abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54538718
quote:
Op zondag 11 november 2007 10:20 schreef jw3 het volgende:

[..]

Ik ga er altijd van uit dat geen zin de beste reden is om iets niet te doen.
Dat je geen coach hebt verbaast me, dacht dat juist bij Njord de coaching goed was geregeld met een prof coach die zelfs coach van het jaar is geworden. Een prijs die dacht ik pullup zelfs nog niet gewonnen heeft.

Heb ooit een keer een praatje mogen horen van Nico Rienks, en die gaf toen aan dat roeien vooral een kwestie van doorgaan is. quitters never win, winners never quit. Nu heb ik wel het idee dat de groep lichte mannen momenteel wel redelijk breed is dat dat er maar zeer weinig plekken voor de spelen zijn, echter voor de WK zijn er natuurlijk zeer veel lichte plekken beschikbaar. Stoppen uit frustratie is meestal geen goede reden om te stoppen lijkt mij.

Veel succes met je keuze, maar wie weet kun je gewoon nog lekker een skifje pakken op de Hel en daar gaan genieten van gewoon lekker varen. Zelfs mijn beginnelingen skiffeur gaat er starten, dus bang om laatste te worden hoef je niet te zijn.
Ik denk dat de groep (redelijk) goede lichte roeiers nog nooit zo groot is geweest. Ja, ok, misschien in het tijdperk van Sjoerd Verhallen en Michiel van der Horst, toen waren er ook veel sterke lichte roeiers.

Wat mijn 'problemen' betreft: het geen zin hebben is er slechts één van. Ik weeg op dit moment 80 kg en heb niet direct de neiging om hard af te gaan vallen of daar überhaupt moeite voor te doen (ook al is het maar 75 kg die ik moet wegen voor de NKIR). Qua coaching hebben we op Njord inderdaad Lili, maar dat is echt de enige die er is. Bovendien is zij er eigenlijk alleen voor Jaap, ze doet wel wat aan begeleiding voor mensen als Robin, Marije en in mindere mate ook Jacobine, maar ze is niet mijn coach, iemand die voor mij een klankbord is en mij ook dagelijks kan begeleiden. Daar heeft ze geen tijd voor, en daarom heb ik gewoon een eigen coach nodig en die is er dus niet.
Ik wil overigens wel wegnemen dat ik mijn frustratie over de gang van zaken de oorzaak van mijn (mogelijke) stoppen zou zijn. Natuurlijk vind ik het bijzonder jammer dat één iemand machtsmisbruik pleegt of kan plegen bij de bond, maar dat staat er in principe los van.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_54554938
[/quote]
quote:Op zondag 11 november 2007 10:50 schreef riemenfeut het volgende:
Denk je dat je beginneling dan zo slecht is? Anders had hij op W3 toch geen boot gehad? Naja zag dat al die junioren die ook geen fluit kunnen ook nog allemaal in bijna nieuwe empachers varen.
Dat vind ik een onterechte opmerking over 'die junioren die niks kunnen' Junioren krijgen ook niet zomaar een boot, ze moeten er echt hard voor werken. Het is inderdaad anders geregeld dan op studenten verenigen, maar dat ze niks kunnen vind ik onterecht. De meeste trappen tijden waar menig student op jaloers kan zijn.

Verleden jaar op het NSRF beginnelingen 1x gestart als J18, en dan 3de worden. Volgens mij is dat niet niks.
En dat ik al veel langer roei, klopt is niet zo, ik roei pas sinds november verleden jaar.

[quote]

Ik weet niet waarom je je zo aangevallen voelt want ik heb niks gezegt over de algemene junioren, ik zeg alleen dat er op w3 zo veel geld aan boten is uitgegeven(veel junioren varen in wedstrijdboten die het niet nodig hebben). Toen ik net een maand roeide, misschien nog minder, ging ik al in de beste zware mannen skiff die er toen was.?Toch JW3? In 4 jaar tijd heb ik 2 nieuwe empacher skiffs gehad en nu vaart er een jongen in mijn oude(2004) empacher wing skiff terwijl hij 6:34 trapt. Ik zeg niet dat je als junior meteen onder de 6moet, maar ik vind wel dat er een redelijkheid moet blijven. Kijk naar de w3 meidjes 16 die voeren in een nieuwe dubbel4. Ik snap dat het botenplan een aanschaf van een 4x voorschrijft ja het geld is er maar voelen deze moppies het verschil tussen een oudere boot of deze nieuwe boot. Ik ben ook zeker niet de juiste persoon om hierover te klagen misschien zelfs wel de laatste persoon die hier iets over moet zeggen. Ik heb in de afgelopen 3 jaar 3 nieuwe boten(2 skiffs en een 2x) gebruikt op w3, en ben nog steeds beginneling (scullen en boord). Dus wie weet moet ik niks zeggen en gewoon deze boten blijven gebruiken.

O en ik wilde eigenlijk een poultje beginnen wie gaat de Hel winnen? gewoon een bedrag en dan een naam. bijv. ¤5,- Rogier Blinkie Bil
pi_54555489
ik zet een portie pasta in op die beginnelingen skiffeur.

[ Bericht 11% gewijzigd door jw3 op 12-11-2007 18:56:41 ]
pi_54555502
voor de skiffeur of voor jou?
pi_54555643
natuurlijk voor de roeier die heeft dat dan hard nodig!
pi_54556722
quote:
[b]Op maandag 12 november 2007 17:51 schreef nu vaart er een jongen in mijn oude(2004) empacher wing skiff terwijl hij 6:34 trapt. Ik zeg niet dat je als junior meteen onder de 6moet
6:34 kan ik alleen maar van dromen. Dat wil nog niet zeggen dat ik vind dat ik wel zo een skiff verdien

Maar mijn prioriteit ligt dan ook niet bij een 2k, maar bij lange afstands races. En dat is een dscipline waar mijn vereniging geen oor naar heeft. En het makt dan ook niet uit hoe subliem de techniek is of dat je wedstros er in ED uit trapt op het water.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_54561488
quote:
O en ik wilde eigenlijk een poultje beginnen wie gaat de Hel winnen? gewoon een bedrag en dan een naam. bijv. ¤5,- Rogier Blinkie Bil
Blink zit dacht ik in een twee met Mitchell.
Ik denk dat Roel en Olaf dat veld gaan winnen Dus die weddenschap wil ik wel aangaan

Jaap maakt een goede kans om de snelste dagtijd in de skiff te realiseren. En zware skiff gaat Geert winnen als Jaap daar niet start

Over het Dames roeien claim ik teveel voorkennis dus daar ga ik me niet over uitlaten
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_54568453
Dan doe ik dat wel pullup: Annemiek en Saar, daar zet ik mijn geld op in
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  dinsdag 13 november 2007 @ 11:14:03 #34
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_54570881
Doet Sjoerd Hamburger niet mee? Of denken jullie dat Jaap Schouten van hem wint?
pi_54572345
Ik support mijn vereniging en zet derhalve in op Marjolijn Stenneke voor de damesskiff. Ze heeft de Tromp al gewonnen, was vorig jaar ook al tweede op de Hel (achter Ekaterina).
pi_54573673
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 11:14 schreef Pikhoofd het volgende:
Doet Sjoerd Hamburger niet mee? Of denken jullie dat Jaap Schouten van hem wint?
Sjoerd schijnt niet mee te doen
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_54573906
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 12:15 schreef cryforhelp het volgende:
Ik support mijn vereniging en zet derhalve in op Marjolijn Stenneke voor de damesskiff.
En hier sluit ik mij ook bij aan
pi_54598462
maarum het gaat natuurlijk alleen maar om de zware mannen skiff dus kan marjolijn niet winnen. Dus Geert staat nu op een eerste plek met Jaap Schouten? En Rogier de Bink zal inderdaad niet de skiff winnen maar omdat het zo een verschrikkelijke koning is wil ik graag zijn naam noemen. Ik denk zelfs dat hij per direct zonder ook maar mee te doen eigenlijk het bli(n)k thuis moet krijgen. Kijk Blink en blik verschillen niet voor niets zo weinig.

Als je als senior geen 6:34 trapt dan moet je idd niks zeggen over een nieuwe boot. Zelfs als lange of langere afstand roeier moet je toch wel iets kunnen trappen en het is nou niet zo dat 1:39 hard trappen genoemt kan worden.
pi_54599622
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:46 schreef riemenfeut het volgende:
Als je als senior geen 6:34 trapt dan moet je idd niks zeggen over een nieuwe boot. Zelfs als lange of langere afstand roeier moet je toch wel iets kunnen trappen en het is nou niet zo dat 1:39 hard trappen genoemt kan worden.
2:20/500m constant draaien voor 10 uur achter elkaar op het water is iets anders dan eenmalig naar de 6:20 trappen op een ergometer (met gemak zeg je 1:39 vast te houden, dus je pr ligt vast op de 6:00).
Geweldig voor je dat jij nog 2:08 draait op tempo 16, maar vraag me af hoe optimistisch die tijd is gemeten en hoe fris en fruitig je dan nog in die boot zit. Kan je dat nog x100 doen?
Als dat zo is zou ik meteen maar even de Ringvaart Regatta winnen als ik jou was. Want na 20km lag ik nog 2de.
Zou jij op dat punt al bijna 7 minuten op het hele skiff-veld hebben.
Sowieso, als je al veel lengte in je benen hebt heeft dat echt veel voordeel op een ergo tov een wat kleiner iemand. Dus een ergometer is niet echt representatief.

Dat ik geen 6:34 draai op een ergo wil nog niet zeggen dat ik op een bagger skiff moet zitten met mijn fabuleuze techniek waar ik een hele zooi aan wedstrijdroeirs nog mee pwn op basishaal.
Een 2k is gewoon niet aan mij uitbesteed. Niet iedereen is zo geweldig als jij.
pi_54604833
He mensen. Ik heb onderstaande advertentie op het forum van nlroei gezet. Aangezien dat het niet meest drukbezochte forum van nederland is gooi ik het hier ook even neer

De Nijmeegse Studenten Roeivereniging Phocas is op zoek naar 6 macon scull palen van hout. Het blad zelf moet nog helemaal netjes zijn. Het uiteinde van de handle mag versleten zijn.

Als u deze nog ergens in uw loods heeft liggen kunt u contact opnemen met voorzitter@nsrvphocas.nl

Bedankt!

We willen deze gebruiken om er sfeerverlichting van te maken. Als er ergens nog palen slingeren hoor ik dat graag
  donderdag 15 november 2007 @ 10:20:36 #41
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_54620148
roei jij eigenlijk nog Delnooz of ben je gestopt na je carriere in de orca 8?
pi_54624283
[/quote]Dat ik geen 6:34 draai op een ergo wil nog niet zeggen dat ik op een bagger skiff moet zitten met mijn fabuleuze techniek waar ik een hele zooi aan wedstrijdroeirs nog mee pwn op basishaal.
Een 2k is gewoon niet aan mij uitbesteed. Niet iedereen is zo geweldig als jij.
[quote]

Ik wilde je niet belediggen maar wat ik zei is dat junioren die geen andere wedstrijden hebben als de nationale wedstrijden, of je moet naar een hoger niveau(lijkt me met een 6:34 geen optie). Dus wat ik zei is dat het voor die junioren niet uitmaakt of ze in een nieuwe boot of een 'bagger' boot krijgen. Bij W3 is een bagger boot nog steeds beter als waar de meeste studenten in moeten roeien.
Ook als je 2:20/500m vaar voor honderd kilometer dan vaar je volgends mij geen 10 uur, dus of je hebt je verrekent of een omweg genomen, je rijstijd erbij geteld of weet ik veel maar je wedstrijd was maar 7uur en 45 min ofzo. Dus dan is het ongeveer net zoveel als wanneer ik 2x 2uur skiff op een hogere snelheid en geen wedstrijdtempo. Wedstrijdtempo is natuurlijk een zeer rekbaar begrip maar denk toch wel dat je boven de 20 hebt geroeit. Zonder je verder te willen aanvallen maar als jullie wedstrijd roeiers in een training minder snel als 2:20 varen zou ik tegen ze zeggen vorm en ploeg en doe daar iets mee. Gewoon omdat ik denk dat de skiff een evenement moet zijn voor de toproeiers.

Verder meten wij de tijd op w3 nooit over 500 meter maar dan meteen over 5000 want dan is het iets constanter, en positief meten op de amstel is altijd moeilijk want ik weet niet waar jij 5000meter zonder bochten zou willen varen? Dus kortom ik wil je niet belediggen en heb ook nooit iets zo geschreven dat ik dacht mensen er mee te belediggen, maar vind nog steeds dat 6:34 in geen geval een goede tijd is voor een zware man. Zelfs als je lange afstanden tot je specialiteit hebt dan moet je nog steeds wel iets aan vermogen leveren. Oh en ik ben een beginneling dus waarom zou mijn pr rond de 6:00moeten liggen?

Seekfam kom je nog naar het njtk dit weekend?
pi_54625017
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:46 schreef riemenfeut het volgende:
Als je 1:39 met gemak doet, kan daar ook met gemak nog 9 sec. vanaf en zit je op 2k dus op de 6 plat

En ik doe sowieso 1km onder de 5min. als ik er zin in heb en niet telkens op de golven moet liggen van de binnenvaart.

Sowieso maakt het weinig hoe snel je in je training bent. Als jij met 2:20 onder een lactaat gehalte van 2 blijft, ben je beter bezig als iemand die 2:05 ramt en een lactaat gehalve van 3 heeft. Meer willen is niet altijd meer krijgen he.
pi_54626443
quote:
Op donderdag 15 november 2007 10:20 schreef Pikhoofd het volgende:
roei jij eigenlijk nog Delnooz of ben je gestopt na je carriere in de orca 8?
helaas, na een veel eerder jaar in een zware 8 van Phocas en een jaar in een 2- die door blessure een eerstejaars 8 met orca werd is het wedstrijdroeien voor mij voorbij.
  donderdag 15 november 2007 @ 17:59:53 #45
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_54630857
Vanavond 3x10 minuten test, en volgende week mijn allereerste 6k-test. Ik moet zeggen dat de zenuwen toch wel een beetje beginnen te komen. Er is nog 1 plek in de 4- te vergeven, en 4 plekken voor de 4+. Er zijn nog 6 roeiers die aanspraak maken op die 5 plekken, dus er moet er nog 1 afvallen. Over 8 dagen weet ik of er bij zit, en zo ja in welke boot.
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_54633781
de 4- moet challenge cup gaan starten dit jaar?
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
pi_54640215
Nou succes Apoc, voor mij is het nog twee en een halve week totdat de selectie bekend gemaakt wordt. Nog twee keer een 2k test doen en verder gewoon veel inzet tonen. Maar jullie hebben dus een flinke middengroep begrijp ik?
  vrijdag 16 november 2007 @ 11:44:48 #48
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_54646763
quote:
Op donderdag 15 november 2007 17:59 schreef Apoc2003 het volgende:
Vanavond 3x10 minuten test, en volgende week mijn allereerste 6k-test. Ik moet zeggen dat de zenuwen toch wel een beetje beginnen te komen. Er is nog 1 plek in de 4- te vergeven, en 4 plekken voor de 4+. Er zijn nog 6 roeiers die aanspraak maken op die 5 plekken, dus er moet er nog 1 afvallen. Over 8 dagen weet ik of er bij zit, en zo ja in welke boot.
He Apoc, nu ik je hier zo zie posten kan ik je meteen mooi wat dingen vragen over gyas. (succes overigens met die selecties)
Hoe is gyas voor roeiers zo als ik? (dwz iemand die al belachelijk lang roeit maar niet in een wedstrijdboot zit) Is het daar gezellig voor dat soort mensen? Dus eigenlijk voor de regioroeier die toch iets meer wil dan alleen zuipen en zo af en toe roeien. Zo langzamerhand begin ik aegir eigenlijk steeds meer zat te worden, dus ik zit er over te denken om na dit jaar (na het lustrumjaar dus) eens te gaan kijken bij gyas. Zijn de mensen daar aardig? Wordt er niet zo'n hokje gebouwd om de wedstrijdroeiers dat ze alleen elkaar gaaf vinden en niet met de "normale" roeiers omgaan? Of is het precies hetzelfde en ben ik bij aegir tegen een algemeen geldend studentenroeivereniging probleem aangelopen? Ik mis gewoon een groot sociaal aspect bij aegir (ik ben namelijk momenteel niet bepaald gemotiveerd om voor aegir hard te gaan roeien). Hoe is dat überhaupt bij andere roeiverenigingen (dus eigenlijk is de vraag ook een beetje voor iedereen)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_54647446
Eigenlijk een beetje een algemeen bekend probleem denk ik zo.
Maar wat we bij Phocas weleens doen is op de maandag avond een 8 plannen waar iedereen zich vrij voor kan inschrijven. Gebeurd meestal in de 2de helft van het seizoen. Daarnaast zijn er ook projecten als de argosprint waar je natuurlijk aan mee kan doen.
En er is een skiffcursus voor beginners/gevorderden. Stel je er niet teveel bij voor, maar het is weer een mogelijkheid om te gaan skiffen.
Verder is het eigenlijk zoeken naar de juiste mensen. Zo is er bij ons een groepje ouderejaars dames (5de 6de jaars ofzo? ) dat vaak in het weekend samen wat gaat roeien.

Maar om nou te zeggen van er zijn veel Vlietbokaal boten ofzo... nee. Dat stopt over het algemeen na het 2de jaar bij ons.
Al zijn we geloof ik wel wat aan het opzetten bij de mannen voor een 3de jaars boot.

Eigenlijk zou ik je aanraden om weer sjaars te worden als dat zou kunnen
Niet al te negatief bedoeld natuurlijk, maar van daaruit worden meestal wel de ploegjes gevormd.
pi_54649343
Wordt 'overlopen' op prijs gesteld pluizel? Ik kan me best voorstellen dat je al snel binnen de vereniging bekend staat als dat ene meisje dat bij Aegir vandaan komt.

Overigens vindt er bij Euros wel enige integratie plaats tussen compo/club en wedstrijdroeiers, maar wedstrijdroeiers hebben toch de neiging snel hun eigen clubjes te gaan vormen. Ze zien elkaar gewoon veel vaker dan comporoeiers.

Belangrijk voor jeugdroeiers is volgens mij ook om al hun verwachtingen en ervaringen overboord te zetten, een studentenvereniging werkt gewoon heel anders dan een burgervereniging. Ik heb bij ons wel meer oud jeugdroeiers ten onder zien gaan, omdat ze niet op de juiste manier zich aan wisten te passen aan de vereniging.
Uiteindelijk is het niet de enorme vereniging die verandert, je zal zelf moeten veranderen. Pas na vele jaren kun je misschien wat aan de verenigingscultuur veranderen, met heel veel hard werk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')