abonnement Unibet Coolblue
pi_47780391


Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl men in een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

Roei(st)ers op Fok!:
ocf81 (Euros - Enschede)
Keroppi (Orca - Utrecht)
theSummoner (Skoll - Amsterdam)
nanana (Asopos de Vliet - Leiden)
Chielus (Vidar - Tilburg)
nogeenmaarten
Apoc2003 (Gyas - Groningen)
WanEnOonlie (Njord - Leiden)
Pluizel (Aegir - Groningen)
cryforhelp (Euros - Enschede)
pikhoofd (Asopos de Vliet - Leiden)
horney_dorney (Willem III - Amsterdam)
duncannn (Willem III - Amsterdam)
De_Brok (Phocas - Nijmegen)
-Banaan- (Proteus-Eretes - Delft)
Schotse_Hooglander (Nereus - Amsterdam)
Sjobber (Phocas - Nijmegen)
seekfaM (DDS - Delft)

Eerdere topics:
Roeien en Ergometeren - Deel VI - Zachtjes tikt de regen...
Roeien en Ergometeren - Deel V - Als (de) Hel bevriest...
Roeien en ergometeren - deel IV
Roeien en ergometeren - deel III
Roeien en ergometeren - deel 2
Roeien en ergometeren

Belangrijke sites:
Foto's
www.nlroei.nl - Voor al uw foto's, de laatste weetjes en nog veel meer. Zo kan je er je eigen trainingslog op aanmaken zodat je kan bijhouden hoeveel kilometers je vaart.
www.roeifotograaf.nl - Jorrit Salverda was vroeger huisfotograaf van Gyas, maar heeft tegenwoordig zijn aandachtsveld verbreed door ook andere verenigingen te fotograferen. Met succes! Prima kwaliteit!
www.jan-edwin.nl - Niet altijd aanwezig op wedstrijden (eigenlijk alleen op langebaan), maar de foto's zijn net als op NLroei en bij Jorrit prima te doen! Voor al uw Winterwedstrijden / H4K / Head nostalgie.
www.roeien.net - Iets amateuristischer, maar desalniettemin de moeite waard. Meestal alleen nieuws, soms ook wat fotomateriaal.

Algemeen
www.knrb.nl - De site van de Koninklijke Nederlandse Roeibond. Start je een wedstrijd? Controleer hier wie je tegenstand is via inschrijvingen.knrb.nl
www.knsrb.nl - Overkoepelende orgaan voor de studentenroeiverenigingen. Organiseert ook de mooiste wedstrijd van het jaar (de Varsity). Ook bereikbaar via www.varsity.nl
www.worldrowing.com - Site van FISA (Internationale Roeibond), met allerhande informatie. Zo kan je in de gaten houden wat er nou precies gebeurt op de Australische Nationale Kampioenschappen, en wat Olaf Tufte nou weer aan het uitspoken is op zijn boerderij in Noorwegen. Ook filmpjes van eerdere WK's te zien via Media!
www.rowingone.com - Benieuwd naar het (roei)verleden van die ene toproeier? Hoop je te achterhalen hoe oud Eeke Thomée is? Of wil je gewoon je ego strelen door jezelf te vinden in de database van de internationale roeiwereld? http://80.83.47.230/n_bio_rower.fwx?no_id=24982

Filmpjes
www.youtube.com - De bekende filmpjessite heeft ook genoeg roeibeelden! Van Olympische finales tot amateuristische trainingen. Allemaal het kijken (of het uitlachen) waard.
http://video.google.com - Minder hoogstaand dan youtube (want geen échte roeiwedstrijden), maar het zoeken altijd waard.
http://www.coupdepelle.com/rubriques/medias/ - Weliswaar in het Frans, maar genoeg leuke filmpjes te zien! Skiffbehendigheid met Fabrice Moreau (LM1x FR - zie ook onder), de Olympische voorbereiding van Sebastien Vieilledent & Adrien Hardy (winnaars goud M2x Athene 2004 - my personal favorite) en een race tussen GB, DE, en FR voor het paleis van Versailles.

En om het leuk af te sluiten in deze categorie (filmpjes): je bent pas écht behendig als je Fabrice Moreau na kan doen.



Natuurlijk zijn er ook de afzonderlijke sites van verenigingen: van de Maas tot Nereus, van Boreas tot de Dordtsche. Allen zijn vertegenwoordigd op het web. Zoek dus wat af!

[ Bericht 0% gewijzigd door WanEnOonlie op 29-03-2007 11:39:22 ]
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_47780495
De streeftijd in de TT is toch niet voor een 8+ he?
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
pi_47780612
Nee, natuurlijk niet Het is óf mijn ergometertijd, of voor een 4-

Maar 5:59 is voor de meesten hier wel verdomd hard, dus het leek me prima
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_47780634
En nu allemaal roepen "Ooooh WanEnOonlie" wat een ontzettend mooie OP!!!

Overigens, als ik weet hoe ik kan linken via een plaatje [in Replique] dan zou ik dat filmpje van Moreau anders hebben gedaan.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_47782033
Ooooh WanEnOonlie, wat een mooie op!

Zoiets bedoelde je?

edit. zie op

Maar 5:59 voor een lichte pik is best een aardige ergometertijd En voor een lichte eerstejaars acht is het ook wel een prima tijd

[ Bericht 22% gewijzigd door -Banaan- op 29-03-2007 12:56:56 ]
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
pi_47784021
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 10:28 schreef -Banaan- het volgende:
Ooooh WanEnOonlie, wat een mooie op!

Zoiets bedoelde je?

[[url=http://www.coupdepelle.com/images/Capture/moyen4.jpg]afbeelding][/url]

Maar 5:59 voor een lichte pik is best een aardige ergometertijd En voor een lichte eerstejaars acht is het ook wel een prima tijd
Precies. Ik kreeg het op de een of andere manier niet gedaan
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_47784296
EINDELIJK!!!

Nu snel naar mn werk
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  donderdag 29 maart 2007 @ 12:45:30 #8
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_47786896
Nou wan, wat een fantastische op Dat filmpje van moreau is natuurlijk briljant, heb m een paar weken geleden voor het eerst gezien. Staan in een skiffje zonder handen kan ik nog, maar wat die man doet is wel heel knap! (al zou ik de bloopers ook wel willen zien )
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_47789563
Leuk is opzich ook wel om al roeiende 1 paal van je weg te duwen en die dan los te laten.
Natuurlijk net op het moment dat er een wedstrijdboot voorbij komt, omdat ze dan allemaal gaan kijken en je dus eigenlijk hun training verstoord

Magoed ik zal ook eens een filmpje schieten met een aantal acrobatische toeren, hehe.
Wel waar het bestuur er niet bij is, want truukjes doen in een skiff mag sinds de zomervakantie niet meer ><

Echt hip, daalijk paasvakantie en hopelijk blijft het mooie weer een beetje aanhouden!
Vooral nu ik zeker 20km per dag zou moeten gaan trainen in de skiff.
Pokke is alleen dat je als toerroeier geen mooie Carl Douglas skiff tot je beschikking krijgt bij Phocas...
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:35:02 #10
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_47791470
Hihi, oja, ik had ooit ook nog een filmpje van 2 jongens (verenigingsgenootjes toen nog) die in iets minder dan 55 seconden van plaats wisselden in een dubbeltwee midden op het water. Zag er wel grappig uit, en vond t best knap aangezien ze ondertussen nogal hard moesten lachen...
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_47792842
Een leuke lieve tvp
ja 5.59 is damn snel.

Van onze jongens ploeg is de snelste tijd 6:57.
één keer raden door wie hij getrapt is .
  donderdag 29 maart 2007 @ 16:04:21 #12
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_47795409
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:02 schreef seekfaM het volgende:
Een leuke lieve tvp
ja 5.59 is damn snel.

Van onze jongens ploeg is de snelste tijd 6:57.
één keer raden door wie hij getrapt is .
Ach, dat scheelt nog maar een minuutje joh en je bent nog hardstikke jong enzo.


Hehe, vanmiddag eindelijk weer roeien! Kan ik meteen m'n roeipakje dat ik tijdens de head heb gekocht uittesten. Ik zeur al 3 jaar dat ik er eentje wil, en heb er afgelopen weekend eindelijk eentje gekocht.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  donderdag 29 maart 2007 @ 18:12:42 #13
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_47800252
tvp
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  vrijdag 30 maart 2007 @ 08:54:35 #14
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_47819653
Damn, ik heb met mijn EJL8 net BOVEN de 6 gevaren: 6:00.50 Op de ergo nooit verder gekomen dan iets van 6:45.

Mooie OP hoor!

Wat stunts op het water betreft: van de week in de skiff samen met een maat geroeid, komt 'ie er na 500m achter dat z'n stuurboord dol de verkeerde kant opstaat. Geen wonder dat 'ie dus geen fatsoenlijke haal kon maken . Ik ben maar naast 'm gaan liggen en heb de boel even gecorrigeerd....
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  vrijdag 30 maart 2007 @ 14:10:52 #15
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_47829582
Ooooh WanEnOonlie, wat een mooie op!

5.59 is wel snel.

Komende week hebben we een 2k-test, dus ga ik eens kijken wat ik trap. Vorige keer 6.34. Wat is dan een realistische streeftijd?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 14:46:59 #16
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_47831024
dat vraag je ons?
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_47833607
streeftijd staat in de topictitel, maar probeer eerst maar eens onder de 6:27.6 te komen.

een mooie openingspost, maar waarom gaan de roeitopics zo snel dicht? vroeger ging het toch tot een pagina of 12/13?
pi_47833728
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:55 schreef nogeenmaarten het volgende:
streeftijd staat in de topictitel, maar probeer eerst maar eens onder de 6:27.6 te komen.

een mooie openingspost, maar waarom gaan de roeitopics zo snel dicht? vroeger ging het toch tot een pagina of 12/13?
Ze houden niet van roeien

Nee ik denk dat het komt omdat er meer posts per pagina staan, alles gaat na 7 dicht toch?
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
pi_47834655
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:58 schreef -Banaan- het volgende:

[..]

Ze houden niet van roeien

Nee ik denk dat het komt omdat er meer posts per pagina staan, alles gaat na 7 dicht toch?
Bij elke 300ste post sluit het topic automatisch
  vrijdag 30 maart 2007 @ 18:05:15 #20
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_47838024
Je kan bij opties het maximale aantal berichten per pagina instellen, als je die op 25 zet dan worden de topics weer 13 pagina's lang
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_47862108
Zo! Weer 75 km geroeid de afgelopen twee dagen. Raggen in de vier-met (Oude Vier) voor Njord. Ben wel redelijk op nu, dus even lekker douchen en relaxen zo.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_47865072
Vroeger, toen een LSA4- nog 5:45 moest doen om de A-finale te halen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wan, zie ik daar nou breien als hobby staan?
pi_47867478
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 17:54 schreef cryforhelp het volgende:
Vroeger, toen een LSA4- nog 5:45 moest doen om de A-finale te halen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wan, zie ik daar nou breien als hobby staan?
Punniken toch?

Ik moest toch wat invullen, en we waren toen in een vrij melige bui
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_47867520
O nee, toch breien, ik zie het nu. Incl. foutieve spelling

Sudoku is overigens ook een onzin-hobby, alleen het pianospelen was serieus.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_47877214
Combineert ook lekker met roeien

Nu we de varsity weer naderen, kunnen we het natuurijk over onbelangrijke dingen als de ouwe vier gaan hebben, maar veel interessanter is de overnaedsche vier.
Wat voor mensen starten daar bij jullie in? Bij ons de beste compo's uit de interne competitie, maar ik weet dat er ook verenigingen zijn waar écht snelle boten starten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')