abonnement Unibet Coolblue
pi_54465835


Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl men in een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die bestaat. Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden. Roei(st)ers op Fok!:
quote:
De Volgende Fok!ers roeien!
Aegir - Groningen:
Pluizel

Asopos de Vliet - Leiden:
nanana
pikhoofd

DDS - Delft:
seekfaM

De Laak - Den Haak:
nogeenmaarten

Euros - Enschede
ocf81
cryforhelp
Thrawn

Gyas - Groningen:
Apoc2003
Boomrups

Nereus - Amsterdam
Schotse_Hooglander
Slachtkalf

Njord - Leiden:
WanEnOonlie

Orca - Utrecht:
Keroppi
oddman

Phocas - Nijmegen
De_Brok
Delnooz
Dodona
Sjobber

Proteus-Eretes - Delft:
-Banaan-

Skoll - Amsterdam:
De_Ananas
Pullup
theSummoner

Triton - Utrecht:
KluupKluup

Vidar - Tilburg:
Chielus

Willem III - Amsterdam:
duncannn
horney_dorney
jw3

Onbekend:
E-Jay
Riemenfeut
quote:
quote:
quote:
quote:
Filmpjes van evenementen zijn er op talrijke sites zoals:
  • http://www.youtube.com
  • http://video.google.com
  • http://www.coupdepelle.com/rubriques/medias/
  • Natuurlijk zijn er ook de afzonderlijke sites van verenigingen: van de Maas tot Nereus, van Euros tot de Dordtsche. Allen zijn vertegenwoordigd op het web en van de Nederlandse roeiverenigingen zijn de sites sowieso op NLroei te vinden.

    [ Bericht 4% gewijzigd door Leatherface op 11-01-2008 20:48:29 ]
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
    pi_54465913
    Berichten uit het laatste topic:
    ------------------------------------
    Wie gaat de Hel starten?
    De_Brok: Niet meer
    seekfaM: J18 1x
    Ocf81: H1x
    ------------------------------------
    Er rustte nog de vraag wie ooit de Abcoude heeft gestart
    ------------------------------------
    waarom zou je stoppen wanenoonlie? zie je te weinig mogelijkheden (bij de bond)?
    ------------------------------------
    Hee Sjobber, op de asopos was er een phocas acht die won, en daarmee ons eraf paalde. Maar nou vraag ik me af wat voor roeiers dat zijn, is dat aanstaande zware selectie?

    Ja in principe wel, voor meer info; TVP
    ------------------------------------


    Succes!


    En owja, ik heb zin om de Novembervieren te starten, dus iemand invaller nodig? Zolang het geen dames of licht veld is.

    [ Bericht 4% gewijzigd door Sjobber op 10-11-2007 15:05:09 ]
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
    pi_54468878
    Nauwelijks kunnen trainen deze week omdat ik ziek ben, daar gaat m'n met moeite opgebouwde conditie weer

    Verder is dit eigenlijk gewoon een tvp
      vrijdag 9 november 2007 @ 10:29:08 #4
    107631 Pikhoofd
    What's in a name?
    pi_54476107
    het zal vanmiddag wel ergo-en worden, kutwind
      vrijdag 9 november 2007 @ 10:29:35 #5
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_54476118
    He, ik sta bovenaan in het lijstje roeiende fok!ers

    Anyways, voor mij is het ook een tvp

    komend weekend (als het tenminste niet te hard stormt) weer de mannenacht van salland sturen en meeroeien met de dames als invaller. Met mijn eigen ploeg begin ik als het goed is volgende week weer te roeien, hiephoi!
    Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
    pi_54477236
    Mooi gedaan deze OP
    Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
    pi_54477716
    Wat nou mooi gedaan Ik had de originele OP geklust!!

    Op de vraag waarom ik zou stoppen: ik heb gewoon een beetje weinig motivatie om als een bezetene te trainen. Gewoon geen zin in.
    Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
    pi_54479598
    Nou ja... uh ze zijn op een ander systeem over gegaan.
    Dus moest een heleboel wijzigen. Vooral links en plaatjes dus.

    Daarom ook meteen even de fokusers op vereniging gesorteerd. En tevens de film/foto site van Phocas er tussen gedaan. Moet nog aan gewerkt worden, maar laat even op zich wachten. Maar na een x aantal dagen kan je de OP niet meer veranderen geloof ik...


    Bij ons is er vandaag overigens een vaarverbod. Slaat gans nergens op want het waait nauwelijks. En golven... mwa niet eens schuim. K, er staat wat stroming maar toch
    Ik baal ^^


    Owja, klopt er iets niet in de OP, zeg het ff snel dan kan ik dat nog veranderen.
    Of wil je er iets bij hebben... zelfde verhaal

    [ Bericht 15% gewijzigd door Sjobber op 09-11-2007 12:58:31 ]
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
    pi_54480751
    Twee dingen, één om te zeuren, de ander meer in het algemeen:
    - De "o" en de "p" komen toch pas ná de "n" in het alfabet?
    - Dat fotoboek van Phocas is - voor zover ik het kon zien - echt enkel en alleen Phocas-georiënteerd. De andere fotoboeken maakten wat meer foto's van ook andere verenigingen (of meer dan één). Tenzij ik het mis heb, is het niet écht een nuttige toevoeging (behalve voor Phocas-roeiers).

    Maar desondanks goed hoor, dat alles weer klopt e.d.
    Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
    pi_54480965
    Je hebt gelijk. Dacht dat er nog een hele zooi aan ZRB filmpjes opstond, maar dat is dus niet waar.
    Staan op youtube. Gefixt.
    Owja, je had eerst ook zo een site met je roeiprofiel. Die had ik per ongeluk verwijderd. Nog enig idee? Is wel een algemene site wat wel van belang zou kunnen zijn namelijk.
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
    pi_54482500
    tvp!

    Owja: nog iemand een lichte (67kg) bakboorder nodig?
    Sinds gisteravond zit ik nml zonder ploeg... Echt zuur
    De Hel zal nu ook wel geschrapt worden :s
    pi_54483026
    Dat wordt skiffen brok

    Maar wat is er gebeurd, de anderen bleken toch niet door te willen?
    pi_54484171
    Volgende week het NTJK, met eerste en ook meteen men laatste ( als roeier )
    Ploeggenoten zeggen dat het héél erg leuk is .
    Week daarna Hel , ben in top vorm
    pi_54484480
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 11:34 schreef WanEnOonlie het volgende:
    Wat nou mooi gedaan Ik had de originele OP geklust!!

    Op de vraag waarom ik zou stoppen: ik heb gewoon een beetje weinig motivatie om als een bezetene te trainen. Gewoon geen zin in.
    Mooi gejat dan
    Ik zag in een eerdere OP een foto van een trainingskamp die ik met wat Orcameisjes had in Zwitserland een paar jaar geleden. Mooie foto en mooier kunnen de roei omstandigheden niet worden.
    Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
    pi_54487500
    trainen is voor talentlozen! wanenoonlie had je dan wel een kans gehad als je wel was gaan trainen? gewoon uit nieusgierigheid hoeveel had je moeten verbeteren om het wel te halen?
      zaterdag 10 november 2007 @ 11:13:40 #16
    185006 Dodona
    Coach EJL'13, EJZ'11
    pi_54500978
    Van de heren8+ die de Asopos won, namens Phocas lopen er 6 mannen nog selectie
    Reach for what you wanna do - 2Pac
    pi_54501850
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 18:25 schreef riemenfeut het volgende:
    trainen is voor talentlozen! wanenoonlie had je dan wel een kans gehad als je wel was gaan trainen? gewoon uit nieusgierigheid hoeveel had je moeten verbeteren om het wel te halen?
    Het zijn gewoon een aantal zaken bij elkaar genomen: vorig jaar had ik wel weinig zin om hard te trainen (merkte ik), en dit jaar is dat niet veranderd. De strubbelingen na Luzern maken dat ook niet makkelijker - ik dacht eerst dat ik er niet zo mee zat, maar dat is toch iets anders gelopen.
    Daarnaast heb ik geen coach op Njord, heb ik altijd al moeite met licht worden (= obstakel) en is de relatie tussen mij en Susannah niet echt goed.

    Heleboel redenen dus, maar de belangrijkste is dat ik op het moment geen zin heb.
    Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
    pi_54501857
    De site voor de roeiprofielen is www.rowingone.com (en de mijne moet je dan maar even opzoeken )
    Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
    pi_54504904
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 11:34 schreef WanEnOonlie het volgende:
    Wat nou mooi gedaan Ik had de originele OP geklust!!

    Op de vraag waarom ik zou stoppen: ik heb gewoon een beetje weinig motivatie om als een bezetene te trainen. Gewoon geen zin in.
    Er zijn er wel meer die aan de op hebben gesleuteld in de loop der jaren Wan.

    Overigens ga ik ook de hel starten in het HSA1x veld
    pi_54508015
    Vandaar ook de knipoog. Jezus jongens, sarcasme anyone?

    Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
    pi_54508563
    overheengelezen, sorry.
    pi_54520814
    BTW, gisteren woei het af en toe wel heel hard zeg.

    ik was aan het varen, en toen ik bij de zwaaikom net voor de sluis kwam zette de wind er even een paar tandjes bovenop (denk een windstoot van windkracht 6 à 7 die even een minuutje of 5 aanhield). Na luttele seconden waren er golven van ca 30 cm met witte kammen en kwam ik eigenlijk niet meer vooruit. Ik besloot het even uit te zitten, maar ik woei binnen no-time zo tegen de kant op.
    pi_54521199
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 12:07 schreef WanEnOonlie het volgende:

    [..]


    Heleboel redenen dus, maar de belangrijkste is dat ik op het moment geen zin heb.
    Ik ga er altijd van uit dat geen zin de beste reden is om iets niet te doen.
    Dat je geen coach hebt verbaast me, dacht dat juist bij Njord de coaching goed was geregeld met een prof coach die zelfs coach van het jaar is geworden. Een prijs die dacht ik pullup zelfs nog niet gewonnen heeft.

    Heb ooit een keer een praatje mogen horen van Nico Rienks, en die gaf toen aan dat roeien vooral een kwestie van doorgaan is. quitters never win, winners never quit. Nu heb ik wel het idee dat de groep lichte mannen momenteel wel redelijk breed is dat dat er maar zeer weinig plekken voor de spelen zijn, echter voor de WK zijn er natuurlijk zeer veel lichte plekken beschikbaar. Stoppen uit frustratie is meestal geen goede reden om te stoppen lijkt mij.

    Veel succes met je keuze, maar wie weet kun je gewoon nog lekker een skifje pakken op de Hel en daar gaan genieten van gewoon lekker varen. Zelfs mijn beginnelingen skiffeur gaat er starten, dus bang om laatste te worden hoef je niet te zijn.
    pi_54521479
    Denk je dat je beginneling dan zo slecht is? Anders had hij op W3 toch geen boot gehad? Naja zag dat al die junioren die ook geen fluit kunnen ook nog allemaal in bijna nieuwe empachers varen.
    pi_54522309
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 10:50 schreef riemenfeut het volgende:
    Denk je dat je beginneling dan zo slecht is? Anders had hij op W3 toch geen boot gehad? Naja zag dat al die junioren die ook geen fluit kunnen ook nog allemaal in bijna nieuwe empachers varen.
    Dat vind ik een onterechte opmerking over 'die junioren die niks kunnen' Junioren krijgen ook niet zomaar een boot, ze moeten er echt hard voor werken. Het is inderdaad anders geregeld dan op studenten verenigen, maar dat ze niks kunnen vind ik onterecht. De meeste trappen tijden waar menig student op jaloers kan zijn.

    Verleden jaar op het NSRF beginnelingen 1x gestart als J18, en dan 3de worden. Volgens mij is dat niet niks.
    En dat ik al veel langer roei, klopt is niet zo, ik roei pas sinds november verleden jaar.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')