tramposa (MGD '11)

- Wilem III:
jw3 (coach enzo)

- Clubloos:
Ewieee

Natuurlijk zijn er ook de afzonderlijke sites van verenigingen: van de Maas tot Skoll, van Boreas tot de Dordtsche. Allen zijn vertegenwoordigd op het web en van de Nederlandse roeiverenigingen zijn de sites sowieso op NLroei te vinden.

Ons rijke verleden:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 |45|

Belangrijke sites:

Foto's:

NLroei - Voor al uw foto's, de laatste weetjes en nog veel meer. Zo kan je er je eigen trainingslog op aanmaken zodat je kan bijhouden hoeveel kilometers je vaart.
Merijn Soeters - De huisfotograaf van de Roeien is op praktisch alle wedstrijden aanwezig en maakt zeer mooie plaatjes. Te herkennen aan de karakteristieke morsetekens!
Roeifotograaf.nl - Jorrit Salverda was vroeger huisfotograaf van Gyas, maar heeft tegenwoordig zijn aandachtsveld verbreed door ook andere verenigingen te fotograferen. Met succes! Prima kwaliteit!
Jan-Edwin.nl - Niet altijd aanwezig op wedstrijden (eigenlijk alleen op langebaan), maar de foto's zijn net als op NLroei en bij Jorrit prima te doen! Voor al uw Winterwedstrijden / H4K / Head nostalgie.
A-foto's - Pieter Appelman, oud-roeier van Okeanos, schiet eveneens frequent zijn foto's.

Algemeen

KNRB - De site van de Koninklijke Nederlandse Roeibond. Start je een wedstrijd? Controleer hier wie je tegenstand is via inschrijvingen.knrb.nl
KNSRB - Overkoepelende orgaan voor de studentenroeiverenigingen. Organiseert ook de mooiste wedstrijd van het jaar (de Varsity). Ook bereikbaar via www.varsity.nl
World Rowing / FISA - Site van FISA (Internationale Roeibond), met allerhande informatie. Zo kan je in de gaten houden wat er nou precies gebeurt op de Australische Nationale Kampioenschappen, en wat Olaf Tufte nou weer aan het uitspoken is op zijn boerderij in Noorwegen. Ook filmpjes van eerdere WK's te zien via Media!
RowingOne - Benieuwd naar het (roei)verleden van die ene toproeier? Hoop je te achterhalen hoe oud die leuke roeister van de wereldbeker is? Of wil je gewoon je ego strelen door jezelf te vinden in de database van de internationale roeiwereld?
Roei.tv - De site met allerlei bewegend beeldmateriaal omtrent de roeisport in al zijn facetten.
TopRow - Toprow biedt roeicursussen en bedrijfsroeien aan. De cursussen worden nu gegeven in onze roeicentra in Tilburg, Den Haag, Groningen en Rotterdam.

[ Bericht 54% gewijzigd door jw3 op 08-04-2011 23:47:40 ]
pi_95205353
Ik mis het roeien blokje in de TT

Vanmiddag de goedgunstig door de KNRB toegestane 4+ training met de Skollies draaien.
De boegensectie roeide afgelopen woensdag verrassend hard :D
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_95205374
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 april 2011 07:56 schreef pullup het volgende:
Ik mis het roeien blokje in de TT
Ik snap nu wat je bedoeld, is de TT nog aan te passen?
pi_95205479
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 07:59 schreef jw3 het volgende:

[..]

Ik snap nu wat je bedoeld, is de TT nog aan te passen?
Door een Moderator van dit subforum waarschijnlijk wel als je er om vraagt.
Ik zal een verzoekje in het feedback topic plaatsen
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_95205485
Mag ik dan ondertussen bij Boreas weggehaald worden? Ik roei daar al een hele tijd niet meer. Roei eigenlijk sowieso al een hele tijd niet meer... :{
pi_95205545
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 08:10 schreef pullup het volgende:

[..]

Door een Moderator van dit subforum waarschijnlijk wel als je er om vraagt.
Ik zal een verzoekje in het feedback topic plaatsen
Done

Ewiee: geef aan het einde van dit topic nog even dit verzoekje door zodat de volgende topicstarter de benodigde aanpassingen kan maken
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_95206382
tvp!

Ik heb nog een Varsity Poule geprobeerd te organiseren voor mijn eerstejaars ploeg maar niemand reageert :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 8 april 2011 @ 09:32:10 #8
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_95206847
Roeien *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_95207210
TVP! Owja, vanavond Varsitydiner, altijd mooi en dan een weekendje Gent.
pi_95207467
Mag je als wedstrijdroeier echt nooit de stad in en/of biertjes drinken, of is dat een mythe?

En ik heb eens iets gelezen over roeifietsen, dat dat supersnel gaat, sneller dan op de racefiets, is dat echt zo? :D
Lijkt me wel tof! Ik heb jaren geleden een paar keertjes geroeid bij Gyas, maar het is wel een toffe sport.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:12:28 #11
262329 Lucas0
Triton Jong Licht
pi_95208142
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:51 schreef Tommeke het volgende:
Mag je als wedstrijdroeier echt nooit de stad in en/of biertjes drinken, of is dat een mythe?

En ik heb eens iets gelezen over roeifietsen, dat dat supersnel gaat, sneller dan op de racefiets, is dat echt zo? :D
Lijkt me wel tof! Ik heb jaren geleden een paar keertjes geroeid bij Gyas, maar het is wel een toffe sport.
Echt nooit is misschien wat overdreven maar in mijn eerste jaar heb ik dat niet gedaan inderdaad. Maar bier drink ik eigenlijk praktisch niet, het is gewoon funest voor je conditie en herstel als goed gaat zuipen. Soms 1 a 2 biertjes om na een goede wedstrijd het resultaat te vieren maar meer ook niet ;)
'Triton de Edelste'
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:13:44 #12
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_95208184
Even een vraagje: wie van jullie heeft de twee filmpjes over het EJK gezien op Roei.tv en welke van de twee was beter/leuker/interessanter/etc.?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 8 april 2011 @ 10:13:53 #13
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_95208187
Hangt ook heel erg van je vereniging af, de ene neemt het heel erg serieus de andere wat minder..
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_95208914
Mwa, je kan wel de stad in als je niet binnenkort een wedstrijd hebt, maar dan kan je niet drinken en op tijd naar bed.. Herstel is behoorlijk belangrijk voor een wedstrijdroeier. Je traint 8x of vaker en de sport zelf is behoorlijk belastend, zelfs in ED.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_95209064
Eigenlijk ook wel logisch. Je hebt natuurlijk ook verantwoordlijkheid naar je teamgenoten :)

Ik merk bij mezelf ook wel dat ik twee dagen niet goed kan trainen als ik teveel gezopen heb.
pi_95209400
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:13 schreef WanEnOonlie het volgende:
Even een vraagje: wie van jullie heeft de twee filmpjes over het EJK gezien op Roei.tv en welke van de twee was beter/leuker/interessanter/etc.?
Ik vond de eerste het leukste, omdat die echt over het eerstejaarsklassement ging, en de tweede ging zoals ik al gezegd heb vooral over amsterdamse en ervaren stuurtjes.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:58:36 #17
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_95209545
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:53 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik vond de eerste het leukste, omdat die echt over het eerstejaarsklassement ging, en de tweede ging zoals ik al gezegd heb vooral over amsterdamse en ervaren stuurtjes.
OK. Teveel gefocust op één vereniging/stad, één 'algemeen' aspect, dus? Te weinig EJK?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_95210576
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 april 2011 07:56 schreef pullup het volgende:
Ik mis het roeien blokje in de TT

Vanmiddag de goedgunstig door de KNRB toegestane 4+ training met de Skollies draaien.
De boegensectie roeide afgelopen woensdag verrassend hard :D
_O_

Blessure!?
pi_95210616
Overigens stel ik mijn woning beschikbaar voor een overnachting van vrijdag op zaterdag voor de Skoll Cup. Als iemand nog een dames viertje weet wat een plek nodig heeft laat ze contact opnemen met Skoll _O-
pi_95210748
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:30 schreef BEFEM het volgende:

[..]

_O_

Blessure!?

Ja, n Muda is kapot..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_95213256
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:35 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Ja, n Muda is kapot..
Is ie zondag weer heel dan? Anders is mijn voorspelling naar de mallemoeren.
pi_95213638
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:39 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Is ie zondag weer heel dan? Anders is mijn voorspelling naar de mallemoeren.
Nee, zie inschrijvingen op de KNRB site..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_95218855
Gaan er nog mensen van hier naar de Laga lustrumwedstrijden?
Lijkt me eigenlijk wel leuk om heen te gaan, alleen jammer dat er geen LSA 2+ is uitgeschreven :p
pi_95240341
http://www.nlroei.nl/displayarticle-2671.html

Mooi dat Red Bull zich tegenwoordig bemoeit met roeien. Eerst het geniale X-row, en nu dit weer. Levert goede aandacht op voor de sport, en het lijkt me ook vrij briljant om aan zoiets mee te doen. Niet dat ik daar het niveau voor heb ofzo :)
pi_95248505
Estafetterace in 1x, 2x, 4+ en 8+ over 4*1,3km, en je moet naar de brug en terug als ik het goed begrijp, dus nog met keerboei ook.

Een iemand moet alle 4 de nummers roeien.

Saillant detail: Je doet het 2x op die dag, vroeg in de middag kwalificatie, later op de middag finales.

Ze verzinnen leuke dingen daar bij Red Bull, maar dit is toch een beetje moeilijk serieus te nemen. :P
Barlid - "want van roeien word je moe"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')