quote:De Volgende Fok!ers roeien!Aegir - Groningen:
PluizelAsopos de Vliet - Leiden:
nanana
pikhoofdDDS - Delft:
seekfaMDe Laak - Den Haak:
nogeenmaartenEuros - Enschede
ocf81
cryforhelp
ThrawnGyas - Groningen:
Apoc2003
BoomrupsNereus - Amsterdam
Schotse_Hooglander
SlachtkalfNjord - Leiden:
WanEnOonlieOrca - Utrecht:
Keroppi
oddmanPhocas - Nijmegen
De_Brok
Delnooz
Dodona
SjobberProteus-Eretes - Delft:
-Banaan-Skoll - Amsterdam:
De_Ananas
Pullup
theSummonerTriton - Utrecht:
KluupKluupVidar - Tilburg:
ChielusWillem III - Amsterdam:
duncannn
horney_dorney
jw3Onbekend:
E-Jay
Riemenfeut
quote:Eerdere topics:
Roeien en ergometeren deel X - Fris begin na de zomer!
Roeien en ergometeren deel IX - Licht vs zwaar ready..fight!
Roeien en Ergometeren - Deel VIII - Roadtrip to Linz anyone?
Roeien en Ergometeren - Deel VII - Waar 2k maar 5:59 duurt
Roeien en Ergometeren - Deel VI - Zachtjes tikt de regen...
Roeien en Ergometeren - Deel V - Als (de) Hel bevriest...
Roeien en ergometeren - deel IV
Roeien en ergometeren - deel III
Roeien en ergometeren - deel 2
Roeien en ergometeren
quote:Fotos van evenementen zijn er op talrijke sites zoals:http://www.nlroei.nl http://www.roeifotograaf.nl http://www.jan-edwin.nl www.roeien.net http://www.roeifotos.nl http://www.roeifoto.eu
quote:Algemene informatie over het roeien is te vinden op:http://www.knrb.nl http://www.knsrb.nl http://www.worldrowing.com http://www.rowingone.com
Natuurlijk zijn er ook de afzonderlijke sites van verenigingen: van de Maas tot Nereus, van Eurosquote:Filmpjes van evenementen zijn er op talrijke sites zoals:http://www.youtube.com http://video.google.com http://www.coupdepelle.com/rubriques/medias/
Mooi gejat danquote:Op vrijdag 9 november 2007 11:34 schreef WanEnOonlie het volgende:
Wat nou mooi gedaanIk had de originele OP geklust!!
Op de vraag waarom ik zou stoppen: ik heb gewoon een beetje weinig motivatie om als een bezetene te trainen. Gewoon geen zin in.
Het zijn gewoon een aantal zaken bij elkaar genomen: vorig jaar had ik wel weinig zin om hard te trainen (merkte ik), en dit jaar is dat niet veranderd. De strubbelingen na Luzern maken dat ook niet makkelijker - ik dacht eerst dat ik er niet zo mee zat, maar dat is toch iets anders gelopen.quote:Op vrijdag 9 november 2007 18:25 schreef riemenfeut het volgende:
trainen is voor talentlozen! wanenoonlie had je dan wel een kans gehad als je wel was gaan trainen? gewoon uit nieusgierigheid hoeveel had je moeten verbeteren om het wel te halen?
Er zijn er wel meer die aan de op hebben gesleuteld in de loop der jaren Wan.quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:34 schreef WanEnOonlie het volgende:
Wat nou mooi gedaanIk had de originele OP geklust!!
Op de vraag waarom ik zou stoppen: ik heb gewoon een beetje weinig motivatie om als een bezetene te trainen. Gewoon geen zin in.
Ik ga er altijd van uit dat geen zin de beste reden is om iets niet te doen.quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:07 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Heleboel redenen dus, maar de belangrijkste is dat ik op het moment geen zin heb.
Dat vind ik een onterechte opmerking over 'die junioren die niks kunnen' Junioren krijgen ook niet zomaar een boot, ze moeten er echt hard voor werken. Het is inderdaad anders geregeld dan op studenten verenigen, maar dat ze niks kunnen vind ik onterecht. De meeste trappen tijden waar menig student op jaloers kan zijn.quote:Op zondag 11 november 2007 10:50 schreef riemenfeut het volgende:
Denk je dat je beginneling dan zo slecht is? Anders had hij op W3 toch geen boot gehad? Naja zag dat al die junioren die ook geen fluit kunnen ook nog allemaal in bijna nieuwe empachers varen.
Ik denk dat de groep (redelijk) goede lichte roeiers nog nooit zo groot is geweest. Ja, ok, misschien in het tijdperk van Sjoerd Verhallen en Michiel van der Horst, toen waren er ook veel sterke lichte roeiers.quote:Op zondag 11 november 2007 10:20 schreef jw3 het volgende:
[..]
Ik ga er altijd van uit dat geen zin de beste reden is om iets niet te doen.
Dat je geen coach hebt verbaast me, dacht dat juist bij Njord de coaching goed was geregeld met een prof coach die zelfs coach van het jaar is geworden. Een prijs die dacht ik pullup zelfs nog niet gewonnen heeft.
Heb ooit een keer een praatje mogen horen van Nico Rienks, en die gaf toen aan dat roeien vooral een kwestie van doorgaan is. quitters never win, winners never quit. Nu heb ik wel het idee dat de groep lichte mannen momenteel wel redelijk breed is dat dat er maar zeer weinig plekken voor de spelen zijn, echter voor de WK zijn er natuurlijk zeer veel lichte plekken beschikbaar. Stoppen uit frustratie is meestal geen goede reden om te stoppen lijkt mij.
Veel succes met je keuze, maar wie weet kun je gewoon nog lekker een skifje pakken op de Hel en daar gaan genieten van gewoon lekker varen. Zelfs mijn beginnelingen skiffeur gaat er starten, dus bang om laatste te worden hoef je niet te zijn.
6:34 kan ik alleen maar van dromen. Dat wil nog niet zeggen dat ik vind dat ik wel zo een skiff verdienquote:[b]Op maandag 12 november 2007 17:51 schreef nu vaart er een jongen in mijn oude(2004) empacher wing skiff terwijl hij 6:34 trapt. Ik zeg niet dat je als junior meteen onder de 6moet
Blink zit dacht ik in een twee met Mitchell.quote:O en ik wilde eigenlijk een poultje beginnen wie gaat de Hel winnen? gewoon een bedrag en dan een naam. bijv. ¤5,- Rogier Blinkie Bil
Sjoerd schijnt niet mee te doenquote:Op dinsdag 13 november 2007 11:14 schreef Pikhoofd het volgende:
Doet Sjoerd Hamburger niet mee? Of denken jullie dat Jaap Schouten van hem wint?
En hier sluit ik mij ook bij aanquote:Op dinsdag 13 november 2007 12:15 schreef cryforhelp het volgende:
Ik support mijn vereniging en zet derhalve in op Marjolijn Stenneke voor de damesskiff.
2:20/500m constant draaien voor 10 uur achter elkaar op het water is iets anders dan eenmalig naar de 6:20 trappen op een ergometer (met gemak zeg je 1:39 vast te houden, dus je pr ligt vast op de 6:00).quote:Op woensdag 14 november 2007 12:46 schreef riemenfeut het volgende:
Als je als senior geen 6:34 trapt dan moet je idd niks zeggen over een nieuwe boot. Zelfs als lange of langere afstand roeier moet je toch wel iets kunnen trappen en het is nou niet zo dat 1:39 hard trappen genoemt kan worden.
Als je 1:39 met gemak doet, kan daar ook met gemak nog 9 sec. vanaf en zit je op 2k dus op de 6 platquote:Op woensdag 14 november 2007 12:46 schreef riemenfeut het volgende:
Als je als senior geen 6:34 trapt dan moet je idd niks zeggen over een nieuwe boot. Zelfs als lange of langere afstand roeier moet je toch wel iets kunnen trappen en het is nou niet zo dat 1:39 hard trappen genoemt kan worden.
helaas, na een veel eerder jaar in een zware 8 van Phocas en een jaar in een 2- die door blessure een eerstejaars 8 met orca werd is het wedstrijdroeien voor mij voorbij.quote:Op donderdag 15 november 2007 10:20 schreef Pikhoofd het volgende:
roei jij eigenlijk nog Delnooz of ben je gestopt na je carriere in de orca 8?
He Apoc, nu ik je hier zo zie posten kan ik je meteen mooi wat dingen vragen over gyas. (succes overigens met die selecties)quote:Op donderdag 15 november 2007 17:59 schreef Apoc2003 het volgende:
Vanavond 3x10 minuten test, en volgende week mijn allereerste 6k-test. Ik moet zeggen dat de zenuwen toch wel een beetje beginnen te komen. Er is nog 1 plek in de 4- te vergeven, en 4 plekken voor de 4+. Er zijn nog 6 roeiers die aanspraak maken op die 5 plekken, dus er moet er nog 1 afvallen. Over 8 dagen weet ik of er bij zit, en zo ja in welke boot.
Zeg, als je in een boot zit waarin je elkaar vaker ziet dan dat je je vriendin ziet, dan is dat wellicht wel logisch. Verder is er (natuurlijk?) een band onder wedstrijdroeiers omdat je allemaal zo ongeveer hetzelfde door hebt gemaakt. Dat maakt het gewoon allemaal redelijk van zelfsprekend dat je daar beter mee kan opschieten wat mij betreft.quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:35 schreef cryforhelp het volgende:
Overigens vindt er bij Euros wel enige integratie plaats tussen compo/club en wedstrijdroeiers, maar wedstrijdroeiers hebben toch de neiging snel hun eigen clubjes te gaan vormen. Ze zien elkaar gewoon veel vaker dan comporoeiers.
Klopt, ga jij die ook starten? Volgens mij heb ik je nog gezien op de novembervieren, kan dat?quote:Op donderdag 15 november 2007 20:19 schreef -Banaan- het volgende:
de 4- moet challenge cup gaan starten dit jaar?
Onze MGL is straks dus 9 man sterk. Voor zover ik weet de grootse middengroep van gyas in jaren. Jij ook succes met je 2k testen!quote:Op vrijdag 16 november 2007 00:32 schreef cryforhelp het volgende:
Nou succes Apoc, voor mij is het nog twee en een halve week totdat de selectie bekend gemaakt wordt. Nog twee keer een 2k test doen en verder gewoon veel inzet tonen. Maar jullie hebben dus een flinke middengroep begrijp ik?
Het probleem van wedstrijdroeiers en competitieroeiers is overal wel een beetje aanwezig denk ik. Twee jaar geleden, toen ik nog competitieroeide, kende ik bijna geen enkele wedstrijdroeier, maar wel veel competitieroeiers.Vorig jaar in mijn eerstejaarsacht was ik in het begin van het jaar nog best veel te vinden op de donderdagavonden, en kende ik best veel eerstejaars competitieroeiers. Maar na verloop van tijd wordt die behoefte (bij mij in ieder geval) minder, en leer je minder mensen kennen. Er wordt trouwens wel geprobeerd om wedstrijdroeiers en competitieroeiers te laten integreren, zoals als verschillende instapachten die worden gecoacht en/of voorgeslagen door (oud)wedstrijdroeiers, uitjes naar bijvoorbeeld Luzern en dat soort dingen.quote:
die jongen van aegir die ken ik wel, die zou ingeselecteerd worden voor Licht '06 (onze telling loopt een jaartje achter *ja of jullie lopen gewoon voor*) maar werd uiteindelijk op karakter uitgeselecteerd. HIj zou niet goed in de groep passen. Op aegir zie ik hem nooit meer, hij was er ook duidelijk niet op zijn plek.quote:Op zaterdag 17 november 2007 16:35 schreef Apoc2003 het volgende:
Het probleem van wedstrijdroeiers en competitieroeiers is overal wel een beetje aanwezig denk ik. Twee jaar geleden, toen ik nog competitieroeide, kende ik bijna geen enkele wedstrijdroeier, maar wel veel competitieroeiers.Vorig jaar in mijn eerstejaarsacht was ik in het begin van het jaar nog best veel te vinden op de donderdagavonden, en kende ik best veel eerstejaars competitieroeiers. Maar na verloop van tijd wordt die behoefte (bij mij in ieder geval) minder, en leer je minder mensen kennen. Er wordt trouwens wel geprobeerd om wedstrijdroeiers en competitieroeiers te laten integreren, zoals als verschillende instapachten die worden gecoacht en/of voorgeslagen door (oud)wedstrijdroeiers, uitjes naar bijvoorbeeld Luzern en dat soort dingen.
Overigens vind ik de mensen bij Gyas heel gezellig, maarja dat is voor iedereen natuurlijk anders. Als je echt wil weten hoe het is zou ik je aanraden om gewoon een keer te komen kijken op een openroeimiddag (ergens in mei/juni) of in de Kei-week.
Er is vorig jaar ook een jongen van aegir bij ons komen roeien om samen met 3 roeiers van gyas een vier te vormen, die is dit jaar roeiend lid geworden bij gyas , en niet roeiend lid bij aegir. Hij wordt bij ons niet echt raar aangekeken verder, behalve dat hij af en toe wat grappen over zich heen krijgt natuurlijk![]()
Sjeuses die boeg, Dodona sta me bij!quote:Op zaterdag 17 november 2007 14:43 schreef ocf81 het volgende:
[..]
Die gezichten zie je gewoon vaker en blijven je bij.
Bij ons is het nog niet bekend wie wat gaat doen dit jaar, wij zijn ook met een best grote groep (13).quote:Op zaterdag 17 november 2007 16:35 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Klopt, ga jij die ook starten? Volgens mij heb ik je nog gezien op de novembervieren, kan dat?
[..]
Die boeg van jullie heren clubacht op het OCT, die was pas lelijk...quote:Op zaterdag 17 november 2007 20:29 schreef Sjobber het volgende:
[..]
Sjeuses die boeg, Dodona sta me bij!
Natuurlijk zie ik dit anders. Misschien wel omdat ik wedstrijdroeier ben, maar misschien ook wel omdat ik wél meedoe aan de sociale kanten van de vereniging.quote:Op vrijdag 16 november 2007 12:13 schreef Sjobber het volgende:
Eigenlijk een beetje een algemeen bekend probleem denk ik zo.
Maar wat we bij Phocas weleens doen is op de maandag avond een 8 plannen waar iedereen zich vrij voor kan inschrijven. Gebeurd meestal in de 2de helft van het seizoen. Daarnaast zijn er ook projecten als de argosprint waar je natuurlijk aan mee kan doen.
En er is een skiffcursus voor beginners/gevorderden. Stel je er niet teveel bij voor, maar het is weer een mogelijkheid om te gaan skiffen.
Verder is het eigenlijk zoeken naar de juiste mensen. Zo is er bij ons een groepje ouderejaars dames (5de 6de jaars ofzo? ) dat vaak in het weekend samen wat gaat roeien.
Maar om nou te zeggen van er zijn veel Vlietbokaal boten ofzo... nee. Dat stopt over het algemeen na het 2de jaar bij ons.
Al zijn we geloof ik wel wat aan het opzetten bij de mannen voor een 3de jaars boot.
Eigenlijk zou ik je aanraden om weer sjaars te worden als dat zou kunnen![]()
Niet al te negatief bedoeld natuurlijk, maar van daaruit worden meestal wel de ploegjes gevormd.
Nee, maar dat wist je al. ach over 3 jaar weer een kans he en dan ook maar het laatste stuk hard roeien, of gewoon doorvaren als je ziet dat je gewonnen hebt.quote:Iedereen tevreden over zijn uitslag ?
Hoezo over 3 jaar weer? Volgend jaar weer een kans toch of mis ik iets.quote:Op maandag 26 november 2007 09:31 schreef riemenfeut het volgende:
[..]
Nee, maar dat wist je al. ach over 3 jaar weer een kans he en dan ook maar het laatste stuk hard roeien, of gewoon doorvaren als je ziet dat je gewonnen hebt.
Geweldig. Ik ben ook ongeslagen op de nkir. Maar dat zegt dus eigenlijk niet zoveel als je maar 1x hebt meegedaan.quote:Op maandag 26 november 2007 10:09 schreef riemenfeut het volgende:
Nu op naar de onek dan maar he. Daar mijn ongeslagen status maar wel behouden
Zou M kunnen zijn. Die trapte al iets boven de 6 min op de ergo toen hij 16 was en lag afgelopen hel tot 5k aan kop, maar liet zich op de laatste km voorbij varen door 2 man. Anderzijds zou je toch denken dat je dan geen tijd meer hebt voor forum14.quote:Op maandag 26 november 2007 14:52 schreef Pluizel het volgende:
En ik begin me hard af te vragen wie riemenfeut is met al z'n praatjes.
3:18 voor de eerste km voor de winnaar van de lichte heren skiff is redelijk bijzonder.quote:Op maandag 26 november 2007 10:47 schreef pullup het volgende:
Weinig bijzonders te ontdekken aan de uitslagen.
Op de Hel niet hoorquote:Op maandag 26 november 2007 21:49 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
3:18 voor de eerste km voor de winnaar van de lichte heren skiff is redelijk bijzonder.
mijn excuses, heb inmiddels je naam verwijderd uit mijn bericht. wees verder gerust, ik ken je niet en jij mij niet. van die 6:00,1 wist ik ook niet (knappe tijd). waar ik je naam nog van herinner is die foto met die ergometerhaal tot aan je kin. dat was precies in de tijd dat ik ook meedeed aan de nkir (of onek oid). als ploegje hebben we die ergohaal later nog eens uitgeprobeerd. geen succes wel lol.quote:Op dinsdag 27 november 2007 00:15 schreef riemenfeut het volgende:
hoe weet jij dat ik 17was toen ik 6;00;1 trapte? daar waren niet veel mensen bij dus dan wil ik eigenlijk wel weten wie jij dan bent. Ik geloof niet dat die resultaten namelijk openbaar waren gemaakt dus dan wil ik het wel weten hoe je er aan komt. Sorry als ik nu wat aggresief over kom maar ik wil dat eigenlijk wel weten. verder ja ik ben het, maar het lijkt mij niet dat dat veel verandert? Ik heb niet dingen gezegd die mensen anders moeten zien nu ze weten wie er achter mijn naam zit. En ik ben natuurlijk niet een nummer maar had afgelopen weekend wel 185 op mijn rug gespeld.
Ik snap het niet op Nlroei was ik nogal vriendelijk ik heb niet dingen gezegt waar ik niet achter sta,ik ga ervanuit dat je dat interview met Koos Bauman bedoelt van afgelopen weekend.quote:Op dinsdag 27 november 2007 00:33 schreef cryforhelp het volgende:
Op NLroei kwam riemenfeut soms ook wat ongepolijst over, dus ik neem aan dat hij gewoon zo is. Aangezien sommige mensen aan hun privacy hechten, stel ik voor dat we het er niet meer over hebben?
En riemenfeut, je moet je realiseren dat je nogal confronterend over kan komen. Dat kan je best gaan opbreken wanneer je mensen voor je moet gaan winnen.
Van 6:00,1 naar 5:59,9 is 0,2 s. Als je dat in 1 haal wilt goedmaken dan moet je één haal 0:50 /500 m op je klokje zetten uitgaande van 198 halen voor de 2k (maar misschien moet iemand het ff narekenen).quote:Op dinsdag 27 november 2007 09:57 schreef jw3 het volgende:
Dacht toch dat als je de haal langer maakte op de ergo dat het je score wel positief zou beinvloeden. Wat ik niet snap is als je 6.00.1 doet waarom je dan niet gewoon 1 haal harder maakt en onder de 6 gaat.........:))
Neen geen Nkir voor mij, m'n ploeg gaat in januari nog een keer een 2k-test doen als het in het trainingsschema uitkomt. M'n doen is om een paar seconden onder de 6:40 te gaan.quote:Op donderdag 29 november 2007 23:27 schreef riemenfeut het volgende:
nee dat is niet slecht, ga je de Onek of Nkir nog starten?
Zullen we dan maar net als de Hel voorspellen wie de onek gaat winnen? Misschien zelfs een tijd erbij?
Gasten hou op met alleen maar onzinvelden te vertellen wie er gaat winnen. Als je zegt 'de winnaar was' dan heb je het over de snelste in het open veld. Licht roeien is niks mis mee maar het is een 'beperking' dus je bent de beste van de mensen die die beperking hebben. Zelfde met vrouwen die hebben ook de beperking dat ze vrouw zijn en daardoor niet het snelste zijn. Daarom zijn er verschillende velden en dus dan krijg je dat mensen die onder de 23 zijn tegen alleen maar mensen varen die U23 zijn. Dus kortom de winnaar is de persoon die het snelste veld gewonnen heeft.quote:Op zaterdag 1 december 2007 00:15 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
LSA: Gerard van der Linden
LSB: Joris Pijs
Deze keer gaat ie wel gewoon afmaken?quote:Op zaterdag 1 december 2007 18:56 schreef riemenfeut het volgende:
...Terwijl ik eigenlijk ook heel veel van Olivier Siegelaar verwacht maar dat is ook een groot deel hoop, ik denk wel dat hij mensen zal verrassen.
Dat is niet cool natuurlijk. Maar is de selectie nu al helemaal bekend bij jullie of ben je voortijdig uitgeselecteerd?quote:Op zondag 2 december 2007 22:58 schreef cryforhelp het volgende:
Nou, mijn wedstrijdroei carrière is ook getermineerd. Wegens te weinig vermogen ben ik vandaag uitgeselecteerd. Toch kut om zoiets te horen, ondanks dat ik het al wel aan zag komen na de test van donderdag (die ook niet hard ging). Maar het roeien ging zo lekker afgelopen weekend
Voordeel is wel dat ik niet naar de ONEK hoef. Dood aan ergometers.
Zitten er veel dikzakjes tussen?quote:Op dinsdag 4 december 2007 09:06 schreef -Banaan- het volgende:
Ik hoorde juist dat Aegir zwaar 2007 wel potentieel had...
Huh? Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 4 december 2007 17:14 schreef -Banaan- het volgende:
Hey brok, gefeliciteerd met je verkiezing tot beste sportploeg van Nijmegen
Tot nu toe durven ze zich nog niet echt aan een wedstrijdje te wagen. Daag je ze uit voor de VIC500, weigeren ze omdat ze anders een heel jaar die nederlaag aan te horen krijgen van ons.quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:53 schreef De_Brok het volgende:
[..]Zitten er veel dikzakjes tussen?
Onze zware 4 zet op de ergo ook heel wat weg. Hopelijk kunnen ze dat ook laten zien op het water wanneer het erop aankomt.
Licht 2001, blik op de ZHRBquote:Op dinsdag 4 december 2007 17:14 schreef cryforhelp het volgende:
Wanneer was eigenlijk de laatste keer dat phocas een succesvolle acht had?
Danku, de mensen van de sportraad hadden blijkbaar nog nooit gehoord van "een lichte vier" en hebben er dus maar 4 overwinningen van gemaakt... Ook het winnen van "de holland beker" was wel kort door de bocht...quote:Op dinsdag 4 december 2007 17:14 schreef -Banaan- het volgende:
Hey brok, gefeliciteerd met je verkiezing tot beste sportploeg van Nijmegenmaar ik vroeg me , 4 overwinningen op de hollandia?
*zucht* ga eens selectie lopen of stop met zeuren...quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:40 schreef Sjobber het volgende:
[..]
Tot nu toe durven ze zich nog niet echt aan een wedstrijdje te wagen. Daag je ze uit voor de VIC500, weigeren ze omdat ze anders een heel jaar die nederlaag aan te horen krijgen van ons.
Laatste succesvolle Heren Phocas 8 komt denk ik uit 2001. Waar de lichte units met houten palen de 6 plat roeiden ofzo. Echt die verhalen altijd he...![]()
Dit jaar had er ook wel een redelijke 8 in gezeten; maar dan strijd je waarschijnlijk om plaats 3 hoogstens. Bij Phocas heb je eigenlijk altijd maar een paar echt zware roeiers en voor de rest een beetje tussenliggende personen en lichte units. Terwijl je toch echt voor een volle zware 8 wil gaan dan. Daarom is er waarschijnlijk ook gekozen voor een zware 4 ipv een zwicht 8.
Daarbij ook; een 4tje is veel leuker.
houd het eens 'gezellig'.quote:Op woensdag 5 december 2007 19:13 schreef De_Brok het volgende:
*zucht* ga eens selectie lopen of stop met zeuren...
Heeft Els toch netjes gedaanquote:Op vrijdag 30 november 2007 18:47 schreef De_Brok het volgende:
Ik zet bij de DN in op Els Pelgrim
Winnaar SA: Hamburger
Deze jongeman gaat voor de 6:59 dit keer...
Dat is dus de grap: Sjobber steekt minstens zoveel tijd in zijn roeicarriere...quote:Op vrijdag 7 december 2007 21:09 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
houd het eens 'gezellig'.
dat jij zoveel van je tijd in de roeisport wilt steken is zeer goed! (echt dat meen ik), maar reken anderen er alstublieft niet op af als ze daartoe niet bereid zijn.
Els is een ergo-koningin!quote:Op zaterdag 8 december 2007 15:30 schreef Sjobber het volgende:
[..]
Heeft Els toch netjes gedaan![]()
En die Hamburger... pffft. Goed, 1 tiende is vast zuur voor hem![]()
net als Riemenfeut; lijkt me toch wat telleurstellend. Goed, ik trek het niet majah
Ook niet het gewenste resultaat voor Brok zo te zien. Zonde. Maar damn, wat lijken al die N velden snel eigenlijk.
Grapjas. Niets roeicarriere; roeien is puur als training voor het NKtrappenlopenquote:Op zaterdag 8 december 2007 19:05 schreef De_Brok het volgende:
[..]
Dat is dus de grap: Sjobber steekt minstens zoveel tijd in zijn roeicarriere...
[..]
Ze kwam net iets boven de 7.00 uit en dus 1.45 maar zeker veel respect daarvoor.quote:Op zaterdag 8 december 2007 19:29 schreef nanana het volgende:
Heb mensen kapot zien gaan in die hal! Heb overigens wel respect voor de mensen die dit starten! zelf zou ik dit echt niet kunnen
!
Iemand nog het eerstejaarsveld gezien van de dames? Dat orca-meisje dat 2k 1.43/1.44 heeft getrapt? Jeetje zeg!!!
En het feit dat Hurnet 80+ weegt en het meisje in kwestie, naar ik heb vernomen, 70.quote:Op zaterdag 8 december 2007 21:34 schreef pullup het volgende:
[..]
Ze kwam net iets boven de 7.00 uit en dus 1.45 maar zeker veel respect daarvoor.![]()
Het eerste jaars ' record' staat op naam van Hurnet met 6.59 en ik had al vernomen dat ze daar voor ging.
Net niet dus maar als je bedenkt dat Hurnet 2 jaar later 6.30 trapte kun je de prestatie nog beter op waarde schatten.
Exactquote:Op zondag 9 december 2007 16:52 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
En het feit dat Hurnet 80+ weegt en het meisje in kwestie, naar ik heb vernomen, 70.
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik eerder naar de roeiers en het bord met de bootjes en scores keek.quote:Op zondag 9 december 2007 22:42 schreef Slachtkalf het volgende:
een vraag aan iedereen die op het NKindoor aanwezig was:
Wat vonden jullie van het beeld? Vonden jullie het een meerwaarde dat we drie camera's, een camerawagentje, een complete regieset met peperduur communicatiesysteem en een beamer met live beelden (en straks alle heats op youtube) hebben? Kijken jullie naar het scherm of vooral naar de roeiers?
Zoals je misschien snapt ben ik van de videoploeg, en ben erg nieuwsgierig hoe het bevallen is.
Naja kijk, we zetten binnenkort iedere heat op youtube, als dat nou, laten we zeggen, 500 view per heat oplevert ben ik best tevreden, maar het blijft veel werk om alleen voor youtube te filmen.quote:Op zondag 9 december 2007 23:01 schreef Sjobber het volgende:
Ik ben er niet bijgeweest dus daar kan ik niets van zeggen.
Maar ik vind het wel leuk om dit soort dingen terug te zien op youtube. Al doen jullie het daar waarschijnlijk niet voor. Gezien het wel duur is om te doen.
Idd ja. Je hebt meestal een roeier waar je naar kijkt, over het algemeen van je eigen vereniging. En dan kijk je op het bootjesscherm waar hij zit tov de rest. Ik heb af en toe wel naar de beelden gekeken wanneer er geen roeier van ons in een heat zat, maar meestal zit je dan ook gewoon naar het bootjesscherm te kijken.quote:Op zondag 9 december 2007 22:45 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik eerder naar de roeiers en het bord met de bootjes en scores keek.
Er is gewoon erg veel tegelijk te bekijken gedurende de races inderdaad en dan ga je niet kijken of degene die loopt te filmen toevallig opneemt wat jij wil zien.quote:Op zondag 9 december 2007 23:10 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Idd ja. Je hebt meestal een roeier waar je naar kijkt, over het algemeen van je eigen vereniging. En dan kijk je op het bootjesscherm waar hij zit tov de rest. Ik heb af en toe wel naar de beelden gekeken wanneer er geen roeier van ons in een heat zat, maar meestal zit je dan ook gewoon naar het bootjesscherm te kijken.
De reporters waren bijvoorbeeld ook nauwelijks te verstaan door de muziek die erachter zat, maar ik denk dat beeld en geluid zijn meerwaarde gaat bewijzen bij het achteraf terugkijken, wat wel een heel gaaf idee is.
Hebben de razende reporters enig idee of er og audio van de H4K van 2007 beschikbaar komt, zoals die er ook van 2006 is?
Als kersverse Razende Reporter kan ik je zeggen dat er jaarlijks geëvalueerd wordt hoe het ging en wat er verbeterd kan worden, zowel op technisch gebied (geluid voornamelijk) maar ook wat betreft het commentaar en de invulling van het programma. En daar hoort internet - en de beschikbaarheid van audio na/tijdens de race in het bijzonder - natuurlijk ook bij. Via wie dat gebeuren gaat - NLroei? - weet ik alleen nog niet.quote:Op zondag 9 december 2007 23:10 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Idd ja. Je hebt meestal een roeier waar je naar kijkt, over het algemeen van je eigen vereniging. En dan kijk je op het bootjesscherm waar hij zit tov de rest. Ik heb af en toe wel naar de beelden gekeken wanneer er geen roeier van ons in een heat zat, maar meestal zit je dan ook gewoon naar het bootjesscherm te kijken.
De reporters waren bijvoorbeeld ook nauwelijks te verstaan door de muziek die erachter zat, maar ik denk dat beeld en geluid zijn meerwaarde gaat bewijzen bij het achteraf terugkijken, wat wel een heel gaaf idee is.
Hebben de razende reporters enig idee of er og audio van de H4K van 2007 beschikbaar komt, zoals die er ook van 2006 is?
Het wisselt vaak hoe goed het commentaar te horen is; dat is ook afhankelijk van de commentatoren. Ik vond Coen meestal wel goed te verstaan, zij collega wat minder. Heeft met intonatie en het microfoongebruik te maken vermoed ik, maar natuurlijk ook met de wisselwerking tussen de DJ, de technici en de commentatoren.quote:Op maandag 10 december 2007 10:03 schreef jw3 het volgende:
Het in beeld brengen van het ergometeren is natuurlijk zeer de moeite waard. Wel moet ik toegeven dat het me niet zo is opgevallen. Al met al kijk je tijdens de heats toch meer naar je eigen club en vooral naar het 'blauwe' scherm. Denk dat het wel leuk is om dit soort dingen ook te streamen via internet tijdens het evenement zelf. Het commentaar was vaak wel heel slecht te verstaan door de muziek erdoorheen. Verder een goed georganiseerd evenement met zoals het hoort wisselende resultaten.
Hmmm,quote:Op zondag 9 december 2007 16:52 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
En het feit dat Hurnet 80+ weegt en het meisje in kwestie, naar ik heb vernomen, 70.
we hebben het uiteraard getest, en volgens mij redelijk goed afgesteld, maar ja, als zon hele zaal gaat lopen brullen kom je er gewoon niet zo makkelijk bovenuit zonder de boxen op te blazen.quote:Op maandag 10 december 2007 12:28 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Het wisselt vaak hoe goed het commentaar te horen is; dat is ook afhankelijk van de commentatoren. Ik vond Coen meestal wel goed te verstaan, zij collega wat minder. Heeft met intonatie en het microfoongebruik te maken vermoed ik, maar natuurlijk ook met de wisselwerking tussen de DJ, de technici en de commentatoren.
Ja die carrière was al enigzins beëindigd. Of dat defintief is, is nog de vraag hoor (zeg nooit nooit enzo).quote:Op maandag 10 december 2007 14:11 schreef jw3 het volgende:
Wan, nog gefelitciteerd met je razende nieuwe benoeming. Ik neem aan dat het betekend dat je niet je eigen roeien gaat verslaan, dus dat de carriere ten einde is?
Ja, dat is natuurlijk ook wel zo. Ik trok niet jullie technische know-how en capaciteiten in twijfel hoorquote:Op maandag 10 december 2007 19:12 schreef Slachtkalf het volgende:
[..]
we hebben het uiteraard getest, en volgens mij redelijk goed afgesteld, maar ja, als zon hele zaal gaat lopen brullen kom je er gewoon niet zo makkelijk bovenuit zonder de boxen op te blazen.
Ga jij trouwens de h4k verslaan als reporter?
Zodra mijn computer de dvd stations weer herkent (quote:Op maandag 10 december 2007 22:44 schreef De_Brok het volgende:
Wanneer komen die filmpjes op Youtube?
Ik vind dat je dan ergens tussen 6.35 en de 6.45 moet kunnen varen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 01:19 schreef Sjobber het volgende:
Owja, wat zijn een beetje de gem. ED tijden voor een gladde 4? Beetje 2de jaars viertje zegma rond niveau nieuweling/overgangs.
Ik vindt die getalletjes altijd wel leuk, maar het blijft een indicatie. Wij halen bijvoorbeld de 2.01 wel op tempo 18, maar als het tempo omhoog moet, gaan de tijden niet nog niet hard omlaag. Het is dus niet per definitie iest waaraan je kan zien of een ploeg ook daadwerkelijk 6.35 kan varen. Of ben je dat niet met mee eens?quote:Op dinsdag 18 december 2007 08:27 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik vind dat je dan ergens tussen 6.35 en de 6.45 moet kunnen varen.
Tijden:
6.35 - T 20 1.57.7 en T 18 2.01.3 per 500 meter
6.40 - T 20 1.59.2 en T 18 2.02.9 per 500 meter
6.45 - T 20 2.00.6 en T 18 2.04.4 per 500 meter
Mocht je geinteresseerd zijn in een volledigere snelheids/trainingsvorm tabel, ook voor andere ploegen/boottypes doe maar een pm
Helemaal mee eens dat die tijden slechts indicatief zijn natuurlijk. In ieder geval hoort er bij dat de leden van de ploeg in het juiste hartslagbereik zitten in dat tempo. Het is makkelijk om extra hard te trappen om de snelheid te halen maar inderdaad zal je dan bij het omhoog brengen van het tempo te weinig snelheidswinst kunnen boeken om je wedstrijdstreeftijd te halen.quote:Op woensdag 19 december 2007 10:19 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Ik vindt die getalletjes altijd wel leuk, maar het blijft een indicatie. Wij halen bijvoorbeld de 2.01 wel op tempo 18, maar als het tempo omhoog moet, gaan de tijden niet nog niet hard omlaag. Het is dus niet per definitie iest waaraan je kan zien of een ploeg ook daadwerkelijk 6.35 kan varen. Of ben je dat niet met mee eens?
Afgelopen tijd trouwens ook een paar keer getraind in de acht. Onze vierzonder en viermet gaan samen de Heineken en Head starten, waar we nu al begonnen zijn om mee te trainen, en dat loopt echt heerlijk. We roeien in een gloednieuwe empacher acht, wat ook wel leuk is, maar het is wel wat anders dan een Hudson. Wat een badkuip is zo'n empacher dan. Hudson
Je bedoelt 'vormen van een nieuwe ploeg' ;-)quote:Op woensdag 19 december 2007 11:39 schreef Sjobber het volgende:
Daarbij denk ik ook dat wij voor zoiets nog niet klaar zijn gezien we een hele reorganisatie van onze ploeg achter de rug hebben en het roeien nog niet helemaal vlekkeloos/stabiel verloopt.
Was dat zijn smoes ?quote:Op zaterdag 29 december 2007 09:26 schreef riemenfeut het volgende:
hup hard roeien, met je dondah. Ey de vriesch, je moet die vdw niet te veel laten zuipen dan werkt hij de volgende dag niet.
ben inderdaad videocommissie, maar toeval wil dat ik de hcn zelf moest starten in het c8 veld, volgens mij waren de beelden alleen live en niet voor later, maar ga het even vragen voor je. Je bedoelt eerste sprints of de finale in het donker?quote:Op maandag 31 december 2007 00:18 schreef Sjobber het volgende:
Ik vind dat toch wel zonde he; dat opstoken van een 8.
Enig idee hoeveel roeiplezier je daar nog van zou kunnen hebben gehad.
Is er ook een filmpje van geschoten overigens? Want daar ben ik wel benieuwd naar.
Owja, over filmpjes gesproken. Slachtkalf; is er ook nog video materiaal van de HCN 2007 250m sprint (H4+) toevallig?
Want ik zou daar graag wat materiaal van hebben. Geen idee of je dat in je archief hebt, maar je was van de videocomissie oid dusja ik dacht ik vraga het ff
Vette shit, kan je terugzien hoe ik kansloos laatste werdquote:Op maandag 31 december 2007 13:06 schreef Slachtkalf het volgende:
[..]
voor de rest: binnen drie dagen staan alle heats van nk indoor online (ja het duurde even, ik weet), lnks volgen
En wat is het geworden bij jullie? Beterschap in ieder geval!quote:Op woensdag 16 januari 2008 08:37 schreef -Banaan- het volgende:
Wij zijn al bijna 2 weken intraining, weer een excuus om lekker op tijd naar bed te gaanHelaas nu wel ziek dus roeien zit er niet in...
LN4+, met een ploegmaat van vorig jaar en twee nieuwe kerels erbij.quote:Op woensdag 16 januari 2008 01:26 schreef cryforhelp het volgende:
Je gaat dus wel door, wat wordt het nou dit seizoen?
Dan ga ik je nog tegenkomen op de varsity en de randstad, want die starten wij ook in de 4+. Als die een beetje goed gaan, stappen we daarna over naar de 4-.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:29 schreef De_Brok het volgende:
[..]
LN4+, met een ploegmaat van vorig jaar en twee nieuwe kerels erbij.
Jupquote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:27 schreef cryforhelp het volgende:
Ik hoorde gisteren dat de ergohead blijkbaar al geweest is. Is er nog iemand daarnaartoe geweest?
Je score van 6.37 is redelijk goed voor een tweede jaars en je kan er mee voor de dag komen. Het gaat je geen uitnodiging voor deelname aan een selectie opleveren of iets dergelijks schat ik zo in. Kijkend naar het lijstje van mensen die begin dit jaar in de selectie werden uitgenodigd is een score van rond de 6.25 daarvoor ongeveer vereist als je verder geen briljante roeiprestaties (zoals de Muda's of Tim )hebt laten zien.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:27 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Dan ga ik je nog tegenkomen op de varsity en de randstad, want die starten wij ook in de 4+. Als die een beetje goed gaan, stappen we daarna over naar de 4-.
Overigens heeft onze vier zojuist een maxtest gedaan. Had zelf 6.37,4 en het gemiddelde van de boot was 6.42, dus genoeg vermogen aanwezig. Jammer dat één iemand het gemiddelde hard naar beneden heeft gehaald.
Weet iemand trouwens met wat voor max-score je redelijk voor de dag kan komen als tweedejaars, bij de bondstest van volgende maand? We gaan namelijk misschien meedoen.
Ach, onze eerste sparwedstrijd terwijl we de dag ervoor gingen drinkenquote:Op woensdag 30 januari 2008 22:16 schreef ocf81 het volgende:
het is geloof ik niet bijzonder snel, maar voor 3k is het ook niet te langzaam denk ik.
Met storm mee zeker en allemaal zware overgangsroeiers?quote:Op donderdag 31 januari 2008 09:23 schreef Thrawn het volgende:
Snelle clubacht zit op de Gyas-Hunze (2800) ergens rond de 9 minuten bij wind mee. Nu weet ik niet wat de weersomstandigheden waren, maar het lijkt erop dat je nog wat harder moet
We roeien nog niet zo lang samen en we hadden 's ochtends al een training van 2 uur gehadquote:Op donderdag 31 januari 2008 09:23 schreef Thrawn het volgende:
Snelle clubacht zit op de Gyas-Hunze (2800) ergens rond de 9 minuten bij wind mee. Nu weet ik niet wat de weersomstandigheden waren, maar het lijkt erop dat je nog wat harder moet
De euros-clubacht heeft in 2006 9:00.5 gevaren met 5 2e- en 3e-jaars clubroeiers, en 3 beginneling lichte pikken. Gemiddeld gewicht een kilotje of 75, zo bijzonder is het dus niet.quote:Op donderdag 31 januari 2008 10:03 schreef De_Brok het volgende:
[..]
Met storm mee zeker en allemaal zware overgangsroeiers?
Maar dat was op het einde van het seizoen denk ik? In ieder geval niet de eerste (sparrings) wedstrijd?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:09 schreef Thrawn het volgende:
[..]
De euros-clubacht heeft in 2006 9:00.5 gevaren met 5 2e- en 3e-jaars clubroeiers, en 3 beginneling lichte pikken. Gemiddeld gewicht een kilotje of 75, zo bijzonder is het dus niet.
Mooie tijd dan denk ikquote:Op vrijdag 1 februari 2008 13:10 schreef Thrawn het volgende:
Dat was dus op de gyas-hunze, de eerste wedstrijd voor clubachten. 11 feburari in dit geval.
Aan welke ploeg doet me dit toch denken....quote:Op vrijdag 1 februari 2008 14:31 schreef Sjobber het volgende:
vlammen, aan gort varen van het veld.
Aegir had trainingsweekend bij RIC ?quote:Op maandag 18 februari 2008 22:13 schreef Pluizel het volgende:
Uiteindelijk de gyas hunze toch niet gestart... Zaterdag is mijn ploeg wel gestart maar dat was 's middags en toen moest ik werken, en zondag kon heel aegir niet starten ivm ijs. Groot succes dus
Euros was op bezoek bij Skoll dit weekend, gingen ze bakken enzo (eerste jaars zwaar volgens mij)quote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:36 schreef Sjobber het volgende:
Ze zijn te zwaar(blessure/invaller)
Damn ik heb ook even zin om een wedstrijdje te gaan varen. Nu die gyas-hunze is geweest is het aardig aan het kriebelen. En de WW kan ik ook al niet bekijken omdat me oma ineens weer jarig moet zijn.
En daarbij is het ook nog dat onze compo/toer 4 nog niet optimaal loopt. Eigenlijk verre van. Zo nu en dan is het er ineens, maar dat moet natuurlijk wel even constant worden.
Magoed, voor ons compo/toer roeiers is het nog even wachten op 6 April.
Zeg, wat gaan de heren van Euros nou eigenlijk doen? Want daar hoor ik nu bizar weinig van en vond ze ook niet terug in de club8... al zie ik wel Thrawn zijn furore maken op de Drienerlo
Ik heb met mijn damesch ook nog enige tijd doorgebracht in die bak van jullie. Ondanks alle toezeggingen hebben wij nog steeds niet zo'n apparaat in Enschede, wat toch jammer blijft.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 19:08 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Euros was op bezoek bij Skoll dit weekend, gingen ze bakken enzo (eerste jaars zwaar volgens mij)
Vroeg me al af waarom jullie bij ons kwamen bakken maar blijkbaar hebben jullie er geenquote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:32 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Ik heb met mijn damesch ook nog enige tijd doorgebracht in die bak van jullie. Ondanks alle toezeggingen hebben wij nog steeds niet zo'n apparaat in Enschede, wat toch jammer blijft.
De eerstejaars achten van Euros hadden inderdaad trainingsweekend op de amstel, weer lekker veel kilometers gemaakt in voorbereiding op de winterwedstrijden.
Zelf ga ik dit jaar naast het coachen van de EJD in de 2- starten op clubwedstrijden wanneer dat een beetje uitkomt in mijn agenda. De rest zit voor het meerendeel in allerlei clubboten, want er zijn er maar 2 doorgegaan met wedstrijdroeien. van EJL van vorig jaar is er maar eentje over, die zit nu weer in de sjaarsacht.
Het veld ziet er inderdaad lekker sterk uit. Ben wel benieuwd welke ploegen er snel in de 4- zullen stappen. Ik verwacht het eigenlijk wel van die 4tjes van PE.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:07 schreef Apoc2003 het volgende:
Nog een paar dagen en dan al weer de winterwedstrijdenHeb er echt ontzettend veel zin in, het roeien gaat goed, de tijden zijn ook goed en het veld is behoorlijk sterk als ik het zo bekijk. Alle goede ploegen van het klassement van vorig jaar hebben wel een vier kunnen maken, dus het wordt lekker spannend. Nog één kilootje kwijt en laat de tegenstand dan maar komen
![]()
Banaan en DeBrok, ik zie jullie aan de start
edit: DeBrok ik meende jou ook gezien te hebben bij de inschrijvingen, hebben jullie je teruggetrokken of heb ik me vergist?
Van ons (PE MGL) doen er 2 viertjes mee. 1 voor het LSA4+/LO4+ (maar er is geen LSA4+ veld dus die kunnen ze ook niet starten). Na de Amstelwedstrijden gaan ze in de 4- de CC starten. Dan is er ook nog een LN4+/LO4+ die ook de Randstad in de 4+ gaat starten.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 22:55 schreef De_Brok het volgende:
[..]
Het veld ziet er inderdaad lekker sterk uit. Ben wel benieuwd welke ploegen er snel in de 4- zullen stappen. Ik verwacht het eigenlijk wel van die 4tjes van PE.
Laak, altjd mooi om te horen. Helaas ben ik niet dan aktief ivm andere activieteiten (= klussen aan nieuwe huis in Delft), zoals eerder gemeld. Het is echter een lage opkomst in verhouding met voorgaande jaren, terwijl er toch altijd prima hamburgers van de bbq+bier wordt geserveerd. Waarom dan zo'n geringe (hoewel zeer selecte waarvoor ook iets is te zeggen!) opkomst. Awel ik tast weer eens in het duister. Bij mijn nieuwe stek in Delft ga ik wel eens langs de oever van de Schie staan. Ben benieuwd of ik ex?-collega Achterberg (<7:00 op de ergo voor dames, waarvoor hulde) zie optreden.quote:Op maandag 18 februari 2008 14:26 schreef De_Ananas het volgende:
Dit weekend Laak
Wij hebben maar 1 tegenstander en onze vrouwen club 8 geenquote:Op woensdag 20 februari 2008 21:48 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Laak, altjd mooi om te horen. Helaas ben ik niet dan aktief ivm andere activieteiten (= klussen aan nieuwe huis in Delft), zoals eerder gemeld. Het is echter een lage opkomst in verhouding met voorgaande jaren, terwijl er toch altijd prima hamburgers van de bbq+bier wordt geserveerd. Waarom dan zo'n geringe (hoewel zeer selecte waarvoor ook iets is te zeggen!) opkomst. Awel ik tast weer eens in het duister. Bij mijn nieuwe stek in Delft ga ik wel eens langs de oever van de Schie staan. Ben benieuwd of ik ex?-collega Achterberg (<7:00 op de ergo voor dames, waarvoor hulde) zie optreden.
Woon je ook aan de Schie/Vliet? Dan zal je Chantal idd wel eens voorbij zien komen denk ik. En die hamburgers en bier (iets minder van toepassing voor een wedstro) zijn altijd super, een willekeurige zaterdag bij t oproeien ruik je de BBQ al... Die hamburgers zien er altijd zooo goed uit, maar zondag moet je ook gewoon inwegen...quote:Op woensdag 20 februari 2008 21:48 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Laak, altjd mooi om te horen. Helaas ben ik niet dan aktief ivm andere activieteiten (= klussen aan nieuwe huis in Delft), zoals eerder gemeld. Het is echter een lage opkomst in verhouding met voorgaande jaren, terwijl er toch altijd prima hamburgers van de bbq+bier wordt geserveerd. Waarom dan zo'n geringe (hoewel zeer selecte waarvoor ook iets is te zeggen!) opkomst. Awel ik tast weer eens in het duister. Bij mijn nieuwe stek in Delft ga ik wel eens langs de oever van de Schie staan. Ben benieuwd of ik ex?-collega Achterberg (<7:00 op de ergo voor dames, waarvoor hulde) zie optreden.
Ach, julie worden vast ingedeeld in het totale 8+ veld en mogen het dan opnemen tegen onder meer de 'mans8', ofwel de v.d. Vendel8 (ooit snel) die in elk geval om het even welke club8 het nakijken geeft (veel succes!).quote:Op woensdag 20 februari 2008 21:55 schreef De_Ananas het volgende:
Wij hebben maar 1 tegenstander en onze vrouwen club 8 geen!
Gelukkig doe ik niet mee danquote:Op woensdag 20 februari 2008 22:12 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ach, julie worden vast ingedeeld in het totale 8+ veld en mogen het dan opnemen tegen onder meer de 'mans8', ofwel de v.d. Vendel8 (ooit snel) die in elk geval om het even welke club8 het nakijken geeft (veel succes!).
Hoor net dat we tegen Proteus én Laak moeten, 2 tegenstanders dusquote:Op woensdag 20 februari 2008 22:12 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ach, julie worden vast ingedeeld in het totale 8+ veld en mogen het dan opnemen tegen onder meer de 'mans8', ofwel de v.d. Vendel8 (ooit snel) die in elk geval om het even welke club8 het nakijken geeft (veel succes!).
Als alles goed gaat starten we de Heineken en Head ook in een zwicht8 (H3div). Afhankelijk van hoe goed de Winterwedstrijden verlopen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 08:41 schreef -Banaan- het volgende:
[..]
Van ons (PE MGL) doen er 2 viertjes mee. 1 voor het LSA4+/LO4+ (maar er is geen LSA4+ veld dus die kunnen ze ook niet starten). Na de Amstelwedstrijden gaan ze in de 4- de CC starten. Dan is er ook nog een LN4+/LO4+ die ook de Randstad in de 4+ gaat starten.
En nog een LN2-/LO2- maar die start maar 1x vanwege herstel van een blessure. Als laatste boot hebben we dan een PE/Laga combi die LO2-/LSA2- gaat starten. Bij Laga hebben ze geen lichte roeiers (alleen Dennis Kuijk maar die zit bij bondsselectie) dus de andere lichte Lagaaier doet met ons mee.
En hoe zit het bij jullie met de Amstel wedstrijden? Ook starten? Wij hebben een lichte 8 (LH1div) en een zwicht 8 (H3div), 4 van MGL & 4 van MGZ.
Dat is op zich niet zo opmerkelijk. Delft heeft gewoon ontzettend veel studenten, dus ook veel vrouwen in absolute aantallen. De UT heeft niet alleen technische wetenschappen maar ook psychologie, communicatiewetenschappen en meer van dat soort alpha-cursussen met veel vrouwen (Hoewel de EJD van Euros bestaat uit 7 ingenieurs-in-spe en een HBOer).quote:Op donderdag 21 februari 2008 19:23 schreef De_Brok het volgende:
[..]
Als alles goed gaat starten we de Heineken en Head ook in een zwicht8 (H3div). Afhankelijk van hoe goed de Winterwedstrijden verlopen.
Trouwens wel opmerkelijk dat er drie damesachten uit TU-steden komen dit jaar! Alleen Theta mist nog in het rijtje!
Ah kut man...quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:55 schreef De_Brok het volgende:
En einde seizoen... Kloteschouder.
Ik blijk 5 jaar lang al verkeerd te lopen waardoor dat spul in m'n knie (kan ff niet op de naam komen) verneukt raakt en slijt. En de eerste 2 maanden had ik nergens last vanquote:Op vrijdag 7 maart 2008 19:35 schreef -Banaan- het volgende:
Klinkt niet goed, what happened?
Kraakbeen ja, en dat groeit niet meer aan. Een operatie deden ze vroeger altijd maar dat bleek niet zoveel effect te hebben. Door oefeningen etc te doen kan je weer normaal bewegen waardoor het niet meer slijt en er een soort beschermlaagje komt (wel slechter dan normaal kraakbeen maar beter dan niks). Als de oefeningen effect hebben zal ik weer fatsoenlijk kunnen sporten, hopelijk. Ik weet trouwens niet hoe lang het duurt, misschien is het maar een maand en dan zou ik nog kunnen roeien (wel is waar met een gigantische trainingsachterstand) maar kan ook best zjin dat dit een half jaar duurt.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:19 schreef -Banaan- het volgende:
Shit man, je bedoeld je kraakbeen? Dat groeit ook niet terug. Volgens mij kan je t wel er terug in zetten met een operatie oid (heeft Richard Krajicek gedaan dacht ik), maar dus niet sporten meer enzo? Sterkte!
Goh, het eerste verklaard een hoop eigenlijkquote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:30 schreef Thrawn het volgende:het rotte aan die blessures in het voorjaar is dat ze altijd komen als je al wel knetterhard getraind hebt
Wat loop jij allemaal stoer te doen..quote:Op zondag 9 maart 2008 15:47 schreef De_Ananas het volgende:
Ploeg is 14de geeindigd van de 28
Maar het clubveld gaat eigenlijk nergens over, 3/4 is of wedstrijdroeier of roeit al 20 jaar
Dat is dus precies waar het ;m in zit. Eigenlijk kan je met eerstejaars roeiers helemaal geen 6x per week trainen zonder het soort van begeleiding wat de 8 van okeanos vorig jaar had. Maar als je het niet doet kom je veel te ver achter te lopen op de rest van het veld waarvan de roeiers dan toevallig wel lang genoeg heel blijven.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 02:48 schreef Sjobber het volgende:
[..]
Maarja, als de ene vereniging zijn leden afbeuld, kan de ander niet achterblijven natuurlijk.
zaterdag opruimen dan?quote:Op donderdag 13 maart 2008 00:25 schreef De_Ananas het volgende:
Ik ga zondag mijn ploeg aanmoedigen
quote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:13 schreef cryforhelp het volgende:
Head sturen is gaaf, vooral in het clubveld, lekker kansloze boten inhalen
En wat zeggen je knieen ?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:23 schreef De_Ananas het volgende:
[..]!
Ik mag trouwens weer roeien, met mijn houding in de boot/ergometer was niet zoveel mis zij de fysio
Dan hadden jullie mij kunnen aanspreken want ik was eerder terug om de hele dag mee te kunnen fietsen met oa de ouderejaars dames achten van Skoll en Skadi. Ik betwijfel of ik loslippig genoeg was geweest, alhoewel ik de H4k reporters wel waardeerquote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:55 schreef WanEnOonlie het volgende:
Jammer dat jullie te laat terug waren voor Radio H4K zaterdagavond, pullup. We waren anders mooi wel de Volkskrant voorgeweest (zie vandaag). Hoop overigens dat de Heineken bezoekers die op het commentaar hebben gelet van me hebben genoten ;-)
Succes nog met de dames trouwens, pullup, iets zegt me dat Bien er nog wel bovenop komt.
Overdek de boel maarquote:Op maandag 17 maart 2008 10:00 schreef jw3 het volgende:
En wat vinden jullie dat er nog beter moet worden aan de Head?
Feest bij Skoll niet op zondagquote:Op maandag 17 maart 2008 10:00 schreef jw3 het volgende:
Verhard botenterrein. Heb na de heineken nu weer een stel schoenen weg kunnen smijtenquote:Op maandag 17 maart 2008 10:00 schreef jw3 het volgende:
Waar lagen jullie dan?quote:Op maandag 17 maart 2008 23:11 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Verhard botenterrein. Heb na de heineken nu weer een stel schoenen weg kunnen smijten
Op het grasveldje voor poseidon. Er lagen wel platen onder de wielen van de botenwagen, maar dat helpt natuurlijk vrij weinig als je daar naast moet gaan lopen met een boot. Na 15 ploegen die op dezelfde plek op- en afladen is er natuurlijk geen millimeter gras meer te bekennen, en sta je dus tot je enkels in de modder.quote:
Heb ik het toch maar mooi, wij kunnen gewoon de boot in de loods leggen net als normaalquote:Op dinsdag 18 maart 2008 11:01 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Op het grasveldje voor poseidon. Er lagen wel platen onder de wielen van de botenwagen, maar dat helpt natuurlijk vrij weinig als je daar naast moet gaan lopen met een boot. Na 15 ploegen die op dezelfde plek op- en afladen is er natuurlijk geen millimeter gras meer te bekennen, en sta je dus tot je enkels in de modder.
Bahquote:
Ik ga Skollburgers bakkenquote:Op zaterdag 5 april 2008 13:18 schreef Sjobber het volgende:
VW2: Skadi, Njord, Saurus, Nereus, Argo
Gaat leuk worden
Helaasch ben ik er zelf niet bij, dus hoop ik erop dat iemand het filmt.
Nog maar weekje en dan de Skoll Cup, waar ik ook erg veel zin an heb
Ik had woensdag een bootverbranding om de goden ons (Triton) gusntig te stemmen voor de Varsity.quote:Op zondag 6 april 2008 15:25 schreef De_Ananas het volgende:
Trouwens mooie bootdoping gehad donderdag. Het gratis fust smaakte goed![]()
Bondscoach van de junioren voltrok de doop
Ik was present.. Vooral 's avonds trouwens bij 't brassen..quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:55 schreef nanana het volgende:
Nog iemand die trouwens komend weekend afreist naar het Tilburgse land voor de OOCUZ Opening? Mijn coachdames starten op zaterdag. Ben zeer benieuwd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |