Zeg, als je in een boot zit waarin je elkaar vaker ziet dan dat je je vriendin ziet, dan is dat wellicht wel logisch. Verder is er (natuurlijk?) een band onder wedstrijdroeiers omdat je allemaal zo ongeveer hetzelfde door hebt gemaakt. Dat maakt het gewoon allemaal redelijk van zelfsprekend dat je daar beter mee kan opschieten wat mij betreft.quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:35 schreef cryforhelp het volgende:
Overigens vindt er bij Euros wel enige integratie plaats tussen compo/club en wedstrijdroeiers, maar wedstrijdroeiers hebben toch de neiging snel hun eigen clubjes te gaan vormen. Ze zien elkaar gewoon veel vaker dan comporoeiers.
Klopt, ga jij die ook starten? Volgens mij heb ik je nog gezien op de novembervieren, kan dat?quote:Op donderdag 15 november 2007 20:19 schreef -Banaan- het volgende:
de 4- moet challenge cup gaan starten dit jaar?
Onze MGL is straks dus 9 man sterk. Voor zover ik weet de grootse middengroep van gyas in jaren. Jij ook succes met je 2k testen!quote:Op vrijdag 16 november 2007 00:32 schreef cryforhelp het volgende:
Nou succes Apoc, voor mij is het nog twee en een halve week totdat de selectie bekend gemaakt wordt. Nog twee keer een 2k test doen en verder gewoon veel inzet tonen. Maar jullie hebben dus een flinke middengroep begrijp ik?
Het probleem van wedstrijdroeiers en competitieroeiers is overal wel een beetje aanwezig denk ik. Twee jaar geleden, toen ik nog competitieroeide, kende ik bijna geen enkele wedstrijdroeier, maar wel veel competitieroeiers.Vorig jaar in mijn eerstejaarsacht was ik in het begin van het jaar nog best veel te vinden op de donderdagavonden, en kende ik best veel eerstejaars competitieroeiers. Maar na verloop van tijd wordt die behoefte (bij mij in ieder geval) minder, en leer je minder mensen kennen. Er wordt trouwens wel geprobeerd om wedstrijdroeiers en competitieroeiers te laten integreren, zoals als verschillende instapachten die worden gecoacht en/of voorgeslagen door (oud)wedstrijdroeiers, uitjes naar bijvoorbeeld Luzern en dat soort dingen.quote:
die jongen van aegir die ken ik wel, die zou ingeselecteerd worden voor Licht '06 (onze telling loopt een jaartje achter *ja of jullie lopen gewoon voor*) maar werd uiteindelijk op karakter uitgeselecteerd. HIj zou niet goed in de groep passen. Op aegir zie ik hem nooit meer, hij was er ook duidelijk niet op zijn plek.quote:Op zaterdag 17 november 2007 16:35 schreef Apoc2003 het volgende:
Het probleem van wedstrijdroeiers en competitieroeiers is overal wel een beetje aanwezig denk ik. Twee jaar geleden, toen ik nog competitieroeide, kende ik bijna geen enkele wedstrijdroeier, maar wel veel competitieroeiers.Vorig jaar in mijn eerstejaarsacht was ik in het begin van het jaar nog best veel te vinden op de donderdagavonden, en kende ik best veel eerstejaars competitieroeiers. Maar na verloop van tijd wordt die behoefte (bij mij in ieder geval) minder, en leer je minder mensen kennen. Er wordt trouwens wel geprobeerd om wedstrijdroeiers en competitieroeiers te laten integreren, zoals als verschillende instapachten die worden gecoacht en/of voorgeslagen door (oud)wedstrijdroeiers, uitjes naar bijvoorbeeld Luzern en dat soort dingen.
Overigens vind ik de mensen bij Gyas heel gezellig, maarja dat is voor iedereen natuurlijk anders. Als je echt wil weten hoe het is zou ik je aanraden om gewoon een keer te komen kijken op een openroeimiddag (ergens in mei/juni) of in de Kei-week.
Er is vorig jaar ook een jongen van aegir bij ons komen roeien om samen met 3 roeiers van gyas een vier te vormen, die is dit jaar roeiend lid geworden bij gyas , en niet roeiend lid bij aegir. Hij wordt bij ons niet echt raar aangekeken verder, behalve dat hij af en toe wat grappen over zich heen krijgt natuurlijk![]()
Sjeuses die boeg, Dodona sta me bij!quote:Op zaterdag 17 november 2007 14:43 schreef ocf81 het volgende:
[..]
Die gezichten zie je gewoon vaker en blijven je bij.
Bij ons is het nog niet bekend wie wat gaat doen dit jaar, wij zijn ook met een best grote groep (13).quote:Op zaterdag 17 november 2007 16:35 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Klopt, ga jij die ook starten? Volgens mij heb ik je nog gezien op de novembervieren, kan dat?
[..]
Die boeg van jullie heren clubacht op het OCT, die was pas lelijk...quote:Op zaterdag 17 november 2007 20:29 schreef Sjobber het volgende:
[..]
Sjeuses die boeg, Dodona sta me bij!
Natuurlijk zie ik dit anders. Misschien wel omdat ik wedstrijdroeier ben, maar misschien ook wel omdat ik wél meedoe aan de sociale kanten van de vereniging.quote:Op vrijdag 16 november 2007 12:13 schreef Sjobber het volgende:
Eigenlijk een beetje een algemeen bekend probleem denk ik zo.
Maar wat we bij Phocas weleens doen is op de maandag avond een 8 plannen waar iedereen zich vrij voor kan inschrijven. Gebeurd meestal in de 2de helft van het seizoen. Daarnaast zijn er ook projecten als de argosprint waar je natuurlijk aan mee kan doen.
En er is een skiffcursus voor beginners/gevorderden. Stel je er niet teveel bij voor, maar het is weer een mogelijkheid om te gaan skiffen.
Verder is het eigenlijk zoeken naar de juiste mensen. Zo is er bij ons een groepje ouderejaars dames (5de 6de jaars ofzo? ) dat vaak in het weekend samen wat gaat roeien.
Maar om nou te zeggen van er zijn veel Vlietbokaal boten ofzo... nee. Dat stopt over het algemeen na het 2de jaar bij ons.
Al zijn we geloof ik wel wat aan het opzetten bij de mannen voor een 3de jaars boot.
Eigenlijk zou ik je aanraden om weer sjaars te worden als dat zou kunnen![]()
Niet al te negatief bedoeld natuurlijk, maar van daaruit worden meestal wel de ploegjes gevormd.
Nee, maar dat wist je al. ach over 3 jaar weer een kans he en dan ook maar het laatste stuk hard roeien, of gewoon doorvaren als je ziet dat je gewonnen hebt.quote:Iedereen tevreden over zijn uitslag ?
Hoezo over 3 jaar weer? Volgend jaar weer een kans toch of mis ik iets.quote:Op maandag 26 november 2007 09:31 schreef riemenfeut het volgende:
[..]
Nee, maar dat wist je al. ach over 3 jaar weer een kans he en dan ook maar het laatste stuk hard roeien, of gewoon doorvaren als je ziet dat je gewonnen hebt.
Geweldig. Ik ben ook ongeslagen op de nkir. Maar dat zegt dus eigenlijk niet zoveel als je maar 1x hebt meegedaan.quote:Op maandag 26 november 2007 10:09 schreef riemenfeut het volgende:
Nu op naar de onek dan maar he. Daar mijn ongeslagen status maar wel behouden
Zou M kunnen zijn. Die trapte al iets boven de 6 min op de ergo toen hij 16 was en lag afgelopen hel tot 5k aan kop, maar liet zich op de laatste km voorbij varen door 2 man. Anderzijds zou je toch denken dat je dan geen tijd meer hebt voor forum14.quote:Op maandag 26 november 2007 14:52 schreef Pluizel het volgende:
En ik begin me hard af te vragen wie riemenfeut is met al z'n praatjes.
3:18 voor de eerste km voor de winnaar van de lichte heren skiff is redelijk bijzonder.quote:Op maandag 26 november 2007 10:47 schreef pullup het volgende:
Weinig bijzonders te ontdekken aan de uitslagen.
Op de Hel niet hoorquote:Op maandag 26 november 2007 21:49 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
3:18 voor de eerste km voor de winnaar van de lichte heren skiff is redelijk bijzonder.
mijn excuses, heb inmiddels je naam verwijderd uit mijn bericht. wees verder gerust, ik ken je niet en jij mij niet. van die 6:00,1 wist ik ook niet (knappe tijd). waar ik je naam nog van herinner is die foto met die ergometerhaal tot aan je kin. dat was precies in de tijd dat ik ook meedeed aan de nkir (of onek oid). als ploegje hebben we die ergohaal later nog eens uitgeprobeerd. geen succes wel lol.quote:Op dinsdag 27 november 2007 00:15 schreef riemenfeut het volgende:
hoe weet jij dat ik 17was toen ik 6;00;1 trapte? daar waren niet veel mensen bij dus dan wil ik eigenlijk wel weten wie jij dan bent. Ik geloof niet dat die resultaten namelijk openbaar waren gemaakt dus dan wil ik het wel weten hoe je er aan komt. Sorry als ik nu wat aggresief over kom maar ik wil dat eigenlijk wel weten. verder ja ik ben het, maar het lijkt mij niet dat dat veel verandert? Ik heb niet dingen gezegd die mensen anders moeten zien nu ze weten wie er achter mijn naam zit. En ik ben natuurlijk niet een nummer maar had afgelopen weekend wel 185 op mijn rug gespeld.
Ik snap het niet op Nlroei was ik nogal vriendelijk ik heb niet dingen gezegt waar ik niet achter sta,ik ga ervanuit dat je dat interview met Koos Bauman bedoelt van afgelopen weekend.quote:Op dinsdag 27 november 2007 00:33 schreef cryforhelp het volgende:
Op NLroei kwam riemenfeut soms ook wat ongepolijst over, dus ik neem aan dat hij gewoon zo is. Aangezien sommige mensen aan hun privacy hechten, stel ik voor dat we het er niet meer over hebben?
En riemenfeut, je moet je realiseren dat je nogal confronterend over kan komen. Dat kan je best gaan opbreken wanneer je mensen voor je moet gaan winnen.
Van 6:00,1 naar 5:59,9 is 0,2 s. Als je dat in 1 haal wilt goedmaken dan moet je één haal 0:50 /500 m op je klokje zetten uitgaande van 198 halen voor de 2k (maar misschien moet iemand het ff narekenen).quote:Op dinsdag 27 november 2007 09:57 schreef jw3 het volgende:
Dacht toch dat als je de haal langer maakte op de ergo dat het je score wel positief zou beinvloeden. Wat ik niet snap is als je 6.00.1 doet waarom je dan niet gewoon 1 haal harder maakt en onder de 6 gaat.........:))
Neen geen Nkir voor mij, m'n ploeg gaat in januari nog een keer een 2k-test doen als het in het trainingsschema uitkomt. M'n doen is om een paar seconden onder de 6:40 te gaan.quote:Op donderdag 29 november 2007 23:27 schreef riemenfeut het volgende:
nee dat is niet slecht, ga je de Onek of Nkir nog starten?
Zullen we dan maar net als de Hel voorspellen wie de onek gaat winnen? Misschien zelfs een tijd erbij?
Gasten hou op met alleen maar onzinvelden te vertellen wie er gaat winnen. Als je zegt 'de winnaar was' dan heb je het over de snelste in het open veld. Licht roeien is niks mis mee maar het is een 'beperking' dus je bent de beste van de mensen die die beperking hebben. Zelfde met vrouwen die hebben ook de beperking dat ze vrouw zijn en daardoor niet het snelste zijn. Daarom zijn er verschillende velden en dus dan krijg je dat mensen die onder de 23 zijn tegen alleen maar mensen varen die U23 zijn. Dus kortom de winnaar is de persoon die het snelste veld gewonnen heeft.quote:Op zaterdag 1 december 2007 00:15 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
LSA: Gerard van der Linden
LSB: Joris Pijs
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |