abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54465835

Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl men in een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die bestaat. Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden. Roei(st)ers op Fok!:
quote:
De Volgende Fok!ers roeien!
Aegir - Groningen:
Pluizel

Asopos de Vliet - Leiden:
nanana
pikhoofd

DDS - Delft:
seekfaM

De Laak - Den Haak:
nogeenmaarten

Euros - Enschede
ocf81
cryforhelp
Thrawn

Gyas - Groningen:
Apoc2003
Boomrups

Nereus - Amsterdam
Schotse_Hooglander
Slachtkalf

Njord - Leiden:
WanEnOonlie

Orca - Utrecht:
Keroppi
oddman

Phocas - Nijmegen
De_Brok
Delnooz
Dodona
Sjobber

Proteus-Eretes - Delft:
-Banaan-

Skoll - Amsterdam:
De_Ananas
Pullup
theSummoner

Triton - Utrecht:
KluupKluup

Vidar - Tilburg:
Chielus

Willem III - Amsterdam:
duncannn
horney_dorney
jw3

Onbekend:
E-Jay
Riemenfeut
quote:
quote:
quote:
quote:
Filmpjes van evenementen zijn er op talrijke sites zoals:
  • http://www.youtube.com
  • http://video.google.com
  • http://www.coupdepelle.com/rubriques/medias/
  • Natuurlijk zijn er ook de afzonderlijke sites van verenigingen: van de Maas tot Nereus, van Euros tot de Dordtsche. Allen zijn vertegenwoordigd op het web en van de Nederlandse roeiverenigingen zijn de sites sowieso op NLroei te vinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Leatherface op 11-01-2008 20:48:29 ]
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
    pi_54465913
    Berichten uit het laatste topic:
    ------------------------------------
    Wie gaat de Hel starten?
    De_Brok: Niet meer
    seekfaM: J18 1x
    Ocf81: H1x
    Er rustte nog de vraag wie ooit de Abcoude heeft gestart
    waarom zou je stoppen wanenoonlie? zie je te weinig mogelijkheden (bij de bond)?
    Hee Sjobber, op de asopos was er een phocas acht die won, en daarmee ons eraf paalde. Maar nou vraag ik me af wat voor roeiers dat zijn, is dat aanstaande zware selectie?

Ja in principe wel, voor meer info; TVP

Succes!

En owja, ik heb zin om de Novembervieren te starten, dus iemand invaller nodig? Zolang het geen dames of licht veld is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sjobber op 10-11-2007 15:05:09 ]
    pi_54468878
    Nauwelijks kunnen trainen deze week omdat ik ziek ben, daar gaat m'n met moeite opgebouwde conditie weer

Verder is dit eigenlijk gewoon een tvp
      vrijdag 9 november 2007 @ 10:29:08 #4
    107631 Pikhoofd
    What's in a name?
    pi_54476107
    het zal vanmiddag wel ergo-en worden, kutwind
      vrijdag 9 november 2007 @ 10:29:35 #5
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_54476118
    He, ik sta bovenaan in het lijstje roeiende fok!ers

Anyways, voor mij is het ook een tvp

komend weekend (als het tenminste niet te hard stormt) weer de mannenacht van salland sturen en meeroeien met de dames als invaller. Met mijn eigen ploeg begin ik als het goed is volgende week weer te roeien, hiephoi!
    Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
    pi_54477236
    Mooi gedaan deze OP
    Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
    pi_54477716
    Wat nou mooi gedaan Ik had de originele OP geklust!!

Op de vraag waarom ik zou stoppen: ik heb gewoon een beetje weinig motivatie om als een bezetene te trainen. Gewoon geen zin in.
    Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
    pi_54479598
    Nou ja... uh ze zijn op een ander systeem over gegaan.
    Dus moest een heleboel wijzigen. Vooral links en plaatjes dus.

Daarom ook meteen even de fokusers op vereniging gesorteerd. En tevens de film/foto site van Phocas er tussen gedaan. Moet nog aan gewerkt worden, maar laat even op zich wachten. Maar na een x aantal dagen kan je de OP niet meer veranderen geloof ik...

Bij ons is er vandaag overigens een vaarverbod. Slaat gans nergens op want het waait nauwelijks. En golven... mwa niet eens schuim. K, er staat wat stroming maar toch
    Ik baal ^^

Owja, klopt er iets niet in de OP, zeg het ff snel dan kan ik dat nog veranderen.
    Of wil je er iets bij hebben... zelfde verhaal

[ Bericht 15% gewijzigd door Sjobber op 09-11-2007 12:58:31 ]
    pi_54480751
    Twee dingen, één om te zeuren, de ander meer in het algemeen:
    - De "o" en de "p" komen toch pas ná de "n" in het alfabet?
    - Dat fotoboek van Phocas is - voor zover ik het kon zien - echt enkel en alleen Phocas-georiënteerd. De andere fotoboeken maakten wat meer foto's van ook andere verenigingen (of meer dan één). Tenzij ik het mis heb, is het niet écht een nuttige toevoeging (behalve voor Phocas-roeiers).

Maar desondanks goed hoor, dat alles weer klopt e.d.
    pi_54480965
    Je hebt gelijk. Dacht dat er nog een hele zooi aan ZRB filmpjes opstond, maar dat is dus niet waar.
    Staan op youtube. Gefixt.
    Owja, je had eerst ook zo een site met je roeiprofiel. Die had ik per ongeluk verwijderd. Nog enig idee? Is wel een algemene site wat wel van belang zou kunnen zijn namelijk.
    pi_54482500
    tvp!

Owja: nog iemand een lichte (67kg) bakboorder nodig?
    Sinds gisteravond zit ik nml zonder ploeg... Echt zuur
    De Hel zal nu ook wel geschrapt worden :s
    pi_54483026
    Dat wordt skiffen brok

Maar wat is er gebeurd, de anderen bleken toch niet door te willen?
    pi_54484171
    Volgende week het NTJK, met eerste en ook meteen men laatste ( als roeier )
    Ploeggenoten zeggen dat het héél erg leuk is .
    Week daarna Hel , ben in top vorm
    pi_54484480
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 11:34 schreef WanEnOonlie het volgende:

Op de vraag waarom ik zou stoppen: ik heb gewoon een beetje weinig motivatie om als een bezetene te trainen. Gewoon geen zin in.
    Mooi gejat dan
    Ik zag in een eerdere OP een foto van een trainingskamp die ik met wat Orcameisjes had in Zwitserland een paar jaar geleden. Mooie foto en mooier kunnen de roei omstandigheden niet worden.
    Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
    pi_54487500
    trainen is voor talentlozen! wanenoonlie had je dan wel een kans gehad als je wel was gaan trainen? gewoon uit nieusgierigheid hoeveel had je moeten verbeteren om het wel te halen?
      zaterdag 10 november 2007 @ 11:13:40 #16
    185006 Dodona
    Coach EJL'13, EJZ'11
    pi_54500978
    Van de heren8+ die de Asopos won, namens Phocas lopen er 6 mannen nog selectie
    Reach for what you wanna do - 2Pac
    pi_54501850
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 18:25 schreef riemenfeut het volgende:
    trainen is voor talentlozen! wanenoonlie had je dan wel een kans gehad als je wel was gaan trainen? gewoon uit nieusgierigheid hoeveel had je moeten verbeteren om het wel te halen?
    Het zijn gewoon een aantal zaken bij elkaar genomen: vorig jaar had ik wel weinig zin om hard te trainen (merkte ik), en dit jaar is dat niet veranderd. De strubbelingen na Luzern maken dat ook niet makkelijker - ik dacht eerst dat ik er niet zo mee zat, maar dat is toch iets anders gelopen.
    Daarnaast heb ik geen coach op Njord, heb ik altijd al moeite met licht worden (= obstakel) en is de relatie tussen mij en Susannah niet echt goed.

Heleboel redenen dus, maar de belangrijkste is dat ik op het moment geen zin heb.
    pi_54501857
    De site voor de roeiprofielen is www.rowingone.com (en de mijne moet je dan maar even opzoeken )
    pi_54504904
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 11:34 schreef WanEnOonlie het volgende:

Er zijn er wel meer die aan de op hebben gesleuteld in de loop der jaren Wan.

Overigens ga ik ook de hel starten in het HSA1x veld
    pi_54508015
    Vandaar ook de knipoog. Jezus jongens, sarcasme anyone?

pi_54508563
    overheengelezen, sorry.
    pi_54520814
    BTW, gisteren woei het af en toe wel heel hard zeg.

ik was aan het varen, en toen ik bij de zwaaikom net voor de sluis kwam zette de wind er even een paar tandjes bovenop (denk een windstoot van windkracht 6 à 7 die even een minuutje of 5 aanhield). Na luttele seconden waren er golven van ca 30 cm met witte kammen en kwam ik eigenlijk niet meer vooruit. Ik besloot het even uit te zitten, maar ik woei binnen no-time zo tegen de kant op.
    pi_54521199
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 12:07 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Heleboel redenen dus, maar de belangrijkste is dat ik op het moment geen zin heb.
    Ik ga er altijd van uit dat geen zin de beste reden is om iets niet te doen.
    Dat je geen coach hebt verbaast me, dacht dat juist bij Njord de coaching goed was geregeld met een prof coach die zelfs coach van het jaar is geworden. Een prijs die dacht ik pullup zelfs nog niet gewonnen heeft.

Heb ooit een keer een praatje mogen horen van Nico Rienks, en die gaf toen aan dat roeien vooral een kwestie van doorgaan is. quitters never win, winners never quit. Nu heb ik wel het idee dat de groep lichte mannen momenteel wel redelijk breed is dat dat er maar zeer weinig plekken voor de spelen zijn, echter voor de WK zijn er natuurlijk zeer veel lichte plekken beschikbaar. Stoppen uit frustratie is meestal geen goede reden om te stoppen lijkt mij.

Veel succes met je keuze, maar wie weet kun je gewoon nog lekker een skifje pakken op de Hel en daar gaan genieten van gewoon lekker varen. Zelfs mijn beginnelingen skiffeur gaat er starten, dus bang om laatste te worden hoef je niet te zijn.
    pi_54521479
    Denk je dat je beginneling dan zo slecht is? Anders had hij op W3 toch geen boot gehad? Naja zag dat al die junioren die ook geen fluit kunnen ook nog allemaal in bijna nieuwe empachers varen.
    pi_54522309
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 10:50 schreef riemenfeut het volgende:
    Denk je dat je beginneling dan zo slecht is? Anders had hij op W3 toch geen boot gehad? Naja zag dat al die junioren die ook geen fluit kunnen ook nog allemaal in bijna nieuwe empachers varen.
    Dat vind ik een onterechte opmerking over 'die junioren die niks kunnen' Junioren krijgen ook niet zomaar een boot, ze moeten er echt hard voor werken. Het is inderdaad anders geregeld dan op studenten verenigen, maar dat ze niks kunnen vind ik onterecht. De meeste trappen tijden waar menig student op jaloers kan zijn.

Verleden jaar op het NSRF beginnelingen 1x gestart als J18, en dan 3de worden. Volgens mij is dat niet niks.
    En dat ik al veel langer roei, klopt is niet zo, ik roei pas sinds november verleden jaar.
    pi_54538718
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 10:20 schreef jw3 het volgende:

[..]

Ik ga er altijd van uit dat geen zin de beste reden is om iets niet te doen.
    Dat je geen coach hebt verbaast me, dacht dat juist bij Njord de coaching goed was geregeld met een prof coach die zelfs coach van het jaar is geworden. Een prijs die dacht ik pullup zelfs nog niet gewonnen heeft.

Heb ooit een keer een praatje mogen horen van Nico Rienks, en die gaf toen aan dat roeien vooral een kwestie van doorgaan is. quitters never win, winners never quit. Nu heb ik wel het idee dat de groep lichte mannen momenteel wel redelijk breed is dat dat er maar zeer weinig plekken voor de spelen zijn, echter voor de WK zijn er natuurlijk zeer veel lichte plekken beschikbaar. Stoppen uit frustratie is meestal geen goede reden om te stoppen lijkt mij.

Veel succes met je keuze, maar wie weet kun je gewoon nog lekker een skifje pakken op de Hel en daar gaan genieten van gewoon lekker varen. Zelfs mijn beginnelingen skiffeur gaat er starten, dus bang om laatste te worden hoef je niet te zijn.
    Ik denk dat de groep (redelijk) goede lichte roeiers nog nooit zo groot is geweest. Ja, ok, misschien in het tijdperk van Sjoerd Verhallen en Michiel van der Horst, toen waren er ook veel sterke lichte roeiers.

Wat mijn 'problemen' betreft: het geen zin hebben is er slechts één van. Ik weeg op dit moment 80 kg en heb niet direct de neiging om hard af te gaan vallen of daar überhaupt moeite voor te doen (ook al is het maar 75 kg die ik moet wegen voor de NKIR). Qua coaching hebben we op Njord inderdaad Lili, maar dat is echt de enige die er is. Bovendien is zij er eigenlijk alleen voor Jaap, ze doet wel wat aan begeleiding voor mensen als Robin, Marije en in mindere mate ook Jacobine, maar ze is niet mijn coach, iemand die voor mij een klankbord is en mij ook dagelijks kan begeleiden. Daar heeft ze geen tijd voor, en daarom heb ik gewoon een eigen coach nodig en die is er dus niet.
    Ik wil overigens wel wegnemen dat ik mijn frustratie over de gang van zaken de oorzaak van mijn (mogelijke) stoppen zou zijn. Natuurlijk vind ik het bijzonder jammer dat één iemand machtsmisbruik pleegt of kan plegen bij de bond, maar dat staat er in principe los van.
    pi_54554938
    [/quote]
    quote:Op zondag 11 november 2007 10:50 schreef riemenfeut het volgende:
    Dat vind ik een onterechte opmerking over 'die junioren die niks kunnen' Junioren krijgen ook niet zomaar een boot, ze moeten er echt hard voor werken. Het is inderdaad anders geregeld dan op studenten verenigen, maar dat ze niks kunnen vind ik onterecht. De meeste trappen tijden waar menig student op jaloers kan zijn.

Verleden jaar op het NSRF beginnelingen 1x gestart als J18, en dan 3de worden. Volgens mij is dat niet niks.
    En dat ik al veel langer roei, klopt is niet zo, ik roei pas sinds november verleden jaar.

[quote]

Ik weet niet waarom je je zo aangevallen voelt want ik heb niks gezegt over de algemene junioren, ik zeg alleen dat er op w3 zo veel geld aan boten is uitgegeven(veel junioren varen in wedstrijdboten die het niet nodig hebben). Toen ik net een maand roeide, misschien nog minder, ging ik al in de beste zware mannen skiff die er toen was.?Toch JW3? In 4 jaar tijd heb ik 2 nieuwe empacher skiffs gehad en nu vaart er een jongen in mijn oude(2004) empacher wing skiff terwijl hij 6:34 trapt. Ik zeg niet dat je als junior meteen onder de 6moet, maar ik vind wel dat er een redelijkheid moet blijven. Kijk naar de w3 meidjes 16 die voeren in een nieuwe dubbel4. Ik snap dat het botenplan een aanschaf van een 4x voorschrijft ja het geld is er maar voelen deze moppies het verschil tussen een oudere boot of deze nieuwe boot. Ik ben ook zeker niet de juiste persoon om hierover te klagen misschien zelfs wel de laatste persoon die hier iets over moet zeggen. Ik heb in de afgelopen 3 jaar 3 nieuwe boten(2 skiffs en een 2x) gebruikt op w3, en ben nog steeds beginneling (scullen en boord). Dus wie weet moet ik niks zeggen en gewoon deze boten blijven gebruiken.

O en ik wilde eigenlijk een poultje beginnen wie gaat de Hel winnen? gewoon een bedrag en dan een naam. bijv. ¤5,- Rogier Blinkie Bil
    pi_54555489
    ik zet een portie pasta in op die beginnelingen skiffeur.

[ Bericht 11% gewijzigd door jw3 op 12-11-2007 18:56:41 ]
    pi_54555502
    voor de skiffeur of voor jou?
    pi_54555643
    natuurlijk voor de roeier die heeft dat dan hard nodig!
    pi_54556722
    quote:
    [b]Op maandag 12 november 2007 17:51 schreef nu vaart er een jongen in mijn oude(2004) empacher wing skiff terwijl hij 6:34 trapt. Ik zeg niet dat je als junior meteen onder de 6moet
    6:34 kan ik alleen maar van dromen. Dat wil nog niet zeggen dat ik vind dat ik wel zo een skiff verdien

Maar mijn prioriteit ligt dan ook niet bij een 2k, maar bij lange afstands races. En dat is een dscipline waar mijn vereniging geen oor naar heeft. En het makt dan ook niet uit hoe subliem de techniek is of dat je wedstros er in ED uit trapt op het water.
    pi_54561488
    quote:
    O en ik wilde eigenlijk een poultje beginnen wie gaat de Hel winnen? gewoon een bedrag en dan een naam. bijv. ¤5,- Rogier Blinkie Bil
    Blink zit dacht ik in een twee met Mitchell.
    Ik denk dat Roel en Olaf dat veld gaan winnen Dus die weddenschap wil ik wel aangaan

Jaap maakt een goede kans om de snelste dagtijd in de skiff te realiseren. En zware skiff gaat Geert winnen als Jaap daar niet start

Over het Dames roeien claim ik teveel voorkennis dus daar ga ik me niet over uitlaten
    pi_54568453
    Dan doe ik dat wel pullup: Annemiek en Saar, daar zet ik mijn geld op in
      dinsdag 13 november 2007 @ 11:14:03 #34
    107631 Pikhoofd
    What's in a name?
    pi_54570881
    Doet Sjoerd Hamburger niet mee? Of denken jullie dat Jaap Schouten van hem wint?
    pi_54572345
    Ik support mijn vereniging en zet derhalve in op Marjolijn Stenneke voor de damesskiff. Ze heeft de Tromp al gewonnen, was vorig jaar ook al tweede op de Hel (achter Ekaterina).
    pi_54573673
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 11:14 schreef Pikhoofd het volgende:
    Doet Sjoerd Hamburger niet mee? Of denken jullie dat Jaap Schouten van hem wint?
    Sjoerd schijnt niet mee te doen
    pi_54573906
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 12:15 schreef cryforhelp het volgende:
    Ik support mijn vereniging en zet derhalve in op Marjolijn Stenneke voor de damesskiff.
    En hier sluit ik mij ook bij aan
    pi_54598462
    maarum het gaat natuurlijk alleen maar om de zware mannen skiff dus kan marjolijn niet winnen. Dus Geert staat nu op een eerste plek met Jaap Schouten? En Rogier de Bink zal inderdaad niet de skiff winnen maar omdat het zo een verschrikkelijke koning is wil ik graag zijn naam noemen. Ik denk zelfs dat hij per direct zonder ook maar mee te doen eigenlijk het bli(n)k thuis moet krijgen. Kijk Blink en blik verschillen niet voor niets zo weinig.

Als je als senior geen 6:34 trapt dan moet je idd niks zeggen over een nieuwe boot. Zelfs als lange of langere afstand roeier moet je toch wel iets kunnen trappen en het is nou niet zo dat 1:39 hard trappen genoemt kan worden.
    pi_54599622
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 12:46 schreef riemenfeut het volgende:
    Als je als senior geen 6:34 trapt dan moet je idd niks zeggen over een nieuwe boot. Zelfs als lange of langere afstand roeier moet je toch wel iets kunnen trappen en het is nou niet zo dat 1:39 hard trappen genoemt kan worden.
    2:20/500m constant draaien voor 10 uur achter elkaar op het water is iets anders dan eenmalig naar de 6:20 trappen op een ergometer (met gemak zeg je 1:39 vast te houden, dus je pr ligt vast op de 6:00).
    Geweldig voor je dat jij nog 2:08 draait op tempo 16, maar vraag me af hoe optimistisch die tijd is gemeten en hoe fris en fruitig je dan nog in die boot zit. Kan je dat nog x100 doen?
    Als dat zo is zou ik meteen maar even de Ringvaart Regatta winnen als ik jou was. Want na 20km lag ik nog 2de.
    Zou jij op dat punt al bijna 7 minuten op het hele skiff-veld hebben.
    Sowieso, als je al veel lengte in je benen hebt heeft dat echt veel voordeel op een ergo tov een wat kleiner iemand. Dus een ergometer is niet echt representatief.

Dat ik geen 6:34 draai op een ergo wil nog niet zeggen dat ik op een bagger skiff moet zitten met mijn fabuleuze techniek waar ik een hele zooi aan wedstrijdroeirs nog mee pwn op basishaal.
    Een 2k is gewoon niet aan mij uitbesteed. Niet iedereen is zo geweldig als jij.
    pi_54604833
    He mensen. Ik heb onderstaande advertentie op het forum van nlroei gezet. Aangezien dat het niet meest drukbezochte forum van nederland is gooi ik het hier ook even neer

De Nijmeegse Studenten Roeivereniging Phocas is op zoek naar 6 macon scull palen van hout. Het blad zelf moet nog helemaal netjes zijn. Het uiteinde van de handle mag versleten zijn.

Als u deze nog ergens in uw loods heeft liggen kunt u contact opnemen met voorzitter@nsrvphocas.nl

Bedankt!

We willen deze gebruiken om er sfeerverlichting van te maken. Als er ergens nog palen slingeren hoor ik dat graag
      donderdag 15 november 2007 @ 10:20:36 #41
    107631 Pikhoofd
    What's in a name?
    pi_54620148
    roei jij eigenlijk nog Delnooz of ben je gestopt na je carriere in de orca 8?
    pi_54624283
    [/quote]Dat ik geen 6:34 draai op een ergo wil nog niet zeggen dat ik op een bagger skiff moet zitten met mijn fabuleuze techniek waar ik een hele zooi aan wedstrijdroeirs nog mee pwn op basishaal.
    Een 2k is gewoon niet aan mij uitbesteed. Niet iedereen is zo geweldig als jij.
    [quote]

Ik wilde je niet belediggen maar wat ik zei is dat junioren die geen andere wedstrijden hebben als de nationale wedstrijden, of je moet naar een hoger niveau(lijkt me met een 6:34 geen optie). Dus wat ik zei is dat het voor die junioren niet uitmaakt of ze in een nieuwe boot of een 'bagger' boot krijgen. Bij W3 is een bagger boot nog steeds beter als waar de meeste studenten in moeten roeien.
    Ook als je 2:20/500m vaar voor honderd kilometer dan vaar je volgends mij geen 10 uur, dus of je hebt je verrekent of een omweg genomen, je rijstijd erbij geteld of weet ik veel maar je wedstrijd was maar 7uur en 45 min ofzo. Dus dan is het ongeveer net zoveel als wanneer ik 2x 2uur skiff op een hogere snelheid en geen wedstrijdtempo. Wedstrijdtempo is natuurlijk een zeer rekbaar begrip maar denk toch wel dat je boven de 20 hebt geroeit. Zonder je verder te willen aanvallen maar als jullie wedstrijd roeiers in een training minder snel als 2:20 varen zou ik tegen ze zeggen vorm en ploeg en doe daar iets mee. Gewoon omdat ik denk dat de skiff een evenement moet zijn voor de toproeiers.

Verder meten wij de tijd op w3 nooit over 500 meter maar dan meteen over 5000 want dan is het iets constanter, en positief meten op de amstel is altijd moeilijk want ik weet niet waar jij 5000meter zonder bochten zou willen varen? Dus kortom ik wil je niet belediggen en heb ook nooit iets zo geschreven dat ik dacht mensen er mee te belediggen, maar vind nog steeds dat 6:34 in geen geval een goede tijd is voor een zware man. Zelfs als je lange afstanden tot je specialiteit hebt dan moet je nog steeds wel iets aan vermogen leveren. Oh en ik ben een beginneling dus waarom zou mijn pr rond de 6:00moeten liggen?

Seekfam kom je nog naar het njtk dit weekend?
    pi_54625017
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 12:46 schreef riemenfeut het volgende:
    Als je 1:39 met gemak doet, kan daar ook met gemak nog 9 sec. vanaf en zit je op 2k dus op de 6 plat

En ik doe sowieso 1km onder de 5min. als ik er zin in heb en niet telkens op de golven moet liggen van de binnenvaart.

Sowieso maakt het weinig hoe snel je in je training bent. Als jij met 2:20 onder een lactaat gehalte van 2 blijft, ben je beter bezig als iemand die 2:05 ramt en een lactaat gehalve van 3 heeft. Meer willen is niet altijd meer krijgen he.
    pi_54626443
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 10:20 schreef Pikhoofd het volgende:
    roei jij eigenlijk nog Delnooz of ben je gestopt na je carriere in de orca 8?
    helaas, na een veel eerder jaar in een zware 8 van Phocas en een jaar in een 2- die door blessure een eerstejaars 8 met orca werd is het wedstrijdroeien voor mij voorbij.
      donderdag 15 november 2007 @ 17:59:53 #45
    58060 Apoc2003
    Er gaat niets boven groningen!
    pi_54630857
    Vanavond 3x10 minuten test, en volgende week mijn allereerste 6k-test. Ik moet zeggen dat de zenuwen toch wel een beetje beginnen te komen. Er is nog 1 plek in de 4- te vergeven, en 4 plekken voor de 4+. Er zijn nog 6 roeiers die aanspraak maken op die 5 plekken, dus er moet er nog 1 afvallen. Over 8 dagen weet ik of er bij zit, en zo ja in welke boot.
    "Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
    -Rudyard Kipling
    pi_54633781
    de 4- moet challenge cup gaan starten dit jaar?
    Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
    pi_54640215
    Nou succes Apoc, voor mij is het nog twee en een halve week totdat de selectie bekend gemaakt wordt. Nog twee keer een 2k test doen en verder gewoon veel inzet tonen. Maar jullie hebben dus een flinke middengroep begrijp ik?
      vrijdag 16 november 2007 @ 11:44:48 #48
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_54646763
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 17:59 schreef Apoc2003 het volgende:
    Vanavond 3x10 minuten test, en volgende week mijn allereerste 6k-test. Ik moet zeggen dat de zenuwen toch wel een beetje beginnen te komen. Er is nog 1 plek in de 4- te vergeven, en 4 plekken voor de 4+. Er zijn nog 6 roeiers die aanspraak maken op die 5 plekken, dus er moet er nog 1 afvallen. Over 8 dagen weet ik of er bij zit, en zo ja in welke boot.
    He Apoc, nu ik je hier zo zie posten kan ik je meteen mooi wat dingen vragen over gyas. (succes overigens met die selecties)
    Hoe is gyas voor roeiers zo als ik? (dwz iemand die al belachelijk lang roeit maar niet in een wedstrijdboot zit) Is het daar gezellig voor dat soort mensen? Dus eigenlijk voor de regioroeier die toch iets meer wil dan alleen zuipen en zo af en toe roeien. Zo langzamerhand begin ik aegir eigenlijk steeds meer zat te worden, dus ik zit er over te denken om na dit jaar (na het lustrumjaar dus) eens te gaan kijken bij gyas. Zijn de mensen daar aardig? Wordt er niet zo'n hokje gebouwd om de wedstrijdroeiers dat ze alleen elkaar gaaf vinden en niet met de "normale" roeiers omgaan? Of is het precies hetzelfde en ben ik bij aegir tegen een algemeen geldend studentenroeivereniging probleem aangelopen? Ik mis gewoon een groot sociaal aspect bij aegir (ik ben namelijk momenteel niet bepaald gemotiveerd om voor aegir hard te gaan roeien). Hoe is dat überhaupt bij andere roeiverenigingen (dus eigenlijk is de vraag ook een beetje voor iedereen)
    pi_54647446
    Eigenlijk een beetje een algemeen bekend probleem denk ik zo.
    Maar wat we bij Phocas weleens doen is op de maandag avond een 8 plannen waar iedereen zich vrij voor kan inschrijven. Gebeurd meestal in de 2de helft van het seizoen. Daarnaast zijn er ook projecten als de argosprint waar je natuurlijk aan mee kan doen.
    En er is een skiffcursus voor beginners/gevorderden. Stel je er niet teveel bij voor, maar het is weer een mogelijkheid om te gaan skiffen.
    Verder is het eigenlijk zoeken naar de juiste mensen. Zo is er bij ons een groepje ouderejaars dames (5de 6de jaars ofzo? ) dat vaak in het weekend samen wat gaat roeien.

Maar om nou te zeggen van er zijn veel Vlietbokaal boten ofzo... nee. Dat stopt over het algemeen na het 2de jaar bij ons.
    Al zijn we geloof ik wel wat aan het opzetten bij de mannen voor een 3de jaars boot.

Eigenlijk zou ik je aanraden om weer sjaars te worden als dat zou kunnen
    Niet al te negatief bedoeld natuurlijk, maar van daaruit worden meestal wel de ploegjes gevormd.
    pi_54649343
    Wordt 'overlopen' op prijs gesteld pluizel? Ik kan me best voorstellen dat je al snel binnen de vereniging bekend staat als dat ene meisje dat bij Aegir vandaan komt.

Overigens vindt er bij Euros wel enige integratie plaats tussen compo/club en wedstrijdroeiers, maar wedstrijdroeiers hebben toch de neiging snel hun eigen clubjes te gaan vormen. Ze zien elkaar gewoon veel vaker dan comporoeiers.

Belangrijk voor jeugdroeiers is volgens mij ook om al hun verwachtingen en ervaringen overboord te zetten, een studentenvereniging werkt gewoon heel anders dan een burgervereniging. Ik heb bij ons wel meer oud jeugdroeiers ten onder zien gaan, omdat ze niet op de juiste manier zich aan wisten te passen aan de vereniging.
    Uiteindelijk is het niet de enorme vereniging die verandert, je zal zelf moeten veranderen. Pas na vele jaren kun je misschien wat aan de verenigingscultuur veranderen, met heel veel hard werk.
      vrijdag 16 november 2007 @ 18:47:01 #51
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_54656691
    Ach, er was iemand van gyas naar aegir gegaan en die heeft vorig jaar een jaar bestuur gedaan. En aangezien de gemiddelde vereniging zijn eigen vereniging natuurlijk het beste vindt, denk ik eerder dat ze dan zoiets zeggen als "verstandige keuze hoor want hier is het veel beter/leuker/gezelliger"

Oh en sjobber, ik kan al skiffen, het is alleen niet leuk om alleen te skiffen. Het roeien op zich is het probleem ook niet echt, ik heb wel een ploeg en dat komt redelijk op gang, maar als ik dan op z'n borrel sta en het is vreselijk druk, dan is iedereen eigenlijk voornamelijk druk met zichzelf zo leuk en belangrijk vinden of om belangrijk gevonden te worden. Het wordt daar pas leuker als iedereen dronken is, want dan wordt iedereen ineens wat opener voor "onbelangrijke" mensen. Dan krijg je wel leuke praatjes, alleen dat zijn ze dan de volgende dag weer vergeten en begint het weer van voor af aan. En eigenlijk vind ik het toch wel belangrijk om gewoon met wat willekeurige mensen te kunnen kletsen en dat hoort makkelijk te kunnen want we hebben allemaal iets gemeen: roeien! Maar schijnbaar is dat toch heel moeilijk in de praktijk te brengen als je zelf niet ieder weekend die bosbaan over ragt. (dat ik er dan wel bijna iedere keer bij ben om aan te moedigen telt niet) Aan mijn sociale vaardigheden zal het in ieder geval niet liggen.

Dus ik heb óf een cursus populair worden binnen aegir nodig, óf ik ben gewoon niet geschikt voor het studentenverenigingsleven.
    pi_54673443
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 13:35 schreef cryforhelp het volgende:
    Overigens vindt er bij Euros wel enige integratie plaats tussen compo/club en wedstrijdroeiers, maar wedstrijdroeiers hebben toch de neiging snel hun eigen clubjes te gaan vormen. Ze zien elkaar gewoon veel vaker dan comporoeiers.
    Zeg, als je in een boot zit waarin je elkaar vaker ziet dan dat je je vriendin ziet, dan is dat wellicht wel logisch. Verder is er (natuurlijk?) een band onder wedstrijdroeiers omdat je allemaal zo ongeveer hetzelfde door hebt gemaakt. Dat maakt het gewoon allemaal redelijk van zelfsprekend dat je daar beter mee kan opschieten wat mij betreft.
    Ik vind dat er ook wel comporoeiers zijn die interessant zijn, maar dat zijn dan doorgaans wel de comporoeiers die er vaak zijn, zoals bijv 6-pack (compoploegje dat fanatiek trainde). Die gezichten zie je gewoon vaker en blijven je bij. Er zijn eigenlijk 3 groepen roeiers: actief, inactief en het type "formeel lid maar komt nooit". Van de eerstejaars kan je meestal wel zeggen dat ze niet actief zijn. Derhalve bemoei ik me ook weinig met eerstejaars tenzij ik ze coach. Na de zomer zie je wel wie er over zijn gebleven, en dat zijn de mensen met wie ik eens kennis ga maken als ze me interessant lijken, want dat zijn ook de mensen diel langer blijven.
      zaterdag 17 november 2007 @ 16:35:47 #53
    58060 Apoc2003
    pi_54675171
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 20:19 schreef -Banaan- het volgende:
    de 4- moet challenge cup gaan starten dit jaar?
    Klopt, ga jij die ook starten? Volgens mij heb ik je nog gezien op de novembervieren, kan dat?
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 00:32 schreef cryforhelp het volgende:
    Nou succes Apoc, voor mij is het nog twee en een halve week totdat de selectie bekend gemaakt wordt. Nog twee keer een 2k test doen en verder gewoon veel inzet tonen. Maar jullie hebben dus een flinke middengroep begrijp ik?
    Onze MGL is straks dus 9 man sterk. Voor zover ik weet de grootse middengroep van gyas in jaren. Jij ook succes met je 2k testen!

Ik had overigens op m'n 3x10 minuten test 1.48.7, 1.48.0 en 1.46.6 gemiddeld.
    Wordt op m'n 6k weggestuurd op 1.48.0....
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 11:44 schreef Pluizel het volgende:

[..]

groot verhaal...
    Het probleem van wedstrijdroeiers en competitieroeiers is overal wel een beetje aanwezig denk ik. Twee jaar geleden, toen ik nog competitieroeide, kende ik bijna geen enkele wedstrijdroeier, maar wel veel competitieroeiers.Vorig jaar in mijn eerstejaarsacht was ik in het begin van het jaar nog best veel te vinden op de donderdagavonden, en kende ik best veel eerstejaars competitieroeiers. Maar na verloop van tijd wordt die behoefte (bij mij in ieder geval) minder, en leer je minder mensen kennen. Er wordt trouwens wel geprobeerd om wedstrijdroeiers en competitieroeiers te laten integreren, zoals als verschillende instapachten die worden gecoacht en/of voorgeslagen door (oud)wedstrijdroeiers, uitjes naar bijvoorbeeld Luzern en dat soort dingen.

Overigens vind ik de mensen bij Gyas heel gezellig, maarja dat is voor iedereen natuurlijk anders. Als je echt wil weten hoe het is zou ik je aanraden om gewoon een keer te komen kijken op een openroeimiddag (ergens in mei/juni) of in de Kei-week.

Er is vorig jaar ook een jongen van aegir bij ons komen roeien om samen met 3 roeiers van gyas een vier te vormen, die is dit jaar roeiend lid geworden bij gyas , en niet roeiend lid bij aegir. Hij wordt bij ons niet echt raar aangekeken verder, behalve dat hij af en toe wat grappen over zich heen krijgt natuurlijk
    "Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
    -Rudyard Kipling
      zaterdag 17 november 2007 @ 17:45:48 #54
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_54676439
    quote:
    Op zaterdag 17 november 2007 16:35 schreef Apoc2003 het volgende:

Het probleem van wedstrijdroeiers en competitieroeiers is overal wel een beetje aanwezig denk ik. Twee jaar geleden, toen ik nog competitieroeide, kende ik bijna geen enkele wedstrijdroeier, maar wel veel competitieroeiers.Vorig jaar in mijn eerstejaarsacht was ik in het begin van het jaar nog best veel te vinden op de donderdagavonden, en kende ik best veel eerstejaars competitieroeiers. Maar na verloop van tijd wordt die behoefte (bij mij in ieder geval) minder, en leer je minder mensen kennen. Er wordt trouwens wel geprobeerd om wedstrijdroeiers en competitieroeiers te laten integreren, zoals als verschillende instapachten die worden gecoacht en/of voorgeslagen door (oud)wedstrijdroeiers, uitjes naar bijvoorbeeld Luzern en dat soort dingen.

Overigens vind ik de mensen bij Gyas heel gezellig, maarja dat is voor iedereen natuurlijk anders. Als je echt wil weten hoe het is zou ik je aanraden om gewoon een keer te komen kijken op een openroeimiddag (ergens in mei/juni) of in de Kei-week.

Er is vorig jaar ook een jongen van aegir bij ons komen roeien om samen met 3 roeiers van gyas een vier te vormen, die is dit jaar roeiend lid geworden bij gyas , en niet roeiend lid bij aegir. Hij wordt bij ons niet echt raar aangekeken verder, behalve dat hij af en toe wat grappen over zich heen krijgt natuurlijk
    die jongen van aegir die ken ik wel, die zou ingeselecteerd worden voor Licht '06 (onze telling loopt een jaartje achter *ja of jullie lopen gewoon voor*) maar werd uiteindelijk op karakter uitgeselecteerd. HIj zou niet goed in de groep passen. Op aegir zie ik hem nooit meer, hij was er ook duidelijk niet op zijn plek.
    Nouja ik moet dan nog maar een jaartje aanwezig zijn op aegir, misschien is alleen het feit alleen al dat ik geen sjaars meer ben al genoeg om meer leuke mensen te leren kennen. het (studie) jaar is nog lang niet om!
    pi_54680456
    quote:
    Op zaterdag 17 november 2007 14:43 schreef ocf81 het volgende:

[..]
    Die gezichten zie je gewoon vaker en blijven je bij.
    Sjeuses die boeg, Dodona sta me bij!
    pi_54710046
    quote:
    Op zaterdag 17 november 2007 16:35 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

Klopt, ga jij die ook starten? Volgens mij heb ik je nog gezien op de novembervieren, kan dat?
    [..]
    Bij ons is het nog niet bekend wie wat gaat doen dit jaar, wij zijn ook met een best grote groep (13).

Maar novembervieren was ik niet bij, deden 4 anderen van ons mee.
    pi_54714921
    quote:
    Op zaterdag 17 november 2007 20:29 schreef Sjobber het volgende:

[..]

Sjeuses die boeg, Dodona sta me bij!
    Die boeg van jullie heren clubacht op het OCT, die was pas lelijk...
    pi_54719112
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 12:13 schreef Sjobber het volgende:
    Eigenlijk een beetje een algemeen bekend probleem denk ik zo.
    Maar wat we bij Phocas weleens doen is op de maandag avond een 8 plannen waar iedereen zich vrij voor kan inschrijven. Gebeurd meestal in de 2de helft van het seizoen. Daarnaast zijn er ook projecten als de argosprint waar je natuurlijk aan mee kan doen.
    En er is een skiffcursus voor beginners/gevorderden. Stel je er niet teveel bij voor, maar het is weer een mogelijkheid om te gaan skiffen.
    Verder is het eigenlijk zoeken naar de juiste mensen. Zo is er bij ons een groepje ouderejaars dames (5de 6de jaars ofzo? ) dat vaak in het weekend samen wat gaat roeien.

Maar om nou te zeggen van er zijn veel Vlietbokaal boten ofzo... nee. Dat stopt over het algemeen na het 2de jaar bij ons.
    Al zijn we geloof ik wel wat aan het opzetten bij de mannen voor een 3de jaars boot.

Eigenlijk zou ik je aanraden om weer sjaars te worden als dat zou kunnen
    Niet al te negatief bedoeld natuurlijk, maar van daaruit worden meestal wel de ploegjes gevormd.
    Natuurlijk zie ik dit anders. Misschien wel omdat ik wedstrijdroeier ben, maar misschien ook wel omdat ik wél meedoe aan de sociale kanten van de vereniging.

Wedstrijdroeiers hebben snel de neiging om zich af te zonderen, meestal omdat samenroeien niet kan (ivm trainingsschema's) en dat snapt meer dan de helft (vooral sjaars) niet waardoor je op onbegrip stuit.
    Helaas is het wedstrijdsegment van Phocas erg klein, maar dat heeft een voordeel: je kan je bijna niet afzonderen ... Nou goed, je voelt em al aankomen: integratie! Jeuj

Veel wedstrijdroeiers zijn te vinden op de societeitsavonden (mede door wedsrtijdroeidisputen die borrelen voorafgaand aan die avonden) en organiseren zelf zo nu en dan iets waar iedereen aan mee mag doen.

Door de structuur van Phocas na de inschrijving kennen veel mensen elkaar uit de introwpoule ook best goed. Daardoor kennen wedstrijdroeiers ook al een heel aantal compo's voordat ze de selectie ingaan.

Er zijn vast nog een heel aantal positieve en nagatieve kanten, maar dat weet ik zo ff niet uit de spreekwoordelijke mouw te schudden.
    pi_54779311
    wie komen er naar de hel?
    pi_54791114
    Ik en heb er aller veel zin in , start goed tussen ongeveer tussen alle WK mensen .
    Dus zolang ik me niet laat inhalen zit ik goed
    pi_54818755
    het wordt echt kloteweer vandaag
    pi_54834970
    Iedereen tevreden over zijn uitslag ?
      zondag 25 november 2007 @ 21:39:56 #63
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_54835419
    Zo, de hel was weer nat en koud, een échte hel dus. Ik was net op tijd aan het eemskanaal om de mensen die ik graag wilde zien roeien te zien finishen. Heb net één van de euroïden een bord eten gevoerd en warm laten worden voor mijn kachel en vervolgens weer op de trein gezet
    ocf81, hoorde dat je tegen een brug aan bent gevaren?
    pi_54838331
    Iik was nogal koud aan de start en mijn handen hadden de hele race geen gevoel meer. Ik heb denk ik niet optimaal gevaren vandaag, maar het zij zo. Het is nu een gedane zaak, en ik moet er mee leven. Ik ging waarschijnlijk ook niet hard genoeg om nog uit de skiff te "ontsnappen" dit jaar. Double bummer.

En ja ik was de sukkel die tegen de brug ging toen ik even slecht oplette en afgeleid was door krampjes etc. dukdalf was er veel sneller dan dat ik gedacht had.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2007 23:27:12 ]
    pi_54841852
    quote:
    Iedereen tevreden over zijn uitslag ?
    Nee, maar dat wist je al. ach over 3 jaar weer een kans he en dan ook maar het laatste stuk hard roeien, of gewoon doorvaren als je ziet dat je gewonnen hebt.
    pi_54842151
    doorvaren als je ziet dat je gewonnen hebt?
    pi_54842437
    ja als je gewoon ziet dat je op al je concurrenten ingelopen bent dus dat je gewonnen hebt. Lag nog eerste op een laat punt in de wedstrijd en ook op eerdere punten maar het mocht niet baten gaf het allemaal weg. Nu op naar de onek dan maar he. Daar mijn ongeslagen status maar wel behouden
    pi_54842776
    Ik moet zeggen dat het allemaal wel een beetje klinkt als grootspraak
    pi_54842808
    wie ben jij dan wel dat je niet naar de uitslagen kijkt en toch wilt blaten?
    pi_54842929
    Ik heb geen idee wie jij bent, maar het gaat er uiteindelijk om wie er als eerst (of het snelst) over de streep komt. T klinkt nu een beetje alsof je jezelf eigenlijk de beste vindt omdat je het grootste gedeelte van de race hebt voorgelegen, maar misschien vat ik het verkeerd op.
    pi_54843134
    Weinig bijzonders te ontdekken aan de uitslagen.
    Alle 2 - ploegen die in de selecties zitten, zowel bij de mannen als de dames, belanden op de eerste plekken.
    De Muda' s deden het in het lichte veld goed maar er voer niets rond om die prestatie uit te kunnen zetten tegen de selectie van Susannah.
    De skiffvelden kenden ook geen verrassende winnaars.
    Bij de dames is er geen enkel nieuw talent dat zich aandiende, bij de mannen skiff waren het alleen Meindert en Tim die voldoende tot goed presteerden.
    pi_54843384
    Ik had dus als coach dit keer 2 roeiers starten. Op zich aardig gevaren. De beginneling heeft 4km erg goed gevaren. Zat een mooie snelheid in, alleen jammer dat het naar het einde totaal verkrampte en daarmee toch veel teveel weg gaf. De andere heeft zijn PR weten te verbeteren deze hel, dus dat was wel weer een mooi resultaat. Nu op naar NKIR.
    pi_54843651
    welk veld gaat je beginneling starten dan? Dat andere coachkind wat is die dan? Nieuweling ofzo?
    pi_54845028
    quote:
    Op maandag 26 november 2007 09:31 schreef riemenfeut het volgende:

[..]
    Nee, maar dat wist je al. ach over 3 jaar weer een kans he en dan ook maar het laatste stuk hard roeien, of gewoon doorvaren als je ziet dat je gewonnen hebt.
    Hoezo over 3 jaar weer? Volgend jaar weer een kans toch of mis ik iets.

Daarnaast, was je startnummer 185? Want dat is de enige die ik van de 1ste plaats terug zie vallen in het klassement.
    pi_54846114
    quote:
    Op maandag 26 november 2007 10:09 schreef riemenfeut het volgende:
    Nu op naar de onek dan maar he. Daar mijn ongeslagen status maar wel behouden
    Geweldig. Ik ben ook ongeslagen op de nkir. Maar dat zegt dus eigenlijk niet zoveel als je maar 1x hebt meegedaan.
    Mis nog Seekfm in de uitslagen van de hel. Verslapen, omgeslagen?
    pi_54846719
    Denk dat we gewoon het zelfde veld als jij gaan starten feutje. Die ander is nog nieuweling met scullen. Heeft ergens een keer een blikje weten te winnen al in een scull ploeg.
      maandag 26 november 2007 @ 14:52:39 #77
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_54847642
    Er zijn er wel een paar omgegaan gister. Zal wel te maken hebben met koude handen. Hoorde er veel over dat ze door de koude handen niet zo hard hebben geroeid als ze eigenlijk kunnen. En ik begin me hard af te vragen wie riemenfeut is met al z'n praatjes.
    En ik was blij dat ik hem niet hoefde te roeien
    pi_54852011
    Ik had gisteren tijdens de hele race niet echt gevoel in mijn handen, dat maakte het er idd niet makkelijker op.
    pi_54854662
    Pogies ftw!

Ik moet er nog even bij mijn selectiegenoten inrammen dat die dingen niet gay zijn en een setje fixen
    pi_54855987
    quote:
    Op maandag 26 november 2007 14:52 schreef Pluizel het volgende:
    En ik begin me hard af te vragen wie riemenfeut is met al z'n praatjes.
    Zou M kunnen zijn. Die trapte al iets boven de 6 min op de ergo toen hij 16 was en lag afgelopen hel tot 5k aan kop, maar liet zich op de laatste km voorbij varen door 2 man. Anderzijds zou je toch denken dat je dan geen tijd meer hebt voor forum14.

[ Bericht 1% gewijzigd door nogeenmaarten op 27-11-2007 08:47:16 (naam M verwijderd) ]
    pi_54856327
    quote:
    Op maandag 26 november 2007 10:47 schreef pullup het volgende:
    Weinig bijzonders te ontdekken aan de uitslagen.
    3:18 voor de eerste km voor de winnaar van de lichte heren skiff is redelijk bijzonder.
    pi_54856794
    quote:
    Op maandag 26 november 2007 21:49 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

3:18 voor de eerste km voor de winnaar van de lichte heren skiff is redelijk bijzonder.
    Op de Hel niet hoor
    pi_54860905
    hoe weet jij dat ik 17was toen ik 6;00;1 trapte? daar waren niet veel mensen bij dus dan wil ik eigenlijk wel weten wie jij dan bent. Ik geloof niet dat die resultaten namelijk openbaar waren gemaakt dus dan wil ik het wel weten hoe je er aan komt. Sorry als ik nu wat aggresief over kom maar ik wil dat eigenlijk wel weten. verder ja ik ben het, maar het lijkt mij niet dat dat veel veranderd? Ik heb niet dingen gezegt die mensen anders moeten zien nu ze weten wie er achter mijn naam zit. En ik ben natuurlijk niet een nummer maar had afgelopen weekend wel 185 op mijn rug gespelt.
    pi_54861249
    Ja, maar voordat ik met namen rond ga slingeren zonder echte toestemming zegma...
    Maar damn, das wel een nette tijd op de 2k

Magoed, nette tijd of niet; wat minder ego mag van mij wel. Misschien dat dit gewoon je schrijfstijl is enzo, maar het komt inderdaad niet allemaal zo heel leif over

Owja, Seekfam, leef je nog? Want idd zoals al eerder gezegd je stata nie in de uitslag. Verhaaltje!

hmmz pogies:

uh... niet alleen gay; ook burger!

[ Bericht 12% gewijzigd door Sjobber op 27-11-2007 01:09:39 ]
    pi_54861351
    Op NLroei kwam riemenfeut soms ook wat ongepolijst over, dus ik neem aan dat hij gewoon zo is. Aangezien sommige mensen aan hun privacy hechten, stel ik voor dat we het er niet meer over hebben?

En riemenfeut, je moet je realiseren dat je nogal confronterend over kan komen. Dat kan je best gaan opbreken wanneer je mensen voor je moet gaan winnen.

[ Bericht 31% gewijzigd door cryforhelp op 27-11-2007 00:48:20 ]
    pi_54863955
    quote:
    Op dinsdag 27 november 2007 00:15 schreef riemenfeut het volgende:
    hoe weet jij dat ik 17was toen ik 6;00;1 trapte? daar waren niet veel mensen bij dus dan wil ik eigenlijk wel weten wie jij dan bent. Ik geloof niet dat die resultaten namelijk openbaar waren gemaakt dus dan wil ik het wel weten hoe je er aan komt. Sorry als ik nu wat aggresief over kom maar ik wil dat eigenlijk wel weten. verder ja ik ben het, maar het lijkt mij niet dat dat veel verandert? Ik heb niet dingen gezegd die mensen anders moeten zien nu ze weten wie er achter mijn naam zit. En ik ben natuurlijk niet een nummer maar had afgelopen weekend wel 185 op mijn rug gespeld.
    mijn excuses, heb inmiddels je naam verwijderd uit mijn bericht. wees verder gerust, ik ken je niet en jij mij niet. van die 6:00,1 wist ik ook niet (knappe tijd). waar ik je naam nog van herinner is die foto met die ergometerhaal tot aan je kin. dat was precies in de tijd dat ik ook meedeed aan de nkir (of onek oid). als ploegje hebben we die ergohaal later nog eens uitgeprobeerd. geen succes wel lol.
    pi_54864893
    Dacht toch dat als je de haal langer maakte op de ergo dat het je score wel positief zou beinvloeden. Wat ik niet snap is als je 6.00.1 doet waarom je dan niet gewoon 1 haal harder maakt en onder de 6 gaat.........:))
    pi_54866405
    quote:
    Op dinsdag 27 november 2007 00:33 schreef cryforhelp het volgende:
    Op NLroei kwam riemenfeut soms ook wat ongepolijst over, dus ik neem aan dat hij gewoon zo is. Aangezien sommige mensen aan hun privacy hechten, stel ik voor dat we het er niet meer over hebben?

En riemenfeut, je moet je realiseren dat je nogal confronterend over kan komen. Dat kan je best gaan opbreken wanneer je mensen voor je moet gaan winnen.
    Ik snap het niet op Nlroei was ik nogal vriendelijk ik heb niet dingen gezegt waar ik niet achter sta,ik ga ervanuit dat je dat interview met Koos Bauman bedoelt van afgelopen weekend.

Verder vinden mensen het nooit zo erg als je een beetje bot bent je moet het alleen niet al te veel doen. Ik denk dat ik het hier meer deed als dat ik het normaal doe. Jan Willem III klopt dat?

Verder wil ik je wel het geheim over de ergometer vertellen maar heb ik het ook onlangs pas echt uitgelegd gekregen. Als je de kabel helemaal naar het einde trekt dan snapt hij het niet meer dus dan gaat er enorm veel van je score af. Probeer maar eens als je de kabel over je hoofd op snelheid naar het einde trekt dan krijg je 1;20achtige scores.
    pi_54871525
    quote:
    Op dinsdag 27 november 2007 09:57 schreef jw3 het volgende:
    Dacht toch dat als je de haal langer maakte op de ergo dat het je score wel positief zou beinvloeden. Wat ik niet snap is als je 6.00.1 doet waarom je dan niet gewoon 1 haal harder maakt en onder de 6 gaat.........:))
    Van 6:00,1 naar 5:59,9 is 0,2 s. Als je dat in 1 haal wilt goedmaken dan moet je één haal 0:50 /500 m op je klokje zetten uitgaande van 198 halen voor de 2k (maar misschien moet iemand het ff narekenen).
    Overigens heb ik wel eens gehoord dat een ergometer scores onder de 1:04 of 1:07/ 500m niet aankan en dan dubbel begint te tellen. Kan iemand dat ook even proberen?
    pi_54915242
    waarom zijn er mensen die junioren starten terwijl ze dat komend seizoen niet meer zijn? Als je een record wil start dan in je eigen leeftijd anders is het record toch niks waard, ik bedoel wat moet je met een j18 record als je eigenlijk sb bent?
    pi_54916219
    Ik neem aan dat ze gewoon kans wilden maken in het J18 veld, als ze H1x waren gestart hadden ze nul kans op winst gehad, en nu hebben ze in ieder geval nog mee kunnen komen. En zo'n PR is hetzelfd, ongeacht in welk veld je hem neerzet toch?
    pi_54917355
    Het heren SB veld is dan het veld om te gaan starten, en niet kansloos toch nog een keer J18 gaan doen om een record te verbeteren. En als het om een blik gaat, ja dan is dit zoiets als een blik kopen, dat kun je ook gewoon in de winkel doen, heeft het evenveel waarde.
      donderdag 29 november 2007 @ 23:07:05 #93
    58060 Apoc2003
    pi_54933456
    Vanavond te horen gekregen dat ik dit seizoen in de 4+ ga beginnen. De plek in de 4- is vergeven aan iemand die al stuurboord roeide, ik had moeten omboorden voor de 4- en dat was (proefondervindelijk) geen succes. Jammer maar helaas.

Had overigens 21 minuut en 28 seconden (1.47.4) op m'n 6k test, niet onverdienstelijk lijkt me
    -Rudyard Kipling
    pi_54934060
    nee dat is niet slecht, ga je de Onek of Nkir nog starten?

Zullen we dan maar net als de Hel voorspellen wie de onek gaat winnen? Misschien zelfs een tijd erbij?
    pi_54951809
    Ik zet bij de DN in op Els Pelgrim

Winnaar SA: Hamburger

Deze jongeman gaat voor de 6:59 dit keer...
      zaterdag 1 december 2007 @ 00:15:29 #96
    58060 Apoc2003
    pi_54960235
    quote:
    Op donderdag 29 november 2007 23:27 schreef riemenfeut het volgende:
    nee dat is niet slecht, ga je de Onek of Nkir nog starten?

Zullen we dan maar net als de Hel voorspellen wie de onek gaat winnen? Misschien zelfs een tijd erbij?
    Neen geen Nkir voor mij, m'n ploeg gaat in januari nog een keer een 2k-test doen als het in het trainingsschema uitkomt. M'n doen is om een paar seconden onder de 6:40 te gaan.

LSA: Gerard van der Linden
    LSB: Joris Pijs
    -Rudyard Kipling
    pi_54960822
    quote:
    Op vrijdag 30 november 2007 18:47 schreef De_Brok het volgende:
    Elsje!

Ik gun het haar van harte in ieder geval!
    pi_54970346
    quote:
    Op zaterdag 1 december 2007 00:15 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

LSA: Gerard van der Linden
    LSB: Joris Pijs
    Gasten hou op met alleen maar onzinvelden te vertellen wie er gaat winnen. Als je zegt 'de winnaar was' dan heb je het over de snelste in het open veld. Licht roeien is niks mis mee maar het is een 'beperking' dus je bent de beste van de mensen die die beperking hebben. Zelfde met vrouwen die hebben ook de beperking dat ze vrouw zijn en daardoor niet het snelste zijn. Daarom zijn er verschillende velden en dus dan krijg je dat mensen die onder de 23 zijn tegen alleen maar mensen varen die U23 zijn. Dus kortom de winnaar is de persoon die het snelste veld gewonnen heeft.
      zaterdag 1 december 2007 @ 17:30:55 #99
    107631 Pikhoofd
    What's in a name?
    pi_54970883
    En dat word jij Riemenfeut?
    pi_54972556
    ben denk ik de lichtste van de mensen die serieus denkt mee te kunnen doen. Dus ja ik zeg dat als ik mijn beste test doe dat ik kan winnen, maar ik weet ook dat ik het heeeeeel moeilijk ga krijgen. Ben namelijk maar 91kilootjes. Het moeilijke is dat je niet precies weet wie wat trapt. Sjoerd zegt voor 5:49 te gaan maar dat zei hij vorige keer ook met zijn 5:55 dus dat zegt niks. Terwijl de mannen van de acht nog zoeken naar excuses om niet mee te hoeven doen. Dus je weet ook niet wie er daarvan meedoet, maar wie meedoet moet je wel serieus nemen want anders zouden ze er niet zijn. Terwijl ik eigenlijk ook heel veel van Olivier Siegelaar verwacht maar dat is ook een groot deel hoop, ik denk wel dat hij mensen zal verrassen.
    pi_54975336
    quote:
    Op zaterdag 1 december 2007 18:56 schreef riemenfeut het volgende:
    ...Terwijl ik eigenlijk ook heel veel van Olivier Siegelaar verwacht maar dat is ook een groot deel hoop, ik denk wel dat hij mensen zal verrassen.
    Deze keer gaat ie wel gewoon afmaken?

Maar licht roeien is inderdaad net als basketbal voor kleine mensen.
    pi_54976411
    Afstappen is geen optie vertelde hij me vandaag nog
    pi_54977946
    Ik stap niet eens op.
    pi_54983724
    Man, riemenfeut, kraam niet zo'n onzin en laat iedereen in zijn of haar waarde. Knap van je dat je 91 kilo weegt, als je daarmee niet onder de 5:55 trapt ben je een slapperd.
    pi_54984461
    Wan, ik zag dat jij niet mee doet, palen aan de wilgen gehangen?
    pi_55003138
    Nou, mijn wedstrijdroei carrière is ook getermineerd. Wegens te weinig vermogen ben ik vandaag uitgeselecteerd. Toch kut om zoiets te horen, ondanks dat ik het al wel aan zag komen na de test van donderdag (die ook niet hard ging). Maar het roeien ging zo lekker afgelopen weekend

Voordeel is wel dat ik niet naar de ONEK hoef . Dood aan ergometers.
    pi_55007425
    Dat is wel vervelend voor je cfy.
    pi_55015106
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 22:58 schreef cryforhelp het volgende:
    Nou, mijn wedstrijdroei carrière is ook getermineerd. Wegens te weinig vermogen ben ik vandaag uitgeselecteerd. Toch kut om zoiets te horen, ondanks dat ik het al wel aan zag komen na de test van donderdag (die ook niet hard ging). Maar het roeien ging zo lekker afgelopen weekend

Voordeel is wel dat ik niet naar de ONEK hoef . Dood aan ergometers.
    Dat is niet cool natuurlijk. Maar is de selectie nu al helemaal bekend bij jullie of ben je voortijdig uitgeselecteerd?

Vraagje algemeen; zijn de selecties overal al zo'n beetje bekend?
    pi_55015995
    EJD is bekend, EJL wordt morgen bekend, EJZ weet ik niet precies. Daar zijn er niet genoeg van om een 8 te vullen...
    pi_55016336
    Bij ons zijn de selecties helemaal rond ja, zowel EJZ, EJD als EJL. Meestal overleggen de coaches even en kiezen er een gelijk moment voor. In dit geval gaat iedereen naar de ONEK, dus het moest daarvoor.
    Het is ook gebruikelijk om na afloop van een trainingsweekend de selectie bekend te maken. Dat was dus afgelopen weekend.

Daarna volgt in een kroeg in de stad altijd weer een mooie borrel. Ben er zelf ook even geweest en heb me prima vermaakt, en redelijk dronken geworden .

Veel later lijkt mij ook niet handig? Je moet toch een keertje je energie gaan concentreren.
      maandag 3 december 2007 @ 22:19:16 #111
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_55022358
    bij ons worden de selecties altijd de dag na de ONEK bekend gemaakt. in het geval van EJL is dat een weekje verschoven, zodat iedereen die de onek start ook nog naar de lichte pikken partij kan (al begrijp ik dat niet helemaal)
    eerlijk gezegd verwacht ik niet zo heel veel van de selecties van dit jaar, van wat ik heb zien roeien zit er nog niet bijster veel talent tussen, al weet je natuurlijk nooit wat er gebeurt na de nodige coaching en trainingen.
    pi_55027678
    Ik hoorde juist dat Aegir zwaar 2007 wel potentieel had...
      dinsdag 4 december 2007 @ 13:03:41 #113
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_55032144
    Oh nou dat zal dan wel, ik ben niet echt een insider in het hele selectiegebeuren. als dat zo is heb ik niks gezegd
    pi_55038072
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 09:06 schreef -Banaan- het volgende:
    Ik hoorde juist dat Aegir zwaar 2007 wel potentieel had...
    Zitten er veel dikzakjes tussen?
    Onze zware 4 zet op de ergo ook heel wat weg. Hopelijk kunnen ze dat ook laten zien op het water wanneer het erop aankomt.
    pi_55038494
    Wanneer was eigenlijk de laatste keer dat phocas een succesvolle acht had?
    pi_55038507
    Hey brok, gefeliciteerd met je verkiezing tot beste sportploeg van Nijmegen maar ik vroeg me , 4 overwinningen op de hollandia?
    pi_55038611
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 17:14 schreef -Banaan- het volgende:
    Hey brok, gefeliciteerd met je verkiezing tot beste sportploeg van Nijmegen
    Huh? Ben benieuwd!
    pi_55040432
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 16:53 schreef De_Brok het volgende:
    [..]Zitten er veel dikzakjes tussen?
    Onze zware 4 zet op de ergo ook heel wat weg. Hopelijk kunnen ze dat ook laten zien op het water wanneer het erop aankomt.
    Tot nu toe durven ze zich nog niet echt aan een wedstrijdje te wagen. Daag je ze uit voor de VIC500, weigeren ze omdat ze anders een heel jaar die nederlaag aan te horen krijgen van ons.

Laatste succesvolle Heren Phocas 8 komt denk ik uit 2001. Waar de lichte units met houten palen de 6 plat roeiden ofzo. Echt die verhalen altijd he...

Dit jaar had er ook wel een redelijke 8 in gezeten; maar dan strijd je waarschijnlijk om plaats 3 hoogstens. Bij Phocas heb je eigenlijk altijd maar een paar echt zware roeiers en voor de rest een beetje tussenliggende personen en lichte units. Terwijl je toch echt voor een volle zware 8 wil gaan dan. Daarom is er waarschijnlijk ook gekozen voor een zware 4 ipv een zwicht 8.
    Daarbij ook; een 4tje is veel leuker.
    pi_55040608
    Onzin, in je 1e jaar is t super mooi om in een 8 te zitten & mee te doen in t E&Y klassement.
    pi_55062804
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 17:14 schreef cryforhelp het volgende:
    Wanneer was eigenlijk de laatste keer dat phocas een succesvolle acht had?
    Licht 2001, blik op de ZHRB
    Licht 2007, blik op de KHB (combi met Saurus)
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 17:14 schreef -Banaan- het volgende:
    Hey brok, gefeliciteerd met je verkiezing tot beste sportploeg van Nijmegen maar ik vroeg me , 4 overwinningen op de hollandia?
    Danku, de mensen van de sportraad hadden blijkbaar nog nooit gehoord van "een lichte vier" en hebben er dus maar 4 overwinningen van gemaakt... Ook het winnen van "de holland beker" was wel kort door de bocht...
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 18:40 schreef Sjobber het volgende:

[..]

Tot nu toe durven ze zich nog niet echt aan een wedstrijdje te wagen. Daag je ze uit voor de VIC500, weigeren ze omdat ze anders een heel jaar die nederlaag aan te horen krijgen van ons.

Laatste succesvolle Heren Phocas 8 komt denk ik uit 2001. Waar de lichte units met houten palen de 6 plat roeiden ofzo. Echt die verhalen altijd he...

Dit jaar had er ook wel een redelijke 8 in gezeten; maar dan strijd je waarschijnlijk om plaats 3 hoogstens. Bij Phocas heb je eigenlijk altijd maar een paar echt zware roeiers en voor de rest een beetje tussenliggende personen en lichte units. Terwijl je toch echt voor een volle zware 8 wil gaan dan. Daarom is er waarschijnlijk ook gekozen voor een zware 4 ipv een zwicht 8.
    Daarbij ook; een 4tje is veel leuker.
    *zucht* ga eens selectie lopen of stop met zeuren...
    pi_55110899
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 19:13 schreef De_Brok het volgende:
    *zucht* ga eens selectie lopen of stop met zeuren...
    houd het eens 'gezellig'.
    dat jij zoveel van je tijd in de roeisport wilt steken is zeer goed! (echt dat meen ik), maar reken anderen er alstublieft niet op af als ze daartoe niet bereid zijn.
    pi_55113165
    Ach, zoiets heet gewoon gezonde rivaliteit binnen de vereniging. Gewoon als toer/compo roeier een beetje fokken met die wedstros en andersom.
    Altijd met een korreltje zout nemen of de sarcasme factor aanzetten

Ben blij dat ik morgen niet die ergometer op hoef zeg. Vandaag even 10 minuutjes op gezeten. Tijden zijn wel redelijk voor mijn doen, maar een pijn in me kont

Goed, iedereen succes in ieder geval; dat er mooie PRs geergometerd mogen worden. En dat riemenfeut eerder klaar mag zijn dan zijn buurmannen
    pi_55114984
    Oops, niks gezegd.

[ Bericht 95% gewijzigd door nogeenmaarten op 08-12-2007 00:02:06 (Voorbarig ..) ]
    pi_55125048
    quote:
    Op vrijdag 30 november 2007 18:47 schreef De_Brok het volgende:

Winnaar SA: Hamburger

Deze jongeman gaat voor de 6:59 dit keer...
    Heeft Els toch netjes gedaan

En die Hamburger... pffft. Goed, 1 tiende is vast zuur voor hem
    net als Riemenfeut; lijkt me toch wat telleurstellend. Goed, ik trek het niet majah

Ook niet het gewenste resultaat voor Brok zo te zien. Zonde. Maar damn, wat lijken al die N velden snel eigenlijk.
    pi_55129359
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 21:09 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

houd het eens 'gezellig'.
    dat jij zoveel van je tijd in de roeisport wilt steken is zeer goed! (echt dat meen ik), maar reken anderen er alstublieft niet op af als ze daartoe niet bereid zijn.
    Dat is dus de grap: Sjobber steekt minstens zoveel tijd in zijn roeicarriere...
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 15:30 schreef Sjobber het volgende:

[..]

Heeft Els toch netjes gedaan

En die Hamburger... pffft. Goed, 1 tiende is vast zuur voor hem
    net als Riemenfeut; lijkt me toch wat telleurstellend. Goed, ik trek het niet majah

Ook niet het gewenste resultaat voor Brok zo te zien. Zonde. Maar damn, wat lijken al die N velden snel eigenlijk.
    Els is een ergo-koningin!

Mijn resultaat was niet bepaald optimaal nee, die hal was toch wat minder relax dan ik had gehoopt. Respect voor mensen die dáár PR's noteren.
    pi_55129819
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 19:05 schreef De_Brok het volgende:

[..]
    Dat is dus de grap: Sjobber steekt minstens zoveel tijd in zijn roeicarriere...
    [..]
    Grapjas. Niets roeicarriere; roeien is puur als training voor het NKtrappenlopen

Maar tegenwoordig zit ik amper 2x in de week op het water, dus het valt nog enigszins mee. En fitness is meer -net als zwemmen en hardlopen- voor de algemene lichaamsontwikkeling.

Magoed, nu we die ergometers op slides hebben zal ik die eens wat vaker op gaan zoeken denk ik. Toch wel leuk spul
    Al moet ik daar wat sneller in het einde van de recover zijn dan dat ik in de boot ben. Net als het uittrappen, je moet meteen volle bak wil je druk pakken. Magoed, dat was me 1ste ervaring met dat ding...
    pi_55129849
    Heb mensen kapot zien gaan in die hal! Heb overigens wel respect voor de mensen die dit starten ! zelf zou ik dit echt niet kunnen !

Iemand nog het eerstejaarsveld gezien van de dames? Dat orca-meisje dat 2k 1.43/1.44 heeft getrapt? Jeetje zeg!!!
    pi_55133559
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 19:29 schreef nanana het volgende:
    Heb mensen kapot zien gaan in die hal! Heb overigens wel respect voor de mensen die dit starten ! zelf zou ik dit echt niet kunnen !

Iemand nog het eerstejaarsveld gezien van de dames? Dat orca-meisje dat 2k 1.43/1.44 heeft getrapt? Jeetje zeg!!!
    Ze kwam net iets boven de 7.00 uit en dus 1.45 maar zeker veel respect daarvoor.
    Het eerste jaars ' record' staat op naam van Hurnet met 6.59 en ik had al vernomen dat ze daar voor ging.
    Net niet dus maar als je bedenkt dat Hurnet 2 jaar later 6.30 trapte kun je de prestatie nog beter op waarde schatten.
    pi_55148424
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 21:34 schreef pullup het volgende:

[..]

Ze kwam net iets boven de 7.00 uit en dus 1.45 maar zeker veel respect daarvoor.
    Het eerste jaars ' record' staat op naam van Hurnet met 6.59 en ik had al vernomen dat ze daar voor ging.
    Net niet dus maar als je bedenkt dat Hurnet 2 jaar later 6.30 trapte kun je de prestatie nog beter op waarde schatten.
    En het feit dat Hurnet 80+ weegt en het meisje in kwestie, naar ik heb vernomen, 70.
    pi_55149680
    Ha, daar is de razende reporter
    pi_55154105
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 16:52 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

En het feit dat Hurnet 80+ weegt en het meisje in kwestie, naar ik heb vernomen, 70.
    Exact Een toptalent. Ik heb het een paar jaar geleden bij een licht meisje van Orca ook gezien. Die deed op 58 kilo in haar eerste jaar meen ik 7.09 in april maar ze vond roeien niet leuk genoeg om door te gaan Dit is een echte sportster heb ik me laten vertellen en ik hoop dan ook dat we nog enige jaren van haar talent kunnen genieten in het roeien.
      zondag 9 december 2007 @ 22:42:44 #133
    123810 Slachtkalf
    Beest van een vent
    pi_55156762
    een vraag aan iedereen die op het NKindoor aanwezig was:

Wat vonden jullie van het beeld? Vonden jullie het een meerwaarde dat we drie camera's, een camerawagentje, een complete regieset met peperduur communicatiesysteem en een beamer met live beelden (en straks alle heats op youtube) hebben? Kijken jullie naar het scherm of vooral naar de roeiers?

Zoals je misschien snapt ben ik van de videoploeg, en ben erg nieuwsgierig hoe het bevallen is.
    Nu met NOG beter webicon!!!!
    pi_55156827
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 22:42 schreef Slachtkalf het volgende:
    een vraag aan iedereen die op het NKindoor aanwezig was:

Wat vonden jullie van het beeld? Vonden jullie het een meerwaarde dat we drie camera's, een camerawagentje, een complete regieset met peperduur communicatiesysteem en een beamer met live beelden (en straks alle heats op youtube) hebben? Kijken jullie naar het scherm of vooral naar de roeiers?

Zoals je misschien snapt ben ik van de videoploeg, en ben erg nieuwsgierig hoe het bevallen is.
    Ik moet je eerlijk bekennen dat ik eerder naar de roeiers en het bord met de bootjes en scores keek.
    pi_55157351
    Ik ben er niet bijgeweest dus daar kan ik niets van zeggen.

Maar ik vind het wel leuk om dit soort dingen terug te zien op youtube. Al doen jullie het daar waarschijnlijk niet voor. Gezien het wel duur is om te doen.
      zondag 9 december 2007 @ 23:05:15 #136
    123810 Slachtkalf
    Beest van een vent
    pi_55157479
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 23:01 schreef Sjobber het volgende:
    Ik ben er niet bijgeweest dus daar kan ik niets van zeggen.

Maar ik vind het wel leuk om dit soort dingen terug te zien op youtube. Al doen jullie het daar waarschijnlijk niet voor. Gezien het wel duur is om te doen.
    Naja kijk, we zetten binnenkort iedere heat op youtube, als dat nou, laten we zeggen, 500 view per heat oplevert ben ik best tevreden, maar het blijft veel werk om alleen voor youtube te filmen.
    pi_55157623
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 22:45 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik eerder naar de roeiers en het bord met de bootjes en scores keek.
    Idd ja. Je hebt meestal een roeier waar je naar kijkt, over het algemeen van je eigen vereniging. En dan kijk je op het bootjesscherm waar hij zit tov de rest. Ik heb af en toe wel naar de beelden gekeken wanneer er geen roeier van ons in een heat zat, maar meestal zit je dan ook gewoon naar het bootjesscherm te kijken.

De reporters waren bijvoorbeeld ook nauwelijks te verstaan door de muziek die erachter zat, maar ik denk dat beeld en geluid zijn meerwaarde gaat bewijzen bij het achteraf terugkijken, wat wel een heel gaaf idee is.

Hebben de razende reporters enig idee of er og audio van de H4K van 2007 beschikbaar komt, zoals die er ook van 2006 is?
    pi_55157771
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 23:10 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Idd ja. Je hebt meestal een roeier waar je naar kijkt, over het algemeen van je eigen vereniging. En dan kijk je op het bootjesscherm waar hij zit tov de rest. Ik heb af en toe wel naar de beelden gekeken wanneer er geen roeier van ons in een heat zat, maar meestal zit je dan ook gewoon naar het bootjesscherm te kijken.

De reporters waren bijvoorbeeld ook nauwelijks te verstaan door de muziek die erachter zat, maar ik denk dat beeld en geluid zijn meerwaarde gaat bewijzen bij het achteraf terugkijken, wat wel een heel gaaf idee is.

Hebben de razende reporters enig idee of er og audio van de H4K van 2007 beschikbaar komt, zoals die er ook van 2006 is?
    Er is gewoon erg veel tegelijk te bekijken gedurende de races inderdaad en dan ga je niet kijken of degene die loopt te filmen toevallig opneemt wat jij wil zien.
    Het achteraf bekijken op youtube bijvoorbeeld ga ik zeker doen als dat beschikbaar is
    pi_55163414
    Het in beeld brengen van het ergometeren is natuurlijk zeer de moeite waard. Wel moet ik toegeven dat het me niet zo is opgevallen. Al met al kijk je tijdens de heats toch meer naar je eigen club en vooral naar het 'blauwe' scherm. Denk dat het wel leuk is om dit soort dingen ook te streamen via internet tijdens het evenement zelf. Het commentaar was vaak wel heel slecht te verstaan door de muziek erdoorheen. Verder een goed georganiseerd evenement met zoals het hoort wisselende resultaten.
    pi_55166070
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 23:10 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Als kersverse Razende Reporter kan ik je zeggen dat er jaarlijks geëvalueerd wordt hoe het ging en wat er verbeterd kan worden, zowel op technisch gebied (geluid voornamelijk) maar ook wat betreft het commentaar en de invulling van het programma. En daar hoort internet - en de beschikbaarheid van audio na/tijdens de race in het bijzonder - natuurlijk ook bij. Via wie dat gebeuren gaat - NLroei? - weet ik alleen nog niet.

Overigens is dit geen belofte, maar meer een "Ik kan me niet anders voorstellen dat...."
    pi_55166107
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 10:03 schreef jw3 het volgende:
    Het in beeld brengen van het ergometeren is natuurlijk zeer de moeite waard. Wel moet ik toegeven dat het me niet zo is opgevallen. Al met al kijk je tijdens de heats toch meer naar je eigen club en vooral naar het 'blauwe' scherm. Denk dat het wel leuk is om dit soort dingen ook te streamen via internet tijdens het evenement zelf. Het commentaar was vaak wel heel slecht te verstaan door de muziek erdoorheen. Verder een goed georganiseerd evenement met zoals het hoort wisselende resultaten.
    Het wisselt vaak hoe goed het commentaar te horen is; dat is ook afhankelijk van de commentatoren. Ik vond Coen meestal wel goed te verstaan, zij collega wat minder. Heeft met intonatie en het microfoongebruik te maken vermoed ik, maar natuurlijk ook met de wisselwerking tussen de DJ, de technici en de commentatoren.
    pi_55168101
    Wan, nog gefelitciteerd met je razende nieuwe benoeming. Ik neem aan dat het betekend dat je niet je eigen roeien gaat verslaan, dus dat de carriere ten einde is?

[ Bericht 0% gewijzigd door jw3 op 10-12-2007 15:33:32 ]
    pi_55169254
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 16:52 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Hmmm,

http://www.nlroei.nl/Fotoboek-display-62860.html

twijfelgevalletje.

PS: Goede zaak, Jonkman!
      maandag 10 december 2007 @ 19:12:52 #144
    123810 Slachtkalf
    Beest van een vent
    pi_55174708
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 12:28 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Het wisselt vaak hoe goed het commentaar te horen is; dat is ook afhankelijk van de commentatoren. Ik vond Coen meestal wel goed te verstaan, zij collega wat minder. Heeft met intonatie en het microfoongebruik te maken vermoed ik, maar natuurlijk ook met de wisselwerking tussen de DJ, de technici en de commentatoren.
    we hebben het uiteraard getest, en volgens mij redelijk goed afgesteld, maar ja, als zon hele zaal gaat lopen brullen kom je er gewoon niet zo makkelijk bovenuit zonder de boxen op te blazen.

Ga jij trouwens de h4k verslaan als reporter?
    pi_55180235
    Wanneer komen die filmpjes op Youtube?
    pi_55186353
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 14:11 schreef jw3 het volgende:
    Wan, nog gefelitciteerd met je razende nieuwe benoeming. Ik neem aan dat het betekend dat je niet je eigen roeien gaat verslaan, dus dat de carriere ten einde is?
    Ja die carrière was al enigzins beëindigd. Of dat defintief is, is nog de vraag hoor (zeg nooit nooit enzo).
    pi_55186513
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 19:12 schreef Slachtkalf het volgende:

[..]

we hebben het uiteraard getest, en volgens mij redelijk goed afgesteld, maar ja, als zon hele zaal gaat lopen brullen kom je er gewoon niet zo makkelijk bovenuit zonder de boxen op te blazen.

Ga jij trouwens de h4k verslaan als reporter?
    Ja, dat is natuurlijk ook wel zo. Ik trok niet jullie technische know-how en capaciteiten in twijfel hoor

Volgens mij mag ik helpen op de H4K. Wat ik precies mag doen weet ik niet, het blijft natuurlijk een beetje een Nereus-feestje.
      dinsdag 11 december 2007 @ 20:18:13 #148
    123810 Slachtkalf
    Beest van een vent
    pi_55200405
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 22:44 schreef De_Brok het volgende:
    Wanneer komen die filmpjes op Youtube?
    Zodra mijn computer de dvd stations weer herkent ( ) en ik de dvds kan editen en online zetten. Waarschijnlijk zondagavond..
      donderdag 13 december 2007 @ 22:40:21 #149
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_55256921
    Hm, hier in groningen maken de eerstejaars selecties weer jacht op de boot die de haard in gaat tijdens de intraining volgende week (ik zeg met opzet selecties ipv achten want de selecties zijn nog niet allemaal rond, licht is nog niet bekend) Omdat het dit jaar een lustrumjaar is, is er een acht verstopt ergens in de stad. Altijd leuk om te zien hoe serieus iedereen dat neemt, hihi.
    pi_55259050
    Hoi

*wijst op zichzelf*
    Orca!

En ja.. Dat meisje trapt echt ziek hard. Zal ik dr vragen hoeveel ze weegt?
    pi_55260166
    Welkom

Respect voor je avatar! Je krijgt mijn artistieke erkenning.
    Maare, wedstro? Of competitie?
    En al beetje plezier in de roeisport wereld?
    pi_55260696
    hoi!

van orca he, ik hoorde vandaag iets van een ploeggenoot van mij: op 14 februari een feest bij jullie in Utrecht waarom wij (van Proteus) zijn uitgenodigd, klopt dat? Iets in de trant van er studeren niet zo veel mannen in Utrecht en een heleboel in Delft...? 't Kan ook zijn dat t onzin is hoor, hij heeft wel vaker goede verhalen.
    pi_55263212
    geen wedstrijd.. club dus stiekem wel compo maar toch iets fanatieker. en hartstikke veel plezier ja zondag tritonbumping, gisteren even geoefend.. mm.. ging wel lekker.

uuhm 14 feb is idd valentijnsfeest.. maar ik heb geen idee wie er uitgenodigd is zou best kunnen hoor!
    pi_55263282
    Doe maar eens. Isse leuk!
    pi_55332243
    ik denk dat ze alle oude boten die ze willen verbranden bij elkaar hebben gelegd dit jaar, ik denk in de Skollloods.
    pi_55352081
    Morgen bij ons de profileer avond. Gaat wat worden met al die nieuwe ploegjes
    Ga dit jaar zelf ook een ploegje coachen. Gaat wat worden

Laatste tijd ook weer lekker ouderwets gezellig op het water in het weekend met al die wedstrijdploegen. Van een beetje sparren is het nog niet gekomen wat opzich wel jammer is. Maarja, zij doen natuurlijk ook hun eigen ding en wij de onze. Maar tis wel vet om iedereen rond hetzelfde tijdstip op het water te zien knallen

Net nieuwe ploeg gevormd. En wij moeten elkaar nog een beetje vinden. Soms merk je wel dat de 'magic' er is, wordt de boot lekker meegenomen enzo. Maar andere moment valt het weer helemaal uit elkaar. Maar de vooruitzichten zijn in ieder geval rooskleurig! Dus kan eigenlijk niet wachten tot de eerste wedstrijd voor ons

Owja, wat zijn een beetje de gem. ED tijden voor een gladde 4? Beetje 2de jaars viertje zegma rond niveau nieuweling/overgangs.
    pi_55353679
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 01:19 schreef Sjobber het volgende:

Owja, wat zijn een beetje de gem. ED tijden voor een gladde 4? Beetje 2de jaars viertje zegma rond niveau nieuweling/overgangs.
    Ik vind dat je dan ergens tussen 6.35 en de 6.45 moet kunnen varen.

Tijden:
    6.35 - T 20 1.57.7 en T 18 2.01.3 per 500 meter
    6.40 - T 20 1.59.2 en T 18 2.02.9 per 500 meter
    6.45 - T 20 2.00.6 en T 18 2.04.4 per 500 meter

Mocht je geinteresseerd zijn in een volledigere snelheids/trainingsvorm tabel, ook voor andere ploegen/boottypes doe maar een pm
      woensdag 19 december 2007 @ 10:19:00 #158
    58060 Apoc2003
    pi_55381405
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 08:27 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik vind dat je dan ergens tussen 6.35 en de 6.45 moet kunnen varen.

Tijden:
    6.35 - T 20 1.57.7 en T 18 2.01.3 per 500 meter
    6.40 - T 20 1.59.2 en T 18 2.02.9 per 500 meter
    6.45 - T 20 2.00.6 en T 18 2.04.4 per 500 meter

Mocht je geinteresseerd zijn in een volledigere snelheids/trainingsvorm tabel, ook voor andere ploegen/boottypes doe maar een pm
    Ik vindt die getalletjes altijd wel leuk, maar het blijft een indicatie. Wij halen bijvoorbeld de 2.01 wel op tempo 18, maar als het tempo omhoog moet, gaan de tijden niet nog niet hard omlaag. Het is dus niet per definitie iest waaraan je kan zien of een ploeg ook daadwerkelijk 6.35 kan varen. Of ben je dat niet met mee eens?

Afgelopen tijd trouwens ook een paar keer getraind in de acht. Onze vierzonder en viermet gaan samen de Heineken en Head starten, waar we nu al begonnen zijn om mee te trainen, en dat loopt echt heerlijk. We roeien in een gloednieuwe empacher acht, wat ook wel leuk is, maar het is wel wat anders dan een Hudson. Wat een badkuip is zo'n empacher dan. Hudson
    -Rudyard Kipling
    pi_55382253
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 10:19 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

Ik vindt die getalletjes altijd wel leuk, maar het blijft een indicatie. Wij halen bijvoorbeld de 2.01 wel op tempo 18, maar als het tempo omhoog moet, gaan de tijden niet nog niet hard omlaag. Het is dus niet per definitie iest waaraan je kan zien of een ploeg ook daadwerkelijk 6.35 kan varen. Of ben je dat niet met mee eens?

Afgelopen tijd trouwens ook een paar keer getraind in de acht. Onze vierzonder en viermet gaan samen de Heineken en Head starten, waar we nu al begonnen zijn om mee te trainen, en dat loopt echt heerlijk. We roeien in een gloednieuwe empacher acht, wat ook wel leuk is, maar het is wel wat anders dan een Hudson. Wat een badkuip is zo'n empacher dan. Hudson
    Helemaal mee eens dat die tijden slechts indicatief zijn natuurlijk. In ieder geval hoort er bij dat de leden van de ploeg in het juiste hartslagbereik zitten in dat tempo. Het is makkelijk om extra hard te trappen om de snelheid te halen maar inderdaad zal je dan bij het omhoog brengen van het tempo te weinig snelheidswinst kunnen boeken om je wedstrijdstreeftijd te halen.

Het blijft de beetje de reken je rijk show als je niet goed met de getalletjes omgaat,zo moet je natuurlijk ook de tijden in twee vaarrichtingen bepalen en de watertemperatuur is erg belangrijk. Ik denk ook niet dat er veel ploegen zijn die echt nuttig gebruik kunnen maken van een systeem met die standaardtabellen van bootsnelheden, ook voldoende trainingen per week in een stabiele situatie en enige jaren ervaring met de ploeg zijn noodzakelijk. Uiteindelijk denk ik dat alleen de lichte damesdubbeltwee dit jaar echt goed gebruik kan maken van dit systeem omdat er al jaren samen is gevaren en de ploeg overzichtelijk is.

Het kan wel nuttig zijn om te proberen de data van je ploeg zo goed mogelijk vast te leggen en bijvoorbeeld trainingen zo op te zetten dat je eens kan testen bij welk tempo je geen of onvoldoende snelheidswinst boekt. Het uitvogelen wat er precies mis gaat en het bepalen wat je er aan gaat doen is een van de leuke aspecten van het coachen
    pi_55383232
    Moet zeggen, dat als ik nu die tijden zie het mij een beetje tegenvalt. Meer in de zin van bij het bepalen van je ploeg 'streeftijd'. Vooral als compo ploeg verschilt die tijd nogal eens per training. Met hartslagmeters vind ik opzich wel een goede. Maar die zijn bij ons voornamelijk voor de wedstrijdselectie en momenteel doet er nog maar 1tje het .

Daarbij denk ik ook dat wij voor zoiets nog niet klaar zijn gezien we een hele reorganisatie van onze ploeg achter de rug hebben en het roeien nog niet helemaal vlekkeloos/stabiel verloopt. Dus denk dat het nu al varen met een hartslagmeter niet ten goede komt van de rust in de boot.
    Gelukkig hebben we nog wel even tot onze eerste wedstrijd, dus dat scheelt.
    pi_55397805
    Het was leuk op het Sportgala!!
    pi_55408267
    Ja? Vertel ons er eens wat over!
    pi_55438949

boeg
    pi_55457602
    Tering wat kun jij nasty kijken als je aan t roeien bent, en dat al als je 17 bent

Maar jij bent eerstejaars toch, wat doe je dan in een gladde vier
    pi_55463001
    Waarom niet?

(Binnenkort even verslagje van Sportgala, ocf ;-) nu even wat minder tijd i.v.m. deadlines studie)
    pi_55526741
    nouzeg.. boeiend hoe ik kijk, we gaan tenminste wel (redelijk) hard (het valt daar overigens best mee..)

gladde vier ftw ploegje met een onervaren meisje en de rest ervaren
      woensdag 26 december 2007 @ 23:20:56 #167
    185006 Dodona
    Coach EJL'13, EJZ'11
    pi_55561801
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 11:39 schreef Sjobber het volgende:

Daarbij denk ik ook dat wij voor zoiets nog niet klaar zijn gezien we een hele reorganisatie van onze ploeg achter de rug hebben en het roeien nog niet helemaal vlekkeloos/stabiel verloopt.
    Je bedoelt 'vormen van een nieuwe ploeg' ;-)
    pi_55618923
    hup hard roeien, met je dondah. Ey de vriesch, je moet die vdw niet te veel laten zuipen dan werkt hij de volgende dag niet.
    pi_55631952
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 09:26 schreef riemenfeut het volgende:
    hup hard roeien, met je dondah. Ey de vriesch, je moet die vdw niet te veel laten zuipen dan werkt hij de volgende dag niet.
    Was dat zijn smoes ?
    pi_55647427
    Klinkt als: "tijd voor intraining"...
    pi_55650658
    Gaat heel Nederland eigenlijk in de komende twee weken in training, of zijn er verenigingen waar dat later gebeurt?
    pi_55653768
    Bij ons is de intraining voor de wedstros pas 19 januari.

Zal wel weer een mooi zootje worden op het botenhuis.
    pi_55656937
    jw3 werken? HIj weet niet eens wat het in zou kunnen houden. Jw zijn werkdag is 10:59 weg koffie 11:20 terug 11;58 weg Lunch 12;35 terug 13:00 weg coachen. Dan kan hij daarna wel bier drinken lijkt me
      zondag 30 december 2007 @ 23:58:51 #174
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_55668531
    de intraining bij ons is al geweest. de week voor de kerstvakantie ging de acht de haard in en toen is het begonnen
    pi_55669199
    Ik vind dat toch wel zonde he; dat opstoken van een 8.
    Enig idee hoeveel roeiplezier je daar nog van zou kunnen hebben gehad.

Is er ook een filmpje van geschoten overigens? Want daar ben ik wel benieuwd naar.
    Owja, over filmpjes gesproken. Slachtkalf; is er ook nog video materiaal van de HCN 2007 250m sprint (H4+) toevallig?
    Want ik zou daar graag wat materiaal van hebben. Geen idee of je dat in je archief hebt, maar je was van de videocomissie oid dusja ik dacht ik vraga het ff
      maandag 31 december 2007 @ 11:45:55 #176
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_55676891
    er schijnen ergens foto's te zijn, maar eigenlijk mag je geen foto's of video's maken op vindicat geloof ik.
    de acht was overigens niet van onszelf, die kwam van een roeivereniging ergens in friesland ofzo. Hij was vast in zo'n slechte staat dat repareren niet meer te doen was. Dat hoop ik tenminste, ik was er niet bij.
      maandag 31 december 2007 @ 13:06:07 #177
    123810 Slachtkalf
    Beest van een vent
    pi_55679485
    quote:
    Op maandag 31 december 2007 00:18 schreef Sjobber het volgende:
    Ik vind dat toch wel zonde he; dat opstoken van een 8.
    Enig idee hoeveel roeiplezier je daar nog van zou kunnen hebben gehad.

Is er ook een filmpje van geschoten overigens? Want daar ben ik wel benieuwd naar.
    Owja, over filmpjes gesproken. Slachtkalf; is er ook nog video materiaal van de HCN 2007 250m sprint (H4+) toevallig?
    Want ik zou daar graag wat materiaal van hebben. Geen idee of je dat in je archief hebt, maar je was van de videocomissie oid dusja ik dacht ik vraga het ff
    ben inderdaad videocommissie, maar toeval wil dat ik de hcn zelf moest starten in het c8 veld, volgens mij waren de beelden alleen live en niet voor later, maar ga het even vragen voor je. Je bedoelt eerste sprints of de finale in het donker?

voor de rest: binnen drie dagen staan alle heats van nk indoor online (ja het duurde even, ik weet), lnks volgen
    pi_55679771
    Gewoon de 250m sprints. Dus zowel in het licht als in het donker. Met name die in het donker lijkt me wel erg vet om terug te zien. Maar ook die in het licht zou ik graag terug willen zien en in het ploeg archief mikken

Neem aan dat er van de 2500m geen beelden zijn, in ieder geval dat was niet al te spectaculair en dus ook niet interessant.

Dat de nkir filmpjes wat langer op zich laten wachten maakt niet zoveel uit. Dat het al online komt is al heel wat meestal dus daarvoor al dank
    pi_55691907
    quote:
    Op maandag 31 december 2007 13:06 schreef Slachtkalf het volgende:

[..]
    voor de rest: binnen drie dagen staan alle heats van nk indoor online (ja het duurde even, ik weet), lnks volgen
    Vette shit, kan je terugzien hoe ik kansloos laatste werd
      woensdag 2 januari 2008 @ 10:30:16 #180
    58060 Apoc2003
    pi_55717650
    Gelukkig nieuw jaar iedereen! Dat er maar veel blikken gewonnen mogen worden.
    -Rudyard Kipling
    pi_55739181
    iedereen van hetzelfde!
    pi_55848214
    Beetje laat, maar iedereen nog de beste wensen!

Heb gister met mijn ploegje ge4*'d, was echt heel gaaf! heb zelf al meer dan een jaar niet meer in een boot voor meer dan 2 personen geroeid, dus ineens 3 personen achter me hebben, was best wel wennen!!! Het ging ook nog best leuk voor een eerste keer !

Overigens gaan we hier geen wedstrijden mee starten, maar doen we het echt voor de fun en afwisseling met de 2x en de 1x !
    pi_55956031
    OP op verzoek gewijzigd.
    pi_56038351
    Wat een bagger weer de laatste tijd zeg. Wind vol over het kanaal hier dus het is echt alle zeilen bijzetten.
    Beetje bagger trainingen ook met alle tentamens die iedereen heeft. Gelukkig wel zaterdag en zondag in de 4+ gezeten. En met op zaterdag echt een goddelijk stukje roeien.
    Hopelijk valt dat komend weekend te herhalen want zo wordt roeien wel heel erg leuk

En doordeweeks maar een beetje (veel) conditie/krachttrainen, want een 4 kan dan niet worden gevormd en om te gaan skiffen is het niet echt aanlokkelijk weer.

Magoed, bij deze wind bljft ons botenhuis tenminste nog wel drijven en de vloot in de stellingen, wat ze in Vancouver niet kunnen zeggen. Damn dat was een triest gezicht.
    pi_56039464
    Wie wat waar? Zinkende boothuizen, daar heb ik niks van gezien.
    pi_56053580
    Bijna intraining! Nog een laatste paar avondjes vol doortanken!
    pi_56064211
    Je gaat dus wel door, wat wordt het nou dit seizoen?
    pi_56065895
    Wij zijn al bijna 2 weken intraining, weer een excuus om lekker op tijd naar bed te gaan Helaas nu wel ziek dus roeien zit er niet in...
      woensdag 16 januari 2008 @ 10:16:51 #189
    58060 Apoc2003
    pi_56067319
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 08:37 schreef -Banaan- het volgende:
    Wij zijn al bijna 2 weken intraining, weer een excuus om lekker op tijd naar bed te gaan Helaas nu wel ziek dus roeien zit er niet in...
    En wat is het geworden bij jullie? Beterschap in ieder geval!

Komend weekend trainingsweekend in Brugge
    -Rudyard Kipling
    pi_56071721
    Wat het geworden is? Dat is nog steeds een verrassing, geen vaste boot indeling. Er zijn bij ons (MGL) 12 intraining genomen, 1tje nog niet omdat ie geblesseerd is en om op een mooi rond getal uit te komen doet er nog 1 lagaaier gezellig met ons mee.
    pi_56140834
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 01:26 schreef cryforhelp het volgende:
    Je gaat dus wel door, wat wordt het nou dit seizoen?
    LN4+, met een ploegmaat van vorig jaar en twee nieuwe kerels erbij.
    pi_56305763
    Ik hoorde gisteren dat de ergohead blijkbaar al geweest is. Is er nog iemand daarnaartoe geweest?
      vrijdag 25 januari 2008 @ 21:27:53 #193
    58060 Apoc2003
    pi_56308337
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 21:29 schreef De_Brok het volgende:

[..]

LN4+, met een ploegmaat van vorig jaar en twee nieuwe kerels erbij.
    Dan ga ik je nog tegenkomen op de varsity en de randstad, want die starten wij ook in de 4+. Als die een beetje goed gaan, stappen we daarna over naar de 4-.

Overigens heeft onze vier zojuist een maxtest gedaan. Had zelf 6.37,4 en het gemiddelde van de boot was 6.42, dus genoeg vermogen aanwezig. Jammer dat één iemand het gemiddelde hard naar beneden heeft gehaald.

Weet iemand trouwens met wat voor max-score je redelijk voor de dag kan komen als tweedejaars, bij de bondstest van volgende maand? We gaan namelijk misschien meedoen.
    -Rudyard Kipling
    pi_56308672
    Op euros werd gisteren een boekwerk gepromoot over het studentenroeien met de titel "Van Groen tot Goud"
    Weet iemand wat daar zoal instaat? (inside info ofzo)
    Eigenlijk zou ik het eerst willen inzien voordat ik zoiets ga kopen.
    Het is een beetje zonde als het boek het niveau van de gemiddelde almanak zou hebben.
    pi_56310679
    quote:
    Op vrijdag 25 januari 2008 19:27 schreef cryforhelp het volgende:
    Ik hoorde gisteren dat de ergohead blijkbaar al geweest is. Is er nog iemand daarnaartoe geweest?
    Jup ik J18 veld gestart en vierde geworden met een PR van ruim 230 meter meer
    Heat winnaar ( van de 2 Heats ) dus voor mij wel een goede ergohead
    Totale afstand 5621
    pi_56350151
    quote:
    Op vrijdag 25 januari 2008 21:27 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

Dan ga ik je nog tegenkomen op de varsity en de randstad, want die starten wij ook in de 4+. Als die een beetje goed gaan, stappen we daarna over naar de 4-.

Overigens heeft onze vier zojuist een maxtest gedaan. Had zelf 6.37,4 en het gemiddelde van de boot was 6.42, dus genoeg vermogen aanwezig. Jammer dat één iemand het gemiddelde hard naar beneden heeft gehaald.

Weet iemand trouwens met wat voor max-score je redelijk voor de dag kan komen als tweedejaars, bij de bondstest van volgende maand? We gaan namelijk misschien meedoen.
    Je score van 6.37 is redelijk goed voor een tweede jaars en je kan er mee voor de dag komen. Het gaat je geen uitnodiging voor deelname aan een selectie opleveren of iets dergelijks schat ik zo in. Kijkend naar het lijstje van mensen die begin dit jaar in de selectie werden uitgenodigd is een score van rond de 6.25 daarvoor ongeveer vereist als je verder geen briljante roeiprestaties (zoals de Muda's of Tim )hebt laten zien.
      maandag 28 januari 2008 @ 10:49:19 #197
    107631 Pikhoofd
    What's in a name?
    pi_56357574
    En wat zijn de criteria voor een tweedejaars zware dan ongeveer?
      maandag 28 januari 2008 @ 11:16:46 #198
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_56358130
    De wonderen zijn de wereld nog niet uit: ik heb afgelopen week al weer 2 keer geroeid met mijn ploeg! Ik geloof dat we de crisis een beetje overleefd hebben. Nu nog een coach, en dan gaan we de b4 competitie dit jaar gewoon puur op fun starten. Met de gyas hunze als begin, en gezien het klimaat vorig jaar en de naderende weersomslag naar winderig en koud weet ik niet of ik daar wel zo'n zin in heb. Maarja, het moet maar. Vorig jaar heb ik het ook wel overleefd.

Voor de rest ben ik me aan het voorbereiden op het gala. Dit jaar moeten de dames de heren vragen (schrikkeljaar + lustrumjaar) en ik ben druk bezig met mijn roze brief met gouden letters.... Heerlijk al die tradities.
    pi_56362680
    Trainingsweekend was mooi
    pi_56374208
    Voor zwaar gok ik rond de 6.15 om mee te doen met de selectie, de vraag is echter of je er nu veel beter van wordt daar aan mee te doen. Misschien is het soms gewoon veel effectiever om lekker met je eigen ploeg door te trainen.
    pi_56375215
    Jeutje, 6:15... Geloof dat er niemand aan die tijd komt binnen Phocas.
    Vorige week nog even meegedaan aan de wedstrijdbumping; met de compo 4+ tegen EJD8+, LH1x en LH4+. Was wel erg vet. Maar 3 kilometer rammen in zo een boot... en dat 2 maal... Doet mij meteen weer realiseren waarom ik voor compo/toer roeien heb gekozen

En pas nog even wezen skiffen; laatste keer was ook alweer 1 januari ofzo. Meteen weer kassa natuurlijk. 5 blaren
    Mag ook wel bijgezegd worden dat het weer van de laatste tijd echt ronduit bagger is te noemen. Laatste echt goede dag was toch wel 1 januari, windstil, 4 boten op het water over de gehele dag en lekker vlak water. Even wezen rammen in me skiff toen een 1:40-1:42 neergezet op de 500m wat ik wel netjes vond van mijzelf.

Oh Pluizel, B4 bokaal doet mijn coachploegje ook! Dus pas maar op
    Maar de gyas-hunze is toch nog niet voor de b4 bokaal dacht ik?
    pi_56409027
    Is 11:12 een goede tijd op 3k voor een club 8 met lichte pikken?
    pi_56420444
    het is geloof ik niet bijzonder snel, maar voor 3k is het ook niet te langzaam denk ik.

[ Bericht 87% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2008 22:17:41 ]
    pi_56420855
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 22:16 schreef ocf81 het volgende:
    het is geloof ik niet bijzonder snel, maar voor 3k is het ook niet te langzaam denk ik.
    Ach, onze eerste sparwedstrijd terwijl we de dag ervoor gingen drinken

Ons gemiddelde gewicht ligt waarschijnlijk ook onder de 70 kilo

En we waren maar 20 sec langzamer dan zwaar
    pi_56427174
    Snelle clubacht zit op de Gyas-Hunze (2800) ergens rond de 9 minuten bij wind mee. Nu weet ik niet wat de weersomstandigheden waren, maar het lijkt erop dat je nog wat harder moet
    pi_56427697
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 09:23 schreef Thrawn het volgende:
    Snelle clubacht zit op de Gyas-Hunze (2800) ergens rond de 9 minuten bij wind mee. Nu weet ik niet wat de weersomstandigheden waren, maar het lijkt erop dat je nog wat harder moet
    Met storm mee zeker en allemaal zware overgangsroeiers?
    pi_56429068
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 09:23 schreef Thrawn het volgende:
    We roeien nog niet zo lang samen en we hadden 's ochtends al een training van 2 uur gehad

We zijn ook niet ervaren, 1 derdejaars 2 eerstejaars en de rest 2dejaars.
      donderdag 31 januari 2008 @ 11:56:07 #208
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_56429909
    Nou sjobber dan denk ik dat jouw coachploegje vast harder gaat dan de mijne, want wij hebben nog geen coaches. Wel bijna overigens, er wordt druk over gebeld

En de gyas-hunze telt idd nog niet mee voor de b4-bokaal.

Hoorde overigens gister dat 2 roeiers uit mijn ploeg niet mee kunnen doen aan de orcaslot, en laat dat nou net de enige verplichte wedstrijd zijn uit de b4 bokaal. Handig!
    pi_56455489
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 10:03 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Met storm mee zeker en allemaal zware overgangsroeiers?
    De euros-clubacht heeft in 2006 9:00.5 gevaren met 5 2e- en 3e-jaars clubroeiers, en 3 beginneling lichte pikken. Gemiddeld gewicht een kilotje of 75, zo bijzonder is het dus niet.
    pi_56455694
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 12:09 schreef Thrawn het volgende:

[..]

De euros-clubacht heeft in 2006 9:00.5 gevaren met 5 2e- en 3e-jaars clubroeiers, en 3 beginneling lichte pikken. Gemiddeld gewicht een kilotje of 75, zo bijzonder is het dus niet.
    Maar dat was op het einde van het seizoen denk ik? In ieder geval niet de eerste (sparrings) wedstrijd?
    pi_56456735
    Dat was dus op de gyas-hunze, de eerste wedstrijd voor clubachten. 11 feburari in dit geval.
    pi_56456760
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 13:10 schreef Thrawn het volgende:
    Dat was dus op de gyas-hunze, de eerste wedstrijd voor clubachten. 11 feburari in dit geval.
    Mooie tijd dan denk ik
    pi_56458649
    De Gyas-Hunze is dan ook maar 2800m en niet de volle 3k
    Sowieso is de GH ook met gigantische stroming mee als de sluis dinges wat dan ook open staat.
    Vorig jaar op de GH dan ook 10.04 neergezet in een 4+.
    Dit jaar in een betere 4+ op de 3k hier op het kanaal een 11.29 ofzo.

Majah weersomstandigheden spelen wel parte natuurlijk in zoiets. Maar om het even te relativeren; we hebben ong. 20sec. goedgemaakt op de EJD8+

Pluizel; opzich valt het welmee. Natuurlijk ben ik wel een ontiegelijk goede coach. Maar de prioriteit ligt bij ons op het gezellig en leuk roeien. Niet zozeer op het vlammen, aan gort varen van het veld.
    Dus ik leer ze gewoon goed samen roeien, blesure preventie; dat ze gewoon een gezellig memorabel jaar daalijk hebben gehad.

Ze hebben zelf ook voor het B4 veld gekozen omdat dat nog enigszins leuk is; in het 4+ veld zouden ze de aansluiting niet hebben met de rest van het veld zegma.
      zondag 3 februari 2008 @ 14:03:49 #214
    185006 Dodona
    Coach EJL'13, EJZ'11
    pi_56499315
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 14:31 schreef Sjobber het volgende:
    vlammen, aan gort varen van het veld.
    Aan welke ploeg doet me dit toch denken....

Wie gaat er nog meer de koude trotseren in het hoge noorden?
    pi_56610569
    De gyas-hunze is altijd koud, kut en klote geregeld met die lotingen.
    Vooral een veld opdelen in verschillende heats verdeeld over de gehele dag zodat er bepaalde ploegen voordeel hebben aan een openstaande sluis oid.

Met andere woorden, wij gaan daar niet starten. Ondanks dat we wel compoblik ruiken, maar die heb ik al dus dan hoeft het ook niet meer zo nodig he .

Tot de tijd dat wij onze eerste wedstrijd van het jaar starten blijven we nog even spelen met de wedstrijdploegen van Phocas
    Geloof dat er deze zondag weer een wedstrijdbumping ofzo stond gepland. Maar kan ook zijn dat we die skippen omdat het weer eens sinds dik 2 weken is dat we voor het laatst samen in de boot zaten
    pi_56623394
    Prachtig roeiweer
    pi_56625668
    Heerrrrrrrrlijk!
    pi_56654742
    Wat een roeiweekend was dit weekend weer. ongeveer 18 uur dit weekend op de vereniging rond gelopen.
    Zaterdag ochtend eerst gezellig naar de bosbaan geweest, hardloop wedstrijd als selectie moment voor de bond wie bedenkt dat nou 4.5K om de bosbaan lopen als test moment
    Eigenlijk ging dat best lekker, heb we een beetje kunnen houden bij de kopgroep en uiteindelijk 10de overall geworden. met 85 kilo word echt hardlopen niet aangeraden (er zaten ook mensen tussen waarbij je gewoon pijn aan je knieën kreeg als je ze lang zag lopen). Maar toen hup weer terug naar DDS nog lekker even helpen met wat nieuwe riemen lakken om daarna een hersteltraining te draaien op het echt onwijs heerlijke water. Toen voor het vlot nog even balans oefeningen gedaan, riemen op de riggers voeten van het voetenboord en evenwicht houden, heeeeeerlijk

Vandaag was er een Trial (ivm met nieuwe boten toewijzing) daar dus weer om 9 uur op de vereniging om te helpen aan te moedigen en te klokken om weer 3 uur zelf nog even in de 8+ plaats te nemen en nog even lekker te ragen met zen achten. Einde van de middag was er een nieuwe boten doop waar ik ook voor gevraagd was om voor te roeien, en dat laat je ook niet achter je liggen als je daarvoor gevraagd word
    Al met al een geslaagd roei weekend
    pi_56655708
    Is dat een junioren test met dat hardlopen? Ik had wel verhalen gehoord over andere landen waar ze hardlopen als officieel selectie criterium aanhouden voor bondsboten, maar ik ging er altijd vanuit dat dat soort barbaarse praktijken niet voorkomen in nederland
      maandag 11 februari 2008 @ 21:35:01 #220
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_56672876
    In nederland houdt de bond voor junioren ook een hardlooptest. De geselecteerde junioren moeten hem sowieso lopen, de niet geselecteerde jongeren die wel graag geselecteerd willen worden mogen hem lopen om tegenstand te vormen voor de selectie.
    zusje van een goed vriendinnetje van me moest hem ook lopen. Weet alleen niet hoe ze het gedaan heeft. Vast wel goed, want het is echt een beest, haha.
    pi_56814599
    Dit weekend Laak maar ik kan niet

Zijn ook niet echt veel tegenstanders voor ons
      maandag 18 februari 2008 @ 22:13:49 #222
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_56825525
    Uiteindelijk de gyas hunze toch niet gestart... Zaterdag is mijn ploeg wel gestart maar dat was 's middags en toen moest ik werken, en zondag kon heel aegir niet starten ivm ijs. Groot succes dus
    pi_56827072
    quote:
    Op maandag 18 februari 2008 22:13 schreef Pluizel het volgende:
    Uiteindelijk de gyas hunze toch niet gestart... Zaterdag is mijn ploeg wel gestart maar dat was 's middags en toen moest ik werken, en zondag kon heel aegir niet starten ivm ijs. Groot succes dus
    Aegir had trainingsweekend bij RIC ?
      dinsdag 19 februari 2008 @ 17:07:08 #224
    58060 Apoc2003
    pi_56839965
    Nog een paar dagen en dan al weer de winterwedstrijden Heb er echt ontzettend veel zin in, het roeien gaat goed, de tijden zijn ook goed en het veld is behoorlijk sterk als ik het zo bekijk. Alle goede ploegen van het klassement van vorig jaar hebben wel een vier kunnen maken, dus het wordt lekker spannend. Nog één kilootje kwijt en laat de tegenstand dan maar komen

Banaan en DeBrok, ik zie jullie aan de start

edit: DeBrok ik meende jou ook gezien te hebben bij de inschrijvingen, hebben jullie je teruggetrokken of heb ik me vergist?
    -Rudyard Kipling
    pi_56840470
    Ze zijn te zwaar (blessure/invaller)

Damn ik heb ook even zin om een wedstrijdje te gaan varen. Nu die gyas-hunze is geweest is het aardig aan het kriebelen. En de WW kan ik ook al niet bekijken omdat me oma ineens weer jarig moet zijn.

En daarbij is het ook nog dat onze compo/toer 4 nog niet optimaal loopt. Eigenlijk verre van. Zo nu en dan is het er ineens, maar dat moet natuurlijk wel even constant worden.

Magoed, voor ons compo/toer roeiers is het nog even wachten op 6 April.

Zeg, wat gaan de heren van Euros nou eigenlijk doen? Want daar hoor ik nu bizar weinig van en vond ze ook niet terug in de club8... al zie ik wel Thrawn zijn furore maken op de Drienerlo
    pi_56842316
    quote:
    Op dinsdag 19 februari 2008 17:36 schreef Sjobber het volgende:
    Ze zijn te zwaar (blessure/invaller)

Damn ik heb ook even zin om een wedstrijdje te gaan varen. Nu die gyas-hunze is geweest is het aardig aan het kriebelen. En de WW kan ik ook al niet bekijken omdat me oma ineens weer jarig moet zijn.

En daarbij is het ook nog dat onze compo/toer 4 nog niet optimaal loopt. Eigenlijk verre van. Zo nu en dan is het er ineens, maar dat moet natuurlijk wel even constant worden.

Magoed, voor ons compo/toer roeiers is het nog even wachten op 6 April.

Zeg, wat gaan de heren van Euros nou eigenlijk doen? Want daar hoor ik nu bizar weinig van en vond ze ook niet terug in de club8... al zie ik wel Thrawn zijn furore maken op de Drienerlo
    Euros was op bezoek bij Skoll dit weekend, gingen ze bakken enzo (eerste jaars zwaar volgens mij)
    pi_56844355
    quote:
    Op dinsdag 19 februari 2008 19:08 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Euros was op bezoek bij Skoll dit weekend, gingen ze bakken enzo (eerste jaars zwaar volgens mij)
    Ik heb met mijn damesch ook nog enige tijd doorgebracht in die bak van jullie. Ondanks alle toezeggingen hebben wij nog steeds niet zo'n apparaat in Enschede, wat toch jammer blijft.

De eerstejaars achten van Euros hadden inderdaad trainingsweekend op de amstel, weer lekker veel kilometers gemaakt in voorbereiding op de winterwedstrijden.

Zelf ga ik dit jaar naast het coachen van de EJD in de 2- starten op clubwedstrijden wanneer dat een beetje uitkomt in mijn agenda. De rest zit voor het meerendeel in allerlei clubboten, want er zijn er maar 2 doorgegaan met wedstrijdroeien. van EJL van vorig jaar is er maar eentje over, die zit nu weer in de sjaarsacht.
    pi_56845815
    quote:
    Op dinsdag 19 februari 2008 20:32 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Ik heb met mijn damesch ook nog enige tijd doorgebracht in die bak van jullie. Ondanks alle toezeggingen hebben wij nog steeds niet zo'n apparaat in Enschede, wat toch jammer blijft.

De eerstejaars achten van Euros hadden inderdaad trainingsweekend op de amstel, weer lekker veel kilometers gemaakt in voorbereiding op de winterwedstrijden.

Zelf ga ik dit jaar naast het coachen van de EJD in de 2- starten op clubwedstrijden wanneer dat een beetje uitkomt in mijn agenda. De rest zit voor het meerendeel in allerlei clubboten, want er zijn er maar 2 doorgegaan met wedstrijdroeien. van EJL van vorig jaar is er maar eentje over, die zit nu weer in de sjaarsacht.
    Vroeg me al af waarom jullie bij ons kwamen bakken maar blijkbaar hebben jullie er geen

De onze is ook echt heel gaar
    pi_56849117
    quote:
    Op dinsdag 19 februari 2008 17:07 schreef Apoc2003 het volgende:
    Nog een paar dagen en dan al weer de winterwedstrijden Heb er echt ontzettend veel zin in, het roeien gaat goed, de tijden zijn ook goed en het veld is behoorlijk sterk als ik het zo bekijk. Alle goede ploegen van het klassement van vorig jaar hebben wel een vier kunnen maken, dus het wordt lekker spannend. Nog één kilootje kwijt en laat de tegenstand dan maar komen

Banaan en DeBrok, ik zie jullie aan de start

edit: DeBrok ik meende jou ook gezien te hebben bij de inschrijvingen, hebben jullie je teruggetrokken of heb ik me vergist?
    Het veld ziet er inderdaad lekker sterk uit. Ben wel benieuwd welke ploegen er snel in de 4- zullen stappen. Ik verwacht het eigenlijk wel van die 4tjes van PE.

Zelf moet ik de WW als toeschouwer meemaken dit jaar ivm een slepende schouderblessure. Maandag MRI, dan weten we meer. De invallers die we konden regelen waren allemaal te dik om mijn compensatiekilo's over te nemen dus we starten zwaar Scheelt een hoop gestress met afvallen We stonden btw wel heel even ingeschreven, maar dat was een beetje wishfull thinking van de wedcom denk ik.

Van euros ELJ07 is het stiekem ook niet zo gek dat er maar 1 van doorroeit, die waren best wel kansloos... Des te opmerkelijker dat er van die Theta EJL07 maarliefst 5 zijn doorgegaan.
    pi_56852894
    Ach, Euros licht 07 was kansloos door een paar lifters en matige coaching. Waren best nog wat goede mensen uit te halen, helaas zagen die het allemaal niet meer zitten.
    Licht '08 heb ik nog voor meegeselecteerd, en ik denk dat die wel wat gaan neerzetten, ik kijk ook wel uit naar de winterwedstrijden om te kijken wat er dit jaar in het eerstejaarsklassement gaat gebeuren.

En Sjobber, de gelegenheidsvier van vorig jaar is wat vaster geworden en traint ook regelmatig, deden het redelijk op de gyas-hunze.
    pi_56853722
    quote:
    Op dinsdag 19 februari 2008 22:55 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Het veld ziet er inderdaad lekker sterk uit. Ben wel benieuwd welke ploegen er snel in de 4- zullen stappen. Ik verwacht het eigenlijk wel van die 4tjes van PE.
    Van ons (PE MGL) doen er 2 viertjes mee. 1 voor het LSA4+/LO4+ (maar er is geen LSA4+ veld dus die kunnen ze ook niet starten). Na de Amstelwedstrijden gaan ze in de 4- de CC starten. Dan is er ook nog een LN4+/LO4+ die ook de Randstad in de 4+ gaat starten.

En nog een LN2-/LO2- maar die start maar 1x vanwege herstel van een blessure. Als laatste boot hebben we dan een PE/Laga combi die LO2-/LSA2- gaat starten. Bij Laga hebben ze geen lichte roeiers (alleen Dennis Kuijk maar die zit bij bondsselectie) dus de andere lichte Lagaaier doet met ons mee.

En hoe zit het bij jullie met de Amstel wedstrijden? Ook starten? Wij hebben een lichte 8 (LH1div) en een zwicht 8 (H3div), 4 van MGL & 4 van MGZ.
    pi_56871134
    quote:
    Op maandag 18 februari 2008 14:26 schreef De_Ananas het volgende:
    Dit weekend Laak
    Laak, altjd mooi om te horen. Helaas ben ik niet dan aktief ivm andere activieteiten (= klussen aan nieuwe huis in Delft), zoals eerder gemeld. Het is echter een lage opkomst in verhouding met voorgaande jaren, terwijl er toch altijd prima hamburgers van de bbq+bier wordt geserveerd. Waarom dan zo'n geringe (hoewel zeer selecte waarvoor ook iets is te zeggen!) opkomst. Awel ik tast weer eens in het duister. Bij mijn nieuwe stek in Delft ga ik wel eens langs de oever van de Schie staan. Ben benieuwd of ik ex?-collega Achterberg (<7:00 op de ergo voor dames, waarvoor hulde) zie optreden.
    pi_56871374
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 21:48 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Laak, altjd mooi om te horen. Helaas ben ik niet dan aktief ivm andere activieteiten (= klussen aan nieuwe huis in Delft), zoals eerder gemeld. Het is echter een lage opkomst in verhouding met voorgaande jaren, terwijl er toch altijd prima hamburgers van de bbq+bier wordt geserveerd. Waarom dan zo'n geringe (hoewel zeer selecte waarvoor ook iets is te zeggen!) opkomst. Awel ik tast weer eens in het duister. Bij mijn nieuwe stek in Delft ga ik wel eens langs de oever van de Schie staan. Ben benieuwd of ik ex?-collega Achterberg (<7:00 op de ergo voor dames, waarvoor hulde) zie optreden.
    Wij hebben maar 1 tegenstander en onze vrouwen club 8 geen !
    pi_56871619
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 21:48 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Woon je ook aan de Schie/Vliet? Dan zal je Chantal idd wel eens voorbij zien komen denk ik. En die hamburgers en bier (iets minder van toepassing voor een wedstro) zijn altijd super, een willekeurige zaterdag bij t oproeien ruik je de BBQ al... Die hamburgers zien er altijd zooo goed uit, maar zondag moet je ook gewoon inwegen...
    pi_56871914
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 21:55 schreef De_Ananas het volgende:
    Wij hebben maar 1 tegenstander en onze vrouwen club 8 geen !
    Ach, julie worden vast ingedeeld in het totale 8+ veld en mogen het dan opnemen tegen onder meer de 'mans8', ofwel de v.d. Vendel8 (ooit snel) die in elk geval om het even welke club8 het nakijken geeft (veel succes!).
    pi_56872253
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 22:12 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Ach, julie worden vast ingedeeld in het totale 8+ veld en mogen het dan opnemen tegen onder meer de 'mans8', ofwel de v.d. Vendel8 (ooit snel) die in elk geval om het even welke club8 het nakijken geeft (veel succes!).
    Gelukkig doe ik niet mee dan
    pi_56872329
    Teveel aan info gewist.

[ Bericht 48% gewijzigd door nogeenmaarten op 21-02-2008 06:52:36 ]
    pi_56872421
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 22:12 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Hoor net dat we tegen Proteus én Laak moeten, 2 tegenstanders dus
    pi_56872995
    Teveel aan info gewist.

[ Bericht 96% gewijzigd door nogeenmaarten op 21-02-2008 06:52:56 ]
    pi_56890382
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 08:41 schreef -Banaan- het volgende:

[..]

Van ons (PE MGL) doen er 2 viertjes mee. 1 voor het LSA4+/LO4+ (maar er is geen LSA4+ veld dus die kunnen ze ook niet starten). Na de Amstelwedstrijden gaan ze in de 4- de CC starten. Dan is er ook nog een LN4+/LO4+ die ook de Randstad in de 4+ gaat starten.

En nog een LN2-/LO2- maar die start maar 1x vanwege herstel van een blessure. Als laatste boot hebben we dan een PE/Laga combi die LO2-/LSA2- gaat starten. Bij Laga hebben ze geen lichte roeiers (alleen Dennis Kuijk maar die zit bij bondsselectie) dus de andere lichte Lagaaier doet met ons mee.

En hoe zit het bij jullie met de Amstel wedstrijden? Ook starten? Wij hebben een lichte 8 (LH1div) en een zwicht 8 (H3div), 4 van MGL & 4 van MGZ.
    Als alles goed gaat starten we de Heineken en Head ook in een zwicht8 (H3div). Afhankelijk van hoe goed de Winterwedstrijden verlopen.

Trouwens wel opmerkelijk dat er drie damesachten uit TU-steden komen dit jaar! Alleen Theta mist nog in het rijtje!
    pi_56900273
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 19:23 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Als alles goed gaat starten we de Heineken en Head ook in een zwicht8 (H3div). Afhankelijk van hoe goed de Winterwedstrijden verlopen.

Trouwens wel opmerkelijk dat er drie damesachten uit TU-steden komen dit jaar! Alleen Theta mist nog in het rijtje!
    Dat is op zich niet zo opmerkelijk. Delft heeft gewoon ontzettend veel studenten, dus ook veel vrouwen in absolute aantallen. De UT heeft niet alleen technische wetenschappen maar ook psychologie, communicatiewetenschappen en meer van dat soort alpha-cursussen met veel vrouwen (Hoewel de EJD van Euros bestaat uit 7 ingenieurs-in-spe en een HBOer).

Eindhoven is wat dat betreft meer hardcore technisch, en heeft dus weinig vrouwen. Misschien moeten ze daar maar eens wat meer gaan werven op de hogeschool, wat dan wel weer een ontzettend vrouwenbolwerk is.
    pi_57044620
    En einde seizoen... Kloteschouder.
    pi_57072686
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 20:55 schreef De_Brok het volgende:
    En einde seizoen... Kloteschouder.
    Ah kut man...
    Ik hoop dat je er in ieder geval geen permanente schade aan overhoudt.
    pi_57225276
    Hey Apoc, waarom hebben jullie je terug getrokken voor de Heineken? De head doen jullie wel gewoon mee toch?
    pi_57225889
    Mag opnieuw leren bewegen en m'n benen gebruiken voordat ik kan gaan roeien.

Leuk seizoen, kheb mijn nieuwe roeipak niet eens uit het plastic gehaald
    pi_57227941
    Klinkt niet goed, what happened?
    pi_57228870
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 19:35 schreef -Banaan- het volgende:
    Klinkt niet goed, what happened?
    Ik blijk 5 jaar lang al verkeerd te lopen waardoor dat spul in m'n knie (kan ff niet op de naam komen) verneukt raakt en slijt. En de eerste 2 maanden had ik nergens last van
    pi_57229165
    Shit man, je bedoeld je kraakbeen? Dat groeit ook niet terug. Volgens mij kan je t wel er terug in zetten met een operatie oid (heeft Richard Krajicek gedaan dacht ik), maar dus niet sporten meer enzo? Sterkte!
    pi_57229332
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 20:19 schreef -Banaan- het volgende:
    Shit man, je bedoeld je kraakbeen? Dat groeit ook niet terug. Volgens mij kan je t wel er terug in zetten met een operatie oid (heeft Richard Krajicek gedaan dacht ik), maar dus niet sporten meer enzo? Sterkte!
    Kraakbeen ja, en dat groeit niet meer aan. Een operatie deden ze vroeger altijd maar dat bleek niet zoveel effect te hebben. Door oefeningen etc te doen kan je weer normaal bewegen waardoor het niet meer slijt en er een soort beschermlaagje komt (wel slechter dan normaal kraakbeen maar beter dan niks). Als de oefeningen effect hebben zal ik weer fatsoenlijk kunnen sporten, hopelijk. Ik weet trouwens niet hoe lang het duurt, misschien is het maar een maand en dan zou ik nog kunnen roeien (wel is waar met een gigantische trainingsachterstand) maar kan ook best zjin dat dit een half jaar duurt.
    pi_57232260
    Het is weer voorjaar blessurejaar zo te zien. twee van mijn dames zijn ook stuk, dus er zit dit weekend een invalster van triton en een coach in de boot.

het rotte aan die blessures in het voorjaar is dat ze altijd komen als je al wel knetterhard getraind hebt maar nog niet het resultaat hebt mogen meemaken.
    pi_57233513
    Bekend verhaal. Blessures zijn echt klote.
    Inmiddels is het 99% zeker: operatie. Hopelijk herstelt het allemaal zodanig dat OJL 09 weer tot de mogelijkheden gaat behoren. Ondertussen coach van EJZ
    Veel succes voor de starters van de H4K!
    pi_57233980
    Morgen wel kijken hoe m'n ploeg het doet bij de Heineken. Ik woon er overigens maar 1 minuut fietsen vandaan.
    pi_57237155
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 22:30 schreef Thrawn het volgende:het rotte aan die blessures in het voorjaar is dat ze altijd komen als je al wel knetterhard getraind hebt
    Goh, het eerste verklaard een hoop eigenlijk
    Maarja, als de ene vereniging zijn leden afbeuld, kan de ander niet achterblijven natuurlijk.

Oke, de ene blessure is de ander niet kijk maar naar Annanas natuurlijk. Dat voorspel je ook niet. Maar zoveel ontstaat er door te weinig herstel, wat gewoon zonde is en soms een gemiste kans.

H4K morgen, damn. Heb er wel zin in, maar ik ga niet Dus zo nu en dan maar eens intunen en luisteren naar WEO en de rest van de radio crew.
    pi_57245127
    M'n ploegje staat 13de, beter dan verwacht

Skoll 1 staat 3de
    pi_57264172
    Ploeg is 14de geeindigd van de 28

Maar het clubveld gaat eigenlijk nergens over, 3/4 is of wedstrijdroeier of roeit al 20 jaar
      zondag 9 maart 2008 @ 17:21:30 #256
    200504 Amokzaaier
    zonder te ploegen!
    pi_57265853
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 15:47 schreef De_Ananas het volgende:
    Ploeg is 14de geeindigd van de 28

Maar het clubveld gaat eigenlijk nergens over, 3/4 is of wedstrijdroeier of roeit al 20 jaar
    Wat loop jij allemaal stoer te doen..
    je oogst wat je zaait
    pi_57279475
    quote:
    Op zaterdag 8 maart 2008 02:48 schreef Sjobber het volgende:

[..]

Maarja, als de ene vereniging zijn leden afbeuld, kan de ander niet achterblijven natuurlijk.
    Dat is dus precies waar het ;m in zit. Eigenlijk kan je met eerstejaars roeiers helemaal geen 6x per week trainen zonder het soort van begeleiding wat de 8 van okeanos vorig jaar had. Maar als je het niet doet kom je veel te ver achter te lopen op de rest van het veld waarvan de roeiers dan toevallig wel lang genoeg heel blijven.

Dit weekend was het weer goed te zien: Euros/Triton combi, Skoll/WillemIII combi, phocas na de 750 eruit. En dat dus allemaal door blessures. Bovendien weet ik dat er een heleboel andere EjD-ploegen ook niet in hun beste opstelling voeren, maar dat deze meer dan 8 mensen ingeselecteerd hebben.
    pi_57286853
    Wat is het verschil tussen pech en afbeulen? Bij afbeulen kan je inderdaad verwachten dat je blessures oploopt, aan de andere kant kan je ook blessures verwachten wanneer je 8 personen 6 keer per week laat trainen. Al was het maar een kwestie van kansberekening. Om maar eens lekker kort door de bocht te gaan: mijn schouderblessure is gewoon een kwestie van pech hebben. 1 Verkeerde beweging en je seizoen zit erop. Zelfs al word je zo intensief begeleid als "de acht", die blessures blijven komen. Dat schijnt bij topsport te horen...
      woensdag 12 maart 2008 @ 23:26:13 #259
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_57340417
    Komend weekend de Head!
    Ik word al 3 dagen overspoeld met allemaal e-mails me tijdschema's, meldtijden en allerlei verplichtingen, maar oh wat heb ik zin in die head!
    Dit jaar ga ik 2 boten de amstel over jagen, dus heb ik 2 kansen om mijn hoerenbocht fiasco van vorig jaar goed te maken. eerst in een damesveteranen vier, en dan in mijn vaste herenacht. Wordt vast geniaal!
    Alleen jammer dat er regen is voorspeld.

Wie zijn er nog meer bij komend weekend?
      donderdag 13 maart 2008 @ 00:09:44 #260
    58060 Apoc2003
    pi_57342157
    Dit weekend wel gelukkig...

Over waarom we de Heineken niet gestart zijn wil ik het liefst geen woord meer vuil maken, dus dat doe ik dan ook maar niet....
    -Rudyard Kipling
    pi_57342566
    Zie dat de loting online staat. Denk dat ik ook wel wat ga kijken bij de Head. In ieder geval niet zelf roeien.
    pi_57342576
    Ik ga zondag mijn ploeg aanmoedigen
      donderdag 13 maart 2008 @ 09:47:21 #263
    200504 Amokzaaier
    zonder te ploegen!
    pi_57345872
    quote:
    Op donderdag 13 maart 2008 00:25 schreef De_Ananas het volgende:
    Ik ga zondag mijn ploeg aanmoedigen
    zaterdag opruimen dan?
    je oogst wat je zaait
    pi_57347917
    quote:
    Op donderdag 13 maart 2008 09:47 schreef Amokzaaier het volgende:

[..]

zaterdag opruimen dan?
    Ja ik zag het net, ik kan niet aanmoedigen. Zaterdag ben ik nog thuis dus zondag opruimen.
    pi_57353247
    Ik start de head niet Al die regen, de afstand, bah.
    Al had ik hem wel graag willen sturen. Maar met mijn gewicht vragen ze me amper natuurlijk
    pi_57355953
    Jij past niet eens in de stuurplek van een 8...
    pi_57359464
    Daar durf ik nog wel een kratje fristi om te wedden. Want ik pas wel degelijk met mijn dikke aarsch in een achter gestuurde acht.
    Maar we zullen er waarschijnlijk nooit achter komen, dus dat is wel zonde dat ik nou geen gratis fristi voorraad aan kan leggen
    pi_57371899
    Head sturen is gaaf, vooral in het clubveld, lekker kansloze boten inhalen
    pi_57372162
    quote:
    Op vrijdag 14 maart 2008 12:13 schreef cryforhelp het volgende:
    Head sturen is gaaf, vooral in het clubveld, lekker kansloze boten inhalen
    !

Ik mag trouwens weer roeien, met mijn houding in de boot/ergometer was niet zoveel mis zij de fysio
    pi_57372806
    quote:
    Op vrijdag 14 maart 2008 12:23 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

!

Ik mag trouwens weer roeien, met mijn houding in de boot/ergometer was niet zoveel mis zij de fysio
    En wat zeggen je knieen ?
      vrijdag 14 maart 2008 @ 20:55:08 #271
    149168 WanEnOonlie
    Als een ouwe
    pi_57383591
    Jammer dat jullie te laat terug waren voor Radio H4K zaterdagavond, pullup. We waren anders mooi wel de Volkskrant voorgeweest (zie vandaag). Hoop overigens dat de Heineken bezoekers die op het commentaar hebben gelet van me hebben genoten ;-)

Succes nog met de dames trouwens, pullup, iets zegt me dat Bien er nog wel bovenop komt.
    pi_57385724
    quote:
    Op vrijdag 14 maart 2008 20:55 schreef WanEnOonlie het volgende:
    Jammer dat jullie te laat terug waren voor Radio H4K zaterdagavond, pullup. We waren anders mooi wel de Volkskrant voorgeweest (zie vandaag). Hoop overigens dat de Heineken bezoekers die op het commentaar hebben gelet van me hebben genoten ;-)

Succes nog met de dames trouwens, pullup, iets zegt me dat Bien er nog wel bovenop komt.
    Dan hadden jullie mij kunnen aanspreken want ik was eerder terug om de hele dag mee te kunnen fietsen met oa de ouderejaars dames achten van Skoll en Skadi. Ik betwijfel of ik loslippig genoeg was geweest, alhoewel ik de H4k reporters wel waardeer
    Heb helaas daardoor niet voldoende kunnen luisteren naar de verslagen om jou te kunnen herkennen. In 2006 was er de briljante mogelijkheid om alles via Nl-roei nog eens terug te luisteren. (Hint)

Bien heeft wel alles in huis om er te kunnen komen de komende jaren
    pi_57386310
    Vind het jammer dat Skoll de Varsity niet serieus neemt
    pi_57390958
    Ja, komen er nog stukken weer online van het mooie H4K verslag. Vooral de intervieuws van zaterdag avond zou ik wel eens willen horen, en die heb ik helaas allemaal gemist.
    pi_57392077
    Ja er ging dit jaar iets mis met het internet. Weet niet of wij daar voor verantwoordelijk waren. Overigens zijn we nog voldoende te horen dit jaar: we komen op de Varsity, Randstad en ARB ook!
    pi_57427162
    En wat vinden jullie dat er nog beter moet worden aan de Head?
    pi_57427390
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 10:00 schreef jw3 het volgende:
    Overdek de boel maar
    pi_57428517
    quote:
    Feest bij Skoll niet op zondag
      maandag 17 maart 2008 @ 11:56:27 #279
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_57429251
    Pf, met die regen van dit jaar was het net een hele slechte camping op de head, haha. 2 keer tot op het bot verregend en ijskoud, brr. En die stuurliedenvergadering begint zo langzamerhand steeds meer op een stuurliedendebat te lijken...
    Maar heb dit jaar wel 2 keer de hoerenbocht mooi strak genomen, en daar ben ik best trots op .

Nu eerst maar eens al mijn bemodderde spullen in de was gooien
    pi_57442770
    quote:
    Verhard botenterrein. Heb na de heineken nu weer een stel schoenen weg kunnen smijten
    pi_57445543
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 23:11 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Verhard botenterrein. Heb na de heineken nu weer een stel schoenen weg kunnen smijten
    Waar lagen jullie dan?
    pi_57449033
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 02:05 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Waar lagen jullie dan?
    Op het grasveldje voor poseidon. Er lagen wel platen onder de wielen van de botenwagen, maar dat helpt natuurlijk vrij weinig als je daar naast moet gaan lopen met een boot. Na 15 ploegen die op dezelfde plek op- en afladen is er natuurlijk geen millimeter gras meer te bekennen, en sta je dus tot je enkels in de modder.
    pi_57449540
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 11:01 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Op het grasveldje voor poseidon. Er lagen wel platen onder de wielen van de botenwagen, maar dat helpt natuurlijk vrij weinig als je daar naast moet gaan lopen met een boot. Na 15 ploegen die op dezelfde plek op- en afladen is er natuurlijk geen millimeter gras meer te bekennen, en sta je dus tot je enkels in de modder.
    Heb ik het toch maar mooi, wij kunnen gewoon de boot in de loods leggen net als normaal
      dinsdag 18 maart 2008 @ 22:09:28 #284
    200504 Amokzaaier
    zonder te ploegen!
    pi_57463525
    ananas is echt de pimp brotha der roeiers
    je oogst wat je zaait
    pi_57473057
    Nog iemand die trouwens komend weekend afreist naar het Tilburgse land voor de OOCUZ Opening? Mijn coachdames starten op zaterdag. Ben zeer benieuwd!
    pi_57476132
    Hah, mijn coachkindertjes starten in het DervB4+ veld als het goed is, te herkennen aan de gele t-shirts natuurlijk. Laatst nog even gewerkt aan een killer startje. Er is als coach nog wel wat werk te doen moet ik toegeven. Maar heb helaas tentamen deze donderdag dus kon ze deze week ook niet meer coachen. Want vooral die eerste 10 door gaan als een ruitenwisser
    Goed, hopelijk gaan ze op de OOCUZ wel een hoop plezier beleven en gaan ze lekker roeien, want daar ligt het streefpunt eigenlijk.
    Geen idee of ik zelf bij ben overigens. Ligt ook beetje aan het weer en de loting.

Pluizel, ga jij daar ook starten inde B4? Want jullie hadden die wilde plannen aan het einde van het seizoen ^^
      woensdag 19 maart 2008 @ 20:23:35 #287
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_57484151
    Jazeker zijn we van de partij komend weekend! Weliswaar ongetraind, maar zeker aanwezig
    en we hebben een heel toepasselijke ploegnaam: sterkte. (en dat kan je op heel veel manieren opvatten )
    pi_57576475
    Oe veel zin in het 2k seizoen
    NK-klein gaat knallen worden, even kijken hoe ver ik me weet te komen en me misschien wel weet te selecteren
    pi_57576504
    PRoberen te trainen vorige week donderdag. Na 15 minuten gestopt
    pi_57577153
    Wat voor blessure heb je Ananas
    pi_57577185
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 12:55 schreef seekfaM het volgende:
    Wat voor blessure heb je Ananas
    Verrotte benen
    pi_57577549
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 12:57 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Verrotte benen
    Bah
    Beter krijg ik ook even geen blessure ofzo want dan ben ik echt afgeschreven
    En veel tijd en energie voor niks in het roeien gestopt en voor niks zo ver gekomen
    pi_57848145
    VW2: Skadi, Njord, Saurus, Nereus, Argo

Gaat leuk worden
    Helaasch ben ik er zelf niet bij, dus hoop ik erop dat iemand het filmt.

Nog maar weekje en dan de Skoll Cup, waar ik ook erg veel zin an heb
    pi_57848307
    Dark_angelus gaat roeien bij Okeanos
    pi_57848327
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 13:18 schreef Sjobber het volgende:
    VW2: Skadi, Njord, Saurus, Nereus, Argo

Gaat leuk worden
    Helaasch ben ik er zelf niet bij, dus hoop ik erop dat iemand het filmt.

Nog maar weekje en dan de Skoll Cup, waar ik ook erg veel zin an heb
    Ik ga Skollburgers bakken

En ik ga tussentijden klokken

En ik ga vrijdag alles mee opbouwen

En ik ga zaterdag na het feest de soos opruimen

Roeien ga ik niet
    pi_57864865
    Bah zometeen dood gaan op een 2k ergotest
    pi_57868553
    Liever jij dan ik
    Succes ermee in ieder geval, dan ga ik zometeen in dat heelrijke zonnetje even lekker roeien!
    pi_57869875
    Trouwens mooie bootdoping gehad donderdag. Het gratis fust smaakte goed

Bondscoach van de junioren voltrok de doop
    pi_57875027
    quote:
    Op zondag 6 april 2008 15:25 schreef De_Ananas het volgende:
    Trouwens mooie bootdoping gehad donderdag. Het gratis fust smaakte goed

Bondscoach van de junioren voltrok de doop
    Ik had woensdag een bootverbranding om de goden ons (Triton) gusntig te stemmen voor de Varsity.
    Helaas.. het mocht niet zo zijn..
    1. Skadi
    2. Nereus (op halve bootlengte)
    3. Njord (2 bootlengtes)
    4. Triton (stukje daarachter)

Het weer was tegen alle verwachtingen in prima trouwens
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_57875116
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 11:55 schreef nanana het volgende:
    Nog iemand die trouwens komend weekend afreist naar het Tilburgse land voor de OOCUZ Opening? Mijn coachdames starten op zaterdag. Ben zeer benieuwd!
    Ik was present.. Vooral 's avonds trouwens bij 't brassen..
    Meer dan 20 Nereus-jasjes kapot getrokken
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')